Početna strana > Hronika > Beograd: Završen protest vlasnika auto-škola, sutra razgovor sa ministrom Stefanovićem
Hronika

Beograd: Završen protest vlasnika auto-škola, sutra razgovor sa ministrom Stefanovićem

PDF Štampa El. pošta
sreda, 27. decembar 2017.

Vlasnici auto-škola iz više gradova Srbije večeras su završili protest pred zgradom Vladom Srbije a u četvrtak 28. decembra primiće njihovu delegaciju ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović.

Vlasnici auto škola traže da se ukine obaveza obnavljanja licence za instruktore na svakih pet godina i da ostane na snazi propisana minimalna cena obuke.

Oni su tražili da razgovaraju s predstavnicima Vlade jer im na više dopisa niko nije odgovorio na njihove zahteve da se menjaju propisi po kojima bi početkom naredne godine počelo prvo obnavljanje licence za obuku budućih vozača.

Stefanović će primiti delegaciju vlasnika auto škola sutra u 15 sati a posle sastanka odlučećemo o daljim aktivnostima, preneli su Beti učesnici protesta.

Naveli su i da su ostali predstavnici Vlade kao i nadležna agencije "vrteli u krug" tokom dana i da niko od njih nije želeo da ih primi.

Vlasnik autoškole "207" iz Niša Aleksandar Petrović rekao je ranije danas za Betu da zakon propisuje da svi instruktori, ispitivači i predavači u auto-školi svakih pet godina moraju da obnove licencu, što su "veliki troškovi i ometanje rada auto-škola".

Vlasnik auto-škole "Deboj" iz Beograda Dragan Jagodić rekao je da je "Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije smislila način kako da uzme novac preko obnavljanja licenci".

"U Srbiji ima 3.000 instruktora i računica pokazuje da za pet godina Agencija za bezbednost saobraćaja zaradi milion evra", rekao je Jagodić.

Povodom zahteva predstavnika auto-škola da razgovaraju sa ministarkom gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović njeno ministarstvo je saopštilo da su provere znanja, izdavanje i obnavljanje licenci instruktora vožnje u nadležnosti Agencije za bezbednost saobraćaja i uputilo ih je na tu adresu.

Beograd--Vlasnici auto-škola iz više gradova Srbije protestuju danas pred Vladom Srbije sa zahtevom da se ukine obaveza obnavljanja licence za instruktore na svakih pet godina i da ostane na snazi propisana minimalna cena obuke.

Oni traže da razgovaraju s predstavnicima Vlade jer im na više dopisa niko nije odgovorio na njihove zahteve da se menjaju propisi po kojima bi početkom naredne godine počelo prvo obnavljanje licence za obuku budućih vozača.

Vlasnik autoškole "207" iz Niša Aleksandar Petrović rekao je za Betu da Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima propisuje da svi instruktori, ispitivači i predavči u auto-školi svakih pet godina moraju da obnove licencu, što su "veliki troškovi i ometanje rada auto-škola".

"Svaka auto-škola mora da ima minimalno tri zaposlena instruktora, jednog predavača i jednog ispitivača i svi su obavezni da jednom godišnje pohadjaju seminar koji košta 10.000 dinara, a sertifikat o položenom ispitu košta 5.000 dinara", rekao je Petrović.

Dodao je da su instruktori jedina profesija od koje se očekuje da svakih pet godina obnavlja "dozvolu za rad", a licenca kao potvrda dozvole je u formatu lične karte ali štampanje i izdavanje košta dva puta više, 5.000 dinara.

Petrović je rekao da u slučaju da bilo ko od onih koji moraju da imaju licencu ne položi ispit, auto-škola nema pravo da radi.

Vlasnik auto-škole "Deboj" iz Beograda Dragan Jagodić rekao je da je "Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije smisila način kako da uzme novac preko obnavljanja licenci".

"U Srbiji ima 3.000 instruktora i računica pokazuje da za pet godina Agencija za bezbednost saobraćaja zaradi milion evra", rekao je Jagodić.

On je istakao da Agencija za bezbednost saobraćaja nije redovno, jednom godišnje u poslednjih pet godina, održavala seminare, pa je sada u zakašnjenju za dva seminara, a licence ističu u januaru zbog čega je najavljeno da će se oba održati u tom mesecu.

Literatura za ispit, prema njegovim rečima, ima 1.600 strana i u njoj se mogu naći objašnjenja za elementarne stvari kao što je "šta znači znak stop" ili "šta je pešački prelaz", ali ima i nekih pedagoških instrukcija.

Jagodić je ocenio i da će planiranim ukidanjem minimalne cene obuke za auto-škole ponovo biti neujednačeni cenovnici jer će biti auto-škola koje će spustiti cenu na 30.000-40.000 dinara, a možda i manje i time smanjiti kvalitet obuke i ugroziti bezbednost saobraćaja.  

Povodom zahteva predstavnika auto-škola da razgovaraju sa ministarkom gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović njeno ministarstvo je saopštilo da su provere znanja, izdavanje i obnavljanje licenci instruktora vožnje u nadležnosti Agencije za bezbednost saobraćaja i uputilo ih je na tu adresu.

Parkiranjem više desetina automobila u srednjim trakama Nemanjine i Kneza Miloša, i zaustavljanjem saobraćaja u tom delu, počeo je štrajk auto-škola iz cele Srbije.

Organizatori procenjuju da su na štrajku predstavnici oko 500 auto-škola.

Oni su se odlučili odlucili za, kako kažu, ovakav "radikalan korak" jer nijedan od njihova dva ključna problema nije rešen.

Predstavnici auto-škola protestuju jer instruktori moraju da obnavljaju licence na svakih pet godina i traže od nadležnih institucija da ukinu takvo zakonsko resenje.

Navode da je drugi problem to što je izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja to što će država moći da određuje maksimalnu cenu obuke vozača, a ne minimalnu što, tvrde iz autoškola, otvara prostor za nelojalnu konkurenciju i spuštanje cena obuke na nekonkurenti nivo.

Oni očekuju da ih predstavnici vlade prime, i njima će predati svoje zahteve. Najavljuju i da će, ukoliko ih niko ne primi, ostati ispred vlade i nastaviti štrajk.

(N1, Beta)