петак, 29. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Београд: Завршен протест власника ауто-школа, сутра разговор са министром Стефановићем
Хроника

Београд: Завршен протест власника ауто-школа, сутра разговор са министром Стефановићем

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 27. децембар 2017.

Власници ауто-школа из више градова Србије вечерас су завршили протест пред зградом Владом Србије а у четвртак 28. децембра примиће њихову делегацију министар унутрашњих послова Небојша Стефановић.

Власници ауто школа траже да се укине обавеза обнављања лиценце за инструкторе на сваких пет година и да остане на снази прописана минимална цена обуке.

Они су тражили да разговарају с представницима Владе јер им на више дописа нико није одговорио на њихове захтеве да се мењају прописи по којима би почетком наредне године почело прво обнављање лиценце за обуку будућих возача.

Стефановић ће примити делегацију власника ауто школа сутра у 15 сати а после састанка одлучећемо о даљим активностима, пренели су Бети учесници протеста.

Навели су и да су остали представници Владе као и надлежна агенције "вртели у круг" током дана и да нико од њих није желео да их прими.

Власник аутошколе "207" из Ниша Александар Петровић рекао је раније данас за Бету да закон прописује да сви инструктори, испитивачи и предавачи у ауто-школи сваких пет година морају да обнове лиценцу, што су "велики трошкови и ометање рада ауто-школа".

Власник ауто-школе "Дебој" из Београда Драган Јагодић рекао је да је "Агенција за безбедност саобраћаја Србије смислила начин како да узме новац преко обнављања лиценци".

"У Србији има 3.000 инструктора и рачуница показује да за пет година Агенција за безбедност саобраћаја заради милион евра", рекао је Јагодић.

Поводом захтева представника ауто-школа да разговарају са министарком градјевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зораном Михајловић њено министарство је саопштило да су провере знања, издавање и обнављање лиценци инструктора вожње у надлежности Агенције за безбедност саобраћаја и упутило их је на ту адресу.

Београд--Власници ауто-школа из више градова Србије протестују данас пред Владом Србије са захтевом да се укине обавеза обнављања лиценце за инструкторе на сваких пет година и да остане на снази прописана минимална цена обуке.

Они траже да разговарају с представницима Владе јер им на више дописа нико није одговорио на њихове захтеве да се мењају прописи по којима би почетком наредне године почело прво обнављање лиценце за обуку будућих возача.

Власник аутошколе "207" из Ниша Александар Петровић рекао је за Бету да Закон о безбедности саобраћаја на путевима прописује да сви инструктори, испитивачи и предавчи у ауто-школи сваких пет година морају да обнове лиценцу, што су "велики трошкови и ометање рада ауто-школа".

"Свака ауто-школа мора да има минимално три запослена инструктора, једног предавача и једног испитивача и сви су обавезни да једном годишње похадјају семинар који кошта 10.000 динара, а сертификат о положеном испиту кошта 5.000 динара", рекао је Петровић.

Додао је да су инструктори једина професија од које се очекује да сваких пет година обнавља "дозволу за рад", а лиценца као потврда дозволе је у формату личне карте али штампање и издавање кошта два пута више, 5.000 динара.

Петровић је рекао да у случају да било ко од оних који морају да имају лиценцу не положи испит, ауто-школа нема право да ради.

Власник ауто-школе "Дебој" из Београда Драган Јагодић рекао је да је "Агенција за безбедност саобраћаја Србије смисила начин како да узме новац преко обнављања лиценци".

"У Србији има 3.000 инструктора и рачуница показује да за пет година Агенција за безбедност саобраћаја заради милион евра", рекао је Јагодић.

Он је истакао да Агенција за безбедност саобраћаја није редовно, једном годишње у последњих пет година, одржавала семинаре, па је сада у закашњењу за два семинара, а лиценце истичу у јануару због чега је најављено да ће се оба одржати у том месецу.

Литература за испит, према његовим речима, има 1.600 страна и у њој се могу наћи објашњења за елементарне ствари као што је "шта значи знак стоп" или "шта је пешачки прелаз", али има и неких педагошких инструкција.

Јагодић је оценио и да ће планираним укидањем минималне цене обуке за ауто-школе поново бити неуједначени ценовници јер ће бити ауто-школа које ће спустити цену на 30.000-40.000 динара, а можда и мање и тиме смањити квалитет обуке и угрозити безбедност саобраћаја.  

Поводом захтева представника ауто-школа да разговарају са министарком градјевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зораном Михајловић њено министарство је саопштило да су провере знања, издавање и обнављање лиценци инструктора вожње у надлежности Агенције за безбедност саобраћаја и упутило их је на ту адресу.

Паркирањем више десетина аутомобила у средњим тракама Немањине и Кнеза Милоша, и заустављањем саобраћаја у том делу, почео је штрајк ауто-школа из целе Србије.

Организатори процењују да су на штрајку представници око 500 ауто-школа.

Они су се одлучили одлуцили за, како кажу, овакав "радикалан корак" јер ниједан од њихова два кључна проблема није решен.

Представници ауто-школа протестују јер инструктори морају да обнављају лиценце на сваких пет година и траже од надлежних институција да укину такво законско ресење.

Наводе да је други проблем то што је изменама Закона о безбедности саобраћаја то што ће држава моћи да одређује максималну цену обуке возача, а не минималну што, тврде из аутошкола, отвара простор за нелојалну конкуренцију и спуштање цена обуке на неконкуренти ниво.

Они очекују да их представници владе приме, и њима ће предати своје захтеве. Најављују и да ће, уколико их нико не прими, остати испред владе и наставити штрајк.

(Н1, Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер