zanimljivi dogadjaji zbili su se i 1991. kada su vojska i KGB bili protiv Jeljcina.
Postoje i zlonamerne teorije o kagebeovskom pomaganju cecenskih zlikovaca radi osvete Jeljcinu i njegovog slabljenja. Vrhunac toga je bio sastanak vrha FSB-a sa Jeljcinom kako bi na vlast dosao Putin.
Bilo, ne ponovilo se.
Preporuke:
59
4
2
subota, 05 oktobar 2013 15:26
Dragan
I neki rusofobi cinično pitaju zašto nam Rusija onda nije pomogla!?
Preporuke:
93
3
3
subota, 05 oktobar 2013 16:08
mrks
Na koga vam lici Jelcinov karakter kada se pomisli na Srbiju?
Setite se i Gorbacova i Nobelove nagrade za Glupost koju mu je Zapad dodelio.
Neka nam neki istoricar objasni koliko godina treba da prodje pa da cujemo istinu o Jelcinu, istinu o uglavnom neobrazovanoj gomili, istinu o "revoluciji", pa onda istinu o "nasim vodjama" 5 oktobra koje vecina Srba jos uveliko slavi ("...udri opet, pali Skupstinu, lomi i kradi sve sto ti pod ruku dodje...")
Da li su Srbi svesni da je pad francuske Bastilje oslobodio 7 i slovima sedam zatvorenika, tri lopova-jajare, trojicu politickih i jednog seksualnog manijaka!?! Oni loji su kod nas komandovali jurise na "srpske Bastilje" u prvom redu su racunali na neznanje i naivnost svojih slucajnih saboraca! Racun je dosao deceniju kasnije, potrosenu uludo i u nista.
Preporuke:
79
2
4
subota, 05 oktobar 2013 16:49
Ioann Dubinjin
“Dani kada je Rusija bila na ivici građanskog rata“. Lep naslov, ali ovaj bivši dopisnik iz SSSR-a, očigledno ne zna da ti dani nisu bili onda kada on misli, nego u novembru 1917 g. – kao i da je Rusija tada nepovratno prekoračila tu ivicu i pala u ambis Građanskog rata (1918-1922) u čijim posledicama još uvek leži i nikada neće izaći. Autor - koji je (kao dopisnik) poznavaoc prilika u SSSR-u i sadašnjoj postsovjetskoj“Rusiji“, trebalo bi da shvati da je prava Rusija mrtva. Boljševičkim pučem 1917, njihovim krvavim terorom, građanskim ratom izazvanim time, njihovom krvavom, uništilačkom višedecenijskom strahovladom – prave Rusije više nema. Pokoj joj duši. Ovo sada je nešto sasvim drugo, može ova postsovjetska koliko hoće da se kiti ostacima starog perja (uostalom, ništa drugo i ne mogu da pokazuju, jer nemaju) – ali to nije to.
Preporuke:
32
72
5
subota, 05 oktobar 2013 16:50
Munze Konza
Milošević je iskusan novinar, i siguran sam da mnogo zna o političkom životu Rusije, koji je za nas potpuna nepoznanica, jer su nas okrenuli zapadu.
Za budući tekst gospodina Miloševića predlažem mu da nas obavesti i rasvetli dve teme:
1. Kako je došlo do toga da Bedžet Pacoli, najveći šiptarski tajkun bude Jeljcinov kućni prijatelj, i kako je Pacoli dobio posao za obnovu Belog Doma, srušenog u događajima koji se ovde opisuju, pored tolikih ruskih firmi; i
2. Kako je došlo do toga da Đerđ Soroš bude Jeljcinov savetnik?
Kada nam Đorđe Milošević ovo objasni, biće nam mnogo lakše da shvatimo rusku političku scenu, a naročito značaj V.V. Putina u novijoj ruskoj istoriji.
Preporuke:
105
3
6
subota, 05 oktobar 2013 19:14
komentar
Aja bih dodao,da nam objasni zasto Medvedev danas otkriva spomenik Jeljcinu i kiti Gorbacova ordenjem.Dali je to opet neki animozitet izmedju Putina i Medveva?
Preporuke:
61
3
7
subota, 05 oktobar 2013 21:14
Komentar naslova
Pucanj u Beli Dom je bio pucanj u srce Rusije.
Preporuke:
41
3
8
subota, 05 oktobar 2013 22:05
stvarnost
"U jeku političkih, ekonomskih i socijalnih reformi koje su mnogo više podsećale na haos, kada je velika većina građana jedva sastavljala kraj s krajem, a pojedinci se bogatili tokom pljačkaške privatizacije",
Milošević kao da opisuje stanje u Republici Srpskoj.
Da li slijede događaji kao u Rusiji?
Sve je moguće.
Preporuke:
4
33
9
subota, 05 oktobar 2013 22:29
Moja površna dijagnoza
"Sovjetima" koji su tek ponovo postajali Rusi se desila noćna mora. Nacionalni resursi i bogatstvo u rukama novopečenih divljih kapitalista. Jeljcin je bio u njihovim rukama. A ti kapitalisti su bili dobrim delom "jevreji sa malim j". Hoću reći jevreji ili može i cincari-Kir Janje kao način života a ne kao narod. Taj način života i opstanka ima svoje istorijsko utemeljenje i nužnost. Ali to nije jedini način. Niko ne napada nacionalnost već kritički gledam na poslovnu etiku.Slično je i sa kapitalizmom. Niko ne spori njegovu efikasnost i nužnost. Ja čak ne vidim ni globalizam kao isključivo negativnu pojavu. Ali neka vrsta ferpleja ili društvenog ugovora ili pravednija raspodela dobiti i slobodnog vremena mora da postoji...Sve drugo vodi sistem u nestabilnost tj. neravnotežni položaj i eto rata ili revolucije. Može Japanac u Dubaiju da radi i po 20 sati dnevno ali to mora biti dobrovoljno radno vreme. Mada lično mislim da od takvog čoveka nema ništa.
Preporuke:
20
6
10
subota, 05 oktobar 2013 22:40
Moravac
Sta je pisac hteo da kaze
Preporuke:
6
18
11
subota, 05 oktobar 2013 23:18
Moja površna dijagnoza 2
E sad zamislite kako su te ruske kapitaliste sa malim j, iskoristili Britanci ili amerikanci sa malim j. Oni su hteli da zaposednu rusko bogatstvo za male pare. Ja sam danas posle toliko iskustva sa njima, siguran da ni Oktobarska revolucija nije baš spontano išla... Evo i još jednog primera vezano za način života. Kako to da Kustine filmove ne vole baš Romi i Nemci, dok ih Francuzi i Rusi obožavaju? Jednostavno način života. To ne znači da su oni manje ili više vredni ali su svakako prosečno drugačiji. Ali Jeljcin se iskupio jednim velikim gestom. Rekao je : " Ruski narode izvini za sve što sam vam uradio", i poslao nam Putina...
Preporuke:
31
4
12
nedelja, 06 oktobar 2013 08:20
@Moravac
Oj Moravo, moje selo ravno.
Preporuke:
9
1
13
nedelja, 06 oktobar 2013 09:47
VERSKA TRADICIJA
Zbog ozbiljnosti situacije, patrijarh moskovski i cele Rusije Aleksij Drugi prekinuo je posetu Americi i vratio se u Moskvu.
Zanimljiv podatak, novinara ove udbaške novinske kuće.
Da li je "slučajno", baš u to vreme, pozvan u SAD ?!
Ali Satanisti su se prešli, ali ovo sa Sirijom im je izgleda konačna propas.
Inače, predsednik Rusije nema nikakva ovlašćenja glede vojske. Poznato da je za vreme izdajnika Jelcina došlo strogo naređenje da se unište nekakvi raketni motori, ali nije ispoštovano !
To je zbog ev. Tadića, Jelcina, Nikolića,...
Ni Putin nije mogao da obiđe sve prostorije, prilikom svečanosti povodom otvaranja novog GRU centra.
Preporuke:
12
6
14
nedelja, 06 oktobar 2013 10:28
Aleksa
za "Ioann Dubinjin".
Poštovani,
Znate dobro da nema takvih povrataka u prošlost, od koje nas deli duže vremensko razdoblje, u kojemu je duh i oblik društva bio potpuno promenjen u odnosu na taj koji smo iz različitih povoda prihvatili za najbliži našem umu i srcu. Može da se izabere život u idealizovanoj prošlosti, tako kako - izgleda mi - Vi činite. To je unekoliko izbor večnosti i prihvatanja vrednosti, karakterističnih za društvo i uređenje koje je nepovratno minulo. Posledica vašeg izbora je pozicija opservatora - i zaista, sa vašeg stanovišta Rusija može jedino da bude mrtva, ali mrtva za Vas, a sve šta sledi na "njenom mestu" biće predmet negativnih ocena. Znamo dobro šta znači biti iskorenjen, zar ne?
Nema "čistog" povratka Srbiji pre jugoslovenskog eksperimenta nakon prvog svetskog rata (kao što se ni Poljaci tada nisu mogli vratiti 123 godine unazad). Ali nije tako, da ne može da se izabere aktivno nastavljanje određenih živih tradicija i vrednosti. Makar i kao pojedinac.
Preporuke:
18
5
15
nedelja, 06 oktobar 2013 13:48
Ioann Dubinjin
@Aleksa za "Ioann Dubinjin": Poštovani Aleksa (iskreno, dadoh Vam +), Vi ste velikim delom u pravu. Tragično: i ja sam. Ne prihvatam pomisao da je sadašnja “postsovjetska Rusija“ ono pravo - ona je samo patrljak teritorije istorijske Rusije (Rusije, inače, nema bez kolevke – Kijeva). Neću detaljno govoriti o ostalom – o sistematskom uništavanju (do 70-80tih godina XX veka) ruske istorijske i verske tradicije, o istrebljenju ostataka ruskog plemstva i trgovačkog staleža – pa i slobodnog seljaštva (jer – kmetstvo je ukinuto još 1860 g.). U toj zemlji na površini su ostali uglavnom potomci crvenih zločinaca i dželata, retkih ketmana - i pokorne podaničke dušice. Sada su se setili prošlosti i na tragično-farsični način neuspešno pokušavaju da ožive istorijske tradicije.Ne čeznem za povratkom na staro. Ne želim im zlo, ne želim im neuspehe (sami su,na žalost, više nego dovoljni za to).Da – u pravu ste, ja sam samo posmatrač; sada sam, kao i masa potomaka izbeglih viših klasa, moderan Zapadnjak.
Preporuke:
10
9
16
nedelja, 06 oktobar 2013 16:01
Aleksa
Poštovani Ioanne,
Srbi su narod koji je ostao bez plemstva u vremena kad se Rusija odrađala ispod tatarskog iga.Savremeni srpski narod ponikao je na selu i misli i osećanja u vezi Rusije dobrog dela tog naroda imaju pre karakter vere nego što se temelje na poznavanju Rusije.Stoga su mnogi i dalje više vernici,nego poznavaoci Rusije,i lakše im je na osnovu vanjskog zamisliti kontinuitet.Nisam u položaju da stajem između Vas i Rusije i da Vama govorim o stvarnoj Rusiji.Moje su misli i osećanja zauvek povezani sa uništenim i proteranim iz svoje zemlje predstavnicima visoke kulture,kojoj i Vi pripadate,a koji su - pamtim - uveliko podizali civilizacijski Srbiju između dva rata.
Opet,između mene i naroda u Rusiji ne stoje uništena porodična gnezda,lakše mi je prihvatiti nadu,da se na dobrom delu vrednosti stvorenih do katastrofe u oktobru 1917.godine može oslanjati i učvrstiti obnovljena sa vremenom Rusija.
Hteo bih tu spomenuti i Tinovu pesmu Rusiji Rusija(znam dobro ćorsokake slovenske ideje).
Preporuke:
8
6
17
nedelja, 06 oktobar 2013 16:16
Stanic Milan
Sa paznjom sam procitao dva osvrta g. Dubinjina i njegove reminscencije na jedno proslo vreme.Iako je od 1917.proslo puno vremena,mislim da su najbolji tumaci istorijski dogadjaja Rusi- irelevantno kojoj politickoj opciji pripadaju.Luis Fiser profesor sa Pensilvanija univ.napisao je sjajnu biografiju Lenjina na osnovu dostupnih dokumenata carske i boljsevicke arhive,realno opisujuci stanje pre,za vreme 1.sv. rata i posle Oktobra.Za razliku od g. Dubinjina, koji naravno ima pravo na svoj stav i opredelenje,ja sam licno veliki postovalac Lenjina,ali se pri tome uvek pitam,sta bi bilo sa Oktobrom da nije bilo izvesnog g.Dr Parvusa(Ukrajinca)sefa jednog krila nemacke obavestajne sluzbe koji ne samo da je omogucio Lenjinu put iz Svajcarske preko Nemacke,nego je u revoluciju ulozio sve svoje bogastvo.I,kad je dosao k Lenjinu da trazi mesto guvernera Narodne banke,ovaj mu hladno rece:"Revolucija se ipak mora izvesti cistim rukama!"Sta da se radi?
Preporuke:
10
13
18
nedelja, 06 oktobar 2013 16:30
Stanic Milan 2
Prvi prilog posvetio sam g.Dubinjinu i njegovom razmisljanju koliko je(ili koliko nije) Oktobarska revolucija urnisala Rusiju koja je bez sumnje bila(i ostala) velika zemlja,ne upustajuci se u polemiku da li bi dotadasnje drustveno uredjenje izdrzalo probu buduceg vremena.Svoj prilog bi posvetio usponima i padovima SSSR-a(naravno i Rusije u glavnoj ulozi)u proteklom vremenu.Vreme i prostor ne dozvoljava da covek pobroji sve argumente"pro et contra",medjutim mora se priznati da proklamovani socijalizam u SSSR-u je bio tzv."kasarnski socijalizam"- ne vlast radnicke partije i naroda,nego otudjene boljsevicke klike i da je kao takav morao uci u "slepu ulicu",upravo sa posledicama koje opisuje autor.Isto tako,ne mogu se poreci ni veliki koraci u industrijalizaciji,nauci,tehnici,antikolonijalnoj borbi-konacno Sovjeti su slomili kicmu nemackom fasizmu,a ne neki pokreti otpora i za to im covecanstvo mora odati duzno priznanje.Ipak na sve to ostaju velike dileme na koje ne znamo odgovor.
Preporuke:
10
11
19
nedelja, 06 oktobar 2013 18:01
MOSKOVSKI UNIVERZITET
nedelja, 06 oktobar 2013 16:16
Stanic Milan
Za razliku od g. Dubinjina, koji naravno ima pravo na svoj stav i opredelenje,ja sam licno veliki postovalac Lenjina
Nije mi naimejasna svest koja ceni tu Sotonu u ljudskom obliku?! I pored svega poznato o njemu, čak.
Preporuke:
17
10
20
nedelja, 06 oktobar 2013 19:02
Živorad
Ioann Dubinjin
Odličan komentar (objašnjenje). Odslikava pravo stanje stvari. Na žalost, veliki broj ljudi nije sposoban to da razume.
Preporuke:
9
4
21
ponedeljak, 07 oktobar 2013 10:18
Reddy
Neki od komentatora misle da će trpanjem Lenjina među sotone moći da isprave istoriju. Smešno! Istorija je na površinu izbacila Lenjina kao konkretnu ličnost a mogla je tako i njemu više ili manje sličnog. Revolucija bi se odigrala ovako ili onako, u ovoj ili onoj formi jer su za nju bili sazreli uslovi. deluje infantilno manipulisati na ti temu. Mnogo je teže uspostaviti onu istorijsku dijgonalu koja je do tog nminovno dovela. na primer, niko od ovih reminiscenata ni ne pominje sazrevanje imperijalističke misli misli u nemačkoj ili britansko viktorijanstvo. To su bile obloge u kojima je odnegovana i Oktobarska revolucija. I ona j značila ogroman korak napred u socijalnom i svakom drugom smislu za ceo svet. Danas se nalazimo opet pred revolucionarnim razrešenjem jer i postojeći sistem kapitala već odavno truli isamo je pitanje kada će se grana odlomiti. Tu nema povratka na pređašnje stanje. To mnogi nisu u stanju shvatiti. Ioann Dubinjin je samo gorka ironija konzervirane emocije.
Preporuke:
17
12
22
ponedeljak, 07 oktobar 2013 10:40
...
Dobio si plus od "tvog" trotačkastog. Sve si rekao o neminovnosti jedne revolucije. Mnogo pozdrava!
Preporuke:
7
6
23
ponedeljak, 07 oktobar 2013 11:27
Stanic Milan 3
Stanic M.-"moskovski univerzitet"
Volter jednom prilikom rece:"Ljudsko neznanje je izvor svih zala."(da bar niste potpisnik sa tako zvucnim imenom).I to se cesto desava kod ljudi"kojima jezik grmi,a um sapuce."Da ste bar nesto procitali od Lenjina,pa da Vas covek razume.Dragi gosp.Lenjin je bio "misaona labaratorija"(ponavljam se po stoti put).Na sta bi licio 19.i20.vek da nije bilo sjajnih filozofa,ekonomista,kulturnih poslenika na levici koji su nastavili delo velike Francuske revolucije.Oni su sirom planete Zemlje prosirili vidike obasprevljanim i siromasnim.Oktobar je uzdrmao planetu,i izazvao plimni talas socijalnih revolucija koje ce opet rusiti okoscale imperije da bi vaspostavili domovinu humanuma.
Preporuke:
7
14
24
ponedeljak, 07 oktobar 2013 11:59
Ioann Dubinjin
@Reddy: “ …Istorija je na površinu izbacila Lenjina…”. E, da se i to čudi desi: da se i ja s Vama jednom u nečemu složim! I voda tako na površinu svašta (ne baš privlačno) izbacuje. Mogu se složiti da je februarska revolucija bila neminovna pod onim okolnostima – ali Lenjinov puč je na neprirodan način prekinuo mirno razrešenje pitanja budućeg državnog uređenja Rusije, koje je bilo dogovoreno: izborima za Ustavotvornu skupštinu (konstituantu) koji su bili održani, i na kojima Lenjinova krvoločna banda nije dobila željenu većinu, pa tako nije mogla izvršiti već plaćeni zadatak dobijen od Nemaca. Tipičnim vojnim pučem je sprečila zasedanje Ustavotorne Skupštine, uveden crveni teror – i započela je užasna lavina Građanskog rata. Za razliku od jugokomunističke propagande koja je decenijama dezinformisala vašu javnost: “Beli “ se nisu borili za restauraciju monarhije, nego za održavanje Konstituante i sprovođenje njene odluke , a bila bi najverovatnije: demokratska republika, a ne crveni Gulag!
Preporuke:
14
7
25
ponedeljak, 07 oktobar 2013 13:59
Stanic Milan
Ne ulazeci u motive i razloge suprotnog stava g.Dubinjina,mislim da nije istorijski tacno fokusirati se samo na Oktobar i Lenjina.Revolucionarno vrenje u Rusiji traje od druge polovine 19.veka,a Lenjin je samo sjajno anticipirao mesto i vreme za dramaticne drustvene dogadjaje koji ce uslediti.Da su bili sazreli uslovi za korenite drustvene promene da naslutiti desnicar Berdjajev koji ce posle 1905.predvideti dramaticne drustvene promene.Prema tome,u globalnim drustvenim kretanjima razne"teorije zavere"ne piju vode,nego se drustveni procesi odvijaju u skladu sa zakonitostima ili kako Marx kaze,"da nikada neka drustvena formacija ne propada no sto budu razvijene nove proizvodne snage za koje je ona dovoljno prostrana,i nikad novi,visi odnosi proizvodnje ne nastupaju prije no sto su se materijalni uvjeti njihove egzistencije nisu vec rodili u krilu samog drustva"...
Preporuke:
8
16
26
ponedeljak, 07 oktobar 2013 14:06
Reddy
@Ioann Dubinjin
Da li vi milite da su ljudi budale, izgubili pamćenje, št li????? Pa ti Beli o kojima tako "prikriveno i zaboravno" razmišljate predstavjali su samo jezgro elitne nacističke postrojbe, Ruskog dobrovoljačkog korpusa, ovde u zemlji Srbiji u vreme okupacije i najgoreg terora protiv ovog naroda. I kako su se to oni, onda, borili za demokratski režim ili vlast, tvarno mi nije jasno!?!?!?!?!?!? Verovatno vi to bolje znate, pa, molim, ovde lepo objasnite. I n trčit unapred sa priznanjem da smo se vi i ja konačno složili. Nikada i ni u čemu to se ne može desiti! Nikada! Stojimo na opozitnim stranama. I meni je tako draže. Lenjin i Oktobar su okončali sa tim nazovi Rusima koji o običnom Rusu nikada nisu ni razmišljali. Baš tako kako i sam car Nikolaj II Romanov ali i njegova mnogobrojna svita. On je na bojnom polju podmetao milione običnih muzžika a to sve protiv svog rođaka, nemačkog Vilhelma II, kajzera. I zamislite krivac odjednom postaju Lenjin i boljševici!?!?!?!?
Preporuke:
11
14
27
ponedeljak, 07 oktobar 2013 14:16
SRBOLJUB
Brate Dubinjin zar nisi cuo za izreku da gluvome nevredi govoriti niti slepome nesto pokazivati.Tako ti je sa ovim kontrasima koji oponiraju ono sto govoris,jer njima je um pomracen verom u dobrobit komunisticke ideje za ljudski rod.Ako je to zlo trebalo da se desi prvi zapadno-kpitalisticki svet trebao je to da iskusi,ne samo sto je ta isprazna "filozofija"tamo rodjena,nego tamo su radnici najteze ziveli pa ih niko ne povede u "svetlu"komunisticku buducnost.
Preporuke:
10
6
28
ponedeljak, 07 oktobar 2013 16:31
rusofil @Reddy
>>Istorija je na površinu izbacila Lenjina kao konkretnu ličnost a mogla je tako i njemu više ili manje sličnog.
Nije ga izbacila istorija vec vatikansko zlato i nemacka obavestajna sluzba. Zadatak je obavio, prava Rusija je skrajnuta sa puta.
Medjutim, ne slazem se da je Rusija mrtva. Tako je bilo i kada su Poljaci bili u Moskvi, mnogi su mislili da je mrtva pa je nastupilo 300 godina carstva. Videcemo, i dalje se nadam da je stanje privremeno i da ce se Rusija dici. Za dobro svih nas.
Preporuke:
12
6
29
ponedeljak, 07 oktobar 2013 16:47
Ioann Dubinjin
@Reddy za @Ioann Dubinjin : „Da li vi milite da su ljudi budale... Pa ti Beli o kojima tako "prikriveno i zaboravno" razmišljate predstavjali su samo jezgro elitne nacističke postrojbe, Ruskog dobrovoljačkog korpusa, ovde u zemlji Srbiji u vreme okupacije i najgoreg terora protiv ovog naroda...”. U članku se govori o Rusiji koja bila na ivici građanskog rata. Ja sam samo istakao da je Rusija tu ivicu prešla još 1918 g. i objasnio kako to vidim . A Vi – o Srbiji i 1941-1945 ?. Mešate babe i žabe. Kako su to “Beli“ u periodu 1918-1922 g. mogli biti “samo jezgro elitne nacističke postrojbe“, kada u tom periodu uopšte nije postojala nacistička stranka? Što se okupirane Srbije 1941-45 g. tiče, i “Ruskog dobrovoljačkog korpusa“, to je sasvim druga tema o kojoj možemo pričati drugom prilikom, kada se o tome eventualno bude radilo. U međuvremenu, pročitajte doktorsku tezu A.J.Timofejeva (Beograd, 2011: ISBN 978-86-7005-089-1). Pišite ćirilicom, i ne budite tako zapenušeni. Škodi srcu.
Preporuke:
13
5
30
ponedeljak, 07 oktobar 2013 18:22
Reddy
Ne znam kom zgubidanu pre da se obratim. No, dobro, oni svi ko jedan lupaju jedno te isto. Ovaj Ioann Dubinjin me, vidim, tobož, naukuje kako su u pitanju dva vremenska perioda te s toga nema smisla raspredati o istom subjektu. E, a ja baš mislim da bi upravo zbog toga i trebalo analizirati te "Bele" jer ih je samo vreme, koje je sudija svemu, moglo razotkriti kao neprijatelje ne samo Rusije, Srbije, već i celog čovečanstva. U kritičnom trenutku, baš kao i u vreme Crvenog oktobra, ustali su proti svoje zemlje i naroda a onda se pridružili najsramijoj sili koj je do danaspostojala na kugli zemaljskoj, nacističkoj i fašističkoj tvorevini i stavili se u njenu službu. Pa, zar to ponajbolje ne govori o pravom karakteru ovih belosvetskih izdajnika? Slično kao i danas. Vidimo ko je na strani Amerike, EU i velikog kapitala a ko je na strani radnika, siromašnog i napaćenog naroda. Vidimo kako se stvari odvijaju i na Zapadu, pokazuje se baš sada ko zaleže za "crvenim" a ko za "crnim".
Preporuke:
12
12
31
ponedeljak, 07 oktobar 2013 19:05
MOSKOVSKI UNIVERZITET
ponedeljak, 07 oktobar 2013 10:18
Reddy
Neki od komentatora misle da će trpanjem Lenjina među sotone moći da isprave istoriju. Smešno! Istorija je na površinu izbacila Lenjina kao konkretnu ličnost a mogla je tako i njemu više ili manje sličnog.
Kažeš da ga je izbacila istorija na površinu. Da, da nije bilo masona, itd. Uglavnom, pričaš (namerno obmanjuješ?) oksimoronima !
Igrao je šah sa im (ili Trockim) Staljin svojevremeno, u Beču - u najpznatijoj gradskoj kavani. Ali je inače ovaj odlični vojni stateg oktobarskih revolucionera, bogoslovac, kasnije znao kako da se obračuna sa Sotonom- kojoj je bila namera da zapravo uništi Rusiju !!!
Poznato je da su mnogi vojnici Crven Armije imali ktstove, štoje bilo i dozvoljeno.
A za tog Sotonu, nije mi poznato...
Toliko po tompitanju.
Preporuke:
9
6
32
ponedeljak, 07 oktobar 2013 19:51
Aleksa
Ko viče, ne razgovara. A viče, jer ne ume inače. Na sreću vreme radi protiv njih. Neka viču, istinu neće nadvikati. Drekavci svih zemalja, ujedinite se!
U čije li su se samo domove uselili? Čije su ikone zapalili? Nije ni čudno da se dernjaju. Oteto prokleto... Vreme je na strani istine, zato se i deru.
Preporuke:
5
4
33
ponedeljak, 07 oktobar 2013 22:11
Reddy
@MOSKOVSKI UNIVERZITET, Aleksa
Pa, jadnici, nikada vam neće ući u glavu da se lažima i podmetanjima baš ali baš ništa ne može postići. Toliko ste providni da izazivate više smeh nego ozbiljan odgovor. Upornost u odsustvu argumenata zove se glupost ili praznoglavost. Birajte, gospodo. Ionako je smetlište raznovrsno i pruža velike mogućnosti.
Preporuke:
8
13
34
utorak, 08 oktobar 2013 01:00
Ernan Kortes
Redu; "Upornost u odusustvu argumenata zove se glupost ili praznoglavost".
Bravo Redu, uvek sam verovao u tvoje "tankoćutne opservacije" (Redu dixit!)
I da znaš da ti je pola oprošteno, jer eto priznaješ da je tvoja "upornost u odsustvu argumenata" za optužbu da su Srbi masovno cinkarili Gestpou, "glupost ili praznoglavost"! Druga polovina ti se prašta kad nam kažeš za šta si se odlučio; za glupost ili za praznoglavost!
Kad nam to odgovoriš, čime ćemo saznati sa kim imamo posla (mada je to ovde mnogima podavno jasno), onda ću da te pitam nešto o Lenjinu! Ali samo onako među nama. Jer, nije u redu da svi znaju koliko je veliko tvoje "odsustvo argumenata".
Gde li se dedoše ti argumenti!? A da, oni su na odsustvu! Argumenti odsustvuju!?
E, Redu, Redu, i još se petljaš u razgovore o marksizmu!? Pa Lenjin ovo, pa Trocki ono, pa Romanovi, pa sazrevanje revolucionarnih prilika, pa svetski kapital koji truli... Mora da je to u modi po kafićima oko Kalenića pijace u Beogradu, a?
Preporuke:
10
4
35
utorak, 08 oktobar 2013 09:49
Reddy
Pa, zar stvarno misliš da je svakoj budali vredno otpisivati. Cinkarenje komšija Gestapo-u bila je svakodnevna aktivnost. Skoro i da nije vredno pominjati. Opštepoznata činjenica kao i silne provale ilegalaca od strane "drugova". Tvrdnje kojene pate od nedostatka argumenata. Srbijancu je dovoljno obećati kilo krompira i stvar je svršena. A ti bi kda go da promeniš? Navike i mentalitet se lako ne menjaju. Denuncijanti se rađaju.
Preporuke:
4
9
36
utorak, 08 oktobar 2013 09:58
Reddy
@Ernan K.
Slušaj mali, pozajmi od nekoga malosoli pa dospi to u čorbicu koju ovde s vremena na vreme srčeš ne bi li ti otvorila apett. Ovako, čini se kao da je donosiš iz javne kuhinje. Neukusno i tanko da ne kađem bljutavo. Šta ti glumiš s marksizmom, glavice bez obeležja. Poručaj tu čorbicu i bež u kućicu. Ti nisi ni da te okrznem a ne da ti ukazujem čast vodeći kakav dijalog.
Preporuke:
5
9
37
utorak, 08 oktobar 2013 12:22
Ernan Kortes
Bravo Redu, tako se uči! Nisi ti baš "beda umne insuficijencije"! Sad argumenti nisu na "odsustvu" već je reč o "nedostatku argumenata". Dakle, sad možeš u drugi razred osnovne školice. Tata će učitelju da kaže kakve ocene da ti da, ne brini! Posle će i da te zaposli na nekom zgubidanskom mestu, gde ni obrazovanje a ni vaspitanje nisu važni za napredak u službi.
Nego, šta reče o "opštepoznatoj stvari" da su Srbi masovno cinkarili tvom Gestapou!? To "opštepoznato" je neki tvoj argument koji se vratio sa "odsustva", ili je to tako po marksizmu a la Redu? Šta, ne znaš odgovor?
Pa kako je to moguće? Zar si zaboravio svoje pesničko umeće; "No, odgovor je velika reka. Nastaje od planinskih a bistrih brzaka, drugim rečima, pitanja koja traže mogućnost ishoda sopstvenog potencijala". Genijalno! Marksizam u čistom ishodnom stanju, u tumačenju Reduja!
Eh, da je nešto drug Lenjin živ pa da te uzme za savetnika! Ako pristaneš, naravno. Jer, ti sa takvim "ishodnim potencijalom"...
Preporuke:
9
5
38
utorak, 08 oktobar 2013 16:31
Bob
Ioann Dubinjin - da je potpuno besmisleno i razmišljati o vraćanju na ranije stanje, Aleksa je objasnio. Zamislite da Neki Grk hoće da vrati zlatno Periklovo doba, ili još bliže, da obnovi Vizantiju. Smešno zar ne. Nemoguće je vratiti se ni 50 godina unazad, uostalom, znamo da je u istoriji svaki pokušaj restauracije propadao.
Ali čudi me druga stvar - kako kao vernik (ako se ne varam) toliko potencirate 1917-u a ne znate da je katastrofa počela sa raskolom 1667. i nastavila sa Petrom Velikim? Znate li šta znači obnova patrijaršije i vraćanje prestonice u Moskvu - tek posle revolucije?
Preporuke:
5
4
39
utorak, 08 oktobar 2013 18:25
Aleksa
za "Bob"
izgleda da dodajete nešto kratkoj razmeni mišljenja između Ioanna i mene, čega nije bilo. pre svega njemu pripisujete misao o povratku na "staro", o čemu se Ioann sasvim jasno odredio.
opet, iz vaše sugestije o okretanju Rusije od Evrope nakon boljševičkog osvajanja vlasti, može da se zaključi nešto šta je u suprotnosti sa prvim delom vašeg komentara.
susret Rusije sa Evropom bio je neminovan. o tome koliko je Petrova evropeizacija donela dobra, a koliko zla, može dugo da se razgovara.
istorija ima takvu karakteristiku da je besmisleno govoriti o nekakvim alternativnim putevima razvoja. dogodilo se, šta se dogodilo.
pristup stvarnosti može u prvom koraku da bude najviše moguće neutralan. uplitanje naših sklonosti i simpatija (antipatija) daje joj samo jedan od mnogih mogućih izgleda.
verovali ili ne, veće katastrofe od oktobarske revolucije nije bilo.
Preporuke:
3
4
40
utorak, 08 oktobar 2013 18:38
Reddy
Ajd i ovom Ernan K./ da "ugodim" mada je otpočeo da "peva" nešto što nema veze sa tekstom. Na primer, kako je prema svedočenju Borivoja Romića, iznetom u knjizi, "NOP Beograda 1941-1944, u sećanjim učesnika", saradnik ilegalnog Pokreta, Kosta Novaković, koji j radio u Centralnoj prijavnici zloglasne Uprave grada Beograda, donosio spisak sa imenima i adresama lica čije su podatke iz IV /antikomunističkog/ odseka tražili u toku dana radi hapšenja istih a na kome su se u znatnom broju nalazila i lica koja sa Pokretom nisu imala nikakve veze a koje je Specijalna policija tražila na osnovu "nečije" prijave i denuncijacije. Eto, i to su bili naši "vrli susedi", sve sami čestiti Srbijanci!
Preporuke:
3
8
41
utorak, 08 oktobar 2013 19:04
Aleksa
ogledalce, ogledalce moje, na svetu, najpametniji ko je?...
a ogledalce:
-Ajd i ovom Ernan K./ da "ugodim" mada je otpočeo da "peva" nešto što nema veze sa tekstom.
-Cinkarenje komšija Gestapo-u bila je svakodnevna aktivnost. Skoro i da nije vredno pominjati. Opštepoznata činjenica kao i silne provale ilegalaca od strane "drugova".
ima neka tajna veza...
Preporuke:
3
4
42
utorak, 08 oktobar 2013 20:14
Ernan Kortes
Dakle, Redu, ono tvoje masovno čekanja Srba u redovima pred tvojim Gestapoom radi cinkarenja, kako ti je ocinkarila folksdojčerka Julija, sada se svelo na Kostu Novakovića! Prema tvom marksističkom tumačenju množine, Kosta Novaković je masovno čekao u redovima pred vratima ustanove u kojoj je radio... A sve je to zapisao njegov partijski drug Romić, par decenija kasnije, kad mu je valjda trebalo za "boračku penziju". Redu, svaka čast, marksizam držiš u malom prstu. A i šta će ti više od toga?
Nego, zar tvoji komunisti nisu bili anacionalni, i borili se protiv srpskog hegemonizma i velikosrpske buržoazije, srpske zaostalosti i patrijahalnosti (nešto si ti drobio ovde o tome, zer ne?). A kad komunisti cinkare svoje kamarade, onda su Srbi! Pa gde je tu tvoja slavna "tankoćutna opservcija" da vidiš kakve gluposti izvaljuješ?
Na kraju, oko skraćivanja mog nika Ernan Kortes; znam da ti je ugodno da on bude kraći, ali ili ga piši celog, ili nemoj ni da ga uzimaš u usta. Jasno?
Preporuke:
8
5
43
utorak, 08 oktobar 2013 20:35
Reddy
@Erni K.Vidi ga sad! ne odgovaraju mu činjenice i argumenti. A do pre malo vremena sve o tome!?!?!? Dakle, kada ti ne odgovara onda brzo na drugu stvar! Reci, šta te tišti pa da te obodrim.
Preporuke:
4
7
44
utorak, 08 oktobar 2013 20:46
Francisko Pizaro
Ooo arheopteriks nesrbijancis,
Pile ticino,
Ljubi te tvoj Karl,
Hajnc Rumenige.
Ne slušaj Ti onog starog prevaranta Kortesa.
Da pamtiš kako me je zavrnuo onomad, i njemu je uleteo Mehiko, a meni... a možda pamtiš?
Dribler je to...
Šta da Ti kažem, samo staloženo, onako dijalektički, na prvu loptu, pa sitno...
I nemoj bre da se nerviraš,
I nemoj odmah u Gestapo, čim malo zagusti...
Sramota je,
Šta će ljudi reći?
Preporuke:
3
3
45
utorak, 08 oktobar 2013 21:17
Horst Hrubeš
Ar ju redi?
Jes ju ar.
De ponavljaj za mnom.
Preporuke:
1
3
46
utorak, 08 oktobar 2013 21:22
Nekoliko citata iz Jakovljeva, kao doprinos sve zanimljivijoj diskusiji
„Želja za revolucijom predstavlja plod bolesne mesijanske svesti i nezdrave psihe... ništa u toj meri ne podiže sa dna društva, iz mirnih socijalnih brloga toliko svakakvog đubreta, odvratnih ljudskih otpadaka, kao revolucija.
Bunjin je 1924. pisao: " Izrod, idiot od rođenja, Lenjin je svetu pokazao strahotu: razorio je najveću zemlju na svetu i ubio nekoliko miliona ljudi, a svet je potpuno poludeo kada se još uvek pita da li je on uradio dobro za čovečanstvo ili ne."
Niko u istoriji nije tako mrzeo Rusiju kao Lenjin pitanje je zbog čega je naša zemlja krenula baš prema Marksovoj socijalnoj utopiji i šta se od toga dobilo? ...boljševička vojno-policijska diktatura se postavila protiv čitavog sveta. Ona je pokazala sopstvenu nekompetentnost i antiljudski lik u svim sferama života. Kao rezultat toga Rusija je po mnogo čemu izgubila XX vek." (od ove poslednje rečenice se ograđujem)
Preporuke:
6
4
47
utorak, 08 oktobar 2013 21:26
Reddy
@Vrancisco PizaroNikad dosta savetnika. Mislim, nije zdravo biti sam svoj.
Preporuke:
4
4
48
utorak, 08 oktobar 2013 21:41
Francisko Pizaro
Meni ga piše celog, ali tada loše izgovara. Možda je bolji kraći?
Preporuke:
0
4
49
utorak, 08 oktobar 2013 22:41
...
Redi, mani se boljševizma i cinkarenja, eno teme o Milanskom ediktu, Kukuruz se načisto otkačio, razvijaju etnogeneze, on i neki seljak s juga, ugroziće ti pretka, Nemanju, čoveče – tvrde da ima starijih od njega, kako to možeš da dozvoliš. Samo da vidiš što je diskusija, ima klinički karakter. Uživajmo u prelepom oktobarskom suncu koliko je ostalo od miholjskog leta i budimo dobro raspoloženi!
Preporuke:
7
3
50
utorak, 08 oktobar 2013 22:42
Aleksa
za "nekoliko citata..."
ako apstrahujete od emocija u citiranim rečima, koje su rezultat ogorčenja...
kako razumete i zašto se ograđujete od poslednje rečenice?
šta je Rusija za Bunjina, a šta za Lenjina?
kako je bilo moguće da šačica ljudi preokrene istoriju Rusije i sveta?
ko je bio odgovoran za takvu slabost zemlje?
kakva je bila veza ruske inteligencije (Bunjina...) sa događanjima koja su vodila u revoluciju?
...
kako su živele mase u carskoj Rusiji?
...
kako se može povezati sadržaj teksta Đ. Miloševića sa poslednjom citiranom rečenicom?
a mi, da li smo i mi šta izgubili zbog oktobra 1917.?...
Preporuke:
0
6
51
utorak, 08 oktobar 2013 23:15
@Aleksa
Volim Rusiju, jedino vredno što sam naučio, od njihovih sam klasika naučio. Već 30 godina bavim se dostojevistikom; sakupio sam pozamašnu zbirku knjiga o Dostojevskom. Ne volim kada im loše ide. Politička elita njihova nikad me nije oduševljavala, kao uostalom ničija, nigde. Mnogo pozdrava, imenjače.
Preporuke:
6
0
52
sreda, 09 oktobar 2013 00:12
Ernan Kortes
Za gospodina ...
Hvala Vam za komentar. Eto, tako bi trbalo da se razgovara, da se uživa na ovom sajtu, da se sazna po nešto novo, a ne da se lažno optužuje Srbi ovakvi, pa onakvi, a hleb njihov dobar!
"Kukuruz se načisto otkačio..."!! Pa ovo je fantastično, i zbog gospodina Kukuruza, koji ima moje poštovanje, i zbog gospodina ... koji nam javlja ovako važnu vest.
Ostavljam Reduja smesta sa njegovom cinkaroškim marksizmom a la Kardelj, i odlazim da vidim šta to radi Kukuruz.
Svako Vam dobro gospodine ...
Preporuke:
8
3
53
sreda, 09 oktobar 2013 11:02
Reddy
@Erni K.
Dakle, Kosta Novaković, čovek zaposlen na Prijavnici Uprave grada nije bitan kao svedok ni Borivoje Romić, neposredan učesnik beogradske ilegale, nego tzv. "Erni kortikalni" koji odbacuje izjave i navode dva svedoka i koji tvrdi da neko izmišlja kako su mnogi Srbijanci cinkarili i denuncirali svoje susede. E, pa, sada, ko izmišlja, možda bi bilo najbolje opet Ernija da pitamo. On ima odgovore na sva pitanja! Čak i na ona koja sam postavlja!!! Taj kao da je izašao na tren iz dugačkog reda pred Upravom grada Beograda ili Gestapoom, tek na trenutak da nam saopšti "kako stvari stoje". Erni, željno te iščekuju u školi za ometene u razvoju. Požuri, pobraćeš aplauze a možda ti i postave kakvo pitanje. U svakom slučaju zaslužio si!
Preporuke:
6
7
54
sreda, 09 oktobar 2013 17:50
Aleksa
Svako dobro.
Preporuke:
2
3
55
sreda, 09 oktobar 2013 19:24
Ernan Kortes
Redu, javno te pohvaljujem! Zaslužio si crvenu pionirsku maramu. Potrudio si se da nađeš dokaze da su patrijahalni Srbi masovno cinkarili Gestapou, kako ti je cinkarila foklsdojčerka Julija, i kako si ovde drobio onoliko. I šta si nam dokazao? Da su komunisti cinkarili jedni druge, a i ostali nevini svet!? Pa, to smo i bez tebe znali. U Rusiji, pogotovu! Da su komunisti ustvari patrijahalno vaspitani Srbi!? E vidiš, to je novost, pravo otkriće, čime daješ svoj doprinos marksističkoj nauci i njenoj "dijalektici prohodnosti" (Redu dixit).
Ujedno ti se izvinjavam jer sam rekao da marksizam učiš od drug Bevca Kardelja, a sad vidim da ni dotle nisi stigao. Tvoj učitelj je niko drugi do Todo Kurtović, naučnik koji je oborio zakon dijalektike da kvantitet prelazi u kvalitet, jer je napisao 100 knjiga a ništa nije rekao. Kao i ti.
Za g. Hrubeša; ne radi se tu o a ju redi, jes a jem, već je to prikrivena varijanta onoga Za dom redi!
Svako dobro.
Preporuke:
6
6
56
sreda, 09 oktobar 2013 19:38
Horst Hrubeš
Baš tako.
Svako dobro.
Preporuke:
1
3
57
četvrtak, 10 oktobar 2013 04:17
Reddy
@...
Tinkering craze je slučaj za vas, gospodine Trotačkasti, ne za mene. U pitanju je manipulator naivnom svešću. Ako vam je stalo do isceljenja, pomozite mu, ako ne, ne preporučujte takve beznadne slučajeve drugom. To nikome ne koristi, ponajmanje vašem ugledu. Uostalom mnogo aktuelnije i svakako zanimljivija zbivanja odigravaju se na platformi Wall Street-a, uostalom kao i na ostalim značajnim svetskim berzama. Od toga direktno zavisi i oporavak srpske privrede. Većinu kao da to i ne interesuje. Najverovatnije usled slabog razumevanja onoga što ih, navodno, interesuje. Prepoznatljiva isprazna srbijanska agresivnost. No, to je vaš domen, moguće grešim.
Preporuke:
6
4
58
četvrtak, 10 oktobar 2013 09:43
Reddy
@Erno kortikalni
Pa, što se opet duriš? što si tražio to si i dobio! Činjenicu u vidu čegrtaljke koja zveči o srbijanskom izdajstvu. Kakvi komunisti. Pa u tom Pokretu otpora nije se postajalo komunista čim mu i pripadneš kao kod ovih tvojih danas, čim se učlani u partiju odmah ministar. Tamo si morao da se dokazuješ, prvo kandidat pa tek onda u partiju. E, na tom dokazivanju bezbrojni su pali ili, drukčije, počeli saradnike da drukaju. A to je nepatvoreno srbijanstvo ili laž i prevara. Tako i ti ovde, trčiš pred rudu i klevećeš. Nisu komunisti izdavali nego srbijanci kao nedokazani pripadnici Pokreta. Nisu izdržali pa drukali i klevetali. Kao i ti! U dlaku isto! Eto, dao sam ti priliku da drugi na tvom primeru nauče šta je srbijanac a šta čvek od reči. Tebi, međutim, ni činjenice ne znače ništa. To znači da možeš lupetati do mile volje. Dakle, nastavi....
Preporuke:
6
7
59
četvrtak, 10 oktobar 2013 11:28
...
Rediju
Prepustiću g. Kortesu da odgovori na ono o "srbijanskom klevetanju". Bez uvrede, hteo bih da kažem nešto o vašem načinu reagovanja na stvari. Upotrebiću svoj humoristički pristup. Davne 1983 našao sam se u meni tada nepoznatom Nišu. Ušao sam u glavnu poštu da telefoniram. Na zidu je stajao veliki napis, ćirilicom,rukom,flomasterom, na hameru: ČOVEČE NE VUCI KABLI PREKIDA. Za mene je to nostalgična uspomena. Za moje prijatelje, kada im pričam - razlog smehu, onom zdravom, koji, kako kažu ima "oslobađajuću komponentu". Mislim da biste vi, g. Redi, o tome napisali čitav esej o srbijanskom prostaštvu, nepismenosti, javašluku, s mnogo efektnih izraza. I bili biste u pravu. Ali, čemu? Moramo dalje čak i kada to ne bismo hteli.
P.S. Opet je granulo sunce. Pozdrav.
Preporuke:
8
5
60
četvrtak, 10 oktobar 2013 12:26
Reddy
@...
Nisam baš siguran da najbolje razumete moje namere naslućene odgovorom izvesnom Erniju kortikalnom. Nije stvar u prostaštvu, naočito kada je ono nevino čiji primer iznesoste. Protiv toga baš ništa nemam, naprotiv, simpatično je. Ali, srbijanstvo je nešto mnogo razuđenije. To je baš ono kao red ispred Gestapoa ili Uprave grada Beograda da bi se "otkucao" komšija. U socijalizmu znamo kako je to funkcionisalo jer smo bili njegovi savremenici. To negirati jednako je izdaji ove zemlje i naroda. A to radi izvesni Erni K. ali i mnogi drugi, misleći, valjda da su baš po tome Srbi. Sasvim suprotno! To je kloaka Srbije. A tim olikom se spušta i pojava kakva je Tinkering craze i njemu slični. Ta neosetljivost, bezdušnost i namerna zaboravnost, taj bezobzir, taj egoizam, to malovarošanstvo, to je srbijanizam ili srbijauk. Srbijanstvo je maska pod kojom se krije takvo "srpstvo". Dan je lep ali o Srbiji mnogo je rđavog i zlobnog sveta. I kako onda reći "dobar dan"?
Postoje i zlonamerne teorije o kagebeovskom pomaganju cecenskih zlikovaca radi osvete Jeljcinu i njegovog slabljenja. Vrhunac toga je bio sastanak vrha FSB-a sa Jeljcinom kako bi na vlast dosao Putin.
Bilo, ne ponovilo se.
Setite se i Gorbacova i Nobelove nagrade za Glupost koju mu je Zapad dodelio.
Neka nam neki istoricar objasni koliko godina treba da prodje pa da cujemo istinu o Jelcinu, istinu o uglavnom neobrazovanoj gomili, istinu o "revoluciji", pa onda istinu o "nasim vodjama" 5 oktobra koje vecina Srba jos uveliko slavi ("...udri opet, pali Skupstinu, lomi i kradi sve sto ti pod ruku dodje...")
Da li su Srbi svesni da je pad francuske Bastilje oslobodio 7 i slovima sedam zatvorenika, tri lopova-jajare, trojicu politickih i jednog seksualnog manijaka!?! Oni loji su kod nas komandovali jurise na "srpske Bastilje" u prvom redu su racunali na neznanje i naivnost svojih slucajnih saboraca! Racun je dosao deceniju kasnije, potrosenu uludo i u nista.
Za budući tekst gospodina Miloševića predlažem mu da nas obavesti i rasvetli dve teme:
1. Kako je došlo do toga da Bedžet Pacoli, najveći šiptarski tajkun bude Jeljcinov kućni prijatelj, i kako je Pacoli dobio posao za obnovu Belog Doma, srušenog u događajima koji se ovde opisuju, pored tolikih ruskih firmi; i
2. Kako je došlo do toga da Đerđ Soroš bude Jeljcinov savetnik?
Kada nam Đorđe Milošević ovo objasni, biće nam mnogo lakše da shvatimo rusku političku scenu, a naročito značaj V.V. Putina u novijoj ruskoj istoriji.
Milošević kao da opisuje stanje u Republici Srpskoj.
Da li slijede događaji kao u Rusiji?
Sve je moguće.
Zanimljiv podatak, novinara ove udbaške novinske kuće.
Da li je "slučajno", baš u to vreme, pozvan u SAD ?!
Ali Satanisti su se prešli, ali ovo sa Sirijom im je izgleda konačna propas.
Inače, predsednik Rusije nema nikakva ovlašćenja glede vojske. Poznato da je za vreme izdajnika Jelcina došlo strogo naređenje da se unište nekakvi raketni motori, ali nije ispoštovano !
To je zbog ev. Tadića, Jelcina, Nikolića,...
Ni Putin nije mogao da obiđe sve prostorije, prilikom svečanosti povodom otvaranja novog GRU centra.
Poštovani,
Znate dobro da nema takvih povrataka u prošlost, od koje nas deli duže vremensko razdoblje, u kojemu je duh i oblik društva bio potpuno promenjen u odnosu na taj koji smo iz različitih povoda prihvatili za najbliži našem umu i srcu. Može da se izabere život u idealizovanoj prošlosti, tako kako - izgleda mi - Vi činite. To je unekoliko izbor večnosti i prihvatanja vrednosti, karakterističnih za društvo i uređenje koje je nepovratno minulo. Posledica vašeg izbora je pozicija opservatora - i zaista, sa vašeg stanovišta Rusija može jedino da bude mrtva, ali mrtva za Vas, a sve šta sledi na "njenom mestu" biće predmet negativnih ocena. Znamo dobro šta znači biti iskorenjen, zar ne?
Nema "čistog" povratka Srbiji pre jugoslovenskog eksperimenta nakon prvog svetskog rata (kao što se ni Poljaci tada nisu mogli vratiti 123 godine unazad). Ali nije tako, da ne može da se izabere aktivno nastavljanje određenih živih tradicija i vrednosti. Makar i kao pojedinac.
Srbi su narod koji je ostao bez plemstva u vremena kad se Rusija odrađala ispod tatarskog iga.Savremeni srpski narod ponikao je na selu i misli i osećanja u vezi Rusije dobrog dela tog naroda imaju pre karakter vere nego što se temelje na poznavanju Rusije.Stoga su mnogi i dalje više vernici,nego poznavaoci Rusije,i lakše im je na osnovu vanjskog zamisliti kontinuitet.Nisam u položaju da stajem između Vas i Rusije i da Vama govorim o stvarnoj Rusiji.Moje su misli i osećanja zauvek povezani sa uništenim i proteranim iz svoje zemlje predstavnicima visoke kulture,kojoj i Vi pripadate,a koji su - pamtim - uveliko podizali civilizacijski Srbiju između dva rata.
Opet,između mene i naroda u Rusiji ne stoje uništena porodična gnezda,lakše mi je prihvatiti nadu,da se na dobrom delu vrednosti stvorenih do katastrofe u oktobru 1917.godine može oslanjati i učvrstiti obnovljena sa vremenom Rusija.
Hteo bih tu spomenuti i Tinovu pesmu Rusiji Rusija(znam dobro ćorsokake slovenske ideje).
Stanic Milan
Za razliku od g. Dubinjina, koji naravno ima pravo na svoj stav i opredelenje,ja sam licno veliki postovalac Lenjina
Nije mi naimejasna svest koja ceni tu Sotonu u ljudskom obliku?! I pored svega poznato o njemu, čak.
Odličan komentar (objašnjenje). Odslikava pravo stanje stvari. Na žalost, veliki broj ljudi nije sposoban to da razume.
Volter jednom prilikom rece:"Ljudsko neznanje je izvor svih zala."(da bar niste potpisnik sa tako zvucnim imenom).I to se cesto desava kod ljudi"kojima jezik grmi,a um sapuce."Da ste bar nesto procitali od Lenjina,pa da Vas covek razume.Dragi gosp.Lenjin je bio "misaona labaratorija"(ponavljam se po stoti put).Na sta bi licio 19.i20.vek da nije bilo sjajnih filozofa,ekonomista,kulturnih poslenika na levici koji su nastavili delo velike Francuske revolucije.Oni su sirom planete Zemlje prosirili vidike obasprevljanim i siromasnim.Oktobar je uzdrmao planetu,i izazvao plimni talas socijalnih revolucija koje ce opet rusiti okoscale imperije da bi vaspostavili domovinu humanuma.
Da li vi milite da su ljudi budale, izgubili pamćenje, št li????? Pa ti Beli o kojima tako "prikriveno i zaboravno" razmišljate predstavjali su samo jezgro elitne nacističke postrojbe, Ruskog dobrovoljačkog korpusa, ovde u zemlji Srbiji u vreme okupacije i najgoreg terora protiv ovog naroda. I kako su se to oni, onda, borili za demokratski režim ili vlast, tvarno mi nije jasno!?!?!?!?!?!? Verovatno vi to bolje znate, pa, molim, ovde lepo objasnite. I n trčit unapred sa priznanjem da smo se vi i ja konačno složili. Nikada i ni u čemu to se ne može desiti! Nikada! Stojimo na opozitnim stranama. I meni je tako draže. Lenjin i Oktobar su okončali sa tim nazovi Rusima koji o običnom Rusu nikada nisu ni razmišljali. Baš tako kako i sam car Nikolaj II Romanov ali i njegova mnogobrojna svita. On je na bojnom polju podmetao milione običnih muzžika a to sve protiv svog rođaka, nemačkog Vilhelma II, kajzera. I zamislite krivac odjednom postaju Lenjin i boljševici!?!?!?!?
Nije ga izbacila istorija vec vatikansko zlato i nemacka obavestajna sluzba. Zadatak je obavio, prava Rusija je skrajnuta sa puta.
Medjutim, ne slazem se da je Rusija mrtva. Tako je bilo i kada su Poljaci bili u Moskvi, mnogi su mislili da je mrtva pa je nastupilo 300 godina carstva. Videcemo, i dalje se nadam da je stanje privremeno i da ce se Rusija dici. Za dobro svih nas.
Reddy
Neki od komentatora misle da će trpanjem Lenjina među sotone moći da isprave istoriju. Smešno! Istorija je na površinu izbacila Lenjina kao konkretnu ličnost a mogla je tako i njemu više ili manje sličnog.
Kažeš da ga je izbacila istorija na površinu. Da, da nije bilo masona, itd. Uglavnom, pričaš (namerno obmanjuješ?) oksimoronima !
Igrao je šah sa im (ili Trockim) Staljin svojevremeno, u Beču - u najpznatijoj gradskoj kavani. Ali je inače ovaj odlični vojni stateg oktobarskih revolucionera, bogoslovac, kasnije znao kako da se obračuna sa Sotonom- kojoj je bila namera da zapravo uništi Rusiju !!!
Poznato je da su mnogi vojnici Crven Armije imali ktstove, štoje bilo i dozvoljeno.
A za tog Sotonu, nije mi poznato...
Toliko po tompitanju.
U čije li su se samo domove uselili? Čije su ikone zapalili? Nije ni čudno da se dernjaju. Oteto prokleto... Vreme je na strani istine, zato se i deru.
Pa, jadnici, nikada vam neće ući u glavu da se lažima i podmetanjima baš ali baš ništa ne može postići. Toliko ste providni da izazivate više smeh nego ozbiljan odgovor. Upornost u odsustvu argumenata zove se glupost ili praznoglavost. Birajte, gospodo. Ionako je smetlište raznovrsno i pruža velike mogućnosti.
Bravo Redu, uvek sam verovao u tvoje "tankoćutne opservacije" (Redu dixit!)
I da znaš da ti je pola oprošteno, jer eto priznaješ da je tvoja "upornost u odsustvu argumenata" za optužbu da su Srbi masovno cinkarili Gestpou, "glupost ili praznoglavost"! Druga polovina ti se prašta kad nam kažeš za šta si se odlučio; za glupost ili za praznoglavost!
Kad nam to odgovoriš, čime ćemo saznati sa kim imamo posla (mada je to ovde mnogima podavno jasno), onda ću da te pitam nešto o Lenjinu! Ali samo onako među nama. Jer, nije u redu da svi znaju koliko je veliko tvoje "odsustvo argumenata".
Gde li se dedoše ti argumenti!? A da, oni su na odsustvu! Argumenti odsustvuju!?
E, Redu, Redu, i još se petljaš u razgovore o marksizmu!? Pa Lenjin ovo, pa Trocki ono, pa Romanovi, pa sazrevanje revolucionarnih prilika, pa svetski kapital koji truli... Mora da je to u modi po kafićima oko Kalenića pijace u Beogradu, a?
Slušaj mali, pozajmi od nekoga malosoli pa dospi to u čorbicu koju ovde s vremena na vreme srčeš ne bi li ti otvorila apett. Ovako, čini se kao da je donosiš iz javne kuhinje. Neukusno i tanko da ne kađem bljutavo. Šta ti glumiš s marksizmom, glavice bez obeležja. Poručaj tu čorbicu i bež u kućicu. Ti nisi ni da te okrznem a ne da ti ukazujem čast vodeći kakav dijalog.
Nego, šta reče o "opštepoznatoj stvari" da su Srbi masovno cinkarili tvom Gestapou!? To "opštepoznato" je neki tvoj argument koji se vratio sa "odsustva", ili je to tako po marksizmu a la Redu? Šta, ne znaš odgovor?
Pa kako je to moguće? Zar si zaboravio svoje pesničko umeće; "No, odgovor je velika reka. Nastaje od planinskih a bistrih brzaka, drugim rečima, pitanja koja traže mogućnost ishoda sopstvenog potencijala". Genijalno! Marksizam u čistom ishodnom stanju, u tumačenju Reduja!
Eh, da je nešto drug Lenjin živ pa da te uzme za savetnika! Ako pristaneš, naravno. Jer, ti sa takvim "ishodnim potencijalom"...
Ali čudi me druga stvar - kako kao vernik (ako se ne varam) toliko potencirate 1917-u a ne znate da je katastrofa počela sa raskolom 1667. i nastavila sa Petrom Velikim? Znate li šta znači obnova patrijaršije i vraćanje prestonice u Moskvu - tek posle revolucije?
izgleda da dodajete nešto kratkoj razmeni mišljenja između Ioanna i mene, čega nije bilo. pre svega njemu pripisujete misao o povratku na "staro", o čemu se Ioann sasvim jasno odredio.
opet, iz vaše sugestije o okretanju Rusije od Evrope nakon boljševičkog osvajanja vlasti, može da se zaključi nešto šta je u suprotnosti sa prvim delom vašeg komentara.
susret Rusije sa Evropom bio je neminovan. o tome koliko je Petrova evropeizacija donela dobra, a koliko zla, može dugo da se razgovara.
istorija ima takvu karakteristiku da je besmisleno govoriti o nekakvim alternativnim putevima razvoja. dogodilo se, šta se dogodilo.
pristup stvarnosti može u prvom koraku da bude najviše moguće neutralan. uplitanje naših sklonosti i simpatija (antipatija) daje joj samo jedan od mnogih mogućih izgleda.
verovali ili ne, veće katastrofe od oktobarske revolucije nije bilo.
a ogledalce:
-Ajd i ovom Ernan K./ da "ugodim" mada je otpočeo da "peva" nešto što nema veze sa tekstom.
-Cinkarenje komšija Gestapo-u bila je svakodnevna aktivnost. Skoro i da nije vredno pominjati. Opštepoznata činjenica kao i silne provale ilegalaca od strane "drugova".
ima neka tajna veza...
Nego, zar tvoji komunisti nisu bili anacionalni, i borili se protiv srpskog hegemonizma i velikosrpske buržoazije, srpske zaostalosti i patrijahalnosti (nešto si ti drobio ovde o tome, zer ne?). A kad komunisti cinkare svoje kamarade, onda su Srbi! Pa gde je tu tvoja slavna "tankoćutna opservcija" da vidiš kakve gluposti izvaljuješ?
Na kraju, oko skraćivanja mog nika Ernan Kortes; znam da ti je ugodno da on bude kraći, ali ili ga piši celog, ili nemoj ni da ga uzimaš u usta. Jasno?
Pile ticino,
Ljubi te tvoj Karl,
Hajnc Rumenige.
Ne slušaj Ti onog starog prevaranta Kortesa.
Da pamtiš kako me je zavrnuo onomad, i njemu je uleteo Mehiko, a meni... a možda pamtiš?
Dribler je to...
Šta da Ti kažem, samo staloženo, onako dijalektički, na prvu loptu, pa sitno...
I nemoj bre da se nerviraš,
I nemoj odmah u Gestapo, čim malo zagusti...
Sramota je,
Šta će ljudi reći?
Jes ju ar.
De ponavljaj za mnom.
Bunjin je 1924. pisao: " Izrod, idiot od rođenja, Lenjin je svetu pokazao strahotu: razorio je najveću zemlju na svetu i ubio nekoliko miliona ljudi, a svet je potpuno poludeo kada se još uvek pita da li je on uradio dobro za čovečanstvo ili ne."
Niko u istoriji nije tako mrzeo Rusiju kao Lenjin
pitanje je zbog čega je naša zemlja krenula baš prema Marksovoj socijalnoj utopiji i šta se od toga dobilo? ...boljševička vojno-policijska diktatura se postavila protiv čitavog sveta. Ona je pokazala sopstvenu nekompetentnost i antiljudski lik u svim sferama života. Kao rezultat toga Rusija je po mnogo čemu izgubila XX vek." (od ove poslednje rečenice se ograđujem)
ako apstrahujete od emocija u citiranim rečima, koje su rezultat ogorčenja...
kako razumete i zašto se ograđujete od poslednje rečenice?
šta je Rusija za Bunjina, a šta za Lenjina?
kako je bilo moguće da šačica ljudi preokrene istoriju Rusije i sveta?
ko je bio odgovoran za takvu slabost zemlje?
kakva je bila veza ruske inteligencije (Bunjina...) sa događanjima koja su vodila u revoluciju?
...
kako su živele mase u carskoj Rusiji?
...
kako se može povezati sadržaj teksta Đ. Miloševića sa poslednjom citiranom rečenicom?
a mi, da li smo i mi šta izgubili zbog oktobra 1917.?...
Hvala Vam za komentar. Eto, tako bi trbalo da se razgovara, da se uživa na ovom sajtu, da se sazna po nešto novo, a ne da se lažno optužuje Srbi ovakvi, pa onakvi, a hleb njihov dobar!
"Kukuruz se načisto otkačio..."!! Pa ovo je fantastično, i zbog gospodina Kukuruza, koji ima moje poštovanje, i zbog gospodina ... koji nam javlja ovako važnu vest.
Ostavljam Reduja smesta sa njegovom cinkaroškim marksizmom a la Kardelj, i odlazim da vidim šta to radi Kukuruz.
Svako Vam dobro gospodine ...
Dakle, Kosta Novaković, čovek zaposlen na Prijavnici Uprave grada nije bitan kao svedok ni Borivoje Romić, neposredan učesnik beogradske ilegale, nego tzv. "Erni kortikalni" koji odbacuje izjave i navode dva svedoka i koji tvrdi da neko izmišlja kako su mnogi Srbijanci cinkarili i denuncirali svoje susede. E, pa, sada, ko izmišlja, možda bi bilo najbolje opet Ernija da pitamo. On ima odgovore na sva pitanja! Čak i na ona koja sam postavlja!!! Taj kao da je izašao na tren iz dugačkog reda pred Upravom grada Beograda ili Gestapoom, tek na trenutak da nam saopšti "kako stvari stoje". Erni, željno te iščekuju u školi za ometene u razvoju. Požuri, pobraćeš aplauze a možda ti i postave kakvo pitanje. U svakom slučaju zaslužio si!
Ujedno ti se izvinjavam jer sam rekao da marksizam učiš od drug Bevca Kardelja, a sad vidim da ni dotle nisi stigao. Tvoj učitelj je niko drugi do Todo Kurtović, naučnik koji je oborio zakon dijalektike da kvantitet prelazi u kvalitet, jer je napisao 100 knjiga a ništa nije rekao. Kao i ti.
Za g. Hrubeša; ne radi se tu o a ju redi, jes a jem, već je to prikrivena varijanta onoga Za dom redi!
Svako dobro.
Svako dobro.
Tinkering craze je slučaj za vas, gospodine Trotačkasti, ne za mene. U pitanju je manipulator naivnom svešću. Ako vam je stalo do isceljenja, pomozite mu, ako ne, ne preporučujte takve beznadne slučajeve drugom. To nikome ne koristi, ponajmanje vašem ugledu. Uostalom mnogo aktuelnije i svakako zanimljivija zbivanja odigravaju se na platformi Wall Street-a, uostalom kao i na ostalim značajnim svetskim berzama. Od toga direktno zavisi i oporavak srpske privrede. Većinu kao da to i ne interesuje. Najverovatnije usled slabog razumevanja onoga što ih, navodno, interesuje. Prepoznatljiva isprazna srbijanska agresivnost. No, to je vaš domen, moguće grešim.
Pa, što se opet duriš? što si tražio to si i dobio! Činjenicu u vidu čegrtaljke koja zveči o srbijanskom izdajstvu. Kakvi komunisti. Pa u tom Pokretu otpora nije se postajalo komunista čim mu i pripadneš kao kod ovih tvojih danas, čim se učlani u partiju odmah ministar. Tamo si morao da se dokazuješ, prvo kandidat pa tek onda u partiju. E, na tom dokazivanju bezbrojni su pali ili, drukčije, počeli saradnike da drukaju. A to je nepatvoreno srbijanstvo ili laž i prevara. Tako i ti ovde, trčiš pred rudu i klevećeš. Nisu komunisti izdavali nego srbijanci kao nedokazani pripadnici Pokreta. Nisu izdržali pa drukali i klevetali. Kao i ti! U dlaku isto! Eto, dao sam ti priliku da drugi na tvom primeru nauče šta je srbijanac a šta čvek od reči. Tebi, međutim, ni činjenice ne znače ništa. To znači da možeš lupetati do mile volje. Dakle, nastavi....
Prepustiću g. Kortesu da odgovori na ono o "srbijanskom klevetanju". Bez uvrede, hteo bih da kažem nešto o vašem načinu reagovanja na stvari. Upotrebiću svoj humoristički pristup. Davne 1983 našao sam se u meni tada nepoznatom Nišu. Ušao sam u glavnu poštu da telefoniram. Na zidu je stajao veliki napis, ćirilicom,rukom,flomasterom, na hameru: ČOVEČE NE VUCI KABLI PREKIDA. Za mene je to nostalgična uspomena. Za moje prijatelje, kada im pričam - razlog smehu, onom zdravom, koji, kako kažu ima "oslobađajuću komponentu". Mislim da biste vi, g. Redi, o tome napisali čitav esej o srbijanskom prostaštvu, nepismenosti, javašluku, s mnogo efektnih izraza. I bili biste u pravu. Ali, čemu? Moramo dalje čak i kada to ne bismo hteli.
P.S. Opet je granulo sunce. Pozdrav.
Nisam baš siguran da najbolje razumete moje namere naslućene odgovorom izvesnom Erniju kortikalnom. Nije stvar u prostaštvu, naočito kada je ono nevino čiji primer iznesoste. Protiv toga baš ništa nemam, naprotiv, simpatično je. Ali, srbijanstvo je nešto mnogo razuđenije. To je baš ono kao red ispred Gestapoa ili Uprave grada Beograda da bi se "otkucao" komšija. U socijalizmu znamo kako je to funkcionisalo jer smo bili njegovi savremenici. To negirati jednako je izdaji ove zemlje i naroda. A to radi izvesni Erni K. ali i mnogi drugi, misleći, valjda da su baš po tome Srbi. Sasvim suprotno! To je kloaka Srbije. A tim olikom se spušta i pojava kakva je Tinkering craze i njemu slični. Ta neosetljivost, bezdušnost i namerna zaboravnost, taj bezobzir, taj egoizam, to malovarošanstvo, to je srbijanizam ili srbijauk. Srbijanstvo je maska pod kojom se krije takvo "srpstvo". Dan je lep ali o Srbiji mnogo je rđavog i zlobnog sveta. I kako onda reći "dobar dan"?