zanimljivi dogadjaji zbili su se i 1991. kada su vojska i KGB bili protiv Jeljcina.
Postoje i zlonamerne teorije o kagebeovskom pomaganju cecenskih zlikovaca radi osvete Jeljcinu i njegovog slabljenja. Vrhunac toga je bio sastanak vrha FSB-a sa Jeljcinom kako bi na vlast dosao Putin.
Bilo, ne ponovilo se.
Препоруке:
59
4
2
субота, 05 октобар 2013 15:26
Dragan
I neki rusofobi cinično pitaju zašto nam Rusija onda nije pomogla!?
Препоруке:
93
3
3
субота, 05 октобар 2013 16:08
mrks
Na koga vam lici Jelcinov karakter kada se pomisli na Srbiju?
Setite se i Gorbacova i Nobelove nagrade za Glupost koju mu je Zapad dodelio.
Neka nam neki istoricar objasni koliko godina treba da prodje pa da cujemo istinu o Jelcinu, istinu o uglavnom neobrazovanoj gomili, istinu o "revoluciji", pa onda istinu o "nasim vodjama" 5 oktobra koje vecina Srba jos uveliko slavi ("...udri opet, pali Skupstinu, lomi i kradi sve sto ti pod ruku dodje...")
Da li su Srbi svesni da je pad francuske Bastilje oslobodio 7 i slovima sedam zatvorenika, tri lopova-jajare, trojicu politickih i jednog seksualnog manijaka!?! Oni loji su kod nas komandovali jurise na "srpske Bastilje" u prvom redu su racunali na neznanje i naivnost svojih slucajnih saboraca! Racun je dosao deceniju kasnije, potrosenu uludo i u nista.
Препоруке:
79
2
4
субота, 05 октобар 2013 16:49
Иоанн Дубињин
“Дани када је Русија била на ивици грађанског рата“. Леп наслов, али овај бивши дописник из СССР-а, очигледно не зна да ти дани нису били онда када он мисли, него у новембру 1917 г. – као и да је Русија тада неповратно прекорачила ту ивицу и пала у амбис Грађанског рата (1918-1922) у чијим последицама још увек лежи и никада неће изаћи. Аутор - који је (као дописник) познаваоц прилика у СССР-у и садашњој постсовјетској“Русији“, требало би да схвати да је права Русија мртва. Бољшевичким пучем 1917, њиховим крвавим терором, грађанским ратом изазваним тиме, њиховом крвавом, уништилачком вишедеценијском страховладом – праве Русије више нема. Покој јој души. Ово сада је нешто сасвим друго, може ова постсовјетска колико хоће да се кити остацима старог перја (уосталом, ништа друго и не могу да показују, јер немају) – али то није то.
Препоруке:
32
72
5
субота, 05 октобар 2013 16:50
Мунзе Конза
Милошевић је искусан новинар, и сигуран сам да много зна о политичком животу Русије, који је за нас потпуна непознаница, јер су нас окренули западу.
За будући текст господина Милошевића предлажем му да нас обавести и расветли две теме:
1. Како је дошло до тога да Беџет Пацоли, највећи шиптарски тајкун буде Јељцинов кућни пријатељ, и како је Пацоли добио посао за обнову Белог Дома, срушеног у догађајима који се овде описују, поред толиких руских фирми; и
2. Како је дошло до тога да Ђерђ Сорош буде Јељцинов саветник?
Када нам Ђорђе Милошевић ово објасни, биће нам много лакше да схватимо руску политичку сцену, а нарочито значај В.В. Путина у новијој руској историји.
Препоруке:
105
3
6
субота, 05 октобар 2013 19:14
komentar
Aja bih dodao,da nam objasni zasto Medvedev danas otkriva spomenik Jeljcinu i kiti Gorbacova ordenjem.Dali je to opet neki animozitet izmedju Putina i Medveva?
Препоруке:
61
3
7
субота, 05 октобар 2013 21:14
Komentar naslova
Pucanj u Beli Dom je bio pucanj u srce Rusije.
Препоруке:
41
3
8
субота, 05 октобар 2013 22:05
stvarnost
"У јеку политичких, економских и социјалних реформи које су много више подсећале на хаос, када је велика већина грађана једва састављала крај с крајем, а појединци се богатили током пљачкашке приватизације",
Milošević kao da opisuje stanje u Republici Srpskoj.
Da li slijede događaji kao u Rusiji?
Sve je moguće.
Препоруке:
4
33
9
субота, 05 октобар 2013 22:29
Moja površna dijagnoza
"Sovjetima" koji su tek ponovo postajali Rusi se desila noćna mora. Nacionalni resursi i bogatstvo u rukama novopečenih divljih kapitalista. Jeljcin je bio u njihovim rukama. A ti kapitalisti su bili dobrim delom "jevreji sa malim j". Hoću reći jevreji ili može i cincari-Kir Janje kao način života a ne kao narod. Taj način života i opstanka ima svoje istorijsko utemeljenje i nužnost. Ali to nije jedini način. Niko ne napada nacionalnost već kritički gledam na poslovnu etiku.Slično je i sa kapitalizmom. Niko ne spori njegovu efikasnost i nužnost. Ja čak ne vidim ni globalizam kao isključivo negativnu pojavu. Ali neka vrsta ferpleja ili društvenog ugovora ili pravednija raspodela dobiti i slobodnog vremena mora da postoji...Sve drugo vodi sistem u nestabilnost tj. neravnotežni položaj i eto rata ili revolucije. Može Japanac u Dubaiju da radi i po 20 sati dnevno ali to mora biti dobrovoljno radno vreme. Mada lično mislim da od takvog čoveka nema ništa.
Препоруке:
20
6
10
субота, 05 октобар 2013 22:40
Moravac
Sta je pisac hteo da kaze
Препоруке:
6
18
11
субота, 05 октобар 2013 23:18
Moja površna dijagnoza 2
E sad zamislite kako su te ruske kapitaliste sa malim j, iskoristili Britanci ili amerikanci sa malim j. Oni su hteli da zaposednu rusko bogatstvo za male pare. Ja sam danas posle toliko iskustva sa njima, siguran da ni Oktobarska revolucija nije baš spontano išla... Evo i još jednog primera vezano za način života. Kako to da Kustine filmove ne vole baš Romi i Nemci, dok ih Francuzi i Rusi obožavaju? Jednostavno način života. To ne znači da su oni manje ili više vredni ali su svakako prosečno drugačiji. Ali Jeljcin se iskupio jednim velikim gestom. Rekao je : " Ruski narode izvini za sve što sam vam uradio", i poslao nam Putina...
Препоруке:
31
4
12
недеља, 06 октобар 2013 08:20
@Moravac
Oj Moravo, moje selo ravno.
Препоруке:
9
1
13
недеља, 06 октобар 2013 09:47
ВЕРСКА ТРАДИЦИЈА
Због озбиљности ситуације, патријарх московски и целе Русије Алексиј Други прекинуо је посету Америци и вратио се у Москву.
Занимљив податак, новинара ове удбашке новинске куће.
Да ли је "случајно", баш у то време, позван у САД ?!
Али Сатанисти су се прешли, али ово са Сиријом им је изгледа коначна пропас.
Иначе, председник Русије нема никаква овлашћења гледе војске. Познато да је за време издајника Јелцина дошло строго наређење да се униште некакви ракетни мотори, али није испоштовано !
То је због ев. Тадића, Јелцина, Николића,...
Ни Путин није могао да обиђе све просторије, приликом свечаности поводом отварања новог ГРУ центра.
Препоруке:
12
6
14
недеља, 06 октобар 2013 10:28
Алекса
за "Иоанн Дубињин".
Поштовани,
Знате добро да нема таквих повратака у прошлост, од које нас дели дуже временско раздобље, у којему је дух и облик друштва био потпуно промењен у односу на тај који смо из различитих повода прихватили за најближи нашем уму и срцу. Може да се изабере живот у идеализованој прошлости, тако како - изгледа ми - Ви чините. То је унеколико избор вечности и прихватања вредности, карактеристичних за друштво и уређење које је неповратно минуло. Последица вашег избора је позиција опсерватора - и заиста, са вашег становишта Русија може једино да буде мртва, али мртва за Вас, а све шта следи на "њеном месту" биће предмет негативних оцена. Знамо добро шта значи бити искорењен, зар не?
Нема "чистог" повратка Србији пре југословенског експеримента након првог светског рата (као што се ни Пољаци тада нису могли вратити 123 године уназад). Али није тако, да не може да се изабере активно настављање одређених живих традиција и вредности. Макар и као појединац.
Препоруке:
18
5
15
недеља, 06 октобар 2013 13:48
Иоанн Дубињин
@Алекса за "Иоанн Дубињин": Поштовани Алекса (искрено, дадох Вам +), Ви сте великим делом у праву. Трагично: и ја сам. Не прихватам помисао да је садашња “постсовјетска Русија“ оно право - она је само патрљак територије историјске Русије (Русије, иначе, нема без колевке – Кијева). Нећу детаљно говорити о осталом – о систематском уништавању (до 70-80тих година XX века) руске историјске и верске традиције, о истребљењу остатака руског племства и трговачког сталежа – па и слободног сељаштва (јер – кметство је укинуто још 1860 г.). У тој земљи на површини су остали углавном потомци црвених злочинаца и џелата, ретких кетмана - и покорне поданичке душице. Сада су се сетили прошлости и на трагично-фарсични начин неуспешно покушавају да оживе историјске традиције.Не чезнем за повратком на старо. Не желим им зло, не желим им неуспехе (сами су,на жалост, више него довољни за то).Да – у праву сте, ја сам само посматрач; сада сам, као и маса потомака избеглих виших класа, модеран Западњак.
Препоруке:
10
9
16
недеља, 06 октобар 2013 16:01
Алекса
Поштовани Иоаннe,
Срби су народ који је остао без племства у времена кад се Русија одрађала испод татарског ига.Савремени српски народ поникао је на селу и мисли и осећања у вези Русије доброг дела тог народа имају пре карактер вере него што се темеље на познавању Русије.Стога су многи и даље више верници,него познаваоци Русије,и лакше им је на основу вањског замислити континуитет.Нисам у положају да стајем између Вас и Русије и да Вама говорим о стварној Русији.Моје су мисли и осећања заувек повезани са уништеним и протераним из своје земље представницима високе културе,којој и Ви припадате,а који су - памтим - увелико подизали цивилизацијски Србију између два рата.
Опет,између мене и народа у Русији не стоје уништена породична гнезда,лакше ми је прихватити наду,да се на добром делу вредности створених до катастрофе у октобру 1917.године може ослањати и учврстити обновљена са временом Русија.
Хтео бих ту споменути и Тинову песму Русији Русија(знам добро ћорсокаке словенске идеје).
Препоруке:
8
6
17
недеља, 06 октобар 2013 16:16
Stanic Milan
Sa paznjom sam procitao dva osvrta g. Dubinjina i njegove reminscencije na jedno proslo vreme.Iako je od 1917.proslo puno vremena,mislim da su najbolji tumaci istorijski dogadjaja Rusi- irelevantno kojoj politickoj opciji pripadaju.Luis Fiser profesor sa Pensilvanija univ.napisao je sjajnu biografiju Lenjina na osnovu dostupnih dokumenata carske i boljsevicke arhive,realno opisujuci stanje pre,za vreme 1.sv. rata i posle Oktobra.Za razliku od g. Dubinjina, koji naravno ima pravo na svoj stav i opredelenje,ja sam licno veliki postovalac Lenjina,ali se pri tome uvek pitam,sta bi bilo sa Oktobrom da nije bilo izvesnog g.Dr Parvusa(Ukrajinca)sefa jednog krila nemacke obavestajne sluzbe koji ne samo da je omogucio Lenjinu put iz Svajcarske preko Nemacke,nego je u revoluciju ulozio sve svoje bogastvo.I,kad je dosao k Lenjinu da trazi mesto guvernera Narodne banke,ovaj mu hladno rece:"Revolucija se ipak mora izvesti cistim rukama!"Sta da se radi?
Препоруке:
10
13
18
недеља, 06 октобар 2013 16:30
Stanic Milan 2
Prvi prilog posvetio sam g.Dubinjinu i njegovom razmisljanju koliko je(ili koliko nije) Oktobarska revolucija urnisala Rusiju koja je bez sumnje bila(i ostala) velika zemlja,ne upustajuci se u polemiku da li bi dotadasnje drustveno uredjenje izdrzalo probu buduceg vremena.Svoj prilog bi posvetio usponima i padovima SSSR-a(naravno i Rusije u glavnoj ulozi)u proteklom vremenu.Vreme i prostor ne dozvoljava da covek pobroji sve argumente"pro et contra",medjutim mora se priznati da proklamovani socijalizam u SSSR-u je bio tzv."kasarnski socijalizam"- ne vlast radnicke partije i naroda,nego otudjene boljsevicke klike i da je kao takav morao uci u "slepu ulicu",upravo sa posledicama koje opisuje autor.Isto tako,ne mogu se poreci ni veliki koraci u industrijalizaciji,nauci,tehnici,antikolonijalnoj borbi-konacno Sovjeti su slomili kicmu nemackom fasizmu,a ne neki pokreti otpora i za to im covecanstvo mora odati duzno priznanje.Ipak na sve to ostaju velike dileme na koje ne znamo odgovor.
Препоруке:
10
11
19
недеља, 06 октобар 2013 18:01
МОСКОВСКИ УНИВЕРЗИТЕТ
недеља, 06 октобар 2013 16:16
Stanic Milan
Za razliku od g. Dubinjina, koji naravno ima pravo na svoj stav i opredelenje,ja sam licno veliki postovalac Lenjina
Није ми наимејасна свест која цени ту Сотону у људском облику?! И поред свега познато о њему, чак.
Препоруке:
17
10
20
недеља, 06 октобар 2013 19:02
Живорад
Иоанн Дубињин
Одличан коментар (објашњење). Одсликава право стање ствари. На жалост, велики број људи није способан то да разуме.
Препоруке:
9
4
21
понедељак, 07 октобар 2013 10:18
Reddy
Neki od komentatora misle da će trpanjem Lenjina među sotone moći da isprave istoriju. Smešno! Istorija je na površinu izbacila Lenjina kao konkretnu ličnost a mogla je tako i njemu više ili manje sličnog. Revolucija bi se odigrala ovako ili onako, u ovoj ili onoj formi jer su za nju bili sazreli uslovi. deluje infantilno manipulisati na ti temu. Mnogo je teže uspostaviti onu istorijsku dijgonalu koja je do tog nminovno dovela. na primer, niko od ovih reminiscenata ni ne pominje sazrevanje imperijalističke misli misli u nemačkoj ili britansko viktorijanstvo. To su bile obloge u kojima je odnegovana i Oktobarska revolucija. I ona j značila ogroman korak napred u socijalnom i svakom drugom smislu za ceo svet. Danas se nalazimo opet pred revolucionarnim razrešenjem jer i postojeći sistem kapitala već odavno truli isamo je pitanje kada će se grana odlomiti. Tu nema povratka na pređašnje stanje. To mnogi nisu u stanju shvatiti. Иоанн Дубињин је samo gorka ironija konzervirane emocije.
Препоруке:
17
12
22
понедељак, 07 октобар 2013 10:40
...
Dobio si plus od "tvog" trotačkastog. Sve si rekao o neminovnosti jedne revolucije. Mnogo pozdrava!
Препоруке:
7
6
23
понедељак, 07 октобар 2013 11:27
Stanic Milan 3
Stanic M.-"moskovski univerzitet"
Volter jednom prilikom rece:"Ljudsko neznanje je izvor svih zala."(da bar niste potpisnik sa tako zvucnim imenom).I to se cesto desava kod ljudi"kojima jezik grmi,a um sapuce."Da ste bar nesto procitali od Lenjina,pa da Vas covek razume.Dragi gosp.Lenjin je bio "misaona labaratorija"(ponavljam se po stoti put).Na sta bi licio 19.i20.vek da nije bilo sjajnih filozofa,ekonomista,kulturnih poslenika na levici koji su nastavili delo velike Francuske revolucije.Oni su sirom planete Zemlje prosirili vidike obasprevljanim i siromasnim.Oktobar je uzdrmao planetu,i izazvao plimni talas socijalnih revolucija koje ce opet rusiti okoscale imperije da bi vaspostavili domovinu humanuma.
Препоруке:
7
14
24
понедељак, 07 октобар 2013 11:59
Иоанн Дубињин
@Reddy: “ …Istorija je na površinu izbacila Lenjina…”. Е, да се и то чуди деси: да се и ја с Вама једном у нечему сложим! И вода тако на површину свашта (не баш привлачно) избацује. Могу се сложити да је фебруарска револуција била неминовна под оним околностима – али Лењинов пуч је на неприродан начин прекинуо мирно разрешење питања будућег државног уређења Русије, које је било договорено: изборима за Уставотворну скупштину (конституанту) који су били одржани, и на којима Лењинова крволочна банда није добила жељену већину, па тако није могла извршити већ плаћени задатак добијен од Немаца. Типичним војним пучем је спречила заседање Уставоторне Скупштине, уведен црвени терор – и започела је ужасна лавина Грађанског рата. За разлику од југокомунистичке пропаганде која је деценијама дезинформисала вашу јавност: “Бели “ се нису борили за рестаурацију монархије, него за одржавање Конституанте и спровођење њене одлуке , а била би највероватније: демократска република, а не црвени Гулаг!
Препоруке:
14
7
25
понедељак, 07 октобар 2013 13:59
Stanic Milan
Ne ulazeci u motive i razloge suprotnog stava g.Dubinjina,mislim da nije istorijski tacno fokusirati se samo na Oktobar i Lenjina.Revolucionarno vrenje u Rusiji traje od druge polovine 19.veka,a Lenjin je samo sjajno anticipirao mesto i vreme za dramaticne drustvene dogadjaje koji ce uslediti.Da su bili sazreli uslovi za korenite drustvene promene da naslutiti desnicar Berdjajev koji ce posle 1905.predvideti dramaticne drustvene promene.Prema tome,u globalnim drustvenim kretanjima razne"teorije zavere"ne piju vode,nego se drustveni procesi odvijaju u skladu sa zakonitostima ili kako Marx kaze,"da nikada neka drustvena formacija ne propada no sto budu razvijene nove proizvodne snage za koje je ona dovoljno prostrana,i nikad novi,visi odnosi proizvodnje ne nastupaju prije no sto su se materijalni uvjeti njihove egzistencije nisu vec rodili u krilu samog drustva"...
Препоруке:
8
16
26
понедељак, 07 октобар 2013 14:06
Reddy
@Иоанн Дубињин
Da li vi milite da su ljudi budale, izgubili pamćenje, št li????? Pa ti Beli o kojima tako "prikriveno i zaboravno" razmišljate predstavjali su samo jezgro elitne nacističke postrojbe, Ruskog dobrovoljačkog korpusa, ovde u zemlji Srbiji u vreme okupacije i najgoreg terora protiv ovog naroda. I kako su se to oni, onda, borili za demokratski režim ili vlast, tvarno mi nije jasno!?!?!?!?!?!? Verovatno vi to bolje znate, pa, molim, ovde lepo objasnite. I n trčit unapred sa priznanjem da smo se vi i ja konačno složili. Nikada i ni u čemu to se ne može desiti! Nikada! Stojimo na opozitnim stranama. I meni je tako draže. Lenjin i Oktobar su okončali sa tim nazovi Rusima koji o običnom Rusu nikada nisu ni razmišljali. Baš tako kako i sam car Nikolaj II Romanov ali i njegova mnogobrojna svita. On je na bojnom polju podmetao milione običnih muzžika a to sve protiv svog rođaka, nemačkog Vilhelma II, kajzera. I zamislite krivac odjednom postaju Lenjin i boljševici!?!?!?!?
Препоруке:
11
14
27
понедељак, 07 октобар 2013 14:16
SRBOLJUB
Brate Dubinjin zar nisi cuo za izreku da gluvome nevredi govoriti niti slepome nesto pokazivati.Tako ti je sa ovim kontrasima koji oponiraju ono sto govoris,jer njima je um pomracen verom u dobrobit komunisticke ideje za ljudski rod.Ako je to zlo trebalo da se desi prvi zapadno-kpitalisticki svet trebao je to da iskusi,ne samo sto je ta isprazna "filozofija"tamo rodjena,nego tamo su radnici najteze ziveli pa ih niko ne povede u "svetlu"komunisticku buducnost.
Препоруке:
10
6
28
понедељак, 07 октобар 2013 16:31
rusofil @Reddy
>>Istorija je na površinu izbacila Lenjina kao konkretnu ličnost a mogla je tako i njemu više ili manje sličnog.
Nije ga izbacila istorija vec vatikansko zlato i nemacka obavestajna sluzba. Zadatak je obavio, prava Rusija je skrajnuta sa puta.
Medjutim, ne slazem se da je Rusija mrtva. Tako je bilo i kada su Poljaci bili u Moskvi, mnogi su mislili da je mrtva pa je nastupilo 300 godina carstva. Videcemo, i dalje se nadam da je stanje privremeno i da ce se Rusija dici. Za dobro svih nas.
Препоруке:
12
6
29
понедељак, 07 октобар 2013 16:47
Иоанн Дубињин
@Reddy за @Иоанн Дубињин : „Da li vi milite da su ljudi budale... Pa ti Beli o kojima tako "prikriveno i zaboravno" razmišljate predstavjali su samo jezgro elitne nacističke postrojbe, Ruskog dobrovoljačkog korpusa, ovde u zemlji Srbiji u vreme okupacije i najgoreg terora protiv ovog naroda...”. У чланку се говори о Русији која била на ивици грађанског рата. Ја сам само истакао да је Русија ту ивицу прешла још 1918 г. и објаснио како то видим . А Ви – о Србији и 1941-1945 ?. Мешате бабе и жабе. Како су то “Бели“ у периоду 1918-1922 г. могли бити “samo jezgro elitne nacističke postrojbe“, када у том периоду уопште није постојала нацистичка странка? Што се окупиране Србије 1941-45 г. тиче, и “Ruskog dobrovoljačkog korpusa“, то је сасвим друга тема о којој можемо причати другом приликом, када се о томе евентуално буде радило. У међувремену, прочитајте докторску тезу А.Ј.Тимофејева (Београд, 2011: ISBN 978-86-7005-089-1). Пишите ћирилицом, и не будите тако запенушени. Шкоди срцу.
Препоруке:
13
5
30
понедељак, 07 октобар 2013 18:22
Reddy
Ne znam kom zgubidanu pre da se obratim. No, dobro, oni svi ko jedan lupaju jedno te isto. Ovaj Иоанн Дубињин me, vidim, tobož, naukuje kako su u pitanju dva vremenska perioda te s toga nema smisla raspredati o istom subjektu. E, a ja baš mislim da bi upravo zbog toga i trebalo analizirati te "Bele" jer ih je samo vreme, koje je sudija svemu, moglo razotkriti kao neprijatelje ne samo Rusije, Srbije, već i celog čovečanstva. U kritičnom trenutku, baš kao i u vreme Crvenog oktobra, ustali su proti svoje zemlje i naroda a onda se pridružili najsramijoj sili koj je do danaspostojala na kugli zemaljskoj, nacističkoj i fašističkoj tvorevini i stavili se u njenu službu. Pa, zar to ponajbolje ne govori o pravom karakteru ovih belosvetskih izdajnika? Slično kao i danas. Vidimo ko je na strani Amerike, EU i velikog kapitala a ko je na strani radnika, siromašnog i napaćenog naroda. Vidimo kako se stvari odvijaju i na Zapadu, pokazuje se baš sada ko zaleže za "crvenim" a ko za "crnim".
Препоруке:
12
12
31
понедељак, 07 октобар 2013 19:05
МОСКОВСКИ УНИВЕРЗИТЕТ
понедељак, 07 октобар 2013 10:18
Reddy
Neki od komentatora misle da će trpanjem Lenjina među sotone moći da isprave istoriju. Smešno! Istorija je na površinu izbacila Lenjina kao konkretnu ličnost a mogla je tako i njemu više ili manje sličnog.
Кажеш да га је избацила историја на површину. Да, да није било масона, итд. Углавном, причаш (намерно обмањујеш?) оксиморонима !
Играо је шах са им (или Троцким) Стаљин својевремено, у Бечу - у најпзнатијој градској кавани. Али је иначе овај одлични војни статег октобарских револуционера, богословац, касније знао како да се обрачуна са Сотоном- којој је била намера да заправо уништи Русију !!!
Познато је да су многи војници Црвен Армије имали ктстове, штоје било и дозвољено.
А за тог Сотону, није ми познато...
Толико по томпитању.
Препоруке:
9
6
32
понедељак, 07 октобар 2013 19:51
Алекса
Ко виче, не разговара. А виче, јер не уме иначе. На срећу време ради против њих. Нека вичу, истину неће надвикати. Дрекавци свих земаља, уједините се!
У чије ли су се само домове уселили? Чије су иконе запалили? Није ни чудно да се дерњају. Отето проклето... Време је на страни истине, зато се и деру.
Препоруке:
5
4
33
понедељак, 07 октобар 2013 22:11
Reddy
@МОСКОВСКИ УНИВЕРЗИТЕТ, Алекса
Pa, jadnici, nikada vam neće ući u glavu da se lažima i podmetanjima baš ali baš ništa ne može postići. Toliko ste providni da izazivate više smeh nego ozbiljan odgovor. Upornost u odsustvu argumenata zove se glupost ili praznoglavost. Birajte, gospodo. Ionako je smetlište raznovrsno i pruža velike mogućnosti.
Препоруке:
8
13
34
уторак, 08 октобар 2013 01:00
Ернан Кортес
Реду; "Упорност у одусуству аргумената зове се глупост или празноглавост".
Браво Реду, увек сам веровао у твоје "танкоћутне опсервације" (Redu dixit!)
И да знаш да ти је пола опроштено, јер ето признајеш да је твоја "упорност у одсуству аргумената" за оптужбу да су Срби масовно цинкарили Гестпоу, "глупост или празноглавост"! Друга половина ти се прашта кад нам кажеш за шта си се одлучио; за глупост или за празноглавост!
Кад нам то одговориш, чиме ћемо сазнати са ким имамо посла (мада је то овде многима подавно јасно), онда ћу да те питам нешто о Лењину! Али само онако међу нама. Јер, није у реду да сви знају колико је велико твоје "одсуство аргумената".
Где ли се дедоше ти аргументи!? А да, они су на одсуству! Аргументи одсуствују!?
Е, Реду, Реду, и још се петљаш у разговоре о марксизму!? Па Лењин ово, па Троцки оно, па Романови, па сазревање револуционарних прилика, па светски капитал који трули... Мора да је то у моди по кафићима око Каленића пијаце у Београду, а?
Препоруке:
10
4
35
уторак, 08 октобар 2013 09:49
Reddy
Pa, zar stvarno misliš da je svakoj budali vredno otpisivati. Cinkarenje komšija Gestapo-u bila je svakodnevna aktivnost. Skoro i da nije vredno pominjati. Opštepoznata činjenica kao i silne provale ilegalaca od strane "drugova". Tvrdnje kojene pate od nedostatka argumenata. Srbijancu je dovoljno obećati kilo krompira i stvar je svršena. A ti bi kda go da promeniš? Navike i mentalitet se lako ne menjaju. Denuncijanti se rađaju.
Препоруке:
4
9
36
уторак, 08 октобар 2013 09:58
Reddy
@Ернан К.
Slušaj mali, pozajmi od nekoga malosoli pa dospi to u čorbicu koju ovde s vremena na vreme srčeš ne bi li ti otvorila apett. Ovako, čini se kao da je donosiš iz javne kuhinje. Neukusno i tanko da ne kađem bljutavo. Šta ti glumiš s marksizmom, glavice bez obeležja. Poručaj tu čorbicu i bež u kućicu. Ti nisi ni da te okrznem a ne da ti ukazujem čast vodeći kakav dijalog.
Препоруке:
5
9
37
уторак, 08 октобар 2013 12:22
Ернан Кортес
Браво Реду, тако се учи! Ниси ти баш "беда умне инсуфицијенције"! Сад аргументи нису на "одсуству" већ је реч о "недостатку аргумената". Дакле, сад можеш у други разред основне школице. Тата ће учитељу да каже какве оцене да ти да, не брини! После ће и да те запосли на неком згубиданском месту, где ни образовање а ни васпитање нису важни за напредак у служби.
Него, шта рече о "општепознатој ствари" да су Срби масовно цинкарили твом Гестапоу!? То "општепознато" је неки твој аргумент који се вратио са "одсуства", или је то тако по марксизму а ла Реду? Шта, не знаш одговор?
Па како је то могуће? Зар си заборавио своје песничко умеће; "Но, одговор је велика река. Настаје од планинских а бистрих брзака, другим речима, питања која траже могућност исхода сопственог потенцијала". Генијално! Марксизам у чистом исходном стању, у тумачењу Редуја!
Ех, да је нешто друг Лењин жив па да те узме за саветника! Ако пристанеш, наравно. Јер, ти са таквим "исходним потенцијалом"...
Препоруке:
9
5
38
уторак, 08 октобар 2013 16:31
Боб
Иоанн Дубињин - да је потпуно бесмислено и размишљати о враћању на раније стање, Алекса је објаснио. Замислите да Неки Грк хоће да врати златно Периклово доба, или још ближе, да обнови Византију. Смешно зар не. Немогуће је вратити се ни 50 година уназад, уосталом, знамо да је у историји сваки покушај рестаурације пропадао.
Али чуди ме друга ствар - како као верник (ако се не варам) толико потенцирате 1917-у а не знате да је катастрофа почела са расколом 1667. и наставила са Петром Великим? Знате ли шта значи обнова патријаршије и враћање престонице у Москву - тек после револуције?
Препоруке:
5
4
39
уторак, 08 октобар 2013 18:25
Алекса
за "Боб"
изгледа да додајете нешто краткој размени мишљења између Иоанна и мене, чега није било. пре свега њему приписујете мисао о повратку на "старо", о чему се Иоанн сасвим јасно одредио.
опет, из ваше сугестије о окретању Русије од Европе након бољшевичког освајања власти, може да се закључи нешто шта је у супротности са првим делом вашег коментара.
сусрет Русије са Европом био је неминован. о томе колико је Петрова европеизација донела добра, а колико зла, може дуго да се разговара.
историја има такву карактеристику да је бесмислено говорити о некаквим алтернативним путевима развоја. догодило се, шта се догодило.
приступ стварности може у првом кораку да буде највише могуће неутралан. уплитање наших склоности и симпатија (антипатија) даје јој само један од многих могућих изгледа.
веровали или не, веће катастрофе од октобарске револуције није било.
Препоруке:
3
4
40
уторак, 08 октобар 2013 18:38
Reddy
Ajd i ovom Ernan K./ da "ugodim" mada je otpočeo da "peva" nešto što nema veze sa tekstom. Na primer, kako je prema svedočenju Borivoja Romića, iznetom u knjizi, "NOP Beograda 1941-1944, u sećanjim učesnika", saradnik ilegalnog Pokreta, Kosta Novaković, koji j radio u Centralnoj prijavnici zloglasne Uprave grada Beograda, donosio spisak sa imenima i adresama lica čije su podatke iz IV /antikomunističkog/ odseka tražili u toku dana radi hapšenja istih a na kome su se u znatnom broju nalazila i lica koja sa Pokretom nisu imala nikakve veze a koje je Specijalna policija tražila na osnovu "nečije" prijave i denuncijacije. Eto, i to su bili naši "vrli susedi", sve sami čestiti Srbijanci!
Препоруке:
3
8
41
уторак, 08 октобар 2013 19:04
Алекса
огледалце, огледалце моје, на свету, најпаметнији ко је?...
а огледалце:
-Ajd i ovom Ernan K./ da "ugodim" mada je otpočeo da "peva" nešto što nema veze sa tekstom.
-Cinkarenje komšija Gestapo-u bila je svakodnevna aktivnost. Skoro i da nije vredno pominjati. Opštepoznata činjenica kao i silne provale ilegalaca od strane "drugova".
има нека тајна веза...
Препоруке:
3
4
42
уторак, 08 октобар 2013 20:14
Ернан Кортес
Дакле, Реду, оно твоје масовно чекања Срба у редовима пред твојим Гестапоом ради цинкарења, како ти је оцинкарила фолксдојчерка Јулија, сада се свело на Косту Новаковића! Према твом марксистичком тумачењу множине, Коста Новаковић је масовно чекао у редовима пред вратима установе у којој је радио... А све је то записао његов партијски друг Ромић, пар деценија касније, кад му је ваљда требало за "борачку пензију". Реду, свака част, марксизам држиш у малом прсту. А и шта ће ти више од тога?
Него, зар твоји комунисти нису били анационални, и борили се против српског хегемонизма и великосрпске буржоазије, српске заосталости и патријахалности (нешто си ти дробио овде о томе, зер не?). А кад комунисти цинкаре своје камараде, онда су Срби! Па где је ту твоја славна "танкоћутна опсервција" да видиш какве глупости изваљујеш?
На крају, око скраћивања мог ника Ернан Кортес; знам да ти је угодно да он буде краћи, али или га пиши целог, или немој ни да га узимаш у уста. Јасно?
Препоруке:
8
5
43
уторак, 08 октобар 2013 20:35
Reddy
@Ерни K.Vidi ga sad! ne odgovaraju mu činjenice i argumenti. A do pre malo vremena sve o tome!?!?!? Dakle, kada ti ne odgovara onda brzo na drugu stvar! Reci, šta te tišti pa da te obodrim.
Препоруке:
4
7
44
уторак, 08 октобар 2013 20:46
Франциско Пизаро
Ооо археоптерикс несрбијанцис,
Пиле тицино,
Љуби те твој Карл,
Хајнц Румениге.
Не слушај Ти оног старог преваранта Кортеса.
Да памтиш како ме је заврнуо ономад, и њему је улетео Мехико, а мени... а можда памтиш?
Дриблер је то...
Шта да Ти кажем, само сталожено, онако дијалектички, на прву лопту, па ситно...
И немој бре да се нервираш,
И немој одмах у Гестапо, чим мало загусти...
Срамота је,
Шта ће људи рећи?
Препоруке:
3
3
45
уторак, 08 октобар 2013 21:17
Хорст Хрубеш
Ар ју реди?
Јес ју ар.
Де понављај за мном.
Препоруке:
1
3
46
уторак, 08 октобар 2013 21:22
Неколико цитата из Јаковљева, као допринос све занимљивијој дискусији
„Želja za revolucijom predstavlja plod bolesne mesijanske svesti i nezdrave psihe... ništa u toj meri ne podiže sa dna društva, iz mirnih socijalnih brloga toliko svakakvog đubreta, odvratnih ljudskih otpadaka, kao revolucija.
Bunjin je 1924. pisao: " Izrod, idiot od rođenja, Lenjin je svetu pokazao strahotu: razorio je najveću zemlju na svetu i ubio nekoliko miliona ljudi, a svet je potpuno poludeo kada se još uvek pita da li je on uradio dobro za čovečanstvo ili ne."
Niko u istoriji nije tako mrzeo Rusiju kao Lenjin pitanje je zbog čega je naša zemlja krenula baš prema Marksovoj socijalnoj utopiji i šta se od toga dobilo? ...boljševička vojno-policijska diktatura se postavila protiv čitavog sveta. Ona je pokazala sopstvenu nekompetentnost i antiljudski lik u svim sferama života. Kao rezultat toga Rusija je po mnogo čemu izgubila XX vek." (од ове последње реченице се ограђујем)
Препоруке:
6
4
47
уторак, 08 октобар 2013 21:26
Reddy
@Vранцисцо ПизароNikad dosta savetnika. Mislim, nije zdravo biti sam svoj.
Препоруке:
4
4
48
уторак, 08 октобар 2013 21:41
Франциско Пизаро
Мени га пише целог, али тада лоше изговара. Можда је бољи краћи?
Препоруке:
0
4
49
уторак, 08 октобар 2013 22:41
...
Redi, mani se boljševizma i cinkarenja, eno teme o Milanskom ediktu, Kukuruz se načisto otkačio, razvijaju etnogeneze, on i neki seljak s juga, ugroziće ti pretka, Nemanju, čoveče – tvrde da ima starijih od njega, kako to možeš da dozvoliš. Samo da vidiš što je diskusija, ima klinički karakter. Uživajmo u prelepom oktobarskom suncu koliko je ostalo od miholjskog leta i budimo dobro raspoloženi!
Препоруке:
7
3
50
уторак, 08 октобар 2013 22:42
Алекса
за "неколико цитата..."
ако апстрахујете од емоција у цитираним речима, које су резултат огорчења...
како разумете и зашто се ограђујете од последње реченице?
шта је Русија за Буњина, а шта за Лењина?
како је било могуће да шачица људи преокрене историју Русије и света?
ко је био одговоран за такву слабост земље?
каква је била веза руске интелигенције (Буњина...) са догађањима која су водила у револуцију?
...
како су живеле масе у царској Русији?
...
како се може повезати садржај текста Ђ. Милошевића са последњом цитираном реченицом?
а ми, да ли смо и ми шта изгубили због октобра 1917.?...
Препоруке:
0
6
51
уторак, 08 октобар 2013 23:15
@Aleksa
Volim Rusiju, jedino vredno što sam naučio, od njihovih sam klasika naučio. Već 30 godina bavim se dostojevistikom; sakupio sam pozamašnu zbirku knjiga o Dostojevskom. Ne volim kada im loše ide. Politička elita njihova nikad me nije oduševljavala, kao uostalom ničija, nigde. Mnogo pozdrava, imenjače.
Препоруке:
6
0
52
среда, 09 октобар 2013 00:12
Ернан Кортес
За господина ...
Хвала Вам за коментар. Ето, тако би трбало да се разговара, да се ужива на овом сајту, да се сазна по нешто ново, а не да се лажно оптужује Срби овакви, па онакви, а хлеб њихов добар!
"Кукуруз се начисто откачио..."!! Па ово је фантастично, и због господина Кукуруза, који има моје поштовање, и због господина ... који нам јавља овако важну вест.
Остављам Редуја сместа са његовом цинкарошким марксизмом а ла Кардељ, и одлазим да видим шта то ради Кукуруз.
Свако Вам добро господине ...
Препоруке:
8
3
53
среда, 09 октобар 2013 11:02
Reddy
@Ерни К.
Dakle, Kosta Novaković, čovek zaposlen na Prijavnici Uprave grada nije bitan kao svedok ni Borivoje Romić, neposredan učesnik beogradske ilegale, nego tzv. "Erni kortikalni" koji odbacuje izjave i navode dva svedoka i koji tvrdi da neko izmišlja kako su mnogi Srbijanci cinkarili i denuncirali svoje susede. E, pa, sada, ko izmišlja, možda bi bilo najbolje opet Ernija da pitamo. On ima odgovore na sva pitanja! Čak i na ona koja sam postavlja!!! Taj kao da je izašao na tren iz dugačkog reda pred Upravom grada Beograda ili Gestapoom, tek na trenutak da nam saopšti "kako stvari stoje". Erni, željno te iščekuju u školi za ometene u razvoju. Požuri, pobraćeš aplauze a možda ti i postave kakvo pitanje. U svakom slučaju zaslužio si!
Препоруке:
6
7
54
среда, 09 октобар 2013 17:50
Алекса
Свако добро.
Препоруке:
2
3
55
среда, 09 октобар 2013 19:24
Ернан Кортес
Реду, јавно те похваљујем! Заслужио си црвену пионирску мараму. Потрудио си се да нађеш доказе да су патријахални Срби масовно цинкарили Гестапоу, како ти је цинкарила фоклсдојчерка Јулија, и како си овде дробио онолико. И шта си нам доказао? Да су комунисти цинкарили једни друге, а и остали невини свет!? Па, то смо и без тебе знали. У Русији, поготову! Да су комунисти уствари патријахално васпитани Срби!? Е видиш, то је новост, право откриће, чиме дајеш свој допринос марксистичкој науци и њеној "дијалектици проходности" (Реду dixit).
Уједно ти се извињавам јер сам рекао да марксизам учиш од друг Бевца Кардеља, а сад видим да ни дотле ниси стигао. Твој учитељ је нико други до Тодо Куртовић, научник који је оборио закон дијалектике да квантитет прелази у квалитет, јер је написао 100 књига а ништа није рекао. Као и ти.
За г. Хрубеша; не ради се ту о а ју реди, јес а јем, већ је то прикривена варијанта онога За дом реди!
Свако добро.
Препоруке:
6
6
56
среда, 09 октобар 2013 19:38
Хорст Хрубеш
Баш тако.
Свако добро.
Препоруке:
1
3
57
четвртак, 10 октобар 2013 04:17
Reddy
@...
Tinkering craze je slučaj za vas, gospodine Trotačkasti, ne za mene. U pitanju je manipulator naivnom svešću. Ako vam je stalo do isceljenja, pomozite mu, ako ne, ne preporučujte takve beznadne slučajeve drugom. To nikome ne koristi, ponajmanje vašem ugledu. Uostalom mnogo aktuelnije i svakako zanimljivija zbivanja odigravaju se na platformi Wall Street-a, uostalom kao i na ostalim značajnim svetskim berzama. Od toga direktno zavisi i oporavak srpske privrede. Većinu kao da to i ne interesuje. Najverovatnije usled slabog razumevanja onoga što ih, navodno, interesuje. Prepoznatljiva isprazna srbijanska agresivnost. No, to je vaš domen, moguće grešim.
Препоруке:
6
4
58
четвртак, 10 октобар 2013 09:43
Reddy
@Ерно кортикални
Pa, što se opet duriš? što si tražio to si i dobio! Činjenicu u vidu čegrtaljke koja zveči o srbijanskom izdajstvu. Kakvi komunisti. Pa u tom Pokretu otpora nije se postajalo komunista čim mu i pripadneš kao kod ovih tvojih danas, čim se učlani u partiju odmah ministar. Tamo si morao da se dokazuješ, prvo kandidat pa tek onda u partiju. E, na tom dokazivanju bezbrojni su pali ili, drukčije, počeli saradnike da drukaju. A to je nepatvoreno srbijanstvo ili laž i prevara. Tako i ti ovde, trčiš pred rudu i klevećeš. Nisu komunisti izdavali nego srbijanci kao nedokazani pripadnici Pokreta. Nisu izdržali pa drukali i klevetali. Kao i ti! U dlaku isto! Eto, dao sam ti priliku da drugi na tvom primeru nauče šta je srbijanac a šta čvek od reči. Tebi, međutim, ni činjenice ne znače ništa. To znači da možeš lupetati do mile volje. Dakle, nastavi....
Препоруке:
6
7
59
четвртак, 10 октобар 2013 11:28
...
Rediju
Prepustiću g. Kortesu da odgovori na ono o "srbijanskom klevetanju". Bez uvrede, hteo bih da kažem nešto o vašem načinu reagovanja na stvari. Upotrebiću svoj humoristički pristup. Davne 1983 našao sam se u meni tada nepoznatom Nišu. Ušao sam u glavnu poštu da telefoniram. Na zidu je stajao veliki napis, ćirilicom,rukom,flomasterom, na hameru: ЧОВЕЧЕ НЕ ВУЦИ КАБЛИ ПРЕКИДА. Za mene je to nostalgična uspomena. Za moje prijatelje, kada im pričam - razlog smehu, onom zdravom, koji, kako kažu ima "oslobađajuću komponentu". Mislim da biste vi, g. Redi, o tome napisali čitav esej o srbijanskom prostaštvu, nepismenosti, javašluku, s mnogo efektnih izraza. I bili biste u pravu. Ali, čemu? Moramo dalje čak i kada to ne bismo hteli.
P.S. Opet je granulo sunce. Pozdrav.
Препоруке:
8
5
60
четвртак, 10 октобар 2013 12:26
Reddy
@...
Nisam baš siguran da najbolje razumete moje namere naslućene odgovorom izvesnom Erniju kortikalnom. Nije stvar u prostaštvu, naočito kada je ono nevino čiji primer iznesoste. Protiv toga baš ništa nemam, naprotiv, simpatično je. Ali, srbijanstvo je nešto mnogo razuđenije. To je baš ono kao red ispred Gestapoa ili Uprave grada Beograda da bi se "otkucao" komšija. U socijalizmu znamo kako je to funkcionisalo jer smo bili njegovi savremenici. To negirati jednako je izdaji ove zemlje i naroda. A to radi izvesni Erni K. ali i mnogi drugi, misleći, valjda da su baš po tome Srbi. Sasvim suprotno! To je kloaka Srbije. A tim olikom se spušta i pojava kakva je Tinkering craze i njemu slični. Ta neosetljivost, bezdušnost i namerna zaboravnost, taj bezobzir, taj egoizam, to malovarošanstvo, to je srbijanizam ili srbijauk. Srbijanstvo je maska pod kojom se krije takvo "srpstvo". Dan je lep ali o Srbiji mnogo je rđavog i zlobnog sveta. I kako onda reći "dobar dan"?
Postoje i zlonamerne teorije o kagebeovskom pomaganju cecenskih zlikovaca radi osvete Jeljcinu i njegovog slabljenja. Vrhunac toga je bio sastanak vrha FSB-a sa Jeljcinom kako bi na vlast dosao Putin.
Bilo, ne ponovilo se.
Setite se i Gorbacova i Nobelove nagrade za Glupost koju mu je Zapad dodelio.
Neka nam neki istoricar objasni koliko godina treba da prodje pa da cujemo istinu o Jelcinu, istinu o uglavnom neobrazovanoj gomili, istinu o "revoluciji", pa onda istinu o "nasim vodjama" 5 oktobra koje vecina Srba jos uveliko slavi ("...udri opet, pali Skupstinu, lomi i kradi sve sto ti pod ruku dodje...")
Da li su Srbi svesni da je pad francuske Bastilje oslobodio 7 i slovima sedam zatvorenika, tri lopova-jajare, trojicu politickih i jednog seksualnog manijaka!?! Oni loji su kod nas komandovali jurise na "srpske Bastilje" u prvom redu su racunali na neznanje i naivnost svojih slucajnih saboraca! Racun je dosao deceniju kasnije, potrosenu uludo i u nista.
За будући текст господина Милошевића предлажем му да нас обавести и расветли две теме:
1. Како је дошло до тога да Беџет Пацоли, највећи шиптарски тајкун буде Јељцинов кућни пријатељ, и како је Пацоли добио посао за обнову Белог Дома, срушеног у догађајима који се овде описују, поред толиких руских фирми; и
2. Како је дошло до тога да Ђерђ Сорош буде Јељцинов саветник?
Када нам Ђорђе Милошевић ово објасни, биће нам много лакше да схватимо руску политичку сцену, а нарочито значај В.В. Путина у новијој руској историји.
Milošević kao da opisuje stanje u Republici Srpskoj.
Da li slijede događaji kao u Rusiji?
Sve je moguće.
Занимљив податак, новинара ове удбашке новинске куће.
Да ли је "случајно", баш у то време, позван у САД ?!
Али Сатанисти су се прешли, али ово са Сиријом им је изгледа коначна пропас.
Иначе, председник Русије нема никаква овлашћења гледе војске. Познато да је за време издајника Јелцина дошло строго наређење да се униште некакви ракетни мотори, али није испоштовано !
То је због ев. Тадића, Јелцина, Николића,...
Ни Путин није могао да обиђе све просторије, приликом свечаности поводом отварања новог ГРУ центра.
Поштовани,
Знате добро да нема таквих повратака у прошлост, од које нас дели дуже временско раздобље, у којему је дух и облик друштва био потпуно промењен у односу на тај који смо из различитих повода прихватили за најближи нашем уму и срцу. Може да се изабере живот у идеализованој прошлости, тако како - изгледа ми - Ви чините. То је унеколико избор вечности и прихватања вредности, карактеристичних за друштво и уређење које је неповратно минуло. Последица вашег избора је позиција опсерватора - и заиста, са вашег становишта Русија може једино да буде мртва, али мртва за Вас, а све шта следи на "њеном месту" биће предмет негативних оцена. Знамо добро шта значи бити искорењен, зар не?
Нема "чистог" повратка Србији пре југословенског експеримента након првог светског рата (као што се ни Пољаци тада нису могли вратити 123 године уназад). Али није тако, да не може да се изабере активно настављање одређених живих традиција и вредности. Макар и као појединац.
Срби су народ који је остао без племства у времена кад се Русија одрађала испод татарског ига.Савремени српски народ поникао је на селу и мисли и осећања у вези Русије доброг дела тог народа имају пре карактер вере него што се темеље на познавању Русије.Стога су многи и даље више верници,него познаваоци Русије,и лакше им је на основу вањског замислити континуитет.Нисам у положају да стајем између Вас и Русије и да Вама говорим о стварној Русији.Моје су мисли и осећања заувек повезани са уништеним и протераним из своје земље представницима високе културе,којој и Ви припадате,а који су - памтим - увелико подизали цивилизацијски Србију између два рата.
Опет,између мене и народа у Русији не стоје уништена породична гнезда,лакше ми је прихватити наду,да се на добром делу вредности створених до катастрофе у октобру 1917.године може ослањати и учврстити обновљена са временом Русија.
Хтео бих ту споменути и Тинову песму Русији Русија(знам добро ћорсокаке словенске идеје).
Stanic Milan
Za razliku od g. Dubinjina, koji naravno ima pravo na svoj stav i opredelenje,ja sam licno veliki postovalac Lenjina
Није ми наимејасна свест која цени ту Сотону у људском облику?! И поред свега познато о њему, чак.
Одличан коментар (објашњење). Одсликава право стање ствари. На жалост, велики број људи није способан то да разуме.
Volter jednom prilikom rece:"Ljudsko neznanje je izvor svih zala."(da bar niste potpisnik sa tako zvucnim imenom).I to se cesto desava kod ljudi"kojima jezik grmi,a um sapuce."Da ste bar nesto procitali od Lenjina,pa da Vas covek razume.Dragi gosp.Lenjin je bio "misaona labaratorija"(ponavljam se po stoti put).Na sta bi licio 19.i20.vek da nije bilo sjajnih filozofa,ekonomista,kulturnih poslenika na levici koji su nastavili delo velike Francuske revolucije.Oni su sirom planete Zemlje prosirili vidike obasprevljanim i siromasnim.Oktobar je uzdrmao planetu,i izazvao plimni talas socijalnih revolucija koje ce opet rusiti okoscale imperije da bi vaspostavili domovinu humanuma.
Da li vi milite da su ljudi budale, izgubili pamćenje, št li????? Pa ti Beli o kojima tako "prikriveno i zaboravno" razmišljate predstavjali su samo jezgro elitne nacističke postrojbe, Ruskog dobrovoljačkog korpusa, ovde u zemlji Srbiji u vreme okupacije i najgoreg terora protiv ovog naroda. I kako su se to oni, onda, borili za demokratski režim ili vlast, tvarno mi nije jasno!?!?!?!?!?!? Verovatno vi to bolje znate, pa, molim, ovde lepo objasnite. I n trčit unapred sa priznanjem da smo se vi i ja konačno složili. Nikada i ni u čemu to se ne može desiti! Nikada! Stojimo na opozitnim stranama. I meni je tako draže. Lenjin i Oktobar su okončali sa tim nazovi Rusima koji o običnom Rusu nikada nisu ni razmišljali. Baš tako kako i sam car Nikolaj II Romanov ali i njegova mnogobrojna svita. On je na bojnom polju podmetao milione običnih muzžika a to sve protiv svog rođaka, nemačkog Vilhelma II, kajzera. I zamislite krivac odjednom postaju Lenjin i boljševici!?!?!?!?
Nije ga izbacila istorija vec vatikansko zlato i nemacka obavestajna sluzba. Zadatak je obavio, prava Rusija je skrajnuta sa puta.
Medjutim, ne slazem se da je Rusija mrtva. Tako je bilo i kada su Poljaci bili u Moskvi, mnogi su mislili da je mrtva pa je nastupilo 300 godina carstva. Videcemo, i dalje se nadam da je stanje privremeno i da ce se Rusija dici. Za dobro svih nas.
Reddy
Neki od komentatora misle da će trpanjem Lenjina među sotone moći da isprave istoriju. Smešno! Istorija je na površinu izbacila Lenjina kao konkretnu ličnost a mogla je tako i njemu više ili manje sličnog.
Кажеш да га је избацила историја на површину. Да, да није било масона, итд. Углавном, причаш (намерно обмањујеш?) оксиморонима !
Играо је шах са им (или Троцким) Стаљин својевремено, у Бечу - у најпзнатијој градској кавани. Али је иначе овај одлични војни статег октобарских револуционера, богословац, касније знао како да се обрачуна са Сотоном- којој је била намера да заправо уништи Русију !!!
Познато је да су многи војници Црвен Армије имали ктстове, штоје било и дозвољено.
А за тог Сотону, није ми познато...
Толико по томпитању.
У чије ли су се само домове уселили? Чије су иконе запалили? Није ни чудно да се дерњају. Отето проклето... Време је на страни истине, зато се и деру.
Pa, jadnici, nikada vam neće ući u glavu da se lažima i podmetanjima baš ali baš ništa ne može postići. Toliko ste providni da izazivate više smeh nego ozbiljan odgovor. Upornost u odsustvu argumenata zove se glupost ili praznoglavost. Birajte, gospodo. Ionako je smetlište raznovrsno i pruža velike mogućnosti.
Браво Реду, увек сам веровао у твоје "танкоћутне опсервације" (Redu dixit!)
И да знаш да ти је пола опроштено, јер ето признајеш да је твоја "упорност у одсуству аргумената" за оптужбу да су Срби масовно цинкарили Гестпоу, "глупост или празноглавост"! Друга половина ти се прашта кад нам кажеш за шта си се одлучио; за глупост или за празноглавост!
Кад нам то одговориш, чиме ћемо сазнати са ким имамо посла (мада је то овде многима подавно јасно), онда ћу да те питам нешто о Лењину! Али само онако међу нама. Јер, није у реду да сви знају колико је велико твоје "одсуство аргумената".
Где ли се дедоше ти аргументи!? А да, они су на одсуству! Аргументи одсуствују!?
Е, Реду, Реду, и још се петљаш у разговоре о марксизму!? Па Лењин ово, па Троцки оно, па Романови, па сазревање револуционарних прилика, па светски капитал који трули... Мора да је то у моди по кафићима око Каленића пијаце у Београду, а?
Slušaj mali, pozajmi od nekoga malosoli pa dospi to u čorbicu koju ovde s vremena na vreme srčeš ne bi li ti otvorila apett. Ovako, čini se kao da je donosiš iz javne kuhinje. Neukusno i tanko da ne kađem bljutavo. Šta ti glumiš s marksizmom, glavice bez obeležja. Poručaj tu čorbicu i bež u kućicu. Ti nisi ni da te okrznem a ne da ti ukazujem čast vodeći kakav dijalog.
Него, шта рече о "општепознатој ствари" да су Срби масовно цинкарили твом Гестапоу!? То "општепознато" је неки твој аргумент који се вратио са "одсуства", или је то тако по марксизму а ла Реду? Шта, не знаш одговор?
Па како је то могуће? Зар си заборавио своје песничко умеће; "Но, одговор је велика река. Настаје од планинских а бистрих брзака, другим речима, питања која траже могућност исхода сопственог потенцијала". Генијално! Марксизам у чистом исходном стању, у тумачењу Редуја!
Ех, да је нешто друг Лењин жив па да те узме за саветника! Ако пристанеш, наравно. Јер, ти са таквим "исходним потенцијалом"...
Али чуди ме друга ствар - како као верник (ако се не варам) толико потенцирате 1917-у а не знате да је катастрофа почела са расколом 1667. и наставила са Петром Великим? Знате ли шта значи обнова патријаршије и враћање престонице у Москву - тек после револуције?
изгледа да додајете нешто краткој размени мишљења између Иоанна и мене, чега није било. пре свега њему приписујете мисао о повратку на "старо", о чему се Иоанн сасвим јасно одредио.
опет, из ваше сугестије о окретању Русије од Европе након бољшевичког освајања власти, може да се закључи нешто шта је у супротности са првим делом вашег коментара.
сусрет Русије са Европом био је неминован. о томе колико је Петрова европеизација донела добра, а колико зла, може дуго да се разговара.
историја има такву карактеристику да је бесмислено говорити о некаквим алтернативним путевима развоја. догодило се, шта се догодило.
приступ стварности може у првом кораку да буде највише могуће неутралан. уплитање наших склоности и симпатија (антипатија) даје јој само један од многих могућих изгледа.
веровали или не, веће катастрофе од октобарске револуције није било.
а огледалце:
-Ajd i ovom Ernan K./ da "ugodim" mada je otpočeo da "peva" nešto što nema veze sa tekstom.
-Cinkarenje komšija Gestapo-u bila je svakodnevna aktivnost. Skoro i da nije vredno pominjati. Opštepoznata činjenica kao i silne provale ilegalaca od strane "drugova".
има нека тајна веза...
Него, зар твоји комунисти нису били анационални, и борили се против српског хегемонизма и великосрпске буржоазије, српске заосталости и патријахалности (нешто си ти дробио овде о томе, зер не?). А кад комунисти цинкаре своје камараде, онда су Срби! Па где је ту твоја славна "танкоћутна опсервција" да видиш какве глупости изваљујеш?
На крају, око скраћивања мог ника Ернан Кортес; знам да ти је угодно да он буде краћи, али или га пиши целог, или немој ни да га узимаш у уста. Јасно?
Пиле тицино,
Љуби те твој Карл,
Хајнц Румениге.
Не слушај Ти оног старог преваранта Кортеса.
Да памтиш како ме је заврнуо ономад, и њему је улетео Мехико, а мени... а можда памтиш?
Дриблер је то...
Шта да Ти кажем, само сталожено, онако дијалектички, на прву лопту, па ситно...
И немој бре да се нервираш,
И немој одмах у Гестапо, чим мало загусти...
Срамота је,
Шта ће људи рећи?
Јес ју ар.
Де понављај за мном.
Bunjin je 1924. pisao: " Izrod, idiot od rođenja, Lenjin je svetu pokazao strahotu: razorio je najveću zemlju na svetu i ubio nekoliko miliona ljudi, a svet je potpuno poludeo kada se još uvek pita da li je on uradio dobro za čovečanstvo ili ne."
Niko u istoriji nije tako mrzeo Rusiju kao Lenjin
pitanje je zbog čega je naša zemlja krenula baš prema Marksovoj socijalnoj utopiji i šta se od toga dobilo? ...boljševička vojno-policijska diktatura se postavila protiv čitavog sveta. Ona je pokazala sopstvenu nekompetentnost i antiljudski lik u svim sferama života. Kao rezultat toga Rusija je po mnogo čemu izgubila XX vek." (од ове последње реченице се ограђујем)
ако апстрахујете од емоција у цитираним речима, које су резултат огорчења...
како разумете и зашто се ограђујете од последње реченице?
шта је Русија за Буњина, а шта за Лењина?
како је било могуће да шачица људи преокрене историју Русије и света?
ко је био одговоран за такву слабост земље?
каква је била веза руске интелигенције (Буњина...) са догађањима која су водила у револуцију?
...
како су живеле масе у царској Русији?
...
како се може повезати садржај текста Ђ. Милошевића са последњом цитираном реченицом?
а ми, да ли смо и ми шта изгубили због октобра 1917.?...
Хвала Вам за коментар. Ето, тако би трбало да се разговара, да се ужива на овом сајту, да се сазна по нешто ново, а не да се лажно оптужује Срби овакви, па онакви, а хлеб њихов добар!
"Кукуруз се начисто откачио..."!! Па ово је фантастично, и због господина Кукуруза, који има моје поштовање, и због господина ... који нам јавља овако важну вест.
Остављам Редуја сместа са његовом цинкарошким марксизмом а ла Кардељ, и одлазим да видим шта то ради Кукуруз.
Свако Вам добро господине ...
Dakle, Kosta Novaković, čovek zaposlen na Prijavnici Uprave grada nije bitan kao svedok ni Borivoje Romić, neposredan učesnik beogradske ilegale, nego tzv. "Erni kortikalni" koji odbacuje izjave i navode dva svedoka i koji tvrdi da neko izmišlja kako su mnogi Srbijanci cinkarili i denuncirali svoje susede. E, pa, sada, ko izmišlja, možda bi bilo najbolje opet Ernija da pitamo. On ima odgovore na sva pitanja! Čak i na ona koja sam postavlja!!! Taj kao da je izašao na tren iz dugačkog reda pred Upravom grada Beograda ili Gestapoom, tek na trenutak da nam saopšti "kako stvari stoje". Erni, željno te iščekuju u školi za ometene u razvoju. Požuri, pobraćeš aplauze a možda ti i postave kakvo pitanje. U svakom slučaju zaslužio si!
Уједно ти се извињавам јер сам рекао да марксизам учиш од друг Бевца Кардеља, а сад видим да ни дотле ниси стигао. Твој учитељ је нико други до Тодо Куртовић, научник који је оборио закон дијалектике да квантитет прелази у квалитет, јер је написао 100 књига а ништа није рекао. Као и ти.
За г. Хрубеша; не ради се ту о а ју реди, јес а јем, већ је то прикривена варијанта онога За дом реди!
Свако добро.
Свако добро.
Tinkering craze je slučaj za vas, gospodine Trotačkasti, ne za mene. U pitanju je manipulator naivnom svešću. Ako vam je stalo do isceljenja, pomozite mu, ako ne, ne preporučujte takve beznadne slučajeve drugom. To nikome ne koristi, ponajmanje vašem ugledu. Uostalom mnogo aktuelnije i svakako zanimljivija zbivanja odigravaju se na platformi Wall Street-a, uostalom kao i na ostalim značajnim svetskim berzama. Od toga direktno zavisi i oporavak srpske privrede. Većinu kao da to i ne interesuje. Najverovatnije usled slabog razumevanja onoga što ih, navodno, interesuje. Prepoznatljiva isprazna srbijanska agresivnost. No, to je vaš domen, moguće grešim.
Pa, što se opet duriš? što si tražio to si i dobio! Činjenicu u vidu čegrtaljke koja zveči o srbijanskom izdajstvu. Kakvi komunisti. Pa u tom Pokretu otpora nije se postajalo komunista čim mu i pripadneš kao kod ovih tvojih danas, čim se učlani u partiju odmah ministar. Tamo si morao da se dokazuješ, prvo kandidat pa tek onda u partiju. E, na tom dokazivanju bezbrojni su pali ili, drukčije, počeli saradnike da drukaju. A to je nepatvoreno srbijanstvo ili laž i prevara. Tako i ti ovde, trčiš pred rudu i klevećeš. Nisu komunisti izdavali nego srbijanci kao nedokazani pripadnici Pokreta. Nisu izdržali pa drukali i klevetali. Kao i ti! U dlaku isto! Eto, dao sam ti priliku da drugi na tvom primeru nauče šta je srbijanac a šta čvek od reči. Tebi, međutim, ni činjenice ne znače ništa. To znači da možeš lupetati do mile volje. Dakle, nastavi....
Prepustiću g. Kortesu da odgovori na ono o "srbijanskom klevetanju". Bez uvrede, hteo bih da kažem nešto o vašem načinu reagovanja na stvari. Upotrebiću svoj humoristički pristup. Davne 1983 našao sam se u meni tada nepoznatom Nišu. Ušao sam u glavnu poštu da telefoniram. Na zidu je stajao veliki napis, ćirilicom,rukom,flomasterom, na hameru: ЧОВЕЧЕ НЕ ВУЦИ КАБЛИ ПРЕКИДА. Za mene je to nostalgična uspomena. Za moje prijatelje, kada im pričam - razlog smehu, onom zdravom, koji, kako kažu ima "oslobađajuću komponentu". Mislim da biste vi, g. Redi, o tome napisali čitav esej o srbijanskom prostaštvu, nepismenosti, javašluku, s mnogo efektnih izraza. I bili biste u pravu. Ali, čemu? Moramo dalje čak i kada to ne bismo hteli.
P.S. Opet je granulo sunce. Pozdrav.
Nisam baš siguran da najbolje razumete moje namere naslućene odgovorom izvesnom Erniju kortikalnom. Nije stvar u prostaštvu, naočito kada je ono nevino čiji primer iznesoste. Protiv toga baš ništa nemam, naprotiv, simpatično je. Ali, srbijanstvo je nešto mnogo razuđenije. To je baš ono kao red ispred Gestapoa ili Uprave grada Beograda da bi se "otkucao" komšija. U socijalizmu znamo kako je to funkcionisalo jer smo bili njegovi savremenici. To negirati jednako je izdaji ove zemlje i naroda. A to radi izvesni Erni K. ali i mnogi drugi, misleći, valjda da su baš po tome Srbi. Sasvim suprotno! To je kloaka Srbije. A tim olikom se spušta i pojava kakva je Tinkering craze i njemu slični. Ta neosetljivost, bezdušnost i namerna zaboravnost, taj bezobzir, taj egoizam, to malovarošanstvo, to je srbijanizam ili srbijauk. Srbijanstvo je maska pod kojom se krije takvo "srpstvo". Dan je lep ali o Srbiji mnogo je rđavog i zlobnog sveta. I kako onda reći "dobar dan"?