петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Кардељ наложио изолацију - Исповест Титове удовице (8)

Kоментари (116) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 29 јун 2013 21:35
Petrana
tovaris kardelj i tovaris dolanc su silovali
Serbiju a krvatsko cvijece dopoglavnik
ljubicic je strasno cvileo jos jos jos jos
Препоруке:
32
12
2 субота, 29 јун 2013 21:41
goran sydney
nspm pravi neku vrstu usluge dinicu objavljujuci ove besmislene tekstove. koga je briga sta ima reci jovanka kad srpski narod I dalje trpi posledice njihove vladavine I trpece jos dugo.
Препоруке:
28
32
3 субота, 29 јун 2013 22:04
бетман
Изнела је своје мишљење да је служба безбедности СР Србије (Славко Зечевић) у дослуху са службом безбедности армије у којој је Иван Мишковић и даље присутан”.


Читали смо интервју са г. Мишковић пре неко време. Стаарац, има око 90 г. Титин главни обавештајац. Добар, али у делу опћенитом. Иначе на рачун смене Ранковића је изнео по момм дубоком уверењу, низ титоистичких флоскула, димних завеса.

За Кардеља јњ њ. шофер рекао да је био шкртац, док је Пепца била великодушна. Сад незнам....

Мислим да је био Хазар, као и Рибнкар
Препоруке:
14
11
4 субота, 29 јун 2013 22:05
thinking maize
Значи, социјалистичко& самоуправни "Јаго" је "НАГОВОРИО" социјалистичко-самоуправног "Отела" да "УДАВИ" социјалистичко-самоуправну "Дездемону"!? Па ово је "САДРЖАЈ" "песме" Цеце Ражњатовић, а НЕ Шекспир!? БЉАК!
Препоруке:
21
18
5 субота, 29 јун 2013 23:20
Staljin
Као и за многа друга решења, и овде је дух Едварда Кардеља, творца самоуправног система, дошао до пуног изражаја.

Nije Kardelj nista izmislio,a ponajmanje samoupravni socijalizam.Samoupravljanje je izmislio Marks samo sto je Marks to predvideo u kasnijem periodu,a Kardelj je to prepisao i primenilo se prerano..Pa opet i tako prerano primenjen samoupravni socijalizam pokazao se mnogo bolje i delotvornije od bilo kojeg kapitalizma,demokratije.
Препоруке:
20
18
6 недеља, 30 јун 2013 05:21
Србин Обични
Треба имати на уму да су актери ондашњих догађаја одавно помрли или су у позним осамдесетим (Јованка Броз, Мишковић...) Са друге стране су читаоци који углавном или нису били рођени, или су били веома млади људи. Желим рећи да вријеме чини своје и данас много штошта изгледа друкчије.

Упада у очи да је у Титовој околини након Ранковићеве елиминације било подоста кадрова Хрвата, Словенаца, па и Срба "са са ону страну", а Србијанаца већ мање. И на Јованкиним адресама у њеном обраћању тадашњим партијским/државним структурама, може се уочити слична национална расподјела функција. Дакле то су чињенице...

Ова бројност кадрова из Хрватске и Словеније могла би бити и узрок и последица много чега. У том погледу Јованкино свједочење могло би бити драгоцјено за боље разумјевање тог времена. До сада упадљиво недостаје поглавље о МАСПОКУ, а о томе би Јованка могла знати доста. Можда ћемо сазнати о више када она не буде међу живим.

(П.С. Антикоминизам је болест)
Препоруке:
19
8
7 недеља, 30 јун 2013 06:33
код очију слепи
Некако у то време,пред доношење фамозних"уставних амандмана"којима је Србији стављена"омча",а уочи растанка са Титом(после Тита,Тито),Кардељ је јавно изјављивао како је Југославија"пролазна фаза у словеначкој самобитности".
А српски кадрови су се утркивали у полтронисању(и Латинка се ту може наћи иако прозвана"либералом").
Препоруке:
23
3
8 недеља, 30 јун 2013 07:46
thinking maize@ "Staljin"
Ви рекосте: "Pa opet i tako prerano primenjen samoupravni socijalizam pokazao se mnogo bolje i delotvornije od bilo kojeg kapitalizma,demokratije." Па да Вас у том контексту питам, јел сте СТАЉИНИСТА или ТИТОИСТА!? А камо "АВАНГАРДА РАДНИЧКЕ КЛАСЕ", а ОТКУД Труман-Далсово "KEEP A FLOAT Tito!" Много добар тај ДОТИРАНИ "самоуправни социјализам"!? Као што је Маркса ДОТИРАО и то ЦЕЛИ ЖИВОТ његов прикан Енглез бавећи се "МРСКОМ ЋИФТИНСКОМ ДЕЛАТНОШЋУ"!? Свашта се може кад се има "УЈКО из АМЕРИКЕ"!? Него, незгодно је кад тај "ујко" ДОЂЕ ПО СВОЈЕ, а ЦЕЛО ДРУШТВАНЦЕ УПЕРУЈЕ ПРСТЕ у НАС, тј. СРБЕ и ВИЧЕ: "ОНИ СУ КРИВИ! ОНИ СУ КРИВИ!", иако СРБИ НИСУ ЗВАЛИ "ујку", а и МАЊЕ од ДРУГИХ су се ЗАДУЖИВАЛИ!? У чему је ПРОБЛЕМ!? Можда у "самоопредељењеу до отцепљења" СВИХ НАЦИСТИЧКИХ "народа" КОЈЕ Ви СРПСКИ КОМУНЦИ, а и "амерички ујко" ПОДРЖАВАТЕ! СВАШТА ће се ОТКРИТИ о Вама српским комунцима, кад се проронђају наши и руски& совјетски архиви!? И НЕМОЈТЕ се КРИТИ иза тог "Staljin" кад сте ТИТОИСТА!? ФУЈ!
Препоруке:
24
12
9 недеља, 30 јун 2013 09:24
Бели Орао
Другарицу Јованку за коју кажу да је полуписмена сељанка могли би ови да запосле по уговору о делу да им предаје протокол. Ови ни воду не могу да јој мосе. Она је барабар раме уз раме успешно ишла са главним женама света. Када се сетила да је Српкиња очистили су је гвозденом метлом.
Препоруке:
27
5
10 недеља, 30 јун 2013 10:12
thinking maize@ Бели Орао
Пријатељу, рекао си КЉУЧНЕ РЕЧИ: "Када се сетила да је Српкиња очистили су је гвозденом метлом." Да, "када се сетила...", али ТАД је БИЛО КАСНО! Није било Леке& Крцуна! СЛУЧАЈНО!? А овамо нам Јошка Броз (sic!) ПРОДАЈЕ НИШТА за НЕШТО (на оригиналном српском звучи другачије!) да је "Тито пред смрт рекао да му је НАЈВЕЋА грешка био "устав" из 1974", да је као ФОЛ "звао Марка (Ранковић) пред смрт да се помире" и СЛИЧНЕ "ЖВАКЕ за СЕЉАКЕ"! Џаба Јоки што је била "барабар са БЕЛОСВЕТСКИМ дамама", кад је то била ЗБОГ Броза и мало због ње саме! Питање гласи: Где су у тој Јованкиној причи СРБИ!? Одговор гласи: НЕМА ИХ! Ту има само друга Тите, Југославије и комунизма! О томе се ради Пријатељу, то је "ИСТОЧНИ ГРЕХ" српских комунаца који они ЈОШ НЕЋЕ ДА ПРИЗНАЈУ! Нико им неће ништа, само се тражи да кажу: Извините Браћо и Сестре, ЗАЈ..... смо се! Савршено их разумем ЗАШТО су се ЗАЈ.....! УСТАШКИ НОЖ ПОД ГРЛОМ НЕ БИРА да ли је неко комуниста или не, ако је Србин!?
Препоруке:
23
6
11 недеља, 30 јун 2013 10:17
Reddy
nego onaj što malopre pobeže. E, ovakvog još nisam sreo na raznoraznim sajtovima. Šta će/te, gospodo, Srbijanci uvek imaju objašnjenja za neuspehe. Oni su nevinašca kojima stalno neko nanosi nepravdu. Istorijski Kalimero. Srbijanac u uspehe računa samo dobro nađeno opravdanje za ono što upropasti i unakaradi. Tako i ovaj drveni advokat srbijanstva, tinkering maize. A nije mi jasno ni koji to on kapitalizam brani? Jel onaj američki, klasični ili ovaj europski, reformisani, ili, pak, onaj azijatski, prvobitni amožda i sam kineski, socijalistički. Ovaj je spreman u sve da se pretvori samo da dokaže sopstvenu budalaštinu. Ja rekoh, ČOVEK OD GUME, ili, MAČAK NA USIJAM LIMENOM KROVU. Sada bi da siđe samo ne zna kako. Oseća da je visina neprimerena za njegovu akrobatiku ideološku.....
Препоруке:
9
24
12 недеља, 30 јун 2013 10:42
Срђа @ thinking maize
Ако ћемо право, ВИШЕ ЋЕМО САЗНАТИ о Брозу из наших и руских, тј. совјетских архива, него из оваквих НАКЛАПАЊА!? Претпостављам да су ЗАПАДНЕ АРХИВЕ "гледе" Броза ЗАТВОРЕНЕ, јер СВЕ ШТО ЈЕ ОН РАДИО ИШЛО је у ПРИЛОГ Амера и њихових САТРАПА, а НЕ СТВАРИ КОМУНИЗМА!? Понављам, Броз је био ЗАПАДНИ ЧОВЕК!


СФРЈ је управа (не држава, не федерација) настала на злочину, са непостојећом економијом, отприлике оцртаним границама и...
масовном копненом војском.

Суседи СФРЈ су били: Италија, Аустрија, Мађарска, Румунија, Бугарска, Грчка и Албанија а граница према Источном блоку доминантна.

Улога СФРЈ је била копнено деловање против Источног блока, а њеног живља заштита Запада до последњег живог.

Када је Зид пао, нужна је била ликвидација њене војске а нема бољег начина за то него кроз грађански рат.
Препоруке:
19
8
13 недеља, 30 јун 2013 11:15
сељак беземљаш
&Бели Орао
Драги мој пријатељу.Са села си. Да ли ти је пало на памет колико су протокол знали твоја баба и деда. И остали Тачно се знало место и статус свакоме. Како и где и у којој прилици седи кум,снајка, деца.. Ко шта и када прича. И да не дужим.
Неколико речи о друштву које се окупљало.
француска министарка Франсоаз Жиру написаће у својим успоменама да је при посети Београду осећала да нешто "смрди". Пише да је н.с.н.н.и.н.(највећи син наших народа и народности) (узгред да ли си размишљао колика је улизица био онај ко је ово смислио и колико је малих улизица ово ширило)примио у кући која је личила на:
"декор какве тиролске оперете" и да је н.с.н.н.и.н. "био окружен оперетским војницима. Са трпезе су бљескали дијаманти и шљаштао кавијар" Мадам Жиру се жалила да је добила копију "не много занимљиве фреске" Мадам Журу не спомиње Брозово прстење, бреновану косу, Јованкину пунђу итд.АЛИ СЕ ПОДСМЕВА УКУСУ..наставак
Препоруке:
20
6
14 недеља, 30 јун 2013 11:37
сељак беземљаш
наставак
Да ти не причам како сам се збунио када сам у Паризу у улици Риволи, где су елитни хотели, налетео човека у маршалској униформи. Није био Броз. Био је портир испред хотела. Тко их облаче. А то што је нама и њему то личило на ЛЕПО ствар је неразвијеног укуса и
провинцијализма.
Али да прескочимо укус. Прескочимо и то шта би рекла твоја баба када би се млада девојка удала за човека 38 година старијег, коме је то пети брак.
Другарица Јованка је као и многи, кренула из вековне помрчине (о томе касније).
Требало је учити "протокол" илити манире.
О томе је Бернард Шо написао драму Пигмалион. И ту нема шта да се дода. Сиромашну, прљаву, неваспитану и у сваком погледу запуштену девојку за три месеца науче тако да је представе као војвоткињу. Невоља је што треба много, много више времена, и скоро је немогуће научити некога да буде ЧОВЕК.
Толико о војвоткињама и манирима.
наставак
Препоруке:
19
6
15 недеља, 30 јун 2013 11:56
ама какви комунисти
@thinking maize
УСТАШКИ НОЖ ПОД ГРЛОМ НЕ БИРА да ли је неко комуниста или не, ако је Србин!?

У Србији је било комуниста, и оно мало партизана су претежно били комунисти.
У Крајини није било комуниста.
Партизани су прво приграбили легитимитет југословенског покрета отпора у Србији.
Препоруке:
6
5
16 недеља, 30 јун 2013 11:57
Reddy
Nisam baš siguran da li je gospođa ministarka posmatrala Broza Tita ili sivu i usnulu beogradsku palanku koja je takva d turskih vremena. Šta je u beogradu svetsko sem samih stranaca? Da nisu, možda, baklave, avlije i konaci? Memla i smrad se osećaju na svakom koraku. Srbija pripada azijatskoj Anadoliji, ali samo od Save pa na dole, negde do kragujevca. Gore nema šta tražiti.
Препоруке:
9
27
17 недеља, 30 јун 2013 12:14
...
" Srbija pripada azijatskoj Anadoliji"
Operetski par je sa tla K und K.
Препоруке:
17
10
18 недеља, 30 јун 2013 12:38
Reddy
@...

O čemu pričaš? Pa, niste znali ni šta je opereta ni opera. Srbijanci, veseljaci na tuđoj zemlji!
Препоруке:
7
23
19 недеља, 30 јун 2013 12:47
...
Gosn Redi, vama je ova zemlja dvostruko tuđa, razmislite zašto.
Препоруке:
20
5
20 недеља, 30 јун 2013 13:01
thinking maize@ НАГРАДНО ПИТАЊЕ за "српске" КОМУНЦЕ
Неко рече: "...sivu i usnulu beogradsku palanku, koja je takva оd turskih vremena" Укратко, да ли је ЖИВОТНИЈА "сива и уснула паланка, која је таква од турских времена" или можда "сиви и уснули AGRAMERSKI BURG" (немачки термин за ПАЛАНКУ), који је такав још од СРЕДЊОВЕКОВЉА "блаженопочивше" К und K монархије, а чији су "врхунци" СЈАЈНО ОПИСАНИ у "Господи Глембајевима"!? Укратко, дал вам се браћо& сестре српски комунци ВИШЕ СВИЂА Андрић или Крлежа!? Узгред, тај ЗАПАДНИ СВЕТ једном од те двојице додели Нобелову награду за књижевност, БАШ МЕ ИНТЕРЕСУЈЕ КОМЕ!? PS. На страну што је та "...sivа i usnulа beogradskа palankа, koja je takva оd turskih vremena", ипак била ПРЕСТОНИЦА ЈЕДНЕ ПОБЕДНИЧКЕ ЗЕМЉЕ и НАРОДА!? Које Ви браћо& сестре српски комунци ЗАЈ......, истина због УСТАШКОГ НОЖА ПОД ГРЛОМ, али ипак ЗАЈ......! И нас! И Вас! Тек да се зна! Некад су наши динарци имали поред јунаштва и осећај ЧОЈСТВА, па се питам где им се загубио!? Одговор нека потраже у "Одумирању међеда" Бранка Ћопића!
Препоруке:
14
8
21 недеља, 30 јун 2013 13:03
Reddy
@...

meni moja zemlja nije tuđa. Tuđi ste vi koji omalovažavate a služite celom svetu za omalovažavanje što je gotovo komično. Srbijance svi doživljavaju kao najveće svetske budale jer prodaju zemlju, državu i narod. Sve je to tuđa storija a vi ste samo sporedni glumci koji se trude da ih jednog dana prime u prvu postavu. Jeste li razmislili zašto vas niko ne razume ali i niko ne doživljava kao sebi jednake i dostojne. Srbijanac je najobičnija krpa za brisanje prašine.
Препоруке:
11
22
22 недеља, 30 јун 2013 13:07
Reddy
Srbijanac umišlja da se nalazi na kakvom braniku Srbije dok u stvari on jedva, po svom mentalnom i herojskom sklopu, može sedeti na noši. Ovo naročito važi za trolist srbijanaca/tinkering, ... i gedžuka/.
Препоруке:
8
24
23 недеља, 30 јун 2013 13:18
Радгост
Неко рече опера.Бре
Екстравагантна и ирационална забава у западној цивилизацији, људи ћутке седе једно три сата и слушају представу из које ни реч не разумеју.Углавном оно што је бесмислено да се изговори а може да се отпева
Препоруке:
4
3
24 недеља, 30 јун 2013 13:23
thinking maize@ онако, успут, о којечему... ЈОПЕТ о POLITIČKIM Hrvatima
ЦРВЕНИ ГОЛЕМ рече: "meni moja zemlja nije tuđa. Tuđi ste vi koji omalovažavate a služite celom svetu za omalovažavanje što je gotovo komično. Srbijance svi doživljavaju kao najveće svetske budale jer prodaju zemlju, državu i narod." Хммм, ДОШО ЦРВЕНИ ГОЛЕМ& његови на совјетским тенковима у Бејоград, па се разбашкарио ко да ће да ВЕКУЈЕ, УСПУТ ИСПИРАО МОЗАК, што кнутом& жилом, што агитпропом, па му сада криви "srbijanci"!? Баш као кад су Турци ХРУПИЛИ у ГРЧКУ Анадолију, па је то "њиово" зато што је НА МАЧУ "зарађено"!? Но, постоји РАЗЛИКА између турског "ПРАВА" на Анадолију и ЦРВЕНОГОЛЕМСКОГ "права" на Србију и Бејоград!? Турци су са ЊИХОВИМ МАЧЕВИМА ЗАДОБИЛИ Анадолију, а ЦРВЕНИ ГОЛЕМИ су на ТУЂИМ-СОВЈЕТСКИМ ТЕНКОВИМА УШЛИ у Бејоград и Србију!? Многи ОСЕТЉИВИЈИ ДИНАРЦИ ЛЕВЕ ОРИЈЕНТАЦИЈЕ (нпр. Бранко Ћопић и Меша Селимовић) су схватили сву ОСЕТЉИВОСТ тог стања и ЛИЧНИМ ЖИВОТНИМ ПРИМЕРИМА су ГАСИЛИ МОГУЋЕ СРПСКО-СРПСКЕ СУКОБЕ, док ЦРВЕНИ ГОЛЕМИ још ПОДЈАРУЈУ! И ТО САДА! МОООРРРЕЕЕ!!!
Препоруке:
18
5
25 недеља, 30 јун 2013 13:42
...
Gosn Redi, kako to da vi ne govorite ijekavski? Time biste još više podvukli razliku između vas, plemenitog, i nas, anadolaca. Ja vas vidim kao svetskog šampiona u nasilnoj upotrebi slova J. Sećam se jednog kapetana iz vojske, govorio je tjeme, i mjeksiko. Bio je iz Užica.
Препоруке:
18
7
26 недеља, 30 јун 2013 13:54
Reddy off
@tinkering maize

Niko više od vas ne čini da ova tužna palanka na brdašcima živne koji časak da bi potom opet upala u svoj bezizgledni sanak pusti. I to vam uzimam u zaslugu mada znam da to činite iz razloga osećaja provincijalne neispunjenosti. No, svejedno! Zašto pominjete agramersku varošicu? Pa, ona je još gora od onoga što vi ovde nabodoste. Evo šta i sam krleža kaže o samim Agramerima.Agramerskim ulicama vlada tip zgužvanog čovjeka koji se zove hrvatski inteligent. Dešperatan, pognute glave kao da je nešto doista izgubio. Ponajpre Prvi pa odmah zatim i Drugi svjetski rat a pomalo i sebe. Naši agramerski prolaznici kreću se s osjećajem manjevrijednostisvog kompromitiranog građanskog dostojanstva. Zapis iz 1967. A evo šta kaže Miroslav čak davne 1925. g....Svi mi živimo na zabitnoj provincijalnoj stanici austrijske Južne željeznice. Evo, godinama kasnije u socijalizmu, 1964....Ovaj grad je simbol zarobljene i nepriznate narodnosti koja trajno ratuje protiv svojih vlastitih
Препоруке:
4
15
27 недеља, 30 јун 2013 14:03
Reddy off
@tinkering maize

interesa, gubeći ratove koji nisu njeni, ali zato plaća odmazdu kao da je izgubila svoj vlastiti rat. Hoće li vam možda nešto u glavi, posle svega ovoga, biti jasnije. Hoće li vedrina obajsjati gustu zelenu šumadijsku šajkaču? I kakvo bčlesavo pitanje, ko mi se više sviđa? priznajem, to samo vi možete izreći! Pa, onda, prestonica pobedničlke zemlje i naroda. Sve je u redu. Samo recite ko je to posle rata uživao u plodovima te pobede koju je izvojevao običan srpski seljak. Da, naši Dinarci su imali osećaj čojstva i junaštva a izgubiše ga drugujući sa ovakvim pretopljenicima i mangupima, ideološkim kameleonima kakav ste i sam. Ništa vam nije sveto, ni jedan Branko koji sa mosta sigurno nije skočio zbog četnika oslobodilaca ili trotačkastog lažova.
Препоруке:
4
15
28 недеља, 30 јун 2013 14:15
thinking maize@ "sajber marksista"
НЕКО написа: "Agramerskim ulicama vlada tip zgužvanog čovjeka koji se zove hrvatski inteligent. Dešperatan, pognute glave kao da je nešto doista izgubio. Ponajpre Prvi pa odmah zatim i Drugi svjetski rat a pomalo i sebe. Naši agramerski prolaznici kreću se s osjećajem manjevrijednostisvog kompromitiranog građanskog dostojanstva. Zapis iz 1967. A evo šta kaže Miroslav čak davne 1925. g....Svi mi živimo na zabitnoj provincijalnoj stanici austrijske Južne željeznice. Evo, godinama kasnije u socijalizmu, 1964....Ovaj grad je simbol zarobljene i nepriznate narodnosti koja trajno ratuje protiv svojih vlastitih...", па помислих ООО! За ОВОГ има наде! Мада би ПРВО ваљали да га КРСТИМО! Знате већ оно са погружавањем у воду, помазањем са уљем, уз држање свете литургије и оним "ПЕЧАТ ДУХА СВЕТОГА" и "ДА ЛИ СЕ ОДРИЧЕШ САТАНЕ"! Ето, ја ћу ДОБРОВОЉНО ДА МУ БУДЕМ КУМ!
Препоруке:
10
8
29 недеља, 30 јун 2013 14:21
Reddy
@tinkering maize

A taj običan srpski seljak i junak je bio izneveren od potonjih srbijanskih lopova i skotova kakav je bio i onaj kapetanović od koga pogibe i časni Arči Rajs. To ne pomenuste jer vama su ponos i dika srbijanstva baš takvi kao pomenuti. Eto, šta je srbijanstvo! A to konstantno skrivate od čitalaca sajta nego u prvi plan isturate moju nekakvu averziju prema Srbiji i Srbima. Sve je to teška laž i manipulacija kojom se tako nesputano trudite da zatrujete ovaj elektronski etar. Sve u duhu nepatvorenog srbijanstva. Aferim!
Препоруке:
7
15
30 недеља, 30 јун 2013 14:22
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
Пронађи "гледе" Бранка Ћопића негде на YOU TUBE-u ШТА ОН МИСЛИ о песми "МАРШ на Дрину"!? А такође ПОГЛЕДАЈ и филм Жике Митровића истог назива!? И ЗАПАЗИ у КОГА се КУНУ СРБИЈАНЦИ кад ЈУРИШАЈУ на АГРАМЕРСКЕ З...., од којих ЈЕДАН БЕШЕ Броз! Да ти ПОМОГНЕМ, Срби из Србије, тј. Србијанци се КУНУ са "ЗА КРАЉА и ОТАЏБИНУ"! Толико, па РАЗМИШЉАЈ ЗАШТО НИСТЕ СРЕДИЛИ СТВАРИ са Брозом НА ВРЕМЕ! Или како Бора Ђорђевић рече: "ШТА НАТЕРА Шесту ЛИЧКУ да спасава ОНУ П....!?" Ајд здраво!
Препоруке:
16
8
31 недеља, 30 јун 2013 14:27
сељак беземљаш
Одломак из ЛАМЕНТ НАД БЕОГРАДОМ Милоша Црњанског

"Ти, међутим, сјаш, и сад, кроз сан мој тавни,
кроз безброј суза наших, вечан, у мрак, и прах...

Грлим још једном на Твој камен стрми,
и Тебе, и Саву, и Твој Дунав тром.

Сунце се рађа у мом сну. Сини! Севни! Загрми!
Име Твоје, као из ведрог неба гром.

А кад и мени одбије час стари сахат Твој,
то име ће бити последњи шапат мој."

То је Црњански који поручује" ПОГЛЕДАЈМО КАКО СТВАРИ СТОЈЕ СА ЧИСТО СРПСКОГ ИНТЕРЕСА"
И пише есеј ПОБЕДА НАЦИЈЕ НАД МАРКСИЗМОМ часопис ИДЕЈЕ бр 12 1934.г.
Прогањан од "левичара" написаће у ЛАМЕНТУ НАД БЕОГРАДОМ
"Ти ћеш до смрти бити утеха мени
А кад ми сломе душу, копље, руку, ногу
Тебе,тебе, знам да не могу"

А имамо и шта реди пише о Београду.
Препоруке:
17
5
32 недеља, 30 јун 2013 14:52
@Reddy
Reddy se, kao i uvek, uneredi. Izgleda da pije mnogo ricinusa.
Препоруке:
13
10
33 недеља, 30 јун 2013 15:00
Reddy
@tinkering maize

Potrebno je ovde podestiti mada je već to činjeno bezbroj puta kada je reč o 6. ličkoj legenarnoj....Vidite, oni koji su se digli protiv ustaškog noža mahom su izginuli daleko od Srbije a pod ovim naslovom a oni koje optužujete kao takve da su prispeli u Srbiju, bilo ih je relativno malo jer su usput iskasapljeni u borbama sa neprijateljem, Nemcima i ostalim banditima, tako da je u Srbiju 6. lička stiigla okrunjena pa je njen sastav popunjavan uglavnom od Srba iz Šumadije. Ti i takvi Srbi su oslobađali i Beograd a sve pod nazivom 6. ličke kojoj se sada pripisuju "zločini" i druga nepočinstva. E, pa sada, ako to već tako nečasno radite onda bi bar trebalo da takvi ostanete do kraja pa da utvrdite ko je to stvarno radio, dakle, živi ljudi sa imenom i prezimenom a ne 6. lička. Jer, tako, izgleda, namerno, stvarate mnjenje o tome da su vam Ličani naneli kakve zločine a da su svi ostali pa i Srbi iz Šumadije bili u svemu tome nevinašca. Recite glasno i jasno ko
Препоруке:
9
18
34 недеља, 30 јун 2013 15:04
Reddy
ko je činio pravi sastav jedinice kada je ova pristupila oslobođenju Beograda. Onda bi se dobila i prava slika šta se to i ko je u ime koga činio ovde po Srbiji. I mna kraju, dajte već jednom da otkrijemo te silne đrtve pa da ih ako zaslužuju časno sahranimo a ne da ovde na njihovim kostima gradite sopstvenu ideologiju i vodite prevarantsku politiku. Apelujem na vas da to uradite mada bi to za vas bila kompromitantna rabota jer bi se otkrivali detalji ne u skladu sa očekivanjima manipulanata kojih je u vašim redovima kao snežnih pahuljica.
Препоруке:
9
17
35 недеља, 30 јун 2013 15:10
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
Хммм, ОПЕТ РЕЛАТИВИЗАЦИЈА! Да, да, то је та "чувена" "еластичност" ДИЈАЛЕКТИЧКОГ "мишљења"!? Оно јес да такав "поступак" ВАШ Хегел назива "ЛУКАВСТВОМ УМА", али шта се ту може када прихватате само "СУД Ваше ПАРТИЈЕ"!? Ајде бегај СМАРАЧУ, ПРОВАЉЕН СИ!
Препоруке:
10
8
36 недеља, 30 јун 2013 15:29
...
"Ništa vam nije sveto, ni jedan Branko koji sa mosta sigurno nije skočio zbog četnika oslobodilaca ili trotačkastog lažova"
Branko je bolovao od depresije. Postoji oko 7 grupa depresije , to je podela po Kilholcu, ali osnovno je da depresija može biti egzogena i endogena, neurotska ili psihotična, sa idejama krivice. Od depresije boluje oko 10% populacije, i incidencija je u porastu. Egzogena (nečim spolja izazvana) i neurotska mogu da se leče, samo treba vremena. Endogena - vrlo teško, involutivna melanholija npr skoro nikako. Na kraju se komplikuje agitovanom depresijom koja predstavlja finale suicidalnog sindroma, inače obavezno prisutnog kod svih depresija. Samoubistva vrše pred zoru, posle nekoliko pokušaja (apel-fenomen). O tome sam napisao oko 2 000 strana. Inače, slikom dominira pad afekta i sniženje vitalnih dinamizama (san, apetit, seks) ali se uvek nalaze i sumanute ideje krivice, negiranje svega, sve je propalo, ničeg nema itd.
Препоруке:
13
6
37 недеља, 30 јун 2013 15:39
...
nastavak
na čelu raspored bora koji daje "znak omege" spali kapci (Feragutov nabor) itd, obavezan pad vitalnih dinamizama, sve je to Branko imao kad sam ga viđao, najčešće kod "Beograđanke", tu je negde stanovao. Pojavio se i članak Vase Popovića, koji ga je odgovarao od poseta psihijatru (pogrešno!), nudio mu da idu u Kan, na festival, da se malo razonodi i razvedri (naivno!)
Neću da kažem da sam voleo Branka Ćopića, da ne ispadne kao sa Božovićima. Cenio sam njegovu hrabrost koju je iskazivao kada gotovo niko nije, i ponajviše vedrinu - i ja volim humor. Zbog mene se nije ubio. Biološka psihijatrija, čija su shvatanja sada dominantna u odnosu na psihodinamsku, tretira depresiju kao poremećaj neurotransmitera, pre svega 5-HT i dopamina u mozgu i tako je leči. Bio je dakle bolestan.
Ko ovde podmeće?
Препоруке:
14
6
38 недеља, 30 јун 2013 15:47
...
Ti možeš dokazati, verujem, da sam ja imao udela u tome. Znam da nisi mislio bukvalno. Mene sklonost ka književnosti čini vrlo sumnjivim, takorekuć subverzivnim. Kako je to komunistički! A sposobnost da dokažeš nedokazivo, pa, to je stvar dijalektike,da ne kažem sholastike. U tvoje zdravlje, gosn Redi, sada ću sipati jednu čašu hladne vode iz kućnog automata kako-li-se-već-zove. Ti možeš dokazati da sam to preduzeo pod pritiskom islamskog fundamentalizma, npr. Ali ja ti tvrdim da je u pitanju najobičnija žeđ. Pozdrav.
Препоруке:
14
6
39 недеља, 30 јун 2013 16:15
сељак беземљаш
Залуђени лагаријама, које су и сами ширили као истину, многи о Уставу из 1974 године говоре као о неком заокрету КПЈ. Погрешно. Од смене Симе Марковића и одбацивања идеје о "народном јединству"
кпј иде на стварање стабилних претпоставки изражених у уставу из 1974.г.
Суштина је у разбијању, трајном разбијању постојања сваке озбиљне државе на овом простору.
Кпј је то звала " разбијање велико-српске хегемоније" али је много шире од тога. Као пример може да се узме ликвидација,најчешће физичка, а онда политичка и стручна покрета католика, углавном Хрвата
( онима који то не знају, кроатизација католика је довршавана чак иза 1945), који су носили идеју југословенства, волели Београд ....
То су скоро без изузетка сви далматински интелектуалци. Тек 1971.г, после генералне пробе, ишчупано је потпуно југословенство из хрватског народа. Покрет је водио ЦК Хрватске а после смењивања, њихове идеје наставиће н.с.н.н.и.н.
наставак
Препоруке:
11
5
40 недеља, 30 јун 2013 16:20
Reddy
@...

Da, sada vrlo mirno razlažete materiju a do pre samo nekoliko trenutaka, ne u obraćanju meni, bili ste veći bojovnik/rasistički/ da je to bilo degutantno pratiti. ne zavaravam se! Promena tonaliteta je u funkciji slabljenja mog odbrambenog mehanizma. Toplo-hladno kod mene ne znači ništa. Iznad toga sam. Rezonujem imajući u vidu sve do sada iskazano i to oblikuje moj odnos spram vas i vašeg kružoka. Ništa izvanideologijski! Imajte to uvek na umu kada sam ja u pitanju. Ništa ne opraštam a sve mogu razumeti pa i shvatiti. Psihologija je građanska disciplina i ona može mnogo toga objasniti ali samo u okviru zadatih granica. Van toga je nemoćna, ili, prsto, neadekvatna. Lepo što ste mi održali predavanje ali nije bilo preterane potrebe za tim jer mislim da slučaj Brankov time nije razjašnjen. Za mene je zastrašujuće kako ste ispsihologizirali stradaniju Krajišnika u poslednjem ratu. Skoro Himlerovsko-Hajdrihovski! Da bi/ste neke stvari objasnili potrebno je poznavati širi dijapazon
Препоруке:
6
10
41 недеља, 30 јун 2013 16:44
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о НИЧЕМУ..., ах, да...
...имајући у виду следеће редове исписане од ЦРВЕНОГ ГОЛЕМА: "Promena tonaliteta je u funkciji slabljenja mog odbrambenog mehanizma. Toplo-hladno kod mene ne znači ništa. Iznad toga sam. Rezonujem imajući u vidu sve do sada iskazano i to oblikuje moj odnos spram vas i vašeg kružoka. Ništa izvanideologijski! Imajte to uvek na umu kada sam ja u pitanju. Ništa ne opraštam a sve mogu razumeti pa i shvatiti. Psihologija je građanska disciplina..." могу рећи да је ШТЕТА што је проф. Јова Рашковић ПРЕРАНО ОТИШАО! Тако наображен човек, притом хуманиста у најбољем смислу речи и ПРАВИ Србин-Крајишник! Али његови Крајишници га НИСУ РАЗУМЕЛИ и у СУШТИНИ су га ОДБАЦИЛИ! А ваљало је да му се БАР они (ако нису Хрвати, како је проф. Рашковић у његовом ИДЕАЛИЗМУ замислио) препусте! Јер, ОЧИГЛЕДНО је да МЕЂУ ЊИМА има СТВАРНО ЗАПУШТЕНИХ "СЛУЧАЈЕВА"! Што се видии из горњих редова! А Бога ми и из Јокиних исповести! Наравно, може се говорити о ОГРАНИЧЕНОСТИ такве психологије, али за ОВАКВЕ она је ДОВОЉНА!
Препоруке:
8
8
42 недеља, 30 јун 2013 18:32
Reddy
U politi;kom smislu Jovan Rašković je bio minijaturna figura a vaša raspevavanja mu baš ništa neće dodati, suprotno od toga. Dakle, Jovan Rašković mu ovde do]e tek kao neka duga na nebu posle kiše. A vi kao zapitani i zatečeni. Ništa, sve je to mlako i slabo, neinteligentno s mnogo nepoznavanja osnovnih elemenata zbivanog fenomena.
Препоруке:
6
13
43 недеља, 30 јун 2013 18:38
Ернан Кортес
Г. Reddy, нисам имао ни најмање сумњи да Вам је Крлежа књижевни идол. То се види по Вашим бисерима; "краткоталасни митрељезац србијанске умствености" ("умственост", шта ли то значи!), или оно "одрстао у блискости" (расти у блискости! Буди Бог с'нама!). Тако Вам је и тај Крлежа дробио и дробио, а да ништа вредно казао није. И то Вам не каже само један Србин, какав сам је, већ то каже и европска књижевност, која Крлежино списаније не убраја ни у шта.
Но, да се не увредите што Вам критикујем идола, објасните нам (кад већ имате слободног времена на претек, иако сте рекли да радите!) ову његову велику мисао; "Европа хрче док један човек у Кумровцу мисли". Можете и да "испсихоанализирате" (испсихоанализирати, шта ли му то значи, ко зна, а није ни важно, важно је да звучи), свеједно, само нам реците шта је то са том Европом и са тим човеком.
После следи Вама најдраже питање о доушницима Гестапоа које не волите, и Гестапоу, кога не кривите ни за шта.
Препоруке:
18
5
44 недеља, 30 јун 2013 18:49
сељак беземљаш
наставак
КПЈ, ништа не би могла да уради без помоћи споља.
Прво су били испостава Коминтерне. Обучавани у страној држави,и плаћани од стране државе, да руше сопствену земљу. Издају, класичну издају су покривали идеолошким лагарија.
Зато им није било тешко да 1949.г. изведу колут преко главе. Власт освојену совјетским тенковима, наставили су да чувају политичком и финансијском подршком западних земаља.
Од целе збркане идеологије остаје само властољубље и процес дробљења народа и територије. Овај пута уз подршку западних тајних служби.
Ту се крије тајна оног,
ГРУПНОГ ПОРТРЕТА СА МРТВИМ ДЕСПОТОМ.
То треба имати у виду сада када нам тапшу и хвале нас. наставак
Препоруке:
16
6
45 недеља, 30 јун 2013 19:08
Reddy
@Ернан Кортес

не мислите валјда да ћу вама, потпуном анонимусу, овде, јавно образлагати моје литерарне симпатије. На пример, ако вас баш интересује мене импресионира један Витолд Гомбрович и нјегови Дневници у изгнанству. А Крлежа, брате, као и сваки други писац вреди баш онолико колико је и превожен на друге језике. О томе се распитајте ако вам је кефало заказало. У свему другом вам не могу помоћи а тако бих, радо, верујте ми.

А ви би/сте и да завирите у мој приватан живот? Видим, интересовања достојна једног србијанског интлигента. Ниво завређује.
Препоруке:
7
17
46 недеља, 30 јун 2013 19:25
Reddy
@Ернан Кортес

Za razliku od vas doušnike gestapoa ne volim a da uzimam meru mrtvom protivniku to rade lešinari i maroderi. Ako sebe držite takvim nemam ništa protiv, naprotiv. Uostalom, Srbijanci su masovno hrlili u tu Nemačku pa, moguće, i kod svojih bivših nalogodavaca. Ovi su uvek i rado dočekivali svoje konfidente, zar ne? I nemojte slučajno da vam padne na pamet/ako tako nešto uzgajate/ da, slično vašem pedagogu tinkering maizeu, pokušate porediti dve veličine, Andrića i Krležu. Oboje su, naime Hrvati a vi to, koliko primetih, ne mirišite. On jeste srpski pisac baš koliko i jedan Vladan Desniica ili Petar Preradović. Uz pomoć tuđeg perja nećete poleteti. ostaćete i dalje ono što jeste ako uopšte nešto jeste. Biće jeste ali neprepoznatljivo i neprimetljivo. Tek da postojite. Senka koja nema kome praviti hladovinu.
Препоруке:
9
19
47 недеља, 30 јун 2013 19:29
Радгост
6. личка и још неке
Кад је већ ослободила Загреб од нациста и домаћих издајника,могла је да нападне с леђа Немце укопане на фронту у Срему.Онако идући ка Србији која је била већ ослобођена.
Шта су тражили по Србији?
Препоруке:
13
7
48 недеља, 30 јун 2013 20:16
сељак беземљаш
наставак
Када је пала идеолошка прича,код оних који су водили државу, остала је мутна религијска наслага католичког клерикализма.
Споља подржани, изнутра су развили све центрипеталне силе. ПОСТОЈАЛЕ СУ АЛИ БЕЗ ЊИХ БИ НЕСТАЛЕ.

Када је 1918 одлукама Подгоричке скупштине дошло до уједињења Србије и Црне Горе, против је била, малобројна мањина, социјално условљена губљењем привилегија.Помагала их је Италија.
Побуњеници, "зеленаши" сви од реда себе су сматрали Србима. М.Ђилас, у име партије, пише 1 маја 1945, у БОРБИ да црногорски идентитет не постоји али да га треба стварати Црногорство постаје занимање и данас наши непријатељи могу да ликују.

Није се КП БиХ , од доминантно српске преко ноћи претворила у чисто муслиманску. Бењамин Калај и Аустроугарска, могли су о томе само да сањају.
наставак
Препоруке:
15
3
49 недеља, 30 јун 2013 20:28
Ернан Кортес
Г. Reddy, удбашки императив у обраћању другима сачувајте за састанке у Комитеју. Овде сте на српском демократском сајту, мада би свакако требало неко потанко да Вам објасни шта је то српски језик, и шта је то демократија. То сте очигледно пропустили док сте радили неку штреберску докторску тезу; знате оно чувено "моја теза, црногорска веза" - после се увалим на неки факултет, и Бог да ме види. Таквима је пљување у тањир из кога једу карактерна особина, што овде из дана у дан доказујете.
Но, у Србији и за такве има места.
Што се тиче Вашег књижевног укуса, то свако овде види кроз Вашу "умственост".
А види се и да Вам сметају доушници Гестапоа, мада не и Гестапо. Таквих смо се у Србији нагледали.
На крају (за сада, јер ми даље чекао да нам научно докажете тврдњу о цинкарошима патријахалног васпитања), Андрић је сам рекао да је "српски приповедач" (18. 9. 1942.г.), а Ви изврћите то колико хоћете. И јесте књижевна величина, што за Крлежу нико озбиљан не може да каже.
Препоруке:
19
5
50 недеља, 30 јун 2013 20:57
сељак беземљаш
&РАДГОСТ
Партизани су у Загреб ушли 8 маја 1945 године.
ЕВО И СЛОВИМА ОСМОГ МАЈА ХИЉАДУ ДЕВЕТСТТИНА ЧЕТРДЕСЕТ ПЕТЕ ГОДИНЕ. Задњег дана другог светског рата. А зашто би раније.
Славна Шеста личка је малкице закаснила и у Загреб ушла 9 маја 1945.г.
Загреб је од 1975.г. ГРАД ХЕРОЈ
Шеста личка је формирана новембра 1942.г.
Више од годину дана требало је комунистима да убеде један део Срба( Срби чине 98% састава при оснивању)
да Срби нису нападнути од НДХ и нациста национално већ социјално. Када су их преврнули на поставу
Шеста личка је прешла у Босну 1943.г. Народ је оставила да се сам чува и да га чувају четници.
Већ 1943.г креће се према Србији. Пут јој крче англо-амерички бомбардери, Бугари који у ходу мењају ознаке и фарбају тенкове, Црвена Армија, Марко Месић са ЈУГОСЛОВЕНСКОМ ЛЕГИЈОМ.
Чиста војничка победа, што би рекао господин Станић
Препоруке:
18
4
51 недеља, 30 јун 2013 21:27
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
БАЛ.... ЛИЧКИ, то што је Андрић из КАТОЛИЧКЕ ПОРОДИЦЕ НЕ СВРСТАВА га АУТОМАТСКИ у Хрвате, НАПРОТИВ! ОН САМ се о томе ДОВОЉНО ИЗЈАСНИО! Друго, како рече "сељак беземљаш" "комунци ФИНАНСИРАНИ& ОБУЧАВАНИ од ТУЂЕ ДРЖАВЕ да РУШЕ СОПСТВЕНУ" могу се ОКАРАКТЕРИСАТИ ЈЕДИНО као ИЗДАЈНИЦИ! Треће, тако су МРВИЛИ СРПСКО НАЦИОНАЛНО& ТЕРИТОРИЈАЛНО ЈЕДИНСТВО зарад ИСПЉУВАКА K und K монархије (читај: Croaten& Slowenien)! Четврто, зато им "није било тешко да пошто су ПРЕКО СОВЈЕТСКИХ ТЕНКОВА ДОШЛИ на ВЛАСТ и ОВЕ "откаче" и ПОХРЛЕ Западу у наручје"! Пето, НАТЕРАЋЕМО Вас КОМУНЦЕ да ЗАРАЂУЈЕТЕ за ХЛЕБ НАСУШНИ! НАШ ПАЈТОС "Само Вас посматрам из БЈРМ" је ЛЕПО ОПИСАО македонску ПРАКСУ са КОМУНЦИМА! Сведу Вам пензије& синекуре на "величину" Ваше "успешности"!? Пошто Вам ГЛАВНОГ "ПРОИЗВОДА"-СФРЈота НЕМА, онда ће ТАКВЕ да Вам буду и ПЕНЗИЈЕ& СИНЕКУРЕ! Живи били, па видели БАЛ.... ЛИЧКИ! PS. Ту ће тетка Јока још најбоље да прође! Ипак је била супруга НЕКОГ председника! Шта ћеш ти КУКАВЧЕ, не ме се тиче!?
Препоруке:
13
5
52 недеља, 30 јун 2013 22:01
сељак беземљаш
НАСТАВАК
Знајући то Јован Веселинов 11 новембра 1944 теши присутне на покрајинској конференцији ЈНОФа
и каже им:
Да се вољени друг Тито једнако брине о Србима, и о Хрватима, и о Словенцима, и о Црногорцима, и о Македонцима и да ће се једнако бринути и о интересима аутономне Војводине,
БЕЗ ОБЗИРА КОЈОЈ ЋЕ ФЕДЕРАЛНОЈ ЈЕДИНИЦИ БИТИ ПРИКЉУЧЕНА. (само да подсетим да је Барања тада у саставу Војводине)

Споменути Веселинов је 31 јануара 1943 у писму ЦК Хрватске тврдио да
..Војводина, у коју улазе СРЕМ, БАНАТ, БАЧКА И БАРАЊА ЧИНЕ ЈЕДНУ ЦЕЛИНУ.
Веселинов ће 18 маја 1943 протестовати што ЦК Хрватске Срем сматра ДЕЛОМ ХРВАТСКЕ.
Почело је са обећањима око Срема која је давао Жарко Зрењанин 1938, а 1944 хрватски апетити су порасли.
Ако некога то занима, написаћу бројеве докумената и где се чувају.
ПРЕКО ИГАРА ОКО ВОЈВОДИНЕ МОЖЕ СЕ ЛЕПО ПРАТИТИ РАЗАРАЈУЋА ПОЛИТИКА КПЈ....
Препоруке:
19
3
53 недеља, 30 јун 2013 23:27
Радгост
Значи средили стање са усташама у НДХ па дошли у Србију да сређују?Или су ипак побегли од усташа а оставили нејач? Па како му буде,зар не?
Препоруке:
9
4
54 недеља, 30 јун 2013 23:29
Бели Орао
""Сељак беземљаш.
Да бре, подсети ме на моју Нану. Знало се како се јело сипа.
Препоруке:
4
4
55 понедељак, 01 јул 2013 05:24
Reddy
@tinkering maize

Dakle, samo tvoja istina važi a meni podmećete UDBA imperativ! Zar ovo nije najočiglednije PODMETANJE. Metod tebi i ostalima tako drag i koristan! Eto nacističkog načina kako druge omalovažiti, klevetati! Nikom ništa za izgovorenu laž! Ni da trepnete. Ja nemam nikakvu penziju i ne živim bukvalno od ničije pomoći. Ja SAM SEBI obezbeđujem dohodak i ne iz vaših srbijanskih izvora. Znam da ste radi da doznate kako živim ali to je, valjda, demokratsko pravo na koje se tako rado pozivate kada vama ide u korist i kada možete ekoga opaučiti. Inače, mudro ćutite i čekate "saveznike", baš kao i Draža Mihajlović. nema šta, superpatriotski. Dok oni jadnici na Kosovu vode bitku vi ovde, ugodno na sajtu proganjate protivnike! I nemoj da vam neko pomene posle da niste ratovali i zaslužili sva prava i, naravno, penzije. Koje drugima pripisujete. Sramite se čime se služite. A što se tiče tvoje logike da je još jednom stavimo na probu. Pišeš kako su partizani uz pomoć ruskih tenkova
Препоруке:
4
14
56 понедељак, 01 јул 2013 05:35
Reddy
@tinkering maize

izvojevali pobedu. Sad ide logično pitanje ko je, onda, pored prvog "antifa pokreta" četnika bio onaj drugi????? Ako partizani nisu ko je bio taj??? Da nisu, možda, u rezervi držali još kakav pokret, za nuždu, ako se Saveznici eventualno iskrcaju na Islandu. Jer i tada bi, po njihovoj proceni i Dražinoj, imalo smisla držati kakve bradonje u džepu. I kako su i te bradonje bili pobednici ako su im ruski tenkovi doneli pobedu!?!?!? Ili su četnici ratovali na nama nekim neznanim frontovima. To može biti slučaj al' kad bi Mujo bio Pera. Ono jes' da nije al' nije da jes'. Što jes' jes najgori je DSS! E, pa ta tvoja Aristotelovska logika nikako da se upodobi. Sve sjahuje i uzjahuje s jednog magarca na drugog. Nikada da ripi na jednog dobrog ždrepca pa da pokaže svoju pravu snagu. Al' šza očekivati od ovog hromog magarećeg kljuseta???
A za A und K. Rekoh da je A. pisac srpski isto onoliko koliko i Vladan Desnica hrvatski ili jedan Petar preradović. O tome ti ni reči,
Препоруке:
5
14
57 понедељак, 01 јул 2013 05:41
Reddy
@tinkering maize

već po svom dobrom starom običaju i smislu za obmanjivanje. tebe ne interesuje "trgovina" ili jednaka razmena već koliko ti možeš strpati u džep!!! Stara dobra proverena srbijanska navika. Zbog koje nisu u stanju ni dan danas da se utkaju u moderne tokove. jer ne razumeju trgovinu, obrt, da je u pitanju samo jednaka razmena a ne prisvajanje i pljačka. E, ali srbijanac bi da uzme više a da da manje. Večiti zakon obmane. To je srbijancu vera i jevanđelje. WSve drugo su za njega sitnice, reč, država, narod, prijatelji, logika, čast, dostojanstvo. Vrednosti trećeg reda. Samo zveket dinara u džepu. Gedža ne može biti nego gedžula. Srbijanska škola alhemije. Kako iz ničega napraviti nešto.
Препоруке:
6
15
58 понедељак, 01 јул 2013 08:51
Радгост
недеља, 30 јун 2013 20:57
сељак беземљаш
&РАДГОСТ

Шеста личка је прешла у Босну 1943.г. Народ је оставила да се сам чува и да га чувају четници.
Већ 1943.г креће се према Србији. Пут јој крче англо-амерички бомбардери

Добро.Сасвим јасно.Пут су јој крчили англоамерички бомбардери тако што су рушили и убијали Београд,Ниш,Лесковац-изгинуло више Срба него од немачких авиона!
А народ се сам чувао,кажете?Како?Пријавио се усташама да га распореди у систем Јасеновац?Зашто народ нисте довели на безбедна места у Србији па да се вратите и осветите се усташама?Не би изгледало да сте побегли ко зечеви.
Уосталом,могли сте да задржите свој део,део територије на којој су Срби, који сте унели 30.11.1918. у државу СХС,ако сте Срби.
Вама је тада било милије да створите државу Срба,Хрвата и Словенаца,него да свој део прикључите краљевини Србији.
Препоруке:
4
7
59 понедељак, 01 јул 2013 09:24
thinking maize@ онако, успут, о којечему... JОПЕТ о ЊИМА и ЊЕМУ!
Ееее, стварно си СМАРАЧ! Погледај мало постове "сељака беземљаша", а и у Wikipedia-u о АНГЛОАМЕРИЧКОМ БОМБАРДОВАЊУ ИСКЉУЧИВО СРПСКИХ ГРАДОВА током 1944, иако су УПРАВО ЧЕТНИЦИ, тј. Срби-симпатизери четника СПАСЛИ 600 америчких пилота!? У том смислу, КАМО нпр. БОМБАРДОВАЊЕ нпр. Љубљане, која је ЗНАЧАЈАН САОБРАЋАЈНИ ЧВОР између северне Италије, Аустрије и тзв. западног Балкана савском долином!? Или КОЈИ је "смисао" УНИШТАВАЈУЋЕГ БОМБАРДОВАЊА нпр. Подгорице, сем да се УНИШТИ СРПСКО у СРПСКОЈ Спарти!? Да ДОВРШЕ оно што је ЗАПОЧЕТО са "пасјим гробљима"!? Што се тиче четника, распитај се КО је РУШИО све оне МОСТОВЕ у долини Јужне Мораве 1943-44, као и КО је ослободио Крушевац у јесен 1944!? ЈВуО наравно! И све то ИЗБЕГАВАЈУЋИ КОНТАКТ са Црвеном Армијом ИЗА КОЈЕ је НАСТУПАО зна се КО!? Па наравно "ЗБРАТИМЉЕНЕ" 6-та ЛИЧКА и "Југословенска легија" под КОМАНДОМ BOJNIKA, пардон пуковника Марка Месића, ВЕТЕРАНА Стаљинграда (зна се на ЧИЈОЈ страни!) и ЗНА СЕ ЧИЈЕГ СТРИЦА! Оћеш ЈОШ НЕВОЉНИЧЕ!?
Препоруке:
11
3
60 понедељак, 01 јул 2013 09:55
Reddy
@tinkering maize

Evo kako ti argumentuješ i odgovaraš na pitanja. jednostavno pobegneš od teme ili onoga što si koliko malopre tvrdio. Puj pike ne važi. kao da nikada ništa ovde nisi izjavio! neverovatan si. Stići i uteći, to je tvoja olimpijska disciplina. Ni reč o Andriću, krleži, četnicima, partizanima, logici. Kao da nikada sa tim nisi imao posla. Odjednom, tajac! Svaka ti srbijanska ČAST! Imaš je na RASIPANJE pa lako ti je! Kakav zgubidan!
Препоруке:
5
12
61 понедељак, 01 јул 2013 10:31
Срђа @ Reddy
Партизани нису антифашистички покрет, само је ЈВуО антифашистички покрет.
Препоруке:
6
6
62 понедељак, 01 јул 2013 12:19
Reddy
Neka mi neko, molim, odgovori da li ovaj Срђа злопоглеђа služi ovde za zabavu, zajebavanje, ili akomodaciju gluposti? Bar da je na nivou ukrštenih reči. Smejurija!
Препоруке:
5
13
63 понедељак, 01 јул 2013 12:56
thinking maize@ онако, успут, о којечему... JОПЕТ о ЊИМА, ЊЕМУ и ЦРВЕНОМ ПО-ГОЛЕМОМ НЕВОЉНИКУ!
НЕКО рече: "Stići i uteći, to je tvoja olimpijska disciplina. Ni reč o Andriću, krleži, četnicima, partizanima, logici." и настави нешто о "части", све на GAJEVICI! Под 1, Андрић се САМ ИЗЈАСНИО као Србин, иако је из КАТОЛИЧКЕ ПОРОДИЦЕ из Травника! Сад Крлежа! Јел је ПРЕДЛАГАН 5-6 пута за Нобела!? Шта би!? Па и ти Скандинавци ако ће да бирају по "регионалном" КЉУЧУ (типична реч "вокабулара" политичке "коректности" ИЗНАЂЕНА за Титина ВАКТА!) пре ће изабрати од писаца из средњоисточне Европе неког Чеха (нпр. Кундера), Пољака (нпр. Чеслав Милош), Аустријанца (нпр. Елфриде Јелинек) или Мађара, него СЛАБИЈУ CROATSKU верзију Добрицу Ћосића! То Вам је Мирослав Крлежа, ЈЕДНО ВЕЛИКО НИШТА, без Броза! Са Брозом, све оно чиме нас Ви и Вама слични СИЛУЈЕТЕ! О четницима& партизанима све је речено, јер РЕЗУЛТАТИ СВЕ ГОВОРЕ! Дража и многи четници ПОД ЗЕМЉОМ, Тито и многи партизани ТАКОЂЕ, "Југе" НЕМА, као ни краља& социјализма!? ОСТАЛИ САМО ЦРВЕНИ МАНГУПИ! ЈАСНО!? Или НЕ КАПИРАШ ЕЛЕМЕНТАРНУ ЛОГИКУ!?
Препоруке:
6
5
64 понедељак, 01 јул 2013 13:03
thinking maize@ онако, успут, о којечему... JОПЕТ о ЊИМА, ЊЕМУ и ЦРВЕНОМ ПО-ГОЛЕМОМ НЕВОЉНИКУ! наставак и КРАЈ!
А, ако ћеш моје исповести ОПЕТ да ЗЛОУПОТРЕБЉАВАШ и да ХУЛИШ& ПЉУЈЕШ, све помињићи "srbijanski šljam" (завршен "цитат"!) то говори САМО О ТЕБИ и О РЕЗИДУИ ТВОЈЕ ЛИЧНОСТИ! Јер ти си ГОРЕО у ЦРВЕНОМ ПЛАМУ КОМУЊАРСТВА и тако СПАЛИО СВЕ ЉУДСКО у ТЕБИ САМОМ, а ОНО што је ОД ТЕБЕ и ТВОЈЕ ЛИЧНОСТИ ОСТАЛО иза тог ИНФЕРНАЛНОГ КОМУЊАРСКОГ ПЛАМА је МРЖЊА! За разлику од тебе, ја те НЕ МРЗИМ, само те жалим и гледам КАКО МУЧИШ СЕБЕ и ДРУГЕ! У најгорем случају МАШЕМ ДУХОВНОМ "МЛАТИЛИЦОМ", еда би те ОТЕРАО као ДОСАДНУ МУВУ! Ајде бегај, ДОСТА си ЗУНЗАО!
Препоруке:
10
6
65 понедељак, 01 јул 2013 13:11
Живорад
И шта сада? треба да је жалимо?
Мени је важније међутим ово цитирано:
"...Кардељ је изложио 4. марта 1974. на .. седници Извршног бироа Председништва ЦК СКЈ, дакле у време усвајања новог устава који ће бити подлога за разбијање Југославије.....Земља је пуцала по разним шавовима.. "
Препоруке:
6
3
66 понедељак, 01 јул 2013 13:12
@Reddy
Г. Реди, зар Ви не обавњате све те три набројане улоге?
Препоруке:
7
6
67 понедељак, 01 јул 2013 13:31
Срђа @ Reddy @Drago
Глупост је срврстати покрет (партизански) међу антифашистичке када су по успостављању власти направили своје логоре и масовне гробнице.
Препоруке:
9
7
68 понедељак, 01 јул 2013 13:35
Reddy
@tinkering maize

jel to ona logika da je kapitalizam pobedio pošto su SAD pobedile u Hladnom ratu? Infantilna logika! A nigde ni ne produži sa optužbama da ćeš mi ukinuti nekakve izmišljene privilegije. Pa, uhvaćen si u laži i toga se, naravno, ne stidiš! Dok zineš lažeš, moj DOKTORE NAUKA!?!?!?!?Ko je ovde jadan i bedan? Čime se služš? Najobičnijim podmetanjima. Zašto bih verovao da si drukčije završio fakultet, magistrirao i doktorirao? Metodi se lako ne odbacuju ako donose rezultate. Na tvom primeru to je toliko očigledno. prećutkuješ, potkradaš, obmanjuješ, zloupotrebljavaš i falsifikuješ. Sramoto srbijanska! sad ne znam ko se na koga ugledao u vašem kružoku, gedžula na tebe ili ti na njega. I jedan i drugi krpe, pletu, upredaju, spin majstori ekstra klase. Da nešto izlože u pojmovima kako bi i priličilo intelektualcima o tome ni retka. Srbijanski metodski princip.
Препоруке:
6
14
69 понедељак, 01 јул 2013 13:41
Reddy
@Срђа злопоглеђа
Glupost je glupost komentarisati!
Препоруке:
5
10
70 понедељак, 01 јул 2013 16:05
Срђа @ Reddy @ Drago @ остатак антигравитационе екипе
Глупост је губити време са људима који једноставно не желе да сазнају, не желе да промисле, не желе да закључе, не желе да напредују.


Када видиш социјалисту - провери новчаник,
Када видиш комунисту - провери оружје.
Препоруке:
8
9
71 понедељак, 01 јул 2013 19:55
Ернан Кортес
Г. Реди и г. Крлежа.
Крлежа каже да му је свеједно да ли ће га убити Дидо (Кватерник) или Ђидо (Милован Ђилас). Дакле, Крлежа сматра да су усташе и партизани једнако зло по њега.
Г. Реди каже да је Крлежа величина.
Питање; да ли г. Реди сматра да су партизани и усташе једно исто?
Даље; Иво Андрић пише и потписује 1942. да је "српски приповедач". Г. Реди каже ономад да је Андрић Хрват. Дакле, шта зна Андрић шта је и ко је!
Но, г. Реди нам открива и то да су књижевни критичари широм света у великој заблуди, јер сматрају да вредног писца обележавају најпре језик и стил, онда тема о којој се говори и начин на који се то чини. Незналице неопевана! Г. Реди каже да је писац вредан онолико на колико је језика преведен. И тачка!
Питање; на колико је језика преведена докторска дисертација г. Редија?
Препоруке:
9
4
72 понедељак, 01 јул 2013 19:55
Drago
Redi@"Pa, uhvaćen si u laži i toga se, naravno, ne stidiš! Dok zineš lažeš"Nije mu to prvi put, stalno se hvata u lazi, ali on, kao pravi antikomunista, to ignorise i nastavlja da prosipa bolestine.
Препоруке:
3
6
73 понедељак, 01 јул 2013 20:30
@ Ернан Кортес
Г. Реди је један веома ограничен човек, али са претензијама.
Препоруке:
6
3
74 понедељак, 01 јул 2013 20:35
Drago
Srdja@
"Глупост је губити време са људима који једноставно не желе да сазнају, не желе да промисле, не желе да закључе, не желе да напредују."

Ti i ostali antikomunisti ste najbolji dokaz toga.
Dokazali ste da ne umete da odgovarate na pitanja, vec prozivate, skrecete temu i upucujete jeftine kafanske uvrede.

Vasim neodgovaranjima na nasa pitanja dokazali ste se nesposobni za nova saznanja, razmisljanje, zakljucke i da NE UMETE da napredujete karakterno ni intelektualno.

"Када видиш социјалисту - провери новчаник,
Када видиш комунисту - провери оружје."

Ova izreka je nastala 30-ih godina u Nemackoj, iz propagandne masinerije Nacisticke partije.

HVALA ti na ovome. Nemas POJMA koliko si mi POMOGAO. DAO si mi oruzje da OVIM UVEK mogu da SVIMA pokazem da si ti kukuruzu@, gedzuli@ i ostalim antikomunsitima gomila SIMPATIZERA NACIZMA, koja se samo krije iza antikomunizma.
Svojim fanaticnim antikomunizom, si ne samo sebe, vec i svoje pajtose DEBELO kompromitovao.
Препоруке:
2
7
75 понедељак, 01 јул 2013 21:08
Срђа @ Drago
Ova izreka je nastala 30-ih godina u Nemackoj, iz propagandne masinerije Nacisticke partije.


Хоћеш рећи да је

Када видиш социјалисту - провери новчаник,
Када видиш комунисту - провери оружје.


смислила национал-социјалистичка радничка партија Немачке (NSDAP)?

Занимљиво, Драго.

Нигде нисам прочитао ту изреку... док је сам нисам написао. Мора да је добра, чим се јављаш на њу :)
Препоруке:
2
4
76 понедељак, 01 јул 2013 21:18
Срђа @ Drago
Dokazali ste da ne umete da odgovarate na pitanja, vec prozivate, skrecete temu i upucujete jeftine kafanske uvrede.


Извини што нисам приметио ниједно питање, само салву фраза али ако имаш какво питање за мене, радо ћу ти одговорити пошто ти одговориш на само једно:

http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/
БРОЈ ЛИЦА У РЕГИСТРУ: 49885
Препоруке:
2
3
77 понедељак, 01 јул 2013 21:48
Drago
Vidi ga Srki@ kako, tipicno antikomunisticki, pokusava da se izvuce iz nezgodne situacije.
Osetio prpu, pa vrda i pokusava da se izvuce.
Jadno. Prilicno jadno...a evo i zasto.

"мислила национал-социјалистичка радничка партија Немачке (NSDAP)?"

Da, Nacisticka partija, znas? Nacisti. Antikomunisti. Oni koje ovde vrlo rado citiras...i ne samo ti.

"Нигде нисам прочитао ту изреку... док је сам нисам написао."

Da, da, pod navodnicima pises svoje izreke. Vidi se da je copy-paste prepisana odnekud.
Ili je se secas iz udzbenika antikomunizma, pa sad kao fol....izmislio :)

"Мора да је добра, чим се јављаш на њу :)"

Za razliku od tebe, ja ne mislim da su nacisticke izjave dobre.
Препоруке:
3
6
78 понедељак, 01 јул 2013 22:02
Срђа @ Drago
Da, da, pod navodnicima pises svoje izreke. Vidi se da je copy-paste prepisana odnekud.
Ili je se secas iz udzbenika antikomunizma, pa sad kao fol....izmislio :)


Види, одаћу ти тајну - ја некада стављам своје изреке међу наводнике како би се нека рибица упецала да је то стварно негде неко рекао, записао :)))
А ти ме изненади па нађи цитат тај раније од пре пар година, па ћу ти признати да се тога нисам први сетио али не и да није аутентично мој.

Што се антикомунизма тиче, да - ја јесам антикомуниста, и тиме се поносим :)
Сматрам да то није питање политичке опредељености само, него и васпитања, поштовања и памети али схватам да ти, Драго, пошто си своје године провео у једноумљу Брозовог тоталитаризма, цео свет делиш на комунисте ("антифашисте") и нацисте ("антикомунисте").

За мене су те две гадне феле готово исте, ни једни ни други се не осврћу на лешеве које за собом остављају... а ни ти не одговараш на питање које ти поставих.
Препоруке:
2
6
79 понедељак, 01 јул 2013 22:10
Drago
Srki@"Извини што нисам приметио ниједно питање"Ne moras da se izvinjavas, razumem ja vas antikomuniste. Bolesna mrznja prema komunizmu vam je pomracila um, pa od tog ideoloskog mraka ne vidite pitanja ciji su odgovori nezgodni za vas i dokazuju da lazete."http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/Da, da, da. Vrlo interesantno.Evo odgovora..."Republika" Srbija: Zemlja koju vise NIKO ne poziva na proslavu DANA POBEDE NAD FASIZMOM. Zemlja koja IMA CETNICKOG VOJVODU ZA PREDSEDNIKA.Zemlja u kojoj deca u skolama uce da smo trebali da udjemo u pakt sa Nacistima.Zemlja kojoj su puna usta antikomunistickih "zlocina", a cuti o Sajmistu, Crvenom krstu itd.
Препоруке:
3
7
80 понедељак, 01 јул 2013 22:25
Drago
srdja@"Види, одаћу ти тајну - ја некада стављам своје изреке међу наводнике како би се нека рибица упецала :)))"Da, da, kako da ne. Tipicno antikomunisticki, cim si ukapirao da si dao auto-gol, ides na onaj stari, funjarski, antikomunisticki "ja sam to izmislio", samo da se izvuces. :)))"цео свет делиш на комунисте ("антифашисте") и нацисте ("антикомунисте")" Ja ne znam da l' drvetu pricam? Posto da sam BUKOVOM PANJU objasnjavao pre bi ukapirao od antikomuniste da NISAM JA rekao da su svi antifasisti komunisti, vec sam CITIRAO ANTIKOMUNISTE, koji komunistima nazivaju svakog ko pisne nesto protiv fasizma."За мене су те две гадне феле готово исте"Komunizam i fasizam isti?! Znaci ti si komunista? :)))"а ни ти не одговараш на питање које ти поставих"Kad bi znao sta sve ti nisi odgovorio, ali nema veze, antikomunisti vole samo da neko njima odgovara, a ne oni drugima.Odgovorio sam ti vec, ali ti to namerno ignorises.
Препоруке:
3
7
81 понедељак, 01 јул 2013 22:27
Срђа @ Drago
Ne moras da se izvinjavas, razumem ja vas antikomuniste. Bolesna mrznja prema komunizmu vam je pomracila um, pa od tog ideoloskog mraka ne vidite pitanja ciji su odgovori nezgodni za vas i dokazuju da lazete.

Тја... мени су комунисти смешни, али ипак напипам ороз када видим једног... никад се не зна шта ти лунатици могу да ураде.
Da, da, da. Vrlo interesantno.Evo odgovora

Избегавање одговора.
"Republika" Srbija: Zemlja koju vise NIKO ne poziva na proslavu DANA POBEDE NAD FASIZMOM.

Србија никада није била република, слажем се.
А тај дан победе ти слави... што се мене тиче, то је дан када смо уместо црних добили црвене социопате.
Zemlja koja IMA CETNICKOG VOJVODU ZA PREDSEDNIKA.

Куд се онда деде рестаурација монархије, реституција и рехабилитација?
Zemlja u kojoj deca u skolama uce da smo trebali da udjemo u pakt sa Nacistima.

Ваљало би да уче да су комунисти у Априлском рату били на страни нациста
Препоруке:
2
6
82 понедељак, 01 јул 2013 22:29
Срђа @ Drago
Zemlja kojoj su puna usta antikomunistickih "zlocina", a cuti o Sajmistu, Crvenom krstu itd.


Слажем се са овим. Тако је то откако су црвени тоталитарци дошли на власт, окупирали земљу - узурпирали власт.
Препоруке:
3
3
83 понедељак, 01 јул 2013 22:35
Срђа @ Drago
Posto da sam BUKOVOM PANJU objasnjavao pre bi ukapirao od antikomuniste da NISAM JA rekao da su svi antifasisti komunisti, vec sam CITIRAO ANTIKOMUNISTE, koji komunistima nazivaju svakog ko pisne nesto protiv fasizma.Истина је да се црвени тоталитарци скривају иза тог термина - антифашисти, добро си рекао.
Препоруке:
1
2
84 понедељак, 01 јул 2013 22:43
Reddy
@DragoGospodine, ne gubite vreme. Pa zar vam ova ilustracija nije dovoljna.....ljudi koji ne žele da napreduju.....ovo je toliko infantilno da se bojim da bi ga eventualno ponovo vratili klupu osnovne škole.
Препоруке:
3
8
85 понедељак, 01 јул 2013 23:47
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о НИЧЕМУ..., ах, да..., ИПАК ИМА НЕШТО!
А то је да не вреди прегањати се са друштвом "Друга Црног" из НОБ-е!? Знате оно, кад је потомак Црног Грује асистирао другу Тити!? Да ипак нису ДРУГОВИ "Reddy" и "Drago" неки десцедентни Црног Грује!? Или кад БОЉЕ РАЗМИСЛИМ, то су потомци Болета и Чеде веље!? Да, да, исто високо чело, исти сањалачки поглед уперен у светлу будућност!? А и ВИРИ им Цветин РЕПИЋ!? Баш као и Гљивици!? Не знате ДРУГА Гљивицу званог "НИНЏА КОФЕРЊАЧА"!? Ето, драги Пријатељи, ТО је то ДРУШТВАНЦЕ!? А Алек и "прешједник" му дођу нешто као ВАНБРАЧНИ потомци свињара тетка Ђоке!? Оног што је згрешио са Друзилом!? Па су им потомци као из "Породице Адамс"!? Једном речју, ДОШЛО ВРЕМЕ да их ЗАКОПА Били!? Који Били!? Па Били Питон! Има од ЊИХ да ОСТАНУ САМО ДУГМИЋИ! Па да се ми Србљи КОНАЧНО РАСКУСУРАМО и КУРТАЛИШЕМО НАШЕ БРОЗНЕ ПРОШЛОСТИ!?
Препоруке:
5
4
86 уторак, 02 јул 2013 08:42
Stanić Milan
Stanić M.-thinking maize
Čudo jedno odakle Vam toliko hrabrosti i nepristojnog bezobrazluka da se obarata na jednu književnu gromadu kao što je Krleža.Čovek koji se 66 g.bavio književnošću,sigurno prvi intelektualni gorostas ne samo na hrvatskim prostorima, nego svojevremeno i na prostoru ex YU.Vama je mnogo lakše "razabrati zabludu
nego otkriti istinu.Zabluda leži na površini i s njom će mo lako izaći nakraj.Istina počiva u dubini.Tragati za njom nije svačija stvar."Vama je idol Simo,Srđa,seljak bezemljaš i "trotačkasti"naoružani iracionalnom mržnjom eshatološkog nacionalističkog obrasca, jer su vaši horizonti minorni isto kao i Vaše znanje.Mene bi bilo sramota da kao "doktor bioloških nauka" tako lako prodajem mukom stečeno znanje,a lakoćom rasipam sopstvenu glupost istrajavajući na laži,podmetanju pri čemu Vam je glavno oružje rečnik ulice.Zato ne "dozvolite jeziku(ubuduće)da grmi,ako Vam um šćapuće."
Препоруке:
5
6
87 уторак, 02 јул 2013 09:32
thinking maize@ онако, успут, о којечему... сад о Крлежи!
Треба ли коментар на ОВО: "Čudo jedno odakle Vam toliko hrabrosti i nepristojnog bezobrazluka da se obarata na jednu književnu gromadu kao što je Krleža. Čovek koji se 66 g. bavio književnošću, sigurno prvi intelektualni gorostas ne samo na hrvatskim prostorima, nego svojevremeno i na prostoru ex YU.Vama je mnogo lakše "razabrati zabludu
nego otkriti istinu."!? О "громадама"& "клисуринама" које се "ОБУРВАШЕ" почетком 1990-тих И БЕЗ НАШЕГ УЧЕШЋА! А о НАШОЈ НЕВИНОСТИ за ОБУРВАВАЊЕ "ГРОМАДА"& "КЛИСУРИНА" види филм "Лепа села лепо горе" и "разговор" ликова које глуме Н. Којо и В.-Бата Живојиновић, јер СЛИКА ГОВОРИ ВИШЕ од 1000 РЕЧИ!? Тј. док НИСТЕ СВЕ ПОЈЕЛИ& ПОЛОКАЛИ, ЉУБИЛИ сте се& ЛИЗАЛИ, а онда ДОХВАТИЛИ за ГУШЕ и НАСТАВИЛИ где сте СТАЛИ 1945! Према Хрватима и њиховом "neprieporno poviesnom pravu" НИКАД НИСАМ ИМАО ДИЛЕМА, ал што Ви ЛАЖЕТЕ ДРУГЕ, НЕК Вам је АЛАЛ, ал ШТО ЛАЖЕТЕ СЕБЕ, еее, ТО ЈЕ ПАТОЛОГИЈА! Баш се питам КО ће написати "ПСИХОПАТОЛОГИЈУ СВАКОДНЕВНОГ ЖИВОТА у СФРЈоту"!?
Препоруке:
5
4
88 уторак, 02 јул 2013 09:45
Reddy
@Stanić Milan

Par puta sam se ljutnuo na vas ali priznajem da sam pogrešio. Zadivio me je vaš osvrt na ponašanje tinkering maize-a. nemam šta reći nego zahvalnost za ono što ste mu tako jezgrovito a zako obuhvatno poručili. Svaka reč je suvišna.
Препоруке:
4
7
89 уторак, 02 јул 2013 09:52
Reddy
@tinkering maize

Niko bolje od vas ne ispisuje Psihopatologiju srbijanske svakodnevice od vas, premudri biofilosofčiću. Nadmašili ste i samog Jaspersa mada ima neke sličnosti ima neke sličnosti između njega i vas. Naime, i on je očijukao sa fašizmom kao i vi jer je, prema svedočenju iz Hajedegervoe prepiske on napisao prvi deo njegovog svečanog rektorskog govora odmah po dolasku nacista na vlast. Moram priznati da ste vi u tom smislu mnogo izdašniji autor. Po svemu drugom vi ste spram Jaspersa, uopšteno govoreći, ostatak bez traga.
Препоруке:
3
8
90 уторак, 02 јул 2013 10:09
Katarina Krstic
@Stanić Milan

citat:
Gospodine Krleža,

U četvrtom broju "Republike", časopisa za književnost i umetnost, za mesec april 1954. godine, štampali ste Vaše zapise iz god. 1916, 1919, 1920, 1921. i 1933. godine. U zaglavlju "Godina 1919", pod naslovom"Smjena na jasenovačkoj stanici", na strani 277, kažete:

"Beč gladuje, Austrije nema, rulja zavladala svetom, rat su dobili ovi balkanski cigani, kakova li sramota!"

Na istoj strani na dnu kažete:
"Der švarc Georg (Karađorđe, moja prim) igra danas na međunarodnoj ruleti i dobio je glavni zgoditak. Beogradskoj gospodi ide karta, tko bi to mogao da povjeruje? Grej, Lojd Džordž, Poenkare, Klemanso, Vilson, sve su to beogradski asovi. A tko je nas pobjedio? Ovi ušljivi balkanski cigani, koji čitave dane žvaću luk i pljuckaju po apsanama, ova nepismena bagra za vješala, toj danas Evropa vjeruje i dala joj je u ruke nekakve barjake. No Alzo sjavus. Gut šaun mraus"...
Препоруке:
5
4
91 уторак, 02 јул 2013 10:11
Katarina Krstic 2
@Stanić Milan

...Pošto se ove gadne rječi g. Krleža, odnose na srpski narod, jer je on jedini od Balkanskih naroda tada ratovao protiv Austrije, dužnost Vam je da odgovorite javnosti: ...
kraj citata

nastavak na: http://www.scribd.com/doc/86145195/Pavle-M-Babac-Pismo-Mirolslavu-Krlezi
Препоруке:
5
3
92 уторак, 02 јул 2013 10:26
Reddy
@катарина Крстић

A evo šta o tim istim Srbijancima i njihovim političarima kaže jedan Arčibald Rajs u svojoj knjizi, Čujte Srbi! Citat...Ne dozvolite da vam političari-strančari smatraju otadžbinu kravom oko koje se cenjkaju poput Cigana Izbacite sve te profitere i interese svoje zemlje poverite najodanijim ljudima vaše nacije. A. odakle su prispeli ovi naši političari? Sa nisu možda slučajno to Srbijanci kakav je, jedan od njih, ratni profiter Kapetanović, i njemu došao glave. Pa, sad, nije mi jasno da li vi nekoga ne volite i ujedno mrzite samo zato što je Hrvat ili vam smetaju oni koji govore o pravom stanju duha srbijanske provincije, svejedno, one gore ili ove dole. Drugim rečima CFigane za poređenje uzimaju i Krleža i Rajs. Naravno, niste namerno citirali krležin pasaž o srpskom ustanku i karađorđu jer to vam ne odgovara u ovom trenutku. Dakle, kako kad vam zatreba" ili, drukčije rečeno, srbijanluk ili ciganluk!
Препоруке:
3
8
93 уторак, 02 јул 2013 10:41
Reddy
@Stanić Milan

Evo vam belodano kako tinkering maize manipuliše tuđim komentarima. Početna teza je bila sadržana u tezi da je Ivo Andrić srpski pisac tačno onoliko koliko su hrvatski pisci Vladan Desnica ili petar Preradocvić. Bez ikakvog osvrta na književni značaj sve četvorice litarata. I iz takvog pristupa ovaj manipulator/tinkering maize/ odjednom ispaljuje vatromet gluposti usmeren na kompariranje Andrića i krleže odnosno njihovog opusa. Ja o tome ni reč nisam napisao ali se zato taj komentatorski hohštapler drznuo da umetne kamen smutnje u predloženu tezu. I od toga je sad nastala čitava hajka na Krležu o čijem stvaralaštvu ovde nije ni bilo reči. I sada se javlja gomila njegovih primitivnih trabanata koji dodaju nadev nacističkoj srbijanskoj torti. Eto, to je delo ovog srbijanskog inteligenta kome su do ramena takvi kao gedžula, srđa, sima i slična boranija.
Препоруке:
4
8
94 уторак, 02 јул 2013 11:00
Reddy
@Катарина Крстић и слични

Vama citati služe da rečima date autonomno i izolovano značenje daleko od konteksta u kome su izrečene. Citat nije dovoljan u tom smislu jer on uvek, kao u vašem slučaju, može biti predmet izolacije. vrodostojnost citatu daje kontekst u kome se navodi. tek je tada moguće naći pravi smisao izgovorenog. Vi ste to izbegli i time poturili citat u funkciji manipulacije kako bi se stvorio utisak o potvrdi vaše unapred postavljene teze o mržnji i genocidnosti hrvatskog naroda. Vas ne interesuju ni fašizam ni nacizam već rasizam i vi sa tog gledišta posmatrate slične fenomene. Taj vizir koristi i društvo iz vašeg kružoka. U pitanju je čist rasizam kome pribegavate jer niste u stanju stvari i pojave objašnjavati pojmovnim analitičkim aparatom. Kada se, na primer, pomene onaj čuveni lenjinov citat da Srbija vodi oslobodilački rat onda se Lenjinu od strane istih tipova podmeće da je imperijalistički nemački špijun i koznakakve sve budalaštine.
Препоруке:
3
8
95 уторак, 02 јул 2013 11:10
Срђа
Није ли тај интелектуални патуљак, Мирослав Крлежа, уређивао енциклопедију СФРЈ?

http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%95%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%88%D1%83%D0%B3%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%98%D0%B5


Енциклопедија Југославије је била национална енциклопедија СФРЈ. Објављивао ју је Југословенски лексикографски завод под уредништвом Мирослава Крлеже. Биле су основане републичке редакције и ангажован велики број стручњака на припреми, али је све прилоге прегледавао и редиговао Крлежа са најближим сарадницима међу којима је био и Мате Ујевић, уредник Хрватске енциклопедије из времена Краљевине Југославије и НДХ и Павелићев повереник за морнарицу.

Енциклопедија афирмише владајућу идеологију и тренутну политику Савеза комуниста Југославије. Приметан је приличан несразмер између простора додељеном хрватским темама према темама осталих народа Југославије.
Препоруке:
3
2
96 уторак, 02 јул 2013 12:09
...
i dalje Milo Lompar, citat:
"Bela Krleža je – 1929. godine – ličnom posetom isposlovala da ministar prosvete Božidar Maksimović potpiše rešenje koje omogućava podizanje novca od nagrade za dramu U agoniji. To je bio ministar u vreme šestojanuarske diktature kada se znalo dogoditi ...puno toga neočekivanog: „U godinama diktature Miroslavu Krleži, osvedočenom levom intelektualcu i borcu protiv režima, Ministarstvo prosvete odobrava specijalne tantijeme za sva scenska dela koja se prikazuju u Beogradu i Zagrebu u visini od 20%. Istovremeno, ostalim dramskim piscima ...čini se velika čast ako specijalne tantijeme dobiju i samo za premijernu predstavu.“ Ko je bio taj iznenađujuće simpatični ministar? ... Bio je to Boža Kundak, koga Krležine Marginalije situiraju u reprezentativnu kolonu uglednika – „Cvijić, Slobodan, Bogdan, Jaša, Saša, i od Nedića i Vuka do Bože Kundaka i Baje, jednoglasno svi“ – koji imaju „četveronožnu pamet“ [/b]Lovu je primio, zahvalnost pokazao.
Препоруке:
6
2
97 уторак, 02 јул 2013 12:17
...
„Kad god dođem (u Beograd) osetim jedan duh koji ne postoji u Zagrebu, koji ne postoji u drugim gradovima. U najgorim vremenima ovde je bilo neke pritajene energije. Uz sve moguće teškoće, ovaj beogradski duh je nešto posebno. To je jedna sredina koju i ja veoma cenim.“ ( piše Krleža)...Koji je to duh? To je duh samoporicanja. On nam obezbeđuje da sve to tako traje, neprestano, ... po tromosti i ljudskog i svetog i svetskog duha, po kosmičkoj sili gluposti ljudske, u vjeke vjekova, nezaustavljivo i zauvek.
Milo Lompar
Препоруке:
4
1
98 уторак, 02 јул 2013 12:23
Умешач @сељак беземљаш @Reddy и остали
Француска министарка, госпођа Франсоаз Жиру, је била Туркиња -право презиме јој је Гурџи - која се изнад свега стидела свог порекла па је то презиме променила у Жиру. Осим тога, госпођа је имала многе школе међу њима и основну. Наиме, у 16-ој години почела је да ради као скрипт герла тако да у школу више никада није привирила. Ипак, амбиција, права познанства, а посебно веза са чувеним Серван-Шрајбером, учинила су своје и госпођа је постала министарка. Имала је кажу две страсти. Безгранично је била заљубљена у JJSS-a, тј.Жан-Жак Серван Шрајбера (који ју је оставио), и безгранично је мрзела Србе. Заједно са Бернар-Анри Левијем предводила је 90-их хајку против Срба у француској штампи. Мало се ућутала кад се открило да је лагала о свом чланству у француском Покрету отпора, па јој је додељено признање одузето.
Препоруке:
5
1
99 уторак, 02 јул 2013 12:41
Reddy
@trotačkasti

šta kažete...Cvijić....četveronožna pamet. A zašto. Zato što je pisao ono o tipovima i mentalitetima....koga će/te sutra nanišaniti ovako rasistički i nacistički. Srbijanski nacizam....očistiti trulo korenje. Pa još doktor, psihijatar a lažov, podmetač i manipulator. Šta reče....cenim porodicu Božović....Kakva hipokrizija! Bar ste mogli da izbegnete kroatizam.
Препоруке:
3
8
100 уторак, 02 јул 2013 12:45
Reddy
@Умешач

Ајде још једном објасни шта си то хтео да кажеш? Лакше би било да си посетио свог друга психијатра. Помогао би ти, буди без бриге. Сада си погрешио, немој други пут због себе. Биће ти пријатније. Избацићеш из себе болест, оздравићеш! нећеш веровати како је то пријатан осећај.
Препоруке:
2
9
101 уторак, 02 јул 2013 12:51
Just
@Умешач

U pravu si. Sve je ovo kapitalizam. A i Francuska koja je mnogo volela Srbiju. I naročito de Gola!
Препоруке:
2
3
102 уторак, 02 јул 2013 12:56
...
" Naravno, niste namerno citirali krležin pasaž o srpskom ustanku i karađorđu jer to vam ne odgovara u ovom trenutku. Dakle, kako kad vam zatreba" ili, drukčije rečeno, srbijanluk ili ciganluk!"
Milo Lompar, citat:
"Kraj sve romantične pozitivnosti Krležinih reči o Prvom srpskom ustanku, njegova slika ...nije u bitnom promenjena...
Jer, sve manifestacije ustanika u bitnoj su saglasnosti sa slikom „zvjerke koja njuši zamke i gvožđa“... o onome „što je mala Srbija, svojom mravljom upornošću, uspjela da ostvari za posljednjih pedeset godina“. Imamo – u 1928. godini – srpsku nacionalnu egzistenciju kao mravlju, kao što je – u 1954. godini, „o stopedesetogodišnjici ustanka“ – ona uprizorena kroz „meso srbijanske raje“, da bi – u vreme nastajanja Enciklopedije Jugoslavije – ona bila određena „četveronožnom pameti“ koja njuši zamke i gvožđa“.
Препоруке:
8
2
103 уторак, 02 јул 2013 13:46
Умешач
На иницијативу Жискар д'Естена Франсоаз Жиру се 1977. кандидовала на општинским изборима у париском 15-ом арондисману. Сенатор Морис Бејру је тада изнео доказе да је Ф.Ж. нелегално присвојила медаљу учесника Покрета отпора од своје сестре Џенане која је заиста организовала отпор у Клермон-Ферану и била интернирана у Равенсбрику. После овог скандала Ф. Жиру је повукла кандидатуру.
Једна исправка. Франсоаз Жиру је школу напустила у 14-ој а не у 16-ој години после смрти оца Салиха Гурџија који је умро од сифилиса.
Препоруке:
3
0
104 уторак, 02 јул 2013 15:00
Stanić Milan
Stanić M.- g-đa Katarina Krstić
Citirani odlomak je tačan i meni dobro poznat,pošto sam poprilično pročitao dela ovog izuzetnog pisca, naravno ne ulazeći u njegovo ideološko opredelenje i u njegove motive.Krleža
je pisac koga jednostavno ne možete definisati ni kao poetu,niti kao dramskog pisca( Gde po literarnom kvalitetu spada njegova drama "Gospoda Glembajevi"?),ni kao pripovedača - novelista ili pisca romana od kojih će se u futuru II najviše čitati njegove "Zastave",da li su to izvrsni eseji ili dnevničko memoarska proza.Vama preporučam da pročitate(ako već niste) njegovu "Pijanu novembarsku noć 1918." kada na čajanci uzima reč i sprda se austrougarskom ppukovniku S.Kvaterniku,"toj crno-žutoj kreaturi,šefu Generalštaba beogradskog Guvernmana 1916;kako nazdravlja oficirima one iste Srbije u kojoj je još jučer vješao ljude."Nastranu,što je taj čovek večani kum književnika i ideologa četničkog pokreta Vasića,koji nastrada od komunista.etc.
Препоруке:
4
5
105 уторак, 02 јул 2013 18:02
Katarina Krstic
za g. Stanić Milan

Hvala vam, uglavnom sam ga citala, ali priznajem da jedino Balade Petrice Kerempuha smatram knjizevnoscu, i to vrhunskom. U ostalim delima mi ponajvise smeta njegovo veoma lose vladanje srpskim jezikom, kao i hrvatska sklonost da srpski jezik "unapredjuju" prepravljajuci ga, a da ga nikada za ovih 100+ godina nisu savladali kako treba. Kod Krleze, jos najizrazenije, forsiranje stilistike nemackog jezika koja je potpuno strana srpskom.

A, ima jos i to: buduci da nisam knjizevni kriticar dopusteno mi je da samo vrhunske stiliste, poznavaoce jezika i ljude od integriteta i etike smatram vrhunskim. Ne ide mi umetnost uz bitange, iako znam da je takav stav passé, od postmoderne prihvatam tek nesto od metoda, ostalo je put u ovu nasu, ljudsku, beskonacnu propast...
Препоруке:
8
1
106 уторак, 02 јул 2013 18:06
Ернан Кортес
Може ли ико од Крлежиних љубитеља да нам наведе неку међународну награду за његову књижевност, какве су добијали Андрић, Црњански, Киш! Не може! Па, шта то значи, да у свету нико не зна шта је то књижевност!? Или је Фриц писао због политичких фрустрација, што је смрт за сваку књижевност, а посебно локалног значаја, каква је Фрицова. Да му није било Тита, нестао би нетрагом, што се за Киша или Црњанског не може рећи. Напротив!
Него, г. Реду ду, јесте ли "испсихоанализирали" шта значи она Крелжина реченица "Европа спава а један човек у Кумровцу мисли". Пробајте, можете Ви то и без апотеке, то је тако у складу са Вашом славном "умственошћу"
После - зна се о цинкарошима које, кажете, не волите, мада је и то нетачно.
Шта, хоћете одмах! Е, не може, прво о Крлежи, па ако положите, онде идемо даље. Знам да сте навикли да преко везе завршавате школе, али ово је нешто друго, овде сте пред Србином православно-патријахалног васпитања, и ту Вам нема врдања као код професора - татиних другара.
Препоруке:
5
1
107 уторак, 02 јул 2013 20:17
Stanić Milan
Stanić M. - g- đa Katarina Krstić
" O ukusima ne treba raspravljati".Poznati desni ruski filozof Berđajev(?) kaže, da sve zavisi od mesta,uslova i vremena.Vaša opservacija, što se tiče utjecaja na Krležino stvaralaštvo je tačno. Da,to je prepoznatljiv stil pisanja Roberta Musila, Rajner Marie Rilkea i Tomasa Mana.Živeo sam i radio 10 g. u Zagrebu,pa znam i zašto.Utjecaj Austrije i Nemačke kroz vekove ostavio je traga na hrvatsku subkulturu koja je jako prepoznatljiva u umetnosti.Ja, lično, imao sam razumevanje za taj"mekani šmek društvene pornografije"(kao sve je u redu- ništa nije u redu).Ne znam da li se slažete sa mojim mišljenjem ,da je njegova zbirka pripovedaka"Hrvatski bog Mars"jedna od najlepših antiratnih.tog žanra.O "Baladama Petrice Kerempuha"imamo identično mišljenje,dodao bi da je to"svež vetar"u kajkavskom narečju hrvatskog jezika.Što se tiče štokavice - za to ne treba dodatno objašnjenje,Hrvati(hrvatski Vukovci) su to uzeli od Vuka i napravili jezičku papazjaniju.
Препоруке:
3
4
108 уторак, 02 јул 2013 20:41
Reddy
@Ернан Кортес

Ha, i ti bi da budeš Srbin. Nisi jedini. navala za status. uskoro će se osplatiti, računaš. Pa, navali narode. Pazi ti njega, Srbin, kako reče, pravoslavno-duhovne vere, tako nešto zbrda zdola a on bi i da određuje, ko pripada tamo ko pripada vamo. Au, sve u duhu pravoslavlja! Pa, onda i znanje šta sam ja i kako završio pa šta umem a šta ne umem. Radili tako neki i u staroj jugi pa sadakukakju za sopstvenim gaćama. Pameti ti ne nedostaje, koliko vidim, a glupost, dakle, čeka na svoje. A on bi o krleži a ni ne zna na koliko je jezika Fric preveden. Ali, ne mari on za to, tera čova svoje, kud puklo da puklo. Srbijanac je to, hej, ne boji se taj nikog, samo ono nešto šiptara na Kosovu mu vodu muti, inače sve je u ponajboljem redu.Država, sređena do neprepoznavanja, Srbi, umiveni, oprani radni zadovoljni svako jutro kreću na posao, omladina razdragana od dobre perspektive, deca bez roditelja na sve strane, filmovi strave i užasa "in live", ma srbijanski raj na zemlji.
Препоруке:
1
6
109 уторак, 02 јул 2013 20:46
Reddy
@Е$рнан Кортес

A čovek se toliko umislio i da drugom postavlja pitanja od kojih glava puca jer su tako umno smišljena od srbijanske glave da im nema odgovora. Savršenstvo majke božje! Pa, onda, trapavo seirenje u ponavljanju istih gluposti do besmisla. Eto, srbijanska atmosfera zadaha i baruštine. E, sada nađoše krležu da na njemu oštre svoje tupe očnjake, ni od koga zvani, ni od koga pitani. Al, Srbjancu ne treba mnogo, zakači se za slamku pa pomisli da je motka kad ono ustanovi da je ..... I tako prolaze dani srbijanskke muke, motike i kuke. Ernan Kortes, upamtite.....
Препоруке:
1
7
110 уторак, 02 јул 2013 22:49
Умешач
Заиста нико живи не зна у које све земље је држава Југославија покушавала да протури Фрицова писанија и коме је све плаћала да га преведе и на које све језике. Лепе парице смо дали да се преведу те његове папазјаније које су тако преведене завршиле по магацинима и отпадима у белом свету јер ипак никоме није падало на памет да то купује и чита. Али није ни битно. Не будимо на крај срца.
Препоруке:
5
0
111 уторак, 02 јул 2013 23:31
thinking maize@ онако, успут, о којечему, овај пу т о Љуби Мољцу
А ја, ко и Љуба Мољац: "Седим у ложу, једем бурек с трешње и гледим фузбал!" Оно "Моша, Тирке, ја! Моша, Тирке, ја!" Пардон "Ернан Кортес", "Katarina Krstić" и "сељак беземљаш" на SS Stadion, пардон на "армијском пашњаку" (чита се: "Стадион ЈНА") против "Reddy"-ja, "Drage" и иних ЛЕВИХ ЗГУБИДАНА! Резултат ће бити МНОГО према мало!
Препоруке:
1
3
112 уторак, 02 јул 2013 23:47
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о НИЧЕМУ..., овај пут о "Нобелу"
Шта ћете, НИЈЕ ИМАО СФРЈот и Друг Тито ТОЛКО НОВЦА ко СССР Хрушчова& Брежњева да КУПИ "Нобела" "Фрицу", ко Совјети Шолохову!? Не знате!? Цијена, права ситница, један БЕСПОТРЕБНИ ТАНКЕР наручен у шведским бродоградилиштима!? Ето, шта би било да је "Фриц" нпр. био Рус!? Или да је писао о Босни КО ПОЈЕДИНИ!? Али НЕЕЕ! "Фриц" је писао у "Хрватском богу Марсу"!? Тј. писао је шта бива ако загорском солдату умре жена, а он несме да погине, да му деца не остану сирочићи... МОООРРРЕЕЕ БАЛВАНИ ЦРВЕНИ, ПОРЕД МИЛИОН и ТРИСТА ХИЉАДА СРПСКИХ ЖИВОТА у Великом Рату Ви ЈОШ ДРОБИТЕ о "Фрицу" и његовом "Хрватском богу Марсу"!? Уосталом, ШТА СЕ МЕНЕ ко Србина тиче "ХРВАТСКИ бог Марс"!? Ако ћу да се нешто цимам око социјалне литературе после 1-ог рата, више ми говори песма Душана Васиљева "Човек пева после рата" него СВИ "Фрицови" ТОМОВИ! Млади Андрић& Црњански ОБАШКА! Да не причам о браћи Мицић, њиховом "Зениту" и о Станиславу Винаверу! Крај њих је "Фриц", као што рекох, СЛАБИЈА варијанта Добрице Ћосића!
Препоруке:
4
0
113 среда, 03 јул 2013 00:27
Ернан Кортес
Г. Реду ду, извињавам се. Нисам знао да Вам од лаких питања пуца глава! Представили сте се као човек интелектуалац, марксиста, уман, поетичан, писмен (мада Крелажа малим словом, мммм, добро, прећићемо преко тога ако друг Драго дозволи), стручњак за светску књижевност (уз металургију, наравно, како би то могло да се пропусти кад иде једно са другим!) посебно за величину Фрицовог непролазног дела којим се хране милиони читалаца широм света.
Извињавем се, мада ме и даље интересује Ваше "испсихоанализирање" дубоко филозофске реченице Фрица Крлеже; "Европа хрче док један човек у Кумровцу мисли". (Срам било Европе, јел тако, Реду)
Па, мислите и Ви мало, није то тако тешко као што Вам изгледа. Знам да нисте навикли, то се види из Ваших баљезгарија, али ипак покушајте. Не треба ту апотекар, верујте другу Драги.
Е, кад нам то објасните, обећавам да ћу Вам на сав глас отпевати "Лепе ти је Загорје зелене". Само за Вашу душу.
Препоруке:
5
0
114 среда, 03 јул 2013 00:47
Ернан Кортес
Г. Умешач, потпуно сте у праву. Да СФРЈ није плаћала преводе тих Фрицових папазјанија, за њих нико даље од Сутле не би ни знао. А наставља се и данас. Колико знам, Хрватска је недавно платила превод на шпански језик за хиспано говорно подручје, неке Фрицове књиге. И! Па ништа, преводилац узео паре, издавач исто тако, Хрватска се хвалише преводом (и г. Редду ду, наравно), а то нико не купује. Колико знам, Киш на шпанском језику иде одлично, посебно у Аргентини и у још неки земљама Јужне Америке. Зашто? Па, човек писац, третира универзалне теме, језик бриљантан итд.. Није то умна књижевност као Крлежа, коју разумеју ликови као Редду ду. Мада је ово последње под озбиљном сумњом. Али, немојмо да смо на крај срца, што рекосте.
Свако Вам добро.
Препоруке:
5
0
115 среда, 03 јул 2013 07:42
...
Gospođi Katarini Krstić,
a i ostalima, takođe
Poštovana gospođo, Vaš komentar je remek-delo odmerenosti, pameti i strpljenja. U njemu je rečeno sve. Drugi pasus, gde pišete "Ne ide mi umetnost uz bitange"izazvao je moje divljenje. Najsrdačniji pozdrav!
Препоруке:
5
1
116 среда, 03 јул 2013 09:29
thinking maize@ онако, успут, о којечему... углавном о НИЧЕМУ, тј. о утицају марксистичке лектире на резоновање или...
... шта бива кад се ЦРВЕНИ "књижевни критичари" металопосластичарског фаха довате "Фрица"& његових ТОМОВА!? Уосталом, марксистичка "теорија" одражавања у уметности ДАВНО је ПРЕВАЗИЂЕНА и од многих ЗДРАВОРАЗУМСКИХ марксиста!? Видели људи да је ШТЕТНО по њихове интересе, као и ЖДАНОВИСТИЧКА флоскула о "инжењерима људских душа"!? Уосталом, сва причица о "Фрицу" је разрешена још 1945 када је један, тад ВЕЋ БИВШИ дипломата Краљевине Југославије и човек који НИЈЕ ПОТПИСАО Недићев "Апел српском народу" (за разлику од проф. Јована Ђорђевића, Кардељеве ДЕСНЕ РУКЕ у писању "устава" из 1974!), објавио ТРИ РОМАНЧИЋА који се зову "На Дрини ћуприја", "Травничка хроника" и "Госпођица"!? И тако ЛАНСИРАО у СТРАТОСФЕРУ БЕОГРАДСКИ СТИЛ! То је била ПОБЕДА БЕЗ МРЉЕ тад већ УМОРЕНЕ ГРАЂАНСКЕ Србије! Србије са Куманова, Колубаре и Кајмакчалана! Оне Србије којој су савезници били САМО ПОМОЋНИЦИ, за разлику од ЦРВЕНИХ СУКЛЕТА којима су Совјети& Амери СВЕ ОДРАДИЛИ! Ало, ПЕРЈЕ Вам је СКИНУТО! ЦАР је ГО!
Препоруке:
4
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер