Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O našim zabludama (I deo)

Komentari (76) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 06 maj 2013 09:31
svaka čast
Hrabar, iskren i beskompromisan tekst kojim se autor zamerio mnogima i koji se baš zbog toga mnogima neće dopasti. Ne slažem se sa svim iznetim ocenama, pogotovo onim o Miloševiću, pa ni nekim drugima, ali dobro je da se otvoreno i iskreno razgovara. Verujem da će biti mnogo komentara.
Preporuke:
59
18
2 ponedeljak, 06 maj 2013 09:34
F-16
Izvanedno, hrabro i inteligentno. Izazvaće kritike na svim stranama što je znak da je autor pogodio cilj.
Preporuke:
48
14
3 ponedeljak, 06 maj 2013 09:46
...
Izvanredan članak, sve čestitke autoru!
Preporuke:
57
15
4 ponedeljak, 06 maj 2013 10:05
Milutin
Ispade da Vam niko ne valja, pobogu!Pa zašto je Milošević otet i isporučen Hagu, pa likvidiran,....zašto Šešelj čami 11 godina u Hagu, pobogu. Teška je borba protiv Golijata, ali kad mu se pridruže i domaći kvislinzi onda propadamo, efikasno, ..e to smo mi doživeli, domaći kvislinzi rade za strance.Pored svih mana, grešaka(koje svi imamo) ne može se porediti neko ko se borio za svoj narod , sa onima koji su krajnje lakoverno prešli na drugu stranu.Zabludeli su oni koji su izvršili puč i isporučili ranijeg predsednika Srbije Hagu, misleći da će poteći med i mleko,...kad ono crnje i jadnije vreme dočekasmo.Previše se relativizuju stvari, ne uvažavaju se činjenice, odnos snaga, sila...prelazi se preko domaće izdaje...DOS je saučesnik u rapidnom propadanju,oni su saučesnici sa NATO alijansom(to su fakti), setite se samo obećanja posle izvršenog puča, a šta dočekasmo.
Preporuke:
58
9
5 ponedeljak, 06 maj 2013 10:24
c&v
hvala za tekst!
Preporuke:
25
14
6 ponedeljak, 06 maj 2013 10:36
...
Dragi Milutine, potrebni su smireniji tonovi. Pogledajte moto članka: "po delima njihovim poznaćete ih". Po delima, a ne po rečima; po onome što su činili, pa i propustili da učine a mogli su, a ne po onome što su obećavali. Reči su u demokratijama devalvirane, nemaju više težinu. Samo se kod Staljina za reč gubila glava. Ne zna se šta je gore...
Preporuke:
40
18
7 ponedeljak, 06 maj 2013 11:08
Milutin
Dragi ...(prijatelju), pa ovaj tekst nije baš "smiren", malo plemike nije na odmet.

U suštini se slažem sa tekstom , mnogo zavisi od stranih sila, ali i od nas.
Imamo neku crtu da sami sebi otežavamo situaciju, najbolji primer je od 2000 do danas.Nije sve do drugih, kod nas je suština, ali ne treba sve relativizovati, nije sve sudbinski zakovano...

NE koristimo iskustva drugih... trošimo snagu na preteranu samokritiku, umesto da organizovan delujemo, da ispravljamo krive Drine, ali to je već druga tema..


Pozdrav!
Preporuke:
37
3
8 ponedeljak, 06 maj 2013 11:13
Aere perenius
Oplete čovek po svima, bez pardona, a tek je prvi deo ,kako li će tek biti u drugom delu.
I nakon svega, šta nam preostaje?
Preporuke:
27
9
9 ponedeljak, 06 maj 2013 11:31
...
Imate od mene veliki plus, vi ste pravi sagovornik. Slažem se od reči do reči, naročito mi se svidelo ovo: "Imamo neku crtu da sami sebi otežavamo situaciju, najbolji primer je od 2000 do danas.Nije sve do drugih, kod nas je suština..." Pozdrav!
Preporuke:
36
1
10 ponedeljak, 06 maj 2013 11:43
...
@Aere perenius. Nije opleo po svima. Đinđić nije pomenut, ili nije zasad. Videćemo, sačekajmo drugi deo. Pozdrav.
Preporuke:
40
2
11 ponedeljak, 06 maj 2013 11:43
Goran Jevtović
Sramne ocene o Miloševiću i Šešelju. Nedostojno i perfidno.Autor piše i tumači događaje kao da je lično 90-tih bio istovremeno: lični biograf Miloševića, načelnik Generalštaba, ministar unutrašnjih poslova, ministar spoljnih poslova...Recimo, nigde ne pominje događaje u vezi SFRJ 80-tih, a zatim, 90-te, 91., kada je vršena neposredna priprema i realizacija razbijanja SFRJ i stvaranja nezavisnih država: Slovenije, Hrvatske i BiH, uz istovremeno destibilizovnje C.Gore i subverzivni udar na Srbiju preko tzv. opozicije i preko KosMeta.Nigde da se pomene borba u RSK od 91' do 95', nigde da se istakne uloga OUN, priznanje otcepljenih republika, Rusija i kompletan istočni blok na kolenima i slično.
Preporuke:
51
31
12 ponedeljak, 06 maj 2013 11:48
Nikola
Što se mene tiče tekst je krajnje nepristrasan i objektivan. Apsolutno se slažem da je svako od "aktera" imao svojih 5 minuta a sa rezultatima smo gotovo svi upoznati. Ono sto se u istom trenutku nameće kao kritika tekstu mada je bi to mogla biti više dobronamerna konstatacija je to d niko ne valja. Pa ako se jos neko slaze u potpunosti sa ovim tektom to, po meni, namece nekoliko konstatacija koja u sebi nose i pitanja.
1. U skupstini sedi 250 ljudi koji su PREDSTAVNICI naroda. Svidelo se to nama ili ne mora se postaviti pitanje: Imamo li mi ustvari bolje?
2. Ako je neko i uveren da ima potvrdan odgovor na prethodno pitanje molim da kaze kako takve DOBRE ljude dovesti na vlast i u poziciju da odlucuju? Pri tome sam duboko uveren da pistaljke i mitingovanje ne vodi nicemu jer su svi na vlasti vec vise puta pokazali da se ne obaziru na kritike.

Molim Vas da kontatacije uzmete kao dobronamerne jer posle ovakhih tekstova uvek kazem: Doooobro, i kako sad mi tu nesto da promenimo?
Preporuke:
25
14
13 ponedeljak, 06 maj 2013 11:50
aleksej
Svaka cast, najzad da neko objasni sustinu a sustina je da mi niti smo losi, niti nesposobni, niti ne slozni vec moramo da nadjemo saveznike.

Bez toga nam nema spasa!!
Preporuke:
22
11
14 ponedeljak, 06 maj 2013 12:20
bgd
I četnici i partizani su zalagali za Jugoslaviju..četnici za Jugoslaviju gde bi Srbi imali kao "glavu reč" to je glavna razlika. I Dragiša Cvetković koji je učestvovao u Balkanskom ratu je uništio Srbe preko Drine sa Banovinim Hrvatskom tzv.sporazum sa Hrvatima gde je 900,000 Srba stopljeno i totalno uništeno na duži period..posle dolazi NDH i Jasenovac,izdajnik Dragiša Cvetković nije bio komunista. Kad pričamo o Srbima u RS moramo reći da je njihov mentalitet i nacionalni naboj mnogo veći od Srba sa Istoka Srbije ili Šumadije a da ne pričamo o Severu Srbije koja je potpuno antirspska i autonomaška. Ne znam možda zvuči grubo ali postoje manji i veći Srbi. Neko se osećam Srbinom ima taj unutrašnji osećaj patriotizma a neko je samo genetčki Srbin..to jest Jugosleven ili titoista koji uopšte nema u sebi srpstva ni malo.
Preporuke:
39
8
15 ponedeljak, 06 maj 2013 12:31
Srećko Šojić
Jedva čekam drugi deo ove analize. Ako zaključak ne bude ovakav: "Zajedničko svim analiziranim likovima je taj, što su se za Srbiju borili sa manjim ili većim bremenom komunizma u sebi", onda autor na kraju liste treba da dopiše svoje ime.
Preporuke:
23
15
16 ponedeljak, 06 maj 2013 12:57
Robespijer
Prosto, nema dovoljno prostora da bi se odgovorilo na brojne netačnosti i poluistine.Pokušaću da ukažem na par. Kaže se da je Šešelj dosledan političar. Da li je doslednost biti komunista, pa žestoki antikomunista? Da li je doslednost podržavati SAD i agresiju na Irak, pa postati žestok protivnik SAD i pristalica S. Huseina? Da li je doslednost podržavati Zapad u hladnom ratu i zalagati se za neoliberalizam, pa postati najveći kritičar istih? Da li je doslednost podržavati Miloševića, pa ga napadati i šurovati sa opozicijom, pa ući u koaliciju sa SPS (ostati u koaliciji, iako je rečeno da ako NATO čizma stupi na KiM, SRS izlazi iz iste), pa priznati lažnu pobedu ''neobaveštenog'', pa se onda boriti protiv DOS, hvaliti se podrškom SM na predsedničkim izborima i završiti oproštajnim pismom povodom smrti SM...
Preporuke:
24
24
17 ponedeljak, 06 maj 2013 12:59
Robespijer
u kojem ga predstavlja, s pravom, kao najvećeg patriotu. Setimo se i njegovog oproštajnog pisma kada je stupio u štrajk glađu u Hagu, gde je zakleo svoje sledbenike da ne ulaze u koaliciju sa ''neobaveštenim'', da bi nakon nekoliko meseci umalo došlo do iste, da nije SPS izdao stvar. Takođe, malo jesam, malo nisam za EU.

Kada piše o Miloševiću, vidi se da autor pripada ekstremnoj nacionalističkoj struji, jer, zaboga, SM je boravio na Zapadu, kao i njegovi saradnici, a ''pravi Srbin'', se mora gnušati svega zapadnog. Kaže, održavao je veze sa Zapadom. Pa, neće sa Burkinom Faso ili Gvinejom Bisao, jer one nisu odlučivale o sudbini rata u SFRJ. Gde je bila Rusija, pa da sarađuje sa njom?

M. Obrenović je digao DSU, kao što je i SM započeo odbranu srpskog naroda u Krajini i BiH. No, poenta je bila što manje stradalih, da bi Srbija opstala, a ne preselila se na nebesa. I tek sa ove istorijske distance se vidi delo MO, kao što će se i SM, što autor očigledno ne razume.
Preporuke:
21
32
18 ponedeljak, 06 maj 2013 12:59
Srbina
Svi sa velikom paznjom ocekujemo drugi deo i kako ce autor da "ispliva" iz ovog hladnog tusa. Nadam se sa nekom konstruktivnom idejom, kad izbistrimo pogled da vidimo i sta nam je ciniti.
Preporuke:
12
7
19 ponedeljak, 06 maj 2013 13:10
Trećepozivac
Ovoliko proizvoljno izvedenih zaključaka veoma je teško naći u isto vreme na jednom mestu!
Bespredmetno je gubiti vreme i osporavati na desetine neargumentovanih tvrdnji koje su izvedene po principu: što je babi milo to joj se i snilo.
Ukratko rečeno - jedan veoma neozbiljan pokušaj "zbrkljavanja" svega i svačega. Potpuno beskoristan tekst koji ne služi nikome i ničemu. Možda samo nekima da utraće svoje slobodno vreme.
Pa nećete, valjda, objaviti ovo u dva dela?
Nemojte, ljudi, ko Boga vas molim!
Preporuke:
26
20
20 ponedeljak, 06 maj 2013 13:12
marlon
nije pitanje da li u srbiji konstantno imao sic prezidente i zapadane papagaje na vlasti vec je po meni pitanje ko je od njih bio glumac sa odredjenom ulogom a ko se nije stideo da pokaze mrznju spram sopstvene zemlje i naroda. demagogija je zanimljiva disciplina dok ne padne krv, biti makijavelista je dobro za stimulisanje velikog mozga a ne samo za odrzavanje ravnoteze da se ne padne kao sa malim... i tu dolazimo do sustine: postoje ljudi, hajde da ih nazovem politicarima jer se tako deklarisu, koji imaju jednu liniju koju nece preci posto imaju veliki mozak, imaju obrazovanje, imaju svest i koji ce pored dosta greska koje su morali da naprave pod spoljnjim pritiskom stati kada igra velikih sila postane ozbiljna. postoje naravno i oni koji se nece libiti da sahrane milione nevinih samo zarad dodvoravanja gazdama, zarad megalomanske euforije samim sobom i funkcijama koje imaju tako da ih ni najblizi cesto ne prepoznaju.
Preporuke:
11
2
21 ponedeljak, 06 maj 2013 13:38
fristajlo
Za sada- korektno i disciplinovano; prilično dobar pregled i presek stanja.
Treba sačekati nastavak, zaključke teksta, pa doneti neku konačnu ocenu, koja se da naslutiti iz do sad napisanog.
No, da sačekamo...
Preporuke:
10
17
22 ponedeljak, 06 maj 2013 14:22
Blagoje
Najbolje je stajati sa strane i kritikovati. Kad uđete u lonac, tu je priča drugačija. Treba nešto i raditi. Što se tiče Kumanovskog sporazuma, ne znam šta bi doneo produžetak rata, jer je NATO bio spreman da ide do kraja. Umesto okupirane cele Srbije, okupiran je Kosmet. U tim okolnostima očekivati maksimalan rezultat naspram NATO bi bilo sve samo ne ozbiljno. Kažete da je Milošević radio sa Zapadom. Videli smo kako izgleda kada nije hteo da sarađuje sa Zapadom, 1999. Koji put je po vama bio dobar? Neki treći? Koji to? U geopolitičkim okolnostima kakve su bile devedesetih, bilo kakav rezultat na našu stranu bilo je teško postići. Kad su u pitanju "ideološke sekte", da li možemo da kažemo da su one partije koje su za EU isto to? Spremne da žrtvuju nacionalni interes zarad članstva u savezu koji gubi perspektivu, po bukvalno svaku cenu? Ko trenutno može da artikuliše nacionalni interes izvan Evrounijatskih partija? Mi smo imali 50 godina na vlasti ideološku sektu antisrpskog karaktera.
Preporuke:
27
6
23 ponedeljak, 06 maj 2013 15:40
Iperboreo
Ko bi rekao da ovol'ki tekst moze da se napise, a da se ne kaze nista zanimljivo..
Preporuke:
20
14
24 ponedeljak, 06 maj 2013 15:40
Šešeljevac
O Miloševiću
Autor podseća da je Milošević kao bankarski stručnjak u dva maha boravio u SAD na raznim seminarima a da je Mihajlo Marković doktorirao u Londonu i bio na specijalizacijama u SAD i V. Britaniji.
Izvoditi dalekosežne zaključke iz činjenice da je neko boravio na specijalizaciji u SAD ili V. Britaniji je neozbiljno i neodgovorno. Ima zavrbovanih koji nikada nisu kročili u neku državu van Srbije, i ima puno patriota koji su doktorirali, specijalizirali se i dan danas žive u SAD. Ukoliko autor želi da kaže da su Milošević i Marković bili „američki ljudi“ onda treba da navede neke konkretne i relevantne dokaze.
Preporuke:
41
6
25 ponedeljak, 06 maj 2013 15:43
Šešeljevac
O Šešelju.
Autor se pita šta je Šešelj učinio „ korisno“ za Srbiju i odgovara „skoro ništa“ jer je bez ikakve sposobnosti da nešto „praktično“ učini u korist svoje zemlje.
Prvo, politika po svojoj prirodi nije delatnost koja daje „praktične“ rezultate. Praktične rezultate može dati lekar kad izvrši uspešnu operaciju, advokat kad dobije parnicu, vodoinstalater kad popravi česmu... Meriti učinak neke politike i nekog političara zahteva malo složenije kriterijume od onih koji se primenjuju na učinak vodoinstalatera ili lekara. Šešeljev politički učinak je OGROMAN a sastoji se u tome što je uspeo da okupi celokupnu srpsku patriotsku javnost u jedan jedinstven i moćan blok. Mera tog njegovog učinka je upravo sadašnje stanje beznađa koje je posledica odsustva na srpskoj političkoj sceni ličnosti kao što je Šešelj, dakle ličnosti koja bi imala takvu mobilizatorsku moć. Osim toga, Šešelj nikada nije imao vlast. Nikada nije bio na položaju ni predsednika države ni predsednika vlade.
Preporuke:
27
11
26 ponedeljak, 06 maj 2013 16:54
@Robespijer
"Da li je doslednost podržavati SAD i agresiju na Irak, pa postati žestok protivnik SAD i pristalica S. Huseina?"
Da li je bilo dosledno od Sadama Huseina da bude saveznik SAD a potom njihov žestok protivnik? Da li je bilo dosledno od Gadafija da bude žestok protivnik Zapada a da posle toga finansira izbornu kampanju N. Sarkozija koji će, uzgred, imati ključnu ulogu u svrgavanju i ubistvu Gadafija?
Preporuke:
26
5
27 ponedeljak, 06 maj 2013 18:25
Drinko Končarević
@Nikola,
Mala a u stvari velika ispravka. U Skupštini Srbije, uglavnom ne sede predstavnici naroda, već predstavnici stranaka. Vođa stranke, u većini slučajeva je "vlasnik" stranke, na osnovu glasova koje je stranka dobila, dobijene mandate deli svojim ljudima. Vi za te ljude verovatno ne bi ni glasali ali oni su Vam zahvaljujući izbornom sistemu nametnuti i tvrde Vam, da ste ih Vi izabrali. Zašto je to tako urađeno? Pa većina stranačkih lidera ne bi prošla ni u svojoj izbornoj jedinici, unutar mesne zajednice. Dešava nam se paradoks. Na jednoj strani se tvrdi, da su svi građani zastupljeni sa svojim predstavnicima a na drugoj pojedine opštine nemaju svog predstavnika u Skupštini. Gde je tu demokratija? Izborni sistem ne valja i mora se menjati da bi mogli kazati da se Skupština zove Narodna Skupština. Sadašnji izborni sistem je "kumovao" "partokratiji" unutar koje je vladala "autokratija" a demokratija je samo šminka iza koje nema usana da Vas ljube. U politici nema ljubavi, rodoljublja, itd.
Preporuke:
18
1
28 ponedeljak, 06 maj 2013 19:43
Vladimir
Poštovani komentatori, braćo i sestre,

Mislim da je lepo, ali necelishodno ostavljati komentare samo na patriotskim portalima. Probajte da Vaše, argumentovane, komentare ostavljate na "drugim" portalima i tako pomognete u buđenju ovog naroda. Znam, sada će neko reći kako na tim portalima vlada cenzura i kako se komentari ne objavljuju. U tom slučaju prilagodite Vaše komentare tako da mogu da prođu cenzuru, a da opet sadrže jasnu, patriotsku notu. Komentare pišite tak da budu što jednostavniji, kraći, a opet jasni i upečatljivi. Učestvujte u raspravama i budite uporni. Samo tako možemo učiniti nešto pisanjem komentara. Vidimo se 10. maja na protestu.

Živela Srbija!
Preporuke:
26
3
29 ponedeljak, 06 maj 2013 20:09
Slavomir Srpski
Pozdravljam ovaj tekst autora, koji je hrabro udario po mnogim srpskim dogmama, pa ce vecina biti nezadovoljni.

Ja sam vrlo zadovoljna ovim autorovim pristupom, jer sve meri po realnim ucincima lidera koji su ovde delovali barem poslednjih 20 godina, i o tome se uveliko slazem.

To da je autor sa istom merom i istim metrom odmerio sve, ide na njegovu pasnu profesionalnost, i daje jedinstvenu i sazetu sliku stradanja Srpskog naroda u posldnje tri decenije, nemusto se opiruci zapadnom neprijatelju (NATO).

Naravno sada tu nedostaje prava tema: sta i kako sada ciniti da bi se izvukli iz ove nezavidne situacije, u koju nas sve ubrzanije guraju sadasnji lideri na vlasti. Autor je lepo iskritikovao sve tkzv nacionalne stranke i njihove lidere, ali i ostale "patriotske sekte" kako ih autor naziva (Dveri, pre svega), pa ostaje legitimo pitanje: Da li treba da otpocneo od Tabula-raza, sa cime i sa kim?

Ocekujem da posle ovakvog ciscenja sopstvenog dvorista, autor to objavi.
Preporuke:
14
13
30 ponedeljak, 06 maj 2013 20:14
s.j [PRVI DEO] Autor nije sebi trebao dopuštati da piše ovako obimno, jer ga je to dovelo do preterivanja i izvlačenja neosnovanih zaključaka
Milutin i Šešeljevac su već pomenuli neke od grešaka u tekstu, kao i pristupu samog autora.

U vremenima u kojima se nalazimo, autor je morao zadovoljiti određene kriterijum, ako mu je cilj bio da doprinese preporodu - t.j. Da pokaže ljudima pravac i ulije im nadu. Morao je biti nepristrasan, ali i da pokaže milost, razumevanje i da ima u vidu okolnosti u kojima su se pomenute osobe nalazile, kao i to kakav je bio njihov karakter. Ne može se isto očekivati od nekoga ko je odrastao u patriotskom, srpskom domu i od čeda titoizma. Ono što je izdaja za prvog, može biti pomak ka patriotizmu za drugog. Koristiti ista merila za sve je apsurdno! Potrebno je bilo ukazati na to šta dalje treba činiti i u korist opšteg dobra, ublažiti sud, kako bi što veći broj ljudi mogao da se ujedini oko vaših (i sličnih, patriotskih) reči. Činite isto ono što prebacujete učesnicima četničko-partizanske 'debate'. Umesto jezik za zube u korist jedinstva, iznosite nepotrebna mišljenja koja rezultiraju svađom.
Preporuke:
12
8
31 ponedeljak, 06 maj 2013 20:23
The Jack
@ Robespijer

Kao i obicno, promaklo Ti je da je SM hteo da sedi na dve stolice. Malo zapad, malo Rusija. Zvuci li to poznato? A? Naravno da zvuci. Tito!! Ring the bell? SM nije uvideo da te tanke zice na kojoj je Tito balansirao vise nema. Zaboravile su se reci Moamera Gadafija na samitu Nesvrstanih - Smesni i nikom potrebni skupe. Gadafi je znao ono sta SM nije - da su mnoge "nesvrstane" zemlje izdale osnovni princip i presle na stranu zapada, sta je ustvari pokidalo nit koju sam naveo. SM je mislio da moze kao Tito, a sta je bila jedna od njegovih pocetnih i katastrofalnih zabluda, po njega i po Srbiju. Takodje autorova teza o slabljenju obrambene moci zemlje zarad ocuvanja licne vladavine potpuno stoji, kao i ne mali broj primera gde je vojni vrh, blizak sa SM donosio lose odluke, koje ne bi doneo ni kaplar, a kamoli general.

Ovaj tekst je dobar put u cilju rasciscavanja nedoumica i dobar motiv da se svima utuvi u glavu da rusi ne mogu biti veci srbi od srba.
Preporuke:
19
10
32 ponedeljak, 06 maj 2013 20:32
ѕ.j [DRUGI DEO]
Zato je vaša analiza Miloševića nepravedna, u dobroj meri bez argumenata i izuzetno pristrasna. Providno je da ste tekst pisali da bi izneli svoje stavove, dodavajući 'dokaze', kao potporu i 'šminku', koja ovom tekstu daje spoljni izgled naučne analize.

Analiza Šešelja prosto ne stoji. U jednoj rečenici gotovo insinuirate da je on bio u poziciji moći - to jest, na funkciji. Kada, to? Kojim putem je mogao uticati na ishod situacije, osim time što je okupio patriotske snage i time stvorio uslove za povratak patriota na vlast - kojih na vlasti nismo imali od Drugog svetskog rata i još nemamo. Šešelj je učinio najviše što je mogao, kao političar, ali sticajem okolnosti nije uspeo doći na vlast. Da jeste, tek bi onda bilo pravedno govoriti šta je on učinio u praktičnom pogledu.
Preporuke:
16
12
33 ponedeljak, 06 maj 2013 20:49
ѕ.j [TREĆI DEO]
Analiza vama očito najmilijeg Koštunice je takođe pristrasna i nepotkrepljena. Kažete da je ostao nekompromitovan, a pri tom iznosite dokaze u suprotnom. Kao čovek koji je direktno učestvovao u stvaranju ustava koji je zadržao pokrajine - što Miloševiću propisujete kao minus, ali ne i Koštunici -, koji je doveo ili podržao sve one koje ste pomenuli i o kojima je sve jasno, nije logično reći da je nekompromitovan. Ne kažem da je on loš čovek, ali reći da je nekompromitovan je neistina.

Ali ostavimo se mi šupljih analiza - one su za stranice istorije - i prihvatimo se konkretnih pitanja: šta, kako, kada i čime osvestiti narod i izvući se iz ove rupe. Vašom nepotrebno dugom analizom vi ne odgovarate na bilo koje od ovih pitanja, već samo stvarate dodatne tačke spoticanja (svestan sam, naravno, da to i sam činim u svojim komentarima, ali ja nemam istu odgovornost kao vi, jer moj komentar ne čitaju hiljade).

Deo o Hrvatima i Albancima, pak, je izvrstan i vredi ga pročitati.
Preporuke:
20
11
34 ponedeljak, 06 maj 2013 21:44
Nikola
@Darinko Končarević

U redu. Ispravka je sasvim na mestu.
Ništa onda puno sreće u promeni izbornog sistema.
Puno sreće, trebaće nam...
Preporuke:
3
0
35 ponedeljak, 06 maj 2013 21:49
Guru
Članak je izvanredan. Ne mogu više ni da se setim kad je neko u Srbiji spomenuo dela, samo se prenosi rekla kazala. U srpskim vestima se godinama nikad ništa nije uradilo, samo se prenosi ko je kakvu bedastoću odvalio.
Ajde sad svi dežurni komentatori prkomentarišite šta se stvarno u zemlji Srbiji dešava a ne šta se priča. Možda vam padne na pamet i šta nam je sad raditi.
Preporuke:
10
9
36 ponedeljak, 06 maj 2013 21:49
Rino o-o to
Ovakve ocene o Miloševiću i Šešelju nestoje i nisu u skladu sa citatom iz Svetog pisma na početku ovog teksta (u pokušaju?!). Ostali deo teksta nisam čitao jer iritira metod lagodnog i uskog seciranja naše bliske prošlosti. Slobodan Milošević i Vojislav Šešelj su svojim kapacitetom mogli biti bilo šta drugo i sigurno uspešni u životu a ne (ni najmanje) meta neodgovornih mediokriteta koji su sebi dali za pravo da dimenziju sopstvene nesposobnosti projektuju na dve, sada već istorijske ličnosti srpskog naroda (jedne još za života)! Istorijske, svojom žrtvom pred nepojmljivom agresijom na jedan, brojčano, mali narod a kapacitetom i civilizacijskom potvrdom sigurno velikim. Dakle, kada ste sprečeni da napraviti delo (od strane fašista), lična žrtva je sinonim za neostvareno delo. To ovaj autor ne zna.
Preporuke:
19
10
37 ponedeljak, 06 maj 2013 21:56
Brada
Zanimljivo je da te ostrašćene ideološke rasprave i navijačkog duha nema u Republici Srpskoj, već samo u državi Srbiji. Očigledno da užasna iskušenja rata u Bosni i borbe za opstanak u tom ratu su učinili da to pitanje bude stavljeno u perspektivu davne prošlosti, gde joj je i mesto.

Ja bih rekao da su tome doprinijela iskušenja u prethodnim ratovima, moguće čak i ranije, a ne u posljednjem ratu zapadno od Drine. Ovdje nikada nije ni postojala ideološka podjela na četnike i partizane, iz prostog razloga jer je komunista bilo vrlo malo. Ovdašnji Srbi su SFRJ doživljavali kao nužno zlo, kao nekad Osmanlije, Austrougare, a danas BiH, ćutke, stoički, navikli na tihu patnju. Oni koji nisu mogli da izdrže postajali su Turci, Jugosloveni, Bosanci i Hercegovci, i odavno se ne računaju u Srbe. Koliko je to loše, toliko je i dobro. Ako ništa, bar znamo koliko nas ima i jedinstveni smo kada su bitne stvari u pitanju
Preporuke:
15
2
38 ponedeljak, 06 maj 2013 22:01
zarko
Ovom opsirnom slanku se moze pristupiti sa raznih strana. Ako se osvrnemo na aktualni trenutak, kratak zakljucak mogao bi da glasi: mi smo mala zemlja, a sve male zemlje su ovisne o velikim svetskim silama i svi nasi politicari moraju manje vise da se ponasaju u skladu sa stavovima i interesima tih velikih sila. Autor kaze “Sva nadanja domaćeg stanovništva da će politika sadašnje vlasti biti barem malo više u korist sopstvene zemlje i naroda, u odnosu na prethodnu su se pokazala kao potpuno jalova”.
Skrivena poruka ovoga je sto da se onda suprotstavljamo postojecoj vlasti kad su svi politicari isti pa je svejedno koga cemo da biramo. Drugim recima ostavimo ove na vlasti na miru, jer eto i oni moraju da rade za strane interese. U nastavku teksta to autor I potvrdjuje, pa umjesto da analizira zasto su narodna nadanja izneverena i koji su to ljudi u vlasti izdali narod, kako su i cime korumpirani, on dotle analizira sve druge, a posebnno Seselja i Kostunicu.
Preporuke:
4
4
39 ponedeljak, 06 maj 2013 22:03
zarko
- nastavak teksta

Zasto su opasni Seselj i Kostunica. Njih je vazno raskrinkati jer bi jos uvek dio naroda mogao popomisliti da se moze voditi patriotska i relativno nezavisna politika pa pruziti otpor postojecoj vlasti. Interesantnoje da je ovo vec drugi takav opsirni clanak u kojem se secira Kostunica koji je vladao jedno krace vrijeme i to u jednoj manjinskoj vladi dok npr. nema takve opsirne analize za jednog Dinkica koji vec 12 godina vedri i oblaci u svim vladama, u jednom izuzetno vaznom sektoru za jednu zemlju, ili jednog Dacica koji sudjeluje vec u tri vlade. Ne znam kakav ce biti zakljucak ovog serijala clanaka ali vec i ovo mi dovoljno govori da izrazim sumnju u pristup i namere autora.
Preporuke:
11
2
40 ponedeljak, 06 maj 2013 22:05
Brada
Andrić kaže ("Pismo iz 1920. godine"): "Tu specifičnu bosansku mržnju trebalo bi proučavati i pobijati kao opaku i duboko ukorenjenu bolest. I ja verujem da bi strani naučnici dolazili u Bosnu da proučavaju mržnju, kao što proučavaju lepru, samo kad bi mržnja bila isto tako, priznat izdvojen i klasificiran predmet proučavanja kao što je lepra."
Preporuke:
7
1
41 ponedeljak, 06 maj 2013 22:10
Zarko
Mozete i Bozjim Nadahnucem i Darom Genija da nas podsetite i na zadnjih 2000 godina,ali Srbiju u Evropi ceka novo unijacenje.
/sumnjiva mi je egzaltirana pozicija Milana Obrenovica izvucena iz sveukupnog evropskog konteksta/
Smrt za Srbiju doslovce uvek dolazi sa Zapada- nakon pokusaja unijacenja.Patrijarh Varnava je 1937-e godine nazvao Stojadinovica "BANKARSKIM KLERIKALOM"
treba li tu nesto da se doda?
Preporuke:
12
0
42 ponedeljak, 06 maj 2013 22:31
...
Povremeno čitam komentare; svuda ima ponešto pametno. Pitam se, nije li suviše očekivati od autora (novinara, pisca, intelektualca, bez obzira kog formata) da nađe rešenja, da kaže šta nam je činiti. To nisu mogli ni oni koji su imali moći da svoje zamisli sprovedu u delo. Autor može da pruži novo i originalno viđenje stvari, da postavi prava pitanja na pravi način, ukratko - da bude podsticajan, da navede na razmišljanje. Nerealno je očekivati više od toga. Nameće mi se jedna asocijacija: kažu da je jedna od velikih poruka Kafkinog dela da čoveku bez moći ne ostaje ništa drugo, nego da tumači. Izvinjavam se svim sagovornicima zbog izvesnog pesimizma koji me je, nadam se samo privremeno obuzeo a koji se možda mogao osetiti u ovim redovima...
Preporuke:
17
2
43 ponedeljak, 06 maj 2013 23:35
Peter RV
Mislim da je jedina namjera autora bila da popravi katastrofalni imidz Kostunice kritikujuci ga tako blago da ispada da su nase 'zblude' o njemu bazirane na nerazumijevanju njegovih simpaticnih karakteristika, kao postenje, integritet, patriotizam etc (zvuci kao da je Slavomir S. bio konsultiran).Kriticizam Milosevica je tu da se podsjeti na Kostunicinu 'oslobodilacku' ulogu 5og Oktobra, naravno, bez da se mnogo analizira sto nam je ona donijela.
Preporuke:
12
16
44 ponedeljak, 06 maj 2013 23:57
Umešač za Tri tačkice
Čoveku bez moći ostaje samo da tumači ali postoje razna tumačenja. Dobronamerna i zlonamerna, argumentovana i neargumentovana, površna i ozbiljna, sa zadnjom namerom i bez zadnje namere,stručna i diletantska, tumačenja čiji cilj je da se istina spozna i tumačenja čiji cilj je da se istina zamuti... itd. Razume se, najgora su neargumentovana, površna, zlonamerna i diletantska tumačenja sa zadnjom namerom.
Preporuke:
7
6
45 utorak, 07 maj 2013 00:49
Dragan
Pčela leti na med, a muva na ranu i izmet. Valja imati pčelinju a ne muvlju "pamet"
Preporuke:
2
1
46 utorak, 07 maj 2013 00:55
Dragan
Kada je reč o rezultatima politike pojedinih političara, mora se imati na umu da mera ne mogu biti želje, već mogućnosti. Tj. šta je ko učinio u odnosu na objektivne mogućnosti (i njih kao pojedinaca i nas kao naroda), a ne u odnosu na želje.
Preporuke:
4
1
47 utorak, 07 maj 2013 02:19
Oleg
SRBI KOLIKO VAS JE OSTALO,

Zadnji su ovo dani da

se trgnete iz mrtvila.

Ako li ne, NACISTI

su spremni da Vas

nateraju da SAMI SEBI

UREZUJETE KUKASTE

KRSTOVE U OBRAZE.
Preporuke:
10
2
48 utorak, 07 maj 2013 07:34
Autor je bar za sada
Preterao. Svako od pomenutih je imao i neke dobre i neke loše poteze. Autor zanemaruje njihov mentalni sklop u datom istorijskom trenutku. Zapad tada i sada nije imao isti imidž ni u svetu, ni kod nas. A nije ni Rusija ili Kina. Naš narod je "revidirao" neko svoje obrazovanje i sistem vrednosti. Generacije su se rodile ili pomrle. Obrazovana elita nacije je poprilično "ućutkana". I to ne medijskom blokadom koliko obesmišljavanjem života i stvaranja uopšte. Autor je najviše udario na najmanje loše patriote. To opasno amnestira prave izdajnike. Nije Dačić Milošević. A tek nije Vučić Šešelj. Njih dvojica su preskočili srpske granice po tragu koji su ostavili za sobom. Oni su značajni sa aspekta svetske politike i istorije. Na žalost od toga Srbi nemaju prevelike vajde kao nacion. Jedina teza koje se provlači kroz ceo prvi tekst jeste da je "iskrena saradnja" sa zapadom bila pogubna po Srbe. Razbiće nas kao Bizant."Goloruki smo". Rusija jedini put.
Preporuke:
7
3
49 utorak, 07 maj 2013 08:36
teletabis
Koliko sam ja shvatio, u ovoj skromnoj pameti, nama niko od odvih nije trebao, jer njihova dela su nas dovela ovde gde smo.
Preporuke:
4
0
50 utorak, 07 maj 2013 09:23
O+O
Pažljivo sam pročitala tekst, što se iz komentara pojedinaca ovde, ne može zaključiti. Ne bih da tumačim šta je pisac hteo da kaže, jer je to potpuno jasno pošto Fusnote potkrepljuju svaku od eventualno *netačnih* informacija, ali sve treba pogledati. Površnost kojom se u ovim komentarima prilazi tekstovima, su samo deo manirizma - da se samo letimično sagledaju problemi i isto tako letimično rešavaju. Tako radi i naša vlast, bivša i sadašnja. Površnost u svemu (uz hroničnu amneziju) postaje nam polako ali sigurno nacionalno obeležje.

Mislim da ovu studiju g. Anđelkovića, nazovimo je Srpskog slučaja, treba javno pohvaliti. Ne samo za hrabrost da se svi političari izlože analizi, već i da se, bez obzira kome se šta dopada ili ne dopada, suočimo sa realnošću. Sjajan tekst, sa moje tačke gledišta, i da... sa nestrpljenjem čekam nastavak.
Preporuke:
12
6
51 utorak, 07 maj 2013 10:35
Metafizičar
Ovde, u ovim komentarima, lepo se istakla jedna naročita srpska osobina - površnost. Još nisu pročitali čitav tekst (jer je ovo samo prvi deo kao što je lepo naznačeno), a neki ni ovaj deo teksta koji je očito poduži kad ga objavljuju u delovima, ali svi kritikuju autora da "nema pojma", "prosuo je mnogo reči i uspeo da ne kaže ništa", "da je pristrasan"...Ne znamo šta ovaj tekst još krije i zato se ne možemo praviti mudri i podrugljivo pokazivati prstom na sve što bi se moglo protumačiti greškom autora. Lako je kritikovati, to mogu svi. Ali ne mogu svi da napišu ovako iscrpan i detaljan tekst koji, već za sada, raskrinkava mnoge naše političke zablude (a kojih, kako vidim po komentarima, još nismo spremni da se odreknemo).
Preporuke:
10
2
52 utorak, 07 maj 2013 11:41
tri tačke
Umešaču. Slažem se. Sam Kafka, koga sam se sinoć neočekivano (da li slučajno?!) setio, proživeo je četiri godine Prvog svetskog rata a da ga u svojim dnevnicima ni jednom nije pomenuo. To su mu levičari docnije zamerali. Mislim da mi, danas, ne možemo sebi dopustiti tu vrstu otmene uzdržanosti, ili, još bolje ćutljive introspekcije jogija. Ostajem pri svojoj staroj ideji, da ni sami moćni akteri zbivanja ne drže konce u svojim rukama i ne znaju šta će biti...
Preporuke:
9
1
53 utorak, 07 maj 2013 12:25
Defetizam
Jevreji ćutke idu u gasnu komoru... Čak ni ne kukaju. Pomirili se. Biće kako oni hoće. Biće kako svet hoće, kažu Srbi. Velike sile odlučuju. Ne vredi se boriti. Treba se predati. Vučić i Dačić su potpisali jer nemaju izbora...??? Apokalipsa. "Pomrećemo od gladi". Samo neka prođe. Muka mi je. Ne mogu više. Svi lažu. Svi su isti. Aman ljudi. Ima li ovde Srba? Ima li testosterona? Obilić nam je ostavio poruku. I Princip. I po neki oficir JNA. Oni razumeju samo jedan jezik. A da on ne bi bio "indijanski", treba nam majka. Da nas podseti na naš maternji. Kako je govorio Sava Kovačević... Sa Grmeča kliče vila, oj Rusijo majko mila. Za slobodu do smrti. Nikada im neću robovati. Dok sam živ, pa makar mi je danas poslednji dan. Ovu analizu kao da je naručio Vučić.
Preporuke:
12
3
54 utorak, 07 maj 2013 12:35
bgd
Ne volim kad se abnormalno diže uloga Amerikanaca u Oluji. Činnjenica je da je Hrvata bila 120,000 a Srba oko 30,000 plus su imali 3 puta više vojne opreme od Srba. Ta pomoć od Amerikanaca je uglavnom bila od jedne firme koja pruža vojne usluge MPRI. "Militari Profešnal Risorsis“,nju vode bivši američki oficiri osnovana je 1987.god...sarađuju sa 40 država u svetu..i sarađivali su i sa Hrvatima. Poenta je što smo mi kao narod zakazali u odbrani RSK,prosek ljudi koji su branili Krajinu je bio preko 50..stariji ljudi. Uvek kad se abnormalno diže uloga SAD u Krajini meni to liči na klasično opravdanje. Sa druge strane Krajina je bila pod UN i to su svi zaboravili.
Preporuke:
4
3
55 utorak, 07 maj 2013 13:23
brm
"Tačno je da je uticao na stvaranje sadašnjeg ustava Srbije, koga nažalost nemilosrdno krši sadašnja"
aman pročitajte taj Ustav pre nego što ga glorifikujete.. to je najveće smeće u istoriji prava ..
šta krši sadašnja vlast - dvosmislenu deklaraciju iz preambule bez pravno+g dejstva ili jedini član o Kosovu u kojem se kaže da će biti donet ustavni zakon kojim se reguliše stanje tamo..A KOJI NIKADA NIJE DONET...
ako je poštenje da jedno uvijeno pričaš (lažeš) a drugo radiš ... dozvolio prolaz NATO trupama, isporučio arhive naših tajnih službi u CIA, doneo prevarni ustav u kojem je definisao teritoriju za otcepljenje (AP Kosovo), prekinuo tranziciju (prelaz iz komunizma u liberalizam) svojim "legalizmom" - kontinuitetom sa prethodnim poretkom..aamnestirao Pahomija..
alal vam to poštenje
Preporuke:
7
7
56 utorak, 07 maj 2013 13:35
Umešač za Tri tačke
Prezirem "otmenu uzdržanost". Zato sam Umešač. Ali "mešati se" ne znači mutiti vodu već biti angažovan i boriti se.
Preporuke:
3
4
57 utorak, 07 maj 2013 13:36
brm
dosta netačnih podataka i rasizma (bez rase) prema Albancima.Recimo"Treba znati da je najraniji primer albanske „nacionalne“ politike – „Prizrenska liga“[46] iz 19. veka, bila produžena ruka osmanlijske politike"
savim netačno - Prizrenka liga je upravo prvi otpor građanskim reformama Turske, usmerena primarno protiv vlasti u istanbulu. I prva manifestacija panislamizma,pokreta nastalog tih godina u Kairu kao realjkcija na ove reforme u Turskoj državi... drugi otpor je bio ustanak begova u Bosni...
iz netačnih premisa se ne može izvoditi tačan zaključak, pa ni smislena strategija za delovanje...
deo o Hrvatima je takođe slavistički besmislen.. A ko je Sloven među tvorcima srpske nacije? Karađorđđe? Pašić? Paču? Orbini? Ban? Tomazeo? Sterija i NUšić? Vajfert? Šturm? Ribnikar? Vinaver?
Preporuke:
5
11
58 utorak, 07 maj 2013 13:44
brm
pardon Ribnikar možda jeste (Sloven) ali "etnički Srbin" nije
Preporuke:
1
4
59 utorak, 07 maj 2013 13:47
Mudrom Metafizičaru
Pošto je po vama površno komentarisati ovaj tekst jer je to tek prvi deo, trebalo je da predložite redakciji NSPM da izostavi mogućnost komentarisanja dok ne bude objavljen i ostatak teksta. A pošto ta mogućnost nije izostavljena, onda očigledno u redakciji ne smatraju da je površno komentarisati tekstove koji izlaze u delovima ne čekajući da celina bude objavljena.
Ukratko, u komentarisanju ovog teksta i komentarima nema ničeg površnog. Površnost i diletantizam su na nekoj drugoj strani.
Preporuke:
6
2
60 utorak, 07 maj 2013 13:55
Nimbus
1.
...sledbenici ustaša i hrvatski SUBNOR slažu oko prirode “domovinskog rata“ i da je taj rat bio protiv „velikosrpske agresije“ (...) Srbi se međusobno spore oko ideoloških strana dva jugoslovenska pokreta. Mihailović i Tito su se suštinski borili za istu stvar – Jugoslaviju.

Suštinski, Mihailović i Tito su se borili za sasvim suprotstavljene stvari. Kao što je Kralj Aleksandar branio državu od onoga što su "gurali" Stračević, Kvaternik, Pavelić i "Srbin" Pribićević. I, u čemu se i po istom pitanju danas ne slažu SUBNOR Hrvatske i Srbije? Očigledno, autor ambicioznog teksta u opšte ne razume suštinu spora. SUBNOROVCIMA i njihovim varijabilnim naslednicima Kraljevina sa srpskim predzankom je apsolutni protivnik. I sve slično tome. Nije srpska rak-rana "patološko jugoslovenstvo" već patološko komunističko srbomrzje, makar prikazivano i kao "patriotizam".
Kad se ovaj problem reši u glavi (ko može) sve drugo se lakše rešava.
Preporuke:
10
2
61 utorak, 07 maj 2013 14:03
@brm
Većina onih koje ste pomenuli - Sterija, Nušić, Vajfert, Šturm, Ribnikar, Vinaver - a ima i nekih koje niste pomenuli kao Bajloni ili Sondermajer - nisu TVORCI srpske nacije već stranci koji su neizmerno zadužili srpsku naciju.Kao stranci došli su u Srbiju, koja im je, ne praveći razliku između Srba i NeSrba pružila mogućnost da se ostvare. Oni su joj se odužili na najlepši mogući način a neki su i živote dali nesebićno se žrtvujući za Srbiju. Ovo je prilika da se podsetimo nepravedno zaboravljenog mladog Sondermajera koji je maloletan poginuo na Ceru boreći se za Srbiju.
Ali, ne treba mešati stvari. Srpsku naciju su stvorili Srbi.
Preporuke:
15
1
62 utorak, 07 maj 2013 14:07
...
@Umešač. Opet se slažem. Angažovane, borce, Kiš je zvao mahniti. Oni mute, čak i kad deklarativno to neće.
Preporuke:
6
1
63 utorak, 07 maj 2013 14:11
Nimbus
2.
Jedan od retkih srpskih političara koji je jako malo menjao svoje političke stavove i ostao im dosledan je Vojislav Šešelj.

????
Koji Šešeljevi politički stavovi? Jedino, istina je, ono što ne postoji, to ne može mnogo ni da se menja. Šešeljev "patriotizam" je izmišljotina. Da znate, Popovo polje nije deo Batajnice, tako da nemamo šta da raspravljamo o tome šta je tražio "četnički vojvoda" u Batajnici dok mu je gorela postojbina. Tačka.
Mnogo lošije stoje stvari sa Miloševićem. On je Srbin taman koliko i Jovo Kapičić. Istina, nije ga trebalo isporučiti u Hag, već mu suditi u Srbiji. Zbog veleizdaje. Kao Rumuni Čaušesku.

E, sad čekamo drugi deo priče, o Đinđiću, komunisti sa minđušom.
Preporuke:
10
4
64 utorak, 07 maj 2013 14:43
Umešač za Tri tačke
Koliko shvatam vi ste i protiv "ćutljive introspekcije jogija" i protiv "mahnitosti" angažovanih. Ako je to tako, onda moram da priznam da ne shvatam za šta vi JESTE. Ali nemojte se truditi da mi objašnjavate. Osećam da se radi o nekoj visokoj filozofiji.
A sad, Tri tačkice, odoh da se malo umešam.
Preporuke:
1
5
65 utorak, 07 maj 2013 16:09
Tanin
Solidan tekst ali se je mogao staviti u pola prostora.
Preporuke:
2
1
66 utorak, 07 maj 2013 16:31
...
@Umešač. "moram da priznam da ne shvatam za šta vi JESTE". Poslušaću vas, pa se neću ni truditi da objašnjavam. Ja sam za postizanje prave mere u svemu. To nije "visoka filozofija", ali nije lako, jer traži neprestani napor. Pozdrav.
Nimbusu. Moji komplimenti za Vaš komentar, gospodine!
Preporuke:
6
2
67 utorak, 07 maj 2013 17:26
Umešač@Tri tačkice
Postizanje prave mere u svemu je klasičan ideal i odnosi se na sferu privatnog.Ovaj tekst se, međutim, odnosi na sferu javnog. Kako onda osoba koja je u privatnom životu pronašla ideal mere i harmonije može da se uključi u javni život koji je sav u znaku odsustva mere i ukusa (ukusa u smislu stila, razume se). Nadam se da vi u tome uspevate. Ja ne. Pozdrav.
Preporuke:
1
3
68 utorak, 07 maj 2013 21:51
Bojan, PRIŠTINA
Milošević je svakako imao mane koje je lako naći jer je vodio državu u neverovano teškim okolnostima, ali to što mu autor teksta uzima kao manu što je forsirao Policiju a ne vojsku je jedna od njegovih najmudrijih odluka kojom je preveslao zapad tj poslovično lukave latine.

Autor teksta treba da zna da kada se vojska uključi u oružani sukob to je već rat po Međunarodnom pravu i laka meta za internacionalizovanje, zato me Milošević to podvodio kao Policijske formacije koje su ustvari vršile vojnu ulogu i čak i zbog toga su mu zapadnjaci doskočili bizarnim optužbama za "pretetranu upotrebom sile"

Kakva je bila Miloševićeva vojska je besmisleno polemisati jer se svo vreme ludačkog bombardovanja do poslednjeg dana držala na nogama i u stroju kao da je Spartanska, i time stala rame uz rame Kosovskim vitezovima!
Preporuke:
4
1
69 utorak, 07 maj 2013 22:03
Bojan, PRIŠTINA
...Zatim autor teksta optužuje Miloševića što je zadržao postojanje pokrajina.

Neverovano kolko je autor teksta naivan , pa i to što je ukinuo odredbe Ustav 1974 koje su pokraine definisale kao države unutar Srbije su mu svi uzeli kao akt Tiranije prema političkim slobodama pokrajina i manjinama i bla bla,
To što je Sloba uradio s pokrajinama je opet akt vrhunske mudrosti, jer je time što je napravio da pokrajine same ukinu državne prerogative iz Ustava 1974 koje su u suštini jedino i bile sporne i opasne po Srbiju, a opet zadržao Autonomiju koja se svela na nivo Kulturne autonomije koja ako ne iziskuje preterane troškove za Birokratiju nije po meni uopšte sporna.

Besmisleno je i pomisliti da je ta i ova tako slaba Srbija sa tako neprijateljski nastrojenim zapadom mogla da u potpunosti ukine Autonomije pokraina.
Preporuke:
3
3
70 utorak, 07 maj 2013 22:59
@SRBI KOLIKO VAS JE OSTALO
Srbi ONOLIKO, koliko Vas je PREOSTALO
Preporuke:
0
0
71 utorak, 07 maj 2013 23:23
@brm
" pardon Ribnikar možda jeste (Sloven)ali "etnički Srbin" nije"
Ni Sloven ni etnicki Srbin, Ribnikar (Fischer) je poreklom Jevrejin.
Preporuke:
3
0
72 sreda, 08 maj 2013 10:28
brm
@brm
odakle su došli Karađorđe, Nušić, Sterija, Pašić i Paču? Ko u Srbiju, opustošenu austrijsko turskim ratovima i u Beograd - mirovnim sporazumom naređeno da se svo stanovništvo iseli (otuda demografskla ekspanzija Novog sada) - NIJE DOŠAO?
I KO SU uopšte SRBI AKO OVI GORE ne-Sloveni NISU?
Ko je stvorio nacijju ako ovi nisu? ni Ribnikar, tvorac najuticajnijeg medija u istoriji Srba.

hvala za ispravku o Ribnikaru - dakle Sloven nije!!!
Preporuke:
0
0
73 sreda, 08 maj 2013 11:59
...
Pa ima i nešto malo Srba koji su skromno doprineli u stvaranju samih sebe. Na primer, Miloš Obrenović,iz okoline Požege, pa Dis, Nadežda Petrović i njen brat Rastko, iz Čačka, Blagoje Popović, poznatiji kao Justin, iz Vranja, Stojan Novaković, Jovan Skerlić, onda dve sjajne Lale - Novosađanin Slobodan Jovanović i Mihailo Pupin Idvorski. Pa Živojin Mišić, iz Struganika kod valjevske Mionice, i Dragutin Dimitrijević Apis iz Gostuša skoro na bugarskoj granici. Dakle, ima. Uz dužno poštovanje prema Lazi Pačuu, Vajfertu i ostalima. A što se Ribnikara i Politike tiče, izlazile su novine u Srbiji i pre Politike, kažu zaprepašćujuće mnogo dnevnih listova i periodike za jednu zemlju od 4 miliona stanovnika kojoj se iz dana u dan, vekovima, prebacuje primitivizam.
Preporuke:
9
0
74 sreda, 08 maj 2013 12:14
thinking maize
Hvala g-dinu Petru Anđelkoviću koji je smogao snage da neke naše ZABLUDE razveje ARGUMENTIMA i na SISTEMATIČAN NAČIN! Jer, na SVAKOJ "njivi", pa i srpskoj, može se "ORATI" i "SEJATI" tek kad je ista "OPLEVLjENA" od "KOROVA"! A "PLjEVLjENjE" je ĐAVOLSKI TEŽAK i NAPORAN POSAO i SUŠTINSKI ga NE MOŽE ZAMENITI NIKAKVA ad hock "HEMIJA"! Ko ne veruje neka čita Hristove Priče o Sejaču i Semenu koje pada na Kamen, u Trnje i na Dobru Zemlju iz Jevanđelja, posebno iz Jevanđelja po Mateju! Hristos Vaskrse, svako dobro svima i sledeće godine u Prizrenu!
Preporuke:
2
5
75 sreda, 08 maj 2013 12:20
@BRM (ne bgd !)
da potvrdim reči iznad, glede Ribnikara. Mada ih dosta misli da je bio Slovenac, on je bio Jevrej.

Sterija je bio Cincar (mnogi pogrešno misle da je bio Grk), ali je sasvim poprimiomajčinu stranukoja je bila Srpkinja. Dakle, Cincar je bio samo biološki, genetski (pola).
Preporuke:
1
0
76 sreda, 08 maj 2013 14:26
Nimbus
@...
Pa ima i nešto malo Srba koji su skromno doprineli u stvaranju samih sebe.

U, kolega, nađoh se prozvam ovom Vašom jeretičkom misli koju ste pogibeljno drčno izneli. Po mom tajnom porodičnom predanju, zaista smo i mi doprineli stvaranju sebe.Ali eto, sad su se našli povređenima primordijalni čobani filozofi, koji drže da su sem ekskluzivnog torotana izmislili i nas.
Preporuke:
6
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner