Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kosovska vertikala

Komentari (84) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 17 februar 2013 21:50
Dino Zoranić
Dogodine u Prizrenu!
Preporuke:
88
13
2 nedelja, 17 februar 2013 22:37
Šaran
Za nas Srbe ne postoji Kosovski mit.
Poznato je da se tadašnja Srpska vojska sastojala uglavnom od teške konjice, i kojom je komandovala vlastela, sa nešto pešaka i strelaca, a naspram nje mnogoljudnija, organizovanija i mnogo opasnija Otomanska vojska, što smatram da je činjenica, ako nije neka me neko ispravi i obrazloži.
E sad, imajući te činjenice u vidu, savremenom čoveku, koji ne poznaje pravloslavnu dušu, ne može da uđe u glavu zašto su se suprotstavili takvoj sili, kada su znali da je poraz neminovan. Nisu preci bili naivni pa da ne znaju koga imaju za protivnika, i verujem da niko od nas ne bi gajio nade kada bi video ispred sebe janičare(po mnogim istoričarima, najbolja vojska ikada).
Iako neverovatno, ali tu je sve jasno k'o dan, a onaj ko ne razume toliku ljubav prema veri i zemlji od činjenica pravi mit.
Preporuke:
41
14
3 nedelja, 17 februar 2013 23:14
Bojan
Lijepo sročen tekst.
Preporuke:
38
7
4 nedelja, 17 februar 2013 23:21
perkins
Danas ivica izjavi''ako neko moze da vodi efikasnije pregovore sa pristinom neka izvoli''moj predlog neka to bude NIKOLA TANASIC.
Preporuke:
62
10
5 nedelja, 17 februar 2013 23:29
vasilije
vidovdanska etika(zasnovana na konstitutivnom kosovskom mitu) i sam izbor tumačenja tih istorijskih događaja nije ništa drugo nego etika lažne žrtve i slavljenja poraza kao mobilizacijskog momenta za srpski narod i njegov ekspanzionizam. SPC i politička elita koja potiče takvu mitologiju celi sopstveni narod gura u opasnost kolektivne shizofrenije,ali i kulture morbidne Laži koja je mač sa dve oštrice: nekad mobiliše,a nekad pravi ludake nesposobne suočiti se sa slabostima savremene srpske države i njene nemoći da bude konstruktivna po svoje nacionalne interese(da ne govorim o konstruktivnim odnosima sa susednim narodima). rezultat takve inferiorne ideološke ujdurme je savremena srbija...zasluženo!
Preporuke:
11
70
6 nedelja, 17 februar 2013 23:38
Slavomir Srpski
Kako je Kosovo od „pitanja svih pitanja“ postalo sekundarno u odnosu na „životna pitanja građana“ kao što su kriza, nemaština i sistem naplate karata u beogradskom gradskom prevozu?

CENTAR! Bravo. Zato je potrebno dati odgovor. Vidite, vazniji je sistem naplate karata u autobusu, jer tamo svaki licno gradjanin dozivljava ISKUSTVO, ma kakvo da je: od negodovanja, svadje sa soferom, razbijanja aparata, tuce sa kontrolorima..Dakle nesto sto AKTIVNOSCU i iskustvom STVARA dozivljaj da je nesto bitni deo individualne egzistencije. A Kosovo? Za obicnog gradjanina to je neko pretucavanje padezima u dalekom Briselu, gde se ne zan ni sta ko rece ni kako ko to interpretira, a obicno su interpretacije suprotne. Dakle samo da te zaboli glava, a da ti nista ne mozes ni da cujes, dozivis, uradis..Tako da ta glavobolja normalno odlazi u prevremeni zaborav, tamo negde daleko u Briselu neko reko ovo-ono.


Dakle MORAMO da to dozivimo i kao svakodnemvo iskustvo, (nastavak..)
Preporuke:
21
8
7 nedelja, 17 februar 2013 23:47
ata Turk
"srpska aksiologija slobode" Drugima je lažno predstavljena srpska politika porobljavanja i pljačkanja Drugih.jer danas onako proslavljati balkanske ratove kao šta ih vi slavite,a pored svedočenja srpskih socijaldemokrata i izveštaja međunarodne komisije o balkanskim ratovima, može samo jedna kultura koja svesno fingira "aksiologiju slobode".to naravno znaju i SPC i vaša elita pa se onda možda može govoriti o stvarnoj srpskoj aksiologiji Laži i Zla(motivisanoj trajnom orentacijom srpskog državnog interesa ka kolonijalizmu)?! pozdrav!
Preporuke:
12
64
8 nedelja, 17 februar 2013 23:49
Slavomir Srpski (2)
A svakodnevno iskustvo se mora bazirati na nekoj i fizickoj aktivnosti gde se citav ljudski organizam dozivlja i napire, kao sto je dozivljaj sukoba sa kontrolorima, razbijanja, guranja..i td.

Ne moze Kosovo da bude (i ostane) samo rec pa da ga onda indivitualno osecamo kao neposrednu datost, i postojanje..jer virtualni zivot ipak NIJE zivot.

Vidite, mi moramo da krenemo u odredjene akcije, rad, ulaganje snage i vremen, pa da taj dozivljaj postane egzistencijalno i individualno bitan. Recimo, akcije oko davanja konkretne pomoci Srbima na Kosovu, i aktivnoj pripremi za njihovu odbranu (ne na recima). Recimo dobrovoljacki logori za obuku za hajducki nacin odbrane od NATO tehnike na KIM: savremeni eksplozivi, specijana obuka i koriscenje savremenog naoruzanja. Recimo preventivna obuka po mesec dana na terenu, zlu netrebalo, da bi Srbe branili i hajducki na terenu. Imamo tu i dobrovoljaca instruktora, G.Jrevtovic i grupa prpenzionisanih oficira koji bi bez nadoknade to odradili??
Preporuke:
27
9
9 nedelja, 17 februar 2013 23:54
miki
Šarane, nije srpka vojska poražena u pomenutoj bici, postoje danas dostupni dokumenti u turskim arhivama.
Srbi su pobedili, ali je to bila jalova pobeda, gubici ljudstva toliki da je nakon nekoliko decenija u narednim turskim pohodima veći deo srpskih zemalja potpao pod vlast Osmanlija.
Preporuke:
42
8
10 nedelja, 17 februar 2013 23:54
albanopolis
samo lepa pravoslavna duša može pisati ovako lepe tekstove...pa ništa onda, vama vaši konstitutivni mitovi,vaše istine,vaša vidovdanska etika i savremena srpska filosofija,a nama naša država!možda zbog nepodnošljive stvarnosti srpska kultura iznedri neki novi srpski klasični idealizam(ko onomad vama omiljeni nemci)?! pozdrav!
Preporuke:
8
72
11 nedelja, 17 februar 2013 23:59
Slavomir Srpski (3)
Drugu grupu čine, najčešće dobronamerni patrioti, mada neretko i krajnje iskalkulisani politički oportunisti, koji su svojim neadekvatnim zalaganjem „za nacionalnu stvar“ i „očuvanje teritorije“ kosovsko pitanje do te mere dogmatizovali, pamfletizovali i simplifikovali, da su njihove (isprva dostojanstvene) političke parole izgubile svaku težinu i smisao i postale stvar poruge i podsmeha.

Tacno!! Stoga batalimo ekolosko planinarenje, organizujmo spedicije na tom terenu za obuku za diverzantski, gerilski nacin odbrane kao savrmeni hajduci, protiv NATO tehnike na KIM, koja jedino moze da ozbiljnije ugrozi Srbe. Posto vise nema vojnog roka (osim za profesionalce), mi dobrovoljci moramo da se samoorganizujemo, i stvorimo logorovanje, drugarstvo, tehniku, fizicku kondiciju..kao Jevreji, moramo da u svakom individualnom coveku stvorimo ralnost za odbranu najskuplje Srpske reci. Da to postane realno deo svakog od nas, posto to drzava ne moze ili ne zna ili nece.
Preporuke:
30
8
12 ponedeljak, 18 februar 2013 00:58
fristajlo
Svako ko je čitao ovaj tekst do sada je sigurno osetio nelagodu (a ponekome se verovatno oteo i ironičan osmeh) zbog toga u kojoj meri sve ovo što je napisano odudara od naše mračne, sumorne i depresivne svakodnevice.

To je samo zato što je pokoleban; klica poraza, koju seju u nama, decenijama...
Lično, sa velikom pažnjom čitam Tanasićeve članke, kojima neobično pronicljivo i razložno tumači vrlo zakučaste teme srpske savremene realnosti. Odlično obrađena tema; treba ovaj tekst dati našim "prijateljima" sa zapada, da ga malo prouče.
Ima tamo i inteligentnih, ne samo osionih; pomoglo bi im da shvate koliko je bezizgledan poduhvat ovo što rade sa nama.
Jer, ko je shvatio o čemu Tanasić govori- shvatiće i da je nemoguće uništiti ideju slobode u Srbima. Paradoks je u tome da su nje svesniji oni Srbi- koji je negiraju od onih koji je nose kao sat na ruci, nesvesni njenog "tereta".
Zato toliko i galame; stid od straha.
Bravo, Tanasiću, ponovo...
Preporuke:
47
7
13 ponedeljak, 18 februar 2013 01:04
eshatologija
Kakva vertikala,takav i narod,a dabome i država...
Preporuke:
13
31
14 ponedeljak, 18 februar 2013 01:11
Impuls
Svako ko se iole nije od sebe odrodio, razume poentu ovga teksta. Jedno je što nas Kosovo samom svojom reči prožima, ali nije to dovoljno. Moramo svuda i uvek braniti taj ideal, jer smo upravo mi, oni koje će istorija, a boga mi i naša pokolenja okriviti ako se ne trudimo dovoljno. A da završim sa svima poznatom maksimom, "kakvi budemo danas, bićemo takvi do veka". Sjajan teks, iskrena čestitka. Pozdrav
Preporuke:
39
7
15 ponedeljak, 18 februar 2013 01:26
mitolog
Mitovi, osim konstitutivnog aspekta, imaju i demonsko-tanatofilični aspekt koji protokom vremena evoluira u lakrdijašku Laž modernog čoveka...a koja zato nije ništa manje pustošeća po svet! najbolja je potvrda toga instrumentalizacija kosovskog mita,aksiologije slobode,i sl. tokom 90-tih,a šta je uzrokovalo etnička čišćenja Drugih od strane izvesnih junaka "simpatične" eshatologije!
Preporuke:
7
36
16 ponedeljak, 18 februar 2013 01:31
Robespijer
Ovaj tekst je dokaz da će uz ovako razmišljanje Srbija teško povratiti Kosovo u svoj državni sastav. Prigrlivši mit, u kojem su stvari izokrenute, a odbacivši nauku, koja daje sliku pravog stanja, autor unazađuje potencijal, da se u bitno različitom vremenu, koje zahteva nove metode, razmišljanja i svest, Kosovo povrati u okrilje svoje matice. Taj mitomanski odnos, umesto racionalnog, koštao nas je dosta ljudskih i materijalnih žrtava, a bojim se, ako nastavimo sa istim, da će dovesti i do nestanka Srba i Srbije, na radost njenih neprijatelja. Umesto tog racionalnog pristupa, kojim bi se sagledali realni uzroci i posledice kosovskog poraza, mesta i uloge aktera, nastavlja se robovanje mitu, koji nas unapred osuđuje na buduće poraze, u ime apstraktnog entiteta. Mi ćemo, dakle, pred svakim istorijskim izazovom, birati poraz u ime ''nebeskog'', a odbacivati pobedu, jer je ''zemaljska''. Kakav divan poklon srpskim neprijateljima. Na vertikale se pozivaju neslobodni, u slobodi je horizontala.
Preporuke:
13
43
17 ponedeljak, 18 februar 2013 01:53
Kosmet je Srbija
Izvanredan tekst, koji zaslužuje sve pohvale! Kao što je autor rekao pitanje Kosmeta ili kako ga već nazivamo, nije teritorijalno pitanje već pitanje naših ljudskih kvaliteta- vere, časti, morala, pravednosti, poštenja, itd. Kosovski mit je osnov našeg postojanja! Dok i jedan živi Srbin na svetu ima pamćenje Kosova i 1389. godine, Srbi kao narod, i Srbija, kao država, nisu mrtvi! To što se naša ,,braća'' iz regiona podsmevaju našim stradanjima, neka im je na čast! Ali svi oni: Hrvati, Šiptari, Muslimani (tzv. Bošnjaci), Slovenci, tzv. Makedonci i ostali nemaju ta stradanja, koja mi Srbi imamo, i koja sa ponosom i odvažnošću moramo uvek isticati i govoriti našim potomcima o njima! Svi ovi navedeni narodi dobro znaju da se gotovo sva njihova istorija odigrala u 20. veku i da zbog toga što su bili slugeranje svih u tekstu navedenih imperijalnih gospodara, oni se nemaju čime ponositi sem mržnje prema Srbima, kao narodu, koji je oduvek bio simbol pravedne borbe i čestitosti i poštenja!Pamtimo: Kosovo 1389
Preporuke:
31
8
18 ponedeljak, 18 februar 2013 02:06
Skenderbeg
Jeste,sloboda,pravda i istina su večne i nepravdom,lažju i porobljavanjem nikada ni jedan mitolog,mitologija ili država uronjena u mitologiju neće moći da poništi istinu da je Kosovo-albansko...istorijsko postojanje Ilira nije konstitutivni mit,nama nisu potrebni konstitutivni mitovi da bismo sakralizirali prostor Dardanije, mi smo život sam koji svoju svetost živi na svetom albanskom tlu.Naša prisutnost ovde, pored sve destruktivnosti srpskih konstitutivnih mitova po Druge, pobeda je Života samog i spomenik Pravdi,Istini i Slobodi! Naši konstitutivni mitovi ne uništavaju Druge! Pozdrav!
Preporuke:
9
47
19 ponedeljak, 18 februar 2013 02:17
Drugi
Konstitutivni mitovi su lepa stvar.Ali i Drugi imaju svoje konstitutivne mitove! Problem je kada neke države dokazuju primat svojih konstitutivnih mitova i eshatologije topovskim cevima usmerenih na civile.Tada eshatologija postaje cinizam zavojevačke volje spremne dokazati potrebu prolivanja krvi Drugih radi "aksiologije slobode"...
Preporuke:
8
33
20 ponedeljak, 18 februar 2013 03:04
srpsko demijurgijanje
To vaše "mi" ne samo da je mitotvorno nego u svojoj mitotvornosti povlači za sobom i nešto kudikamo dostojanstvenije, uzvišenije i lepše od mračne svakodnevice u kojoj ste živeli.Ali ne samo to, to vaše uzvišeno mitotvorno "mi" ima i demijurške moći stvaranja drugih naroda, vera i jezika koji ama baš nikako ne žele da budu to vaše uzvišeno i dostojanstveno "mi"...možda zato jer to vaše uzvišeno dostojanstvo na svaku Drugost koja neće da bude tako uzvišeno dostojanstvena kao vaš "mi" uperi cev topa kao argument negacije te neopravdano pobunjene Drugosti protiv svetosti vašeg dostojanstva? Dakle, profani Drugi zaslužuju takav argument svetosti, posebno ako Drugi ne raspolažu takvim argumentom! A ako slučajno Drugi poseduju takve eshatološke argumente onda sigurno pripadaju carstvu prekookeanskog Zla, nedostojnog vaše uzvišenosti...Srbija zaslužuje Šešelja!
Preporuke:
10
36
21 ponedeljak, 18 februar 2013 09:53
gavrilo
TANASIĆU vo vjeka vjekova TI spasi dušu!Ispisao si krvlju pretvorenim u riječima kodeks ponašanja Kosovskog Mita i kako ga treba tumačiti!I nikako drugačije i sada vidim svog djeda kako u svom poznom život, preko osamdeset, sijeda uz šporet i tiho ispod glasa pjeva kosovsku epiku, očima pune sjete i nekog čudnog i uzvišenog ponosa!Dohvatiti te visine, visine kosovskih junaka to je bilo najsvetije i najsvetlije jednom Narodu koji se zvaše SRLjIMA!!Da se ja pitam ovaj TVOJ tekst učio bi se i u osnovnoj i u srednjoj školi.Skidam kapu.BRAVO!
Preporuke:
36
9
22 ponedeljak, 18 februar 2013 10:11
Pukovnikov učenik
Fantastičan tekst, gotovo proglas koji može da posluži kao teorijski osnov za neku novu srpsku ideju, oslobođenu svih sramnih balasta prethodne dve decenije. Vaskrsenja ne biva bez smrti...

Zaista, kada se pročita ova analiza, mnogo je lakše podneti čemer svakodnevice, i na kraju stvarno nije bitno šta rade svi ti sitni ljudi, kriminalci koji su nakon kršenja Ustava, uzurpirali institucije države Srbije. Oni su nebitni, njihova dela su nebitna - Kosovo je večno i u njemu je sadržana jedina Istina koja je bitna.

Tanasić je već sada, sa ovim i prethodnim tekstovima, zaslužio mesto u srpskoj Valhali, a pred njim je čitav život za još veća dela. Samo tako! Neka bude što biti ne može.
Preporuke:
32
9
23 ponedeljak, 18 februar 2013 10:17
Φιλοσοφία
Tekst pun životne snage i nade i istine koja ovaj narod drži kroz vjekove. Pokazuje i podsjeća na pravac kojim treba da se krećemo kao ličnosti, svako ponaosob, i svi kao jedna nacija: ka visini, ka nebu, a ne stalno zagledani u nepravde, niskosti i taštinu svijeta. To je jedan paradoks Hristovog zavjeta da: ko bude htio da se spasi, izgubiće se, a ko stavi sebe na žrtvu za druge, spasiće se. Čak je i jugoslovenstvo u Srba bila još jedna duboko hrišćanska tekovina sabornosti, djeljenja onog što je mukom stečeno, a to je sloboda i jedinstvo naroda. Mi moramo vjerovati u ideale i ostati im doslijedni, a proći će i ova pošast. To ovaj sjajni tekst tako hrabro, jasno i jezgrovito ukazuje. Hvala vam, Nikola, na tome!
Preporuke:
30
9
24 ponedeljak, 18 februar 2013 10:19
...
VIDOVDANSKA PESMA



Nebeskim poljima
Reži
Gvozdeni topot oklopnika


Boj zametnuli strašan


Šest stotina godina
Gospodare sazvežđima


U vazduhu
Vrela urezali slova
Pamćenje da nam sjaji
Zvezdano


Crvena nam brda
Crvene reke
U nas uviru


Vetrovi crveni
U utrobi zametnuli


Crveno nas Sunce
Hrani
Hlebom kosovskim

Igor Rems,Tajna Etruske Tišine, 2009,Nolit,Beograd
Preporuke:
24
9
25 ponedeljak, 18 februar 2013 10:28
Φιλοσοφία
@albanopolis, ata turk, srpsko demijurgijanje... Gospodine, razumijem da ste se raspisali pod raznim nikovima u pokušaju da nas uvjerite kako ste u pravu, ali trošite riječi i još više nas uvjeravate kako se nekada junačka albanska nacija srozala do hvalisanja tuđom silom i tuđim nečovještvom (američkim), a za vaš sopstveni račun. Provlačite to "Drugi" kroz sve vaše postove, a ni sami ne znate šta hoćete da kažete. Ne budite toliko slijepi u mržnji, već pokušajte vašim posjetama ovom sajtu i njegovim izvrsnim tekstovima oplemeniti vaš duh, sazrijeti u političkoj misli; naučite se diplomatiji i velikoj balkanskoj ideji jedinstva naroda(Riga od Fere). Vi se držite te mržnje kao pijan plota, naučeni kod hrvatskih šovinista, a ne shvatate da smo vam mi bliži od vaših prekoatlanskih vučijih saveznika. Valjda ćete razmisliti o svemu što vam napisah i nadama se, primjeniti u djelo.
Preporuke:
39
8
26 ponedeljak, 18 februar 2013 12:10
Montenegro
filoSOFIJA,

Kad će penzija??
Preporuke:
8
30
27 ponedeljak, 18 februar 2013 13:06
el ninjo
najsvetija srpska reč na K nije više Kosovo nego korupcija. došlo je vreme isterivanja zla i uterivanja dobra.
Preporuke:
8
7
28 ponedeljak, 18 februar 2013 13:06
Lalica
Podržavam @Perkins-a,Nikolu Tanasića za pregovarača.Još bolji predlog,održati referendum sa predlozima za pregovarače u Briselu.Ja sam u svakom slučaju za Nikolu.(normalno da je ovo šala)Dragi Nikola T.,papir trpi svašta.Svi ovi dokazi izneti u članku su tačni,na prvi pogled.Zaista je vrlo analitički obrađeno,sa bezbroj znanih i neznanih detalja.Na kraju se ipak sve svodi na jedno,badava smo krečili,kad neko dođe i us.. stvar.I ja sam krečio pre pola godine,ali mislim da ne treba preuranjeno da se osuđuje svaki postupak.Mislim da je zid još solidno okrečen,bez obzira što probija na nekim mestima stara boja.Moja pokojna mati je govorila da nema dobrog krečenja dok se dvput ne prekreči.Za drugo krečenje je još rano.Pustimo da se zid malo prosuši.Dok je vlažan kreč ne pokriva dobro.Zato pštovani g.Nikola,poštujem vašu metodičnost kod pisanja članka,ali dozvolimo da se zid malo prosuši.
Preporuke:
8
17
29 ponedeljak, 18 februar 2013 14:15
Odbrana i poslednji dani
U ovom izvanrednom tekstu autor postavlja opravdano pitanje. Koja je razlika između "istorijskih činjenica" i mita? Ako su istorijske činjenice ono što su prezentovala sredstva informisanja na Zapadu i njihovi političari u javnim nastupima i što se etabliralo i što je prihvaćeno kao zvanična istina o zadnjih dvadesetak godina,koja će postati deo istoriografije ovih prostora,i ako poučeni tim iskustvom opravdano pretpostavimo da se na sličan način istorija utvrđivala i u prošlosti, mit je sigurno manje zlo i sigurno je da ima više istine u njemu. Pa nama je deo istorije pisan na Berlinskom kongresu i naša se istorija prepravljala i dalje se prepravlja u skladu sa političkim zahtevima i političkom orijentacijom tog kongresa. Identičan je odnos prema mitu u ovom i predhodnom Tanasićevom tekstu.
Preporuke:
17
6
30 ponedeljak, 18 februar 2013 14:26
Impuls
@Robespijer

Hajde samo potvrdi da si pročitao celi tekst, bez preskakanja.
Preporuke:
17
11
31 ponedeljak, 18 februar 2013 15:02
Milutin
Stoputa BRAVO za tekst, dragi Nikola!!!
Preporuke:
12
8
32 ponedeljak, 18 februar 2013 15:57
el ninjo
sve čestitke autoru. veća je šteta od polupismenih, nego nepismenih.
Preporuke:
10
7
33 ponedeljak, 18 februar 2013 16:18
fristajlo
Robespijer
Prigrlivši mit, u kojem su stvari izokrenute, a odbacivši nauku

Sad se lepo vratite na deo teksta gde autor jasno naglašava da ne odbacuje ništa- već tumači razliku.
Promakla Vam je suština objašnjenja; automatski ste se "upecali".
Mi ćemo, dakle, pred svakim istorijskim izazovom, birati poraz u ime ''nebeskog'', a odbacivati pobedu, jer je ''zemaljska''

Isti problem; nervozni zbog poruka i pouka teksta, a zadojeni kosmopolitizmom i pseudonaučnim pseudokomunizmom- "sapleli" ste se na isti kamičak.
Tekst sjajno objašnjava fenomen slobodoljubivosti u Srba: nemojte da Vam promakne odlično objašnjenje samo zato što Vam se ono ne uklapa u političku orijentaciju.
Ma kako Vam se to ne dopadalo kao koncept- treba da budete svesni da su Srbi, naprosto -takvi: više vole slobodu u nepravednom sistemu, nego neslobodu u pravednom.
I ja sam uveliko "crveni", kao i Vi; no, ja sam svestan toga da sam pre toga- Srbin.
Stvar prioriteta.
Preporuke:
22
9
34 ponedeljak, 18 februar 2013 17:03
Robespijer
@ fristajlo

Uopšte nisam nervozan, sasvim mirno i staloženo iznosim svoj stav, bez ikakve nervoze ili uzbuđenja. A to što mislite da sam zadojen kosmopolitizmom, proizilazi baš iz tog mitomanskog odnosa, koji napada svaku kritičku misao i optužuje neistomišljenika za nedostatak patriotizma i patriotske svesti. Mislite da ste veći Srbin, ako gajite mitomaniju!?

Autor optužuje istoričare da su naneli štetu kosovskom mitu, optužuje ih za pozitivistički pristup, kaže da je naučna ideologija iluzorna, da je prevođenje Kosovskog boja iz legende u istorijski događaj nanelo je ogromnu štetu srpskom nacionalnom samorazumevanju, napada istorisjke zakone itd...

Upadate u contradictio in adjecto - nema slobode u nepravednom sistemu. Robovi nisu bili slobodni u ropstvu, kmetovi nisu bili slobodni u feudalizmu... A nesloboda ne postoji u pravednom sistemu. O čemu Vi pričate?

Sam mit je protivrečan, a služi samo kao opravdanje za poraz. Dok ga se budemo držali, srljačemo u nove poraze.
Preporuke:
8
19
35 ponedeljak, 18 februar 2013 17:21
albanopolis @ filosofia
poštovana filosofija! kad ste vi lično u pitanju, baš svako uzalud troši reči jer vama nikakav argument osim vaših narcisoidnih tlapnji nije argument. to je bilo jasno vidljivo iz naše "besede" o albanopolisu kada vas ni kamena gromada albanopolisa bačena na vaš ego ne bi uverila u realnost postojanja tog drevnog grada...pozdrav!
Preporuke:
7
20
36 ponedeljak, 18 februar 2013 17:25
gavrilo@Robespjer
Sam mit je protivrečan, a služi samo kao opravdanje za poraz. Dok ga se budemo držali, srljačemo u nove poraze...ako niste nervozni nego ste baš mirni i koncentrisani onda Vam logika nije jača strana.Možda Fristajlo nije upotrijebio prave riječi a one jesu u tekstu kojim je Tanasić zaista sjajno analizirao mitsku paradigmu Kosovskog boja i postavljanje i uzdizanje moralnih načela na kojima su se podizale generacije i ona njegova sjajno primjećena POENTA oslobađanje,sloboda da ali nikako osveta u najgrubljoj varijanti, osveta da na bojnom polju, viteška i jedinstvena zapravo onakva kakva se desila i na Mišaru i Kolubari, Ceru ili Kumanovu, zapravo upravo onakva kakvi smo mi SRBI,SRBLjI jedinstveni i nedokučivi u mnogo čemu BILI.Pročitajte tekst još jednom bar vi znate da razmišljate!
Preporuke:
11
9
37 ponedeljak, 18 februar 2013 17:27
albanopolis
pokušaj filosofijske rekonstrukcije navodno dekonstruisanog konstitutivnog kosovskog mita jasno pokazuje šta se dešava s filosofijom kada ona postane sluškinja politike...uostalom,i ameri imaju svoju aksiologiju slobode, nešto vam se ona ne dopada,a?? mislite da je vaša "vrednija",a?!? ha,ha,ha...
Preporuke:
9
21
38 ponedeljak, 18 februar 2013 17:38
miki
albanopolis - primitivizam i nedoučenost karakteristični za nedovršene karaktere bez težišta

Tanasić pristojno piše i razmišlja svojom glavom - što preporučujem i nedoučenim komentatorima iz okruženja koji gostuju na sajtu
Preporuke:
16
6
39 ponedeljak, 18 februar 2013 17:48
Montenegro
A šta vam bude ta METOHIJA??
Šta je to i gdje je to??
Neki mit ili crkvena ideologija?
Preporuke:
7
22
40 ponedeljak, 18 februar 2013 17:49
Robespijer
@ gavrilo

Protivrečnost mita se sastoji u tome da nema osnovu i podlogu u istorijskoj realnosti. On je samo jedna crkvena konstrukcija u cilju kanonizacije kneza Lazara, čiji poraz se opravdava izborom ''carstva nebeskog''. Cer, Kolubara, Mišar, Kumanovo... koje navodite, protivreče mitu, jer se u mitu Lazar svesno odriče pobede, te zašto bi Srbi svetili nešto čega su se sami odrekli!? Te sjajne i herojske pobede su izbor ''carstva zemaljskog''. Koja je cena bila Lazarevog ''izbora''? - Pet vekova stradanja, u kojima smo izgubili istorijski i državni kontinuitet, izgubivši istovremeno i vezu sa civilizacijskom tokovima koji su se odvijali u ta vremena. Tim mitom se pokušavaju uništiti nacionalne snage, jer mit poučava da treba prihvatiti poraz u ime ''nebeskog''. Mitove treba poslati u muzeje etnologije, u knjige za decu, a ozbiljni državotvorni ljudi se okreću nauci i razumu, u cilju pomoći naciji za slobodu i emancipaciju.
Preporuke:
8
12
41 ponedeljak, 18 februar 2013 17:59
Danko
Sjajan tekst! Daj Boze da u buducnosti bude sto vise ovakvih umova!
Preporuke:
14
6
42 ponedeljak, 18 februar 2013 18:25
alkar@robespjer
srbi su HRABRO I JUNAČKI zgubili na kosovu,triba priznat da su izgubili od brojnije,spremnije i bolje naoruzane vojske i sam srpski motiv za obranu doma i drzave je bio nedovoljan u takvim nepovoljnim okolnostima.car lazar nije ima izbora-il pobjeda il pod ledinu.srbi su kasnije mitologizirali taj poraz kao "nebesku pobjedu" koja je odrzavala moral stanovnistva i davala neku nadu za uskrs srpstva i drzave.nazalost pet vijekova su bili pod turcima,mimoisla su ih svjetska događanja tipa renesansa,prosvjetiteljstvo i sada se to djelomično reflektira na srpski mentalitet opisan u ovom tekstu a iz toga prozlaze i problemi svih nas njihovih susjeda-zbog njihove svete trijade-BOG NA NEBUMKRALJ NA ZEMLJI,DOMAĆIN U KUĆI nemaju širinu misli i eurposko-zapadne civilizacijeske poglede.nije to negativno ali devedesete su pokazale da je to problem.njima najvise.oni se prominit nemogu ili neće a problema milijun.ako tako zele eto im-srbiji zelim sve najbolje u miru i suzivotu,ako je moguće ikako!
Preporuke:
7
16
43 ponedeljak, 18 februar 2013 18:44
albanopolis @ miki
možda nećeš verovati, ali ja sam srećan što ti tako misliš o meni! a još sam srećniji što srpski filosofi zastupaju ovako bizarnu verziju tradicionalizma na srpski način kako bi mobilisali sopstveni narod očajnika. a šta ćeš, svako ima svoje težište i nedovršenost. pitanje je samo smera dovršavanja, kojem težištu on teži. naše "mi" zna svoj smer! da li vaše "mi" zna za smer svoga glavinjanja?
Preporuke:
5
16
44 ponedeljak, 18 februar 2013 19:11
gavrilo@Robespijer
Tim mitom se pokušavaju uništiti nacionalne snage, jer mit poučava da treba prihvatiti poraz u ime ''nebeskog''...sada ste mi objasnili da ništa niste razumijeli i da ne želite ali to je i Vaš problem jer ako su Srbi izgubili na Kosovu ravnom, a jesu, vojnički, a jesu čak i da je to bila Pirova pobjeda a jeste, dugoročno ostavljeni od Zapada koji su i tada posmatrali Pravoslavlje kao neprijateljstvo rimokatolicizmu,više nisu imali stanovništvo ni plemstvo da mobilizuje i odgovore kao jedna ogromna otomanska sila koja je u to vrijeme mogla da ratuje na dva tri fronta...i da ne dužim pet vijekova je Kosovski Boj bio vertikala u srbskom moralu a sada Robespijere Vi Vama slični osporavate Lazarov čin jer smatrate da se mogao Turcima i predati odnosno da ih je mogao puštiti da prođu onako u miru a da plemstvo nastavi da živi starim životom a sve za bolje Srbalja i srbskog naroda.kakav izvitoperena umišljanja zato je danas DAČIĆ mali De Gol Vama i ostalim Pešićkama, a to vrijeđa zdrav razum.
Preporuke:
11
8
45 ponedeljak, 18 februar 2013 19:21
Stanić Milan
Čitajući ovaj lirski esej mladog i nadahnutog intelektualca,čovek jednostavno"izgubi dah" koliko zbog filigramski komponovanog realiteta, kad je u pitanju Kosovo,tako i romantičnog zanosa koji se isprepliće sa našom tragičnom istorijom. Da li danas postoji i jedan Srbin koga ovaj tekst može ostaviti ravnodušnim ?D.Ćosić u jednoj svojoj kolumni o istorijskom romanu plastično će odrediti istorijsku dramu srpskog naroda."Sloboda i njen smisao,moć i nemoć borenja za nju čine egzistencijalnu dramu srpskog naroda.Ali,i njegove osnovne istorijske vrednosti i društvena dostignuća temelje se na stvaranju slobode i napredovanje u njoj."Preplićući istorijske fakte,sa "sportistima sa srčanom manom"(današnje političare) - tim "briselskim maratoncima" i uzdah aktuelnog predsednika države koji upozorava svoje pulene "da se ne igraju sa vladom do datuma pregovora" upravo govori o srozavanju u "živo blato"sluganskog državnog aparata,narator to "oblači" u poetsku oblandu(nastavak)
Preporuke:
14
5
46 ponedeljak, 18 februar 2013 19:29
Goran Jevtović
Robespijer
Mitove treba poslati u muzeje etnologije, u knjige za decu, a ozbiljni državotvorni ljudi se okreću nauci i razumu, u cilju pomoći naciji za slobodu i emancipaciju.

Uvaženi Robespijere (kao i uvek), da nam 99-te u vreme krvoločne agresije, gde je vojnički odnos zaraćenih strana (naučna komponenta!) bio neverovatnih 1 : 64 (razlog za trenutnu kapitulaciju i to bez ispaljenog metka!), dakle, da u to vreme nismo imali duhovnu vertikalu sa Lazarevim Kosovskim bojem i da to nije bio primarni momenat, ne da bi smo izgubili taj rat, već bi smo bili neutralisani kao zadnji šljam!

Uadili smo tada nešto neverovatno, nešto što NATO dušmanima još uvek nije jasno (niti će) i to je ta "sila" od Boga koja će nam davati snagu i u buduće.
Njome ćemo osloboditi KosMet ponovo i za vjeki vjekova!
Dakle, kako nam je Sveti vladika Nikolaj poručio, "ne veštinom, već vrlinom!"
Preporuke:
20
8
47 ponedeljak, 18 februar 2013 19:38
Stanić Milan 2
(nastavak)
Čitajući tekst u jednom dahu i komentare posetilaca otkrivamo, da je čovek po svojoj prirodi tragično biće.Raspet uvek između želja i mogućnosti,raspet svakog trenutka Hamletovskom dilemom za šta se opredeliti-induvidualna ljudska tragedija je i u tome što mnogo toga zna,a ne može ništa,pa čak ne može da izmeni ni svoje saznanje.
Zato vredi čitati ovakve tekstove,pogotovo mladih ljudi koji izlaze iz dubine duše njihovog raskošnog talenta, i vanserijskog obrazovanja,a bataliti zlurade komantare nekih albanopolisa,ili alkara i dr.Zašto? Zato,što kao narod nemaju svoju istoriju,nemaju svoje Kosovo - to što su dobili silom tuđeg oružja, silom će i izgubiti.A "naši" briselski maratonci nemaju (na sreću) kapacitet da ispune "kajzerove" uslove-"velja kruška(uvek) u grlo zapadne."
Preporuke:
17
5
48 ponedeljak, 18 februar 2013 19:51
fristajlo
Robespijer

Mislite da ste veći Srbin, ako gajite mitomaniju!?

Ako pod mitomanijom podrazumevate Vidovdanski moral, o kome Tanasić govori- onda je "gajim"; i, da- to me čini većim Srbinom od Vas.
Ako je to Vama "mitomanija"- onda ste u velikom problemu; jer, ne prepoznajete koliko su leva ideja i ta "mitomanija"- slične...

A nesloboda ne postoji u pravednom sistemu. O čemu Vi pričate?

O neslobodi u SFRJ, koja je imala socijalno pravedan sistem, ali politički krajnje nepravedan; opet ste upali u istu klopku.
Ne budite brzopleti.

Sam mit je protivrečan, a služi samo kao opravdanje za poraz.

Mit je rezultat vrednosnog sistema, koji je Srbima svojstven; njegova metafizička dimenzija, očito- nije svima vidljiva. Mislim da je autor teksta to odlično objasnio, ali- treba bez predubeđenja to čitati- to Vam sugerišem.
Ne čitajte ga kao komunista, već kao Srbin; tada ćete shvatiti da to nije "opravdavanje poraza"...
Preporuke:
14
9
49 ponedeljak, 18 februar 2013 20:02
Robespijer
@ gavrilo

Ne, Vi sada u nedostatku argumenata, spočitavate meni da se zalažem za Lazarevu predaju, mada se to nigde ne može pročitati iz mog teksta. A koliko je mit tragikomičan i neutemeljen sa istorijom, svedoči Lazarevo mitsko, svesno odricanje od pobede, a u stvarnosti, suprotstavljanje turskoj najezdi, sa namerom da se pobedi i porazi neprijatelj. Samo, Srbija se branila i na Marici, a Lazar kao i drugi uzurpatori vlasti, gledao je mirno propast Mrnjavčevića i srpskog kralja Vukašina. Malo više literature na tu temu, ne bi Vam škodilo. Ostavljeni su Srbi sami od sebe, nažalost, svojom neslogom i mitomanijom. A Lazarev sin - Stefan, bori se na strani Bajazita, u nekoliko navrata, pomažući neprijatelja, direktno od evropskih sila (bitka na Nikopolju 1396.). I sad, on je velika istorijska ličnost, a Brankovići su izdajnici (Vuk umire u turskom zarobljeništvu). U mitovima je sve naopačke i iskrivljeno i protivrečno, zato se treba što pre osloboditi mitova.
Preporuke:
7
8
50 ponedeljak, 18 februar 2013 20:09
@ fristajlo
kad ga čitam ko nesrbin, deluje ko opravdanje za sva moguća (ne)dela koja će srbi bilo kad da počine jer ih ovaj mit amnestira od svega.dakle,amnestija i legitimacija bilo kojeg mogućeg srpskog zločina kao svetog čina koji je na dobrobit srpskoj državi. uostalom, on je instrumentalizovan tek u 19. veku, nije imao tu funkciju 600 god. kako kaže autor teksta spretno zamagljujući pravu funkciju toga mita
Preporuke:
4
11
51 ponedeljak, 18 februar 2013 20:15
Robespijer
@ Goran Jevtović

Poštovani, Lazar je, po mitu, ušao u bitku da bi je izgubio, a u stvarnosti, da porazi neprijatelja i oslobodi se opasnosti. Ako ćemo ulaziti u bitke da bi ih izgubili, onda i treba da propadnemo. U bitke se ulazi da bi se pobedilo, a porazi se ne slave, već se iz njih izvlače pouke za budućnost. Te pouke se moraju bazirati na stvarnosti i istini, a ne na laži i mitovima. Tako bar rade ozbiljni narodi. U mitovima se prepliću laž i istina, realno i nestvarno, izmišljeno i stvarno, te je to iskrivljena slika. Ne verujem, da bi ste se bunili da je kojim slučajem Lazar izabrao ''zemaljsko carstvo'', pa da danas budemo u rangu sa razvijenim svetom. Milošević nije branio zemlju od NATO agresije, da bi izgubio zemlju, vojsku i narod, kako je to Lazar u mitu učinio, već da zaštiti i zemlju, i vojsku, i narod. Vrline su lepe i potrebne, ali se od njih ne brani od raketa i bombi, već se brani od istih i boljih raketa i bombi, koje trebamo da imamo, a nemamo ih jer robujemo mitovima.
Preporuke:
7
9
52 ponedeljak, 18 februar 2013 20:32
gavrilo@Robespijer
Poštovani, Lazar je, po mitu, ušao u bitku da bi je izgubio...možda ja griješim a ako griješim želim da Vam se odmah izvinem jer mislim da podosta znam o kosovskom Boju, puno čitam iz svih izvora ali nisam nigdje do sada nego od Vas čuo da je Lazar ušao u bitku da je izgubi, to je jedna zaista druga dimenzija i novo sagledavanje Kosovskog mita.Očigledno da sve što je do sada bilo naslonjeno na kosovsku vertikalu razumijevali su je kao i ja a ne kao Vi pa se stoga i ne čudim povicima naših ratnika Kumanovo za Kosovo gdje se išlo da se pobjedi a ne izgubi ili i ovdje griješim?
Preporuke:
9
6
53 ponedeljak, 18 februar 2013 20:33
Robespijer
@ fristajlo

Da, svako ima pravo na svoje zablude, tako i Vi, te se neću otimati za titulu većeg Srbina. Samo zato tako i istorijski prolazimo, jer srpstvo gradimo na mitu koji je lažan, a ne na istini, koja prosvetljuje.

Opet upadate u protivrečnost - ako je sistem u SFRJ bio nepravedan, Vi rekoste da Srbi vole slobodu u nepravednom sistemu. Zašto onda kritikujete? Opredelite se jednom. Ne znate više ni šta pričate.

Mitovi pripadaju detinjstvu čovečanstva, kada svest ljudi nije bila na nivou da razumom mogu otkriti protivrečnosti istih. Razvojem nauke i proizvodnih mogućnosti, čovek se postepeno oslobađao mitova i počeo racionalno da sagledava svet. Danas više niko ne veruje u Sfingu, Kerbera, Minotaura i slične likove, jer su oni odslikavali nizak nivo svesti ondašnjeg društva i vrednosti onog vremena zasnovane na takvoj svesti. Jedino ''veliki Srbi'' i dalje veruju u Deda Mraza, uskršnjeg zeca i slične, jer su i dalje duhovno maloletni.
Preporuke:
7
10
54 ponedeljak, 18 februar 2013 20:58
Topličanin Potočić
Dobar tekst.

Molim autora da pokuša sa kraćim rečenicama.
Preporuke:
5
5
55 ponedeljak, 18 februar 2013 21:07
Robespijer
@ gavrilo

Evo, da vidimo koliko poznajete mit, u kojeg se zaklinjete:

''Care Lazo, čestito koleno,
kome ćeš se privoleti carstvu?
Ili voliš carstvu nebeskome?
Ili voliš carstvu zemaljskome?
Ako voliš carstvu zemaljskome,
sedlaj konje priteži kolane!
Vitezovi sablje pripasujte,
pa u Turke juriš učinite:
sva će turska izginuti vojska!
Ako 'l voliš carstvu nebeskome,
a ti sakroj na Kosovu crkvu,
ne vodi joj temelj od mermera,
već od čiste svile i skerleta,
pa pričesti i naredi vojsku:
sva će tvoja izginuti vojska,
ti ćeš, kneže, s njome poginuti!
A kad care saslušao reči,
misli care misli svakojake:
Mili bože, što ću i kako ću?
Kome ću se privoleti carstvu?
Da ili ću carstvu nebeskome?
Da ili ću carstvu zemaljskome?
Ako ću se privoleti carstvu,
privoleti carstvu zemaljskome,
zemaljsko je zamaleno carstvo,
a nebesko uvek i doveka.
Car volede carstvu nebeskome
a negoli carstvu zemaljskome...''

Evo dokaza da je Lazar ušao u bitku da je izgubi, bar po mitu.
Preporuke:
8
9
56 ponedeljak, 18 februar 2013 21:08
Goran Jevtović
Robespijer

E, ovaj zadnji komentar je opasna zamena teza. Nigde ne postoji mit da je "Lazar išao u bitku da je izgubi". Otkuda vam to? Koji to "nordijski" izvor (čuvena i nametnuta nam istorijska škola, odnosno njena Bečka poluga za falsifikovanje srpske istorije) potvrđuje takvu budalaštinu?

Drugo, u Kosovskom boju Srpska vojska uopšte nije izgubila bitku. Naprotiv. To potvrđuju brojni nezavisni izvori. U Francuskoj se tada slavila pobeda Srba.
Jer da jeste, što bi se Turska vojska povukla i za neko vreme ostavila Srbiju na miru?

Knez Lazar je ubijen nakon završetka bitke i to na putu ka crkvi Samodreži, najverovatnije iz zasede, gde je krenuo da se zahvali Bogu na pobedi!

A što se tiče 99-te, nikakva nam borbena tehnika nebi pomogla da nije bile "kosovske duhovne verikale". Nikakva nauka niti isprazno filozofsko i kosmopolitsko umovanje. Odnos snaga je bio takav da svi mogući naučni postulati potvrdili predaju unapred!
To bi bilo tada, to bi bilo i sada.
Preporuke:
15
6
57 ponedeljak, 18 februar 2013 21:54
fristajlo
Robespijer

Da, svako ima pravo na svoje zablude, tako i Vi, te se neću otimati za titulu većeg Srbina.

Pametno.
Ja se neću otimati sa Vama za titulu većeg komuniste...
Ne znate više ni šta pričate.

Pre će biti da Vi ne znate šta slušate.
Jedino ''veliki Srbi'' i dalje veruju u Deda Mraza, uskršnjeg zeca i slične, jer su i dalje duhovno maloletni.

Da ste Vi "duhovno punoletni"- znali bi da su Deda Mraz, uskršnji zeka i slični deo zapadne kulturne matrice, sa kojom Srbi nemaju baš ništa.
Sa kakvim ste Vi to "Srbima" imali kontakt, pitam se?
Ne ljutite se, malo Vas provociram; jer, pozdravljam vašu levu orijentaciju, ali ona nema veze sa ovim o čemu je Tanasić govorio u tekstu.
Potpuno pogrešno prilazite ovoj temi, i previđate koliko je ona bliska idealima levice, koje, vidim- gorljivo zastupate u svojim komentarima. Kosovski mit i pojmovi pravde i slobode su komplementarni; čudi me da to ne vidite, to je sve...
Preporuke:
10
5
58 ponedeljak, 18 februar 2013 22:26
Robespijer
@ fristajlo

Izgleda je problem sa Vama što ne znate kuda bi ste. Hoćete da budete levičar, sa krajnje desnih pozicija. Kulturni uticaji su postojali oduvek, bilo da su dolazili sa Istoka ili sa Zapada. Mi Srbi to najbolje znamo, jer zahvaljujući tim uticajima, nismo više oni Sloveni koji su u 7. veku naseljavali Balkan, već smo se pod uticajima Rima i Carigrada, kasnije Istambula, oblikovali u ovo što jesmo danas. Šta Vam znači to što unapred kvalifikujete nešto kao negativno, ako dolazi sa Zapada? Vi kažete da ste levičar, a levica je nastala na Zapadu. Dakle, po Vašoj logici, sami sebe ste diskfalifikovali. Vi bi ste da budemo zatvoreno društvo, bez ikakvih uticaja spolja, samodovoljno...? A levica je po svojim postavkama univerzalna, a ne nacionalistička. Upravo je ona suprotstavljena svakom mitu i lažnoj slici sveta, u kojoj je rat mir, ropstvo sloboda, laž istina. Zato je levica najveći nacionalni interes danas, a ne mitovi sa kojima idemo u propast.
Preporuke:
6
11
59 ponedeljak, 18 februar 2013 22:47
Stanić Milan 3
Stanić M.- Robespijer
Iako u mišljenju imamo mnogo toga zajedničkog(bar ja),mislim da ovaj put niste u pravu ili niste shvatili suštinu ovog eseja"šta je pisac hteo da kaže".
Kolega Jevtović je u pravu,jer je jedna i druga strana proglasila vojničku pobedu,a zvonar Bogorodične crkve u Parizu 3 godine zvonio je "Zdravu Mariju" u čast srpskog oružja i vojničke pobede na Kosovu.Međutim, srpsko feudalno društvo duboko podeljeno dinastičkim borbama još za cara Dušana i nije moglo očekivati(kasnije) drugačiji ishod,iako je tursko napredovanje prema Evropi zaustavljeno za skoro 90 g.Mislim , da je u pravu i g.fristajlo-na istorijske događaje treba gledati "in statu nascendi",upravo bazirano na društvenoistorijske okolnosti kada se nešto dešavalo.Carstvo zemaljsko-carstvo nebesko je metafora narodnog pesnika protkano religijskim fenomenom.Da li znate da "lička kapa" ima 9 kika,kao znak korote za 9 Jugovića,a da je nose i lički Hrvati?
Preporuke:
6
4
60 ponedeljak, 18 februar 2013 22:53
fristajlo
Robespijer
Hoćete da budete levičar, sa krajnje desnih pozicija.

Vi po inerciji komunističke zamene teza brkate nacionalno i klasno.
Pripadnost srpskom narodu mi je preča od pripadnosti nekoj "svetskoj revoluciji"; ako proučite svetsku istoriju levice- videćete da je svuda na zapadu bilo tako (ako ih već uzimate kao parametar)...
A levica je po svojim postavkama univerzalna, a ne nacionalistička.

Zato je u kolapsu; pogrešna startna osnova.
Ideje levice treba ograničiti samo na sisteme organizacije privrednih i ekonomskih odnosa; na nekim drugim poljima, pričinile su strahovitu štetu.
No, to je neka sasvim druga tema, i ne bih da zloupotrebljavam više ovaj sajt za to.
Pozdrav.
Preporuke:
8
6
61 ponedeljak, 18 februar 2013 23:08
Robespijer
@ Stanić Milan

Poštovani g. Staniću, baš zato što imamo dosta zajedničkog u pogledu na svet, začuđuje me Vaš zadnji komentar. Kako objašnjavate istorijsku činjenicu predaje kćerke kneza Lazara - Olivere, turskom sultanu Bajazitu, ako je srpska vojska odnela pobedu na Kosovu? Zašto Lazarev sin ratuje na strani Turaka i zašto je u vazalnom položaju, ako smo pobedili na Kosovu? Odakle uopšte kosovki mit, ako se srpska pobeda ne dovodi u pitanje? Molim Vas, Vama bi bar, takve stvari trebalo da budu jasne. Tursko napredovanje u Evropi su zaustavili Mongoli, a ne Srbi, i to bitkom kod Angore 1402. u kojoj je, takođe, na strani Turaka učestvovao Lazarev sin Stefan. Bajazit biva zarobljen i umire u njihovom zatočeništvu, a u Turskoj nastupa doba građanskih ratova, u kojima i srpski velikaši zauzimaju određene strane i pomažu određenim pretendentima. Tako se ne ponašaju pobednici u ratu.

Molio bih Vas, da budete precizni, da mi ukažete gde nisam poštovao tadašnje društveno-istorijske okolnosti.
Preporuke:
5
3
62 ponedeljak, 18 februar 2013 23:19
Goran Jevtović
Robespijer
Mi Srbi to najbolje znamo, jer zahvaljujući tim uticajima, nismo više oni Sloveni koji su u 7. veku naseljavali Balkan, već smo se pod uticajima Rima i Carigrada, kasnije Istambula, oblikovali u ovo što jesmo danas.

A ko tvrdi ovo što sam boldovao?
Stojan Novaković i Ilarion Ruvarac koji su nam oblikovali lažnu istoriju po naredbi zapadnih sila u vreme Berlinskog kongresa, kao jedan od uslova da Srbija dobije samostalnost!

Istorija koja je pravljena na "nauci" Konstantina Porfirogenita koje je bečko-berlinski pravac one nordijske škole "naučno" zabetonirao, a u stvari u pozadini svega se nalazio Vatikan.

Po toj "istoriji" koja za nas Srbe "počinje" u 7.veku, sve je "jasno", samo nikako da dokažu odakle smo to mi "sleteli" u takvoj masi i koga smo to proterali (naravno ubijanjem i genocidom) sa prostora Balkana. Ili je možda bio nekakav opšti pomor "ilira" i "dardana" od nepoznatog virusa!
Preporuke:
12
6
63 ponedeljak, 18 februar 2013 23:43
Robespijer
@ Goran Jevtović

Molim Vas, zaista je bespredmetno raspravljati o takvim stvarima, sa čovekom koji veruje da mu je istorija plod zavere Vatikana, a pritom nimalo ne dovodi u sumnju primanje hrišćanske religije. Sa njom je sve čisto i uredno. O slovenskom poreklu Srba, svedoče njihova imena, običaji, verovanja, religija... o čemu su pisali mnogi istoričari, kako srpski, tako i strani. I sad, recimo, ruski slovenofili, ispadoše budale jer su u Slovene ubrajali i Srbe, i sa njima hteli da stvaraju slovensko carstvo. Takođe, i toliki Srbi kroz istoriju, boriše se za slovensku stvar, čak učestvovaše i na Sveslovenskom konkresu u Pragu 1848. godine, da bi neki Jovan Deretić i njemu slični, otkrili kako su bili u zabludi. Strašno, oko čega moraju da se vode polemike. Zato ćemo uvek istorijski tapkati u mestu.
Preporuke:
7
8
64 ponedeljak, 18 februar 2013 23:45
albanopolis @ bac jefta (goran jeftović)
da mi je samo znati koji ćete mit da izmislite za objašnjenje poraza 99-te? možda bac jefta već sedi za guslama i stvara najistinskiju istoriju srba(kontraobaveštajno-penzionisanu verziju),a?! ajt noten e mir bac jefta, kruže virusi po vazduhu, pazi da ti ne poremete stvaralački rad na istoriji...i imaj na umu pri tom tvom stvaralaštvu samo ovo:kuč e zi-republjik!
Preporuke:
5
15
65 ponedeljak, 18 februar 2013 23:59
Stanić Milan 4
Stanić M.-Robespijer
Fakte,koje ste nabrojili su tačni.Kad sam spomenuo društvenoistorijske okolnosti onda moramo uzeti jednu važnu činjenicu u obzir.Turska država je bila(i ostala) vojnička feudalna država sa jakom državnom infrastrukturom potpomgnuta čvrstim religijskim faktorom,čime je napravljena simbioza duhovnog i pravnog poretka(šerijata).Međutim, ne možemo umanjiti značaj srpskog otpora u najezdi Turaka na Balkan.Možda bi bilo bolje, da je sveti knjaz Lazar dao 1000 volova i konja turskoj vojsci i rekao, g. Turci ovuda vam je najpreči put za Beč.Sa srećom!Zato sam i u svom tekstu spomenuo vreme,mesto i uslove koji su određivali istorijske događaje.
S poštovanjem!
Preporuke:
5
6
66 ponedeljak, 18 februar 2013 23:59
Goran Jevtović
Robespijer

Uopšte nisam mislio na Jovana Deretića, nego recimo na jednog Šafarika. Jeste li pročitali nešto od njega?
A dosada ga niko nije demantovao. Pritom mislim na relevantne i svetski priznate istoričare.
Preporuke:
7
5
67 utorak, 19 februar 2013 00:20
perkins@ lalica
lose te je pok.mati savetovala,nemoj da krecis preko stare boje vec ti lepi tapete
Preporuke:
3
4
68 utorak, 19 februar 2013 00:29
Robespijer
@ Stanić Milan

Nažalost, uvaženi g. Staniću, niste me shvatili. Nigde niste mogli da pročitate ili zaključite, da sam se zalagao za predaju. Naprotiv, ja se samo zalažem da iz poraza treba da izvučemo pouke na racionalnoj osnovi, kako bi pomogli sebi u budućnosti, a ne na mitološkoj osnovi, koja daje lažnu sliku, počevši od Lazarevog ''izbora'', do bacanja prokletstva na čitavu jednu porodicu - Brankoviće, koji su optuženi za poraz, kao da srpska država nije patila od dubokih potresa i poremećaja od smrti careva Dušana i Uroša. I sad, dok se sa jedne strane veliča Lazarev izbor nebeskog, iako se zna da to znači poraz i smrt, sa druge strane se baca prokletstvo na Vuka Brankovića, na koga se baca krivica za poraz i izdaju, kao da to nije već bilo unapred predodređeno Lazarevim izborom. Vidite li protivrečnost? Ne osuđujem ja Lazara za suprotstavljanje Turcima, svako bi išao njegovim putem, već se suprotstavljam opravdanjima za njegov poraz, koji nas vode u nove poraze.
Preporuke:
6
4
69 utorak, 19 februar 2013 01:35
Rin o-o to
Metohija i Kosovo jesu suština opstanka srpskog naroda. G. Tanasić, inače, piše kvalitetne tekstove. Ovaj je jedan od najkvalitetnijih. Metafizička komponenta kosovske vertikale je energetska dimenzija i to je taj motiv za otimanje Metohije i Kosova ovom narodu. Razumeti Tanasića ne može samo onaj čipovani mutant kao produkt i brozovski, u međuvremenu (četrdesetogodišnjem), nastali habitus. Tanasićev tekst je za njih štivo koje izaziva duševni bol. Dakle, jedni Srbi danas egzistencijalno boluju zbog fizičkog otimanja Metohije i Kosova odlukom antisrpskih, tradicionalno udruženih, istorijom potvrđenih urotnika a neki drugi boluju zbog sopstvene mentalne „bravarski“ zavisne tetovacije i otuđenosti (kao posledice) u kojoj je svaka internacionalna kvaka poželjna makar bila protiv Srba i makar Srba ne bilo...
Preporuke:
12
5
70 utorak, 19 februar 2013 01:36
Rin o-o to
... U Srbiji je zato dominantno depresivna predominacija te dihotomije u kojoj jedni (odrođeni) pate za „bravarom“ a drugi za suštinom opstanka nacije. Onaj ko je trebao da od ove dve divergentne patnje stvori snagu bio je Slobodan Milošević i slična poželjna personifikacija (a Srbima se desila). Da Srbe vrati u sopstveni živ i potentni organizam. Sve na dalje je , posle egzekucije nad Miloševićem, očekivano i poznato. Zato je danas primetna prisutna pomama za „otimanjem Miloševića“ od raznih ideoloških interesnih grupa koje su interesom daleko od konvergentne i konstruktivne srpske optimistične suštine. Hvala Vam g. Tanasiću!
Preporuke:
12
5
71 utorak, 19 februar 2013 08:48
Vuk
Posle ovakvog teksta jedino sto se moze reci je:Dogodine u Prizrenu!
Amen!
Preporuke:
9
5
72 utorak, 19 februar 2013 09:16
gavrilo@Robespijer
Nažalost uvaženi g-dine Vi ste zaista izgubljeni u Vašoj istoriji i objašnjenjima koja dajete,pa Tanasić Vam je sve lijepo objasnio i Vi to ne umijete da sagledate.Uzalud se mi trudimo(fristajlo,goran,stanić) da vam objasnimo kada Vi od kominternovskog zida ne vidite ništa,zapravo Vi NEĆETE da vidite i to je suština problema.Suština je i u tome da ste izuzetno osjetljivi,i narcisoidni jer želite da nametnete Vaše mišljenje koje zaista ne korespondira sa stvarnošću.kako devet kika imaju ličani tako i Crnogorci imaju kapu koja je oivčena crnom bojom i naravno označava KORUT i ŽAL za palim "carstvom". A što se tiče "dolaska" Slovena i tu ste zaista tanki,pretanki pa ako imate zaista imalo smjelosti i istraživačkog duha pogledajte knjigu Janka Šafarika i zapitajte se zašto je kod nas prevedena samo od, ako se ne varam 254 stranice?Zato uzmite Gotliba Antona,Sipran Robera ako se gadite da uzmete u ruke pisce naše autohtone škole i sijaset mladih naših i stranih naročito ruskih pisaca.Sa poštovanjem
Preporuke:
8
7
73 utorak, 19 februar 2013 13:09
gavrilo@Robespijer
Ako ste došli do toga da Vas uzima u zaštitu ALKAR to je isto kada Jelko Kacin,Nataša Kandić ili Vesna Pešić brane "de gola" Ivicu Dačić!
Preporuke:
6
6
74 utorak, 19 februar 2013 14:14
Robespijer
@ gavrilo

SAPERE AUDE!!!
Preporuke:
5
7
75 utorak, 19 februar 2013 14:18
David Novaković@Robespijer
Čestitam Vam na trudu, ali nažalost mitomaski pogled na istoriju i stvarnost je duboko ukorenjen u svesti pojedinih diskutanata. Ne mogu uopšte da pojme poruku koju im šaljete. Ne mogu da shvate da se prevazilaženjem mita jedino može krenuti napred, da mit i racionalno sagledavanje objektivne stvarnosti ne idu ruku pod ruku.

Čemu Helenska civilizacija, kao kolevka zapadnog (ne politike zapadnih sila,već umetnost,nauka, filozofska misao, celokupnog dostignuća ljudskog intelekta), duguje svoj uspeh, ako ne odbacivanju mitskog mišljenja?

Kada ostanu bez istorijskih fakata, ona pribegnu arsenalu svojih trikova i blaćenju alternativnih stavove koje ovde iznosimo, prvenstveno ofanzivnoj retorici i napadu na suparničke konstrukcije stvarnosti, te tako postajete ''izgubljeni'', ''narcisoidni'', kače se i ostale etikete po potrebi (između ostalog da ste s' one strane Berlinskog zida), reč komunista se ovde odavno koristi u pežorativu.

No, navikli smo da moramo biti en garde.
Preporuke:
6
14
76 utorak, 19 februar 2013 14:28
Φιλοσοφία
Za našeg gosta iz Albanije, a koji se javlja pod najrazličitijim nadimcima, jedan izvrstan link iz Azerbejdžana gdje je ispisana istorija Albanije.
Tu su vaši korijeni.
http://www.azerbaijans.com/content_353_en.html
Preporuke:
8
4
77 utorak, 19 februar 2013 14:36
gavrilo@Robespijer
Quod licet Iovi, non licet bovi!
Preporuke:
5
5
78 utorak, 19 februar 2013 14:52
Robespijer
@ gavrilo

Timeo hominem unius libri.
Preporuke:
7
7
79 utorak, 19 februar 2013 15:18
Robespijer
@ David Novaković

Zahvaljujem Vam na podršci, ali i na pravilnom razumevanju suštine mojih stavova. Rezonovanje mitomana odslikava njihovu duhovnu maloletnost, da upotrebim opet ovaj Kantov termin, koja predstavlja nesposobnost služenja vlastitim razumom bez nečijeg vođstva. Ta maloletnost je postala deo njihove prirode, sa kojom su se saživeli, te njihove etikete mene ne dotiču mnogo, jer se na maloletnu osobu (dete), ne možete naljutiti preterano. Uvek se slatko nasmejem, svom sestriću, kada počne da mi priča o mitskim ličnostima, za koje veruje da postoje, jer ima šest godina. Tako i ovim ''punoletnim maloletnicima'', se slatko nasmejem kada iznose mitske ''istine'' i predstave. A maloletnicima je najlakše manipulisati, a po pravilu se uvek nađe i neki stariji pametnjaković da ga maltretira. Takva je slika i Srbije danas - kako je maloletna, tako se i odrasli odnose prema njoj. A što je najžalosnije, nema nameru da odraste, već da i dalje bude dete. Večito infantilna.
Preporuke:
9
11
80 utorak, 19 februar 2013 16:23
Gospodi mitomasima
Bolje bi vam bilo da pročitate tekst koji komentarišete, umesto što se ovde razmećete "samorazumljivim scijentizmom" iz Diamatovskih udžbenika prevaziđenih pre pola veka. Ako je neko ovde nezreo, to ste Vi, koji ne možete da prerastete maramu Titovih pionira, već papagajski ponavaljate ono što su vas (ili vaše roditelje) učili u osnovnoj školi. Draga gospodo, pozitivizam je izumro pre sto godina, a i tada je već bio 100 godina bajat.

Tekst koji (ni)ste čitali ne bavi se kvantnom mehanikom, već ETIKOM. Da nije bilo Kosovskog mita, ne bi nikada "vaši" (zapravo NAŠI) komunisti ustali protiv Pakta i Rajha, niti bi iko od njih uzeo pušku u ruke. Mit i moral koji se na njemu konstituiše nalažu borbu za slobodu i ljudsko dostojanstvo, nauka samo pomaže da se prave veće bombe i jeftinije gasne komore. Sve Vam to piše u tekstu, ali ste vi previše zaljubljeni u vlastiti dogmatizam i štreberstvo da biste to primetili. Kao što ne primećujete da vas kritikuju jednako i zdesna i sleva.
Preporuke:
17
7
81 utorak, 19 februar 2013 19:33
albanopolis @ "filosofia"(opštepriznati Centar za određivanje identiteta i istorije Drugih)
ako vi kažete da su moji koreni u azerbejdžanu, to je isto tako smisleno(a zapravo i manje smisleno) kao i kad bi neko rekao da su vaši koreni na antarktici među pingvinima...pozdrav!
Preporuke:
4
13
82 subota, 23 februar 2013 17:28
Tezej
Bitna tema. Naš mit je "konstitutivan", ali je pitanje da li je delotvoran? Izgleda mi da je to bio dok smo bili pod Turcima, ali posle toga ne. Imao je svrhu održavanja plamena slobode, ali od kad smo slobodu izborili, kao da ne znamo kako da je pametno iskoristimo. Mislim da je to uglavnom zbog tog mita... Ako su Grci svoj prebogati antički mitski temelj zamenili hrišćanskim, ili Japanci ono što su nekada imali budističkim, onda je izvodljivo mit zameniti, nekim delotvornijim, koji omogućava dalji razvoj, napredak... Zamislite da Grci i dalje robuju Zevsu i ostalima.

Moralnih se načela moramo držati da bismo opstali, ali (posebno) Lazar nije pravi uzor za to. Njegov put do boja, po meni pripada ostalim "velikašima", koji na komade razdrobiše carstvo, čije je duše i Njegoš prokleo. Nije Lazar u tome bio ništa neviniji od ostalih.

Rekonstrukcija mita nam je mislim, nužna. Kakva, ne znam. Zašto istrajavati na mitu kome je vreme isteklo i koji nije delotvoran?
Preporuke:
2
1
83 subota, 02 mart 2013 10:58
MetoHija KosoVska
Ceo svet - UN i SB ubiše se tražeći rešenje, kako kažu, za problem Kosova. Pa često i naše vlasti i političari o tome govore. Ustvari, prema važećim međunarodnim principima, Poveljama i drugim pravnim dokumentima, ne postoji nikakav problem Kosova, nego postoji problem šiptarske nacionalne manjine u državi Srbiji. O tom problemu niti ko govori, niti ga rešava. Izvršena je zamena teza, na koju smo nevoljno i mi sami pristali.
1. Pojmovi: „budući status“ i „konačno rešenje Kosova“ su tendeciozno stavljeni u centar pažnje svetske javnosti, te je, nažalost, korišćenje te terminologije dovelo do prihvatanja nametnute zamene teza, čak i među našim diplomatama i domaćim masmedijima. Naime, Srbija jeste suverena država članica UN i kao takva ravnopravna sa ostalim članicama te svetske organizacije, sa međunarodno priznatim i neosporenim teritorijalnim integritetom. Status Kosova i Metohije jeste u svim važećim domaćim i međunarodnim pravnim aktima definisan kao „suštinska autonomija sa značajnom .
Preporuke:
0
0
84 subota, 02 mart 2013 11:04
MetoHija KosoVska
Rezolucija 1244 SB UN kao i sve prethodne Rezolucije, taj status poznaje i priznaje. Podsećamo na to da Srbija ima suverenitet i teritorijalni integritet, i da postoji definisan status KiM daleko pre i bez Rezolucije 1244. Ta Rezolucija ne daruje Srbiji suverenitet na Kosovu i Metohiji, nego ga samo priznaje, kao nešto opšte prihvaćeno.
Termin „konačno rešenje“ koji se neprekidno pojavljuje u medijima i u svim razgovorima vođenim o KiM, preuzet je iz teksta „Rambujeovskih Sporazuma“, na koje se Rezolucija bespravno poziva, a koji nikada nisu stupili na snagu, jer se ustvari radi o tekstu koji stoji ispod naslova: „Privremeni sporazum za mir i samoupravu na Kosovu“, koji nije bio ništa drugo do NATO ultimatum Srbiji i koji zbog toga nikad nije potpisan od strane SRJ niti Srbije.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner