четвртак, 16. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Дупло дно Демократске странке

Kоментари (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 12 јул 2012 20:41
Bože, kakva glupost
Знате, тај Тадић је у претходних осам година урадио много добрих и важних ствари за Србију
Препоруке:
96
8
2 четвртак, 12 јул 2012 20:41
Симо
Дупло дно као дупло голо .
Препоруке:
94
2
3 четвртак, 12 јул 2012 21:09
гаврило
Волио бих да Шутановац заврши ону своју "финансијску конструкцију" како би наставио да гради Демократску странку...све лопови до лопова!
Препоруке:
94
2
4 четвртак, 12 јул 2012 21:11
Драгослав Бајагић
Ах што ми је жао.
Препоруке:
63
4
5 четвртак, 12 јул 2012 21:32
Betelgeuse
Знате, тај Тадић је у претходних осам година урадио много добрих и важних ствари за Србију


A ja bih zeleo da znam, za svog zivota, MAKAR JEDNU, SAMO JEDNU I JEDINU dobru stvar koju je 'prosrpski' uradio za Srbiju. Potpuno je nemoguce setiti se makar jedne stvari, jer tih cuda u politickoj karijeri ONOG, NIJE BILO!
Препоруке:
81
1
6 четвртак, 12 јул 2012 21:37
Влада
Озбиљна и објективна критичка анализа господина Вучинића. Посебно онај део при крају, где каже да ДС није изгубио изборе само због свог демократског дефицита, него првенствено због националног дефицита своје политике. Мислим да би било добро да је пажљиво прочитају у Демократској странци.
Препоруке:
60
2
7 четвртак, 12 јул 2012 21:52
Шешељевац
"пољуљани демократски легитимитет"

Па тај легитимитет је љуљајући од самог почетка - од изборних резултата 2000. године.
Препоруке:
52
1
8 четвртак, 12 јул 2012 22:15
Јешић
ДС је на крилима револуције дошла, по вољи народа отишла у неповрат. Нема тамо кадрова. Срећан им пут. Неће се окупити ни као опозиција. Нису навикли на ред, рад и дисциплину. Обична корумпирана олигархија.
Препоруке:
73
1
9 четвртак, 12 јул 2012 22:31
Svetozar D.
Demokratska stranka neme nikakvu ideologiju, i nužno će da nestane kao i SPO.
Препоруке:
71
2
10 четвртак, 12 јул 2012 22:45
Ружичасти пантер
Све наше партије су интересне групе без икакве идеологије. Једино су радикали имали јасан национални програм али не и јасан програм унутрашњег економског и друштвеног устројства. Сада су изашли са јасним програмом противљења уласку Србије у ЕУ али без јасно формулисане алтернативе.
Препоруке:
43
5
11 четвртак, 12 јул 2012 23:14
Teletabis Srbin
Ama ljudi moji, dosta bre vise o DS.Nisu oni vazni za nas sada i nasu buducnost. NJima treba da se bave sudstvo i policija. A mi trebamo da vidimo kuda ce ova gologuza raja, gde ce da radi, sta ce da jede, kako da se leci, skoluje,...
Препоруке:
43
1
12 четвртак, 12 јул 2012 23:18
Сока
Сажето, јасно, истинито: морал је најбоља политика, тј. демократска политика МОРА бити примењена етика. Тога у Србији нема. Да ли се мотиви неких "успешних" бизнисмена, који су чланови неких странака, тичу моралних начела, или су скромна жеља да се служи ОПШТЕМ добру и интересу народа - питање је реторичко.
Поента је ефектна - не можеш радити на реформама ако ниси спреман да се сам реформишеш. И даље, када се погледају структуре и устројство странака, јасно је да ауоритарни лидер странке не може бити добар ни за државу којој су потребне промене.
Препоруке:
15
0
13 четвртак, 12 јул 2012 23:44
сељак беземљаш
Обично лекару неиде са пацијентима,али он неће као Чеховљев Астров да сади шуму већ у политику.Син или зет студира дванаест година па на радост оца и таста са кумом у политику.И да не дужим.ДС је партија изразито осредњих.Нико ни глуп ни паметан.Рачунајући и визионара.Сви без стажа у било којој струци.Без икаквог радног искуства ако се не рачунају навике и искуство које се стиче предугим студирањем.
А то демократска.Што ће им мотке и ватрено оружје 2000.г.И друштво из Шилеровеи и друге србије,кризни штабови и паљевина и страним новцима плаћени "отпор",и крсеви у Охају или беше у Шнуцел пуцел бауму......А најстарији члан.Жалио ми се пријатељ 1989.У Општински комитет СК дошао господин,тада још друг да одржи предававање о плурализму или тако нешто,нико није запамтио,сви заспали.Одмах са врата каже мој пријатељ тражио да му се исплате дневнице.Стари дневничар,зове га тако од тада.
Препоруке:
25
0
14 четвртак, 12 јул 2012 23:55
Deda jedan
Zar je moguce da se jos i danas pozivaju na personu koja nam kroz neoliberalizam donese ovo sadasnje "blagostanje".On jeste stradao ali mu potomstvo ima perspektivu,medjutim sta je sa nasim potomstvom.
Препоруке:
24
0
15 четвртак, 12 јул 2012 23:58
арса
Укратко речено то је странка у чијем би наѕиву уместо речи "демократска" требало да стоји "спин" странка.
Препоруке:
22
0
16 петак, 13 јул 2012 04:52
Aleksandar
Nepotrebno mnogo brige za zdravlje DS je pokazano u ovom tekstu. DS je odsvirao svoje i nikakve "reforme" ne mogu i ne treba da je spasu. Face kao Dulic ili Micunovic, Tadic ili Pajtic, Djilas i Jeremic su zaista uzasno loseg kvaliteta i to je izaslo nacisto na videlo. To se vise nicim ne moze popraviti. Ali ni njihov idol Djindjic nije bio nista bolji.
Препоруке:
29
0
17 петак, 13 јул 2012 08:17
Bob
... идеали су данас веома далеко од самог поимања политике у Демократској странци која је сведена на огољени прагматизам и рутинске маркетиншке трикове без икакве садржине и суштинског политичког смисла.


Samo ako bi neko mogao da nam objasni kad su ovi ideali stvarno postojali u DS? Nikad! Đinđić je bio pragmatista par ekselans, a često i makijavelista.
Препоруке:
23
0
18 петак, 13 јул 2012 08:42
Anta
Nikako ne mogu da shvatim ovaj i ovakve clanke o DS-u... stvarno ne razumem , ta stranka je uvek bila malo jaci Gradjanski savez Pesicke... NAkon 2000. vladali su krace vreme sa Zivkovicem, i potom poslednje 4 godine koristeci se prevarom Ivice Dacica... Dakle DS nikad nije bila ozbiljan politicki akter... vec uvek u sklopu neke sire price, koalicije, prevare... Tako da ne razumem kako moze da se trosi vreme objasnjavajuci zasto DS nije nastavio da vlada jos 4 godine... Da li iko , sa cak najjacim zivcima moze da zamisli 2015. u kojoj Dulic, Boza, Sneki , Sule ministruju?
Препоруке:
26
0
19 петак, 13 јул 2012 09:24
За чиме аутор жали?
За деморкатским капацитетом ДС?Када је то ДС имала капацитет?Сећа ли се ико како је ЗЂ дошао на ћело ДС?Како је кансије једва победио неубедљивог ВУксановића?Када је то ДС,у иоле регуларним условима, добила 10% гласова? Никад.
Препоруке:
24
0
20 петак, 13 јул 2012 12:01
Лаповац
Придружујем се коментаторима који замерају аутору на претераном жаљењу за ДС. Ово је ваљда његов четврти чланак на исту тему на овом сајту у последње време. Може му се опростити једино ако на други начин не може да се пробије до збуњеног и недовољно свесног чланства ДС. Што се мене тиче ДС је требао лоше да прође и због арогантног вођења Скупштине и арогантног јавног наступања а камоли због лошег вођења Државе.
Порука вајним демократама, одлично сте прошли како сте радили, па сад видите шта ће те и како ће те даље ако још увек желите да водите Државу. Али одабрано друштво добро живи и кад је у опзицији.
Препоруке:
16
0
21 петак, 13 јул 2012 12:22
sima
Pricati o DS na ovakav nacin je mozda i zdravo ALI pri tome ne spomenutu POSLEDICU (kao da se sve desavalo u nekom virtuelnom svetu)- RAZVALJENU DRZAVU, je lose!
Препоруке:
15
0
22 петак, 13 јул 2012 12:34
Parun
Mlada, poletna i uzurbana DS zeljna promena, puna snage, energije i volje za boljitak drzave i gradjana, volje da menja dotadasnje ucmale i umorne ljude je umrla tragicnim atentatom na Zorana Djindjica. Enigma koje se nikada nece resiti ko je inicijator repetitivnog ubistva Srbije. Pevise je onih izvan i unutar zemlje koji nisu mogli da podnesu i takvu licnost i takvu stranku i takvu Srbiju. DS se ponovo vratila svojim prirodnim korenima koje zaludno pokusava da prikrije iza novog imena. Na proslim izborima, koalicija je bila prirodna. Koaliciono pomirenje dve struje (DS i SPS) iste stranke (SK Srbije)i iste ideologije. Mozak zatrovan istim ..., ponovo se ujedinio ostavljajuci po strani svoje vec tada bivse apsolutne vladare (Milosevica i Stambolica). DS sa kadrovima ili njihovom decom nemoze nista drugo osim da se ciklicno i iznova vracaju Titu, Kardelju i Staljinistickom nacinu pozicioniranja u stranci i u zivotu.
Препоруке:
2
15
23 петак, 13 јул 2012 13:08
Вукадин
Није ни Тадић за све крив. Најзад, странка га је "терала" да буде кандидат за премијера, његова прва реакција је била да неће. Ствар је у томе што ДС има проблематичан "изборни редослед", мада и није тако лоше прошла на изборима (понекад странке и губе изборе).
Тадић је у првом кругу добио више него сама странка на парламентарним (као и Николић у мањој мери). Међутим, неки на "локалу" (заправо државе у држави) су скоро па "разбили", народски речено.
Е, али то није један, него двојица. Ђилас је неомиљен у добром делу странке (не као Јеремић). Пајтић је нешто друго. Ко би ту преузео кормило, и да ли би се сви са тиме сложили? ДС има традицију мењања неуспешних (Ђинђић је шутнуо Мићуна без много скрупула) али има и традицију расцепа. Ко је све настао од њих? Ту су и апаратчици који ће тешко моћи нешто да зараде без Бориса (ствар способности).
И ја им од свег срца желим још један разлаз!
Препоруке:
13
1
24 петак, 13 јул 2012 13:28
Да их Коштуница није убацио у владу
Давно би се распали.
он им је тада дао шансу да се консолидују, заузму функције, паре, урпавне одборе...
Они су требали да се распадну још те 2006 године.

Коштуница-назаслужнији демократа.
Препоруке:
20
3
25 петак, 13 јул 2012 14:08
Милан
Уз ову изузезно детаљну анализу распада ДС, нешто се сетих Неде Арнерић и "гласања" из Турске.Да су се тада бар опаметили......
Препоруке:
17
0
26 петак, 13 јул 2012 15:23
Jaroslav
Ma pustite price,hajde da nesto uradimo pametno.Prvo,Sutanovcu zaustaviti nezakonitu gradnju,traziti da se smeni gradonacelnik Vracara koji je iz SNS pa onda pregledati poslovanje,ugovore itd,itd,itd....pa onda kuma ,prvo da iselimo iz vile,pa kad Sutanovac dotle propeva,bice sve jasnije...Inenadice vas visina bogastva ove postenjacine.
Tomo,kreni,Borise,cekaj nas...
Препоруке:
13
0
27 петак, 13 јул 2012 15:47
Визионар и посланици
На изборима 2001 победи ДОС, у коме су ДСС и ДС имали по 26% удела.
Носилац листе био Коштуница, на крилима „победе“ над СМ.
Онда се покарамбасе и Ђинђић избаци посланике ДСС из Скупштине.
По ком онсову?
Онда слободан вучетић, милогорац, као председник Уставног суда, каже да је то уставно.
После се ВК и ЗЂ нагоде, па их ЗЂ врати у Скупштину.

Сам тај детаљ је довољан да докаже да је сав потенцијал ДС једна велика спрдачина.
И да је Визионар један велики преварант. Где то премије ризбацује псоланике?
Препоруке:
22
0
28 петак, 13 јул 2012 16:49
Душан Ковачев
Хвала Маринко на овом изузетном чланку, који је (додуше не у првом плану) показао да у ДС постоје кадрови с критичким ставом према политици странке. На жалост, што све у ДС више говорило о "визији" Зорана Ђинђића, од визије се више одступало. Врло налик на савремену Турску политичку ситуацију, о чемује Дарко Танасковић давно рекао "што више Ататуркових слика, то се више одступа од Ататуркове политике". Ђинђић је пред крај живота намеравао да отвори питање Косова. Кадрови ДС су све урадили да то питање затворе укорист сепаратиста и њихових савезника. Укинули су Ђинђићев Омнибус за Војводину. Уместо да Србија економски постане "лидер у региону", она је лидер пропадања у региону. Чини ми се да је са ДС ствар много гора од губитка "потенцијала замодерназацију и демократизацију". Бојим се да ће се ова странка поцепати ради подршке једном међународном дипломати и једном регионалном лидеру који више не може да прихвати начело Уставности. Ради начела "Безначалности", о коме сте писали.
Препоруке:
6
0
29 петак, 13 јул 2012 16:50
Goran P.
A kakva to istinski funkcionalna drzava moze da bude ako nija autoritarna? Jel' njemu ovo rasulo ideal ?!!
Препоруке:
4
0
30 петак, 13 јул 2012 17:54
Jasna*
Demokratskoj stranci predstoji cepanje i odlazak (ne u opoziciju kako kaze autor) vec u istoriju.
Препоруке:
15
0
31 петак, 13 јул 2012 20:27
сељак беземљаш
Докле та прича о"визионарству".То"не пије воду". Разумем ја потребу да се да"виши"смисао и октобру 2000 и"учесницима","малим"и "великим".Не смета то мени.Навикао сам на"визије и визионаре" и "идеале"из којих вири ситан интерес Има ту веома живописних ликова.Не издвајам никога. Паде ми на памет келнер који се на високо подигао.Док се дерао "демократски" на уреднике"ослобођених"медија испуњавао је ваљда давнашњу жељу из детињства.
Па тај траг новца од пуних јакни из Будимпеште о којима је причао Веља Илић до Агробанке.
Да ли аутор текста мисли да је испреплетеност,рођака,кумова,политичких странака,извршне власти,контролних органа,која је резултирала губитком триста милиона евра дегенерација"светлих идеала" инцидент, или природан след ствари.
Јесте прича,како је патриотизам исто што и нацизам довела некога на чело значајне културне установе.Али он није разумео да је вокабулар 5. октобра 2000 неприродан и неодржив.
In foveam cecidit quam foderat ipse.Није једини.И други ће
Препоруке:
11
0
32 петак, 13 јул 2012 23:07
PismaIzKanade
Na veliku zalost, Demokratska Stranka je najveci krivac dovodeci nas dovde gde smo danas. Onog momenta 2008 godine kada je Tadic podpomognut i pod uticajem zapadnih ambasada srusio vladu Vojslava Kostunice, i inistiraju na suisadnoj "I Evropa i Kosovo" ludosti, pocetak je puta bez buducnosti za Srbiju.
Na srecu, svega ono sto nema u Demokraskoj stranci, kao "тимски рад, честитост, скромност, придржавање основних моралних начела, служење општем добру и интересу народа" nadamo se da jos postoje u jedinoj demokraskoj stranci u Srbiji,Demokraskoj Stranci Srbije.
Препоруке:
9
0
33 субота, 14 јул 2012 09:27
@PismaIzKanade
Не бих да вас тамо у Канади, разочарам,али...Има у ДСС поптеног света. Ето, несуђени градоначенки је био и министар, па не навуче ни богаство ни аферу.Она Гордана Чолић је хтела да збаци из уџбеника Дарвина, па добила по...Међутим, погледајте како се лепо „снашао“ Бубало.Вероватно и онај Ненад Поповић.О Недељковићки, Никитовићу, најближим сарандицима и шефовима кабинета ВК, нигде не прочитах лепу реч. Ни о Д. Михајлову.Па онда Хамвић, Лазаревић, који и ако нису чланви ДСС, лепо прођоше за време ВК.А на локалу, знам толико особа од којих ми се повраћа, а које су се приклониле ДСС кад је било корисно.
Препоруке:
7
1
34 субота, 14 јул 2012 09:28
Вратимо се на почетак
ДС није политичка странка.
него интересна група.
са секташким усторјствм.
Препоруке:
11
0
35 субота, 14 јул 2012 18:02
Sten
А један од основних постулата демократије у развијеним европским демократијамаPosto cesto imam priliku da procitam o postojanju "razvijenih evropskih demokratija", a ne znajuci kriterije po kojima se neke demokratije smatraju razvijenim, a druge ne, i buduci uveren da postoje i drugi citaoci ovijeni slicnim mrakom, zamolio bih gospodina Vucinica da u nekom od narednih clanaka da analizu neke od "razvijenih evropskih demokratija", sto bi istovremeno bio i dobar doprinos podizanju demokratske svesti pripadnicima "nerazvijene srpske demokratije". Ja sam do sada svoju nesposobnost da demokratiju uopste uocim pravdao zastupanjem stava da je demokratija samo teorijska, utopisticka kategorija. I ako sam bio u zabludi verujem da ne gresim kada verujem da se, kako rece jedan pametan srpski poklonik muzike, demokratija ne sipa u traktore ili kako hodza rece "demokratija je pravo da ja vas ... odozgo, a i vi imate pravo da mene .... odozdo".
Препоруке:
5
0
36 субота, 14 јул 2012 18:24
@Sten
Слажем се да је демократија фарса.Међутим, оно што ја подразумевам под развијеном демократијом, на основу 10-ак година боравка овде у УК, то је:- Да обични смртник тражи и добије посао а да га нико не уцењује чланством у странци- да се пред изборе на прсте једне руке могу избројати блилборди- Такође и ТВ емисије о изборима,- Да рецимооМејџор једне вечери 1987 године изгуби изборе а већ сутрадан у подне се исели из Даунинг стр. број 10, без закерања, јер тамо нема Тадића да каже "Нећу дати мандат опозицији, као што је хистерисао 2008.- Да професионално лице, нестраначко води заседања скупштине, "мадам спикер", а не као чомићке, дејановићке и остали ...итд, итдНаравно, има и наличја. Тамо медије не држе у шаци разни т. и њима слични, него разни Мардоци и њима слични. Па својевремено, "Сан" велича Блера, а "Дејли мејл" га пљује, а оба листа Мардокова. Као код нас: Блис вечиле жуте, Ало их љпује а исти Рингије власник.
Препоруке:
7
0
37 субота, 14 јул 2012 23:49
Sten
Ovo je odgovor za gospodina koji se predstavio kao @@Sten
Obicni smrtnici i u Srbiji bi mogli da traze posao bez clanstva u partiji, ali posla nema. To je bio motiv i za moj prvi komentar. Zasto se ubismo resavanjem problema demokratije i demokraticnosti dok se ljudi hrane u narodnim kuhinjama. Zanimljivo je da su najbrzi prosperitet u istoriji pravile formalno nedemokratske drzave.
To sto je Mejdzor sutradan iselio nije demokratsko dostignuce nego stanje njegove svesti.
Blic i Alo su srpska demokratska dostignuca, pre nepoznata, a San i Dejli Mejl su dostignuca od uvek prisutna u "razvijenim evropskim demokratijama".
Препоруке:
2
0
38 недеља, 15 јул 2012 00:31
Neutralni komentator
Nema ovde previše mesta nekom čuđenju. Preporučujem svakome da malo porazmisli o likovima i "specifičnim težinama" rukovodeće garniture DS. Šta se može očekivati ozbiljno od npr. Jelene Trivan, Dragana Šutanovca, Petrovića ili Bojana Pajtića koji je prosto penio tvrdeći da je glumica Neda Arnerić bila u Skupstini i glasala, a bila mje u Bodrumu. Za nagradu je dobio mesto predsednika vlade Vojvodine. Tu ima likova koji više podsećaju na karikature nego osobe koje mogu da vode narod. Nažalost, stvarno ozbiljni i odgovorni ljudi itzbegavaju da se prihvataju političkih poslova.
Препоруке:
7
0
39 недеља, 15 јул 2012 10:18
@Sten
Заправо се доста слажемо, само сам наводио неке примере.
Него, цитирам вас: „Obicni smrtnici i u Srbiji bi mogli da traze posao bez clanstva u partiji, ali posla nema.“

Е, баш о томе се и ради. Посла има да има, ако си Члан. Измислиће се неко место у МЗ, општини или већ где.

То је та разлика о којој сам писао.

А ра разлику стања свести једног „Мејџе“ и једног БТ боте није само у одгајању, него има ту и окружења, обичаја, Традиције...Против које се успешно борио бротански Ђинђић, звани Блер.
Успут, тај Мејџоров пораз ниеј био 1987 него 1997 године, омакла ми се грешка у куцању.
Препоруке:
3
0
40 недеља, 15 јул 2012 10:26
Бодрум
Кад га већ потежемо, хајде да се присетимо једног детаља:
Када је пред изборе 200 године Коштуница подржао БТ, један од услова је био да БТ реши тај слуај са Бодрумом.

Легалисто, то не решава председник странке.
То је ствар за правосуђе:


Овако, каже Лагалиста: Гласаћемо за тебе, а ти то среди.

Ала га је средио!
Је ли ико кривично гоњен због тако тешке крађе? Фалсификата...
Нико.

Да се возиш на туђу бусплус акртицу, платио би тешку казну.
Али зато, са туђом скупштина-плус картицом бираш гувернера и ником ништа.

И онда се чудимо шта раде дужносници ДС.

Са амином свог најзалсужнијенг човека-легалисте.
Препоруке:
8
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер