петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Почело је, почело

Kоментари (83) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 27 март 2012 14:54
bogoje
SLATKA JE VLAST,onome ko je ima i onome ko joj se nada,jedino se velika vecina Srbskog naroda i pre njenog ustolicavanja PLASI,zasto-zapitajte se gospodo nesposobni politicari i u poziciji a i oni u opoziciji-ako je uopste ima!
Препоруке:
60
2
2 уторак, 27 март 2012 14:54
Саша
Никад овако лажљиве кампање није било, и не верујем да ће ускоро бити. Никаквих маски више нема. Све актере добро познајемо, на жалост.
Имам један предлог: у току преизборне кампање, у угао ТВ екрана обавезно поставити да се не препиоручује деци испод 16 година. Деца су ипак најважнија.
Препоруке:
110
1
3 уторак, 27 март 2012 14:57
Биљана Николић
Патриотско тело у европском оделу или европска тело у патриотском оделу донеће нам исто - патриотскоевропску душевну и материјалну беду.
Препоруке:
114
2
4 уторак, 27 март 2012 15:01
Страдија
Тачно тако,избори су у ствари конкурс за пар хиљада профитабилних положаја.Једино сигурно што ће се десити после избора је скок ПДВ-а изнад 20%,и такође скок евра на 120 динара,пријатно.
Препоруке:
126
2
5 уторак, 27 март 2012 15:04
siniša
Uvek sam se pitao zašto neke dobre i pametne stvari ili čak rečenice ne "uzmu" od Amerikanaca. Srbija je praktično, kao i pola Evrope amerikanizirana, ali nikada nisam čuo da se koristi izraz "running for office". Taj izraz, doslovce prevedeno "trka za kancelarije" smisaoni prevod bi bio " trka za fotelje" se koristi u svakodnevnom opisivanju izbora i novinskim komentarima. Jer sto godina izbora je potvrdilo upravo to, radi se o trci za fotelje.

Tamo gde izbori traju vekovima svima je to jasno. jedino u nas, kao "novokomponovanih" korisnika demokratskog prava izbora posotoji neko mišljenje, iluzija, zabluda ili obmana da su izbori nešto više i nešto drugo.

Međutim, još ovaj put ću da sebe uverim da Koštunica i njegovi, Popović i jedan i drugi, Raškovićeva ipak nisu isti kao Šutanovac, Petrović, Trivan. Jedna razlika, inteligencija i lični dignitet su vidljivi, kao što i Šešelj nije isto što i Nikolić.


A Nikolić i Tadić, Dačić i Čeda, Drašković i Palma, sve je to isto.
Препоруке:
176
8
6 уторак, 27 март 2012 15:17
Бојан
Најбољи ми је Тадићев спот у којем посјећује пољопривредника и објашњава предности ЕУ, а овај помно слуша пун наде и разумјевања. За њим слиједи Динкић који се истовремено налази на 100 мјеста са кацигом на глави. Чеда је онако у свом демагошком стилу.
Што се тиче изборних резултата, не очекујем значајније промјене. Млађа, Боро и Ниџо персонализују просјечног Србина, наивног, необразованог, неспособног да контролише опасну алатку која се зове слобода.
Умјесто да се концентришемо на изборе у систему који је конструисан тако да се никада неће створити услови да Србија буде нормално друштво, фокус треба да помјеримо на сам систем, структуру и организацију власти и избора. Све док се они не промјене избори ће се сводити на смењивање ових кловнова.
Арчибалд Рајс је нешто рекао о изборном систему који се треба направити и можда то може да буде добра полазна основа.
Препоруке:
79
5
7 уторак, 27 март 2012 15:26
воја
Фаворизовање ДС-а ми је јасно, имају власт па и чиме да купују гласове. Али није ми јасно где се налази снага СНС-а. Нисам чуо од људи из свог окружења никог да их симпатише и да ће им дати глас.
Да ли је могуће изненађење?
Препоруке:
70
7
8 уторак, 27 март 2012 15:27
Nebojša Beatović
Iz inata protiv vlasti,makar i za Čedu!!!
Препоруке:
9
161
9 уторак, 27 март 2012 15:33
Све је тако, нажалост
Вукадиновић, по обичају, у центар. Ни по бабу ни по стричевима.
Препоруке:
62
8
10 уторак, 27 март 2012 15:37
Милић Петар Кецман
У Србији није немогућ и овакав сценарио:
Изборе добија СНС, таква каква јест -једина је у медијима представљена као опозиција ДС-у. Пошто СНС нема ништа сем медијске подршке, власт би их затекла неспремне (и овако немају ништа сем парола и општих места, ни става ни плана) и такви какви су радили би до испуњења свих циљева својих оснивача, после чега би се ДС вратио на велика врата.
Пре него помислите да је све то превише подсетио бих Вас на случај Хрватске: ХДЗ је пао у очима грађана као никада пре, СДП уверљиво осваја власт, а сада после само пар месеци од избора, СДП је навукао и афере и велико незадовољство грађана који не желе прихватити "дубоке резове" за које су гласали.
Код повлачења паралеле имао сам у виду и самосталност, како Хрватске, тако и Србије. Све ово сажео сам, тако да стане у 1000 карактера, али поента је јасна.
И иначе не разумем како је права опозиција толико јалова да не може да разбуца СНС и ДС (који се сами "намештају на пенал" и речима и делима?
Препоруке:
69
2
11 уторак, 27 март 2012 15:38
Crno-crna koalicija
Uopšte mi nije jasno zbog čega niko ne razmišlja o još jednoj mogućoj (četvrtoj) varijanti. U pitanju je koalicija SNS-a i Preokreta. Da li je moguće da niko ne vidi kako bi ova koalicija bila najbolja,. najlogičnija, najprirodnija i najevropskija? Zar nije jasno da u današnjoj Evropi najveći uticaj imaju koalicije partija desnog centra? Ako je koalicija demohrišćana i liberala na vlasti u Nemačkoj, a koalicija konzervativaca i liberala u Britaniji, zbog čega SNS kao partija desnog centra, ne bi mogla da oformi koaliciju sa LDP-om? Pa liberalna partija Čede Jovanovića već je u koaliciji sa partijom desnog centra Vuka Draškovića! Naravno da je postizborna koalicija SNS-a i LDP-a bolje rešenje od predizborne koalicije (istih partija) jer bi predizborna koalicija mogla da pokoleba neke pristalice LDP-a koji gaje predrasude prema Nikoliću i Vučiću i obratno...
Препоруке:
18
57
12 уторак, 27 март 2012 15:38
Crno-crna koalicija
Mada bi svima moralo da bude jasno da su Nikolić, Jovanović i Drašković - predstavnici iste političke opcije. Nikolić, Jovanović i Drašković prešli su ogroman put - od srpskih nacionalista do vatrenih Evropljana. Njihove partije uživaju podršku istih evropskih i preokookeanskih krugova a, čini mi se, i nekih srodnih domaćih krugova... Takva koalicija bila bi dobitna kombinacija za mnoge u Evropi i svetu, a nema sumnje da bi od ovakve koalicije najviše profitirala - Srbija!
Препоруке:
21
44
13 уторак, 27 март 2012 15:43
Goran
Odlicna analiza, pokazuje bjedu,jad i cemer ali je i dalje odlicna.
Препоруке:
46
3
14 уторак, 27 март 2012 15:45
Цмок Торонто
Радо Србин иде на изборе!
60 год.нисмо знали шта је то па што би и сада.
Од силне мудрости и година старости шефова главних партија ја би ипак за оне млађе па макар и Чеда уђе у цензус али засто се медији плаше ДВЕРИ није ми јасно.
Из ината и наде у боље мало сутра ја дајем свој далеки глас за младиће средњих год.и младог искуства,дајем за Двери ако проверени гласачки списак стигне у конзулат у Торонту.
Гласаајте по савести ако је још увек имате.
Биће те изненађени.
Препоруке:
78
4
15 уторак, 27 март 2012 15:45
The Tao of Groove
Ko veruje u postene izbore ni Bozic Bata mu ne moze pomoci. Zar vi u Srbiji ne vidite da je vec unapred sve zavrseno? Mozda je zaista bolji pogled sa strane, ali kome nije jasno da Tadic i Nikolic prave koaliciju sa svim Tadicevim trabantima taj ili je slep ili bezobrazan. Rezultati izbora su poznati, a ove predizborne nebuloze su klasicna predstava u protektoratu.
Препоруке:
52
3
16 уторак, 27 март 2012 15:52
Горан Максимовић
Знате Ђорђе, уз дужно поштовање, мени су те све ствари већ неколико година јасне. Самим тиме, чак и на ово квалитетно виртуелно мјесто, навратим понекад, чисто информативно и да прочитам понеку паметну. Карте су подијељене и једино што може да донекле узбурка ову жабокречину у колонији Србији нису голови из корнера и слично већ да ли ће Шешељ ипак да се врати жив из Хага. Какав да је, остао је одан неким принципима и спремн је да се одрекне много тога зарад њих а то је у Србији готово па јединствена појава. Све ово друго, декадентна парада кича, уопште ме не интересује. Надам се да ће их све (част изузецима) колективно однијети нека поплава која их је и избацила на површину и скинути са грбаче овог народа и земље. С поштовањем Г.М.
Препоруке:
72
2
17 уторак, 27 март 2012 15:54
срђан цонић
Лоша представа у којој ће се лоши глумци и поред незадовољства публике радовати. Тачно. Ђорђе с правом скреће пажњу да су сценаристи главни део посла завршили много пре избора и сада само уживају у плодовима свог рада. И док они уживају народ грца у беди и апатији. Због тога не малу одговорност сносе и аналитичари који се баве само анализом.Све што напишу то је тачно. Њихово понашање је прототип културног комуницарања - само аргументи без вређања-. И. Баш такви какви су они су постали неопходни статисти у представи која се игра. Да ли су тога свесни. Јесу. Да ли могу из представе да изађу. Могу. Зашто не излазе. Зашто свесно и несвесно пропагарију глумце који народ воде у пропаст. Зашто јасно и гласно не етикетирају сценаристе. За политичку апатију они сносе велику одговорност јер уместо да подрже покрете који нису у представи они их анализирају тумаче и не дају им никакве шансе на изборима који заправо то и нису. Лако је причати и писати у времену када народ гладује. Дела а не речи.
Препоруке:
40
2
18 уторак, 27 март 2012 15:55
besposleni politikolog
U pravu ste za sve. Mene su ti politikanati podsetili na onu pesmu Zabranjenog pusenja o onom rekorderu udarniku koji: prije nego pred klince izadje, koju ljutu popije, kao pjesnik sto ne vjeruje u vlastite stihove... Ali cudi me da niko od analiticara ne obraca paznju na to da predsednik Srbije, dakle svih gradjana ove zemlje, bez imalo srama i skrupula vodi kampanju za njegovu stranku iritirajuci tako veliki deo gradjana. Posto znam ponesto o pravu i politikologiji mislim da to, osim sto nije moralno ispravno, nije bas ni zakonski dozvoljeno. Mada u Srbiji je sve moguce. A koliko se secam, mislim da to nije radio cak ni omrazeni Milosevic, u vreme svoje apsolutne vlasti. A da jeste, sve demokratsko i nevladino u ovoj zemlji bi se diglo, a o osudama sa zapada da i ne govorimo...
Препоруке:
51
1
19 уторак, 27 март 2012 16:00
Др
Браво Ђорђе! Као и увек, у кратким цртама погађате суштину ствари.
Препоруке:
21
3
20 уторак, 27 март 2012 16:08
ух
Зато је чак и страни фактор, који иначе помно прати и увелико моделира овдашњу политичку сцену, овога пута равнодушнији и уздржанији него пре. Карте су мање-више подељене и скоро све битно већ се одиграло, од раскола унутар СРС,ух па до хапшења хашких оптуженика и преговора са „Приштином“. Остале су само нијансе. Запад не би волео да ЛДП испадне из парламента (а то, поготово у случају истовремених председничких избора уопште није немогуће), док Москва, која опет из различитих разлога остаје у другом плану, никако не би волела да ЛДП буде у влади. А у случају радикала, пак, важи обрнуто. А са свима осталима и на све остале и једни и други већ углавном рачунају, разуме се, сходно њихој снази и утицају.


Да, то би било углавном то. То је суштина, свиђало се то нама или не. Наравно, и ја верујем, тј. надам се неком чуду, али...
Препоруке:
28
3
21 уторак, 27 март 2012 16:12
Starac Milija
Da je čovek koga smo zvali J.B.Tito poživeo do danas, verovatno bi imali istu "slobodu izbora" kao i ovog proleća 2012.
Препоруке:
43
1
22 уторак, 27 март 2012 16:18
Симић Манојло
Не би требало користити реч "преокрет" ни под
наводницима, ни у најупозитивнијем контексту.
Она је изгубила своје првобитно значење, и данас
звучи застрашујуће.
Препоруке:
59
2
23 уторак, 27 март 2012 16:23
Горан Јевтовић
Народ који не види да смо квинслишка творевина, коме није јасно да је 5.октобар био наставак агресије злочиначких умова запада, народ који не разуме сопствено понижење и сваковрсну катастрофу, и незаслужује да има државу.

Народ који не схвата шта је данас радио Штефан Филе на Косову, и треба да буде поробљен, опљачкан до краја и уништен.
Препоруке:
74
7
24 уторак, 27 март 2012 16:34
Vlada
Sve je tako kao što kažete, Đorđe. Naročito za ovaj "veliki derbi" DS-SNS.
Препоруке:
25
2
25 уторак, 27 март 2012 16:41
џокер
Ако се сви буду радовали,онда су зарадили на народу,опет.
Препоруке:
23
1
26 уторак, 27 март 2012 16:51
Sado Marksista
Sve će to narod pomlatiti na kraju,istorija se uvek ponavlja.
Препоруке:
47
1
27 уторак, 27 март 2012 16:53
au mile
Ова анализа је у суштини тачна и више говори о успеха запада који је успео да потпуно маргинализује странке патриотсог блока које једине могу да направе преокрет у друштву. Те странке и покрети су наравно ДСС, СРС и покрет Двери.
Западу је једино битно да ове странке не освоје власт што одговара свим осталим - мање више владајућим странкама.
Пети октобар није био пораз диктатора већ губитак слободе Србије. То се сада можда и најбоље види.
Препоруке:
76
3
28 уторак, 27 март 2012 17:14
Jov
Politicko propagandi program je ovih dana nista manje nego lopata balege pravo u lice. Talog koji je zadnjih decenija unistavao drzavu sada se pojavljuje da nas spasi od njih samih i to pricama koje otvoreno vredjaju um. Staljin jedan nama treba da uvede red.
Препоруке:
29
3
29 уторак, 27 март 2012 17:33
roadrunner
Kakva demokratija, kakvi izbori, o čemu vi pričate uopšte.

To od onih par decenija zlatnog perioda Atine, u savremeneom svetu postoji samo, i to možda, i to samo na loklanom nivou u par Švajcarskih kantona.

Sve ostalo je čista zanimacija za narodne mase, s tim da je to u razvijenim državama, negde bolje ili lošije upakovano nego u Srbiji
Препоруке:
36
1
30 уторак, 27 март 2012 17:47
Влајко
Какви год били резултати избора, нама после њих остаје само да стрепимо и тугујемо.
Препоруке:
21
4
31 уторак, 27 март 2012 17:48
Пуковников ученик
Другим речима, чекају нас још четири године окупације...
Препоруке:
39
3
32 уторак, 27 март 2012 17:48
Рин о-о то
Г. Вукадиновић добро дефинише ову патетичност, посебно у првим пасусима. То се може објаснити губитништвом нације (од споља произведене) и „убијањем“ идеје да се утакмица за нацију игра до краја, тј. вечно. Жив човек има чула и најгоре што може да му се деси је да му их неко угаси. Кампање су без мириса за боље, без укуса су одавно, без додира с реалношћу а основно већина саморекламера не жели да види. Једноставно, актери нису ни друголигашки, делују униформисано као да су из једне модне куће и као да су селектовани на истом конкурсу. Зато „ одбрана Сократова“ из Хага одједном делује јаче, аутентичније, животније и највише говори о томе да је просек исподпросечности овде доминантан. То чак није ни друга лига „запад“. Политичке домаћице, које кувају увек исто јело са препознатљива два- три иста „зачина“.
Препоруке:
32
1
33 уторак, 27 март 2012 18:26
?????
Niko od ovih nije zasluzan da bude izabran. Ja ne znam sta misli srpski narod koji cuje ovo dranje zapenusenih kandidata, buducih politicara koji ce voditi Srbiju. Kad se pojave na tribini i pocnu da vicu ja imam utisak da vicu na narod, da se svadjaju sa narodom. Vrlo ponizavajuci i vrlo neiskreni i lazni nastupi.
Препоруке:
34
2
34 уторак, 27 март 2012 18:29
mimi
bit ce tu i penala...a i igranja rukom... a sudije i onako slabo vide,cuju a jos slabije pamte
Препоруке:
26
0
35 уторак, 27 март 2012 18:59
фристајло
Полако али сигурно, клизимо у неки тоталитаризам. Леви, или десни- свеједно; и то само зато, што нисмо у стању да ову целу булументу поразимо листићима. Подсећам све- по закону, ако је више од пола листића неважеће- расписују се нови избори, и на њима не мож да буде кандидат нико са тих- неважећих.
Но, то би било могуће кад би Срби напрасно постали "политички атеисти", у шта баш и не верујем...
Препоруке:
28
1
36 уторак, 27 март 2012 19:02
Ultravisitor
Srbija* lici na les oko cijeg ukopa se otimaju jedan profesionalni grobar i jedan grobar amater, koji za 12 godina nije uspeo da zatrpa klijenta kojeg je ubio nagovorom na EUtanaziju.
Препоруке:
34
3
37 уторак, 27 март 2012 19:03
Cafe
U Srbiji ima više od milion nepismenih,a tek 6,5% sa fakultetsko obrazovanje,Dinkić je jednom prevario narod za 1.000 evra akcije i znam ljude moje komšije koji su trčali 2008 da glasaju da ne bi izgubili tu fatamoraganu.Mi koji koristimo internet i na koje niko ne može utiče pričom o EU lepom životu i tim lažima e nas je teško prevariti,ali to nije realna slika Srbije.Mi smo u velikoj manjini,kad pričamo o kampanji oni imaju za cilj da prevare te nepismene ljude,narod jednostavno voli da sluša laži,ali najviše voli velike laži koje lepo zvuče.Boris Tadić neuporedivo bolje izgleda od Tomislava Nikolića,ima lepše odelo,lepši čovek,psiholog,mnoge žene glasaju za Borisa,30% ljudi na dan glasanje kad tek dobiju izborni list za koga će da glasdaju u većini budu za vlast.Dosta penzionera će glasati za vlast jer dobijaju neku crkavice,a u sebi razmišljaju ko zna šta će biti ako dodju drugi na vlasti.

Sledeća vlast će činiti:DS,Preokret,SPS-PUPS-JS,manjine,ako zatreba tu je u SRS.
Препоруке:
20
14
38 уторак, 27 март 2012 19:13
grissssssss
Da li je neko primetio koliko su blagi novi evropejci(SNS) u televezijskim duelima,gde je onaj stari Vučić koji je lepio plakate Bulevar Ratka Mladića,toliko su blagi,da je to sramota,ja mislim da oni rade za vlast.Setite se samo prošle godine u ovo vreme onog štrajkovanja gladju Tomislava Nikolića,šta reći o ljudima koji su izdali Šešelja.
Препоруке:
45
4
39 уторак, 27 март 2012 19:22
Pitanje
Nek mi neko objasni koja je svrha sranke pod imenom Dveri-za život Srbije? Jer,oni ne mogu nikako da dodju na vlast,ne mogu ni 2% da imaju.Oni su klasične salonske patriote sa zadatkom koju vlast finasira,zašto ne idu za DSS-om u koaliciju??? Ko ga oni farbaju!!

Drugo pitanje,odakle im novac za gomilu biborda po Srbiji to uopšte nije jeftino da nije od članarina?

Odgovor čekam...
Препоруке:
39
44
40 уторак, 27 март 2012 20:01
Neke
@Stradja:
zaboravili ste nesto jos vaznije, od jula nece biti para za javni sektor i naravno, ni za penzije!
Nesto cute za Smederevo i strateskog partnera.
Ko zna,mozda se utrkuju sada ko ce kome da uvali ovako ocerupanu zemlju...
Препоруке:
16
0
41 уторак, 27 март 2012 20:09
Predrag, Holandija
Zasto se u celoj prici DSS, SRS itd. izbacuju iz igre? Mislim, pustite marketinske agencije koje 'sprovode' ankete. Nezadovoljstvo u narodu je vece nego sto se na prvi pogled na RTS-u cini.
Препоруке:
46
2
42 уторак, 27 март 2012 20:18
Taмара
@Pitanje

Двери су понудиле свим странкама које себе називају патриотским да направе заједнички фронт против режима пре свега због Косова и Матохије.Предложиле су заједнички излазак на изборе,поштујући њихову предност јер су дуже у политици.
Нико им није ни одговорио на понуду,тако да не глуме ништа,него желе добро својо земљи и народу и велика већина младих људи ће гласати за њих,јер од ових других се немамо више чему надати.Имају одличан програм,нису непознати,12 година су били НВО и свој глас ћу им од свег срца поклонити,као и моја породица,родбина,пријатељи и комшије.
Препоруке:
52
15
43 уторак, 27 март 2012 20:28
Vladimir Đilas
Ne zaboravite da je iznenađenja bilo na svakim izborima. Ovoga puta iznenađenje će biti DVERI.
Živi bili pa videli.
Препоруке:
46
14
44 уторак, 27 март 2012 20:41
Тамара
@Pitanje

Новац добијају од народа,имају пројекат 2000X500,две хиљаде људи им уплаћује месечно по 500 динара,затим им доста помаже наша дијаспора,која их здушно подржава,а локалане канцеларије финансирају се од прилога чланова тог града.Спотове,прилоге на сајту,раде они сами јер међу њима има стручњака за све области,па и за маркетинг,дизајн,рачунаре итд.
Препоруке:
46
10
45 уторак, 27 март 2012 20:54
Дејан
За питањеМлади људи, свесни су да је Србија у огромној кризи. Окупио их је патриотизам и вера - они су у огромној већини верници.Са идеалистичким ставовима иду на изборе, рачунајући прилично наивно да имају шансе јер већина људи изражава незадовољство или гађење према постојећим политичарима.Онда се појави пар људи, кажу - момци само ви можете да спасете Србију из ове жабокречине, ми ћемо да помогнемо.Одједном плакати, билборди и остало.На дан избора Двери добију 3,5%, ДСС падне испод цензуса или добије тек нешто више од 5%.Оних 3,5% гласова за Двери оду у кош највећих странака по Донтовом систему бројања гласова, који важи код нас.Американци имају израз - корисни идиот.
Препоруке:
26
14
46 уторак, 27 март 2012 20:56
Ружичасти пантер
Ствар није за смејање, јесте за нервирање, али није баш ни за очајање. Можемо ипак да гласамо за неку од тих патриотских странака. Истина, постоји могућност да и они обрну ћурак као Тома - али ако нећемо да изађемо на улице то је једино што нам преостаје.
Препоруке:
23
0
47 уторак, 27 март 2012 20:59
@Владимир Ђилас
Из Ваших уста у Божије уши.
Препоруке:
15
0
48 уторак, 27 март 2012 21:34
Рин о-о то
@Дејан пише о „корисним идиотима“. Николић је морао да изађе из парламента па да оснује СНС и ту онда нема љутње. Зашто? Зато што сам ја дао глас СРС-у на прошлим изборима а не имагинарном и на изборима 2008 не постојећем СНС-у. Ја сам преварен и многи. То није политика, то није ни неморал то је форма „најкориснијег идиота“. Не знам ко су и шта су Двери. Али Двери постоје пре СНС-а а ипак су у непоштеној позицији! СНС агитује и тргује 4. године из парламента, илегално! Двери не могу да добаце ни до кавог цензуса па ни оног каквог имају Шиптари из прешевске долине (по аутоматизму)...
Препоруке:
23
8
49 уторак, 27 март 2012 21:35
Рин о-о то
...@Дејан ... Дакле, прича о идиотима је у току али моје бирачко право не може бити конвертовано у корист „најкориснијег идиота“ коме сте овде адвокат. Ако тако мора да буде(ко то каже да мора?), онда су сва средства дозвољена у назовиполитици. Политика ту престаје да постоји а бојим се и уређен живот. То је стварање морбидног амбијента који бајчетинац и онај поред њега неузимају за озбиљно нити схватају личну одговорност за последице у овој држави. Недам мој глас од јуче за покварено данас, нити мој глас данас за покварено сутра. Јел нешто није било јасно!?
Препоруке:
16
8
50 уторак, 27 март 2012 21:47
astor
Mozda su se akteri politickog zivota dogovorili,mozda su vec podelili resore ali postoji ona narodna koja prosto kazePrvo skoci pa reci hop.To sondiranje politickog raspolozenja moze da prodje u USA jer tamo postoje, dve tkzv.pol.partije ali ovde ,kod nas Srbalja.....jok cccPotcenjujete,prazne duse,ljude gladne pravde,ljude koji su ponizeni,bez perspektive,bez nade a takvi su pre svega nepredvedljivi i njih je je bas briga sta se vrti na tel.ekranima.Lonac je prazan, ej bre ljudi dotle je doslo.....Izlaznost ce biti velika,rezultati neocekivani za stranke na vlasti.Ako niste primetili u Srbiji je trenutno TISINA, NAROD CUTI a to je nova dimenzija stanja kolektivnog duha.
Препоруке:
17
2
51 уторак, 27 март 2012 22:03
Дејан
За "Рин о-о то"

Колико и за кога су људи гласали 2008. године ће да покажу избори.

Ако СНС освоји више гласова од СРС, нарочито ако освоји знатно више гласова, онда то није превара, него воља већег броја гласача оне СРС из 2008.

Да посланик није власник свог мандата, не би постојале бланко оставке, већ би странка једноставно сменила свог члана-посланика и поставила другог у Скупштину на његово место.

СРС је задржао 3/4 посланика, у СНС је отишло 1/4. Чекај изборе па онда причај о превари.

Мало поразмисли о појму "бланко оставке" пре него што бацаш около изразе као "превара".
Препоруке:
6
32
52 уторак, 27 март 2012 22:13
Oli
Na TV se vrte spotovi koje gleda samo onaj ko ih je i snimao, a ostali srećom imaju daljinski upravljač, pa kad predizborni spot krene, okrenu susedno dugme i Bog ih odmah blagoslovi. Kakav je to smor svima i stvarno kao da svi jedva čekamo da se ovaj pozorišni komad sa svim dosadnim glumcima završi.
Препоруке:
20
0
53 уторак, 27 март 2012 22:20
Даница Петровић
У овом тренутку заиста је тако - муљаво,али има назнака да ће ови избори бити почетак великих промена.За те ће промене бити потребан период од пар година,али не више.Шавови су већ скројени.
Странци су у формирању тих шавова имали највећу улогу.Били су много успешнији док су скривено муљали.Претерали су у муљању,отворено су се показали и пресекли као у епској поезији - на три половине:
1.Нема игре са Швабом,поклекни као ђоја на једно колено и чекај Русе.Они споро крећу,али брзо завршавају.И тад ћути јер Турке и Кинезе још нико није пребројао:ДС(најели се),СПС(старе лије,највештији),СНС(ипак мала српска врата),а биће и ДСС капутића.
2.Ма само да је мени мој трбендер пун и брига ме за сељобере,странци су закон:ДС,ЛДП,СПС,а ако њима нисмо задовољни,вирнућемо у СНС тањирче.
3.Из ове се коже не може ,мушки - па ком опанци ,ком обојци:СРС(биће опасно јаки),Двери(пријатно изненађење),ДСС(здраво језгро).Ова група има потенцијал за квалитетне промене.Њихова је будућност.Добиће притоке.
Препоруке:
33
2
54 уторак, 27 март 2012 22:21
Милић Петар Кецман
@Дејан
Колико и за кога су људи гласали 2008. године ће да покажу избори.
Алал вера мајсторе!
Препоруке:
9
3
55 уторак, 27 март 2012 22:24
Биљана Николић
Сву срећу и максималан могући успех желим Дверима на изборима, исто важи и за СРС, иако они нису моја опција. Моја опција је ДСС.
НЕ РАЗУМЕМ ЗАШТО СЕ ПРИСТАЛИЦЕ ОВИХ СТРАНАКА МЕЂУСОБНО ОТИМАЈУ О ГЛАСАЧЕ? Не разумем константно међусобно надмудривање, калкулисање и саплитање.

Зар не би требало да заједнички циљ буде повећање укупног броја гласача патриотског блока? Зашто се боримо за пресипање из ДСС у СРС и Двери или обрнуто?

Сваком ко помисли да је овај коментар писан због забринутости за ДСС, одмах да кажем - није у праву.

Зар није право питање зашто СНС уместо - СНС ће Србију увести у Европу - не каже - СНС ће Србију ОДБРАНИТИ од Европе и уцена?

Зар се не може бацити акценат на то да сваки производ који купимо има декларацију о пореклу и квалитету, а ЛДП рекламира Србију као робу са грешком без порекла?

Зар ћемо се стварно ситити једни другима ко је од ове три странке освојио више гласова док нам се СПС, УРС, ДС, смеју у брк.
Препоруке:
43
1
56 уторак, 27 март 2012 22:25
Рин о-о то
А то вам је та успешна стратегија? Преваранти! Крадете гласове (не на бројању а могу да замислим тек оно које предстоји) него институционално уз подршку Тадића, Чеде Јовановића и сличних ( „2- 3 зачина политичких домаћица“). Ко су вам гласачи? Бивши СПО, 9. Март, популистички погубљеници који су чинили кворум 5. октобра који верују у улично боље сутра после перформанса „најкориснијег идиота“ који штрајкује жеђу да би животну патњу мученика у Хагу, медијски препокрио и извргао руглу (по савету неке америчке пропагандистичке НЛП секте) . Где ће вам душа?! Метохија, светосавска има да Вас пита кад тад! Од мене само жаљење! Дао сам све од себе, макар само писањем. Бог ми је сведок!
Препоруке:
23
0
57 уторак, 27 март 2012 22:33
јова
@Дејан
Оних 3,5% гласова за Двери оду у кош највећих странака ...

@Рин о-о то
Двери не могу да добаце ни до кавог цензуса...

Управо зато ДСС мора да прихвати Двери.
Препоруке:
19
7
58 уторак, 27 март 2012 22:58
Милан Николић
Нико као господин Вукадиновић и НСПМ не успева да српску стварност прикаже у огледалу, објективно, кратко и прецизно. Да ли би можда ви могли да будете тај потребни патриотски "пијемонт", "шут из корнера" и "тројка са пола терена"? Знам да шансе нису велике, али ситуација је заиста очајна.
Препоруке:
23
0
59 уторак, 27 март 2012 23:25
Ружичасти пантер @ Биљана Николић
У праву сте, Биљана. Али лидери патриотских странака су ти који би морали да нађу начин да се гласови ДСС-а, Двери и СРС-а на неки начин обједине. Као појединац ја само могу да се уклопим у свој круг пријатеља, колега, рођака и да направим компромис.Ако ће већина њих бити за ДСС даћу им и ја свој глас. Исто важи и за Двери. Моја опција је СРС из поштовања према Шешељу. Али ако би већина била за ове две странке ја бих се томе приклонио. Само нисам уверен да та моја "стратегија" много вреди уколико се на нивоу патриотских странака не нађе нека права и озбиљна стратегија.
Препоруке:
32
1
60 уторак, 27 март 2012 23:34
Pittanje
@Tamara

Zakup sedmodnevnog bilborda košta 700 evra,ja Dveri vidjam mesecima po gradu računica za jedan mesec za jedan bilbord ide 700 Evra puta 4 nedelje=2800 Evra a bogami bilborda ima po celoj Srbiji,to ne može da se finasira od članarina i donacija,za to treba ozbiljna lova.

U Dverima ima dosta pametnih ljudi to niko ne spori,tek su krenuli u politiku,logika zdravog razuma nalaže da se oni kao stranka koja ne može da očekuje neki ozbiljan rezultat priključi nekoj stranci sa već izgradjenom infsrastrukturom,ako im ne odgovara SNS što ne odu u DSS njihovi stavovi su slični ili što se ne priključe SRS,ne mogu oni da ucenjuju sa nekim svojim programo ostale,veće stranke,šta oni očekuju da se Koštunica priključi njima?!


Kad bi se Dveri priključili DSS ili SRS njihova politička angažovanst bi imala smisla,ovako to je više štete nego koristi,ubedjen sam da rade po zadatku, neće me niko ubediti u suprotno.
Препоруке:
18
21
61 среда, 28 март 2012 00:34
Марко Дарковић
ДС и СПС неће имати довољно, а убеђен сам да УРС не прелази цензус јер ако пређе онда нешто није у реду са менталним здрављем нације. ЛДП је на ивици цензуса као и ДСС, али обе странке ће прећи цензус.
Све зависи и да ли ће се Шешељ вратити јер то значи нагли суноврат СНС-а, а раст ДС-а и СРС-а. Све у свему, сигуран сам да ће СПС и после наредних избора бити у Влади Републике Србије.
Препоруке:
9
3
62 среда, 28 март 2012 01:01
pinokio
Pitanje je samo tko bi promovirao-propagirao nevazece listice,a resenje je genijalno.
Препоруке:
6
8
63 среда, 28 март 2012 01:19
Aleksandar
A gde je srpski Front Gauche kakav ce uskoro pobediti u Francuskoj?
Препоруке:
4
0
64 среда, 28 март 2012 01:25
Boban
Čitav život sam zamišljao da živim u normalnoj demokratskoj zemlji nalik na zemlje u koje sam ulazio kao u obećani raj. Nisam bio sam. I mnogi su zajedno samnom nekad delili sličan doživljaj. A onda se prvo iz naučnih elita pa onda i društvenih izli jedna kloaka najprimitivnijeg nacionalizma i zagadi čitav duhovni prostor. Stvari se postaviše naglavačke. Nasta totalna konfuzija kuda treba da ide ovo društvo. Umesto jasnih pojmova napretka, savremenosti, razvoja nauke i obrazovanja, pojaviše se ideolozi lova u mutnom. Ponudiše ovom narodu lažne slike o veličini, prodadoše mu retuširanu tradiciju poput nekadašnjih bojenja slika iz vojske, teokratske besmislice i neokomunistike religiozne rituale, tako zamutiše vodu da su ljudi počeli tumarati potpuno obnevideli. I tako tumaraju skoro 25 godina, tražeći u toj zamućenoj bari lidere, jednako obnevidele od blatnjave vode. Nikom ne pada na pamet da izađe iz te baruštine, ode pod tuš i postane civilizovani građanin ujedinjene Evrope.
Препоруке:
0
27
65 среда, 28 март 2012 03:26
Prejo
Ako hocete da vidite ko ce formirati sledecu vlast, samo pratite sta SPS govori i radi.
Vlada DS+SNS je nemoguca.
DS+Sps+LDP nemaju dovoljno i nije suludo ocekivati da im SRS da (manjinsku)podrsku.
SNS moze da formira vladu samo sa DSS i SPS.
DSS ce napraviti tacno duplo od onoga sto im se sada predvidja sto ce napraviti "pat" poziciju u kojoj ce odlucivati SPS i SRS.
Posto SRS vise voli propast zemlje nego SNS evo Vam odgovora.
SPS kao stranka vrhunskih pragmaticara (koje Rusi podrzavaju) ce uvek ici sa pobednikom.
SRS ce uraditi ono sto je na poslednjim izborima uradio SPS."Salto mortale".
Dace manjinsku podrsku DS+SPS za formiranje Vlade.
"Gde god se okrenes, dupe ti pozadi" ili
"Nebojte se, dobro biti, nece".
Препоруке:
6
13
66 среда, 28 март 2012 08:02
tvrfoglava
Што не радите као ја - променим канал чим се појаве спотови изборне кампање и рекламе. Рекламе вас бар о нечем обавештавају а ови - не знам,не гледам, али имам искуства од раније а знам им и праксу.
Препоруке:
13
0
67 среда, 28 март 2012 08:29
Лаповац
Баш све тако. Фарса да не може да буде фарсичнија. И шта сад, да и ми будемо учесници по сваку цену.
Препоруке:
8
1
68 среда, 28 март 2012 08:46
Раде
"Зато је чак и страни фактор, који иначе помно прати и увелико моделира овдашњу политичку сцену, овога пута равнодушнији и уздржанији него пре."

Оваква луцидна запажања, поред свега осталог, још једном потврђују да је господин Ђорђе Вукадиновић три корака испред... Да су га политичари више слушали, не би било лоше.
Препоруке:
13
1
69 среда, 28 март 2012 09:38
Mikula Mali
Poceli smo da oremo njive,hranimo krave i nema problema za poljoprivredu.Jos kad bi izbori bili svaki dan, nasi seljaci ne bi morali nista da rade.Sve poslove bi im uradili politicari.
Postovani Djordje,
ovo je najlosije lutkarsko pozoriste i jadna nam sudbina bilo ko da dodje.Oni su se toliko nakrali i jedni i drugi bez razlike da ne mogu da naprave rezove koji su potrebni nasoj drzavi.Ako je to ona uopste?
Препоруке:
12
1
70 среда, 28 март 2012 11:19
Милош
Зашто Нова српска политичка мисао не би прешла у дело и опробала се као партија?
Препоруке:
13
0
71 среда, 28 март 2012 11:23
Стојан Станојевић
Ово је, нажалост, истина. Ја сам имао то искустуво од 4 године да видим све то изблиза и осетим на "својој кожи" ту јаку људску потребу да се "преживи". Срећан сам што сам остао до краја волонтер и читав, физички и ментално, мада ме то коштало много изгубљеног времена и доста потрошеног новца. Али, свака школа се плаћа. Та истина се сатоји у томе да више од 90% људи у странкама су ту само због "преживљавања", јер нису способни да на други начин зараде себи за живот или обезбеде себи сигурност посла.
Препоруке:
13
1
72 среда, 28 март 2012 12:07
Милодан
Највише се лаже:
1. Пре избора.
2. За време рата.
3. После лова (или риболова).
Препоруке:
20
0
73 среда, 28 март 2012 12:15
odgovor na " Pitanje"
Odakle pare DVERIMA, pa jedan je odgovor da su ih mozda ukrali, drugi da su ih dobili od tajkuna, nekih ambasada ili mozda i od dobrovoljnih priloga. E sad recimo da je bilo koja varijanta tacna a mi to ne znamo, A sigurno znamo da da su sve ostale stranke, partije u parlamentu manje vise korumpirane i sluze se prljavim novcem, postavlja se pitanje kome da vjerujemo, uz to joz da vidimo kakav ko ima program, ne obecanja.Znaci ako imamo vodu za koju sigurno znamo da je zatrovana i vodu za koju ne znamo kakva je, za koju da se odlucimo!? Promjene izazivaju strah, a strah nije dobar pri rasudjivanju, zato oni koji biraju zatrovanu vodu i ne misle svojom glavom, neka se ne brinu ima ko misli za njih.. moglo bi se o ovome dosta pisati.
Препоруке:
11
0
74 среда, 28 март 2012 13:18
@Aleksandar
Ако мислите на Оланда, у великој сте заблуди. Не знам да ли ће победити на предстојећим изборима али у сваком случају он није левичар (мада је себи прилепио ту етикету) нити његова партија има било какве везе са оним што би требало да буде левица - политика која обезбеђује добробит већине грађана а не заштиту интереса једне моћне мањине.У његовом програму све се своди на неки проценат опорезивања више или мање финансијске олигархије. Укратко, суштина је иста као и у Саркозијевој Унији за народни покрет. Разлика је само у нијансама баш као што је то случај са ДС и СНС у Србији.
Препоруке:
6
0
75 среда, 28 март 2012 17:11
Aleksandar
@Aleksandar

Ne mislim na Olanda, on je socijalista a ne Front Gauche.
Препоруке:
2
0
76 среда, 28 март 2012 21:51
Ружичасти пантер @Aleksandar
Front de Gauche је једно прилично шарено друштво интернационалистички оријентисано (што ће рећи анационално). MRC(Mouvement républicain et citoyen) Жан-Пјер Шевенмана (великог пријатеља Срба) је одбио да им се придружи јер се „Европа не може градити без нација а још мање против њих, јер су националне државе једини начин да се грађани демократски изражавају и једини начин за остваривање солидарности“.
Колико знам у редовима Front de Gauche је и једна фракција LCR-a (Револуционарне комунистичке лиге) тј. француских троцкиста. Све у свему, ја им не желим успех на изборима.
Препоруке:
4
0
77 среда, 28 март 2012 23:44
NikFreak
Apsolutno briljantno !!!
Najrealnija i bolno tačna prognoza i viđenje političkih, a i ostalih prilika u Srbiji u ovom trenutku.
Препоруке:
2
0
78 четвртак, 29 март 2012 11:53
Žiko
Ono što je sigurno na izborima se vodi samo borba za fotelje koje uz udobnost nečijoj pozadini vode svim mogućim privilegijama i nezakonitom bogaćenju. Dakle svi koji se kandiduju manje više to čine zbog isključivo ličnog interesa. Kada se zauzmu fotelje i kancelarije onda će se sa tih mjesta voditi veoma prljav i oštar medjupartijski rat...do sledećih izbora i onda opet dalje...isto, ako šta ostane od Srbije, ako Srbija ne umre ili ne bude rasparčana i pojedena od naših dobrih komšija kojima voda već ide na usta. Srbiji su potrebne patriote...ljudi koje je vole i koji vole svoj narod, ako ih uopšte ima. Znam da riječ patriota ili rodoljub ove "demokratske" snage asocira na rat ili želju za ratom. Ne. Patriote bi vodile rat sa mafijom koja se instalirala u institucije, rat sa tajkunima i rat za oživljavanje ekonomije i naročito poljoprivrede. Da li imamo takve ljude stvarno ne znam, jedino se nadam da ih ima. Pokušajmo ih prepoznati u gomili na listama.
Препоруке:
6
0
79 четвртак, 29 март 2012 16:43
Marko
Gospodin Vukadinovic govori iz perspektive nezavisnog intelektualca, koji nema pritisaka sa strane i zato je ono sto iznosi njegovo originalno misljenje.U potpunosti se slazem sa gore navedenim tekstom o pocetku izborne kampanje u Srbiji.Na pocetku ove trke URS deluje nekako najubojitije, kao da najvise novca imaju za kampanju.Ostali se polako zahuktavaju.Moj izbor je uvek bio a bice i ovaj put DSS.Presli cenzus ili ne imace moju podrsku.Politika ipak nije moda da bi ste nosili nesto samo jedno leto zato sto je to ,,in,,.Zelim i Dverima puno uspeha na predstojecim izborima.
Препоруке:
5
0
80 петак, 30 март 2012 06:10
Dzo Bagerista
Kad prodju izbori palim bager !
Препоруке:
2
0
81 петак, 30 март 2012 21:25
Ban Župan
Borba protiv korupcije?

Ima li ikakve težine priča o tome u ovaj predizborni čas??? Bilo da se čuje od strane vlasti, bilo opozicije. Istina, ovo sa strane opozicije je neka vrsta meke korupcije, JER SU ĆUTALI. Svi su oni proteklih godina primali svoje funkcionerske plate i prinadležnosti čiji je iznos na mesečnom nivou veći od ukupne otpremnine nekog radnika iz proizvodnog preduzeća koje je prodato u procesu privatizacije. Od tog radnika su očekivali da sa to nešto novca plati sve svoje akumulirane troškove i da se snađe. Eventualno otvori malo preduzeće "motor razvoja ekonomije". Kad im je ponestalo izvora od rasprodaje svega što je postojalo ovde do njih, onda su se zaduživali do nekih 35 milijardi evra duga, jer naravno oni pošteno rade svoj posao i treba im novac za to, a norod je ako se nije snašao postao raja. Zaostali deo društva koji ne razume savremene trendove. Tako političari razmišljaju. NARODE U PAMET SE! NE TREBAJU NAM ONI KOJI PRAVE IGRANKU I PREDSTAVU ZA SVE
Препоруке:
2
0
82 субота, 31 март 2012 09:21
Bianca
Dosta te ravnodusnosti, tako lijepo zacrtane u Evropskom scenariju za Srbiju. Treba da svatko sa glasom izadje na izbore za Skupstinu, i da glasa za Naprednjake. Ako ljudi misle da ce ta partija danas otvoriti svoje karte, i doci na nisan elite koja vrsi meku okupaciju zemlje, onda ljudi zaista zasluzuju sve sto dobiju. Politicke promjene se moraju desiti ispod radara, i da imaju OGROMNU podrsku naroda. Danas ta sansa postoji, ali ako Naprednjaci ne dobiju VELIKI MANDAT, nece biti sanse za promjene. Raznorazne koalicije su samo formula da se meka okupacija zemlje nastavi, i da se sprovodi politika teritorijalne podjele sa ciljem unistenja autohtone industrije, nauke i tehnologije. Da se zemlja osposobi za strane fabrike kao snabdjevac jeftine radne snage, i da se posveti "turizmu". A djeca ce biti skolovana da popune redove radne snage na zapadu, i da poprave genetsku sliku Zapada. Prema tome, ni jedan glas Dinkicu i drugima partijama na vlasti, i masovno za Naprednjake.
Препоруке:
0
2
83 четвртак, 05 април 2012 12:18
Bojan
SRPSKE DVERI su jedina opcija na izborima za koju moze da glase svako kome je do morala, casti, bolje buducnosti i novog drustva bez korupcije.
Препоруке:
3
4

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер