Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ruska emigracija traži izmeštanje Lenjina iz mauzoleja

Komentari (61) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 17 februar 2012 17:12
Nikolaй
To je trebalo uraditi još 1991. godine. Sramota je da i dan-danas u skoro svakom ruskom gradu stoji Lenjinova statua. To je kao kada bi u Nemačkoj postojali spomenici Hitleru. Bukvalno. Jedina razlika je što je Hitler manje ubijao Nemce, a više ostale, dok se Lenjin fokusirao uglavnom na Ruse. Trideset miliona Rusa je taj kasapin pobio. I oni mu još drže spomenik.
Preporuke:
46
151
2 petak, 17 februar 2012 17:53
Mario Kalik
A koliko miliona ljudi vi nosite na svojoj duši?! Koliko težaka, kmetova, sirotinje? U Rusiji je feudalizam zvanično ukinut tek u drugoj polovini 19. veka. I sad ovi ispadoše glasnogovornici "modernizacije"?!

Šta je modernizacija ako ne sekularizacija, industrijalizacija, opismenjavanje, obrazovanje, podizanje životnog standarda itd.? I je šta je od svega toga bilo pod ruskim kneževima, kneginjama, grofovima i njima sličnima?! Jedno veliko ništa. Sve to donose boljševici i modernizuju Rusiju za par decenija, dok je Zapadu trebalo par vekova. SSSR postaje druga svetska sila, a u mnogim aspektima prva.

A ove priče o "milionima" čas Lenjinovih, čas Stanjinovih žrtava odavno su postale otrcane i smešne. Neko zaista misli da će sto puta ponovljena laž postati istina. Ljudi, Gebels je umro, a i mi nismo tako glupi i naivni.
Preporuke:
108
36
3 petak, 17 februar 2012 18:34
Igor (ZG)
Javili se grofovi i knezovi da pričaju o modernizaciji Rusije!?! Potpuno se slažem sa komentarom uvaženog gospodina Maria Kalika.
Preporuke:
39
31
4 petak, 17 februar 2012 18:36
Citalac
dok se Lenjin fokusirao uglavnom na Ruse. Trideset miliona Rusa je taj kasapin pobio. I oni mu još drže spomenik.



Tristo miliona. Ta antisovjetska propaganda je toliko vulgarno glupa da je ne treba ni komentarisati, ali se u javnosti vec do nesvesti udaraju cifre koje je smislila nacisticka propaganda tridesetih, pa reprodukovala prvo medjuratna anglosfera ( u SAD Herstova medijska imperija i kolonijalni magazini u Britraniji) a tokom Hladnog rata preuzeli vojno-propagandni biroi Vasingtona i Brisela uz, gle cuda - PONOVNO saucesnistvo bivsih nacista. I sve je to dokazano.


Ne sporeci zlodela ranih boljesvika (zasto li se cuti o zlodelima belih u tom gradj. ratu?), prica o '30 miliona pobijenih Rusa za vreme Lenjina/Staljina' je nista drugo do najmracnija propaganda mrzitelja SSSR (ekstremna emigracija je tu puki izvodjac).

Nikolaj, ovi koji stavljaju znak jednakosti izmedju SSSR i Hitlera, cine to jer zele da rehabilituju nacizam. Nemojte i Vi.
Preporuke:
41
21
5 petak, 17 februar 2012 18:43
Igor (ZG)
Rusija je za vrijeme knzova i grofova bila jedna zaostala ruralna država u kojoj je prosječan čovjek bio jako siromašan. Komunisti su od nje napravili atomsku, industrijsku, svemirsku i vojnu velesilu koja je lansirala prvi satelit, poslala prvog čovjeka u svemir, napravila prvu atomsku centralu u svijetu (u Obninsku).
Preporuke:
39
22
6 petak, 17 februar 2012 19:16
Svetislav Kostić
Nikolaй, Nikolaй tы net prav! Poэetomu čto Rusiji, ruskom narodu i njihovom Putinu nedostaje na vratu samo još jedna petokolonaška aristokratska banda, kao da već i tamošnjeg neolibelarističkog smeća nije dosta kakvo se namnožilo za vrijeme mandata Medvjedeva i samoga neolibelariste.
Preporuke:
35
14
7 petak, 17 februar 2012 20:03
Svetislav Kostić
An pasan! Mi srbo-i rusofili nećemo ostati bez posla! Od Kada NSMP namjerno ili omaškom objavio Studiju Maria Kalika o "starim i novim kvislinzima u Srbiji", masa prikrivenih "građana" druge Srbije i potencijalnih kolabolatera navalilo da gostuje na tribini NSMP.

Nikolaя, za ime boga, ne ubrajam u takve, nego u jednog od nas rusofila, koji naprosto ne trpi komunističke Sovjete, što i ja nekad u mladosti činio da bi tek kada se Zapadu i NATO-u zagubio Sovjetski Savez shvatio da nam se na vrat navalilo jedno još nadaleko veće zlo od nacističkog.

Jer Hitlerov nacizam trajao u praksi svega nekkoliko godina a ovi danas što su u formi EU-i NATO direktni nasljednici nacističkog Trećeg rajha, žare i pale već punih dvadeset godina, dovoljno dugo da nacističkom ideologijom zatruju i dobar dio srpskog stanovništva u Srbiji u čemu imaju podršku i od NVO i vladajućih struktura u Beograd.
Preporuke:
16
11
8 petak, 17 februar 2012 20:18
Dušan
Kad mi držimo pepeo Tesle u muzeju, mogu i Rusi mumiju Lenjina u mauzoleju...
Preporuke:
5
25
9 petak, 17 februar 2012 20:41
neverovatno
Da stvar bude još gora. dotični čak i nije Rus, kao ni njegov naslednik. Ali šta da se radi. Imao sam priliku da u nekim crkvama na Uralu i u Sibiru vidim FRESKE i IKONA koje prikazuju dotične... Strašno
Preporuke:
15
19
10 petak, 17 februar 2012 21:13
boris
I mi bi trebali da izmestimo ono ruganje Srbiji i Beogradu.Mislim na kuću cveća:-)
Preporuke:
29
10
11 petak, 17 februar 2012 21:21
Peter RV
Potpisujem.
Preporuke:
13
8
12 petak, 17 februar 2012 21:25
robokap@mario kalik@svetislav kostić
Druže Kalik prekasno si se rodio da budeš novi STALjIN a ti STARINO SVETISLAVE izgleda da si ostao ono što si i bio ORTODOKSNI STALjINISTA.Teško ovom narodu da si Mladi filozofe(OSTRAŠĆENI STALjINISTO ) bio neko i nešto u Srbiji 1944. A tebi Svetislave DŽaba ti pravni fakultet kad si takav Ostrašćeni STALjINISTA.ŠTA VAS briga za Unutrašnje stvari RUSIJE.Da vas možda ne muči otvaranje arhiva ili ne daj BOŽE restitucija.MARIO baš me zanima da li ovako ostrašćeno predaješ i studentima.Dal moraju da znaju samo "KRATKU ISTORIJU KPSS_komunista".Šta će im Aristotel,Platon,Kant,Hegel i ostali.SAMO MARKS ;ENGELS ;LENjIN I KARDELj:A da ne pričam da je verovatno za tebe posle HRista najveći TITO:
Preporuke:
15
73
13 petak, 17 februar 2012 21:27
Tuljanin
Kako to da se odbrana SSSR-a okončava u pljuvanju carevine? "Carevina je bila ovakva i onakva". Pa dobro. Ali kako je onda postala tako velika? I uopšte, odakle zlatni i srebrni ruski vek? Odakle Dostojevski, Leontjev, Solovjov, Berđajev, Blok? Odakle "Moskva - Treći Rim"? Možda iz šinjela Černiševskih i Njekrasova? Možda iz sa-zapada-uvezenih-petparačkih soc-pamfleta? Možda iz ludila raznoraznih Šigaljova? - Razmislite: možda su "uspesi sovjetske Rusije" u tešnjoj vezi sa tradicijama carstva no što bi vi to voleli da priznate? Možda KGB nastavlja Ohranku? Možda Staljin nastavlja Ivana? Možda Šostakovič i Prokofjev nastavljaju Musorgskog i Skrjabina, a Pasternak i Mandeljštam Tjutčeva i Batjuškova? Možda su Tuhačevski i Žukov pitomci carske vojne akademije? Razmislite i o dobrom i o lošem: i o "velikoj Crvenoj armiji koja maršira starim korakom" i o sudbinama Berđajeva i Florenskog. I, na kraju: Lenjina treba sahraniti u Uljanovsku. Središnja tačka Rusije će pre ili kasnije biti "trg Dostojevskog".
Preporuke:
28
9
14 petak, 17 februar 2012 21:29
s.j. Mislio sam direktno odgovoriti na nebuloze nekih iznad, ali neću. Nemam živaca za svađu.
Lenjin je bio ekstremista i njegov komunizam (POSEBNO njegova LIČNA verzija komunizma) je bio jedna podla i izvitoperena doktrina koja je Ruskom društvu donela najviše zla. Lenjin nije dostojan nikakvog poštovanja, ali možda nije vreme da se preseljuje iz mauzoleja. Čisto radi nacionalnog jedinstva, jer nije vreme za stvaranje dodatnih svađa (znači, NE SADA; i NE radi njega samog, VEĆ radi NACIJE).

Što se 'zlodela belih' tiče, koje pominje jedan prepoznatljivo neupućeni gospodin, bilo ih je. Ruski car nije na adekvatan način odgovorio na potrebe naroda, dobrim delom zahvaljujući pritisku aristokratije. Ali to nije toliko bilo zbog moći, koliko sraha od novotarija koje su pretile celom društvenom uređenju. Novotarija koje su bile destruktivne i opasne.

Bilo kako bilo, beli su barem bili ljudi koji su grešili. Crveni ideolozi su bili osobe koje je krasila arogantnost i patološka mržnja prema celom nasleđu čovečanstva. Moral, umerenost i nenasilje su im bili strani, i zato su toliko zla počinili
Preporuke:
22
69
15 petak, 17 februar 2012 21:30
Vladislav
Nemoguće je debatovati sa braniocima pravednog lika i dela proleterskog faraona. Jer, ljudi koji su u stanju da veruju u pravednost i opravdanost tako zle, opake, čoveko i bogomrzačke zavereničke organizacije, kakva je bila boljševička, ne rasuđuju u kategorija dobra i zla o očiglednim događajima i njihovim posledicama. Oni, nažalost, javno i dobrovoljno pripadaju etici koja je suprotstavljena hrišćanskoj, koja je metafizički obelodanjena ritualnim oceubistvom - ubistvom Svetog Cara i njegove Svete porodice, i koja je "izgradila" prodavce oca i majke i ubice braće za ciljeve revolucije i klasnu stvar. Tako da je razgovor sa takvima - razgovor gluvih.
A borci protiv "petokolonaštva ekstremne emigracije" kao da su svoje stvaove i inspiraciju crpela iz pamfleta ČK ili OZNA-e. Trebalo bi da se, pre svojih teških ocena, zamisle o tome ko je zaista bio "peta kolona", i da, za početak, pročitaju ko je u Svetu Rusiju došao blindiranim nemačkim vozom, edabi se ostrvio na sve carsko i pravoslavno.
Preporuke:
20
6
16 petak, 17 februar 2012 21:37
s.j. @Dušan - Dve sasvim različite stvari.
Potpuno ste promašili temu.

Sporedno u slučaju Tesle je što nije sahranjen kako nalažu naši običaji, već izložen kao ekponat. Baš nalik na mašine koje su takođe izložene, jer za komuniste ni čovek nije ništa više od biološke mašine.

Znači, tu se bunimo jer želimo da bude sahranjen po normalnom pravoslavnom obredu, kako je, koliko se može zaključiti, i sam želeo.

Sporno u slučaju LENjINA je to što je bio pokretač jedne užasne ideologije, koja je bila direktan razlog za smrt miliona ljudi, kao i moralni nazadak društva.
To nema veze sa načinom sahranjivanja (ili, u ovom slučaju, izlaganja), već sa činjenicom da se slavi jedan zlotvor.
Preporuke:
11
4
17 petak, 17 februar 2012 22:21
Citalac
Sporno u slučaju LENjINA je to što je bio pokretač jedne užasne ideologije, koja je bila direktan razlog za smrt miliona ljudi, kao i moralni nazadak društva.
To nema veze sa načinom sahranjivanja (ili, u ovom slučaju, izlaganja), već sa činjenicom da se slavi jedan zlotvor.



Tesko da je moglo u veci 'nazadak' od onog u kojem jednom izmucenom, neobrazovanom i NTMODERNOM zemljom POCETKOM DVADESETOIG VEKA vladaju princeze i plemici sa crnomagijskim sesijama. TO je bila svakodnevica plemstva, o dekadenciji da ne pricamo. Pisao je Berdjajev o tome a covek nije bio komunista.

@ Ovaj sto bi da otvara arhive

Pa vec su otvoreni. I cuti se o tome. Jer je naci-kapitalisticka fantazija o 'desetinama miliona u gulazima' rasturena u paramparcad.
Preporuke:
88
9
18 petak, 17 februar 2012 22:26
Citalac
@ Tuljanin

Zamaglujujete s tradicijama. Sto bi rekao Dzo Stramer, ako je nesto tradicija, ne znaci da je SAMO ZBOG TOGA dobro. Pobrojane tradicije, uostalom, SSSR nije nikad ni sporio, nego su inkorporirane u kulturni identitet te drzave, sto je i logicno. Problem carske Rusije nije bila njna TRADICIJA, nego njen anahronizam. Bez revolucije, od te zemlje danas verovatno ne bi ostao ni kamen na kamenu, nego bi muzici vukli sirovine za strance, koji sa lokalnim plemstvom pricaju na francuskom, i sa verandi se cude 'tajnama Rusije'. Znate, i pretkomunisticka Kina je bila duboko tradicionalna zemlja. Jedna od njenih teradicija je bila i opijumska zavisnost (oko petina starog Sangaja, vise od milion ljudi, behu zavisnici, a svakog jutra su patrole sakupljale mrtve s ulica). Kolonizatori su, naravno, podrzavali tu 'tradiciju'.

Mislim, jedna stvar je citirati Platona, a savim druga zagovarati robovlasnistvo pod obrazlozenjem da je i Platon ziveo u robovlasnickoj zemlji.
Preporuke:
8
9
19 petak, 17 februar 2012 22:43
Citalac
je bio jedna podla i izvitoperena doktrina koja je Ruskom društvu donela najviše zla.


Da parafraziram Staljinovog praunuka, poznatog gruzijskog slikara, i postenog komunistu :): apsolutno ste u pravu, genocid! Do juce srecna i nepsmena, deca su isla obavezno u besplatne skole, a sinovi muzika postajali astrofizicari, istoricari starog Akada i eksperti za japansko pozoriste, SVE besplatno, da jos jednom podvucem zlocinacku prirodu tog rezima. Gori od ovog genocida bio je samo zlocin potpune i opste zdravstvene zastite. (Ovde pritom i ne pominjem dobijanje Drugog svetskog rata dobrim delom SAMOSTALNO od strane tog i takvog SSR, koji je pamtio plug i ralo kao realnost svega par godina pred onu strasnu invaziju, koju je docekao sa najsavremenijim oruzjem koje je SAM iskovao).



Što se 'zlodela belih' tiče, koje pominje jedan prepoznatljivo neupućeni gospodin, bilo ih je.


Cemu ironija? U ovo sam itekako upucen.
Preporuke:
98
5
20 petak, 17 februar 2012 23:12
Svetislav Kostić
@ rodokap! Nikada ti "starina Svetislav" nije bio niti komunista niti stalinista, niti formalno niti u glavi realno. Ali zato itekako, učesnih u narodno oslobodilačkoj borbi.To se samo u Srbiji u kojoj muslimanske i katoličke ustaše nisu Srbe klali može NOB da poistovjećava sa komunizmom i komunistima. Jedno opravdano pitanje, od kojeg se u Srbiji bježi kao od crnog đavola: Zašto se u Srbiji i nadalje proklilju komunisti kojih niti ima za bilo koga predstavljaju opasnost a pred nosom im Srbija prepuna vatrenih sljedbenika nacističkog NATO-a već po svojim članovima direktnog nsljednika nacističkog Vermahta i zloglasnih Hitlerovih SS-Standardivisionen i preko 46 posto pristalica Srbije voljnih pridružiti se neonacističkoj tvorevini Evropskoj uniji, Čevrtom rajhu, reinkarnaciji Hitlerovog Trećeg Rajha. NATO saveznicima koji vam zemlju razarali i narod masovno ubijali? Ša je sa tim?
Preporuke:
5
5
21 petak, 17 februar 2012 23:16
saša r.
Samo da Mario ne vidi repliku. U protivnom će mi trebati procesor i7 da bih mogao da otvorim stranicu :)
Preporuke:
6
0
22 petak, 17 februar 2012 23:31
saša r.
Da parafraziram Staljinovog praunuka, poznatog gruzijskog slikara, i postenog komunistu :): apsolutno ste u pravu, genocid! Do juce srecna i nepsmena, deca su isla obavezno u besplatne skole, a sinovi muzika postajali astrofizicari, istoricari starog Akada i eksperti za japansko pozoriste, SVE besplatno, da jos jednom podvucem zlocinacku prirodu tog rezima. Gori od ovog genocida bio je samo zlocin potpune i opste zdravstvene zastite. (Ovde pritom i ne pominjem dobijanje Drugog svetskog rata dobrim delom SAMOSTALNO od strane tog i takvog SSR, koji je pamtio plug i ralo kao realnost svega par godina pred onu strasnu invaziju, koju je docekao sa najsavremenijim oruzjem koje je SAM iskovao).


Ovo pozdravljam. I potpisujem. Samo bih još dodao da je Staljin bez ijednog dolara pomoći sa zapada izgradio hiljade gradova koje je Hitler pre toga pretvorio u prah i pepeo. Putin to i te kako poštuje, zato i ne da neonacistima da prekrajaju istoriju.
Preporuke:
13
7
23 petak, 17 februar 2012 23:37
Peter RV
@ Mario Kalik
Sto kazete na istorijsku ocjenu Hitlera , Vladimira Bukovskog:
"Manji tiranin u doba Staljina" ?
Preporuke:
6
5
24 petak, 17 februar 2012 23:38
Mario Kalik
@ robokap

Pa ako se već zanimaš dođi kod mene na vežbe da vidiš šta i kako predajem. Možda nešto i naučiš. Pošto od ovoga što pišeš mrka kapa.

Nego daj reci mi šta znaš o Aristotelu, Platonu, Kantu ili Hegelu, kad ih već spominješ i ceniš, a da nije copy/paste-ovano s interneta.

Evo, za početak, da ti pomognem, Platon je bio za državnu svojinu, a Poper ga stavlja zajedno s Marksom i Hegelom u "neprijatelje otvorenog društva". Ti njih razdvajaš, ajde iznesi mi kritiku Popera onda. O vezi Hegela i Marksa i vrapci na grani znaju, a da je Lenjin pomno proučavao Hegelovu logiku dok je istovremeno radio za stvar proleterijata, takođe je poznato.

Eh da su ti pravoslavni faraoni od ruskih careva znali koliko Marks i Lenjin...
Preporuke:
78
10
25 petak, 17 februar 2012 23:48
Tuljanin@Čitalac
Odakle vam ideja da zagovaram povratak robovlasništva? Možda bi se to pre moglo prebaciti vama, budići da kolhozi i sovhozi opako mirišu po feudalizmu?
Što se tiče inkorporiranja ruskih tradicija u život sovjetske Rusije, o tome se ne može izneti jednoznačan sud. Zavisi od slučaja. Što se tiče državnih stvari, donekle stila vladavine, vojnih tradicija, obaveštajnih službi - to je uveliko zasluga boljševika. Što se tiče duhovnih i kulturnih veza - to se zbivalo uprkos komunizmu... Ili možda mislite da proletkult ide ruku pod ruku sa Dostojevskim i Leontjevim? Npr. Lunačarski i Trocki - rame uz rame sa Danilevskim i Trubeckojem? - Carevina je propala, i razmišljati u stilu "šta bi bilo kad bi bilo", - npr. šta bi bilo da nije ubijen Stolipin, - jalova je stvar. Carevi su stvorili veliku Rusiju i Rusiju koja je trajala. Komunizam je potrajao 3-4 generacije pa se strovalio u prašinu. Svoj zaključak je pronašao u Gorbačovu i Borji Jeljcinu.
Preporuke:
11
66
26 subota, 18 februar 2012 00:16
Peter RV
@ Citalac
Ocigledno je da nijeste citali Solzenjicina.
Preporuke:
8
67
27 subota, 18 februar 2012 00:32
Tuljanin@Čitalac
A da dodam i ovo: proleterska država je neke od pobrojanih tradicija", svim silama pokušavala da uništi: Nikolaja Gumiljova je streljala; Berđajeva je oterala u emigraciju, a Florenskog u gulag (i smrt); Mandeljštama, Lava Gumiljova, Savickog i Solženjicina - u gulag; Leontjev i Berđajev su ponovo štampani tek 90-ih; "na ledu" su bili Ahmatova, Cvetajeva, Bulgakov, Maljevič, Prokofjev, Šostakovič, Tarkovski, Glazunov... Pobrojano je, više ili manje, ono vrhunsko ruske duhovnosti XX veka. Toliko o "prirodnom uključivanju ruskih tradicija u sovjetski život"...
Preporuke:
9
6
28 subota, 18 februar 2012 01:34
saša r.
@Tuljanin

Što se tiče Mihaila Bulgakova, ima jedna vrlo zanimljiva stvar. U vreme one žestoke čistke, 1939. godine, na pozorišnom repertoaru bila je jedna njegova predstava, ali je neposredno pred premijeru otkazana. Bulgakov je stisnuo petlju i napisao pismo Staljinu, koji je odmah potom naredio da se predstava uvrsti u repertoar. Bulgakovu posle toga dlaka s glave nije falila. Ovaj podatak je vrlo verodostojan, jer sam ga našao u biografiji o Staljinu, a pisac iste mu nije bio nimalo naklonjen. Prema tome, nisu toliko fatalni tzv. diktatori, već njihovi repovi, koji se u većini slučajeva ponašaju mnogo gore nego njihovi vladari.
Preporuke:
8
1
29 subota, 18 februar 2012 02:33
Tuljanin
I da ne bih ostao nedorečen, hajde da pojasnim: nemam apsolutno ništa protiv državne svojine; državna svojina je u strateškim oblastima privrede čak i poželjnost; nemam ništa protiv najozbiljnijeg razvoja vojno-industrijskog kompleksa, kao i najodlučnijeg jačanja ruskih/srpskih oružanih snaga; nemam ništa protiv omiljenih socijalistikih toposa - besplatno školstvo, najšira socijalna skrb, briga za socijalno ugrožene... Ali utoliko pre i više... utoliko pre i više imam protiv beznadno ubogog i niskog duhovnog nivoa socijalističko-komunističke ortodoksije. Protiv stupidnog, egalitarističkog poricanja vertikalne dimenzije ljudskog bića i ujedno SVAKOG SUPTILNIJEG I EZOTERIČNIJEG stvaralačkog nastojanja. Protiv tuposti, okamenjenosti i nihilizma SVAKE MODERNE PSEUDOLOGIJE, protiv poricanja ličnosnog i aristokratskog načela u stvarima duha. U ovom smislu, paradigmatična je sudbina, od Čitaoca bez razloga pomenutog Nikolaja Berđajeva. Berđajev, koji je prošao "marksističku školu i koji
Preporuke:
7
4
30 subota, 18 februar 2012 03:02
x
tema je izmestanje a ne istorija ruskog naroda ja se samo pitam ima li ovo veze sa predstojecim izborima u rusiji
Preporuke:
0
0
31 subota, 18 februar 2012 03:09
Tuljanin
,i koji je u socijalnim i ekonomskim stvarima bio marksistički jednomišljenik, od sovjetskog režima, konkretno, Feliksa Djeržinskog, dobio je "kartu u jednom smeru". A zbog čega? Zbog svoje vernosti stvari duha; zbog svoje "filozofije nejednakosti"; zbog insistiranju na personalističkom, viteškom principu u životu zajednice; zbog odbrane stvaralačkog genija od zahteva čoveka-mase - zbog svog i-ličnosnog-i-sabornog-gotovo-gnostičkog pravoslavlja. Berđajev - koji jednog-prema-drugom osvetljava Marksa i Ničea, i konstatuje da Marks transcendira humanizam prema dole, a Niče prema gore - bio je nepoželjan. Kao što je NEPOŽELJNO SVAKO TRANSCENDIRANJE STATUSA HUMANI PREMA GORE, i to ne samo u socijalizmu već takođe i u kapitalizmu. Ta ZATVORENOST, KAO ZATVORENOST PREMA SVETU GORE, osnovni je razlog propasti sovjetskog eksperimenta. ZATVORENOST PREMA SVETU GORE JE I SUŠTISKI RAZLOG PROPADANJA KAPITALISTIČKOG PORETKA, propadanja koje se nezaustavljivo, neumitno približava istinskoj katastrofi.
Preporuke:
5
4
32 subota, 18 februar 2012 03:16
Tuljanin@Saša r.
Saglasan.
Preporuke:
4
4
33 subota, 18 februar 2012 03:27
Tuljanin@Mario Kalik
Do zanosa, Mario!
Preporuke:
3
4
34 subota, 18 februar 2012 06:13
Srbin crnac, ateista, musliman, katolik, komunista...
U komentarima na ovakav članak vidi se koliki je problem tipično srpsko šablonsko razmišljanje na liniji komunizam=antipravoslavlje, pravoslavlje=srpstvo; dakle ruska revolucija= antisrpstvo, pa još dodamo zapadnu propagandu protiv SSSR-a i Rusije, i dobijamo ideološki zaslepljene i "antikomunistički utvrđene" Srbe.

Da li je nekom od njih možda palo na pamet da se kipovi Staljina i Lenjina još nalaze svuda zbog toga što se oni dovoljno cene, da se Rusi ne odriču ni socijalizma ni perioda velikog SSSR-a, da skoro svi Rusi veličaju Staljina zbog pobede u najvećem ratu koji je ikada vođen, i da se u Rusiji ne satanizuju komunisti već se stavljaju u svoj istorijski kontekst, a taj kontekst je reakcija na zaostalu feudalnu carističku državu u kojoj je RPC bila deo problema, odnosno poluga vlasti?

Ovo priznaje danas i RPC, i ona sama ne satanizuje revoluciju niti Staljina kao što kod nas rade u tzv "desničarskim" krugovima.
Preporuke:
8
7
35 subota, 18 februar 2012 06:32
Srbin crnac, ateista, musliman, katolik, komunista...
Nadalje, nezavisna, 'kapitalistička' komisija za vreme Jeljcina je dobila zadatak 1993-e da utvrdi broj žrtava za vreme Staljina i došla je do broja od 1.700.000 ljudi, ta cifra uključuje najveći deo "domaćih izdajnika", ljudi koji su podržali naciste na okupiranim delovima i neki broj kriminalaca koji su proglašenim neprijateljima države. Prema tome, svaka brojka "žrtava komunizma" koja prelazi 1-2 miliona je čista antiruska propaganda koju nažalost mnogi "desničari" u Srbiji progutaju bez razmišljanja. Možda najbolji odgovor na to je činjenica da kipovi Lenjina i Staljina još uvek stoje po gradovima, da Rusi sami ne veruju u te budalaštine, da ogromna većina Rusa smatra Staljina za najveću ili jednu od najvećih ličnosti ruske istorije, da RPC smatra kako je socijalizam savršeno saglasan s pravoslavljem i da ne anatemišu socijalizam, čak postoji veliki broj pravoslavnih sveštenika koji vide Staljina kao vođu koga je Bog poslao Rusiji itd.
Preporuke:
9
7
36 subota, 18 februar 2012 06:54
Tuljanin
Kao autentični ogledačo "zlatnog doba" komunizma, prilažem ovu vanrednu pesmu Osipa Mandeljštama:

U ime hrabrosti budićih vekova
I plemena ljudi koji će sve više rasti,
Ja sam se lišio čaše na piru očeva,
I veselja i sopstvene časti.

Vek-vukodav skače na me, da me kolje,
Ali ja vuk nisam i nemam vučju kožu.
Ko kapu, u rukav, tutni me bolje
U sibirskih stepa topli kožuh -

Da ne vidim kukavice, ni meko blato,
Niti na točku krvave neke kosti,
Da u noći sijaju prašnici, ko zlato,
U svojoj prvobitnoj lepoti.

Odnesi me u noć, gde Jenisej žubori,
i gde bor doseže zvezde AVGUSTA,
jer po koži svojoj ja nisam vuk u gori
I neistina mi je iskrivila usta.
Preporuke:
2
6
37 subota, 18 februar 2012 09:15
Koga vi to prozivate?
Ne zaboravimo nikada da je u svom najvećem delu ruska emigracija u vreme Hitlera marširala zajedno sa pripadnicima Vermahta i SS-a protiv Sovjetskog Saveza i Rusije. A danas proglašene demokratskim državama nekadašnje republike SSSR-a osnažuju pokrete poraženih snaga iz Drugog svetskog rata, sve pod zastavama nacizma i revanšizma. To isto rade i u Srbiji. Njihova poenta je rehabilitacija starog društveno-ekonomskog uređenja, sistema u kome su slobodno mogli da pljačkaju i prisvajaju tuđi rad i njegove plodove. Tako pokušavaju da prisvoje jednog Dostojevskog ili Tolstoja. KO je onda iznedrio Rusku avangardu? Veliki Oktobar ili pretsovjetska Rusija? A čije su delo stotine miliona žrtava koje je doneo Prvi i Drugi svetski rat kao i kolonijalne avanture te genocidni pothvati konkvistadora i američkih stočara? Da nisu, to, možda, komunističke smicalice ili pohlepa kapitala i katoličko-papskih prozelita? SDa li vi takve i danas branite kada iste metode primenjuju u slučaju Srbije? Ko ste vi?
Preporuke:
8
6
38 subota, 18 februar 2012 10:55
Bronj
Sačekajte, u kontekstu komentara ostavljenih ovde može se zaključiti to, da se belo delo (ideja, garda, emigracija) posmatra isključivo kao političko- vojna sila koja jedino objedinjuje cilj za nastavak monarhističkog uređenja u Rusiji??
Greška u startu, velika i opasna, koja proizlazi iz decenijskog indolentnog zaobilaženja i kočenja istinski stručne i ideološki neopterećene obrade perioda građanskog rata, razloge za početak, njegov razvoj, kraj ratnih operacija i njegovog produžetka u beloj emigraciji i na teritoriji SSSR-a (ovog puta mimo belih).
Kada bi narodu bilo dopušteno bolje upoznavanje sa činjenicama, shvatili bi da je Jedinstvena Rusija (njene ideje, simbolika, kako partijska tako i simbolika udruženja , njihov politički amalgam i ciljevi) mnogo bliži beloj ideji nego lenjinskoj vizuri. Ali Putinovi o tome ćute jer znaju da mu to samo dodatno zbunjuje narod koji je navikavan na patriotizam komunizma. A mešanje pojmova dovodi do stvaranje uslova za mirno vladanje.
Preporuke:
5
7
39 subota, 18 februar 2012 10:58
Bronj
Dovoljno je reći da je ideja euroazijstva beloemigrantski filozofski izum, čiji su autori gore već spomenuti, a današnji njegovi poklonici teže da ga sprovedu u delo. Zasluge naravno pripisuju sebi, a ne nekim tamo emigrantima. Svašta!
Preporuke:
3
6
40 subota, 18 februar 2012 11:27
Mario Kalik
@ Tuljanin

Pustite nas te opskurantske i podvaljivačke popovske "metafizike". Da, dok su rucki carevi, plemstvo, spahije, popovi, policijski žbirovi i batinaši gledali ka "svetu gore", operisali su itekako fizički u "svetu dole", izrabljujući kmetovski i proleterski rad, držeći mase u nepismenosti i neobrazovanosti, duhovnoj tuposti i pokornosti, i svemu ostalome antihumanom. Gde je za ove milionske mase bio taj vaš "svet gore"?! Šta su one od njega imale osim da se bedne i ponižene mole, zajedno sa klerom, za spas duše careve i neku iluzornu pravdu na "onom svetu"!

Mračna, podzemna tajna tog "sveta gore" je upravo ovaj "svet dole", na njemu je počivala vaša "uzvišena", aristokratska duhovna "veličina". Marks je otkrio ovu tajnu, materijalnu bazu klasne duhovne nadgradnje, koja se korenila u otimanju i pljački ljudksog rada! I zato ste ga zamrzli, što je raskrinkao vaše podlo licemerje!

Šta ono reče ruska carica kad je gladan narod zatražio hleba? "Dajte im kolače"?!
Preporuke:
86
8
41 subota, 18 februar 2012 11:29
Mario Kalik
@ Tuljanin

I vi se onda čudite što je izbila revolucija?! Dajte bre, hleba, vi što gledate "na gore"!

Marskizam je istinski humanizam, želja da radnici i seljaci konačno postanu Ljudi pokretala je revoluciju!

Znači, smešni ste sa tim vašim satanizovanjem marksističkog materijalizma kao nečeg "antiduhovnog". Pa nije duhovnost rezervisana samo za vas, i vašu reakcionarnu religioznost. Ima duha izvan toga, još i više! Marksisti su bili samo protiv VAŠE duhovnosti koja počiva na društvenoj nepravdi, na negiranju duha i čovečnosti u potlačenim klasama unutar vašeg neljudskog društvenog poretka.

Ima li veće humanosti od Marksovog poziva da se unište svi društveni odnosi u kojima je čovek bedno, poniženo, prezreno i odbačeno biće?!

Veličanstven polet kojim su boljševici, komsomolci, radnici i mnogi drugi podizali sovjetsko društvo najjače je svedočanstvo ove duhovne snage. U svakodnevnom životu ljudi su bili konačno braća i sestre, drugovi i drugarice, a ne više gospodari i robovi.
Preporuke:
6
7
42 subota, 18 februar 2012 11:41
Mario Kalik
@ Tuljanin

I nemojte trpati Berđajeva u vaš tabor! Bio je on odlučan protivnik klerikalne religioznosti koju vi ovde propagirate, i jasno je upozorio i predvideo da će upravo grabežljivost i bahatost ruskog klera dovesti do revolucije! Zaboravili su na milenarističke i egalitarističke težnje koje su odavno strujale u ruskom narodu, a koje su boljševici samo izrazili i ispunili u odgovarajućem istorijskom trenutku kad je carstvo već bilo zgaženo nemačkim naletom.

Pročitajte malo njegovo delo "Izvori i smisao ruskog komunizma", i shvatićete koliko zabludelo stojite na pozicijama koje nisu mogle da budu ništa drugo do istorijski poražene, i čiji pokušaj obnavljanja u današnjem dobu, predstavlja samo tragikomičan izraz duhovne mizerije i dezorijentisnosti.
Preporuke:
7
5
43 subota, 18 februar 2012 12:46
David Novaković
Oktobarska revolucija je pre svega trijumf razuma, koji je dočekao da bude fizički ugrožen da bi se rasplamsao. Predugo su ljudi verovali u samog boga kamoli ''božanska prava'' vladara da ne rade ništa čelog života i još žive u neprevaziđenom raskošu i luksuzu dok njihovi sunarodnici skapavaju od gladi. Kad se doda na to tradicionalizam koji je upravo branio privilegije monarha i sveštenstva a sputavao progresivne ideje, time i naučnu misao, dobijamo jednu ruralnu Rusiju koja je imala manje kilometara pruge nego Belgija. Komunisti su vinuli čoveka u nebesa, što predstavlja krunu uspeha i preporoda koji je Rusija doživela, pored vrtoglavog porasta standarda.

Naravno da je bilo grešaka u SSSR ali je on, kao i Jugoslavija, predstavljao osnovu koju je trebao nadograđivati u cilju stvarnja društva jednakih. Zato je Lenjin učinio više nego cela ta emigracija zajedno!

p.s.
@Mario Kalik
Da li ste primili moj mejl?
Preporuke:
6
8
44 subota, 18 februar 2012 13:18
Za - MRIO KALIK
Šta ono reče ruska carica kad je gladan narod zatražio hleba? "Dajte im kolače"?!



ovo je ili zlonamerno izrečeno ili je u pitanju neznanje:


Ova rečenica se pripisuje Mariji Antoaneti, to bi Mario tebalo kao filozov znati, tačna rečeni glasi: „ako nemaju hleba, neka jedu kolače“ (francuski "S'ils n'ont plus de pain, qu'ils mangent de la brioche.").
Godinama postoji veli polemika o tome da li je tačno da je ona ovo napisala

čitat: Nema nikakvoga dokaza da je Marija Antoaneta to ikada rekla. Kada je čula za nestašicu hleba ona je napisala „Izvesno je da su se ljudi prema nama lepo odnosili usprkos vlastitoj nesreći. Mi smo sada još više obavezni da jače radimo za njihovu sreću.“
Preporuke:
11
2
45 subota, 18 februar 2012 14:47
Tuljanin@Mario Kalik
Kao što rekoh - do zanosa. Vaš dopis uverljivo potvrvđuje poslovičnu histeričnist i svojevrsnu miopiju verničke optike. Vidite! Moglo bi biti da je uopšte nisam hrišćanin; moglo bi biti da se reči gore, visina odnose i na ateizam, recimo obogotvorujući, u-visinu-stremeći ateizam Dostojevskovljevog Kirilova ("Ovaj je gori od popova" - Petar Verhovenski o Kirilovu); moglo bi biti da uopšte niste pažljivo pročitali ono što sam napisao (inače se ne bi tako frljekali rečima). - Berđajeva uopšte nisam svojatao, a ako sam o njemu napisao i jednu jedinu neistinitu reč, molio bi vas da to i navedete. U vezi sa onim što je o Berđajevu napisano konsultujte Smisao istorije, glava 8. Kraj Renesansa i kriza humanizma. Unošenje mašina, str. 168-173, u izdanju Univerzitetske riječi iz Nikšića 1989., kao i Smisao stvaralaštva, str 73-75, u izdanju Logos antroposa iz 1996. O ostalom - deda Marksu, srceparateljnom proleterskom prenemaganju i kukumavčenju - nađite nekog drugog.
Preporuke:
4
1
46 subota, 18 februar 2012 16:38
robokap@mario kolik
Druže Kalik shvatio sam da ne mogu sa Vama da raspravljam o filozofiji jer ipak ste tu mnogo kompetentniji od mene ali Vas molim da mi objasnite kako se onda desilo ;Da oni koji su poveli revoluciju u Nekadašnjoj Carskoj Rusiji vrlo brzo po dolasku na vlast postanu vrlo brzo jednakiji od običnog naroda i da se to ne sme dovoditi u pitanje jer ostajete bez glave.Takođe bih voleo da sa filozofskog stanovišta objasnite kako to da su danas u ovoj Rusji najveći bogataši upravo ONI koji su imali debele visoke partijske funkcije.Svaka sličnost sa stvarnošću kod NAS,BIVŠIM REPUBLIKAMA I BIVŠIM SOCIJALISTIČKIM ZEMLjAMA JE SLUČAJNA ILI JE TO ISTORISKA ZAKONOMERNOST.
Preporuke:
5
1
47 subota, 18 februar 2012 16:38
Tuljanin@Bronj
I u vezi sa Putinom i evroazijstvom ste u pravu. Kada se još uzmu u obzir veze Pitina i Aleksandra Dugina sa evropskom desnicom (Tirijar, Stojkers, Benoa, Parvulesko, Marin Le Pen, Štrahe, liga Nord, talijanski evroazijci, Leon Dagrel, itd) - slika se upotpunjuje. Putin, Dugin, evroazijstvo - pripadaju desno.
Da dodam: "Moj cilj je da izvedem Francusku iz NATO pakta i uspostavim strateški savez sa Putinovom Rusijom." (Marin Le Pen).
Uz to, baciti pogled na "evroazijski filozofski portal" ARKTOGEJA (Arctogaia) e da bi se videlo čija dela se tamo pretresaju. Navodim po sećanju: Niče, Genon, Evola, Hajdeger, Haushofer, Jinger, Gotfrid Ben, Karl Šmit, Žorž Dimezil, Herman Virt, baron Roman Fjodorovič fon Ungern Šternberg, Petar Savicki, Lav Gumiljov, Nikolaj Trubecki, Konstantin Leontjev, Dostojevski, Platon, Heraklit, Šihabudin Jahja Suhravardi, DŽelaludin Rumi, Ibn Arabi, itd, itd.
Pozdrav.
Preporuke:
5
1
48 subota, 18 februar 2012 16:54
Robokap @Cvetislav Kostić
Druže kostiću prateći Vaše komentare od teksta Druga Kolika uočavam jednu konstantu a to je da vi bez prestanka napadate narod u Srbiji za slugeranjstvo današnje Srpske elite NATO-u i zapadu.Nažalost tu ste donekle u pravu i tu se sa vama slažem ali sa jednom ogradom.Ta elita koju napadate nije POREKLOM u skoro 80% iz SRBIJEveć su to potomci (IZ RAZNORAZNIH BRIGADA IZ BIVŠIH REPUBLIKA)Titovih generala Pukovnika OZNE;UDBE VOA;KOSA i inih službi koji su upravo uživali najveće blagodeti KOMUNISTIČKE JUGOSLAVIJE.Ta i takva elite je bukvalno odmah posle rata počela da uživa ogromne privilegije(Dovoljno ste stari da se sećate tačkica posle rata)a to za pomenutu elitu nije važilo jer su se snabdevali u posebnim magacinima.POgledajte ko su nam vođe NVO organizacija ,partija ili TZV.tajkuni.Ne verujem da će mi moderator odobriti da pomenem ko su im očevi ili dedovi.Verujem da to bolje znate od mene.
Preporuke:
6
1
49 subota, 18 februar 2012 17:34
Citalac
@ Tuljanin

Nisam Vam spocitao da se zalazete za robovlasnistvo (svasta), nego prokomentarisao u metodoloskom smislu: ne mozemo negirati i umanjivati REALNOSTI carske Rusije zbog njenih sjajnih dometa koje ste probrojali, a koje pripadaju raznim vekovima i epohama. Ovde govorimo o ranom XX veku. Carska Rusija je tada NEPOVRATNO bila izvan globalnih tokova razvoja - koje je, kao najveca svetska drzava, morala ne samo da prati nego da PREDNJACI u njima - i sva je prilika da bi u narednim decenijama izgubila SVAKI subjektivitet da je tako ostalo. Koncept samodrzavlja je bio primenjiv i koristan u XVI veku i tokom oslobadjanja od tatarskog jarma, jer je ujedinio zemlju i predstavljao obrazac (tada) moderne drzave, ali pocetkom XX veka, samodrzavlje je zalostan anahronizam, nicim opravdan i nikome prihvatljiv, osim korisnicima zastarelih privilegija.

Rusija mozda nije bila u poziciji da svoje drustvo reformise engleskom postupnoscu (i sa svedskim rezultatom), ali deo toga je svakako
Preporuke:
4
3
50 subota, 18 februar 2012 17:34
Citalac
u (samo)destruktivnom mentalitetu vladajuce kaste koji je poslednjih stotinak godina pokusavao da zaustavi vreme i protiv drustvenih potreba se bori bacanjem svojevrsnih fatvi i proglasa.

Rekavsi sve ovo, nigde i nisam tvrdio da je SSSR bio OSTVARENI ideal, kao sto mi podmecete. Konstitutivni zlocin boljsevizma mi je mrzak (ubistvo necije DECE je, naprosto, surovi zlocin za koji nema moralnog alibija). Voleo bih da se to nije dogodilo.Ali ne mozemo CITAV SSSR posmatrati u tom svetlu, i tu je problem Vaseg osvrta: sa jedne strane ste carsku Rusiju redukovali na sentimentalni album selektivnih dostignuca, a SSSR sveli na selektivni horor streljackih vodova i zatvora.

SSSR je svoje dane i godine dekadencije (tupava zatvorenost i reptilska tvrdoglavost fosilizovanog Politbiroa) doziveo tokom 1960ih i 1970ih, kada je poceo da gubi trku. Ali se ne sme NIKAD izgubiti iz vida da je ta zemlja PRVA U ISTORIJI COVECANSTVA izvukla GLAVNINU naroda iz milenijumske bede i primitivizma
Preporuke:
5
2
51 subota, 18 februar 2012 17:36
Citalac
i od njih stvorila modernu naciju. I to je taj trn u oku Zapada (koji je zamislio da se novovekovna stratifikacija perpetualizuje, pa da progres, znanje i blagostanje budu privilegija belih i plavookih, a ostatak sveta bude sweatshop sa svojim teretom 'tradicija' uz ciju pomoc ce se nesrecni narodi i kontinenti drzati u vecnoj servilnosti). SSSR je tu jednacinu razbio u paramparcad. Pratila ga je Kina, probudila se Juzna Amerika, jednog dana ce i Afrika. Emancipatorske pokrete i teznje u Indiji, arapskom svetu i Indokini, surovo je ugusila intervencionisticka politika koja im je vratila 'tradicije' tribalizma, fundamentalizma i milenijumske socijalne koruptivnosti.

I ne zaboravite da je TAJ SSSRR pobedio nacizam, i da mu to nikad nisu oprostili. Pritom, sve ove anomalije SSRa koje nabrajate, deo su problema KRATKOG trajanja: sovjetski socijalizam je imao par DECENIJA da ucini ono za sta je Zapadu sa njegovim postupnim, sporim i segregatorskim liberalizmom trebalo 4 stoleca
Preporuke:
5
2
52 subota, 18 februar 2012 17:43
Citalac
Dakle, malo je neposteno da SSSR svodimo na gulag, a da se pritom ne setimo da je dobar deo zapadnog i/ili vesternizovanog coveecanstva ziveo u SVOJIM gulazima. Crnac u Americi sve do 1960ih, rado bi se menjao za zivot u SSSR, gde mu nije onemoguceno da pije vodu ili se vozi u autobusu zato sto ima 'pogresnu' boju koze. Ovim ne zelim da zamaglim zrtve gulaga, niti smatram da nevinim ljudima treba uskratiti duzan pijetet, ali koren problema ovde JESTE u brojkama. POLA veka se cekalo na sovjetske arhive, i zapadnjaci su mastali kako ce TADA pronaci sav dokazni materijal sovjetskog zlocinstva i alibi za svoje vulgarne mitove o 'Staljinu gorem od Hitlera' (ponavljam, to govore SAMO hitlerovci i to je sjajan lakmus) i 'desetinama miliona'. I kad se u arhivima naslo DVA MILIONA imena (medju kojima i kriminalci, dzerteri, kvislinzi), od kojih se vise od pola VATILO kuci, stvar je odjednom zacutala. Ponavljam opet, stotine hiljada nevino (politicki) stradalih treba da pamtimo sa pijetetom
Preporuke:
5
3
53 subota, 18 februar 2012 17:57
Citalac
Ali se taj pijetet nece stvoriti falsifikatorskim i sracunatim temeljenjem na propagandnim mitovima nacistickih i hladnoratovskih biroa.


Utoliko bih dodao i to da ovo skretanje teme na 'duh koji tezi navise' jeste opskurantizam (nije licna optuzba Vama nego principijelno). Ne pricamo ovde o nekakvoj progresivnoj zemlji u kojoj eto zli boljsevici napadaju filozofe, nego o drustvenoj podeli u kojoj jedni transcendiraju a drugi se poklanjaju u miraz kad se udaje knezeva cerka).


U danasnjoj Rusiji (a konacno, i krajem SSSR, jer odakle oni silni opskuranti i fasistofili od kojih neki te madjionicarske tekstove u 'evroazijskom' kljucu?) mozete da budete sta hocete. Jer postoje pretpostavke i temelj za jednu stabilnu i demokratsku zemlju (ovi putinomrsci danas, kao sto vidite, sasvim su lepo doterani i uhranjeni, o=besplatno obrazovani u jednom od njboljih sistema u svetu... da se pitaju njihovi uzori, bilo knezevi bilo zapadnjacki robovlasnici, oni bi i danas bili neuki muzici).
Preporuke:
5
2
54 subota, 18 februar 2012 17:57
Citalac
@Peter RV - da, citao sam Solzenjicina, i oko dosta stvari jeste relevantan, ali problem je u tome sto je tokom Hladnog rata njegova istina zatocenika PRETVORENA u orudje vasingtonske propagande... Solzenjicin se toga makar naknadno odrekao, a jedan Saharov je SVESNO sluzio kao alivbi merickim intervencijama... imate parsadoks americke ntiratne levice 1960ih, kojoj se najeuforicnije suprotstavljaju upravo socijalisticki disidenti koji BRANE americke agresije od Vijetnama i Kambodze do Latinske Amerike).
Preporuke:
5
2
55 subota, 18 februar 2012 18:05
Tuljanin@Čitalac
U principu smo saglasni, ali nemojte da budete nepravedni. Daleko od toga da sam omalovažio Sovjetski savez in toto. Ako sam i napisao da su (neka) velika dostignuća Sovjetske države u vezi sa izvesnim tradicijama carske Rusije, to niukom slučaju ne umanjuje zasluge onih koji su pomenuta dostignuća ostvarili. Dakle, u pravu ste: Sovjeti (Staljin) su stvorili veliku, moćnu crvenu armiju i industrijalizovali zemlju. Rusi su pobedili 3. Rajh - i pobedili su ga sami! To poricati - poricati SUDBINSKI značaj dela Staljina, Žukova itd. sumanuto je i glupo.
Uostalom: da je Adolf Hitler nekim slučajem pobedio Rusiju, Rusi bi bili svedeni uboge i kinjene domorodce...
Pozdravljam Vas.
Preporuke:
1
2
56 subota, 18 februar 2012 19:17
Tuljanin@Čitalac
Saglasnost se naravno ne odnosi na pomenuto "skratanje s teme": po meni to je "sama stvar", a po vama - "puki opskurantizam".
Razume se... dozvoljavam da razmišljate i tako. - Pozdrav od T.
Preporuke:
1
1
57 subota, 18 februar 2012 20:07
Tuljanin - Aleksandar Blok, Dvanaestorica, 12.
Moćnim hodom u dalj lete..
- Ko je tamo? Brzo k Nama!
To se razigrao vetar
U crvenim zastavama.

Ispred njih je - nanos hladni,
- Izlazi iz smeta ti!..
Samo jadni džukac gladni
Šepa nazad, iza svih..

- Mani nas se, ti, krastavko,
Ja ću tebe bajonetom!
Stari svete, ti, šugavko,
Gubi mi se, gadno pseto!

.. Ko vuk, kezi zube gladno -
Rep podvilo, ide s nama -
Pseto gadno - pseto hladno..
- Odzovi se, ko je tamo?

- Ko to maše crven-stegom?
- Gledaj, kakva tama vlada!
- Ko to žuri belim snegom,
Krijući se iza zgrada?

- Moj ćeš biti, pre il' posle,
Predaj mi se, bolje, živ!
- Čuj me, druže, biće loše,
Pucamo li, sam si kriv!

Trah-tah-tah! I samo eho
Još se čuje po kućama..
Samo vejavica smehom
Snežne ravni zatrpava..

Trah-tah-tah!Trah-tah-tah!
...
Preporuke:
2
2
58 subota, 18 februar 2012 20:21
Tuljanin - Aleksandar Blok, Dvanaestorica, 12 (nastavak)
Trah-tah-tah! Trah-tah-tah!

... Tako moćni, idu snegom -
Gladni pas je - iza njih,
Napred - s krvavim već stegom,
Nevidljiv u buri snežnoj,
Za kuršume nedosežan,
S nežnim hodom nadmećavnim,
Snežnim biserima ravnim,
S vencem belih ruža, čist -
Ispred svih je - Isus Hrist.



* Zašto ovi stihovi? Zato što oni, u ekscentričnom smislu, kazuju ono što je važno: ispred dvanaest boljševičkih apostola, u velikoj visini i daljini korača - bog.
(Reč bog, Isus Hrist, ne treba uzimati u bukvalnom smislu: moglo bi ovde da stoji i Kirilovljev čovekobog, dionizijski natčovek, božanski čovek, apsolutna osoba, ismailitski imam, ili kako god vam drago. -)
Preporuke:
2
2
59 subota, 18 februar 2012 22:37
Bronj @ Tuljanin
U tom nizu euroazijskih terenskih radnika, pored fon Šternberga, dodati Kolčaka, barona Manerhajma, i naravno generala Kornilova koji je groteskno predstavljan dugi niz godina sa strane sovjetske nauke. Najverovatnije smetalo im njegovo seljačko poreklo, koje se nije uklapalo u navodni buržujski kontekst belog pokreta.
Preporuke:
2
1
60 subota, 18 februar 2012 23:03
Karl Marks-naš duhovni vođa
Nas je odgajio Staljin.
Nadahnuo nas na vernost narodu, rad i podvige.
Preporuke:
3
3
61 subota, 18 februar 2012 23:11
Karl Marks-naš duhovni vođa
Za starije, da osveže svoje pamćenje,
za mlađe, primer i nauk da im bude,
ko je veliki Ruski narod.

http://www.great-victory1945.ru/
Preporuke:
3
4

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner