понедељак, 19. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Руска емиграција тражи измештање Лењина из маузолеја

Kоментари (61) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 17 фебруар 2012 17:12
Николай
То је требало урадити још 1991. године. Срамота је да и дан-данас у скоро сваком руском граду стоји Лењинова статуа. То је као када би у Немачкој постојали споменици Хитлеру. Буквално. Једина разлика је што је Хитлер мање убијао Немце, а више остале, док се Лењин фокусирао углавном на Русе. Тридесет милиона Руса је тај касапин побио. И они му још држе споменик.
Препоруке:
46
151
2 петак, 17 фебруар 2012 17:53
Марио Калик
А колико милиона људи ви носите на својој души?! Колико тежака, кметова, сиротиње? У Русији је феудализам званично укинут тек у другој половини 19. века. И сад ови испадоше гласноговорници "модернизације"?!

Шта је модернизација ако не секуларизација, индустријализација, описмењавање, образовање, подизање животног стандарда итд.? И је шта је од свега тога било под руским кнежевима, кнегињама, грофовима и њима сличнима?! Једно велико ништа. Све то доносе бољшевици и модернизују Русију за пар деценија, док је Западу требало пар векова. СССР постаје друга светска сила, а у многим аспектима прва.

А ове приче о "милионима" час Лењинових, час Стањинових жртава одавно су постале отрцане и смешне. Неко заиста мисли да ће сто пута поновљена лаж постати истина. Људи, Гебелс је умро, а и ми нисмо тако глупи и наивни.
Препоруке:
108
36
3 петак, 17 фебруар 2012 18:34
Igor (ZG)
Javili se grofovi i knezovi da pričaju o modernizaciji Rusije!?! Potpuno se slažem sa komentarom uvaženog gospodina Maria Kalika.
Препоруке:
39
31
4 петак, 17 фебруар 2012 18:36
Citalac
док се Лењин фокусирао углавном на Русе. Тридесет милиона Руса је тај касапин побио. И они му још држе споменик.



Tristo miliona. Ta antisovjetska propaganda je toliko vulgarno glupa da je ne treba ni komentarisati, ali se u javnosti vec do nesvesti udaraju cifre koje je smislila nacisticka propaganda tridesetih, pa reprodukovala prvo medjuratna anglosfera ( u SAD Herstova medijska imperija i kolonijalni magazini u Britraniji) a tokom Hladnog rata preuzeli vojno-propagandni biroi Vasingtona i Brisela uz, gle cuda - PONOVNO saucesnistvo bivsih nacista. I sve je to dokazano.


Ne sporeci zlodela ranih boljesvika (zasto li se cuti o zlodelima belih u tom gradj. ratu?), prica o '30 miliona pobijenih Rusa za vreme Lenjina/Staljina' je nista drugo do najmracnija propaganda mrzitelja SSSR (ekstremna emigracija je tu puki izvodjac).

Nikolaj, ovi koji stavljaju znak jednakosti izmedju SSSR i Hitlera, cine to jer zele da rehabilituju nacizam. Nemojte i Vi.
Препоруке:
41
21
5 петак, 17 фебруар 2012 18:43
Igor (ZG)
Rusija je za vrijeme knzova i grofova bila jedna zaostala ruralna država u kojoj je prosječan čovjek bio jako siromašan. Komunisti su od nje napravili atomsku, industrijsku, svemirsku i vojnu velesilu koja je lansirala prvi satelit, poslala prvog čovjeka u svemir, napravila prvu atomsku centralu u svijetu (u Obninsku).
Препоруке:
39
22
6 петак, 17 фебруар 2012 19:16
Светислав Костић
Николай, Николай ты нет прав! Поэетому что Русији, руском народу и њиховом Путину недостаје на врату само још једна петоколонашка аристократска банда, као да већ и тамошњег неолибеларистичког смећа није доста какво се намножило за вријеме мандата Медвједева и самога неолибеларисте.
Препоруке:
35
14
7 петак, 17 фебруар 2012 20:03
Светислав Костић
Ан пасан! Ми србо-и русофили нећемо остати без посла! Од Када НСМП намјерно или омашком објавио Студију Мариа Калика о "старим и новим квислинзима у Србији", маса прикривених "грађана" друге Србије и потенцијалних колаболатера навалило да гостује на трибини НСМП.

Николая, за име бога, не убрајам у такве, него у једног од нас русофила, који напросто не трпи комунистичке Совјете, што и ја некад у младости чинио да би тек када се Западу и НАТО-у загубио Совјетски Савез схватио да нам се на врат навалило једно још надалеко веће зло од нацистичког.

Јер Хитлеров нацизам трајао у пракси свега некколико година а ови данас што су у форми ЕУ-и НАТО директни насљедници нацистичког Трећег рајха, жаре и пале већ пуних двадесет година, довољно дуго да нацистичком идеологијом затрују и добар дио српског становништва у Србији у чему имају подршку и од НВО и владајућих структура у Београд.
Препоруке:
16
11
8 петак, 17 фебруар 2012 20:18
Душан
Кад ми држимо пепео Тесле у музеју, могу и Руси мумију Лењина у маузолеју...
Препоруке:
5
25
9 петак, 17 фебруар 2012 20:41
невероватно
Да ствар буде још гора. дотични чак и није Рус, као ни његов наследник. Али шта да се ради. Имао сам прилику да у неким црквама на Уралу и у Сибиру видим ФРЕСКЕ и ИКОНА које приказују дотичне... Страшно
Препоруке:
15
19
10 петак, 17 фебруар 2012 21:13
boris
И ми би требали да изместимо оно ругање Србији и Београду.Мислим на кућу цвећа:-)
Препоруке:
29
10
11 петак, 17 фебруар 2012 21:21
Peter RV
Potpisujem.
Препоруке:
13
8
12 петак, 17 фебруар 2012 21:25
робокап@марио кaлик@светислав костић
Друже Кaлик прекасно си се родио да будеш нови СТАЉИН а ти СТАРИНО СВЕТИСЛАВЕ изгледа да си остао оно што си и био ОРТОДОКСНИ СТАЉИНИСТА.Тешко овом народу да си Млади филозофе(ОСТРАШЋЕНИ СТАЉИНИСТО ) био неко и нешто у Србији 1944. A теби Светиславе Џаба ти правни факултет кад си такав Острашћени СТАЉИНИСТА.ШТА ВАС брига за Унутрашње ствари РУСИЈЕ.Да вас можда не мучи отварање архива или не дај БОЖЕ реституција.МАРИО баш ме занима да ли овако острашћено предајеш и студентима.Дал морају да знају само "КРАТКУ ИСТОРИЈУ КПСС_комуниста".Шта ће им Аристотел,Платон,Кант,Хегел и остали.САМО МАРКС ;ЕНГЕЛС ;ЛЕЊИН И КАРДЕЉ:А да не причам да је вероватно за тебе после ХРиста највећи ТИТО:
Препоруке:
15
73
13 петак, 17 фебруар 2012 21:27
Tуљанин
Како то да се одбрана СССР-а окончава у пљувању царевине? "Царевина је била оваква и онаква". Па добро. Али како је онда постала тако велика? И уопште, одакле златни и сребрни руски век? Одакле Достојевски, Леонтјев, Соловјов, Берђајев, Блок? Одакле "Москва - Трећи Рим"? Можда из шињела Чернишевских и Њекрасова? Можда из са-запада-увезених-петпарачких соц-памфлета? Можда из лудила разноразних Шигаљова? - Размислите: можда су "успеси совјетске Русије" у тешњој вези са традицијама царства но што би ви то волели да признате? Можда КГБ наставља Охранку? Можда Стаљин наставља Ивана? Можда Шостакович и Прокофјев настављају Мусоргског и Скрјабина, а Пастернак и Мандељштам Тјутчева и Батјушкова? Можда су Тухачевски и Жуков питомци царске војне академије? Размислите и о добром и о лошем: и о "великој Црвеној армији која маршира старим кораком" и о судбинама Берђајева и Флоренског. И, на крају: Лењина треба сахранити у Уљановску. Средишња тачка Русије ће пре или касније бити "трг Достојевског".
Препоруке:
28
9
14 петак, 17 фебруар 2012 21:29
с.ј. Мислио сам директно одговорити на небулозе неких изнад, али нећу. Немам живаца за свађу.
Лењин је био екстремиста и његов комунизам (ПОСЕБНО његова ЛИЧНА верзија комунизма) је био једна подла и извитоперена доктрина која је Руском друштву донела највише зла. Лењин није достојан никаквог поштовања, али можда није време да се пресељује из маузолеја. Чисто ради националног јединства, јер није време за стварање додатних свађа (значи, НЕ САДА; и НЕ ради њега самог, ВЕЋ ради НАЦИЈЕ).

Што се 'злодела белих' тиче, које помиње један препознатљиво неупућени господин, било их је. Руски цар није на адекватан начин одговорио на потребе народа, добрим делом захваљујући притиску аристократије. Али то није толико било због моћи, колико сраха од новотарија које су претиле целом друштвеном уређењу. Новотарија које су биле деструктивне и опасне.

Било како било, бели су барем били људи који су грешили. Црвени идеолози су били особе које је красила арогантност и патолошка мржња према целом наслеђу човечанства. Морал, умереност и ненасиље су им били страни, и зато су толико зла починили
Препоруке:
22
69
15 петак, 17 фебруар 2012 21:30
Владислав
Немогуће је дебатовати са браниоцима праведног лика и дела пролетерског фараона. Јер, људи који су у стању да верују у праведност и оправданост тако зле, опаке, човеко и богомрзачке завереничке организације, каква је била бољшевичка, не расуђују у категорија добра и зла о очигледним догађајима и њиховим последицама. Они, нажалост, јавно и добровољно припадају етици која је супротстављена хришћанској, која је метафизички обелодањена ритуалним оцеубиством - убиством Светог Цара и његове Свете породице, и која је "изградила" продавце оца и мајке и убице браће за циљеве револуције и класну ствар. Тако да је разговор са таквима - разговор глувих.
А борци против "петоколонаштва екстремне емиграције" као да су своје стваове и инспирацију црпела из памфлета ЧК или ОЗНА-е. Требало би да се, пре својих тешких оцена, замисле о томе ко је заиста био "пета колона", и да, за почетак, прочитају ко је у Свету Русију дошао блиндираним немачким возом, едаби се острвио на све царско и православно.
Препоруке:
20
6
16 петак, 17 фебруар 2012 21:37
с.ј. @Душан - Две сасвим различите ствари.
Потпуно сте промашили тему.

Споредно у случају Тесле је што није сахрањен како налажу наши обичаји, већ изложен као екпонат. Баш налик на машине које су такође изложене, јер за комунисте ни човек није ништа више од биолошке машине.

Значи, ту се бунимо јер желимо да буде сахрањен по нормалном православном обреду, како је, колико се може закључити, и сам желео.

Спорно у случају ЛЕЊИНА је то што је био покретач једне ужасне идеологије, која је била директан разлог за смрт милиона људи, као и морални назадак друштва.
То нема везе са начином сахрањивања (или, у овом случају, излагања), већ са чињеницом да се слави један злотвор.
Препоруке:
11
4
17 петак, 17 фебруар 2012 22:21
Citalac
Спорно у случају ЛЕЊИНА је то што је био покретач једне ужасне идеологије, која је била директан разлог за смрт милиона људи, као и морални назадак друштва.
То нема везе са начином сахрањивања (или, у овом случају, излагања), већ са чињеницом да се слави један злотвор.



Tesko da je moglo u veci 'nazadak' od onog u kojem jednom izmucenom, neobrazovanom i NTMODERNOM zemljom POCETKOM DVADESETOIG VEKA vladaju princeze i plemici sa crnomagijskim sesijama. TO je bila svakodnevica plemstva, o dekadenciji da ne pricamo. Pisao je Berdjajev o tome a covek nije bio komunista.

@ Ovaj sto bi da otvara arhive

Pa vec su otvoreni. I cuti se o tome. Jer je naci-kapitalisticka fantazija o 'desetinama miliona u gulazima' rasturena u paramparcad.
Препоруке:
88
9
18 петак, 17 фебруар 2012 22:26
Citalac
@ Tuljanin

Zamaglujujete s tradicijama. Sto bi rekao Dzo Stramer, ako je nesto tradicija, ne znaci da je SAMO ZBOG TOGA dobro. Pobrojane tradicije, uostalom, SSSR nije nikad ni sporio, nego su inkorporirane u kulturni identitet te drzave, sto je i logicno. Problem carske Rusije nije bila njna TRADICIJA, nego njen anahronizam. Bez revolucije, od te zemlje danas verovatno ne bi ostao ni kamen na kamenu, nego bi muzici vukli sirovine za strance, koji sa lokalnim plemstvom pricaju na francuskom, i sa verandi se cude 'tajnama Rusije'. Znate, i pretkomunisticka Kina je bila duboko tradicionalna zemlja. Jedna od njenih teradicija je bila i opijumska zavisnost (oko petina starog Sangaja, vise od milion ljudi, behu zavisnici, a svakog jutra su patrole sakupljale mrtve s ulica). Kolonizatori su, naravno, podrzavali tu 'tradiciju'.

Mislim, jedna stvar je citirati Platona, a savim druga zagovarati robovlasnistvo pod obrazlozenjem da je i Platon ziveo u robovlasnickoj zemlji.
Препоруке:
8
9
19 петак, 17 фебруар 2012 22:43
Citalac
је био једна подла и извитоперена доктрина која је Руском друштву донела највише зла.


Da parafraziram Staljinovog praunuka, poznatog gruzijskog slikara, i postenog komunistu :): apsolutno ste u pravu, genocid! Do juce srecna i nepsmena, deca su isla obavezno u besplatne skole, a sinovi muzika postajali astrofizicari, istoricari starog Akada i eksperti za japansko pozoriste, SVE besplatno, da jos jednom podvucem zlocinacku prirodu tog rezima. Gori od ovog genocida bio je samo zlocin potpune i opste zdravstvene zastite. (Ovde pritom i ne pominjem dobijanje Drugog svetskog rata dobrim delom SAMOSTALNO od strane tog i takvog SSR, koji je pamtio plug i ralo kao realnost svega par godina pred onu strasnu invaziju, koju je docekao sa najsavremenijim oruzjem koje je SAM iskovao).



Што се 'злодела белих' тиче, које помиње један препознатљиво неупућени господин, било их је.


Cemu ironija? U ovo sam itekako upucen.
Препоруке:
98
5
20 петак, 17 фебруар 2012 23:12
Светислав Костић
@ родокап! Никада ти "старина Светислав" није био нити комуниста нити сталиниста, нити формално нити у глави реално. Али зато итекако, учесних у народно ослободилачкој борби.То се само у Србији у којој муслиманске и католичке усташе нису Србе клали може НОБ да поистовјећава са комунизмом и комунистима. Једно оправдано питање, од којег се у Србији бјежи као од црног ђавола: Зашто се у Србији и надаље проклиљу комунисти којих нити има за било кога представљају опасност а пред носом им Србија препуна ватрених сљедбеника нацистичког НАТО-а већ по својим члановима директног нсљедника нацистичког Вермахта и злогласних Хитлерових SS-Standardivisionen и преко 46 посто присталица Србије вољних придружити се неонацистичкој творевини Европској унији, Чевртом рајху, реинкарнацији Хитлеровог Трећег Рајха. НАТО савезницима који вам земљу разарали и народ масовно убијали? Ша је са тим?
Препоруке:
5
5
21 петак, 17 фебруар 2012 23:16
саша р.
Само да Марио не види реплику. У противном ће ми требати процесор i7 да бих могао да отворим страницу :)
Препоруке:
6
0
22 петак, 17 фебруар 2012 23:31
саша р.
Da parafraziram Staljinovog praunuka, poznatog gruzijskog slikara, i postenog komunistu :): apsolutno ste u pravu, genocid! Do juce srecna i nepsmena, deca su isla obavezno u besplatne skole, a sinovi muzika postajali astrofizicari, istoricari starog Akada i eksperti za japansko pozoriste, SVE besplatno, da jos jednom podvucem zlocinacku prirodu tog rezima. Gori od ovog genocida bio je samo zlocin potpune i opste zdravstvene zastite. (Ovde pritom i ne pominjem dobijanje Drugog svetskog rata dobrim delom SAMOSTALNO od strane tog i takvog SSR, koji je pamtio plug i ralo kao realnost svega par godina pred onu strasnu invaziju, koju je docekao sa najsavremenijim oruzjem koje je SAM iskovao).


Ово поздрављам. И потписујем. Само бих још додао да је Стаљин без иједног долара помоћи са запада изградио хиљаде градова које је Хитлер пре тога претворио у прах и пепео. Путин то и те како поштује, зато и не да неонацистима да прекрајају историју.
Препоруке:
13
7
23 петак, 17 фебруар 2012 23:37
Peter RV
@ Марио Калик
Sto kazete na istorijsku ocjenu Hitlera , Vladimira Bukovskog:
"Manji tiranin u doba Staljina" ?
Препоруке:
6
5
24 петак, 17 фебруар 2012 23:38
Марио Калик
@ робокап

Па ако се већ занимаш дођи код мене на вежбе да видиш шта и како предајем. Можда нешто и научиш. Пошто од овога што пишеш мрка капа.

Него дај реци ми шта знаш о Аристотелу, Платону, Канту или Хегелу, кад их већ спомињеш и цениш, а да није copy/paste-овано с интернета.

Ево, за почетак, да ти помогнем, Платон је био за државну својину, а Попер га ставља заједно с Марксом и Хегелом у "непријатеље отвореног друштва". Ти њих раздвајаш, ајде изнеси ми критику Попера онда. О вези Хегела и Маркса и врапци на грани знају, а да је Лењин помно проучавао Хегелову логику док је истовремено радио за ствар пролетеријата, такође је познато.

Ех да су ти православни фараони од руских царева знали колико Маркс и Лењин...
Препоруке:
78
10
25 петак, 17 фебруар 2012 23:48
Tуљанин@Читалац
Одакле вам идеја да заговарам повратак робовласништва? Можда би се то пре могло пребацити вама, будићи да колхози и совхози опако миришу по феудализму?
Што се тиче инкорпорирања руских традиција у живот совјетске Русије, о томе се не може изнети једнозначан суд. Зависи од случаја. Што се тиче државних ствари, донекле стила владавине, војних традиција, обавештајних служби - то је увелико заслуга бољшевика. Што се тиче духовних и културних веза - то се збивало упркос комунизму... Или можда мислите да пролеткулт иде руку под руку са Достојевским и Леонтјевим? Нпр. Луначарски и Троцки - раме уз раме са Данилевским и Трубецкојем? - Царевина је пропала, и размишљати у стилу "шта би било кад би било", - нпр. шта би било да није убијен Столипин, - јалова је ствар. Цареви су створили велику Русију и Русију која је трајала. Комунизам је потрајао 3-4 генерације па се стровалио у прашину. Свој закључак је пронашао у Горбачову и Борји Јељцину.
Препоруке:
11
66
26 субота, 18 фебруар 2012 00:16
Peter RV
@ Citalac
Ocigledno je da nijeste citali Solzenjicina.
Препоруке:
8
67
27 субота, 18 фебруар 2012 00:32
Туљанин@Читалац
А да додам и ово: пролетерска држава је неке од побројаних традиција", свим силама покушавала да уништи: Николаја Гумиљова је стрељала; Берђајева је отерала у емиграцију, а Флоренског у гулаг (и смрт); Мандељштама, Лава Гумиљова, Савицког и Солжењицина - у гулаг; Леонтјев и Берђајев су поново штампани тек 90-их; "на леду" су били Ахматова, Цветајева, Булгаков, Маљевич, Прокофјев, Шостакович, Тарковски, Глазунов... Побројано је, више или мање, оно врхунско руске духовности XX века. Толико о "природном укључиванју руских традиција у совјетски живот"...
Препоруке:
9
6
28 субота, 18 фебруар 2012 01:34
саша р.
@Туљанин

Што се тиче Михаила Булгакова, има једна врло занимљива ствар. У време оне жестоке чистке, 1939. године, на позоришном репертоару била је једна његова представа, али је непосредно пред премијеру отказана. Булгаков је стиснуо петљу и написао писмо Стаљину, који је одмах потом наредио да се представа уврсти у репертоар. Булгакову после тога длака с главе није фалила. Овај податак је врло веродостојан, јер сам га нашао у биографији о Стаљину, а писац исте му није био нимало наклоњен. Према томе, нису толико фатални тзв. диктатори, већ њихови репови, који се у већини случајева понашају много горе него њихови владари.
Препоруке:
8
1
29 субота, 18 фебруар 2012 02:33
Tуљанин
I da ne bih ostao nedorečen, hajde da pojasnim: nemam apsolutno ništa protiv državne svojine; državna svojina je u strateškim oblastima privrede čak i poželjnost; nemam ništa protiv najozbiljnijeg razvoja vojno-industrijskog kompleksa, kao i najodlučnijeg jačanja ruskih/srpskih oružanih snaga; nemam ništa protiv omiljenih socijalistikih toposa - besplatno školstvo, najšira socijalna skrb, briga za socijalno ugrožene... Ali utoliko pre i više... utoliko pre i više imam protiv beznadno ubogog i niskog duhovnog nivoa socijalističko-komunističke ortodoksije. Protiv stupidnog, egalitarističkog poricanja vertikalne dimenzije ljudskog bića i ujedno SVAKOG SUPTILNIJEG I EZOTERIČNIJEG stvaralačkog nastojanja. Protiv tuposti, okamenjenosti i nihilizma SVAKE MODERNE PSEUDOLOGIJE, protiv poricanja ličnosnog i aristokratskog načela u stvarima duha. U ovom smislu, paradigmatična je sudbina, od Čitaoca bez razloga pomenutog Nikolaja Berđajeva. Berđajev, koji je prošao "marksističku školu i koji
Препоруке:
7
4
30 субота, 18 фебруар 2012 03:02
x
tema je izmestanje a ne istorija ruskog naroda ja se samo pitam ima li ovo veze sa predstojecim izborima u rusiji
Препоруке:
0
0
31 субота, 18 фебруар 2012 03:09
Tуљанин
,i koji je u socijalnim i ekonomskim stvarima bio marksistički jednomišljenik, od sovjetskog režima, konkretno, Feliksa Djeržinskog, dobio je "kartu u jednom smeru". A zbog čega? Zbog svoje vernosti stvari duha; zbog svoje "filozofije nejednakosti"; zbog insistiranju na personalističkom, viteškom principu u životu zajednice; zbog odbrane stvaralačkog genija od zahteva čoveka-mase - zbog svog i-ličnosnog-i-sabornog-gotovo-gnostičkog pravoslavlja. Berđajev - koji jednog-prema-drugom osvetljava Marksa i Ničea, i konstatuje da Marks transcendira humanizam prema dole, a Niče prema gore - bio je nepoželjan. Kao što je NEPOŽELJNO SVAKO TRANSCENDIRANJE STATUSA HUMANI PREMA GORE, i to ne samo u socijalizmu već takođe i u kapitalizmu. Ta ZATVORENOST, KAO ZATVORENOST PREMA SVETU GORE, osnovni je razlog propasti sovjetskog eksperimenta. ZATVORENOST PREMA SVETU GORE JE I SUŠTISKI RAZLOG PROPADANJA KAPITALISTIČKOG PORETKA, propadanja koje se nezaustavljivo, neumitno približava istinskoj katastrofi.
Препоруке:
5
4
32 субота, 18 фебруар 2012 03:16
Tуљанин@Саша р.
Сагласан.
Препоруке:
4
4
33 субота, 18 фебруар 2012 03:27
Tуљанин@Mario Kalik
Do zanosa, Mario!
Препоруке:
3
4
34 субота, 18 фебруар 2012 06:13
Србин црнац, атеиста, муслиман, католик, комуниста...
У коментарима на овакав чланак види се колики је проблем типично српско шаблонско размишљање на линији комунизам=антиправославље, православље=српство; дакле руска револуција= антисрпство, па још додамо западну пропаганду против СССР-а и Русије, и добијамо идеолошки заслепљене и "антикомунистички утврђене" Србе.

Да ли је неком од њих можда пало на памет да се кипови Стаљина и Лењина још налазе свуда због тога што се они довољно цене, да се Руси не одричу ни социјализма ни периода великог СССР-а, да скоро сви Руси величају Стаљина због победе у највећем рату који је икада вођен, и да се у Русији не сатанизују комунисти већ се стављају у свој историјски контекст, а тај контекст је реакција на заосталу феудалну царистичку државу у којој је РПЦ била део проблема, односно полуга власти?

Ово признаје данас и РПЦ, и она сама не сатанизује револуцију нити Стаљина као што код нас раде у тзв "десничарским" круговима.
Препоруке:
8
7
35 субота, 18 фебруар 2012 06:32
Србин црнац, атеиста, муслиман, католик, комуниста...
Надаље, независна, 'капиталистичка' комисија за време Јељцина је добила задатак 1993-е да утврди број жртава за време Стаљина и дошла је до броја од 1.700.000 људи, та цифра укључује највећи део "домаћих издајника", људи који су подржали нацисте на окупираним деловима и неки број криминалаца који су проглашеним непријатељима државе. Према томе, свака бројка "жртава комунизма" која прелази 1-2 милиона је чиста антируска пропаганда коју нажалост многи "десничари" у Србији прогутају без размишљања. Можда најбољи одговор на то је чињеница да кипови Лењина и Стаљина још увек стоје по градовима, да Руси сами не верују у те будалаштине, да огромна већина Руса сматра Стаљина за највећу или једну од највећих личности руске историје, да РПЦ сматра како је социјализам савршено сагласан с православљем и да не анатемишу социјализам, чак постоји велики број православних свештеника који виде Стаљина као вођу кога је Бог послао Русији итд.
Препоруке:
9
7
36 субота, 18 фебруар 2012 06:54
Tуљанин
Као аутентични огледачо "златног доба" комунизма, прилажем ову ванредну песму Осипа Мандељштама:

У име храбрости будићих векова
И племена људи који ће све више расти,
Ја сам се лишио чаше на пиру очева,
И весеља и сопствене части.

Век-вукодав скаче на ме, да ме коље,
Али ја вук нисам и немам вучју кожу.
Ко капу, у рукав, тутни ме боље
У сибирских степа топли кожух -

Да не видим кукавице, ни меко блато,
Нити на точку крваве неке кости,
Да у ноћи сијају прашници, ко злато,
У својој првобитној лепоти.

Однеси ме у ноћ, где Јенисеј жубори,
и где бор досеже звезде АВГУСТА,
јер по кожи својој ја нисам вук у гори
И неистина ми је искривила уста.
Препоруке:
2
6
37 субота, 18 фебруар 2012 09:15
Koga vi to prozivate?
Ne zaboravimo nikada da je u svom najvećem delu ruska emigracija u vreme Hitlera marširala zajedno sa pripadnicima Vermahta i SS-a protiv Sovjetskog Saveza i Rusije. A danas proglašene demokratskim državama nekadašnje republike SSSR-a osnažuju pokrete poraženih snaga iz Drugog svetskog rata, sve pod zastavama nacizma i revanšizma. To isto rade i u Srbiji. Njihova poenta je rehabilitacija starog društveno-ekonomskog uređenja, sistema u kome su slobodno mogli da pljačkaju i prisvajaju tuđi rad i njegove plodove. Tako pokušavaju da prisvoje jednog Dostojevskog ili Tolstoja. KO je onda iznedrio Rusku avangardu? Veliki Oktobar ili pretsovjetska Rusija? A čije su delo stotine miliona žrtava koje je doneo Prvi i Drugi svetski rat kao i kolonijalne avanture te genocidni pothvati konkvistadora i američkih stočara? Da nisu, to, možda, komunističke smicalice ili pohlepa kapitala i katoličko-papskih prozelita? SDa li vi takve i danas branite kada iste metode primenjuju u slučaju Srbije? Ko ste vi?
Препоруке:
8
6
38 субота, 18 фебруар 2012 10:55
Броњ
Сачекајте, у контексту коментара остављених овде може се закључити то, да се бело дело (идеја, гарда, емиграција) посматра искључиво као политичко- војна сила која једино обједињује циљ за наставак монархистичког уређења у Русији??
Грешка у старту, велика и опасна, која произлази из деценијског индолентног заобилажења и кочења истински стручне и идеолошки неоптерећене обраде периода грађанског рата, разлоге за почетак, његов развој, крај ратних операција и његовог продужетка у белој емиграцији и на територији СССР-а (овог пута мимо белих).
Када би народу било допуштено боље упознавање са чињеницама, схватили би да је Јединствена Русија (њене идеје, симболика, како партијска тако и симболика удружења , њихов политички амалгам и циљеви) много ближи белој идеји него лењинској визури. Али Путинови о томе ћуте јер знају да му то само додатно збуњује народ који је навикаван на патриотизам комунизма. А мешање појмова доводи до стварање услова за мирно владање.
Препоруке:
5
7
39 субота, 18 фебруар 2012 10:58
Броњ
Довољно је рећи да је идеја еуроазијства белоемигрантски филозофски изум, чији су аутори горе већ споменути, а данашњи његови поклоници теже да га спроведу у дело. Заслуге наравно приписују себи, а не неким тамо емигрантима. Свашта!
Препоруке:
3
6
40 субота, 18 фебруар 2012 11:27
Марио Калик
@ Туљанин

Пустите нас те опскурантске и подваљивачке поповске "метафизике". Да, док су руцки цареви, племство, спахије, попови, полицијски жбирови и батинаши гледали ка "свету горе", оперисали су итекако физички у "свету доле", израбљујући кметовски и пролетерски рад, држећи масе у неписмености и необразованости, духовној тупости и покорности, и свему осталоме антихуманом. Где је за ове милионске масе био тај ваш "свет горе"?! Шта су оне од њега имале осим да се бедне и понижене моле, заједно са клером, за спас душе цареве и неку илузорну правду на "оном свету"!

Мрачна, подземна тајна тог "света горе" је управо овај "свет доле", на њему је почивала ваша "узвишена", аристократска духовна "величина". Маркс је открио ову тајну, материјалну базу класне духовне надградње, која се коренила у отимању и пљачки људксог рада! И зато сте га замрзли, што је раскринкао ваше подло лицемерје!

Шта оно рече руска царица кад је гладан народ затражио хлеба? "Дајте им колаче"?!
Препоруке:
86
8
41 субота, 18 фебруар 2012 11:29
Марио Калик
@ Туљанин

И ви се онда чудите што је избила револуција?! Дајте бре, хлеба, ви што гледате "на горе"!

Марскизам је истински хуманизам, жеља да радници и сељаци коначно постану Људи покретала је револуцију!

Значи, смешни сте са тим вашим сатанизовањем марксистичког материјализма као нечег "антидуховног". Па није духовност резервисана само за вас, и вашу реакционарну религиозност. Има духа изван тога, још и више! Марксисти су били само против ВАШЕ духовности која почива на друштвеној неправди, на негирању духа и човечности у потлаченим класама унутар вашег нељудског друштвеног поретка.

Има ли веће хуманости од Марксовог позива да се униште сви друштвени односи у којима је човек бедно, понижено, презрено и одбачено биће?!

Величанствен полет којим су бољшевици, комсомолци, радници и многи други подизали совјетско друштво најјаче је сведочанство ове духовне снаге. У свакодневном животу људи су били коначно браћа и сестре, другови и другарице, а не више господари и робови.
Препоруке:
6
7
42 субота, 18 фебруар 2012 11:41
Марио Калик
@ Туљанин

И немојте трпати Берђајева у ваш табор! Био је он одлучан противник клерикалне религиозности коју ви овде пропагирате, и јасно је упозорио и предвидео да ће управо грабежљивост и бахатост руског клера довести до револуције! Заборавили су на миленаристичке и егалитаристичке тежње које су одавно струјале у руском народу, а које су бољшевици само изразили и испунили у одговарајућем историјском тренутку кад је царство већ било згажено немачким налетом.

Прочитајте мало његово дело "Извори и смисао руског комунизма", и схватићете колико заблудело стојите на позицијама које нису могле да буду ништа друго до историјски поражене, и чији покушај обнављања у данашњем добу, представља само трагикомичан израз духовне мизерије и дезоријентисности.
Препоруке:
7
5
43 субота, 18 фебруар 2012 12:46
Давид Новаковић
Октобарска револуција је пре свега тријумф разума, који је дочекао да буде физички угрожен да би се распламсао. Предуго су људи веровали у самог бога камоли ''божанска права'' владара да не раде ништа челог живота и још живе у непревазиђеном раскошу и луксузу док њихови сународници скапавају од глади. Кад се дода на то традиционализам који је управо бранио привилегије монарха и свештенства а спутавао прогресивне идеје, тиме и научну мисао, добијамо једну руралну Русију која је имала мање километара пруге него Белгија. Комунисти су винули човека у небеса, што представља круну успеха и препорода који је Русија доживела, поред вртоглавог пораста стандарда.

Наравно да је било грешака у СССР али је он, као и Југославија, представљаo основу коју је требао надограђивати у циљу стварња друштва једнаких. Зато је Лењин учинио више него цела та емиграција заједно!

p.s.
@Марио Калик
Да ли сте примили мој мејл?
Препоруке:
6
8
44 субота, 18 фебруар 2012 13:18
За - МРИО КАЛИК
Шта оно рече руска царица кад је гладан народ затражио хлеба? "Дајте им колаче"?!



ово је или злонамерно изречено или је у питању незнање:


Ова реченица се приписује Марији Антоанети, то би Марио тебало као филозов знати, тачна речени гласи: „ако немају хлеба, нека једу колаче“ (француски "S'ils n'ont plus de pain, qu'ils mangent de la brioche.").
Годинама постоји вели полемика о томе да ли је тачно да је она ово написала

читат: Нема никаквога доказа да је Марија Антоанета то икада рекла. Када је чула за несташицу хлеба она је написала „Извесно је да су се људи према нама лепо односили успркос властитој несрећи. Ми смо сада још више обавезни да јаче радимо за њихову срећу.“
Препоруке:
11
2
45 субота, 18 фебруар 2012 14:47
Tуљанин@Mario Kalik
Kao što rekoh - do zanosa. Vaš dopis uverljivo potvrvđuje poslovičnu histeričnist i svojevrsnu miopiju verničke optike. Vidite! Moglo bi biti da je uopšte nisam hrišćanin; moglo bi biti da se reči gore, visina odnose i na ateizam, recimo obogotvorujući, u-visinu-stremeći ateizam Dostojevskovljevog Kirilova ("Ovaj je gori od popova" - Petar Verhovenski o Kirilovu); moglo bi biti da uopšte niste pažljivo pročitali ono što sam napisao (inače se ne bi tako frljekali rečima). - Berđajeva uopšte nisam svojatao, a ako sam o njemu napisao i jednu jedinu neistinitu reč, molio bi vas da to i navedete. U vezi sa onim što je o Berđajevu napisano konsultujte Smisao istorije, glava 8. Kraj Renesansa i kriza humanizma. Unošenje mašina, str. 168-173, u izdanju Univerzitetske riječi iz Nikšića 1989., kao i Smisao stvaralaštva, str 73-75, u izdanju Logos antroposa iz 1996. O ostalom - deda Marksu, srceparateljnom proleterskom prenemaganju i kukumavčenju - nađite nekog drugog.
Препоруке:
4
1
46 субота, 18 фебруар 2012 16:38
робокап@марио колик
Друже Калик схватио сам да не могу са Вама да расправљам о филозофији јер ипак сте ту много компетентнији од мене али Вас молим да ми објасните како се онда десило ;Да они који су повели револуцију у Некадашњој Царској Русији врло брзо по доласку на власт постану врло брзо једнакији од обичног народа и да се то не сме доводити у питање јер остајете без главе.Такође бих волео да са филозофског становишта објасните како то да су данас у овој Русји највећи богаташи управо ОНИ који су имали дебеле високе партијске функције.Свака сличност са стварношћу код НАС,БИВШИМ РЕПУБЛИКАМА И БИВШИМ СОЦИЈАЛИСТИЧКИМ ЗЕМЉАМА ЈЕ СЛУЧАЈНА ИЛИ ЈЕ ТО ИСТОРИСКА ЗАКОНОМЕРНОСТ.
Препоруке:
5
1
47 субота, 18 фебруар 2012 16:38
Tуљанин@Броњ
И у вези са Путином и евроазијством сте у праву. Када се још узму у обзир везе Питина и Александра Дугина са европском десницом (Тиријар, Стојкерс, Беноа, Парвулеско, Марин Ле Пен, Штрахе, лига Норд, талијански евроазијци, Леон Дагрел, итд) - слика се употпуњује. Путин, Дугин, евроазијство - припадају десно.
Да додам: "Мој циљ је да изведем Француску из НАТО пакта и успоставим стратешки савез са Путиновом Русијом." (Марин Ле Пен).
Уз то, бацити поглед на "евроазијски филозофски портал" АРКТОГЕЈА (Arctogaia) е да би се видело чија дела се тамо претресају. Наводим по сећању: Ниче, Генон, Евола, Хајдегер, Хаусхофер, Јингер, Готфрид Бен, Карл Шмит, Жорж Димезил, Херман Вирт, барон Роман Фјодорович фон Унгерн Штернберг, Петар Савицки, Лав Гумиљов, Николај Трубецки, Константин Леонтјев, Достојевски, Платон, Хераклит, Шихабудин Јахја Сухраварди, Џелалудин Руми, Ибн Араби, итд, итд.
Поздрав.
Препоруке:
5
1
48 субота, 18 фебруар 2012 16:54
Робокап @Цветислав Костић
Друже костићу пратећи Ваше коментаре од текста Друга Колика уочавам једну константу а то је да ви без престанка нападате народ у Србији за слугерањство данашње Српске елите НАТО-у и западу.Нажалост ту сте донекле у праву и ту се са вама слажем али са једном оградом.Та елита коју нападате није ПОРЕКЛОМ у скоро 80% из СРБИЈЕвећ су то потомци (ИЗ РАЗНОРАЗНИХ БРИГАДА ИЗ БИВШИХ РЕПУБЛИКА)Титових генерала Пуковника ОЗНЕ;УДБЕ ВОА;КОСА и иних служби који су управо уживали највеће благодети КОМУНИСТИЧКЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ.Та и таква елите је буквално одмах после рата почела да ужива огромне привилегије(Довољно сте стари да се сећате тачкица после рата)а то за поменуту елиту није важило јер су се снабдевали у посебним магацинима.ПОгледајте ко су нам вође НВО организација ,партија или ТЗВ.тајкуни.Не верујем да ће ми модератор одобрити да поменем ко су им очеви или дедови.Верујем да то боље знате од мене.
Препоруке:
6
1
49 субота, 18 фебруар 2012 17:34
Citalac
@ Tuljanin

Nisam Vam spocitao da se zalazete za robovlasnistvo (svasta), nego prokomentarisao u metodoloskom smislu: ne mozemo negirati i umanjivati REALNOSTI carske Rusije zbog njenih sjajnih dometa koje ste probrojali, a koje pripadaju raznim vekovima i epohama. Ovde govorimo o ranom XX veku. Carska Rusija je tada NEPOVRATNO bila izvan globalnih tokova razvoja - koje je, kao najveca svetska drzava, morala ne samo da prati nego da PREDNJACI u njima - i sva je prilika da bi u narednim decenijama izgubila SVAKI subjektivitet da je tako ostalo. Koncept samodrzavlja je bio primenjiv i koristan u XVI veku i tokom oslobadjanja od tatarskog jarma, jer je ujedinio zemlju i predstavljao obrazac (tada) moderne drzave, ali pocetkom XX veka, samodrzavlje je zalostan anahronizam, nicim opravdan i nikome prihvatljiv, osim korisnicima zastarelih privilegija.

Rusija mozda nije bila u poziciji da svoje drustvo reformise engleskom postupnoscu (i sa svedskim rezultatom), ali deo toga je svakako
Препоруке:
4
3
50 субота, 18 фебруар 2012 17:34
Citalac
u (samo)destruktivnom mentalitetu vladajuce kaste koji je poslednjih stotinak godina pokusavao da zaustavi vreme i protiv drustvenih potreba se bori bacanjem svojevrsnih fatvi i proglasa.

Rekavsi sve ovo, nigde i nisam tvrdio da je SSSR bio OSTVARENI ideal, kao sto mi podmecete. Konstitutivni zlocin boljsevizma mi je mrzak (ubistvo necije DECE je, naprosto, surovi zlocin za koji nema moralnog alibija). Voleo bih da se to nije dogodilo.Ali ne mozemo CITAV SSSR posmatrati u tom svetlu, i tu je problem Vaseg osvrta: sa jedne strane ste carsku Rusiju redukovali na sentimentalni album selektivnih dostignuca, a SSSR sveli na selektivni horor streljackih vodova i zatvora.

SSSR je svoje dane i godine dekadencije (tupava zatvorenost i reptilska tvrdoglavost fosilizovanog Politbiroa) doziveo tokom 1960ih i 1970ih, kada je poceo da gubi trku. Ali se ne sme NIKAD izgubiti iz vida da je ta zemlja PRVA U ISTORIJI COVECANSTVA izvukla GLAVNINU naroda iz milenijumske bede i primitivizma
Препоруке:
5
2
51 субота, 18 фебруар 2012 17:36
Citalac
i od njih stvorila modernu naciju. I to je taj trn u oku Zapada (koji je zamislio da se novovekovna stratifikacija perpetualizuje, pa da progres, znanje i blagostanje budu privilegija belih i plavookih, a ostatak sveta bude sweatshop sa svojim teretom 'tradicija' uz ciju pomoc ce se nesrecni narodi i kontinenti drzati u vecnoj servilnosti). SSSR je tu jednacinu razbio u paramparcad. Pratila ga je Kina, probudila se Juzna Amerika, jednog dana ce i Afrika. Emancipatorske pokrete i teznje u Indiji, arapskom svetu i Indokini, surovo je ugusila intervencionisticka politika koja im je vratila 'tradicije' tribalizma, fundamentalizma i milenijumske socijalne koruptivnosti.

I ne zaboravite da je TAJ SSSRR pobedio nacizam, i da mu to nikad nisu oprostili. Pritom, sve ove anomalije SSRa koje nabrajate, deo su problema KRATKOG trajanja: sovjetski socijalizam je imao par DECENIJA da ucini ono za sta je Zapadu sa njegovim postupnim, sporim i segregatorskim liberalizmom trebalo 4 stoleca
Препоруке:
5
2
52 субота, 18 фебруар 2012 17:43
Citalac
Dakle, malo je neposteno da SSSR svodimo na gulag, a da se pritom ne setimo da je dobar deo zapadnog i/ili vesternizovanog coveecanstva ziveo u SVOJIM gulazima. Crnac u Americi sve do 1960ih, rado bi se menjao za zivot u SSSR, gde mu nije onemoguceno da pije vodu ili se vozi u autobusu zato sto ima 'pogresnu' boju koze. Ovim ne zelim da zamaglim zrtve gulaga, niti smatram da nevinim ljudima treba uskratiti duzan pijetet, ali koren problema ovde JESTE u brojkama. POLA veka se cekalo na sovjetske arhive, i zapadnjaci su mastali kako ce TADA pronaci sav dokazni materijal sovjetskog zlocinstva i alibi za svoje vulgarne mitove o 'Staljinu gorem od Hitlera' (ponavljam, to govore SAMO hitlerovci i to je sjajan lakmus) i 'desetinama miliona'. I kad se u arhivima naslo DVA MILIONA imena (medju kojima i kriminalci, dzerteri, kvislinzi), od kojih se vise od pola VATILO kuci, stvar je odjednom zacutala. Ponavljam opet, stotine hiljada nevino (politicki) stradalih treba da pamtimo sa pijetetom
Препоруке:
5
3
53 субота, 18 фебруар 2012 17:57
Citalac
Ali se taj pijetet nece stvoriti falsifikatorskim i sracunatim temeljenjem na propagandnim mitovima nacistickih i hladnoratovskih biroa.


Utoliko bih dodao i to da ovo skretanje teme na 'duh koji tezi navise' jeste opskurantizam (nije licna optuzba Vama nego principijelno). Ne pricamo ovde o nekakvoj progresivnoj zemlji u kojoj eto zli boljsevici napadaju filozofe, nego o drustvenoj podeli u kojoj jedni transcendiraju a drugi se poklanjaju u miraz kad se udaje knezeva cerka).


U danasnjoj Rusiji (a konacno, i krajem SSSR, jer odakle oni silni opskuranti i fasistofili od kojih neki te madjionicarske tekstove u 'evroazijskom' kljucu?) mozete da budete sta hocete. Jer postoje pretpostavke i temelj za jednu stabilnu i demokratsku zemlju (ovi putinomrsci danas, kao sto vidite, sasvim su lepo doterani i uhranjeni, o=besplatno obrazovani u jednom od njboljih sistema u svetu... da se pitaju njihovi uzori, bilo knezevi bilo zapadnjacki robovlasnici, oni bi i danas bili neuki muzici).
Препоруке:
5
2
54 субота, 18 фебруар 2012 17:57
Citalac
@Peter RV - da, citao sam Solzenjicina, i oko dosta stvari jeste relevantan, ali problem je u tome sto je tokom Hladnog rata njegova istina zatocenika PRETVORENA u orudje vasingtonske propagande... Solzenjicin se toga makar naknadno odrekao, a jedan Saharov je SVESNO sluzio kao alivbi merickim intervencijama... imate parsadoks americke ntiratne levice 1960ih, kojoj se najeuforicnije suprotstavljaju upravo socijalisticki disidenti koji BRANE americke agresije od Vijetnama i Kambodze do Latinske Amerike).
Препоруке:
5
2
55 субота, 18 фебруар 2012 18:05
Туљанин@Читалац
У принципу смо сагласни, али немојте да будете неправедни. Далеко од тога да сам омаловажио Совјетски савез in toto. Ako сам и написао да су (нека) велика достигнућа Совјетске државе у вези са извесним традицијама царске Русије, то ниуком случају не умањује заслуге оних који су поменута достигнућа остварили. Дакле, у праву сте: Совјети (Стаљин) су створили велику, моћну црвену армију и индустријализовали земљу. Руси су победили 3. Рајх - и победили су га сами! То порицати - порицати СУДБИНСКИ значај дела Стаљина, Жукова итд. сумануто је и глупо.
Уосталом: да је Адолф Хитлер неким случајем победио Русију, Руси би били сведени убоге и кињене домородце...
Поздрављам Вас.
Препоруке:
1
2
56 субота, 18 фебруар 2012 19:17
Туљанин@Читалац
Сагласност се наравно не односи на поменуто "скратање с теме": по мени то је "сама ствар", а по вама - "пуки опскурантизам".
Разуме се... дозвољавам да размишљате и тако. - Поздрав од Т.
Препоруке:
1
1
57 субота, 18 фебруар 2012 20:07
Tуљанин - Александар Блок, Дванаесторица, 12.
Моћним ходом у даљ лете..
- Ко је тамо? Брзо к Нама!
То се разиграо ветар
У црвеним заставама.

Испред њих је - нанос хладни,
- Излази из смета ти!..
Само јадни џукац гладни
Шепа назад, иза свих..

- Мани нас се, ти, краставко,
Ја ћу тебе бајонетом!
Стари свете, ти, шугавко,
Губи ми се, гадно псето!

.. Ко вук, кези зубе гладно -
Реп подвило, иде с нама -
Псето гадно - псето хладно..
- Одзови се, ко је тамо?

- Ко то маше црвен-стегом?
- Гледај, каква тама влада!
- Ко то жури белим снегом,
Кријући се иза зграда?

- Мој ћеш бити, пре ил' после,
Предај ми се, боље, жив!
- Чуј ме, друже, биће лоше,
Пуцамо ли, сам си крив!

Трах-тах-тах! И само ехо
Још се чује по кућама..
Само вејавица смехом
Снежне равни затрпава..

Трах-тах-тах!Трах-тах-тах!
...
Препоруке:
2
2
58 субота, 18 фебруар 2012 20:21
Туљанин - Александар Блок, Дванаесторица, 12 (наставак)
Трах-тах-тах! Трах-тах-тах!

... Тако моћни, иду снегом -
Гладни пас је - иза њих,
Напред - с крвавим већ стегом,
Невидљив у бури снежној,
За куршуме недосежан,
С нежним ходом надмећавним,
Снежним бисерима равним,
С венцем белих ружа, чист -
Испред свих је - Исус Христ.



* Зашто ови стихови? Зато што они, у ексцентричном смислу, казују оно што је важно: испред дванаест бољшевичких апостола, у великој висини и даљини корача - бог.
(Реч бог, Исус Христ, не треба узимати у буквалном смислу: могло би овде да стоји и Кириловљев човекобог, дионизијски натчовек, божански човек, апсолутна особа, исмаилитски имам, или како год вам драго. -)
Препоруке:
2
2
59 субота, 18 фебруар 2012 22:37
Броњ @ Туљанин
У том низу еуроазијских теренских радника, поред фон Штернберга, додати Колчака, барона Манерхајма, и наравно генерала Корнилова који је гротескно представљан дуги низ година са стране совјетске науке. Највероватније сметало им његово сељачко порекло, које се није уклапало у наводни буржујски контекст белог покрета.
Препоруке:
2
1
60 субота, 18 фебруар 2012 23:03
Karl Marks-naš duhovni vođa
Nas je odgajio Staljin.
Nadahnuo nas na vernost narodu, rad i podvige.
Препоруке:
3
3
61 субота, 18 фебруар 2012 23:11
Karl Marks-naš duhovni vođa
Za starije, da osveže svoje pamćenje,
za mlađe, primer i nauk da im bude,
ko je veliki Ruski narod.

http://www.great-victory1945.ru/
Препоруке:
3
4

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер