недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ненад Чанак: Због "београдизације" у Војводини имамо све гласније гласове мађарских националиста

Kоментари (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 16 октобар 2011 10:21
Луди Ванко
Зна човек где је чвор.Мало је територију Србије смањио.Београдски пашалук који нам и он заговара већи је од Београда.Београдизацијом он нам хоће мало да долије киселу чорбу из свог богатог чанка.Њега треба под хитно у ЕУ и то код Кацина . Да га научи како се слуша моћнији. Види да ћемо попустити пред Мађарима па нам се још поспрђује.Једини одговор свима је НЕЋЕМО У ЕУ и квит посла.Свуда хоћемо тамо нећемо.
Препоруке:
60
3
2 недеља, 16 октобар 2011 10:26
T.Savić
Pa, Čanak je do juče podržavao te iste "glasove" (to je onaj, znate, što se zalaže za Vojvodinu republiku - ko ne veruje neka pogleda sajt LSV). Do skoro smo govorili kako su nacionalne manjine mostovi prijateljstva, a situacija sa najnovijim ucenama mađrske Vlade govori suprotno.
Štaće tek biti kada Hrvatsku prime u EU?
Препоруке:
60
2
3 недеља, 16 октобар 2011 10:58
Znam
Pravi izraz za ono što Čanak i Mađarske stranke rade je vojvođanski šovinizam, usmeren protiv nacionalno opredeljnih Srba. Znam jer sam rođen i živim u severnoj pokrajini!
Препоруке:
71
2
4 недеља, 16 октобар 2011 11:23
Горан
"Повика на вука а лисица месо једе!" Шта то Нови Сад боље нуди Војводини од онога што Београд нуди Србији? Све су ово приче за наивне а уствари се води борба за што већи део финансијског колача. Наивни "Војвођани" још једном ће осетити чари аутономашке преваре ако се упецају на ту удицу. Могли би мало да размисле каква је разлика између пљачке од стране Београда или Новог Сада? Новци неће остати ни у Сомбору, Суботици, Панчеву, Митровици,... Уместо у Београд ићи ће у Нови Сад! О политичкој опасности да и не говорим.
Препоруке:
59
3
5 недеља, 16 октобар 2011 11:41
Srbin
Pa, dobro, ne može baš Čanak biti za sve kriv. Vi, patrioti koji iz sigurnih beogradskih pozicija ovde mnogo pametujete o Srbiji, Draži i još kakvim drugim budalaštinama nikada se niste zapitali da li će taj srbijanski lenji nacionalizam jednog dana podići buru u celoj Jugoslaviji i srušiti je u paramparčad. A niste hteli priznati i da je stara Jugoslavija pre Drugog svetskog rata bila krajnje primitivna državna tvorevina sa još primitivnijim srpskim vlastodršcima na čelu. Umislili ste da će tako biti doveka pa sad krivite komuniste za sva zla ovog sveta. Zlo ste vi, užasno užegla srbijanska umovanja koja su preskočila ili prespavala20. vek. Vaše primitivne kolonijalne ambicije koje je platila masa srpskog seljaštva u Prvom svetskom ratu. O tome je lepo kazivao Arčibald Rajs. Ma, od toga vas neće oprati ni miliona minusa na ovaj komentar.
Препоруке:
8
73
6 недеља, 16 октобар 2011 11:49
Турас
Пре би се рекло да се мађ.национализам јавља зарад "чанкизације"
Препоруке:
53
2
7 недеља, 16 октобар 2011 12:22
синиша
Нисам ни сумњао, свака негативна појава, па чак и мађарски фашизам је настао српском кривицом.
Препоруке:
60
1
8 недеља, 16 октобар 2011 12:39
podsetnik
Dotični je tokom "mračnih devedesetih" bio sitna opozicija, a demonkratskim izborima, 5. oktombra, Koštunica ga je uveo u politiku na velika vrata!
Svako zlodelo se sveti počiniocu, i Koštunici, a nadam se i Čanaku.
Препоруке:
52
3
9 недеља, 16 октобар 2011 12:43
Jututunac
@Srbin:...gospodine, kako ste znali,unapred ,da cete imati MILION minusa na vas komentar?
Препоруке:
52
1
10 недеља, 16 октобар 2011 13:05
Srbin
@Jututunac
Evo kako sam znao. Posmatram, povezujem stvari i pojave i očekujem logičan ishod s obzirom na stanje svesti i raspoloženja u ovom narodu. Ali, i među vama koji ovde dosadiste i bogu i narodu pričajući o srpskim interesima a da ne shvatate o čemu zborite. Usedeli ste se u "trajne vrednosti" srpskog naroda i odatle emitujete dosadne patriotske tirade. Govorite da je ovo što se dešava na Vol Stritu nameštaljka a ne mrdate da ove nešto promenite. Ne izbijate iz crkvi, sa rođendana i slava, dok vam se država rastače. Vaš patritozam se svodi na crnu kafu, ogovaranja i neprestano zurenje u ekrane i monitore. Zašto ste nesposobni da se organizujete? Zato što niste u stanju ni u porodici da se dogovorite a kamoli na širem društvenom planu. U pitanju je masa bezglavih i dokonih mudrijaša.
Препоруке:
6
52
11 недеља, 16 октобар 2011 13:26
Brane2
@Srbin:

U pitanju je masa bezglavih i dokonih mudrijaša.


Tačno to. Panzioneri otkrili internet, koji je samo nedelju dana pre toga bio "zavera zapadnih crnih sila" pa sad ožeži. Uz šljivku, naravno. ;o)
Препоруке:
41
7
12 недеља, 16 октобар 2011 13:35
@Srbin
Pa i Čanak je srpskog etničkog porekla, dakle zašto pišeš Srbin, mogao si napisati bivši drug komunista , dobro pozicioniran a srpskog etničkog porekla, mada se tako ne osećam i još dodati ateista , onda nastaviti...!
Primitivan? Po čemu si ti civilizovan ? Hajde objasni, šta je tvoje civilizacijsko dostignuće, osim antisrpske propagande!
Препоруке:
51
3
13 недеља, 16 октобар 2011 13:48
Komunistička mantra
Napadati " svoj narod" za ono što čine drugi, ko nije još to apsolvirao ?!?
Препоруке:
45
1
14 недеља, 16 октобар 2011 13:53
SM
Počeću od Madjara.U Sloveniji/Lendava i okolina pa i Murska Sobota/zivi oko 30 hiljada Madjara,u anketi 92% Madjara se izjasnjava da zele prikljucenje matici,prema tome Čankova teorija ne stoji i nemoze proci.Što se tice zabrana i hapsenja,e tu je Canak u pravu,ali nije drzava iskoristila to svoje pravo.Ako je u Srbiji poneko fasista,sta je onda ovo sto se desava u EU,kako se to zove?Kako se zove ova reakcija madjarskog ministra,i pojedinaca Madjara u Vojvodini/Srbiji,na zakon koji EU odobrava,kako se zove ovo sto se desava u Kroaciji?AKO NEKO ZNA ODGOVOR,molim odgovorite.
Препоруке:
41
1
15 недеља, 16 октобар 2011 14:01
Страдија
После Кустуричиног интервјуа дочека вас овај иза ћошка у црном као гавран са својим отрцаним фразама.
Препоруке:
51
1
16 недеља, 16 октобар 2011 14:02
SM
@srbin
Nemoj se plašiti i skrivati iza imena"srbin"Srbi nisu ništavila.
Препоруке:
49
3
17 недеља, 16 октобар 2011 14:29
Relja
Po nekim najnovijim unutar stranackim istrazivanjima u Vojvodini LSV trenutno ima podrsku oko 10 % glasaca. Nije bezazleno,autonomasi su blizi svojoj ideji vec ikad,i Canak svesno pokusava da se osamostali iz svite onih koji severnu srpsku pokrajinu zele da vide kao drzavu. Razlog jednostavan,politicki mudar, Nenad Canak sebe vidi kao kljucnu figuru posle sledecih izbora. Bilbordi koji su se pojaviljivali sirom Novog Sada pre i tokom popisa stanovnistva pod sloganom "Budi Vojvodjanin",izasli su iz mracnih radionica ovog autonomasa. Neka vam svima bude jasno da okosnicu tih 10 % ne cine manjinski narodi,vec Srbi. To je ono najgore.
Препоруке:
46
3
18 недеља, 16 октобар 2011 14:30
београдизација-фашисизација!?
Да ли то алудирате на демонстрације које је онда живахни спо организовао у Београду марта 91.
или револуционарне демонстрације које спо није организовао 2001.год;
Изјаве о вешању на Теразијама,Суђењу писцу..чули смо од вас.
Гласове војвођанских Мађара,слушамо захваљујући вашој аутистчној,"антифашистичкој"идеологији,где у сваком неистомишљенику видите: ФАШИСТУ.
Ипак један добронамеран савет:
Бежите од Вука,потонућете заједно(политички),није он ипак ваш ниво(понекад се понешто духовито може од вас чути).
И шта вам је заједнички циљ у овом тренутку?
Нестаћете са политичке сцене(као Србин пре бих гласао за СВМ него за Вас,о Вуку да и не причам).
Препоруке:
46
1
19 недеља, 16 октобар 2011 14:36
Srbin
Hvala na savetima ali kako da napišem "bivši komunista" kada, za razliku od mnogih "patriota" nikada nisam koristio tu privilegiju u starom sistemu koja je donosila različite beneficije. Isto tako, nisam se dohavatio ni u demokratsko kolo onda kada su mi obećavali opipljive koristi. To me, međutim, ne sputava da vam poručim da se "igrate patriotizma iz sigurne zaleđine" i da neodgovorno po drugima pljujete, često puta bez argumenata. Ja nisam nikakav ljubitelj Čanka ni njegovih stavova ali me nervira to vaše kvazipatriotsko dociranje. Srbin se potpisujem jer ovu zemlju doživljavam na drugi način nego usplamteli srbo a često puta i srebro ljupci. Nemam nikakva primanja i živim od krajnje oskudne penzije roditelja ali to vam ne saopštavam da bi ste me shvatili već da bi ste odbacili predrasude o onima koji ne žele da ispovedaju "patriotsku epiku!.
Препоруке:
5
41
20 недеља, 16 октобар 2011 14:44
Шором шајке, а Дунваом чезе
У праву је Чанак, и 1942. године Београд је изазвао Новосадскои покољ. Неки теоретичари тврде да је Београд крив и за појаву фашизма и Хитлера.На другој страни, тврдим да је Београд крив што постоји Чанак и овај под псеудонимам Србин. Драги Београде, угледај се на Нови Сад гдје цветају руже. Нема корупције (суд у улици Сутјеска је огледало судства у Европи, сатављен од најморалнијих судија у Србији), нема крађа и проневјера (има нека ситница у КБЦ Н. Сад), нема дроге (кажу да се на Егзиту продају све залихе дроге и онда годину дана нема дроге, већ се сакупља за Егзит), нема тајкуна (Н. Сад је искоријенио тајкуне, постоје узорни привредници), нема хомосексуалаца (то је једина средина гдје нема хомосексуалаца у политичкој "елити"), додуше нема ни медицине, људи умиру као муве. Чанак стално касни са идејама. Сада га је надигро Динкић.Ово што прича о Београду, Динкић је завршио.
Препоруке:
31
2
21 недеља, 16 октобар 2011 14:47
Srbin
jedno me čudi. Kako vam smeta Čanak koga optužujete da izdaje interese Srbije a ne smeta vam Draža za koga držite da j bio antifašista i patriota? O Čankovom političkom delovanju i njegovoj LSV ne mislim ništa dobro ali, isto tako, ništa dobro ne mislim ni o Draži i njegovom četničkom pokretu. Vidite, u tom grmu leži zec kome ste već istegli uši toliko da i sve ostale njegove rođake boli glava. A to je da mnogi među vama javno pravdaju što se pravdati ne može, Dražu držati za antifašistu i srpskog patriotu. Takvim stavom vi ste iskopali i jednog Čanka ali i mnoge slične njemu. Otuda i vaša velika krivica za ovo što se desilo zemlji Srbiji.
Препоруке:
4
31
22 недеља, 16 октобар 2011 15:01
срба
слажем се са господином чанком што се тиче плата, да су највеће у београду и мени је мука више од гурања све у БГ, али бујање фашиѕма се не решава слањем више новца у војвођанску касу.тако су хрвати уцењивали краља у краљевини, овај им све дао па нас на крају заједно са србима који су постали већи хрвати од њих самих клали. фашизам се лечи мачем, сечењем у корен без преговарања и договарања.
Препоруке:
29
4
23 недеља, 16 октобар 2011 15:32
ЂУРЂИЈЕ
С том разликом што Срби Мађаре нису бацали под лед!!! Субјективни противуставни политичару.
Препоруке:
39
1
24 недеља, 16 октобар 2011 15:41
Опростите, али ДА ЛИ У ОВОЈ ПРОКЛЕТОЈ ЗЕМЉИ има Срба или институција ИОЛЕ заинтересованих за Србе?
Зашто ли питам, одговор је очигледан.

ДО КАД ће нас, једини народ у читавој околини који НИЈЕ био Фашистички, У СОПСТВЕНОЈ ЗЕМЉИ називати 'фашистима' разнорасни "мини Хитлери", који очигледно (тачно?) сматрају да могу говорити шта им је воља? ДО КАД ћемо трпети КОНСТАНТНЕ увреде ових паразита, који овај ионако несложан народ још додатно покушавају расцепати по СВАКОЈ могућој основи?
Препоруке:
44
3
25 недеља, 16 октобар 2011 15:58
Dijasporac@ Srbinu
Nisam ja "iskopao" Dražu niti većina ljudi koji komentarišu događanja u Srbiji, istina , da je Vuk Drašković NATO četnik, slavio Dražu i tražio njegovu rehabilitaciju kao i četnike ali nije to Vuk radio za dobrobit srpskog naroda, naprotiv ,da pojača antagonizme i animozitete u našem narodu.Dokaz, zar ne deli stavove Čanka !

Uostalom pametni narodi naprave istorijsku analizu i verifikuju i valorizuju šta je vrednost antifašizma i koliki je čiji udeo u tome ali i crvenih.

Činjenica je, da su srpski komunisti u SFRJ najveći krivci za vertikalnu organizaciju države , tj. Republike Srbije, konsekvence takve srpske servilnosti srpskih komunista osećamo i trpimo mi, generacije u zreloj životnoj dobi i naša deca.
Препоруке:
36
2
26 недеља, 16 октобар 2011 16:28
Dragon
@Srbin
Srbine, brate ?!

Vaš patriotizam:
Vaše primitivne kolonijalne ambicije...
Usedeli ste se u "trajne vrednosti" srpskog naroda i odatle emitujete dosadne patriotske tirade.
Ne izbijate iz crkvi...Kako vam smeta Čanak a ne smeta vam Draža?


Licemerje:

...ogovaranja i neprestano zurenje u ekrane i monitore.

Srbin недеља, 16 октобар 2011 11:41
Srbin недеља, 16 октобар 2011 13:05
Srbin недеља, 16 октобар 2011 14:36
Srbin недеља, 16 октобар 2011 14:47

I konačno razjašnjenje porekla gorčine:
Nisam se dohavatio ni u demokratsko kolo onda kada su mi obećavali opipljive koristi.

Imate dve alternative:
1. Da se izvinite komentatorima i patriotama.
2. Da se izvinite "žutima" i prihvatite njihovu ponudu.
Препоруке:
47
3
27 недеља, 16 октобар 2011 17:37
Бранислав
Као неко ко живи у Војводини и ко има много пријатеља мађарске народности, могу слободно да кажем да мађарски фашизам нема никакве везе са било чим у Београду, већ искључиво са оним у Мађарској, са којим је директно повезан. Мађарски фашисти јако слабо прате шта се дешава чак и у Војводини, а камоли испод Дунава (њих у Срему практично нема, па зато не спомињем Саву). Њима држава Мађарска распаљује национализам и то углавном преко културе (тако су и "64 жупаније" "културно" удружење), а наша држава не ради баш ништа по питању тога. У етнички чистим срединама је честа појава да се уопште не говори српски, немају обавезу да га уче у школи. Држава Србија их не интересује.

Иначе, и ја сам негде 2000. у Темерину за длаку избегао батине по националној основи само зато што сам се као једини Србин задесио на њиховој журци.

Дакле, то нешто није од јуче. То тиња годинама, с времена на време плане, а онда се то заташкава. чанак то све зна и директно и умишљајно обмањује јавност.
Препоруке:
23
0
28 недеља, 16 октобар 2011 17:53
Бели Орао
Метла мора бити титанијумовска.
Препоруке:
19
1
29 недеља, 16 октобар 2011 18:14
Prozivanje
@Dragon
Dadoste mi bar dve alternative. Vi nemate nijednu i to je strašno. Kome da se izvinim? Vama koji uugodno sedite u toplim sobama a od kojih vas je bar polovina Petog oktobra stajala i drala se ispred Narodne skupštine da bi se kasnije presamitila i dopsela u tabor "patriota" a sada pevala domoljubne nebuloze. Danas već huškate a sutra ćete prebijati i ne smem ni da kažem......
Suprotstavio sam se kada je trebalo njima/neoliberalima i izdajicama/, sutra ću i vama, "rodoljupcima i srebroljupcima".
Препоруке:
1
21
30 недеља, 16 октобар 2011 20:01
jututunac
@srbin,@prozivanje: ...bar promeni pseudonim, strasno iritiras ljude koji citaju NSPM sa svojim teskim provalama mrznje prema srpstvu, crkvi, srpskom identitetu,... ima mnogo drugih opcija, na primer "siptar", "montenegrin", "kacin", "pak", spisak je poveliki.
Ako zivis samo od penzije roditelja mogu razumeti tvoju srdzbu, ali ona mora da bude upucena onima koji su dozvolili da milion ljudi u Srbiji ostane bez posla.
Препоруке:
19
1
31 понедељак, 17 октобар 2011 08:07
Srbin
@MOja srdžba ne samo da je upućena protiv onih koji su na vlasti već još i više protiv onih koji mirno sede u svojim foteljama, patriotski pridikuju i uživaju u relativnoj ali ipak bezbednoj ugodnosti i ne pada im na pamet da nešto pokrenu protiv vlasti. Ja sam svoj dug odužio tako što sam žrtvovao i svoju profesiju i svoj relativan mir dobivši nekoliko puta otkaze od novih vlasti ali se nikada neću pomiriti sa ovim licemernim patriotima. Od njih mi je takva muka da za njih ne ostaje ni trunka sažaljenja jer čovek mora sopstvenim angažovanjem i vlastitom žrtvom pokazati koliko je stvarno za ovu zemlju. Borba na ličnom kao i društvenom planu jedini je kriterijum nečijeg patriotizma. Ni manje, ni više. Masa onih koji mi prigovaraju, bar znam iz sopstvenog kruga, pripada tom ćutećem i gunđajućem sloju ali im ne pada na pamet da uzburkaju svoju malograđanštinu za Srbiju i ovaj narod. Zato mislim i da se među vama kriju slični. Otuda i nemaju pravo da prozivaju. Moraju delovati efektno.
Препоруке:
1
5
32 понедељак, 17 октобар 2011 08:19
Srbin
@Jututunac
Pa, neé mi, valjda, na ovom sajtu uzimati meru srpstva. I čime ja to iritiram vaš osećaj srpstva. Ako se on iscrpljuje rečima i odbranaštvom te pasivnošću i slatkopatriotskim tiradama to samo govori da su mi zapažanja na mestu. Odakle nekome pravo da drugome potura svoj nacionalni osećaj. Za mene je psećaj prema naciji kojoj pripadam izražen u aktivnom doprinosu i delovanju na radnom mestu i okolini gde živim a ne u pukom retoričkom vatrometu parola i sumnjivim osudama tuđih procena i stavova. Prozvao sam primitivizam svakodnevice ovog naroda ali i njegovu naprasnu religioznost kao i naknadnu reviziju istorijskog sećanja. Pitam se gde su ti ljudi živeli u vreme Broza i socijalizma, kako su, na primer, stekli penzije ali i različite vrste imovine, diplome i druga priznanja? Zašto ih se ne odreknu kada sve prethodno dovode u pitanje? To bi bio pošten čin koji bih svesrdno pozdravio. Više cenim one koji brane makar i pogrešnu stvar u datom trenutku ali ne odstupaju od uverenja
Препоруке:
1
6

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер