субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Поруке и поуке Стојана Новаковића

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 08 мај 2011 14:04
Milen
Clanak je dobro zapoceo, ali se u razradi sveo na jos jednu(sasvim neutemeljenu) pohvalu ministru spoljnih poslova.
Ocigledno je da su izbori na praghu.
Препоруке:
9
6
2 недеља, 08 мај 2011 14:50
Byakuya-sama
''Кажемо да данашња друштвена и политичка ситуација, на парадоксалан начин, само подсећа на време у којем је у овом цитату реч, јер треба имати у виду, да се, период после преврата 1903. године, у српској савременој историји, обично сматра „златним добом“ у развитку њене модерне државе и културе.''

Obična karađorđevićevska propaganda.

Kao što je poznato period posle prevrata je 1/3 manje Srba i Jugoslavija

A što se tiče perioda neposredno posle 29.5.1903., pa zar autor stvarno misli da se promene dešavaju tako odjednom, možda je tom ''utisku'' pomogla i prva hidroelektrana igrđena 1900.
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%82%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%9A%D0%B0
i mnoge druge stvari.

Po meni od 1903. imamo kontinuitet razbojničke političke elite,čvrsto povezanu sa raznim špekulantima(većna ljudi ne zna da je bilo tada dosta ''Miškovića i Kostića'', i da su čak u 1.SR mešali žito sa peskom, toliko o tome
Препоруке:
16
4
3 недеља, 08 мај 2011 15:56
thinking maize@ Byakuya-sama
Poštovani, napisaste "a koji su mešali brašno sa peskom u 1-vom svetskom ratu", pa bi BILO LEPO DA DOVRŠITE MISAO I DATE NEKI PRIMER! Eto, npr. Rade Pašić! Pa će nam postati JASNIJE KO JE BIO "UZOR" Domanoviću za pisanje "Vođe", kao i na koga je svoje NAJGORČE PRIMEDBE od srpskih političara upućivao naš VELIKI PRIJATELJ Rudolf Arčibald Rajs (vidi: "Čujte me Srbi!")?! Ako je i "BAJA" imao svoju TAMNU STRANU, šta da kažemo za OVE SADA!? CRNO BEZ IMALO BELOG! Da ne govorimo o tome da je BAŠ Pašić PODRŽAO prestolonaslednika Aleksandra u UKLANJANJU vojvode Mišića sa mesta načelnika generalšataba, ZBOG NJEGOVOG PORAZNOG IZVEŠTAJA o SPREMNOSTI Hrvata i Slovenaca za ZAJEDNIČKI ŽIVOT u Jugoslaviji!? I da smo "KO PIJAN U KAFANI" dali VELIKU SRBIJU, "SVOJU DEBELU KRAVU" (pop Korošec, potonji višestruki ministar i predsednik kraljevske vlade!), da bi nam ONI VRATILI "RAGU" (opet Korošec!). SVE ZBOG tadanje MEGALOMANIJE, NIŠTA MANJE OD OVE kod "naših" EU-fanatika! Valja razmisliti O OVOME!
Препоруке:
29
1
4 недеља, 08 мај 2011 18:10
Смиљански
Да би неко урадио нешто добро,за Србију,потребно је да је воли!У Србији се бирају људи, који мрзе своју земљу,и народ,а штите само личне интересе!
Препоруке:
25
0
5 недеља, 08 мај 2011 19:24
Marko Gay
"I da smo "KO PIJAN U KAFANI" dali VELIKU SRBIJU, "SVOJU DEBELU KRAVU", da bi nam ONI VRATILI "RAGU". SVE ZBOG tadanje MEGALOMANIJE,"

Nije u pitanju megalomanija niti uopste bilo kakva greska.

Morate se podsetiti da je srpska drzava i osnovana u 19-om veku da bi sluzila "visim interesima" tj pomagala drugim narodima ili se borila protiv drugih naroda, a ne da bi obezbedila sigurnost i udobnost srpskom narodu.

Takode i da je srpski narod izabrani narod, u smislu da je izabran da sluzi drugim narodima.

Sto se grbo rodi...
Препоруке:
1
15
6 недеља, 08 мај 2011 20:22
Ненад Пиваш
Не свиђа ми се што се као алтернатива еврофетишизму у Србији често наводе несврстани, ткз. Палестинци, Иран (?!) и сл. Приоритет наше спољне политике данас мора бити БРИКС, нарочито Русија. С обзиром да ћемо у будућности имати проблема са неоосманизмом, потребно је изградити добре односе са свима који могу бити угрожени њиме, дакле, Бугарском, Грчком, Кипром, Јерменијом и Изралелом. У будућности би могло да се покрене и питање ревизије Тријанона па су нам због тога потребни и добри односи са Румунијом, Словачком и Чешком (мада се између нашег проблема у Војводини и великомађарског национализма не може у потпуности ставити знак једнакости, додирних тачака ипак има). За крај, треба оставити простора и за добре односе са неким западноевопским силама, али само преко Русије и у оној мери у којој то и она чини. Јер да се не лажемо, тешко да ће Срби моћи да реше већину својих националних проблема све док не дође до неке веће геополитичке промене у самој Европи, јер ипак смо ми њен део.
Препоруке:
15
1
7 понедељак, 09 мај 2011 09:28
thinking maize@ извесном Marku Gay-у, тј. младићу или "младићу"
Рекосте: "Morate se podsetiti da je srpska drzava i osnovana u 19-om veku da bi sluzila "visim interesima" tj pomagala drugim narodima ili se borila protiv drugih naroda, a ne da bi obezbedila sigurnost i udobnost srpskom narodu. Takode i da je srpski narod izabrani narod, u smislu da je izabran da sluzi drugim narodima. Sto se grbo rodi...", па да Вас питам: А ГДЕ ТО ПИШЕ? Крфска декларација из 1917? Тамо стоји да ће "Србија ПОМОЋИ ОСЛОБОЂЕЊЕ своје поробљене браће СРБА, Хрвата, Словенаца"! Значи, ПРВО СРБА, а Хрвати му дођу ту због ТАДАЊЕ НАЦИОНАЛНЕ ИЗМЕШАНОСТИ и због СРПСКЕ ЖЕЉЕ за УКИДАЊЕМ K und K монархије, СМРТНОГ НЕПРИЈАТЕЉА Срба, а не због "српског империјализма", "етничког чишћења" и сличних K und K ФЛОСКУЛА, подгрејаних 1990-тих!? Да не говоримо да су српски јавни радници током ЦЕЛОГ 19-тог века Бугаре, а НЕ Хрвате, сматрали за за МОГУЋЕГ КОМПАЊОНА у акцији ОСЛОБАЂАЊА Балкана од СПОЉНЕ ЗАВИСНОСТИ! Тек су се са 2-гим балканским и 1-вим светским ратом ти односи ПОКВАРИЛИ!
Препоруке:
10
0
8 понедељак, 09 мај 2011 09:39
thinking maize@ извесни Markо Gay, тј. младић или "младић", наставак
Таква српска политика је била ВРЛО ЛОГИЧНА, јер је Турска била "болесник на Босфору", док је K und K монархија ("КАКАНИЈА" како би рекао Роберт Музил!) била још ПОПРИЛИЧНО ЗДРАВА, иако по Арнолду Тојнбију (тај, као Енглез, НИКАКО НИЈЕ БИО ЉУБИТЕЉ Словена!) била "ЗБИР СВАЧЕГА, што SUMMA SUMMARUM значи НИШТА"! У тој ситуацији Срби су се ЛОГИЧНО ОПРЕДЕЛИЛИ за РУШЕЊЕ Турског царства у Европи, где су им Бугари били ПРИРОДНИ САВЕЗНИЦИ! Уосталом, погледајте већ једном и то "Начертаније"! Наравно, било је у тој сарадњи проблема, као што је статус Македоније, али и то је ПРИРОДНО за све МЛАДЕ НАЦИОНАЛИЗМЕ! Волео бих да су се те међусобице Срба и Бугара решиле како је саветовао руски цар Никола 2-ги, АЛИ...! Било је ту ПОКАЗИВАЊА МИШИЋА ДВА ДЕРАНА (Срби и Бугари), али било је и ПОДСТРЕКИВАЊА са СТРАНЕ, од којих подстрекивање K und K монархије НИЈЕ БИЛО ни НАЈМАЊЕ, ни НАЈБЕЗАЗЛЕНИЈЕ! Срби су из тог надметања изашли као победници, али САМО ЗБОГ ПОДРШКЕ ОСТАЛИХ БАЛКАНСКИХ ЗЕМАЉА, а и због Руса!
Препоруке:
8
0
9 понедељак, 09 мај 2011 09:55
thinking maize@ извесни Markо Gay, тј. младић или "младић", крај!
Када се тај ТРАГИЧНИ сукоб два БРАТСКА балканска народа завршио победом Срба, K und K монархија је по ИМПЕРИЈАЛНОМ ИМПУЛСУ ФОРСИРАЛА СУКОБ! Зато што је ЗНАЛА шта јој следује ако се ТАКО ОЈАЧАЛА Србија КОНСОЛИДУЈЕ, УЈЕДИНИ са Црном Гором и ИЗАЂЕ на МОРЕ! Добро је знала, јер је ИЗГУБИЛА ЦАРИНСКИ РАТ! Србија би пре или касније била ИНИЦИЈАЛНА КАПИСЛА за МИРНУ ДЕСОЛУЦИЈУ тог НИЧЕГА, те "КАКАНИЈЕ"! Да Вас питам: Да ли ће неко, био и МОНСТРУМ, као K und K монархија, МИРНО ПОСМАТРАТИ СВОЈУ ПРОПАСТ?! Наравно, да НЕЋЕ! И НАМЕТНУЛА је БОРБУ НА ЖИВОТ и СМРТ Србији! Да би ПРЕЖИВЕЛА, Србија је У ЕГЗИЛУ, правила СВАКАКВЕ КОМБИНАЦИЈЕ, од којих је Крфска декларација била САМО ЈЕДНА! Читајте Екмечића, а и западне ауторе! Пошто је крајем 1918 дошло до СЛОМА Централних сила, Србија је у силном ЗАНОСУ остварила сопствено ОСЛОБОЂЕЊЕ, па УЈЕДИЊЕЊЕ са Србима из Војводине и Црне Горе, да би 1.12. 1918. НАПРАВИЛА ГЛУПОСТ уједињујући се са ГУБИТНИЦИМА! Остало је МЕГАЛОМАНИЈА Александрова и хрватски ШОВИНИЗАМ!
Препоруке:
14
0
10 понедељак, 09 мај 2011 13:41
Смиљански
Слажем се са већином, али бих напоменуо да са Бугарима увек треба бити опрезан,они су само мало гори од Хрвата!
Препоруке:
7
1
11 понедељак, 09 мај 2011 18:20
зоран
Није добро мрзети друге, зато што тако, уствари, себе пождеремо и поједемо, а другом и нисмо Бог зна како наудили.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 09 мај 2011 18:52
igor
Vrlo dobar i poučan tekst. Nisam siguran da su ga neki komentatori baš razumeli.
Препоруке:
0
1
13 понедељак, 09 мај 2011 19:34
Byakuya-sama
@thinking maize

Da dodam kad pominjete Rajsa, da je i Grol rat provodio van zemlje, odnosno da su mu izmislili neku dužnost u inostranstvu da se čovek ne zamara fizički nego samo psihički, e od takve DS(ako nisam pomešao ''Grolove'') do one Đinđićeve gde je tadašnji šef isto bežao iz zemlje, ali je i ''unapredio'' politiku stranke, ne samo da je bežao od puške nego je i pozivao na uništenje Srbije, pa ste tako upravu da je danas gore, ali to je obična inflacija(ni dinar nije što je bio), tada je sa početka 20. veka razbojnička ideologija osvojila vlast i ne pušta je do danas
Препоруке:
4
1
14 понедељак, 09 мај 2011 22:17
primarius
Uz svu najbolju nameru ja ne razumem poruku ovog autorskog teksta. Da ne gresim dusu, dosta istine ima ali kao sto rece neki komentator ispade na kraju hvalospev Ministru.
@ Thinking Maze
Ispade da ideja jugoslovenstva nije ni postojala?! U tom trenutku nije postojalo ekskluzivno tumacenje nacionalnih srpskih interesa. Bese to izraz politicke volje svih juznoslovenskih naroda pa i Srba a verovatno i Karadjordjevicka megalomanija ispod zita.
Paradoksalno, porazeni Bugari su bolje prosli jer su tada sahranili i ubrzo prebolovali san o velikoj Bugarskoj za razliku od Srba gdje je ta ideja tinjala kroz obe jugoslavije i gasi se upravo sada, posle sto godina, pred nasim ocima.
Препоруке:
2
4
15 уторак, 10 мај 2011 08:08
thinking maize@ Primariusu
Поштовани, НЕ СПОРИМ да југословенство, као вид повезивања ЈУЖНОСЛОВЕНСКИХ народа, НИЈЕ ИМАЛО УПОРИШТЕ у политичким промишљањима Срба пре 1918, али та размишљања НИСУ ОБАВЕЗНО била повезана и са ОСНИВАЊЕМ ЗАЈЕДНИЧКЕ ДРЖАВЕ! И чувени извештај војводе Живојина Мишића, иако КРАЈЊЕ СКЕПТИЧАН према могућности заједничке државе, НИЈЕ ИСКЉУЧИВАО могућности ДРУГИХ ВИДОВА САРАДЊЕ Срба. Хрвата и Словенаца, као нпр. царинска унија, одбрамбени савез и сл. Што НЕ ПОДРАЗУМЕВА ЗАЈЕДНИЧКУ ДРЖАВУ! Ни много ОПРЕЗНИЈЕ ЗАМИШЉЕНА и ПОСТУПНИЈЕ УВОЂЕНА Европска Унија НИЈЕ СЕ ПОКАЗАЛА ДУГОРОЧНО ОДРЖИВА, што гледамо ових дана! Ако и опстане, то ће бити у МНОГО СВЕДЕНИЈЕМ ОБИМУ! А Александар одмах, па ТРОИМЕНИ НАРОД, са све љубљењем застава хрватских и словеначких пукова, који су ЖАРИЛИ и ПАЛИЛИ по Мачви, Колубари, Поцерини, Подрињу... Да не помињемо и тадање учешће у рату потоњег ДУГОГОДИШЊЕГ "највећег сина свих наших народа и народности"! Значи, нашу политичку елиту 1918-1939 карактерисало је ОДСУСТВО МЕРЕ!
Препоруке:
3
0
16 уторак, 10 мај 2011 08:17
thinking maize@ Primariusu, наставак
Да, Поштовани, сем кратког периода везаног за активност Српског културног клуба, а по оснивању "прото-НДХ" (читај: бановина Хрватска!), српску политичку и културну елиту карактерисало је у предратном раздобљу ОДСУСТВО МЕРЕ и праве процене НАЦИОНАЛНИХ ИНТЕРЕСА! Ту процену су Хрвати ОДУВЕК ИМАЛИ, за СВАКУ ВАРИЈАНТУ по ЈЕДНУ ГРУПУ "иозвршиоца радова"! Чак и малени Словенци су били врло свесни ПРОЛАЗНОСТИ Југославије, једино су Срби глумили "државотворни народ"! Уосталом, нисмо једниствени случај у историји света, читајте Тојнбија! Као што није проблем што смо сада ПАЛИ, МНОГО ВЕЋИ ПРОБЛЕМ што се ВЕЋ ДЕСЕТ ГОДИНА ВАЉАМО ПО ПРАШИНИ, тј. то чини ова НАБЕЂЕНА УЗУРПАТОРСКА ПОЛИТИКАНТСКА КВАЗИ"ЕЛИТА"! Све прихватам и признајем и да је било злочинаца у нашем народу и да нисмо нашли савезнике, ни проценили тренутак за ОВАКАВ НАЧИН решавања српског националног питања, као и да смо ПРЕДУГО били везани за идеологију у ПОВЛАЧЕЊУ, али да НЕ ИЗВУЧЕМО ПОУКЕ из тих дешавања, еее, то је НЕОПРОСТИВО!
Препоруке:
3
0
17 уторак, 10 мај 2011 18:48
primarius
@Thinking Maize
Svecano se slazem u globalu sa ovim sto ste napisali pogotovo o nedostatku mere. Samo nisam siguran da su Hrvati I Slovenci usli u tu zajednicu sa manje iskrenosti. Slazem se da se u medjuratnom periodu hrvatska politicka delatnost vremenom potpuno upregla u resavanje iskljucivo Hrvatskog nacionalnog pitanja ali NDH (nakaza koje su se gadili cak i u Berlinu) nikako nije bio logican zavrsetak tih nastojanja. Ako se ne varam Hitler je prvobitno ponudio Maceku saradnju sto je ovaj odbio i ipak na neki nacin spasio obraz medjuratnoj hrvatskoj politici.
Rekoste jos:
нисмо нашли савезнике, ни проценили тренутак за ОВАКАВ НАЧИН решавања српског националног питања, као и да смо ПРЕДУГО били везани за идеологију у ПОВЛАЧЕЊУ
U sadasnjem svetu u kome zivimo bojim se da je za “ovakav nacin” prekasno. Takve greske iz istorije se ne ispravljaju. To ponajbolje znaju Madjari.
Препоруке:
0
1
18 среда, 11 мај 2011 11:38
thinking maize@ Primariusu
Али Мачек је НАЛОЖИО ЧЛАНОВИМА HSS-а да АКТИВНО ПОДРЖЕ и УЧЕСТВУЈУ у усташкој власти! Ако ОВО не говори о Мачеку и хрватском схватању политике, не знам ШТА БОЉЕ ГОВОРИ! Међутим, има један ПОЗИТИВАН МОМЕНТ у хрватској политичкој пракси, а то је да НЕ РАДЕ ЈЕДАН ДРУГОМ О ГЛАВИ, иако се не слажу политички! Знају ДА ЈЕ СВАКИ Хрват ДРАГОЦЕН! И зато нпр. Крлежи није фалила НИ ДЛАКА СА ГЛАВЕ УСРЕД УСТАШКОГ Загреба! Па чак ни његовој жени Лепосави-Бели, Српкињи! Комунисти су били ТВРЂИ, али сем УХВАЋЕНИХ УСТАША никоме НИЈЕ ФАЛИЛА ДЛАКА СА ГЛАВЕ! Тако је Иван Шубашић, предратни хрватски бан, последњи председник краљевске југословенске владе и УВЕРЕНИ АНТИКОМУНИСТА МИРНО УМРО у Загребу! Док је нпр. Драгољуб Јовановић, предратни адвокат који је БРАНИО КОМУНИСТЕ, антифашиста и човек од интегритета РОБОВАО ДЕВЕТ ГОДИНА! О четницима, другим некомунистима, антикомунистима, па и комунистима (Информбиро!) међу Србима, ПРОГАЊАНИМ од Брозовог режима да не говоримо! А ПРОГОНИОЦИ су углавном били Срби!
Препоруке:
3
0
19 среда, 11 мај 2011 17:54
primarius
@thinking maze
Zagreb je docekao fasiste u transu kao verovatno nijedan grad u tadasnjoj Evropi.Ali budimo obzirniji! U aprilu 1941. nije se moglo naslutiti da zapravo nije uspostavljena nikakva drzava nego jedna krvolocna okupacijska tvorevina To nije znao ni Vlatko Macek kada je pozvao stanovnistvo da prihvati novi rezim. Tek za nekoliko nedelja postalo mu je jasno da je izvrsio politicko samoubistvo. Mislio je da ce se uspostavom bilo kakvog poretka izbeci rat. Nesto poput Jasenovca tada nije ni postojalo kao paradigma. Da nisu svi mislili tako govori i to da je ubrzo u Zagrebu organizovana najjaca antifasisticka urbana gerila na jugoslovenskom tlu.
Krleza je sve vreme rata ostao u Zagrebu zbog njegovog predratnog sukoba "na jugoslovenskoj ljevici" gde se zamerio podjednako svima. Na kraju i on i Andric su bili dovoljno veliki pisci da vlastima nije bilo u interesu da ih sklone.
Препоруке:
0
1
20 среда, 11 мај 2011 19:22
thinking maize@ Primariusu
Ти пријатељу рече: "Da nisu svi mislili tako govori i to da je ubrzo u Zagrebu organizovana najjaca antifasisticka urbana gerila na jugoslovenskom tlu." Па да те питам, А ШТО НЕ ПОСАКРИВАШЕ ЗАГРЕБАЋКЕ СРБЕ ИЛИ ИЗВРШИШЕ НЕКИ АТЕНТАТ НА УСТАШКЕ ГЛАВЕШИНЕ?! Што НИСУ ДОСТАВЉАЛИ БАРЕМ Титу ПОДАТКЕ О ПРАВИМ НАМЕРЕРАМА УСТАША "ГЛЕДЕ" Срба?! И, ЗАШТО ЈЕ САМО Београд бомбардован, а не и Загреб?! Ваљда је и у Загребу било немаца и њихових колаборациониста или не?! СЛАБА ТИ ЈЕ АРГУМЕНТАЦИЈА или си много гледао Булајића!
Препоруке:
2
0
21 четвртак, 12 мај 2011 12:28
Ненад Пиваш
@thinking maize

Не замерите ми, али гледајући Вашу расправу са Примаријусом нисам могао а да се не укључим. Имам шта рећи по питању тога шта се очекивало 41. Причао ми је деда, који је живео у Јаворњу, селу крај Двора на Уни. Он и његова породица су након краткотрајног априлског рата знали само да ће Хрватска постати независна држава, страхоте које су следиле су за њих биле изненађење.

Даље, по питању Тита. Немам намеру да га браним(нарочито не његово наслеђе) али мислим да Срби греше када на њега гледају као на хрватског националисту. Тито је био пре свега Југословен. Међутим, као Југословен, он је веровао да ће СФРЈ бити јака уколико међу њеним народима влада што изразитија равнотежа. А ту равнотежу је постизао тако што слабио највеће у тој заједници тј. нас Србе, а јачао и СТВАРАО слабије (Муслимани, Црногорци). Али ваља рећи да ту ни Хрвати (други највећи народ у СФРЈ) нису били мажени, уосталом и велики део њих нашао ван матице у вештачкој творевини познатијој као БиХ.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 12 мај 2011 16:22
thinking maize@ Ненаду Пивашу
Поштовани, када се већ укључујете у моју расправу са г-дином "Primarijusom" "гледе" Хрвата и њиховог национализма, како усташког, тако грађанског, па и комунистичког, да речем неку, можда би Вас занимало. Независно од политичког убеђења СВИ Хрвати воле своју земљу и у том МИНИМАЛНОМ СМИСЛУ су СВИ Хрвати националисти! До сада НИСАМ ЧУО за "другохрвате". За разлику од Срба! У том смислу изнећу једно своје лично УБЕЂЕЊЕ: Србија би процветала, када би међу њеном ПОЛИТИЧКОМ ЕЛИТОМ и ЈАВНИМ ЛИЧНОСТИМА било ВИШЕ ЉУДИ, са БАР УПОЛА ИЗРАЖЕНИМ и ПРАКТИКОВАНИМ НАЦИОНАЛИЗМОМ, као што је хрватски! Замислите да се наши политичари, црква и јавност барем УПОЛА БУНЕ за нпр. Ратка Младића, као што се хрватска јавност и ЦРКВА буне због Готовине!? Знам, Срби су ИЗГУБИЛИ РАТОВЕ, АЛИ... Или ЗАМИСЛИТЕ нпр. прешједника нам Бориса, који би био барем УПОЛА СРПСКИ (а не ПРО-српски!) НАЦИОНАЛИСТА, као што је шјор Иво хрватски! Толико и свако Вам добро!
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 12 мај 2011 16:50
thinking maize@ Ненаду Пивашу, додатак 1
Рекосте: "Тито је био пре свега Југословен. Међутим, као Југословен, он је веровао да ће СФРЈ бити јака уколико међу њеним народима влада што изразитија равнотежа. А ту равнотежу је постизао тако што слабио највеће у тој заједници тј. нас Србе, а јачао и СТВАРАО слабије", а ја Србин и некомуниста додајем; СВАКА ВАМ ЈЕ ЗЛАТНА! И у том смислу, Титово наслеђе треба ми, НЕИДЕЛОГИЗОВАНИ Срби, да ВАЛОРИЗУЈЕМО у циљу КОРИШТЕЊА ЊЕНИХ ДОБРИХ СТРАНА! Елем, размотрима, сада већ УРУШЕН СИСТЕМ здравственог, пензионог и другог социјалног осигурања. Такође, размотримо и ИСКОРЕЊИВАЊЕ ГЛАДИ, ПОТХРАЊЕНОСТИ и многих БОЛЕСТИ, које су ДОСЛЕДНО СУЗБИЈАНЕ за његовог вакта, као и доста солидан систем школства! Све то размотримо, јер Броз НИЈЕ ИМАО НИШТА ПРОТИВ тзв. "поштене интелигенције", ако је она прихватала постојање његовог система и доприносила његовој изградњи! Примери тих некомунистичких интелектуалаца, који су значајно допринели ЈАВНОМ БОЉИТКУ Титове Југославије су ВРЛО БРОЈНИ! Даље, НЕСВРСТАНОСТ.
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 12 мај 2011 17:07
thinking maize@ Ненаду Пивашу, додатак 2
Ми НЕИДЕЛОГИЗОВАНИ Срби треба да без предрасуда размотримо спољнополитичке аспекте Титовог режима, посебно несврстаност! Друго је питање ИЗВОДИВОСТИ ТОГ КОНЦЕПТА у овом ПОСТ-ПОСТИСТОРИЈСКОМ времену, времену ПОСЛЕ Фукујаме! Ми Срби имамо ТО ИСТОРИЈСКО ИСКУСТВО и ТЕ ИСТОРИЈСКЕ ВЕЗЕ, које НИСУ за ЗАНЕМАРИВАЊЕ, јер је Броз био ПРВИ БЕЛИ ДРЖАВНИК КОЈИ ЈЕ ЖУТИМА и ЦРНЦИМА ПРИШАО БЕЗ ПРЕДРАСУДА, као СЕБИ ЈЕДНАКИМА! Као што је наш свет те људе, када би дошли у ову земљу, коректно третирао! ТО СЕ НЕ ЗАБОРАВЉА! Кад поменух школство, да питам да ли знате да је Београд ПРВИ ГРАД у југоисточној Европи са отвореном катедром молекуларне биологије (10 година пре Загреба!), па катедрама кинеског, јапанског, турског и арапског језика!? Знам, све је то добрим делом било ХАОТИЧНО, али постоји, као ЗАЛОГА за НОВИ ПОЧЕТАК! Ако смо МУДРИ, НЕ ТРЕБА ДА ОДБАЦИМО СВЕ ДОБРЕ СТРАНЕ ТОГ ДЕЛА НАШЕ ИСТОРИЈЕ! Када је Београд био престоница РЕСПЕКТАБИЛНЕ ЗЕМЉЕ, а Срби СО те ЗЕМЉЕ! Да будемо МУДРИ, бар као Аустријанци!
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 12 мај 2011 20:01
Ненад Пиваш
@thinking maizе

Прво о Хрватима. Могао бих да се сложим да је хрватска НАЦИОНАЛНА елита ЗРЕЛИЈА од наше НАЦИОНАЛНЕ елите. Међутим, не бих се могао сложити са Вашом констатацијом да код њих нема анационалних елемената. Погледајте само Стјепана Месића! Да, оног Стјепана Месића који је почетком 90их рекао да су Хрвати у Другом светском рату два пута победили! Оног Стјепана Месића који нон стоп прича како је Србија 90их извршила агресију на БиХ и Хрватску! Он, Весна Пусић са једне и Ч. Јовановић и „наша“ Весна са друге стране имају исте шефове. Али зашто онда они о Крајини нпр. не говоре као ови „наши“ о Косову? Па зато што њихов шеф, председник Института за отворено друштво, не гледа исто на та два случаја, зато што смо му ми Срби већи трун у оку него Хрвати! Дакле Месићево залагање за укидање Републике Српске и независност Косова не произилази из неког хрватског национализма! Ради се о испуњавању жеља нама ненаклоњених хиперглобалиста!
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 12 мај 2011 20:03
Ненад Пиваш
Штите ли ти исти кругови хрватске интересе? Не штите, осим ако хрватски интерес није непрестано упозоравање на превише национализма у властитој земљи и подршка геј паради и Жељку Комшићу (ето још једног анационалног Хрвата који је чак изјавио да говори „босанским језиком“). А шта је са оном Месићевом изјавом из 90их? Па ствар је у томе што људи тог кова најчешће немају никаква уверења већ заступају она за која процене да им могу донети корист и моћ. А у различитим временима су различите ствари исплативе!
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 12 мај 2011 20:05
Ненад Пиваш
Сад о наслеђима титоизма. Покрет несврстаних јесте био једна од добрих Титових рачуница али не мислим да је он нешто што ДАНАС може користити Србији. Изузев оних земаља које су и чланице БРИКС-а Србија нема разлога да гаји некакве специјалне односе са несврстанима. Даље, Србији су потребни добри односи са Израелом док се у Покрету несврстаних налази и читав арапски свет и Иран. Нажалост, неки кругови у Србији се залажу за приближавање истима и ја сам ту на дијаметрално супротном становишту од њих. Не смета мени сарадња са тим земљама из разлога из којих смета ЛДП- у, за мене је геополитика увек изнад личних симпатија и иделогије (мада ћу поштено признати да баш и немам симпатија за исламски свет изев Либије). Сматрам да се свет не може једноставно поделити на оне који су за и на оне који су против Америке. Мислим да је ситуација много комплекснија и да није нужно свако ко је против Америке наш потенцијални савезник нити да нам је сваки амерички партнер непријатељ. Мислите о томе!
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 12 мај 2011 22:45
primarius @ thinking maze
"A ŠTO NE POSAKRIVAŠE ZAGREBAĆKE SRBE ILI IZVRŠIŠE NEKI ATENTAT NA USTAŠKE GLAVEŠINE"
A kako Vi znate da nisu? Odnosno gde su Vam dokazi da su Zagrebacki komunisti radili protiv Srba. Nakon drugog svetskog rata cesto je preispitivana uloga zagrebacke celije KPJ i niko nije bio postedjen kritickog suda.
Gospodine, ne mogu da se otmem utisku da se informisete sa izvora jednog tako vulgarnog antikomunizma, danas aktuelnog, koji izjadnacuje i relativizuje sve antifasisticke vrednosti kao tekovinu drugog svetskog rata.
Prica kako su svi Hrvati isti u smislu "minimalnog nacionalizma" je nonsens i pausalno uopstavnje na kolektivitet. Splitski Feral Tribune je imao vise snage i hrabrosti da progovori u to vreme nego ijedan opozicioni medij u Srbiji.
Препоруке:
0
0
29 петак, 13 мај 2011 08:49
thinking maize@ Ненаду Пивашу, па "Primariusu"
Г-дине Пиваш, Ваш НЕИДОЛОГИЗАВАНИ ПРИСТУП ми се свиђа, а детаљи и укуси НИСУ ТАКО БИТНИ! Колико схватам Ви се бавите хуманистиком, па сте у тој области "по дифолту" поткованији од мене, природњака. Но, ДИСКУСИЈА, као начин расправљања о ПУТЕВИМА ИЗБАВЉЕЊА Србије, НИКАД НИЈЕ НА ОДМЕТ! Свако добро! Г-дине "Primariusе", то што ми спочитавате "примитивни антикомунизам", могу и ја да Вам пребацим за наивно "братство in enotnost" и тако "ДО СТОИЈЕДАН И НАТРАГ"! Срби ИМАЈУ СВЕ РАЗЛОГЕ ДА БУДУ ОПРЕЗНИ И СУМЊИЧАВИ СПРАМ Хрвата! Да не наводимо 1941-45, 1991-95, ДОВОЉНО ЈЕ УПОРЕДИТИ БРОЈ ФИРМИ КОЈЕ СУ У Србији КУПИЛИ Хрвати и БРОЈ ФИРМИ КОЈЕ СУ У Хрватској КУПИЛИ Срби, рачунали у Србе и Мишковића! КОЛИКО ПАРА, ТОЛИКО ЉУБАВИ! ПОШТО ПАРЕ ОДЛАЗЕ Хрватима и Хрватској НЕМАМ НИКАКВОГ РАЗЛОГА да их нешто бегенишем! Хрватска елита И ОВОГ ПУТА ЈЕ НАДМАШИЛА У ПАТРИОТИЗМУ српску "елиту", па ако због тога треба да их поштујем, ДА ЛИ ТРЕБА И ДА ВОЛИМ Хрвате и Хрватску!? БРАТСТВО и ЈЕДИНСТВО "у мутну Марицу"!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер