четвртак, 02. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Меко приземљење

Kоментари (73) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 24 мај 2010 20:52
Поштовалац НСПМ
Браво!
Г. Вукадиновићу, у праву сте! Нема краја нашем понижавању и уступцима, а они нас и даље газе. На крају ће испасти да није био проблем Милошевић, већ Србија и Срби.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 24 мај 2010 21:04
Vladimir Đilas
Ništa za dodati, ništa za oduzeti.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 24 мај 2010 21:11
Joш један поштовалац НСПМ
"чланство...апсолутно није вредно свих ових државних и националних понижења која смо током последњих десет година прошли, ни једне стопе проклетијске врлети и ни једне косовске светиње. А поготово ни једног јединог новог уступка, ни једне нове изгубљене надлежности Републике Српске, ни једне нове приватизације преосталих националних ресурса."


Србија (и Српска) је вечна док су јој деца верна
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 24 мај 2010 21:20
Светислав Костић
Ma шта! "А са ЕУ добросуседски односи, „привилеговано партнерство" - ма ни толико.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 24 мај 2010 21:27
МП
Мене интересује колико нас кошта политика о којој је реч у тексту?Шта смо све економски изгубили због спровођења овакве стерилне и погрешне политике задњих година.И опет се питам(ако модератор дозволи) да ли је оваква политика спровођење договора Јеремића(Тадића) и Гузенбауера(аустриски председник ,ако је неко заборавио) о постепеном "меканом"(пузајућем) признању "Косова" као независне држава,а све да се "Власи" не сете?
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 24 мај 2010 21:57
Peter RV
"Укратко, и даље нас претежно третирају као непријатеље, и то поражене непријатеље, којима се евентуално, "великодушно" може допустити да своју капитулацију мање или више успешно шминкају пред сопственом јавношћу."
Ovdje je sve receno. U kulturi ulizivanja hohstapleri drze vlast.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 24 мај 2010 21:58
Goran01
Ono sto je ocigledno jeste da se od price ovi koji su navlasti nisu opametili tim pre sto price i savete nisu shvatili ozbiljno.Ozbiljno je samo ono sto ih moze oboriti sa vlasti a to su politicki protivnici u jakim strankama koji mogu da im oduzmu birace koji ih do sada podrzavaju.
Mislim da je tesko u Srbiji biti analaiticar upravo iz gore pomenutog razloga-niko vas ne slusa niti se interesuje za vase analize dok mu vlast nije ugrozena.
Tadic se sluzi jeftinim manipulacijama,svojim poistovecivanjem sa prosecnim zeljama naseg naroda da u vlasti ima nekoga ko ce da ga razume ili bar lici na narod koji ga je birao,Tadic je na silu na kosarkaskoj utakmici Partizana pokusao da odglumi zeljnu projekciju prosecnog coveka koji ima prosecne probleme...ali njegova nadprosecna privilegovanost i nabedjenost mu je pravila probleme a to se videlo po naporima njegovih facijalnih misica da proizvedu iskrenu emociju i ostrascenost navijaca kojeg je on trebao da predstavlja.
Mislim da se ovakvih politickih pojava mozemo resiti samo organizovanjem politicke partije koja je sastavljena od eksperata,ljudi koji se u politiku razumeju i koji u njoj nisu zbog ekonomskih interesa.Mozda je vreme da NSPM organizuje svoj program i predstavi narodu Srbije ma koje nacije i religije oni bili svoje relno vidjenje stvari i nacina na koje je moguce izaci iz sadasnjih poteskoca i problema.Dosta je bilo manipulacije!!!
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 24 мај 2010 21:59
MIlko Grbović
Како рекоше претходни дискутанти, ништа додати-ништа одузети.
Ипак, само један мој афоризам:
"Европа нас упозорава да не сечемо грану на којој висимо"
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 24 мај 2010 22:07
Мирослав Анђелковић
С обзиром да у нашем авиону, који је на волшебан начин полетео ка безалтернативној Еуропи, нема правих пилота у пилотској кабини, меко приземљење није ни теоретски могуће. ''Експерти'' и манекени само невешто глуме пилоте. Биће то невиђена катастрофа, ако у међувремену неко од путника не седне за кокпит. Крајње је време да управљање Србијом, која управо лети у пропаст, преузму (преотму) људи који то збиља знају да раде. Не буде ли таквих, сви ћемо доживети недавну судбину несрећних Пољака.
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 24 мај 2010 22:16
Boba Borojevic
Mislim da je izlisno pitanje sta je Srbija izgubila i sta gubi sprovodeci zahteve EU radi eventualnog uclanjenje u tu uniju. Sta je izgubila vidi se svakodnevno na ulicama Srbije, u Parlamentu Srbije; po medijskim slobodama; po reformama svega u Srbiji; po kolektivnom zamoru i zavodjenju itd.

Mnogo je vaznije pitanje sta Srbija "dobija" "clanstvom" u sve totalitarnijoj, politickoj tvorevini kao sto je EU?

Preporucujem da posetite sledece web stranice da bi bar malo videli o kakvoj se "EU demokratiji" radi.


Ko ste Vi, gospodine predesdnice? //Who are you Mr President ? Nigel Farage asks Van Rompuy:

http://www.youtube.com/watch?v=uFRFA4wlVj8


Ko je ko u EU Komisiji /Who is who in the EU commission:
http://www.youtube.com/watch?v=YWSYMpuCFaQ&feature=related


Najdzel Faradz o predsedniku EU i ministarki spoljnih poslova /Nigel Farage criticising new EU president & foreign minister:

http://www.youtube.com/watch?v=0vBqyG6qYXE&feature=related
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 24 мај 2010 22:27
jova
A da li je cilj te europejske politike zaista taj famozni ulazak u EU, ili je zapravo samo proklamovani cilj, samo pokrice za jednostavnije ostvarenje jednog drugog stvarnog cilja.
A da se Vlasi ne sete.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 24 мај 2010 22:29
Благоје Јововић
Ово:

то чланство, чак и када би било реална и догледна ствар – а није ни догледно ни реално – апсолутно није вредно свих ових државних и националних понижења која смо током последњих десет година прошли, ни једне стопе проклетијске врлети и ни једне косовске светиње


би могло остати запамћено као неки цитат за будуће, дај Боже паметније нараштаје.

Хвала на тексту. Слажем се са свиме, као што и верујем да ће се већина НСПМ коментатора сложити, али се ми и даље само слажемо и слажемо и разумемо, али и даље не чинимо ништа. Прилично фрустрирајуће.

Поздрав!
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 24 мај 2010 22:54
Симић Манојло
Храбро , и изнад њихове памети и њиховог морала.
А у томе и јесте највећи проблем .
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 24 мај 2010 23:13
Saša
Slažem se da u Evropu ulazimo transparentno usvajajući njihovu dobru regulativu koja ih čini dobro organizovanom, sposobnom i bogatim. Ali ako ulazimo na trange-frange principu, što je slučaj (mi njima ustupke oni nama kredite), onda ćemo biti na velikom gubitku. Kad se trangefrangeriše sa nekim ko je sposoban i bogat, može se računati na siguran veliki minus.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 24 мај 2010 23:33
Нешко
Добро, требало је Вукадиновићу доста времена (неколико година) да преломи па да напокен без околишања и изврдавања јасно наише да је против уласка Србије у ЕУ.

Само да не буде као неколико пута раније у вези других тема да се већ следећим текстом огради од тога односно прилагоди (разводни) став. А још увијек чекам да бескомпромисно изнесе и критику Тадића, а поготову Јеремића.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 24 мај 2010 23:41
Здравко
Гаврило Принцип је пуцао у престолонаследника Франца Фернинанда али му је метке у пиштољ ставио неко ко је жарко желио заратити са Русијом. Улога Србије је несретна улога окидача. Циљ Америке је да нас одгурне што дубље у загрљај Русима. Ја не знам шта више ти људи да учине па да нам покажу каква је наша улога. Бомбардовали су нас бјесомучно и злочиначки, све пред носем и уз пркос Уједињеним нацијама. Отели су нам најсветију земљу, окупирали па мало затим спалили и протјерали светиње и људе. Понизили нас на најмонструозније начине. Довели на мјестом Предсајеника човјека најблаже речено, сумљивих квалитета. Дакле, чувени србождер Мадлин Олбрајт је јавно изјавила (гледао и слушао Глас Америке) да је неправедна подјела глобалних ресурса који већином леже у једној држави, Русији. Сценаријо овог хорора даље иде у смјеру да ће се Србија морати употпуности окренути Русији, ова ће јој морати гарантовати неке ствари, уговор о заштити, напримјер, и онда ће злочиначка империја покушати да згази Србију у очекивању руске реакције. Империја чију монету још само држи 1000 војних база у свијету и армада која годишње пождере 500 милијарди долара нема другог излаза. Надајмо се да ће се провести као Наполеон и фирер, а можда као и Кајзер. До Руса је! Нас се и онако ништа није ни питало нити ће нас питати ко. Како ћемо одиграти наметнуту улогу тако ће нас и бити као народа!
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 24 мај 2010 23:50
LJubomir Nedeljkovic
Nasa realnost nije EU ali jeste DS.Na zalost DS nema alternativu pa tako njihovi snovi, obmane i nocne more postaju nasa realnost.
Cim se pojavi neka opozicija DS-u pasce i njena parazitska vlast.
Prvi korak na tom putu ozdravljenja je da se "penzionisu" naprednjaci i narodnjaci.
Sa imidzom smotanih i neotesanih prevtljivaca oni nisu i ne mogu biti opozicicja i alternativa.
Ubedjen sam da nas najveci problem nisu alternative izvan nasih granica nego mrtvilo,malodusnost i strah u nasim grudima i glavama.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 25 мај 2010 00:04
Troglavski
Ljudi su krivi. Ponasaju se kao domace zivotinje. Pripitomljene.

Sjede na kaucu, sisaju prst, gledaju VB, i cekaju da dodje EU da im zamijeni pelene!
Препоруке:
0
0
19 уторак, 25 мај 2010 00:30
Miki
Tadiceva diplomatja sa Turskim "prijateljima".
Pomislih da je Tadic barem nesto dobio
za Ono blamiranje u vezi Republike srpske I Silajdzica kad Ono sledeci samar od "prijatelja"
Turaka. Erdogen ce traziti cak i od nasih prijatelja Grka da priznaju Kosovo...
Препоруке:
0
0
20 уторак, 25 мај 2010 01:46
Сергеј Булајић
Мислим да се овај текст подудара са начином размишљања већине оних који су малобројни у овој земљи, али који могу бити квасац за једну нову озбиљну идеју опоравка ове земље.
НЕ ЕВРОПСКОЈ УНИЈИ!
Са овима који су на власти не треба трошити ни време ни речи (ни ове писане), јер ће ускоро на сметлиште историје. Већ ме је страх од следеће власти која ће сигурно бити гора од ове. ПОгледајте младост ове земље где је и како мисли. Погледајте оне који треба да носе своју земљу у будућности
www.mondo.rs/s168568/Hronika_i_Drustvo/Deca_su_nam_nepismena.html
Прошло је већ доста година од када се живи са причом о ЕУ, па и Милошевићу је било криво што га сви одбацују, јер је и он као и други на овим просторима пре њега (краљ Александар) хтео да буде владар великог простора- класична навлакуша из које нема повратка. Причају ми причо о братству и јединству од кад сам жив,само су браћа друга. Ми и даље помињемо Тита у емисијама на ТВ-у, а дотични је умро пре 30 година. Покушавају да обмањују народ како треба да буде сигуран са оваквим (никаквим) председником, и оваквом влашћу алудирајући на то време Брозове владавине и СФРЈ ( а знамо како је завршила та творевина која је политички гледано најсличнија ЕУ). Проблем је у јадном народу којим се манипулише више од једног века зарад интереса појединаца и оних који их плаћају.
Светосавље је оно што је чувало овај народ од пропасти. Вера је та која човека храбри и снажи да истраје. Човек који се бори може да се избори за нешто. А ми јадни немамо ни Бога у себи, ни Вере, ни воље за борбом, ни Светосавља! Јадни ми и наши преци који нам оставише својом крвљу натопљену слободну земљу. Не нису нам је оставили за оргијања и грехе, него да живимо живот достојан њих, достојан Светог Саве, достојан Бога. Србин једино са Богом у себи може напред у славу и победу. Само са Богом и уз његову помоћ ми можемо да се одбранимо од ове пошасти која нас разједа више од 80 година. Али ваљало би и да ми учинимо нешто сами.
САМО ХРАБРО УЗ БОЖИЈУ ПОМОЋ
Препоруке:
0
0
21 уторак, 25 мај 2010 02:50
Nema prizemljenja!
Nema prizemljenja, Djordje! Jer, Srbija cak ne visi u zraku, ona je u stupici, u gvozdjima, u koja su je, onako nedotupavnu, lakomislenu i bahatu, uglavili Tadic i njegova druzina, po nalogu gangstera novog poretka! Srbija je napola mrtva, Djordje - ali njene ubice, i dalje kidisu na nju! Necete ni Vi, Djordje, jos dugo moci pisati ovako kako pisete! Ni u NSPM, pogotovu ne u "Politici", koja izaziva gadjenje, pa je i Vase prisustvo tamo gotovo vid izdaje! Ne mogu rodoljubi i kvislinzi zajedno, shvatite, Djordje! "Prizemljite" se Vi, time cete od evropskog blata i evropske kuge spasiti makar delic Srbije!
Препоруке:
0
0
22 уторак, 25 мај 2010 06:18
krah
Obzirom na novu realnost u evroazijskom regionu, situaciju u evrozoni i nesposobnost nase vlasti da vodi drzavu, uskoro ocekujem potpuni krah Srbije, od demografije, preko ekonomije ,do duhovnosti, a posle toga ko zna, mozda se uz pomoc Rusije poput feniksa uzdignemo iznad ovog blata....
Препоруке:
0
0
23 уторак, 25 мај 2010 06:34
Драго Стен
Придружујем се онима који у овом коментару виде разборитост.
Нас су очито ставили на црну листу.Претзресају Тачија, значи знају с ким су , али му отварају пут.Свуда и одавно.
Знају да су нас намештали и у Рачку и на Маркалама,знају ко су и шта су они на чију воденицу наврћу међународну воду , али нас су прогласили за "лоше момке" и терају кера какао су намислили.
Невоља је што "ми немамо алтернативу".Тако кажу ови који нас воде.
Увек има алтернативе.Мора да је има.
Мени се чини да наша алтернатива није само Русија.Јесте и она али није једина.Свет је мали.Кина, Индија,Бразил.видесте ли једине земље које имају позитиван раст националног дохотка.Постати мост да њихов економски потенцијал стигне у Европу.Тражити, копати, наћи начин.А не кукати и веровати да је Европа са својим шаргарепама у дечјој игри "узимала давала" једина алтернатива.Све смо учинили, свуда смо мањи од макова зрна, свима смо се због нечег извињавали,свима ми праштали а шта смо добили.Погледајте мало боље.Сада нам неки наши из интелектуалне елите говоре да смо "поданички народ".Недај боже да се Срби дигну. Тада све пада и све алтернативе лете у небо.
Агресивно и неочекивано треба.Нека они мисле шта ће а не ми.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 25 мај 2010 07:25
Jasna Simonović
Slažem se...npr. legitimna USA država...(ne ona preko Ohio, Istambula, Israela, Nato ili "blato") jer USA je ionako već "EU enklava" (namerno ili slučajno), pa svakako možemo pomoći da se vrati sebi, a time i ekumena "raju na nebu i na zemlji" ... tako nekako...bogato turski, mirnodopsko balkanski, duhovno ruski, ekonomsko jugoslovenski, meko nesvrstano, šarmantno evropski i svakako po srpski...Koliki bismo samo dohodak imali obučavajući ćirilicu i poslovice, doslovice i druge pesmarice milione ljudi overseas dok nam oni poskupljaju novce, profite i vlasništvo diljem planete...na dobrobit svih...

Tačka. One bright spot...
Препоруке:
0
0
25 уторак, 25 мај 2010 07:48
Вукадин
то чланство, чак и када би било реална и догледна ствар – а није ни догледно ни реално – апсолутно није вредно свих ових државних и националних понижења која смо током последњих десет година прошли, ни једне стопе проклетијске врлети и ни једне косовске светиње. А поготово ни једног јединог новог уступка, ни једне нове изгубљене надлежности Републике Српске, ни једне нове приватизације преосталих националних ресурса.


Овим је све речено. И последњом реченицом.
Остаје још само питање како да се од надахнутог аналитичког текста дође до надахнутог предизборног говора у оквиру кампање која ће бити крунисана преузимањем власти.
Другим речима, како од дискурса који се не чује далеко стићи до оперативне политике парламентарних странака и једног дана до државне политике?!?
Препоруке:
0
0
26 уторак, 25 мај 2010 08:02
Вукадин
Mozda je vreme da NSPM organizuje svoj program i predstavi narodu Srbije ma koje nacije i religije oni bili svoje relno vidjenje stvari i nacina na koje je moguce izaci iz sadasnjih poteskoca i problema.Dosta je bilo manipulacije!!!


Програм да, али партију не. Што се не угледати на некадашњи Г17 који је почео као "експертска мрежа". Наравно, знамо за јадац, колико народ "експертима" верује. Зато опрезно. У ствари, неформални оквир је најбољи. Али изнети предлоге и чињенице, чињенице, чињенице... Ко све крши Закон о раду? Шта би са реизбором судија? Шта све "јавни сервис" није објавио, или је минимализовао у најбољој традицији ТВ Бастиље? Шта нам раде наши "пријатељи"?! О овом последњем говори овај текст.
Само, много је ефектнија форма кратког набрајања. Три до пет ставки, тако кажу људи стручни за те ствари. Још је ефектније рећи нешто као "свакога дана постављаћемо власти по једно питање". Ја не знам како НСПМ функционише, има ли уредништво или нешто слично. Па које је данашње питање сајта НСПМ?!
Надам се да ће ове предлоге неко озбиљно размотрити...
Препоруке:
0
0
27 уторак, 25 мај 2010 08:09
Ban Mirko
Korektni stavovi, ali jedini problem sa njima je sto su ne sprovodivi u realnosti. Podrska javnog mnenja prikljucenju eu je 70 procenata (barem po istrazivanjima), a ta podrska moze opasti jedino uz medijsku pomoc. Znamo ko drzi medije...
Препоруке:
0
0
28 уторак, 25 мај 2010 08:50
брм
@ Нешко
"Добро, требало је Вукадиновићу доста времена (неколико година) да преломи па да напокен без околишања и изврдавања јасно наише да је против уласка Србије у ЕУ."
pre puno godina neko tada mnogo uticajniji reče:

"неопходно je сачинити стратегију аутономног развоја, претежно ослоњеног на план активирања сопствених развојних ресурса.
„Тај план подразумева потпуно индивидуализовани концепт који се неће ослањати на глобалне трендове (европска интеграција и слично). .. Пре свега, треба нам индивидуална мапа извозних тржишта и извозних грана. Не можемо све да препустимо тржишту. Потребна је циљана интервенција. Нпр. арапска, јужноамеричка тржишта, поједине егзотичне земље (Либија, Куба) могу да послуже као спасоносни чамац који ће део наше привреде да превезе на обалу конкурентности и модернизације (пре свега прерађивачка индустрија у храни, дрвету…). Треба осигурати тржишта за војну индустрију (Бразил)“.

"Што се Косова тиче, наш улог је већ јако висок. Много смо и неповратно изгубили ако говоримо о националној традицији и историји. Али висок је и ризик даљег губљења. Због тога треба да подигнемо улог и за Европу. Ми нисмо вечита монета за поткусуривање свих интереса. У Хрватској и БиХ неповредивост граница, право само унутар заједничке државе. У Србији обрнуто. Албанска држава на Косову настаје као дивља градња. "
Препоруке:
0
0
29 уторак, 25 мај 2010 08:56
NEBOJSA
Прe неку годину, у ТВ емисији гостовали ефендија Зукорлић и гдин Радуловић,тадашњи министар вера.
Шта год да мислио о намерама овог првог, мроам да признам да је преслишао овог другог и правио га смешним.
Каже министар:„ЕУ као сасвим хришћанска творевина, покушава да помири разилке са исламом и да укључи..“

А Зукорлић : „Господине, по чему тврдите да је ЕУ заснована на хришћанским принципима? То што се огромна већина изјашњава као хришћанин, нема везе са темељима ЕУ као институције. Тамо је све комерцијализовано, па и то авше хришћанство, а темељ ЕУ је секуларизам, хедонизам, материјализам..“

Ко је у праву?

*
А нови патријарх српски, и пре устоличења се зачуди како уопште неко може имати икакву резерву или скепсу по питању ЕУ.

Лично нисам против ЕУ. Због многих практичних разлога, везаних за свакодневно битисање.
Да цитирам дискутанта Сашу:
Slažem se da u Evropu ulazimo transparentno usvajajući njihovu dobru regulativu koja ih čini dobro organizovanom, sposobnom i bogatim. Ali ako ulazimo na trange-frange principu, što je slučaj (mi njima ustupke oni nama kredite), onda ćemo biti na velikom gubitku."

Све време се надам да би то чланство натерало неке моћнике овде да се доведу у ред. Постоји много ствари којима би смо се могли научити.

Али, угао гледања мог духовног поглавара, требало би да је мало шири од мог, Сашиног итд.
Мени лично можда не сметају ни жене свештеници (или чак епископи), ни хомо-свештеници, ни разне секте, ни наметање „јунака“ ријалитија, ни очигледно негирање породичних вредности, традиције и осталог. Али, духовног поглавара би то требало да занима.
Препоруке:
0
0
30 уторак, 25 мај 2010 09:03
NEBOJSA
НАСТАВАК

Још нешто ме буни: Сећам се колико је пута Т Николић изјавио у стилу: Нисам против Европе и обећавам да нећу рећи ни једну скептичну, а камоли тежу реч у вези ЕУ, ако иста једним, макар једним гестом покаже добру намеру према мојој земљи, народу, да видим да неће даље да нас растура“..

У међувремену је примио печат дара духа европскога. И критикује евроскептике и бившег премијера. А не критикује га више због тога што је отворио врата воим нашим малим боговима, који раде то што раде.

И сад се ја питам шта сам ја то пропустио?
Какав је то гест ЕУ учинила да га толико умири по питању добрих намера према мојој држави и народу?
Хтео бих и ја да буде оптимиста као ТН. Да престанем да бринем за будућност.

Стварно не знам шта ми је то промакло. У међувремену нисам мрдо из Србије, пошто бели шенген није побелео рупу у мом новчанику.
Пртаим све медије као и раније.
А ипак, пропустио сам та охрабрења, која Тома није.

А можда га утешила тапшања по рамену нашег председника, пошто сваки дан чујем да је лидер у региону. Злокобно ме подсећа на „охрабрења“ из 90-их да је СМ фактор мира.

Или,можда је Тому одушевило што је Берлускони нашег Вођу упоређивао са Клунијем. Познајући „маштовистост“ Силвијеву, плашим се да не почне помињати и остале глумце.

Кад може да се шегачи са шефом највеће светске силе, може и са нашим ведетама.
Препоруке:
0
0
31 уторак, 25 мај 2010 09:15
Dragan
Ovih dana mnogi zabrinuti građani postavljaju pitanje:Zbog čega Srbija prihvata sve veću ulogu Turske kao nekakvog supervizora i posrednika kada je ta država jedan od najvećih zagovrnika nezavisnosti Kosova i unitarne BiH?
Ukratko, stigle direktive od Velikog Brata
Препоруке:
0
0
32 уторак, 25 мај 2010 09:20
Triba
Umesto plediranja za "meko prizemljenje", koje u postojecim okolnostima zvuci krajnje naivno i utopisticki, mnogo bi blize bilo osecaju za realnost pripremanje za jedan strahoviti tresak, svom silinom i kolika god da smo teski. Jer kad covek izgubi ravnotezu, i neminovno krene da pada, nikakvi saveti tada o odrzavanju ravnoteze nemaju bas mnogo smisla. U stvari sto se pre pomiri sa neizbeznim padom, to je veca sansa da ce uspeti da se povrati.

Ah da, takvu vrstu analize "Politika" danas ne objavljuje.......
Препоруке:
0
0
33 уторак, 25 мај 2010 09:32
Shumadija
Alal vera, lepo rečeno! Iz vaših usta u Božije uši...
Препоруке:
0
0
34 уторак, 25 мај 2010 09:36
srdjan conic
Tacka je toliko vidljiva i toliko preko potrebna da samo tu realnost ne mogu da shvate entuzijasti koji posto poto hoce da nas uvedu u eu-ropsku uniju. Postoji dilema medjutim da li su evro entuzijasti na vlasti dobro placeni da horski ponavljaju da evropa nema alternativu ili sto je po meni jos gore stvarno tako misle i pokazuju nestrucnost i diletantizam. Zbog toga ce oni kad tad morati da poloze racune.Dovoljno je samo gledati sta se radi sa srpskim Telekomom . Jer ako se Telekom proda za to nece biti odgovorna samo srpska vlast nego i opozicija koja u ovom slucaju pokazuje ili veliku nestrucnost ili sto je jos gore korumpiranost zbog toga sto su placeni da cute i netalasaju Jer da nije tako pravi opozicionari bi vec nedeljama sa radnicima bili na barikadama srpskog Telekoma. Zbog toga su i jedni drugi isti. Dve strane jedne iste evropske medalje. Zato je u Srbiji sada tesko staviti tacku zato se u Srbiji uvek stavljaju tri tacke.
Препоруке:
0
0
35 уторак, 25 мај 2010 10:24
Jasna Simonović
Slažem se...npr. legitimna USA država...(ne ona preko Ohio, Istambula, Israela, Nato ili "blato") jer USA je ionako već "EU enklava" (namerno ili slučajno), pa svakako možemo pomoći da se vrati sebi, a time i ekumena "raju na nebu i na zemlji" ... tako nekako...bogato turski, mirnodopsko balkanski, duhovno ruski, ekonomsko jugoslovenski, meko nesvrstano, šarmantno evropski i svakako po srpski...Koliki bismo samo dohodak imali obučavajući ćirilicu i poslovice, doslovice i druge pesmarice milione ljudi overseas dok nam oni poskupljaju novce, profite i vlasništvo diljem planete...na dobrobit svih...

Tačka. One bright spot...
Препоруке:
0
0
36 уторак, 25 мај 2010 11:17
б.с.
Од нашег меког приземљења нема ништа. Најбоље да се одмах учланимо у Савез Уједињених Курда Света. А ово државе што је остало...
Препоруке:
0
0
37 уторак, 25 мај 2010 12:39
tajna
odavo imam utisak da vlada nesto zna sto mi neznamo pa u tom pravcu svasta rade neimari.Bas bi me zanimalo kako to boris t.prica sa turskim prem. i silajdzicem;ili o cemu pricaju valjda se sale, boki kaze turcinu dodjite nam opet a sve zarad mira.Jeb.... ga
Препоруке:
0
0
38 уторак, 25 мај 2010 13:52
Nikola
a ja i dalje ne znam šta su zapadni ambasadori rekli... ajd' što ne piše u Politici, ali zašto ovdje ne piše? Zašto u Pečatu ne piše?
Препоруке:
0
0
39 уторак, 25 мај 2010 14:14
dragy mg
Не знам како ви, ја се често питам да ли народ који не поштује своје светиње и своју традицију и историју уопште заслужује статус народа који има своју државу. Ни не знамо шта се дешава нашој браћи на Космету, дођу у вијести само кад неко настрада али зато се праве емисије о томе КАКО ГЛЕДАТИ ЕВРОВИЗИЈУ. Замислите, сатима нас савјетују како да гледамо евровизију док нам отимају свету земљу. Дијеле нам фудбализоване станове, након евровизије долази свјетско првенство, па онда опет нешто, само Срби немојте размишљати о Космету. Право да вам кажем, гади ми се у шта смо се претворили али ми наду дају свијетли примјери наших великана, молим Бога да будемо дјелић кадри да се са злом изборимо као што су они били. Ови ваши коментари су прави мелем на рану, зато хвала Ђорђу и хвала вама. Велика част ми је учињена кад сам га прије мјесец дана срео у Бањој Луци на улици и стегао му руку.
Препоруке:
0
0
40 уторак, 25 мај 2010 14:35
Дејан
Могу само да кажем браво!

Питање је само да ли је бирачко тело које је десет година тешко индоктринисано за ЕУ-ропство спремно на тешке истине и мека приземљења.
Препоруке:
0
0
41 уторак, 25 мај 2010 14:38
ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
"Што смо ми више презирали свој народ, да бисмо њима угодили, то су нас они више презирали. Умиљавали смо се око њих, страсно им исповедали своје европске погледе и убеђења, а они нас, с висине нису слушали, или су с учтивим осмехом, желећи да нас се што пре отарасе, додавали - да их нисмо добро разумели"

Ф.М.Достојевски

...Предалеко је отишао грандиозни нарцизам власти. И када буде започео отворени процес разграђивања ЕУ, власт ће аутистично клицати да иста нема алтернативу.

То може да учини само неко ко је од почетка имао реалистичан приступ према ЕУ.
Препоруке:
0
0
42 уторак, 25 мај 2010 18:11
Пречанин
Анализи се нема шта одузети. Али, недостаје закључак да са протагонистима политике "ЕУ нема алтернативу" нема утемељене наде у нужан заокрет. Ови стратези се неће смирити све док у бриселском бирократском апарату виде шансу са себе и своје.Брига за Србију? Којешта.
Препоруке:
0
0
43 уторак, 25 мај 2010 20:29
Mирослав Свирчевић, тренутно у Вашингтону
Изванредан чланак г. Вукадиновића. И ја се придружујем коментаторима који сматрају да је г. Вукадиновић коначно смогао довољно снаге да отворено каже да нам чланство у ЕУ уопште није потребно. Баш јуче у просторијама магазина REASON (центар Вашингтона) одржана је промоција књиге "Нове претње слободи", на којој сам и ја присуствовао. Књига обухвата велики број изванредних чланака различитих аутора, али је један привукао моју пажњу. Реч је о раду "ЕУ као највећа претња слободи" аутора Дејвида Ханана, у коме је изванредно разобличена као тоталитарна творевина која све више сужава људске потенцијале за слбодно мишљење и деловање. Надам се да ће ова књига да заинтересује и српску јавност.
Препоруке:
0
0
44 уторак, 25 мај 2010 23:26
Један пажљиви читалац
Без резерве, могу рећи да је ово антологијски чланак Ђорђа Вукадиновића! И таман посла да престане да пише за Политику (како му се сугерише). Нека их својим текстовима примора(ва) да му откажу сарадњу као што су то урадили С. Антонићу (због његовог антологијског чланка), али нека сам не одустаје! Не постоји Политика само да би је уређивали Бујошевић и Соња Лихт, ни да би је поседовао WAZ Mediengruppe, већ, пре свега, да би њеним политички коректним текстовима био заведен што већи број читалаца. Њима је преко потребно понеко приземљење! Сигурно га неће наћи у чланцима Мише Бркића, Драгана Јањића, Бошка Јакшића или Јове Бакића!
Препоруке:
0
0
45 среда, 26 мај 2010 00:58
Нешко
За брм:

А ја бих рекао да се тај што је то написао возио Цанетовим авионом по свијету и да су буквално СВИ креатори данашњег стања његови људи ("стручњаци") и да их је он довео и устоличио. Тај је такође "измислио" шупљу причу односно једну квазипатриотску за локалну употребу, а другу искрену за наше западне "пријатеље". За његова вакта је уништен банкарски систем, поклоњене шећеране, жељезара, владало се уредбама, није се држало закона ко пијан плота, ДСС је избачен из Скупштине, а сама Скупштина обесмишљена, Коштуница је оцрњен методима којима би се и Гебелс дивио, чедо Чеда носио торту у затвор и глумио Кума (а стекао прве паре носајући гајбице), грађени су темељи уништавања војске, страни зпадни амбасадори су постали важан вактор у управљању Србијом, сваколики западни пробисвијети ("савјетници") су постали редовни становници владиних установа ...
Препоруке:
0
0
46 среда, 26 мај 2010 01:29
@Нешко
Баш тако!
Меко, тврдо - какво год - приземљење је овде насушно потребно по многим питањима!
Препоруке:
0
0
47 среда, 26 мај 2010 04:19
"Politika", ipak ne! - @Један пажљиви читалац
"Без резерве, могу рећи да је ово антологијски чланак Ђорђа Вукадиновића! И таман посла да престане да пише за Политику (како му се сугерише). Нека их својим текстовима примора(ва) да му откажу сарадњу као што су то урадили С. Антонићу." Priznajem da sam napisao - i da i dalje mislim - kako Vukadinovicu nije mesto u "Politici"! Vi navodite argumente zasto ipak treba da ostane i pise za "Politikine" citaoce - i ne mogu reci da niste i Vi u pravu! Zato, ostavljajuci po strani Vas i moj sud, da pogledamo trecu stranu: "Politiku" samu! Kakvo je mesto te novine? "Komandant" joj je sorosevka Sonja Liht, uredjuju je neuki i uplaseni novinari, "zvezda" im je antisrpski Bosko Jaksic, tiraz im je nikakav. Mislim da takvoj "Politici" Vukadinovic samo dize "rejting", i omogucuje joj da uskoro, kad dunu novi vetrovi, u redakciji mogu kazati: "Bili smo demokraticni, eto smo pustali i Vukadinovica!" Jesu, trpeli su Vukadinovica, ali su radosno objavljivali i objavljuju Cedu Jovanovica, Sretena Ugricica (najnoviju zvezdu antisrpstva!), Vuka Draskovica, Vladimira Arsenijevica, Marka Vidojkovica, Miljenka Jergovica - nema toga ko se nije otresao o Srbe a da nije dobio zapazen prostor u "Politici"! I jos nesto: kad budu otkazivali Vukadinovicu, potrudice se i da ga nagrde koliko god mogu a glasove u korist Vukadinovica nece objaviti! Zato i dalje smatram: nema Vukadinovic nikakvu "misiju" u "Politici"! Neka se koncentrise na NSPM - i sire! Da, sire! A "Politika" jeste suzavanje, i gubljenje vremena, verujte mi! Eto, zar je Antonic nesto izgubio otkad ga Sonjina "Politika" vise ne prima u svoju crno-zutu kucu?! I jos nesto -kad i Djordje ode, trazice ga i sadasnji "Politikini" citaoci", i naci se ga u NSPM! Ne mogu gledati visprene Vukadinoviceve tekstove pored mracnih i nepismenih miljenkadereta, markakaradzica, slobodanahomena, boskajaksica i ostalih iz srpskog crno-zutog talasa! Pozdrav svim pazljivim citaocima!
Препоруке:
0
0
48 среда, 26 мај 2010 06:46
Призренка
Бoјим се да распад ЕУ не буде маневарски изговор за актуелну власт да једноставно каже: КОСМЕТ НАМ ЈЕ ПРЕЧИ, И ДА ТАКО ИСПАДНЕ ДА ЈЕ ЗАИСТА У ПИТАЊУ БИО ОДГОВОРНИ ПАТРИОТИЗАМ.
Препоруке:
0
0
49 среда, 26 мај 2010 07:45
Cernisevski
Зато, ако већ није касно, предлажем хитно ретерирање и „меко приземљење“ наших бесмислено разбуктаних „еу-ропских“ снова и систематски рад на осмишљавању реалне алтернативе.

- Predlog je odlican, ali na zalost nema kome to da se predlozi, jer je ideja o obecanoj zemlji, i zelja za boljim zivotom "na precac" i "na mufte" - toliko jaka, da sve i da nam kazu da ona vise ne postoji, mi u to ne bismo poverovali. I nema toga Kosova koje toj iluziji moze stati na put.

Mogli su slobodno da puste izlaganja nasih prijatelja - niko i nista ne moze nama NJIH omrznuti.
Препоруке:
0
0
50 среда, 26 мај 2010 07:59
Cernisevski
Нешко
Тај је такође "измислио" шупљу причу односно једну квазипатриотску за локалну употребу, а другу искрену за наше западне "пријатеље".

- Hm, bez namere da ikoga branim (video sam par puta da to provocira ljude kada je "taj" u pitanju), ovo sto ste napisali je diskutabilno, jer ja pomalo verujem da je "taj" upravo zbog Kosova i sklonjen, pa je ipak pitanje sta je tu bilo iskreno, a sta ne...
Препоруке:
0
0
51 среда, 26 мај 2010 09:02
Стеван Радуновић
Ретко добар и надахњујући текст....

Ђорђе, надмашили сте самог себе!
Препоруке:
0
0
52 среда, 26 мај 2010 11:10
Sokenekos
@Černiševski - "taj" vam je i navalio ovu skalameriju od vlasti na leđa. Sa njim je podzemlje postalo nebo. Olakšao je posao okupatoru, a "sklonjen" je zbog konkurentnog gazde kome je suviše verno služio. Nije poštovao "glavnog."
Inače, antologijski tekst. Još samo da se pretoči u akciju. Meni se sviđa nečija ideja gore o pokretanju neke vrste NSPM ekspertskog tima koji bi bio nova i neokaljana snaga na sceni. Mada treba biti realan; dok EU ne pukne skroz na skroz, većina Srba neće prestati sanjati o zlatnim jaslama. Podseća me ovo na predratno stanje u BiH 1991 kada smo mi zapravo bili svesni; mi Srbi smo znali šta nam se sprema i bili smo okupljeni oko SDS-a koji je tada bio narodni pokret bez ideoloških podela a samo je formalno bio politička stranka. I sva sreća da je bilo tako. RS danas nebi bila realnost bez onakvog našeg jedinstva. To sada treba i Srbiji.
Препоруке:
0
0
53 среда, 26 мај 2010 11:36
Gradjanin EUSSR-a
Sledecii odlomak je iz Knjige "Web of debt" (Banke i duznicka paukova mreza) autorke Dr. Ellen Hodgson Brown str 227-228.

I-deo

dole citiran William Engdahl,istrazivacki novinar i ekonomista.

Unistenje Jugoslavije:

Stvari su bile jos gore u Jugoslaviji koju je zadesila kako je nazvano "najgora hiperinflacija u Istoriji" I ovde je ponovo navedeno u Istorijskim Knjigama da je uzrok tome bio taj, sto je Drzava nekontrolisano stampala novac,kako je to naveo jedan Fakultetski Profesor.

Ovo je bio onaj konvencionalni i opste prihvaceni uzrok kaze Engdahl. Ono sto se zaista dogodilo i o kojem malo ko govori (javno) ali opste poznato je sledece. Raspad Jugoslavije se dogodio zbog toga sto je IMF onemogucio drzavi pristup kreditu iz njene sopstvene centralne-banke. Bez mogucnosti da stvara novac i nove kredite za razvoj drzave i finansiranje socijalnih programa Drzavno rukovodstvo nije bilo u mogucnosti da zadrzi sve svoje Republike u zajednickoj Drzavi.Problem Jugoslavije nije bio u tome sto joj je ekonomija bila preslaba,vec naprotiv bila je prejaka.Njen hibridni sistem kombinovan od kapitalizma i socijalizma,je bio toliko uspesan da je direktno ugrozavao svetski bankarski sistem i sistem IMF-a/i njene poznate "sokterapije" koji se i dan danas primenjuje po Svetu.

Engdahl konstatuje:

" Tokom 40 godina Vasington je tiho podrzavo Jugoslaviju i Titov sistem samoupravnog Socijalizma, zbog neutralnosti i zbog toga sto je Jugoslavija bila tampon zona izmedju Zapada i CCCP-a. Kada je Sovjetskisavez poceo da se raspada Vasingtonu vise nije bila potrebna tampon zona izmedju zapada i Varsavskog bloka,narocito ne jedna nacionalisticka i posve ekonomski uspesna drzava poput Jugoslavije,koja bih mogla da inspirise drzave u regionu da je jedan drugi umereniji put mogucan i mnogo bolji od onog kojeg je IMF propagirao tj. "sokterapija" Samo taj razlog je bio dovoljan u ocima Vasitngtonskih stratega u Statedeparmentu da Jugoslavija mora da se
Препоруке:
0
0
54 среда, 26 мај 2010 12:46
Cernisevski
Sokenekos
Olakšao je posao okupatoru, a "sklonjen" je zbog konkurentnog gazde kome je suviše verno služio. Nije poštovao "glavnog."

- naravno da imate pravo na svoje misljenje o razlozima njegovog uklajanja. Uostalom, samo sa misljenjima i raspolazemo...
Препоруке:
0
0
55 среда, 26 мај 2010 12:56
Gradjanin EUSSR-a
II-deo

-demontira,kao i ta cinjenica da se Jugoslavija nalazila na jednom od strateski vaznih putueva ka potencijalnim novim Naftnim izvorima u centralnoj Aziji,samo je jos vise pojacavalo gore navedeni argument. Jugoslavija je bila jos jedna zrtva tzv. (Tekila zamke - Price (lazi) o blagostanju i razvojnim mogucnostima ako drzava otvori svoju ekonomiju za strane investicije i medjunarodne kredite (deregulacija bankarskog sistema i mogucnost etabliranje stranih banaka) Prema jednom izvestaju iz 1984-te Radia slobodne Evrope (Radio free Europ) Tito je dozvolio sebi taj "luksuz" da napravi tu gresku da Zemlja uvozi vise robe nego sto je sama izvozila,kao i da pozajmljuje ogromne kolicine novca iz inostranstva i da gradi stotine Fabrika po Zemji, koje nikada nisu radile sa profitom. Kada nije bilo vise Dolara da se ti krediti vracaju,Jugoslavija je bila primorana da se obrati IMF-u i zatrazi olaksicu dugova. U istom trenutku "ambis" se otvorio i Jugoslavija je nestala u njemu. Uslov koji je predhodio za olaksicu duga je bio da se pristupi masovnoj privatizaciji Drzavnih preduzeca. Rezultat svega ovog je bio unistenje preko 1100 drzavnih firmi i stvaranju stope nezaposlenosti od preko 20%.

Uslovi IMF-a su rezultirali i dramaticnom povecanju inflacije da bih 1991 dostigla vise od 150%! Kada Drzavno rukovodstvo vise nije moglo da stvara onaj novac koji joj je bio potreban da bih zadrzale sve Republike u zajednickoj Drzavi,sledio je ekonomski haos,koji ucinio to da se svaka Republika borila za svoj sopstveni opstanak.

Engdahl konstatuje:

"Kao direktan rezultat ove IMF-ove sokterapije kao i direktno mesanje Vasingtona u destabilizaciju drzave,Jugoslovenski predsednik Slobodan Milosevic,Srpski nacionalista je organizovao novu Komunisticku partiju u Novembru 1990-te god.Koja je imala kao glavni cilj da spreci rasturanje SFRJ. Igra je mogla da pocne,serija krvavih etnickih sukoba je tresla drzavu citavu deceniju i prouzrokovala smrt vise od 200.000 Ljudi".
Препоруке:
0
0
56 среда, 26 мај 2010 13:42
Gradjanin EUSSR-a
III-deo

1992-e Vasington je uveo totalni ekonomski embargo Jugoslaviji,rezultat toga bio je potpuno zamrznut svaki vid trgovine i poslavanja drzave,koje je potpuno unistilo ekonomiju. Ovaj vid rata naziva se u Pentagonu "Economic Warfare" (ekonomski rat) sa hiprerinflacijom i nezaposlenoscu od oko 70% sto je bila direktna posledica embarga. Obicni ljudi na zapadu a narocito u SAD-u su dobijali informacije od vodecih medijskih kuca (koje su inace u vlastnistvu 3 najvece bankarske kuce na Svetu Goldman Sahcs,Citi-bank,JP-Morgan idr. a koji su isto i glavni sponzori IMF-u tj indirektni vlasnici) da je uzrok tome "korumpirana diktatura" u Beogradu.

Zeleo bih svakom gradjaninu ove Planete da preporucim ovu Knjigu da procita,bicete zaprepasceni cinjenicama kako je citav finansijski sistem sveta u stvari jedana piramidalna igra koja ima kao krajnji cilj da stvori jedan novi svetski poredak "neofeudalizam" tj fasisticku diktaturu finansijskih i industrijalnih mocnika zajedno sa centralnim bankarima. Glavno oruzje u realizaciji ovog cilja nisu Armije vec nesto mnogo gore i ubojitije tj, "zaduzivanjem". Knjigu su pomogli da napisu jedni od najprominetnijih finansijskih strucnjaka na Svetu koji su bili clanovi tih elita ali kada su uvideli sta se zapravo radi,napustili te Banke i Finansisjske institucije za koje su radili. Samo na kraju da kazem da sam pokusao u Poltici da napisem ovaj clanak posto sam ga tamo prvo ugledao, i da je prvo bio objavljen a zatim uklonjen posle nekih sat vremena. Slucajno ili ne odlucite sami?

P.S Svaka pohvala NSPM-u sto pisu o temama koje su nazalost zabranjene u vecini Srpskih medija "Demokratske Srbije" a to je kriticko pisanje o EU integracijama. Zivim i radim u Svedskoj 20 godina i nikada mi se jos nije dogodilo da mi neke vodece online novine cenzurisu post. Politika,B92 i mnogi drugi redovno tako da vise i nekomentarisem. Samo nastavite hrabro napred,zelim vam sve najbolje.
Препоруке:
0
0
57 среда, 26 мај 2010 14:34
srbin
podrzavam svako slovo!
Препоруке:
0
0
58 среда, 26 мај 2010 17:58
Sokenekos
@černiševski - da, u pravu ste; ali ja taj zaključak (mišljenje) donosim na osnovu sledećih zapažanja:
- "taj" je bio za jaki savez sa Nemačkom na čijoj se TV pojavljivao svaki drugi dan kao "najlepši" evropski premijer i sl. komplimentima
- setite se npr. Mateusa koji je bio to da "pomogne" našem fudbalu, i otišao je iz Srbije kada?
- "taj" je mislio da će preigrati "glavne" -- Amerikance koji su na uzici imali ČJ kao "garanta" njihovih interesa; setite se afere Sartid i kada i kako se ona desila
- "taj" je nastradao onda kad je javno počeo da traži nazad ono što mu (im) je obećano u Budimpešti neshvatajući da je time sebi potpisao smrtnu presudu
- direktni izvršilac njegovog sklanjanja je bio među najglasnijim "prijateljima" lika i dela "tog;" setite se rušenja kuće u Šilerovoj i sablje
- pogledajte današnju Srbiju i kome ona služi kao takva; "taj" je sigurno nije takvu zamišljao, i tu se slažem sa vama. Ovi koji su došli uz njega su samo nastavili da rade za glavnog gazdu
- "taj" je bio veoma naivan.
Možda jednog dana saznamo i punu istinu i prestanemo operisati sa mišljenjima.
Препоруке:
0
0
59 среда, 26 мај 2010 19:22
Cernisevski
@Sokenekos
- "taj" je nastradao onda kad je javno počeo da traži nazad ono što mu (im) je obećano u Budimpešti neshvatajući da je time sebi potpisao smrtnu presudu
- pogledajte današnju Srbiju i kome ona služi kao takva; "taj" je sigurno nije takvu zamišljao, i tu se slažem sa vama. Ovi koji su došli uz njega su samo nastavili da rade za glavnog gazdu

- eto vidite, do kraja cemo se skoro u svemu sloziti ;-)... jedino mi ne ide u glavu da je mogao da bude toliko naivan sto kazete, jer ono sto je objavljeno sa njegovih internih sastanaka sa saradnicima ukazuje da je znao sta su ustvari pravi ciljevi nasih zapadnih prijatelja. Mada, mozda mu to postalo jasno kad vise nije imao kud...a vise nije imao kud cim je sa njima napravio dil...
Препоруке:
0
0
60 четвртак, 27 мај 2010 01:00
један за све
Свака похвала тексту храброг Ђорђа Вукадиновића,данас ретко објективног аналитичара који је способан да увек препозна најбитнија политичка дешавања.
Врло је интересантан и одломак из књиге "Web of debt" који је у три дела у овим коментарима написао
Gradjanin EUSSR-а.С обзиром да та књига код нас још није преведена,можда би било интересантно да се још неки део објави и на званичној страни НСПМ.
Препоруке:
0
0
61 четвртак, 27 мај 2010 13:39
Теофило Стивенсон
У данашњим вестима Б92 сазнајемо да се (парафразирам) Младић састајао са Хрватима у БиХ. Подеткст ове вести је наравно сличан као и добро познате дисквалификације четничког покрета као нацистичких и усташких колаборациониста. Па шта ако се састајао? Исти медиј говори о јачању динара на начин на који Фокс извештава о ’привредном напретку’ у Ираку. У земљи у којој је младић од дведесет и шест година са једва завршеним факултетом одлучио да са директорске позиције берзу која је помоћу штапа и канапа радила за време санкција, ’компјутеризује’, и потпуно ју је уништио.

Зашто после овог текста пишем управо о медијима? Погледајте филм Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism. За оне који и даље не верују још један документарац Janine Nouajim, Control Room, је такође добра индикација проблема са којим се Србија сусреће.

Пишем о медијима зато што је Србија земља са најнеслободнијим медијима у Европи. Чињеница да Б92 подробно извештава о Лиги Шампиона и СП 2010 не значи да управо на тај начин не увлачи српског грађанина у врзино коло политичке манипулације. Зато су информације и анализе које г. Вукадиновић на овом сајту дели са својим читаоцима драгоцене за обичног човека који зна да је опоравак динара једнак Титовим будалаштинама о ’стабилизацији’, седамдесетих, да су нова радна места само опсенарска, сто пута поновљена лаж, да је нова транша кредита метадонска терапија за целу нацију. Да су српски медији само Потемкинова села једног пропалог пројекта Империје.

Вукадиновићев текст је драгоцен. Он се први пут јасно окренуо против ЕУ. Попуштање које, наизглед, долази са друге стране, само је куповање времена. Ноћ је најтамнија пред зору. Данашња репресија и медијски мрак у Србији нису виђени од Титових и Доланчевих седамдесетих. Када се једном буду подвлачиле црте, овај и други текстови Вукадиновића и Антонића биће прави докази да је у времену бешчашћа било добрих и поштених људи.
Препоруке:
0
0
62 четвртак, 27 мај 2010 15:46
Gradjanin EUSSR-a
Za one koji bih hteli da procitaju Knjigu "Web of debt" mogu vam preporuciti autorovu oficijelnu veb stranicu, gde mozete i kupiti ovu knjigu online.Nazalost ima je samo na 4 ili 5 jezika prevedena i Srpski nije jedan od njih nazalost.Jos jedna interesantna stvar je da se Knjiga sve vreme update-uje (dopunjava) novim Informacijama poslednja vest je kako su Goldman-Sachs-ovi strucnjaci zajedno sa Americkom Federalanom Rezervom izrezirali napad na Evro preko Grcke krize zarad unistenja Evrozone i Evra kao valute da bih spasili Americki dolar, od kojeg sve vise Drzava bezi i napustaju kao primarnu svetsku valutu za trgovinu u medjunarodnim transakcijama i prelaze na Evro.

http://www.webofdebt.com/

Intervju RT (Russia Today) sa Gospodinom Wiliamom Engdahlom vezi namestaljke Goldmana-Sachsa sa Grckom krizom.

http://www.youtube.com/watch?v=jO9ynFXcmCM
Препоруке:
0
0
63 петак, 28 мај 2010 10:11
bodin
Sve je to lepo g-dine Vukadinovic, nego kako da se mi oslobodimo najveceg srbskog neprijatelja koji sedi u Beogradu?Tu nam Vi pomognite, jer sve ovo drugo mi dobro znamo.Srbiji nije problem ni USA ni Turska ni Albanija, nama je problem, glavni problem kako NESRBE koji vode Srbiju isterati iz fotelja i svih institucija koje vodi okupator.Tu se Vi dajte, tu usmerite svoju pamet i energiju a ostalo ce doci samo po sebi!
Препоруке:
0
0
64 петак, 28 мај 2010 11:25
alternativni put
Hm...prof.Vukadinovicu bas Srbe u Srbiji (ako cemo krajnje ogoljeno i iskreno) briga za Kosmet i za 'kosovce' te za bosanske Srbe i Rep.Srpsku.Prica mi prijatelj koji radi pri Nacionalnoj sluzbi za zaposljavanje u Beogradu da beogradjani koji dolaze da se prijavljuju za posao kukaju ali takodje ne stede reci kada govore o Kosmetu,kosovskim Srbima i Srbima proteranim iz Hrvatske i Federacije BiH, kaze covek to su najgore moguce uvrede koje neko moze da izgovori na racun svojih sunarodnika, govore kaze taj prijatelj : Eto oni su puni para,zauzimaju nam grad i radna mesta,oni su krivi za devedesete,oni su birali Slobu,oni su krivi sto su nasa deca isla na ratiste i tamo ginula itd sto je naravno propraceno mnogim psovkama (a jos ako je u pitanju osoba tankih zivaca onda je to vrlo gadno).Ista je situacija i po gradovima u unutrasnjosti zemlje.
Dakle kao sto vidite tu "nit" prati i ponasanje politickih predstavnika ostatka ove zemlje pa nisu valjda Tadic i ostala "politika elita" te Tijanic (koji lovi muve po studiju uzivo u programu i deli packe novinarima i voditeljima usred emisije) i ostala "novinarska elita" sa "Medijskog javnog servisa evropske Srbije" pali sa Merkura ili Marsa mozda?!
Mi izgleda niti shvatamo niti naslucujemo razmere krize i problema!
To je nebrojeno puta govorio i g.Igor Ivanovic upotrebivsi frazu "Istorijski zamor materijala kod Srba" a kada se tome pridoda i cinjenica da su Srbi veci pomodarci i globalisti od citave briselske EU administracije te zacudjujuci anacionalisti i poprilicni defetisti dobijate svojevrsni 'doomsday recipe' !
Cak i kod Hrvata ima vise skeptika po pitanju EU integracija i sa vise kritike i ozbiljnih analiza se pristupa integrativnim procesima ali sta reci to je i normalno kada se radi o ozbiljnom narodu koji je uspeo da resi svoje nacionalno pitanje za sva vremena i da Srbe taj stari evropski narod taj 'mali veliki narod' i narod velikana uspe da tako porazi i vojno i politicki...
Препоруке:
0
0
65 петак, 28 мај 2010 11:26
alternativni put
...i diplomatski i propagandno-medijski na medjunarodnom planu i da naprosto pocisti ovu drzavu sa medjunarodne politicke scene i odrzi joj svojevrsnu lekciju u pogledu odbrane nacionalnih interesa te vodjenja drzave i drzavnickog ponasanja.Dakle radi se o narodu koji nije imao nikakvih nesuglasica sa Amerikom i Evropom pa ipak kako tako ima neku vrstu kritickog odnosa prema EU.Dok je kod nas koji smo prosli daleko gore situacija drasticno drugacija.Ali nema veze jer zaboga nama politicki,diplomatski i nacionalni sadomazohizam nije stran.
Препоруке:
0
0
66 недеља, 30 мај 2010 15:25
@алтернативни пут
govore kaze taj prijatelj : Eto oni su puni para,zauzimaju nam grad i radna mesta,oni su krivi za devedesete,oni su birali Slobu,oni su krivi sto su nasa deca isla na ratiste i tamo ginula itd


Не знам да ли је стварно истина то што говорите тј. пишете али ако је хипот. гледано истина то што пишете, ако нисте овде на задатку, сигурно је да народ није дошао до таквих назовимо их ставова властитом логиком или случајно размишљањем, већ му је такав став натурен преко појединих медија, било штампаних било ТВ.

Ако ми не верујете могу да вам оставим и линк до, назовимо то, потпуног игнорисња догађаја у Варарварину у најавној шпици дневника "јавног сервиса европске Србије" или ако хоћете исто тако потпуно игнорисање годишњице погибије пилота Миленка Павловића.
Занимљиво је међутим како данас у најавној шпици није изостала некаква "Игманска иницијатива" док наводног иницијатора не желим ни да помињем.
Још само могу да замислим какав је тек онај Б92 и сл. "извори" информисања када је "јавни сервис {ев}ропске" сасвим срозам и у служби незнам кога.
Препоруке:
0
0
67 понедељак, 31 мај 2010 08:49
брм
@ Нешко

ти баш верујеш домаћим медијима, чињеницама и писаним документима упркос...
све си у праву, само ми цитирај ЈЕДНУ реченицу сличног садржаја било кога ко се као није возио Цанетовим авионом...
нисам ја крив што немам кога другог да цитирам...

а мало си "са хронологијом" побркао...теби омрзнути је убијен "нетом" пошто се побунио (између осталог и) против поклањања Сартида...уговор је "промптно" спроведен одмах по убству..

што се тиче теби и даље омиљеног, за кога сам узгред и ја гласао, паметном народу би била довољна само прва речениоца Устава који је донео (а о покрајинама да не говорим), да му купи иницијално стадо оваца и да се више не би бавио јавним делатностима
Препоруке:
0
0
68 понедељак, 31 мај 2010 15:08
@брм
Благо Вама, бар имате идола!
Препоруке:
0
0
69 уторак, 01 јун 2010 20:50
alternativni put
Citat:

Не знам да ли је стварно истина то што говорите тј. пишете али ако је хипот. гледано истина то што пишете, ако нисте овде на задатку, сигурно је да народ није дошао до таквих назовимо их ставова властитом логиком или случајно размишљањем, већ му је такав став натурен преко појединих медија, било штампаних било ТВ.

Ако ми не верујете могу да вам оставим и линк до, назовимо то, потпуног игнорисња догађаја у Варарварину у најавној шпици дневника "јавног сервиса европске Србије" или ако хоћете исто тако потпуно игнорисање годишњице погибије пилота Миленка Павловића.
Занимљиво је међутим како данас у најавној шпици није изостала некаква "Игманска иницијатива" док наводног иницијатора не желим ни да помињем.
Још само могу да замислим какав је тек онај Б92 и сл. "извори" информисања када је "јавни сервис {ев}ропске" сасвим срозам и у служби незнам кога.


Odgovor:

Vi ocigledno veoma slabo poznajete neka desavanja i cinjenice stoga sam i pomenuo da mi nismo ni svesni u kakvom smo zapravo velikom problemu.Pa pitajte nekog stradalnika iz izbeglickog kolektivnog centra ili ljude sa Kosova i Metohije koji zive po centralnoj Srbiji ili Beogradu kako ih lokalno stanovnistvo pogrdno naziva siptarima itd.
Dakle treba jasno i otvoreno govoriti o tim stvarima.
Kako sto takodje treba reci da nikome po prestonici ne smetaju reklame i bilbordi hrvatskog,crnogorskog,turskog pa cak i albanskog primorja (albansko primorje se reklamira cak i na RTS-u).Da li to znaci da ih treba unistavati ili pozivati na kakav linc i tome slicno ili siriti mrznju, ne apsolutno ne ali jedna vrsta mekog otpora i bojkota nije na odmet.Kao sto to recimo rade Izraelci vidite recimo kako je citav svet skocio na Izrael toboze napali su komandosi 'nevine' civile i brod sa humanitarnom misijom i pomoci namenjenoj pojasu Gaze.Mislim o cemu mi pricamo kao da nama nisu poznate humanitarne misije i OEBS-ova...
Препоруке:
0
0
70 уторак, 01 јун 2010 21:01
alternativni put
...posmatranja i spijuniranja vojske i policije i naoruzavanja siptarskih terorista tokom 1999.
Ali obzirom da ovo nije suverena niti pak polusuverena drzava (iako bi se o suverenosti drzava danas moglo diskutovati izuzev u slucaju Rusije,SAD,Kine,Velike Britanije i par drugih drzava) vec tipicna kolonija takva desavanja i nisu iznenadjujuca a diskutovanje o takvim i slicnim temama je iskreno postalo i deplasirano jer smo mi vec odavno i kao narod i kao drzava na silaznoj putanji i takve diskusije su uopste uzev atmosferu i raspolozenje naroda postale prevazidjene sto je za zaljenje ali to su fakti.
Препоруке:
0
0
71 недеља, 06 јун 2010 23:47
Нешко
За брм:
Тек сам сад видио твој коментар па да (са закашњењем) одговорим, па ко прочита, прочита док сам ја извршио моју грађанску дужност.

Није ми баш скроз јасно на шта асоцираш када ме позиваш да цитирам неку реченицу сличног садржаја. Можда те погодило што сам Га (ето пишем великим словом да ти угодим) оптужио за шупљу причу за локалну употребу.

Зар се нису за његова вакта аутономаши размахали и практично преузели сву власт у Војводини (а Чанак се возао хеликоптером на "важне" састанке) што је била припрема терена за Статут и данашњу ситуацију. Није ли Пајтић његов човјек награђен за прегалачки рад око афере Бодрум. Или можда мислиш да то нема никакве везе са одбраном интегритета државе?

Није ли Он користио државне полуге (Човић сигурно није био Коштуничин човјек) да ствара страначку инфраструктуру на Косову и Метохији и уједно доприносио подјелама међу тамошњим народом.

А шта је је са роварењем по војсци да би напредовали ДС пулени. Ни то нема везе са одбраном државе?

Па онда испоручење Милошевића све да би држава остала цјеловита.
Био је и Свилановић(Г17+ као један од тројанских коња ДС) Министар иностраних послова па је касније прешао у супротни табор и почео да се залаже за признавање Косова као независне државе, скандал вјероватно без преседана у свијету.

Човјек разграђивао све државне структуре што корак по корак што на хорук, а као бранио државну цјеловитост.

И шта бих ја сад требао да цитирам?
Препоруке:
0
0
72 недеља, 06 јун 2010 23:55
Нешко
А да, заборавио сам да поменем још једну важну ствар: Шуровање са Милом.
Препоруке:
0
0
73 понедељак, 07 јун 2010 00:29
Нешко
Испправка:
Свилановић је нормално из тадашњег Грађанскаог савеза, а вањда данашњег ЛДП-а, ДС-овог ЈУЛ-а што тада то и сада.

А Устав? Па после руинирања институције предсједника бојкотом избора и неопходношћу компромиса са ДС да би се Устав усвојио право је чудо да су га успјели донијети па и са свим манама и недостатцима.
Ево имамо Статут који је ДС практично сам срочио и прогурао па ти види на шта би и Устав личио да су имали одрешене руке.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер