Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Vladika Grigorije: Artemije nije poražen, osim ako to ne želi

Komentari (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 06 maj 2010 17:42
Nina
Nije problem u tome da li Vladika Artemije kriv ili nije, problem je u tome što je Sinod i par Vladika nastojalo da demonizuje Vladiku Artemija u javnosti. A to su prljavi trikovi nedostojni Crkve i novog Patrijarha. Namerno su pojedinim novinarima (Blic) davani podaci sa sastanaka kao i zeleno svetlo da napadaju Vladiku kao i Crkvu. U mojim očima, mnogo su izgubili. Ko god je ovo zakuvao, uspeo je da ukloni jednog od retkih Vladika koji je radio svoj posao i ostao sa narodom, a sve po zadatku urušavanja ugleda Crkve u narodu.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 06 maj 2010 17:53
Goran Jevtović
Uvaženi vladiko, napravili ste RASKOL i udarili GLOGOV KOLAC Svetosavlju kakvog poznajemo i kakvim smo živeli!

A šta ćete sa onih 9 + 6 vladika koji se nisu složili sa penzionisanjem i uklanjanjem Artemija? Po logici, oni su istomišljenici i podržavaoci "nekanonskog rada" vladike Artemija.
I sve ovo je vama "ljubav"? A dokazi vladiko? Gde su? Zašto ih ne iznesete? Od kada se to u Pravoslavlju glasa? Od kada se to imitira skupštinksa većina? Gde to piše?
Šta bi sa jednomislijem arhijereja i Duhom Svetim, Bogom koji jedini ima pravo na istinu?...
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 06 maj 2010 17:58
drago.ca
Davanjem mesta skoro isključivo Blicovoj verziji događaja NSPM u stvari vrši propagandu u korist ove grupacije.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 06 maj 2010 19:04
Sanja BL
Slažem se sa prethodnim komentarima! Neki su se vrlo potrudili da osramote vladiku Artemija, sreća pa mi znamo kakav je čovjek! Ovim je samo još jednom došlo do raskola unutar SPC, jedni za, drugi protiv... To je samo početak. Ne želim ni da pomišljam na buduće podjele povodom slavlja u Nišu i mogućeg dolaska pape! JEDINSTVO je najpreče, bez toga ništa!
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 06 maj 2010 19:17
Sanja BL
Evo sad sam čula da je moguće da vladika Artemije dođe u jedan od naših manastira u banjalučkoj eparhiji jer ga je vladika Jefrem pozvao! Pod hitno da dođe ovamo, bolje nego bilo gdje drugo! Vladiko, dobrodošli ste!
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 06 maj 2010 22:47
Jocika
''Vladika Artemije nije poražen odlukom Sabora, osim ako sam ne želi da bude poražen. Ako bi se i osećao poraženim, to bi značilo da je poražen crkvenim redom i našom ljubavlju prema njemu, a ljubavlju se ne može biti poražen,...''
Naravno da nije. Poražena je SPC, srpski narod i srpska država. No, Bog to neće dugo trpeti.
Preporuke:
0
0
7 petak, 07 maj 2010 00:01
Bule
Jocika, ne veruju oni u Boga.
Preporuke:
0
0
8 petak, 07 maj 2010 01:51
Svetislav Kostić
Pridružujem se viđenjima Sanje BL, s tim što po obićaju iznosim jednu oštriju, ali i vjerodostojnu ocjenu, naime, da će Vladika Artemije u okruženju pravoslavnog naroda Republike Srpske, imati na svojoj strani naklonost medija, institucija i vlade Republike Srpske. I pod tim izmenjenim uslovima, moći više da se posveti svom duhovnom radu, namjesto da kao u Srbiji mora da svoju energiju troši na rasprave u okvirima jednog njemu lično i njegovoj vjernoj okolini ni malo naklonjenog režima u jednoj neolibelarističkoj Srbiji kojoj Srpska Pravoslavna Crkva treba da služi samo kao dekor i alibi. Ponosim se da nisam pripadao onim vjernicima koji su novoustolićenom Patrijarhu bez rezerve i paušalno skute cjelivali kao da ga je uistinu lično Svevišnji krunisao. Patrijarh Pavle je bio simbol SPC, ovaj od beogradskog režima favorizovani to neće nikad postići.
Preporuke:
0
0
9 petak, 07 maj 2010 03:06
Dimitrije Sine Mitre
Vladika Artemije nije poražen odlukom Sabora, osim ako sam ne želi da bude poražen. Ako bi se i osećao poraženim, to bi značilo da je poražen crkvenim redom ...

Pridružujem se mišljenju da je ovim najviše poražen SRBSKI narod,pa onda SPC a ne Artemije.Ne zato što imam dokaze da Vladika Artemije nije krao i/ili nije znao za krađu u Eparhiji nego zato što smo poraženi crkvenim NEredom. Prvo je ovaj gospodin Irinej na dan početka rada Izbornog Sabora dao intervju o dolazku pape, ne zato što je to bio gorući problem SPC već da bi se preporučio na određenoj adresi kad već `glasnogovornik` Grigorije nije imao mogućnosti za izbor. Čim je postao patrijarh , ne SRBSKI , nego vatikansko-drugosrbijanski požurio je da napravi nekoliko nekanonskih poteza smjenu jednog Vladike što samo SABOR ima preavo nakon izrečene presude Suda SPC, pa je za namjesnika postavio penzionera što je takođe nekanonski.
Još kad bi smo znali da li je glasnogovnik u stvari GAZDA ,koji je tražio i smjenu PATRIJARHA PAVLA stvari bi malo bile jasnije.
Preporuke:
0
0
10 petak, 07 maj 2010 09:45
hroničar @ Goran Jevtović
Ja ne poznajem lično ni Vladiku Artemija ni ostale, ali znam ponešto o redu među crkvenim velikodostojnicima, a Njegovo Preosveštenstvo Artemije to jeste.
Crkveni velikodostojnici po svojim običajima ne bi trebali da se direktno angažuju po ekonomskim i političkim pitanjima iz kategorije dnevne politike i finansijskih transakcija. To nije isto imati svav o političkim pitanjima i imati uvid i planove oko poslova koji koštaju kao što su popravke i izgradnja.
Meni je zasmetalo pre desetak i više godina kad su Vladiku Artemija u toku kampanje rušenja Miloševića angažovali više nego što priliči vladiki. Stalno je sa Momčikom Trajkovićem nekud išao i tražio od stranaca da smene Miloševića, i strancima se žaliio na njega.
Šta će njemu Momčilo Trajković, šta će njemu taj Vilovski, kao da niko drugi na svetu nije mogao voditi finansije Eparhije?
Njegova Hristoljubivost i odanost srpstvu i Crkvi nisu sporni, ali dragi gospodine Jevtoviću, zar ne vidite da je imao propuste.
Pomenuli ste reč RASKOL, ja se ne bojim raskola u Crkvi koju Bog čuva, ja se bojim pritisaka na Crkvu od strane vlasti, koje mogu da nanesu štetu, kao i prihvatanja Konkordata od strane vlasti, a naša crkva je ko ruža rumena, nju čuva Bog, kao i srpski narod.
Preporuke:
0
0
11 petak, 07 maj 2010 09:45
Vid
Za sve "artemijevce"

Naš patrijarh Irinej izabran je, kao što znate,po crkvenim zakonima uz pomoć "Božje ruke". Svi znate šta to znači, kao i da je u pitanju instrument koji je obezbedio manji uticaj politike na izbor patrijarha. Isto tako znate da je prvi patrijarh izabran na ovaj način naš upokojeni patrijarh Pavle, a sada i Irinej. Srećom pa postojite vi, "artemijevci", da nam otvorite oči i kažete nam kada je "Božja ruka" pogrešila a kada nije! Da li vas je imalo sramota?! Vidite li kuda vodi sve ovo vaše pljuvanje po patrijarhu i SPC, ili vas je obuzelo potpuno artemio-zilotsko slepilo? Da li bi vi voleli da oformite novu SPC na čelu sa vašim voljenim Artemijem, pošto ovaj patrijarh i ova SPC očigledno nije dostojna ni vas kao vernika a o vašem vladiki da i ne govorim?! Samo još jedan dokaz u prilog tvrdnji da je Artemije koristio episkopski položaj za izgradnju kulta ličnosti, pa vi sada između njega i SPC birate njega. Hvala Bogu pa vas nema mnogo ni među vernicima a ni među monaštvom, osim onih par desetina izmanipulisanih u ERP! Radite šta god vas uči vaša "artemijevska" pamet. Znam da daleko nećete stići!
Preporuke:
0
0
12 petak, 07 maj 2010 10:01
Maja
„Patrijarh je pokazao da je patrijarh”.-Ne bih se složila.Patijarh u SPC je prvi među jednakim.Patijrah Irinej je prekršio ustav svojim insistiranjem da sastav Sinoda ostane isti, iako je mitropolitu Amfilohiju istekao mandat.Umesto da se izabere novi vladika za nišku eparhiju patrijrh je zadržao i episkopsku funkciju u toj eparhiji.Mišljenje menja prebrzo za odgovornog čoveka, a kamo li za patrijarha.U februaru je izjavio da je vladika Artemije čestit čovek,a sad odjednom nije.U prvom intervjuu koji je dao je rekao da nije za podlele eparhija, već za arodnaciju, pa je i o tome promenio mišljenje.SPC ne treba ni papa, ni da se patrijarh ponaša kao da je on papa.Piča o ljubavi koju prosipa episkop Grigorije je tako cinična da je neću komentarisati.Podeliti narod ovoliko za par meseci otkako je postao patrijarh ne govori u prilog tome da smo ponovo dobili patrijrha po milosti Božijoj.Ja više ne verujem našoj crkvi.Daće Bog da sveća i ovom kukolju u SPC dogori pa da ponovo dobijemo vladike i patrijraha dostojne naših svetitelja.
Preporuke:
0
0
13 petak, 07 maj 2010 10:37
Maja
@Vid/Tačno je da je po Božijoj volji.Samo Božija ruka ne miluje uvek već i kažnjava grešni narod.I Hristos je stradao po volji oca svoga, ali to ne znači da je bio kriv.Naprotiv.Proglašenjem za sveca Justina Popovića na ovom Saboru SPC je poslala poruku da i neposlušni patrijarhu, kakav je bio ava Justin mogu da zadobiju carstvo nebesko.Nešto niko ne predloži da se patrijarh German proglasi za sveca.
Preporuke:
0
0
14 petak, 07 maj 2010 11:00
Goran Jevtović
Gospodine Hroničar, čak i da je sve tako kako ste naveli, a verujte nije, zbog čega je drastično prekršena procedura koju su utemeljili još Sveti Apostoli u čuvenim "Apostolskim pravilima", pa zatim Kanoni sedam Vaseljenskih Sabora, Kanoni pojednih Pomesnih crkava kroz istoriju i na kraju Ustav SPC koji, i pored manjkavosti, vrlo jasno predviđa kako postupati?
Da li vam to nije sumnjivo?
Zašto do dana današnjeg, ne samo da nismo čuli uverljive dokaze o "kriminalu" (Vilovskog je recimo grčka policija pustila na slobodu upravo zbog tanke dokumentacije srpskih kolega), nego da zlo bude veće, ni formalna optužnica nije podignuta protiv Artemija, a kamoli poveden postupak. Bilo svetovni, bilo crkveni koji je obavezan. I to, mora da se vodi tako da je Episkop svo vreme na svojoj katedri! Pa još u dva stepena.
Da li znate da kada se Vladika jednom hirotoniše da je to "brak sa Bogom" i da samo Bog može da ga rasčini? I to je predviđeno Ustavom SPC!
Da li znate da je pravilo "glasanja" ugurano u SPC u ono čuveno vreme komunizma (na silu) i da Pravoslavlje ne funkcioniše tako nego po principu iskrene bratske ljubavi i jednomislija? Baš kako su funkcionisali i Sveti Apostoli u prvim vremenima.
Da li znate da je i "penzija" ugurana u Pravoslavlje i još mnogo toga katoličkog i protestantskog? Da li znate da je to urađeno ciljano? Baš kao i ekumenistički pokret i Svetski savez crkava, tvorevine globalizma i NSP.
Šta znači ovo "zabrana povratka na KiM"? Gde to piše, u kom crkvenom pravilu i da li je to u skaldu sa ljudksim pravima?
Pozdrav.

Gospodine Vid, iluzorno je sa vama polemisati jer imam utisak da ste upravo došli iz one čuvene "sinodske komisije" koji je sastavila još "čuveniji izveštaj" koji nikako da vidimo!!!
Samo jedno pitanje i dosta je. Da li znate kako je izabran patrijarh German i kojom "Božjom rukom"??? Ako vam nije poznato, mogu da vam detaljno opišem. Bojim se da ta "ruka" i dalje vodi SPC!
Preporuke:
0
0
15 petak, 07 maj 2010 23:46
Sanja BL
Bravo Gorane! Meni je najvažnije JEDINSTVO mog naroda, ali ne moram zbog toga da budem slijepa! Jasno se vidi SVIMA KOJI ŽELE DA VIDE zašto je penzionisan vladika Artemije i svaki dan od juče pa u buduće će da se SVE JASNIJE vidi! Eto, možda jesam "artemijac" i ponosna sam na to jer nepravdu ne mogu da podnesem! Svako je nevin dok se ne dokaže suprotno, a ja krivicu vladike Artemija ne vidim! I nisam jedina! Veliki broj vladika je takođe ne vidi. Vide je samo ovi koji namjeravaju da se poklone papi u Nišu. Za vladiku Artemija je, ponavljam, najbolje da dođe kod nas! Dok ovo ne prođe, a proćiće, u to sam potpuno sigurna!
Preporuke:
0
0
16 subota, 08 maj 2010 02:53
Dimitrije Sine Mitre
Za one kojima nije bilo jasno da je u izbor gospodina Irineja bio mnogo više uz pomoć ljudskih ruku nego Božije ruke,postalo je jasno već nakon njegove prve izjave, kada je istrgnut dio njegove izjave o muslimanima Albancima.Po navici dežurni SRBOMRZCI su ga odmah napali. NEVJEROVATNOM brzinoim, kao po naredbi, sva kampanja je prestala.I nevjernim Tomama je jasno kako je drugosrbijanskoj aždaji objašnjeno da je to u skladu sa papinim izjavama i sve je utihnulo.
Narvno da je sva ova priča oko dolazka pape u Niš i lomljenja jedinog oslonca SRBSKOG naroda na Kosovu i Metohiji Vladike Artemija sa svojim vjernim klirom i narodom.Ako već pričamo o vladikama koji su najviše se angažovali u politici onda je PENZIONER atanasije sigurno negativni šampion i po tome koliko je bio angažovan, a naročito po rječniku nedostojnom ni Srbina, ni sveštenika a kamo li monaha i još uz to vladike. Njegovi predhodni pozivi na vješanja, ubijanja su ravni samo salto mortale koji je Vuk Drašković bio u stanju da napravi.Još da nas ubjede da je to jedina eparhija gdje se krade ili da sve vladike koje se vozikaju u audijima i sličnim ovozemaljskim lađama su to pošteno zaradili platili porez državi pa će biti po onoj narodnoj i Vuk sit i ovce na broju.
Preporuke:
0
0
17 subota, 08 maj 2010 03:56
Sokenekos
Likovanje tzv. publiciste Mirka Đorđevića (možda se smrad stvarno tako i zove) nakon što je Irinej izabran za patrijarha me mnogo zabrinulo. Ako je Anfilohije dobio najviše glasova u prvom krugu, kako onda nije postao patrijarh, nije mi jasno, ali je po meni trebalo tako biti. Bio bi to prirodan sled stvari posle upokojenja blago-počinjevšeg Pavla, ili još bolje rečeno, bila bi to božja volja . Ništa od svega ovoga se nebi desilo. Šta me takođe brine je odjednom tobožnja bliskost Srbijanskih vlasti sa crkvom i njihovih prišipetlja (raznih nvo) koji su do tada našu svetu crkvu smatrali za glavnu prepreku u ostvarivanju njihovih političkih planova i nazivali je svakojakim pogrdnim imenima. Uz nadu da naša privrženost svetom pravoslavlju neće biti poljuljana ovim dešavanjima u redovima naše crkve, slažem se sa komentatorima koji vladiku Artemija podržavaju i pozivaju zajedno sa tamošnjim crkvenim vlastima u RS. Tamo mu i jeste mesto dok se ovo sve božjom voljom ne dovede u red. A vladici Gregoriju bi bolje bilo da promeni ime u Julijan.
Preporuke:
0
0
18 subota, 08 maj 2010 10:45
Vid
Maja

Šta odgovoriti verniku koji izbor patrijarha Irineja smatra Božjom kaznom?! Priznajem da sam zatečen!

Goran Jevtović

bojim se da niste razumeli ono što sam napisao! Znam kako je upokojeni patrijarh German izabran na to mesto, a ne sumnjam da vi o tome imate detaljne informacije! Nisam imao prilike da pročitam izveštaj o radu vašeg vladike, ali ja verujem svom patrijarhu, kao što vi verovatno verujete svom, ma ko on bio!
Preporuke:
0
0
19 subota, 08 maj 2010 18:12
Maja
@Vid/Vreme i dela našeg patrijarha Irineja će odgovoriti najbolje ko je u zabludi.Lepo bi bilo da sam to ja, a ne Vi.Patrijraha Pavla niko nije poštovao jer se patrijarh mora poštovati.Poštovanje se zaslužuje, a ljubav nekako dođe sama.Ne znam, ali ne verujem da je vladika raško prizrenski Pavle mislio da je Gospod dao SPC patrijarh Germana po svojoj milosti.Nije toliko važan način izbora, jer ništa se ne dešava bez Božijeg dopoštenja.Pa ni taj patrijrh German nije hteo ni da čuje da rimski papa dođe u Srbiju, pre nego što se pokloni u Jasenovcu.Oko tako delikatnog pitanja osnovni je red bilo ne izlaziti u javnost sa izjavama o dolasku pape dok se na Saboru ne usaglase stavovi.O osećanjima Srba zapadno od Drine novi patrijrh ni najmanje nije vodio računa.Sve moje nade da će patijrah Irinej biti patrijarh ujedinitelj, da će znati da vodi crkvu Saborno raspršile su se već posle prvog zasedanja Sinoda pod njegovim vođstvom.Ne brinite, ja se Bogu molim da ispravi sve u SPC koji greše i vrati na svoj put ma ko to od nas bio.Međutim da ne treba svojom glavom da mislim Gospod mi ne bi dao mozak.
Preporuke:
0
0
20 subota, 08 maj 2010 19:28
Mita Smederevac
Kroz čitavu istoriju Crkve možemo da primetimo različite stavove Svetih otaca prema načinima spasenja. Neki oci su pokazivali veliku strogost i revnost, pre svega u svom ličnom duhovnom životu, a onda i prema svojoj duhovnoj deci. Podvižništvo i revnost su uzidani u same temelje Crkve – zar nije i sam Gospod Isus Hristos bio podvižnik i revnitelj? Pa ipak, nisu svi ljudi rođeni sa istim duhovnim sposobnostima – većina ljudi nema duhovnu snagu za mučeništvo ili podvižništvo (po Jevanđelskoj priči, dato im je manje talenata). Zato su u prvim vekovima Crkve, primani nazad i oni koji su se u strahu od progona odrekli Hrista (čak i sveštenicima koji su se odrekli Hrista, a zatim se pokajali, nije oduziman svešteni čin). Upravo zbog toga se pojavila i jedna od prvih “revniteljskih” jeresi, koja nosi ime svoga osnivača Donata. Donatisti nisu hteli da prihvate sveštenike koji su se odrekli Hrista u toku progona, bez obzira na njihovo pokajanje, a pošto svoj stav nisu uspeli da nametnu Crkvi, odlučili su se za raskol (stvaranje nove crkve). Možda bi neko i danas pomislio da su donatisti bili u pravu što se tiče argumenata; oni, bar u početku, nisu insistirali na izopštenju problematičnih sveštenika iz Crkve, već pre svega na oduzimanju sveštenog čina. Ipak, čini nam se da njihov greh nije toliko u razmišljanju (jer Hristos nije porobio ljude, već nas je oslobodio ropstva grehu), koliko je u praksi – svesnom i namernom cepanju jedinstva Crkve, navodno zbog revnosti i brige za čistotu vere. Istorijski su potvrđeni mnogi lični i politički razlozi, koji su naveli donatiste da formiraju svoju crkvu, ali ta saznanja su došla suviše kasno za one ljude koje su uspeli da zavedu i prevare.
Donatova sekta tako može da bude primer kako neka argumentacija u pitanjima Crkve može i ne mora da bude tačna, ali i kako loša praksa i najbolju argumentaciju može da učini štetnom.
Preporuke:
0
0
21 subota, 08 maj 2010 19:30
Mita Smederevac - nastavak
Ako našu veru ne prihvatimo u svoj širini i jednostavnosti koju ona podrazumeva, pre ili kasnije ćemo neminovno doći na pozicije sektaša, u smislu one isključivosti koja podrazumeva da je “Moj put Jedini pravi”. Zajednička osobina svih sekti jeste da isčupaju niz informacija iz njihovog istorijskog i smisaonog konteksta, povežu u prividno vrlo logične nizove (t.zv. silogizme) i (zlo)upotrebe ih tako da steknu poverenje neupućenih (a većina ljudi nije dovoljno “upućena”, kada je u pitanju vera). Čak ako neko i jeste dovoljno upućen da sektaše može da suoči sa nizom nelogičnosti u njihovom izlaganju, oni će (sa često začuđujućom smirenošću) potpuno zaobići takvu argumentaciju, smatrajući svaki primer koji im ne ide u prilog kao nevažan izuzetak. Upravo nas zato Crkva upozorava da takve razgovore izbegavamo. Za prosečnog hrišćanina, uglavnom je dovoljno da se drži Simvola Vere i svoje parohije – to su duhovni mač i štit koji većina sekti neće biti u stanju da probije.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner