четвртак, 15. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Владика Григорије: Артемије није поражен, осим ако то не жели

Kоментари (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 06 мај 2010 17:42
Нина
Није проблем у томе да ли Владика Артемије крив или није, проблем је у томе што је Синод и пар Владика настојало да демонизује Владику Артемија у јавности. А то су прљави трикови недостојни Цркве и новог Патријарха. Намерно су појединим новинарима (Блиц) давани подаци са састанака као и зелено светло да нападају Владику као и Цркву. У мојим очима, много су изгубили. Ко год је ово закувао, успео је да уклони једног од ретких Владика који је радио свој посао и остао са народом, а све по задатку урушавања угледа Цркве у народу.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 06 мај 2010 17:53
Горан Јевтовић
Уважени владико, направили сте РАСКОЛ и ударили ГЛОГОВ КОЛАЦ Светосављу каквог познајемо и каквим смо живели!

А шта ћете са оних 9 + 6 владика који се нису сложили са пензионисањем и уклањањем Артемија? По логици, они су истомишљеници и подржаваоци "неканонског рада" владике Артемија.
И све ово је вама "љубав"? А докази владико? Где су? Зашто их не изнесете? Од када се то у Православљу гласа? Од када се то имитира скупштинкса већина? Где то пише?
Шта би са једномислијем архијереја и Духом Светим, Богом који једини има право на истину?...
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 06 мај 2010 17:58
драго.ца
Давањем места скоро искључиво Блицовој верзији догађаја НСПМ у ствари врши пропаганду у корист ове групације.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 06 мај 2010 19:04
Сања БЛ
Слажем се са претходним коментарима! Неки су се врло потрудили да осрамоте владику Артемија, срећа па ми знамо какав је човјек! Овим је само још једном дошло до раскола унутар СПЦ, једни за, други против... То је само почетак. Не желим ни да помишљам на будуће подјеле поводом славља у Нишу и могућег доласка папе! ЈЕДИНСТВО је најпрече, без тога ништа!
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 06 мај 2010 19:17
Сања БЛ
Ево сад сам чула да је могуће да владика Артемије дође у један од наших манастира у бањалучкој епархији јер га је владика Јефрем позвао! Под хитно да дође овамо, боље него било гдје друго! Владико, добродошли сте!
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 06 мај 2010 22:47
Jocika
''Владика Артемије није поражен одлуком Сабора, осим ако сам не жели да буде поражен. Ако би се и осећао пораженим, то би значило да је поражен црквеним редом и нашом љубављу према њему, а љубављу се не може бити поражен,...''
Naravno da nije. Poražena je SPC, srpski narod i srpska država. No, Bog to neće dugo trpeti.
Препоруке:
0
0
7 петак, 07 мај 2010 00:01
Bule
Jocika, ne veruju oni u Boga.
Препоруке:
0
0
8 петак, 07 мај 2010 01:51
Светислав Костић
Придружујем се виђењима Сање БЛ, с тим што по обићају износим једну оштрију, али и вјеродостојну оцјену, наиме, да ће Владика Артемије у окружењу православног народа Републике Српске, имати на својој страни наклоност медија, институција и владе Републике Српске. И под тим измењеним условима, моћи више да се посвети свом духовном раду, намјесто да као у Србији мора да своју енергију троши на расправе у оквирима једног њему лично и његовој вјерној околини ни мало наклоњеног режима у једној неолибеларистичкој Србији којој Српска Православна Црква треба да служи само као декор и алиби. Поносим се да нисам припадао оним вјерницима који су новоустолићеном Патријарху без резерве и паушално скуте цјеливали као да га је уистину лично Свевишњи крунисао. Патријарх Павле је био симбол СПЦ, овај од београдског режима фаворизовани то неће никад постићи.
Препоруке:
0
0
9 петак, 07 мај 2010 03:06
Димитрије Сине Митре
Владика Артемије није поражен одлуком Сабора, осим ако сам не жели да буде поражен. Ако би се и осећао пораженим, то би значило да је поражен црквеним редом ...

Придружујем се мишљењу да је овим највише поражен СРБСКИ народ,па онда СПЦ а не Артемије.Не зато што имам доказе да Владика Артемије није крао и/или није знао за крађу у Епархији него зато што смо поражени црквеним НЕредом. Прво је овај господин Иринеј на дан почетка рада Изборног Сабора дао интервју о долазку папе, не зато што је то био горући проблем СПЦ већ да би се препоручио на одређеној адреси кад већ `гласноговорник` Григорије није имао могућности за избор. Чим је постао патријарх , не СРБСКИ , него ватиканско-другосрбијански пожурио је да направи неколико неканонских потеза смјену једног Владике што само САБОР има преаво након изречене пресуде Суда СПЦ, па је за намјесника поставио пензионера што је такође неканонски.
Још кад би смо знали да ли је гласноговник у ствари ГАЗДА ,који је тражио и смјену ПАТРИЈАРХА ПАВЛА ствари би мало биле јасније.
Препоруке:
0
0
10 петак, 07 мај 2010 09:45
hroničar @ Goran Jevtović
Ja ne poznajem lično ni Vladiku Artemija ni ostale, ali znam ponešto o redu među crkvenim velikodostojnicima, a Njegovo Preosveštenstvo Artemije to jeste.
Crkveni velikodostojnici po svojim običajima ne bi trebali da se direktno angažuju po ekonomskim i političkim pitanjima iz kategorije dnevne politike i finansijskih transakcija. To nije isto imati svav o političkim pitanjima i imati uvid i planove oko poslova koji koštaju kao što su popravke i izgradnja.
Meni je zasmetalo pre desetak i više godina kad su Vladiku Artemija u toku kampanje rušenja Miloševića angažovali više nego što priliči vladiki. Stalno je sa Momčikom Trajkovićem nekud išao i tražio od stranaca da smene Miloševića, i strancima se žaliio na njega.
Šta će njemu Momčilo Trajković, šta će njemu taj Vilovski, kao da niko drugi na svetu nije mogao voditi finansije Eparhije?
Njegova Hristoljubivost i odanost srpstvu i Crkvi nisu sporni, ali dragi gospodine Jevtoviću, zar ne vidite da je imao propuste.
Pomenuli ste reč RASKOL, ja se ne bojim raskola u Crkvi koju Bog čuva, ja se bojim pritisaka na Crkvu od strane vlasti, koje mogu da nanesu štetu, kao i prihvatanja Konkordata od strane vlasti, a naša crkva je ko ruža rumena, nju čuva Bog, kao i srpski narod.
Препоруке:
0
0
11 петак, 07 мај 2010 09:45
Вид
За све "артемијевце"

Наш патријарх Иринеј изабран је, као што знате,по црквеним законима уз помоћ "Божје руке". Сви знате шта то значи, као и да је у питању инструмент који је обезбедио мањи утицај политике на избор патријарха. Исто тако знате да је први патријарх изабран на овај начин наш упокојени патријарх Павле, а сада и Иринеј. Срећом па постојите ви, "артемијевци", да нам отворите очи и кажете нам када је "Божја рука" погрешила а када није! Да ли вас је имало срамота?! Видите ли куда води све ово ваше пљување по патријарху и СПЦ, или вас је обузело потпуно артемио-зилотско слепило? Да ли би ви волели да оформите нову СПЦ на челу са вашим вољеним Артемијем, пошто овај патријарх и ова СПЦ очигледно није достојна ни вас као верника а о вашем владики да и не говорим?! Само још један доказ у прилог тврдњи да је Артемије користио епископски положај за изградњу култа личности, па ви сада између њега и СПЦ бирате њега. Хвала Богу па вас нема много ни међу верницима а ни међу монаштвом, осим оних пар десетина изманипулисаних у ЕРП! Радите шта год вас учи ваша "артемијевска" памет. Знам да далеко нећете стићи!
Препоруке:
0
0
12 петак, 07 мај 2010 10:01
Маја
„Patrijarh je pokazao da je patrijarh”.-Не бих се сложила.Патијарх у СПЦ је први међу једнаким.Патијрах Иринеј је прекршио устав својим инсистирањем да састав Синода остане исти, иако је митрополиту Амфилохију истекао мандат.Уместо да се изабере нови владика за нишку епархију патријрх је задржао и епископску функцију у тој епархији.Мишљење мења пребрзо за одговорног човека, а камо ли за патријарха.У фебруару је изјавио да је владика Артемије честит човек,а сад одједном није.У првом интервјуу који је дао је рекао да није за подлеле епархија, већ за ароднацију, па је и о томе променио мишљење.СПЦ не треба ни папа, ни да се патријарх понаша као да је он папа.Пича о љубави коју просипа епископ Григорије је тако цинична да је нећу коментарисати.Поделити народ оволико за пар месеци откако је постао патријарх не говори у прилог томе да смо поново добили патријрха по милости Божијој.Ја више не верујем нашој цркви.Даће Бог да свећа и овом кукољу у СПЦ догори па да поново добијемо владике и патријраха достојне наших светитеља.
Препоруке:
0
0
13 петак, 07 мај 2010 10:37
Маја
@Vid/Тачно је да је по Божијој вољи.Само Божија рука не милује увек већ и кажњава грешни народ.И Христос је страдао по вољи оца свога, али то не значи да је био крив.Напротив.Проглашењем за свеца Јустина Поповића на овом Сабору СПЦ је послала поруку да и непослушни патријарху, какав је био ава Јустин могу да задобију царство небеско.Нешто нико не предложи да се патријарх Герман прогласи за свеца.
Препоруке:
0
0
14 петак, 07 мај 2010 11:00
Горан Јевтовић
Господине Хроничар, чак и да је све тако како сте навели, а верујте није, због чега је драстично прекршена процедура коју су утемељили још Свети Апостоли у чувеним "Апостолским правилима", па затим Канони седам Васељенских Сабора, Канони поједних Помесних цркава кроз историју и на крају Устав СПЦ који, и поред мањкавости, врло јасно предвиђа како поступати?
Да ли вам то није сумњиво?
Зашто до дана данашњег, не само да нисмо чули уверљиве доказе о "криминалу" (Виловског је рецимо грчка полиција пустила на слободу управо због танке документације српских колега), него да зло буде веће, ни формална оптужница није подигнута против Артемија, а камоли поведен поступак. Било световни, било црквени који је обавезан. И то, мора да се води тако да је Епископ сво време на својој катедри! Па још у два степена.
Да ли знате да када се Владика једном хиротонише да је то "брак са Богом" и да само Бог може да га расчини? И то је предвиђено Уставом СПЦ!
Да ли знате да је правило "гласања" угурано у СПЦ у оно чувено време комунизма (на силу) и да Православље не функционише тако него по принципу искрене братске љубави и једномислија? Баш како су функционисали и Свети Апостоли у првим временима.
Да ли знате да је и "пензија" угурана у Православље и још много тога католичког и протестантског? Да ли знате да је то урађено циљано? Баш као и екуменистички покрет и Светски савез цркава, творевине глобализма и НСП.
Шта значи ово "забрана повратка на КиМ"? Где то пише, у ком црквеном правилу и да ли је то у скалду са људксим правима?
Поздрав.

Господине Вид, илузорно је са вама полемисати јер имам утисак да сте управо дошли из оне чувене "синодске комисије" који је саставила још "чувенији извештај" који никако да видимо!!!
Само једно питање и доста је. Да ли знате како је изабран патријарх Герман и којом "Божјом руком"??? Ако вам није познато, могу да вам детаљно опишем. Бојим се да та "рука" и даље води СПЦ!
Препоруке:
0
0
15 петак, 07 мај 2010 23:46
Sanja BL
Bravo Gorane! Meni je najvažnije JEDINSTVO mog naroda, ali ne moram zbog toga da budem slijepa! Jasno se vidi SVIMA KOJI ŽELE DA VIDE zašto je penzionisan vladika Artemije i svaki dan od juče pa u buduće će da se SVE JASNIJE vidi! Eto, možda jesam "artemijac" i ponosna sam na to jer nepravdu ne mogu da podnesem! Svako je nevin dok se ne dokaže suprotno, a ja krivicu vladike Artemija ne vidim! I nisam jedina! Veliki broj vladika je takođe ne vidi. Vide je samo ovi koji namjeravaju da se poklone papi u Nišu. Za vladiku Artemija je, ponavljam, najbolje da dođe kod nas! Dok ovo ne prođe, a proćiće, u to sam potpuno sigurna!
Препоруке:
0
0
16 субота, 08 мај 2010 02:53
Димитрије Сине Митре
За оне којима није било јасно да је у избор господина Иринеја био много више уз помоћ људских руку него Божије руке,постало је јасно већ након његове прве изјаве, када је истргнут дио његове изјаве о муслиманима Албанцима.По навици дежурни СРБОМРЗЦИ су га одмах напали. НЕВЈЕРОВАТНОМ брзиноим, као по наредби, сва кампања је престала.И невјерним Томама је јасно како је другосрбијанској аждаји објашњено да је то у складу са папиним изјавама и све је утихнуло.
Нарвно да је сва ова прича око долазка папе у Ниш и ломљења јединог ослонца СРБСКОГ народа на Косову и Метохији Владике Артемија са својим вјерним клиром и народом.Ако већ причамо о владикама који су највише се ангажовали у политици онда је ПЕНЗИОНЕР атанасије сигурно негативни шампион и по томе колико је био ангажован, а нарочито по рјечнику недостојном ни Србина, ни свештеника а камо ли монаха и још уз то владике. Његови предходни позиви на вјешања, убијања су равни само салто мортале који је Вук Драшковић био у стању да направи.Још да нас убједе да је то једина епархија гдје се краде или да све владике које се возикају у аудијима и сличним овоземаљским лађама су то поштено зарадили платили порез држави па ће бити по оној народној и Вук сит и овце на броју.
Препоруке:
0
0
17 субота, 08 мај 2010 03:56
Sokenekos
Likovanje tzv. publiciste Mirka Đorđevića (možda se smrad stvarno tako i zove) nakon što je Irinej izabran za patrijarha me mnogo zabrinulo. Ako je Anfilohije dobio najviše glasova u prvom krugu, kako onda nije postao patrijarh, nije mi jasno, ali je po meni trebalo tako biti. Bio bi to prirodan sled stvari posle upokojenja blago-počinjevšeg Pavla, ili još bolje rečeno, bila bi to božja volja . Ništa od svega ovoga se nebi desilo. Šta me takođe brine je odjednom tobožnja bliskost Srbijanskih vlasti sa crkvom i njihovih prišipetlja (raznih nvo) koji su do tada našu svetu crkvu smatrali za glavnu prepreku u ostvarivanju njihovih političkih planova i nazivali je svakojakim pogrdnim imenima. Uz nadu da naša privrženost svetom pravoslavlju neće biti poljuljana ovim dešavanjima u redovima naše crkve, slažem se sa komentatorima koji vladiku Artemija podržavaju i pozivaju zajedno sa tamošnjim crkvenim vlastima u RS. Tamo mu i jeste mesto dok se ovo sve božjom voljom ne dovede u red. A vladici Gregoriju bi bolje bilo da promeni ime u Julijan.
Препоруке:
0
0
18 субота, 08 мај 2010 10:45
Вид
Маја

Шта одговорити вернику који избор патријарха Иринеја сматра Божјом казном?! Признајем да сам затечен!

Горан Јевтовић

бојим се да нисте разумели оно што сам написао! Знам како је упокојени патријарх Герман изабран на то место, а не сумњам да ви о томе имате детаљне информације! Нисам имао прилике да прочитам извештај о раду вашег владике, али ја верујем свом патријарху, као што ви вероватно верујете свом, ма ко он био!
Препоруке:
0
0
19 субота, 08 мај 2010 18:12
Maja
@Вид/Време и дела нашег патријарха Иринеја ће одговорити најбоље ко је у заблуди.Лепо би било да сам то ја, а не Ви.Патријраха Павла нико није поштовао јер се патријарх мора поштовати.Поштовање се заслужује, а љубав некако дође сама.Не знам, али не верујем да је владика рашко призренски Павле мислио да је Господ дао СПЦ патријарх Германа по својој милости.Није толико важан начин избора, јер ништа се не дешава без Божијег допоштења.Па ни тај патријрх Герман није хтео ни да чује да римски папа дође у Србију, пре него што се поклони у Јасеновцу.Око тако деликатног питања основни је ред било не излазити у јавност са изјавама о доласку папе док се на Сабору не усагласе ставови.О осећањима Срба западно од Дрине нови патријрх ни најмање није водио рачуна.Све моје наде да ће патијрах Иринеј бити патријарх ујединитељ, да ће знати да води цркву Саборно распршиле су се већ после првог заседања Синода под његовим вођством.Не брините, ја се Богу молим да исправи све у СПЦ који греше и врати на свој пут ма ко то од нас био.Међутим да не треба својом главом да мислим Господ ми не би дао мозак.
Препоруке:
0
0
20 субота, 08 мај 2010 19:28
Мита Смедеревац
Кроз читаву историју Цркве можемо да приметимо различите ставове Светих отаца према начинима спасења. Неки оци су показивали велику строгост и ревност, пре свега у свом личном духовном животу, а онда и према својој духовној деци. Подвижништво и ревност су узидани у саме темеље Цркве – зар није и сам Господ Исус Христос био подвижник и ревнитељ? Па ипак, нису сви људи рођени са истим духовним способностима – већина људи нема духовну снагу за мучеништво или подвижништво (по Јеванђелској причи, дато им је мање талената). Зато су у првим вековима Цркве, примани назад и они који су се у страху од прогона одрекли Христа (чак и свештеницима који су се одрекли Христа, а затим се покајали, није одузиман свештени чин). Управо због тога се појавила и једна од првих “ревнитељских” јереси, која носи име свога оснивача Доната. Донатисти нису хтели да прихвате свештенике који су се одрекли Христа у току прогона, без обзира на њихово покајање, а пошто свој став нису успели да наметну Цркви, одлучили су се за раскол (стварање нове цркве). Можда би неко и данас помислио да су донатисти били у праву што се тиче аргумената; они, бар у почетку, нису инсистирали на изопштењу проблематичних свештеника из Цркве, већ пре свега на одузимању свештеног чина. Ипак, чини нам се да њихов грех није толико у размишљању (јер Христос није поробио људе, већ нас је ослободио ропства греху), колико је у пракси – свесном и намерном цепању јединства Цркве, наводно због ревности и бриге за чистоту вере. Историјски су потврђени многи лични и политички разлози, који су навели донатисте да формирају своју цркву, али та сазнања су дошла сувише касно за оне људе које су успели да заведу и преваре.
Донатова секта тако може да буде пример како нека аргументација у питањима Цркве може и не мора да буде тачна, али и како лоша пракса и најбољу аргументацију може да учини штетном.
Препоруке:
0
0
21 субота, 08 мај 2010 19:30
Мита Смедеревац - наставак
Ако нашу веру не прихватимо у свој ширини и једноставности коју она подразумева, пре или касније ћемо неминовно доћи на позиције секташа, у смислу оне искључивости која подразумева да је “Мој пут Једини прави”. Заједничка особина свих секти јесте да исчупају низ информација из њиховог историјског и смисаоног контекста, повежу у привидно врло логичне низове (т.зв. силогизме) и (зло)употребе их тако да стекну поверење неупућених (а већина људи није довољно “упућена”, када је у питању вера). Чак ако неко и јесте довољно упућен да секташе може да суочи са низом нелогичности у њиховом излагању, они ће (са често зачуђујућом смиреношћу) потпуно заобићи такву аргументацију, сматрајући сваки пример који им не иде у прилог као неважан изузетак. Управо нас зато Црква упозорава да такве разговоре избегавамо. За просечног хришћанина, углавном је довољно да се држи Символа Вере и своје парохије – то су духовни мач и штит који већина секти неће бити у стању да пробије.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер