Гадафи је данас објавио џихад против Швајцарске. Сукоб традиционалне културе и западњачке владавине лажи и преваре постаје све отворенији и оштрији. Радован Караџић, коме нико не може оспорити мудрост, седећи у својеврсној престоници западњачке лажи - Хашком трибуналу, тај сукоб добро види и предосећа. Због тога не треба да чуди његово напрасно кокетирање са муслиманским светом.
Препоруке:
0
0
2
петак, 26 фебруар 2010 16:08
hroničar
@ zvezdarac
Grešiš, mislim da ne koketira. To mislim iz dva razloga. Ako niste znali, evo ja da vam kažem, pre početka rata Srbi u Hercegovini su imali informacije o muslimanima koji potiču iz srpskih porodica i tačno su znali od koga je ko, tako da su svi borci bili jako svesni da ako ubiju muslimana da su ubili i Srbina. Dakle imali su na tradicionalan način upozorenje vrlo ozbiljno da ne smeju bez razloga ni ubijati ni zlostavljati našu braću muslimane.
Osim tog tradicionalnog načina on je i pismeno naredio da se ne sme izlaziti iz okvira ženevskom konvencijom propisanog načina ratovanja.
Nažalost oni koji su želeli sukob između muslimana i Srba su odneli prevagu. I dan danas ovi događaji oko Srebrenice su u funkciji trajne zavade Srba i muslimana. Drugi na tom konflikti i toj krvi grade sebi nadmoćnu poziciju u odnosu i na jedne i na druge.
Drugo ne manje bitno je i Karadžićeva istorijska odgovornost za svoje ponašanje, da li će se njegovi unuci stideti njegovih reči i postupaka na sudu. Mislim da se on drži jednog upitstva koje je Ivo Andrić dao Branku Ćopiću kada je ovaj krenuo na neki partijski sud.
Rekao mu je: "Zamisli da je propšlo pedeset godina i da niko nikome više ništa ne može ni ti njima ni oni tebi, ponašaj se tako i govori tako da se ničega ne bi postideo ni za sto godina".
Eto to Karadžić ima na umu.
Dovoljno ga poznajem da sam siguran da tako postupa. Svestan je da je pred sudom istorije. A da li su drugi toga svesni?
Препоруке:
0
0
3
петак, 26 фебруар 2010 20:45
НН
Dovoljno ga poznajem da sam siguran da tako postupa. Svestan je da je pred sudom istorije. A da li su drugi toga svesni?
Рашо је рекао оно што и муслимани Срби знају али неће да признају из сујтете коју Срби имају (ма које вере да су), а такође и из тежење да гледају у прошлост а не у будућност.
”Где сте видели да Србин гледа напред”- Јован Дучић
Препоруке:
0
0
4
петак, 26 фебруар 2010 21:23
hroničar @ HH
Nisu svi bosanski muslimani srpskog porekla, a i svi koji su srpskog nisu samo srpskog. Ima i Srba koji su nesrpskog porekla, recimo mala Higl nije samo srpskog porekla nego i predpostavljam nemačkog, kao što je nasuprot njoj Nenad Čanak osim što je dalekim poreklom Srbin više nemačkog i hrvatskog porekla.
Nije sve ni u tom poreklu.
Možemo uzeti za primer koji svi znaju. Porodica Selimović iz Bileće je poreklom od Vujovića i oni se i dan danas rođakaju. Međutim nije srpsko poreklo ili geni ako hoćete jedino što je opredelilo političko i nacionalno opredelenje i njih i drugih sličnih porodica. Ako se o tome govori, onda to ne treba isticati sa nipodaštavanjem niti sa predimenzioniranjem. Možete zamisliti kako su teške živote imali ti ljudi u raznim režimima tokom istorije.
Činjenica je da stotine najuglednijih muslimanskih porodica koje su srpskog porekla, pa i one koje to nisu, na primer Džumhuri koji su turskog porekla, nikad u istoriji ništa nisu loše ni rekli ni uradili Srbima. Ni Srbi ne bi trebalo njima da nikada urade ništa loše, pa ni da im kažu nešto loše, da ih uvrede ili slično.
O tome ja znam, kako ste apostrogirali, da je govorio Karaždić.
Bilo je i drugačijih slučajeva i to ne malo. Setimo se Handžar divizije ili najnovijih pokolja u Bratuncu ili na Ozrenu. Te i takve treba kazniti kavog god da su porekla.
Jovan Dučić je oštro govorio o manjku političke emancipacije kod Srba. Srbi su većinom politički neemancipovani. Ali to je druga i duga priča. Karadžić je politički emancipovan i zato je tamo gde je.
Препоруке:
0
0
5
субота, 27 фебруар 2010 01:03
Ђорђе
I dan danas ovi događaji oko Srebrenice su u funkciji trajne zavade Srba i muslimana. Drugi na tom konfliktu i toj krvi grade sebi nadmoćnu poziciju u odnosu i na jedne i na druge.
Право збориш...још је од времена Бењамина Калаја политика запада на тлу босанском и херцеговачком, била вођена начелом ''завади, па владај''. Иста је проузроковала трагичне последице.
Пре стотину година Калај, данас ОХР. Наметањем унапред припремљене истине о геноциду у Сребреници у којој муслимани и дан данас, хвала Богу живе, ствара се терен за непремостив јаз између православаца и муслимана. У том смислу није довољан термин ратни злочин. Геноцид је гарант ''зле крви'' међу Босанцима и Херцеговцима две вере а једног, српског језика. Све се чини са намером да се православни и муслимани никада не помире и да буду надгледани од треће стране. Да заувек остану живети једни поред других, а никако заједно. Муслимани су само жртве, православни Срби су само агресори. А жртва не може да помисли и не жели да зна, а зна, да су му преци били Вујовићи, Поповићи...
Препоруке:
0
0
6
субота, 27 фебруар 2010 10:31
историчар
@hroničar
Не знам шта је Дучић подразумевао под „политичком еманципацијом“ али пошто сам велики део живота провео у Западној Европи сматрам да су Срби надпросечно политички освешћен народ. Никад нисам наишао на просечног Француза, Италијана, Енглеза да је у тој мери обавештен, да тако пажљиво прати друштвена збивања у свету и да тако страствено о њима дискутује као што је то случај са већином Срба. Друго је питање да ли смо ми политички мудар народ.
Није јасна ни Ваша тврдња о тешком живота људи несрпског порекла под разним режимима у Србији. У чему су се састојале те тешкоће?
Препоруке:
0
0
7
субота, 27 фебруар 2010 12:44
hroničar
Razumevanje političkih procesa je jedna stvar i Srbi kao talentovan narod i kao ljudi koji sa te strane, sa strane političkih procesa, sa pravom, iz iskustva, očekuju udar i na ličnu egzistenciju i na budućnost jesu senzibilisani i možda bolje razumevaju političe procese od kako spomenuste predstavnika velikih naroda Francuza ili Nemaca.
Sa druge strane pod političkom emancipacijom podrazumevam sposobnost i volju donošenja samostalnih odluka.
Traženje lidera, ili moćnog zaštitnika, ili udruženja nije izraz političke emancipacije nego političke i svake druge nezrelosti. Na individualnom planu to bi značilo slediti lidera, biti mu odan, i očekivati nagradu za odanost.
Na širem društvenom planu, nezrele ideje "kad mi uđemo u EU, svi problemi, ekonomski, pravni, politički biće rešeni" ili "naš posao je da pripremimo ministarstvo odbrane za NATO, uvedemo NATO standarde, a kad jednom budemo tamo, e tada neće više biti nikakvih problema ni sa odbranom ni sa bezbednosšću države i naroda". Za takve stavove koji su danas i ovde dominantni i predstavljaju nacionalnu politiku, stotine njih će reći da su čak i "mudri", "realni", "perspektivni", "ka budućnosti okrenuti", "modrni" najblaži izraz koji imam je da su izraz političke neemancipovanosti.
Препоруке:
0
0
8
субота, 27 фебруар 2010 20:31
Драгољуб Цвијановић
У католичкој енциклопедији из 1908-е године стоји да је скоро целокупно становништво БиХ, 98% српскога порекла (подељено на све три вере). Ово је претпостављам довољан одговор на ову тезу како постоје неки бошњаци који нису српскога порекла. А иначе, Караџић је још једном показао да је прилично неспретан и са слабијим аналитичким способностима. У овом интервјуу ни једном речју не помиње сребреничку манипулацију и западну пропаганду, док је Ал Џазира данима трубила о босанском геноциду најављујући разговор с Караџићем. Док ова станица приказује најпрљавији документарац са западном антисрпском пропагандом, не рећи ни речи о Сребреници је невероватно. На свом сајту Ал Џазира је такођер избацила овај део да су босански муслимани српског порекла.
Препоруке:
0
0
9
недеља, 28 фебруар 2010 12:21
хроничар
Ево неколико примера: Хазировићи и Кајтази арнаутског порекла, Ребац католичког, пола породице католици пола муслимани, Поздерац, Срби Личани, као пријатељи и сарадници Михаила ( Омер-паше) Латаса заједно прешли у ислам, иначе у јавности пренаглашена бахатост Хамдије Поздерца, то је једна дивна породица и много добри људи, са некима сам студирао, све најлепше о њима вам могу рећи, у односу на ове сад су оличење скромности, осим мало јачег хедонизма код Хамдије, ваљда због конституције.
Ајановићи Срби, нису се одродили, Изетбеговић (српског порекла из околине Ужица) они су се одродили. Неки попут Филиповић, Срби из околине Бањалуке, (Мухамед Филиповић) су се током историје понашали попут сунцокрета и по њима се сматра за све муслимане да су као сунцокрети "Ко је на власт ми смо за вас", али није увек баш тако. О тим који нису сунцокрети писао је Меша у "Сјећања"
Било је читавих села као на пример Реповац код Коњица, које је прешло на ислам, њих зову Турци Реповчани, никад прихваћени од других муслимана, а одбачени од Срба. Дервишкадићи од Жерајића у Невесињу. Кад бих вам рекао да бег Љубовић води порекло од Милоша Обилића, шта бисте на то прокоментарисали. Ефице из Мостара из Ефеса. Кустурице Срби Црногорци, а Кустуре асрапског порекла. Хаџићи из Билеће турског порекла. Звиздићи, Крвавци, Зекићи сви Срби, неки и дан данас верни Русији како се роде па док не умру, а никада је видели нису, а неки највеће усташе. Силајџићи из Тутина турско-ромског порекла итд. итд. То није ни стоти део онога што се зна.
Grešiš, mislim da ne koketira. To mislim iz dva razloga. Ako niste znali, evo ja da vam kažem, pre početka rata Srbi u Hercegovini su imali informacije o muslimanima koji potiču iz srpskih porodica i tačno su znali od koga je ko, tako da su svi borci bili jako svesni da ako ubiju muslimana da su ubili i Srbina. Dakle imali su na tradicionalan način upozorenje vrlo ozbiljno da ne smeju bez razloga ni ubijati ni zlostavljati našu braću muslimane.
Osim tog tradicionalnog načina on je i pismeno naredio da se ne sme izlaziti iz okvira ženevskom konvencijom propisanog načina ratovanja.
Nažalost oni koji su želeli sukob između muslimana i Srba su odneli prevagu. I dan danas ovi događaji oko Srebrenice su u funkciji trajne zavade Srba i muslimana. Drugi na tom konflikti i toj krvi grade sebi nadmoćnu poziciju u odnosu i na jedne i na druge.
Drugo ne manje bitno je i Karadžićeva istorijska odgovornost za svoje ponašanje, da li će se njegovi unuci stideti njegovih reči i postupaka na sudu. Mislim da se on drži jednog upitstva koje je Ivo Andrić dao Branku Ćopiću kada je ovaj krenuo na neki partijski sud.
Rekao mu je: "Zamisli da je propšlo pedeset godina i da niko nikome više ništa ne može ni ti njima ni oni tebi, ponašaj se tako i govori tako da se ničega ne bi postideo ni za sto godina".
Eto to Karadžić ima na umu.
Dovoljno ga poznajem da sam siguran da tako postupa. Svestan je da je pred sudom istorije. A da li su drugi toga svesni?
Dovoljno ga poznajem da sam siguran da tako postupa. Svestan je da je pred sudom istorije. A da li su drugi toga svesni?
Рашо је рекао оно што и муслимани Срби знају али неће да признају из сујтете коју Срби имају (ма које вере да су), а такође и из тежење да гледају у прошлост а не у будућност.
”Где сте видели да Србин гледа напред”- Јован Дучић
Nije sve ni u tom poreklu.
Možemo uzeti za primer koji svi znaju. Porodica Selimović iz Bileće je poreklom od Vujovića i oni se i dan danas rođakaju. Međutim nije srpsko poreklo ili geni ako hoćete jedino što je opredelilo političko i nacionalno opredelenje i njih i drugih sličnih porodica. Ako se o tome govori, onda to ne treba isticati sa nipodaštavanjem niti sa predimenzioniranjem. Možete zamisliti kako su teške živote imali ti ljudi u raznim režimima tokom istorije.
Činjenica je da stotine najuglednijih muslimanskih porodica koje su srpskog porekla, pa i one koje to nisu, na primer Džumhuri koji su turskog porekla, nikad u istoriji ništa nisu loše ni rekli ni uradili Srbima. Ni Srbi ne bi trebalo njima da nikada urade ništa loše, pa ni da im kažu nešto loše, da ih uvrede ili slično.
O tome ja znam, kako ste apostrogirali, da je govorio Karaždić.
Bilo je i drugačijih slučajeva i to ne malo. Setimo se Handžar divizije ili najnovijih pokolja u Bratuncu ili na Ozrenu. Te i takve treba kazniti kavog god da su porekla.
Jovan Dučić je oštro govorio o manjku političke emancipacije kod Srba. Srbi su većinom politički neemancipovani. Ali to je druga i duga priča. Karadžić je politički emancipovan i zato je tamo gde je.
Право збориш...још је од времена Бењамина Калаја политика запада на тлу босанском и херцеговачком, била вођена начелом ''завади, па владај''. Иста је проузроковала трагичне последице.
Пре стотину година Калај, данас ОХР. Наметањем унапред припремљене истине о геноциду у Сребреници у којој муслимани и дан данас, хвала Богу живе, ствара се терен за непремостив јаз између православаца и муслимана. У том смислу није довољан термин ратни злочин. Геноцид је гарант ''зле крви'' међу Босанцима и Херцеговцима две вере а једног, српског језика. Све се чини са намером да се православни и муслимани никада не помире и да буду надгледани од треће стране. Да заувек остану живети једни поред других, а никако заједно. Муслимани су само жртве, православни Срби су само агресори. А жртва не може да помисли и не жели да зна, а зна, да су му преци били Вујовићи, Поповићи...
Не знам шта је Дучић подразумевао под „политичком еманципацијом“ али пошто сам велики део живота провео у Западној Европи сматрам да су Срби надпросечно политички освешћен народ. Никад нисам наишао на просечног Француза, Италијана, Енглеза да је у тој мери обавештен, да тако пажљиво прати друштвена збивања у свету и да тако страствено о њима дискутује као што је то случај са већином Срба. Друго је питање да ли смо ми политички мудар народ.
Није јасна ни Ваша тврдња о тешком живота људи несрпског порекла под разним режимима у Србији. У чему су се састојале те тешкоће?
Sa druge strane pod političkom emancipacijom podrazumevam sposobnost i volju donošenja samostalnih odluka.
Traženje lidera, ili moćnog zaštitnika, ili udruženja nije izraz političke emancipacije nego političke i svake druge nezrelosti. Na individualnom planu to bi značilo slediti lidera, biti mu odan, i očekivati nagradu za odanost.
Na širem društvenom planu, nezrele ideje "kad mi uđemo u EU, svi problemi, ekonomski, pravni, politički biće rešeni" ili "naš posao je da pripremimo ministarstvo odbrane za NATO, uvedemo NATO standarde, a kad jednom budemo tamo, e tada neće više biti nikakvih problema ni sa odbranom ni sa bezbednosšću države i naroda". Za takve stavove koji su danas i ovde dominantni i predstavljaju nacionalnu politiku, stotine njih će reći da su čak i "mudri", "realni", "perspektivni", "ka budućnosti okrenuti", "modrni" najblaži izraz koji imam je da su izraz političke neemancipovanosti.
Ајановићи Срби, нису се одродили, Изетбеговић (српског порекла из околине Ужица) они су се одродили. Неки попут Филиповић, Срби из околине Бањалуке, (Мухамед Филиповић) су се током историје понашали попут сунцокрета и по њима се сматра за све муслимане да су као сунцокрети "Ко је на власт ми смо за вас", али није увек баш тако. О тим који нису сунцокрети писао је Меша у "Сјећања"
Било је читавих села као на пример Реповац код Коњица, које је прешло на ислам, њих зову Турци Реповчани, никад прихваћени од других муслимана, а одбачени од Срба. Дервишкадићи од Жерајића у Невесињу. Кад бих вам рекао да бег Љубовић води порекло од Милоша Обилића, шта бисте на то прокоментарисали. Ефице из Мостара из Ефеса. Кустурице Срби Црногорци, а Кустуре асрапског порекла. Хаџићи из Билеће турског порекла. Звиздићи, Крвавци, Зекићи сви Срби, неки и дан данас верни Русији како се роде па док не умру, а никада је видели нису, а неки највеће усташе. Силајџићи из Тутина турско-ромског порекла итд. итд. То није ни стоти део онога што се зна.