среда, 08. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Александар Радић: Војни рок предлаже политички врх, а служиће га „сиротиња“

Kоментари (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 27 фебруар 2021 23:35
пензионер Цвико,
Радић ме не занима ... . И без њега видим да је предлог за служење војног рока спрдачина једног болесног друштва које одбрану земље уређује по својим схватањима у које укључујем пристајање организатора служења војног рока на губитак Косова и Метохије. То "уређивање" је уствари упропаштавање идеје о војсци. Озбиљан предлагач прво износи "одбрамбену доктрину" па онда остало. Кад је кренула ова вест, било је јасно казано, "иако се питање разматра, (готово на истом нивоу и начину као и витаминске таблете за пензионере) касарне се опремају". Остаје питање, зашто се уређују касарне ако "служење војног рока није регулисано"? Па не копчамо се на леђа.
Препоруке:
6
11
2 субота, 27 фебруар 2021 23:46
Ратко
Ако су све приватизовали, па и државу, не знам зашто нису и касарне? Ко има капитал нека плати војника, који ће му чувати оно што мисли да је његово. Како их није страх и да помисле да дају оружје у руке незадовољних?
Препоруке:
2
9
3 недеља, 28 фебруар 2021 03:52
@Ратко
Како их није страх и да помисле да дају оружје у руке незадовољних?


Ја више не знам како људи нису досада провалили њихову матрицу понашања. Наравно да ће у СНС варијанти да се војска СЛУЖИ (понављам, СЛУЖИ) без оружја. Њима требају слуге за сликање, митинге, и друге разноразне потребе и сврхе.
Наћи ће они изговор за служење "војног рока" и без оружја. Циљ је да се армија незапослених, младих, љутих демонстранта заокупира непостојећим проблемом - "војним роком".
Једини прави војни рок је општа грађанска непослушност до одласка ове издајничке, лоповске олоши са власти.
Препоруке:
10
8
4 недеља, 28 фебруар 2021 06:32
@Ратко
Баш тако. Ко има капитал нека плати приватну војску кад Шиптари, Хрвати, Бугари и остали наши суседи крену на Србију, земљу коју сви они безгранично воле као што су и показали кроз историју.
Препоруке:
4
5
5 недеља, 28 фебруар 2021 07:04
za
penzosa koji je bio zadovoljan titinom doktrinom iz koje su izasli tudjman, spegelj,tus,bobetko, jansa, ademi,durakovic,......................................... ..........................................................
DOKTRINA JE ODBRANA ZEMLJE, PITANJE JE RESURSI. kad je ovaj potroseni radic protiv ja sam za.
Препоруке:
7
6
6 недеља, 28 фебруар 2021 07:57
Милорад
Погрешно је питање служења војног рока посматрати као економско питање, то је најобичнија провидна (злонамерна) демагогија. Војска служи за одбрану земље, то је јасно хиљадама година, ко не плаћа своју, плаћаће туђу !
Препоруке:
15
2
7 недеља, 28 фебруар 2021 08:55
Žika
Znači li to da će Vulin opet na petnaestodnevnu obuku ?
Препоруке:
4
6
8 недеља, 28 фебруар 2021 09:22
Ганимед
Држава без војске је главица купуса.
Служење војног рока Србији је потребно. Не може се и не сме се та идеја одбацити чак и ако је њу покренуо неко ко би желео да је злоупотреби. Треба одбацити тог дрипца, а не идеју!
Уосталом, сулудо звучи претпоставка да би двадесетак хиљада младића (и девојака!) било подвргнуто таквом испирању мозга да би за шест месеци већина постала СНС зомбији који би онда одлучивали о будућим изборним резултатима! Далеко већа опасност за наше друштво (и не само за наше, већ за - људско друштво!) је бесомучна агресивна пропаганда којом се, под директним утицајем најлуђих белосветских НВО, испира мозак нашој деци почев већ од вртића.
Служење војног рока не треба да има само одбрамбену сврху, оно је одувек имало па и даље треба да има и васпитну димензију. Само НЕСПОСОБНИ - умно и телесно - не треба да служе војску.
Препоруке:
13
1
9 недеља, 28 фебруар 2021 09:44
и
шта је ту чудно

откад је света и века сиротиња иде у војску и полицију да се спасе сиромаштва дочепају државене служебе и пензије

а што се тиче "служења" ако си незапослен и чекаш посао и на терету си породици боље да идеш на бесплатан стан и харану док чекаш посао

ја у сретном социјализму прекинуо студирање и отишао у војску да бих смањио породици трошкове да сетстра заврши факултет, јер се мајка разболела
Препоруке:
7
0
10 недеља, 28 фебруар 2021 09:51
Služio vojsku 12 mesec
Radić, poznati autošovinista, čovek je bez ikakvih kvalifikacije da radi to što radi. Zabrinjavaju me i ostalu komentari. Zar u inat Vučiću, čije mnoge poteze ni sam ne odobrava, treba ometati jačanje Vojske. Okruženi smo neprijateljima sa svih strana, a mi teramo inat i "filozofiramo". Bugari, naši vekovni neprijatelji se ponovo bude. Sarajevo jedva čeka da nestanem, a o Šiptarima i Hrvatima, da i ne govorimo. Pitanje je vremena kada će umesto njegovog "prijatelja" Orbana doći neki drugi. U oba svetska rada svi oni su nas napali, a 1999 smo bombardovani sa njihovih teritorija. Svi oni imaju i teritorijalne pretenzije. Niko ne spominje ove što su uništavali Vojsku, doveli neprijatelje kao nadzornike i špijune u sam General štab, već krive one koji hoće da obnove naše snage. Neki nisu dostojni svojih predaka i neka vas je sramota, slučajni Srbi. Pogledajte šta piše u Ustavu.
Препоруке:
12
2
11 недеља, 28 фебруар 2021 09:54
takav nam treba
Cvika za ministra odbrane u činu generalisimusa. Da budemo najjača vojna sila sveta i okoline.
Препоруке:
6
4
12 недеља, 28 фебруар 2021 10:53
Ратко
@Милорад
Слажем се да војска служи за одбрану земље. Нека је онда брани. Зашто имамо плантажу марихуане, експлоатацију природних богатстава предатих у бесцење страним компанијама, запрашивање народа хемикалијама из ваздуха, крађу шума око Куршумлије, толика убиства..., а да нико не одговара и да војска не реагује? Због чега је војска индолентна? У чијим је,стварно, рукама? Сложићете се да није у рукама сиромашних. А зашто би јој онда сиромашни припадали? Ваљда да не би за ту годину зарадили и то мало цркавице за живот, а да се лопови и криминалци осећају комфорно. Зар је нормално да већина људи буде вечно слепа? Стеван Јаковљевић је писао о ситуацији по завршетку I светског рата у којој су се, као да је неко командовао налевокруг, борци из првих редова нашли на зачељу а мешетари у скупштинским клупама. Тако је било и после другог, па и после овог 90-тих. Е не може више.
Препоруке:
4
6
13 недеља, 28 фебруар 2021 10:54
синиша
Ја сам 1984. године служио војни рок. Пошто сам имао фавршен факултет трајао је у дан дванаест месеци. Одмах у почетку смо имали гађање. Гађали смо из пушке М48. Ја сам наравно имао све десетке.

После тога сам задужио пушку М76 коју до краја војног рока никад нисам размастио ни употребио. Радио сам десет месеци у канцеларији бесплатно посао за који сам завршио факуллтет. Значи десет месеци нерплаћеног робосвког рада.

Међутим, ни тада ни сада нисам сматрао да нисам требао да служим војску. Сматрао сам да ја треба да радим што и други раде. Сви су ишли у војску па што не бих и ја.

А могу да кажем да сам у војсци научио много корисних ствари. Напомињем да сам цео војни рок био под казном. Наместио ми је тадашњи начелник КОС-а Оро, иначе чувар са Голог Отока кад је мој отац тамо био робијаш, наместио ми је тучу и претило ми је војни суд.

Али нисам отишао, јер му је мој отац припретио неким папирима које је имао Владо Дапчевић.

Дакле та армија то је била велика манипулација.
Препоруке:
5
5
14 недеља, 28 фебруар 2021 11:11
Бојан
Ја на то гледам овако.
Суштински проблем је у непостојању тачног потписа аутора ових речи.
Да је лепо написано: АЛЕКСАНДАР РАДИЋ, НАТО лобиста... све би било логично и јасно.
Препоруке:
9
4
15 недеља, 28 фебруар 2021 12:35
cika brka
Ovaj tip je poslednji koji treba da prica o ovoj temi jer je prilicno ukaljan i vidjen kao simpatizer pakta koji je ratovao sa srpskom vojskom.
Druga stvar,afere i ostale stvari nemaju veze sa sluzenjem vojnog roka koji je duboko ukorenjen u srpsku tradiciju da ne pominjemo da u 19 i 20 veku tzv"sirotinja"nikad ne bi mogla da stekne cak i visoko obrazovanje da nije bilo te vojske.Prica o profesionalnoj vojsci koju Radic prica je razvodnjavanje i zastupanje stranih stavova .
Vojska treba se ponovo uvede da bi se zastitio narod i Drzava i ojacao potencijal mladih ljudi a to povlaci i jacanje privrede koja je vezana za vojsku.
Препоруке:
8
0
16 недеља, 28 фебруар 2021 13:14
Raka iz Barande
Kako se patri(J)ote, veliki junaci i znalci iza tastature, raspisali...Neki čak i pod nekoliko nikova, sve u nadi da će se nekakvim čudom sama od sebe stvoriti silna armija koju će odmah Rusi da naoružaju i opreme najsavremenijim naoružanjem, i nukleranim oružjem pod obavezno, i onda će ta silna armija krenuti u sveti rat protiv mrskih neprijatelja!
Naravno, ukoliko se to ne desi opet će biti krivi autošovinisti, nekakvi drugosrbijanci, domaći izdajnici i strani plaćenici, a oni genijalni geopolitički, vojni i ekonomski stručnjaci koji apsolutno sve znaju, nastaviće svoje kukumavčenje na internetu!!! Uzalud će biti svi argumenti i drugačija mišljenja, krivac je već označen!
Naravno da vi imate pravo na svoje mišljenje, i naravno da imate pravo da to svoje mišljenje saopštite ali iako je to vaše mišljenje ne znači da ste u pravu ma koliko se vi trudili!
Препоруке:
2
10
17 недеља, 28 фебруар 2021 13:25
Србољуб
Од Радића сам очекивао да детаљније објасни каво служење војног рока треба да буде. Добили смо војни рок је бесмислен јер је то предложио Вучић. Придружио се Олеинику. Група која је против обавезног војног рока је мала али гласна. Ја сам за неколико месеци обуке и активне службе. И неколико година озбиљне резерве са једном-две недељне вебе и неколико викенд.
Некако водити рачуна о физичкој кондицији на обавезној основи. Тако би се дигло и здравље популације.
Препоруке:
6
1
18 недеља, 28 фебруар 2021 13:33
"Пантер"
Овај Радић је сувише провидан НАТО лобиста.
Препоруке:
9
1
19 недеља, 28 фебруар 2021 13:47
damjanko
Da bi sluzili vojsku morate imati Drzavu kojoj sluzite. Kako Srbija nije drzava besmisleno je agitovati za sluzenje banana teritoriji koja je izrucila stranim sudovima sve koji su pucali na nato vojnike ili njihove sluge. Naravno da bi jedini vojnici bili sirotinja ali iskljucivo bez mozga a takvih je doduse puna Srbija.
Препоруке:
3
4
20 недеља, 28 фебруар 2021 13:52
пензионер Цвико,
У америчкој војсци преовладавају људи из ткз. средњег слоја а командују им старешине из слоја богатих људи којима је то забава. Ми смо за протеклих 40 година у целости уништили средњи слој и по овом основу немамо шансе да направимо војску. Немамо ни кадрове за осматраче положаја, ткз. "око соколово". Овакви војници су у првом светском рату спасили много својих другова од погибје. Није им требао ни пешадијски ни било који други радар или камере. Одакле су се они регрутовали. То су били људи са села. Они су од пелена до пушке живели у природи са природом, те су јасно уочавали разлике у сликама на терену ... . Шта имамо данас тј. немамо. Немамо село, нема сељака па самим тим ни извиђаче-осматраче класе "око соколово". Шта имамо данас? Данас у окружењу од неона, асфалта и бетона имамо ријалити слепце којима је најважније попити алкохол, дрогирати се, тући и уопште правити инциденте... . И такви да нам буду војници?Што би Сремци казали, та мани... . Војска у правом смислу данас, нема шансе.
Препоруке:
4
4
21 недеља, 28 фебруар 2021 14:58
Србољуб
Naravno da vi imate pravo na svoje mišljenje, i naravno da imate pravo da to svoje mišljenje saopštite ali iako je to vaše mišljenje ne znači da ste u pravu ma koliko se vi trudili!

Тачно Рако колико год се Ти трудио. Хвала на поштењу.
Препоруке:
0
1
22 недеља, 28 фебруар 2021 15:10
pts
Tako je Cviko, generalisimuse. Na vojnom znanju pozavideli bi ti Napolen i Kutuzov. I Aleksandar veliki.
Препоруке:
3
1
23 недеља, 28 фебруар 2021 15:41
Raka iz Barande
Komunjarsko-radikalsko-udbaška bagra u punoj ofanzivi udara minuse da samo puca! Možete vi lupati minuse koliko god hoćete i možete ali realnost ne možete promeniti! Od tog posla nema ništa!
I nisu za to krivi NATO lobisti, drugosrbijanci, autošovinisti, strani plaćenici i domaći izdajnici, nego vi patri(J)ote jer zdrav razum kaže da vas Vučić na to peca kao i na spomenik!!!
Vi jednostavno niste svesni i ne razumete njegovu manipulaciju nekakvim nacionalnim osećanjima kao što građanisti nisu svesni i ne razumeju manipulaciju u deklarativnom zalaganju za EU vrednosti!
Isti ste, bez ikakvih razlika i zbog toga će vas narod uskoro "obrisati" bez mogućnosti da neko "pretekne" kao 5.oktobra!
Препоруке:
1
7
24 недеља, 28 фебруар 2021 18:09
Bagra
Komunjarsko-radikalsko-udbaška bagra


Bagra nego šta. Ne možeš da živiš od njih i njihovog ludila. Sve pretvaraju u prah i pepeo, a Srbija i srpski narod umiru od njih u najtežim mukama.
Препоруке:
3
2
25 понедељак, 01 март 2021 17:00
Звонимир Бгд
Raka iz Barande

Не знам ко је "багра", али ти би, као петооктобарац првоборац требало да будеш мање нервозан када пљуцкаш по туђим коментарима. Каква је то "манипулација" уколико се уведе (врати) општа војна обавеза у Србији?! Актуелна власт буде и прође, а редовни војни рок остаје. Петооктобарци су га и укинули. Приде и војску очерупали и свели је на ватрогасно друштво. Команданте одбране Србије од дивљачке НАТО агресије испоручили као прасиће. Узгред, пустили на слободу стотине шиптарских терориста из српских затвора. Генсека НАТО Солану који нас је бомбардовао свечано дочекали у Београду. Слабо је ко "претеко" после петооктобарске катастрофе. Многи су преокренули ћурак, па од српских родољуба постали ЕУропејци и еуРопски плаћеници. И данас владају. А ти и теби слични причају приче о манипулацијама и некаквом "пецању"? Упецао се овај добри народ на ваше мантре о ЕУропи и демократији.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер