Ključ obrazovanja na zapadu je samoobrazovanje, kada su u pitanju sticanje znanja i veštine i komercijalizacija kada je u pitanju sticanje formanih diploma, odnosno komada papira na kome počiva svet. Taj surovi, anticivilizacijski trend došao je kod nas. Neki se još uvek čude, a neki pokušavaju da se prilagode. Nažalost nemam dobre vesti kad je školovanje i obrazovanje u pitanju.
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 12 novembar 2009 10:45
thinking maize
Poštovanom autoru. Da li Vam se čini, da bi Vaša analiza bila sa drugačijim konotacijama, ako bi se sprovela ne samo na primeru paradigme Zapadnog Društva, (koje je apsorbovalo glavnu (balkansku) granu istočno-pravoslavnog Društva, kojoj i Srbi pripadaju!; A. Tojnbi!),već i u odnosu na istočnoevropsku (rusku) granu istočnopravoslavnog Društva, Kinesko i Indijsko Društvo (i Društava koje inkliniraju tim Civilizacijama),islamsko Društvo i neka od perifernih društava Zapadne Civilizacije (npr. Brazil).Tj. da li postoje razlike u visokoškolskim sistemima nezapadnih Društava,između njih samih, kao i prema Zapadu i last but not least da li su te razlike od značaja na proces koji S. Huntington nazvao "sukob civilizacija"? Izvinjavam se autoru, što sam ga "bombardovao", ali uvid u bar neka od ovih pitanja mogao bi da bude relevantan za naš mali narod i zemlju!Pomenuću slučaj povezanosti slobodnog akademskog istraživanja, interesa države, korporacija i uticaja na celo društvo, a koji se odigrao u Brazilu. Pre 50-tak godina vlasti Brazila zaključile su da je slaba tačka te zemlje nedostatak nafte,što bitno utiče na njenu budućnost.Do tog zaključka došli su svi slojevi tog vrlo raslojenog i podeljenog društva.To je bio pravi nacionalni konsenzus o potrebi da Brazil nađe zamenu za naftu.Nađen je u šećernoj trsci,od čijeg šećera je proizvođen etanol,njihov petrolej! Ali postavljeni cilj zahteva rešavanje pratećih problema!Jedan od njih je slaba plodnost zemljišta na kojima se gaji šećerna trska, a gaji se na krčevinama kojima nedostaje azot!Rešenje su našli u državnoj i korporacijskoj podršci do tada egzotičnim akademskim istraživanjima!Zapažen je rad J. Dobereiner na slobodnim azotofiksatorima zemljišta.Zaključeno je da je jeftinije da Brazil podrži ta istraživanja,nego da uvozi skupa azotna đubriva!Tako je skoro dostignuta samodovoljnost Brazila u pogonskom gorivu,važan preduslov za dalje reforme!To je sjajan primer da slobodno akademsko
istraživanje pomaže razvoj zemlje!Sumnjam da
"Bolonja" to radi!
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 12 novembar 2009 10:46
MP
Autor:"proizvodnja“ homoakademikusa kao totalnog čoveka, a ne poluobrazovanih fah-idiota (specoždera) za jednokratnu upotrebu od strane megakapitala i struktura moći u savremenosti."
To.Uz nadu da je autorov homoakademikus totalno spreman da ostvaruje životno upotrbljive projekte korisne stanovništvu Srbije i šire.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 12 novembar 2009 11:37
Vajar
Sporazumi i deklaracije i nesporazumi sa zdravom logikom.Ni vise (privatnih) fakulteta,ni veceg neznanja.Nedavno je jedan bubnjar magistrirao na jednom fakultetu,koji je poznat po tome da tamo mozes i doktorirati a da nikad i ne krocis na tlo tog grada..U RS ima jedan Univerzitet, (cuj mene blentava sto pominjem lokaciju),gde je vlasnik poznati "derikoza"."Sto na cupriji ne uzmu,na mostarinu (ka Evropi) ti naplate).I to je jedini nacin da se nauci nesto.Masala!
"Ne verujte Dajancima ni kad vam poklone donose".
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 12 novembar 2009 17:10
Nikola Turajlic
Autor u tekstu daje suštinsku ocenu Bolonjskog visokoškolskog procesa, s kojim su fascinirane srpske vlasti, univerzitetski profesori i studenti.
Bolonjskom deklaracijom se potvrdjuje težnja kapitalističkih elita da proizvedu visokostručnog, usko specijaliziranog radnika, s minimalnim opštim obrazovanjem, koji će na jednoj strani davati maksimalne radne efekte, a na drugoj strani se neće upuštati u analizu društvene stvarnosti, zbog manjka znanja da istu ocenjuje i eventualno poduzima aktivnosti koje su suprotne interesima elita.
Tako su iz obrazovnih programa gotovo izbačene sve društvene discipline, a pogotovo historija, jer iste predstavljaju opasnost da pojedinci spoznaju uzroke negativnosti vladajućeg sistema i ne počnu se udruživati radi stvaranja opozicije istom.
Rimljani su bili zgranuti kada je Neron dao proglasiti svojeg konja za senatora, a kada sadašnje elite "dovedu konja" za imperatora moderne imperije, inteligencija doživljava ekstazu.
Tranzicija srpskog visokoškolskog sistema će imati iste (katastrofalne) efekte kao i u ostalim društvenim segmentima.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 12 novembar 2009 18:28
Dag
Sjajna analiza najnovijeg ideološkog trenda na univerzitetu. Ljudi od kojih se najviše očekuje u bilo kom društvu postali su zarobljenici nametnute bolonjske dogme.
O ovoj temi ne samo da se niko na univerzitetu ne usuđuje da bilo šta kritički kaže ili napiše, nego se čini da se niko ne usuđuje ni da o njoj bilo šta misli.
Ovakav stepen ideološke zatucanosti nije postojao na univerzitetu čak ni u vreme komunizma,niti se taj poredak usuđivao da tako duboko zadre u tradicionalnu autonomiju univerziteta (ne samo organizacionu, već i intelektualnu i kritičku).
U članku bih posebno istakao reafirmaciju osnovnih načela čovečnosti: istine i dobrote. Ako je sa univerziteta istina proterana, kako se može govoriti o nauci i obrazovanju? Ako nema dobrote, kako se može govoriti o aplikaciji naučnih saznanja, vaspitanju, kulturi ili bilo kakvom civilizacijskom napretku?
Pripadnici univerzitetske elite, još jednom su potrčali u ideološku pomrčinu kao guske u maglu. Sada u njoj grakću i kruže ne primećujući da u njoj nema ni jednog zrna kukuruza.
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 12 novembar 2009 21:51
Teodor
Gospodine Turajliću, komentar bi vam bio za desetku (i to onu predbolonjsku), da vam faktografija nije tipično bolonjska. Kao prvo, konja za senatora je hteo da proglasi Kaligula, a ne Neron. Kao drugo, univerzitetski profesori i studenti su fascinirani bolonjskim procesom, taman onoliko koliko su i eskimi fascinirani frižiderom(Marksom, Darvinom isl).
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 12 novembar 2009 23:11
Rodoljub
Sada se tek vidi koliko je Stipe Šuvar išao ispred vremena!
Formirajmo stranku - dočekajmo spremni izbore!
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 12 novembar 2009 23:13
Nikola Turajlić
@ Teodor
Priznajem faktografsku grešku o postavljanju konja za senatora (malo sam pomešao lončiće).
Tvrdnja da profesori i studenti nisu fascinirani s "Bolonjom" je upitna, bar za dio istih. Profesori, ne govorim o članovima CLDS i njima sličnim, nisu se previše satrli kritikujući visokoškolsku reformu (o tome nisam pročitao ni slovo, osim prethodnog autorskog teksta).
Što se tiče studenata sa njihovim fantazmagorijama kako ih u svetu čekaju raširenih ruku sa njihovim bolonjskim titulama, ne bih očekivao da sami od sebe spoznaju bit reforme. Uostalom kada bi problematiku poznali uveren sam da bi se većina odlučila za manje ispita.
Dakle nebih stavio ruku u vatru za dignitet srpske univerzitetske zajednice, usprkos tvojoj briljantnoj obrani.
Preporuke:
0
0
10
petak, 13 novembar 2009 00:05
Teodor
Gospodine Turajliću,
Na našem Dugom maršu ka EU Eldoradu, prihvatanje principa Bolonjske deklaracije je bio samo jedan od nebrojenih ultimatuma koji su jednostavno morali biti prihvaćeni i ozakonjeni. Univerziteti su o tome pitani koliko i Vi o ustavu Bosne i Hercegovine, koji se ovih dana kroji u Butmiru. (Što recimo vojska nije pružila otpor reformama koje su je svele na vatrogasno društvo)? Eldorado nasilje se sprovodi u svim društvenim segmentima i biće tako dogod Evropa ne bude imala alternativu. Inače se oko svega ostalog slažemo.
Preporuke:
0
0
11
petak, 13 novembar 2009 08:42
Anonymous
Sve je to u redu i slazem se delimicno sa autorom ... ali sa druge strane, ko sme da kaze da je stari sistem visokog obrazovanja nekom nesto dobro doneo kad vidite i sami gde smo, kako i sa kim zavrsili. Oko nas, sve sami 'obrazovani' filozofi bez vizije koji ne vide dalje od svog novcanika, pasivni toliko da je bolno cak i razmisljati o tome.
Sa druge strane, predlazem autoru da analizira malo sistem osnovnog obrazovanja - koji ne samo sto je hibrid reformi 'starog' sistema, nego i mesto gde su se ugnezdili izdanci starog sistema visokog 'obrazovanja' koji precutno toliko velica.
Kladim se u 100 eura da ce sam mahati Bolonjskom deklaracijom ispred osnovnih skola, kada shvati da je bolje nesto NE uciti, nego uciti POGRESNO!
Preporuke:
0
0
12
subota, 14 novembar 2009 03:35
Srbija će opstati
Poštovanje profesoru Mitroviću.Drago mi je što su posetioci sajta NSPM imali priliku da pročitaju rad ovog našeg ozbiljnog sociologa.
istraživanje pomaže razvoj zemlje!Sumnjam da
"Bolonja" to radi!
To.Uz nadu da je autorov homoakademikus totalno spreman da ostvaruje životno upotrbljive projekte korisne stanovništvu Srbije i šire.
"Ne verujte Dajancima ni kad vam poklone donose".
Bolonjskom deklaracijom se potvrdjuje težnja kapitalističkih elita da proizvedu visokostručnog, usko specijaliziranog radnika, s minimalnim opštim obrazovanjem, koji će na jednoj strani davati maksimalne radne efekte, a na drugoj strani se neće upuštati u analizu društvene stvarnosti, zbog manjka znanja da istu ocenjuje i eventualno poduzima aktivnosti koje su suprotne interesima elita.
Tako su iz obrazovnih programa gotovo izbačene sve društvene discipline, a pogotovo historija, jer iste predstavljaju opasnost da pojedinci spoznaju uzroke negativnosti vladajućeg sistema i ne počnu se udruživati radi stvaranja opozicije istom.
Rimljani su bili zgranuti kada je Neron dao proglasiti svojeg konja za senatora, a kada sadašnje elite "dovedu konja" za imperatora moderne imperije, inteligencija doživljava ekstazu.
Tranzicija srpskog visokoškolskog sistema će imati iste (katastrofalne) efekte kao i u ostalim društvenim segmentima.
O ovoj temi ne samo da se niko na univerzitetu ne usuđuje da bilo šta kritički kaže ili napiše, nego se čini da se niko ne usuđuje ni da o njoj bilo šta misli.
Ovakav stepen ideološke zatucanosti nije postojao na univerzitetu čak ni u vreme komunizma,niti se taj poredak usuđivao da tako duboko zadre u tradicionalnu autonomiju univerziteta (ne samo organizacionu, već i intelektualnu i kritičku).
U članku bih posebno istakao reafirmaciju osnovnih načela čovečnosti: istine i dobrote. Ako je sa univerziteta istina proterana, kako se može govoriti o nauci i obrazovanju? Ako nema dobrote, kako se može govoriti o aplikaciji naučnih saznanja, vaspitanju, kulturi ili bilo kakvom civilizacijskom napretku?
Pripadnici univerzitetske elite, još jednom su potrčali u ideološku pomrčinu kao guske u maglu. Sada u njoj grakću i kruže ne primećujući da u njoj nema ni jednog zrna kukuruza.
Formirajmo stranku - dočekajmo spremni izbore!
Priznajem faktografsku grešku o postavljanju konja za senatora (malo sam pomešao lončiće).
Tvrdnja da profesori i studenti nisu fascinirani s "Bolonjom" je upitna, bar za dio istih. Profesori, ne govorim o članovima CLDS i njima sličnim, nisu se previše satrli kritikujući visokoškolsku reformu (o tome nisam pročitao ni slovo, osim prethodnog autorskog teksta).
Što se tiče studenata sa njihovim fantazmagorijama kako ih u svetu čekaju raširenih ruku sa njihovim bolonjskim titulama, ne bih očekivao da sami od sebe spoznaju bit reforme. Uostalom kada bi problematiku poznali uveren sam da bi se većina odlučila za manje ispita.
Dakle nebih stavio ruku u vatru za dignitet srpske univerzitetske zajednice, usprkos tvojoj briljantnoj obrani.
Na našem Dugom maršu ka EU Eldoradu, prihvatanje principa Bolonjske deklaracije je bio samo jedan od nebrojenih ultimatuma koji su jednostavno morali biti prihvaćeni i ozakonjeni. Univerziteti su o tome pitani koliko i Vi o ustavu Bosne i Hercegovine, koji se ovih dana kroji u Butmiru. (Što recimo vojska nije pružila otpor reformama koje su je svele na vatrogasno društvo)? Eldorado nasilje se sprovodi u svim društvenim segmentima i biće tako dogod Evropa ne bude imala alternativu. Inače se oko svega ostalog slažemo.
Sa druge strane, predlazem autoru da analizira malo sistem osnovnog obrazovanja - koji ne samo sto je hibrid reformi 'starog' sistema, nego i mesto gde su se ugnezdili izdanci starog sistema visokog 'obrazovanja' koji precutno toliko velica.
Kladim se u 100 eura da ce sam mahati Bolonjskom deklaracijom ispred osnovnih skola, kada shvati da je bolje nesto NE uciti, nego uciti POGRESNO!