Ključ obrazovanja na zapadu je samoobrazovanje, kada su u pitanju sticanje znanja i veštine i komercijalizacija kada je u pitanju sticanje formanih diploma, odnosno komada papira na kome počiva svet. Taj surovi, anticivilizacijski trend došao je kod nas. Neki se još uvek čude, a neki pokušavaju da se prilagode. Nažalost nemam dobre vesti kad je školovanje i obrazovanje u pitanju.
Препоруке:
0
0
2
четвртак, 12 новембар 2009 10:45
thinking maize
Поштованом аутору. Да ли Вам се чини, да би Ваша анализа била са другачијим конотацијама, ако би се спровела не само на примеру парадигме Западног Друштва, (које је апсорбовало главну (балканску) грану источно-православног Друштва, којој и Срби припадају!; А. Тојнби!),већ и у односу на источноевропску (руску) грану источноправославног Друштва, Кинеско и Индијско Друштво (и Друштава које инклинирају тим Цивилизацијама),исламско Друштво и нека од периферних друштава Западне Цивилизације (нпр. Бразил).Тј. да ли постоје разлике у високошколским системима незападних Друштава,између њих самих, као и према Западу и last but not least да ли су те разлике од значаја на процес који S. Huntington назвао "сукоб цивилизација"? Извињавам се аутору, што сам га "бомбардовао", али увид у бар нека од ових питања могао би да буде релевантан за наш мали народ и земљу!Поменућу случај повезаности слободног академског истраживања, интереса државе, корпорација и утицаја на цело друштво, а који се одиграо у Бразилу. Пре 50-так година власти Бразила закључиле су да је слаба тачка те земље недостатак нафте,што битно утиче на њену будућност.До тог закључка дошли су сви слојеви тог врло раслојеног и подељеног друштва.То је био прави национални консензус о потреби да Бразил нађе замену за нафту.Нађен је у шећерној трсци,од чијег шећера је произвођен етанол,њихов петролеј! Али постављени циљ захтева решавање пратећих проблема!Један од њих је слаба плодност земљишта на којима се гаји шећерна трска, а гаји се на крчевинама којима недостаје азот!Решење су нашли у државној и корпорацијској подршци до тада егзотичним академским истраживањима!Запажен је рад J. Dobereiner на слободним азотофиксаторима земљишта.Закључено је да је јефтиније да Бразил подржи та истраживања,него да увози скупа азотна ђубрива!Тако је скоро достигнута самодовољност Бразила у погонском гориву,важан предуслов за даље реформе!То је сјајан пример да слободно академско
истраживање помаже развој земље!Сумњам да
"Болоња" то ради!
Препоруке:
0
0
3
четвртак, 12 новембар 2009 10:46
MП
Аутор:"производња“ хомоакадемикуса као тоталног човека, а не полуобразованих фах-идиота (спецождера) за једнократну употребу од стране мегакапитала и структура моћи у савремености."
То.Уз наду да је ауторов хомоакадемикус тотално спреман да остварује животно употрбљиве пројекте корисне становништву Србије и шире.
Препоруке:
0
0
4
четвртак, 12 новембар 2009 11:37
Vajar
Sporazumi i deklaracije i nesporazumi sa zdravom logikom.Ni vise (privatnih) fakulteta,ni veceg neznanja.Nedavno je jedan bubnjar magistrirao na jednom fakultetu,koji je poznat po tome da tamo mozes i doktorirati a da nikad i ne krocis na tlo tog grada..U RS ima jedan Univerzitet, (cuj mene blentava sto pominjem lokaciju),gde je vlasnik poznati "derikoza"."Sto na cupriji ne uzmu,na mostarinu (ka Evropi) ti naplate).I to je jedini nacin da se nauci nesto.Masala!
"Ne verujte Dajancima ni kad vam poklone donose".
Препоруке:
0
0
5
четвртак, 12 новембар 2009 17:10
Nikola Turajlic
Autor u tekstu daje suštinsku ocenu Bolonjskog visokoškolskog procesa, s kojim su fascinirane srpske vlasti, univerzitetski profesori i studenti.
Bolonjskom deklaracijom se potvrdjuje težnja kapitalističkih elita da proizvedu visokostručnog, usko specijaliziranog radnika, s minimalnim opštim obrazovanjem, koji će na jednoj strani davati maksimalne radne efekte, a na drugoj strani se neće upuštati u analizu društvene stvarnosti, zbog manjka znanja da istu ocenjuje i eventualno poduzima aktivnosti koje su suprotne interesima elita.
Tako su iz obrazovnih programa gotovo izbačene sve društvene discipline, a pogotovo historija, jer iste predstavljaju opasnost da pojedinci spoznaju uzroke negativnosti vladajućeg sistema i ne počnu se udruživati radi stvaranja opozicije istom.
Rimljani su bili zgranuti kada je Neron dao proglasiti svojeg konja za senatora, a kada sadašnje elite "dovedu konja" za imperatora moderne imperije, inteligencija doživljava ekstazu.
Tranzicija srpskog visokoškolskog sistema će imati iste (katastrofalne) efekte kao i u ostalim društvenim segmentima.
Препоруке:
0
0
6
четвртак, 12 новембар 2009 18:28
Даг
Сјајна анализа најновијег идеолошког тренда на универзитету. Људи од којих се највише очекује у било ком друштву постали су заробљеници наметнуте болоњске догме.
О овој теми не само да се нико на универзитету не усуђује да било шта критички каже или напише, него се чини да се нико не усуђује ни да о њој било шта мисли.
Овакав степен идеолошке затуцаности није постојао на универзитету чак ни у време комунизма,нити се тај поредак усуђивао да тако дубоко задре у традиционалну аутономију универзитета (не само организациону, већ и интелектуалну и критичку).
У чланку бих посебно истакао реафирмацију основних начела човечности: истине и доброте. Ако је са универзитета истина протерана, како се може говорити о науци и образовању? Ако нема доброте, како се може говорити о апликацији научних сазнања, васпитању, култури или било каквом цивилизацијском напретку?
Припадници универзитетске елите, још једном су потрчали у идеолошку помрчину као гуске у маглу. Сада у њој гракћу и круже не примећујући да у њој нема ни једног зрна кукуруза.
Препоруке:
0
0
7
четвртак, 12 новембар 2009 21:51
Теодор
Господине Турајлићу, коментар би вам био за десетку (и то ону предболоњску), да вам фактографија није типично болоњска. Као прво, коња за сенатора је хтео да прогласи Калигула, а не Нерон. Као друго, универзитетски професори и студенти су фасцинирани болоњским процесом, таман онолико колико су и ескими фасцинирани фрижидером(Марксом, Дарвином исл).
Препоруке:
0
0
8
четвртак, 12 новембар 2009 23:11
Родољуб
Сада се тек види колико је Стипе Шувар ишао испред времена!
Формирајмо странку - дочекајмо спремни изборе!
Препоруке:
0
0
9
четвртак, 12 новембар 2009 23:13
Nikola Turajlić
@ Teodor
Priznajem faktografsku grešku o postavljanju konja za senatora (malo sam pomešao lončiće).
Tvrdnja da profesori i studenti nisu fascinirani s "Bolonjom" je upitna, bar za dio istih. Profesori, ne govorim o članovima CLDS i njima sličnim, nisu se previše satrli kritikujući visokoškolsku reformu (o tome nisam pročitao ni slovo, osim prethodnog autorskog teksta).
Što se tiče studenata sa njihovim fantazmagorijama kako ih u svetu čekaju raširenih ruku sa njihovim bolonjskim titulama, ne bih očekivao da sami od sebe spoznaju bit reforme. Uostalom kada bi problematiku poznali uveren sam da bi se većina odlučila za manje ispita.
Dakle nebih stavio ruku u vatru za dignitet srpske univerzitetske zajednice, usprkos tvojoj briljantnoj obrani.
Препоруке:
0
0
10
петак, 13 новембар 2009 00:05
Теодор
Господине Турајлићу,
На нашем Дугом маршу ка ЕУ Елдораду, прихватање принципа Болоњске декларације је био само један од небројених ултиматума који су једноставно морали бити прихваћени и озакоњени. Универзитети су о томе питани колико и Ви о уставу Босне и Херцеговине, који се ових дана кроји у Бутмиру. (Што рецимо војска није пружила отпор реформама које су је свеле на ватрогасно друштво)? Елдорадо насиље се спроводи у свим друштвеним сегментима и биће тако догод Европа не буде имала алтернативу. Иначе се око свега осталог слажемо.
Препоруке:
0
0
11
петак, 13 новембар 2009 08:42
Anonymous
Sve je to u redu i slazem se delimicno sa autorom ... ali sa druge strane, ko sme da kaze da je stari sistem visokog obrazovanja nekom nesto dobro doneo kad vidite i sami gde smo, kako i sa kim zavrsili. Oko nas, sve sami 'obrazovani' filozofi bez vizije koji ne vide dalje od svog novcanika, pasivni toliko da je bolno cak i razmisljati o tome.
Sa druge strane, predlazem autoru da analizira malo sistem osnovnog obrazovanja - koji ne samo sto je hibrid reformi 'starog' sistema, nego i mesto gde su se ugnezdili izdanci starog sistema visokog 'obrazovanja' koji precutno toliko velica.
Kladim se u 100 eura da ce sam mahati Bolonjskom deklaracijom ispred osnovnih skola, kada shvati da je bolje nesto NE uciti, nego uciti POGRESNO!
Препоруке:
0
0
12
субота, 14 новембар 2009 03:35
Србија ће опстати
Поштовање професору Митровићу.Драго ми је што су посетиоци сајта НСПМ имали прилику да прочитају рад овог нашег озбиљног социолога.
истраживање помаже развој земље!Сумњам да
"Болоња" то ради!
То.Уз наду да је ауторов хомоакадемикус тотално спреман да остварује животно употрбљиве пројекте корисне становништву Србије и шире.
"Ne verujte Dajancima ni kad vam poklone donose".
Bolonjskom deklaracijom se potvrdjuje težnja kapitalističkih elita da proizvedu visokostručnog, usko specijaliziranog radnika, s minimalnim opštim obrazovanjem, koji će na jednoj strani davati maksimalne radne efekte, a na drugoj strani se neće upuštati u analizu društvene stvarnosti, zbog manjka znanja da istu ocenjuje i eventualno poduzima aktivnosti koje su suprotne interesima elita.
Tako su iz obrazovnih programa gotovo izbačene sve društvene discipline, a pogotovo historija, jer iste predstavljaju opasnost da pojedinci spoznaju uzroke negativnosti vladajućeg sistema i ne počnu se udruživati radi stvaranja opozicije istom.
Rimljani su bili zgranuti kada je Neron dao proglasiti svojeg konja za senatora, a kada sadašnje elite "dovedu konja" za imperatora moderne imperije, inteligencija doživljava ekstazu.
Tranzicija srpskog visokoškolskog sistema će imati iste (katastrofalne) efekte kao i u ostalim društvenim segmentima.
О овој теми не само да се нико на универзитету не усуђује да било шта критички каже или напише, него се чини да се нико не усуђује ни да о њој било шта мисли.
Овакав степен идеолошке затуцаности није постојао на универзитету чак ни у време комунизма,нити се тај поредак усуђивао да тако дубоко задре у традиционалну аутономију универзитета (не само организациону, већ и интелектуалну и критичку).
У чланку бих посебно истакао реафирмацију основних начела човечности: истине и доброте. Ако је са универзитета истина протерана, како се може говорити о науци и образовању? Ако нема доброте, како се може говорити о апликацији научних сазнања, васпитању, култури или било каквом цивилизацијском напретку?
Припадници универзитетске елите, још једном су потрчали у идеолошку помрчину као гуске у маглу. Сада у њој гракћу и круже не примећујући да у њој нема ни једног зрна кукуруза.
Формирајмо странку - дочекајмо спремни изборе!
Priznajem faktografsku grešku o postavljanju konja za senatora (malo sam pomešao lončiće).
Tvrdnja da profesori i studenti nisu fascinirani s "Bolonjom" je upitna, bar za dio istih. Profesori, ne govorim o članovima CLDS i njima sličnim, nisu se previše satrli kritikujući visokoškolsku reformu (o tome nisam pročitao ni slovo, osim prethodnog autorskog teksta).
Što se tiče studenata sa njihovim fantazmagorijama kako ih u svetu čekaju raširenih ruku sa njihovim bolonjskim titulama, ne bih očekivao da sami od sebe spoznaju bit reforme. Uostalom kada bi problematiku poznali uveren sam da bi se većina odlučila za manje ispita.
Dakle nebih stavio ruku u vatru za dignitet srpske univerzitetske zajednice, usprkos tvojoj briljantnoj obrani.
На нашем Дугом маршу ка ЕУ Елдораду, прихватање принципа Болоњске декларације је био само један од небројених ултиматума који су једноставно морали бити прихваћени и озакоњени. Универзитети су о томе питани колико и Ви о уставу Босне и Херцеговине, који се ових дана кроји у Бутмиру. (Што рецимо војска није пружила отпор реформама које су је свеле на ватрогасно друштво)? Елдорадо насиље се спроводи у свим друштвеним сегментима и биће тако догод Европа не буде имала алтернативу. Иначе се око свега осталог слажемо.
Sa druge strane, predlazem autoru da analizira malo sistem osnovnog obrazovanja - koji ne samo sto je hibrid reformi 'starog' sistema, nego i mesto gde su se ugnezdili izdanci starog sistema visokog 'obrazovanja' koji precutno toliko velica.
Kladim se u 100 eura da ce sam mahati Bolonjskom deklaracijom ispred osnovnih skola, kada shvati da je bolje nesto NE uciti, nego uciti POGRESNO!