недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Владимир Путин: Либералне вредности превазиђене, одбацила их већина људи у западним нацијама; Ангела Меркел направила кардиналну грешку тиме што је усвојила либералну политику према мигрантима са Блиског истока

Kоментари (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 28 јун 2019 00:24
micky
Znaci nesto je zavrseno ili propalo tek kad ga truli zapad odbaci.
Препоруке:
1
10
2 петак, 28 јун 2019 01:00
Liberalne ideje nekad su pokretale svet, ovo sad su sulude ideje perverznih umova
"Либерална идеја полази од тога да ништа не треба учинити. Мигранти могу да некажњено убијају, силују, пљачкају, само зато што се њихова права миграната морају заштитити. Каква су то права? Сваки злочин мора бити кажњен", рекао је Путин.

Ovo sto dozivljavamo poslednjih decenija NIJE liberalizam! Liberalizam je ubio sam sebe, sveo se na interes nekoliko mocnih porodicnih grupacija, u cije ime Soros sprovodi frankestajnovsko porobljavanje naroda i drzava, koristeci i toboznje migrante, toboze iz Sirije - iako ih vecina dolazi iz Pakistana i iz severne Afrike. Merkelova nije napravila nikakvu gresku - iz nekog razloga je, dolaskom demokrata i Obame na vlast, pocela da radi za americku duboku drzavu, a protiv svoje nemacke drzave. O Angeli Merkel tek ce se pisati knjige i studije. Tramp nudi Nemcima spas, odbijajuci ih od sebe omoucuje im da stanu na vlastiti put, ali oni se zalepili za Amerikance, bas kao Vucic za Nemce. Kad te neko prezire - zahvali mu se, i okreni se od njega!
Препоруке:
9
4
3 петак, 28 јун 2019 01:53
наш савремени линерал,вређа свој народ
Наш је пљунути либерал.
Чак већи од Чеде Шиптара.
Поставио је лезбејку за премијера традиционалне Србије.
И сада нам он-она уводи законе који се косе са српским традиционалним вредностима.
Истовремено се прогласио за председника неке групе за повећање наталитета?
Негде масно лаже.
Мења нам свест,каже он.
Крајње је време да ми променимо њега,док није прекасно.
Препоруке:
15
1
4 петак, 28 јун 2019 08:10
Владимир Челекетић
Масовно насељавање људи друге расе и друге вере у Европу, северну Америку, Аустралију и на Нови Зеланд плус педерлуци и све остале перверзије са циљем моралног и духовног слома нација није грешка и претеривање. То је политика.
Препоруке:
21
1
5 петак, 28 јун 2019 08:29
три_корне_пенал
Када читате развојне либералне мислиоце, оне који су се борили за истинске либералне вредности - слободу, толеранцију, да људи могу слободно да гласају, да кажу шта мисле, да објаве књигу, да изразе став а не буду спаљени на ломачи, да људи различитих вера ћиве у једној политичкој заједници - дакле либерализам у делима Лока, Канта, Русоа (да Русоа), Мила, Попера, тај који је човека ослобађао из окова Папске цркве, диктаторских режима, па и колонијализма (колико год неки од заговорника били на страни просветитељски колонијалисти) и слично - ТО НИЈЕ ИСТО КАО ОВО НЕОЛИБЕРАЛНО ЛУДИЛО КОЈЕ СЕ ДЕСИЛО КАДА ЈЕ КЛАСИЧНИ ЛИБЕРАЛИЗАМ ТРАНСФОРМИСАН У ЕКОНОМСКИ И ОВАЈ НАКАРАДНИ ЛИБЕРАЛИЗАМ ЉУДСКИХ ПРАВА.

Попер није као Сорош.

Ту је слобода изопачена. Класични либерализам нема проблем са традиционалним вредностима, већ са њиховом ригидном и искључујућом, често намерно кривотвореном, интерпретацијом.

СПЦ је савршено традиционална и либерална инстутиција.
Препоруке:
11
2
6 петак, 28 јун 2019 09:05
три_корне_пенал
Владика Амфилохије је истински либерал, Путин је истински либерал, Иван Иљин је истински либерал, сасвим сам сигуран да би Попер и Дјуји, па и Рорти, радије разговарали са њима и прихватили њега него неког Чеду или Алека или Чанка који се фрљају либералним идејама, а да не знају шта је то. Христос је највећи либерал од свих, слобода коју он нуди је метафизичка и из такве слободе се ове ствари као политика и право лако изводе. Човек који верује у Христа, њему никаква идеологија не треба, ни нација, ништа иза чега би се заклонио и за шта би се борио. Он је толерантан и либералан према свему, АЛИ ТО НЕ ЗНАЧИ ДА ЈЕ СВЕ ДОЗВОЉЕНО И ДА СЕ СВЕ ПРИЗНАЈЕ КАО НОРМАЛНО И ЗДРАВО.

Човек који је здраво укорењен у себи и својој традицији, он нормално и здраво прихвата све друге људе, идеје, идеологије ... како је о томе лепо писао Иван Иљин и сигуран сам да га је Путин читао и разумео.

Либерализам подразумева различитости, али никако анархију разних Чедомира и лупежа.
Препоруке:
9
2
7 петак, 28 јун 2019 09:17
Goolag Baby!
Vrednosti?
Posalji CEKU da ubije vrednosti. I njihove bliznje. Da joj otme movinu. Posle privatizuj vrednosti. Budi CEKIST.
Препоруке:
2
7
8 петак, 28 јун 2019 09:23
Спиридон
@ три_корне_пенал
Када читате развојне либералне мислиоце, оне који су се борили за истинске либералне вредности - слободу, толеранцију, да људи могу слободно да гласају, да кажу шта мисле, да објаве књигу, да изразе став а не буду спаљени на ломачи...
ТО НИЈЕ ИСТО КАО ОВО НЕОЛИБЕРАЛНО ЛУДИЛО КОЈЕ СЕ ДЕСИЛО КАДА ЈЕ КЛАСИЧНИ ЛИБЕРАЛИЗАМ ТРАНСФОРМИСАН У ЕКОНОМСКИ И ОВАЈ НАКАРАДНИ ЛИБЕРАЛИЗАМ ЉУДСКИХ ПРАВА.

Само пар питања... Под један шта су то истинске а шта су то лажне либералне вредности, односно није ли тај Путинов традиционализам у суштини либерализам од пре 150 година. Под два, колико ја знам неолиберализам је искључиво економска теорија, па ми само није јасно а зашто се исти као маргарин трпа увек и свугде, као нека поштапалица опште праксе којој само они чувени глобалисти недостају. Под три, колико ја знам Руси су такође неке друге вере него католичко-протестантски Запад, па се нешто не сећам да се било ко бунио што око 5-6 милиона Руса живи тамо у том “злу”...
Препоруке:
1
14
9 петак, 28 јун 2019 09:44
Спиридон
@ Владимир Челекетић
Масовно насељавање људи друге расе и друге вере у Европу, северну Америку, Аустралију и на Нови Зеланд

Јесте, све се слажем. Америка, Аустралија и Нови Зеланд су такорећи прапостојбине беле расе, односно хришћанства. Но добро можда баш и није тако, али ето када су белци дошли у те крајеве они су баш онако хришћански волели оне који су тамо живели пре њих...
Препоруке:
7
7
10 петак, 28 јун 2019 09:53
Владимир Челекетић
@ Спиридон

Ја сам само написао каква се политика води. Ако неко сматра да је то у реду и да тако треба из било ког разлога, нека то и каже.
Препоруке:
11
1
11 петак, 28 јун 2019 10:37
три_корне_пенал
1 - истински либерали су класични либерали, залагали су се да се људи образују, да имају својину као неки гарант живота, да имају право гласа, да могу слободно да исповедају веру. Да су на прави начин образовани, информисани, да би могли да као заједница одлуче, да бирају представнике. Све те нормалне идеје су данас у ери пропаганде и тржишта попримиле свој изопачени облик. Представничка демократија савршено функционише у Британији, а код нас су и медији и избори и парламент - све те ствари доживљавам као средњовековну инквизицију.

2 - У Путиновој Русији Кадировљеви муслимани су поштовани, имају слободе и права, и многи други народи. То не значи да педери могу да марширају када и где хоће. То такође не значи да тамо нема корупције, криминала, дроге, тога има свугде.

3 - зависи како гледате на неолиберализам, стриктно јесте тако како сте рекли, али за мене је неолиберализам све што је настало као последица да се либерализам либерализује - либертаријанизам, леви либ, феминизам
Препоруке:
5
1
12 петак, 28 јун 2019 11:11
Hing
Kao što je znano sloboda je preduvjet za bilo kakvu istinsku ljubav. To ističu i kršćanski teolozi. Problem je u izokrenutom shvaćanju slobode dakle da je dozvoljeno sve raditi dok ne ugrožava drugoga. Tu se sada pojavljuje pojam grijeha kao npr. kod liberala je dozvoljeno čak i poželjno kao emancipacija raditi pobačaje jer je to pitanje izbora ili slobode. Za kršćane je fetus ljudska osoba a za liberale skup stanica koje su dio ženinog tijela i ona može raditi s tim što hoće. Dakle dolazi se do toga da je sloboda nutarnja sloboda da se može činiti dobro koje se izvodi iz božje objave. Zloupotreba pojma slobode je u korijenu propasti zapada. Slažem se da se u zadnje vrijeme pojam liberalizma sveo na to da se nameće kao sloboda ono što par bogatih pojedinaca odgovara za njihove ekonomske interese i geopolitiku podređenu tome. Ako hoćeš oslabiti neku državu stvori unutarnju proturječnost naseljavanjem.Dolazi vrijeme jakih država koje će se suprotstaviti tome
Препоруке:
6
0
13 петак, 28 јун 2019 11:27
brzi
@Spiridon
Svi borci protiv aktuelnih migracija bore se samo radi vlastitih parcialnih interesa protiv migracija neobazirujuči se na društvo i okolinu u kojoj žive. Na tu činjenicu najbolje ukazuju jednostavne brojčane statistike za EU. U EU ima najviše migrananta izvan EU iz Turske, RF, i Ukraine tek posle dođu na red svi "crnci", arapi i perzijanci. I borci protiv migracija su nekadašnji migranti koji su se doselili na tlo EU, neki generaciju ranije neki enkoliko generacija ranije ali u svakom slučaju nisu ni pod razno autohtoni žitelji ni kontinenta Europe a kamoli EU.
Te migracije su se prosto morale dogoditi da bi privreda mogla da obstane jer od poslednjeg velikog migracijonog vala prošlo je cca 30 godina i tadašnje migrante mora neko da zameni na poslovima koje su obavljali a zameniti jih mogu samo novi migranti jer među domicilnim stanovništvom jednostavno nema interesa za obavljanje tih poslova sa kojima se bave migranti. I to je sva priča.
Препоруке:
1
8
14 петак, 28 јун 2019 11:32
Спиридон
@ три_корне_пенал
Христос је највећи либерал од свих, слобода коју он нуди је метафизичка и из такве слободе се ове ствари као политика и право лако изводе. Човек који верује у Христа, њему никаква идеологија не треба, ни нација, ништа иза чега би се заклонио и за шта би се борио. Он је толерантан и либералан према свему, АЛИ ТО НЕ ЗНАЧИ ДА ЈЕ СВЕ ДОЗВОЉЕНО И ДА СЕ СВЕ ПРИЗНАЈЕ КАО НОРМАЛНО И ЗДРАВО.

Човек који је здраво укорењен у себи и својој традицији, он нормално и здраво прихвата све друге људе, идеје, идеологије ... како је о томе лепо писао Иван Иљин и сигуран сам да га је Путин читао и разумео.

Могу да вам кажем да сте у саму срж погодили, јер овај Путинов део са мигрантима са Блиског Истока је чисто и непатворено хришћанство. Исус Христ је као што сви знамо био беле пути и пореклом из Европе, односно основа његовог учења и јесте оштра политика према мигрантима, тј бела Европа која њега белог Европљанина слави...
Препоруке:
2
7
15 петак, 28 јун 2019 11:50
Po
Liberali žele uništiti katoličku crkvu kaže Putin. Pa to je njihov cilj oduvijek a sada je to i još više izraženo iz više razloga. Ako stavimo na stranu onaj teološki razlog koji je najbitniji drugo pitanje za njih je njezina organizacija. To je jedina globalna religija koja ima u svakom dijelu zemaljske kugle svoje vjernike a podređena je vlasti jednog autoriteta. Dakle samim tim je trn u oku globalnom liberalizmu koji želi uspostaviti vlast po svojim pravilima u cijelom svijetu. Drugi je problem socijalni nauk crkve koji polazi od knjige postanka da zemlja i njezina bogatstva pripadaju svim ljudima a tu moderni bogataši vide samo sebe u korištenju prirode i potlačivanje ljudi svodeći ih tek na potrošački broj koji koristi njihovom bogaćenju. Treće pitanje je obitelj i djeca jer da bi ostala konkurentna zapadna društva trebaju i oca i majku koji rade, žene ne rađaju,troše na luksuz i nemaju vremena propitivanje smisla života.Crkva i u tome ima protivan stav
Препоруке:
3
2
16 петак, 28 јун 2019 11:58
три_корне_пенал
Спиридоне, само се ви шегачите, једно је либерализам, а друго либерална политика.

Прво је скуп начелних идеја, а друго је допуштање нечега што и није баш сасвим прихватљиво, неких граничних ствари које не би сви прихватили и за то имају разлоге.

Путин јесте либерал, он замера Меркеловој зато што намеће вољу неких елита, а пренебрегава ставове слободних људи широм Европе о било ком питању. Слушају се корпорације, њихове политичке и научне испоставе, њихови медији који шире пропаганду (и о Русији али и ос свему другом) - слушају се легла неслободе и све се то представља као либерално, отворено, слободно.

Сетимо се само како је лисица Шојбле избацио Варуфакиса из игре. Овај му је лепо рекао - није проблем Грка који су узимали кредите, проблем је вас који сте им то давали, а знали да немају покриће. Јер вас је брига само за вашу гузицу, а то што Грци тону у дужничко ропство, боли вас уво за то. Таквог лицемерја је препун свет. То није либерализам.
Препоруке:
4
1
17 петак, 28 јун 2019 12:14
Vlada@ tri korne penal
Naravno,neoliberalizam je u stvari antidemokratska,totalitarna ideja koja prava manjina (bilo kojih) koristi da bi u stvari ograničila osnovna ljudska prava koja su smetnja krupnom kapitalu i mocnicima.
Kao sto istinito i blagovremeno informosanje neutralises spinovima ,tabloidima i gomilom medija koji zatrpavaju bitne činjenice zaglupljujucim medijskim sadrzajem ,kao sto normalno političko udruzivanje gradjana zarad odbrane svojih interesa obesmisliš pravljenjem vladinih nevladinih organizacija (od strane vlasti) ili placenih NVO (od strane raznih centara moci) tako i zakonima o "pozitivnoj diskriminaciji" obesmisljavas osnovne zakone i ustave drzava...
Severna Koreja u najavi.
Препоруке:
3
0
18 петак, 28 јун 2019 12:55
три_корне_пенал
Влада је лепо све објаснио.

Орвел је то знао. Он је лепо предвидео да оно што се у тоталитарним земљама дешава, да ће се то десити и у слободним земљама. Контроле медија, спиновања, илузија слободе информисања. Али и да имаш информисање, шта ће ти ако немаш образовање и ако људе не учиш да мисле. Овако, уруши све, само нека живе богати и од сиромашних они надарени који ће да се уклопе у систем богатих.

Тамо Орвел помиње однос британске елите и штампе према Дражи Михаиловићу. Човек је имао м... да бритосима каже да су гњиде, зато је једва и објавио роман четрес и неке, а предговор је објављен тридесет година касније ... ако се добро сећам!

Лепоовде неко написа - злоупотреба слободе!
Препоруке:
3
0
19 петак, 28 јун 2019 15:02
Спиридон
@ Владимир Челекетић
Ја сам само написао каква се политика води. Ако неко сматра да је то у реду и да тако треба из било ког разлога, нека то и каже.

И ја сам исто само написао каквом тачно политиком су Америка, Аустралија и Нови Зеланд постали претежно дом белих хришћана, односно ако неко из било ког разлога мисли да је све то тада било у реду, нека то и каже...
Препоруке:
0
1
20 петак, 28 јун 2019 15:13
Спиридон
@ Vlada
Naravno,neoliberalizam je u stvari antidemokratska,totalitarna ideja koja prava manjina (bilo kojih) koristi da bi u stvari ograničila osnovna ljudska prava koja su smetnja krupnom kapitalu i mocnicima.

Лепо написано, али просто није тачно, односно неолиберализам је само економска теорија која тежи ка томе да максимално смањи уплив државе и њене контроле над економијом, односно која проповеда да све економске полуге треба да искључиво буду у приватним рукама, и да је једино тржиште то које се пита и одлучује о свему. Покушавам само да схватим, одакле вам свима то накарадно и потпуно нетачно схватање, односно зашто сте од неолиберализма направили локалну бабарога поштапалицу, која се убаци са оним глобалистима где год да зафали речи које треба да опишу оно што се жели рећи...
Препоруке:
1
2
21 петак, 28 јун 2019 15:22
Спиридон
@ три_корне_пенал
Спиридоне, само се ви шегачите, једно је либерализам, а друго либерална политика.

Прво је скуп начелних идеја, а друго је допуштање нечега што и није баш сасвим прихватљиво, неких граничних ствари које не би сви прихватили и за то имају разлоге.

Путин јесте либерал, он замера Меркеловој зато што намеће вољу неких елита, а пренебрегава ставове слободних људи широм Европе о било ком питању
Ко се шегачи зло не мисли, ако смем да приметим, а што се тиче изворног и лажног (нео)либерализма, само вих вас подсетио како су ти исти контрааргументи коришћени када је тај као изворни либерализам покушавао давних дана да се избори за нека ондашња људска права и слободе.
Иначе ако смем да приметим, у Русији исто имају неке елите, које се питају скоро за све. Проверите на пример ко тачно све има виле поред оне Путинове на језеру Валдај, где се управо због тога што је тамо омиљена Путинова резиденција и одржавају састанци оног међународног дискусионог клуба...
Препоруке:
1
2
22 петак, 28 јун 2019 15:26
Ненад Пиваш
@Спиридон

Заправо, "неолиберализам" је бесмислена кованица и реч која, чак ни економски гледано не значи ништа, већ се користи као термин којим се означава све и свашта, од Сороша преко Хајека и од заговорника златног стандарда до присталица јаче улоге централног банкарства. Тако да је тај наухватљиви термин заправо поштапалица, а не глобализација.
Препоруке:
5
0
23 петак, 28 јун 2019 15:28
Спиридон
@ brzi

Конкретно, иста та Немачка Ангеле Меркел је препуна Руса који су дошли из потпуно истих побуда у ту земљу, као што долазе како данашњи мигранти, тако и сви остали гастарбајтери, укључујући ту и мали милион Срба и свих осталих са простора бивше СФРЈ. Нико тамо није дошао зато што је био одушевљен немачком културом и народом, него зато да може када погледа у свој џеп тј фрижидер, да има осмех на лицу...
Препоруке:
2
2
24 петак, 28 јун 2019 15:45
Ненад Пиваш
@Спиридон

Иначе, наравно да сви мигранти долазе из економских разлога. Али је потпуно природно да држава која држи до себе не гледа исто на све њих, већ да буде спремнија да прими оне који су им културно и цивилизацијски ближи, те су услед тога лакши за асимилацију. А то што у многим западним државама постоје интелектуалци и политичке снаге са нео-хипи менталитетом који због таквог става режимима и политичким снагама цртају брчиће, па то је већ њихов проблем.
Препоруке:
2
0
25 петак, 28 јун 2019 16:06
Спиридон
@ Ненад Пиваш
Заправо, "неолиберализам" је бесмислена кованица и реч која, чак ни економски гледано не значи ништа, већ се користи као термин којим се означава све и свашта, од Сороша преко Хајека и од заговорника златног стандарда до присталица јаче улоге централног банкарства. Тако да је тај наухватљиви термин заправо поштапалица, а не глобализација.

Глобализација, глобализам, анти-глобализам да, али глобалисти као некакав мистериозни кабал чије су вође на челу те неке завере, то заиста не. Исто важи и за неолиберализам, где онај економски који на трагу Фон Мизеса, Хајека тј laissez-faire приступа тражи приватно власништво и тржиште, уместо велике државе која се петља и одлучује о економији, то да, али не и тај бабарога назови неолиберализам у кога се утрпало све и свашта а све према личним афинитетима, тј аверзијама...
Препоруке:
0
2
26 петак, 28 јун 2019 16:32
Ненад Пиваш
@Спиридон

С тим што то није "неолиберализам", јер ни код Хајека ни код Мизеса, па ни код Фридмана, нема речи о томе. Они су једноставно Аустријска школа или у случају Фридмана Чикашка школа. Но израз "неолиберализам" се не користи само за њих, већ га лепе и Сорошу, иако он има другачије економске идеје од свих поменутих и сматра како је тржишни фундаментализам данас једна од главних непријатеља отвореног друштва. Такође, идеје Хајека и Мизеса имају врло мало тога заједничког са економском праксом данашњице, јер док су они били противници државне интервенције у економију данас имамо случај трошења огромног новца да би се спасили разни губиташи. Тако да пре може бити речи о некаквог неокејнзијанизму. Уосталом из те приче су и главни Бушов економски саветник (Грегори Менкју) и Обамин присталица (Пол Кругман).
Препоруке:
2
0
27 петак, 28 јун 2019 16:52
Vlada@ Spiridon
U pravu si - nespretno sam koristio tu kovanicu.Ne znam zašto ostali to rade ali ja sam je verovatno upotrebio jer je usko povezana sa jednom od globalnih ideologija koju zovemo globalizam (kao da globalizma nije bilo pre),za razliku od one suprotstavljene njoj koju smo skloni da krstimo kao"antiglobalizam" ili čak "suverenizam" iako je i te kako globalistička i "prodaje" nam lazni suverenizam - suverenizam elite a ne gradjana.
Postoje razni centri moci - duhovni,ideoloski,ekonomski,drzavni...formalni ili neformalni.
Insistiranje da se smanji uticaj formalnih centara moci u drzavama otvara mogucnost da neformalni centri moci guraju svoj interes mimo formalnog sistema odlucivanja.
I onda neki,koji isto tako odlučuju sastajuci se na nekim jezerima koja si pomenuo skoce i viknu- dršte lopova! A isti su.
Ono - šta ce nam demokratija kada to ne funkcioniše.
Ne bih čak rekao da je to nesto novo - kotrlja se kolovrat i jurimo svoj rep...
Препоруке:
1
0
28 петак, 28 јун 2019 16:59
три корне пенал
Пивашу и Спиридону

Принцип је исти, све су друго нијансе. Можете ви овде да набрајте до сутра различите теоретичаре, Менгера, Мизеса, па да убројите и либертаријанизам Роберта Нозика, у основи свих неолибералних заговорника је економија и тржиште, дакле, новац, капитал, тржишна вредност, корпорације, бруто производи. Слобода кретања робе и новца, пореза и царина.

Класични либерали су говорили о људима, о личностима, њиховим правима да мисле, говоре, одлучују, организују се, имају нека својинска права, а овде је појединац само играчка. Новац, фирме, извоз, профит, и од тога опет највише користи имају системи, државни и приватни, политичке и финансијске елите, обичан човек је сведен на тржишну вредност. Имаш плату и то је то, кајмак купи држава кроз порезе и суфицит(?!) или крупни капитал.
Препоруке:
2
0
29 петак, 28 јун 2019 17:23
brzi
@Spiridon
I največi protivnici su bivši migranti jer brane svoje stečene pozicije u zapadnim društvima i državama ili skračeno kazano stari migrsanti se boje da jim novi igranti odnesu njihov parče leba i pre svega uticaja.
Препоруке:
2
2
30 петак, 28 јун 2019 17:27
три корне пенал
Наравно, Спиридоне, да и у Русији постоје елите. Али сећате се оног снимка на којем баћушка Путин постројава милијардере, не можете да будете јачи од државе, не можете да крадете. Ја волим руску културу, али не идеализујем Русију. Ја сам само рекао да Руси као држава на светском тржишту играју фер, не узимају ништа туђе, не изазивају кризе, ево сто посто сам сигуран да нису организовали удар у ЦГ, они људи имају службу, све знају све прате, али реално не могу да се одбране од напада које им западњаци потурају...јако сам срећан што су купили НИС, и што су оцепили Крим, а надам се да ће и Донбас узети из канџи ових Потрошенкових конвертита
Препоруке:
3
1
31 петак, 28 јун 2019 17:31
Ненад Пиваш
@Три корпе пенал

Проблем је што огромна већина Срба суштински не разуме економију. Једни би хтели неку варијанту титоизма, други мисле да пољопривреда у 21. веку може да буде стуб просперитета, а трећи да "држава благостања" може да буде развојна шанса, а не нешто што држава може да приушти евентуално када је развијена. На трагу тога су економску политику која се води од 2000. називали "неолибералном", фридмановском и сл. иако је у питању сушта супротност, јер је за приватизације и све остало била кључна веза са државом. А од фискалног конзервативизма нема ни трага, чим дајемо субвенције за стране инвеститоре.

Што се тиче разлике међу либералима, слажем се. Ранији су говорили о правима и слободама индивидуе, док данашњи говоре о правима и афирмативним акцијама за разне друштвене групе које препознају као "угрожене". Мада ја нисам склон да ту другу скупину називам "неолибералима".
Препоруке:
5
0
32 петак, 28 јун 2019 19:03
Vlada @ tri korne penal
Uf.To za NIS mi nikada neće biti jasno,a nisi prvi kojem je drago što su ga Rusi kupili...
Ja to gledam sa stanovišta gradjana Srbije.
Smatram da je tranzicioni period iskorišćen od strane tadasnje elite i da su dobra koja pripadaju svim gradjanima pokradena,na prevaru uzeta ili prodavana.
Pri tome mi je,kao Srbinu i drzavljaninu ove zemlje sasvim sve jedno s kim su u dilu tu prevaru naši vlastodršci napravili - sa Amerima,Nemcima,Rusima, Kinezima ili sa nekim domacim Arapima.Rezultat je isti.
Sve je to moglo i pošteno - vratiti oteto posle rata a ostalo razdeliti gradjanima..Pa ko je domacin od "jedne akcije" napravice sto a ko nije prodaće i tu jednu...
To sa NIS mi nekako izgleda kao kada bi Rusima dali Vojvodinu u inat Amerima i Nemcima i bili srecni zbog toga.
Drzava je suverena koliko smo mi pojedinci suvereni .A jedan od preduslova za suverenost je i finansijska nezavisnost.
Препоруке:
2
0
33 петак, 28 јун 2019 20:30
три корнера пенал
Ненад Пиваш

Ни сам не разумем нарочито до краја економију, али донекле разумем принципе функционисања.

Мада, кад видим те берзе и та чуда, кад видим да су банке у Србији зарадиле прошле године седам милијарди динара (профит). Знам изнутра како изгледа једна "успешна" фирма - радио сам неколико година у једној таквој, окићеној домаћим и регионалним наградама, за плату од 200 евра месечно (да, 24000 динара, 6 дана у недељи), све чисто, држава задовољна, порези, тип је направио фирму и продао је за неке силне милионе. Сада схватам да један дан мог боравка тамо, а прошло нас је на стотине, не вреди 200 евра. То су фирме за деградацију личности, исцеде вас као суву дреновину, возе сута од 20000 евра, ви сте за њих сировина, за државу сте бројка.

Сва теорија коју сам прочитао је пала у воду након тог искуства, нисам постао марксиста, али опрезније расуђујем о идејама:)
Препоруке:
5
0
34 субота, 29 јун 2019 09:47
три корне пенал
Влада

Милионе живота је национално биће нашег народа положило у пројекте 20 века, окрунили су нас са свих страна, нанели нам страховите ударце, још смо према званичном наративу геноцидан народ који се мора суочити са злом које је изазвао кроз великосрпски пројекат. За Дон Мила је у најновијој епизоди о којој је Пиваш писао и Свети Сава великосрбин!

Не мислим да нас Русија воли, у међународним односима нема љубави, али дати животне расурсе онима који су урадили и који здушно раде оно горе написано је злочин. Против истине и живота! Јер шта год да сте ви или ваше дете сутра, бићете жигосани тим жигом који наратив на симболичкој равни успостави.

И биће увек, ма није важно, сви смо ми ЕУ, нису важне границе, нису важне нације - важна је економија, образовање, бруто производ, путовања, плате, путеви. Па ако није важно, зашто правите од нас БАУКА којим покривате Јасеновац, Брозомору и све друго.

Капитализам је заправо неолиберализам, изопачење свих видова слободе.
Препоруке:
0
0
35 субота, 29 јун 2019 11:49
Vlada @ tri korne penal
Dati životne resurse bilo kome je zločin prema svom narodu.
Bilo kome.
Ne mislim ja da sada ti vise branis interes Rusije nego Srbije niti da misliš da nas pravni subjekat (drzava) voli.
Ne.Mislim da povremeno iz srdzbe zbog situacije koju svi mi dozivljavamo kao nepravdu odeš u krajnost iz inata.
Bicu iskren - i sebe često uhvatim da zauzmem taj stav (e sada necu ni kako ja hocu) koji obesmišljava onu ideju zbog koje i jesmo "na tapetu" Zapada (sta god pod tim podrazumevali).
Tome smo,izgleda kao narod skloni.
Iritiraju,preslabi smo da bi dali adekvatan odgovor ,pa nas ta nemoć gura u iracionalni "nek komsiji crkne krava" fazon.
Resursi su naši,opljačkani i prodati za siću.
Kako ih vratiti.
Time bi trebalo da se bavimo.
Препоруке:
0
0
36 недеља, 30 јун 2019 06:03
mrljavko
ne bi se upustao u raspravku o poreklu, ni mutacijama ikakvog liberalizma, neoliberalizma ili nekog globalizma.

Sve su to filozofije organizacije ljudskog drustva sa polaznistem nekog "humanizama", "progresa" i "polite zivljenja".

Rasprava o tome moze da traje u nedogled, jer to su samo teorije i svi ih interpretiraju i malo ili vise kite, kako se svidja njegovoj prirodi.

Osnovno je da se veoma cesto, humanisticki elementi neke filozofije lepo namirisani naturaju, da bi se odredjene prakticne stvari koje najvecim delom i ne pripadaju takvoj filozofiji proturile.

"Globalizam je ocigledno lukavo nadgradjena stvar na ementima nekog liberalizma, ali je njegova prava namena uspostavljanje diktature, u prvom redu finansijskog kapitala i podcinjavanju svega birokratskoj kontroli kroz podvalu.

Sta treba da kazu oni na zacelju hijerajhije kapitala.

Bez dvoumljenja voz u svet birokratske diktature kapitala i tu nema sta vise da se kaze.

Dakle "izmi" su samo ikebane.
Препоруке:
1
0
37 недеља, 30 јун 2019 06:48
mrljavko
@Po
"Liberali žele uništiti katoličku crkvu kaže Putin."

Licno mislim da Putina boli uvo, ko koga zeli da unisti, jer nije ni Katolik ni Protrstant.

Sta je Putin rekao, ni to ne mislim da interpretiram ni tumacim, jer rekao je ono sto je rako.

Striktno gledano Liberalizam je nastavak Protestantizma ili njegova mosifikacija.

Upravo danasnji Kapitalizam je najistaknutije i najdraze cedo Protestantizma.
O njigovoj ulozi kroz Prosvetitelje ne treba da govorimo, ali je veoma jasno da je u sutini iako je trebalo da izadje na nesto "dobro" ispao veoa zao i maligan elemenat covecanstva.

Do nedavna, pa i dan danas taj maligni tumor zivi i bori se za svoj opstanak, ako ni kroz ista drugo ono kroz SAD "duboku drzavu".

Na srecu do neke mere "finansijskom i birokratskom kapitalu" donekle su srezana krila posle poslednje ekonomske krize, ali on se jos uvek drzi i pokusava da ih razmahne.

Dakle filozofija Protestantizma je daleko utkana u predivo danasnjeg Kapitalizma. i
Препоруке:
1
0
38 недеља, 30 јун 2019 12:11
три корне пенал
Мрљавко

Расправе заиста могу трајати у недоглед, јер су то теме које су широке, тичу се организације света и синхроно и дијахроно, али се током тих расправа може учити и понешто прецизирати.

Просветитељство је једно, Протестантизам друго, Либерализам треће, Капитализам и глобализам (оно што ја зовем неолиберализмом) четврто - повезани су али нису исто. Ја нисам неки велики верник, али Протестантизам је вера по мери капитализма, јер и човеку сведеном и редукованом на бројку требају неке духовне потребе. Јер протестантизам и католичанство су јереси, погледајте у шта се то изродило. Наизглед привлачно, у односу на Православље савремено, отворено, али у суштини само део неке веће целине у којој је новац истински бог. Све лепо, све позитивно, ради, дружи се, путуј, моли се Богу јер је Бог међу људима, у односу према људима...наравно да јесте, али без Цркве није, без проповеди, Литругије, поста, светитеља

Скоро сам прочитао текст Кисинџреа "Како се завршава Просветитељство"...нас
Препоруке:
0
0
39 недеља, 30 јун 2019 12:19
три корне пенал
наставак

У њему се говори о вештачкој интелигенцији коа се убрзано развија а за коју човек није спреман. Атомска бомба је играчка у односу на ствари какве су интернет, нанотехнологије, роботика.

И нека моја наивна вера у прогрес ми говори да се човек заиста преиграо Бога, почео да отвара ствари које не би требао, да се самоуништава на више фронтова живота. Погледајте само серију Црно огледало, то су језиве консеквенце онога што нам технологије доносе.
Препоруке:
0
0
40 недеља, 30 јун 2019 12:32
три корне пенал
https://stanjestvari.com/2018/05/25/kisindzer-prosvetiteljstvo/
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер