четвртак, 09. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ко је Жан-Пјер Шевенман?

Kоментари (17) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 20 октобар 2009 16:40
Nikon Vlasov
Gospodjo, veliko vam hvala za ovaj tekst!
Препоруке:
0
0
2 уторак, 20 октобар 2009 17:01
Љубиша Спасојевић
Бриселске ларве имају своје ларве овде.
Препоруке:
0
0
3 уторак, 20 октобар 2009 18:22
Joca
Oticu da odslusam g. Sevenmana na Kolarcu. Video sam na Vikipediji da je bivsi francuski ministar nauke (1981-1983), ministar obrazovanja (1984-1986) ministar odbrane (1988-1991) i unutrasnjih poslova (1997-2000), a sad je senator u francuskoj skupstini. Nadam se da cu cuti neke nove teme i teze, tim pre sto dolaze od francuskog politicara starog kova, koje retko imamo prilike da vidimo.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 20 октобар 2009 19:22
ББ један
Штета што српској јавности није доступна књига Жан-Пјер Шевенмана „Грешка господина Монеа“ (La Faute de M.Monnet, Ed. Fayard, 2006) у којој се критички осврће на „Монеову методу“ интегрисања европских држава која се одвија на технички, „функционалан“ начин а да притом питање циља и сврсисходности уједињавања европских држава никада није експлицитно постављено пред европске грађане.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 20 октобар 2009 20:54
Aleksandar
Lepo je videti da se moze biti nacionalista i socijalista, a da se ne bude nacista. To bi i bila pozicija koja moze predstavljati pravo, razumno celjade francuske revolucije (a la Monteskije). Nasuprot tome stoji REAKCIONARNI, Hobsovski anglo-svet olicen u spoju utilitaristickog "morala" (a to nije nikakav moral jer posledice ne odlucuju sta je dobro), protestantske "etike" nagomilavanja dobara u ovom svetu (da bi se trosilo na onom) i predatorskog finansijsko-kamatnog kapitalizma (po principu ko prevari taj dobija). Ovaj ekstremno reakcionarni spoj ideala Anglo-amerikanci su nametnuli svetu kao PROGRESIVNI liberalizam i pridobili ogromne mase sirom sveta da dobrovoljno i sa uzivanjem ucestvuju u pljacki sopstvenih naroda za dobrobit imperijalistickih Anglo-americkih uber-kapitalista.

Vreme je da ovu igru raskrinkamo i opredelimo se za neke druge ANTI-REAKCIONARNE anglo-ideale, protiv utilitaristicke etike i uzurpatorskog kamatno-plackaskog kapitalizma, pogotovu tamo gde se tkz. "kapital" stvara prostim stampanjem dolara u privatnim bankama.
Препоруке:
0
0
6 среда, 21 октобар 2009 06:30
Termini
Nacional-socijalizam je istorijski pojam, i on se veze uz Nemacku, Hitlera i 2.svetski rat. U tom smislu, nije potrebna nikakva "rehabilitacija" ovog pojma, on je za sve nove politicke ideje jednostavno neupotrebljiv! Uz to, kad ovakve humaniste poput Sevenmana na bilo koji nacin dovodimo u vezu sa onakvim imenom - zamracujemo osnovne cinjenice! A one glase: Sevenman i drugi casni, istinski demokratski politicari bili su i ostali sve vreme na strani suprotnoj od nacional-socijalisticke, dok su velikim delom ideje upravo onog nemackog nacional-socijalizma preuzele samozvane "demokratske" drzave evropskog Zapada i americkog Severa! Kaznene ekspedicije protiv suverenih drzava i naroda, otimanje teritorija, resursa, bezocno laganje i podmetanje - sve je to cinio Hitler, sve su to na gotovo identican nacin radili Klinton, Bler i Bus! Dakle, oni su pravi naslednici nacional-socijalisticke, agresivne ideje vladanja svetom! Za ideje levice, za ideje Sevenamana, probudjene Latinske Amerike - postoje druga i bolja imena! A gospodinu Sevenmanu zelimo lepe dane u Beogradu!
Препоруке:
0
0
7 среда, 21 октобар 2009 10:28
Драгана
Важна порука: Пред председничке изборе 2002. године на којима је био кандидат, основао је „Републикански пол”, покрет који је, окупљајући левичаре републиканце и суверенисте, превазилазио класичну поделу на левицу и десницу с циљем очувања француске државности оличене у „Републици”:

„Левица и десница ће у будућности наставити да постоје кроз разне облике и садржаје, али има нешто што је изнад деснице и што је изнад левице, то је Република”.
Препоруке:
0
0
8 среда, 21 октобар 2009 10:53
ФОНД СЛОБОДАН ЈОВАНОВИЋ
Ради прецизирања навода о гостовању Жан-Пјера Шевенмана, уредништво трибине фонда Слободан Јовановић, дужни смо да обавестимо ваше читаоце о следећем:

Жан-Пјер Шевенман ће доћи у посету Београду, искључиво као гост Фонда Слободан Јовановић, који је и организатор његовог гостовања у Београду. Како ће остати кратко у Београду, није предвиђена посета београдском Сајму књига. Коларчева задужбина је само место одржавања, а не и организатор месечне трибине Фонда Слободан Јовановић.
Препоруке:
0
0
9 среда, 21 октобар 2009 15:51
D Artanjan
Zar je vazno ko zove Sevenmana? Vazne su ideje.I ko ih objasni.
Препоруке:
0
0
10 среда, 21 октобар 2009 15:59
Miroslava petrovic
dobro je ipak citati ono sto pisu znalci na ovom odlicnom sajtu. Termin nacional/socijalizam nema u sustini nikakve teorijske veze sa Hitlerom, osim istorijske slucajnosti. O pojmu nacional/socijalizam, medju prvima govori Bares u Francuskoj, koga profesorka Aleckovic pominje. Mozda treba dodati da je Moris Bares, pisac i politicar uredjivao casopis 'Kokarda'1889. godine u Francuskoj, a u tom casopisu su pisali Republikanci, monarhisti i socijalisti. Inace Moris Bares je sam sebe nazivao SOCIJALISTOM NACIONALISTOM.
Zasto su nasi ljudi prestali da citaju originale ? Tekstovi na vasem sajtu su jako dobri, i oni sluze da ljude upute u dublje studije, a ne da raspiruju neznalacke rasprave.
Hvala, pozdrav
Препоруке:
0
0
11 среда, 21 октобар 2009 16:17
Petrovic, dodatak: levo/desno
Drzava je za sve Francuze uvek bila iznad levice i desnice kroz citavu istoriju. To je principijelni nivo. Ali ako je tacno da je Z. P. Sevenman (a jeste) podrzao Segolen Rojal, a ne Nikolu Sarkozija, on je onda sam rekao gde je, ne treba mi da mudrujemo. Samo postovati originale, gospodo.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 22 октобар 2009 00:51
Neznanje - @Miroslava petrovic (sama tako pise svoje ime)
"Zasto su nasi ljudi prestali da citaju originale ? Tekstovi na vasem sajtu su jako dobri, i oni sluze da ljude upute u dublje studije, a ne da raspiruju neznalacke rasprave." Da li Vi, Miroslava, znate kineski? Da znate, svet biste verovatno drugacije tumacili! A francuski znate - i zbog toga drugacije tumacite termin "nacional-socijalizam"! Mislite da bi vredelo "reaktivirati" taj pojam - a ja mislim da je pojam potrosen i kompromitovan, koliko god se jedan pojam moze kompromitovati! Sta je neko pre Hitlera mislio o tome, nije vazno! Hitler je to ime "prisvojio" - i umesto da to shvatite, kao sto ceo svet shvata, Vi proglasavate neznalicama one koji ne citaju francuski! A sta je sa kineskim, da priupitam opet? Uostalom, onaj Francuz je, kako Vi prevodite za neznalice, rekao da je "socijalista nacionalista" - sto je sasvim drugacije nego da kaze da je nacional-socijalista! I jos nesto - znanje je kad se ume razluciti jezicki pojam od istorijskog pojma, i uvek se iznova desava da istorijski pojmovi "pojedu" pocetnu sustinu same reci (ili sintagme). Znanje nije zamerati nekom sto ne zna jedan jezik, i istovremeno se zalagati za rehabilitaciju jednog od najomrazenijih pojmova (nacional-socijalizam, ili skraceno: nacizam!). Apsolutno ne razumem pobude za takvo razmisljanje! Kao da je vazno sta je to ime znacilo za nekog francuskog teoreticara pre Hitlera! Vazno je znacenje koje je tom pojmu dao nacisticki, tj. nacionalsocijalisticki pohod Adolfa Hitlera na slobodni svet! Zar je zaista tesko znati toliko?
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 22 октобар 2009 11:40
Akhm
"Neznanje" je u pravu. Samo, da li ste razmislili kako iza toga može da dođe i nešto gore. Naime, relativizovanje negativnosti termina koje su koristili Hitler i Musolini, može da dovede i do relativizovanja njihove političke etike.
A njihova etika je apsolutno negativna.
Ako u Francuskoj političkoj teoriji postoji saglasnost o suštinskom značenju termina "nacionalni socijalizam" i ralikovanje od termina "nacizam", ovde kod nas te saglasnosti nema. I onaj ko o tome piše na našem jeziku, taj mora biti svestan te činjenice.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 22 октобар 2009 13:21
Даг
Интелектуална и делатна слобода је изгледа могућа и на слободном Западу. Пишите нам још о примерима слободарске традиције у савременој француској култури, јер нам се од страног и домаћег кушнеризма потпуно помрачила слика о слободарској интелектуалној елити и заиста слободном западном друштву.

Изгледа да смо, поучени искуством, о слободном западу почели да мислимо као о дивљем западу.
Препоруке:
0
0
15 субота, 24 октобар 2009 01:09
Akhm
Изгледа да смо, поучени искуством, о слободном западу почели да мислимо као о дивљем западу.


Evala!

A zar nam je Zapad u zadnjih šezdeset godina pružio osnov da o njemu mislimo drugačije?
Препоруке:
0
0
16 субота, 24 октобар 2009 20:19
БГ
Шевенеман је изузетан политичар и државник. Поднео оставку три пута минастарске функције, али био је и много пута министар, радио је много ствари за ово време, био је и посланик и градоначелник града Белфорта (тренутно је сенатор тог места), један од важнијих твориоца Социјалистичке странке 1971. и један од својих најутицајнијих чланова до 1992. кад је створио сопствене странке. Кандидат на председничким изборима 2002. добио је мало више од 5 % гласова што можемо видети или поразом или подвигом кад се увида финанцијска и медијска моћ доминантних снага. Али све у свему, на жалост, иако сам лично члан његове странке, морам признати да наше идеје су веома мањинске и принципе којим се држимо нападнуте са свих страна деснице и левице. Међутим то да је борба неправедна и победа више него неизвесна не може бити разлог за одустајање већ напротив разлог за борбу. Намерно користим реч борба јер као Шевенман и други пре њега сматрам да је Република борба. Борба за извршење републике је Шевенманов живот.

Још неколико рећи да кажем да ни по чему није Шевенман националиста. Нација по републичкој традицији то је скуп свих грађана, који сви уживају самих права и обавеза. С друге стране иако је Шевенман патриот јер брани интереси француске он увек покушава да тражи општи интерес и да га усклади са општим интересом човечанства. Залажемо се за очување нације јер смо демократи. Наравано сви кажу да су демократи али мало јесу стварно. Барем не може бити демократа онај који покушава да укида нације, јер нација је једини природни оквир у којем се демократија извршава. За то нација је за нас тако важна. Далеко смо од каквог национализма.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Chev%C3%A8nement
http://fr.wikipedia.org/wiki/Chevènement
Препоруке:
0
0
17 субота, 24 октобар 2009 20:21
БГ
...и хвала Мили Алечковић-Николић за тако леп текст о Шевенману.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер