субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Инсајдер: Ер Србија послује позитивно али тако што као приход рачуна државна давања

Kоментари (8) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 25 април 2018 09:16
1.
Истовремено, за робу и услуге Ер Србија плаћа Етихаду у просеку око 10 милиона евра годишње. У финансијским извештајима није разјашњено шта то Ер Србија плаћа Етихаду.
Наравно да плаћа:
- трошкове изнајмиљивања авиона
- планирање летова и посада
- "финансијско управљање"
- плаћа што превози Етихадове путнике и себи прави губитак
уколико Етихад одлучи да изађе из компаније, Ер Србија неће имати чак ниједан новији авион у власништву, јер ниједан авион није купљен у последњих пет година стратешког партнерства.
Зашто би Етихад куповао ЕрСрбији авионе (које је ЈАТ још давно наручио) ако има приход од изнајмљиваља авиона и посада за ЕрСрбију која превози Етихадове путнике на нерентабилним линијама те Етихад има приход а ЕрСрбија губитак.

Непознато је шта се десило са уплаћеном аконтацијом за нове авионе ЈАТа који су требали да почну да се испоручују од 2018 године, ако се зна да авиокомпаније чекају годинама на ред да им се испоруче авиони.
Препоруке:
7
0
2 среда, 25 април 2018 09:30
2.
Ер Србија наследила је ЈАТ који је био у дуговима и на ивици банкрота 2013. У целом овом послу најмање је спорна чињеница да је држава отписала све дугове које је ЈАТ као државна компанија гомилао годинама
ЈАТ је био сулуди "гигант" пропалог "социјализма" који је као политичка компанија имао превише запослених, пљачком и продајом 20 авиона 90тих, и немогућношћу да истера све партијске лезилобовиће наравно да је пропао.

Зато су Вучић, Мали и Динкић нашли "решење" да опљачкају Србију са Етихадом.

Намерно је повећан губитак ЈАТ 2013 ("приход" 2014) обрачунати су трошкови оснивања "нове компаније" а догови нису отписани него унети у јавни дуг ~250 милиона долара

ЈАТ је уложио
~ 200 милиона долара капитала
~ аеродромске слотове непроцењиве вредности којих Етихад неби могао да се дочепа на други начин

Етихад је уложио "своје знање" у пљачки
- авиокомпанија и држава за слотове и капитал
- домаћих аеродрома за таксе
- авиокомпанија за "изнајмљивање авиона"
Препоруке:
8
0
3 среда, 25 април 2018 09:38
"уговор века" на "српском"
Етихад као "управљач" за потребе превоза својих путника на дестинацијама где не може да лети ангажује ЕрСрбију, која је наследила ЈАТове слотове непроцењиве вредности.

ЕрСрбија изнајми авионе и посаде, превезе путнике којих нема довољан број те је авион полупразан а лет губитак као за Њујорк.

ЕрСрбија плати изнајмљени авион, посаду, гориво, трошкове одржавања авиона, а кад се "обрачуна" са Етихадом за превоз путника,

Етихад зарадио на превозу а ЕрСрбија у стравичном губитку.

Зато ни 200 милиона долара "субвенција" +70 милиона (2017 "за које се још не зна")
ни ~150 милона долара од неплаћених такси Аеродрому,

не може да извуче ЕрСрбију из губитка који јој Етихад стално прави.
Препоруке:
3
0
4 среда, 25 април 2018 10:55
ekonomista
Insajderu zna se sta je pozitivno poslovanje prema tome vas naslov treba da glasi drugacije ..

Air Srbija velika prevara Dinkica i Malog; Prethodno da se detaljno proveri ko je sve odgovoran za urusavanje jata..jer prica o Air Srbiji je nastala na rusevinama jata..

Ko je sve upropastio jat od devedesetih..pre svega porodica Milosevic/Markovic sa svojim suludim zahtevima, onda Mrkonjic, Dinkic, SPO, DS ..DSS..umesto da podignu jat i da ga podrze kretenske partije kretenskog pol zivota u Srbiji parazitiraju na ostatcima ranijeg preduzeca ..Mozete da pricate sta hocete jat nam je trebao..kao sto nam danas treba avio kompanija ali ne ta koju ce da organizuju sinisa mali i mladjan dinkic i da im sluzi za pranje novca..samo za ovaj privredni kriminal ova dvojica moraju na robiju a kamo srece da je to jedina steta koju su napravili..

prema tome Insajder moracete ponovo deo teksta ..i zovite stvari pravim imenom..i pojedince odgovorne za propadanje jata. sve po imence i robija !
Препоруке:
6
0
5 среда, 25 април 2018 11:23
брљ
Профит њихов - дугови наши (пореских обвезника) ? `Модификовани` Остап Бендер... "Успех" по АВ -`Веберу` ? Беееееееееее-дно...
Препоруке:
3
0
6 среда, 25 април 2018 12:30
Бранко Павловић
Детаљ на који у коментарима није указано:

номинална каматна стопа и "трошкови обраде кредита" чине ефективну каматну стопу ( плус други трошкови али то сада занемарујем),

ова стопа је једино што корисника кредита интересује када је камата у питању,

овако уговорена камата јесте пример "трансферне цене",

извлачење новца путем трансферних цена је и код нас забрањено,

постоје и прописи који то регулишу и нису уопште лоши,

овакав кредит се обавезно пријављује Народној банци Србије и не може да се закључи без њиховог одобрења,односно НБС неће одобрити трансакцију ако јој уговор претходно није дат на одобрење,

НБС је у конкретном случају овлашћена да спречио извлачење пара путем "трансферних цена"

Према томе, поред већ побројаних одговорности, одговорни су и надлежни из НБС, зато што овакав уговор о кредиту нису смели да одобре док се не коригује ЕКС на ниво који је тржишно оправдан.
Препоруке:
3
0
7 среда, 25 април 2018 14:14
Овако је било
@ Бранко Павловић
У контексту пљачке ~800 милиона долара, трошкови обраде кредита су 2% штете, али јасно показује умешаност "државе" у пљачку преко ЕрСрбије, а када се дода колико је оштећена Србија одустајањем од наручених и капарисаних авиона за ЈАТ...

@ekonomista ЈАТ је био одавно у паду када су стигле "веселе 90те" је са 32 авиона и 13500 запослених +сезонски радници, и нерентабилним домаћим линијама и празним страним, једино што га је одржавало током 80тих је лудачко кретање курса марке од 15 динара 1980 до 70000 динара 1989, када је ЈАТ као и остала предузећа у Страдији која су имала пословање са иностранством књижио "позитивне крусне разлике" као "приход" стварајући деценију "позитиван резултат" али изгубиши капитал.

Када је ЈАТ опљачкан у новим "државама" за имовину, опљачкан је од режима у Србији за 20 авиона и продата предсеавиштва у иностранству.

После 2000. сви који су "дошли" или се "затекли" могли су само да испоштују "беле медведе" који су у ЈАТу још од Броза
Препоруке:
0
1
8 среда, 25 април 2018 15:30
ekonomista
Cekajte malo, "ovako je bilo" kazete da jat poslovanje osamdesetih nije bilo rentabilno..pa ko vam je branio da ukinete neprofitne linije?
Koliko znam osamdesetih imali smo dosta stranih turista koje je jat dovozio u sezoni od maja do oktobra..osamdesetih smo imali znacajan promet; dajte jedan zavr. racun na pr za 87u god, 88u god..Obnovila se flota osamdesetih i to je vazno ! Deverdesete uopste nisu bile vesele i vi ste gospodine NEozbiljni !tada je jat poslovao sa oko 30 posto zaposlenosti zar ne?
ili manje? 99e je jat izgubio dir. Petrovica izgleda da sadasnje vlasti taj zivot i nije briga slucaj nije resen. Kako to?
Meni je poznata istorija jata jer mi je vrlo blizak clan porodice radila ceo radni vek u jatu do sredine devedesetih; imali ste odlican personal, jat je bio firma koja je bivsoj drzavi trebala..pricati o belim medvedima je u najmanju ruku NEozbiljno; koliko je tih belih medveda? a ovi sto su dosli sa SPO, DSS, DS i sad ekipa oni su bili sta? necemo da se lazemo
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер