уторак, 07. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На данашњи дан: Рођени Џон Лок и Колбер, Кина након пораза у рату приморана да увози британски опијум, СССР тестирао прву атомску бомбу, краљ Петар II одузео команду Дражи и признао Титову власт

Kоментари (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 29 август 2016 08:28
Иоанн Дубињин
"...краљ Петар II одузео команду Дражи и признао Титову власт..." Колико знам, никада није објављен факсимил те краљеве одлуке/наредбе... такође никада није јасно и документовано речено и објављено о формирању Краљевског Намесништва и краљевој - шта? Абдикацији? У чију корист? На крају смо видели да је све смућено у корист комунистичких бандита који су и после рата наставили са крвавим обрачунима са становништвом, дивљачки намештеним и фалсификованим изборима уз невиђено насиље током предизборне кампање и деценијама страховладе што је иза свега на крају оставило духовну и политичку пустош. Знам да ћете рећи да су Енглези криви за све то - али ипак узмите огледалце у руке и добро се погледајте.
Препоруке:
33
19
2 понедељак, 29 август 2016 08:37
Pozdravi kući
Na slici: jugoslovenski tinejdzer u vlasti engleske bitange.
Препоруке:
56
8
3 понедељак, 29 август 2016 09:53
Englezi "zeznuli" četnike
Pametnome dosta!
Препоруке:
31
3
4 понедељак, 29 август 2016 10:02
Бошко
На захтев избегличке југословенске владе, која је то учинила под притиском британског премијера Винстона Черчила (јер поред V1 ракета почеле су да падају и V2 по Британији), краљ Југославије Петар II је у одузео команду Михаиловићу и признао Тита и забрањену терористичку антиСрпску комунистичку партију.

Велика Британија приморала и самог југословенског краља, који је тако учествовао у сопственој смени и успостављању титоистичког злочиначког окупаторског режима.
На "страну" што је Британија и финансирала и логистички подржала 27. марта 1941 војни пуч премештајући тежиште Хитлерове пажње опет на Балкан уместо на Британију
1995 - Руководства СР Југославије и Републике Српске договорила су се о формирању јединствене делегације за предстојеће мировне преговоре о Босни, са Слободаном Милошевићем, тада председником Србије на челу.
Није им била доста издаја Срба из хрватске него су га звали да и њих прода у Дејтону.

Надам се да бар сада увиђају грешку.
Препоруке:
16
12
5 понедељак, 29 август 2016 10:13
Форевер Јанг
"Од оца је остануло сину"!
Препоруке:
16
0
6 понедељак, 29 август 2016 10:13
Prečanin
@Pozdravi kući
Na slici: jugoslovenski tinejdzer u vlasti engleske bitange."

A ja na toj slici vidim dva nikogovića.
Препоруке:
25
13
7 понедељак, 29 август 2016 10:17
Бошко
2000 - Окружно јавно тужилаштво у Београду подигло је оптужнице против 14 западних лидера, због ратних злочина током НАТО агресије на Србију, односно СРЈ, у пролеће 1999
Последњи покушај комунистичког апаратчика годину ипо дана касније, да и поред издаје Срба у словенији, хрватској, босни и капитулације 9. јуна 1999 године и предаје Косова НАТО окупатору и шиптарским терористима

да представни свој комунистички режим као и даље "патриотски"

Обзиром да му је "рејтинг" и даље био исувише мали

јер је власт још 1997 морао да подели са "патриотама радикалима" Шешеља, Вучића и Николића и да издају Косово заједно

одлучио је да "покрене тужбу" за интелектуално инфантилне, и "подигне себи рејтинг" "патриоте"

обзиром да је већ ликвидирао (у својој глави) јединог могућег "противника" који може да га победи на изборима "свог идеолошког оца" Стамболића чији је полтрон био деценијама и кога је пратио деценијама на упражњеним функцијама
Препоруке:
14
20
8 понедељак, 29 август 2016 10:34
како бити херој у ова шугава времена
То су била херојска времена, када нам је лично командовао енглески Прајм-Министар.
А данас? Данас беспоговорно исвршавамо команде замениковог-помоћника-првог-секретара.
Препоруке:
24
3
9 понедељак, 29 август 2016 10:55
Politički legitimitet?
На данашњи дан 1944 - На захтев избегличке југословенске владе, која је то учинила под притиском британског премијера Винстона Черчила, краљ Југославије Петар II је у Другом светском рату одузео команду Драгољубу Дражи Михаиловићу и признао Јосипа Броза Тита за јединог вођу југословенских снага отпора немачкој окупационој сили.



Znači Tito nije bio politički "uzurpator", legitimitet mu je potvrdio i sam kralj Kraljevine Jugoslavije?
Препоруке:
30
8
10 понедељак, 29 август 2016 10:57
jasno
po nalogu Cercila, Juga je predana Valteru Veissu ili Josipu Brozu, americkom drzavljaninu, poreklom iz Poljske. Dvostrukom agentu. Da bi se zeznuli Sovjeti i da bi se izuzetno vazan Balkan zdrzao pod paskom Britanaca.Kasnije je taj agent po nalogu Britanaca osnovao i pokret nesvrstanih kako bi na odcepljene kolonije Britanci preko osnivaca nesvrstanih i dalje imali otecaj.
Препоруке:
30
12
11 понедељак, 29 август 2016 11:07
jasno
kao i u prvom svetskom ratu, trebala je zajednicka drzava juznih Slavena, da bi se zlocini stavili pod tepih i da se ne bi obnavljao utecaj Germana, odnosno Habsburske monarhije ili da se ne bi uspostavio Sovjetski teritorij na Balkanu. Kralj nije dolazio u obzir jer je pobegao, pa su morali naci nekog drugog iz svog bogatog spijunskog arsenala, za privremeno resenje. Odabrali su komunistu da bi prevarili Sovjete. Do prve sledece prilike.
Препоруке:
26
5
12 понедељак, 29 август 2016 11:07
кумовао Черчил на основу договора са Јалте:Черчил,Стаљин,Рузвелт
Черчил и Броз су били у истој,тада тајној организацији.
Прецизније,Черчил га је препоручио.
препорука:
Dr Veljko Đurić Mišina
"Ovaj tekst nema pretenzije da sudi već da podseti na činjenice koje je istoriografija potvrdila".

Tekst pod nazivom "Drug Tito" i "Čiča Draža" objavljen je u celosti na sajtu: Sedma sila dana 22.07.2013.
http://www.riznicasrpska.net/istorija/index.php?topic=71.0
Препоруке:
7
10
13 понедељак, 29 август 2016 11:09
сизиф
@Иоанн Дубињин
На крају смо видели да је све смућено у корист комунистичких бандита који су и после рата наставили са крвавим обрачунима са становништвом, дивљачки намештеним и фалсификованим изборима уз невиђено насиље током предизборне кампање и деценијама страховладе што је иза свега на крају оставило духовну и политичку пустош.

Не разумем зашто сте толико навалили на некакве "комунистичке бандите".

Ово је написано у Недићевој Србији после Авноја.
"Ovo nekoliko Hrvata, članova Titove vlade, dopušta verovanje da se šareno hrvatsko društvo okupilo „u vladi oslobođene teritorije” sa posebnim političkim ciljevima, iza kojih stoji i poglavnik i cela Hrvatska zajedno sa dr Vlatkom Mačekom."
"zar se samo po sebi ne nameće uverenje da ceo komunističko-partizanski pokret na jugoslovenskoj teritoriji moralno i materijalno pomaže zvanični Zagreb."
Препоруке:
12
8
14 понедељак, 29 август 2016 11:11
negi
Ne znam da li je Petar II Karađorđević ovu odluku doneo pod pritiskom Engleza i Čerčila,ali znam da je ovom odlukom porodicu Karađorđević isključio iz bilo kakve priče o srpskom prestolu a Dražu osudio na smrt. Tito i komunisti su bili samo egzekutori.Nikad više ni jedan Karađorđević neće vladati Srbijom!
Препоруке:
31
4
15 понедељак, 29 август 2016 11:58
Žalosna sova
Draža je bio gotov onog dana kada je doneta odluka da se saveznici ne iskrcaju na Balkan, nego na Siciliju.Na pitanje jednoga lorda šta će biti sa srpskim narodom pod komunistima, Čerčil je odgovorio "šta se to vas tiče, nećete vi živeti tamo".Sreća da je bravar Joža bio na svoju ruku,hedonista koji je voleo glamur i svetsku slavu, inače bi Srbi završili kao Tuta Bugarin, oni kod Nikolae Čušesku ili kao oni kod Enver Hodže.Sada sami odlučujemo o svojoj sudbini, stvar je samo da pametno izaberemo.Tu smo svetski prvaci. Sloba, pa naš Zoki, Tadić, i na kraju Vučić kao puding od vanile "Dr.Oetker".Nije isključeno da na sledećim izborima pobedi Zukorlić ako se Arapi malo više potrude i odreše kesu za kupovinu srpskih njiva, kao arnauti na primer.
Препоруке:
26
4
16 понедељак, 29 август 2016 12:09
koba
@Иоанн Дубињин

Vest je tačna. Postojao je radio i moj otac je to slušao sopstvenim ušima. Slušao sam te priče od starijih kao dete.
Kralj Petar je tražio da se Četnici stave pod komandu maršala Tita ili bar da mu borbu ne ometaju.

Verovatno je već bila odlučena sudbina Jugoslavije i Kralj je to znao. Da je tako Draža učinio bilo bi bolje za srpski narod, ne bi bio izložen onako surovom progonu i stradanju posle 1945.

Ustaše, su naprimer, preko noći zamenile slovo U sa petokrakom i spasile sebe i svoj narod. A pod petokrakom su radile sve ono srpskom narodu kao i kada su nosili ustaška obeležja.
Препоруке:
21
7
17 понедељак, 29 август 2016 12:25
negi
@Žalosna sova Draža je bio gotov onog trenutka kada je usvojio parolu, "Za kralja i otadžbinu".E,pa taj kralj mu je došao glave!
Препоруке:
25
7
18 понедељак, 29 август 2016 12:37
Dosta s tim "nakon, nakon, nakon..."
Boško, piše se "s obzirom" a ne "obzirom", kao "s razlogom" a ne "razlogom", "s pažnjom" a ne "pažnjom". Mnogo je ljudi koji pišu "obzirom" i niko više u Srbiji ne govori "posle toga" nego "nakon čega", odnekud stiglo iz Hrvatske. Kako možete da budete toliko nepismeni i smešni? A tek ovo "nakon što je", katastrofa. Na primer, "kad je shvatio" ili "pošto je shvatio", u Srbiji se danas govori i piše "nakon što je shvatio". Onda vam đavo kriv za sve, a ni jezik srpski ne umete da čuvate. Svi "veliki Srbi" sada govore i pišu - nakon. A ja i dalje teram "Posle izgubljene bitke svi su generali pametni", a ne nakon i "Posle svega ja volim njega", a ne nakon.
Препоруке:
21
7
19 понедељак, 29 август 2016 12:45
Prečanin
Иоанн Дубињин
"...краљ Петар II одузео команду Дражи и признао Титову власт..." Колико знам, никада није објављен факсимил те краљеве одлуке/наредбе"

Čuo je Draža preko radija ("odleteo avionom pa se javlja radionom".) Svoje grehe platiće kasnije ne više mladi Petar II neizmernim poniženjima.
@negi
Draža je bio gotov kada je usvojio parolu, "Za kralja i otadžbinu".E,pa taj kralj mu je došao glave!"

i zato, između ostalog


"Nikad više ni jedan Karađorđević neće vladati Srbijom!"
Da li kažem nešto netačno ako podsećam da je Karađorđe pobegao posle sloma Prvog srpskog ustanka? Da je kralj Petar Prvi napustio zemlju 1915 povlačeći se s vojskom preko Albanije? Da je kralj Petar II pobegao iz zemlje posle sloma u aprilskom ratu 41? Karađorđevići zakuvaju, pa beže. Ambiciozni a nesposobni i nedorasli.
Препоруке:
22
6
20 понедељак, 29 август 2016 13:22
У депресији
Драги коментатори,
прочитајте "Службене новине Краљевине Југославије" - ратно издање, број 20/1944 од 25. октобра 1944. године, па се онда латите тастатуре.

Нама се дешава се ово што нам се дешава јер се не хватамо књиге. Окружени смо информацијама, а знања нигде.

И онда се чудимо како је Вучић на власти.
Препоруке:
18
2
21 понедељак, 29 август 2016 13:53
Бошко
Dosta s tim "nakon, nakon, nakon..."
Boško, piše se "s obzirom" a ne "obzirom", kao "s razlogom" a ne "razlogom", "s pažnjom" a ne "pažnjom".
Само показујеш врхунац незнања.
Човек када први пут "уђе у неко друштво" прочита правила.
За интернет већ деценијама постоји писано правило које се зове Netiquette
Netiquette covers both common courtesy online and the informal "rules of the road" of cyberspace.
Све "твоје примедбе" су тривијалне и у супротности са Netiquette
а друго ниси приметио (од "дрвета" не видиш "шуму") ја све своје комнетаре покушавам да "пишем народским језиком" интелектуално инфантилних и функционално неписмених да би лакше схватили.
Образовани интелектуалци уопште немају потребе да читају моје коментаре,
јер ако ако морају
онда нису ни интелектуалци а ни образовани, са минимумом логике и логичког закључивања узрочно-последичних догађаја на које су моји коментари углавном фокусирани.
Препоруке:
4
14
22 понедељак, 29 август 2016 14:36
Радгост
1949-СССР је извео прву експлозију атомске бомбе.
-
Пре тога,САД су предложиле УН "Plan Baruch"(Барух писац плана)међународну контролу атомске енергије-према којему је сваки нуклеарни посао у свету-сировине,истраживања, погони ...морао да буде изузет из контроле појединих земаља и стављен под контролу светских "власти" које ће једино имати право управљања атомском енергијом; орган у којем ниједна земља неђе имати право вета.Кад се тај механизам спроведе САД ће размотрити пружа ли довољне гаранције да би се могле одрећи свог оружја.

За СССР значи:Све своје атомске ресурсе и могућност да произведе Абомбу као и могућност мировне употребе енергије-повери органу у којем ће САД увек имати већину а СССР бити лишен вета које је било његова заштита у УН.

" Plan Baruch" значио је исто што и дати у руке САД све оно што у свету има везе с атомском енергијом,па према томе легализовати и продужити њихов монопол.
(Ђузепе Бофа-Историја СССРа)
Препоруке:
8
0
23 понедељак, 29 август 2016 15:35
мица домаћица
Бошко необразовани људи ништа не читају, а камоли твоје коментаре, а погрешно насађени образовани људи читају све погрешно.
Зашто је краљ Петар подржао Тита? Зато што је био буквално принуђен присилом на то. Ко га је на то принудио? Черчил. Толико о нашим савезницима Енглезима.
Али сви смо ми по мало комунисти, па волимо да мрзимо? Што јес јес.
Препоруке:
10
4
24 понедељак, 29 август 2016 16:47
Molba
Molio bih cenjene čitaoce koji pobliže nešto znaju o razlozima zbog kojih je kralj donio ovakvu odluku, da nešto o tome ovde naapišu uz navođenje izvora.

Prvenstveno, da li je to uopšte poznato o kakvom se pritisku radi

Da li su kralj ili njegovi potomci o tome ikada nešto napisali ili usmeno rekli

Da li bi neko još mogao da bude upoznat sa detaljima tog pritiska

Za mene je iskreno ova odluka tako čudna da uopšte ne mogu da shvatim kako je to moglo da se desi

hvala unapred svima koji pomognu u rasvetljavanju ovih značajnih činjenica
Препоруке:
8
2
25 понедељак, 29 август 2016 17:19
чисто онако
1. W. Churchill: „The second World War“, Cassel London 1952, book nr. V.

2 Исто

3 Тодор К. Милићевић: „Из недавне прошлости“, Цирих, 1977.

4 Исто

5 Wilfred von Hahn: „Panzer am Balkan“, Berlin, 1941.

6 Исто

7 Поезија и Проза: „Притисак енглеског премијера на краља Петра Другог“, Цирих, 1978.

8 Тодор К. Милићевић: „Из недавне прошлости“, Цирих, 1977.

9 Поезија и Проза: „Притисак енглеског премијера на краља Петра Другог“, Цирих, 1978

10 Коста Ст. Павловић: „Професор Јовановић ( Разговори Слободана Јовановића )“, Лондон, 1965.

11 Тодор К. Милићевић: „Моји разговори са Њ. В. краљем Петром Другим“, Берн, 1957.

12 Бранко Лазић: „Трагедија ћенерала Михаиловића“, Швајцарска, 1946.

13 Коста Ст. Павловић: „Професор Јовановић ( Разговори Слободана Јовановића )“, Лондон, 1965.

14 Драгиша Васић, „Одабрана дела“, Београд, 1990.
Препоруке:
5
1
26 понедељак, 29 август 2016 18:19
Бодљикаво прасе
@Molba
Нема ту ништа чудно, најбитнији услов за британску подршку (а и за остале савезнике) је био прост: ко тамани највише Немаца или бар ко им највише смета? Дража и његова стража је углавном чучала по шумама и вртела јагњетину јуначки се храбрила како ће разбити Немце чим се Савезници искрцају а успут за које туце немачке муниције и немачких пушака учествовали у лову на партизане,немилосрдно истребљујући њихове симпатизере и породице. Схватили Енглези да их четници завлаче и то је то...
Препоруке:
7
11
27 понедељак, 29 август 2016 18:33
Ернан Кортес
након, након, након:
Хвала Вам за коментар, али верујте ми, борба је изгубљена. Онај ко не поштује свој језик, нема будућности, што се нама Србима и показује у стварности. И нисте сами у тој жељи да се сачува наш језик, али... Ево детаља;
Пре неколико година разговарам са једним нашим веома угледним новинаром, и замерам му на томе што пише "након" а не "после". Одговара ми да сам задрта Србенда, и томе слично. Ја га позивам на пиће, а он каже; "не могу сад, видимо се после посла". Ја му кажем; "мислиш након посла". А он ћути к'о заливен.
Сутра у његовом тексту стоји три пута "након" и ни једном "после".
А има и оно "заредом" уместо "узастопно". О томе други пут.
Свако Вам добро.
П.С. Господине Бошко, коментари су Вам увек одлични, садржајни и тачни, али све док не пређете на лични план у одговору другим читаоцима. А то Вам уопште није потребно. Чувајте снагу за откривање истине, а не за бескорисне сукобе.
Свако Вам добро.
Препоруке:
10
2
28 понедељак, 29 август 2016 18:42
negi
Ne radi se ovde da li je on( i izbeglička vlada) doneo odluku pod pritiskom ili bez pritiska(naravno da je doneo pod pritiskom) nego da kao suveren jedne države takvu odluku nije smeo da donese.Nije se ovde radilo o njegovom dupetu već o sudbini jednog naroda i jednog pokreta koji je četiri godine pružao otpor ne priznajući kapitulaciju pred neprijatelje,jedini u okupiranoj Evropi(komunisti su to uradili tek po napadu Nemačke na SSSR).Karađorđevići samo zbog ovog čina ne zaslužuju da im se ime spomene u srpskom narodu a kamoli nešto drugo.
Препоруке:
7
4
29 понедељак, 29 август 2016 18:51
сваком према заслузи
@Бодљикаво прасе
Нема ту ништа чудно, најбитнији услов за британску подршку (а и за остале савезнике) је био прост: ко тамани највише Немаца или бар ко им највише смета?

Одмерили су ко је највише сметао Немцима па њега довели на власт после рата. Врло изражен осећај за правду :)
Препоруке:
3
3
30 понедељак, 29 август 2016 19:20
negi
@Bodljikavo prase "Ko tamani najviše Nemce",taj uslov nikad nije postojao a i komunisti se u tom "tamanjenju Nemaca i njihovih saveznika" nisu proslavili. Englezi su imali cilj da što više neprijateljskih vojnika bude vezano za teritoriju Balkana i to je Draža i njegov pokret ne priznavanjem kapitulacije i ustankom uradio. Tragično je da su se Rusi(po nekim istoričarima koji su imali pristup ruskim arhivama)više zalagali da spasu život Draži nego Engleska vlada i kralj.
Препоруке:
7
4
31 понедељак, 29 август 2016 19:54
brzi
@negi

Četnici su izgubili podržku zapadnih saveznika sa dolazkom zapadnih misija u štabove odporaša protiv Nemaca, kde su se uverili da su četnici logistično snabdevani od strane Nedića, vođe nemačke quizlinške uprave Srbije i d au četničkom pokretu nema jedinstvene komande( sva četrica Mihajlović, Pečanac, Djurišić i Djujić su večinu operacija vodili bez ikakvih izmena informacija o događanju na terenu pojedinih komandanata).
Sve to su razlogi zašto je zapad digao ruke od četnika u Kraljevini Jugoslaviji i podržao partizane JBT-ja koji su bili čvrsto u njegovim rukama jer je imao izrađenu rukovodeču piramidu i tako kontrolu nad kompletnim pokretom. Sve ostalo su bajke jer saveznici na toj teritoriji nisu trebali vojske nego gverilce koji če praviti štetu nemcima šta se na kraju i iskazalo kao tačno jer su ravninske delove države oslobodili rusi a brdovite prekomorske brigade poslate sa zapada.
Препоруке:
5
5
32 понедељак, 29 август 2016 20:09
@Бодљикаво прасе @ Molba
"... најбитнији услов за британску подршку (а и за остале савезнике) је био прост: ко тамани највише Немаца".

НАЈБИТНИЈИ УСЛОВ ЗА БРИТАНСКУ ПОДРШКУ ЈЕ БИО КО ТАМАНИ НАЈВИШЕ СРБА.
Британци и савезници су у том циљу користили два метода 1. бомбардовање српских градова и 2. подршка партизанима који су ликвидацијом једног Немца омогућавали да буде стрељано 100 Срба. Као рационалан свет, Британци и остали "савезници" су брзо увидели да је овај други начин много ефикаснији и по њих јефтинији.
Препоруке:
9
5
33 понедељак, 29 август 2016 20:24
Речник САНУ
Код одреднице "након" за пример су узети, поред осталог:
Ћоровић Светозар, Продановић Јаша, Руварац Иларион, "Српске народне пјесме, скупио и на свијет издао Вук Стеф. Караџић", Игњатовић Јаков, "Крстић др Никола - Историја српског народа, у Београду 1873.", "Вила, лист за забаву, књижевност и науку, у Београду 1868."
Препоруке:
2
1
34 понедељак, 29 август 2016 20:41
Радгост
краљ Петар II одузео команду Дражи и признао Титову власт
-
По причи Маклина-краљу Петру 2-пилоту, помињана је 1943. могућност да ступи у Титову ратну авијацију! Кум његов краљ Џорџ,истовремено настојао да га одврати од женидбе у ратно време.И зато га,сви се сложили, упутили у Каиро-да чека одлазак код Тита(био против његовог доласка), и да заборави на женидбу.Неколико недеља је била узбуна у НДХ код Титових и Павелићевих кад је СОЕ из Каира јавио Маклину а он Титу-да следећих дана кад временске прилике дозволе летење- стиже King.Настала општа пометња,записао Маклин.И заиста,на аеродром Ливањско поље је стигао King,Британац-командос.
Онда је Титу лакнуло (нисам нашао податке како је било Павелићу,јер радно место краља НДХ није било попуњено);опустио се и орасположио са Маклином уз шљивовицу(сам Маклин често помиње шљововицу,нисам измислио).
Затим су младом краљу дозволили да се из Каира врати у Лондон и да се ожени.
Узгред је Дражи одузео команду и признао Титову власт.
Препоруке:
3
1
35 понедељак, 29 август 2016 20:41
Бодљикаво прасе
@сваком према заслузи
Што оно рекао Мирослав Лазански, коначна пресуда савезника је била овако: "спасао си пилоте (Дража),ево медаља, борили сте против Немаца (Тито) ево вам држава". Да ли је то праведно? Ко ће га знати.

@negi
Не мислим ни ја да су се комунисти прославили бројем рецки на кундацима за сваког убијеног Швабу али и тај скромни учинак је био већи у поређењу са Дражом и његовом стражом. Поента је у следећем: Немци и четници јесу се сматрали непријатељима али су,бивајући радикално анти-комунистички расположени, на тој бази нашли простора за сарадњу у покушају да елиминишу партизане и због тога остали углавном неактивни у борби против Немаца, док су деклеративно изјашњавали против њих па понекад и предузимајући неке акције. Дража је мислио да ће му се зарад анти-комунизма опростити шуровање са Немцима. То је била врста двоструке игре од стране Драже коју Енглези нису хтели да толеришу и то је био крај четничке приче.
Препоруке:
4
5
36 понедељак, 29 август 2016 20:51
@Бошко, понедељак 10:17
"Последњи покушај комунистичког апаратчика... да и поред издаје Срба у словенији, хрватској, босни и капитулације 9. јуна 1999 године и предаје Косова НАТО окупатору..."

Бошко, па зашто нисте својевремено обавестили Милошевића да је он заправо председник Југославије и главни заповедник Југословенске народне армије?
Он то изгледа уопште није знао. Изгледа да је мислио да је само председник Србије. А да је знао да је председник СФРЈ и главнокомандујући ЈНА, можда би наредио јуриш југословенској војсци и средио прилике у Словенији, Хрватској, БиХ.
А што се тиче Косова, још увек имате времена да обавестите УН и међународну јавност да је Милошевић предао Косово тако да нема потребе да се сви ти међународни званичници замајавају са Србијом и Косовом у стилу - хоће бити, неће бити. Милошевић је то предао и готово.
Препоруке:
7
5
37 понедељак, 29 август 2016 20:54
Бодљикаво прасе
@@Бодљикаво прасе @ Molba
Да ти ја нешто кажем, све је то Черчилова освета за краља Милана који је на кварно "оплодио" његову мајку па је онда збрисао оставивши је уцвељену и осрамоћену.Уместо да буде српски краљ по праву Божјем и људском, остаде сироти Черчил да буде неки грљави лорд од Марлбороа...
Препоруке:
1
9
38 понедељак, 29 август 2016 21:58
Сељак Беземљаш
понедељак, 29 август 2016 20:41 Бодљикаво прасе
@сваком према заслузи
Што оно рекао Мирослав Лазански, коначна пресуда савезника је била овако: "спасао си пилоте (Дража),ево медаља, борили сте против Немаца (Тито) ево вам држава".

Цитирајући мудре мисли Мирослава Лазанског сврстали сте се у интелектуалну већину у Србији.Истрошене и потрошене пароле, полуистине,фразе...Не бих вас ни приметио у тој гомили (као да их је један ..... правио каже један мој пријатељ)али не могу да верујем да је Србија и сада пуна детињастог схватања света.
Препоруке:
4
2
39 понедељак, 29 август 2016 22:17
Сељак Беземљаш
Бирајући 1943.г.комунисте (Тита)Черчил је изабрао тројанског коња у Стаљиновој уместо правог коња у својој штали.

Слабљење Турске доводи Србе у домен енглеске политике.Нема српске државе,ако Срби направе темељ нема ширења на територије са српском већином, ако се деси то деси нема државе, (Југославије) под српским вођством.То је више од два века енглеска политика условљена енглеским интересима.
Ко је могао боље да заштити енглеске интересе од националне политике Комунистичке партије Југославије.
Диктатура пролетаријата у комбинацији са америчким доларима моћно је оружје .
Препоруке:
4
4
40 понедељак, 29 август 2016 22:18
negi
@Bodljikavo prase Bespredmetno je raspravljati ako polaziš od toga da je Draža sarađivao sa Nemcima i to sa sve savezničkom misijom u svom štabu.Verovatno je zato pet godina spavao po šumi.Ja ti samo napominjem posledice koje su nastale odlukom kralja da podrži Tita.Tito i njegov pokret ničim nije zaslužio da bude priznat od saveznika.Veći deo rata su bežali pred Nemcima i bili u defanzivi.Jedina ofanzivna operacija je desant na Dedinje i Beograd posle prolaska Crvene armije.Sve ostalo su filmovi Hajrudina Krvavca i Veljka Bulajića.
Препоруке:
9
3
41 понедељак, 29 август 2016 22:38
@Бодљикаво прасе @ negi, понедељак 20: 41
(1)
„Дража је мислио да ће му се зарад анти-комунизма опростити шуровање са Немцима. То је била врста двоструке игре од стране Драже коју Енглези нису хтели да толеришу и то је био крај четничке приче.“

Познато је да Енглези увек играју отвореним картама. Нема код њих шуровања, игре испод жита, смештања иза леђа. Истина, да би избегли рат, шуровали су са Немцима у Минхену и сместили Чесима али добро, десило се.

А што се тиче четника који су били прилично неактивни у борби против Немаца, Дражин проблем је што је веровао да једна српска глава вреди колико и једна француска. Како то? Па једноставно. Два Француза, обоје комунисти, убили су два немачка војника, једног у Паризу 21. августа а другог у Нанту 19. октобра ‘41.
Препоруке:
1
5
42 понедељак, 29 август 2016 22:42
@Бодљикаво прасе @ negi, понедељак 20: 41
(2)
Уследиле су репресалије и Немци су 22. октобра стрељали 50 таоца за убиство ова два Немца. Већ сутрадан, 23. октобра '41, де Гол се преко радиja обратио Французима из Лондона следећим речима: „Оправдано је да Французи убијају Немце. Али у сваком рату постоји тактика. А ратом Француске против Немаца морају руководити они чија је то дужност. То смо ја и Национални комитет. Зато сви борци, и они у земљи и они ван Француске, морају следити наше упутство – НЕ УБИЈАЈТЕ НЕМЦЕ из једног јединог али суштинског разлога – несразмера у моћи је таква да ће непријатељ одговорити масакром наших људи. Кад за то дође време, ми ћемо заједно са нашим савезницима прећи у напад. А дотле – припреме и стрпљење“.
Препоруке:
4
2
43 понедељак, 29 август 2016 23:39
Бодљикаво прасе
@Сељак Беземљаш
Колико је мени познато,годинама на овом сајту постављате Ваше историјске анализе и тумачења која се могу свести у на просту идеју: Ватикан, Енглези, Коминтерна, комунисти, масони и Илуминати вазда удружени у завери против српског народа. Врло оригинално, нема шта, прави пример размишљања ван калупа и демонстрација аналитичког ума. У Србији је данас права инфлација таквих мислилаца.

@negi
Слажем се да је свака даља расправа беспредметна.
Препоруке:
3
2
44 понедељак, 29 август 2016 23:52
@Бодљикаво прасе
(3)
И тако су Французи били стрпљиви и припремали се. Енглези су о тим припремама снимили и серију "Ало, Ало". Па то значи да су Британци били нестрпљиви и одмах кренули у борбу против Сила Осовине. Како се узме. У борбу су одмах кренули војници Комонвелта - Индуси, Аустралијанци, Канађани... али, не треба бити ситничар - то се све рачунало као енглеска војска.
Све у свему најнестрпљивији су били Титови партизани. Вероватно су имали разлоге за то.
Препоруке:
5
1
45 понедељак, 29 август 2016 23:55
Drug TITO
A, i ja koju. Može?
Uzbeglička je vlada, dakle, u Londonu. Kralju Petru II niko nije saopštio ono što je kao suveren morao od svoje diplomatije doznati. Šta njega, pa i celu Vadu čeka kod domaćina. U to vreme kraljica je vozač ambulantnih kola u Britanskoj vojsci. Kakva je to bila imperija nad kojom Sunce nikada ne zalazi? Moćna, bogata?
Nikako!
U avgustu 1940 ser Kinsli Vud upoznaje Kabinet da je Britanija pred bankrotom. I Čerčil odmah šalje delegaciju u SAD da unovči ono što se je moglo Amerikancima prodati. Prtojekte radara, mlaznih motora i nove eksplozive. On kaže na kraju rata:
"Britaniji ne samo da je odrana koža, ona je filetirana do kostiju"
Svaki peti Englez doslovno preživljava samo od pomoći SAD. A Džerald Hodson bogati i uticajni novinar piše 24. avgusta 1945.
"Rat je završen ali mi živimo još u ratnim uslovima, 5 puta manje izvozimo a 5 puta više uvozimo nego pre rata. Obroci su nam smanjeni na 1500 kalorija dnevno, tek nešto više nego u razorenoj Nemačkoj"...
Препоруке:
4
4
46 понедељак, 29 август 2016 23:57
Drug TITO
Ne zaboravite da je na konferenciji u Teheranu Čerčil marginalizovan. Da su Ruzvelt i Staljin tajnom diplomatijom nastojali da ga potpuno marginalizuju. Na konferenciji na Jalti to je već bilo očigledno.
Nemačka je bila protivnik Britanije. Sa takvim četničkim pokretom koji je Draža predvodio Nemci su ih imali uvek sigurne saveznike na svojoj strani u svim velikim ratnim operacijama u okupiranoj Jugoslaviji.
Najmanje što je Čerčilu trebalo, a uvek su on i britanska kruna držali stranu kralju Petru, je nedostatak lojalnosti i misteriozne smrti dva engleska obaveštajca, emisara među Ravnogorcima (naći ću, mnogo je knjiga koje treba pročitati da bih izvore naveo, a sada je vreme kada studentima dajem časove matematike)
Dakle nije bilo lojalnosti Britaniji koja je bila u izvanredno teškoj situaciji.
Čerčila je dodatno uznemirilo stanje koje je zatekao u Italiji. U Napulju je više od milion gladnih, većinom izbeglica, među kojima se strelovito šire kolera i polne bolesti.
Препоруке:
4
5
47 уторак, 30 август 2016 00:00
Drug TITO
Mnogo brže nego u srednjem veku.
Mogućnost da se takvo stanje prenese na bankrotiranu Britaniju nije mogao da zamisli ranije. Sada ga je užasavalo. Odlućio je da podrži svoje ideološke neprijatelje koji se, nije sporno, bore protiv Vermahta. Partizane.
To je i učinio. Kraj znamo.
Sa pratizanskim pokretom imao je značajan vid saradnje.
Blajburg. Pred gradom je pobijena ustaška Crna legija u begu i deo građana Hrvata koji nisu bili zločinci. Ali i izvestan neutvrđeni broj crnogorskih i manji broj srpskih četnika, uglavnom Pećanca, pa Nedićevaca, Ljotićevaca i belogardejaca Rusa.
I sukob oko Trsta.
Ipak, šta mi od ovog teksta imamo? Da se vi, komentatori sporite samnom zbog različitog viđenja stvari i zato što su nam simpatije na različitim stranama?
Može, ako vam pričinjava zadovoljstvo, i ako ja imam malo vremena za odgovor.
Ne, to su jalove raprave. Imajte u vidu sadašnje stanje Srbije.
Pominje se kralj Petar. Razmislite o formi države Srbije da je kralj ostao u zemlji.
Препоруке:
2
0
48 уторак, 30 август 2016 00:03
Drug TITO
Ali bežanje u London bilo je sramno.
Ja sada govorim o jugoslovenskom zlatu. Hoće li se znati istina o avionu koji iz Nikšića nije mogao da poleti od prevelikoh tereta zlatnih poluga i podgojenih ministara. A maloletnom kralju podmetnuli su još i ljubavnicu. Pa svi u London.
Ako se i ne raspetlja sudbina ranijeg zlata, jesu li ga zaplenile ustaše ili crnogorski separatisti, crne slutnje i sumnje koje se kao požar šire da zlata naše sadašnje drzave Srbije nema i da niko ne zna gde je ne daju mi mira (ako smatrate da odstupam od teme, niste u pravu)
To znači da ni ja ni ti koji ovo čitaš ne postojimo. I da smo važni kao logoraši Aušvica. Samo smo brojevi. Bez zlata nema ni dinara. Bez toga ni jedno posedovanje predmeta nema smisla. Vaši auti, stanovi, kuće vikendice, švalerke, bela tehnika, to ne postoji. Ne postoje ni vaša deca, ni njihove karijere, ni njihova deca. Možda kažete da postoje Vlada i ministri za koje važe drugi odnosi. Ne. Ni oni ne postoje.
Препоруке:
2
0
49 уторак, 30 август 2016 00:05
Drug TITO
Zato ne dajmo državno zlato! Ovde, u Boru, sve više raste otpor onih koji se ne daju sadašnjoj vlasti. Neka je tako i kod vas.
Čerčila, Kralja, Dražu i Tita odavno nema.
Čak nam i istina o njima više nije presudna. Ali šta ćemo bez zlata?
Препоруке:
1
0
50 уторак, 30 август 2016 00:57
За друга Тита
Услед кризе која је почела 1929. у САД и траје све до 1939., Америка повлачи свој капитал из европских земаља што изазива општи хаос. Већ задужена, а не могавши да поврати капитал већински уложен у Немачку, В.Британија напушта златни стандард, фунта девалвира 40% што изазива даљи хаос у тридесетак земаља чије валуте су биле везане за фунту. Покушај да проблем реше девалвацијама само је заоштрио кризу.
У општем монетарном расулу, међународна трговина је практично замрла. Дакле, криза и сиромаштво владају подједнако Европом и САД. Енглеска ту није никакав изузетак. Примедба - рат је завршен а ми још живимо у ратним условима – је најблаже речено смешна. Није јасно зашто сте је цитирали. Па разуме се да после 4 године разарања и десетина милиона страдалих, расељених, бескућника, деце без родитеља – ниједна земља није сутрадан по склопљеном примирју могла да почне живот у благостању као да рата није било.
Препоруке:
2
1
51 уторак, 30 август 2016 07:49
таман како смо заслужили
Ма Черчил је био светац, предлажем да му подигнемо споменик.
Препоруке:
0
0
52 уторак, 30 август 2016 10:39
negi
@Bodljikavo prase Šta ti znači reč,"šurovao sa Nemcima"?Šta znači reč šurovao?Pa da je hteo da šuruje ne bi se odmentuo u šumu!Od koga se odmetnuo u šumu? Zašto nije priznao kapitulaciju Jugoslovenske vojske(ne države)? Zašto to isto nisu uradili odmah Tito i komunisti nego sačekali da Hitler napadne SSSR i da im Staljin izda nalog?Gde god se započne ozbiljna rasprava o pokretu Draže Mihailović pojave se sledbenici komunista da nam rastumače.Vrh komunista za vreme II sv.rata je priznao da je prvi cilj bio komunistička revolucija, a sredstvo antifašistička borba(memoari Svetozara Vukmanovića Tempa izdati još dok je Tito bio živ).Da nije bilo tog cilja i napada Hitlera na SSSR ne bi bilo ni "ustanka" komunista. Koja je uloga komunista bila u napadu Nemaca na Jugoslaviju,da nisu možda branili državu i narod?! Zato gospodo draga komunisti,manite se rasprave o vašem poštenju i dobrim namerama tokom rata.Draža je vodio moralniju i ispravniju borbu od vas, da bi zaslužio onakvu sudbinu
Препоруке:
4
1
53 уторак, 30 август 2016 13:49
Черчил, Дража и савезничка принципијелност (1)
Ево шта је Черчил изјавио о Мусолинију у говору објављеном 15. јануара 1927:

„Генијалност Римљана коју оличава Бенито Мусолини, највећи живи законодавац, доказ је за многе народе да је могуће одупрети се комунизму. Мусолини је трасирао пут којим један народ може да иде ако има храбре вође. Са фашистичким режимом он је створио смерницу коју земље ангажоване у борби против комунизма треба да следе без оклевања. Да сам Италијан, у потпуности бих подржавао Мусолинија. Он је посвећен добробити свог народа и од Италије је створио силу прихваћену и поштовану у свету повративши јој империјалну величину из прошлости“.
Препоруке:
4
0
54 уторак, 30 август 2016 13:57
Черчил, Дража и савезничка принципијелност (2)
Европа је између два рата била склона фашизму а у политичким круговима су преовладавали симпатизери Хитлера и Мусолинија.
Влада у Вишију је 26. маја 1941. установила орден L'ordre de la Francisque gallique који је додељиван за посебно уважавање политике маршала Петена. Међу носиоцима тог Вишијевско-Петеновог одликовања налазе се Франсоа Митеран, Морис Кув де Мирвил, будући председник владе код генерала де Гола, Антоан Пине и Рејмон Марселен министри такође за време председниковања генерала де Гола, затим бројни уметници и књижевници међу којима браћа Лимијер, и коначно блиски сродници неких утицајних личности из послератне Француске, што не мора ништа да значи, али да их наведем као куриозитет. То су Едмон Жискар д’Естен, отац Валери Жискар д’Естена, Жан Ведрин, отац Ибер Ведрина, Пјер Моријак, брат Франсоа Моријака, Луј Други од Монака... Укупно је одликовано 2626 особа.
(Ово се можете проверити ако се на Интернету поред Francisque gallique удари „Titulaires célèbres“
Препоруке:
4
0
55 уторак, 30 август 2016 14:01
Черчил, Дража и савезничка принципијелност (3)
Главни противник читавог евроатлантског света све до 1941. је био СССР и очекивало се да ће Хитлер и Мусолини успети да за рачун Европе и САД згазе Совјете. Међутим, нису рачунали са нацистичким лудилом - Хитлер се окренуо и против њих. Тако ови „поливени поливачи“ нису имали другог избора него да постану принудни савезници СССР-а. Све што је даље следило, па и однос Енглеске и „савезника“ према Дражи и четницима, зависило је од њихове процене које и какве уступке ће морати да учине Стаљину да читава Европа не би постала руска интересна зона. Највећу корист од те игре имала је Француска која је проглашена за победницу (???) у Другом светском рату и у том својству постала чланица Савета безбедности. Без тога, било би сувише очигледно да је читава континентална Европа била фашистичка.
Препоруке:
4
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер