петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На данашњи дан: У Вуковару формирана Комунистичка партија Југославије, почео Корејски рат, Словенија и Хрватска прогласиле независност од СФРЈ

Kоментари (50) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 25 јун 2016 09:17
Зоки
У време Социјализма(комунизма) живело се 100 пута боље него сада у капитализму.Многи воле капитализам.Ја њи да питам зашто капиталистичке државе САД,Британија,Француска,Немачка су највише дужне на свету.Оне да не пљачкају по свету одмах би банкротирале.
Препоруке:
33
9
2 субота, 25 јун 2016 09:25
svedski sto
Odaberes sta ti odgovara, a toliko dogadjaja preskocis, npr. cuvenu sjednicu KPJ, odluku o autonomnim pokrajinama i sl
Препоруке:
10
9
3 субота, 25 јун 2016 09:30
BB
Nije to bio GRAĐANSKI rat. Jer po definiciji takav rat se vodi između različitih KLASA i on se drugačije zove REVOLUCIJA. Ratovi u eks YU državi su se vodili za osvajanje (ili odbranu) teritorije. A to se vešto pokriva i maskira verom, nacijom, politikom, ideologijom, propagandom... Tako je uvek bilo - i biće!
Препоруке:
18
16
4 субота, 25 јун 2016 09:37
Lela
Југославију је растурио дивљи запад.САД : Завади па владај.
Препоруке:
29
8
5 субота, 25 јун 2016 10:12
сизиф
@Lela
Југославију је растурио дивљи запад.САД : Завади па владај.

Ви мора да нисте одавде.

1945. су 1.400.000 Словенаца, 900.000 Бошњака, 800.000 Македонаца добили право на самоопредељење и своју републику. Скоро два милиона Срба преко Дрине је још тада и заванично проглашено стоком и расподељено у хрватску и бошњачку републику.

Да су Срби, Хрвати и Бошњаци тада нормално разграничени, попут осталих европских народа уз поштовање макар минимума реципроцитета, у деловима Србије преко Дрине је још пре 90-их требало бити најмање 4 милиона Срба.

И онда неко са стране растурио ту расистичку творевину?
Препоруке:
13
25
6 субота, 25 јун 2016 10:31
моје мишљење@сизиф
Сизифе, буди увиђајан, Лела је очигледно ново лице на НСПМ, могуће да не зна, па је охрабри, све јој лепо објасни као и увек, нацртај јој и мапу да разуме, а можеш и овима пре ње појмове објаснити нарочито.
Препоруке:
5
15
7 субота, 25 јун 2016 10:39
Slavko
LELA@ Srbija da je 1991 zaokruzila prirodne granice nebi svega ovog bilo a to je vrlo jednostavno da se uradi. Prvo Srbija je unela drzavnost i u SHS i SFRJ i prema tome imala je istorijsko pravo da udari svoje prirodne granice sa leve strane Drine. Osim toga Srbi su naj vece zrtve bili i u vreme 1914-1918 i 1941-1945 posebno Srbi sa leve strane Drine i po tom osnovu je SRBIJA MORALA TO URADITI a ne da te 1991 Srbija tera Jugoslovenstvo dok mi u Krajini ginemo za goli opstanak. Tad Milosevic umesto da udari prirodne Srpske granice koje bi obuhvatile vise od pola Bosne i citav prostor RSK jer tu su Srbi vecinski bili u Krajini od 80 pa do preko 90% u nekim opstinama. Milosevic je furao samo iz njemu znani razloga neku SRJ i ko papagaj ponavljo SRBIJA NE UCESTVUJE U RATU da stvar bude tragicnija to nije bila Miloseviceva prica da bi zavarao Zapad vec je to bila ziva istina. Jer da je Srbija htela vojno da udari t granice to se moglo uz nas Srbe u Krajini i ove u Bosni uciniti za 24 sata
Препоруке:
16
29
8 субота, 25 јун 2016 10:48
има бога,све се враћа
То што су се одвојили,њихов проблем.
Али што су понели нешто што није њихово,то је неопростиво.
Конститутивност српског народа у Хрватској,огромну имовину протераних Срба итд.
Лепо им рече,најкраће,Владислав Јовановић:има бога!
(па макар га и нема)
нико атеиста
Препоруке:
15
7
9 субота, 25 јун 2016 10:55
Slavko
SIZIF@ U pravu si da se to razgranicenje uradilo danas bi Srba preko drine sto u Krajini sto u Bosni vise bi bilo nego u Srbiji imali bi situaciju da vise Srba brojcano zivi sa leve strane Drine nego u Srbiji. Zamolio bi te da mi kazes ko bi kome u tom slucaju bio MATICA DRZAVA mi sa leve strane Drine ili ovi sa desne strane jer poznato je da su Srbi sa leve strane Drine u proseku imali vecu stopu nataliteta nego sto su imali u Srbiji????? Ali u svakom slucaju potpisujem sve sto ti iznosis i slazem se 100000%
Препоруке:
6
24
10 субота, 25 јун 2016 10:58
Мики
Славко , остави на миру Српског хероја Слободана. Милошевића.
Препоруке:
25
21
11 субота, 25 јун 2016 11:06
čudo neviđeno
Što su se neki okomili na našu braću preko Drine...a lepo su živeli u Jugi dok zli Ameri tu srećnu državu nisu rasturili. Eh, da. Koliko puta smo to već čuli. Odjavljujem se.
Препоруке:
7
7
12 субота, 25 јун 2016 11:08
сизиф
@Slavko
Zamolio bi te da mi kazes ko bi kome u tom slucaju bio MATICA DRZAVA mi sa leve strane Drine ili ovi sa desne strane

Па Србија је свима матична држава, питање је само које су границе Србије.
Да ли су Срби баш толико блесави да не могу имати једну, нормалну државу ко сви остали мали европски народи?
Препоруке:
13
7
13 субота, 25 јун 2016 11:10
Staljin
@Slavko

U Zabludi si, nije za nesrećnu sudbinu RSK kriv Milošević već Martić. Miloševiću su u Rusiji rekli da ga neće podržati ako pošalje vojsku u Krajinu i onda je on Martiću rekao da ne može to da učini jer bi međunarodna zajednica to protumačila kao našu agresiju sa suverenu državu. Zato je rekao Martiću da potpiše Z-4, koji je garantovao autonomiju, da makar Srbi ostanu na svojim ognjištima. Međutim, Martić se plašio za svoju funkciju i zato je odbio plan. Da nije bilo Miloševića RSK nebi ni nastala.
Препоруке:
21
12
14 субота, 25 јун 2016 11:19
Slavko
MIKI@ Vidim volis Milosevica vise nego hleba jesti. Naravno da ga volis kad nisi doziveo ono sto je 700.000 Srba u Hrvatskoj od njega dozivelo a to je 300.000 iz Krajine proterano uz dogovor Milosevica i Tudjmana. preko 200.000 Srba je izbeglo iz vecih Hrvatskih sredina put Srbije a mnogi nakon toga sirom Sveta tako da je u Hrvatskoj ostalo tek toliko Srba da ne ispadne da su ih bas sve Hrvati isterali. A ti Milosevica volis zato jer si covek koji nije bio u situaciji da te neko protera sa svog gnjista kao sto sam ja doziveo i 300.000 moji sunarodnika iz Severne Dalmacije Like, Korduna Banije i nesto ranije Z Slavonije. Voli ti Milosevica ali nemoj to ovde da nameces meni koji sam osetio svi njegovu dobrotu i herojstvo zadrzi to herojstvo za sebe. Koliko je Milosevic dobar naj bolje pokazuje to sto je vas 6-7 miliona uspeo ubediti kako je Srbija pobedila NATO ni dan danas ne mogu tom cudu da se nacudim koliko se vas primilo na tu njegovu sizofrenu izjavu one 1999
Препоруке:
16
25
15 субота, 25 јун 2016 11:24
Бошко
сизиф

Маричка битка 1371 године

Да су Срби и "бошњаци" тада нормално разграничени, попут осталих европских народа уз поштовање макар минимума реципроцитета,

уместо што су "бошњаци" наставили да убијају Србе ево већ 657 година.

"сизифе" зашто не користиш "богатство бошњачког" језика него пишеш на мрском Српском "освајачком"

Јадна ти је та твоја нација када "проваљеног агента" не смењује него га оставља да као "шваба тралала" да понавља исте унапред написане памфлете.

Није ни чудо што "бошњачку интелигенцију" "мере" по наспрам "кубног метара букве"
Препоруке:
11
24
16 субота, 25 јун 2016 11:24
Džoni tužni
Staljinisti još uvek veruju da bi Hrvati prihvatili Z-4? A za svaki sporazum su potrebne dve strane. Šta bi bilo sa Slavonijom koga briga. Ko bi i kada Srbima ikad od njih dao državu nakon odluke Badenterove komisije. A te granice su titini komesari crtali, a sad se prave blesavi svi.
Препоруке:
11
7
17 субота, 25 јун 2016 11:32
Anđelko
Kada ćemo mi Srbi pošteno jedni drugima priznati da nije valjala ni prva, ni druga Srbija - baš se pitam. Prokletstvo nas ubi skroz naskroz. Najmanje su krivi oni što su bežali i oni što su stradali u ratu.
A neko je to tako i napravio da se boranija gloži, i danas još naivno da brani hohštaplere svih boja. Ma nikog od njih što su vladali devedesetih ne žalim, a ni ove posle.
Препоруке:
6
6
18 субота, 25 јун 2016 11:38
Бошко
@ Staljin

Видиш шта ти (вам) је урадило комунистичко испирање мозга.

Генетски је условљено свима изложенима пропаганди и њиховим потомцима да су злочиначке комунистичке границе република непроменљиве а којима је Српски нарпд подељен у пет измишљених држава са три измишљене "нације" да буде мањина за мајоризацију, шиканирање, економско протеривање и на крају за убијање и физичко протеривање.

То је основни проблем последица испирања мозга који је довео до дегенерације и денационализације, јер се више од 2 милиона бивших Срба одрекло своје нације и вере у ушло злочиначко "братство и јединство" комунистичке партије хрватског бандита тита, на штету Српског народа са словенцима, усташама, муџахединима, мађарима, бугарима, шиптарима и црногоријанцима.

Сада бивши Срби са потомцима у Страдији се одричу свих Срба, и то не само оних који су остали у непријатељским државама, којих су се одрекли и издали их 90тих, него се одричу и сопствене државе у самој Страдији.
Препоруке:
11
24
19 субота, 25 јун 2016 11:44
Slavko
STALJIN@ Martic je kriv za nestanak RSK onoliko koliko i moja pokojna baba Stevanija. Milosevic je imo dogovor sa Tudjmanom o nestanku RSK i celokupnog Srpskog stanovnistva sa prostora RSK jos u Junu mesecu 1990. Milosevicu i Srbiji 700.000 Srba u Hrvatskoj su bili TERET U KONACNOM DOGOVORU I ZAKLJUCENJU MIRA NA TLU BIVSE SFRJ i kao takvi su trebali sa te teritorije NESTATI kroz par dana sa teritorije na kojoj zive.
Препоруке:
12
23
20 субота, 25 јун 2016 11:52
Srki
Glavni organi odlucivanja, CK KPJ i predsednistvo SFRJ, nisu funkcionisali, jer su ih Slovenci i Hrvati bojkotovali. U toj situaciji, duznost JNA je bila da prodlsi vnredno stanje i pripremi drzavu za neki mirni demokrtski politicki rasplet. Generali koji su vodili JNA nisu bili dorasli tom zadatku, jer su godinaama birani negativnom selekcijom naa polozaje i cini se da je postojao strah reakcije sa zapada. U toj situaaciji, slovensko i hrvtsko vodsrvo, s odlicnom jakom zaledjinom sa zapada, razbilo je Jugoslaaviju.JNA generaali su mogli saacuvati Jugoslaviju i trnsformisaati je u demokraatsku drzavu jer je JNA bilaa veomaa jaka. Zapad bi u pocetku gundjaao, ali bi morao prihvatiti. I SAD koje su podrzavale nesluzbeno raazbijanje radi Kosovaa bi to isto moraale prihvaatiti.Nazalost, generali koji su godinaama dobivali lepe plate i uzivaali ugled su razocarali.Mislim da bi sada mnogi drugaacije postupili da se mogu vraatiti u te godine
Препоруке:
7
3
21 субота, 25 јун 2016 12:47
Slavko
Zar neko misli da bi mi u RSK mogli bilo sta uciniti na svoju ruku bez odobrenja ili zabrane Milosevica i Srbije?? Milosevic je kontroliso i Milu Martica i Babica Marticu je forsiro pricu tipa NE PRIHVATAJ NISTA SVE ODBIJAJ RATOM CEMO OSTVARITI SVE a Babicu je forsiro totalno drugu pricu tipa TRAZITI MIRNO RESENJE I TO KROZ RAZGOVORE SA HRVATSKOM e zbog toga se Babic i Martic nisu mogli sloziti oko bilo cega jer se Milosevic sa njima igro a izgledalo je kao da se Babica i Martica nesto pita a pitalo ih se koliko i moju pokojnu babu Stevaniju. U ostalom procitajte knjigu generala Sekuljca KNIN JE PAO U BEOGRADU covek 1000% tacno sve pise u knjizi jer je i sam bio ucesnik tih dogadjaja u RSK. Z4 nije odbijen zeljom Srba iz RSK vec je odbijen zeljom Milosevica.
Препоруке:
11
7
22 субота, 25 јун 2016 13:13
Мики
Славко , Слободан Милошевић је одбио Z 4 јер у њему пише да шиптари имају право на референдум одвајање од србије после 6 месеци .Због тога је Слободан Милошевић одбио.
Препоруке:
4
7
23 субота, 25 јун 2016 13:30
Anđelko
Jeste Milošević odbio Z-4 zbog Kosova, a izgubio i Kosovo i Krajinu. Mudra politika, nema šta.
Препоруке:
8
4
24 субота, 25 јун 2016 13:31
BB
@Slavko
U ostalom procitajte knjigu generala Sekuljca KNIN JE PAO U BEOGRADU covek 1000% tacno sve pise u knjizi jer je i sam bio ucesnik tih dogadjaja u RSK.

Sekulić pored ostalog piše u toj knjizi da je VRSK bila neorganizovana, nedisciplinovana,nemotivisana za borbu , slabo naoružana i opremljena itd...
Pa se postavlja pitanje šta je on tražio u takvoj vojsci. Pitanje je retorsko, jer se odgovor zna. To je bio jedini način da dobije čin generala.Ratovi i teritorije su gubljeni a on i mnogi njemu slični su - profitirali!
Препоруке:
9
2
25 субота, 25 јун 2016 13:36
Мики
Andjelko шиптари су прогласили Косово као Републику 2008.год.
Препоруке:
6
2
26 субота, 25 јун 2016 13:54
Anđelko
A prethodno nas je tri meseca ceo svet bombardovao, da bi na kraju kapitulirali. Ma dajte
Препоруке:
3
6
27 субота, 25 јун 2016 14:35
Мики
Andjelko није само Србија бомбардована већ су бомбардоване и Либија Сирија Ирак Украјина .Србија није потписала никакву капитулацију .
Препоруке:
6
5
28 субота, 25 јун 2016 14:47
Татијана
@Srki

ЈНА није направила пуч зато што су Руси били против, као друга страна. Војни врх је био и стручан и решен за тако нешто.
Препоруке:
5
5
29 субота, 25 јун 2016 15:22
Srki
@Tatjana, to nije tacno. JNA je imala snage da samostalno, bez podrske Rusa urade puc i niko im nistaa ne bi mogao, ukljucujuci SAD. Bilo bi gundjanja, ali kada bi se nakon pola godine organizovali demokratski izbori, morali bi da zacute.Iskljucivo generali JNA nisu bili dorasli i bojali su se reakcije zapada. Bili su godinama uljuljkaani u svoje udobne forelje i mislili su da nece doci do ovakvog raspleta do kakcog je doslo, a nazalost, dok su oni razmisljali sta i kako, Slovenci i Hrvati su preduzimaali konkretne akcije po uputama iz stranih drzava
Препоруке:
5
3
30 субота, 25 јун 2016 15:25
брљ
САМО пре 25 година ? Па овде неке парнице трају дуже ?
Препоруке:
4
1
31 субота, 25 јун 2016 16:55
Читалац НСПМ
@ Татијана (@Srki)

ЈНА није била једина оружана снага у СФРЈ. Постојале су Територијалне одбране Република које су биле добро наоружане, и национално хомогенизоване. Упркос одлуци војног врха ЈНА, и решености генерала Кадијевића и Аџића, не би имали снаге за такав потез. Ове републичке војске су биле ударна снага сепаратиста. Територијалне одбране западних република, Словеније и Хрватске су показале оружану и кадровску спремност да бране сепаратистичке одлуке својих влада. Сам Устав из 1974. године је био припрема за ове догађаје.
Препоруке:
8
2
32 субота, 25 јун 2016 17:13
Stanić Milan
Raspad SFRJ.Ovim pitanjem bave se istoričari,filozofi,ekonomisti,pravnnici, politikolozi da bi tačno definisali uzrok,ne samo raspada SFRJ,nego i raspada zemalja "istočnog lagera"pri čemu je raspad SSSR-a bilo iznenađenje na političkoj sceni sveta,par exellans.
Sa ove vremenske distance može se definisati par pitanja koji su odlučno participirali u raspadu zemlje,kao:

1.Socijalizam kao svetski proces ulazi u strukturalnu krizu.Dolazi do blokade naučno-teorijskog uma.Nema recepta -kako dalje?
2.Drugi sv.rat na ovim prostorima 1945. nije "civilizacijski" dovršen. Naime, stvari nisu stavljene na svoje mesto u svim porama društvene nadgradnje.Umesto toga,uvodi se simetrija o doprinosu naroda YU u pobedi nad fašizmom i kvislinzima, adekvatno tome izjednačavaju se svi kvislinzi,što apsolutno nije tačno.
3.KPJ uvodi diktaturu partije,a ne klase.K.YU je ruralna zemlja,ratnici su seljačke mase.Ovde BB konstatuje da se nije radilo o građnskom ratušto je apsolutno pogrešno(nast).
Препоруке:
5
5
33 субота, 25 јун 2016 17:25
Stanić Milan 2
(nast)
Za tačnu definiciju građanskog rata važi definicija, da se on vodi unutar jedne državea ideološka kulisa mogu biti klasne razlike, konfesionalna netrpeljivost kao najčešći uzurok,borba za proširenjem ili pretenzija na veću teritoriju itd(ratovi srednjeg veka Francuska,V.Britanija"crvena i bela ruža")To se najbolje videlo u njegovom recidivu 1991. kada je ideološka matrica apsolutna kopija 1941.s tim da vanjski agresori, agresiju sa radiklanim ciljem prema YU izvode"tuđim rukama."
4. Na političku scenu dolazi J. B. Tito.On je veoma vešt državnik,ali je apsolutno upitna njegova moralna struktura.Sa ove vremenske ekvidistance može se reći da je bio sve,a ne komunista.Bonvivan koji vešto balansira između Srba,Hrvata i Slovenaca uzdižući Hrvatsku na pijedestal pobednika,davajući joj ogromu teritoriju -ono što nisu mogli sanjati ni najveći hrv.nacionalisti(Kad je Istra bila pod bilo kakvim suverenitetom Hrvatske).To je samo par nabacani pitanja na zadanu temu.
Препоруке:
7
5
34 субота, 25 јун 2016 18:30
brzi
Kao što je viđeno iz različitih video materiala onog vremena JNA je bila papirnati tigar a ne vojska, gde god da se pojavila na ratištu povukla je krači kraj jer niko ( ni oficiri ni vojnici) u toj takozvanoj armiji nije bio spreman ( ni fizički, ni mentalno) za bilo kakavo ratovanje. Po mnogi put se utvrdilo da svaka organizacija treba da ima prakse a ta takozvana armija nije vodila nijedan ozbilan sukob od svoga osnivanja do 91. a kamo li rat nekih malo večih razmera. I rezultat je bio onakav kao je bio na kraju i u SLO, i CRO, i u BiH i na kraju na KiM a da bude parodija potpuna ta armija nije bila u stanju čak ni da upotrbi ono što je naučila u predhodnom ratu. Toliko o stručnosti te armije i tih koji su tu armiju vodili i upravljali njom.
Препоруке:
4
2
35 субота, 25 јун 2016 19:04
Srki
@ brzi @ citalac nspm, JNA je bila veoma jaka i uz to je drzala pod komandom i teritorijalnu odbranu. Da se na vreme reagovalo teritotijalna odbrana ne bi bila problem.Jednostavno, bilo je pitaanje ko ce prvi da je pokrene.Da su generali JNA izdali naredbu 1990 da se teroitorijalna odbraana Slovenije digne pod njihovom komandom, tako bi i bilo.Problem se svodi samo naa par generala koji su imali ovlasti a nisu ih upotrebili.Vojska, generalno je bila 4 sila evrope.JNA, ono sto je ratovala, to uopste nije bilo definisano sa ciljem ni sa moralom ni sa voljom, a na koncu to je bilo samo ono sto je ostalo od JNA. Kad je JNA napustila Sloveniju, bio je to zapravo raspad Jugolavije i samim cinom je izgubljena svrha, jer napustaanjem Slovenije, JNA je sama sebe ukinula.
Препоруке:
2
2
36 субота, 25 јун 2016 19:16
Бошко
Читалац НСПМ

ЈНА није била једина оружана снага у СФРЈ. Постојале су Територијалне одбране Република које су биле добро наоружане, и национално хомогенизоване. Упркос одлуци војног врха ЈНА, и решености генерала Кадијевића и Аџића, не би имали снаге за такав потез.
После Радуше и погибије војника који нису били обучени за борбу против терориста, у Србији су формиране антитерористичке чете (за борбу против убачених терориста) и специјални водови чији је био задатак да буду убачени на територију непријетаља и изврше акције ликвидације противничких команданта и рушење инфраструктуре и војних циљева. Ове јединице које су једино биле довољно обучене уместо да су послате у словенију и хрватску су демобилисане у јесен 1991 а да уопште нису употребљене у борби против словеначких и хрватских терориста, којој унапред ослабљена и издана ЈНА није могла да се супротстави. Ови специјални водови су билу углавном састављени у то време познатих мајстора борилачких вештина-
Препоруке:
3
4
37 субота, 25 јун 2016 19:29
Бошко
Оно што је најтрагикомичније. Сав водећи "кадар" у ЈНА су били комунисти изабрани од комуниста политичара.

И док су словеначки, усташки, шиптарски, муџахедински, бугарски војни "кадрови" слушали своје "комунисте" који су увек стављали своју нацију испред "братства и јединства" официри бившег српског порекла (који су се одрекли Српства и вере када су постали комунисти) су слушали слулуде београдске политичаре, којима је једин био циљ да се докопају авнојевске Србије и да је пљачкају.

словенци, усташе, муџахедини, бугари, шиптари и црногоријанци су имали јасан циљ 90тих да се легализује окупација Српског народа, побију и протерају Срби и да им остане слободна територија.

Исти циљ је иамо и режим у београду да задржи Српски народ под комунистичком окупацијом, те је уз помоћ Шешеља, Николића и Вучића, водио борбу против Српског народа преузимајући улогу "патриота" чији је једини допринос било бескрајно лагање и дан данас.

Највећи непријатељ Срба је и данас режим у београду.
Препоруке:
4
4
38 субота, 25 јун 2016 19:36
pametnom dosta
E Bole sve si rekao - SVE JE ISTO, SAMO NJEGA NEMA.
Препоруке:
2
1
39 субота, 25 јун 2016 19:48
Бошко
@Stanić Milan

Све што наводите је депласирано пред ноторном чињеницом да је Српски народ као губитник на крају другог светског рата, исцрпљен од убијања од нациста и комуниста, бомбардован и од нациста и од "савезника"

окупиран од злочиначке комунистичке партије југославије.

Терор се наставио те су Срби као побеђена страна, морали да прихвате да плате све "репарације" сарадницмима нациста, словенцима, усташама, муџахединима, шиптарима, бугарима и мађарима.

Докле год комунистички окупатори држала под контролом Српски народ није било потребе за разлазом.

Али обзиром на степен убрзане пљачке ООУРизацијом а нарочито после упада словенаца и муџахедина у платни промет 80тих јасно је било (много раније још на авноју) да је крај близу.

Опљачкали су шта су хтели, требао им је само "окидач" да оду.

Добили су "свеже враћеног из САД" миЛошовића са супругом, те су сви Српски непријатељи имали "легалан" разлог да се "раздруже" и убијају Србе на радост неонациста и комуниста
Препоруке:
5
5
40 субота, 25 јун 2016 22:44
db
На Другом конгресу Социјалистичке радничке партије Југославији, бечко-берлинских марксиста, који је одржан у Вуковару 25. јуна 1920. године узет је назив Комунистичка партија Југославије, са којом су сједињене Српска социјал-демократска партија, социјал.демократска партија Хрватске и Славоније, социјал-демократска партија Босне и Херцеговине, социјал-демократска партија Војводине, социјал-демократска партија Далмавије и других области Југославије, без Словеније. У Вуковару је дошло и до „социјалистичког“ раздора. Од комунистичке партије се одвојио један део извесне интелигенције и синдикалних већа. Њих су реакционарни, субверзивни, парамилитарни комунисти-империјалисти назвали тз. „центрумашима“ .
Имајући у виду да је парамилтитарна, реакционарна, субверзивна и империјалистичка Комунистичка партија Југославије на јавним скуповима, одмах после Првог светског
(Наставак1)
Препоруке:
1
0
41 субота, 25 јун 2016 22:48
db
рата, позивала народне масе, на покретање револуције по угледу на фабијанско-бундистичку и бољшевичку револуцију у Русији и на обарање тз. „великосрпске хегемпоније“ и успостављање тз. „независнех радничко-сељачких република на Балкану“.
Вођство комунистичке партије Југославије примило је за то и новац из Њујорка, Лондона, Москве, Беча и Будимпеште. Из Мађарске је примљено 20 милиона круна. Извесни Илкић је ишао у Москву по новац, од Ангелике Балабанов (Angelica Balabanoff or Balabanov, Balabanova; Russian: Анжелика Балабанова – Anzhelika Balabanova; 4 August 1878[1] – 25 November 1965) was a Russian-Jewish-Italian communist and social democratic activist. She served as secretary of the Comintern and later became a political party leader in Italy) је добио три дијамантa: два је донео у Београд, а један је продао у Варшави за 300.000 марака. Министар
(Наставак 2)
Препоруке:
1
0
42 субота, 25 јун 2016 22:49
db
Милорад Драшковић је јавно тврдио: „Наши су комунисти примили новац из иностранства, примили су новац из Русије, из Мађарске, примили су бољшевички новац. Примили су новац из Америке...“
Комунистичка партија Југославије, била је само један од бројних реакционарних, субверзивних, парамилитарних, империјалистичких огранака фабијанско-бундистичко- бољшевичке Коминтерне, односила се према српском народу изразито непријатељски.
Не треба заборавити, да су „српски“ и „југословенски“ комунисти уложили огромну енергију да би на Другом заседању АВНОЈ-а 1943. године разбили српску целину и Југославију. Све су то радили по инструкцијама и подстицају из непријатељског иностранства.
(Наставак 3)
Препоруке:
1
1
43 субота, 25 јун 2016 23:07
brzi
@Srki

Otvorio si više pitanja nego odgovora. JNA jeste formslno komandovala teritorjalnom obranom ali suštinsko je nad teritorijalnom obranom imala kontrolu, i rokovodeču i komandnu, svaka republika za sebe. Ista priča je bila u policiji koja je takođe bila formalno komandovana od savezne policije ali suštinsklo se sa policijom rukovodilo i komandovala sa nivoja republika.
Baš povlačenje JNA iz Slovenije je pokazao sav neprofesionalizam pre svega profesionalnog kadra JNA. Šta ima oficir ili podoficir da kuka ako je zatvoren u kasarnu ili da je odkloplen od civilne infrastrukture. Ali o tome nisu kukali vojnici koji su bili u armiji pod prisilom nego oficiri i podoficiri koji su se dobrovoljno sami odlučili za zanimanje profesionalnog vojnika kojeg nisu. Oficiri i podoficiri su profesionalci i dok dobijaju pplatu od onog sa kom imaju ugovor bore se za njega lada nema više plate ni oni nemaju više obaveze da se bore. Ne sečam se da sam ikada čuo da je bilo problema sa platama u JNA.
Препоруке:
2
1
44 субота, 25 јун 2016 23:23
Читалац НСПМ
@ Srki
Тачно је да је ЈНА имала команду и над Територијалним одбранама република. Али то је важило до проглашења самосталност Словеније и Хрватске. После тога су ТО постале републичке војске. Са командом у својим републикама, новим државама. Тако је Јанез Јанша командовао са Војском Словеније. А ген. Антон Тус је напустио ЈНА и отишао у Загреб да буде у Хрватској војсци (ХВО. Сећамо се фарсе са заузимањем државних граница СФРЈ у Словенији. Тенкови ЈНА су протутњали без отпора према границама. Али, по добијању наредбе о повлачењу, ступа на снагу ТО Словеније. Она се директно сукобљава са ЈНА и имамо прве жртве. Тачно је да је ЈНА била четврта армија по снази у Европи. Али спремана само за борбу против страног непријатеља. Када се непријатељ појавио унутра, показала је неспремност. Као што рекох, дошло је до напуштања ЈНА и прелазак у ТО по националној припадности. У морнарици су остали официри из западних република док нису поделили имовину.
Препоруке:
7
1
45 субота, 25 јун 2016 23:58
BB
@Srki
Od TO svih Republika i Kosova , sem Srbije i CG., naoružanje je najvećim delom još pre 9o.te g. oduzeto i jedinice rasformirane. Kadijević je išao u SSSR da traži podršku,ali je tamo bio raspad i od podrške nije bilo ništa, a sam se nije smeo usuditi na rizik da izvrši vojni udar, plašeći se intervencije NATO.Ceo vojni vrh je zbog negativne kadrovske selekcije bio nesposoban i nedorastao situaciji. Inače do 91.g. oficiri JNA svih nacionalnosti su bili ZA očuvanje SFRJ, ali kada su videli da Cobi otpusta Sloveniju i umesto krnje YU, pravi Veliku Srbiju, JNA se raspala po nacionalnim šavovima, a ostali su samo Srbi i Crnogorci.
Ostalo je istorija...
Препоруке:
2
2
46 недеља, 26 јун 2016 01:08
Vlado
Nema im vise te zle Jugoslavije, usrecili se.
Препоруке:
2
2
47 недеља, 26 јун 2016 08:21
Vladu
A jel Vlado zar nije BiH Jugoslavija u malom?
Vidim baš su se usrećili.
Препоруке:
2
1
48 недеља, 26 јун 2016 08:35
сизиф
@db
Комунистичка партија Југославије, била је само један од бројних реакционарних, субверзивних, парамилитарних, империјалистичких огранака фабијанско-бундистичко- бољшевичке Коминтерне, односила се према српском народу изразито непријатељски.

Не знам шта вам ово све значи, али за националну политику Комитерне на простору Југославије је постојао врло добар разлог. На тој платформи се могло окупити највише присталица.

Да су Срби били колико-толико зрела нација и Коминтерна би морала да прилагођава своју платформу.
Препоруке:
4
2
49 недеља, 26 јун 2016 18:56
Tatijana
Srki
@Tatjana, to nije tacno. JNA je imala snage da samostalno, bez podrske Rusa urade puc i niko im nistaa ne bi mogao, ukljucujuci SAD.

Armiji SFRJ nije bila potrebna nicija podrska, vec samo saglasnost. Od strane SAD ta saglasnost je dobijena, ali je izostala od strane Rusa. JNA nije bila ruski, vec americki saveznik i partner po ugovorima i sporazumima potpisanim od strane SFRJ i SAD, i to 50-ih godina proslog veka.
Препоруке:
1
0
50 недеља, 26 јун 2016 20:25
sorente
@db

Dakle, kapitalisti i buržoazija nisu primali novac iz inostranstva i to od svojih gazda, zar ne? Nego komunisti i to je greh! A ovim prvim to je valjda bilo dozvoljeno jer oni su po difoltu Srbi i na to imaju pravo dok je svim ostalima to zabranjeno.
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер