четвртак, 02. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На данашњи дан проглашена НДХ, авиони НАТО-а бомбардовали положаје Војске Републике Српске, рођен Хуго Гроцијус

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 10 април 2016 09:19
данке
Каква раздраганост на улицама Загреба по нацистичком "ослобођењу"10.Априла 41.
Готово као Маја 45.по комунистичком"ослобођењу".
Мада,не треба занемарити ни оно Туђманово"ослобођење" 92.
Град у независној држави,који има шта да слави.
По потреби.
Препоруке:
31
4
2 недеља, 10 април 2016 09:56
S.Z.Ž
Hrvati i još neki narodi, gorko žale što je u opšte pronadjena fotografija. Gde bi im kraj bio da neke stvari iz prošlosti nikad nisu foto - grafisane?
Препоруке:
29
3
3 недеља, 10 април 2016 10:36
Бошко
данке
Каква раздраганост на улицама Загреба по нацистичком "ослобођењу"10.Априла 41.
Готово као Маја 45.по комунистичком"ослобођењу".
О чему ти причаш. Усташе су се посакривале по загребу 1945 и никаквог дочека није било (једино ако су вучићеви претци довезли навијаче у 100 аутобуса)


1941 - Комунистичка партија Југославије донела је одлуку у Загребу да комунисти наставе борбу против немачких окупатора без обзира на распад југословенске армије. Седиште Централног комитета партије премештено је из Загреба у Београд.
Ајде. Комунисти који су све до тада радили по свом програму из 1928 године о уништењу Српског народа и православља, и склопили споразум о заједночкој борби са усташама, када су нацисти ушли у загреб и успоставили ндх комунисти су прешли у београд да наставе уништење Српског народа и православља.

И дан данас су у "београду на води" настављају шта су почели 1941
Препоруке:
23
31
4 недеља, 10 април 2016 10:59
Радгост
1941 - У Загребу је, уз подршку нацистичке Немачке, проглашена Независна Држава Хрватска, на челу са усташким поглавником Антом Павелићем.

Славко Кватерник,крилник ппоглавника,објавио преко радио загреба у име поглавника оснивање краљевине1 НДХ(поглавник и неколико тзв.усташа стигли из Италије неколико дана касније.НДХ су формирали надбискуп Степинац,немачки изасланик Каше и Мачек са неколико стотина хиљада хрвата домобрана.(реч усташа се користи да са хрвата спере одговорност одговорност за злочине.иначе вероватно позајмљена од нпр-
добричко усташки кор Милоша Милојевића-добровољци за ослобођење од Турака)

1-Поглавник маја41 дочекује војводу од Сполета-Aimone di Savoia,будућег Томислава II-предаје му суверенитет НДХ круну Звонимира што ју отео Мађарима после тисућу година.Војвода од Сполета током једнодневног боравка,банчи са пријатељима,одбацује крунисање на Дувањском пољу-разбија круну и са пијаним другарима враћа у Италију.
Препоруке:
13
4
5 недеља, 10 април 2016 11:24
Непристојан ник
Леп дочек Немаца од стране усташа и комуниста. Комунисти Хрватске су заратили са Немцима тек 22. јуна по нападу на СССР.
Препоруке:
22
13
6 недеља, 10 април 2016 11:42
Drug TITO @ Ајде. Комунисти...
Ајде. Комунисти који су све до тада радили по свом програму из 1928 године о уништењу Српског народа и православља, и склопили споразум о заједночкој борби са усташама...

NE!
Komunisti su vojno porazili ustaše, četnike i ostalu bandu.
To tebe gospodine boli
a o
заједночкој борби са усташама

pričaj to drugome
A da ti navodim sve od dana do dana kada su se borili i protiv jednih i protiv drugih. A najpre protiv okupatora. A i četnici i ustaše bili su okupatorske sluge i borili se u svim velikim vojnim opetacijama protiv partizana.
Prisećam te na bitku na Sutjesci kada su razoružane četnićke jedinice zamenjivale nemačke tovarne konje iz komore da po vrletima nose švapsko oružje.
Reci da nije pa da te demantujem.
Naravno, imaš barem do 18 časova vremena da nam otkriješ sve o dokumentima gde su komunisti govorili o уништењу Српског народа и православља
A četničko klanje Srba na Kosmaju je valjda u službi srpstva i pravoslavlja
Препоруке:
20
26
7 недеља, 10 април 2016 11:52
Arčibald Rajs
Kada vidim ovakav radosni doček nacista u Zagrebu a onda slike porušenog Beograda u kome nacisti nailaze na prazne ulice i setim se priča o ''hrvatskom antifašizmu'' uvek pomislim jesu li idioti koji proturaju mit o borbi Hrvata protiv nacista zaista normalni, barem bi im trebao neko dati ta dva snimka da se vidi ko je bio na kojoj strani tada.
Препоруке:
27
6
8 недеља, 10 април 2016 12:11
Istina
Ustače i Četnicu su bili fašisti bili su uz Nemce.
Partizani su oslobodili Jugoslaviju.Zašto nisu Četnici prišli Ruskim Partizanima i da oslobode Beograd 1944.god.Partizani i Rusi su oslobodili Beograd.
ŽIVEO KOMUNIZAM ŽIVELI PARTIZANI .
SMRT fašizmu sloboda narodu bolje grob nego rob.
Препоруке:
21
30
9 недеља, 10 април 2016 12:39
Алиас
1941 - У Загребу је, уз подршку нацистичке Немачке, проглашена Независна Држава Хрватска, на челу са усташким поглавником Антом Павелићем.


СИНУ ТИСУЋЉЕТНЕ КУЛТУРЕ 1.

Ти не знаде мрети крај сломљеног мача,
На пољима родним, бранећи их часно
Китио си цвећем сваког освајача,
Певајућ’ му химне, бестидно и гласно.

Слободу си вечно, закржљала раcо,
Чек’о да донесу туђи бајонети,
По горама својим туђа стада пас’о,
Јер достојно не знаш за Слободу мрети.

Покажи ми редом Витезе твог рода,
Што балчаком с руку сломише ти ланце,
Где је Карађорђе твојега народа,
Покажи ми твоје термопилске кланце.
Препоруке:
26
5
10 недеља, 10 април 2016 12:40
Алиас
СИНУ ТИСУЋЉЕТНЕ КУЛТУРЕ 2.

С туђинском си камом пузио по блату,
С крволоштвом звера, погане хијене,
Да би мучки удар с леђа дао Брату,
И убио пород у утроби жене.

Још безбројна гробља затравио ниси,
А крваву каму у њедрима скриваш,
Са вешала старих нови коноп виси,
У сумраку ума новог газду сниваш.

Бранио си земљу од нејачи наше,
Из колевке пио крв невине деце,
Под знамење срама уз име усташе,
Ставио си Христа, Слободу и Свеце.

У безумљу гледаш ко ће нове каме,
Оштрије и љуће опет да ти скује,
Чију ли ћеш пушку обесит’ о раме,
Ко најбоље уме да ти командује.

Јован Дучић 1943.
Препоруке:
30
2
11 недеља, 10 април 2016 12:42
Josip Broz Tito o ustaškoj emigraciji u SAD:
https://www.youtube.com/watch?v=NgM5YOYUhbU
Препоруке:
8
3
12 недеља, 10 април 2016 12:44
Slavko
ARBIBALD RAJS@ Ti koji poturaju te price o Hrvatima kao o nekakvim anti fasistima su iskljucivo ljudi iz Srbije i to pre svega iz Akademskog dela. Tu je i sam vrh SPC koji brizno vodi racuna o Hrvatima i njihovoj istoriji u smislu da ne dovedu nikad u pitanje pravo Hrvata da ociste te prostore od Srba. Dakle ceo jedan drzavni aparat Srbije je ukljucen u tu pricu cuvanja Hrvatstva na stetu pre svega Srba sa prostora danasnje Hrvatske. Dovoljno je pogledati ulogu Milana Stojadinovica koji se sa Stepincem i Pavelicem redovno sastajao i dogovarao nacine kako da Srbi iz Hrvatske nestanu. Tadasnja Nediceva Srbija je u dogovoru sa Pavelicem primila nekoliko stotina hiljada Srba sa prostora NDH. Inace koliko je Milan Stojadinovic bio duboko upleten u zatiranje Srpstva u Hrvatskoj naj bolje govore sastanci sa Pavelicem cak i u Argentini nakon rata. Kontinuitet saradnje Srbije i Hrvatske se nastavio i 90tih dozvolom Srbije Tudjmanu da protera i zatre Srpstvo u Hrvatskoj 1995. To je kontinuitet
Препоруке:
20
10
13 недеља, 10 април 2016 13:08
Tito o Paveliću:
https://www.youtube.com/watch?v=TTrwUdFuHrU
Препоруке:
5
2
14 недеља, 10 април 2016 13:12
сизиф
@Drug TITO
Naravno, imaš barem do 18 časova vremena da nam otkriješ sve o dokumentima gde su komunisti govorili o уништењу Српског народа и православља

Kao glavni dug srpskog naroda prema ostalim narodima Jugoslavije Đilas je naveo da srpski narod treba da “nemilosrdnom borbom protiv spoljnog neprijatelja i njegovih domaćih slugu vrati tim narodima onaj dug, koji su oni u toku tri i po godine krvavog rata dali i za oslobođenje srpskog naroda.”
Politika, 8. novembar 1944
http://bit.ly/1nLPH2c

За те расистичке монструме Срби преко Дрине су били обична стока.

Човеку без расистичких предрасуда довољно је да упореди ову немачку мапу из 1940. са авнојским границама да схвати шта је био циљ звери које су 1944. упале у Београд.
http://bit.ly/1VfYmaK

Да су Срби, Хрвати и Бошњаци 1944. нормално разграничени попут осталих европских народа, уз поштовање макар минимума реципроцитета, никаквог рата 90-их не би било.
Препоруке:
19
4
15 недеља, 10 април 2016 13:32
Алиас
@Drug TITO
Naravno, imaš barem do 18 časova vremena da nam otkriješ sve o dokumentima gde su komunisti govorili o уништењу Српског народа и православља


Чуј брат Хрват, сам комунизам је радио на уништењу Православља, како у СССР тако и у СФРЈ.
Буди прагнатичан. Погледај данашње њихове резултате, послушај говоре 'вођа' социјалистичке револуције, прочитај њихова дела, као и житија православних мученика за време комунизма.

Поздрав
Препоруке:
14
3
16 недеља, 10 април 2016 14:19
Бошко
@Drug TITO

Питам се и питао сам се какав је то ментални поремећај који се деси бившем Србину који се одрекне свог имена своје породице, нације и вере и постане антиСрпски антихрист и почне да се представља као хрватски бандит и предводник злочиначке комунистичке окупације Српског народа која је успела да до 2000те изврши скоро комплетан план "комуниста" за уништење Српског народа и православља направљен "случајно" у нацистичкој немачкој, и да се план 100 процената подудара са данашњим планом неонацистичке немачке за уништење Српског народа

И "врапци" знају да су француска, енглеска и немачка (касније и САДисти) управо потуриле и финансирале "комунизам" фукари по Словенским народима да уз помоћ "комунизма" униште Словенске православне народе и православље.

По резултатима се види да су у Србији скоро потпуно успели колико су дегенерисане и денационализоване читаве генерације бивших Срба.
Препоруке:
16
5
17 недеља, 10 април 2016 14:32
Бошко
сизиф
Да су Срби, Хрвати и Бошњаци 1944. нормално разграничени попут осталих европских народа, уз поштовање макар минимума реципроцитета, никаквог рата 90-их не би било.
Стално постављате исто реторичко питање а знате одговор.

Комунистички окупатор је поделио Српски народ на "државе" још 1943 "према зони утицаја" "комунистичких партија" а"подела" се подрудара са планом КПЈ из Дрездена.

Једино прихватљиво "разграничење" за словенце, усташе, муџахедине, шиптаре, црногоријанце, мађаре, бугаре је ово садашње (недовршено) са убијеним и протераним Српским народом.

Комунистичка банда то није могла да одради са немцима, него су наставили етничко чишћење
- убијањем Срба и затварањем као "информбировце"
- забраном повратка Срба на Косово
- "колонизацијама" Срба из хрватске у Србију
- "економским" чишћењем пресељењем Срба у Србију
- отимање земље Српским породичним задругама и уништавањем сељаштва

стварајући дегенерисано и денационализовано градско становништво
Препоруке:
16
5
18 недеља, 10 април 2016 14:43
сизиф
@Slavko
Inace koliko je Milan Stojadinovic bio duboko upleten u zatiranje Srpstva u Hrvatskoj naj bolje govore sastanci sa Pavelicem cak i u Argentini nakon rata.

Ево како се Стојадиновић 1954. "делио са Хрватима":
http://bit.ly/23qLl0G
Упоредите то са овом немачком мапом Југославије из 1940.
http://bit.ly/1VfYmaK

Реципроцитет, огромне бошњачке територије на српској страни, а много веће српске на хрватској страни. Читава Крајина, западно од Врбаса, Хрватима.

Авнојске границе усред Европе 20. века без тога не би било могуће ни замислити.
Препоруке:
5
1
19 недеља, 10 април 2016 15:25
сизиф
@Бошко
Комунистички окупатор је поделио Српски народ на "државе" још 1943 "према зони утицаја" "комунистичких партија" а"подела" се подрудара са планом КПЈ из Дрездена.

Комунисти као и сви други људи имају своју националност и држе до тога ни мање ни више од других.

Да је српска нација била зрела нација, српски комунисти би нашли начина да заштите српске националне интересе. Не би дозволили такав терор окупатора и потпуни расцеп нације. Нити би монструозне авнојске границе могле бити успостављене и одржаване усред Европе 20. века.

Овако нити се знало шта су српски национални интереси, нити је српска комунистичка елита могла рачунати на јединство међу собом, а камоли на подршку потпуно незреле нације или макар својих партијских другова. Од почетка је била у изразито подређеном положају.
Препоруке:
5
4
20 недеља, 10 април 2016 16:01
" Треба указати редакцији "Бете"
Редакцији Бете
1994 године авиони НАТО нису бомбардоцали положаје "босанских Срба". Бомбардовали су положаје Срба у Босни код Горажда.
Не постоје "босански Срби". Постоје Срби у Босни и другим територијама на простору некадашња СФРЈ
Препоруке:
17
0
21 недеља, 10 април 2016 19:02
Stojadinović je bio nesuđeni jugoslovenski Ataturk
@Slavko

Prosto je neverovatno da se ime Milana Stojadinovića povezuje sa zatiranjem Srba u Hrvatskoj! Ne, nije neverovatno, već nevaspitano, znak elementarnog NEZNANJA. U doba Stojadinovićeve vlasti i moći, ustaše su bile po zatvorima tadašnjih srpskih neformalnih saveznika Italijana, tek nakon njegovog pada pušteni su s lanca! Drugo, Stojadinović se okrenuo Osovini zato što su ga Englezi neprestano pritiskali da stvori Banovinu Hrvatsku, što je on odbijao! Najbogatija banka u Kraljevini - državi čije je finansije Stojadinović vodio i pre nego što je došao na čelo vlade - je bila Srpska banka iz Zagreba. Smisao sastanka sa Pavelićem je bila DISKREDITACIJA ustaškog vođe i podela među ustaškom emigracijom.

Udba je stupila u kontakt sa Stojadinovićem da bi ga upozorila da NE NEPADA STEPINCA u svojim emigrantskim novinama Zastava.

To su fakti. Uostalom, Stojadinovića su podržavali:
Gavrilo Dožić,Ivo Andrić, Miloš Crnjanski. Pametnom dosta.
Препоруке:
4
0
22 недеља, 10 април 2016 19:03
Бели Орао
https://www.youtube.com/watch?v=ARl6AZD6xDw&nohtml5=False

Загеб `45. Преживели Срби изашли на улице
Препоруке:
2
1
23 недеља, 10 април 2016 19:30
Зоран Живковић
Да ли вас неке слике подсећају на Чанков усташлук?
Препоруке:
7
0
24 недеља, 10 април 2016 21:32
Drug TITO 1
@сизиф
Poštovani, sa Vama se slažem jer kažete
"За те расистичке монструме Срби преко Дрине су били обична стока."
Mislite na ustaše? U pravu ste. Zločinci najgore vrste. Svoj bedni kraj ustaše su doživele pred Blajburguom. Skoro pedeset kilometara duga kolona svakojakih bandita. Ukljućujući i naše, i belogardejce. Bobanova Crna legija je satrta. Nije potpuni revanš za Jasenovac, ali ipak. Ako nešto čini pokokali su ih Srbi. Dopada mi se!
A šta ćemo sa Srbima u NDH, generalima u ustaškoj vojsci. Pa i oni su расистичкi монструмi za koje su Срби s obe strane Дрине обична стока. O tome je malte ne zabranjeno išta reći. Ali bolje da to kažem ja, Srbin, nego da čujete od Hrvata antifašiste, bilo bi mnogo neprijatnije.

@Алиас
Чуј брат Хрват, сам комунизам је радио на уништењу Православља...

Ma, čuj Ti, brat, ja nisam Hrvat već Srbin. Tačka!
Ako si "Alias" Ti si Latin, Rimljanin možda.
Ne, nisi, hrišćanstvo je bilo genocidno nad starim Rimom.
Препоруке:
0
4
25 недеља, 10 април 2016 21:36
Drug TITO 2
Mislim naravno na one koji su se podelili kasnije na Pravoslavce i Krivoslavce-katolike.
Komunizam je ideja. Ideja da svi budu ravnopravni. A Tebi se brate Rimljanine to ne dopada. Komunizam do sada nije nigde postajao. Slagaše te Amerikanci. O čemu govoriš? Zamenjuješ pojmove. A Ti misliš na socijalizam? E, on je postojao ovde. Ali tvoji su ga uništili i svi smo se ovajdili. Lepo nam je do nebesa, ali narod je gladan a ranije nije bio! Socijalizam danas postoji u NR Kini I DNR Koreji, ako ti ne smeta. Ako je nešto ranije uništavano uništen je fašizam. Unistio ga je SSSR koji je vodio Staljin, bivši student bogoslovije i osnivač Patrijaršije i obnovitelj ruskih crkava
житија православних мученика за време комунизма? nisam razumeo, pojasni

@Бошко
какав је то ментални поремећај… бившем Србину који се одрекне свог имена своје породице, нације и вере и постане антиСрпски антихрист и почне да се представља као хрватски бандит и предводник злочиначке комунистичке…
Препоруке:
2
4
26 недеља, 10 април 2016 22:32
Алиас
@Drug TITO 1

Зашто сам написао да си брат Хрват:

  1. - основно непознавање страдања СПЦ и Православља уопште за време комунистичке владавине (читај КПЈ у нас)
    - изједначавање Усташа и Четника!?!
    - непознавање разлике између Равногорског покрета и Четника Д. Љотића
    - постављање ултиматума (до 18h), што личи на њ.
    - писање латиничним писмом, а ћирилицом иронично (обрати пажњу где си је користио)
    - 'nick name' Друг Тито (беше Хрват)
    - написали сте četnićke, што је типичан хрватски израз
    - велика острашћеност у коментарима при помињању Православља


И даље сумњам да би Србин то и тако коментарисао. Југословен можда, Хрват свакако.
Жао ми је ако си се увредио али наведох горе зашто сам то написао.

Узгред, 'алиас' значи: звани, познатији, тзв. Погледај речник. Алиас шта? Алиас било шта! Схваташ?!

Поздрав!
Препоруке:
6
0
27 понедељак, 11 април 2016 10:00
Бошко
сизиф
Комунисти као и сви други људи имају своју националност и држе до тога ни мање ни више од других.

Да је српска нација била зрела нација, српски комунисти би нашли начина да заштите српске националне интересе.

Српска нација није била "зрела нација" јер је (узимате стално само парче историји и покушавате да га анализирате) у првом и другом Српском устанку у три Балканска рата изгубила део најбоље своје младости и нације, а у Првом Светском рату 60 процената мушког радноспособног становништва.

Ко се придружио комунистичкој фукари и одрекао се своје нације и вере?

Отпад Српског народа.

И сад ви очекујете од отпада да буде "зрео".

А што се тиче ваше "политике" само део сте могли да видите 90тих на који начин су комунисти "решавали" питање Српске нације.

Убијањем, пребијањем, хапшењем...

Зашто Српска нација "није била зрела" 90тих да спречи Милошевићеву издају и уједини Српски народ или то уради сада?

Због људског отпада који је већина...
Препоруке:
1
1
28 понедељак, 11 април 2016 11:18
сизиф
@Бошко
Због људског отпада који је већина...

Не него због југословенске културно-просветне елите која је огромна мањина.

Елите која српском народу већ више од век и по не дозвољава да зна ни које су Срби, ни које нису Срби, ни где су српска села, ни шта је српско.
Елите која је српски народ потпуно одвојила од европске цивилизације и учинила могућим Краљевину СХС, па чак и монструозне авнојске границе усред Европе 20. века.
Елите која никад, али баш никад није дозволила ни помисао да би српска стока могла бити равноправна хрватској вишој раси.
Препоруке:
2
0
29 уторак, 12 април 2016 19:02
Prečanin
Mi, Srbi, suviše smo često hteli da ginemo za svoje ideje, a Hrvati su oduvek imali spremnost da ubiju za svoje.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер