понедељак, 26. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Владимир Путин наредио повлачење већег дела руских трупа из Сирије

Kоментари (87) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 14 март 2016 20:16
Зограф
Ово експресно повлачење не слути на добро по Сирију и Асада
Препоруке:
133
40
2 понедељак, 14 март 2016 20:17
Страдија за нато хонорарце
Да ли можда присуствујемо подели Сирије,одбранили Латакију и непосредно окружење авио-базе и одложили свргавање Асада на неко време и одоше(ако заиста иде већина снага)?!Ово ће без сумње подићи крила нусровцима и црнима,као и њиховим газдама преко океана а да о тзв.султану из комшилука и не говоримо!Није ваљда да верују да ће им амери укинути санкције и поштовати договор,све у свему изгледа да су се планирани ресурси истрошили а прошло је и више од пет месеци а руски председник је најавио да ће интервенција трајати 4,5 месеци.
Препоруке:
83
34
3 понедељак, 14 март 2016 20:20
Дуле 7488'
Ја бих ово упоредио са Путиновим налогом руској думи да повуче посебно овлашћење да по потреби уведе војску у Украјину. Не бринем се, верујем да је ово тактички потез, наравно да неће повући сву војску и напустити базе.
Препоруке:
111
29
4 понедељак, 14 март 2016 20:22
љубомир јарић
Ајд сад теоретичари завере и аналитичари глобалних стратегија, навалите !
Препоруке:
128
23
5 понедељак, 14 март 2016 20:24
Руси су испунили свој интерес
Уместо рата са Турском и са Украјином, издејствовали су поделу Сирије, задржали своје базе тамо. Алтернатива је била рат на два фронта, што би значио тотални рат, са милионима жртава. А Асад и Сирија, нико се тамо ни не бори ни за Асада ни за Сирију.
Препоруке:
31
65
6 понедељак, 14 март 2016 20:25
Владимир Велики
их .... у главу и ....., велемајсторски.
Жив и здрав нам био макар још 100 лета!
Препоруке:
93
27
7 понедељак, 14 март 2016 20:30
Владо Бања Лука
Велики Владимир се изгледа само спрда са сатанистима са Запада и њиховим дрекавцима на терену... Базе у Тартусу и Хмеиму настављају нормално да раде, као и центар за контролу летења који ће пратити стање на терену и спровођење примирја. Значи, оно нешто као у фазону "само вас гледамо". За то вријеме сиријска регуларна арапска армија наставља операцију ослобађања античке Палмире и Каријатејна, главног упоришта ДАЕШ-а на југоистоку провинције Хомс.
Препоруке:
108
16
8 понедељак, 14 март 2016 20:33
Dragan Ilic
Ima jedna Ezopova basna u kojoj se sunce i vetar nadmecu ko ce prvi da skine kaput slucajnom prolazniku. Naidje tako prolaznik, krene vetar sve jace da duva, pretvori se u pravi orkan, ali kaput ni da makne, cvrsto prijanja uz telo pa to ti je...A onda, dodje i sunce na red - krene da sija polako, grejuci neprimetno sve jace, sve toplije i sve upornije...I najposle, prolaznik sam od sebe svuce kaput. Elem, probali su biti vetar, a sada ce da budu sunce.
Препоруке:
78
6
9 понедељак, 14 март 2016 20:35
Ђука
Уколико изгубе Сирију, немају више шта да траже у Медитерану.
Препоруке:
93
18
10 понедељак, 14 март 2016 20:36
bog dano vic
sto rece bravar das levi a skrenes desno...
Препоруке:
79
2
11 понедељак, 14 март 2016 20:46
Oliver Kromvel
Ruski ciljevi su ispunjeni-

1.Asad je definitivno preživeo.

2.Doći će do podele Sirije,pokrajina Idlib će biti u sferi Turskog uticaja preko tzv SSA,biće formirana najverovatnija posebna Alavitska država,Kurdi će dobiti autonomiju na severu a najverovatnije će biti formirana Sunitska federalna jedinica sa sedištem u Raki,koja će biti pod kontrolom SAD.

3.Ostaju Ruske baze Tartus i Hmejmin,Alavitska država će biti pod kontrolom Moskve.

4.Ruske jedinice su brojale od 1,500 do 2,000 ljudi tako da njihov broj nije uopšte uticao na rat uticali su Ruski avioni.

5.Očekuje se novi Dejton za Siriju.

Očigledno su se Obama i Putin dogovorili oko podele svere uticaja.
Препоруке:
86
28
12 понедељак, 14 март 2016 20:59
Djuro-Radonjic
Eto jel vam sad jasno koliko su Rusi pouzdani?? Oni nemaju petlju da do kraja udju u rad do unistenja sa bilo kim. Ratuju po Milosevicevom principu koji je nama u Krajinu servirao kreni stani. Izgleda da Rusi imaju hrabrost jedino da se brane kao na Staljingradu ali oni nemaju ni hrabrost a mozda ni znanje kako sa nekim uci u klinc i da vodis napadacki rat dok ga ne unistis.Mislim da ce nakon ovoga i Srbija polako krenuti put NATO jer ovo ce biti neka vrsta podsticaja Vucicu da Srbiju jos vise priblizi NATO jer tesko da ce neko iz patriotske opozicije moci naci opravdanje da kaze e mi ocemo da se vezemo sa Rusijom po pitanju ODKB jer Rusi ne deluju ozbiljno.Mislim da ce nakon ovoga Ukrajinski rat opet da se intenzivira tu ce Putin mozda intervenisati ali tad je opasnost od veceg konflikta sa zapadom veca nego u Siriji. Jer Sirija je ipak polu divlja plemenska drzava i sta god da se desi nije toliko bitno. Ali u Ukrajini je ite kako bitno jer je to Evropa i ulog je veci i opasnost veca
Препоруке:
41
131
13 понедељак, 14 март 2016 21:01
Владимир Ђилас
У сваком случају, чудна и неочекивана одлука.
Да ли она има везе са скорашњим терористичким нападом у Анкари, видећемо.
Овим су Турци добили, малтене отворен позив за агресију на Сирију.
Такође, изгледа да нема ни говора о некаквој Руској подршци Курдима.
Све у свему, овај потез, Анкара је добила као да га је сама тражила.
Даеш и Нусра фронт, нису уништени, остају и даље веома снажни и верујем, да ће се и финансијски веома брзо опоравити.
О неком наставку офанзиве Сиријске арапске армије, наравно нема ни говора.
Сада чекамо шта ће Турска урадити, она постаје главни регионални играч.
Препоруке:
79
31
14 понедељак, 14 март 2016 21:11
Цвико
A шта ће Руси предузети ако друга страна покуша да врда? Чини ми се да је ово последњи уступак за мир, односно избегавање сукоба већих размера?
Препоруке:
65
8
15 понедељак, 14 март 2016 21:20
Jos jedan "Tribalac"
Posle odlikovanja Tome Diplome za doprinos pravoslavlju dok ikone plutaju u mulju ovo je sledeci logican potez.

Svaki put kad se napnemo da udahnemo malo zivot drzavotvornim partijama u Srbiji ovaj sve pokvari i obesmisli.

Ipak nemojmo potonuti, svi za DSS/Dveri, 27. marta na ulice, a Asadu sta Bog da.
Препоруке:
83
23
16 понедељак, 14 март 2016 21:21
Страдија за нато хонорарце
Према већини коментара на руским сајтовима преовладава мишљење да је посао урађен половично и да је ово Авганистан2,по мени кључни догађај да Русија ускоро почиње да се извлачи из Сирије(што не значи да ће се сутра поново вратити у већем обиму)је заустављање офанзиве на Алеп пре месец дана,када је било питање не толико дужег времена да се натовци тамо ставе у котао,међутим волшебно преко ноћи та акција је заустављена и већи део иранске револуционарне гарде се вратио кући,после изненадне посете Шојгуа Техерану.Ако не буде скоре офанзиве тзв.нусре и црних и већег ангажовања Турске на убацивању нових "побуњеника" и лично,вероватно је у питању договор Русије и САД о подели Сирије,привремено као у Дејтону.
Препоруке:
71
16
17 понедељак, 14 март 2016 21:24
Dingo
Rusija je odigrala svoju ulogu "zeca", poznatu u atletici, Sirija je podeljena, stiglo je naredjenje od velikog brata za povlacenje, Asad ide niz vodu...
Препоруке:
33
87
18 понедељак, 14 март 2016 21:29
Dragan
Pre ili kasnije ovo je neminovno bilo uzimajuci u obzir i Ruske ekonomske prilike.Verujem da je ocena povlacenja dobro odmerene i verovatno najbolja po na prvom mestu Ruske nacionalne interese, a sire i na globalne prilike.Stim da ne bih odbacio konstrukciju da je sve ovo samo sled dogadjaja.Evropa, naravno uz podrsku USA dogovara sa Turskom zaustavljanje Velike seobe i islamizacije same Evrope.Zauzvrat Turci isceniraju Teroristicki napad i odmazdu usmeravaju na svoju rak ranu KURDE.U toj prici Rusi odstupaju, a za uzvrat dobijaju obecanje da Krim vise nece biti pod upitnikom i najverovatnije da su dobili datum ukidanja sankcija...
Препоруке:
34
34
19 понедељак, 14 март 2016 21:37
синиша
Паметни људи уче из туђих искустава, а глупи из својих.

На Блиском Истоку су присутни Американци одавно. Погледајмо њихова искуства у Авганистану, Ираку, а богами и Сирији. Ништа тамо постигли нису, иако бораве годинама.

Руси једноставно нису хтели да понове такве глупости и бесмисао који Американци чине.

Дакле нема заглављивања довијека у сукоб који треба да траје довијека.

Помогли су Асаду да сачува целовитост земље, наговорили су Америку да јединство Сирије не дирају. Пресекли су поход Исламске државе према руском средњем истоку.

Наравно, не може се баш све предвидети. Ко би се надао да ће се рат у Сирији стишати, а да ће Турска постати поприште нових разарања, нових масовних уништавања и подела.

Ко је видео као изгледају Дијарбакир и Џизра у Турској зна да је тамо сада као у Алепу. А разарање Анкаре је у најави.
Препоруке:
87
17
20 понедељак, 14 март 2016 21:47
brzi
Neki ozbiljni dil je u pozadini ali ne u interesu Sirije i Asada. Suštinsko je izgleda prevladala pragmatička opcija na obe suštinsko zaračene strane; rusi zadrže svoje baze na mediteranu, arapi dobiju nafto i gasovod do Turske i na kraju svi sretni. A največi magarac u celoj ovoj situaciji ispao Asad koji je več 2000. godine odbio ponudu za izgradnju gaso i nafto voda od arapa prema Turskoj baš na prigovaranje tih istih rusa koji su ga sada pustili niz vodu kada su osigurali svoje primarne interese.
Taj čin rusa, koji se povlače pre karja rata sa ratišta u Siriji neka zabroine sve vas koji se kunete u njihovu nepobedivost i načelnost. Krajem krajeva i sami ste več jednom osetili rusku načelnost na KiM između 99. i 2003.godine.
Препоруке:
39
81
21 понедељак, 14 март 2016 21:49
готово
Па нисте ваљда мислили да ће да населе Сирију.
Завршен посао,ради се на примени примирја.
нико
Препоруке:
61
15
22 понедељак, 14 март 2016 21:51
ТОПОЉ
Ово је потез пред руски страшни суд.Овдје се појединаци праве да разумију геополитику.Не,ништа ви од тога не разумијете.Ово повлачење једног дијела(не главног-Руских Ваздушно Космичких Снага)руске војске из Сирије је увод у руски атомски напад на Турску.Толико су ме засмијали булдози по појединим српским порталима о Путинивој издаји,о наводно пропалој руској економији,варијанти крени-стани,како је наводно Обама преко Ердогана понизио Путина и сијасет других комичних коментара.Кад јадници предвођени САД изведу десетак биједних напада онда то за "експерте" из области геополитике вриједи више него руских око шест хиљада до сада.То је за смијех.А та "моћна" Турска,шта оно би јуче у Анкари?Усред турског главног града?Око 40 мртвих и огроман број рањених.Само толико?То је та "моћна" Турска од које "дрхти" Русија.А сав НАТО предвођен САД неодољиво подсјећа на покрет отпора из серије "Ало,Ало".Па и гостионичар Рене из поменуте серије није толико комичан колико ликови са српских портала.
Препоруке:
80
59
23 понедељак, 14 март 2016 22:09
Joван
понедељак, 14 март 2016 20:51 ТОПОЉ
Ово је потез пред руски страшни суд.Овдје се појединаци праве да разумију геополитику.Не,ништа ви од тога не разумијете.Ово повлачење једног дијела(не главног-Руских Ваздушно Космичких Снага)руске војске из Сирије је увод у руски атомски напад на Турску.

Шта све неће човек прочитати. Чуј, атомски напад.
Препоруке:
62
23
24 понедељак, 14 март 2016 22:12
Страдија за нато хонорарце
Мислим да ће се већина коментатора ипак сложити да без руске ваздушне подршке сиријска армија на терену поред отворених граница са Турском,Израелом и Јорданом не може дуго да задржи иницијативу,а већ неколико дана трају озбиљнији напади у пр.Хами,неки положаји су изгубљени неки враћени али нема напретка а и око Палмире и на цести Хомс-Хама где постоји велики џеп нусроваца и никако не иде а запело и је и југозападно од Алепа где чак нусровци имају повремену иницијативу без већег успеха,дакле или је у питању договор о подели Сирије или ће се десити офанзива турских и саудијских фаворита и црних који су добро тренутно уздрмани!?
Препоруке:
42
7
25 понедељак, 14 март 2016 22:17
@topolj
Halooo bre, oladi malo. Znamo da si samoljubiv... evo ako ti je lakše da ti kažem: Spram tebe mi smo svi vrtni patuljci!
PS
..be mi se i za Asada i Putin i Erdoana i...
Препоруке:
14
50
26 понедељак, 14 март 2016 22:21
Лотброк
За Топоља:

Атомски удар на Турску? Мора да се шалите? Већина ваших коментара до сада су била у сфери разумног, али овде већ пливате у мутном. Путин се повлачи јер нема више новца да финансира војну операцију, уз то је остварио већину постављених циљева. Просто, жели да да шансу мировном процесу. Ако га Запад угрози, последице се знају и сигуран сам да им је Волођа објаснио шта их чека ако буду ризиковали.
Препоруке:
52
26
27 понедељак, 14 март 2016 22:22
doktor detus
... putin je uvek bio kombinacija odlucnosti ali i pragmatizma - uvek je nekoliko poteza ispred ostalih - tako su ga napadali sto ne ulazi sa regularnom vojskom u dombas - ali on ce strpljivo da ceka i pravom trenutku ce odlucno da reaguje - uostalom - gola i gladna ukrajina ce mu uskoro pasti u sake kao zrela kruska...
Препоруке:
52
18
28 понедељак, 14 март 2016 22:28
Београђанин - браво за Путина
Сматрам да је ово изванредан потез потез тројке Путин, Лавров и Шојгу. Позната је ствар да је лако ући у рат, а тешко изићи. Ја сам стрепио од неког исцрпљујућег Афганистана.

Русија је постигла много - враћање Асада у живот као легитимног предедника, изолацију и слабљење две најрадикалније групе - Исиса и Ал Нусре, и пристанак осталих на преговоре. Оно што мора да уследи после сваког рата јесте политички договор, који се држи. Москва је врло реалистично проценила да Асад не може да постигне више, и обезбедила му компромис. Тренутак је добар и јер је Европи избеглица преко главе, и они хоће мир. Такође, зауставила је интервенцију Запада, и дала им добар политички шамар. Сада је време за политику. Наравно да постоје ризици и да није све предвидиво, ни што се тиче неких у Вашинтону, ни што се тиче Анкаре и Ријада, али ово је оптимално, реалполитичко решење. Мислим да су контуре овога договорен са Кисинџером.

Путин се поново покзао као светски државник. Браво!
Препоруке:
84
22
29 понедељак, 14 март 2016 22:32
Неко из масе
Одличан тактички потез Путина. Вероватно Турска спрема инвазију као наводно одмазду због јучерашњег бомбашког напада у Анкари. Најава повлачења не значи и повлачење. Уосталом , Русија тамо има своју базу и намерава да остане. Предвиђан да ће већ сутра бити приказано 10 руских војника на аеродрому у Москви како се искрцавају из авиона са свом опремом. То ће бити цело повлачење, али довољна порука за јавно мнење широм света. Русија се повлачи, а Турци упадају. То ће бити тешко објаснити. Шта ће после бити, то ћемо да видимо у наредних 10 дана.
Препоруке:
63
21
30 понедељак, 14 март 2016 22:33
Dragan
Вероватно дипломатски потез, руска маскировка. Сигуран сам да Руско руководство зна шта ради. До сада су показали да знају. Формулација је да се повлачи "део снага". Вероватно да је саопштење дато као повољност за решавање проблема на мировном процесу.

Но, сачекајмо да видимо даљои развој ситуације.
Препоруке:
53
12
31 понедељак, 14 март 2016 22:37
Gorjan
Ma celo vreme nas je zamajavao. Gde je stvarno nesto dobio. Veliki blefer je dolijao. Dace i Donbas, necemo dugo da cekamo da i to vidimo. A skoro ce i njegov sunovrat. Meni je stvarno zao Ruskog Sveta i slobodoljubaca, ali je covek bio uhvacen jos davno. Nazdravlje nam. Zivi bili pa videli.
Препоруке:
14
83
32 понедељак, 14 март 2016 22:41
ТОПОЉ
@Јован,@@топољ,@Лотброк...Отом,потом!Чуће се шта ће даље бити.Вама је језик изгледа бржи од мозга.Едгоган и Давутоглу свој балилук већ плаћају и то усред Турске.Усред главног града.Ердогановог сина Билала Ердогана лови руски ГРУ због Игора Сергуна.Олег Пешков није заборављен а ни 224 руских држављана погинулих тридесетпрвог октобра прошле године а чију смрт су изазвале турске тајне службе.А Турска је спонзор ИД.Је ли тако или није?Па повезујте мало.Да Турска убије 224 Руса а да Анкара и генерално Турска буду мирне???Мало сутра.Нећемо тако Дино.Па зна и Русија играти прљаво и то усред Турске.Читајте ви мало руске патриотске портале,не прозападни "Комерсант" и њему сличне.Прије неки дан је објављена вијест да су руске атомске снаге стављене у стање приправности.То што мени пишете,на погрешну се адресу обраћате.Пошаљите имејл Ердогану и Давутоглуу и причајте им бајке о томе како мир нема алтернативу.Они ће сигурно имати разумјевања за вас.И Нусра Фронт такође и сва ИД,тојест Турска.
Препоруке:
54
20
33 понедељак, 14 март 2016 22:51
@Topolj
Daj bre covece urazumi se, kad je bilo sudjenje Mladicu pominjao si metaforicki ispaljivanje raketa Bulava.

Pa nije Ruska strategija Asad, vec politika u celini. Briga njih za Asada, Gadafija, Milosevica, Vucica... Njih iskljucivo zanima njihova drzava Rusija - sto je na kraju potpuno ispravno.

Da ne bi ti sutra objavio rat Japanu, ako krene na Rusiju?

Pa sta treba da urade, da izginu do jednog u ratu sa Amerima. I oni i Ameri, a i mi ostali onako djuture?
Препоруке:
28
30
34 понедељак, 14 март 2016 22:55
харун ал рашид
Нека врста договора са Западом је сасвим сигурно постигнута. Не верујем да би се после толико уложеног Руси тек тако повукли и препустили Сирију Ердогану и џихадистима.
Биће да су Амери прихватили Руске услове. Шта су тачно договорили, видећемо ускоро. А да иде у прилог Русима, а самим тим и Сирији и Ирану, у то сам убеђен.
Препоруке:
53
8
35 понедељак, 14 март 2016 23:04
Arcibald Rajs
Za brzog
Izgleda da nisi covek velike pameti, zar zaista mislis da se Rusi potpuno povlace, sklonice manji deo ljudi i sad imaju izgovor da udare po Turcima ako krenu zbog navodne reakcije na teroristicki akt, odgovor ce biti eto, mi se povukosmo a vi ste napali, sami ste krivi za posledice. A od gasovoda nema nista jer Rusima ne pada na pamet da dozvole konkurentski tok jer to vise zadire u njihove interese nego Sirijske.
Препоруке:
56
9
36 понедељак, 14 март 2016 23:06
Радгост
Леп потез Путина/Русије.Прекрасан чак.
Подстрек католичким и православним народима у Европи да захтевају повлачење англоамеричке протестантске војске из њихових држава.!
Препоруке:
28
15
37 понедељак, 14 март 2016 23:08
Велизар М. (1 од 2)
Е стварно свакаквих коментара има. Хајде људи сетите се Украјине. Запад је покренуо скупу и сложену операцију планирану у "win-win" маниру, тако да сви исходи буду повољни за запад. По њима то се могло завршити или
а) потпуним протеривањем Русије са тог простора и инсталирањем НАТО у стратешки руски простор, Крим посебно, или
б) увлачењем Русије у исцрпљујући рат који би на крају довео до економског колапса, унутрашњих сукоба, распада или просте предаје.
И шта се десило? На запрепашћење истог тог запада Русија је одрадила трећу варијанту, повратак Крима, и режим у Кијеву ставила у ситуацију да не може нигде да се помери а западни планери, спуштених вилица, морали су да праве нову ујдурму јер после Украјине нема назад.
Е исто то сад имамо у Сирији. Заокретом Турске и обарањем оног руског авиона поново је покренута још скупља и још сложенија (више земаља је укључено) операција која је "такође" требала да има само два исхода, оба повољна по запад:
Препоруке:
67
9
38 понедељак, 14 март 2016 23:09
Велизар М. (2 од 2)
а) да се Русија повуче у страху од конфронтације са НАТО или ако се не уплаши...
б) да се створи ситуација непосредне ратне опасности у Турској и тако (по важећим уговорима) затвори Босфор и отежа снабдевање Руса како би се довели у неповољан стратешки положај (није једини разлог, само илустрација). Руси би морали да се повуку на начин који би био тумачен као пораз, изгубили би иницијативу, савезнике, тржишта и шта све не. Вишеструко увећан сценарио повлачења са Косова. Међутим Руси нису ни глупи ни заборавни.
И шта се сад десило? Руси су их опет превеслали јер се повлаче у тренутку тријумфа када су војном силом натерали противнике на примирје. Задатак обављен. На терену остају ојачане Асадове снаге, ојачани Курди, поколебани "умерени" ФСА (и слични који сад гледају како да промене страну) и разваљени ДАЕШ и Нусра.
Са стране се налазе Иран без санкција и Турска у дебелим проблемима. А планирана представа Русије као агресора распршила се као дим. Савршено.
Препоруке:
78
6
39 понедељак, 14 март 2016 23:10
djoka
Ne razumem pojedine komentatore. Nista strasno sto Putin povlaci deo trupa iz Sirije, jer ne napusta Siriju sasvim, vec ostaju baze i mornarica. To je samo jedan operativni potez Putinovog saha, ali i neizvesnost za one koji nameravaju da se uglibe u Sirijsko blato. Sta mislite, koliko Putinu treba vremena da vrati jos vece svoje trupe i ko bi mogao da ga zaustavi. Sirijska vojska je sa Putinom oslobodila veliki deo teritorije i mnostvo gradova, ostalo treba i sama sirijska armija da nastavi do konacnog slamanja neprijatelja. Vazno je da su Rusi tamo i bice tamo stalno prisutni.
Препоруке:
48
7
40 понедељак, 14 март 2016 23:30
Crveni vojvoda
Da su bbc, cnn ili druga zapadna lagala objavili unaprijed na par ili vise dana da se Rusija povlaci bilo bi zabrinjavajuce. Medjutim, ovo je prvoklasno iznenadjenje, posebno za zapad. Koliko ja vidim oni su dozivjeli sok i ozbiljno su uznemireni dok cekaju naredne poteze Rusije. Sta je posrijedi vidjecemo vrlo brzo. Ne treba zuriti sa ishitrenim zakljuccima. Ovi komentatori koji tvrde da ce Rusija izdati Asada su prvoklasne naivcine.
Препоруке:
63
3
41 понедељак, 14 март 2016 23:33
Ali ipak :)))
I kad ce ,,umereni,, zbunjenici, ISIL i n-usra front da udju u Damask?

Jel jos taj deo diskusije ostao ,,neobradjen,,? :)))

Kao prvo, pre nego sto se po komandi Sefa kao mladi majmuni nabacate na temu, procitajte sta je zvanicno saopsteno, sta je politicki a sta vojni deo, i zasto vas Cika Globa uopste nije radostan zbog ove vesti! Znaci smanjite dozivljaj.

Ili vam je prema Sajentoloskim metodama obuke Topolj izgledao najlaksa meta? Hah, mnogo ste glupi Spineri (sitni jer bi bili uradnici na Beee-92 i N1 a ne pisali na Nspm, da ste jaci Spineri, a ne Salamari i minusari).

Znaci sta bese tema?

Izjavio VVP da ostaju u svoje DVE baze koje vec imaju? Hmm, TUPSONI, DO SADA JE ZVANICNO SAMO JEDNA BILA, PMTO-Tartus, sad i Hmeimim postade Baza a? Zvanicna a?

E a? :)

I jos dodade da ,,budu jako obezbedjene,, !

Ove delove niJeste procitali izgleda. Nema veze, procitacete uskoro o novim mestima koje Sirijska Armija bude Oslobodila. Posto su je Rusi ,,napustili,, jel da :)
Препоруке:
61
8
42 понедељак, 14 март 2016 23:38
Страдија за нато хонорарце
Поједини коментатори ипак површно прате ситуацију у Сирији,тзв.нусровци и црни јесу начети али далеко од тога да су поражени и слободно циркулишу из Турске,Израела,Јордана у Сирију јача је и сиријска армија али недовољно у случају јачих координисаних напада без јаке ваздушне подршке која би ометала прегруписавања у позадини.
Препоруке:
16
21
43 понедељак, 14 март 2016 23:42
Ali ipak :)))
Ajmo dalje

Zapad je u Siriju i svrgavanje Asada ulozio ne mnogo i pre-mnogo, nego Mega mnogo. Da ne nabrajamo, ali od para do ,,migrantske,, krize. Svetska igra sa krajnjim strateskim ciljem. Da se povuce naglo nece moci, pacov je sateran uza zid. Treba mu dati prostora da pobegne. I da ostane ,mangup, u svom coporu Pacova!

Zato mu se daje prilika da polagano, kroz politicki ,,proces,, (tralala) pusti niz vodu Sirijske ,,Salamdzije,, (ovi BOT-ovi su srPsko-rvatske lokalne salamdzije). Sada ce uslediti izjave tipa: Sad ce Asad morati da ,,pregovara,, i ostala trabunjanja

Vojnicki su pre svega ,,umereni,, (NAJOPASNIJI!) do Boga miloga i crne zemlje umlaceni. Dalja dejstva treba i mora da vodi ,,sirijski narod i njegova drzava,, !

S-300, Bastion, MiG-31 i ostalo NIKADA NE DEMANTOVANO NAORUZANJE JE I ZVANICNO, PODVLACIM ZVANICNO NARUCENO OD STRANE SIRIJE JOS PRE PUNO GODINA! Sumnjate da ga nemaju ? Hah.. kao sto masa ruskih specijalista i do sada ,,nije bila,, u Siriji:)
Препоруке:
43
7
44 понедељак, 14 март 2016 23:48
Ali ipak :)))
Nit je Rusija zvanicno rekla ,,Za uvek,, se otkazuje od borbenih dejstava, niti je takvo nesto u bilo kakvoj najavi!

Znaci svi komentari u vezi toga su cista lupetanja! Cista!

Sasvim suprotno zadrzava dve ,,obezbedjene,, baze (pre je bila jedna hoho), i daje ,,sansu miru,, (hehe).

Formiran je Centar za kontrolu primirja i razgovore u Hmeimimu i njeogovi rezultati su sasvim dobri. Uz koordinacionu Stab u Bagadadu, sve bolje odnose sa Egiptom (,,odnos,, isporuka S-400 i mnogo toga u privrednoj i politickoj saradnji) ovo daje sasvim novi kvalitet ulozi Rusije (i Istoka vremenom) na Bliskom Istoku.

Rat se vodi hibridnim i sasvim novim sredstvima, pa se odgovarajuca ovde i primenjuju. Rezultati vrlo dobri. Sada ide jacanje Sirijske Armije i drzave koja treba da vodi Rat do kraja. Uz sve bolju saradnju sa Kurdima. I kao sto kazu zadnji rezultati to joj sasvim dobro ide, i pored toga sto je ceo Global sistem na strani vojnih snaga ,,pobunjenika,, ISIL-a, Misil-a i sl.
Препоруке:
43
9
45 понедељак, 14 март 2016 23:55
Ali ipak :)))
Znaci sad smo kod lupetanja jos jednom i konacno. Ko je sta govorio i pogodio ili promasio, POSTOJI ARHIVA NA NSPM a i na nekim stranicama na FB gde ,,njegova malenkost,, Major Reptyl pise... pa CE vidimo ,,kako je govorio Zaratustra,, :))

Lupetanje no 1, alias ,,misljenje,,: Podela Sirije. Ni pod tackom razno. Sirija se moze reorganizovati na osnovi bla bla (kvazi federalizacija, decentralizacija itd) uz SUSTINSKO vladanje iz Damaska. Znaci Mega-Gasovod iz Qatara i Saudije nece proci! Popustanja oko toga nema, i zbog celovitosti Sirije Rusija i Iran ce uci i u Svetski Rat (bar sa turskom) bez ikakve sumnje !

Ima opcija i Rusi gube, onda i Damask pada. Stanje i odnosi sveukupni da ne nabrajam su takvi da je stvaranje od Sirije vise drzava nemoguce. Ne racunamo tu neko kurdsko odvajanje ili jacu ,,federalizaciju,, za njihove Rojava regione. Ovu opciju zadnju (Rusi gube) osim u varijanti III sv. Rat, beograDZani mogu da cekaju, ka sto je Lija cekala da Ovnu .... :))
Препоруке:
39
8
46 уторак, 15 март 2016 00:03
NE Velizare
Traba im samo baza i na Krimu i u Siriji.
Препоруке:
6
14
47 уторак, 15 март 2016 00:05
Ali ipak :)))
Elem cujem ,,kurdi,, roknuli po Ankari a pre toga po konvoju GENERALSTABNIH VISOKIH OFICIRA TURSKE ARMIJE!
Mrtvijeh glava i tesko ranjenijeh majora, pukovnika... gomila. Cccc Dje i potreise...

Cccc Mashala. Postadose odjednom maheri i fakmani. Kako i da je, sto ono ,,mocna,, turska izjavljuje veceras: Lazu Rusi, neJJma ba nejma turske vojske u Siriji. Jok Ba, neJma. U pravu su, nema ih! NITI CE IH BITI KAKO IDU STVARI!

Hahaha.... I sta bi beograDZani i ostali graDZani Nato srPije? Nece turcenjage vase da intervenisu? mLogo komentara po NSPM kako ce Idlib biti ,,turska,, zona a Raqa ,,sunitska,, ? Ccc propade vam ,,federacija,, pre Pregovora u Zenevi :))

Bice da je Topolj bio sasvim u pravu, rusko-turski rat pocece jos u prvim danima ne atomskim, nego Termojadernim ,,pecurkama,, i uz jos razorniju Skalameriju koja bi Rusija isprobala. Izjave mase ozbiljnih analiticara i politicara jasno govore da je ta Opcija, Opcija broj 2 ako ne 1 u sadasnjem stanju! A da.. jos ovo
Препоруке:
29
9
48 уторак, 15 март 2016 00:08
Et Velizar
A sto se Bosfora tice, ne znam da li se razumete u mornaricu, dovoljno je da jedan razarac jednom prodje i zatrpa kanal protvbrodskim minama.

Evo potrazite malo na internetu ulogu ruske mornarice tokom 2 svetskog rata.

Nema u tome niceg kukavickog, vec prakticnog.

Naime, Rusi nisu upravo zbog mina uspeli da izadju na otvoreno more.
Препоруке:
15
7
49 уторак, 15 март 2016 00:08
Велизар М. @Страдија за нато хонорарце
Па нико није рекао да је рат готов. Трајаће ово веома дуго јер је Сирија само део много веће игре. Ово "повлачење" је дипломатски и пропагандни маневар. Како то изгледа на терену лепо је описао колега коментатор Ali ipak :))). Од једне базе постадоше две (ту је негде и трећа, она мала постаја "разведке" код Палмире, ако којим случајем није сад у руским рукама биће ускоро). У окружењу је такође битно оно што сам већ навео, почели смо са Ираном под тешким санкцијама и Турском у узлету, сада Иран дише пуним плућима а Турска је скоро па близу грађанског рата. Плус Египат, Ирак и свашта још. А о томе какво је "повлачење" заиста, дадох пар цртица на теми са Асадовом изјавом. Јесте, повући ће, ма свих стотинак војника. Дакле, ово што Русија тренутно ради јесте мајсторско возање противника по основној линији, вамос-тамос. А да има још да се игра - има, далеко је крај турнира.
Препоруке:
42
5
50 уторак, 15 март 2016 00:15
anta
Католици имају Ппу који је безгрешан, а ови наши неоимфомбировци имају Путина, који ма шта да уради,неоимфомбировци ће одмах да објасне како је то најпаметније, односно без грешке. Шестомесечно ангажовање Русије у Сирији није донело мир, мије донело политичко решење, није сачувало територијалну целовитост Сирије, али је добро дошло западним пропагандистима да за поплаву избеглица одговорност свале на руске авио ударе. Ангажовање у Сирији је било више одраз панике због вртоглавог пада нафте... него принципијелне политике. Сад кад је Иран одбио да смањи производњу нафте, Русија у шитима не види своје савезнике...
Препоруке:
14
42
51 уторак, 15 март 2016 00:17
Ali ipak :)))
A da, jos ovu opciju ne pomenusmo

A sta ako ,,umereni,, pobunjenici (oni bez bradica nego neobrijani po nedelju dana, 5-6 dana) jurnu sad kad su Rusi ,,pobegli,, i sa povicima : We want democracy, we want ,,human rights,, (na engleskom naravno) poceraju ,,rezimske snage,, Asada sve do vode Mediteranske?

Damask ce ocas posla da zauzmu...

Secate li se ZLOG PROLECA 2012 kada su vam ti Vlazni snovi bili skoro na dohvat ruke? Kad ste se posle ubistva Gadafija, radovali ,,pobedi,, vaseg Gazde u Siriji? mLogo beste radosni tada, pisali ste i onda po netu mLogo. Behu te godine, godine radosti za beograDZanina i srPina. Koji je hteo da zivi ,,kao sav normalan svet,,! Da bude sa ,,partnerom,, da jede u Meku, da se oblaci kao ,,partnerka,, da pojede svoju zasluzenu Salamu koju je zaradio u ,,agenciji,, BOT-ujuci i viseci na Krstarici :)))) Secam vas se kao sada, onda sam jos bio u Srbiji...

Hahaha.... Niste postradali graDZani-beo zbog Rusa, vec zbog:
SIRIJSKE ARABSKE ARMIJE!
Препоруке:
28
8
52 уторак, 15 март 2016 00:32
Велизар М. @Et Velizar
A sto se Bosfora tice, ne znam da li se razumete u mornaricu, dovoljno je da jedan razarac jednom prodje i zatrpa kanal protvbrodskim minama
Запречавање није никакав проблем. Чак се и не би радило минама. Али не говорим ја о томе, то је техничка ствар. Говорим о оквиру у којем се ствари догађају. Пронађите текст конвенције из Монтреа, из 1936. године. Тим документом је тврдо дефинисано ко шта сме а шта не сме да ради у Црном мору, Босфору и Дарданелима. Више пута сам овде остављао линк. Дакле, ствари стоје тако да ако би Турска забранила пролаз руским ратним бродовима то би био чин раван објави рата а одговор би био такав да би се цео НАТО правио блесав и рекао "е па Турци, нико вас није терао". Знате, у овој фази још увек постоје међународни уговори које и велики морају да поштују. Једини начин да Турска забрани пролаз без објаве рата, по том уговору, јесте да буде нападнута или да се нађе под јасном "претњом ратом" од стране силе којој ускраћује пролаз.
Препоруке:
32
2
53 уторак, 15 март 2016 00:53
небитан
Реално, једна до две екадриле ловачко бомбардерске авијације заиста не чине неку пресудну силу, па је донекле и свеједно да ли се налазе у Русији или Латакиији. Зато ја мислим да је овај потез пре свега политички, а не тактички. Али важно је да као и увек нико не зна шта је заправо Русија наумила. Што није лоше с обзиром да за сада игра практично сама против целог крволочног запада.
Препоруке:
33
6
54 уторак, 15 март 2016 00:55
Ali ipak :)))
Velizare 10-ka za strateski deo price ! Potpisujem!

Obrati paznju i na uslovno ,,takticki,, deo (aplikativni nivo primene strateske zamisli), a to je ruska (i iranska) daljnja uloga u jacanju glavnog Igraca a to je Armija Sirijska i elemenata drzave SAR.

Cisto da napomenem sto strucna javnost zna ali ne moze lako da prevali preko usana, da je i S-200 (modernizovani) koji Sirija ima u jacini od dva ojacana Puka PVO uz propratnu opremu (RLS i sl.) jos uvek neresiv problem za ,,svemocnu,, masineriju vojnu Cika Globe! Dali se ta ,,Masinerija,, zove Nato, Saudijska Armija, Pobunjenici, vojska spRdije, vojska ,,neutralne,, Svedske (haha) i ostale foramcije zvanicne i nezvanicne provinijencije, NE BITNO SKROZ, JEDNINSTVENA IM JE KOMANDA , VERUJ.
O ostalim taktickim i tehnickim pitanjima drugi put.

Ostali smo duzni price oko fizionomije buduceg sukoba, i uporedjenje sa Tridesetogodisnjim Ratom, koju pokrenusmo onaj put, ali bice prilike.... vremena takva idu:)))
Препоруке:
29
6
55 уторак, 15 март 2016 01:06
Laki
govorio je i pogodio ovakav scenario Igor Strelkov,
http://www.nspm.rs/savremeni-svet/hoce-li-biti-rata-sa-turskom-i-kakve-su-nam-sanse-u-njemu.html
rusija nema kapaciteta za ovakav rat,samo raketnim salvama, niko još rat nije dobio,sirijska armija je preslaba;a isil daleko od poraza
Препоруке:
8
22
56 уторак, 15 март 2016 01:35
brzi
@Arcibald Rajs

Politika je trgovina, i u ovom slučaju svi su namireni, rusi če zadržati bazu na mediteranu a arpi dobiju naftno gasnu infrastrukturu. Turski faktor kod ovog dila je nula (0). Rusi i arapi su ovde u ovom sukobu jedini koji imaju stvarni materialni interes, svi ostali su samo i izključivo sekundanti jedne ili druge strane, turci konkretno su arpski sekundanti. Turci su mogli da ucenjuju neko vreme ali ta vremena se završavaju i ako neče promeniti svoje politike prema realnom događanju vrlo brzo može jim se dogoditi i scenario nekadašnje SFRJ jer turska država nema problema samo sa kurdima nego i sa turkemnima i jermenima a prilika za to je jedinstvena baš sada kada če se crtati nove karte bliskog istoka. Ja se samo nadam da kada če se to raditi da če se nove granice crtati na reliefnoj a ne arbitrarnoj osnovici.
Препоруке:
9
17
57 уторак, 15 март 2016 01:44
Хау јес ноу
Ево да се и ја прикључим ... Руси остављају своје ваздушне снаге како су и биле и реч је само о "копненим" снагама које су штитиле базе. Тих јединица и онако није било много, а ретко видљиви "саветници"/специјалци уопште се код Руса не броје у војску (то су "цивили" или "добровољци").
Ваздушни напади се настављају као и раније, а видљиве заштитне снаге ће се смањити јер је Латакија скоро потпуно очишћена и нема више никакве непосредне претње за базе. Сиријска армија (СА) наставља војне операције и Руси не смањују ваздушне ударе. Ону технику коју су заштитне снаге имале неће се "мучити" да враћају кући већ ће оставити СА да се мало вежбају, а у задњих месец дана Русија је вишеструко повећала испоруку војне опреме за СА.
Нисте чули да су Руси донели одлуку да ће ракетни носач авиона Кузњецов ускоро на пут јер ће на лето ступити на дежурство у Медитерану (читај уз сиријску обалу).
Ма да, Руси се повлаче из Сирије и признају пораз.
Препоруке:
28
4
58 уторак, 15 март 2016 02:14
BB
Lažanski je izjavio za portal Srbija Info, da je ovo samo Ruski diplomatski potez, a u cilju održanja sklopljenog primirja. Ruske kopnene snage se povlače samo i to samo simbolično, a avijacija i mornarica ostaju.
@Za Topolja
Vaša analiza se poklapa sa predviđanjima Starca Pajsija. A ona su bogami prilično apokaliptična, pre svega za Tursku. Da će pored ostalog Istambul ponovo postati pravoslavni Carigrad itd itsl.
Препоруке:
20
5
59 уторак, 15 март 2016 05:12
rusofil
Ne mogu da odolim a da ne kazem "rekao sam vam"

Rusija nije carska Rusija niti je Putin Romanov. Putin je sluzbenik KGB-a, a kome KGB odgovara jos nije poznato. Rusija u Siriji ne brani nikakve ruske interese jer tu ruskih interesa nema. Ruski interesi su u Rusiji, Ukrajini, Baltiku, Srednjoj Aziji i Pacifiku. I naravno, Bosfor i Dardaneli.

Sirija ce biti podeljena, zato je sluzila ova farsa od rata. Takodje, Asad ce sici sa vlasti i otici ili u Rusiju ili u London. Kurdistan ce se stvoriti na teritoriji Sirije i Iraka od nekadasnjih teritorija ISIS-a. Amerika ce uci u Siriju i Irak, bilo direktno bilo preko Turske i Saudijske Arabije. Ako se oslone na Turke, mozda ce opet izigrati Kurde kao 1923. To je za sada nepoznato na koga ce se Ameri kladiti.

Zdravko
Препоруке:
7
34
60 уторак, 15 март 2016 08:33
гаврило
мој роман и почиње ограниченим нуклеарним ударом на Турску,распадом Турске и њеним дефинитивним протјеривањем са Балканског полуострва а никако распадом Сирије!наравно са тим долази и распад ЕУ, Руси улазе у Берлин и стављају цијелу Њемачку у свој џеп јер су се договорили са французима и Енглезима да њих неће дирати ако остану по страни и они наравно прихватили овај џентлменски предлог, док код САДиста бијесни грађански рат у којем Мексико и Кина играју највећу улогу у разбијању САДиста, Мексико враћа одузете земље акина држи под контролом остало осим Аљаске , наравно...
Препоруке:
17
6
61 уторак, 15 март 2016 09:00
banjalukaKrajina
Rusi ekonomski pucaju, standard im je duplo manji. Jednostavno nemaju kapacitete, mozemo mi pricati sta hocemo.
Препоруке:
10
29
62 уторак, 15 март 2016 09:21
leki
A jel' Panto, za koji očin mi izedosmo onu žabu...
Препоруке:
2
14
63 уторак, 15 март 2016 10:42
Crveni vojvoda
...Rusi ekonomski pucaju...

Ko ne puca ekonomski? Jel mislite da drugima cvjetaju ruze? Ova vojna intervencija svakako ima i svoj ekonomski dio price, medjutim, to je skoro pa sporedno pitanje. Rusi su se pokazali u najboljem svjetlu, zar je to sporno? Bez gubitaka obavili ogroman posao. Perfektna akcija. Po mom misljenju greska je sto su je zapoceli dosta kasno, jer je sirijska armija do tog momenta pretrpjela ogromne gubitke. Moglo je i trebalo ranije pomlatiti tu bagru.Dalje se ne slazem sa kolegama koji misle da ce biti jos rata. Ovo je kraj. Naci ce se rjesenje. Zapad je odustao od prvobitnih planova. Oni nisu spremni da ugroze svjetski mir. Erdogan ce da leti kao fisek. Zamjerio se on odavno zapadu a zastiti ga nema vise ko. On je najveci gubitnik.
Препоруке:
19
7
64 уторак, 15 март 2016 11:44
Бошко
Русија се повлачи а долазе "мировне трупе" (као на Косово) НАТО пакта, турске, саудијске арабије и УАР

"благо" народу Сирије, на крају ће сви бити становници Србије...
Препоруке:
9
11
65 уторак, 15 март 2016 12:15
АНАЛИТИЧАР
Анализу око руског " повлачења " из Сирије би покушао објаснити правећи дигресије са Босном и Турском . Сви ми у животу имамо право на анализе али често се наше анализе сукобе са реалношћу и доживимо личне поразе а скуп личних пораза постаје и национални . Када је закључен Дејтон била је прича да су Срби поражени а Бошњаци су разочарани јер је НАТО спречио армију БХ да уђе у Бања Луку што није реално имајући у виду да је већ годину дана раније 1994-те била договорена предаја РСК Хрватској а у Босни омјер ФБиХ 51 % // Реп. Српска 49 % . Бошњаци након Дејтона су били у националној екстази - сматрали су да су побједили - да је призната Босна међународно а да су Срби и Хрвати одвојени од Хрватске / Србије па самим тим и поражени . Истина је била супротна - Срби су побједили и добили пола Босне а Хрвати и Бошњаци дијеле Федерацију БХ и и дан данас се гложе око ње . Али еуфорија код Бошњака се видјека по наталитету након Дејтона био је одличан рођено 34 400 а умрло 14 000 плус 20 000 .
Препоруке:
10
7
66 уторак, 15 март 2016 12:22
АНАЛИТИЧАР
- 2 -

Дакле након Дејтона а преко анализе Босне и Турске желим да објасним Сирију Бошњаци / Хрвати су сматрали да су Срби поражени а наталитет у Федерацији БХ која је била у еуфорији био је одличан . 1996-те у Федерацији БХ рођено чак 34 400 беба а у Реп. Српској рецимо 12 500 . Са временом а сада направите паралелу са Сиријом код Бошњака долази до лажне опијености па улазе у агресивну / погрешну политику - фаза Силајџић + СДА ВЕЛИКОБОШЊАЧКА ЕУФОРИЈА и парола 100 % Босне . Ми Срби били смо у дефанзиви - уплашени , Србија под санкцијама , СДС владао код нас / Реп. Српска под санкцијама . 1998-ме долази Додик и Биљана , скидају изолацију са РС и РС 1999-те је имала чак 14 500 рођених беба , сада смо на само испод 10 000 али наш пад је ништа какав пад доживљавају " побједници " Бошњаци пам је Федерација БХ у Јануару 2016-те имала минус чак 450 беба односно по први пут након Дејтона Федерација БХ имала је мање од 1 000 беба рођених у једном мјесецу
Препоруке:
9
6
67 уторак, 15 март 2016 12:31
АНАЛИТИЧАР
- 3 -

И дакле када себе лажеш у животу ( а ја себе лично да будем самокритичан често лажем ) то ти дође на наплату . Тако је дошло Бошњацима који се налазе у слободном паду са бебама а доспијевају им генерације беби бум рођене 1940-их и 1930-их прошлог столећа на умирање. Зато Бошњаци крију резултате пописа. А тек ће их крити као што је јако смешна цифра о 45 погинулих Бошњака у Сирији / Ираку. Погинуле су стотине , отуд пад библијских размјера у рођеним у зеничком кантону. Ако једна нација издржи и ако вјерује а ми босански Срби дубоко вјерујемо у себе опстаће . Будућност Босне припада Србима , вијест из српског сарајева да је ове године рођено чак 20 беба више него лани а то је залога будућности. Турска је вођена од двојице лудака Ердогана и Давутоглуа ( саветник им је Силајџић који је уништио са Алијом Бошњаке ). Сада тај исти Силајџић својим " саветима " уништава и Турску. Најважније у политици и животу је стрпљење и анализа , Турска је имала катастрофално лоше процјене
Препоруке:
10
6
68 уторак, 15 март 2016 12:39
Djuro-Radonjic
ANALITICAR@ Kazes 1994 dogovorena predaja RSK. 1995 Muslimansko Hrvatska Vojska dosla pred Banja Luku Amerika tad sprecava pad Banja Luke i a verovatno i cele RS. Ubrzo se potpisuje Dejton. E sad mene zanima Amerika je tih godina bila APSOLUTNII vladar situaciju u Bosni pitam se sad koji je interes imala Amerika da prihvati RS u Dejtonu??? Ako su Hrvati i Muslimani te 1995 dosli pred Banja Luku sa minimum 200.000 vojnika zasto recimo Amerika nije dozvolila pad i Banja Luke i cele RS to jest da se sa RS desi ono sto se desilo sa RSK. Koji je to zaista interes Amerika imala da sacuva RS i prizna je u Dejtonu kad su Hrvati i muslimani bili premocni te 1995 naspram RS stim sto se tad radilo o regularnoj Hrvatskoj vojsci a ne o nekom HVOu ??? Molio bi te odgovor na ovo pitanje
Препоруке:
10
7
69 уторак, 15 март 2016 12:39
АНАЛИТИЧАР
- 4 -

Русија је по савјету најјачег иранског генерала чувеног Касема Солејманија ушла у рат у Сирији јер је Сулејмани казао Русима ако не упадну у рат пашће Сирија , Нусра је имала велике успјехе против сиријске армије , пала је читава провинција Идлиб а ИСИС је узео Палмиру и пришао Дамаску са сјевероистока , напредовао је ИСИС на Палмири . запад је увео санкције Русији , да се не лажемо Русија је ипак мало уздрмана а руски буџет је само прије двије године био пуњен уз цијену нафте од 100 Долара за барел да би недавно пао на 31 или 32 . Дакле било је илузорно очекивати да се Русија вјечито " заглави " у Сирији имајући у виду економску кризу због санкција Запада али и ровито стање у Украјини . Али Русија је направила већ страшно велике ствари , сиријска армија САА је направила низ побједа и против Нусре ( Турска ) и против ИСИС-а . Америка да спасе своје позиције подржала је Курде против ИСИС-а . Све ствари на терену говоре да стратешку премоћ узимају ипак Русија и иран и САА
Препоруке:
12
4
70 уторак, 15 март 2016 12:51
Баша Мркаљ
Мени се ово не свиђа. Савезник се не напушта.
Дај Боже да се џаба бринем.
Препоруке:
10
6
71 уторак, 15 март 2016 12:51
АНАЛИТИЧАР
- 5 -

Дакле из примјера Босне видимо да сррпљење ( Срби ) временом даје резултате - на Сирији то је сјајна и храбра сиријска армија САА већ сада се види побједник рата . Губитници су Бошњаци , на Сирији , коалција земаља НАТО и њихових сателита Катар , Турска у којој бјесни грађански рат и Сауди Арабија и наравно Израел који је уништавао Сирију , наоружавао ал каиду а сада ће као резултат своје катастрофално лоше политике имати веома јак Хезболах и иранце у Сирији буквално на својим границама . Губитници сиријске драме су Америка , Турска , Сауди Арабија , Израел , Бриртанија , Катар и сви остали помагачи и финансијери тероризма а побједници су већ се то сада види САА сиријска армија , Русија , Хезболах , Иран и свакако Курди . Русија ће чекати пропаст Турске а њега видимо свакодневно . Податак који није само детаљ , међу 40 погинулих у Анкари је човјек порјеклом Курд а чији је син као турски војник погинуо у Турској ове године . Замислите колике губитке онда има Турска
Препоруке:
6
7
72 уторак, 15 март 2016 13:04
АНАЛИТИЧАР
- 6 -

Прије пар дана десио се терористички напад у Анкари , погинуло око 40 особа а међу погинулим функционер једне курдсе партије чији је син погинуо у турској армији борећи се против Курда . Ако Анкара има 5 милиона људи а у терористичком нападу погине 40 људи - која је вјероватноћа да од тих 40 погинулих буде и човек чији је син погинуо као турски војник . Минимална . Јендан на милион скоро , е то само говори колики су губици Турске , огромни али се крију . Онај организато напада на руског пилота , онај из Сивих Вукова , прво се сакрио у Истанбулу када је био на сахрани једном свом другу кога су убили Руси и сиријци и иранци а чујем сада да је и он ухапшен од стране Руса . Русија је направила епохалне геополитичке тријумфе у Сирији , и ово " повлачење " је само маскирни потез фингирана одлука Русије . НАТО зна своје губитке а Туирска и саудијци поготово и бошњачка СДА Бакирова . Русија је веома интелигентна и веома мудра . Крим и Донецк су то показали бјелодано
Препоруке:
7
9
73 уторак, 15 март 2016 13:23
Страдија за нато хонорарце
Најновија изјава руског заменика министра одбране:
«Достигнуты определенные положительные результаты. Появился реальный шанс положить конец многолетнему противостоянию и насилию. Однако о победе над терроризмом говорить пока рано. Российская авиагруппа имеет задачу продолжить нанесение ударов по объектам террористов»,дакле остварени су задати планирани резултати,појавила се реална шанса за мировно решење,у исто време говорити о победи над тероризмом је још рано,руска авио-јединица има задатак да и даље наноси ударе по циљевима терориста.На руским медијима су се појавиле информације да неки су-34 и су-30 напуштају Сирију.
Препоруке:
9
1
74 уторак, 15 март 2016 13:26
Aleksandar RANKOVIĆ
Čestitam ruskoj vojsci, državi Rusiji i ruskom državnom vrhu na odlično izvedenoj intervenciji. Putinu uz čestitke i komplimenti.
Ovde ima i onih koji žale zbog povlačenja iz ratnog sukoba. Pa lepo stoji u saopštenjima da u slučaju potrebe može opet da se interveniše.
Svako ko žali za povlaćenjem, kome je Sirija toliko prorasla za srce najpre neka prihvati prognane izbeglice iz Sirije.
A zatim neka ode da se priključi vojsci Sirije. Tamo rat još nije gotov. Ali iz rata svako nosi traume. A i život se može izgubiti.
Препоруке:
13
4
75 уторак, 15 март 2016 13:35
АНАЛИТИЧАР
Three Turkish soldiers killed in clashes with PKK


Mon Feb 22.

Три војника Турске ликвидирана у борбама са Курдима , вијест од 22.фебруара 2016.
Препоруке:
4
2
76 уторак, 15 март 2016 13:39
Mirjana
Не бих да се играм рата. Сетила сам се само лекције из историје. Спартанци су, ако им нека држава затражи помоћ, слали САМО ЈЕДНОГ ЧОВЕКА. Да обучи домороце. Под условом да су ови вољни да уче и да се боре. Ваљда је то функционисало док те не напада многоструко јача сила и док технологије нису постале прескупе. Или су се људи променили - вишак конформизма и мањак родољубља. Али, принцип је остао исти - можеш помоћи само ономе ко жели да му се помогне. Па, ваљда су Руси обучили и опремили Асадову војску у Сирији, ако су, то јест, имали кога. Код нас, изгледа није било никога. Нама ни бог не може помоћи. А "бог би помогао", што рече патријарх Павле "..ако буде имао коме".
Препоруке:
15
1
77 уторак, 15 март 2016 13:40
mašta može svašta
Analitičaru, srcem pišeš i to je OK!
Jedno si upravu, kritična masa Bošnjaka što ne žele RS sve je veća. Budući da si stalno na netu vjerujem da si upratio analizu ekonomskog instituta sa-kantona. Dokazano, 40% uplata pdv-a za BiH je iz KS. Na nivou FBiH preko 50%. Precizno ustanovljeno da KS godišnje RS 'šlepa' sa 300 miliona KM. Banke u RS propadaju kao od kuge. Politika zaduženja entitetska, a dugove 'krpi', pazi sad, bh. agencija za zaštitu depozita. Ne želim da od moje plate krpe Miletove ekonomske sunovrate! FBiH drži glavu iznad vode, ali i plivača neplivač povuče za sobom. Emocije su još jake pa se ovoj analizi ne daje veliki publicitet, ali vjerujem da će kroz 3-4 godine Bošnjaci tražiti razlaz i da im nažalost neće dati. Ja podržavam da RS ide čim prije, kineski zid na granici da bude! Uzmi registar preduzeća iz Srbije pa vidi gdje su. Firme idu gdje je veći broj stanovnika i platežna moć. Samo idite akobogda, neka mi izumremo, da vas naše oči više ne vide!
Препоруке:
3
10
78 уторак, 15 март 2016 13:42
АНАЛИТИЧАР
4 killed in fresh fighting in Turkey’s Diyarbakir


Tue Mar 15.

Данашња вијест о погинулим у борбама Турка и Курда у Дијарбакиру , три погинула припадника курдске ПКК и један погинули припадник турске армије , прије пар дана у Ираку ликвидирано шест војника турске , срушен хеликоптер . И та и таква рањена Турска води офанзивну политику у Сирији . Русија и Иран су побједници у Сирији а даљњи развој догађаја ће показати ту истину а Израел који је наоружавао званични огранак ал каиде у Сирији Џебхат ан Нусра Фронт је поражени и имаће Хезболах и Иран на својим границама а и 2006. су претрпјели пораз у Либану од Хезболаха . Америчка коалиција је претрпјела пораз у Сирији који има далекосежне последице . Податак о куповини кинеске робе од американаца а пад је 25 одсто то показује . Крај империје зла је сасвим очигледан
Препоруке:
7
2
79 уторак, 15 март 2016 14:06
АНАЛИТИЧАР
@ Mašta može svašta

Другар из приложеног се види да си Бошњак и да мрзиш Реп. Српску. То је у реду, у смислу да свако има право на своје мишљење али је за све грађане у Босни који јој желе добро одлично да је великобошњачка политика 100% Босне САХРАЊЕНА И ПОРАЖЕНА а чини ми се да сам једини коментатор на НСПМ који је писао о бошњачком краху не само у Реп. Српској, лани сте имали 500 рођених и скоро 1 000 умрлих у РС па Вам је политика ОДРЖИВОГ ПОВРАТКА доживјела тотални крах. Као друго након Дејтона је Град Мостар имао 50 % Бошњака ( Оручевић ) и 50 % Хрвата, нас Србе сте протјерали. Сада је минимум 56 % Хрвата, Срба око 4 % а Ви Бошњаци сте пали на 42 %, Вележ испада, универзитет Џемал Биједић бошњачки има све мање студената, падате у Јабланици и Стоцу. Ето докле су Вас довели фанатици и идиоти Бакир и Силајџић, тај и такав Силајџић који вас је сахранио сада савјетује Ердогана, како видимо по погинулим турским војницима и бомбама по Истанбулу и Анкари. Поздрав од Додика и РС
Препоруке:
10
2
80 уторак, 15 март 2016 16:56
НБ
И поред свих тактичких изјава, као и бројних другачијих тумачења, медијских наклапања и сл, сасвим је очигледно - Русија је поражена.

Баш као и у свим другим одмеравањима, последњих деценија.
Препоруке:
7
13
81 уторак, 15 март 2016 17:08
@Djuro-Radonjic
Да су Хрвати ушли у Бања Луку у Србији би избили нереди тј. грађански рат заједно са државним уаром у коме би УДБА коначно била истребљена и Србија би директно ушла у рат и истамбурала Хрвате и Амери би опет морали да интервенишу али ко зна шта би било на терену и да ли би могли да контролишу Србију пречишћењу од НАТО преторијанске гарде УДБЕ или БИЕ како год се та екипа звала и тренутно зове.

Тако је данас и у Сирији све те армијице су луткице у рукама великих играча е сад дали иза великих сила стоји једна или више влади из сенке то је тешко питање.
Препоруке:
10
3
82 уторак, 15 март 2016 18:28
Алекса
хе, хе,
изгледа ко да су наши долетели и нико их није видео,
па су одработали
и сад изгледа,
ко да се враћају кући.

а каубоји са коалицијом били и остали у пустињи...
а ено их турци, а где су им ...
шта је то било?
нешто из космоса

аеропорт Слатина верно чека
Препоруке:
8
2
83 уторак, 15 март 2016 19:26
Arčibald Rajs
Za brzog
Previše rano otpisuješ Tursku, mislim da i nisi svestan kakav fanatik je na čelu te države, i očekujem uskoro Tursku vojnu akciju, jer oni sebi ne mogu dozvoliti kurdsku paradržavu pored svojih granica, posle toga sledi haos na bliskom istoku, a Rusi će hteli ne hteli morati da se umešaju, zbog sebe. Ovo je samo poslednji pokušaj da se odloži Turska vojna akcija za koju su Turci već iscenirali razlog a to je poslednji teroristički akt. Ako ovo ne uspe, onda se bojim velikog sukoba, jer Rusi neće trpeti Turke u Siriji, Ameri još uvek vagaju da li da podrže Turke ili Kurde, a Erdogana baš briga za posledice, o čemu govori i obaranje ruskog aviona.
Препоруке:
7
0
84 уторак, 15 март 2016 19:39
Ali ipak :)))
Ako zavrsavamo Temu, bilo bi najbitnije istaknuti ono najbitnije, prazni minusari i salamari. Kao po Komandi su se pojavili i poceli lupati bezosnovne izjave i kad je tema izduvana :)))

I sta su rekli? Rusija ,,porazena,, iako CEO ZAPAD GOVORI DRUGACIJE:)) Jos i danas ruska avijacija najavljuje nove napade i naravno bombardira Nikad Jace !

Hahaha.... vidite li koliko ste GLUPI?

Rusija se pozicioniranjem u Siriji (dve punocene Baze, ne vise ,,punktovi mts-a), preuzimanjem ,,mirovne uloge,, (sa preko 70 bpl-a na nebu Sirije) i mnogo mnogo toga (centar u Bagdadu, pocetak Kurdske Pobune u Turskoj itd itd) je POBEDA Rusije KOJOJ SE NI SAMA NIJE NADALA !

Glupsoni, pa cilj i jeste da se osposobi Sirijska Armija i Saveznici da SAMI VODE RAT, ne da 100.000 ruskih vojnika bude vezano ovde i gine! Naravno pomoci joj u kriticnom momentu i uz put se odlicno ,,Pozicionirati,,.

Da su nam 2012 ovo ,,ponudili,, PRIHVATILI BI ODMAH!

Pisite bajke i dalje... :)))
Препоруке:
6
1
85 уторак, 15 март 2016 19:43
АНАЛИТИЧАР
@ Arcibald Rajs

Поштовани , у праву сте да се Турска неће лако одрећи улоге велике силе а објективно она је узор Бошњацима , добром делу , шиптарима , добром делу , ТУРКОФОНСКИМ НАРОДИМА бившег СССР-а а има их на десетине милиона , турска служба хара и по Кини , Ујгури .

Поштовани , али не заборавите да то Русија одлично зна , улогу Турске у наоружавању чеченско дагестанске ал каиде . Најјачи дио руске армије је зато смјештен на Криму и на Југу Русије и на Кавказу . У Грузији 2008. су преорали грузијску окупаторску армију коју су предводили официри УСА и ИЗРАЕЛА . Не заборавите да Русија има огромне снаге у Православној Јерменији усмјерене на Југ ка лудаку Ердогану . Ердоган је потпуно окружен од стране Руса преко Крима на североистоку до руских база у Сирији на Југоистоку , не био никада у кожи Турске . Изјаве руских дипломата су благе али снага руске армије је буквално ужасна за непријатеља . Русија је далеко изнад НАТО-а у електронском ометању и електронској шпијунажи . Поз
Препоруке:
5
1
86 уторак, 15 март 2016 20:58
Алекса
за "АНАЛИТИЧАР"

добронамерна исправка:
братски Јермени нису православни већ припадници Јерменске апостолске цркве.
Јерменија је прва држава у свету која је увела хришћанство као државну религију.
Јерменско хришћанство је фасцинантна и богата тема.
У Старом граду у Јерусалиму се налазе јеврејска, хришћанска, муслиманска и јерменска четврт.

https://www.youtube.com/watch?v=tXZLDqfUwrw
поздрав
Препоруке:
7
0
87 среда, 16 март 2016 13:47
АНАЛИТИЧАР
@ ALEKSA

У правус сте, Јермени су монофизити, нама братски народ а покојни Патријарх Павле је имао свога најбољег другара јерменског Патријарха. Много су страдали за вријеме Турака од 1915 - 1918 мада се мора признати да су Курди као дио Турске тада имали велики удио у геноциду над Јерменима, иначе древним народом а велику улогу у геноциду имали су Младотурци. Требали би смо знати да су Јермени савезници Срба и Руса. Наш народ то баш не зна па једном када су играле Србија и Јерменија у Београду фудбал наши навијачи су звиждали Јерменима што није нимало лијепо звиждати било чијој химни а камоли братском народу. Јерменска дијаспора је веома моћна у Америци и Француској па су успели за разлику од Срба да питање погрома над Јерменима ставе на тако висок ниво да Француска нон стоп врши притисак на Турску да се извине Јерменима али Турци ко Турци наравно одбијају
Препоруке:
4
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер