среда, 08. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Алексис Ципрас у Европском парламенту: Новац је дат страним банкама у Грчкој, а не грчком народу; Немачки посланици: Ципрас је лажов, треба да се извини

Kоментари (76) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 08 јул 2015 11:51
гаврило
ево какав је ЈУНКЕР политичар и човјек:чим је Меркелова направила притисак на њега сада се и он залаже за грчки излзак а до јуче је трубио да Грчка мора да остане у ЕУ зони!ЕУ је смеће које воде слаби људи огрезли у свим видовима неолибералистичке помаме!
Препоруке:
141
3
2 среда, 08 јул 2015 12:03
S.Z.Ž
Koliko su stvarno bezobrazni i beskrupulozni ovi nemci. Sa njima se može razgovarati samo sa nipodaštavanjem ili će to na kraju oni prvi uraditi kao što sad i jesu. Pominju kako su krizu osetili Finci i medicinske sestre iz Slovačke "zaboravljajući" da kažu kako su ti jadnici slali svoje pare kao pomoć u Grčku a njihove pare završile na računima nemačkih banaka. Sad Grci treba da vraćaju takve dugove ?!? Nemac ostaje nemac, valjda će narodi EVrope shvatiti da se EU ne isplati nikome drugome osim nemačkoj?
Препоруке:
125
5
3 среда, 08 јул 2015 12:10
subotičanin
Jadni nevini i naivni Grci ! Decenijama ste imali visoke plate, penzije, svakojake pomoći za lažne invalide, ojadili ste sopstveni budžet. O vojnim izdacima da i ne govorimo; trenutno preko 100.000 vojnika čine aktivni vojni sastav, a o skupocenoj vojnoj opremi da i ne govorimo, za šta ste izdvajali preko 4% budžeta. Kada se ode na letovanje, od fiskalnih računa ni traga. Zadužili ste se u evrima i dolarima, potom isisavali sopstveni budžet, a u isti niste vraćali. A sada, kada više tako ne može, kada mora da se zaradi pa u skladu sa zarađenim davati plate i penzije, sada je kriva - Angela Merkel, Novi svetski poredak, zavere. Neverovatno koliko Cipras ima podršku među srpskim nacionalistima, mada ova celokupna priča nema nikakve veze ni sa pravoslavljem, ni sa etničkim pitanjem, nego samo sa trošenjem nezarađenih para, čega treba da se gnuša svaki pošteni domaćin, a naročito srpski nacionalista u čijoj tradiciji i jesu pošteni rad i štednja !
Препоруке:
22
163
4 среда, 08 јул 2015 12:14
биба
Варуфакис није лажов, лажови су ови из европских центара моћи
Препоруке:
101
6
5 среда, 08 јул 2015 12:20
......
Problem je kulturološke prirode, reč je o kompleksima.

Zapadnjaci bi najviše voleli da Grci nestanu s lica zemlje, pa da onda mogu spokojno da se iživljavaju nad ruševinama mile im Atine - naravno, živa Grčka ih nikad nije ni zanimala! Za njih je grčki narod mnoštvo azijatskih, vizantijskih bubašvaba, dok su Švabe zapravo pravi naslednici antičkih Grka! Mit koji je proizveo mnogo korisnih knjiga, ali koji nema veze s mozgom. Varvarizam na delu.

Zato je pozivanje na "kolevku demokratije" pucanj u prazno.
Препоруке:
90
4
6 среда, 08 јул 2015 12:26
џ
па што се не објави сва та документација о зајмовима, па онда да се види ко је - лажов...
Препоруке:
75
1
7 среда, 08 јул 2015 12:27
Vlada
E sad ovo vec postaje smesno.
Pa odakle su isplacivane plate sluzbenika u drzavnoj upravi koji cine 60% zaposlenih u grckoj (i to ne 12 nego 14plataq)?
Iz sopstvenih prihoda?
Odakle su grci gradjani (privatnici) podigli onolike apartmene na moru?
Od kojih para su gradjani kupovali kola i stanove, od onih koje su sami zaradili?
Da je to tako nebi imali nikakav problem. Znaci imali bi privredu koja stvara toliko novca koji im obezbedjuje visok standard koji imaju. Na kraju krajeva da je tako zasto bi se zaduzivali?
Onaj ko se zaduzivao je drzava, da bi mogla da servisira svoje troskove (plate, penzije, vojsku itd). Zaposleni u drzavnoj upravi prime pare i misle da su ih zaradili iako ih ima 5 puta vise nego sto treba. I sada svi hoce da sve ostane isto kao sto je bilo. Moze i to samo sto EU vise neda pare. Ako moze od onog sto ste zaradili super.
Da ne bude zabune ne daj boze da mi udjemo u EU.
Препоруке:
19
73
8 среда, 08 јул 2015 12:31
Anka Krajina
@ subotičanin

Očigledno čitaš samo svoje komentare jer da čitaš išta drugo znao bi ko tera Grčku da izdvaja tolike pare za oružje i vojsku!

Neka te ne brine podrška "srpskih nacionalista", mnogo veću podršku Cipras ima među levičarima širom Evrope, osim ako ne misliš da je cela Evropa pravoslavna?!

Rađe se upitaj u čije banke su se prelivale pare od kredita namenjenih Grčkoj pa tek onda brani Merkelicu i Šojblea.
Nije Veber skočio k'o oparen bez razloga. Zna on dobro na koga je Cipras mislio.
Ne može se arogancijom umesto argumenata prikrivati istina. Pre ili kasnije izađe na videlo.
Препоруке:
92
13
9 среда, 08 јул 2015 12:36
biki
A? Nije se lako odvojiti od novca koji su Nemci poharali po svetu? Britanci svoju kokicu za nogicu? Je li? A tudje hocemo, svoje nedamo? Oxi!
Препоруке:
65
3
10 среда, 08 јул 2015 12:43
Saša
Mislim da se pogrešno gubi energija na raspravu ko je ovdje u pravu ili ko je u krivu .

Ne volim da se stvari relativizuju a u ovom slučaju to i nije relativizacija ...

Ovdje su svi krivi .

Apsolutno ne branim Njemce ili ostale povjerioce ali mislim da ni Grci ne zaslužuju neku pohvalu .

Ovo je svadja unutar jedne porodice ... to svi zaboravljaju .

Svi su oni u NATO , tamo su bili i dok su nas bombardovali , da li znate da je neko zbog toga napustio društvo ?

Nije , svima je bilo dobro dok je bilo kredita , nezavisno da li je to realan ili virtuelan novac .

Svi su oni glumjeli u filmu EU raj na zemlji koji je kod nas prodavan ne kao naučna fantastika već kao doumentarni film a sada kada se ispostavlja da je horor ...

Sada bi neki da su dobri a neki manje loši od drugih .

Znam da ću vjerovatno opet navući omrazu odredjenih velikih simpatizera Grka ali ja o svem ovome mogu reći samo sledeće

DOSADAŠNJIM PONAŠANJEM SVI SU ZASLUŽILI DA PROPADNU DO KRAJA
Препоруке:
45
13
11 среда, 08 јул 2015 12:44
Oliver Kromvel
subotičanin-znate šta je vaš problem,ne to što imate drugačije mišljenje to je uredu nego to što lupate kao otvoren prozor i ni za jednu tvrdnju ne iznosite argumente i dokaze,nemate blage veze kakva je struktura grčkog duga i čega su se oni već odrekli do sada.Grci su administraciju sa 1 milion sveli na 650 000 ljudi,već su srezali drastično plate i penzije i oni nemaju kud više osim ako ne zele suicid sopstveni.
Препоруке:
56
7
12 среда, 08 јул 2015 12:45
Вилогорски
Jункер jе рекао да jе лично за останак Грчке у еврозоне, али да се могућност изласка не може искључити ако договор изостане.“Имамо разарађен план за „грексит’”, упозорио jе он.
Председник Eвропског савета Доналд Tуск jе за недељу наjавио нови самит у Бриселу, на коме ће учествовати свих 28 чланица EУ, упозораваjући да jе ситуациjа “краjње критична”.
“Aко предлог не стигне до петка уjутру, биће то краj преговора и суочићемо се са наjцрњим решењем”, казао jе он и додао да се грчки премиjер Aлексис Ципрас на самиту обавезао да ће на време доставити план.Oн jе казао и да jе Ципрас синоћ писано затражио од лидера еврозоне нови пакет помоћи, али да се она не може упутити без програма реформи и штедње.И Немачка канцеларка Aнгела Mеркел jе напуштаjући самит казала да очекуjе предлоге Aтине и то што пре.“Грчка мора да се реформише ако жели приступ кредитима”, рекла jе она, додаjући да jе грчки референдум сузио маневарски простор за преговоре.
Препоруке:
4
17
13 среда, 08 јул 2015 12:48
Vlada
@Anka Krajina

Anka, bez obzira sto EU ne mogu da smislim i sve te belosvetske hulje koji sada vode nasu drzavu (preko AV), za ovo nisi u pravu. Ovo je ekonomija.

Neko je od nekog uzeo pare i nece da vrati. Cak je i to manji problem sto nece da vrati, nego je izasao na referendum da glasa da ovoj koji mu je pozajmio mora i dalje da mu pozajmljuje.

To jednostavno ne moze da razume ni jedan domacin.
To je kao da branite dzeparosa zato sto je odzepario nekoga koga vi ne volite.
Препоруке:
14
48
14 среда, 08 јул 2015 12:58
onako
"Ја сам рекао прије референдума да ће глас против понуђеног споразума ослабити преговарачку позицију Грчке. Вечерас је преговарачка позиција Грчке била знатно слабија - рекао је Јункер.

Ovaj se izgleda ne trezni, jer nemoguce da je toliko glup da u ovo veruje !
Препоруке:
41
2
15 среда, 08 јул 2015 13:02
Saša
Zamolio bih sve da pogledaju što su napravili od nas i gdje su nas doveli.

Nas čereče na sve moguće načine i samo smišljaju nove.

Očigledno je da hoće da nam ugase pravo na bilo kakvo postojanje i da HOĆE DA NAS PONIŽAVAJU SVE DOK SE NE SPUSTIMO TOLIKO DA SE UDAVIMO.

I u svemu ovome neko može da se prepire oko Grka i Njemaca.

Pa ljudi da li ste vi svi normalni?

Nama su više puta palili kuću i desetkovali nas.

Mi nismo nikome išli na kapiju niti učestvovali u bandama koje su pljačkale druge.

Ovo društvo u Briselu i Strasburu neka se češlja izmedju sebe.

Neka se kolju ko je uzeo više od plijena.

To su uglavnom nacije koje su vjekovima pljačkale ostatak svijeta.

Najčešće su se svadjali a i ratovali kako će taj plijen biti podijeljen , nije tu nikada bilo nikakve ideologije.

Zadnjih 50 godina osim da protjeraju Ruse, tadašnji SSSR kakav god da je bio, iz Evrope i da potamane Južne Slovene ništa drugo nisu ni radili.

SVE JE OVO NIŠTA ŠTO SU ZASLUŽILI
Препоруке:
47
4
16 среда, 08 јул 2015 13:13
Saša
Ja takodje navijam da Grci nikada ne vrate ovaj dug .

ALi ne zbog toga što mislim da su žrtve već zbog toga da naprave još haosa u sistemu koji je nama smrtna opasnost i neprijatelj .

Mnogi navijaju da Grci eskiviraju dug i da ostanu u sretnoj porodici gdje su bili i do sada .

Da budu nagradjeni što su vjerna NATO članica ?

Po toj istoj logici što će te da kažete kada Ukrajina odbije da vrati dugove Rusiji i ruskim bankama ?

Nezavisno od navedenog ...

U SITUACIJI KADA ČITAV OVAJ NAROD HOĆE DA PROGLASE GENOCIDNIM I AKO SU NJEGA I NJEGOVU DRŽAVU SKORO DO KRAJA UNIŠTILI LJUDI NALAZE ZA SHODNO DA SE PREPIRU DA LI SU GRCI IZGRALI NJEMCE ILI SU NJEMCI ISKORISTILI GRKE ????
Препоруке:
40
6
17 среда, 08 јул 2015 13:15
veca vestica
Sada kada su sve hijene na okupu,grci treba da im bace pomije u lice svima.Ekspresno da se obrate glavnoj banci BRIKS-a.Dobice 50 milijardi dolara koji je i ovako bez pokrica.To bi znacilo da imaju tek za pijacu.Uvedu drahmu i kraj price,ovako se samo zamlacuju
Препоруке:
23
3
18 среда, 08 јул 2015 13:15
...
Ко није разумео ево шта је речено http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/11725990/This-is-not-a-decision-to-break-off-negotiations-with-Europe-Tsipras-speaks-to-European-Parliament.html
дакле, Ципрас је конструктиван, друга страна је деструктивна
Препоруке:
29
0
19 среда, 08 јул 2015 13:29
Саши
Јако грешите око верне чланице, нисте информисани
Препоруке:
15
4
20 среда, 08 јул 2015 13:40
Dragan
Kao što su za vreme drugog svetskog rata germanski fašisti satirali gršku i ubijali grke kada su im ovi rekli NE tako će biti i sada, ne treba gajiti iluzije, Berlin neće odustati od svojih namera pre nego im se desi nešto kao ulazak crvene armije u Berlin! Germani, ekonomski neofašisti, će sada satirati Grčku i ubijati grčki narod, ovog puta ekonomskim merama.

Grčka je obezbedila podršku naroda, rekla je NE, sada joj predstoji borba, a svi drugi kojima je do slobode od germanskih okupatora treba da se solidarišu sa Grčkom i daju svoj dopirnos borbi za slobodu.
Препоруке:
22
2
21 среда, 08 јул 2015 13:52
kaca
Ciprasove reci su ISTINITE, Grci su samo postali siromasnji sa jos vecim dugom u poslednjih 5.5 godina uz pad BDP za 25% zbog stednje a dug sve veci!!!!! Koja je to ekonomska logika? Ko je "pokupio" kajmak? Novac nije nestao , on se negde prelio , gde ? U nemacke , francuske i ine banke ?!
To sto medicinska sestra ili ucitelj u Slovackoj ili Nemackoj ili bilo gde u EU nije znao zasto je davao pare govori upravo u prilog VELIKOG DEMOKRATSKOG DEFICITA EU , a za to nisu krivi GRCI ni CIPRAS.
Prisustujemo paradoksalnoj situaciji : da levicari kojima je desnica prilepila etikete demagoga govore istinu a centristicke i desne ideoloske opcije se ponasaju i govore demagoski i populisticki izbegavajuci suocavanje sa ISTINOM !
Kad se dodje do dna svaka politica " lopta " odskace od dna na onu stranu gde je uvek odskakala : levicarska ka zastiti interesa naroda a desnicarska ka zastiti krupnog kapitala!
Препоруке:
27
0
22 среда, 08 јул 2015 13:54
Anka Krajina
@ Vlada

Vlado, nije u pitanju ni ljubav ni mržnja do EU nego baš ekonomija.
Pogledaj malo genezu grčkog duga pa će ti biti jasnije ko je pokupio kajmak.
90 % međ. pomoći Grčkoj dobile su nemačke i francuske banke!
Grčka nije ni ispunjavala uslove za ulazak u evrozonu ali je "ugurana" unutra isključivo zbog geostrateških i geopolitičkih razloga.

To tek sad Amerikanci stidljivo priznaju ali uprkos tome još uvek zahtevaju od Grčke da ne sme smanjiti sredstva za vojsku!

Za ilustraciju, prema izveštaju Euroobservera i Eurostata, Grčka je od lani smanjila javnu potrošnju za 10,7 %, najviše od svih zemalja Evrope.
Finska, Francuska i Danska potroše 57 % BDP za socialne potrebe svojih građana za razliku od Litve i Rumunije koje troše 35 %.
Jaz između bogatih i siromašnih je ogroman.

Grška potroši za jednog penzionera godišnje 8.039 evra a to je daleko ispod evropskog proseka od 13.153 evra.
Препоруке:
26
3
23 среда, 08 јул 2015 14:00
Цвико
Исти метод примењен је и код нас. Да ли се сећате бројних инвестиција у предприступне фазе разних пројеката које је "ЕУ-таназија финансирала код нас? Те пред пројекте радили су стручњаци "ЕУ-таназије" у својим земљама. Новац је остао тамо а нама је писан на рачун. "Домаће а стране" банке су највећа превара код нас. Дафина и Језда су аматери. Где су сада они политичари који су се хвалили, како ће нам захваљујући банкама, порасти стандард, радост, улепшати живот? Сакрили су се иза новца који су примили да нас фарбају. Овај народ ћути и трпи. Мислимда ће то трајати до ове јесени. Сада је врућина, фијеста.
Препоруке:
37
0
24 среда, 08 јул 2015 14:05
Saša
@ Saši

Koliko je neko bio vjeran i punog srca u NATO ne znam .

Znam samo da je dobar dio ovog duga Grčka napravila u periodu 1991-99 .

Očigledno su mnogo zbog nas patili .
Препоруке:
6
6
25 среда, 08 јул 2015 14:20
како то у ствари иде
Грк: Е, требао би ми један кредит, треба неки мост да направимо.
Немац: Колико ти треба?
Грк: 30 милиона.
Немац: Не може.
Грк: Али, то је један мали мост, треба нам ѕа развој пољопривреде. Ево нека буде 25 милиона, променићемо пројект.
Немац: Ниси ме разумео, не могу да ти дам 30 милки, могу 100.
Грк: Али мени не треба 100, треба ми само 30.
Немац: Ако направиш неке пројекте моћи ћеш да повлачиш средства од остатка до 100. До тада паре ће бити у тој и тој луксембуршкој банци.
Грк: А иду ли камате на неповучена средства?
Немац:Иду, наравно. Узимаш кредит на 100 милиона.
Грк: Па не исплати се баш.
Немац: Узми или остави.
Грк: Ајде добро, а друге пројекте ћемо успут правити.
Немац: Добро, не заборави да имаш рокове за повлачење транши и да пројекте одобрава комисија.
Препоруке:
31
0
26 среда, 08 јул 2015 14:23
racerx
@Vlada
Зашто причаш о нечему у шта се не разумеш? Ако баш желиш да знаш Грци раде у просеку далеко више него Немци, мање су на годишњим одморима и имају државну управу која је сходно броју запослених само за 1% већа од Немачке, ако се добро сећам Грци имају 20%. Иначе Шведска, Норвешка... они имају од 30-35%, а ова глупост коју си написао од 60% то нема ни Кина. Све ово што сам рекао да се врло лако проверити, имаш интернет. Твоје изношење закључака из непотпуних или нетачних премиса, које су базиране на томе да пошто си либералан аутоматски значи и да си интелигентан и образован не стоји. Нит си паметнији, а поготово ниси образованији од људи који кометаришу овде. Ако хоћеш да се осетиш таквим, предлажем ти да одеш на Блиц или Б92, чак ће и да те хвале.
Препоруке:
32
2
27 среда, 08 јул 2015 14:24
brzi
@Anka Krajina

Kod tih banaka, nemačkih i francuskih ponajviše, su se grci u prošlim decenijama i zaduživali za svakakve gluposti ( organizacije olimpiskih igara, plačanje prekobrojne administracije i armije,.....)
Inače se u finasiskom svetu ovakoj vrsti kredita kakve je Grčka dobivala poslednijh godina kaže refinaciranje ( uzmeš novi kradit da bi poplatio stari kredit). Tog načina finaciranja služe se svi samo mora privreda da radi onoliko da se iz fiskalnih prihoda servisira tekuča potrošnja države ali toga nije bilo Grčkoj nego su grci hteli i dalje, iako zaduženi do grla i sa nefunkcionalnom privredom i fiskalnim sistemom, da žive i dalje na grbači drugih.
Препоруке:
4
24
28 среда, 08 јул 2015 14:25
Зоран Туцаковић
Манфред Вебер је превазишао све овдашње демагоге, лажове, беспризорнике и сејаче магле. Овај "шеф Европске народне партије" се не либи да колеге парламентарце назове екстремистима, премијера једне државе лажовом, просипајући успут крокодилске сузе за "медицинским сестрама у Словачкој и јавним званичницима у Финској", који ће, ето, морају да сносе терет грчке неодговорности. Убо их је Ципрас у живац, помињући стране банке, та халапљива чудовишта и експозитуре "светске" владе са фашистичким предзнаком.
Препоруке:
34
1
29 среда, 08 јул 2015 14:34
Никола
Ово ме подсећа на последњи конгрес СКЈ.
Препоруке:
32
1
30 среда, 08 јул 2015 14:42
Спиридон
Ево мале питалице за све оне штедљиве домаћине и српске националисте који размишљају строго економски. Дакле Грчка се ослободила од Турака пре неких скоро па две стотине године и од тада па кроз два светска рата и балкански пре тога, кроз свој грађански рат, кроз сву ту наводну " лењост " и дужан као Грчка периоде па све до уласка у предивни рај на земљи знани и као ЕУ је имала закључно са даном приступања уједињеној Европи свеукупно нешто више од 100 милијарди дугова. За непуне две деценије боравка у ЕУ тај исти дуг се буквално утростручио. Како?! Зашто?!
Е господо моја драга када будете схватили одговор на то питање и будете макар покушали да појмите како тачно функционише данашња економија, посебно банкарски сектор са освртом на тржиште финансијских деривата онда ће вам бити јасна прича о " лењим " Грцима и " вредним " Немцима. Ех да, све те фантазмагоричне приче о некаквим лажним инвалидима и одласку у пензију у 33 године вам продају немачки медији.
Препоруке:
38
2
31 среда, 08 јул 2015 14:44
Србин
Не може Немац а да не покаже свој карактер и психологију таложену вековима:
БЕЗОБРАЗЛУК И ФАШИЗАМ ПРЕМА ДРУГИМА, ПОСЕБНО ПРЕМА СЛАБИМА.
Подршка Ципрасу, Грчкој и Грчком народу.
Препоруке:
48
1
32 среда, 08 јул 2015 14:45
Na razvalima Evrope gradiće se novi pravedniji život
Cipras im je danas jasno rekao - vaši krediti nisu stigli do grčkog naroda, spasavali ste svoje banke pijavice. Ova predveče stiže a u zoru ide, kao ono kad "Sinoć dođe tuđe momče iz tuđe zemlje, a jutros mi konja sedla, hoće da ide..."(peva Safet Isović), a devojka ga savetuje da ne ide jer "Široka je Romanija, puna hajduka". Ovo je jedna sevdalinka, ljubavna pesma bosanskih muslimana, a Romanija je srpska gora, puna hajduka, tako da to tamo postoji od pradedova, a Mekel nas sve obilazi kao papa vernike i miri nepomirljivo, bar danas. Ona sigurno neće dočekati kraj mandata, postala je kočnica u EU, Cipras kao mungos to oseća, obrazovan je i načitan, ma kakav Konfučije, njega je prepustio Vučiču, ima on Eshila, Sofoklea, Kavafija, koji je pisao o varvarima koje čekamo da unište zlo koje je doneo liberalni kapitalizam. Varvari kasne, ali sa Sirizom stižu, ima nade. Kavafi kaže: savremena civilizacija se izrodila, Rim se opet mora srušiti i novi život sagraditi iz početka.
Препоруке:
18
2
33 среда, 08 јул 2015 14:59
како то у ствари иде (део други, годину дана касније)
Грк: Е, ја дошо да ти јавим да ћу каснити са отплатом рате.
Немац: Што?
Грк: Па морао сам да платим некакве консултанте из треће земље. Одраше ме, мост ме кошта дупло више.
Немац: Па да, то ти је правило европске комисије 455/56-321, параграф 35. Али видим да ниси повукао 70 милки.
Грк: Нисам, консултанте сам морао да платим од својих пара. Не дадоше, кажу није предвиђено планом.
Немац: Да, да, то је уредба ЕК бр. фцк-54/745 параграф 67, финансијска дисциплина. Ниси добро припремио пројект. Идући пут дођи прво овде знам ја добре консултанте у Минхену.
Грк: И шта ћемо сад?
Немац: Па мора да се плати. Зашто си градио мост ако ти не доноси профит?
Грк: Па не доноси још, квоте из Брисела остале исте, а и за субвенције немам, нисам конкурентан Холанђанима.
Немац: Ви превртљиви Бизантинци, стално смишљате изговоре, хоћете леба без мотике. Ал ја сам добра душа даћу ти кредит да платиш те камате.
Грк: Откуд ти толико пара?
Немац: Ма остало ми неких 70 милки неповучених.
Препоруке:
27
0
34 среда, 08 јул 2015 15:10
Jasna@suboticanin
Sve i da je tako ,ali zasto su ti kreditori iz EU davali kredite sakom i kapom takvim Grcima.Radi se o milijardama.
Da li bi ti pozajmljivao ogromne pare npr svom komsiji za kojeg znas da je pijanica ,trosadzija, neradnik i za kojeg znas da ti nikad te pare nece moci vratiti?
Ja odgovor na ovo pitanje znam,tj znam zasto su im davali kredite ,ali jedva cekam tvoj "pametan" odgovor,odn jedva cekam da cujem odgovor na ovo pitanje od takvih kao ti ,koji za ovu krizu krive samo jednu stranu tj Grke.
Препоруке:
24
2
35 среда, 08 јул 2015 15:41
Anka Krajina
@ brzi

Tu bajku kako Grci hoće i dalje "da žive na tuđoj grbači" prodaj nekom drugom, ja ne kupujum otpad!
Препоруке:
15
3
36 среда, 08 јул 2015 15:51
subotičanin@Jasna
Odnosi među državama nikako ne mogu da se porede sa odnosima među ljudima. Grčka je suverena zemlja, i zaduživala se kao što to čine i ostale zemlje. E sad, što se to trošilo na sve i svašata, to je druga stvar. A kada su se zadužili na preko 160% BDP (ili više), na samo da ne žele da vrate, nego traže još !!! Neka štampaju drahme, neka traže od Putina rublje, ali ne, oni hoće ono šta valja - evro, i to bez ikakvih obaveza prema kreditorima. Sramota, sramota šta rade Grci.
Препоруке:
4
31
37 среда, 08 јул 2015 16:34
Дуле
Крива је и Грчка држава, но питање је колику је самосталност имала у том задуживању. Битно је да се показало да је ЕУ била само шарена лажа, измишљотина, сан, утопија, илузија, лаж и тиме сам одушевљен јер сад и мање обавештени људи имају прилику да виде каква је то заблуда била, грађена на кредит.
Препоруке:
15
0
38 среда, 08 јул 2015 16:46
pazvanoglu
prvo,samo bljic i b92-52 'znaju' gde je istina..zato samo njih citam.
----------------------------
Cipras je rekao punu istinu...grcki narod nije centa video od tih silnih para...spasavane su kroz 'kredit' samo strane banke... a ova velicina od kriticara kao tusk i sl. nekako ne tvrde da je grcki obican narod video vajde od 'kredita', vec horski ponavljaju kako banke nisu ostecene,...pa naravno da nisu,o tome je i rec.
-------------------------------
kad,medjutim, kod nas obican narod je korisnik 'kredita'
a banke su filantropi.
a sta cemo sa 250 poslanika sa dobrom apanazom u srbiji od 7 miliona ljudi...naspram 500 poslanika u kini od milijardu i cetiri stotine miliona ljudi.
Препоруке:
14
1
39 среда, 08 јул 2015 17:01
predrag
-
среда, 08 јул 2015 12:10
subotičanin
Jadni nevini i naivni Grci ! Decenijama ste imali visoke plate, penzije, svakojake pomoći za lažne invalide, ojadili ste sopstveni budžet. O vojnim izdacima da i ne govorimo; trenutno preko 100.000 vojnika čine aktivni vojni sastav, a o skupocenoj vojnoj opremi da i ne govorimo, za šta ste izdvajali preko 4% budžeta.-Interesuje me u vezi vojnih izdataka.Koliko izdvaja Izrael godisnje za te namene i koliki je stepen zaduzenosti te zemlje.Na nasem primeru.Izdvajanja za vojsku su minimalna a ipak imamo visoku zaduzenost.Verujem Grckoj!
Препоруке:
12
3
40 среда, 08 јул 2015 17:23
Jasna@suboticanin
Ja spadam u one koji smatraju da se uz ogromne zrtve Grcka moze izvuci samo napustanjem evra i prelaskom na drahmu,ali to nema veze sa mojim pitanjem,na koje sam pretpostavila da neces odgovoriti ili ne znas odgovor.
Zasto su kreditori takvoj Grckoj davali kredite???Da nisu mozda "neobavesteni" kao Kostunica?Da nisu kreditori mozda poznati kao humanitarni radnici,to cinili iz iz silne ljubavi prema Grckoj???Napadas tzv nacionaliste zbog neobjektivnosti i ostrascenosti ,ali vi drugosrbijanci i bivsi Kostunicini nacionalisti samo ste dva kraja istog stapa.I jedni i drugi ste slepi obozavaoci kapitalizma,koji je dospeo u corsokak.Niti su Grci nevini,a jos manje su u toj igri nevini kreditori.
Kriza kapitalizma!
Препоруке:
12
1
41 среда, 08 јул 2015 17:24
Vlada
@racerx

Ajde dapretpostavimo da je to sto ti pricas tacno.

Odgovori mi na par protih pitanja.

Zasto su se Grci toliko zaduzili?
Navedi mi tri grcka proizvoda.
Nemoj samo masline i turizam.
Gde nalazis te podatke?

Slucajno poslujem sa grcima pa znam.
Препоруке:
4
5
42 среда, 08 јул 2015 17:32
Трећепозивац
СРБИЈА ЈЕ КРИВА за катастрофалну ситуацију у Грчкој!
Да није било ратова које су 90.-тих изазвали и искључиво водили Срби против свих осталих југословенских народа и против читаве Европе заједно са НАТО пактом, Европа би до сада била саобраћајно повезана са Грчком и могла би на миру да јој исисава последње капи крви.
Очекујем предлог резолуције коју ће усвојити Европски парламент.
Препоруке:
11
0
43 среда, 08 јул 2015 18:03
Sasi
Pogledajte, ocigledno niste informisani
https://www.youtube.com/watch?v=4RpWDv1fQis
ali ipak je Micotakisov govor legendaran
valja ga se bas danas, mozda, vise nego ikada podsetiti

https://www.youtube.com/watch?v=SAee1m04IC4
Препоруке:
3
0
44 среда, 08 јул 2015 18:09
brzi
@Anka Krajina

A šta je drugo nego život na tuđoj grbači ako uzmeš kredit a kada treba da ga vratiš ti kažeš kreditoru da ge nečš odpaltiti i u isto vreme od tog istog kreditora tražiš novi kredit ali ne da bi poplatio stari kredit nego da bi i taj kredit potrošio po vlastitim preferencijama ( čitaj za vlastiti život po standardu kojeg si realno ne možeš priuštiti).
Препоруке:
2
7
45 среда, 08 јул 2015 18:20
драго_ца
@Vlada @Sasa @bot suboticanin

Грчка за почетнике (и идиоте):

http://www.filmsforaction.org/articles/greece-what-you-are-not-being-told-by-the-media/#.VZqiytLlv2s.facebook
Препоруке:
4
1
46 среда, 08 јул 2015 18:42
Anka Krajina
@ Vlada za @racerx
Zasto su se Grci toliko zaduzili?

Grčka je ušla u evrozonu 2001. god. i tada je grčki javni dug iznosio 103,7 % BDP i na tom nivou se kretao sve do izbijanja krize 2008. god.
Sličan dug imale su tada i Španija i Italija.

Tačno je da je grčka elita tih godina živela preko svojih mogućnosti a strani poverioci su tu potrošnju čak i stimulirali dajući kredite uz visoke kamate.
Početkom krize 2008. kamate su se drastično povećale a merama "spašavanja" je BDP smanjen. Umesto da pomoć ide ka povećanju BDP, išla je u suprotnom smeru.
Kad se uporedi čisti dug bez kamata (zarada stranih banaka) Grčka se dodatno zadužuje tek 2009. god. kad više nije mogla da plaća kamate.
Celokupno povećanje grčkog duga posledica je povećanja kamata na stare rizične kredite!
(nastavak)
Препоруке:
5
2
47 среда, 08 јул 2015 19:04
Anka Krajina
@ Vlada za @racerx
2.
God. 2012. javni dug je smanjen zbog delimičnog oposta dugova stranih privatnih poverilaca.
Velike banke, uglavnom nemačke i francuske, odrekle su se približno polovine vrednosti kamata a glavnicu su dobile isplaćenu.
Tada umesto njih dug preuzimaju države, članice Evropske monetarne unije sa ciljem spašavanja evra.
Preko 80 % današnjeg grčkog duga je dug tim državama.
Da nisu one preuzele taj dug, Nemci i Francuzi bi morali sami da spašavaju svoje banke!

Zato je Veberovo pominjanje med. sestara iz Slovačke krajnji cinizam! Ako je ko tim sestrama šta dužan onda su to Nemci a ne Grci!

Da ne pominjem koliki su profit izvukli izvozom svojih proizvoda u Grčku a nametnutim merama štednje su joj totalno uništili privredu!
Препоруке:
5
1
48 среда, 08 јул 2015 20:26
DR POLITICKIH NAUKA
grke niko nije prisiljavao da uzimaju kredite,NEGO SAMI SU..DUG JE DUG I MORA DA SE VRACA..ponekad moze se praviti kompromis sa onim kome treba vratiti ,ali onda se ponasa fino,kulturno i ljudski..ne vredga se i ponizava onaj s kime se treba dogovoriti!! nemoze se tek tako posle uzimanja velikih zajmova organizirati referendum da se pare ne vracaju i da se na racun rezultata traze novi zajmovi!!A KO CE TE NOVE ZAJMOVE VRACATI??? ili novi referendum i ti dugovi da se ne vrate..OVO VAZI ZA SVAKOG,BEZ RAZLIKE,NEMA VEZE DALI SU GRCI,PORTUGALCI IRCI MI ILI BILO KO DRUGI!! bilo bi fer da se referendum organizirao kad su se zajmovi uzimali,a ne kad treba da se vracaju!!!za kraj se pitam:ZASTO CIPRAS NE ORGANIZIRA REFERNDUM O IZLAZKU IZ EU??? ili jos bolje:ZASTO CIPRAS NE ORGANIZIRA REFERENDUM DA GRCKA IZADGE IZ NATO ??????? ONDA BI CIPRAS BIO HEROJ I ONAJ PRAVI,kad bi takve referendume zakazivao..KAD BI TO URADIO PITANJE JE KOLIKO BI BIO ZIV..CIPRAS JEDINO IZVRSAVA NECIJA NAREDGENJA !!!!!!!
Препоруке:
4
9
49 среда, 08 јул 2015 21:25
Ујка Васа @ DR POLITICKIH NAUKA
Грке нико није приморавао да узимају кредите али ни европске банке нико није приморавао да Грцима одобравају кредите.

Наша Агробанка је пропала а њен менаџмент завршио иза решетака зато што су одобравали кредите несолевентним зајмотражиоцима. Уместо да деле лекције Грцима, западњаци би требало исто да поступе са својим банкама и похапсе њихових менаџмент. Јасно је, међутим, да они то неће учинити јер су њихове политичке структуре умешане у целу работу.

Шта мислите да ли би вама Сосиете Женерал или Рајфајзен банка одобриле кредит од једно 500.000 евра ако је ваш једини приход плата или пензија а стан, уколико сте власник, вреди највише 100.000 евра?
Препоруке:
8
2
50 среда, 08 јул 2015 21:32
ivan3012
Mislim da je sve daleko jednostavnije nego sto se predstavlja.Nemci su samo hteli da izvrse najobicniju zamenu.Dug-za Grcka ostrva.Znali su oduvek da Grcka ne moze vratiti dugove..I BAS ZATO su im davali novac.Kao sto onomad karl bild rece,Pravoslavlje je najveci neprijatelj.A otimanje grckih ostrva je glogov kolac u srce jedne od znacajnijih pravoslavnih zemalja.U ostalom nemci su cak javno govorili da zele grcka ostrva.Dovoljno je staviti u odnos 350 milijardi naspram neprocenjive vrednosti ostrva.I zakljucak se sam namece.Kada su videli da im je inace glup plan propao,nadigli su frku.A na Putina i BRICS nisu obracali paznju.Manje vise Grci imaju ne tako tezak izbor:Ili svabi na siljak-ili tati u krilo..Ja licno uvek bih izabrao tatu.Izgleda mi da sam bio u pravu kada sam proslog meseca/po intuiciji,a ne nekom znanju/ pisao da mi se cini da je Putin izabrao Grcku za prodor na Balkan..Sad mu je prilika.Ovu igru dobijaju Grcka,Rusija i Pravoslavlje.
Препоруке:
9
3
51 среда, 08 јул 2015 21:58
ivan3012
Dr.Politickih nauka..Ako smem da pitam na cija ste naredjenja mislili..Ako ste mozda mislili na onoga iza koga stoje mocne armade spremne da na jedan njegov mig pretvore u prasinu bilo sta na ovoj planeti /za nekoliko minuta ili desetina minuta/,takav nema potrebe da bilo kome i bilo sta naredjuje..Dovoljno je samo da ocinski i prijateljski posavetuje..I da kao stariji brat spomene pomoc..Ali verovatno nismo mislili na istu licnost..A ako kojim slucajem jesmo,uglovi posmatranja su nam malo drugaciji..U odnosu na Grcko nemacki spor jedan je ostriji a drugi tuplji/ugao,mislim/..No u jednome se slazemo-Grci u ovome nisu sami i prepusteni "postenjacinama" iz nemacke i eu...Ali,u krajnjoj liniji- kako bi rekao Heideger-"Stepen posmatranja cini fenomen".
Препоруке:
3
0
52 среда, 08 јул 2015 22:12
djoka
To isto vazi gospodine Cipras i za Srbiju. Novac su delili lopuze koje su bile na vlast i zavrsile vecinom na njihove racune, stim sto su te lopuze u vidu politicara, prodale sve sto je vredelo u bescenje zbog mita i korupcije, razbili srbske banke, opjackali srbski kes u devizama i izneli napolje. Nama predstoji teska borba da sve to povratimo, a o dugu, pa neka placaju oni koji su se zaduzivali, jer narod od toga nije imao nista, naprotiv postao je totalno osiromasen. Dakle nama predstoji velika hapsenja i sudjenja, a nazalost tih bitangi od lopova je mnogo u zemlji dembeliji koja se zove Srbija.
Препоруке:
7
0
53 среда, 08 јул 2015 22:52
Anka Krajina
@ ivan3012
Upravo tako. Od Grčke ostrva, od Srbije KiM.
Mislim da je prošloga leta tema grčkih ostrva bila izuzetno eksploatisana po medijima.

Geopolitika je čudna biljka. Ameri imaju jak razlog za svakodnevna upozorenja Evropi da Grčka mora ostati u evrozoni iz geopolitičkih razloga!

To je ono što ja uporno ponavljam da će Grci morati unovčiti svoje članstvo u NATO-u ili izaći.

Lično mislim da će Evropa popustiti zahtevima Vašingtona. Prevelik zalogaj je na kocki.
Препоруке:
3
0
54 четвртак, 09 јул 2015 00:59
Stevan
@драго_ца: hvala na fejsbook adresi. Nakon procitanog clanka, sve mi je kristalno jasno. Grcka je zrtva istih onih ekonomskih ubica za koje je Dzon Perkins radio (Ispovesti Ekonomskog Ubice - Dzon Perkins). Srbiji sledi isti scenario ako se narod pobuni protiv ekonomskog ropstva.. Osim ako se Spanci i Italijani ne pobune ma isti nacin.
Препоруке:
2
0
55 четвртак, 09 јул 2015 03:49
?
Grci imadu Sirizu , Srbe vodi SVINJIZA.
Препоруке:
4
0
56 четвртак, 09 јул 2015 07:04
mirko
tokovi novca; 1990-1999 grcka se najvise zaduzivala, 2001 dugovi su bili na nivou 103% bdp-a; naglo pocinje zaduzivanje;

sta radi "mafija" kada hoce da vam otme nepokretnost, a da to izgleda legalno; pozajme vam zelenaski novac, ali agresivno, uz nejavne ucene i pretnje, uz nesto sibicarenja, pa vas pritom na kraju optuze da ste lopov, ali retko kada se dodje do suda; pritom, i radite za njih, da bi sto vise isisali vas realan rad; i na kraju, a i da dodje do suda, isplati im se da ga potplate; to zapravo rade svugde u eu, ako ste u njoj, pa i u grckoj; sta je problem; vi ste problem, kad vas isteruju na ulicu; vi ste visak; i to se zove postmoderni neoliberalizam, banksterstvo itd; vi ste pritom nesposobni i neradni, vasa zemlja (grupa) varvarska, bilo da ste nemac, grk, srbin, proleter, lekar itd;

zelenasenje: matematicke brze funkcije dobiti maksimalizuju profit trenutnog posla; to je "ideologija" najezde skakavaca, katastrofe ili rata, nezavisno od civilizacije;
Препоруке:
2
0
57 четвртак, 09 јул 2015 09:34
DR POLITICKIH NAUKA @ ujka vasa
ono sto nisi napisao je da su zapadne banke davali zajmove grcima pod izvesnim uslovima,sa kojima su se grci isto tako slozili..znaci slozili se grci i slozili se zapdne banke za istu stvar..sad odjednom grci kad su potrosili te pare organiziraju referendum da ne bi vracali te pare.(to zovu demokratija)naravno kad bi koga god duznika pitao dali hoce da vrati pare ako moze da ne vrati onda ce on reci ne.OSIM TOGA REFERNDUM JE CIPRASU'DEMOKRATSKI'DOKUMENAT DA TRAZI JOS PARE..TRAZI HITNO OKO 50 MILJARDI EVRA DA BI PRE SVEGA VRACAO KAMATE MMF-u.ZASTO BI IM ZAPAD DAVAO NOVE PARE,KAD NECE,ILI NE MOGU DA VRATE STARE??ZASTO??MEREKELOVA JE REKLA CIPRASU:OK OPROSTICEMO VAM JEDAN DEO DUGOVA ALI USLOV JE DA IZADGETE IZ EVROZONE!!ALI CIPRAS TO NIKAKO NECE!!ZASTO!!opet pitam:ZASTO CIPRAS NE ORGANIZIRA DEMOKRATSKI REFERNDUM DA IZADGE IZ EU I PRE SVEGA IZ NATO???ZATO STO NESME,TO MU NIJE NAREDGENO!!NEJGOV ZADATAK JE DA BUDE'TROJANSKI KONJ'U EU I TO SPECIJALNO PROTIV NEMACKE,ZA RACUN VLADARA IZ SENKE!!
Препоруке:
6
4
58 четвртак, 09 јул 2015 11:49
Ујка Васа @ DR POLITICKIH NAUKA
1.
"ono sto nisi napisao je da su zapadne banke davali zajmove grcima pod izvesnim uslovima,sa kojima su se grci isto tako slozili.."

Западне банке нису давале кредите "под извесним условима" већ под условима који се у целом свету квалификују као ПРИВРЕДНИ КРИМИНАЛ. Зашто?

Зато што банке, тачније менаџмент банака, не позајмљује своје сопствене паре већ паре својих штедиша. Тим штедним улозима банке СУ ДУЖНЕ да располажу у складу са СТРИКТНИМ ПРОПИСИМА банкарског пословања. Што значи да немају право да дају кредите "под извесним условима" већ искључиво под условима који важе за банкарски сектор. Оне се могу споразумевати са зајмотражиоцем само у ОКВИРУ ГРАНИЦА прописаних тим условима с тим што кредит УВЕК мора бити покривен чврстим гаранцијама. Ако не поштује правило о гаранцијама за одобрен зајам, банка се претвара у коцкарницу а менаџмент банака у коцкаре који се коцкају са ТУЂИМ ПАРАМА, у конкретном случају са парама немачких штедиша.
Препоруке:
3
2
59 четвртак, 09 јул 2015 11:53
Ујка Васа@ DR POLITICKIH NAUKA
2.
Зашто су се западне банке претвориле у коцкарнице и то без знања својих штедиша?
Из истих разлога из којих је 2008. избила финансијска криза у Америци која још увек није превазиђена нити ће бити у оквиру капитализма. Најкраће речено ради се о кризи хиперпродукције и покушају да се она превазиђе вештачким стварањем тржишта путем одобравања кредита мимо свих правила банкарског пословања. Американци су те кредите уваљивали без икаквих гаранција својим грађанима за куповину кућа, а Немци су те кредите уваљивали Грцима и још неким јужњацима за куповину производа немачке индустрије, пре свега индустрије наоружања.
Препоруке:
2
2
60 четвртак, 09 јул 2015 11:55
Ујка Васа @ DR POLITICKIH NAUKA
3.
Ко је од свега тога имао користи? Корумпиран менаџмент немачких и француских банака, корумпирани грчки политичари, али и акционари немачких компанија произвођача оружја као и немачки радници запослени у извозно оријентисаној индустрији која без вештачки створених тржишта не би могла да опстане што би био крај те индустрије али и радних места запослених у тој индустрији. Индиректне користи има политичка елита Немачке на челу са Меркелком која наступа као представница једне успешне, економски моћне земље. Читав тај механизам се, уосталом, и одвијао уз сагласност немачких политичких структура.
Губитници, осим грчких грађана, су и немачке ситне штедише чије улоге су прокоцкале немачке банке. Да би се прикрила истина о одговорности немачких банака, медији у Немачкој све чине да облате грчки народ.
Препоруке:
2
2
61 четвртак, 09 јул 2015 12:39
mirko
@Ујка Васа

pokusao sam da sazeto napisem i objasnim o tome kako vidim situaciju; vi ste mnogo konkretniji; iz meni nepoznatih razloga komentatori zaboravljaju (neki, ocigledno, i "zaboravljaju") osnovne cinjenice; Vi ste to, doduse, malo sire, ali i bolje uradili; politicari ni jedne zemlje nisu najvisi nivo ove finansijske piramide; vidljivo je da se stalno iznova moraju objasnjavati cinjenice;
Препоруке:
2
0
62 четвртак, 09 јул 2015 13:21
DR POLITICKIH NAUKA @ ujka vasa
gresis,kad pises da su gubitnci sitne stedise u nemackoj:da znas da je sitnim stedisima zakonom u EU garantirana summa do 100000 evra po banci.to znaci da mozes da imas milion evra,da bi dobio garanciju treba da stavis po 100000 evra u 10 razlicnih banaka(mogu biti sve u istoj drzavi).gubtnici su grcki narod,ali tek danas..do pre neko vreme su uzivali u jedan deo ovog duga.grci su isli u penziju u 55 godina,za razliku od severne EU drzave gde se najranije ide u 65,a sad se povecava i do 67g.grkinje koje su imale vise od dva deteta su isle u penziju od 44g.i dobijali pozamasnu sumu onda!!soferi autobusa u atini su imali platu od 3000 evra mesecno.ako dodgu na vreme na posao dobijali su bonus od 300 evra(umesto da budu kaznjeni zbog kasnjenja)do pre kratko vreme grci su bili jedni od najvecih kupaca nekretnina u londonu!grcima nije trebalo da se zaduzuju za olimpijadu,mogli su bez nje!gde su pare otisle?NEMACKA JE PRI KRAJU POCELA DA ZAJMI PARE DA BI GRCI MOGLI PLACATI KAMATU MMF
Препоруке:
3
2
63 четвртак, 09 јул 2015 13:42
DR POLITICKIH NAUKA @ ujka vasa
zasto bi nemacka davala pare grckoj da placa kamate mmf-u??vecini vama ovde jedino smeta nemacka koja je dokazano mnogo manji krivac nego mmf koji je grcku doveo u ovo stanje!!gde su sve te pare za koje je bivsa grcka vlada potisala dugove mmf-u??? zasto cipras ne povede istragu da se ustanovi gde su pare,ko je pokrao pare??osim toga nije jedina grcka sto je u krizi:irska,portugal,italija,spanija,sve one su prosle istu krizu i jos prolaze,pa se ne bune toliko!nek cipras organizira referndum za izlazak iz eu i nato(ovo uporno ne komentarises)ako je pravi!!nemoze cipras da postavlja uslove kome on hoce i kako hoce,a pri tom trazi jos pare(iskljucivo da bi placao kamate svojim gazadama u mmf-u..on trazi novih 50 miljardi evra odmah,i jos vise na duze staze.mozda bi trebala njemu nemacka da placa kamate zato sto mu zajmi pare??)dali ce cipras da uspe da izvrsi naredgenje i ojadi nemacku,neznam,ali malo verovatno.da se cipras brine za grke ne bi dozvolio homo-brakove.to moze samo izdajnik!
Препоруке:
1
4
64 четвртак, 09 јул 2015 18:50
Ујка Васа @ DR POLITICKIH NAUKA
Да вас подсетим, криза која дрма Европу је почела 2008. у Америци. Како је решена? Тако што су политичари схватили да су банке "сувише велике да би пропале", односно сувише Американаца има уложене паре у банкама да би се допустило да оне пропадну јер би то значило социјалну револуцију. Америка је онда проблем решила тако што је држава преузела на себе те дугове а затим се раздужила тако што је наштампала потребне милијарде долара. САД су најзадуженија држава на свету а своје дугове плаћају тако што штампају доларе до миле воље пошто су 1971. прекинули сваку везу између долара и злата.
Исти начин решавања финансијске кризе су 2008. примениле и чланице ЕУ, наиме, државе су преузеле на себе дугове банака. И то вам је одговор на примедбу да држава гарантује улоге. Тачно. Само што ту постоји један проблем. Европљани не могу да штампају евро као Американци долар, тако да су морали да се помуче и заиста прикупе (а не наштампају) те силне милијарде евра.
Препоруке:
3
2
65 четвртак, 09 јул 2015 18:53
Ујка Васа @ DR POLITICKIH NAUKA
2.
То су учинили тако што су повећали порезе свим својим грађанима и задужили се на међународном финансијском тржишту. Резултат: осим што је у свим земљама ЕУ од 2008. стандард опао, Немачка је сада најзадуженија европска држава. Њен дуг је крајем 2014. износио невероватних 2.500 милијарди евра (словима две хиљаде и пет стотина милијарди евра). Иза ње је Француска са нешто мање од 2.000 милијарди дуга.

И на крају, докторе, уколико грађани Западне Европе трпе власт која њих осиромашује додатним порезима а будуће, још нерођене Немце и Французе задужује тим силним милијардама евра и то све само да би давала паре Грцима и Гркињама како би ови ленчарили и уживали на својим сунчаним плажама – онда су, поштовани докторе, тим грађанима свраке попиле мозак. Или биће да је објашњење које им се сервира ЧИСТА ЛАЖ. Јер право објашњење је много дубље и сложеније и задире у саму суштину капитализма као система.
Препоруке:
2
2
66 четвртак, 09 јул 2015 20:52
DR POLITICKIH NAUKA @ ujka vasa
opet gresis:poreze svojim gradganima su jedino povecale propale ekonomije EU,poput Irske,Portugala,Spanie,Italije i pre svega Grcke..ostale nisu ili su cak neke smanjile..Svedska kao jedna sto je najbolje prebrodila krizu je fakticki smanjila poreze,a nije pozajmila pare.pozajmljivali su juzne,slabe ekonomije i to iz evropskog fonda koji je zato stvorila pre svega Nemacka..neamaju veze tvoje price o zaduzenoj nemackoj,to je cini mi se vise tvoja zelja.Nemacka je jedna od retkih drzava danas sto ima kes,zajedno sa RF i kinom.drugi,tj zadnji tvoj komentar ne razumem uopste,osim toga da si ti levo orjentisani romanticar koji mrzi sve Nemacko iz dna srca,zato i klicas Ciprasu toliko..ali uzalud,nece moci Cipras da odradi posao Sorosu,Rochildu i Rokefeleru,da otme pare Nemackoj,pored svih americkih pritiska..zato raduj mu se dok jos mozes.on je vec proslost!u politici se mora biti realist a ne sanjariti scenarija po svojoj volji.ZASTO CIPRAS NE ORGANIZIRA REFERENDUM IZLAZKA IZ EU I NATO??
Препоруке:
2
1
67 четвртак, 09 јул 2015 21:43
DR POLITICKIH NAUKA @ ujka vasa
ZASTO CIPRAS NE ORGANIZIRA REFERENDUM DA NAPUSTI NATO I EU,koja zlouptrebljava iskoriscava grcku?? Cipras trazi nove pare i otpisivanje dugova..DA BI DOBIO NOVE PARE MORA DA POSTOJI NEKO KO HOCE DA MU POZAJMI(sigurno nece niko ako on i njegova vlada vredgaju,svadgaju se i postavljaju uslove)da se otpise dug to znaci da moraju poreznici u zemljama koji su Grckoj pozajmili novac da podnesu gubitke.OVDE JE U PITANJU BITKA IZMEDGU EK,SAD MMF-a,tj LJUDI KOJI KONTROLISU MMF(te koje ti nazivas'amerikanci'koji nesmeju da gube novac)itd prtiv EVROPSKOG FONDA,ECB(evropske centralne banke)i NEMACKE,koja kontrolira oba.Nemacka je izmedgu dva svetska rata nadrljala od ovih oponenata,kad su joj uvalili super inflaaciju..LEKCIJA JE NAUCENA I NEMACKA NIKAD(po bilo kojoj ceni nece ponovo dozvoliti da joj uvale ponovo inflaaciju)EKONOMSKO-MONETRNA DISPLINA KRASI DANASNJU NEMACKU EKONOMIJU I TU NEMA KOMPROMISA!!ZASTO CIPRAS NE ORGANIZIRA REFERENDUM DA IZADGE IZ EU I PRE SVEGA IZ NATO?ODGOVOOOR MOLIM!!!
Препоруке:
2
1
68 четвртак, 09 јул 2015 21:54
Ујка Васа @ DR POLITICKIH NAUKA
Отвори на неком енглеском сајту одредницу:
PUBLIC DEBT GERMANY 2014 (Јавни дуг Немачка 2014.
А можеш, уколико говориш француски, отворити на неком француском сајту одредницу:
DETTE PUBLIQUE ALLEMAGNE 2014 (Јавни дуг Немачка 2014)

Иначе нисам ни левичар ни десничар. Никога не мрзим. Волим истину. А истина је да је Немачка до краја 2013. била најзадуженија земља Европске уније. О кешу може само да сања. Прошле, 2014. године су их прешишали Италијани тако да су Немци сада на другом месту тог тужног списка. Французи се држе трећег места.

Према подацима Еуростата, званичне статистике Европске уније, укупан јавни дуг земаља чланица ЕУ износио је крајем 2014. вртоглавих 12.094 милијарде евра (словима дванаест хиљада милијарди и 94 милиона евра). Од тога 60% отпада на Немачку, Француску, В.Британију и Италију а 40% на остале земље Уније, што значи њих 24. Грчки дуг је заиста сића.
Поздрављам те и немој да се секираш. Повремено погледај међународне статистике.
Препоруке:
2
2
69 четвртак, 09 јул 2015 23:25
DR POLITICKIH NAUKA @ ujka vasa
MORA DA SU TI TVOJI SAJTOVI VRLO TACNI I VRLO NETRALNI!!! PO TVOJOJ LOGICI TO BI ZNACILO GRCKA KOJA IMA SICU OD DUGA,NEMOZE I NECE DA VRATI DUG TOJ PREZADUZENOJ NEMACKOJ,...PORED TOGA ISTA TA GRCKA SA SICOM OD DUGA MOLI ZA NOVE KREDITE TU SUPER ZADUZENU NEMACKU...VRLO,VRLO LOGICNO...DOBRO DA SAM VERUJES U TO!!! normalno covek veruje u ono sta hoce da je istina TO JE TA ISTINA STO TI VOLIS!!!!..to je TVOJA istina!!!po ovome onda mozda nemacka ce traziti otpis dugova i novi zajam.MOZDA OD GRCKE....MOLIM TE KAZI MI ONDA ZASTO CIPRAS NE ORGANIZAIRA REFERENDUM ZA IZLAZAK IZ EU I PRE SVEGA IZ NATO?????? jel mozes neki sajt na francuskom da nadges za ovo pa da vec jednom odgovoris ?????
Препоруке:
1
1
70 петак, 10 јул 2015 00:06
Ујка Васа @ DR POLITICKIH NAUKA
Заиста не знам шта је за тебе веродостојно. Отвори сајт EUROSTAT. То је званични статистички годишњак Европске уније па потржи део који се односи на задуженост (debt) појединих земаља. Ваљда ћеш њима веровати.
А што се тиче питања о останку Грчке у ЕУ и еврозони, логичније би било да ти одговориш шта тражи Немачка у Европској унији?

За малу земљу као што је Грчка природно је да тражи савезнике и да буде део неке организације. За џиновску земљу као што је Немачка, са 80 милиона становника, потпуно је нејасно шта тражи у заједници са кепецима као што су Словенија, Ирска, Кипар, Естонија, Летонија, Финска па и ови средњаци као што су Грчка или Белгија. Уместо да се прегања са њима и да их издржава - како ти кажеш - зашто не изађе из Уније и не почне да води самосталну економску политику по мери својих вредних грађана?
Препоруке:
0
0
71 петак, 10 јул 2015 08:09
Ујка Васа
П.С.
Из НАТО пакта не излази због Турске, тачније турских претензија на нека грчка острва и територијалне воде које по међународном праву припадају Грчкој. Огромне своте које Грчка даје за наоружање су последица те стално присутне опасности коју продавци оружја - Немачка, Француска и САД - стално подгрејавају.
Препоруке:
0
0
72 петак, 10 јул 2015 08:38
DR POLITICKIH NAUKA @ ujka vasa
danas majoritet onog sto se pise su ciste lazi-dokaz je ogromni majoritet medija kod nas i u celom svetu,holivud,istorija,statistike itd.ako ti svoje shvacanje iskljucivo baziras na onome sto pise onda je razumljivo tvoje shvacanje.grcka bi trebalo da trazi saveznike na istoku a ne medgu neprijateljima(mislim da se ti slazes sa ovim)NEMACKA JE NATERANA(od okupatora)POSLE CRNOG UTORKA 80tih g(berze u svetu su strmoglavo pale).U SAVEZ EU.RAZLOG JE BIO STO JE MARKA BILA NA PUTU DA POJEDE DOLAR.ZBOG TOGA JE PRVI IRACKI RAT,ZBOG TOGA JE PAO(tvoj)KOMUNIZAM.NEMACKA JE SILOM U EU I NATO.ONI BI RADGE U SAVEZ SA RF I KINOM KAD BI SAMI SE PITALI!ponavljam:CIPRAS JE VEC PROSLOST,NIJE USPEO DA IZVRSI NAREDGENJE GOSPODARA(sorosa i njegovih)PROCITAJ NJEGOV PREDLOG.GORI JE PO GRCKI NAROD NEGO ONAJ STO JE ODBACIO I SAZVAO REFERENDUM.ponovo te pitam:ZASTO CIPRAS NE ORGANIZIRA REFERNDUM ZA IZLAZAK IZ EU I PRE SVEGA NATO??(ZATO STO NJEGOVI GOSPODARI TO NE DAJU!)ja sam ti odgovorio za nemacku,ODGOVOR MOLIM
Препоруке:
1
0
73 петак, 10 јул 2015 08:52
DR POLITICKIH NAUKA @ srdga zlopopgledga
SLAZEM SE ZA NATO JEDNIM VECIM DELOM!! ali mogla bi Grcka da se okrene RF i da tamo kupuje oruzje i da udge u savez i ekonomski i vojni!!!! GRCKI NAROD BI TO HTEO,ALI NAZALOST GRCKI POLITICARI PAPANDREU,MICOTAKIS I OVAJ(folirant)DANAS VARAJU TAJ NAROD!!(KAO STO NASI POLITICARI VARAJU NAS NAROD) TVRDIM DA SE CIPRAS UOPSTE NE BRINE O GRCKOM NARODU,NEGO ISKLUCIVO IZVRSAVA NAREDGENJA!!za to prilazem dokaz predlog resenja sto je danas dao EU.isto tvrdim da je on isao u sorosuvu skolu u isto vreme kad i ovi nasi iz otpora,ali nije bio tako dobar ucenik kao oni!!JEL TI MISLIS DA NEKO KO SE BRINE O GRCKOM NARODU I TEK JE DOSAO NA VLAST,PRVI POTEZ URADIO TO STO JE HOMOSEKSUALCIMA U GRCKOJ ZAKONSKI USVOJIO BRAK,I TO EKSPRESNO(treci dan svoje vladavine)??to je protiv grckog naroda i njegove pravoslavne tradiceje..TAKO SE NE PONASA'PATROTSKI'GRCKI POLITICAR!!!
Препоруке:
0
0
74 петак, 10 јул 2015 09:38
Ујка Васа@DR POLITICKIH NAUKA
1.
Докторе, мислим да нема смисла више да се расправљамо.Могу само да поновим оно што сам већ написао.
Прво, према званичном статистичком годишњаку Европске уније Немачка је високо задужена земља са преко две хиљаде милијарди евра дуга.Већина држава ЕУ је високо задужена пошто су после 2008. преузеле да из буџета плаћају дугове банака. Разлика између њих и Грчке је што оне могу и даље да се задужују на међународном финансијском тржишту како би отплаћивале доспеле обавезе на време, док међународни финансијери више не желе да одобравају кредите Грчкој. Наводно немају поверења у њену могућност отплате. И зато је она дошла у ову ситуацију.
Друго, мислим да Немачкој одговара заједница са малим и мање развијеним земљама јер се тиме остварује њен стари сан о немачком животном простору на коме она доминира политички и економски. Мислим да Немци нису за равноправна партнерства јер себе доживљавају као супериоран народ.
Препоруке:
0
0
75 петак, 10 јул 2015 09:42
Ујка Васа @DR POLITICKIH NAUKA
2.
Треће, што се тиче чланства Грчке, већ сам одговорио да је природно да Грчка као мала земља суочена са турским провокацијама тежи из безбедносних разлога да буде чланица неке веће војне организације. Окретање ка Русији је било могуће тек после Јељцина али Грчка је тада већ била чланица Европске економске заједнице која 1992. прераста у Европску унију.
И коначно, о Ципрасу немам одређено мишљење. Ни мени се не допада то са педерским браковима ни што у једној дубоко религиозној земљи инсистира на свом атеизму. Али да причекамо. Сутрадан по референдуму је контактирао Путина можда ће се ствари ипак развијати у том правцу.
Поздрављам те.
П.С. Ја нисам Злопоглеђа. Трудим се да будем објективан и правичан колико је то уопште у људској моћи.
Препоруке:
0
0
76 недеља, 12 јул 2015 10:02
MRS WALTON
Да ли је потребна хитна кредит? ако да не контактира добро познату кредита кредитора Валтон КРЕДИТ ЦОМПАНИ, јер нуде кредит на 2% камате и донесе 24 сати Максимални достава кредита, Е-маил: Валтонлоанофферс@хотмаил.цом
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер