четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Кинеске пруге за возове великих брзина - мотор индустријског развоја

Kоментари (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 27 јул 2015 21:22
фристајло
Кинези су мудар и вредан народ.
Није никакво чудо да постижу овакве успехе.
И Срби су вредан и мудар народ.
Зашто не постижу и они овакве успехе?
Зато што су мали, а запад их не трпи никако, а и немају руководство какво има кинески народ.
Да су Срби мудар народ- доказ је и нераскидиво пријатељство са две најперспективније нације света- Кинезима и Русима.
Треба истрајати на томе, истпети терор запада и чекати.
Неће ни они до века...
Препоруке:
46
0
2 понедељак, 27 јул 2015 22:45
veca vestica
Nama je dobro i ovako,kome se zuri neka ide peske.
Препоруке:
23
2
3 понедељак, 27 јул 2015 23:04
JJ
E ovako, tekst je odlican ali kao i svaki mora da se da kritika. Prvo ima jedan *(mali) problem sa kineskim brzim prugama a to je da su nekvalitetno izgradjene, zato vozovi koji bi trebalo da idu 250 i vise km na cas idu u proseku oko 120 km/h.Sto svakako nije mala brzina. Drugi problem jeste cena karata, ljudi u kini u glavnom manje koriste te vozove nego sto se predvidjalo zato sto im se vise isplati da idu nekim drugim prevoznim sredstvom, sto je i logicno. Svi vole da ustede koji juan.

E sad, siri kontekst, zasto kinezi toliko ulazu u pruge, pored ociglednog razvoja. Jesto sto je u svojoj osnovi Kina gradjena po principu Kenzijanske ekonomije, ulazes u velike infrastrukturne projekte, novac stize do radnika, radnici trose, porezi se placaju i drzava opet ulaze. Jedan zatvoren krug koji nadomescuje nedostatke slobodnog trzista*(kapitalista iako uvek ima novca da ulaze, ne odlucuje se uvek da ulaze cime nastaje mrtvi kapital). Odlican sistem.

Pozdrav
Препоруке:
23
1
4 уторак, 28 јул 2015 01:20
Србин црнац, атеиста
Кина, наиме, управо преговара са Индијом о изградњи 32,6 милијарди долара вредног железничког правца од Њу Делхија до Ченаја.

Уколико до договора дође, била би то друга по дужини пруга за возове великих брзина на свету, дуга 1.754 километра.

Ова рута преко Ченаија је заправо железничка веза Кине и Индије која иде преко Хималаја и било би одлично да се то уради. Још ако ураде пруге до Мумбаија и Колкате пуна капа.
Препоруке:
13
1
5 уторак, 28 јул 2015 07:27
Vule
Priprema li se javnost za novu prugu, Beograd-Budimpesta, kojom ce ici "brzi vozovi", koja ce se graditi kreditom i kojom nece moci da saobracaju teretni vagoni, pa zato gradimo dve pruge? Koliko ce kostati karta u tom vozu, ko ce ga servisirati, sta ce tu nasa industrija uopste raditi (nista) i ko sve to ugovara?
Препоруке:
5
6
6 уторак, 28 јул 2015 10:11
Цвико
Железница је услов развоја већине земаља. Но за путовање треба имати новаца. У условима велике незапослености код нас, празне композиције путничких возова на нашим пругама делују сабласно. Вагони су празни, они "трче" и праве губитке. Но "трчати" се мора. Има нека веза између наше привреде и вагона који "трче". Како привреда успорава, тако и вагони успоравају брзину кретања. Шездесетих година прошлог века наши "паметни" руководиоци, зарад развоја путне мреже и развоја аутомобилске индустрије, укинули су бројне пруге на северу Србије, Мачви, у пограничним зонама бивших република, итд. За то време на Западу су се правили "пружни прстенови" који су довели до јачег индустријског развоја у зони пружних прстенова. Ова грешка "паметних" данас избија на површ. И не само то. Доњи строј пруге је на меком тлу, гасимо фабрике ремонта и производње вагона. Настављамо пут у пропаст. А Кинези, такмиче се, ко ће брже, привреда или железница, ко ће кога да подстиче.
Препоруке:
14
0
7 уторак, 28 јул 2015 15:14
Милан
Живим у Кини мало више од годину дана, али за велику већину ствари поменутих у тексту нисам знао. Што сам дуже овде и што их више упознајем то сам сигурнији да их у догледно време нико неће моћи да заустави. Једино се не слажем да је Тсингтао одлично пиво, у ствари је врло лоше, подсећа на амерички Бад...
Поздрав из околине Шангаја.
Препоруке:
10
0
8 уторак, 28 јул 2015 16:22
Zemunac
KINEZI su BUDUCNOST,no u Srbiji BOLJE od pruge za Budimpestu JE PROJKT VLADE za ULAGANJE KINEZA u nasa napustena sela i poljoprivredu.Taj PUT U MADJARSKU,avionom nije toliko skuplji,a ideja o pokretanju Srbije,a ne KINE,ne pocinje od tog VOZA I Beograda na vodi,nego od ravnomernog razvoja CELE SRBIJE.Prazna sela i neobradjene oranice,UZ POLUGLAD,dok nam grade ovu prugu i kulisu za milijardere,Beograd na vodi!!!!TREBA,bas kao I KINA poceti od RADA NA ZEMLJI!SVAKA CAST KINEZIMA,no SRBIJI je PRVO poteban razvoj SELA I HRANA,oslobadjanje od kredita,a ne VISOKA tehnologija na jednoj strani,a PROPAST NA DRUGOJ!
Препоруке:
8
0
9 уторак, 28 јул 2015 19:48
koba
@фристајло

Da su Srbi mudar narod, ne bi imali razne vučiće da ih vode putem bez alternative u provaliju.
Препоруке:
11
0
10 среда, 29 јул 2015 09:56
A kod nas
A kod nas - ima da se utale glavešine u želežnici da burazerski dodele poslove izvođača radova, i na kraju će rezultat biti slaba pruga za previše novca.
Препоруке:
3
0
11 среда, 29 јул 2015 15:04
Milic
Ovo su price za malu decu.Ko se imalo razume u zeleznicu, nece poverovaoti u ovakve price.Da Kinezi nesto znace u odnosu na Japance, Nemce, Francuze, Amerikance, Kanadjane(Bombardije)u to mogu da veruju samo ovi zabludeli novinari. Kineska tehnologija u vezi zeleznice ista je kao za donji ves. Obuces jednom i bacis. Samo hazarderi i naivni mogu da se pouzdaju u kinesku tehnologiju.Ali, eto, svaka roba ima svoga kupca. Bilo bi zanimljivo da se Srbija procuje u svemirskom programu.Stvarno-svasta.
Препоруке:
1
6
12 понедељак, 03 август 2015 03:47
Боб
@Србин црнац, атеиста

Поносиш се атеизмом? А незнањем?
Дакле, Ченаи (Мадрас) је крајњи југ Индије, а како је то повезано са Кином на северу, појма немам. Ајде објасни ако можеш. Додај још неку мудрост, нпр, пруга за Делхи иде у Бразил, а она за Тибет иде у Африку, лупни слободно, све је дозвољено.
Препоруке:
1
0
13 среда, 05 август 2015 04:26
Iskander
Kolilo se kineski vozovi zahuktali ...i Kinu razvijaju evo 1 sokantan podatak;
Zadnje 3 godine kineski gradjevinari potrosili su cementa onoliko,koliko je amerika potosila zadnjih 100 godina.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер