недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Велика Британија: Руски амбасадор да објасни инцидент са руским авионима у близини британског ваздушног простора

Kоментари (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 30 јануар 2015 10:06
телетабис
Ови Енглези се баш праве Енглези. Пазите ово: "да су јучерашњи маневри део појачаног присуства руских летелица ван подручја њихових операција".

Какве бре додатне информације, лепо прочитајте Нову војну доктрину донешену пре несец дана и казаће са само шта се дешава. Заправо и Русија има свуда своја интересна подручја у циљу повећања нивоа сопствене одбране.
Препоруке:
41
0
2 петак, 30 јануар 2015 10:40
doktor
Sve dok su ruski (ili bilo čiji) avioni u MEĐUNARODNOM vazdušnom prostoru, nema iko ikome bilo šta da objašnjava. Bilo bi zanimljivo čuti razgovor engleskog i ruskog diplomatskog predstavnika (o čemu možemo, naravno, samo da sanjamo)...jedino što je povređeno je britanska (tačnije rečeno - engleska) sujeta, jer oni Lamanš ne smatraju međunarodnim već svojim, te ga tako i zovu (English Channel)
Препоруке:
30
0
3 петак, 30 јануар 2015 10:52
kaca
Podmukli Birtoni,proglasavaju medjunarodni vazdušni prostor za "svoj".Poruka iz Moskve je veoma brzo usledila,naviknite se letimo i letećemo medjunarodnim koridorima uključujući i La Manš , podižite dreku koliku hoćete,mi letimo i naravno nadgledamo šta radite.
Препоруке:
31
0
4 петак, 30 јануар 2015 11:33
Anka Krajina
нису ушли у суверени ваздушни простор, били су на интересном подручју

Ruski ambsador bi na ovu provokaciju morao odgovoriti pitanjem:
- Šta su tražili RAF-ovci u ruskom interesnom vazdušnom području?
Препоруке:
24
0
5 петак, 30 јануар 2015 11:41
Dragan
интересном подручју УК


aaaaaahahahaha "u interesnom području UK". Kakve to pravne posledice ima? Nikakve! kakvo je pravo rusija prekršila - nikakvo! To što bi lukavi britonsi HTELI da hirovito proglašavaju svoja "interesna područja" je njihovo ludilo, a ja se ne bih bakćao s nečijim ludilom.
Препоруке:
25
0
6 петак, 30 јануар 2015 12:02
Žalosna sova
Kako se onda NATO baza Bondstil ukopala u međunarodnu zonu UN po R 1244 dok pregovori Srba i arnauta još nisu ni počeli ? More, spremaju im Rusi ono što je pokojni Adolf spremao da isporuči na London sa raketama Fau V sa Peneminde. Samo korak ga je delio od proizvodnje atomske bombe.Rekao je deda Miloje da će od Nemačke ostati samo rupa, a Britansko Ostrvo nije ni video ispod Atlantika.
Препоруке:
19
0
7 петак, 30 јануар 2015 12:29
Sutjeska i Neretva
Ti druže ŽALOSNA SOVA a što se tebi taj ITLER dopada pa kažeš da je naprevijo kojijem slučajem atomsku bombu misliš da bi je bacijo na ENGLEZE on bi nju nanaske moj brate šta ti melješ
Препоруке:
9
4
8 петак, 30 јануар 2015 12:49
незналица
Шта је то "интересно подручје"
Препоруке:
16
0
9 петак, 30 јануар 2015 13:48
brzi
Ne radi se ovde o prisutnosti rusa u međunarodnom vazdušnom prostoru nego se radi o tome da te ruske letelice u tom međunarodnom vazdušnom prostoru lete na rutama kde se odvija i civilni vazdušni saobračaj i što je najopasnije rusi lete bez uklopljenih transpondera što znači da za kontrole letenja nisu prepoznativi ( viđeni su na radarima kao letelice nepoznatog izvora što se tiče tipa i vlastništva aviona) što znači direktnu opasnost za civilni avi saobračaj koji se navodi preko kontrala letova. Po svim međunarodnim protokolima kada se u vazduhu pojavi letelica nepoznatog izvora aktivira se vazdušno izviđanje ( air policing) da se ta letelica identifikuje. U tome jeste problem. Neka rusi lete u međunarodnom vazdušnom prostoru ali izvan koridora civilnih letova i nebi bilo nikakve frke oko tih letova.
Препоруке:
1
15
10 петак, 30 јануар 2015 14:02
brzi
@doktor

La Manche na najužem delu ( između Dovera i La Caleia nije međunarodno more nego more koje pripada Engleskoj i Francuskoj jer je razdalja između dva kopna manja od 24 nautičkih milja ( 12 nautičkih milja od svakog kopna se smatra kao more u vlastništvu te zemlje) i svako ko ide tim morskim ili vazdušnim putem treba dozvolu ili barem najavu Engleskoj ili Francuskoj za prelazak te teritorije.
Препоруке:
2
8
11 петак, 30 јануар 2015 14:08
Anka Krajina
@ brzi
Ne vidoh iz objavljene vesti da su Britanci baš mnogo zabrinuti zbog ugrožavanja "koridora civilnih letova" jer da jesu, valjda bi to i naglasili.
Više ih zabrinjava "interesni prostor".
Препоруке:
11
2
12 петак, 30 јануар 2015 14:29
Anka Krajina
@ brzi

Kad je Britanija promenila širinu teritorijalnih voda? Dosad je imala 2-3 nautičke milje.

Ne postoji međunarodni dogovor o širini teritorijalnih voda.
Jugoslavija je imala odredbu o 12 nautičkih milja za razliku od Kube i još nekih latinsko-američkih država koje su imale daleko veće teritorijalne vode.
Ukoliko je došlo do promene, premda nisam čula, ne bi štetilo da navedete godinu i dokument.
Препоруке:
8
1
13 петак, 30 јануар 2015 14:35
brzi
@Anka Krajina

Idite na flight radar i sami se uverite kako izgleda vazdušni saobračaj iznad La Mancha i sami čete doči do saznanja da je letenje bez navođenja kontrole letenja i bez transpondera u tom prostoru isto ko igranje ruskog ruleta.
Препоруке:
1
10
14 петак, 30 јануар 2015 14:50
brzi
@Anka Krajina

12 nautičkih milja od kopna je dogovoren međunarodni standard za vlastničko more države koja drži kopno kada je more šire i otvara se u međunarodno more, ako je more manje ( ispod 24 nautičke milje; 12 milja od svakog kopna; granica između država vuče se po središnoj crti tog mora. To je i slučaj u najužem delu La Mancha. Postoje nekoliko izjema koje se nanašaju na morske prolaze koji nemaju alternativnih prolaza ( važi za zaatvorena mora koja imaju samo jedan ulaz/izlaz ( Dardanele; Crno more, malajski prolaz,....) ali i u ovom slučaju se treba najaviti onome ko upravlja tim prolazima.
Препоруке:
1
5
15 петак, 30 јануар 2015 15:05
Anka Krajina
@ brzi

Nisam upoznata s režimom kontrole leta - hvala za preporuku izvora.
Međutim, sadržaj Tanjugove vesti ima sasvim drugu konotaciju.
Naglasak je na geostrateškim tačkama i interesnim sferama a ne na sigurnosti civilnog prometa, koji se u vesti ni ne spominje.
Izvesno je da su obostrane provokacije sve češće i svako jednostrano informisanje unosi još veću konfuziju.
Препоруке:
6
0
16 петак, 30 јануар 2015 16:40
Anka Krajina
@ brzi
12 nautičkih milja od kopna je dogovoren međunarodni standard

- ili preciznije do maksimalno 12 milja, inače je taj deo konvencije prepušten unutrašnjem zakonodavstvu svake države.

Postoje nekoliko izjema (izuzetaka-prim.prev.)

Među te izuzetke spada i regulacija morskog prometa kroz Dover, to stoji.
Međutim, to područje međunarodnog prava nijednom konvencijom dosada nije u potpunosti rešeno i prepušteno je više manje regulativi unutrašnjeg zakonodvstva.
Primera ima mnogo, da ne nabrajam.
Sve te konvencije de facto važe samo u mirnodopska vremena. Ovo danas je predvečerje opasnog globalnog sukoba u kojem se testiraju sve kritične tačke pa u tom kontekstu treba gledati i na ovaj prelet ruskog bombardera.
Препоруке:
4
0
17 петак, 30 јануар 2015 17:14
brzi
@Anka Krajina

Celo vreme več pričamo istu priču ali malo različitim rečnikom pa treje da se razumijemo.
Englesku alergičnost na neodgovorno ponašanje u La Manchu potuno je za razumiti jer se kroz taj proliv vrši, i morem i vazduhom, velika večina saobračaja sa kontinentom i ostatkom sveta. Tu je još i šire međunarodni vidik jer kroz La Manche plovi i leti sve što ide ili dolazi u severnomorske luke i aerodrome severne i centralne Evrope iz pravca severne Amerike. Zato ako bi došlo tu do neke havarije nebi strdali samo oni u vazduhu nego i oni na moru i ne samo rusi i englezi nego bi bilo u takvu havariju upetljanih barem 10 ako ne i više zemalja, a takva havarija sa učeščem vojne avijacije je veoma dobar okidač za početak drugih vojnih dejstava nekontrolisanih razmera isto kao što je bio sarjevski atentat okidač za sva događanja koja su kasnije dovela do prvog svetskog rata.
Ako se prcaju međusobno neka se prcaju ali bez učešča trečih a da ti neznaju da su deo prcanja.
Препоруке:
0
4
18 петак, 30 јануар 2015 19:30
Велизар М. @Anka Krajina & brzi
Ако још пратите, ево оригиналне вести:
http://www.bbc.com/news/uk-31049952
Види се да авион уопште није прелетао Ламанш:
They travelled from the north, past the west coast of Ireland and to the English Channel before turning and going back the way they had come,...
У вести ББЦ још стоји
Russian planes - two Tu-95 Bear H bombers - came within 25 miles of the UK.
што је ФИР, зона идентификације даље од 12 миља лимита.
Али најинтересантније је ово:
He said the bombers did not file a flight plan, did not have their transponders switched on and "weren't talking to air traffic control".
По чикашкој конвенцији "државни" авион (термин који се односи и на војне) није дужан да ради било шта од тога у међународном простору. Једина обавеза му је да не омета ("not to impede") цивилни саобраћај. Па како га је ометао? Ево цитата из исте вести:
The Foreign Office refused to give details of the disruption to civil aviation.

:)
Препоруке:
5
0
19 петак, 30 јануар 2015 19:43
doktor
@ brzi

Британија је позвала руског амбасадора у Лондону да "објасни инцидент" пошто су руски војни авиони примећени у близини британског ваздушног простора.

Руски авиони су примећени у среду изнад Ламанша, јужно од Енглеске,

"Иако руски авиони нису ушли у суверени ваздушни простор Уједињеног Краљевства и све време су провели у пратњи авиона РАФ-а (Краљевске ваздухопловне снаге), они су били на интересном подручју УК",

Obratite paznju na reci u saopstenju: U BLIZINI britanskog vazdusnog prostora/ iznad Lamansa, JUZNO od Engleske/ NISU USLI u suvereni vazdusni prostor Ujedinjenog Kraljevstva...itd. Samim tim se da zakljuciti da vase primedbe o povredi vazdusnog prostora izmedju Dovera i Le Kalea nisu na mestu.
Препоруке:
3
0
20 петак, 30 јануар 2015 19:54
doktor
@ brzi

Evo sta sam ja napisao:

Sve dok su ruski (ili bilo čiji) avioni u MEĐUNARODNOM vazdušnom prostoru, nema iko ikome bilo šta da objašnjava...jedino što je povređeno je britanska (tačnije rečeno - engleska) sujeta, jer oni Lamanš ne smatraju međunarodnim već svojim, te ga tako i zovu (English Channel)

"Иако руски авиони нису ушли у суверени ваздушни простор Уједињеног Краљевства и све време су провели у пратњи авиона РАФ-а (Краљевске ваздухопловне снаге), они су били на интересном подручју УК", наводи се у саопштењу.

Sada procitajte sta sam ja napisao i sta stoji u saopstenju, pa mi odgovorite gde tu stoji da je narusen suvereni vazdusni prostor UK, a pogotovo izmedju Dovera i Le Kalea? Ponavljam, ono sto je naruseno je bilo 'interesno podrucje', tj. engleska SUJETA.
U pravu ste za let bez uklopljenih transpondera, Rusi to cesto rade, kao i za granicu od 12 nautickih milja, koja je ustanovljena 1986 aktom UN o zakonima mora, ali to nema veze sa onim sto sam ja napisao.
Препоруке:
3
0
21 петак, 30 јануар 2015 20:09
doktor
@ brzi

Na kraju mog odgovora, evo sta kaze ministarstvo odbrane RF:

Министарство одбране РФ је – одмах по завршетку 19-часовно лета Ту-95МС – саопштило да су оба авиона (у пратњи руских ловаца) летела изнад међународних вода и строго у складу са међународним правом.

Ne zaboravite da je Lamans prilicno dug, 560 km. Ne znaci da su leteli izmedju Dovera i Le Kalea. Uz to, Rusi su se do sada korektno kretali, uvek u medjunarodnom prostoru.

Od mene toliko.
Препоруке:
3
0
22 петак, 30 јануар 2015 21:12
doktor
@ Velizar

Hvala Vam na detaljnom objasnjenju iz prvobitnog izvora, svakako je sada potpuno razjasnjeno sve sto je moglo biti nedoumica za one koji ne citaju pazljivo zvanicna saopstenja.
Препоруке:
2
0
23 субота, 31 јануар 2015 01:16
?
Tanjug - NATO agencija.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер