Ako će mo pravo, svaki studentski protest je generacijski protest i ništa više. Studenti koji protestuju nemaju snagu koju daje "kritična masa", pogotovo ne u uslovima u kojima mi danas živimo. Još uvek, onog do mene, nije briga za mene. Gleda on svoja posla, iako dobro zna, da ako se udružimo, zajedno smo jači. E to nećemo! I još jedna napomena. Šta su uradili studenti iz 68-me?, dok su radili (radni odnos) da se protesti ne ponove. Ništa. Ako ja lažem, ovaj članak ne laže.
Preporuke:
35
4
2
ponedeljak, 01 decembar 2014 17:32
Radio Jerevan javlja
Koga je briga za Filozofski fakultet?
Proverom vesti, utvrdili smo da je i ova informacija istinita, ali samo delimično. Naime, srpski narod se ne brine za filozofski fakultet, jer deca proletera nemaju sredstava za školovanje, i odavno je naučno utvrđeno da među studentima više nema poštene inteligencije.
Preporuke:
26
10
3
ponedeljak, 01 decembar 2014 18:05
Forever Jang
tako su i studenti koji fakultet blokirali potpuno ravnodušni, kako prema sudbini sopstvenog društva, tako i sopstvenog fakulteta.
Ovo je tragična činjenica. Ali zaista tragična. Studente nije briga ni za Kosovo, ni za propast ekonomije, ni za kolaps nataliteta, ni za pljačku, ni za lažljivu vlast... Naši studenti su momci idevojke koji su 5.oktobra 2000, imali 5-10 godina. Oni su odrasli u EU lažima, španskim serijama, sulejmanima, PINK kulturi, Gej paradama, nemaštini.... Oni ne znaju šta je država, šta je škola, šta je univerzitet.... Oni žive u vremenu kupovanja diploma i plagijata doktorata. Oni su odrasli na naopakim vrednostima.
A oni su budućnost ove zemlje. Gde su bili kad je potpisivan briselski sporazum? Nigde. Vidim po njihovim transparentima da su se tek sad setili da postoji ćirilica. Sad kad je gotovo potpuno proterana iz Srbije. Ne smeta im što njihovi profesori štampaju latinične udžbenike. E zato nisu nikome interesantni. A tako anacionalni neće ni biti.
Preporuke:
94
9
4
ponedeljak, 01 decembar 2014 18:45
Mladen
Tačan i objektivan članak Malbaškog.
Vrlo, vrlo tačan komentar koji je napisao Forever Jang.
Skrenuo bih pažnju i na veoma informativan tekst o drugoj, mračnoj strani blokade Filozofskog objavljen na:
http://srb-akcija.blogspot.com/2011/11/blog-post_07.html
Tek kada to sve znamo moći ćemo da ocenimo ono što se u ovom času dešava u Čika Ljubinoj 18.
Preporuke:
36
9
5
ponedeljak, 01 decembar 2014 19:52
Drinko Končarević
U okupiranoj zemlji. kao i do sada što Istorija može da potvrdi, filosofija mora da ćuti. Ovom stanju, značajan doprinos dale se prethodne generacije. Posebno one koji su i sami bili studenti. Jadni su to bili studenti, jadni intelektualci.
Preporuke:
37
5
6
ponedeljak, 01 decembar 2014 22:04
Šomi
Znate, činjenica što su studentski zahtevi usmereni na školarine i finansijske nedaće, a ne na pitanje svetske pravde, uopšte ne treba nikoga da čudi.
U situaciji kada ste gladni, prvo rešavate problem hrane, a tek onda tražite pravednije društveno uređenje i zalažete se za ciljeve od kojih vam trenutno ne zavisi egzistencija. Zašto? Zato što ako ne jedete trideset dana, umrećete, ali ako za tih trideset dana ne pročitate nijednu knjigu, nećete. Prvo se rešavaju egzistencijalni problemi, a školarina svakako to jeste.
Iz tog razloga nikoga ne treba da čudi zašto studenti toliko insistiraju na tome.
Udžbenici svakako da treba da budu bolji, predavanja kvalitetnija, programi znatno organizovaniji i naravno da to treba da bude jedan od zahteva studenata, tako da je zamerka namestu, ali kada se postavljaju prioriteti, na višem mestu nalaze se drugi ciljevi.
Da su studenti obezbeđeni, oni bi se bunii zbog kvaliteta nastave.
Preporuke:
16
21
7
ponedeljak, 01 decembar 2014 22:19
Jovan T.
Početkom 2008.g. u Beogradu je bio veliki protest studenata više srpskih univerziteta protiv nelegalnog proglašenja nezavisnosti Kosova i Metohije. Došlo je 10-ak hiljada studenata i posle govorancija, kolona studenata je uz rodoljubive pesme prošetala centrom grada. Nisam očekivao da će biti toliko omladine, na kraju krajeva, nismo ništa konkretno ni postigli tim skupom, ali ipak sam bio srećan i ponosan što su studenti ipak izašli i pokazali da imaju nacionalnu svest. http://www.youtube.com/watch?v=T8fduzWdtmQ Studentski skup je održan na platou ispred Filozofskog fakulteta, ali čini mi se da je među prisutnima najmanje bilo studenata tog fakulteta. I tokom samog skupa kroz velike, zatvorene prozore na svim spratovima Filozofskog na okupljene je gledalo desetine i desetine načičkanih studenata, bez ikakve namere da se pridruže svojim kolegama. Ni na povike "izađite" i sl, a kasnije i poneku psovku nisu reagovali, sišli. Prošlo je od tada 6 godina, ali kakvi su novi studenti Filozofskog?
Preporuke:
37
5
8
ponedeljak, 01 decembar 2014 23:10
@Jovan T.
Sećam se tog protesta, svi smo se tada podsmevali filozofima koji nas posmatraju sa svog "trećeg sprata" i kao da se čude otkud mi tu (ili je po sredi bilo nešto sasvim drugo - o čemu ovde govori g. Malbaški).
Ali ni mi dole se nismo proslavili. Jedan od organizatora tog velikog studentskog protesta bio je mladi i nadahnuti srpski patriota Marko Đurić, koji je svoje organizacione sposobnosti i patriotski staž iskoristio da se čim pre uhlebi u neposredno nakon toga osnovanoj Srpskoj naprednoj stranci.
Šteta koju je Đurić kao kerber današnje izdajničke politike na Kosovu naneo srpskim interesima kudikamo je veća od utehe koju nam pruža sećanje na taj dostojanstveni, ali jalovi protest.
Preporuke:
35
2
9
utorak, 02 decembar 2014 00:42
petar
Dobar tekst i zanimljivi komentari.
@Forever jung
Prvo, nisu samo studenti buducnost ove zemlje, to su i zanatlije, zemljoradnici, i slicno. Drugo, nisu se studenti tek sada setili da postoji cirilica, ja pisem i cirilicom i latinicom, i ne mislim da me to cini manjim patriotom od vas. Trece, mnoge studente je briga za stvari koje ste nabrojali ali sta da urade tim povodom. Da li je vas briga i sta vi konkretno radite. U kakvom ste vremenu ziveli, u vremenu lepih komunistickih bajki o bratstvu i jedinstvu gde se vecina ljudi odrekla zdravog razuma zarad partije. Plagiranje diploma je proizvod decenija urusavanja svega i u tome nismo ucestvovali samo mi nego i vi.
@Jovan T
Dobro, zasto niste krenuli ispred nekog drugog fakulteta gde ste imali uporiste. Neki studenti FF su siti raznih protesta u kojima ucestvuju njihove kolege iz navodno nacionalnih, komunistickih, gradjanskih ili ko zna kakvih pobuda, a onda profitiraju razni Djurici i ostali. Sta se valja iza brda
Preporuke:
8
16
10
utorak, 02 decembar 2014 01:13
Tekst nisam procitao, a naslov je dovoljan
Srednje i visoko skolovanje nije obavezno. Pre 25 godina studenti su se takodje bunili, a bukvalno petorica najglasniji od dve hiljade, su se probila u prve redove i skandirali : "Slobo Sadame". Na krilima studentskih protesta iz Bog zna kog razloga, uzdigli su se mnogi "lideri". Jedan od njih je Ceda, a drugi se svekodnevno prosipa "mudrostima", a jos je i ministar.
Moram da podesetim danasnje bundzije da su im ovu situaciju jednim delom skuvali strariji rodjaci, a bogami, i majke, i ocevi koji su se nesto bunili pre cetvrt veka. Nije im valjalo totalno besplatno skolovanje, jeftina hrana i smestaj u studentskim domovima. Da, upravo ti iz domova su bili pokretaci i najglasniji. Kome su roditelji dali zadnji dinar za memljivu sobicu su grejali stolicu i ucili.
Na kraju - da se mene pita - poslao bi policiju da razjuri kriminalce. Da kriminalce koji blokiraju instituciju i cine pregrst krivicnih dela.
Preporuke:
7
15
11
utorak, 02 decembar 2014 07:51
@petar
To što pišete latinicom, pa još "osisanom", ne čini Vas nepatriotom, već Vas samo čini nepismenim.
Preporuke:
9
4
12
utorak, 02 decembar 2014 09:11
Forever Jang
Prvo, nisu samo studenti buducnost ove zemlje, to su i zanatlije, zemljoradnici, i slicno. Drugo, nisu se studenti tek sada setili da postoji cirilica, ja pisem i cirilicom i latinicom, i ne mislim da me to cini manjim patriotom od vas.
Zanatlije i zemljoradnici jesu budućnost ove zemlje, ali bez intelektualaca koji rukovode procesima mogu biti samo robovi strancima- menadžerima. Ja svom narodu sudbinu robova ne želim.
Ja govorim engleski, ruski i nemački, i svaki od tih jezika pišem odgovarajuććim, njihovim pismom. A zahtevam i da se srpski jezik i njegovo pismo poštuje. A to svakako nije latinica, a o tome postoje mnogi dokumenti i standardi EU i UNESKO.
Preporuke:
24
3
13
utorak, 02 decembar 2014 10:14
Zoran Đorđević
Ali za sve te godine, studenti nijedan jedini put nisu zahtevali poboljšanje kvaliteta školovanja na Fakultetu – nisu tražili ozbiljnije i strože ispite, borbu protiv epidemije plagijata i prepisivanja na svim nivoima školovanja, borbu protiv korupcije, nepotizma i lenjosti, nijednom nisu tražili bolju, savremeniju i obimniju literaturu, niti popunjavanje nastavnog kadra da bi se izašlo na kraj sa prevelikim brojem studenata.
Ovako je na svim fakultetima. Bolonja je upropastila studiranje, a ništa korisno nije donela. Studenti misle samo kako da skupe dovoljno bodova, znanje je u drugom planu. Kvalitet diplomiranih je nizak, što dobrim delom ima korene u niskim kriterijumima u srednjim školama.
Ne mogu da se otmem utisku da je sve to deo plana, svojevrsni udruženi zločinački poduhvat.
Preporuke:
16
2
14
utorak, 02 decembar 2014 10:28
Zoran Đorđević
Čudi me što studenti na vrata fakulteta nisu okačili parolu:
Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate. (Ostavite svaku nadu vi koji ulazite: Dante, "Pakao", treće pevanje, deveti red.)
Preporuke:
11
3
15
utorak, 02 decembar 2014 11:51
Tugomir
Deco
Vi ste poslodavci vasim profesorima i svima koji su zaposleni na BU.
To je cinjenica.
Rukovodite se tim saznanjem.
Preporuke:
11
2
16
utorak, 02 decembar 2014 12:48
Sarajlija
Mislim da je sasvim opravdan protest studenata. Ono sa čim se ne slažem je sledeće i imam nekoliko pitanja: Ako nametnete sistem da svako gleda svoj interes i da se svi ponašaju tržišno, zašto onda očekivati od tih studenata da deluju drugačije? Kako to da isti student studira na BU 10 godina i onda ode u inostranstvo i sve završava u roku? Zašto se na BU i na svim drugim univerzitetima plaća prijava ispita, svaki papir koji se uzme sa fakulteta + školarina? Još će početi da naplaćuju rezervaciju mesta u amfiteatru. Oni što očekuju od studenata da se bore da bolji kvalitet studija, treba da krenu od profesora jer..ne razumem šta se to tačno plaća tom školarinom? Možda zgradu koja je izgrađena od novca svih građana? Klupe stare nekoliko desetina godina? Tablu? Šta se to plaća školarinom na Filosofskom? Koliko naših doktoranata iz inostranstva su zaposlili na fakultetu? Svi se ponašaju kao da je fakultet njihova prćija iz koje muzu pare. Mušterija (student) je uvek u pravu.
Preporuke:
24
1
17
utorak, 02 decembar 2014 12:48
Jasna Simonovic
Odlično, zaista...
Preporuke:
9
1
18
utorak, 02 decembar 2014 13:48
Mlada studentkinja koja redovno čita NSPM
1) Ne slažem se sa izjavom da samo kod nas studije traju 10 godina, to nije tačno jer i u drugim zemljama sa sličnim sisitemom obrazovanja situacija nije drugačija. Autor je verovatno uzimao u obzir isključivo anglosaksonske univerzitete na kojima je jako teško pasti ispit jer se bodovi dobijaju kao nagrada za redovno obavljanje domaćih zadataka i prisustvovanju na radionicama.
2) Smatram da je van pameti žaliti se na studente optužujući ih da nisu rodoljubivi. Potpisujem da to nije tako, i da ih ima mnogo sa jako puno energije i volje za promenom. Nažalost takvi se ne čuju jer su svi kanali koji bi vodili do časne realizacije nekog rodoljubivog čina zapušeni. Rešenje je u tom slučaju u kopanju novih, zašta treba vremena ali će se desiti. Obratite pažnju na kvalitetne mlade ljude i podržite ih.
3) Ne treba biti sumnjičav prema protestima, možda su baš ti protesti prvo predavanje iz "primenjene politike" studentima koji nisu ni uviđali bahatost sistema. Sada kada znaju koliko je sve trulo (nastavak)
Preporuke:
16
1
19
utorak, 02 decembar 2014 13:56
Mlada studentkinja koja redovno čita NSPM
Sada kada su uvideli koliko je sve trulo možda neki i dobiju polet da stvaraju nešto bolje, poštenije i plemenitije.
Preporuke:
16
0
20
utorak, 02 decembar 2014 13:57
fristajlo
Prvi optužuju druge da su gramzivi, lopovi i prevaranti, drugi optužuju prve da su lenji, nesposobni i autodestruktivni.
Problem je što su i jedni i drugi u pravu, poprilično...
Članak dobro analizira stanje u društvu. Ta deca, koja su izabrala jednu elitističku profesiju koja, po definiciji stvari ne bi smela da se osvrće na materijalni momenat- upravo se tim bavi. Prepoznali su tu visoku ustanovu kao regrutni centar za "nove lidere", put kojim se lakše ide. Malo ih je tamo ušlo sa plemenitom potrebom za znanjem i shvatanjem sveta oko sebe.
Prepoznaćete ih po tome što ne učestvuju u bilo kakvim protestima, jer- znaju šta ne znaju, pa se i ne petljaju u to.
Tu podvalu nam stalno serviraju naši brojni neprijatelji- da treba slušati mlade.
Kad budem video da su na vlasti u SAD "mladi", da najbogatije čičeganje sveta svoja bogatstva daju mladima na upravljanje i da mladi pokazuju mudrost nesvojstvenu mladima- javite mi...
Preporuke:
16
2
21
utorak, 02 decembar 2014 15:33
Ares
Nije baš začno da nijefna studentska organizacija ne postavlja "prava pitanja". Ornas ih i te kako postavlja.
Preporuke:
3
7
22
utorak, 02 decembar 2014 16:20
Mikica
Tekst je napisan pristrasno. Studenti se bore za sta se bore, a vi, ako su vam prohtevi veci, izvolite, slobodno se upustite u borbu. Nemojte docirati studentima, nego izvolite, pravo u Nemanjinu,..
Preporuke:
8
8
23
utorak, 02 decembar 2014 16:27
nije bitno ime nego princip
Na osnovu cega donosite ikakve zakljucke, da li ste informacije dobili iz medija ili neposredno, od samih studenata u blokadi. Ne skupljajte sitne poene na racun studenata, koji se, za razliku od vas, kako tako bore za svoja, kao i prava svojih kolega. Nije lepo to sto cinite. Vise sam ocekivao od NSPM.
Preporuke:
3
8
24
utorak, 02 decembar 2014 16:50
Ne slazem se s vasim ocenama, pausalne su i provizorne
Pa, mozda vas licno ovaj protest ne zanima, ali on, svakako, zanima studente. A i Zakon i pravda su na strani studenata, ma sta vi o zahtevima mislite. I uz to, protest je ohrabrio i druge studente da na slican nacin reaguju na svojim fakultetima, i dobiju bitke. Uostalom, kako vi znate, sta su nasi dalji koraci, i da li cemo se zaustaviti na blokadi. Uozbiljite se, pisete za ugledni casopis.
Preporuke:
7
7
25
utorak, 02 decembar 2014 16:54
Ilija
Ministar danas rece da su studentski zahtevi ok, i jos rece da dekanove tvrdnje nisu. Sta sad kazete, pametnjakovici?
Preporuke:
7
5
26
utorak, 02 decembar 2014 17:13
Vladimir Dž
Ja bi ukinuo dotacije države za visoko obrazovanje, stime da bi prvo počeo od ovih filozofa.
Preporuke:
3
6
27
utorak, 02 decembar 2014 17:21
Brigo moja predji na studenta :)
A ko brani autoru teksta da pokrene pitanja o kvalitetu nastave, falsifikovanju diploma i dr. Pa to nije samo pitanje univerziteta, nego i shire zajednice. Zashto samo od studenata ochekivati da pokrecu ovakva pitanja. A gde su profesori, uprave, ministarstvo, poslodavci i ini.
Ono za shta se borimo, izboricemo. A vashe bitke vojujte vi, ako vec imate sveobuhvatnije pretenzije.
Preporuke:
6
6
28
utorak, 02 decembar 2014 20:51
hm
U pravu je i autor ovog odličnog teksta (koji ja nisam shvatio kao da je nešto previše antistudentski nastrojen), ali su donekle u pravu i studenti koji mu zameraju što od njih traži previše. Činjenica je da su ovde bili u pitanju samo čisto "socijalno-sindikalni" studentski zahtevi i zato to nikoga nije previše zanimalo. Ipak, mora im se priznati da su, slično kao i advokati, barem bili veoma uporni i prilično složni, za razliku od drugih društvenih slojeva, a naročito nas patriota.
Preporuke:
5
3
29
utorak, 02 decembar 2014 23:39
petar
@@petar
Milo mi je sto ste vi pismeni ali nikad se ne bih menjao sa vama.
Preporuke:
1
3
30
sreda, 03 decembar 2014 01:00
petar
Sarajliji
Odlican komentar!
Preporuke:
0
2
31
sreda, 03 decembar 2014 02:17
Tekst nisam procitao, a naslov je dovoljan
Da se malo dopunim.Jednina briga studenata su studije. Barem vecini, a svaka cast statistickoj gresci koja i radi, i studira.
Svagde u EU visoko sklovanje se placa. Ako nemas sredstava, ili stipendiju, lepo dignes kredit, koji otplacujes nakon studija. To je odlicna stvar, jer veoma brzo shvatis da li si, ili nisi za studije, pa se zarad manjeg duga brzno odustane. Ono koji izguraju do kraja, izguraju godinu za godinu, a diplomiraju na vreme, pa planu i programu.
Za ovakvu pobunu, sledila bi suspenzija, a verovatno i izbacivanje is skole. To je od strane skole. Sta bi tuzilastvo reklo, to je vec druga stvar.
Licno mislim, da kada bi malo "protumbali" najglasnije u protestu, zatekli bi sledece stanje:
- dugo studiranje
- los prosek
Ja se dobro secam bundzija i najprivrzenjih nekoj "pravdi za sve" iz mog vremena studiranja, ali ne mogu da se setim da je iko od njih diplomirao. Mozda i jeste, ali daleko posle mene.
Preporuke:
1
3
32
sreda, 03 decembar 2014 12:19
Sarajlija
@Tekst nisam procitao, a naslov je dovoljan
Nije tačno da se u EU plaćaju studije u svim zemljama. U Nemačkoj, Grčkoj, Švedskoj se ne plaća ni cent. U Grčkoj svaki student dobija i besplatne knjige od države (Grčka nije baš bogata zemlja ali se ipak brine o svojoj omladini). Za nas bi trebala da bude uzor Grčka (ili bivša Jugoslavija) a ne Engleska. Ponašati se kao da su studije luksuz ne doprinosi razvoju, izlasku iz začaranog kruga siromaštva i ne osposobljava državu za njenu samostalnost u donošenju važnih odluka. Ja bih uveo sistem..da je sve besplatno za 4 + 2 godine studija, a ako ne završiš do tada, onda plaćaš školarinu i sav novac od školarina bi išao u jedan fond za nauku. Ne da se pune džepovi profesora, nego da se finansiraju naučni projekti/eksperimenti/patenti.
Preporuke:
4
0
33
sreda, 03 decembar 2014 20:28
student filozofije
Pazi, pazi, konformista kritikuje borce. I dobacuje iz fotelje sta treba da cine. Pa samo izvolite, mi nase izborismo, a sad vi vase. A i inace, nece nas mnogo zanimati to za sta se vi borite.
I naravno, poenta za kraj - filozofi su uvek u pravu. :)
Preporuke:
5
0
34
četvrtak, 04 decembar 2014 00:41
student Filozofskog fakulteta
Pa, posto ste vrlo analiticni, bilo bi lepo da se malo pozabavite likovima i delom uprave FF, Milosa Arsenijevica, Zivana Lazovica, Lidije Merenik, Cedomira Antica i slicnih. Kako su ovakvi likovi uopste dosli na FF? Preko partijske linije i kapitalizovanjem ranijih studentskih protesta. I sta? Da li su se oni borili za kvalitet nastave, ili su pijancili, spletkarili, namestali kolegama otkaze, izvodili besmislene performanse, fizicki nasrtali na studente, itd. Ako ste zaista nepristrasni, ocekujemo da se pozabavite i ovim stvarima, koje zapravo nikoga ne interesuju.
Preporuke:
5
0
35
četvrtak, 04 decembar 2014 11:41
stojanka
koga jos zanimaju vase relativizacije? studenti su pobedili, borili su se legalno, ministarstvo je ocenilo da su studenti u pravu.
ali, mene interesuje, koje su vase pobude da relativizujete neciji uspeh?
to mi zaista deluje oportuno, i nimalo fer.
Preporuke:
3
0
36
četvrtak, 04 decembar 2014 22:14
Dr Jela Bisic
Postovana braco i sestre komentatori,vecina nas je sredovecna,ako ne i stara(kao ja)i vecina nas ima decu(ili unuke)koji su(skoro)studenti.Uspeli smo nesto gotovo nemoguce;da stvorimo kompletnu genetaciju idiota(nemojjte da me cenzurisete,molim vas!).Nosali smo ih i ljuljali,sve dok nisu toliko otezali da nismo mogli da ih dizemo.Tada smo im kupili auto(moderan i brz,ako mogucnosti dozvoljavaju),dali im dzeparac od svoje crkavice i poslali da se provode.Ionako je sve propalo,posla nema-pa sto bi se deca mucila da se opismene.Od takvih...(da me ne cenzurisete)ne mozete ocekivati (ni)suvisli protest.Oni uopste nisu navikli da protestvuju-navikli smo ih da nam samo podviknu-i sve je tu.U drzavi koja je odumrla(to su nam komunisti obecali,secate li se.E i sto-sta drugo su obecali,ali samo ovo su ispunili)moralo je da odumte i skolstvo,samo sto to niko,od drugih stvari,nije imao vremena da primeti,Cini se,ponekad,kao da smo i mi,svi,odumrli
Preporuke:
1
0
37
petak, 05 decembar 2014 15:38
Dr Jela Bisic
Vrlo je opasno(a cesto se cuje i cesto se pise.Ima ga i u gornjim komentarima)da su strani fakulteti(gvorimo(i)o filozofiji(i drustvenim naukama)shala-igracka,skup provod dokonih bogatasa(arapskih sheiha i sl)i da nasim fakultetima,naravno,nisu ni do kolena.Da su to kao neka obdanista za odrasle,sa nekim radionicama,i da se ispiti polazu tek onako.Malo sutra.Ta tipicno srpska iluzija,nadobudna,uobrazena,neobavestena u isto vreme moze neupucenim studentima BU da stvori opasne iluzije.Na stanim fakuotetima koji imaju iole ugleda(a da ne govorim o onima koji su svetske marke)uci se mnogo,konkurencija je jaka,i ko god misli da se studenti tamo igraju vara se,Neka se upise(nije kompikovano,morate samo da imate dobar prethodni uspeh)i neka zavrsi LSE,Oksford,Kembridz ili sl.Na tim faskultetima,naravno,nema gubljenja godina,ispiti se ne prenose.Pre negop se upisete dobijete program,literaturu i broj sati koji su prosecnom studentu potrebni da to savlada.Izvolite,mili moji,guglujte.
Preporuke:
0
0
38
ponedeljak, 08 decembar 2014 14:04
pedjauae
Oba posta Dr Jele Bisic potpisujem, 100% tacno I vrlo lepo objasnjeno. Opasne se iluzije gaje medju omladinom vec decenijama, pa evo I ocekivanih rezultata. Za jos par komentatora da razjasnim nesto - nisu studenti musterije. Musterija je drustvo, kome trebaju odredjeni profile strucnjaka, pa ih shodno tome I skoluje. Doza realnosti u proceni koliko skolovanje zaista kosta, koji deo te sume placa drustvo, a koji deo student isto ne bi bilo naodmet.
Proverom vesti, utvrdili smo da je i ova informacija istinita, ali samo delimično. Naime, srpski narod se ne brine za filozofski fakultet, jer deca proletera nemaju sredstava za školovanje, i odavno je naučno utvrđeno da među studentima više nema poštene inteligencije.
Ovo je tragična činjenica. Ali zaista tragična. Studente nije briga ni za Kosovo, ni za propast ekonomije, ni za kolaps nataliteta, ni za pljačku, ni za lažljivu vlast... Naši studenti su momci idevojke koji su 5.oktobra 2000, imali 5-10 godina. Oni su odrasli u EU lažima, španskim serijama, sulejmanima, PINK kulturi, Gej paradama, nemaštini.... Oni ne znaju šta je država, šta je škola, šta je univerzitet.... Oni žive u vremenu kupovanja diploma i plagijata doktorata. Oni su odrasli na naopakim vrednostima.
A oni su budućnost ove zemlje. Gde su bili kad je potpisivan briselski sporazum? Nigde. Vidim po njihovim transparentima da su se tek sad setili da postoji ćirilica. Sad kad je gotovo potpuno proterana iz Srbije. Ne smeta im što njihovi profesori štampaju latinične udžbenike. E zato nisu nikome interesantni. A tako anacionalni neće ni biti.
Vrlo, vrlo tačan komentar koji je napisao Forever Jang.
Skrenuo bih pažnju i na veoma informativan tekst o drugoj, mračnoj strani blokade Filozofskog objavljen na:
http://srb-akcija.blogspot.com/2011/11/blog-post_07.html
Tek kada to sve znamo moći ćemo da ocenimo ono što se u ovom času dešava u Čika Ljubinoj 18.
U situaciji kada ste gladni, prvo rešavate problem hrane, a tek onda tražite pravednije društveno uređenje i zalažete se za ciljeve od kojih vam trenutno ne zavisi egzistencija. Zašto? Zato što ako ne jedete trideset dana, umrećete, ali ako za tih trideset dana ne pročitate nijednu knjigu, nećete. Prvo se rešavaju egzistencijalni problemi, a školarina svakako to jeste.
Iz tog razloga nikoga ne treba da čudi zašto studenti toliko insistiraju na tome.
Udžbenici svakako da treba da budu bolji, predavanja kvalitetnija, programi znatno organizovaniji i naravno da to treba da bude jedan od zahteva studenata, tako da je zamerka namestu, ali kada se postavljaju prioriteti, na višem mestu nalaze se drugi ciljevi.
Da su studenti obezbeđeni, oni bi se bunii zbog kvaliteta nastave.
Ali ni mi dole se nismo proslavili. Jedan od organizatora tog velikog studentskog protesta bio je mladi i nadahnuti srpski patriota Marko Đurić, koji je svoje organizacione sposobnosti i patriotski staž iskoristio da se čim pre uhlebi u neposredno nakon toga osnovanoj Srpskoj naprednoj stranci.
Šteta koju je Đurić kao kerber današnje izdajničke politike na Kosovu naneo srpskim interesima kudikamo je veća od utehe koju nam pruža sećanje na taj dostojanstveni, ali jalovi protest.
@Forever jung
Prvo, nisu samo studenti buducnost ove zemlje, to su i zanatlije, zemljoradnici, i slicno. Drugo, nisu se studenti tek sada setili da postoji cirilica, ja pisem i cirilicom i latinicom, i ne mislim da me to cini manjim patriotom od vas. Trece, mnoge studente je briga za stvari koje ste nabrojali ali sta da urade tim povodom. Da li je vas briga i sta vi konkretno radite. U kakvom ste vremenu ziveli, u vremenu lepih komunistickih bajki o bratstvu i jedinstvu gde se vecina ljudi odrekla zdravog razuma zarad partije. Plagiranje diploma je proizvod decenija urusavanja svega i u tome nismo ucestvovali samo mi nego i vi.
@Jovan T
Dobro, zasto niste krenuli ispred nekog drugog fakulteta gde ste imali uporiste. Neki studenti FF su siti raznih protesta u kojima ucestvuju njihove kolege iz navodno nacionalnih, komunistickih, gradjanskih ili ko zna kakvih pobuda, a onda profitiraju razni Djurici i ostali. Sta se valja iza brda
Moram da podesetim danasnje bundzije da su im ovu situaciju jednim delom skuvali strariji rodjaci, a bogami, i majke, i ocevi koji su se nesto bunili pre cetvrt veka. Nije im valjalo totalno besplatno skolovanje, jeftina hrana i smestaj u studentskim domovima. Da, upravo ti iz domova su bili pokretaci i najglasniji. Kome su roditelji dali zadnji dinar za memljivu sobicu su grejali stolicu i ucili.
Na kraju - da se mene pita - poslao bi policiju da razjuri kriminalce. Da kriminalce koji blokiraju instituciju i cine pregrst krivicnih dela.
Zanatlije i zemljoradnici jesu budućnost ove zemlje, ali bez intelektualaca koji rukovode procesima mogu biti samo robovi strancima- menadžerima. Ja svom narodu sudbinu robova ne želim.
Ja govorim engleski, ruski i nemački, i svaki od tih jezika pišem odgovarajuććim, njihovim pismom. A zahtevam i da se srpski jezik i njegovo pismo poštuje. A to svakako nije latinica, a o tome postoje mnogi dokumenti i standardi EU i UNESKO.
Ne mogu da se otmem utisku da je sve to deo plana, svojevrsni udruženi zločinački poduhvat.
Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate. (Ostavite svaku nadu vi koji ulazite: Dante, "Pakao", treće pevanje, deveti red.)
Vi ste poslodavci vasim profesorima i svima koji su zaposleni na BU.
To je cinjenica.
Rukovodite se tim saznanjem.
2) Smatram da je van pameti žaliti se na studente optužujući ih da nisu rodoljubivi. Potpisujem da to nije tako, i da ih ima mnogo sa jako puno energije i volje za promenom. Nažalost takvi se ne čuju jer su svi kanali koji bi vodili do časne realizacije nekog rodoljubivog čina zapušeni. Rešenje je u tom slučaju u kopanju novih, zašta treba vremena ali će se desiti. Obratite pažnju na kvalitetne mlade ljude i podržite ih.
3) Ne treba biti sumnjičav prema protestima, možda su baš ti protesti prvo predavanje iz "primenjene politike" studentima koji nisu ni uviđali bahatost sistema. Sada kada znaju koliko je sve trulo (nastavak)
Problem je što su i jedni i drugi u pravu, poprilično...
Članak dobro analizira stanje u društvu. Ta deca, koja su izabrala jednu elitističku profesiju koja, po definiciji stvari ne bi smela da se osvrće na materijalni momenat- upravo se tim bavi. Prepoznali su tu visoku ustanovu kao regrutni centar za "nove lidere", put kojim se lakše ide. Malo ih je tamo ušlo sa plemenitom potrebom za znanjem i shvatanjem sveta oko sebe.
Prepoznaćete ih po tome što ne učestvuju u bilo kakvim protestima, jer- znaju šta ne znaju, pa se i ne petljaju u to.
Tu podvalu nam stalno serviraju naši brojni neprijatelji- da treba slušati mlade.
Kad budem video da su na vlasti u SAD "mladi", da najbogatije čičeganje sveta svoja bogatstva daju mladima na upravljanje i da mladi pokazuju mudrost nesvojstvenu mladima- javite mi...
Ono za shta se borimo, izboricemo. A vashe bitke vojujte vi, ako vec imate sveobuhvatnije pretenzije.
Milo mi je sto ste vi pismeni ali nikad se ne bih menjao sa vama.
Odlican komentar!
Svagde u EU visoko sklovanje se placa. Ako nemas sredstava, ili stipendiju, lepo dignes kredit, koji otplacujes nakon studija. To je odlicna stvar, jer veoma brzo shvatis da li si, ili nisi za studije, pa se zarad manjeg duga brzno odustane. Ono koji izguraju do kraja, izguraju godinu za godinu, a diplomiraju na vreme, pa planu i programu.
Za ovakvu pobunu, sledila bi suspenzija, a verovatno i izbacivanje is skole. To je od strane skole. Sta bi tuzilastvo reklo, to je vec druga stvar.
Licno mislim, da kada bi malo "protumbali" najglasnije u protestu, zatekli bi sledece stanje:
- dugo studiranje
- los prosek
Ja se dobro secam bundzija i najprivrzenjih nekoj "pravdi za sve" iz mog vremena studiranja, ali ne mogu da se setim da je iko od njih diplomirao. Mozda i jeste, ali daleko posle mene.
Nije tačno da se u EU plaćaju studije u svim zemljama. U Nemačkoj, Grčkoj, Švedskoj se ne plaća ni cent. U Grčkoj svaki student dobija i besplatne knjige od države (Grčka nije baš bogata zemlja ali se ipak brine o svojoj omladini). Za nas bi trebala da bude uzor Grčka (ili bivša Jugoslavija) a ne Engleska. Ponašati se kao da su studije luksuz ne doprinosi razvoju, izlasku iz začaranog kruga siromaštva i ne osposobljava državu za njenu samostalnost u donošenju važnih odluka. Ja bih uveo sistem..da je sve besplatno za 4 + 2 godine studija, a ako ne završiš do tada, onda plaćaš školarinu i sav novac od školarina bi išao u jedan fond za nauku. Ne da se pune džepovi profesora, nego da se finansiraju naučni projekti/eksperimenti/patenti.
I naravno, poenta za kraj - filozofi su uvek u pravu. :)
ali, mene interesuje, koje su vase pobude da relativizujete neciji uspeh?
to mi zaista deluje oportuno, i nimalo fer.