петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Еврократија и европски народи

Kоментари (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 17 јул 2014 08:46
Ben
Izvanredno!
Препоруке:
28
2
2 четвртак, 17 јул 2014 08:49
Мила
Врло занимљиви, утемељени и подстицајни чланци два млада али зрела аутора. На част овдашњој срозаној публици.
Препоруке:
34
6
3 четвртак, 17 јул 2014 09:22
браво
Лепо и у прави час. И добро се уклапа у актуелни тренутак и овај текст испод о Португалији и кризи евро-зоне.
Препоруке:
28
3
4 четвртак, 17 јул 2014 09:53
Не видим ништа лоше
Не видим ништа лоше,напротив добро је да се укину границе,да се стоври слободно тржиште,слободно кретање радне снаге,па ако човјек не може остварити своју егзистенцију у Србију,а оно иде даље,тамо гдје му је боље,да ради и заради?!Нема потребе да се људи плаше бољег од оног што данас сви имамо?!Ни ово не ваља ништа?!
Препоруке:
5
41
5 четвртак, 17 јул 2014 10:04
Егзистенција и нација?!
Лично егзистенцијално питање обара сва колективна национална питања?!када човјек остане сам са собом,притустнут егзистенцијалним питањима,шта и како,не значи му ништа национална и колективна прича?!Онда је само човјек који тражи начин како да опстане?!
Препоруке:
8
28
6 четвртак, 17 јул 2014 11:01
Дринко Кончаревић
Докле све сеже "еврократија" у нашем животу? Присутна је свугде. Чак и у глави обичног завртња. Да би ме спречили да сам одсечем мало кабла у пегли и на тај начин исту поправим, "еврократија" нам је увела главе завртња са различитим удубљењима за које треба имати преко стотину одвртачача/завртача односно "битова". Зашто, наравно због новаца. Безбедност? Трују нас и ограничавају на сваком кораку.И сада долазимо до школства. Оно толико заглупљује људе да више нису у стању да размишљају рационално, просто и једноставно. Посао могу да одраде само они уско специјализовани. Дакле они који не виде прст пред носом. То је нека нова подела рада коју диктира "еврократија". Хвала не. Вратите нам завртњеве са обичном главом.
Препоруке:
32
1
7 четвртак, 17 јул 2014 12:49
Jos jedan "Tribalac"
Tekst se bazira na pogresnoj premisi po kojoj je politicki sistem koji je dao kvaziistorijsku teorijsku podlogu za genocid nad srpskim narodom u poslednjih 25 godina - porobio i obespravio i narod u nama suprotstavljenim drzavama, sto potom na neki nacin cini Srbe i recimo Francuze, Holandjane ili Spance nekom vrstom saveznika u borbi protiv zajednickog korporativnog neprijatelja. Ovo je taman toliko ozbiljno koliko i ideja o Ruskom "izvlacenju" Nemacke iz anglosfere u sta s pravom pocinje da sumnja i autor Aleksandar Kostic u svom skorasnjem tekstu. Na zalost ispravni kontekst sagledavanja nase situacije je daleko nepopularniji i s njim se ne moze izaci pred naucnu javnost bez ozbiljnih posledica po reputaciju autora. Taj kontekst sam sazeo u: "Nacizam je prirodna ideologija svakog drustva unutar anglosfere". Ovaj iskaz se podupire na: "Ne postoji kolonijalna politika koja ne ide ruku pod ruku sa rasnom politikom". Nastavak sledi:
Препоруке:
15
21
8 четвртак, 17 јул 2014 13:04
Jos jedan "Tribalac"
Kako je kolonijalizam prisutan u istoriji razvoja gotovo svakog drustva unutar anglosfere sledi i da je rasna politika isto tako njihov deo. Drugim recima genocidnost i imperijalizam zapadnih drustava traje preko pet vekova i predstavlja neraskidivi politicko ekonomski folklor tih drustava. Na osnovu ovoga lako zakljucujemo da je gro planetarnog genocida do sad sproveden van forme "Evrokratije" i Evropske Unije te da se eventualnim rusenjem E.U. ne resava problem. E.U. je glatko nastala i opstala jer je podilazila ovom politicko ekonomskom folkloru drzava clanica u duhu danasnjice pod motom "netolerancija prema netolerantnima". Rast evroskepticizma unutar E.U. nije naznaka da su evropljani postali tolerantniji prema netolerantnima vec da se vracaju prema predjasnjem kolonijalnom i rasnom kontekstu jer im je postojeci preuzak. Antievropski pokreti danas nisu nista drugo do nostalgija za vremenom kad je moglo da se "uvredi i povredi".
Препоруке:
10
24
9 четвртак, 17 јул 2014 13:30
Goran
Potpuno je deplasirano pisati i misliti o nacionalizmu, nacionalnom, Evropi nacija, evrobirokratiji, kada se današnja EU vodi kao projekat 'igrališta' za multinacionalne kompanije. Dakle, korporativizam, kao odumiranje nacionalnih država i stvaranje konglomerata nacija i država kao dinosaurusa sa malom mozgom i ogromnim telom.
Препоруке:
25
2
10 четвртак, 17 јул 2014 13:33
Goran
@Jos jedan "Tribalac"

Da ti nisi apsolvent na Megatrendu pa ovako mudro zboriš?
Препоруке:
24
8
11 четвртак, 17 јул 2014 13:46
Goran
@Не видим ништа лоше

Tako su mislili i ovi seljaci kad su dolazili u Beograd, pa su sada malo depresivni...
Препоруке:
19
3
12 четвртак, 17 јул 2014 14:03
Goran
@Егзистенција и нација?!

Jeste, to je suštinsko pitanje i slažem se sa vama. Ali, čovek mora biti slobodan: i u najcrnjoj individualnoj priči, čovek mora barem da pomisli: 'Ne pristajem na to, neću...' A onda dođe (barem) na sajt NSPM i naiđe na istomišljenika, pa nas je više, ako i ne uradimo ništa veliko poput Gavrila Principa, možemo da znamo da, ipak, nismo sami...
Препоруке:
26
3
13 четвртак, 17 јул 2014 14:48
гаврило
Колико сам схватио овдје је потребан поново један Спартак, Трачанин, Србин да подметне своја ребра и своју главу да би пала Хидра Зла!
Препоруке:
15
0
14 четвртак, 17 јул 2014 15:34
Егзистенција и нација?!
Goran
@Егзистенција и нација?!
Jeste, to je suštinsko pitanje i slažem se sa vama. Ali, čovek mora biti slobodan: i u najcrnjoj individualnoj priči, čovek mora barem da pomisli: 'Ne pristajem na to, neću...' A onda dođe (barem) na sajt NSPM i naiđe na istomišljenika, pa nas je više, ako i ne uradimo ništa veliko poput Gavrila Principa, možemo da znamo da, ipak, nismo sami...


Мој предак с мајчине стране је био Алија Коњхоџић.У животу се дешава шта нам судбина одреди,а не шта ми желимо.Он је био српски националист а његови потомци расељени по бијелом свијету,од
Канаде,Америке,Аустралије и др.Значи није до нас има и до судбине?!Да није побјегао у Канаду убили би га заједно са Дражом.
Препоруке:
2
1
15 четвртак, 17 јул 2014 15:42
Goran
Da, pa tako je to u životu. Mogu da ti navedem još jednog Srbina islamske veroispovesti kog su ubili sa herojem Apisom: Мухамед Мехмедбашић
Препоруке:
12
2
16 четвртак, 17 јул 2014 15:49
Егзистенција и нација
Goran
Da, pa tako je to u životu. Mogu da ti navedem još jednog Srbina islamske veroispovesti kog su ubili sa herojem Apisom: Мухамед Мехмедбашић

Убијен у логору од тадашњих НДХ-оваца.Знам за ту причу, на тако суров начин су га убили, ломили су му све кост по кост, палили га, дио по дио лет лампом, имам свједоке, знам људе који су његова фамилија.И његова фамилија је у Канади,Аустралији и др.Морали су селити,као што су и наши морали селити, бјежати главом без обзира, јер су били на мети обавјештајних и других служби, човјек осване а не преноћи, само га нестане.Тешко се било носити са етикетом српског четника, тако се фамилија стигамтизирала у југославији, да и данас имају проблема, и у иностранству до скора си морао имати на све стране очи да те неће неки обавјештајац УДБ-а "оладити"...
Препоруке:
7
0
17 четвртак, 17 јул 2014 15:55
Goran
@Егзистенција и нација

Potpuno vas razumem, i mi Srbi sada tako živimo: CIA, BIA, SNS. A narod zaslepljen antikomunizmom kao da mu to rade komunisti a ne Kanada, SAD, EU...
Препоруке:
17
2
18 четвртак, 17 јул 2014 16:14
Егзистенција и нација?!
Горане "ВУК" се потрудио и поставио на своју страницу доста жестоких књига, између осталих и "СПОМЕНИЦУ БРАТСТВА".Па погледај,доста има занимљивих ствари,Што би се рекло "алтернативна историја"?!

http://www.scribd.com/doc/208806105/Spomenica-Bratstva-1954-1974-Alija-S-Konjhodzic


http://www.scribd.com/vuk300
Препоруке:
3
0
19 четвртак, 17 јул 2014 16:44
Jos jedan "Tribalac"
Gorane ako ti nisi megatrendisa 'de ti objasni gde sam pogresio? Ako na onoliki komentar odgovaras s jednom recenicom, time daleko vise govoris o sebi nego o meni. Pretpostavljam da se ipak takav kakav si osecas komforno medju ljudima gde se svaka rasprava preseca sa "SNS bot".
Препоруке:
8
6
20 четвртак, 17 јул 2014 16:49
Goran
@ Jos jedan "Tribalac"

Pametnom je i rečenica dosta.
Препоруке:
9
6
21 четвртак, 17 јул 2014 17:04
Goran
@ Jos jedan "Tribalac"

I sledeći put kad budeš pisao kilometarske komentare, navedi barem jednu fusnotu, čisto da se razlikuješ od kolega...
Препоруке:
11
6
22 четвртак, 17 јул 2014 17:48
фристајло
Тако је први услов остварења слободе у спољашњем свету препознавање њене могућности и вредности, и када се овај услов испуни јавља се перспектива отпора. То је пут на којем човек постаје субјект у модерном смислу, аутор сопственог живота и пут који једном народу даје право да се зове народом.

Теоријски- ово је тачно. Но, у пракси видимо да нас је индивидуализам без граница и довео у овај безизлаз. Јер, превише смо "субјекти", а премало објективни- чиме би били јачи, самим тим што би били пријемчивији за удруживање у групу (нацију) ради координираног и осетног отпора, који помиње Богдана, у иначе изванредном тексту.
Појединац (субјект) успева да заштити сопствене интересе само у приглупим америчким акционим филмовима, и то само ако је Чак Норис или неки други Ван Дам.
Не могу да се отргнем утиску да их зато и штанцују, да нам пригуше савест, која нас упозорава- куда нас води толика отуђеност од других људи..
Сад да видим шта каже Италијан...
Препоруке:
14
1
23 четвртак, 17 јул 2014 18:16
фристајло
Раздвајање економије од политике – остварени сан данас тријумфујућег неолиберализма – значи да се економија ослободи од регулаторних интервенција политике уз неутрализацију политике и поспешивања данашњег светског стања у коме је суверено само тржиште.

Фузаро одлично детектује проблеме, потпуно раскринкава концепт диктатуре капитала и банкстера, и исправно сугерише шта треба учинити, да се из тог "челичног стиска" избавимо- да се из неолиберализма преоријентишемо на нео-етатизам.
Да, то мора да буде задатак државе... Држава може и мора да заузда хистерију капитала и ту неутаживу глад присили на трпљење, јер сви јасно видимо да ће, ако то не урадимо- бити оне много опасније глади.
Или то, или ћемо бити суочени, само мало касније- са ултралевим или ултрадесним политичким терором, који ће на много болније начине рашавати проблем.
То је историјска и политичка нужност, и не треба се заносити да се то може избећи; већ се дешавало.
Једва чекам наставак.
Препоруке:
14
1
24 четвртак, 17 јул 2014 18:41
Zivojin
ALIJA KONJHODJIC, Citao sam nekoliko clanaka i tekstove poznatih govora Alije Konjhodjica. Radi se o velikom covjeku bez ikakve sumnje. Vidio je vise i sire od mnogih svojih savremenika. Nazalost, Srbski Nacion nije imao viziju i sposobnosti da harmonizuje razlicite elemente Srbstva (Pravoslavnog, Muhamedanskog i Rimskog zakona), kako je Vuk Karadjic govorio. Albanci, iako sa velikom muslimanskom vecinom, su u tome uspjeli. Budite ponosni na svoga velikog pretka Aliju Konjhodjica.
Препоруке:
11
0
25 четвртак, 17 јул 2014 19:00
Goran
@фристајло

Vi znate da do vašeg mišljenja mnogo držim, ali ovaj put sam samo malčice ekstremniji: Duboko sam ubeđen da je nacionalna država u Evropi prošlost. Neoetatizam je nemoguće sprovesti u ovako neravnopravnoj borbi nacionalne države i korporacija. Jedino rešenje je ipak revolucionarna borba u cilju povećanja straha korporativnog fašizma i negovanje elita na temeljima slobodarstva, a u našem slučaju i panslavizma. Ipak, to neće doneti nacionalnu državu u obliku kako je to zamišljano u 19. veku. Tek toliko da podjarmimo korporacije pod kakvu takvu kontrolu, a nacion spasimo barem u okrilju panslavizma ruske zaštite.
Препоруке:
15
1
26 четвртак, 17 јул 2014 19:34
фристајло
Goran
@фристајло
Neoetatizam je nemoguće sprovesti u ovako neravnopravnoj borbi nacionalne države i korporacija.

Управо о томе и говорим- прво треба зауздати корпорације, и то је задатак државе број 1.
Ipak, to neće doneti nacionalnu državu u obliku kako je to zamišljano u 19. veku.

И појам нације треба редефинисати; овако, како је сада схватамо- показало се као врло рањива "биљка".
Срби су најиздељенија нација на свету, а и онако нас нема превише; морамо се позабавити "реасимилацијом" Срба, који то више нису, из политичких разлога (по правилу).
Ако научимо нешто од непријатеља (а има шта!) брзо би се то могло поправити. Највећа непостојећа нација на свету су- Американци. Зашто?
Даље се досетите сами.
За мене је свако ко поштује државу Србију и третира је као своју- Србин, једнак мени.
Ни бољи, ни гори; док се тако не поставимо, ни рођени Срби неће се препознати у томе.
Грађанин је ништа- Србин то не сме бити.
Дуга прича...
Препоруке:
11
0
27 четвртак, 17 јул 2014 20:26
Jos jedan "Tribalac"
Ja i dalje cekam argumentovano osporavanje, ali ga po svemu sudeci necu docekati.
Препоруке:
7
4
28 четвртак, 17 јул 2014 21:27
СиМ
Технолошка револуција је повезала свет, али су на то најбрже узјахале и присвојиле га све оне старе негативности, од лихварства, похлепе, поробљавања, и експлоатације, до скоро апсолутне контроле новца и власти над слободом, умом, истином и моралом уз осуду велике већине на егзистенцију само у случају употребљивости за капитал.
Постоји притом паралела окружења појединца и окружења за државе и немогућност унутрашње демократизације у диктатури капитала и без демократизације односа међу државама.
Ту решење сигурно није у глобалној хегемонији, било англосаксонској, неолибералној (отуђеног новца/рада) или било којој другој.
Пут иде преко мултиполарности и центри окупљања су нужни само док једино снага групе и штампање групног новца обезбеђује релативну слободу малих нација, али ако се у процесу успе и у слободном избор уређења и промене групације без примене силе, то може бити излаз из финансијског ропства, уцена и експлоатације за многе.
То је и основа за мање унутрашњих проблема.
Препоруке:
6
1
29 петак, 18 јул 2014 02:22
neko
davno sam primetio sukobe i unistenja i levice i desnice na teritorijama sa izvornim hriscanskim i antickim nasledjem u evropi; ovaj tekst mi je u tom smislu odgovorio dovoljno da me zamisli i prosiri mi vidike; svaka cast !
Препоруке:
10
0
30 субота, 19 јул 2014 01:46
Шоми
Веома добар текст.

Ауторима свака част!
Препоруке:
4
0
31 понедељак, 21 јул 2014 02:45
Боб
Jos jedan "Tribalac":

Далеко најбољи коментари.

-Занимљиво је како просечан коментатор реагује чим неко покуша да проблем гледа даље од... рецимо једног метра. Нови Голи Оток не би имао довољно места! Не би било лоше да се мало ради на продубљивању парадигме... знате шта је парадигма?

-Дакле, ај' да замислимо како неке назови освешћене државе (народи??) излазе из ЕУ. И шта онда? Изађу, и? Имате ли идеју шта би се десило? Немате, па онда поново погледајте коментар "трибалца".
Препоруке:
3
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер