четвртак, 02. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Владимир Путин: Интернет је пројекат ЦИА

Kоментари (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 24 април 2014 17:11
Dragan
Da, to je postalo očigledno.
Препоруке:
58
1
2 четвртак, 24 април 2014 17:38
011
Него шта, него се заштитити од западних злотвора !!!!
Препоруке:
57
1
3 четвртак, 24 април 2014 17:47
профил х
... знамо... Верујемо, да "Неваљалци неће разумети..", као што се потврђивало, током протеклих 25 векова... ?! А и највеће лукавство је ништавно наспрам Премудрости...
Препоруке:
38
0
4 четвртак, 24 април 2014 19:04
Др
Користим прилику да на овај скроман начин захвалим ЦИА на одличном изуму. То је изум који из темеља мења наше погледе на свет, даљи правац развоја научне и сваке друге мисли, као и бољу комуникацију међу људима. Тешко је написати у једном мало коментару све позитивне стране тог изума. Има и негативних страна, али напишите и један изум који има само позитивне стране по људски род.
Препоруке:
10
43
5 четвртак, 24 април 2014 19:22
телетабис
Интернет је дивна ствар све до оног тренутка када су разноразне обавештајне, контраобавештајне и ко зна какаве још организације почеле да злоупотребљавају ову лепо замишљену мрежу. Зато Кина већ годинама има свој интернет и врло селективно пропушта информације у своје окружење, посебно секси, педофилске, хомосексуалне сајтове, њих не можете пронаћи из Кине, као и све што шкоди Кини, према оцени оних који надгледају мрежу. А собзиром на број житеља Кине и број интернет корисника они су скоро половина укупног интернета.
Ето монопол како изазива реакције, сада ће Русија да развија свој, Индија свој и тако редом.
Остаје нада да ми мали добијемо приступ свима њима, јер кога ми можемо да угрозимо. Као црни виц: Црна Гора увела санкције Русији, да није жалосно човек да пукне од смеха.
Препоруке:
34
2
6 четвртак, 24 април 2014 19:24
kaca
V.V. Putin je glasno izrekao ono sto svi znamo,ikao su pogodnosti interneta velike,osnovni smisao njegovog izuma je kontrola pojedinaca ili grupa (usto se svakodnevno uveravamo) i upravo zato je to je TO NJEGOVA NAJVEĆA MANA,koju Rusija želi da ispravi i formiraju svoj sistem.Tim putem su već krenuli Kina i Brazil.
Препоруке:
32
1
7 четвртак, 24 април 2014 19:24
Zoran
Pa internet je dat i vama, nema cenzure tipa da dozvoiljavaju svoje tekstove a ne dozvoljavaju vase. Izvolite pisite sta vam volja.
Препоруке:
6
32
8 четвртак, 24 април 2014 19:33
Zoran
"Црна Гора увела санкције Русији, да није жалосно човек да пукне од смеха."

Pa kad je bez veze, sto Putin nagovestava kontramere prema Crnoj Gori?
Препоруке:
1
47
9 четвртак, 24 април 2014 19:34
Velja
Pozitivne strane su dobro vidljive i rado prihvacene, a negativne skrivene, pa ce razni Dr-i od njih da nas lece decenijama. A prognoza neizvesna.

Pitam se treba li zahvaljivati Nobelu za dinamit i nespornim genijalcima za atomsku energiju. Krajnji odgovor ce dati oni koji i ako prezive.
Препоруке:
25
2
10 четвртак, 24 април 2014 19:45
Планктон
Господине Др(@Др),промашили сте тему. Ми сви волимо интернет када се не употребљава против нас, или када нема улогу "великог брата." па онда, ако баш мора бити тако, нека они то раде са сервером који је неприступачан нама, а ми са нашим који би био,ако је то могуће,приступачан свима.
Препоруке:
16
1
11 четвртак, 24 април 2014 20:12
Рђосав
- да се разумемо: Интернет није проналазак Ције - али Ција-снајка-Ција свакако покушава да то велико достигнуће инструментализује.

Иначе, Интернет је - као и све велике идеје - проналазак нас, физичара. Легенда каже да је ФТП настао у ЦЕРНУ, кад су два луда физичара (нормалних нема!) одлучила да се повежу, а физички су били поприлично раздвојени. Ту се нашао и млади шведски инжењер електронике, и - остало је историја.

Оно о чему Путин говори јесу сервери, и покушај Америке да задржи монопол. То се лако разбија. И неће Мрежа бити ни први ни последњи пројекат који се окренуо против својих "господара".

Поука: Енглези су измислили тенис па их сад нигде нема. Има онај Шкот, али он ће ускоро наступати за једну нову државу...
Препоруке:
28
8
12 четвртак, 24 април 2014 20:46
@Рђосаву - ниси баш у праву
[URLK]http://sr.wikipedia.org/sr-ec/ARPANET
АРПАНЕТ (Advanced Research Projects Agency Network) је прва рачунарска мрежа на свету чије се функционисање базирало на комутацији пакета података. АРПАНЕТ је уједно и претеча Интернета. АРПАНЕТ је развијена у периоду 1977-1979 од стране агенције АРПА (U.S. Department of Defense Advanced Research Projects Agency). АРПА је касније је преименована у ДАРПА.
Препоруке:
20
2
13 четвртак, 24 април 2014 20:47
Депрограмер
Заправо идеја интернета (мада не под тим називом) као својеврсног нервног система једне државе/друштва је настао у главама совјетских кибернетичара. Сазнавши за ове идеје САД су брже боље кренуле у практичну реализацију ове идеје. О овоме има занимљив текст:

http://balticworlds.com/the-cybernetics-scare-and-the-origins-of-the-internet/

Жао ми је што видим да се неки диве кинеској цензури. Зар треба неко други да вам одређује шта је добро за вас? Зар није много боље имати слободу избора, па читати и гледати оно што желите а оно што вам је заиста гнусно можете и сами игнорисати. И како мислите да ће да функционишу ти "државни интернети"? Када једном почну сви да се изолују то више неће бити интернет, већ само гомила великих интранета.
Препоруке:
10
10
14 четвртак, 24 април 2014 20:52
Reddy
Da, vi fizičari ste začetnici svih velikih ideja i pronalazaka. Zato nas je dva velika poslednja rata poginulo i ranjeno nekoliko stotina miliona! Ili to pripisujete drugima. Možda je i to vaš pronalzak. Znate, pronalasci u nekom drugom svetu ne bi bili ni potrebni, mislim u svetu koji ne bi delovao na osnovu profita. Pitanje je onda i kome biste vi uopšte bili potrebni? Naravno, fizika bi postojala ali bez fizičara. Ta disciplina bi bila samo jedna od mnogobrojnih manifestacija društvene moći, pristupačna svakom pojedincu. Ovako, kako vidimo, na atomsku bombu, imaju pravo samo odabrani, ne i oni koji bi samo da se njom, na primer, brane. Srećnijem svetu nisu potrebni nikakvi eksperti već obični ljudi, zar ne?
Препоруке:
19
3
15 четвртак, 24 април 2014 22:58
Татијана
Знате ли @Redyy на чију то радост нападате науку? Није проблем у научним достигнућима, него у томе ко их користи и за шта.
Препоруке:
12
1
16 петак, 25 април 2014 08:58
Reddy
@Татијана

Gospođo ili gospođice, eventualno gospodine, potpuno ste u krivu! ne napadam ja nauku u smislu u kome je vi razumete. A vi je shvatate potpuno pogrešno. otuda i teško nerazumevanje onoga što sam napisao. I to je rizik u koji sam svesno ušao. Nauka je samo jedna od formi mišljenja, to je "vera" građanskog društva a njegov temeljni princip je profit. Nauka je, otuda, tek, njihova religija i ništa više, bez ostatka. Ako pledirate za "ono" pd čime podrazumevate nauku onda se to u oslobođenom ili podruštvljenom društvu mora drukčije kvalifikovati. Tada nauka postaje znanje ili najobičnija pismenost koja stoji na raspoloženju svim ljudima i celom čovečanstvu. Nauka ili filosofija građanskog društva je je zastor ispod koga se kriju na javi skriveni motivi privatnog interesa. Otuda u nauci nepristupačnost, monopoli, protekcionizam, profesionalizam, elitizam, patronatstvo i nadasve izuzetno odnegovana veza sa političkom i vojnom moći. A demokratizovana i socijalizovana "nauka"
Препоруке:
2
0
17 петак, 25 април 2014 09:08
Reddy
@Татијана

...to više i neće biti. Neće, jer će biti na raspolaganju i u korist celog društva i čovečanstva. Inače, kako, na primer, mislite rešiti protivrečnosti između savremene nauke i društva u kome se razvija. Ovde je malo prostora da ukažem na sve aspekte njihovog protivrečnog odnosa. Eto, a pomenem samo tzv. ekologiju, primenu nauke u krajnje problematičnim oblastima. Vi to imenujete "naukom", ja najobičnijom manipulacijom sa jasno određenim ciljevima. Šta, na primer, traži "nauka" u sportu, itd, itd, itd....? Da, u pravu ste, postoji rizik od toga da se izloženo pogrešno razume. Ali, to je daleko manji rizik od shvatanja da je nauka "neophodnost" i "sila bez koje se ne može". Ona to i jeste ali samo u okruženju u kakvom egzistiramo a postojim u svetu koji je na ivici sopstvenog uništenja. Razmislite kakvo mesto "nauka" zauzima u svemu tome. "Nauka" se mora izvući iz ralja posebnih i ekskluzivnih interesa njenih mentora, tako isto njeno "finansiranje" ili njena "primena".
Препоруке:
2
0
18 петак, 25 април 2014 13:46
Reddy
@Татијана

Ma, svakako da problem nije u "naučnim dostignućima" ali je problm u tome što se "naučno dostignuće" posmatra kao "takvo" a da se ne shvata da ono stoji u službi onoga ko diktira naučno istraživanje i za čiju se svrhu obavlja. E, kada bi ono imalo društveni karakter a ne karakter izolovane svrhe i cilja i čak u suprotnosti sa društvenim i humanim ciljevima onda bi ono, to je ono što vi ne shvatate, bilo prožeto sasvim drugim karakterom a veliko je pitanje da li bi tako bili "lišeni" i svih onih "pronalazaka" koji su daleko od humanih i ljudskih, dakako, društvenih potreba. Ta istraživanja se ne bi temeljila na računici "isplativosti i profita" već na osnovi koristi po ljudski rod i život na Zemlji. I to, onda, ne bi bila "nauka" već aktivnost i kreativnost čoveka i društva oslobođenog zabluda "privatnosti" i profitabilnosti. Nauka bi tako postala forma ljudske kreativnosti a sa nje bi bio skinut okov monopola onih kobajagi "posvećenih" u "tajne prirode i čoveka".
Препоруке:
1
0
19 петак, 25 април 2014 17:45
Tатијана
@Reddy
"Nauka" se mora izvući iz ralja posebnih i ekskluzivnih interesa njenih mentora, tako isto njeno "finansiranje" ili njena "primena".
Па, господине, евентуално госпођо или госпођице, ово што сам издвојила из Вашег опширног одговора се уопште не разликује од онога што сам и сама написала у последњој реченици (од оне две). Разумете ли?
Поздрав,
Т.
Препоруке:
0
0
20 петак, 25 април 2014 18:14
Reddy
@Татијана

E, pa, Tatijana, nije stvar u mojoj opširnosti već u onome što ste ovde napisali. A napisali ste da ne znam kome činim uslugu time što "napadam" nauku!?!?!? Mislim da je odgovor bio sasvim na mestu obzirom na ono što ste napisali. Prvo sam pojasnio mesto, ulogu i funkciju nauke u građanskom društvu a drugo otklonio nerazumevanje oko shvatanja ove, vakako važne društvene funkcije. Treće nisam pojasnio a to je da nekome činim "uslugu". Ako je to religija sa njenim čudesima onda bi njoj činio mnogu veću "uslugu" time što bih zadržao neprozirni veo na dosadašnjem razumevanju "nauke". Dakle, niti je bilo preopširno niti nepotrebno u smislu odgovora na vaš komentar.
Salut
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер