Početna strana > Hronika > Voja Žanetić: Novi konkurs Vlade Srbije, predsednika i Narodne banke – za dobre vesti
Hronika

Voja Žanetić: Novi konkurs Vlade Srbije, predsednika i Narodne banke – za dobre vesti

PDF Štampa El. pošta
ponedeljak, 30. mart 2015.

Vlada Republike Srbije, Predsednik Republike Srbije, Narodna banka Srbije, kao i ostale institucije izvršne i zakonodavne vlasti, obaveštavaju zainteresovane i širu javnost da se raspisuje konkurs za izmišljanje, osmišljavanje i kreiranje dobrih vesti

Vlada Republike Srbije, Predsednik Republike Srbije, Narodna banka Srbije, kao i ostale institucije izvršne i zakonodavne vlasti, obaveštavaju zainteresovane i širu javnost da se, zbog naraslih i urgentnih potreba, raspisuje konkurs za izmišljanje, osmišljavanje i kreiranje dobrih vesti.

Potreba za dobrim vestima postoji u svim oblastima društvenog, ekonomskog, kulturnog, političkog ili bilo kog drugog oblika života građana, kao i iz života celokupne zajednice. Iz ovog spiska se isključuju dobre sportske vesti, jer u ovoj oblasti već postoji istaknuti pojedinačni teniski dobavljač, a koji ovu vrstu vesti obezbeđuje u više nego dovoljnim količinama. Što, nažalost, nije dovoljno da bi se popunio sveukupni deficit dobrih vesti.

Dobre vesti moraju ostaviti utisak o zahuktanosti reformi, dobrom putu na kome se zemlja nalazi, te perspektivi koja se pred građanima otvara u skoroj budućnosti. Poželjno je da postoji i dobar utisak o stručnosti, stepenu angažovanja i marljivosti osoba koje učestvuju u realizovanju svega gore navedenog, bilo da su oni sa konkretnom dobrom vesti direktno ili indirektno povezani. Na konkursu neće biti prihvatane dobre vesti u kojima se pojavljuje podrška što reformama što rukovodstvu, a od strane zvaničnika Evropske unije ili ambasadora zapadnih zemalja, jer su ti sadržaji već obezbeđeni u dovoljnim količinama.

Prihvatljivim će se smatrati i one dobre vesti koje nastaju adekvatnom preradom loših vesti, a putem isticanja njihovih retkih dobrih aspekata, bez obzira da li su oni teško zamislivi ili logički neopravdani. Od posebne važnosti je da ovakve vesti po svom objavljivanju umanje zabrinutost, očaj, bes ili gnev koji se mogu javiti pri objavljivanju originala od koje je vest nastala. U navedenom smislu, prednost će imati prerada onih vesti koje se odnose na nastavak briselskih pregovora, razdragane susrete beogradskih i prištinskih zvaničnika, ugovore sa NATO i MMF, obrazovnu nebitnost štrajka prosvetara ili stvarni položaj Srbije u sukobu između Rusije i Zapada.

"Blic-strip" Marka Somborca

Dobre vesti se ne moraju nužno odnositi isključivo na aktuelne događaje, već u obzir dolaze i refleksije prema podacima iz prošlosti, a kada oni omogućavaju pozitivno ili superlativno poređenje sa sadašnjošću. U ovakvim slučajevima se mogu koristiti termini "Prvi put u istoriji", "Kao nikada do sada", "Posle dužeg vremenskog perioda" i njima slični. Učesnicima konkursa se preporučuje da u svojim istorijsko-komparativnim radovima izbegavaju korišćenje termina "Za razliku od prethodne vlasti" i sličnih, jer će oni uskoro biti povučeni iz komunikacionog opticaja, a zbog istrošenosti i izlizanosti tokom dosadašnje upotrebe.

Konkursna komisija će smatrati posebno značajnima one dobre vesti koje se odnose na oporavljanje ekonomije, povećanje stranih ulaganja, izlazak iz krize ili poboljšanje standarda građana. U slučaju nedostatka dobrih vesti iz sadašnjosti, potencijalni autori dobrih vesti mogu se služiti i slobodnim projekcijama budućih događaja, uzimajući za osnov ili sadašnje trendove i činjenice ili pak puste želje primalaca vesti, a u slučaju da tih trendova i činjenica nema. Pri kreiranju dobrih vesti korišćenje termina "moguće je", "do kraja godine", "poboljšanje" i njima sličnih - smatraće se opravdanim i sasvim poželjnim. Sa druge strane, navođenje nekog stručnog i nezavisnog izvora koji ovakvu dobru vest potvrđuje, smatraće se teško mogućim, te se takve dobre vesti od učesnika konkursa i ne zahtevaju.

Na konkursu mogu učestvovati sva lica sklona optimističkom tumačenju podataka, maštovitom kombinovanju argumenata ili hvalospevnom isticanju manje bitnog. Konkursna komisija će prednost davati onim dobrim vestima koje su pogodne za euforično objavljivanje u medijima, održavanje visokih izbornih rejtinga i posledično ućutkavanje opozicije, a pred bilo koje predstojeće izbore. Od prispelih radova se očekuje da su komplikovani za proveravanje, raznovrsni za tumačenje ili makar sadržajno pogodni za profesionalno komentarisanje na internetu.

Sve dobre vesti slati na adresu bilo kog od gore navedenih organizatora konkursa, a sa naznakom "Širenje optimizma". Imajući u vidu težinu zadatka, određeno je da svi prispeli radovi budu honorisani, kao i da ne postoji rok za završetak konkursa. Jer u ovim vremenima dobra vest je dobra, pa kakva god bila i kad god stigla.

Samo da je bude.

(Voja Žanetić – Večernje novosti)