Početna strana > Hronika > Srđan Bogosavljević: Nevažeći listići odlučili drugi krug izbora
Hronika

Srđan Bogosavljević: Nevažeći listići odlučili drugi krug izbora

PDF Štampa El. pošta
utorak, 22. maj 2012.

Beograd - Istraživanja Ipsos stratedžik marketinga pokazivala su da bi kandidat DS Boris Tadić pobedio u drugom krugu predsedničkih izbora da je izlaznost bila kao u prvom krugu ili da je 20. maja glasalo za jednog od dva kandidata više od 3,1 milion građana. Drugi scenario je ukazivao da bi odziv od oko tri miliona birača vodio pobedi lidera naprednjaka Tomislava Nikolića - kaže za Danas Srđan Bogosavljević, direktor Ipsos stratedžik marketinga.

Bogosavljević ukazuje na to da u 3,1 milion onih koji su glasali u drugom krugu spada i oko 100.000 nevažećih listića, koji su „odlučili izborni rezultat“. „Broj ljudi koji su sigurno bili za promene, prema istraživanjima pre izbora, odnosno koji bi glasali za Nikolića, iznosio je od 1,44 do 1,55 miliona, što je broj glasova koje je on zaista i osvojio u nedelju. Vrlo je jasno bilo od početka da će mala izlaznost voditi pobedi Nikolića, a da će veći odziv odgovarati Tadiću“, ukazuje Bogosavljević.

Iako su se u medijima pre glasanja 20. maja objavljivale procene na osnovu podataka Stratedžik marketinga, prema kojima je Tadić ubedljivo vodio u odnosu na Nikolića, naš sagovornik tvrdi da ova agencija „nije zvanično objavljivala podatke, već su mediji kao naručioci istraživanja puštali ono što im se čini interesantnim“. „Nismo objavljivali podatke, oni su na različite načine procurili u javnost, tako da ne možemo ni da stanemo iza njih“, kaže Srđan Bogosavljević.

B. Cvejić

(Danas)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner