Početna strana > Hronika > Sagovornici Danasa o najavi za spot SNS "Digitalna budućnost Srbije": Spot kao postapokaliptični horor film o ishrani dece brzom hranom iz 3D štampača
Hronika

Sagovornici Danasa o najavi za spot SNS "Digitalna budućnost Srbije": Spot kao postapokaliptični horor film o ishrani dece brzom hranom iz 3D štampača

PDF Štampa El. pošta
utorak, 08. oktobar 2019.

 Srpska napredna stranka objavila je na društvenim mrežama „tizer“, to jest najavu dužeg videa, naslovljen „Digitalna budućnost Srbije“.

 U spotu koji traje deset sekundi potpredsednica vladajuće partije Marija Obradović iz kese vadi polupripremljenu malu picu, koju stavlja u futuristički aparat, u kome nastaje pica standardne veličine.

– Sine, večera – izgovara Obradović dok praćena energičnom muzikom drži najprepoznatljivije jelo italijanske kuhinje, čime se „tizer“ završava. Na društvenim mrežama povela se polemika da li novi spot vladajuće stranke zapravo označava početak kampanje SNS-a za predstojeće parlamentarne i lokalne izbore, koji će biti održani na proleće naredne godine.

Minja Bogavac, dramaturškinja i pozorišna rediteljka, najnoviji video-uradak SNS-a tumači kao „postapokaliptični horor film o ishrani dece ‘džank fudom’ iz 3D štampača“. Ona, pak, smatra da tu postoji i jedna „pozitivna“ stvar.

– Jedna se stvar ne može zameriti vladajućoj stranci: sve nas manje lažu. Više ne govore o boljoj, već o digitalnoj budućnosti Srbije i krajnje otvoreno najavljuju da ćemo jesti USB-ove sa ukusom pice – poručuje Bogavac.

Marko Dražić, jedan je od urednika satiričnog sajta Njuz.net i deo scenarističkog tima emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem“, navodi da SNS već neko vreme priča o digitalizaciji, te da je činjenica da mnogi ljudi u ovoj zemlji, pogotovu oni malo stariji, ne znaju šta to tačno znači. Zbog toga su naprednjaci, smatra Dražić, konačno odlučili da im digitalizaciju slikovito prikažu.

– Izbor pice koja se u spotu uvećava je zanimljiv, možda ne previše originalan, jer skoro ista scena postoji u filmu „Povratak u budućnost“, ali možda su mogli da navedu i neki drugi primer. Meni bi bilo zanimljivije da gledam spot koji prikazuje naglo uvećanje broja ljudi u ovoj stranci koji su proteklih godina došli do diplome ili doktorata.

Mogli su da prikažu i prosečnu srpsku platu, koja uz pomoć ove naprave raste do obećanih 500 evra. A možda su mogli da prikažu i mašinu koja radi u kontra smeru i umanjuje stvari, pa da snime spot u kom prikazuju sadašnji broj njihovih afera i njihovo drastično smanjenje uz pomoć ovog aparata – ističe Dražić.

Ovo nije prvo pojavljivanje Marije Obradović u spotovima SNS-a. U videu koji je snimljen kao najava za miting naprednjaka ispred Narodne skupštine 19. aprila, ona u društvu stranačkog kolege i predsednika Izvršnog odbora SNS Darka Glišića pravi sendviče za pristalice vladajuće partije koje su pomenutog datuma došle u Beograd.

– Misliš li da imamo dovoljno – pita Glišić koleginicu dok sede u stranačkoj prostoriji punoj sendviča.

– Možda za prvih nekoliko stotina autobusa – odgovara Obradović.

U pomenutom videu Glišić poručuje da mogu da ih nazivaju „lopovima, diktatorima, lažovima, botovima i sendvičarima“ uz zaključak da „njih to ne zanima“ jer oni „znaju istinu“.

(Danas)