Početna strana > Hronika > Skupština grada Beograda usvojila „plan generalne regulacije prve, druge i treće linije beogradskog metroa“; Protest dela opozicije ispred skupštine: Zbog metroa kupovaćemo vodu
Hronika

Skupština grada Beograda usvojila „plan generalne regulacije prve, druge i treće linije beogradskog metroa“; Protest dela opozicije ispred skupštine: Zbog metroa kupovaćemo vodu

PDF Štampa El. pošta
ponedeljak, 08. novembar 2021.

Skupština grada Beograda usvojila je plan generalne regulacije šinskih sistema za prvu, drugu i treću liniju beogradskog metroa, kao i širenje Bg voza.

Od svih primedbi na trase linija beogradskog metroa koje su dali Građevinski fakultet u udruženje „Po meri metro“ prihvaćeno je da metro dobije dobije još jedan krak ka naseljima Vidikovac, Cerak, Labudovo i Petlovo brdo.

Predlog da trasa prve linije metroa prolazi pored nove železničke stanice u Prokopu, kao i Kliničkog centra Srbije, nije uzet u obzir.

Za plan su glasala 62 odbornika, protiv su bila dva, a niko nije bio uzdržan.

Pre početka zasedanja, ispred zgrade Skupštine grada Beograda više opozicionih političkih stranka održalo je konferenciju za novinare na kojoj su iskazali nezadovoljstvo planiranom trasom beogradskog metroa, cenom njegove izgradnje i time što prolazi preko vodoizvorišta Makiš.

Protest ispred Skupštine: "Zbog metroa kupovaćemo vodu!" 

Ispred zgrade Skupštine grada Beograda, gde se održava sednica na kojoj se razmatra Predlog plana generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, više opozicionih političkih stranka održalo je konferenciju za novinare na kojoj su iskazali nezadovoljstvo planiranom trasom beogradskog metroa.

Na konferenciji su govorili predstavnici Stranke slobode i pravde, Narodne Stranke, pokreta Dveri i udruženja građana “Bitka za Košutnjak”.

Oni su svi saglasni u oceni da je trasa metroa koja se danas razmatra pogrešna, dok su pojedini aktivisti nosili banere na kojima su bile prikazane linije beogradskog metroa po projektu iz 2012. godine, koji vide kao ispravno rešenje.

Predsednica beogradskog odbora SSP Mila Popović istakla je da će „naprednjački“ metro „povezivati livade“ umesto najgušće naseljenih delova grada, kako je ranije bilo predviđeno, i da se iz povučene linije vidi namera da se stambeno poslovni prostori grade na Ada huji i Makiškom polju.

- Predviđeno je da se linije metroa ukrštaju kod Beograda na vodi. Plan metroa, kakav je pred odbornicima, ne povezuje glavnu želeničku ni autobusku stanicu - naglasila je Popović.

Ona je istakla i da je ranijim planom bilo predviđeno da izgradnja metroa košta nešto više od dve milijarde evra, a sada je to tri puta više, što će pasti na teret građana iz cele Srbije.

- Tražimo da se povuče plan detaljne regula šisnkih sistem i naravno da sam protiv izgradnje u naselju Cerak vinogradi. Evropski gradovi su plaćali od 40 do 60 miliona evra po kilometru, a cena Vesićevog metroa je 6 milijardi, što je 150 miliona evra po kilometru ili tri puta više - rekla je Radmila Vasić, član predsedništva Dveri i dodala:

- Ovo je najskuplji i najluksuzniji metro koji je pritom pogrešan, sa pogrešnim trasama.

Predstavnici stranaka istakli su da je zbog izgradnje metroa u opasnosti i vodoizvorište “Makiš”.

(Agencije)