Početna strana > Hronika > Dragan Đilas: Izmeštanje Glavne železničke stanice predstavlja ludilo Vučića i njegovih Arapa; Goran Vesić: Svaki naš uspeh i svaki novi kvadratni metar na "Beogradu na vodi" izaziva histeriju kod Đilasa
Hronika

Dragan Đilas: Izmeštanje Glavne železničke stanice predstavlja ludilo Vučića i njegovih Arapa; Goran Vesić: Svaki naš uspeh i svaki novi kvadratni metar na "Beogradu na vodi" izaziva histeriju kod Đilasa

PDF Štampa El. pošta
subota, 16. jun 2018.

 Izmeštanjem železnice sa prostora Savskog amfitetra Beograd se konačno spušta na reke koje su naš najveći potencijal, a Dragan Đilas se još jednom pokazao kao velika neznalica kada je u pitanju razvoj Beograda, kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić na Đilasove optužbe zbog izmeštanja Glavne železničke stanice.

Đilas je na Tviteru napisao da izmeštanje Glavne železničke stanice predstavlja "ludilo jednog čoveka i njegovih Arapa", a tvrdi i da je "nebriga za građane pravo obeležje vlasti".

S tim u vezi Vesić kaže da će ostati zapamćeno da za pet godina vlasti Đilas "nije kamen pomerio na Savskom amfiteatru", već je "ostavio stare vagone i pacove".

- Kao što nije bio u stanju ni železnicu da izmesti. A nije da nije hteo. Zato svaki naš uspeh izaziva histeriju kod Đilasa. Jer svaki nas uspeh, svaki novi kvadratni metar na "Beogradu na vodi" je dokaz Đilasove nesposobnosti - kaže Vesić.

Vesić navodi da plan za izmeštanje železnice iz centra grada potiče iz 1972. godine i da je predvideo izmeštanje putničkog železničkog saobraćaja na Prokop i Novi Beograd, terminal u Makišu i opremanje i servis vozova u TPS "Zemun".

Kako navodi Vesić, odmah zatim država je počela izgradnju ove infrastrukture koja je obuhvatila kilometre tunela, mostova, pruga, stanica i drugih pratecih objekata, ali je projekat zbog raspada Jugoslavije devedesetih zaustavljen.

- Đilas je vladao Beogradom pet godina i imao je priliku da menja ove planove ili da ih sprovodi. Naravno, ništa nije uradio. Verovatno zato što taj posao nije mogao da se nabaci nekom tajkunu - ističe Vesić.

Prema Vesićevim rečima, projekat "Beograd na vodi" dao je novu snagu građevinskoj industriji koja je pokrenula davno zaustavljene infrastrukturne projekte, među kojima je i završetak projekta "Beogradski čvor".

- Izmeštanjem železnice sa prostora Savskog amfitetra Beograd se konačno spusta na reke koje su naš najveći potencijal. Pruga koja kao omča oko vrata Beograda danas odvaja delove Palilule, Dorćol, Kalemegdan, Savski venac od priobalja - konačno će nakon gotovo 50 godina od početka tog projekta biti uklonjena, a na njenom prostoru biće linijski park koji će povezati grad sa rekama - navodi Vesić, a prenosi "Beoinfo".

U zgradi dosadašnje stanice biće Istorijski muzej Srbije

Vesić kaže da će zgrada dosadašnje železničke stanice postati Istorijski muzej Srbije.

Ove godine počinje i potpuna rekonstrukcija Savskog trga na kome će biti postavljen spomenik Stefanu Nemanji, čime će taj trg postati pandan Trgu Republike i Beograd će dobiti drugi centar koji simbolicno znači spuštanje grada na reke, dodaje zamenik gradonačelnika i gradski menadžer.

- Sve bi to Đilas kao bivši gradonačelnik trebalo da zna, a ne zna - zaključio je Vesić.

(Tanjug-Beoinfo)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner