Moskva se brani u Kijevu (a i napada u Kijevu, zavisno od tačke gledišta), a Putin ima tu nevolju što Rusiji predstoji zimska olimpijada u Sočiju, pa mora da pazi i šta govori i šta radi.
Preporuke:
121
5
2
ponedeljak, 27 januar 2014 15:25
Milutin
Mi smo, generalno, slabo informisani što se tiče razvoja situacije u Ukrajini. Verujem da Rusi tu deluju na nama nevidljive načine i da svakako znaju šta rade.
Ali ono u šta ne mogu (i neću) da poverujem je da se Rusija drži suzdržano zbog predstojećih olimpijskih igara, kako to navode ovde neki komentatori. Olimpijske igre! Naspram mogućnosti da se na više decenija izgubi kontrola nad ključnim prostorom sa koga se može ugroziti srce Rusije. Ako bi to bilo tačno, onda je zaista sve na ovom svetu otišlo dođavola, i svaki otpor je uzaludan.
Preporuke:
103
6
3
ponedeljak, 27 januar 2014 15:26
Stanić Milan
Ne ulazeći u stvarne razloge pobune dela ukrajinskog naroda,jer ne raspolažem sa dovoljno ulazni podataka osim poznate činjenice, da su injecirani od strane NATO i logistički podržavani i da agonija uzkrajinskog društva traje jako dugo-državni udar je u toku,a njegov ishod je neizvestan.Gledajući hrvatske elektronske medije,intervjuje, koji oni obavljaju sa običnim građanima,vođama,vidi se da je priprema za ovakav scenario bio dobro isplaniran i da se on odvija po tačno određenoj dinamici.Zaposesti 14 regionalni centara od 29 gotovo znači da je državni udar dobio malignu formu i da vrlo lako može doći do građanskog rata,što bi izazvalo katastrofalnu posledicu po Evropu. Ne zaboravimo, da Ukrajina pored ostalog raspolaže sa nuklearnim oružjem iz doba sovjetske ere,bezobzirnost 5-te kolone koja je počela sa ubijanjem zvanični državni organa,paljevinama,upadanje u državne institucije,širenje nemira na čitavu zemlju - šta je to,nego državni udar.
Preporuke:
70
14
4
ponedeljak, 27 januar 2014 15:35
Stradija
Olimpijada u Pekingu i nato napad u Gruziji,olimpijada u Sočiju i nato napad na Ukrajinu,suviše očigledna podudarnost da bi bila slučajna,a nato-pešadija na terenu je očigledno trenirana i organizovana duže vreme!
Preporuke:
111
3
5
ponedeljak, 27 januar 2014 15:37
c_l
Rusija ce biti pasivna jos mesec dana zbog OI. Kako je glup potez praviti Igre u ovakvim vremenim, posebno ove koje su najskuplje u istoriji.
Pretpostavljao sam da ce Krimski Tatari stati na stranu euhordi.
Preporuke:
61
8
6
ponedeljak, 27 januar 2014 15:37
Ukrajina, ta najskuplja ruska rec...
Pa ovakvi textovi samo uveravaju citaoce u apsolutnu superiornost Zapada. Ocigledno da Rusija ima takve diplomatske, obavestajne, politicke... alate davno bi istu stvar radila po svetu,
ako nista onda makar kod nekadasnjih clanica SSSR-a ili varsavskog bloka.
Srce zeli drugacije a razum je apsolutno jasan: Rusija nije ni bleda kopija moci SSSR-a, kao sto ni Srbija nije ni fleka snage SFRJ-a.
Americki multinacionalni mehanizmi pokazali su se superiornim. Da nije tako odavno bi slicne necionalizme gledali preko bare. Ovakvi primalni identitetski sukobi ekskluzivitet su Evrope.
Zato, sanjati o nekom obratu svjetske geostrategije mogu samo neupuceni. Konacno,
za takvo nesto i ne treba neka velika pamet,
a to je i Vucko pragmaticno spoznao.
Preporuke:
26
98
7
ponedeljak, 27 januar 2014 16:30
Vsevolod
Još je teško reći ko je Janukovič. MOrao je prvi da zna šta mu se sprema, ali ipak se predugo igrao vatre. Morao je aktivno raditi na ujedinjavanju sa Rusijom i Belorusijom. Tzv. pogađanje oko gasa i nafte je bila samo igra nametnuta od strane Zapada. Nadao se mnogo većoj nagradi od protivnika Rusije. Pokazalo se da je suviše tup, sada je dosta kasno. Trebalo je mnogo ranije da ode. Sada mu samo preostaje da nasilje uguši nasiljem. Takav je zakon istorije. U protivnom - neće ga biti, što nije šteta. Štetu će trpeti samo ruski narod u svim delovima bivše velike države, posebno velikoruskom, maloruskom i beloruskom.
Preporuke:
56
4
8
ponedeljak, 27 januar 2014 16:43
sofi
Proevrpejski deo Ukrajine (njihova ,,Druga Ukrajina'') predstavlja poslednju šansu zapadnih mentora za progon Rusije iz Evrope. Pretpostavljena superiornost evropske opcije klimava je. Da je tako velika kako se misli, davno bi aktuelna vlast pala. Pravilan je zaključak analitičara da se radi o državnom udaru, ali situacija u Ukrajini nije ni nalik našoj 2000. godine. Nosioci promena u Srbiji 2000. godine (prema udžbenicima reč je o udaru) imali su ogromnu podršku u narodu. Promene su bile vrlo spinovane. U Ukrajini pobunu nose samo pristalice Jevrope, a to je oko polovine stanovništva. Problem nastaje posle njihove pretpostavljene pobede. Kako bi se nova vlast postavila prema protivnicima Jevrope (ruskom delu zemlje)?
Kličko je posebna priča. Slušao sam ga na zapadnim stanicama i shvatio sam da su mu kapaciteti vrlo skromni. Možda se varam, ali taj utisak mi je jak.
Preporuke:
57
5
9
ponedeljak, 27 januar 2014 17:11
Istoricar
Mozda je tacno ono sto kaze autor ovog teksta, ali do promena u Ukrajini mora da dodje, jer odkako Rusija vise nije ni regionalna sila, prekonpovanja vlasti u Ukrajini je logican sled dogadjaja. Naravno, postoje rizici i problemi koje ovaj konflikt moze da proizvede. Bogati Ukrajinci i Rusi ne drze novac u svojim zemljama vec na zapadu. Ljudi su izgubili poverenje u Rusiju i vise niko ne veruje da je savez sa njima produktivan i koristan. Primer, mnogi radnici iz celog sveta (ukljucujuci i Srbiju) radili su u Sociju da bi na kraju bili proterani kao kriminalci. Da li ovakve stvari mogu da se dese u USA, Nemackoj, Francuskoj itd. Umesto da se kaznjavaju poslodavci koji su koristili ove radnike, drzava Rusija udara na najslabije. Drugo, sta ocekivati od drzave koja imozda ima najvece resurse na svetu, pametne ljude, velike mogucnosti za ekonomski razvoj a narod zivi u bedi, nesigurnosti, strahu i neizvesnosti. Samo lopovi, kriminalci, neposteni i bolesni mogu da vole ruski sistem...
Preporuke:
37
83
10
ponedeljak, 27 januar 2014 17:24
Brane, Italija
Eto vidite da će na kraju pobediti proevropska struja u Ukrajini. Realno gledano tako i treba da bude. Jer jedini ko bi mogao da pripomogne proruskoj struji je Putin, ali on je sad zauzet - gleda čovek Olimpijadu. A ruku na srce ni Putinu ni Janukoviću je stalo da ih zapad ceni. Zar nisam u pravu ?
Preporuke:
20
90
11
ponedeljak, 27 januar 2014 17:42
zapad i sad su
uništili još jednu zemlju.koštunica je u pravu i eu je monstrum!!!!
Preporuke:
66
7
12
ponedeljak, 27 januar 2014 17:44
OKVIR
NIJE TACNO da Ukrajina raspolaze nuklearnim oruzjem. Ona nema niti jednu jedinu atomsku bombu a kamo li termonuklearnu! Sve je to u prebaceno u Rusiju - jer je bio postignut takav dogovor (svojevremeni RUSKI USLOV je ispunjen do zadnje zapete!!!) i tako je odradjeno!!!
Isto kao sto ni Srbija nema nuklearno oruzje tako ga sada ova Ukrajina nema. NITI JEDNU JEDINU ATOMSKU BOMBU NEMA. Cak ni jednu jedinu granatu sa nuklearnim punjenjem - za velikokalibarsko artiljerijsko orudje!
Treba se informisati, po tom pitanju a ne tako olako iznositi NEISTINU!!!
Preporuke:
58
3
13
ponedeljak, 27 januar 2014 18:07
Ana
Ovi ,,protestanti'' su nacisti, i to svakom treba da bude jasno. Ne napredni evrofili, niti ,,ljudi koji brane svoj nacionalni ponos i svoja prava'', kako ih naѕivaju ѕapadni ambasadori, nego obični nacisti. Imali su antisemitske ispade, a o antislovenskim (kakva ironija, u rangu sa Hrvatskom!) da i ne govorimo. ,,Slava Ukrajini'', to je poklič jednak onom ,,za dom spremni'', i oba su nastala u isto vreme i pod istim okolnostima. Rumunija traži ,,nepravedno oduzete delove Rumunije pripojene SSSR-u zbog učešća Rumunije na strani Rajha''. Nacizam ponovo jaše, i teško nama...
Preporuke:
73
6
14
ponedeljak, 27 januar 2014 18:17
sofi
Za ,,Istoričara''
Osvrćem se samo na deo kojim dovodite u pitanje odnos prema našim radnicima u SAD, Nemačkoj i inim zapadnim zemljama. Dakle, stvari ovako stoje. Naše radnike bez radne dozvole, te države smatraju stvarima (čitajte životinjama). Kao radnik bez dozvole gubite sva moguća građanska i ljudska prava, osim prava da se gubite glavom bez obzira. Razlika, koju Vi ne vidite, je ogromna: Srbiji bi za isti incident EU ukinula bezvizni režim, a Rusija?
Preporuke:
60
5
15
ponedeljak, 27 januar 2014 18:33
Dušan komunista
@Ukrajina, ta najskuplja ruska rec...
Slažem se sa Vama, u oceni odnosa snaga u svetu i Evropi. Ne žurim sa zaključkom da bi Rusija, da može, proizvodila krize vlada u drugim državama. Nažalost sve ovo nije dobro i za osudu je.
Sukobi više liče na revoluciju nego na državni udar, mada ni ta, nazadna revolucija, nije potpuna. Janukovič želi da izbegne građanski rat, mada je on u nekoj meri počeo, pokreće i kapitulanske poteze pokušavajući da uvuče opoziciju u vladajući sistem. Ipak odlaganje bilo kakve odlučnije bezbedonosne reakcije jača i širi pobunu do njene konačne pobede. Najgore je u tome što i mi u Srbiji i najverovatnije oni u Ukrajini itd. izlazak iz politike koja je došla ulicom moraćemo da izvedemo takođe vaninstitucionalnim pritiskom ili podrškom progresivne vlade.
Preporuke:
20
4
16
ponedeljak, 27 januar 2014 18:36
roadrunner za "Isotičara"
mnogi radnici iz celog sveta(ukljucujuci i Srbiju) radili su u Sociju da bi na kraju bili proterani kao kriminalci.Da li ovakve stvari mogu da se dese u USA, Nemackoj,Francuskoj itd.Umesto da se kaznjavaju poslodavci koji su koristili ove radnike,drzava Rusija udara na najslabije.Drugo, sta ocekivati od drzave koja imozda ima najvece resurse na svetu, pametne ljude, velike mogucnosti za ekonomski razvoj a narod zivi u bedi, nesigurnosti, strahu i neizvesnosti.Samo lopovi, kriminalci, neposteni i bolesni mogu da vole ruski sistem
U US ilegalni emiganti/radnici završavaju u zatvorima,a u Arizoni na pr. u improvizovanim konc logorima pod na otvorenom(proverite snimke po netu sa šerifom Joe Arpaio-om)
U Evropi,ekspresno ih deportuju nazad i svaki čas nam prete da će ukinuti bezvizni režim!(nisam čuo ništa slično od Rusije)
Što se tiče lopovluka,opet proverite svetske izveštaje o nivou korupcije gde je USA u samom vrhu!
Ostavite Vučićevo spinovanje za polupismine
Preporuke:
69
5
17
ponedeljak, 27 januar 2014 19:02
c_l
u vezi Socija: Rusi su favorizovali radnike iz Srbije iz par razloga:
1. jeftini su, a opet strucni, i drugi, mnogo bitniji razlog
2. pravoslavni su i bratski narod.
Ludost bi bila dozvoliti da se u Soci sliju hiljade radnika sa Kavkaza, Centralne Azije ili sa indijskog potkontinenta kao u UAE. Naravno, mislim na opasnost od terorizma.
Preporuke:
52
1
18
ponedeljak, 27 januar 2014 19:09
bubuleja
Sergej Lavrov podneo i državnom sekretaru SAD DŽonu Keriju, sa kojim se susreo u Ženevi na konferenciji o Siriji. ,,Skrenuo sam pažnju DŽonu Keriju da je sada veoma važno da se izbegne mešanje u događaje u Ukrajini i da se odustane od izjava koje mogu da podgrevaju tu situaciju, a koje bi mogle da se tumače kao podsticaj opoziciji. Nadam se da me je čuo’’, izjavio je
.......................................
cenim komentare g.Milosevica...
nije mi ipak jasno kako ne pominje da bi upravo raspad i podela te drzave,po manje vise poznatoj shemi mogli biti pravi cilj nekih snaga,a ne samo puko preuzimanje vlasti...
treba imati u vidu da 'velike kancelarije' planiraju na dugu stazu...
s'tim u vezi nebi cak moralo biti najvaznije ni kako ce
se zemlja raspasti,ni na koliko velike delove,niti na
koliko delova....vazno je samo da se raspadne.
Preporuke:
23
3
19
ponedeljak, 27 januar 2014 19:26
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Pre samo neki dan sam izneo tezu, odnosno predlog resenja krize, jer vremena se nije imalo, a sada je jos manje.Zato sto Janukovic nije upotrebio tjenanmenski scenario, zato sto nije bio spreman zrtvovati hiljadu zivota, cela Ukrajina ce da plati visestruko vecu cenu u ljudkim gubicima i predstoje joj godine sistematskog osiromasivanja i teske bede. Iako nije ni uzrok ni povod Janukovic ce biti okrivljan za to. Vec vidim Klicka ili nekog takvog koji za godinu - dve dana kaze - To sto je Janukovic zabrljao toliko je tesko da, eto ni mi "europejci" i cela EU sa svojom "podrskom" nije uspela da ispravi, ali imamo sansu ako preodamo (poklonimo) drzavna preduzeca.
Preporuke:
39
3
20
ponedeljak, 27 januar 2014 19:47
Sirig Sirig
Ukrajina - čitajte Srbija. Ukrajina još nije okupirana, ali je na putu da se raznese na nekoliko delova. Srbiju su isti NATO elementi već razbili, polako se stvari privode kraju. Ukoliko srpstvo ne ustane - ukoliko se brzo ne probudi, eto Jazavca pred sudom i Gavrila da nas uvede u veliki rat.
Svi na izbore da oteramo zlotvore i NATO bandu sa vlasti.
Preporuke:
41
4
21
ponedeljak, 27 januar 2014 19:52
Istoricar
Prvo, afera u vezi Socija nije vezana samo za srpske radnike vec u vecini za radnike sa Kavkaza. Pitanje je da li je moguce nesto (u)raditi u Rusiji bez koripcije, prevare i manipulacija. Drugo, postavite pitanje ko kontrolise pravljenje infrastruktura u Sociju i da li se slican slucaj negde dogodio u svetu. Medjutim, za one koji ne vide istinu i cinjenice, to me uopste ne iznenadjuje. Zivimo u svetu gde dominira misljenje "konspiracije". Cilj je da narodi izgube sve matrice vrednosti, simbola, morala, tradicije, kulture itd. Zapravo imamo revizioniste istorije, osnovnom stubu porodice se namecu nova vrednosna pravila (homoseksualnost), borci za slobodu se proglasavaju teroristima, predsednik drzave vara javno svoju zenu (Francuska) i to je normalno (znate, privatni zivot), covek koji oduzima sva radnicka prava proglasavaju veklikim strucnjakom za ekonomiju, najpopularniji politicar je onaj koji je predao 200 hiljade svojih gradjana nekoj drugoj drzavi...
Preporuke:
25
8
22
ponedeljak, 27 januar 2014 20:08
Istoricar
Hteo bih samo da zakljucim da "konspirativna" misljenja mogu da budu dobra za one koji zele da manipulisu masama. Narod koji izgubi sve vrednosne matrice vise i nije u stanju da razmislja, reaguje i ima racionalno misljenje. Ne bih se iznenadio da iza svega ovoga stoje stratezi mondijalizacije ali buducnost moze lepo da se predvidi. U principu, stratezi novog poretka su uspesno zavrsili veliki deo posla. Ostalo je samo da se uniste neke dominantne ideologije i religije. Ja se ne bih cak zacudio kad bi neko dokazao da Hitler potice od Srba. Zasto da ne? Slicno, u vezi Rusa, neki pokusavaju da ubede ostale kako su oni tako jaki i uspesni da cak mogu da kontrolisu tokove ukrajinske istorije. Ovo vise nanosi stetu Rusiji nego Ukrajini. Svet, a ni Rusija, ne mogu da idu napred ako se ignosrisu istine i cinjenice. Ustvari, ako vi verujete u ono sto kazete, ja nemam nista protiv toga, nastavite da verujete u bajke...
Preporuke:
14
11
23
ponedeljak, 27 januar 2014 20:36
siniša
Danas sam pročitao jedan tekst ovde na NSPM od Profesora Antonića, koga inače poštujem u kome se osvrnuo na danšnju situaciju u Srbiji i situaciju u Srbiji za vreme Miloševića i izveo zaključak da "se zlo vratilo".
Sa druge strane ja sam uveren da je Milošević uradio sve što se moglo i to najpoštenije, najljudskije i najlogičnije, osim loših kadrova, a da je ipak sve izgubio, sve šta je branio. I Jugoslaviju, i Srbiju, i socijalizam i porodicu i glavu, a izgleda da ni srpski narod ne stoji baš najbolje.
Trebao je odstupiti, kao Kučan u Sloveniji,, kao Šuvar i Vthovac u hrvatskoj. Kad su prvi put izašli protiv njega 09. marta trebao je odmah da raspiše predsedničke izbore i da se on ne kandiduje. Ili da ide do kraja, da ubija.
Kad je u pitanju Ukrajina, ja sam sigurno za one koji su za carinski savez sa Rusijom i smatram da je to najbolji interes Ukrajine, ali, ima ih koji su za potčinjavanje Nemačkoj.
Janukovič ima izbor, ili da se povuče, odmah, ili da se bori surovo i do kraja.
Preporuke:
37
6
24
ponedeljak, 27 januar 2014 22:11
Stanić Milan
Stanić M.- Okvir
Podatak koji sam izneo(istina datira iz 2005.)je spomenut u jednoj studiji koja mi je bila dostupna.Za vreme trajanja SSSR-a,npr. Belorusija je raspolagala sa81 pojedinačnom bojevom glavom,Kazahstan je imao 1400,a Ukrajina čak 5.000 i prema sporazumu između SAD i Rusije isto je u potpunosti trebalo predati Rusiji,odnosno delom reciklirati uz pomoć stručnjaka iz SAD.2010 na samitu u Vašingtonu,gde prisustvuje 5o zemalja o neproliferaciji nuklearnog oružja ponovo se spominje Ukrajina i zalihe obogaćenog uranijuma?Poznato je da Izrael poseduje nuklearno oružje iako ga nikad nije proizveo,Južna Afrika je proizvela pa odustala,a NATO zemlje kao Kanada,Grčka,Belgija,Nemačka,Italija,Holandija i Turska imale su(da li sad?)na svojoj teritoriji razmešteno nuklearno oružje.Ja nisam siguran u svoju tvrdnju kao VI.Vi ste sigurno kao ekspert UN bolje upoznati ko ima,a ko nema nuklearno oružje.Hvala na ispravci!
Preporuke:
10
7
25
ponedeljak, 27 januar 2014 22:14
ROVS
U istočnoj Ukrajini simboli za suštu rusku pripadnost vezuju se po automatizmu za bivše sovjetske simbole i nazive, dok Kijev predstavlja simbol novoukrajinske nezavisnosti, bar u pokušaju, što jeste apsolutno pogrešna percepcija. A, kako objasniti ljudima da ukrajinski ključ ''nezaležnosti'' leži na direktnoj vezi prouzrokovane sudbine iz tokova ruskog građanskog rata. Hteo bih reći da, ako bi Denikin realizovao svoj pohod ili u najmanju ruku Vrangel uspeo zadržati ono neodbranjivo, i preokrenuo tok rata u našu korist, danas bi se Evromajdan i podrška ovakve Ukrajine mogla održavati u Berlinu i Cirihu, eventualno Istanbulu i Tel Avivu. Ovako sada ispada da potomci crvenih tamo i onamo kusaju plodove stvorene iz dugogodišnje zagovarane borbe protiv ruskog hegemonizma. U tom slučaju, danas vizura skoropadske Ukrajine bila bi sigurno ''najeksteremniji'' oblik protiv kacapske Moskve. Lenjin zakuvao, budaletine dokuvale, a živalj nekada velike Rus može samo da srče.
Preporuke:
6
14
26
ponedeljak, 27 januar 2014 23:45
Slavomir Srpski, teg ide tamo gde ga vuce gravitacija
Mogucnost gradjanskog rata u Ukrajini je veci od mogucnosti da se stvari smire. Ukrajina nema nuklearno oruzje pa Evropu ne kosta nista da ih cinicno gurnu u gradjanski rat: time bi samo imali dodatnu zaradu prodajuci robu i oruzje opoziciji, a kasnije kupovanje po najnizim cenama rsursa Ukrajine. Pri tome Evropa nema sta da izgubi, jer nema znacajno trziste ili bankarski sektor u Ukrajini. To vazi jos vise za USA, i nije cudno da sada NATO dize glavu i naredjuje vlastima Ukrajine kako da se ponasa, kao da je Ukrajina NATO drzava!
Isti scenario za SFRJ danas je u Ukrajini, pa je logicno ocekivati ishod gradjanskog rata. Ako se Janukovic u medjuvremenu nije spremio da silom u korenu zaustavi taj gradjanski rat, on je onda najobicnija budala. Sa druge strane ako otpocne rat drzave protiv opozicionog terorizma silom, onda se otvara i Rusiji veci prostor, recimo na poiziv vlade Ukrajine da im pomogne u smirivanju i gasenju pozara. Takav poziv od drzave Ukrajine EU ne moze da dobije.
Preporuke:
21
2
27
utorak, 28 januar 2014 00:56
Banana republic
U Ukrajini neće nikad biti mira, sve dok u svom sastavu ima Galiciju (zapadnu Ukrajinu), naseljenu unijatima koji mrze sve što ima ikakve veze sa Rusijom. Ti ljudi su istorijski proizvod poljsko-germanske ekspanzije na istok i imaju potrebu da nametnu svoj identitet ostatku Ukrajine, tj. većini ostatka zemlje. Oni su veoma agresivni, ekspanzivni i imaju logističku podršku sa Zapada, za čije se interese bore. Kao proizvod istorijskih uticaja, kod njih je razvijen nagon da kidišu na sve što je rusko, pa makar to išlo i protiv njihovih interesa. Janukovič, ma koliko bio lično korumpiran je zaista radio za interese Ukrajine i bio neutralan, ma koliko ga neki predstavljali kao ruskog čoveka.Stvar je što nije bio suviše prozapadan. Pošto nije bio dovoljno prozapadan, sada ga Zapad napada preko svoje galicijske agenture. Možda bi za Ukrajinu bilo najbolje rešenje amputacija Galicije, koja je ionako postala deo Ukrajine relativno skoro.
Preporuke:
27
2
28
utorak, 28 januar 2014 02:02
Aleksandar
Iako su Ukrajinci za Sovjetski Savez bili isto sto i Hrvati za Jugolsaviju, tj. drzavo-unistateljski faktor, zelim Ukrajincima mnogo srece da ne dozvole da ih se Zapad docepa i pretvore u zomi-robove u sluzbi americkih debila.
Preporuke:
13
1
29
utorak, 28 januar 2014 02:11
Ognjeslav Kostović
@ istoricar
"Samo lopovi, kriminalci, neposteni i bolesni mogu da" lažno i zlonamerno predstavljaju ruski sistem, rusku državu i društvo.
Preporuke:
13
1
30
utorak, 28 januar 2014 02:58
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Stvar je u tenku. Ako tenok pregazi petoricu, to je mogo vise nego da polisja ubije njih stotinu. Policije se niko ne palsi, ali od tenkova svima klecaju kolena. Uostalom videli smo to i kod nas, kada su tenkovi izasli na ulice Bograda, sto je bil izrazito ruzna slika, jer mi smo predvidjeni da zanmo bolje da uradimo stvari. Ja da sam vozio tenk tada pregazio bih masu bez razmisljanja, ne zato sto ih mrzim, ili zato sto mislim da nisu u pravu, nego zato sto rulja NE moze da oslucuje o SUDBINSKIM stvarima koje se ticu naroda i zemlje.
Sa, da recem akadmiskih clanaka, uvazenih Vukadinovica i Antonica, valja se spustiti na nivo delovanja koji nije ni recit, ni uvazavajici, a ni u najmanju ruku parlmentaran, vec je u realnom svetu koji je nezgodan, okrutan i pun svih mogucih smicalica i zala. Pitanje je - DA li je NSPM zreo da preuzme to i takvu odgovornost?
Preporuke:
13
1
31
utorak, 28 januar 2014 03:39
Gordana
Ko god bio Janukovic odgovoran je sto je dopustio da ovo ludilo eskalira do ovih granica. Sto ce on da strada manje vise, nego sto se duh nemoze vratiti u bocu!Doduse, mozda je tako i moralo, da se jednom resi ovako nezdravo stanje u drzavi.
Cudno je sa koliko sigurnosti komentatori ocenjuju snagu i sposobnost Rusije. Ipak je mozda metod i nacin civilizovaniji od zapadnog siledziskog, ucenjivackog i okupatorskog.Setite se Gruzije i Ruske snage i sposobnosti kada se to nemoze izbeci.
Ajde neko da izne podatak koliko, od kada i pod kakvim uslovima RADE NASI RADNICI U RUSIJI. Ovo sto se desilo u Sociju je HOKSTAPLERAJ NASIH AGENCIJA I FIRMI i nemoze se pripisivati Rusima.
MALO KOREKTNOSTI I POSTENJA U IZNOSENJU PODATAKA BI BILO VEOMA KORISNO!
Preporuke:
10
0
32
utorak, 28 januar 2014 03:58
Marko Gay
Odmah da kazem da necemo dozvoliti napad na teritorijalni integritet Ukrajine.
Dakle Ukrajina mora u NATO uci cela.
A sto se tice nereda, najveci saveznik nam je upravo slovenski mentalitet.
Jer na Zapadu se otprilike ovako razmislja: "Redovnih predsednickih izbora ce i ovako biti za godinu dana. Demonstranti traze da to bude malo ranije i zbog toga su spremni da svoju zemlju potpuno razbiju, sve polupaju i uniste, i da proliju mnogi ljudske krvi. Sve to samo da bi dobili izbore nekoliko meseci ranije. Jasno je dakle da su demonstranti ili kreteni, ili izdajnici".
Zaista, tako bi ljudi na Zapadu rezonovali da su ovi neredi na Zapadu. Ali slovenski mentalitet je drugaciji, vi ne razmisljate na taj nacin. I zato ovo mozemo da organizujemo bez problema u bilo kojoj slovenskoj zemlji. :)
Preporuke:
10
17
33
utorak, 28 januar 2014 09:25
Boki
Marko, neka si nam reko.
Preporuke:
8
2
34
utorak, 28 januar 2014 11:07
Malaparte
Od kad se to državni udar izvršava zauzimanjem "administrativnih zdanja"? Šta bi sa medijima, elektranama, glavnim putevima, itd.
Ne tvrdim da Ukrajina nije u opasnosti ali bojim se da su razmere izdaje
mnogo šire ( kao, ne tako davno, u srpskom slučaju) ...
Preporuke:
6
1
35
utorak, 28 januar 2014 11:10
Srbin
Za „Marko Gay“ - koji kaže
„
Odmah da kazem da necemo dozvoliti napad na teritorijalni integritet Ukrajine
“
1) Teritorijalni i svaki drugi integritet Ukrajine napala je USA EU NATO banda preko svoje falange, koju je obučila, pripremila i opremila da „demonstriraju“ i pri tom ruše i ubijaju policajce, kojima je KORUMPIRANO RUKOVODSTVO naredilo da ne upotrebljavaju silu. Eto, tako „vi nećete dozvoliti napad na integritet Ukrajine“.
2) Ko ste to „vi“ što „nećete dozvoliti“? NIKO VAS NEĆE PITATI ZA DOZVOLU, a bežaćete glavom bez obzira kada se pokaže odlučnost za odbranu od NATO agresije. VI jedino možete ubijati goloruki narod i sa visina bombardovati slabe i male države, da biste ih posle toga pljačkali (zato ste „bogati“, najveći deo onoga što imate je zasnovano na pljački).
3) Korupcija je osnovna odlika i „vrednost demokratskog“ Zapada, i nastojite da je proširite po Planeti. Globalizacija ima za cilj da GLOBALIZUJE KORUPCIJU NA PLANETI
Preporuke:
16
1
36
utorak, 28 januar 2014 11:49
Branislav Devrnja
Mislim da će Putin imati manje uspeha u Evropi nego u Aziji sa svojim projektom Evroazije. Jednostavno Rusija ima mnogo veći ugled u Aziji nego u Evropi. Primer Ukrajine ovo još jasnije pokazuje. To je društvo sa jasno podeljenim lojalnostima. Pa i sam prikaz Janukoviča u ovom članku pokazuje da je on čovek bio sasvim spreman da udovolji zahtevima EU. Ko je uopšte tamo više za oslanjanje na Rusiju od vodećih političara? Niti oni u zatvoru - kao prebogata Julija - niti oni na vlasti, niti opozicija. Pa u pravu su Rusi da se ne mešaju u taj sukob. To je kao što je ranije bilo rečeno - sukob između milionera i milijardera. Radi se jedino o pitanju ko će iz prodaje EU dobiti veće pare. Pa i iza rasturanja Jugoslavije krio se motiv privatizacije i rasprodaje države. Pod firmom nacionalnog buđenja, rađena je pljačka širokih masa Jugoslavije.
Preporuke:
5
3
37
utorak, 28 januar 2014 13:07
OKVIR
@Stanic Milan
Citiram Vas:
"Vi ste sigurno kao ekspert UN bolje upoznati ko ima,a ko nema nuklearno oružje."
Cemu ova nekorektnost?
Moja ispravka nije isla protiv Vas, vec je samo korekcija jedne sustinski bitne cinjenice!!! Cak sam Vas izbegao poimence pomenuti!
To Vase podrugljivo pominjanje da sam ekspert UN-a je za mene uvredljivo - jer tu instituciju toboze Ujedinjenih nacija - PREZIREM. Ista je jos uvek paravan za zapadne fasiste zvane zapadni demoNkratori!
Bolje Vam je da se potrudite malo i da proverite ko je od nas dvojice u pravu!
Pomoci ce i drugima - jer je to sustinski bitna cinjenica!
Sve - APSOLUTNO sve nuklearno i termonuklearno oruzje bivseg SSSR-a je odvezeno u Rusiju. Pa, po pitanju nuklearnog oruzja Rusija je to resila - tako kako je odlucila. Amerikanci su se samo slozili sa tim. Tako da po tom pitanju vazi ona poznata:
Sto je dozvoljeno Jupiteru nije i volu!!!
Toliko o Ukrajinskom nuklearnom oruzju kao i onom drugih republika bivseg SSSR-a.
Preporuke:
15
1
38
utorak, 28 januar 2014 15:07
φιλοσοφία
Odličan tekst, koji nam je nedostajao u haosu pogrešnih i polupogrešnih informacija.
I odličan Sinišin komentar. Slažem se sa vama u potpunosti.
Ono što bih dodala je da je nezrelost i neozbiljnost opozicije vidljiva već u njenom predstavniku, bokseru koji nema pojma o geolopitici, političkim igrama i svezi uzroka i poslijedice. Mediji su sa druge strane najveće oružje opozicije u rušenju države, a priznaćete, gdje se mediji umješaju tu trava ne raste.
Vrlo bitan moment je Putinovo insistiranje na neutralnosti. Ispravno. Rusija je već dovoljno sastradavala sa satelitima i vrijeme je da se isti odrede i opredjele i sami izbore za svoju slobodu. Rusija će znati sama kako da se odbrani.
Ukrajini želim mir, zrelost i mudrost.
Preporuke:
6
1
39
utorak, 28 januar 2014 15:25
G.S
E sad vidimo šta bi nam se dogodilo da smo izašli na ulice.Fašisti rade svoj posao na uobičajen način.Prilog:
“Mass-mediji objavljuju izmišljene vesti i šire laži. Stanovnici Donjecka nisu svesni što se događa ovde. Mediji prikazuju nebitne stvari i to na način da izgleda kao da mi ubijamo civile i ranjavamo demonstrante, ali niko ne želi prikazati kako nas dižu u vazduh i kako nas pale. Mediji su Berkut i druge snage sigurnosti prikazali kao fašiste. Mediji su svi prodani.
Glavni nemiri su počeli 23. januara. Na televiziji o tome nije bilo niti jedne reči puna dva dana. I kada su počeli izveštavati niko nije objavio kako se ispred zgrade Kabineta ministara puštaju nemačke ratne koračnice, nose zastave sa svastikom i znakove Trećeg Rajha.
Preporuke:
6
0
40
utorak, 28 januar 2014 15:27
G.S
Nitko nije vidio kako 18-godišnjeg vojnika razapinju na ulaznu ogradu. Nitko nije prikazao autobus koji je blokirao fašiste koji su ga tada demolirali. Tada se u blizini nalazilo svega 10 pripadnika Berkuta. Demonstranti su im gurnuli fleš granate pod neprobojne prsluke. Nismo im se mogli približiti 20 minuta. Nitko nije prikazao polomljene noge i ruke, stotine razbijenih policijskih kaciga, spaljenih tela pripadnika Berkuta, kako leže ranjeni.
Jedan je stajao pored mene ispred Kabineta ministara 24. Januara, kada je odjednom pao na kolena. Mislili smo da mu se gas maska napunila pa se zbog toga onesvestio. No, kada smo mu podigli kacigu vidjeli smo kako mu je bodež zabijen u grkljan. Tamo smo ispred zgrade ostali blokirani puna tri dana. Bilo je nas 900 pripadnika Berkuta i oko 35,000 demonstranata.
Jedinica koja nas je trebala zameniti nalazila se na 10 kilometara od Kijeva, a ovi kriminalci su formirali ljudski zid oko njih kako ne bi mogli ući u grad.
Preporuke:
10
0
41
utorak, 28 januar 2014 15:28
G.S
. Niti jedan dužnosnik nije preuzeo odgovornost za ovo, kada je trebalo narediti proterivanje ove skupine kako bi pripadnici Berkuta mogli ući u grad. Svi generali su ili na godišnjem odmoru ili na bolovanju. Nije bilo nikoga da preuzme komandu. Svaki od njih je u strahu da ne ostane bez pozicije.
Kada su prosvjednici lomili snage sigurnosti na ulici Bankovaja, nalazili smo se na udaljenosti od oko 500 metara, u blizini riznice. Ti momci su tamo žrtvovani – na početku im nije bilo dopušteno čak ni da nose štitove sa sobom. Naređeno im je da drže poziciju i da ne koriste silu, jer, na kraju ispada – mi nismo ovde da bismo ugasili nemire već da bismo čuvali red i mir za vreme mirnih demonstracija!”
VIDEO: napadi na policiju u Kijevu
izvor: advance.hr
Preporuke:
7
0
42
utorak, 28 januar 2014 15:51
siniša @ Marko Gay
Mislim da ste u krivu, nije reč o slovenskom mentalitetu, nego o neslovenskom pomanjkanju smisla za drevnu veštinu šah.
Gledajte. Ukrajina je pred bankrotom. I pred dugogodišnjim ekonomskim i političkim problemima.
Vaš NATO pakt za koji ja smatram da je jedna gomila gvožđurije bez pameti odmah je kao svaki pacer u šahu poletela sa predlozima, menjajte predsednika, potpisujte ugovor sa EU, prekidajte veze sa Rusijom, rušite i razarajte jedan divan milionski grad sa kulturom, tradicijom.
Sa druge strane Rusija nastupa ovaka, evo vam nešto para, 15 milijardi, evo vam i gas jevtinije i uopšte se nećemo mešati u vaše odnose. rešite ih kako znate, sami i svoji. Ako hoćete u EU izvolite, ako hoćete u carinsku uniju sa nama Rusijom, prijavite se verovatno ćemo vas primiti.
Dakle, NATO kao pravi slon u staklarskoj radnji, a Rusija kao jedn otneni gospodin, lepo, ništa ne otežava, a gleda da pomogne.
To se zove postavljanje igre za budućnost.
Preporuke:
16
0
43
utorak, 28 januar 2014 20:24
Mile
Rusija hoće da zauzme sve bivše države SSSR-a. Nema razlike između njih i Amerike samo svaki dejstvuje u svojoj zoni.
Ko će da pobijedi, ja mislim niko. Svi će da izgube, zajedno sa nama
Preporuke:
0
7
44
utorak, 28 januar 2014 20:30
@siniša
ma baš ko što kažeš, Rusija ko pravi gospodin igra se sa parama zaradjenim na nafti od tog istog zapada. Pa što ne napravi industriju i izveze robe nego kopa bogomdanu naftu. Vala baš
I zašto Ukrajinci koji ne vole ruski zagrljaj ne bi odvojili od onih koji su za ruski zagrljaj. Kao što ni ne-srbi nisu htjeli srpski 'zagrljaj'. Zato što znamo da vaš i ruski zagrljaj nije baš od prijateljstva. Više je to okupacija
Preporuke:
0
7
45
utorak, 28 januar 2014 22:37
siniša @ @ siniša
U pravu ste Rusija ima para od bogomdane nafte, ali i drugih stvari. A što ne pravi industriju? Ko kaže da ne pravi. To je vojna industrija, rakete, avioni, itd i od toga ima više prihoda nego od nafte.
Mislite što ne pravi putnička kola. Svi to rade, od Koreje do Nemačke. Pokazalo se da Nemci prave najbolja kola, a Italijani odela. Šta da ih prave Rusi. Kupe odela od Italijana Audije od Nemaca. Svi treba da imaju šansu.
Uostalom znate li nešto o kosmičkim istraživanjima i o kosmičkim brodovima. Ko to pravi? Rusi baćo.
Preporuke:
5
1
46
sreda, 29 januar 2014 01:06
Miroslav Đukić
Meni Janukovičeva taktika ne izgleda glupo. Pogledajte sami:
On predlaže DRUGOM po uticaju opozicionaru mesto premijera, a PRVOM (bokseru) mesto vicepremijera zaduženog za humanitarna pitanja. E, sada, sujetni bokser treba da postane operativac-građevinar i popravi sav haos koji je inspirisao, da plati štetu - a za koje i čije pare? Ko će mu dati novac za popravku polupanih prozora,da neće možda EU?Oni para nemaju! Rusi su Janukoviču od obećanij 15, dali tri milijarde, to je potrošeno, a sad u Moskvi niko više ne pominje preostalih 12! Pomoć Moskve će biti uslovljena i selektivna i neće ići na ruke bokseru i njegovim drugarima. Janukovič i dalje ostaje predsednik, ostaje njemu većinski odani parlament, a huškači sada imaju izvršnu vlast i punu odgovornost pred narodom,Imaju puno posla da poprave ono što su njihovi polomili. Ako još zategnu uže sa Moskvom, presušiće i gas, a zima tek ulazi u finale... Narod će se, kad se probudi iz EU-mamurluka, suočiti sa istinom. Da vidimo, gde ovo ide!
Preporuke:
1
0
47
sreda, 29 januar 2014 01:34
Turas
Postoje samo dva rešenja produbljivanje sukoba do "revolucije"kakvu smo imali izdajom Miloševića od bliskih mu ljudi u Beogradu "čuvenog" 5 oktobra, ili kompromis sa izdajnicima koji bi se isto porazom po Janukoviča završio .Danas je Putin u Briselu naglasio ,naravno znajuĆi da pobunu i režira i finansira Brisel , da Rusija neće da pomaže Ukrajinu u daljim EU integracijama .Što smatram da je slaba uteha za Rusiju .Verujem , Putin je spreman i na krupnije korake .To će uskoro da doživimo slično možda Avhaziji Osetiji .Svako dalje popuštanje tobože demokratskim rešenjima EU je poraz .
Preporuke:
1
0
48
sreda, 29 januar 2014 02:33
Dušan komunista
@ROVS
Kako su se poražene snage u Ruskom građanskom ratu ponele dolaskom Vermahta na teritoriju SSSR je opšta poznata stvar. Zaslepljeni ideologijom-antikomunizma stali su nastranu Vermahta u toku svih vojnih operacija okupacije, likvidacije i rešavanja Slovenskog pitanja po Hitlerovom receptu. Veliki broj kozaka u takvim operacijama dao je svog oduška, a da nije u pitanju samo unutar ruska stvar oni su se aktivno borili i protiv saveznika u Normandiji. Svoje skromno učešće na strani fašista da li su i ovde u Srbiji. Nije ni čudo što ih današnji kozaci u Rusiji i ne spominju već samo one koji su se borili na strani Crvene armije u Drugom svetskom ratu.
Ukrajinski nacionalisti i fašisti i tada su pomagali Hitlera da zagospodari Zapadnom Rusijom, odseče baltičke države, promeni im sistem i eksploatiše ih. Nešto slično dešava se i danas uz pomoć nekih novih globalista, NATOvaca i antikomunista.
Preporuke:
9
0
49
sreda, 29 januar 2014 09:03
@OKVIR
OKVIR
@Stanic Milan
Cemu ova nekorektnost?
Sto je dozvoljeno Jupiteru nije i volu!!!"
Ne znate vi potpukovnika Milana. Odgovor je u citiranoj latinskoj sentenci, ako se obrne. Taj čovjek, jednostavno, ne mere sjedit nako. Mora diskutovat, putinovsku brigu brinut, svjetsku.
Preporuke:
2
6
50
sreda, 29 januar 2014 13:29
OKVIR
@OKVIR
Kako god.
Samo da ne petljamo ili nesvesno plasiramo netacan podatak, sto mislim da je bilo u slucaju gospodina Stanica.Istina je i lako je proverljivo da ni jedna republlika bivseg SSSR-a nema ni granatu sa nuklearnim punjenjem za artilj. orudje a kamo li N ili TN bombu. I to je reseno po onoj: sto je dozvoljeno Jupiteru nije i volu.
I nema se tu sta murdariti gospodine "@OKVIR".
Poenta je samo u toj cinjenici da Ukrajina nema ni jedni jedinu N ili TN bombu, i samo sam se zbog toga bio javio.
Preporuke:
6
2
51
četvrtak, 30 januar 2014 00:03
Banana republic @ Dušan komunista
Pa stvari baš ne stoje kako tvrdite i nisu tako jednostavne. Pošto pričamo o Ukrajini, nekadašnji komandant ondašnjih belogardejaca, Denjikin je dao podršku SSSR-u i Staljinu u odbrani od nemačke agresije. Sa druge strane najpoznatiji pronacistički kolaboranti u SSSR-u su bili nekadašnji oficiri Crvene armije Vlasov i Kaminski. Neki "beli" Kozaci su se pridružili Nemcima, ali njihov vođa je bio Krasnov, koji je bio blizak Nemcima još iz doba građanskog rata u Rusiji. Dakle, vi dozvoljavate da vam ideologija zamazuje oči. U Ukrajini je sada reč o antiruskim šovinističkim izlivima, koje pokreću unijati iz zapadne Ukrajine, koja je nekad bila deo Poljske i Autrougarske, nikad Rusije. U doba ruskog građanskog rata, Kijev je bio ruski grad, a Galičani nisu imali veze sa njim. Tek je SSSR uterao agresivne unijate u Ukrajinu, čime je stvorio generator antiruskog raspoloženja u njoj. A to je glavni problem sada.
Preporuke:
2
7
52
četvrtak, 30 januar 2014 00:59
Bob
@Banana republic
Neće biti ni tako kako kažete.
Ta Galicija je još od pre celog milenijuma deo Kijevske Rusije, od podele 1054. deo pravoslavnog sveta.
Dakle, upad vatikanskih pasa se desio kasnije, i oni su stvorili unijate. Toliko o tome.
Preporuke:
4
0
53
četvrtak, 30 januar 2014 01:02
Bob
Po vašoj unijatskoj logici, ako Galicija nije ruska i ukrajinska, onda ni Kosovo nije srpsko, nego tursko.
Malo logike nije na odmet.
Preporuke:
3
1
54
četvrtak, 30 januar 2014 11:26
Mile Rakić
Ti bre istoričaru kao da si došao sa Majdana. Tvoj stab tipa "samo moje je mišljenje tačno i realno, a vi ostali verujte u bajke" je krajnje suženo. Ako je to preduslov EU idi prijatelju tamo pa radi, a nas ostavi da budemo nazadni u verujemo u bajke na miru.
Preporuke:
1
0
55
četvrtak, 30 januar 2014 20:35
Dušan komunista
@Banana republic
Glavnokomandujući belih Kozaka u Drugom svetskom ratu na strani Vermahta bio je Andrej Grigorijevič Škuro prema sovjetskoj i nemačkoj literaturi. Nema spora za Vlasova.
Međutim, ili iz neznanja ili iz ideoloških-antikomunističkih razloga, prećutali ste oko 500 000 Kozaka na strani Vermahta, a to nije malo. Dakle to su sve bile belogardejske snage, skoro da crvenoarmejaca nije ni bilo.
Tačno je da su problemi u Ukrajini antiruske prirode ali nije to jedini problem već i pokušaj kolonijalizacije Ukrajine pomoću pete kolone.
Što se tiče Zapadne Ukrajine u sastavu je još odavno i cela jedna generacija je već prošla što znači da sama po sebi nije problem već u šovinistčkim opredeljenjima kao takvim bez obzira ko ih i gde u svetu ispoljava. To nema nikakve veze sa SSSR.
Preporuke:
7
0
56
petak, 31 januar 2014 02:54
Banana republic @ Dušan komunista
Andrej Škuro je uglavnom delovao u okupiranoj Jugoslaviji, dok je komandant kozaka u okupiranoj Rusiji bio Krasnov. Najveća pronacistička formacija u SSSR-u je bila Vlasovljeva tzv. Ruska oslobodilačka armija, sastavljena uglavnom od bivših vojnika Crvene armije. Andrej Vlasov je bio član komunističke partije i general Crvene armije. Još jedan od kolaboranata, poznat po brutalnosti je bio Bronislav Kaminski, takođe eks komunista, koga je streljao sam Himler zbog nediscipline. Većina "belih" Kozaka je delovala protiv poljskog pokreta otpora, jer su Nemci sumnjali u njihove lojalnosti u borbi protiv njihovog sopstvenog naroda. Većinu kolaboracionista u SSSR-u su činili bivši sovjetski vojnici, sa pridodatim "belim" elementima.
@Bob
U pravu ste za Kijevsku Rusiju, ali ja sam mislio na carevinu Rusiju i njeno nasleđe. Očekivati da Galičani ne budu antirusi zbog drevne Kijevske Rusije je isto kao očekivati da stanovnici zapadne Hercegovine postanu naprasno Srbi.
Preporuke:
0
6
57
petak, 31 januar 2014 14:02
OKVIR
@(@Bob)Zar nisu bas ti navedeni stanovnici Hercegovine svojevremeno djavolovim poslom Vatikana postali katolici pa onda naprasno postadose oni
Preporuke:
1
0
58
subota, 01 februar 2014 01:33
Dušan komunista
1.
@Banana republic
Smatra se da je bilo oko milion kolaboracionista na teritoriji SSSR za vreme rata. Nekoliko stotina hiljada činili su pripadnici neslovenskih naroda, veliki broj iz Letonije, Estonije, Ukrajine prevashodno iz ideoloških razloga i najviše Kozaka učesnika i potomaka belogardejaca. Najmanje je bilo zarobljenih crvenoarmejaca. Iz baltičkih zemalja bilo je lokalnih policajaca i organizovanih vojnih jedinica. Verovali su da se bore za nezavisnost iako je Hitler uokviru politike Istočnog ministarstva predvideo i za njih kontrolu, ekspoloataciju i potkopavanje biološke snage. Ideološko slepilo bilo je jako u ovom savezu, baš sve kao i u Jugoslaviji. Krasnov je govorio da su Kozaci ovaj rat videli kao nastavak građanskog rata u savezu sa Hitlerom.
Preporuke:
6
0
59
subota, 01 februar 2014 01:42
Bob
Ja sam samo reagovao na izjavu da
...iz zapadne Ukrajine, koja je nekad bila deo Poljske i Autrougarske, nikad Rusije.
-Što jednostavno nije tačno. A kasnije, ko je i kako menjao veru, to je drugo pitanje.
Uostalom, da bi neko bio unijat prvo treba da bude pravoslavac zar ne?
Preporuke:
3
0
60
subota, 01 februar 2014 01:42
Dušan komunista
2.
Kolaboracionističke snage, od kojih je blizu polovina bilo belogardejaca, bili su angažovani na teritoriji SSSR u vojnim, pozadinskim operacijama sve do odluke Hitlera 10.10.1943. da se prebace na Zapadni front a kasnije i u Poljsku. Dali su lepu pomoć širenju fašizma.
Vođe kolaboracionista bili su Vlasov sa nedovoljno jakim uticajem, koji formira ROA da bi se borio protiv komunista. Kaminski i Voskobojnikov koji su po završetku revolucije napustili pozicije crvenih i prešli na pozicije belih i tako nastavili rat pod Vermahtom. Tu su Kononov, pavlov i najzanačajniji i najcenjeniji Škuro koji tokom rata napušta Jugoslaviju, boravi u nemačkoj i dobija zaduženja na Istočnom frontu sa kozačkom rezervom.
dakle svi su kao zagriženi antikomunisti stavili sebe u funkciju Vermahta.
Preporuke:
6
0
61
subota, 01 februar 2014 22:42
Banana republic @ Dušan komunista
Vaš problem je što iz ideoloških razloga sve kolaboracioniste u SSSR-u podvodite pod "bele". Pošto sami sebe smatrate za komunistu, jasno je što to radite. Tačno je da je bilo "belih" koji su pomagali Vermahtu, ali kako sami zapažate bilo je jako mnogo nacionalnih manjina koje su to radile, a ne mogu se podvoditi pod "bele" Ruse. Ogroman broj Vlasovljevih trupa, kao i većina brutalne "Kaminski brigade" su bili sastavljeni od "crvenih" dezertera. Jedan od vođa belog pokreta - Denjikin je dao podršku SSSR-u protiv nacista. Jedan od najpoznatijih generala SSSR-a i komunista, Vlasov je prešao na stranu nacista. Sad, što hoćete da ideološki predstavljate stvari crno-belo je već vaš problem. Tako i u Srbiji imate na patriotskoj strani "bele" i "crvene", isto kao i na prozapadnoj.
@Bob
U redu, ali to ne menja moja zapažanja o Galiciji, jer to što su ti ljudi nekad davno bili Rusi i pravo
slavci ne menja sadašnje stanje, već naprotiv. Baš zbog toga su oni toliko antirusi (janičarski kompleks).
Preporuke:
2
6
62
nedelja, 02 februar 2014 14:28
Dušan komunista
@Banana republica
Ušli ste u protivurečnost sa samim sobom. Ili ne čitate šta sam napisao ili iz ideoloških razloga ne želite da prihvatite ono što sam napisao. A napisao sam da je skoro polovina kolaboracionista SSSR bilo iz redova belih a ne svi, kao što vi tvrdite. Ono što je bilo zajedničko svim kolaboracionistima jesu antikomunistički razlozi bez obzira na učestvovanje u sopstvenoj okupaciji. Jedan Denjikin ne menja sliku jer su generali: Tatarkin, Naumenko, Vdovenko, Ljahov, Škuro...bili uz fašiste. Osim Vlasova teško je naći druge više oficire Crvene armije. Posle Kozaka kojih je bilo do pola miliona, veliki broj dobrovoljaca na početku rata bilo je u Baltičkim zemljama i bilo je Kavkaskih i Zakavkaskih naroda, broj crvenoarmejaca nije bio većinski. Podlegli ste stereotipu, ja nemam apologetski odnos prema staljinizmu. U Srbiji se danas sukobljavaju liberali (borci tuđeg nacionalizma) i nacionalisti. Patriota je malo.
Preporuke:
6
0
63
nedelja, 09 februar 2014 17:05
zlatan
Vrlo lijepa analiza. Ali ništa novo što nisam znao o situaciji u Ukrajini. Ono što meni izgleda jest činjenica ako se netko miješa u unutrašnju situaciju Ukrajine je upravo tzv.zapad. Zaista ne vidim nikakvo miješanje Rusije,jer možda ruska politička elita to ne želi upravo da ih se ne osudi za neoimperijalne ambicije na nekadašnjem sovjetskom ili nekadašnjem carskom prostoru. Svi zaboravljaju činjenicu da je sadašnja Rusija samo jedna od republika nekadašnjeg SSSR-a (istina najveća i najvažnija), a da je taj SSSR zapravo bio nasljednik prethodne Ruske imperije. Ukrajina kao druga po važnosti također ima veliki značaj, i upravo tu je problem. Ako bi se Ukr."potčinila" zapadnim silama, Rusija se drži u šaci. Ali šta je sa potencijalnim raspadom Ukrajine? Autor bi mogao nešto i o tome napisati. Jer i ta mogućnost lebdi nad ukrajinskom ravnicom.
Moskva se brani u Kijevu (a i napada u Kijevu, zavisno od tačke gledišta), a Putin ima tu nevolju što Rusiji predstoji zimska olimpijada u Sočiju, pa mora da pazi i šta govori i šta radi.
Ali ono u šta ne mogu (i neću) da poverujem je da se Rusija drži suzdržano zbog predstojećih olimpijskih igara, kako to navode ovde neki komentatori. Olimpijske igre! Naspram mogućnosti da se na više decenija izgubi kontrola nad ključnim prostorom sa koga se može ugroziti srce Rusije. Ako bi to bilo tačno, onda je zaista sve na ovom svetu otišlo dođavola, i svaki otpor je uzaludan.
Pretpostavljao sam da ce Krimski Tatari stati na stranu euhordi.
ako nista onda makar kod nekadasnjih clanica SSSR-a ili varsavskog bloka.
Srce zeli drugacije a razum je apsolutno jasan: Rusija nije ni bleda kopija moci SSSR-a, kao sto ni Srbija nije ni fleka snage SFRJ-a.
Americki multinacionalni mehanizmi pokazali su se superiornim. Da nije tako odavno bi slicne necionalizme gledali preko bare. Ovakvi primalni identitetski sukobi ekskluzivitet su Evrope.
Zato, sanjati o nekom obratu svjetske geostrategije mogu samo neupuceni. Konacno,
za takvo nesto i ne treba neka velika pamet,
a to je i Vucko pragmaticno spoznao.
Kličko je posebna priča. Slušao sam ga na zapadnim stanicama i shvatio sam da su mu kapaciteti vrlo skromni. Možda se varam, ali taj utisak mi je jak.
Isto kao sto ni Srbija nema nuklearno oruzje tako ga sada ova Ukrajina nema. NITI JEDNU JEDINU ATOMSKU BOMBU NEMA. Cak ni jednu jedinu granatu sa nuklearnim punjenjem - za velikokalibarsko artiljerijsko orudje!
Treba se informisati, po tom pitanju a ne tako olako iznositi NEISTINU!!!
Osvrćem se samo na deo kojim dovodite u pitanje odnos prema našim radnicima u SAD, Nemačkoj i inim zapadnim zemljama. Dakle, stvari ovako stoje. Naše radnike bez radne dozvole, te države smatraju stvarima (čitajte životinjama). Kao radnik bez dozvole gubite sva moguća građanska i ljudska prava, osim prava da se gubite glavom bez obzira. Razlika, koju Vi ne vidite, je ogromna: Srbiji bi za isti incident EU ukinula bezvizni režim, a Rusija?
Slažem se sa Vama, u oceni odnosa snaga u svetu i Evropi. Ne žurim sa zaključkom da bi Rusija, da može, proizvodila krize vlada u drugim državama. Nažalost sve ovo nije dobro i za osudu je.
Sukobi više liče na revoluciju nego na državni udar, mada ni ta, nazadna revolucija, nije potpuna. Janukovič želi da izbegne građanski rat, mada je on u nekoj meri počeo, pokreće i kapitulanske poteze pokušavajući da uvuče opoziciju u vladajući sistem. Ipak odlaganje bilo kakve odlučnije bezbedonosne reakcije jača i širi pobunu do njene konačne pobede. Najgore je u tome što i mi u Srbiji i najverovatnije oni u Ukrajini itd. izlazak iz politike koja je došla ulicom moraćemo da izvedemo takođe vaninstitucionalnim pritiskom ili podrškom progresivne vlade.
U US ilegalni emiganti/radnici završavaju u zatvorima,a u Arizoni na pr. u improvizovanim konc logorima pod na otvorenom(proverite snimke po netu sa šerifom Joe Arpaio-om)
U Evropi,ekspresno ih deportuju nazad i svaki čas nam prete da će ukinuti bezvizni režim!(nisam čuo ništa slično od Rusije)
Što se tiče lopovluka,opet proverite svetske izveštaje o nivou korupcije gde je USA u samom vrhu!
Ostavite Vučićevo spinovanje za polupismine
1. jeftini su, a opet strucni, i drugi, mnogo bitniji razlog
2. pravoslavni su i bratski narod.
Ludost bi bila dozvoliti da se u Soci sliju hiljade radnika sa Kavkaza, Centralne Azije ili sa indijskog potkontinenta kao u UAE. Naravno, mislim na opasnost od terorizma.
.......................................
cenim komentare g.Milosevica...
nije mi ipak jasno kako ne pominje da bi upravo raspad i podela te drzave,po manje vise poznatoj shemi mogli biti pravi cilj nekih snaga,a ne samo puko preuzimanje vlasti...
treba imati u vidu da 'velike kancelarije' planiraju na dugu stazu...
s'tim u vezi nebi cak moralo biti najvaznije ni kako ce
se zemlja raspasti,ni na koliko velike delove,niti na
koliko delova....vazno je samo da se raspadne.
Svi na izbore da oteramo zlotvore i NATO bandu sa vlasti.
Sa druge strane ja sam uveren da je Milošević uradio sve što se moglo i to najpoštenije, najljudskije i najlogičnije, osim loših kadrova, a da je ipak sve izgubio, sve šta je branio. I Jugoslaviju, i Srbiju, i socijalizam i porodicu i glavu, a izgleda da ni srpski narod ne stoji baš najbolje.
Trebao je odstupiti, kao Kučan u Sloveniji,, kao Šuvar i Vthovac u hrvatskoj. Kad su prvi put izašli protiv njega 09. marta trebao je odmah da raspiše predsedničke izbore i da se on ne kandiduje. Ili da ide do kraja, da ubija.
Kad je u pitanju Ukrajina, ja sam sigurno za one koji su za carinski savez sa Rusijom i smatram da je to najbolji interes Ukrajine, ali, ima ih koji su za potčinjavanje Nemačkoj.
Janukovič ima izbor, ili da se povuče, odmah, ili da se bori surovo i do kraja.
Podatak koji sam izneo(istina datira iz 2005.)je spomenut u jednoj studiji koja mi je bila dostupna.Za vreme trajanja SSSR-a,npr. Belorusija je raspolagala sa81 pojedinačnom bojevom glavom,Kazahstan je imao 1400,a Ukrajina čak 5.000 i prema sporazumu između SAD i Rusije isto je u potpunosti trebalo predati Rusiji,odnosno delom reciklirati uz pomoć stručnjaka iz SAD.2010 na samitu u Vašingtonu,gde prisustvuje 5o zemalja o neproliferaciji nuklearnog oružja ponovo se spominje Ukrajina i zalihe obogaćenog uranijuma?Poznato je da Izrael poseduje nuklearno oružje iako ga nikad nije proizveo,Južna Afrika je proizvela pa odustala,a NATO zemlje kao Kanada,Grčka,Belgija,Nemačka,Italija,Holandija i Turska imale su(da li sad?)na svojoj teritoriji razmešteno nuklearno oružje.Ja nisam siguran u svoju tvrdnju kao VI.Vi ste sigurno kao ekspert UN bolje upoznati ko ima,a ko nema nuklearno oružje.Hvala na ispravci!
Isti scenario za SFRJ danas je u Ukrajini, pa je logicno ocekivati ishod gradjanskog rata. Ako se Janukovic u medjuvremenu nije spremio da silom u korenu zaustavi taj gradjanski rat, on je onda najobicnija budala. Sa druge strane ako otpocne rat drzave protiv opozicionog terorizma silom, onda se otvara i Rusiji veci prostor, recimo na poiziv vlade Ukrajine da im pomogne u smirivanju i gasenju pozara. Takav poziv od drzave Ukrajine EU ne moze da dobije.
"Samo lopovi, kriminalci, neposteni i bolesni mogu da" lažno i zlonamerno predstavljaju ruski sistem, rusku državu i društvo.
Sa, da recem akadmiskih clanaka, uvazenih Vukadinovica i Antonica, valja se spustiti na nivo delovanja koji nije ni recit, ni uvazavajici, a ni u najmanju ruku parlmentaran, vec je u realnom svetu koji je nezgodan, okrutan i pun svih mogucih smicalica i zala. Pitanje je - DA li je NSPM zreo da preuzme to i takvu odgovornost?
Cudno je sa koliko sigurnosti komentatori ocenjuju snagu i sposobnost Rusije. Ipak je mozda metod i nacin civilizovaniji od zapadnog siledziskog, ucenjivackog i okupatorskog.Setite se Gruzije i Ruske snage i sposobnosti kada se to nemoze izbeci.
Ajde neko da izne podatak koliko, od kada i pod kakvim uslovima RADE NASI RADNICI U RUSIJI. Ovo sto se desilo u Sociju je HOKSTAPLERAJ NASIH AGENCIJA I FIRMI i nemoze se pripisivati Rusima.
MALO KOREKTNOSTI I POSTENJA U IZNOSENJU PODATAKA BI BILO VEOMA KORISNO!
Dakle Ukrajina mora u NATO uci cela.
A sto se tice nereda, najveci saveznik nam je upravo slovenski mentalitet.
Jer na Zapadu se otprilike ovako razmislja: "Redovnih predsednickih izbora ce i ovako biti za godinu dana. Demonstranti traze da to bude malo ranije i zbog toga su spremni da svoju zemlju potpuno razbiju, sve polupaju i uniste, i da proliju mnogi ljudske krvi. Sve to samo da bi dobili izbore nekoliko meseci ranije. Jasno je dakle da su demonstranti ili kreteni, ili izdajnici".
Zaista, tako bi ljudi na Zapadu rezonovali da su ovi neredi na Zapadu. Ali slovenski mentalitet je drugaciji, vi ne razmisljate na taj nacin. I zato ovo mozemo da organizujemo bez problema u bilo kojoj slovenskoj zemlji. :)
Ne tvrdim da Ukrajina nije u opasnosti ali bojim se da su razmere izdaje
mnogo šire ( kao, ne tako davno, u srpskom slučaju) ...
„
1) Teritorijalni i svaki drugi integritet Ukrajine napala je USA EU NATO banda preko svoje falange, koju je obučila, pripremila i opremila da „demonstriraju“ i pri tom ruše i ubijaju policajce, kojima je KORUMPIRANO RUKOVODSTVO naredilo da ne upotrebljavaju silu. Eto, tako „vi nećete dozvoliti napad na integritet Ukrajine“.
2) Ko ste to „vi“ što „nećete dozvoliti“? NIKO VAS NEĆE PITATI ZA DOZVOLU, a bežaćete glavom bez obzira kada se pokaže odlučnost za odbranu od NATO agresije. VI jedino možete ubijati goloruki narod i sa visina bombardovati slabe i male države, da biste ih posle toga pljačkali (zato ste „bogati“, najveći deo onoga što imate je zasnovano na pljački).
3) Korupcija je osnovna odlika i „vrednost demokratskog“ Zapada, i nastojite da je proširite po Planeti. Globalizacija ima za cilj da GLOBALIZUJE KORUPCIJU NA PLANETI
Citiram Vas:
"Vi ste sigurno kao ekspert UN bolje upoznati ko ima,a ko nema nuklearno oružje."
Cemu ova nekorektnost?
Moja ispravka nije isla protiv Vas, vec je samo korekcija jedne sustinski bitne cinjenice!!! Cak sam Vas izbegao poimence pomenuti!
To Vase podrugljivo pominjanje da sam ekspert UN-a je za mene uvredljivo - jer tu instituciju toboze Ujedinjenih nacija - PREZIREM. Ista je jos uvek paravan za zapadne fasiste zvane zapadni demoNkratori!
Bolje Vam je da se potrudite malo i da proverite ko je od nas dvojice u pravu!
Pomoci ce i drugima - jer je to sustinski bitna cinjenica!
Sve - APSOLUTNO sve nuklearno i termonuklearno oruzje bivseg SSSR-a je odvezeno u Rusiju. Pa, po pitanju nuklearnog oruzja Rusija je to resila - tako kako je odlucila. Amerikanci su se samo slozili sa tim. Tako da po tom pitanju vazi ona poznata:
Sto je dozvoljeno Jupiteru nije i volu!!!
Toliko o Ukrajinskom nuklearnom oruzju kao i onom drugih republika bivseg SSSR-a.
I odličan Sinišin komentar. Slažem se sa vama u potpunosti.
Ono što bih dodala je da je nezrelost i neozbiljnost opozicije vidljiva već u njenom predstavniku, bokseru koji nema pojma o geolopitici, političkim igrama i svezi uzroka i poslijedice. Mediji su sa druge strane najveće oružje opozicije u rušenju države, a priznaćete, gdje se mediji umješaju tu trava ne raste.
Vrlo bitan moment je Putinovo insistiranje na neutralnosti. Ispravno. Rusija je već dovoljno sastradavala sa satelitima i vrijeme je da se isti odrede i opredjele i sami izbore za svoju slobodu. Rusija će znati sama kako da se odbrani.
Ukrajini želim mir, zrelost i mudrost.
“Mass-mediji objavljuju izmišljene vesti i šire laži. Stanovnici Donjecka nisu svesni što se događa ovde. Mediji prikazuju nebitne stvari i to na način da izgleda kao da mi ubijamo civile i ranjavamo demonstrante, ali niko ne želi prikazati kako nas dižu u vazduh i kako nas pale. Mediji su Berkut i druge snage sigurnosti prikazali kao fašiste. Mediji su svi prodani.
Glavni nemiri su počeli 23. januara. Na televiziji o tome nije bilo niti jedne reči puna dva dana. I kada su počeli izveštavati niko nije objavio kako se ispred zgrade Kabineta ministara puštaju nemačke ratne koračnice, nose zastave sa svastikom i znakove Trećeg Rajha.
Jedan je stajao pored mene ispred Kabineta ministara 24. Januara, kada je odjednom pao na kolena. Mislili smo da mu se gas maska napunila pa se zbog toga onesvestio. No, kada smo mu podigli kacigu vidjeli smo kako mu je bodež zabijen u grkljan. Tamo smo ispred zgrade ostali blokirani puna tri dana. Bilo je nas 900 pripadnika Berkuta i oko 35,000 demonstranata.
Jedinica koja nas je trebala zameniti nalazila se na 10 kilometara od Kijeva, a ovi kriminalci su formirali ljudski zid oko njih kako ne bi mogli ući u grad.
Kada su prosvjednici lomili snage sigurnosti na ulici Bankovaja, nalazili smo se na udaljenosti od oko 500 metara, u blizini riznice. Ti momci su tamo žrtvovani – na početku im nije bilo dopušteno čak ni da nose štitove sa sobom. Naređeno im je da drže poziciju i da ne koriste silu, jer, na kraju ispada – mi nismo ovde da bismo ugasili nemire već da bismo čuvali red i mir za vreme mirnih demonstracija!”
VIDEO: napadi na policiju u Kijevu
izvor: advance.hr
Gledajte. Ukrajina je pred bankrotom. I pred dugogodišnjim ekonomskim i političkim problemima.
Vaš NATO pakt za koji ja smatram da je jedna gomila gvožđurije bez pameti odmah je kao svaki pacer u šahu poletela sa predlozima, menjajte predsednika, potpisujte ugovor sa EU, prekidajte veze sa Rusijom, rušite i razarajte jedan divan milionski grad sa kulturom, tradicijom.
Sa druge strane Rusija nastupa ovaka, evo vam nešto para, 15 milijardi, evo vam i gas jevtinije i uopšte se nećemo mešati u vaše odnose. rešite ih kako znate, sami i svoji. Ako hoćete u EU izvolite, ako hoćete u carinsku uniju sa nama Rusijom, prijavite se verovatno ćemo vas primiti.
Dakle, NATO kao pravi slon u staklarskoj radnji, a Rusija kao jedn otneni gospodin, lepo, ništa ne otežava, a gleda da pomogne.
To se zove postavljanje igre za budućnost.
Ko će da pobijedi, ja mislim niko. Svi će da izgube, zajedno sa nama
I zašto Ukrajinci koji ne vole ruski zagrljaj ne bi odvojili od onih koji su za ruski zagrljaj. Kao što ni ne-srbi nisu htjeli srpski 'zagrljaj'. Zato što znamo da vaš i ruski zagrljaj nije baš od prijateljstva. Više je to okupacija
Mislite što ne pravi putnička kola. Svi to rade, od Koreje do Nemačke. Pokazalo se da Nemci prave najbolja kola, a Italijani odela. Šta da ih prave Rusi. Kupe odela od Italijana Audije od Nemaca. Svi treba da imaju šansu.
Uostalom znate li nešto o kosmičkim istraživanjima i o kosmičkim brodovima. Ko to pravi? Rusi baćo.
On predlaže DRUGOM po uticaju opozicionaru mesto premijera, a PRVOM (bokseru) mesto vicepremijera zaduženog za humanitarna pitanja. E, sada, sujetni bokser treba da postane operativac-građevinar i popravi sav haos koji je inspirisao, da plati štetu - a za koje i čije pare? Ko će mu dati novac za popravku polupanih prozora,da neće možda EU?Oni para nemaju! Rusi su Janukoviču od obećanij 15, dali tri milijarde, to je potrošeno, a sad u Moskvi niko više ne pominje preostalih 12! Pomoć Moskve će biti uslovljena i selektivna i neće ići na ruke bokseru i njegovim drugarima. Janukovič i dalje ostaje predsednik, ostaje njemu većinski odani parlament, a huškači sada imaju izvršnu vlast i punu odgovornost pred narodom,Imaju puno posla da poprave ono što su njihovi polomili. Ako još zategnu uže sa Moskvom, presušiće i gas, a zima tek ulazi u finale... Narod će se, kad se probudi iz EU-mamurluka, suočiti sa istinom. Da vidimo, gde ovo ide!
Kako su se poražene snage u Ruskom građanskom ratu ponele dolaskom Vermahta na teritoriju SSSR je opšta poznata stvar. Zaslepljeni ideologijom-antikomunizma stali su nastranu Vermahta u toku svih vojnih operacija okupacije, likvidacije i rešavanja Slovenskog pitanja po Hitlerovom receptu. Veliki broj kozaka u takvim operacijama dao je svog oduška, a da nije u pitanju samo unutar ruska stvar oni su se aktivno borili i protiv saveznika u Normandiji. Svoje skromno učešće na strani fašista da li su i ovde u Srbiji. Nije ni čudo što ih današnji kozaci u Rusiji i ne spominju već samo one koji su se borili na strani Crvene armije u Drugom svetskom ratu.
Ukrajinski nacionalisti i fašisti i tada su pomagali Hitlera da zagospodari Zapadnom Rusijom, odseče baltičke države, promeni im sistem i eksploatiše ih. Nešto slično dešava se i danas uz pomoć nekih novih globalista, NATOvaca i antikomunista.
@Stanic Milan
Cemu ova nekorektnost?
Sto je dozvoljeno Jupiteru nije i volu!!!"
Ne znate vi potpukovnika Milana. Odgovor je u citiranoj latinskoj sentenci, ako se obrne. Taj čovjek, jednostavno, ne mere sjedit nako. Mora diskutovat, putinovsku brigu brinut, svjetsku.
Kako god.
Samo da ne petljamo ili nesvesno plasiramo netacan podatak, sto mislim da je bilo u slucaju gospodina Stanica.Istina je i lako je proverljivo da ni jedna republlika bivseg SSSR-a nema ni granatu sa nuklearnim punjenjem za artilj. orudje a kamo li N ili TN bombu. I to je reseno po onoj: sto je dozvoljeno Jupiteru nije i volu.
I nema se tu sta murdariti gospodine "@OKVIR".
Poenta je samo u toj cinjenici da Ukrajina nema ni jedni jedinu N ili TN bombu, i samo sam se zbog toga bio javio.
Neće biti ni tako kako kažete.
Ta Galicija je još od pre celog milenijuma deo Kijevske Rusije, od podele 1054. deo pravoslavnog sveta.
Dakle, upad vatikanskih pasa se desio kasnije, i oni su stvorili unijate. Toliko o tome.
Malo logike nije na odmet.
Glavnokomandujući belih Kozaka u Drugom svetskom ratu na strani Vermahta bio je Andrej Grigorijevič Škuro prema sovjetskoj i nemačkoj literaturi. Nema spora za Vlasova.
Međutim, ili iz neznanja ili iz ideoloških-antikomunističkih razloga, prećutali ste oko 500 000 Kozaka na strani Vermahta, a to nije malo. Dakle to su sve bile belogardejske snage, skoro da crvenoarmejaca nije ni bilo.
Tačno je da su problemi u Ukrajini antiruske prirode ali nije to jedini problem već i pokušaj kolonijalizacije Ukrajine pomoću pete kolone.
Što se tiče Zapadne Ukrajine u sastavu je još odavno i cela jedna generacija je već prošla što znači da sama po sebi nije problem već u šovinistčkim opredeljenjima kao takvim bez obzira ko ih i gde u svetu ispoljava. To nema nikakve veze sa SSSR.
@Bob
U pravu ste za Kijevsku Rusiju, ali ja sam mislio na carevinu Rusiju i njeno nasleđe. Očekivati da Galičani ne budu antirusi zbog drevne Kijevske Rusije je isto kao očekivati da stanovnici zapadne Hercegovine postanu naprasno Srbi.
@Banana republic
Smatra se da je bilo oko milion kolaboracionista na teritoriji SSSR za vreme rata. Nekoliko stotina hiljada činili su pripadnici neslovenskih naroda, veliki broj iz Letonije, Estonije, Ukrajine prevashodno iz ideoloških razloga i najviše Kozaka učesnika i potomaka belogardejaca. Najmanje je bilo zarobljenih crvenoarmejaca. Iz baltičkih zemalja bilo je lokalnih policajaca i organizovanih vojnih jedinica. Verovali su da se bore za nezavisnost iako je Hitler uokviru politike Istočnog ministarstva predvideo i za njih kontrolu, ekspoloataciju i potkopavanje biološke snage. Ideološko slepilo bilo je jako u ovom savezu, baš sve kao i u Jugoslaviji. Krasnov je govorio da su Kozaci ovaj rat videli kao nastavak građanskog rata u savezu sa Hitlerom.
-Što jednostavno nije tačno. A kasnije, ko je i kako menjao veru, to je drugo pitanje.
Uostalom, da bi neko bio unijat prvo treba da bude pravoslavac zar ne?
Kolaboracionističke snage, od kojih je blizu polovina bilo belogardejaca, bili su angažovani na teritoriji SSSR u vojnim, pozadinskim operacijama sve do odluke Hitlera 10.10.1943. da se prebace na Zapadni front a kasnije i u Poljsku. Dali su lepu pomoć širenju fašizma.
Vođe kolaboracionista bili su Vlasov sa nedovoljno jakim uticajem, koji formira ROA da bi se borio protiv komunista. Kaminski i Voskobojnikov koji su po završetku revolucije napustili pozicije crvenih i prešli na pozicije belih i tako nastavili rat pod Vermahtom. Tu su Kononov, pavlov i najzanačajniji i najcenjeniji Škuro koji tokom rata napušta Jugoslaviju, boravi u nemačkoj i dobija zaduženja na Istočnom frontu sa kozačkom rezervom.
dakle svi su kao zagriženi antikomunisti stavili sebe u funkciju Vermahta.
@Bob
U redu, ali to ne menja moja zapažanja o Galiciji, jer to što su ti ljudi nekad davno bili Rusi i pravo
slavci ne menja sadašnje stanje, već naprotiv. Baš zbog toga su oni toliko antirusi (janičarski kompleks).
Ušli ste u protivurečnost sa samim sobom. Ili ne čitate šta sam napisao ili iz ideoloških razloga ne želite da prihvatite ono što sam napisao. A napisao sam da je skoro polovina kolaboracionista SSSR bilo iz redova belih a ne svi, kao što vi tvrdite. Ono što je bilo zajedničko svim kolaboracionistima jesu antikomunistički razlozi bez obzira na učestvovanje u sopstvenoj okupaciji. Jedan Denjikin ne menja sliku jer su generali: Tatarkin, Naumenko, Vdovenko, Ljahov, Škuro...bili uz fašiste. Osim Vlasova teško je naći druge više oficire Crvene armije. Posle Kozaka kojih je bilo do pola miliona, veliki broj dobrovoljaca na početku rata bilo je u Baltičkim zemljama i bilo je Kavkaskih i Zakavkaskih naroda, broj crvenoarmejaca nije bio većinski. Podlegli ste stereotipu, ja nemam apologetski odnos prema staljinizmu. U Srbiji se danas sukobljavaju liberali (borci tuđeg nacionalizma) i nacionalisti. Patriota je malo.