Nadžive gospon Broza, svaka joj čast, neka počiva u miru!
Stekao sam utisak da je istinska Srpkinja koja je pokušavala da se bori protiv otrovnih i gramzivih buvašvaba na Titovom dvoru, i rođena, prava gospođa iz Srpske Krajine.
Preporuke:
71
32
3
nedelja, 20 oktobar 2013 13:27
Milutin
Jovanka nikome nije smetala, niti se nametala, bila je borac!
Spokoj joj duši.
Preporuke:
79
5
4
nedelja, 20 oktobar 2013 13:29
Din
Neka joj je laka crna zemlja,
Nadamo se da je ostavila negdje posljednju ispovjest o zivotu sa Titom, I svim zavrzlamama oko vlasti x-Jugoslavije, ako nije uzalut je zivela.
Preporuke:
54
11
5
nedelja, 20 oktobar 2013 13:31
Žalosna sova
Sada će početi borba hoće li se otvarati ona grobnica u Kući cveća kako bi je sahranili tamo.
Preporuke:
39
2
6
nedelja, 20 oktobar 2013 13:32
Drinko Končarević
Da, bila je žena ali prema njoj kao takvoj, neki su se poneli krajnje neljudski. I njih je nadživela, njihovo zlo pobedila svojoim dostojanstvom ...
Preporuke:
73
6
7
nedelja, 20 oktobar 2013 13:35
Miloš Marić
Slava joj! Bila je dobra srpkinja.
Preporuke:
44
42
8
nedelja, 20 oktobar 2013 13:49
siniša
Pokoj Ti duši draga Jovanka!
Učinila si sve što si mogla da Jugoslavija bode bolja zemlja i bila je bolja u onoj meri u kojoj si se Ti pitala ili mogla da utičeš, a u onoj meri u kojoj nisi mogla da utičeš i u kojoj si bila sprečena i Ti si platila skupu cenu, baš kao i Jugoslavija. Jugoslavija je nestala, a Ti si bez ikakve krivice izgubila svoju slobodu i robijala u kućnom pritvoru tolike godine. Krivci i za Tebe i Jugoslaviju su isti i kako stoje stvari ovozemaljska pravda ih neće stići.
Preporuke:
52
21
9
nedelja, 20 oktobar 2013 14:07
aleksandar
A kome ce sad toma grobar predati onaj Jovankin zlatni nakit.Verovatno svojoj dragog dragi(mada ga je vec predao). A zlatne poluge nisu ni pripadale Jovanki,one su sad tomine. Jovanki neka je laka zemlja,namucila se zena i bila jako zapostavljena posle Titove smrti. Da nije bilo malo volje onog novopazarca rasima,ni krov nad glavom nebi bio popravljen,prokisnjavalo je godinama.Ali je zato kraljevska loza dobila svoju"zasluzenu" apanazu, i sve im je dato iz buedzeta a na stetu srpskog naroda. Ali i oni se medjusobno ne trpe,napadaju se, cije je kome pripalo od zaostavstine.A zlatne poluge su odavno 1940 g.prebacene iz srpske banke u trezore engleske. I tada je izvrsena velika pljacka Srbije, nesto je Tito ostavio u svom sefu.ali toma grobar nasao kljuc od sefa i sad su zlatne poluge njegove,a Jovankin nakit ide dragici,skolena na koleno.
Preporuke:
38
27
10
nedelja, 20 oktobar 2013 14:08
Sinisa Bogdanovic
'Ajde neka mi neko objasni razliku izmedju JBB i sponzorusa sa splavova? Jedino u tezini "kapitalca" kojeg ulovi. I dosta toga loseg mislim o njoj, ali to sada nije tema, slava joj i pokoj dusi! P.S. A od sutra hijene krecu na njenu imovinu! Ima li ovde Srba? Ima li ljudskosti medju nama?
Preporuke:
37
63
11
nedelja, 20 oktobar 2013 14:24
Srpkinja
SPOKOJ i MIR, i HVALA za borbu koju si vodila za moj srpski narod !!!
Preporuke:
35
27
12
nedelja, 20 oktobar 2013 15:03
Hadži-Đera
idemo dalje.
Pozdravi muža tamo!
Preporuke:
29
40
13
nedelja, 20 oktobar 2013 15:19
jugo
jako tuzno
Preporuke:
21
10
14
nedelja, 20 oktobar 2013 15:25
Mare
Banite na šifrovane sajtove da vidite tiotoiste i Jugoslovene kako plaču. Ona je iz 6.Ličke,iz ekipa koja je palila pravoslavne crkve. Sahranite je u Hrvatskoj.
Preporuke:
41
40
15
nedelja, 20 oktobar 2013 15:56
SKY
@Sinisa Bogdanovic
Paz` da ti neko ne objasni...
A i da ti objasni da li bi ti to shvatio!?
Preporuke:
22
5
16
nedelja, 20 oktobar 2013 15:59
Jasna*@Sinisa Bogdanovic
Evo razlike: Jovanka je bila borac protiv okupatora ,jos kao maloletna devojka ,otisla u borbu protiv Nemaca,splavaruse i sponzoruse se bore samo za imanje.
Preporuke:
49
14
17
nedelja, 20 oktobar 2013 17:11
neka počiva u miru!
Izuzetan primer dostojanstva rasne, prvoklasne Srpkinje koja je živela kraljevski a onda stoički podnosila višedecenijsku osvetu bednih Titovih ulizica i ideoloških naslednika (od socijalista preko nacionalista do tzv. demokrata, svi isti, gramzivi, neznalice i surovi) .
Preporuke:
37
12
18
nedelja, 20 oktobar 2013 17:43
Marko Gay
Srbija i Jugoslavija su jos pre nemacke okupacije bile okupirane, jer je "jugoslovenskom vojskom" 5. aprila 1941-e komandovala britanska vlada.
Neke istine su nazalost mucne: od 1941-e do 1945-e nema pozitivnih likova na vasim prostorima, jer se svi bore za stranu kontrolu nad Balkanom, iako obicni borci cesto toga nisu ni bili svesni (ali zato rukovodstva jesu).
Preporuke:
23
22
19
nedelja, 20 oktobar 2013 17:50
zvonko
na rts pominju da će je sahraniti negde pored onog srpskog krvnika i ratnog zločinca toliko o oslobađanju srbije od komunizma
Preporuke:
37
30
20
nedelja, 20 oktobar 2013 18:28
Nebojša
Dragi moji
Evo kako danas stvari stoje, drugarica Jovanka ( Budisavljević) Broz nadživela je svoga intimusa.
Na današnji dan 1944 god. trupe Crvene armije su ušle u naš Prestoni grad i tako pomogle Brozu da uspostavi svoj komunistički poredak u zemlji.
A tih dana drugarica Jovanka imala je 19 godina i bila je spremna da izvrši svako naređenje svog vrhovnog komandanta.
No tada je Broz naređenja izdavao preko lične sekretarice, drugarice Zdenke.
Godine 1946. drugarica Zdenka, je smrtno pobolela i na zahtev svog intimusa biva ukopana u tek osvojenom domu tj. pored njihovog radnog kabineta, baš tu nadomak današnjeg USA utvrđenja.
Dakle, nakon drugarice Zdenke, dolazi drugarica Jovanka.
Danas kada neki tvrde da je drugarica Jovanka Srpkinja, ja bih molio da se ne zaboravi i drugarica Zdenka.
A istorijska činjenica je ta, da su ova dva ženska srca, bila samo zagledana u jednu veliku pegavu Habzuršku .......
Preporuke:
44
18
21
nedelja, 20 oktobar 2013 19:07
ludilo
evo ponovicu se na totalno drugu temu. ko tu moze biti pametan,na ovim nasim prostorima svaka mu cast.
Preporuke:
9
3
22
nedelja, 20 oktobar 2013 19:18
Peter RV
Kucu Cvijeca prebacit u Kumrovac (bezplatno) i sahranit Jovanku tamo pored njenog Marsala.
Preporuke:
30
21
23
nedelja, 20 oktobar 2013 19:35
Rđosav
Kakva sramota, ovi maliciozni komentari...
Svi ćemo tom stazom, drugarice Joko.
Preporuke:
23
12
24
nedelja, 20 oktobar 2013 19:36
Panta
Još bih jednom da ponovim ono što sam pisao nekoliko puta, a samo iz razloga da je ponavljanje majka znanja.
Naime, rekao sam:
- Tito je pred smrt rekao Amerikancima da je toliko uništio Srbe da se neće oporaviti 80 godina posle njegove smrti,
- Tito, uopšte, nije sahranjen u tzv. Kuću cveća. On je vatikanski svetac i sahranjen je u Vatikanu. Zato je i lečen u Ljubljani, a ne na VMA. Telo u vatikan, podmetačina u Beograd. U tzv. Kući cveća se nalazi samo "totem za Srbe", bez bilo kakvog simbola. Taj totem je toliko težak, da kaže Rasim, da ga je nemoguće pomeriti pa će iz toga razloga Jovanku sahraniti u susednu prostoriju.
Samo još jedno pitanje:
Da li su Srbi normalni, ili baš sve moraju da uče kao magarci?
Ipak, neka je laka crna zemlja Srpkinji Jovanki koju je iz političkog života eliminisao Stane Dolanc, desna Titova ruka i član Hitlerjugenda (piše u današnjim "Novostima").
Preporuke:
40
13
25
nedelja, 20 oktobar 2013 19:56
Marks
Neka joj je laka crna zemlja i spokoj duši.ZA ŽIVOTA JE ZASLUŽILA BOLjI TRETMAN,ali to je već druga priča koja samo govori o nama.
Preporuke:
25
6
26
nedelja, 20 oktobar 2013 20:05
roadrunner
Ovde se slavi jedna (ona nepunih 19 a Broz 52!, i to još imao tad ženu..) samo zato što se baš dobro udala za ihaa starijeg matorca budžu!
Dok su neke prave heroine koje se se stvarno borile, ranjavane, ostale invalidi ( a ne uvaljene da budu sekretarice), ali nisu bile kao ona, crkle negde a da to nije bila vest ni u lokalnim novinama.
To je totalno poremećen sistem vrednosti! Znači slavimo je što se dobro udala, alal vera
Preporuke:
23
20
27
nedelja, 20 oktobar 2013 20:06
roadrunner
Ovde se slavi jedna ultra sponzoruša svoga vremena(ona nepunih 19 a Broz 52!,i to još imao tad ženu..) samo zato što se baš dobro udala za ihaa starijeg matorca budžu!
Dok su neke prave heroine koje se se stvarno borile, ranjavane, ostale invalidi ( a ne uvaljene da budu sekretarice jer je gazda voleo big bubbies), ali nisu bile sponzoruše crkle negde a da to nije bila vest ni u lokalnim novinama.
To je totalno poremećen sistem vrednosti! Znači slavimo sponzorušu što se dobro udala, alal vera, paza nju su Karleuše i čuda, mala maca
Preporuke:
13
23
28
nedelja, 20 oktobar 2013 20:06
hm
@Peter RV
Naučiti srpski, po mogućnosti besplatno, pa se onda baviti grobarskim poslom!
Preporuke:
4
21
29
nedelja, 20 oktobar 2013 20:08
Aksa
Od kada postoji srpska država oni koji su u njoj umirali sahranjivali su se u grobljima, u kriptama hramova, kraj puteva-tamo gde su umirali,a u nekim krajevima dugo godina je postojao običaj da se umrli sahranjuju u svojim dvorištima!
Ali u tuđim dvorištima sahranjivanje je ustanovljeno posle 1945.godine!
Prvo je sahranjena Davorjanka Paunović u dvorištu kraljevskog dvora na Dedinju, zatim onaj koji je nju sahranio sahranjen je 1980.godine u bašti vile inženjera Acovića, tzv.Kuća Cveća, (Slobodan Milošević sahranjen je u porodičnoj kući svoje žene jer su oni koji su tada vladali hteli da mu ospore i pravo na grob), sada Jovanku sahranjuju takođe u tuđem dvorištu...
PA DOKLE VIŠE...
Preporuke:
34
4
30
nedelja, 20 oktobar 2013 20:44
Putinist
Američki tip demokratije i lažni moral su nametnuli prevelik značaj i ulogu supružnika političkog lidera. Svi oni koji su puštali supružnika da im suflira i komanduje iz senke su loše politički završili. Eto vam Vuka, Slobe, ... Pa čak je i Šešelj zbog opravdane paranoje napravio tu grešku.Siguran sam da je Jovanka od Tita doživela nepravdu kao supruga, ali samim tim što se udala za njega je sebe politički eliminisala. I zašto političar da živi lažni život? Svi znamo a i npr. Eva Ras se hvalila time, da je Tito imao ljubavnice. Druga strana medalje je odnos države prema svojim državnicima i njihovim porodicama. Atomska porodica predsednika bi morala biti zbrinuta i zaštićena. Ali mi živimo u zemlji koja ih izručuje okupatoru. I zašto su Jovanka ili Ružica važnije od Mire?
Preporuke:
15
5
31
nedelja, 20 oktobar 2013 21:05
Brane2
@Siniša Bogdanović:
'Ajde neka mi neko objasni razliku izmedju JBB i sponzorusa sa splavova?
Pa kad neće niko, ajde da vam objasnim ja.
Te sponzoruše:
-nisu prošle kroz mučne četiri godine ratovanja i ko zna koliko godina političkog delovanja pre toga.
- nisu poznate po nekom drugom delu, osim rentanju vagine.
- načelno same ne bi mogle ili im se ne bi isplatilo da se trude do solidne pozicije na nespolni način.
- sponzoruši je jedina briga zadovoljavanje njenih interesa i interesa njene dece. Što više, to bolje.
- sponzoruša ne "talasa", osim kad to odgovara njenim primarnim interesima.
U svim tim ( i ne samo tim) elementima je razlika kao noć i dan. I bez Tita bi Jovanka sigurno zauzela vidljivo mesto u redovima KP.
Vaša poređenja su plitka.
Preporuke:
23
8
32
nedelja, 20 oktobar 2013 21:14
Rđosav
roadrunner:
Ovde se slavi jedna (ona nepunih 19 a Broz 52!, i to još imao tad ženu..)
Opusti se, dečače - za vladare i velmože ne važe obični aršini. Uporedi: Kralj Milutin (46 god.) i Simonida (7), Hajduk Veljko ( preko 40, žena i odrasla deca) i Čučuk Stana (15), Drug Maršal (60) i Jovanka (28.)
A tek biznismeni i estradne zvezde: Milena Kitić (1968) - Milan Panić (1929), Maja Sabljić (1960) i Đorđe Zečević (neće da kaže godine!)
Preporuke:
17
5
33
nedelja, 20 oktobar 2013 21:17
c_l
Hocemo li ikad saznati ko je bio Lazni Car Josip Broz?
Preporuke:
21
12
34
nedelja, 20 oktobar 2013 21:28
Brane2
@roadrunner:
Ovde se slavi jedna (ona nepunih 19 a Broz 52!, i to još imao tad ženu..) samo zato što se baš dobro udala za ihaa starijeg matorca budžu!
Ma nije valjda. Kakve veze ima starost s tim ?
Po vama u njemu nije mogla da vidi neku ljudsku veličinu nego je motiv bio materialno blagostanje ?
Pa ako je to bio motiv, što je onda "pravila probleme" čak i po cenu vlastitih osnovnih prava ?
I ako ćemo o tom "životu na visokoj nozi", gde je to bilo ? Koliko se zna, uvek je radila, brinula se, organizovala itd itd.
Šta joj je od toga ostalo ? Šta je to materialno ikad bilo njeno i šta od toga je tako nečuveno u poređenju sa suprugama drugih današnjih zvaničnika ?
Preporuke:
17
4
35
nedelja, 20 oktobar 2013 21:32
perkins
Laka joj crna zemlja i spokoj dusi!
Sve godine uzivanja su nemerljive prema godinama patnje,za mnoge je njena krivica velika jer je bila zena mason bravara,gledajuci realno kolika je bila njena moc u donosenju politickih odluka i naredbi?,nikakva,ravna nuli,da je Jovanka imala kapacitet za velika dela nikada nebi dosla u blizinu mason bravara,koliko je ona kumovala nasoj nesreci u SFRJ?,u odnosu na leku rankovica,krcuna,dilasa,stambolica i ostale srpske poltrone, jako malo.,koliko je srba bravarovih generala i vernih sekretara odgovaralo za svoja nedela prema SRBIMA?,niti jedan,100 hiljada ispraca leku,taj je SRBIMA zivot zagorcao,lekin naslednik po liku,delu i funkciji zeli njegovu rehabilitaciju,jer svaka ptica svome jatu leti,za razliku od Jovanke leka je isao gde je hteo,u svoj dubrovnik,ona nije smela van Beograda,pored tolikih leka,krcuna,jovana,milovana,pera,Jovanka je bezgresna,ako joj oprostimo sta je udova mason bravara kojeg su srpski kadrovi uzdigli na nivo faraona!
Preporuke:
15
3
36
nedelja, 20 oktobar 2013 21:51
Svetislav Kostić
Vijest me vrati u najraniju mladost. Iako u 2. Svj. ratu najmlađi borac Čete za vezu 4. krajiške divizije, već 3 godine od 2. Svj. rata mutirao u oponenta komunističkom režimu.
Naočigled svjetskog i domaćeg zla u Srbiji, ne mogu sebi oprostiti što nisam predvidio da se u bližoj budućnosti suočavamo sa zlom kakvo nadmašuje nacističko, koje u poređenju sa ovim današnjim trajalo svega nekoliko godina.
U to današnje zlo, ubrajam poslije briselskog i vašingtonskog zla, ovo zlo u Srbiji koje dolaskom na vlast zapadnog podmuklog ološa nema svog premca.
Osjećam se privilegovan što rođen u vremenu u kojem prevalivši 80-tu od najranije mladosti do duboke starosti na vlastitom primjeru doživio sve epohe od kojih samo kraljevina Jugoslavija i Socijalistička SFR Jugoslavija bili raj u poređenju sa Srbijom u rukama nemilosrdnih izdajica.
Dirljivo saučešće prema udovici Josipa Broza ostaje dirljiva faza možda poslednja u Srbiji pod vlašću sluganskih zapadnih eksponenata.
Preporuke:
23
5
37
nedelja, 20 oktobar 2013 22:08
Jovan Anastasijević
Plan za njeno sahranjivanje u onoj kući cvećke je lukavo smišljena i pokvarena Dačićeva intriga sa ciljem da se doda još jedna cvećka i smesti u tu bespravnu grobnicu, i tako ta - sada kuća dve cvećke, ustali na tom mestu - umesto da bude uklonjena i sadržaj prenet na neko (bilo koje) regularno groblje!
Preporuke:
14
7
38
nedelja, 20 oktobar 2013 22:12
kaca
Mnogo smo se ogresili o Jovanku .Neka počiva u miru !
Preporuke:
15
1
39
nedelja, 20 oktobar 2013 22:21
kvisko
Srpska krv je na rukama te žene, zato je ćutala sve ove godine.
Preporuke:
9
19
40
nedelja, 20 oktobar 2013 22:58
Istoricar
Kako Srbi vole tuzne i tragicne dogadjaje onda se moze ocekivati mnogo komentara. Najcrnje od svega, neki mediji u Srbiji prenose izjave hrvatskih medija. Srbi su izgleda iskompleksiran narod i uvek im je bitno sta misle i kazu Hrvati. Bivsi predsednik Tadic a i sadasnj Nikolic furaju u istom fazonu. Koja blamaza? Sto se tice Tita, ja ne znam sta da kazem. Kad je on vladao u svetu se lepo zivelo tako da je neozbiljno uporedjivati period pre Tita i posle Tita. Jedina njegova zasluga je sto nije doveo Ruse u Srbiju. Da su oni bili u Srbiji sigurno bi umesto Golog Otoka imali Gulag za Srbe. Tito je bar sprecio da izgine bar milion Srba i zbog toga ga treba slaviti i hvaliti.
Preporuke:
7
11
41
nedelja, 20 oktobar 2013 23:06
Katarina Krstic
@Aksa
Eh,zaboravili ste. Pocelo je tako sto su odmah po ratu nesrecnog Dimitrija Tucovica iskopali iz groba na Topciderskom groblju i stavili da pociva nasred Slavije, ispod spomenika.
Mozda cemo poceti da se oporavljamo kad pocnemo da postujemo zakone, pa i onaj o grobljima i sahranjivanju, i sve te pokojne uz najvise pocasti sahranimo tamo gde je za to mesto.
Pocevsi od tudjom voljom, nehricanski i tako jugo-komunisticki spaljenog Nikole Tesle, cija urna, o blama, pociva na polici u Muzeju.
Brozovoj udovici Jovanki laka zemlja i Bog da joj dusu prosti, bese krsteno celjade, nadam se da je pamtila.
Preporuke:
16
1
42
nedelja, 20 oktobar 2013 23:08
Turas
Kultura nalaže,o mrtvima sve najbolje. Neka joj je laka zemlja .Gospoda slovenčeki i rvati mogli bi ,što je simptomatično za siću,više respekta od svih da danas pokažu prema pokojnici čoveka bez koga (ili da je Ranković tako hteo) ne bi imali države, već bi ostali - po Krleži-nemački sobari i konjušari. Što gledajući sa praktičnog aspekta, danas to i jesu ulaskom u EU. Što mi Srbi i danas nosimo ove dripce na svojim grbačama to je naše "briljantne"vlade glupost i naravno stara srbska bolest- izdaja .
Preporuke:
15
1
43
nedelja, 20 oktobar 2013 23:08
Beli Orao
Onog trenutka kad se setila da je Srpkinja ()Lika da bude pokrajine oduvali su je samo tako zajedno sa đokom Jovanićem i ostalim srbskim generalima.
U svakom slučaju neka joj je laka zemlja.
Preporuke:
13
2
44
nedelja, 20 oktobar 2013 23:21
DŠ
Hrpa besmislica!
Broz je odabrao Ljubljanu jer su ondje radili najbolji stručnjaci.
Na VMA-u su liječnici više mislili na činove nego na svoje zvanje!
-
Panta
Još bih jednom da ponovim ono što sam pisao nekoliko puta, a samo iz razloga da je ponavljanje majka znanja.
Naime, rekao sam:
- Tito je pred smrt rekao Amerikancima da je toliko uništio Srbe da se neće oporaviti 80 godina posle njegove smrti,
- Tito, uopšte, nije sahranjen u tzv. Kuću cveća. On je vatikanski svetac i sahranjen je u Vatikanu. Zato je i lečen u Ljubljani, a ne na VMA. Telo u vatikan, podmetačina u Beograd. U tzv. Kući cveća se nalazi samo "totem za Srbe", bez bilo kakvog simbola. Taj totem je toliko težak, da kaže Rasim, da ga je nemoguće pomeriti pa će iz toga razloga Jovanku sahraniti u susednu prostoriju.
Preporuke:
6
11
45
ponedeljak, 21 oktobar 2013 00:04
Beograđanin
Moćnici su se mnogo ogrešili o ovu ženu. Slava joj.
Preporuke:
13
2
46
ponedeljak, 21 oktobar 2013 01:04
Svetislav Kostić
@ Panta! Takvih ignoranata kao ti, kada smo već kod teme, takođe masa kolabolatera, plus izdajica svoje otadžbine Srbije, može samo toj sa takvim srpskim antisrbima jadnoj Srbiji da se dogodi i u svim kriznim vremenima događa.
Preporuke:
5
1
47
ponedeljak, 21 oktobar 2013 03:22
Zoran S.
Jedini način da se javnost razuveri u verovanju da JB Tito i nije sahranjen u mauzoleju na Dedinju jeste da se sada podigne ploča s grobnice pred kamerama. Ako je tamo, sahraniti i Jovanku pored muža.
Preporuke:
5
2
48
ponedeljak, 21 oktobar 2013 03:45
Brane, Italija
Ja sam cuo da je ovo nacionalisticki sajt, a sada kad vidim kako cvile komunisti zbog jedne koja se nauzivala i nazivela dok joj je muz unistavao Srbiju shvatam da je vojvoda Djujic bio potpuno u pravu kad je rekao da su najveci neprijatelji srpstva Jugosloveni - srpski odrodi !
Zanimljivo je i kako onaj komunista Dacic vaskrsava i sminka i ostalu komunisticku zocincad poput Rankovica, Krcuna i dr. Zar je moguce da neko moze poverovati da su te stetocine bili dobri Srbi ? Braco eno onog srpskog krvnika Broza kako pociva u cvecu, a Drazi se ni grob ne zna. Pa jer nam to nije opomena ?
Preporuke:
12
6
49
ponedeljak, 21 oktobar 2013 06:36
Svetislav Kostić
Rđosae Tvoj oponent S. kostić skida pred tobom kapu jer i tebi upale u oči mase pakosnih komentara i njihovim autorima dao si na znanje da su svojim, kako ti adekvatno primjeti, malicioznim komentarima prezentovali sebe u rđavom svjetlu, a ne čestitu pokojnu ličku Srpkinju Jovanku koja ustala u odbranu svojih sunarodnjaka od ustaških koljača.
Naočugled mase zlobnih i klevetnički napisa, počinjem da se pitam, da li je moguće da svoju srpsku nacionalnost moram da djelim sa zlobnim ljudima?
Preporuke:
7
4
50
ponedeljak, 21 oktobar 2013 06:51
Sinisa Bogdanovic
@SKY - mozda je to bas problem jer pametni lepo pitaju a ovi drugi (sa manjkom argumenata a viskom samopouzdanja) "su suvise zauzeti da glupima objasnjavaju". Hvala na Vasem odgovoru, govori mnogo vise o Vama nego o temi clanka.
Preporuke:
0
0
51
ponedeljak, 21 oktobar 2013 07:17
Sinisa Bogdanovic
@Jasna - Biografija J.B.B. je puna "praznina" (da se tako izrazim), ne mozda koliko i kod samog J.B.T. ali delovi su precutani, delovi "frizirani" a sve je to posle dosta zamaskirano stilom i drzanjem (koje ruku na srce, stvarno jeste bilo gospodsko u poredjenju sa sadasnjim prvim damama). Ali iskreno, sudim samo po cinjenicama a ne po subjektivnoj pojavi (sto i ostalima toplo preporucujem). Da se vratim na temu, ona je stupila u borbu protiv okupatora (verujem da jeste) i to je za svaku pohvalu. Ali isto tako, pre nego je postala zena J.B.T. bila je na "doskolovavanju za prvu damu" u SSSR-u, a nekako sticem utisak da je tu bila presudna obecana pozicija a ne emocije (mozda gresim, "ali ja sam takvog dojma", styo bi rekla Dj.B.). I sve vreme lagodnog zivota (bar on sto smo gledali na slikama) sa nekim ko je 30 godina stariji. Da li biste Vi pristali na to?
Preporuke:
5
3
52
ponedeljak, 21 oktobar 2013 09:10
Nena
Samo jedno pitanje za one koji tematiku života i dela J.Broz poznaju bolje od mene, pošto sam rođena ,,posle Tita", šta je konkretno ta žena uradila za ovaj narod i ovu zemlju?Pri tome nisam zajedljiva, već me zaista interesuje. Sudeći po nekim feljtonima koje sam čitala i napisima u štampi, Jovanka nije bila ni Bog zna kakva Srpkinja, osim po tome što je uživala nepodeljenu mržnju hrvatskog i slovenačkog kadra u vrhu vlasti, niti je nešto značajno učinila za svoj narod dok je bla moćna a sve u vreme potpunog urušavanja srpskog nacionalnog bića i u fizičkom i u duhovnom pogledu.Svaka čast za učešće u ratu, pitanje je koliko ju je kasnije u životu vodila sujeta, želja za vlašću a koliko istinska sposobnosz i političko znanje.Zato mi nije jasna ova i ovolika opšđta obuzetost njenim krajem.To što je neko bio žrtva političkih progona ne čini ga automatski dobrim Srbinom i vrednim čovekom, primer je, koliko znam i Ranković i Krcun i Đilas pa i ova žena, Bog da joj dušu prosti.
Preporuke:
13
4
53
ponedeljak, 21 oktobar 2013 09:44
Jole
Jovanka je Ličanka iz Pećana kojoj su pokatoličeni Srbi tzv.Ustaše zaklale 17 članova porodice na kućnom pragu. Jovanka je udata za katoličkog jezuitu i krvnika koji je pod komandom Vatikana poubijeo 3 mil. Srba u 2. klanju. Držana 33 god u kućnom zatvoru, a da se niko nije zapitao zašto?! Zato da nebi iznela istinu o Titu!
Preporuke:
4
4
54
ponedeljak, 21 oktobar 2013 09:55
teletabis
Interesantni komentari za jednu pokojnicu koja kao da je bila za života nekakav slikar, postala slavna posle smrti.
Čemu toliko interesovanje sada, gde ono beše od 80-e do danas. Niko se ne pita kako može u jednoj zemlji neko da živi tolike decenije u kućnom pritvoru, bez prava glasa i svega ostalog što je normalno za svkog građanina. Ovo je doživela u više sistema vlasti i u više država, tako da opravdanje za postupak prema njoj nema opravdanja. Kako je ona nosilac višeg vojnog čina u penziji postavlja se pitanje zašto nije bila lečena na VMA? Ne želim da sumnjam u lekare KBC, već sam taj čin pokazuje da smo do kraja gazili svako njeno pravo čoveka.
Nije stvar u tome što je ona bila žena Tita, stvar je u tome što mi, kao narod ne cenimo ništa, pa setite se samo sahrane Miloševića a pogledajte kako je sahranjen Jelcin. I samo to će pokazati kakva smo mi rđa od naroda. Sada je Jovanka na redu. Hajde da izvedemo još jednu predstavu, nemojmo da izneverimo sebe.
Preporuke:
6
1
55
ponedeljak, 21 oktobar 2013 09:58
Panta
Druže Svetislave,
žao mi je što sam svojim komentarom povredio Vaš komunistički patriotizam o čijim rezultatima ne bih da pišem. Ja sam "ignorant" jer, po Vašem mišljenju, ne umem široko da obuhvativ "velika dela komunista" po stanje srpskog naroda i njegove države. Juče vam je, druže, izašlo u "Novostima" da Jovanka kaže da je Stane Dolac (desna Titova ruka) bio član Hitlerjugenda. A drug Tito je lično podržao izbor naciste Kurta Valdhajma u UN. Pa ko je u stvari onda bio fašista: četnici ili partizani, ili i jedni i drugi, kao i ovi danas? Ali,po Vama, ispadoh ja kolaboracionista, jer koristim činjenice da bih otvorio logične misli kod nekih ljudi.
Pogledajte argumente ovog DŠ za lečenje Tita u Ljubljani. Takvi argumenti mogu proći samo kod dobrog komuniste. Suština Titovog lečenja kod "stručnjaka" u Ljubljani, kojima je Tito umro, je čista politička igra agenturnih mreža. Nemojte mene da okrivljujte što oni poput DŠ ne mogu, ili ne žele, nešto, što je očigledno, da shvate.
Preporuke:
5
4
56
ponedeljak, 21 oktobar 2013 10:34
Rđosav
Svetislav Kostić:Rđosae Tvoj oponent S. kostić skida pred tobom kapu jer i tebi upale u oči mase pakosnih komentara i njihovim autorima dao si na znanje da su svojim, kako ti adekvatno primjeti, malicioznim komentarima prezentovali sebe u rđavom svjetlu,,,,Hvala lepo, Druže Oponentu, Vaš kompliment mi čini čast - gledajte da ubuduće budemo na istoj strani, namnožilo se ovih ... do neslućenih količina.
Preporuke:
2
3
57
ponedeljak, 21 oktobar 2013 10:41
Anka Krajina
@ Nena
Potpisujem vaš komentar osim jednog važnog detalja.
Jovanka Broz je bila prevashodno Jugoslovenka a ne samo Srpkinja!
To danas zvuči kao hereza jer se zanemaruje istorijski okvir onog vremena. Danas nisi IN ako ne pljuješ po Jugoslaviji, socijalizmu etc.
Ključno pitanje, koje ste postavili:
koliko ju je kasnije u životu vodila sujeta, želja za vlašću a koliko istinska sposobnost i političko znanje.
dobiće dogovor tek nakon otvaranja svih arhiva i nakon relevantne istorijske analize.
U ovome trenutku je to samo nagađanje i subjektivne ocene savremenika.
Srbi smo po tradiciji skloni preterivanju što dokazuje i ova odluka o njenoj sahrani.
Tito je imao četiri žene. Gde su ostale sahranjene?
Nije ni Nadežda Krupska bila u mauzoleju pored Lenjina, zar ne?!
Srpska posla! Da se otkupe za nepravdu koja joj naneta sad stvaraju od nje sveca! Neukusno.
Preporuke:
4
1
58
ponedeljak, 21 oktobar 2013 10:54
Velizar M @Nena
Nije potrebno neko veliko poznavanje lika i dela JBB kako bi se procenio njen doprinos.
Prvo, Jovanka je jednostavno bila bitan element "meke moći" (soft power)socijalističke Jugoslavije. Ona nije bila političar na funkciji, njena uloga je bila u podršci. Učestvovala je u održavanju Titove harizme jednako kao i u stvaranju i održavanju ugleda Tita i Jugoslavije u svetu.
Drugo, ono malo njenog uticaja u politici ne možemo gledati iz ugla njenog etničkog porekla. Bila je indoktrinirani komunista, partizanka od rane mladosti. Njeni sukobi sa Dolancom i ekipom nisu bili motivisani etničkim (nacionalnim) već pre ideološkim razlozima. Dakle Dolanc i Kardelj su razbijali Jugoslaviju koja je u tom momentu bila jaka i socijalistička. Ona se tome suprotstavljala koliko je bilo u njenoj moći. Tačka. Dolanc, Kardelj pa i Ljubičić (koji je verovatno imao svoje motive) radili su kontra jedne, u tom momentu ipak uspešne Jugoslavije a ona se tome suprotstavljala. Dovoljno.
Preporuke:
11
2
59
ponedeljak, 21 oktobar 2013 11:07
Andro Lutak
Drugarice Jovanka neka Ti je večna slava i hvala!
Preporuke:
6
1
60
ponedeljak, 21 oktobar 2013 11:34
Panta
Jovanka Broz je bila prevashodno Jugoslovenka a ne samo Srpkinja!
Jugoslovenska ideja je hrvatska ideja. Anka i Rđosav su najbolji primeri Srba s hrvatskom idejom. Jugoslovenska akademija znanosti i umetnosti je osnovana u Zagrebu još 1867. godine kada kod Srba nije bilo ni "J" od "jugoslovenstva". Ova hrvatska ideja, koja se najbolje primila kod Srba, je bila pod punom kontrolom cara Franje Josipa, Josipa Juraja Štrosmajera i drugih "ljubitelja Srba", kao glavnih nosilaca te, još jedne "napredne, zapadne ideje". Međutim, šta je to briga Rđosava, Anku, Svetislava i mnoge "projugoslovenske Srbe". A ta Jugoslovenska akademija znanosti i umjetnosti se uvek, u pogodnom trenutku, pretvarala u Hrvatsku akademiju... Pogodni trenuci su npr. NDH Ante Pavelića i država Franje Tuđmana. To, što navedena lica o ovim stvarima nemaju pojma kriv je "kvisling" Panta.
"Zaostali velikosrbin" Nikola Tesla je uvek isticao da je Srbin i divio se onima koje ovi danas smatraju teroristima.
Preporuke:
7
4
61
ponedeljak, 21 oktobar 2013 11:41
Nena
Hvala vam na pojašnjavanju uloge i dela pokojne gospođe Broz, sve mi zaista zvuči logično i tačno, samo što se meni uvek činilo da je ideja jugoslovenstva bila kao potpisdana smrtna kazna mom narodu, da se zbog te utopije u velikoj meri rastopio njegov nacionalni duh i da i danas lutamo kao guske u magli, od ideje do ideje, nikada jedinstveni i nikada pomireni. Naprosto, a možda i grešim, po svemu što sam čula i pročitala, J.Broz meni izgleda kao ambiciozna, seljački lukava žena,da je precenila vlastite snage i zato postala žrtva, Naravno da niko ne bi trebalo da bude tako obespravljen ali ovolika halabuka, meni to nije jasno. Ja zaista mislim da je žena zaslužila dostojanstvenu sahranu ali stepen njenog činjenja i doprinosa ovom narodu je meni sporan. Po meni, mnogo veće zasluge imaju majke čiji su sinovi dali živote za ovaj narod, ili žene koje su rodile petoro šestoro dece, pa jedva preživljavaju i bore se kao vučice, ili one koje su ostajale same sa decom dok je muž bio na Golom otoku.
Preporuke:
6
0
62
ponedeljak, 21 oktobar 2013 11:47
Nena
...nije mi jasno čemu direktni prenosi sednica, preuveličavanje njene uloge u svim zbivanjima oko tog vremena. Kao da se može ispraviti ta nepravda prema njoj prevelikom bukom i brigom oko njene sahrane.Za mene je, mada opet naglašavam da nisam savremenik tih zbivanja, Jovanka Broz paradigma srpskog usuda. Ustaše sve pobile a ona onda postala velika Jugoslovenka, komunistkinja, obožavala jednog Hrvata(navodno), gledala šta se radi od naroda iz kojeg je potekla i ćutala. Da sam negde pročitala da je, recimo, barem tražila autionomiju za svoju Liku i Kordun, užasna stratišta njenog roda, pa da i kažem, bravo! ovako, tužno mi je i to što su joj radili ali i ova neumerena strka oko njene smrti.
Preporuke:
4
2
63
ponedeljak, 21 oktobar 2013 11:48
Jasna Simonović
Panta...Mi, običan narod što kažu, ne možemo znati da li su tačne sumnje da drug Tito nije sahranjen u Kući Cveća...
Lično ne verujem da bi, ako ne ljudi koji to znaju, a ono Vatikan dozvolio takav "blam, da ne kažem greh, pred Bogom da drugarica gdja Jovanka ne bude sahranjena prema svojoj poslednjoj želji: pored svog supruga...
Meni je drago što je gdja Jovanka doživela da se "vrati narodu" koji joj je dao ruku u poslednjem času da "ode" u miru....
Neka mir zavlada u istini....
Preporuke:
2
0
64
ponedeljak, 21 oktobar 2013 12:16
mali perica
Nesto mi se malo cini da ona bese obicna lutka.
Hrvoju je trebala srpkinja za zenidbu i odabrali su nju. Majora udbe bese, pa jos bez kuceta i maceta da ne sme da pisne i eto kandidata za pokazivanje. Sve preko je ona umislila pa su je stavili na hladno - u orman.
Preporuke:
3
2
65
ponedeljak, 21 oktobar 2013 12:28
Velizar M @Nena
Jugoslovenstvo je ideja koja se morala pojaviti u nekom momentu kao odgovor na potrebu grupe malih srodnih naroda da pariraju velikima u okruženju. Međutim ni Kralj Aleksandar Karađorđević ni Josip Broz nisu mogli (ili hteli ili šta već) da tu ideju realizuju, svaki na svoj način. Ideja je propala i istorija će dati svoj sud o njoj. Mi o tome možemo diskutovati ali mislim da ne treba to da radimo na ovoj temi. Jer još jedan razlog postoji za ovu "halabuku" kako rekoste. Jovanka je bila jedan od simbola jednog vremena. Umesto da obrazlažem zamoliću moderatora da dozvoli par linkova (komentari nekog splićanina) na ovu temu ali na sajtu b92. (!):
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=767556#k10877197
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=767556#k10877748
Mislim da je napisano lepo i pošteno i da objašnjava ovu "halabuku".
Preporuke:
2
4
66
ponedeljak, 21 oktobar 2013 12:33
Panta
Poštovana Jasna,
"običan narod" ne mora biti "operisan" od logike. Jovanka je izrazila želju da bude sahranjena pored Tita, kao svaka supruga na srpskom groblju. Međutim, "može pored Tita", ali u drugu prostoriju. Na što Vama ovo objašnjenje liči? Da li se kod Vas javlja imalo sumnje u "čudne rabote"? Da ne govorim o snazi "objašnjenja" zvaničnika da je kamen na Titovom grobu pretežak, pa se ne može pomerati. O nadgrobnom spomeniku i njegovoj simbolici je izlišno bilo šta reći.
Koliko vidim i za Vas sintaksa "pored svoga supruga" može značiti i u drugoj sobi. Za mene,navedena sintaksa, treba da ima značenje baš isto kao kada se sahranjuje neka druga žena "pored svoga supruga", odnosno u porodičnu grobnicu, jedno pored drugog.
I još da dodam za Anku sledeću činjenicu. Program stranke prvog Jugoslovena, Štrosmajera, je bio: „Svi Slaveni (južni) ujedinjeni pod Habzburzima i pod Papom“.
A naslednici iz Hrv.-srp stranke su do poslednjeg dana 1. sv. rata bili protiv Srbije.
Ne izmišljam ništa.
Preporuke:
3
3
67
ponedeljak, 21 oktobar 2013 13:12
Jasna Simonović
Panta, hvala na odgovoru...
Nisam ulazila sa vama u polemiku oko toga da li je Kuća cveća sama po sebi velika Grobnica ili je to samo kameni stameni "totem" odn."Grob" na kome piše TITO i pred kojim se klanjam celoj našoj surovoj prošlosti koja ne dozvoljava da se razumno misli i dođe do istine na jedini pravilni put koji svaka religija propoveda...
Uzgred, ulazila sam samo u "razmatranje" da je drug Tito sahranjen u Vatikanu...
Vaša tvrdnja šta ja mislim zaista ne pije vodu jer sam svoje mišljenje o "drugoj sobi" već dala čim se pojavio predlog u štampi...(Uzgred, ako je vcaša sumnja tačna da Drug Tito nije tu sahranjen, drago mi je što će se Kuća Cveća odušiti Njegovom suprugom...(Možda Ona zaista i ujedini Slovene?-malo crnog humora neće biti naodmet)..
ps Ne zamerite...sumnja nije platforma na kojoj zasnivam svoja razmišljanja....sve najbolje...
Preporuke:
2
0
68
ponedeljak, 21 oktobar 2013 13:13
mika.vrana
Beograd je gore učinio prema Jovanki, nego da je ubio, šta je ubistvo, prema onome što je učinjeno Jovanki, uzeo joj je ono što je nepovratno 30 godina života, besramno izbrisao život, patnjom i ponižavanjem, prezrenjem, njene muke pravednosti, u nastojanju njene veličine da bude pravedna prema onima koji je preziru, i zaista nema većih muka u životu ove Heroine, taj strašni teret,kojeg nije moglada se oslobodi do posljednjeg dana svog života, trebalo je taj teret nositi, trebalo ga je sakrivati, od svih očiju, i uz to još ne okriviti druge ljude,ni Beograd. Kako izaći na kraj sa takvim problemom, to može smo Heroina, koja će naizad naći mir i vratiti dostojanstvo, uz dostojanstvenog čovjeka.
Preporuke:
3
4
69
ponedeljak, 21 oktobar 2013 13:25
Stefan
Ako su pohvalni komentari na racun Brozove udovice zbog onoga,, o pokojniku sve najbolje,, mogu da imam donekle razumevanja. Ako nije to slucaj onda sam razocaran brojem neokomunista koji komentarisu ovu vest. Ova jugoslovenska seljancica koja je vremenom postala drugarica-gospodja Broz nema nikakve veze sa srpskim narodom osim sto joj verovatno negde pise da je rodjena kao Srpkinja. Njene zasluge za Srbiju ne postoje jer je zivela sa covekom koji je u okviru Jugoslavije radio sve protiv Srbije i srpskih interesa.
Preporuke:
4
4
70
ponedeljak, 21 oktobar 2013 13:31
Nena
Ma, gosp. Velizare, razumem ja da je mnogi poštuju iz prostog razloga jer je bila Titova žena i jer je posle njegove smrti trpela. Ali, ne slažem se da zbog toga što je bila ,,simbol" jednog prošlog vremena, koje se završilo u krvi, a koje je nama SRbima ostavilo samo more nesuglasica, nedefinisan nacionalni program i cilj, koje je izrodilo sve naše podele, ili barem većinu njih, ona zaista i zaslužije da bude prva vest u Dnevniku. Meni , ponavljam, nije jasno ŠTA je ona učinila za svoj narod pa da bude ovoliko slavljena, nešto KONKRETNO čime je zaslužila udarne termine, direktne tv prenose sednica, specijalne emisije? Kada ćemo se mi, Srbi, napokon otkačiti od te potonule lađe zvane Titova Jugoslavija i početi da cenimo vlastitu istoriju više. Zašto je ona simbol a veliki Njegoš nije zaslužiuo barem jednu specijalnu emisiju povodom jubileja ili Stefan Nemanja ili Crnjanski. Zašto se ova država klanja njoj a ne i vladici Radetu.Za mene je ona kao ona, samo simbol srpske večite greške.
Preporuke:
4
3
71
ponedeljak, 21 oktobar 2013 13:31
Peter RV
@hm @Peter RV
Hvala na savjetu.
Srpski je lak za naucit. Kad nemas sto da kazes, kazi -'hm', pa ces izgledat inteligentan (bar samome sebe)
Preporuke:
0
2
72
ponedeljak, 21 oktobar 2013 13:32
Anka Krajina
@ Panta
I još da dodam za Anku...
Suočavanje stavova "licem u lice" mogu samo oni, koji imaju argumente. U nedostatku potonjih pribegavaju metodi lateralnih, neumesnih primedbi.
Pročitajte komentare Velizara M. da biste lakše razumeli moju rečenicu o jugoslovenstvu Jovanke Broz.
Pri tom ne smete zaboraviti da je Jovanka Srpkinja iz Like a ne iz Šumadije. Srbi iz Hrvatske se nismo odrekli svog nacionalnog identiteta-srpstva.
Bili smo državotorni narod u Hrvatskoj ali tek nakon 1945!
Jugoslavija je bila jedini način u kojem smo svi Srbi živeli u jednoj državi!
Očigledno vam ove deobe više odgovaraju. Uživajte u njima! Još će potrajati! Još niste stigli do poslednje kruške pod Avalom.
Preporuke:
4
2
73
ponedeljak, 21 oktobar 2013 14:01
Panta
@Jasna
sumnja nije platforma na kojoj zasnivam svoja razmišljanja
Evo nekoliko citata o SUMNjI.
Mi zapravo znamo ako malo znamo. Sa znanjem raste i sumnja. (Gete)
Kad čovek očajava, uvek treba da se nada, a kada se nada, treba da sumnja. (Gustav Flober)
Radikalna sumnja je otac spoznaje (Maks Veber)
Nikada nemojte sumnjati u činjenicu da mala skupina promišljenih i zabrinutih građana može promeniti svet. Zaista, do sada su ga oni jedino i menjali. (Margaret Mid)
Preporuke:
1
2
74
ponedeljak, 21 oktobar 2013 14:32
Panta
Dobro Anka, Vaši komentari su odlični, imaju komunističke neoborive argumente, kao što je ovaj:
Bili smo državotorni narod u Hrvatskoj ali tek nakon 1945!
Da ste iole čitali istoriju znali biste da je položaj Srba Krajišnika bio bolji u Austro-ugarskoj nego u Vašoj Brozovoj Hrvatskoj. Osim toga imate knjige i Krajišnika koji su pisali o položaju Srba u Krajni u vreme komunista (i sami su bili komunisti i prvoborci), pa su brzometno odleteli s funkcije. Šta Vi mislite zašto su svi koji su pomenuli autonomiju Krajine odmah odlazili s političke scene, ali je zato autonimija Kosova i Vojvodine napredovala svetlosnom brzinom?
Pa Mika Tripalo i Savka Dapčević su upravo nastavljači politike Štrosmajerovog "jugslovenstva". Danas je to stranka Vesne Pusić, a raspitajte se o političkoj karijeri njenog oca. Imate Internet, pročitajte nešto Anka, a nemojte samo slušati šta kažu partizani Latinka Perović, Jovo Kapičić i ostareli komunisti s NSPM.
Preporuke:
2
3
75
ponedeljak, 21 oktobar 2013 14:37
Laki
Pokoj njenoj duši.
Svakodnevno pratim NSPM, i nikad nisam zapazio toliko minusa na komentare stalnih komentatora.
Partizani ili Srbi, Četnici ili Srbi, kakvi smo mi to Srbi!
Preporuke:
3
0
76
ponedeljak, 21 oktobar 2013 14:46
Brane2
E da mi je vremenska mašina pa da mogu da vratim Balkan u vreme pre YU a turbosrbima šansu da zažive bez Tita, komunista i ostalih koji su ima tako dugo "pili krv".
Dao bi sve da mogu da ih vidim kako dobijajju tačno to, što tako obilno traže toliko dugo.
Svi drugi su krivi što Pravi Srbin ne razvije sve svoje potenciale i napravi od Srbije Atlantidu.
"Kvalitet" današnjih Srba im ne valja a nekako mi nije jasno, po čemu oni zaključuju, da je pre bio daleko bolji.
Preporuke:
2
4
77
ponedeljak, 21 oktobar 2013 15:14
Rđosav
Svetislav Kostić:
...počinjem da se pitam, da li je moguće da svoju srpsku nacionalnost moram da djelim sa zlobnim ljudima?
To vam je rezultat nasilnog izjednačavanja četništva i partizanije, dragi Svetislave. Prosto: četnici su tražili prst - a otkinuli Vam celu šaku. A sada idu i dalje: `oće da oni budu borci, a partizani - izdajnici?!
Ta dva pokreta se nikako ne mogu izjednačiti. Nudim dva pitanjca, dve štih-probe za pobornike `izjednačavanja`:
- da li ima dokumentovanih slučajeva naoružavanja partizana od strane Nemaca (Bugara, Talijana...) za borbu protiv četnika? - nema. Ima samo kontra-primera: naoružavanja četnika (od strane okupatorskih vojski) za borbu protiv partizana. Tačka.
- da li ima dokumentovanih slučajeva da su partizani zarobili neke četnike pa ih izručili Nemcima (te ovi završili u konc-logorima)? - nema. Ima samo kontra-primera, da su četnici zarobljene partizane izručivali Nemcima. Opet tačka.
Pametnome dosta.
Preporuke:
4
3
78
ponedeljak, 21 oktobar 2013 15:20
Rđosav
Brane2:
E da mi je vremenska mašina pa da mogu da vratim Balkan u vreme pre YU a turbosrbima šansu da zažive bez Tita, komunista i ostalih koji su ima tako dugo "pili krv".
...
Svi drugi su krivi što Pravi Srbin ne razvije sve svoje potenciale i napravi od Srbije Atlantidu.
Tačno. To sve kafanski nacionalisti. Kad ih slušaš u kafani - rek`o bi: čoveče, ovi bi stigli do Beča - ma do Pariza! - s Dražom na čelu, samo da su imali prilike.
No - kad malo zagrebete - to kukavno, zlobno, bezidejno, ... - ma k`o da ih je Koštunica od d. odsek`o. A što se opšte atmosfere na ovom sajtu tiče - ne zaboravite da je osnovan kao sajt članova-i-fanova pomenutog V.K. Kakav idol - takvi i vernici...
Preporuke:
4
4
79
ponedeljak, 21 oktobar 2013 15:27
Brane, Italija
Nažalost mi smo narod definitivno oboleo od jugoslovenstva i komunizma i to trajno. A ni jednom narodu nisu toliko štete naneli komunisti i jugosloveni. Sad su se preobukli u demokrate ili čak i nacionaliste i drže Srbiju koja im je uvek bila na zadnjem mestu kao nekog taoca da bi oni nesmetano mogli da vladaju i bogate se. Zato i drže podalje našu zemlju od Eu i NATO pakta tobože pod nekim smešnim izgovorima, a zapravo oni znaju da je NATO uvek bio efikasan lek za sve komuniste i ostalu diktatorsku gamad. A EU donosi red i zakon u kome ti pljačkaši nemaju šta da traže.
Preporuke:
3
4
80
ponedeljak, 21 oktobar 2013 15:31
Anka Krajina
@ Panta
zašto su svi koji su pomenuli autonomiju Krajine odmah odlazili s političke scene
Prvi se toj ideji 1943. suprotstavio Aleksandar Ranković a odmah ga je podržao Milovan Đilas!
Moša Pijade je za Srbe iz Hrvatske zahtevao posebnu federalnu jedinicu u Jugoslaviji, odvojenu od Hrvatske. Tito je ćutao. (iz Dedijerovog Ratnog dnevnika)
Obrni-okreni, opet se vraćamo Srbima iz Srbije.
Tako su nam uvek pomagali!
Od potpisivanja konkordata sa Vatikanom (Stojadinović)) do podele na Banovine etc.
Nipošto ne smete u tu čorbu trpati status Srba u K.u.K. jer to je tada bila Vojna Krajina pod ingerencijom Beča a ne Hrvatska!
Nije dovoljan internet, gos'n Panto, treba malo i u knjige pogledati!
Jovanki laka zemlja a vi idite malo učite istoriju umesto da meni delite lekcije!
Preporuke:
4
3
81
ponedeljak, 21 oktobar 2013 15:43
"O mrtvima sve nalepse!"
Mi Srbi smo poznati po toj crti uvelicavanja lika i dela pokojnika.Pa jos ako nisu Srbi duplo vise.Gde nam se izgubi realnost nije mi jasno.
Ja sam za realnost i istinu cak i o pokojnicima.
Samo je Bog bezgresan a mi svi imamo svojih mana.Kaze se da iza pokojnika ostaju njegovi potomci i uspomene,kojih ima i dobrih i losih,pa ce nas rodbina,prijatelji i poznanici pamtiti i pominjati po njima.Na svakom pojedincu ostaje da se trudi da ostavi vise lepih nego ruznih povoda za secanje.Ovo nase velicanje lika i dela JB.TITA
je ili licemerno ili isuvise licno i sebicno.Oni koji su mu slepo verovali i ugadjali cak i kad je to bilo upereno protiv njihovog naroda-Srba,kao
Krcun ili Rankovic su to radili iz licnog interesa
a za narod ih bolelo uvo.Obadvojica su dobili po zasluzi.Treba pitati one koji su cekali svoje rodjake zatocene,tucene i ponizavane na Golom otoku.Taj isti Tito ubijao je Srbe u Prvom svetskom ratu jer je ratovao u Austrougarskojvojsci i kako moze biti srpski heroj?
Preporuke:
3
2
82
ponedeljak, 21 oktobar 2013 16:18
Stefan
Rdjosave, kako se predstavljas takva ti je i rec, rdjava. Verovatno se cudis kako tvoji trovacki komentari ovde prolaze bez cenzure. Ovaj sajt jeste utociste za nas nacionalno svesne ali je i bastion demokratije. Neprirodno se osecas u okruzenju koje ima dijametralno suprotnu ideologiju od tvoje i zaista ne znam koja je svrha tvoga pisanja ovde. Samo gubis vreme a kako te ljudi ocenjuju vidis i sam.
Preporuke:
5
2
83
ponedeljak, 21 oktobar 2013 16:31
Peter RV
Svim uvrijedjenim i ozaloscenim drugovima Tita i Jovanke.
Jedini komunista kojega treba slavit kao dokazanog Srbina jeste -Slobodan Milosevic. On je pokazao kako se brani i gine za Srpstvo. Sve ostalo je sljam koji je izplivavo u ovom hohstaplerskom prevarantskom dobu.
Preporuke:
5
8
84
ponedeljak, 21 oktobar 2013 16:32
Rđosav
Stefan:
... a kako te ljudi ocenjuju vidis i sam.
Ič se ti ne sekiraj. Ocenjuju me visokim ocenama, oni najbolji, oni misleći, oni orignalni. Samo me oni i interesuju. Vidiš da sam citiran k`o Konfučije?
A oni drugi, među njima i ti? Kao da ja to ne znam: reci čoveku istinu - i dobićeš smrtnog neprijatelja. Umesto da ti kaže `fala` - mrzeće te k`o Nemca. Ja sam ovde u funkciji Prosvetitelja. Kapiši? Capisci?
Preporuke:
2
7
85
ponedeljak, 21 oktobar 2013 16:35
Srbin crnac, ateista
Pridružujem se osudi zlonamernih komentara. Posebno je degutantna mržnja i slepa ostrašćenost pojedinih turbo-pravoslavaca koji ne samo da od Tita prave drugog Pavelića nego još i znaju da je isti "jezuitski katolički svetac", njihova slepa mržnja se izliva i na Jovanku. Komentare "Pante" smatram za tipično neprosvećeno trabunjanje bezidejne kvazi-nacionalističke seljanije, koja odbija videti stvari u svom kontekstu.
Što god mislili o karakteru Jovanke, njen 30-ogodišnji progon od strane Titovih ulizica i karijerista je stavlja na pravu stranu istorije, to što je ona živela skromno ne tražeći i ništa ne žaleći se zaslužuje poštovanje, nikome nije rekla ni da je smrtno bolesna, umrla je kao mučenik posle života u kući gde je otpadao malter i koja je bila u očajnom stanju . Bar sada bismo mogli pokazati nešto poštovanja za ženu koja je osim toga kao i ceo srpski narod ustala u borbu protiv fašističke nemani, borbi za vlastitu slobodu i opstanak.
Preporuke:
5
6
86
ponedeljak, 21 oktobar 2013 16:42
zvonko
nije mi jasno odakle tomi i aci pravo da srpske muzeje i srpsku istoriju pretvaraju u groblja koja je vto zasluga za srpski narod pokojnice da bi bila sahranjena van kruga porodice i van normalnih grobalja
a gdje su im grobovi srpskih velikana
Preporuke:
4
0
87
ponedeljak, 21 oktobar 2013 16:43
roadrunner za Bana2
Te sponzoruše:
-nisu prošle kroz mučne četiri godine ratovanja i ko zna koliko godina političkog delovanja pre toga
Jovanka se naratovala kao "sekretarica"
nisu poznate po nekom drugom delu, osim rentanju vagine
Po kom je delu poznata Jovanka?
načelno same ne bi mogle ili im se ne bi isplatilo da se trude do solidne pozicije na nespolni način
A Jovanka je radila šta?
sponzoruši je jedina briga zadovoljavanje njenih interesa i interesa njene dece. Što više, to bolje.
Koje je druge interese imala Jovanka?
sponzoruša ne "talasa", osim kad to odgovara njenim primarnim interesima
A šta je to talasala Jovanka?Možda višak kilograma i dojki,ivodu u bazenima po Dedinju i Brionima? Spinovi da se onda jadna eto nešto "borila"za Srbe u Hrvatskoj,nisu utemljeni ni na čemu, osim na faktu da je svaki ustav završno sa 1974,kad se izašlo u susret svim zahtevima MASPOC-a, bio gori po Srbe.Eto tolko se natalasala
Preporuke:
4
3
88
ponedeljak, 21 oktobar 2013 16:55
roadrunner za Rdjoslava
Jovanka kad ju je prvi put šacovao drug Stari je imala 19,a on 52.Znamo kako se to zove
Poredjenja sa istorijskim ličnostima i estradom koje ste dali ne stoje,jer je razlika u godinama kod Broza veća(pogotovo na uzrast gospodjice),a u vreme kralja Milutina to je bio deo diplomatske prakse i potvrdjivanja mira u to vreme, a nikako to da je Milutin sam šacovao devojčicu(već su Viznatijci sami ponudili jedinu neudatu princeszu koju su tad imali na dvoru)
Poenta je da mi ovde slavimo jednu sponzorušu,dok su mnoge neimenovane heroine koje su se stvarno borile u ratu,ranjavane skapale u nekom selu..Ma i nisu morale da se bore u ratu,dovoljno da su radile i zaradile neku penzijicu,više su dobrinele društvi nego ovaj parazit. Ali one se nisu dobru udale..ko im je kriv, pa nisu bile u svetskim medijima kad su umrle...
Znači, živeo Pink, Karleuše, ove one...tako treba Srbijo!!!
Preporuke:
7
4
89
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:06
Brane2
@roadrunner:
Jovanka se naratovala kao "sekretarica"
Stvarno ? Prvoj ženskoj partizanskoj četi je trebala sekretarica ?
Ali neka i to. Pokažite nam svojim primerom da je biti sekretarica u takvoj situaciji trivialno. Sa stotinama ako ne i hiljadama puta jačim protivnikom, čijim domaćim pomagačima su kame redovno oruđe i koji su prepuni razumevanja za komuniste i žene a naročito u toj kombinaciji.
Da vas u takvoj situaciji zarobe kao sekretaricu, to bi se predviđam završilo prijavom sudiji za prekršaje ?
Po kom je delu poznata Jovanka?
Pa recimo:
- po istaknutoj partizanskoj borbi
- po učešću u evakuaciji ranjenika na Drvaru
- po podršci Titu u svakodnevnom životu
Čisto tako da postavimo neki etalon- po kom delu ste poznati vi ?
Preporuke:
3
6
90
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:09
Brane2
Koje je druge interese imala Jovanka?
Praktično iznad svega, Titov.
Šta god mislili o njoj, mnogi se slaž da je Tita videla kao boga.
Eto tolko se natalasala
Što je još uvek milijardu puta više od recimo vas.
Nekome je smetala toliko da joj je na solidan deo života oduzeo _sva_osnovna_ljudska_prava.
Preporuke:
2
2
91
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:10
Peter RV
@Anka Krajina (@ Panta)
Kad se radi o istorijskim cinjenicama, zasto se oslanjat samo na titovu istoriju Jugoslavije? Niko, prema vama, ne treba da raspozna Mosu Pijade kao najveceg krvoloka crnogorskih Srba. Njegovo bacanje u jame na Radovcu, stotina ljudi zbog sumnje da su bili 'nenarodni elementi' je poznato svima, ali ne ocekujmo da cemo to citat u bilo kojem tekstu, titovih dvorskih istoricara kao Dedijera, ili Djilasa.
Nikad vam nije palo na um da je Mosa, kao i svi njegovi drugari ljubitelji vlasti (naravno-"narodne") htjeo od Krajine da postane njegov licni proleterski spahiluk?
Preporuke:
3
2
92
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:12
Brane2
@roadrunner:
Jovanka kad ju je prvi put šacovao drug Stari je imala 19,a on 52.Znamo kako se to zove
Eto, ja ne znam. Kako se to zove ?
Preporuke:
2
2
93
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:36
roadrunner
Zove se klasična sponozoruša moj Bane, ne pravite se mutavi. Zamilsite sad nekog od budža političara da šacuje jednu od 19 godina, sa big bobbies...
Ja možda ne talasam ko Jovanka, ali vidim rezultate svoga rada, i svojih ruku, zaradjujem za leba, što se za dotičnu ne može reći.
Šta ste posle svega rekli da je njega "zasluga", što je Tita videla ko Boga? Good for her, što bi rekli Ameri, no šta smo mi imali toga?
A spinove da se naratovala kao sekretarica ostavite nekom drugom.Pobegla je u šumu, jer je u šumi bilo sigurnije nego čekati ustaše u selu, kao što je radila masa naroda.
E sad neka prava heroina je ranjavana, stvarno ratovala, ali se nije dobro udala, pa je zato zakopana u nekom selu, da i niko ne zna
Preporuke:
6
2
94
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:38
roadrunner ..eh Brane..
Nekome je smetala toliko da joj je na solidan deo života oduzeo _sva_osnovna_ljudska_prava.
Stvarno? Baš ne namučila na Dedinju..ih što bi voleo da su se 99% naših baba koje su se stvarno naradile i propatile u životu, tako "namučile"
Preporuke:
6
3
95
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:40
Simo
Jokica naša pored krvoloka katoličko Tita u „Kući cveca?! O`Bože, Bože naš, zašto si nas ostavia?! Jovanku je držana u kućnom zatvoru 33 godine 3+3=6 znak sotone! Žig zveri.! Jovanku su držali 33 godine u zatvou da ne kaže istinu o Titu katoličkom krvniku. Jovanka, nema dece, sterilisana je, nije imala šta da krije, nisu imali sa čim da je ucenjuju.Jovnka je mogla pre nego nego što je pred Boga došla da ispriča samo istinu o krvniku! Ali Zmijsko gnezdo Centar u Beogradu: Čuvari revolucije, Crnoruki, Dedinjski klan je držao u kućnom zatvoru 33 godine. Od silne katoličke demokratije Latinka Perović, Sonja Biserko, Vesna Pešić,NVO itd..., nisu postavile pitanje zašto udovica krvoloka drži u kućnom zatvoru???
Preporuke:
1
4
96
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:40
Panta
Evo malo da vidimo šta kaže u knjizi prvoborac-partizan, Srbin iz Krajine, koji je otvorio 1. Zasedanje AVNOJ-a:
"Komandant područja kapetan Joco Eremić dođe k nama iz gestapovskog zatvora. Hebrang ga predloži za čin i on postaje komandant područja. Pred IV ofanzivu naredi da se zatrpaju svi prekopi i mostići na cestama i masa naroda dovuče drvlje i popravlja. Tuda će navodno kretati tenkovi i kamioni VIII divizije, iako ona toga nema. Tada naiđe nemačka motorizacija, a kad je prošla, opet narediše da se raskopa. Neki Majstorović, bivši lugar, koji je time rukovodio, prevari se pa dosta glasno prigovori, kako tu nešto ne valja i čim to doušnici jave Joci, komandant mjesta u Slunju dobi telefonsko naređenje da još noćas toga Majstorović strijelja bez saslušanja. Svi su znali da on nije neprijatelj, ali je strijeljan. Taj slučaj nije jedini".
Je li pričamo o istoj stvari, borbi protiv fašizma? Pa ko je ovde fašista? Eto kako su Srbi antifašisti gubili glave. Panta, opet, nešto izmišlja?
Preporuke:
5
3
97
ponedeljak, 21 oktobar 2013 17:49
Aksa
@Katarina Krstic
U potpunosti se slažem sa Vama!
Na Tucovića sam potpuno zaboravio! A ovo što šuvaju Teslinu urnu u muzeju je kompletna svinjarija!
Preporuke:
2
1
98
ponedeljak, 21 oktobar 2013 18:07
Brane2
@roadrunner:
Stvarno? Baš ne namučila na Dedinju..ih što bi voleo da su se 99% naših baba koje su se stvarno naradile i propatile u životu, tako "namučile"
Mnoge jesu i bez "zasluga". Moja strina je nedavno crkla od uznapredovalog tumora na mozgu a nije imala pristup do doktorskih usluga.
Dobro, nije bila "zaslužna" nikome ali ipak joj je pripala ta čast da ju Srbija ostavi.
Dobro, ne na Dedinju, istina.
Bila joj je dobra za plaćanje poreza itd a kad je njoj nešto trebalo...
I ne shvatam od kakve bi trebalo da ti bude koristi Dedinje ako si gladan i ostave te sa uznapredovalim rakom kože?
Preporuke:
2
4
99
ponedeljak, 21 oktobar 2013 20:03
ako se ikad rešimo..
Bila je lepa,stasita žena,Srpkinja.Ne previše srećna,obzirom na karakter osobe s kojim je živela.
A pričalo se da je ta osoba pisala memoare.
Početak je bio optimističan:"ako ikad umrem...".
Ko je probao da uđe u psihu diktatora i hedoniste,mogao je da razume ovo kao realnost,ne fikciju.
Preporuke:
2
4
100
ponedeljak, 21 oktobar 2013 20:19
Ve
Laka joj zemlja. Namucila se u poslednjih 30 godina.
Vecnaja pamjat.
Preporuke:
2
2
101
ponedeljak, 21 oktobar 2013 23:59
Peter RV
@Brane2
Budite dostojanstveni jedamput pa priznajte da vas je ovaj 'roadrunner' - nokautirao.
Preporuke:
3
1
102
utorak, 22 oktobar 2013 01:39
mimi
Jovanka ce biti sahranjena uz sve vojne pocasti.
Pitam se samo zasto se isto nije postupilo i u slucaju Milunke Savic?Zasto su Milunku u Francuskoj vise postovali nego mi u Srbiji ciji je heroj bila i za ciju se slobodu borila i krvarila.Tito koji je u prvom svetskom ratu kao vojnik austrougarske vojske ubijao Srbe posle drugog svetskog rata proglasen je najboljim sinom naroda i narodnosti,a mi Srbi
smo ga najvise voleli.Iritira me ta nasa mazohisticka crta karaktera koja cini da vise volimo i postujemo one koji su neprijateljski nastrojeni prema nama nego sopstvene heroje.
Neverovatan smo narod i u trenutku kad se nad nama nadvila senka nestajanja mi se ne dozivamo pameti i da pocnemo da gledamo svoj interes i uhvatimo se makar i za slamku spasa ako je vidimo.
Preporuke:
4
0
103
utorak, 22 oktobar 2013 10:40
Rđosav
Peter RV:
@Brane2
Budite dostojanstveni jedamput pa priznajte da vas je ovaj 'roadrunner' - nokautirao.
Ajde?! - da ti to ne gledaš u nekom krivom ogledalu? Mene mi se čini da je Brane2 za dva koplja iznad ovog zlobnog i prizemnog `trkača`.
Preporuke:
2
4
104
petak, 25 oktobar 2013 11:15
Tatjana Vuletić
Već su se pojavili prve političke manipulacije o tome ko je krv za to što je Jovanka Broz bila u zatvoru i to u samici. Neko baš ne može da čeka. Sada će nastupiti prava najezda njenih pisama, intevjua, tajnih razgovora...
Naravno da je jasno ko je Jovanku uhapsio- njeni komunisti. I nisu ni prstom mrdnuli da joj pomognu i zamole svoje drugove koji su u međuvremeno postali svetski biznismeni ili bar- dobro plaćeni stručnjaci raspoređeni u nevladinim organizacijama koji treba da promene mentalitet Srba. Nisu valjda Ćinćić, Koštunica i Čeda branili Jovanki da živi normalno jer je nešto znala o njima?
Naravno da će u cilju ruženja patriotisma odgovonost poneti Koštunicia, Srpska pravoslavna crkva, Dveri ...
Nevladine organizacije, Ministri za ljudska i manjinska prava, naše vlade i mi građani po ovome ne snosimo nikakvu odgovornost. Pa možda smo mogli da pokrenemo bar jednu peticiju?
Preporuke:
0
0
105
petak, 25 oktobar 2013 12:46
Rđosav
Politika:
Mermerna ploča na grobu Jovanke Broz biće slična Titovoj, ali će od zemlje biti uzdignuta svega 20 centimetara.
Što ti je život... - ko želi do Tita - moraće da se saplete o Jovanku.
Kako za života tako i u smrti. Kosmička pravda, šta li je...
Stekao sam utisak da je istinska Srpkinja koja je pokušavala da se bori protiv otrovnih i gramzivih buvašvaba na Titovom dvoru, i rođena, prava gospođa iz Srpske Krajine.
Spokoj joj duši.
Nadamo se da je ostavila negdje posljednju ispovjest o zivotu sa Titom, I svim zavrzlamama oko vlasti x-Jugoslavije, ako nije uzalut je zivela.
Učinila si sve što si mogla da Jugoslavija bode bolja zemlja i bila je bolja u onoj meri u kojoj si se Ti pitala ili mogla da utičeš, a u onoj meri u kojoj nisi mogla da utičeš i u kojoj si bila sprečena i Ti si platila skupu cenu, baš kao i Jugoslavija. Jugoslavija je nestala, a Ti si bez ikakve krivice izgubila svoju slobodu i robijala u kućnom pritvoru tolike godine. Krivci i za Tebe i Jugoslaviju su isti i kako stoje stvari ovozemaljska pravda ih neće stići.
Pozdravi muža tamo!
Paz` da ti neko ne objasni...
A i da ti objasni da li bi ti to shvatio!?
Neke istine su nazalost mucne: od 1941-e do 1945-e nema pozitivnih likova na vasim prostorima, jer se svi bore za stranu kontrolu nad Balkanom, iako obicni borci cesto toga nisu ni bili svesni (ali zato rukovodstva jesu).
Evo kako danas stvari stoje, drugarica Jovanka ( Budisavljević) Broz nadživela je svoga intimusa.
Na današnji dan 1944 god. trupe Crvene armije su ušle u naš Prestoni grad i tako pomogle Brozu da uspostavi svoj komunistički poredak u zemlji.
A tih dana drugarica Jovanka imala je 19 godina i bila je spremna da izvrši svako naređenje svog vrhovnog komandanta.
No tada je Broz naređenja izdavao preko lične sekretarice, drugarice Zdenke.
Godine 1946. drugarica Zdenka, je smrtno pobolela i na zahtev svog intimusa biva ukopana u tek osvojenom domu tj. pored njihovog radnog kabineta, baš tu nadomak današnjeg USA utvrđenja.
Dakle, nakon drugarice Zdenke, dolazi drugarica Jovanka.
Danas kada neki tvrde da je drugarica Jovanka Srpkinja, ja bih molio da se ne zaboravi i drugarica Zdenka.
A istorijska činjenica je ta, da su ova dva ženska srca, bila samo zagledana u jednu veliku pegavu Habzuršku .......
Svi ćemo tom stazom, drugarice Joko.
Naime, rekao sam:
- Tito je pred smrt rekao Amerikancima da je toliko uništio Srbe da se neće oporaviti 80 godina posle njegove smrti,
- Tito, uopšte, nije sahranjen u tzv. Kuću cveća. On je vatikanski svetac i sahranjen je u Vatikanu. Zato je i lečen u Ljubljani, a ne na VMA. Telo u vatikan, podmetačina u Beograd. U tzv. Kući cveća se nalazi samo "totem za Srbe", bez bilo kakvog simbola. Taj totem je toliko težak, da kaže Rasim, da ga je nemoguće pomeriti pa će iz toga razloga Jovanku sahraniti u susednu prostoriju.
Samo još jedno pitanje:
Da li su Srbi normalni, ili baš sve moraju da uče kao magarci?
Ipak, neka je laka crna zemlja Srpkinji Jovanki koju je iz političkog života eliminisao Stane Dolanc, desna Titova ruka i član Hitlerjugenda (piše u današnjim "Novostima").
Dok su neke prave heroine koje se se stvarno borile, ranjavane, ostale invalidi ( a ne uvaljene da budu sekretarice), ali nisu bile kao ona, crkle negde a da to nije bila vest ni u lokalnim novinama.
To je totalno poremećen sistem vrednosti! Znači slavimo je što se dobro udala, alal vera
Dok su neke prave heroine koje se se stvarno borile, ranjavane, ostale invalidi ( a ne uvaljene da budu sekretarice jer je gazda voleo big bubbies), ali nisu bile sponzoruše crkle negde a da to nije bila vest ni u lokalnim novinama.
To je totalno poremećen sistem vrednosti! Znači slavimo sponzorušu što se dobro udala, alal vera, paza nju su Karleuše i čuda, mala maca
Naučiti srpski, po mogućnosti besplatno, pa se onda baviti grobarskim poslom!
Ali u tuđim dvorištima sahranjivanje je ustanovljeno posle 1945.godine!
Prvo je sahranjena Davorjanka Paunović u dvorištu kraljevskog dvora na Dedinju, zatim onaj koji je nju sahranio sahranjen je 1980.godine u bašti vile inženjera Acovića, tzv.Kuća Cveća, (Slobodan Milošević sahranjen je u porodičnoj kući svoje žene jer su oni koji su tada vladali hteli da mu ospore i pravo na grob), sada Jovanku sahranjuju takođe u tuđem dvorištu...
PA DOKLE VIŠE...
Pa kad neće niko, ajde da vam objasnim ja.
Te sponzoruše:
-nisu prošle kroz mučne četiri godine ratovanja i ko zna koliko godina političkog delovanja pre toga.
- nisu poznate po nekom drugom delu, osim rentanju vagine.
- načelno same ne bi mogle ili im se ne bi isplatilo da se trude do solidne pozicije na nespolni način.
- sponzoruši je jedina briga zadovoljavanje njenih interesa i interesa njene dece. Što više, to bolje.
- sponzoruša ne "talasa", osim kad to odgovara njenim primarnim interesima.
U svim tim ( i ne samo tim) elementima je razlika kao noć i dan. I bez Tita bi Jovanka sigurno zauzela vidljivo mesto u redovima KP.
Vaša poređenja su plitka.
Opusti se, dečače - za vladare i velmože ne važe obični aršini. Uporedi: Kralj Milutin (46 god.) i Simonida (7), Hajduk Veljko ( preko 40, žena i odrasla deca) i Čučuk Stana (15), Drug Maršal (60) i Jovanka (28.)
A tek biznismeni i estradne zvezde: Milena Kitić (1968) - Milan Panić (1929), Maja Sabljić (1960) i Đorđe Zečević (neće da kaže godine!)
Ovde se slavi jedna (ona nepunih 19 a Broz 52!, i to još imao tad ženu..) samo zato što se baš dobro udala za ihaa starijeg matorca budžu!
Ma nije valjda. Kakve veze ima starost s tim ?
Po vama u njemu nije mogla da vidi neku ljudsku veličinu nego je motiv bio materialno blagostanje ?
Pa ako je to bio motiv, što je onda "pravila probleme" čak i po cenu vlastitih osnovnih prava ?
I ako ćemo o tom "životu na visokoj nozi", gde je to bilo ? Koliko se zna, uvek je radila, brinula se, organizovala itd itd.
Šta joj je od toga ostalo ? Šta je to materialno ikad bilo njeno i šta od toga je tako nečuveno u poređenju sa suprugama drugih današnjih zvaničnika ?
Sve godine uzivanja su nemerljive prema godinama patnje,za mnoge je njena krivica velika jer je bila zena mason bravara,gledajuci realno kolika je bila njena moc u donosenju politickih odluka i naredbi?,nikakva,ravna nuli,da je Jovanka imala kapacitet za velika dela nikada nebi dosla u blizinu mason bravara,koliko je ona kumovala nasoj nesreci u SFRJ?,u odnosu na leku rankovica,krcuna,dilasa,stambolica i ostale srpske poltrone, jako malo.,koliko je srba bravarovih generala i vernih sekretara odgovaralo za svoja nedela prema SRBIMA?,niti jedan,100 hiljada ispraca leku,taj je SRBIMA zivot zagorcao,lekin naslednik po liku,delu i funkciji zeli njegovu rehabilitaciju,jer svaka ptica svome jatu leti,za razliku od Jovanke leka je isao gde je hteo,u svoj dubrovnik,ona nije smela van Beograda,pored tolikih leka,krcuna,jovana,milovana,pera,Jovanka je bezgresna,ako joj oprostimo sta je udova mason bravara kojeg su srpski kadrovi uzdigli na nivo faraona!
Naočigled svjetskog i domaćeg zla u Srbiji, ne mogu sebi oprostiti što nisam predvidio da se u bližoj budućnosti suočavamo sa zlom kakvo nadmašuje nacističko, koje u poređenju sa ovim današnjim trajalo svega nekoliko godina.
U to današnje zlo, ubrajam poslije briselskog i vašingtonskog zla, ovo zlo u Srbiji koje dolaskom na vlast zapadnog podmuklog ološa nema svog premca.
Osjećam se privilegovan što rođen u vremenu u kojem prevalivši 80-tu od najranije mladosti do duboke starosti na vlastitom primjeru doživio sve epohe od kojih samo kraljevina Jugoslavija i Socijalistička SFR Jugoslavija bili raj u poređenju sa Srbijom u rukama nemilosrdnih izdajica.
Dirljivo saučešće prema udovici Josipa Broza ostaje dirljiva faza možda poslednja u Srbiji pod vlašću sluganskih zapadnih eksponenata.
Eh,zaboravili ste. Pocelo je tako sto su odmah po ratu nesrecnog Dimitrija Tucovica iskopali iz groba na Topciderskom groblju i stavili da pociva nasred Slavije, ispod spomenika.
Mozda cemo poceti da se oporavljamo kad pocnemo da postujemo zakone, pa i onaj o grobljima i sahranjivanju, i sve te pokojne uz najvise pocasti sahranimo tamo gde je za to mesto.
Pocevsi od tudjom voljom, nehricanski i tako jugo-komunisticki spaljenog Nikole Tesle, cija urna, o blama, pociva na polici u Muzeju.
Brozovoj udovici Jovanki laka zemlja i Bog da joj dusu prosti, bese krsteno celjade, nadam se da je pamtila.
U svakom slučaju neka joj je laka zemlja.
Broz je odabrao Ljubljanu jer su ondje radili najbolji stručnjaci.
Na VMA-u su liječnici više mislili na činove nego na svoje zvanje!
-
Panta
Još bih jednom da ponovim ono što sam pisao nekoliko puta, a samo iz razloga da je ponavljanje majka znanja.
Naime, rekao sam:
- Tito je pred smrt rekao Amerikancima da je toliko uništio Srbe da se neće oporaviti 80 godina posle njegove smrti,
- Tito, uopšte, nije sahranjen u tzv. Kuću cveća. On je vatikanski svetac i sahranjen je u Vatikanu. Zato je i lečen u Ljubljani, a ne na VMA. Telo u vatikan, podmetačina u Beograd. U tzv. Kući cveća se nalazi samo "totem za Srbe", bez bilo kakvog simbola. Taj totem je toliko težak, da kaže Rasim, da ga je nemoguće pomeriti pa će iz toga razloga Jovanku sahraniti u susednu prostoriju.
Zanimljivo je i kako onaj komunista Dacic vaskrsava i sminka i ostalu komunisticku zocincad poput Rankovica, Krcuna i dr. Zar je moguce da neko moze poverovati da su te stetocine bili dobri Srbi ? Braco eno onog srpskog krvnika Broza kako pociva u cvecu, a Drazi se ni grob ne zna. Pa jer nam to nije opomena ?
Naočugled mase zlobnih i klevetnički napisa, počinjem da se pitam, da li je moguće da svoju srpsku nacionalnost moram da djelim sa zlobnim ljudima?
Čemu toliko interesovanje sada, gde ono beše od 80-e do danas. Niko se ne pita kako može u jednoj zemlji neko da živi tolike decenije u kućnom pritvoru, bez prava glasa i svega ostalog što je normalno za svkog građanina. Ovo je doživela u više sistema vlasti i u više država, tako da opravdanje za postupak prema njoj nema opravdanja. Kako je ona nosilac višeg vojnog čina u penziji postavlja se pitanje zašto nije bila lečena na VMA? Ne želim da sumnjam u lekare KBC, već sam taj čin pokazuje da smo do kraja gazili svako njeno pravo čoveka.
Nije stvar u tome što je ona bila žena Tita, stvar je u tome što mi, kao narod ne cenimo ništa, pa setite se samo sahrane Miloševića a pogledajte kako je sahranjen Jelcin. I samo to će pokazati kakva smo mi rđa od naroda. Sada je Jovanka na redu. Hajde da izvedemo još jednu predstavu, nemojmo da izneverimo sebe.
žao mi je što sam svojim komentarom povredio Vaš komunistički patriotizam o čijim rezultatima ne bih da pišem. Ja sam "ignorant" jer, po Vašem mišljenju, ne umem široko da obuhvativ "velika dela komunista" po stanje srpskog naroda i njegove države. Juče vam je, druže, izašlo u "Novostima" da Jovanka kaže da je Stane Dolac (desna Titova ruka) bio član Hitlerjugenda. A drug Tito je lično podržao izbor naciste Kurta Valdhajma u UN. Pa ko je u stvari onda bio fašista: četnici ili partizani, ili i jedni i drugi, kao i ovi danas? Ali,po Vama, ispadoh ja kolaboracionista, jer koristim činjenice da bih otvorio logične misli kod nekih ljudi.
Pogledajte argumente ovog DŠ za lečenje Tita u Ljubljani. Takvi argumenti mogu proći samo kod dobrog komuniste. Suština Titovog lečenja kod "stručnjaka" u Ljubljani, kojima je Tito umro, je čista politička igra agenturnih mreža. Nemojte mene da okrivljujte što oni poput DŠ ne mogu, ili ne žele, nešto, što je očigledno, da shvate.
Potpisujem vaš komentar osim jednog važnog detalja.
Jovanka Broz je bila prevashodno Jugoslovenka a ne samo Srpkinja!
To danas zvuči kao hereza jer se zanemaruje istorijski okvir onog vremena. Danas nisi IN ako ne pljuješ po Jugoslaviji, socijalizmu etc.
Ključno pitanje, koje ste postavili:
dobiće dogovor tek nakon otvaranja svih arhiva i nakon relevantne istorijske analize.
U ovome trenutku je to samo nagađanje i subjektivne ocene savremenika.
Srbi smo po tradiciji skloni preterivanju što dokazuje i ova odluka o njenoj sahrani.
Tito je imao četiri žene. Gde su ostale sahranjene?
Nije ni Nadežda Krupska bila u mauzoleju pored Lenjina, zar ne?!
Srpska posla! Da se otkupe za nepravdu koja joj naneta sad stvaraju od nje sveca! Neukusno.
Prvo, Jovanka je jednostavno bila bitan element "meke moći" (soft power)socijalističke Jugoslavije. Ona nije bila političar na funkciji, njena uloga je bila u podršci. Učestvovala je u održavanju Titove harizme jednako kao i u stvaranju i održavanju ugleda Tita i Jugoslavije u svetu.
Drugo, ono malo njenog uticaja u politici ne možemo gledati iz ugla njenog etničkog porekla. Bila je indoktrinirani komunista, partizanka od rane mladosti. Njeni sukobi sa Dolancom i ekipom nisu bili motivisani etničkim (nacionalnim) već pre ideološkim razlozima. Dakle Dolanc i Kardelj su razbijali Jugoslaviju koja je u tom momentu bila jaka i socijalistička. Ona se tome suprotstavljala koliko je bilo u njenoj moći. Tačka. Dolanc, Kardelj pa i Ljubičić (koji je verovatno imao svoje motive) radili su kontra jedne, u tom momentu ipak uspešne Jugoslavije a ona se tome suprotstavljala. Dovoljno.
Jugoslovenska ideja je hrvatska ideja. Anka i Rđosav su najbolji primeri Srba s hrvatskom idejom. Jugoslovenska akademija znanosti i umetnosti je osnovana u Zagrebu još 1867. godine kada kod Srba nije bilo ni "J" od "jugoslovenstva". Ova hrvatska ideja, koja se najbolje primila kod Srba, je bila pod punom kontrolom cara Franje Josipa, Josipa Juraja Štrosmajera i drugih "ljubitelja Srba", kao glavnih nosilaca te, još jedne "napredne, zapadne ideje". Međutim, šta je to briga Rđosava, Anku, Svetislava i mnoge "projugoslovenske Srbe". A ta Jugoslovenska akademija znanosti i umjetnosti se uvek, u pogodnom trenutku, pretvarala u Hrvatsku akademiju... Pogodni trenuci su npr. NDH Ante Pavelića i država Franje Tuđmana. To, što navedena lica o ovim stvarima nemaju pojma kriv je "kvisling" Panta.
"Zaostali velikosrbin" Nikola Tesla je uvek isticao da je Srbin i divio se onima koje ovi danas smatraju teroristima.
Lično ne verujem da bi, ako ne ljudi koji to znaju, a ono Vatikan dozvolio takav "blam, da ne kažem greh, pred Bogom da drugarica gdja Jovanka ne bude sahranjena prema svojoj poslednjoj želji: pored svog supruga...
Meni je drago što je gdja Jovanka doživela da se "vrati narodu" koji joj je dao ruku u poslednjem času da "ode" u miru....
Neka mir zavlada u istini....
Hrvoju je trebala srpkinja za zenidbu i odabrali su nju. Majora udbe bese, pa jos bez kuceta i maceta da ne sme da pisne i eto kandidata za pokazivanje. Sve preko je ona umislila pa su je stavili na hladno - u orman.
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=767556#k10877197
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=767556#k10877748
Mislim da je napisano lepo i pošteno i da objašnjava ovu "halabuku".
"običan narod" ne mora biti "operisan" od logike. Jovanka je izrazila želju da bude sahranjena pored Tita, kao svaka supruga na srpskom groblju. Međutim, "može pored Tita", ali u drugu prostoriju. Na što Vama ovo objašnjenje liči? Da li se kod Vas javlja imalo sumnje u "čudne rabote"? Da ne govorim o snazi "objašnjenja" zvaničnika da je kamen na Titovom grobu pretežak, pa se ne može pomerati. O nadgrobnom spomeniku i njegovoj simbolici je izlišno bilo šta reći.
Koliko vidim i za Vas sintaksa "pored svoga supruga" može značiti i u drugoj sobi. Za mene,navedena sintaksa, treba da ima značenje baš isto kao kada se sahranjuje neka druga žena "pored svoga supruga", odnosno u porodičnu grobnicu, jedno pored drugog.
I još da dodam za Anku sledeću činjenicu. Program stranke prvog Jugoslovena, Štrosmajera, je bio: „Svi Slaveni (južni) ujedinjeni pod Habzburzima i pod Papom“.
A naslednici iz Hrv.-srp stranke su do poslednjeg dana 1. sv. rata bili protiv Srbije.
Ne izmišljam ništa.
Nisam ulazila sa vama u polemiku oko toga da li je Kuća cveća sama po sebi velika Grobnica ili je to samo kameni stameni "totem" odn."Grob" na kome piše TITO i pred kojim se klanjam celoj našoj surovoj prošlosti koja ne dozvoljava da se razumno misli i dođe do istine na jedini pravilni put koji svaka religija propoveda...
Uzgred, ulazila sam samo u "razmatranje" da je drug Tito sahranjen u Vatikanu...
Vaša tvrdnja šta ja mislim zaista ne pije vodu jer sam svoje mišljenje o "drugoj sobi" već dala čim se pojavio predlog u štampi...(Uzgred, ako je vcaša sumnja tačna da Drug Tito nije tu sahranjen, drago mi je što će se Kuća Cveća odušiti Njegovom suprugom...(Možda Ona zaista i ujedini Slovene?-malo crnog humora neće biti naodmet)..
ps Ne zamerite...sumnja nije platforma na kojoj zasnivam svoja razmišljanja....sve najbolje...
Hvala na savjetu.
Srpski je lak za naucit. Kad nemas sto da kazes, kazi -'hm', pa ces izgledat inteligentan (bar samome sebe)
Suočavanje stavova "licem u lice" mogu samo oni, koji imaju argumente. U nedostatku potonjih pribegavaju metodi lateralnih, neumesnih primedbi.
Pročitajte komentare Velizara M. da biste lakše razumeli moju rečenicu o jugoslovenstvu Jovanke Broz.
Pri tom ne smete zaboraviti da je Jovanka Srpkinja iz Like a ne iz Šumadije. Srbi iz Hrvatske se nismo odrekli svog nacionalnog identiteta-srpstva.
Bili smo državotorni narod u Hrvatskoj ali tek nakon 1945!
Jugoslavija je bila jedini način u kojem smo svi Srbi živeli u jednoj državi!
Očigledno vam ove deobe više odgovaraju. Uživajte u njima! Još će potrajati! Još niste stigli do poslednje kruške pod Avalom.
Evo nekoliko citata o SUMNjI.
Mi zapravo znamo ako malo znamo. Sa znanjem raste i sumnja. (Gete)
Kad čovek očajava, uvek treba da se nada, a kada se nada, treba da sumnja. (Gustav Flober)
Radikalna sumnja je otac spoznaje (Maks Veber)
Nikada nemojte sumnjati u činjenicu da mala skupina promišljenih i zabrinutih građana može promeniti svet. Zaista, do sada su ga oni jedino i menjali. (Margaret Mid)
Da ste iole čitali istoriju znali biste da je položaj Srba Krajišnika bio bolji u Austro-ugarskoj nego u Vašoj Brozovoj Hrvatskoj. Osim toga imate knjige i Krajišnika koji su pisali o položaju Srba u Krajni u vreme komunista (i sami su bili komunisti i prvoborci), pa su brzometno odleteli s funkcije. Šta Vi mislite zašto su svi koji su pomenuli autonomiju Krajine odmah odlazili s političke scene, ali je zato autonimija Kosova i Vojvodine napredovala svetlosnom brzinom?
Pa Mika Tripalo i Savka Dapčević su upravo nastavljači politike Štrosmajerovog "jugslovenstva". Danas je to stranka Vesne Pusić, a raspitajte se o političkoj karijeri njenog oca. Imate Internet, pročitajte nešto Anka, a nemojte samo slušati šta kažu partizani Latinka Perović, Jovo Kapičić i ostareli komunisti s NSPM.
Svakodnevno pratim NSPM, i nikad nisam zapazio toliko minusa na komentare stalnih komentatora.
Partizani ili Srbi, Četnici ili Srbi, kakvi smo mi to Srbi!
Dao bi sve da mogu da ih vidim kako dobijajju tačno to, što tako obilno traže toliko dugo.
Svi drugi su krivi što Pravi Srbin ne razvije sve svoje potenciale i napravi od Srbije Atlantidu.
"Kvalitet" današnjih Srba im ne valja a nekako mi nije jasno, po čemu oni zaključuju, da je pre bio daleko bolji.
To vam je rezultat nasilnog izjednačavanja četništva i partizanije, dragi Svetislave. Prosto: četnici su tražili prst - a otkinuli Vam celu šaku. A sada idu i dalje: `oće da oni budu borci, a partizani - izdajnici?!
Ta dva pokreta se nikako ne mogu izjednačiti. Nudim dva pitanjca, dve štih-probe za pobornike `izjednačavanja`:
- da li ima dokumentovanih slučajeva naoružavanja partizana od strane Nemaca (Bugara, Talijana...) za borbu protiv četnika? - nema. Ima samo kontra-primera: naoružavanja četnika (od strane okupatorskih vojski) za borbu protiv partizana. Tačka.
- da li ima dokumentovanih slučajeva da su partizani zarobili neke četnike pa ih izručili Nemcima (te ovi završili u konc-logorima)? - nema. Ima samo kontra-primera, da su četnici zarobljene partizane izručivali Nemcima. Opet tačka.
Pametnome dosta.
...
Svi drugi su krivi što Pravi Srbin ne razvije sve svoje potenciale i napravi od Srbije Atlantidu.
Tačno. To sve kafanski nacionalisti. Kad ih slušaš u kafani - rek`o bi: čoveče, ovi bi stigli do Beča - ma do Pariza! - s Dražom na čelu, samo da su imali prilike.
No - kad malo zagrebete - to kukavno, zlobno, bezidejno, ... - ma k`o da ih je Koštunica od d. odsek`o. A što se opšte atmosfere na ovom sajtu tiče - ne zaboravite da je osnovan kao sajt članova-i-fanova pomenutog V.K. Kakav idol - takvi i vernici...
Prvi se toj ideji 1943. suprotstavio Aleksandar Ranković a odmah ga je podržao Milovan Đilas!
Moša Pijade je za Srbe iz Hrvatske zahtevao posebnu federalnu jedinicu u Jugoslaviji, odvojenu od Hrvatske. Tito je ćutao. (iz Dedijerovog Ratnog dnevnika)
Obrni-okreni, opet se vraćamo Srbima iz Srbije.
Tako su nam uvek pomagali!
Od potpisivanja konkordata sa Vatikanom (Stojadinović)) do podele na Banovine etc.
Nipošto ne smete u tu čorbu trpati status Srba u K.u.K. jer to je tada bila Vojna Krajina pod ingerencijom Beča a ne Hrvatska!
Nije dovoljan internet, gos'n Panto, treba malo i u knjige pogledati!
Jovanki laka zemlja a vi idite malo učite istoriju umesto da meni delite lekcije!
Ja sam za realnost i istinu cak i o pokojnicima.
Samo je Bog bezgresan a mi svi imamo svojih mana.Kaze se da iza pokojnika ostaju njegovi potomci i uspomene,kojih ima i dobrih i losih,pa ce nas rodbina,prijatelji i poznanici pamtiti i pominjati po njima.Na svakom pojedincu ostaje da se trudi da ostavi vise lepih nego ruznih povoda za secanje.Ovo nase velicanje lika i dela JB.TITA
je ili licemerno ili isuvise licno i sebicno.Oni koji su mu slepo verovali i ugadjali cak i kad je to bilo upereno protiv njihovog naroda-Srba,kao
Krcun ili Rankovic su to radili iz licnog interesa
a za narod ih bolelo uvo.Obadvojica su dobili po zasluzi.Treba pitati one koji su cekali svoje rodjake zatocene,tucene i ponizavane na Golom otoku.Taj isti Tito ubijao je Srbe u Prvom svetskom ratu jer je ratovao u Austrougarskojvojsci i kako moze biti srpski heroj?
Jedini komunista kojega treba slavit kao dokazanog Srbina jeste -Slobodan Milosevic. On je pokazao kako se brani i gine za Srpstvo. Sve ostalo je sljam koji je izplivavo u ovom hohstaplerskom prevarantskom dobu.
Ič se ti ne sekiraj. Ocenjuju me visokim ocenama, oni najbolji, oni misleći, oni orignalni. Samo me oni i interesuju. Vidiš da sam citiran k`o Konfučije?
A oni drugi, među njima i ti? Kao da ja to ne znam: reci čoveku istinu - i dobićeš smrtnog neprijatelja. Umesto da ti kaže `fala` - mrzeće te k`o Nemca. Ja sam ovde u funkciji Prosvetitelja. Kapiši? Capisci?
Što god mislili o karakteru Jovanke, njen 30-ogodišnji progon od strane Titovih ulizica i karijerista je stavlja na pravu stranu istorije, to što je ona živela skromno ne tražeći i ništa ne žaleći se zaslužuje poštovanje, nikome nije rekla ni da je smrtno bolesna, umrla je kao mučenik posle života u kući gde je otpadao malter i koja je bila u očajnom stanju . Bar sada bismo mogli pokazati nešto poštovanja za ženu koja je osim toga kao i ceo srpski narod ustala u borbu protiv fašističke nemani, borbi za vlastitu slobodu i opstanak.
a gdje su im grobovi srpskih velikana
-nisu prošle kroz mučne četiri godine ratovanja i ko zna koliko godina političkog delovanja pre toga
Jovanka se naratovala kao "sekretarica"
Po kom je delu poznata Jovanka?
Poredjenja sa istorijskim ličnostima i estradom koje ste dali ne stoje,jer je razlika u godinama kod Broza veća(pogotovo na uzrast gospodjice),a u vreme kralja Milutina to je bio deo diplomatske prakse i potvrdjivanja mira u to vreme, a nikako to da je Milutin sam šacovao devojčicu(već su Viznatijci sami ponudili jedinu neudatu princeszu koju su tad imali na dvoru)
Poenta je da mi ovde slavimo jednu sponzorušu,dok su mnoge neimenovane heroine koje su se stvarno borile u ratu,ranjavane skapale u nekom selu..Ma i nisu morale da se bore u ratu,dovoljno da su radile i zaradile neku penzijicu,više su dobrinele društvi nego ovaj parazit. Ali one se nisu dobru udale..ko im je kriv, pa nisu bile u svetskim medijima kad su umrle...
Znači, živeo Pink, Karleuše, ove one...tako treba Srbijo!!!
Stvarno ? Prvoj ženskoj partizanskoj četi je trebala sekretarica ?
Ali neka i to. Pokažite nam svojim primerom da je biti sekretarica u takvoj situaciji trivialno. Sa stotinama ako ne i hiljadama puta jačim protivnikom, čijim domaćim pomagačima su kame redovno oruđe i koji su prepuni razumevanja za komuniste i žene a naročito u toj kombinaciji.
Da vas u takvoj situaciji zarobe kao sekretaricu, to bi se predviđam završilo prijavom sudiji za prekršaje ?
Pa recimo:
- po istaknutoj partizanskoj borbi
- po učešću u evakuaciji ranjenika na Drvaru
- po podršci Titu u svakodnevnom životu
Čisto tako da postavimo neki etalon- po kom delu ste poznati vi ?
Praktično iznad svega, Titov.
Šta god mislili o njoj, mnogi se slaž da je Tita videla kao boga.
Što je još uvek milijardu puta više od recimo vas.
Nekome je smetala toliko da joj je na solidan deo života oduzeo _sva_osnovna_ljudska_prava.
Kad se radi o istorijskim cinjenicama, zasto se oslanjat samo na titovu istoriju Jugoslavije? Niko, prema vama, ne treba da raspozna Mosu Pijade kao najveceg krvoloka crnogorskih Srba. Njegovo bacanje u jame na Radovcu, stotina ljudi zbog sumnje da su bili 'nenarodni elementi' je poznato svima, ali ne ocekujmo da cemo to citat u bilo kojem tekstu, titovih dvorskih istoricara kao Dedijera, ili Djilasa.
Nikad vam nije palo na um da je Mosa, kao i svi njegovi drugari ljubitelji vlasti (naravno-"narodne") htjeo od Krajine da postane njegov licni proleterski spahiluk?
Jovanka kad ju je prvi put šacovao drug Stari je imala 19,a on 52.Znamo kako se to zove
Eto, ja ne znam. Kako se to zove ?
Ja možda ne talasam ko Jovanka, ali vidim rezultate svoga rada, i svojih ruku, zaradjujem za leba, što se za dotičnu ne može reći.
Šta ste posle svega rekli da je njega "zasluga", što je Tita videla ko Boga? Good for her, što bi rekli Ameri, no šta smo mi imali toga?
A spinove da se naratovala kao sekretarica ostavite nekom drugom.Pobegla je u šumu, jer je u šumi bilo sigurnije nego čekati ustaše u selu, kao što je radila masa naroda.
E sad neka prava heroina je ranjavana, stvarno ratovala, ali se nije dobro udala, pa je zato zakopana u nekom selu, da i niko ne zna
Stvarno? Baš ne namučila na Dedinju..ih što bi voleo da su se 99% naših baba koje su se stvarno naradile i propatile u životu, tako "namučile"
"Komandant područja kapetan Joco Eremić dođe k nama iz gestapovskog zatvora. Hebrang ga predloži za čin i on postaje komandant područja. Pred IV ofanzivu naredi da se zatrpaju svi prekopi i mostići na cestama i masa naroda dovuče drvlje i popravlja. Tuda će navodno kretati tenkovi i kamioni VIII divizije, iako ona toga nema. Tada naiđe nemačka motorizacija, a kad je prošla, opet narediše da se raskopa. Neki Majstorović, bivši lugar, koji je time rukovodio, prevari se pa dosta glasno prigovori, kako tu nešto ne valja i čim to doušnici jave Joci, komandant mjesta u Slunju dobi telefonsko naređenje da još noćas toga Majstorović strijelja bez saslušanja. Svi su znali da on nije neprijatelj, ali je strijeljan. Taj slučaj nije jedini".
Je li pričamo o istoj stvari, borbi protiv fašizma? Pa ko je ovde fašista? Eto kako su Srbi antifašisti gubili glave. Panta, opet, nešto izmišlja?
U potpunosti se slažem sa Vama!
Na Tucovića sam potpuno zaboravio! A ovo što šuvaju Teslinu urnu u muzeju je kompletna svinjarija!
Stvarno? Baš ne namučila na Dedinju..ih što bi voleo da su se 99% naših baba koje su se stvarno naradile i propatile u životu, tako "namučile"
Mnoge jesu i bez "zasluga". Moja strina je nedavno crkla od uznapredovalog tumora na mozgu a nije imala pristup do doktorskih usluga.
Dobro, nije bila "zaslužna" nikome ali ipak joj je pripala ta čast da ju Srbija ostavi.
Dobro, ne na Dedinju, istina.
Bila joj je dobra za plaćanje poreza itd a kad je njoj nešto trebalo...
I ne shvatam od kakve bi trebalo da ti bude koristi Dedinje ako si gladan i ostave te sa uznapredovalim rakom kože?
A pričalo se da je ta osoba pisala memoare.
Početak je bio optimističan:"ako ikad umrem...".
Ko je probao da uđe u psihu diktatora i hedoniste,mogao je da razume ovo kao realnost,ne fikciju.
Vecnaja pamjat.
Budite dostojanstveni jedamput pa priznajte da vas je ovaj 'roadrunner' - nokautirao.
Pitam se samo zasto se isto nije postupilo i u slucaju Milunke Savic?Zasto su Milunku u Francuskoj vise postovali nego mi u Srbiji ciji je heroj bila i za ciju se slobodu borila i krvarila.Tito koji je u prvom svetskom ratu kao vojnik austrougarske vojske ubijao Srbe posle drugog svetskog rata proglasen je najboljim sinom naroda i narodnosti,a mi Srbi
smo ga najvise voleli.Iritira me ta nasa mazohisticka crta karaktera koja cini da vise volimo i postujemo one koji su neprijateljski nastrojeni prema nama nego sopstvene heroje.
Neverovatan smo narod i u trenutku kad se nad nama nadvila senka nestajanja mi se ne dozivamo pameti i da pocnemo da gledamo svoj interes i uhvatimo se makar i za slamku spasa ako je vidimo.
Budite dostojanstveni jedamput pa priznajte da vas je ovaj 'roadrunner' - nokautirao.
Ajde?! - da ti to ne gledaš u nekom krivom ogledalu? Mene mi se čini da je Brane2 za dva koplja iznad ovog zlobnog i prizemnog `trkača`.
Naravno da je jasno ko je Jovanku uhapsio- njeni komunisti. I nisu ni prstom mrdnuli da joj pomognu i zamole svoje drugove koji su u međuvremeno postali svetski biznismeni ili bar- dobro plaćeni stručnjaci raspoređeni u nevladinim organizacijama koji treba da promene mentalitet Srba. Nisu valjda Ćinćić, Koštunica i Čeda branili Jovanki da živi normalno jer je nešto znala o njima?
Naravno da će u cilju ruženja patriotisma odgovonost poneti Koštunicia, Srpska pravoslavna crkva, Dveri ...
Nevladine organizacije, Ministri za ljudska i manjinska prava, naše vlade i mi građani po ovome ne snosimo nikakvu odgovornost. Pa možda smo mogli da pokrenemo bar jednu peticiju?
Što ti je život... - ko želi do Tita - moraće da se saplete o Jovanku.
Kako za života tako i u smrti. Kosmička pravda, šta li je...