Надживе госпон Броза, свака јој част, нека почива у миру!
Стекао сам утисак да је истинска Српкиња која је покушавала да се бори против отровних и грамзивих бувашваба на Титовом двору, и рођена, права госпођа из Српске Крајине.
Препоруке:
71
32
3
недеља, 20 октобар 2013 13:27
Милутин
Јованка никоме није сметала, нити се наметала, била је борац!
Спокој јој души.
Препоруке:
79
5
4
недеља, 20 октобар 2013 13:29
Din
Neka joj je laka crna zemlja,
Nadamo se da je ostavila negdje posljednju ispovjest o zivotu sa Titom, I svim zavrzlamama oko vlasti x-Jugoslavije, ako nije uzalut je zivela.
Препоруке:
54
11
5
недеља, 20 октобар 2013 13:31
Žalosna sova
Sada će početi borba hoće li se otvarati ona grobnica u Kući cveća kako bi je sahranili tamo.
Препоруке:
39
2
6
недеља, 20 октобар 2013 13:32
Дринко Кончаревић
Да, била је жена али према њој као таквој, неки су се понели крајње нељудски. И њих је надживела, њихово зло победила својоим достојанством ...
Препоруке:
73
6
7
недеља, 20 октобар 2013 13:35
Miloš Marić
Slava joj! Bila je dobra srpkinja.
Препоруке:
44
42
8
недеља, 20 октобар 2013 13:49
синиша
Покој Ти души драга Јованка!
Учинила си све што си могла да Југославија боде боља земља и била је боља у оној мери у којој си се Ти питала или могла да утичеш, а у оној мери у којој ниси могла да утичеш и у којој си била спречена и Ти си платила скупу цену, баш као и Југославија. Југославија је нестала, а Ти си без икакве кривице изгубила своју слободу и робијала у кућном притвору толике године. Кривци и за Тебе и Југославију су исти и како стоје ствари овоземаљска правда их неће стићи.
Препоруке:
52
21
9
недеља, 20 октобар 2013 14:07
aleksandar
A kome ce sad toma grobar predati onaj Jovankin zlatni nakit.Verovatno svojoj dragog dragi(mada ga je vec predao). A zlatne poluge nisu ni pripadale Jovanki,one su sad tomine. Jovanki neka je laka zemlja,namucila se zena i bila jako zapostavljena posle Titove smrti. Da nije bilo malo volje onog novopazarca rasima,ni krov nad glavom nebi bio popravljen,prokisnjavalo je godinama.Ali je zato kraljevska loza dobila svoju"zasluzenu" apanazu, i sve im je dato iz buedzeta a na stetu srpskog naroda. Ali i oni se medjusobno ne trpe,napadaju se, cije je kome pripalo od zaostavstine.A zlatne poluge su odavno 1940 g.prebacene iz srpske banke u trezore engleske. I tada je izvrsena velika pljacka Srbije, nesto je Tito ostavio u svom sefu.ali toma grobar nasao kljuc od sefa i sad su zlatne poluge njegove,a Jovankin nakit ide dragici,skolena na koleno.
Препоруке:
38
27
10
недеља, 20 октобар 2013 14:08
Sinisa Bogdanovic
'Ajde neka mi neko objasni razliku izmedju JBB i sponzorusa sa splavova? Jedino u tezini "kapitalca" kojeg ulovi. I dosta toga loseg mislim o njoj, ali to sada nije tema, slava joj i pokoj dusi! P.S. A od sutra hijene krecu na njenu imovinu! Ima li ovde Srba? Ima li ljudskosti medju nama?
Препоруке:
37
63
11
недеља, 20 октобар 2013 14:24
Srpkinja
SPOKOJ i MIR, i HVALA za borbu koju si vodila za moj srpski narod !!!
Препоруке:
35
27
12
недеља, 20 октобар 2013 15:03
Хаџи-Ђера
идемо даље.
Поздрави мужа тамо!
Препоруке:
29
40
13
недеља, 20 октобар 2013 15:19
jugo
jako tuzno
Препоруке:
21
10
14
недеља, 20 октобар 2013 15:25
Mare
Banite na šifrovane sajtove da vidite tiotoiste i Jugoslovene kako plaču. Ona je iz 6.Ličke,iz ekipa koja je palila pravoslavne crkve. Sahranite je u Hrvatskoj.
Препоруке:
41
40
15
недеља, 20 октобар 2013 15:56
SKY
@Sinisa Bogdanovic
Paz` da ti neko ne objasni...
A i da ti objasni da li bi ti to shvatio!?
Препоруке:
22
5
16
недеља, 20 октобар 2013 15:59
Jasna*@Sinisa Bogdanovic
Evo razlike: Jovanka je bila borac protiv okupatora ,jos kao maloletna devojka ,otisla u borbu protiv Nemaca,splavaruse i sponzoruse se bore samo za imanje.
Препоруке:
49
14
17
недеља, 20 октобар 2013 17:11
нека почива у миру!
Изузетан пример достојанства расне, првокласне Српкиње која је живела краљевски а онда стоички подносила вишедеценијску освету бедних Титових улизица и идеолошких наследника (од социјалиста преко националиста до тзв. демократа, сви исти, грамзиви, незналице и сурови) .
Препоруке:
37
12
18
недеља, 20 октобар 2013 17:43
Marko Gay
Srbija i Jugoslavija su jos pre nemacke okupacije bile okupirane, jer je "jugoslovenskom vojskom" 5. aprila 1941-e komandovala britanska vlada.
Neke istine su nazalost mucne: od 1941-e do 1945-e nema pozitivnih likova na vasim prostorima, jer se svi bore za stranu kontrolu nad Balkanom, iako obicni borci cesto toga nisu ni bili svesni (ali zato rukovodstva jesu).
Препоруке:
23
22
19
недеља, 20 октобар 2013 17:50
звонко
на ртс помињу да ће је сахранити негде поред оног српског крвника и ратног злочинца толико о ослобађању србије од комунизма
Препоруке:
37
30
20
недеља, 20 октобар 2013 18:28
Небојша
Драги моји
Ево како данас ствари стоје, другарица Јованка ( Будисављевић) Броз надживела је свога интимуса.
На данашњи дан 1944 год. трупе Црвене армије су ушле у наш Престони град и тако помогле Брозу да успостави свој комунистички поредак у земљи.
А тих дана другарица Јованка имала је 19 година и била је спремна да изврши свако наређење свог врховног команданта.
Но тада је Броз наређења издавао преко личне секретарице, другарице Зденке.
Године 1946. другарица Зденка, је смртно поболела и на захтев свог интимуса бива укопана у тек освојеном дому тј. поред њиховог радног кабинета, баш ту надомак данашњег УСА утврђења.
Дакле, након другарице Зденке, долази другарица Јованка.
Данас када неки тврде да је другарица Јованка Српкиња, ја бих молио да се не заборави и другарица Зденка.
А историјска чињеница је та, да су ова два женска срца, била само загледана у једну велику пегаву Хабзуршку .......
Препоруке:
44
18
21
недеља, 20 октобар 2013 19:07
ludilo
evo ponovicu se na totalno drugu temu. ko tu moze biti pametan,na ovim nasim prostorima svaka mu cast.
Препоруке:
9
3
22
недеља, 20 октобар 2013 19:18
Peter RV
Kucu Cvijeca prebacit u Kumrovac (bezplatno) i sahranit Jovanku tamo pored njenog Marsala.
Препоруке:
30
21
23
недеља, 20 октобар 2013 19:35
Рђосав
Каква срамота, ови малициозни коментари...
Сви ћемо том стазом, другарице Јоко.
Препоруке:
23
12
24
недеља, 20 октобар 2013 19:36
Панта
Још бих једном да поновим оно што сам писао неколико пута, а само из разлога да је понављање мајка знања.
Наиме, рекао сам:
- Тито је пред смрт рекао Американцима да је толико уништио Србе да се неће опоравити 80 година после његове смрти,
- Тито, уопште, није сахрањен у тзв. Кућу цвећа. Он је ватикански светац и сахрањен је у Ватикану. Зато је и лечен у Љубљани, а не на ВМА. Тело у ватикан, подметачина у Београд. У тзв. Кући цвећа се налази само "тотем за Србе", без било каквог симбола. Тај тотем је толико тежак, да каже Расим, да га је немогуће померити па ће из тога разлога Јованку сахранити у суседну просторију.
Само још једно питање:
Да ли су Срби нормални, или баш све морају да уче као магарци?
Ипак, нека је лака црна земља Српкињи Јованки коју је из политичког живота елиминисао Стане Доланц, десна Титова рука и члан Хитлерјугенда (пише у данашњим "Новостима").
Препоруке:
40
13
25
недеља, 20 октобар 2013 19:56
Маркс
Нека јој је лака црна земља и спокој души.ЗА ЖИВОТА ЈЕ ЗАСЛУЖИЛА БОЉИ ТРЕТМАН,али то је већ друга прича која само говори о нама.
Препоруке:
25
6
26
недеља, 20 октобар 2013 20:05
roadrunner
Ovde se slavi jedna (ona nepunih 19 a Broz 52!, i to još imao tad ženu..) samo zato što se baš dobro udala za ihaa starijeg matorca budžu!
Dok su neke prave heroine koje se se stvarno borile, ranjavane, ostale invalidi ( a ne uvaljene da budu sekretarice), ali nisu bile kao ona, crkle negde a da to nije bila vest ni u lokalnim novinama.
To je totalno poremećen sistem vrednosti! Znači slavimo je što se dobro udala, alal vera
Препоруке:
23
20
27
недеља, 20 октобар 2013 20:06
roadrunner
Ovde se slavi jedna ultra sponzoruša svoga vremena(ona nepunih 19 a Broz 52!,i to još imao tad ženu..) samo zato što se baš dobro udala za ihaa starijeg matorca budžu!
Dok su neke prave heroine koje se se stvarno borile, ranjavane, ostale invalidi ( a ne uvaljene da budu sekretarice jer je gazda voleo big bubbies), ali nisu bile sponzoruše crkle negde a da to nije bila vest ni u lokalnim novinama.
To je totalno poremećen sistem vrednosti! Znači slavimo sponzorušu što se dobro udala, alal vera, paza nju su Karleuše i čuda, mala maca
Препоруке:
13
23
28
недеља, 20 октобар 2013 20:06
hm
@Peter RV
Naučiti srpski, po mogućnosti besplatno, pa se onda baviti grobarskim poslom!
Препоруке:
4
21
29
недеља, 20 октобар 2013 20:08
Акса
Од када постоји српска држава они који су у њој умирали сахрањивали су се у гробљима, у криптама храмова, крај путева-тамо где су умирали,а у неким крајевима дуго година је постојао обичај да се умрли сахрањују у својим двориштима!
Али у туђим двориштима сахрањивање је установљено после 1945.године!
Прво је сахрањена Даворјанка Пауновић у дворишту краљевског двора на Дедињу, затим онај који је њу сахранио сахрањен је 1980.године у башти виле инжењера Ацовића, тзв.Кућа Цвећа, (Слободан Милошевић сахрањен је у породичној кући своје жене јер су они који су тада владали хтели да му оспоре и право на гроб), сада Јованку сахрањују такође у туђем дворишту...
ПА ДОКЛЕ ВИШЕ...
Препоруке:
34
4
30
недеља, 20 октобар 2013 20:44
Putinist
Američki tip demokratije i lažni moral su nametnuli prevelik značaj i ulogu supružnika političkog lidera. Svi oni koji su puštali supružnika da im suflira i komanduje iz senke su loše politički završili. Eto vam Vuka, Slobe, ... Pa čak je i Šešelj zbog opravdane paranoje napravio tu grešku.Siguran sam da je Jovanka od Tita doživela nepravdu kao supruga, ali samim tim što se udala za njega je sebe politički eliminisala. I zašto političar da živi lažni život? Svi znamo a i npr. Eva Ras se hvalila time, da je Tito imao ljubavnice. Druga strana medalje je odnos države prema svojim državnicima i njihovim porodicama. Atomska porodica predsednika bi morala biti zbrinuta i zaštićena. Ali mi živimo u zemlji koja ih izručuje okupatoru. I zašto su Jovanka ili Ružica važnije od Mire?
Препоруке:
15
5
31
недеља, 20 октобар 2013 21:05
Brane2
@Siniša Bogdanović:
'Ajde neka mi neko objasni razliku izmedju JBB i sponzorusa sa splavova?
Pa kad neće niko, ajde da vam objasnim ja.
Te sponzoruše:
-nisu prošle kroz mučne četiri godine ratovanja i ko zna koliko godina političkog delovanja pre toga.
- nisu poznate po nekom drugom delu, osim rentanju vagine.
- načelno same ne bi mogle ili im se ne bi isplatilo da se trude do solidne pozicije na nespolni način.
- sponzoruši je jedina briga zadovoljavanje njenih interesa i interesa njene dece. Što više, to bolje.
- sponzoruša ne "talasa", osim kad to odgovara njenim primarnim interesima.
U svim tim ( i ne samo tim) elementima je razlika kao noć i dan. I bez Tita bi Jovanka sigurno zauzela vidljivo mesto u redovima KP.
Vaša poređenja su plitka.
Препоруке:
23
8
32
недеља, 20 октобар 2013 21:14
Рђосав
roadrunner:
Ovde se slavi jedna (ona nepunih 19 a Broz 52!, i to još imao tad ženu..)
Опусти се, дечаче - за владаре и велможе не важе обични аршини. Упореди: Краљ Милутин (46 год.) и Симонида (7), Хајдук Вељко ( преко 40, жена и одрасла деца) и Чучук Стана (15), Друг Маршал (60) и Јованка (28.)
А тек бизнисмени и естрадне звезде: Милена Китић (1968) - Милан Панић (1929), Маја Сабљић (1960) и Ђорђе Зечевић (неће да каже године!)
Препоруке:
17
5
33
недеља, 20 октобар 2013 21:17
c_l
Hocemo li ikad saznati ko je bio Lazni Car Josip Broz?
Препоруке:
21
12
34
недеља, 20 октобар 2013 21:28
Brane2
@roadrunner:
Ovde se slavi jedna (ona nepunih 19 a Broz 52!, i to još imao tad ženu..) samo zato što se baš dobro udala za ihaa starijeg matorca budžu!
Ma nije valjda. Kakve veze ima starost s tim ?
Po vama u njemu nije mogla da vidi neku ljudsku veličinu nego je motiv bio materialno blagostanje ?
Pa ako je to bio motiv, što je onda "pravila probleme" čak i po cenu vlastitih osnovnih prava ?
I ako ćemo o tom "životu na visokoj nozi", gde je to bilo ? Koliko se zna, uvek je radila, brinula se, organizovala itd itd.
Šta joj je od toga ostalo ? Šta je to materialno ikad bilo njeno i šta od toga je tako nečuveno u poređenju sa suprugama drugih današnjih zvaničnika ?
Препоруке:
17
4
35
недеља, 20 октобар 2013 21:32
perkins
Laka joj crna zemlja i spokoj dusi!
Sve godine uzivanja su nemerljive prema godinama patnje,za mnoge je njena krivica velika jer je bila zena mason bravara,gledajuci realno kolika je bila njena moc u donosenju politickih odluka i naredbi?,nikakva,ravna nuli,da je Jovanka imala kapacitet za velika dela nikada nebi dosla u blizinu mason bravara,koliko je ona kumovala nasoj nesreci u SFRJ?,u odnosu na leku rankovica,krcuna,dilasa,stambolica i ostale srpske poltrone, jako malo.,koliko je srba bravarovih generala i vernih sekretara odgovaralo za svoja nedela prema SRBIMA?,niti jedan,100 hiljada ispraca leku,taj je SRBIMA zivot zagorcao,lekin naslednik po liku,delu i funkciji zeli njegovu rehabilitaciju,jer svaka ptica svome jatu leti,za razliku od Jovanke leka je isao gde je hteo,u svoj dubrovnik,ona nije smela van Beograda,pored tolikih leka,krcuna,jovana,milovana,pera,Jovanka je bezgresna,ako joj oprostimo sta je udova mason bravara kojeg su srpski kadrovi uzdigli na nivo faraona!
Препоруке:
15
3
36
недеља, 20 октобар 2013 21:51
Светислав Костић
Вијест ме врати у најранију младост. Иако у 2. Свј. рату најмлађи борац Чете за везу 4. крајишке дивизије, већ 3 године од 2. Свј. рата мутирао у опонента комунистичком режиму.
Наочиглед свјетског и домаћег зла у Србији, не могу себи опростити што нисам предвидио да се у ближој будућности суочавамо са злом какво надмашује нацистичко, које у поређењу са овим данашњим трајало свега неколико година.
У то данашње зло, убрајам послије бриселског и вашингтонског зла, ово зло у Србији које доласком на власт западног подмуклог олоша нема свог премца.
Осјећам се привилегован што рођен у времену у којем преваливши 80-ту од најраније младости до дубоке старости на властитом примјеру доживио све епохе од којих само краљевина Југославија и Социјалистичка СФР Југославија били рај у поређењу са Србијом у рукама немилосрдних издајица.
Дирљиво саучешће према удовици Јосипа Броза остаје дирљива фаза можда последња у Србији под влашћу слуганских западних експонената.
Препоруке:
23
5
37
недеља, 20 октобар 2013 22:08
Јован Анастасијевић
План за њено сахрањивање у оној кући цвећке је лукаво смишљена и покварена Дачићева интрига са циљем да се дода још једна цвећка и смести у ту бесправну гробницу, и тако та - сада кућа две цвећке, устали на том месту - уместо да буде уклоњена и садржај пренет на неко (било које) регуларно гробље!
Препоруке:
14
7
38
недеља, 20 октобар 2013 22:12
kaca
Mnogo smo se ogresili o Jovanku .Neka počiva u miru !
Препоруке:
15
1
39
недеља, 20 октобар 2013 22:21
kvisko
Srpska krv je na rukama te žene, zato je ćutala sve ove godine.
Препоруке:
9
19
40
недеља, 20 октобар 2013 22:58
Istoricar
Kako Srbi vole tuzne i tragicne dogadjaje onda se moze ocekivati mnogo komentara. Najcrnje od svega, neki mediji u Srbiji prenose izjave hrvatskih medija. Srbi su izgleda iskompleksiran narod i uvek im je bitno sta misle i kazu Hrvati. Bivsi predsednik Tadic a i sadasnj Nikolic furaju u istom fazonu. Koja blamaza? Sto se tice Tita, ja ne znam sta da kazem. Kad je on vladao u svetu se lepo zivelo tako da je neozbiljno uporedjivati period pre Tita i posle Tita. Jedina njegova zasluga je sto nije doveo Ruse u Srbiju. Da su oni bili u Srbiji sigurno bi umesto Golog Otoka imali Gulag za Srbe. Tito je bar sprecio da izgine bar milion Srba i zbog toga ga treba slaviti i hvaliti.
Препоруке:
7
11
41
недеља, 20 октобар 2013 23:06
Katarina Krstic
@Акса
Eh,zaboravili ste. Pocelo je tako sto su odmah po ratu nesrecnog Dimitrija Tucovica iskopali iz groba na Topciderskom groblju i stavili da pociva nasred Slavije, ispod spomenika.
Mozda cemo poceti da se oporavljamo kad pocnemo da postujemo zakone, pa i onaj o grobljima i sahranjivanju, i sve te pokojne uz najvise pocasti sahranimo tamo gde je za to mesto.
Pocevsi od tudjom voljom, nehricanski i tako jugo-komunisticki spaljenog Nikole Tesle, cija urna, o blama, pociva na polici u Muzeju.
Brozovoj udovici Jovanki laka zemlja i Bog da joj dusu prosti, bese krsteno celjade, nadam se da je pamtila.
Препоруке:
16
1
42
недеља, 20 октобар 2013 23:08
Турас
Култура налаже,о мртвима све најбоље. Нека јој је лака земља .Господа словенчеки и рвати могли би ,што је симптоматично за сићу,више респекта од свих да данас покажу према покојници човека без кога (или да је Ранковић тако хтео) не би имали државе, већ би остали - по Крлежи-немачки собари и коњушари. Што гледајући са практичног аспекта, данас то и јесу уласком у ЕУ. Што ми Срби и данас носимо ове дрипце на својим грбачама то је наше "бриљантне"владе глупост и наравно стара србска болест- издаја .
Препоруке:
15
1
43
недеља, 20 октобар 2013 23:08
Бели Орао
Оног тренутка кад се сетила да је Српкиња ()Лика да буде покрајине одували су је само тако заједно са ђоком Јованићем и осталим србским генералима.
У сваком случају нека јој је лака земља.
Препоруке:
13
2
44
недеља, 20 октобар 2013 23:21
DŠ
Hrpa besmislica!
Broz je odabrao Ljubljanu jer su ondje radili najbolji stručnjaci.
Na VMA-u su liječnici više mislili na činove nego na svoje zvanje!
-
Панта
Још бих једном да поновим оно што сам писао неколико пута, а само из разлога да је понављање мајка знања.
Наиме, рекао сам:
- Тито је пред смрт рекао Американцима да је толико уништио Србе да се неће опоравити 80 година после његове смрти,
- Тито, уопште, није сахрањен у тзв. Кућу цвећа. Он је ватикански светац и сахрањен је у Ватикану. Зато је и лечен у Љубљани, а не на ВМА. Тело у ватикан, подметачина у Београд. У тзв. Кући цвећа се налази само "тотем за Србе", без било каквог симбола. Тај тотем је толико тежак, да каже Расим, да га је немогуће померити па ће из тога разлога Јованку сахранити у суседну просторију.
Препоруке:
6
11
45
понедељак, 21 октобар 2013 00:04
Београђанин
Моћници су се много огрешили о ову жену. Слава јој.
Препоруке:
13
2
46
понедељак, 21 октобар 2013 01:04
Светислав Костић
@ Панта! Таквих игнораната као ти, када смо већ код теме, такође маса колаболатера, плус издајица своје отаџбине Србије, може само тој са таквим српским антисрбима јадној Србији да се догоди и у свим кризним временима догађа.
Препоруке:
5
1
47
понедељак, 21 октобар 2013 03:22
Зоран С.
Једини начин да се јавност разувери у веровању да ЈБ Тито и није сахрањен у маузолеју на Дедињу јесте да се сада подигне плоча с гробнице пред камерама. Ако је тамо, сахранити и Јованку поред мужа.
Препоруке:
5
2
48
понедељак, 21 октобар 2013 03:45
Brane, Italija
Ja sam cuo da je ovo nacionalisticki sajt, a sada kad vidim kako cvile komunisti zbog jedne koja se nauzivala i nazivela dok joj je muz unistavao Srbiju shvatam da je vojvoda Djujic bio potpuno u pravu kad je rekao da su najveci neprijatelji srpstva Jugosloveni - srpski odrodi !
Zanimljivo je i kako onaj komunista Dacic vaskrsava i sminka i ostalu komunisticku zocincad poput Rankovica, Krcuna i dr. Zar je moguce da neko moze poverovati da su te stetocine bili dobri Srbi ? Braco eno onog srpskog krvnika Broza kako pociva u cvecu, a Drazi se ni grob ne zna. Pa jer nam to nije opomena ?
Препоруке:
12
6
49
понедељак, 21 октобар 2013 06:36
Светислав Костић
Рђосае Твој опонент С. костић скида пред тобом капу јер и теби упале у очи масе пакосних коментара и њиховим ауторима дао си на знање да су својим, како ти адекватно примјети, малициозним коментарима презентовали себе у рђавом свјетлу, а не честиту покојну личку Српкињу Јованку која устала у одбрану својих сународњака од усташких кољача.
Наочуглед масе злобних и клеветнички написа, почињем да се питам, да ли је могуће да своју српску националност морам да дјелим са злобним људима?
Препоруке:
7
4
50
понедељак, 21 октобар 2013 06:51
Sinisa Bogdanovic
@SKY - mozda je to bas problem jer pametni lepo pitaju a ovi drugi (sa manjkom argumenata a viskom samopouzdanja) "su suvise zauzeti da glupima objasnjavaju". Hvala na Vasem odgovoru, govori mnogo vise o Vama nego o temi clanka.
Препоруке:
0
0
51
понедељак, 21 октобар 2013 07:17
Sinisa Bogdanovic
@Jasna - Biografija J.B.B. je puna "praznina" (da se tako izrazim), ne mozda koliko i kod samog J.B.T. ali delovi su precutani, delovi "frizirani" a sve je to posle dosta zamaskirano stilom i drzanjem (koje ruku na srce, stvarno jeste bilo gospodsko u poredjenju sa sadasnjim prvim damama). Ali iskreno, sudim samo po cinjenicama a ne po subjektivnoj pojavi (sto i ostalima toplo preporucujem). Da se vratim na temu, ona je stupila u borbu protiv okupatora (verujem da jeste) i to je za svaku pohvalu. Ali isto tako, pre nego je postala zena J.B.T. bila je na "doskolovavanju za prvu damu" u SSSR-u, a nekako sticem utisak da je tu bila presudna obecana pozicija a ne emocije (mozda gresim, "ali ja sam takvog dojma", styo bi rekla Dj.B.). I sve vreme lagodnog zivota (bar on sto smo gledali na slikama) sa nekim ko je 30 godina stariji. Da li biste Vi pristali na to?
Препоруке:
5
3
52
понедељак, 21 октобар 2013 09:10
Нена
Само једно питање за оне који тематику живота и дела Ј.Броз познају боље од мене, пошто сам рођена ,,после Тита", шта је конкретно та жена урадила за овај народ и ову земљу?При томе нисам заједљива, већ ме заиста интересује. Судећи по неким фељтонима које сам читала и написима у штампи, Јованка није била ни Бог зна каква Српкиња, осим по томе што је уживала неподељену мржњу хрватског и словеначког кадра у врху власти, нити је нешто значајно учинила за свој народ док је бла моћна а све у време потпуног урушавања српског националног бића и у физичком и у духовном погледу.Свака част за учешће у рату, питање је колико ју је касније у животу водила сујета, жеља за влашћу а колико истинска способносз и политичко знање.Зато ми није јасна ова и оволика опшђта обузетост њеним крајем.То што је неко био жртва политичких прогона не чини га аутоматски добрим Србином и вредним човеком, пример је, колико знам и Ранковић и Крцун и Ђилас па и ова жена, Бог да јој душу прости.
Препоруке:
13
4
53
понедељак, 21 октобар 2013 09:44
Jole
Jovanka je Ličanka iz Pećana kojoj su pokatoličeni Srbi tzv.Ustaše zaklale 17 članova porodice na kućnom pragu. Jovanka je udata za katoličkog jezuitu i krvnika koji je pod komandom Vatikana poubijeo 3 mil. Srba u 2. klanju. Držana 33 god u kućnom zatvoru, a da se niko nije zapitao zašto?! Zato da nebi iznela istinu o Titu!
Препоруке:
4
4
54
понедељак, 21 октобар 2013 09:55
телетабис
Интересантни коментари за једну покојницу која као да је била за живота некакав сликар, постала славна после смрти.
Чему толико интересовање сада, где оно беше од 80-е до данас. Нико се не пита како може у једној земљи неко да живи толике деценије у кућном притвору, без права гласа и свега осталог што је нормално за свког грађанина. Ово је доживела у више система власти и у више држава, тако да оправдање за поступак према њој нема оправдања. Како је она носилац вишег војног чина у пензији поставља се питање зашто није била лечена на ВМА? Не желим да сумњам у лекаре КБЦ, већ сам тај чин показује да смо до краја газили свако њено право човека.
Није ствар у томе што је она била жена Тита, ствар је у томе што ми, као народ не ценимо ништа, па сетите се само сахране Милошевића а погледајте како је сахрањен Јелцин. И само то ће показати каква смо ми рђа од народа. Сада је Јованка на реду. Хајде да изведемо још једну представу, немојмо да изневеримо себе.
Препоруке:
6
1
55
понедељак, 21 октобар 2013 09:58
Панта
Друже Светиславе,
жао ми је што сам својим коментаром повредио Ваш комунистички патриотизам о чијим резултатима не бих да пишем. Ја сам "игнорант" јер, по Вашем мишљењу, не умем широко да обухватив "велика дела комуниста" по стање српског народа и његове државе. Јуче вам је, друже, изашло у "Новостима" да Јованка каже да је Стане Долац (десна Титова рука) био члан Хитлерјугенда. А друг Тито је лично подржао избор нацисте Курта Валдхајма у УН. Па ко је у ствари онда био фашиста: четници или партизани, или и једни и други, као и ови данас? Али,по Вама, испадох ја колаборациониста, јер користим чињенице да бих отворио логичне мисли код неких људи.
Погледајте аргументе овог ДШ за лечење Тита у Љубљани. Такви аргументи могу проћи само код доброг комунисте. Суштина Титовог лечења код "стручњака" у Љубљани, којима је Тито умро, је чиста политичка игра агентурних мрежа. Немојте мене да окривљујте што они попут ДШ не могу, или не желе, нешто, што је очигледно, да схвате.
Препоруке:
5
4
56
понедељак, 21 октобар 2013 10:34
Рђосав
Светислав Костић:Рђосае Твој опонент С. костић скида пред тобом капу јер и теби упале у очи масе пакосних коментара и њиховим ауторима дао си на знање да су својим, како ти адекватно примјети, малициозним коментарима презентовали себе у рђавом свјетлу,,,,Хвала лепо, Друже Опоненту, Ваш комплимент ми чини част - гледајте да убудуће будемо на истој страни, намножило се ових ... до неслућених количина.
Препоруке:
2
3
57
понедељак, 21 октобар 2013 10:41
Anka Krajina
@ Нена
Potpisujem vaš komentar osim jednog važnog detalja.
Jovanka Broz je bila prevashodno Jugoslovenka a ne samo Srpkinja!
To danas zvuči kao hereza jer se zanemaruje istorijski okvir onog vremena. Danas nisi IN ako ne pljuješ po Jugoslaviji, socijalizmu etc.
Ključno pitanje, koje ste postavili:
колико ју је касније у животу водила сујета, жеља за влашћу а колико истинска способност и политичко знање.
dobiće dogovor tek nakon otvaranja svih arhiva i nakon relevantne istorijske analize.
U ovome trenutku je to samo nagađanje i subjektivne ocene savremenika.
Srbi smo po tradiciji skloni preterivanju što dokazuje i ova odluka o njenoj sahrani.
Tito je imao četiri žene. Gde su ostale sahranjene?
Nije ni Nadežda Krupska bila u mauzoleju pored Lenjina, zar ne?!
Srpska posla! Da se otkupe za nepravdu koja joj naneta sad stvaraju od nje sveca! Neukusno.
Препоруке:
4
1
58
понедељак, 21 октобар 2013 10:54
Велизар М @Нена
Није потребно неко велико познавање лика и дела ЈББ како би се проценио њен допринос.
Прво, Јованка је једноставно била битан елемент "меке моћи" (soft power)социјалистичке Југославије. Она није била политичар на функцији, њена улога је била у подршци. Учествовала је у одржавању Титове харизме једнако као и у стварању и одржавању угледа Тита и Југославије у свету.
Друго, оно мало њеног утицаја у политици не можемо гледати из угла њеног етничког порекла. Била је индоктринирани комуниста, партизанка од ране младости. Њени сукоби са Доланцом и екипом нису били мотивисани етничким (националним) већ пре идеолошким разлозима. Дакле Доланц и Кардељ су разбијали Југославију која је у том моменту била јака и социјалистичка. Она се томе супротстављала колико је било у њеној моћи. Тачка. Доланц, Кардељ па и Љубичић (који је вероватно имао своје мотиве) радили су контра једне, у том моменту ипак успешне Југославије а она се томе супротстављала. Довољно.
Препоруке:
11
2
59
понедељак, 21 октобар 2013 11:07
Андро Лутак
Другарице Јованка нека Ти је вечна слава и хвала!
Препоруке:
6
1
60
понедељак, 21 октобар 2013 11:34
Панта
Jovanka Broz je bila prevashodno Jugoslovenka a ne samo Srpkinja!
Југословенска идеја је хрватска идеја. Анка и Рђосав су најбољи примери Срба с хрватском идејом. Југословенска академија знаности и уметности је основана у Загребу још 1867. године када код Срба није било ни "Ј" од "југословенства". Ова хрватска идеја, која се најбоље примила код Срба, је била под пуном контролом цара Фрање Јосипа, Јосипа Јураја Штросмајера и других "љубитеља Срба", као главних носилаца те, још једне "напредне, западне идеје". Међутим, шта је то брига Рђосава, Анку, Светислава и многе "пројугословенске Србе". А та Југословенска академија знаности и умјетности се увек, у погодном тренутку, претварала у Хрватску академију... Погодни тренуци су нпр. НДХ Анте Павелића и држава Фрање Туђмана. То, што наведена лица о овим стварима немају појма крив је "квислинг" Панта.
"Заостали великосрбин" Никола Тесла је увек истицао да је Србин и дивио се онима које ови данас сматрају терористима.
Препоруке:
7
4
61
понедељак, 21 октобар 2013 11:41
Нена
Хвала вам на појашњавању улоге и дела покојне госпође Броз, све ми заиста звучи логично и тачно, само што се мени увек чинило да је идеја југословенства била као потписдана смртна казна мом народу, да се због те утопије у великој мери растопио његов национални дух и да и данас лутамо као гуске у магли, од идеје до идеје, никада јединствени и никада помирени. Напросто, а можда и грешим, по свему што сам чула и прочитала, Ј.Броз мени изгледа као амбициозна, сељачки лукава жена,да је преценила властите снаге и зато постала жртва, Наравно да нико не би требало да буде тако обесправљен али оволика халабука, мени то није јасно. Ја заиста мислим да је жена заслужила достојанствену сахрану али степен њеног чињења и доприноса овом народу је мени споран. По мени, много веће заслуге имају мајке чији су синови дали животе за овај народ, или жене које су родиле петоро шесторо деце, па једва преживљавају и боре се као вучице, или оне које су остајале саме са децом док је муж био на Голом отоку.
Препоруке:
6
0
62
понедељак, 21 октобар 2013 11:47
Нена
...није ми јасно чему директни преноси седница, преувеличавање њене улоге у свим збивањима око тог времена. Као да се може исправити та неправда према њој превеликом буком и бригом око њене сахране.За мене је, мада опет наглашавам да нисам савременик тих збивања, Јованка Броз парадигма српског усуда. Усташе све побиле а она онда постала велика Југословенка, комунисткиња, обожавала једног Хрвата(наводно), гледала шта се ради од народа из којег је потекла и ћутала. Да сам негде прочитала да је, рецимо, барем тражила аутиономију за своју Лику и Кордун, ужасна стратишта њеног рода, па да и кажем, браво! овако, тужно ми је и то што су јој радили али и ова неумерена стрка око њене смрти.
Препоруке:
4
2
63
понедељак, 21 октобар 2013 11:48
Jasna Simonović
Panta...Mi, običan narod što kažu, ne možemo znati da li su tačne sumnje da drug Tito nije sahranjen u Kući Cveća...
Lično ne verujem da bi, ako ne ljudi koji to znaju, a ono Vatikan dozvolio takav "blam, da ne kažem greh, pred Bogom da drugarica gdja Jovanka ne bude sahranjena prema svojoj poslednjoj želji: pored svog supruga...
Meni je drago što je gdja Jovanka doživela da se "vrati narodu" koji joj je dao ruku u poslednjem času da "ode" u miru....
Neka mir zavlada u istini....
Препоруке:
2
0
64
понедељак, 21 октобар 2013 12:16
mali perica
Nesto mi se malo cini da ona bese obicna lutka.
Hrvoju je trebala srpkinja za zenidbu i odabrali su nju. Majora udbe bese, pa jos bez kuceta i maceta da ne sme da pisne i eto kandidata za pokazivanje. Sve preko je ona umislila pa su je stavili na hladno - u orman.
Препоруке:
3
2
65
понедељак, 21 октобар 2013 12:28
Велизар М @Нена
Југословенство је идеја која се морала појавити у неком моменту као одговор на потребу групе малих сродних народа да парирају великима у окружењу. Међутим ни Краљ Александар Карађорђевић ни Јосип Броз нису могли (или хтели или шта већ) да ту идеју реализују, сваки на свој начин. Идеја је пропала и историја ће дати свој суд о њој. Ми о томе можемо дискутовати али мислим да не треба то да радимо на овој теми. Јер још један разлог постоји за ову "халабуку" како рекосте. Јованка је била један од симбола једног времена. Уместо да образлажем замолићу модератора да дозволи пар линкова (коментари неког сплићанина) на ову тему али на сајту б92. (!):
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=767556#k10877197
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=767556#k10877748
Мислим да је написано лепо и поштено и да објашњава ову "халабуку".
Препоруке:
2
4
66
понедељак, 21 октобар 2013 12:33
Панта
Поштована Јасна,
"обичан народ" не мора бити "оперисан" од логике. Јованка је изразила жељу да буде сахрањена поред Тита, као свака супруга на српском гробљу. Међутим, "може поред Тита", али у другу просторију. На што Вама ово објашњење личи? Да ли се код Вас јавља имало сумње у "чудне работе"? Да не говорим о снази "објашњења" званичника да је камен на Титовом гробу претежак, па се не може померати. О надгробном споменику и његовој симболици је излишно било шта рећи.
Колико видим и за Вас синтакса "поред свога супруга" може значити и у другој соби. За мене,наведена синтакса, треба да има значење баш исто као када се сахрањује нека друга жена "поред свога супруга", односно у породичну гробницу, једно поред другог.
И још да додам за Анку следећу чињеницу. Програм странке првог Југословена, Штросмајера, је био: „Сви Славени (јужни) уједињени под Хабзбурзима и под Папом“.
А наследници из Хрв.-срп странке су до последњег дана 1. св. рата били против Србије.
Не измишљам ништа.
Препоруке:
3
3
67
понедељак, 21 октобар 2013 13:12
Jasna Simonović
Panta, hvala na odgovoru...
Nisam ulazila sa vama u polemiku oko toga da li je Kuća cveća sama po sebi velika Grobnica ili je to samo kameni stameni "totem" odn."Grob" na kome piše TITO i pred kojim se klanjam celoj našoj surovoj prošlosti koja ne dozvoljava da se razumno misli i dođe do istine na jedini pravilni put koji svaka religija propoveda...
Uzgred, ulazila sam samo u "razmatranje" da je drug Tito sahranjen u Vatikanu...
Vaša tvrdnja šta ja mislim zaista ne pije vodu jer sam svoje mišljenje o "drugoj sobi" već dala čim se pojavio predlog u štampi...(Uzgred, ako je vcaša sumnja tačna da Drug Tito nije tu sahranjen, drago mi je što će se Kuća Cveća odušiti Njegovom suprugom...(Možda Ona zaista i ujedini Slovene?-malo crnog humora neće biti naodmet)..
ps Ne zamerite...sumnja nije platforma na kojoj zasnivam svoja razmišljanja....sve najbolje...
Препоруке:
2
0
68
понедељак, 21 октобар 2013 13:13
mika.vrana
Beograd je gore učinio prema Jovanki, nego da je ubio, šta je ubistvo, prema onome što je učinjeno Jovanki, uzeo joj je ono što je nepovratno 30 godina života, besramno izbrisao život, patnjom i ponižavanjem, prezrenjem, njene muke pravednosti, u nastojanju njene veličine da bude pravedna prema onima koji je preziru, i zaista nema većih muka u životu ove Heroine, taj strašni teret,kojeg nije moglada se oslobodi do posljednjeg dana svog života, trebalo je taj teret nositi, trebalo ga je sakrivati, od svih očiju, i uz to još ne okriviti druge ljude,ni Beograd. Kako izaći na kraj sa takvim problemom, to može smo Heroina, koja će naizad naći mir i vratiti dostojanstvo, uz dostojanstvenog čovjeka.
Препоруке:
3
4
69
понедељак, 21 октобар 2013 13:25
Stefan
Ako su pohvalni komentari na racun Brozove udovice zbog onoga,, o pokojniku sve najbolje,, mogu da imam donekle razumevanja. Ako nije to slucaj onda sam razocaran brojem neokomunista koji komentarisu ovu vest. Ova jugoslovenska seljancica koja je vremenom postala drugarica-gospodja Broz nema nikakve veze sa srpskim narodom osim sto joj verovatno negde pise da je rodjena kao Srpkinja. Njene zasluge za Srbiju ne postoje jer je zivela sa covekom koji je u okviru Jugoslavije radio sve protiv Srbije i srpskih interesa.
Препоруке:
4
4
70
понедељак, 21 октобар 2013 13:31
Нена
Ма, госп. Велизаре, разумем ја да је многи поштују из простог разлога јер је била Титова жена и јер је после његове смрти трпела. Али, не слажем се да због тога што је била ,,симбол" једног прошлог времена, које се завршило у крви, а које је нама СРбима оставило само море несугласица, недефинисан национални програм и циљ, које је изродило све наше поделе, или барем већину њих, она заиста и заслужије да буде прва вест у Дневнику. Мени , понављам, није јасно ШТА је она учинила за свој народ па да буде оволико слављена, нешто КОНКРЕТНО чиме је заслужила ударне термине, директне тв преносе седница, специјалне емисије? Када ћемо се ми, Срби, напокон откачити од те потонуле лађе зване Титова Југославија и почети да ценимо властиту историју више. Зашто је она симбол а велики Његош није заслужиуо барем једну специјалну емисију поводом јубилеја или Стефан Немања или Црњански. Зашто се ова држава клања њој а не и владици Радету.За мене је она као она, само симбол српске вечите грешке.
Препоруке:
4
3
71
понедељак, 21 октобар 2013 13:31
Peter RV
@hm @Peter RV
Hvala na savjetu.
Srpski je lak za naucit. Kad nemas sto da kazes, kazi -'hm', pa ces izgledat inteligentan (bar samome sebe)
Препоруке:
0
2
72
понедељак, 21 октобар 2013 13:32
Anka Krajina
@ Панта
И још да додам за Анку...
Suočavanje stavova "licem u lice" mogu samo oni, koji imaju argumente. U nedostatku potonjih pribegavaju metodi lateralnih, neumesnih primedbi.
Pročitajte komentare Velizara M. da biste lakše razumeli moju rečenicu o jugoslovenstvu Jovanke Broz.
Pri tom ne smete zaboraviti da je Jovanka Srpkinja iz Like a ne iz Šumadije. Srbi iz Hrvatske se nismo odrekli svog nacionalnog identiteta-srpstva.
Bili smo državotorni narod u Hrvatskoj ali tek nakon 1945!
Jugoslavija je bila jedini način u kojem smo svi Srbi živeli u jednoj državi!
Očigledno vam ove deobe više odgovaraju. Uživajte u njima! Još će potrajati! Još niste stigli do poslednje kruške pod Avalom.
Препоруке:
4
2
73
понедељак, 21 октобар 2013 14:01
Панта
@Jasna
sumnja nije platforma na kojoj zasnivam svoja razmišljanja
Ево неколико цитата о СУМЊИ.
Ми заправо знамо ако мало знамо. Са знањем расте и сумња. (Гете)
Кад човек очајава, увек треба да се нада, а када се нада, треба да сумња. (Густав Флобер)
Радикална сумња је отац спознаје (Макс Вебер)
Никада немојте сумњати у чињеницу да мала скупина промишљених и забринутих грађана може променити свет. Заиста, до сада су га они једино и мењали. (Маргарет Мид)
Препоруке:
1
2
74
понедељак, 21 октобар 2013 14:32
Панта
Добро Анка, Ваши коментари су одлични, имају комунистичке необориве аргументе, као што је овај:
Bili smo državotorni narod u Hrvatskoj ali tek nakon 1945!
Да сте иоле читали историју знали бисте да је положај Срба Крајишника био бољи у Аустро-угарској него у Вашој Брозовој Хрватској. Осим тога имате књиге и Крајишника који су писали о положају Срба у Крајни у време комуниста (и сами су били комунисти и првоборци), па су брзометно одлетели с функције. Шта Ви мислите зашто су сви који су поменули аутономију Крајине одмах одлазили с политичке сцене, али је зато аутонимија Косова и Војводине напредовала светлосном брзином?
Па Мика Трипало и Савка Дапчевић су управо настављачи политике Штросмајеровог "југсловенства". Данас је то странка Весне Пусић, а распитајте се о политичкој каријери њеног оца. Имате Интернет, прочитајте нешто Анка, а немојте само слушати шта кажу партизани Латинка Перовић, Јово Капичић и остарели комунисти с НСПМ.
Препоруке:
2
3
75
понедељак, 21 октобар 2013 14:37
Лаки
Покој њеној души.
Свакодневно пратим НСПМ, и никад нисам запазио толико минуса на коментаре сталних коментатора.
Партизани или Срби, Четници или Срби, какви смо ми то Срби!
Препоруке:
3
0
76
понедељак, 21 октобар 2013 14:46
Brane2
E da mi je vremenska mašina pa da mogu da vratim Balkan u vreme pre YU a turbosrbima šansu da zažive bez Tita, komunista i ostalih koji su ima tako dugo "pili krv".
Dao bi sve da mogu da ih vidim kako dobijajju tačno to, što tako obilno traže toliko dugo.
Svi drugi su krivi što Pravi Srbin ne razvije sve svoje potenciale i napravi od Srbije Atlantidu.
"Kvalitet" današnjih Srba im ne valja a nekako mi nije jasno, po čemu oni zaključuju, da je pre bio daleko bolji.
Препоруке:
2
4
77
понедељак, 21 октобар 2013 15:14
Рђосав
Светислав Костић:
...почињем да се питам, да ли је могуће да своју српску националност морам да дјелим са злобним људима?
То вам је резултат насилног изједначавања четништва и партизаније, драги Светиславе. Просто: четници су тражили прст - а откинули Вам целу шаку. А сада иду и даље: `оће да они буду борци, а партизани - издајници?!
Та два покрета се никако не могу изједначити. Нудим два питањца, две штих-пробе за поборнике `изједначавања`:
- да ли има документованих случајева наоружавања партизана од стране Немаца (Бугара, Талијана...) за борбу против четника? - нема. Има само контра-примера: наоружавања четника (од стране окупаторских војски) за борбу против партизана. Тачка.
- да ли има документованих случајева да су партизани заробили неке четнике па их изручили Немцима (те ови завршили у конц-логорима)? - нема. Има само контра-примера, да су четници заробљене партизане изручивали Немцима. Опет тачка.
Паметноме доста.
Препоруке:
4
3
78
понедељак, 21 октобар 2013 15:20
Рђосав
Brane2:
E da mi je vremenska mašina pa da mogu da vratim Balkan u vreme pre YU a turbosrbima šansu da zažive bez Tita, komunista i ostalih koji su ima tako dugo "pili krv".
...
Svi drugi su krivi što Pravi Srbin ne razvije sve svoje potenciale i napravi od Srbije Atlantidu.
Тачно. То све кафански националисти. Кад их слушаш у кафани - рек`о би: човече, ови би стигли до Беча - ма до Париза! - с Дражом на челу, само да су имали прилике.
Но - кад мало загребете - то кукавно, злобно, безидејно, ... - ма к`о да их је Коштуница од д. одсек`о. А што се опште атмосфере на овом сајту тиче - не заборавите да је основан као сајт чланова-и-фанова поменутог В.К. Какав идол - такви и верници...
Препоруке:
4
4
79
понедељак, 21 октобар 2013 15:27
Бране, Италија
Нажалост ми смо народ дефинитивно оболео од југословенства и комунизма и то трајно. А ни једном народу нису толико штете нанели комунисти и југословени. Сад су се преобукли у демократе или чак и националисте и држе Србију која им је увек била на задњем месту као неког таоца да би они несметано могли да владају и богате се. Зато и држе подаље нашу земљу од Еу и НАТО пакта тобоже под неким смешним изговорима, а заправо они знају да је НАТО увек био ефикасан лек за све комунисте и осталу диктаторску гамад. А ЕУ доноси ред и закон у коме ти пљачкаши немају шта да траже.
Препоруке:
3
4
80
понедељак, 21 октобар 2013 15:31
Anka Krajina
@ Панта
зашто су сви који су поменули аутономију Крајине одмах одлазили с политичке сцене
Prvi se toj ideji 1943. suprotstavio Aleksandar Ranković a odmah ga je podržao Milovan Đilas!
Moša Pijade je za Srbe iz Hrvatske zahtevao posebnu federalnu jedinicu u Jugoslaviji, odvojenu od Hrvatske. Tito je ćutao. (iz Dedijerovog Ratnog dnevnika)
Obrni-okreni, opet se vraćamo Srbima iz Srbije.
Tako su nam uvek pomagali!
Od potpisivanja konkordata sa Vatikanom (Stojadinović)) do podele na Banovine etc.
Nipošto ne smete u tu čorbu trpati status Srba u K.u.K. jer to je tada bila Vojna Krajina pod ingerencijom Beča a ne Hrvatska!
Nije dovoljan internet, gos'n Panto, treba malo i u knjige pogledati!
Jovanki laka zemlja a vi idite malo učite istoriju umesto da meni delite lekcije!
Препоруке:
4
3
81
понедељак, 21 октобар 2013 15:43
"O mrtvima sve nalepse!"
Mi Srbi smo poznati po toj crti uvelicavanja lika i dela pokojnika.Pa jos ako nisu Srbi duplo vise.Gde nam se izgubi realnost nije mi jasno.
Ja sam za realnost i istinu cak i o pokojnicima.
Samo je Bog bezgresan a mi svi imamo svojih mana.Kaze se da iza pokojnika ostaju njegovi potomci i uspomene,kojih ima i dobrih i losih,pa ce nas rodbina,prijatelji i poznanici pamtiti i pominjati po njima.Na svakom pojedincu ostaje da se trudi da ostavi vise lepih nego ruznih povoda za secanje.Ovo nase velicanje lika i dela JB.TITA
je ili licemerno ili isuvise licno i sebicno.Oni koji su mu slepo verovali i ugadjali cak i kad je to bilo upereno protiv njihovog naroda-Srba,kao
Krcun ili Rankovic su to radili iz licnog interesa
a za narod ih bolelo uvo.Obadvojica su dobili po zasluzi.Treba pitati one koji su cekali svoje rodjake zatocene,tucene i ponizavane na Golom otoku.Taj isti Tito ubijao je Srbe u Prvom svetskom ratu jer je ratovao u Austrougarskojvojsci i kako moze biti srpski heroj?
Препоруке:
3
2
82
понедељак, 21 октобар 2013 16:18
Stefan
Rdjosave, kako se predstavljas takva ti je i rec, rdjava. Verovatno se cudis kako tvoji trovacki komentari ovde prolaze bez cenzure. Ovaj sajt jeste utociste za nas nacionalno svesne ali je i bastion demokratije. Neprirodno se osecas u okruzenju koje ima dijametralno suprotnu ideologiju od tvoje i zaista ne znam koja je svrha tvoga pisanja ovde. Samo gubis vreme a kako te ljudi ocenjuju vidis i sam.
Препоруке:
5
2
83
понедељак, 21 октобар 2013 16:31
Peter RV
Svim uvrijedjenim i ozaloscenim drugovima Tita i Jovanke.
Jedini komunista kojega treba slavit kao dokazanog Srbina jeste -Slobodan Milosevic. On je pokazao kako se brani i gine za Srpstvo. Sve ostalo je sljam koji je izplivavo u ovom hohstaplerskom prevarantskom dobu.
Препоруке:
5
8
84
понедељак, 21 октобар 2013 16:32
Рђосав
Stefan:
... a kako te ljudi ocenjuju vidis i sam.
Ич се ти не секирај. Оцењују ме високим оценама, они најбољи, они мислећи, они оригнални. Само ме они и интересују. Видиш да сам цитиран к`о Конфучије?
А они други, међу њима и ти? Као да ја то не знам: реци човеку истину - и добићеш смртног непријатеља. Уместо да ти каже `фала` - мрзеће те к`о Немца. Ја сам овде у функцији Просветитеља. Капиши? Capisci?
Препоруке:
2
7
85
понедељак, 21 октобар 2013 16:35
Србин црнац, атеиста
Придружујем се осуди злонамерних коментара. Посебно је дегутантна мржња и слепа острашћеност појединих турбо-православаца који не само да од Тита праве другог Павелића него још и знају да је исти "језуитски католички светац", њихова слепа мржња се излива и на Јованку. Коментаре "Панте" сматрам за типично непросвећено трабуњање безидејне квази-националистичке сељаније, која одбија видети ствари у свом контексту.
Што год мислили о карактеру Јованке, њен 30-огодишњи прогон од стране Титових улизица и каријериста је ставља на праву страну историје, то што је она живела скромно не тражећи и ништа не жалећи се заслужује поштовање, никоме није рекла ни да је смртно болесна, умрла је као мученик после живота у кући где је отпадао малтер и која је била у очајном стању . Бар сада бисмо могли показати нешто поштовања за жену која је осим тога као и цео српски народ устала у борбу против фашистичке немани, борби за властиту слободу и опстанак.
Препоруке:
5
6
86
понедељак, 21 октобар 2013 16:42
звонко
није ми јасно одакле томи и аци право да српске музеје и српску историју претварају у гробља која је вто заслуга за српски народ покојнице да би била сахрањена ван круга породице и ван нормалних гробаља
а гдје су им гробови српских великана
Препоруке:
4
0
87
понедељак, 21 октобар 2013 16:43
roadrunner za Bana2
Te sponzoruše:
-nisu prošle kroz mučne četiri godine ratovanja i ko zna koliko godina političkog delovanja pre toga
Jovanka se naratovala kao "sekretarica"
nisu poznate po nekom drugom delu, osim rentanju vagine
Po kom je delu poznata Jovanka?
načelno same ne bi mogle ili im se ne bi isplatilo da se trude do solidne pozicije na nespolni način
A Jovanka je radila šta?
sponzoruši je jedina briga zadovoljavanje njenih interesa i interesa njene dece. Što više, to bolje.
Koje je druge interese imala Jovanka?
sponzoruša ne "talasa", osim kad to odgovara njenim primarnim interesima
A šta je to talasala Jovanka?Možda višak kilograma i dojki,ivodu u bazenima po Dedinju i Brionima? Spinovi da se onda jadna eto nešto "borila"za Srbe u Hrvatskoj,nisu utemljeni ni na čemu, osim na faktu da je svaki ustav završno sa 1974,kad se izašlo u susret svim zahtevima MASPOC-a, bio gori po Srbe.Eto tolko se natalasala
Препоруке:
4
3
88
понедељак, 21 октобар 2013 16:55
roadrunner za Rdjoslava
Jovanka kad ju je prvi put šacovao drug Stari je imala 19,a on 52.Znamo kako se to zove
Poredjenja sa istorijskim ličnostima i estradom koje ste dali ne stoje,jer je razlika u godinama kod Broza veća(pogotovo na uzrast gospodjice),a u vreme kralja Milutina to je bio deo diplomatske prakse i potvrdjivanja mira u to vreme, a nikako to da je Milutin sam šacovao devojčicu(već su Viznatijci sami ponudili jedinu neudatu princeszu koju su tad imali na dvoru)
Poenta je da mi ovde slavimo jednu sponzorušu,dok su mnoge neimenovane heroine koje su se stvarno borile u ratu,ranjavane skapale u nekom selu..Ma i nisu morale da se bore u ratu,dovoljno da su radile i zaradile neku penzijicu,više su dobrinele društvi nego ovaj parazit. Ali one se nisu dobru udale..ko im je kriv, pa nisu bile u svetskim medijima kad su umrle...
Znači, živeo Pink, Karleuše, ove one...tako treba Srbijo!!!
Препоруке:
7
4
89
понедељак, 21 октобар 2013 17:06
Brane2
@roadrunner:
Jovanka se naratovala kao "sekretarica"
Stvarno ? Prvoj ženskoj partizanskoj četi je trebala sekretarica ?
Ali neka i to. Pokažite nam svojim primerom da je biti sekretarica u takvoj situaciji trivialno. Sa stotinama ako ne i hiljadama puta jačim protivnikom, čijim domaćim pomagačima su kame redovno oruđe i koji su prepuni razumevanja za komuniste i žene a naročito u toj kombinaciji.
Da vas u takvoj situaciji zarobe kao sekretaricu, to bi se predviđam završilo prijavom sudiji za prekršaje ?
Po kom je delu poznata Jovanka?
Pa recimo:
- po istaknutoj partizanskoj borbi
- po učešću u evakuaciji ranjenika na Drvaru
- po podršci Titu u svakodnevnom životu
Čisto tako da postavimo neki etalon- po kom delu ste poznati vi ?
Препоруке:
3
6
90
понедељак, 21 октобар 2013 17:09
Brane2
Koje je druge interese imala Jovanka?
Praktično iznad svega, Titov.
Šta god mislili o njoj, mnogi se slaž da je Tita videla kao boga.
Eto tolko se natalasala
Što je još uvek milijardu puta više od recimo vas.
Nekome je smetala toliko da joj je na solidan deo života oduzeo _sva_osnovna_ljudska_prava.
Препоруке:
2
2
91
понедељак, 21 октобар 2013 17:10
Peter RV
@Anka Krajina (@ Панта)
Kad se radi o istorijskim cinjenicama, zasto se oslanjat samo na titovu istoriju Jugoslavije? Niko, prema vama, ne treba da raspozna Mosu Pijade kao najveceg krvoloka crnogorskih Srba. Njegovo bacanje u jame na Radovcu, stotina ljudi zbog sumnje da su bili 'nenarodni elementi' je poznato svima, ali ne ocekujmo da cemo to citat u bilo kojem tekstu, titovih dvorskih istoricara kao Dedijera, ili Djilasa.
Nikad vam nije palo na um da je Mosa, kao i svi njegovi drugari ljubitelji vlasti (naravno-"narodne") htjeo od Krajine da postane njegov licni proleterski spahiluk?
Препоруке:
3
2
92
понедељак, 21 октобар 2013 17:12
Brane2
@roadrunner:
Jovanka kad ju je prvi put šacovao drug Stari je imala 19,a on 52.Znamo kako se to zove
Eto, ja ne znam. Kako se to zove ?
Препоруке:
2
2
93
понедељак, 21 октобар 2013 17:36
roadrunner
Zove se klasična sponozoruša moj Bane, ne pravite se mutavi. Zamilsite sad nekog od budža političara da šacuje jednu od 19 godina, sa big bobbies...
Ja možda ne talasam ko Jovanka, ali vidim rezultate svoga rada, i svojih ruku, zaradjujem za leba, što se za dotičnu ne može reći.
Šta ste posle svega rekli da je njega "zasluga", što je Tita videla ko Boga? Good for her, što bi rekli Ameri, no šta smo mi imali toga?
A spinove da se naratovala kao sekretarica ostavite nekom drugom.Pobegla je u šumu, jer je u šumi bilo sigurnije nego čekati ustaše u selu, kao što je radila masa naroda.
E sad neka prava heroina je ranjavana, stvarno ratovala, ali se nije dobro udala, pa je zato zakopana u nekom selu, da i niko ne zna
Препоруке:
6
2
94
понедељак, 21 октобар 2013 17:38
roadrunner ..eh Brane..
Nekome je smetala toliko da joj je na solidan deo života oduzeo _sva_osnovna_ljudska_prava.
Stvarno? Baš ne namučila na Dedinju..ih što bi voleo da su se 99% naših baba koje su se stvarno naradile i propatile u životu, tako "namučile"
Препоруке:
6
3
95
понедељак, 21 октобар 2013 17:40
Simo
Jokica naša pored krvoloka katoličko Tita u „Kući cveca?! O`Bože, Bože naš, zašto si nas ostavia?! Jovanku je držana u kućnom zatvoru 33 godine 3+3=6 znak sotone! Žig zveri.! Jovanku su držali 33 godine u zatvou da ne kaže istinu o Titu katoličkom krvniku. Jovanka, nema dece, sterilisana je, nije imala šta da krije, nisu imali sa čim da je ucenjuju.Jovnka je mogla pre nego nego što je pred Boga došla da ispriča samo istinu o krvniku! Ali Zmijsko gnezdo Centar u Beogradu: Čuvari revolucije, Crnoruki, Dedinjski klan je držao u kućnom zatvoru 33 godine. Od silne katoličke demokratije Latinka Perović, Sonja Biserko, Vesna Pešić,NVO itd..., nisu postavile pitanje zašto udovica krvoloka drži u kućnom zatvoru???
Препоруке:
1
4
96
понедељак, 21 октобар 2013 17:40
Панта
Ево мало да видимо шта каже у књизи првоборац-партизан, Србин из Крајине, који је отворио 1. Заседање АВНОЈ-а:
"Командант подручја капетан Јоцо Еремић дође к нама из гестаповског затвора. Хебранг га предложи за чин и он постаје командант подручја. Пред IV офанзиву нареди да се затрпају сви прекопи и мостићи на цестама и маса народа довуче дрвље и поправља. Туда ће наводно кретати тенкови и камиони VIII дивизије, иако она тога нема. Тада наиђе немачка моторизација, а кад је прошла, опет наредише да се раскопа. Неки Мајсторовић, бивши лугар, који је тиме руководио, превари се па доста гласно приговори, како ту нешто не ваља и чим то доушници јаве Јоци, командант мјеста у Слуњу доби телефонско наређење да још ноћас тога Мајсторовић стријеља без саслушања. Сви су знали да он није непријатељ, али је стријељан. Тај случај није једини".
Је ли причамо о истој ствари, борби против фашизма? Па ко је овде фашиста? Ето како су Срби антифашисти губили главе. Панта, опет, нешто измишља?
Препоруке:
5
3
97
понедељак, 21 октобар 2013 17:49
Aкса
@Katarina Krstic
У потпуности се слажем са Вама!
На Туцовића сам потпуно заборавио! А ово што шувају Теслину урну у музеју је комплетна свињарија!
Препоруке:
2
1
98
понедељак, 21 октобар 2013 18:07
Brane2
@roadrunner:
Stvarno? Baš ne namučila na Dedinju..ih što bi voleo da su se 99% naših baba koje su se stvarno naradile i propatile u životu, tako "namučile"
Mnoge jesu i bez "zasluga". Moja strina je nedavno crkla od uznapredovalog tumora na mozgu a nije imala pristup do doktorskih usluga.
Dobro, nije bila "zaslužna" nikome ali ipak joj je pripala ta čast da ju Srbija ostavi.
Dobro, ne na Dedinju, istina.
Bila joj je dobra za plaćanje poreza itd a kad je njoj nešto trebalo...
I ne shvatam od kakve bi trebalo da ti bude koristi Dedinje ako si gladan i ostave te sa uznapredovalim rakom kože?
Препоруке:
2
4
99
понедељак, 21 октобар 2013 20:03
ако се икад решимо..
Била је лепа,стасита жена,Српкиња.Не превише срећна,обзиром на карактер особе с којим је живела.
А причало се да је та особа писала мемоаре.
Почетак је био оптимистичан:"ако икад умрем...".
Ко је пробао да уђе у психу диктатора и хедонисте,могао је да разуме ово као реалност,не фикцију.
Препоруке:
2
4
100
понедељак, 21 октобар 2013 20:19
Ve
Laka joj zemlja. Namucila se u poslednjih 30 godina.
Vecnaja pamjat.
Препоруке:
2
2
101
понедељак, 21 октобар 2013 23:59
Peter RV
@Brane2
Budite dostojanstveni jedamput pa priznajte da vas je ovaj 'roadrunner' - nokautirao.
Препоруке:
3
1
102
уторак, 22 октобар 2013 01:39
mimi
Jovanka ce biti sahranjena uz sve vojne pocasti.
Pitam se samo zasto se isto nije postupilo i u slucaju Milunke Savic?Zasto su Milunku u Francuskoj vise postovali nego mi u Srbiji ciji je heroj bila i za ciju se slobodu borila i krvarila.Tito koji je u prvom svetskom ratu kao vojnik austrougarske vojske ubijao Srbe posle drugog svetskog rata proglasen je najboljim sinom naroda i narodnosti,a mi Srbi
smo ga najvise voleli.Iritira me ta nasa mazohisticka crta karaktera koja cini da vise volimo i postujemo one koji su neprijateljski nastrojeni prema nama nego sopstvene heroje.
Neverovatan smo narod i u trenutku kad se nad nama nadvila senka nestajanja mi se ne dozivamo pameti i da pocnemo da gledamo svoj interes i uhvatimo se makar i za slamku spasa ako je vidimo.
Препоруке:
4
0
103
уторак, 22 октобар 2013 10:40
Рђосав
Peter RV:
@Brane2
Budite dostojanstveni jedamput pa priznajte da vas je ovaj 'roadrunner' - nokautirao.
Ајде?! - да ти то не гледаш у неком кривом огледалу? Мене ми се чини да је Brane2 за два копља изнад овог злобног и приземног `тркача`.
Препоруке:
2
4
104
петак, 25 октобар 2013 11:15
Татјана Вулетић
Већ су се појавили прве политичке манипулације о томе ко је крв за то што је Јованка Броз била у затвору и то у самици. Неко баш не може да чека. Сада ће наступити права најезда њених писама, интевјуа, тајних разговора...
Наравно да је јасно ко је Јованку ухапсио- њени комунисти. И нису ни прстом мрднули да јој помогну и замоле своје другове који су у међувремено постали светски бизнисмени или бар- добро плаћени стручњаци распоређени у невладиним организацијама који треба да промене менталитет Срба. Нису ваљда Ћинћић, Коштуница и Чеда бранили Јованки да живи нормално јер је нешто знала о њима?
Наравно да ће у циљу ружења патриотисма одговоност понети Коштунициа, Српска православна црква, Двери ...
Невладине организације, Министри за људска и мањинска права, наше владе и ми грађани по овоме не сносимо никакву одговорност. Па можда смо могли да покренемо бар једну петицију?
Препоруке:
0
0
105
петак, 25 октобар 2013 12:46
Рђосав
Политика:
Мермерна плоча на гробу Јованке Броз биће слична Титовој, али ће од земље бити уздигнута свега 20 центиметара.
Што ти је живот... - ко жели до Тита - мораће да се саплете о Јованку.
Како за живота тако и у смрти. Космичка правда, шта ли је...
Стекао сам утисак да је истинска Српкиња која је покушавала да се бори против отровних и грамзивих бувашваба на Титовом двору, и рођена, права госпођа из Српске Крајине.
Спокој јој души.
Nadamo se da je ostavila negdje posljednju ispovjest o zivotu sa Titom, I svim zavrzlamama oko vlasti x-Jugoslavije, ako nije uzalut je zivela.
Учинила си све што си могла да Југославија боде боља земља и била је боља у оној мери у којој си се Ти питала или могла да утичеш, а у оној мери у којој ниси могла да утичеш и у којој си била спречена и Ти си платила скупу цену, баш као и Југославија. Југославија је нестала, а Ти си без икакве кривице изгубила своју слободу и робијала у кућном притвору толике године. Кривци и за Тебе и Југославију су исти и како стоје ствари овоземаљска правда их неће стићи.
Поздрави мужа тамо!
Paz` da ti neko ne objasni...
A i da ti objasni da li bi ti to shvatio!?
Neke istine su nazalost mucne: od 1941-e do 1945-e nema pozitivnih likova na vasim prostorima, jer se svi bore za stranu kontrolu nad Balkanom, iako obicni borci cesto toga nisu ni bili svesni (ali zato rukovodstva jesu).
Ево како данас ствари стоје, другарица Јованка ( Будисављевић) Броз надживела је свога интимуса.
На данашњи дан 1944 год. трупе Црвене армије су ушле у наш Престони град и тако помогле Брозу да успостави свој комунистички поредак у земљи.
А тих дана другарица Јованка имала је 19 година и била је спремна да изврши свако наређење свог врховног команданта.
Но тада је Броз наређења издавао преко личне секретарице, другарице Зденке.
Године 1946. другарица Зденка, је смртно поболела и на захтев свог интимуса бива укопана у тек освојеном дому тј. поред њиховог радног кабинета, баш ту надомак данашњег УСА утврђења.
Дакле, након другарице Зденке, долази другарица Јованка.
Данас када неки тврде да је другарица Јованка Српкиња, ја бих молио да се не заборави и другарица Зденка.
А историјска чињеница је та, да су ова два женска срца, била само загледана у једну велику пегаву Хабзуршку .......
Сви ћемо том стазом, другарице Јоко.
Наиме, рекао сам:
- Тито је пред смрт рекао Американцима да је толико уништио Србе да се неће опоравити 80 година после његове смрти,
- Тито, уопште, није сахрањен у тзв. Кућу цвећа. Он је ватикански светац и сахрањен је у Ватикану. Зато је и лечен у Љубљани, а не на ВМА. Тело у ватикан, подметачина у Београд. У тзв. Кући цвећа се налази само "тотем за Србе", без било каквог симбола. Тај тотем је толико тежак, да каже Расим, да га је немогуће померити па ће из тога разлога Јованку сахранити у суседну просторију.
Само још једно питање:
Да ли су Срби нормални, или баш све морају да уче као магарци?
Ипак, нека је лака црна земља Српкињи Јованки коју је из политичког живота елиминисао Стане Доланц, десна Титова рука и члан Хитлерјугенда (пише у данашњим "Новостима").
Dok su neke prave heroine koje se se stvarno borile, ranjavane, ostale invalidi ( a ne uvaljene da budu sekretarice), ali nisu bile kao ona, crkle negde a da to nije bila vest ni u lokalnim novinama.
To je totalno poremećen sistem vrednosti! Znači slavimo je što se dobro udala, alal vera
Dok su neke prave heroine koje se se stvarno borile, ranjavane, ostale invalidi ( a ne uvaljene da budu sekretarice jer je gazda voleo big bubbies), ali nisu bile sponzoruše crkle negde a da to nije bila vest ni u lokalnim novinama.
To je totalno poremećen sistem vrednosti! Znači slavimo sponzorušu što se dobro udala, alal vera, paza nju su Karleuše i čuda, mala maca
Naučiti srpski, po mogućnosti besplatno, pa se onda baviti grobarskim poslom!
Али у туђим двориштима сахрањивање је установљено после 1945.године!
Прво је сахрањена Даворјанка Пауновић у дворишту краљевског двора на Дедињу, затим онај који је њу сахранио сахрањен је 1980.године у башти виле инжењера Ацовића, тзв.Кућа Цвећа, (Слободан Милошевић сахрањен је у породичној кући своје жене јер су они који су тада владали хтели да му оспоре и право на гроб), сада Јованку сахрањују такође у туђем дворишту...
ПА ДОКЛЕ ВИШЕ...
Pa kad neće niko, ajde da vam objasnim ja.
Te sponzoruše:
-nisu prošle kroz mučne četiri godine ratovanja i ko zna koliko godina političkog delovanja pre toga.
- nisu poznate po nekom drugom delu, osim rentanju vagine.
- načelno same ne bi mogle ili im se ne bi isplatilo da se trude do solidne pozicije na nespolni način.
- sponzoruši je jedina briga zadovoljavanje njenih interesa i interesa njene dece. Što više, to bolje.
- sponzoruša ne "talasa", osim kad to odgovara njenim primarnim interesima.
U svim tim ( i ne samo tim) elementima je razlika kao noć i dan. I bez Tita bi Jovanka sigurno zauzela vidljivo mesto u redovima KP.
Vaša poređenja su plitka.
Опусти се, дечаче - за владаре и велможе не важе обични аршини. Упореди: Краљ Милутин (46 год.) и Симонида (7), Хајдук Вељко ( преко 40, жена и одрасла деца) и Чучук Стана (15), Друг Маршал (60) и Јованка (28.)
А тек бизнисмени и естрадне звезде: Милена Китић (1968) - Милан Панић (1929), Маја Сабљић (1960) и Ђорђе Зечевић (неће да каже године!)
Ovde se slavi jedna (ona nepunih 19 a Broz 52!, i to još imao tad ženu..) samo zato što se baš dobro udala za ihaa starijeg matorca budžu!
Ma nije valjda. Kakve veze ima starost s tim ?
Po vama u njemu nije mogla da vidi neku ljudsku veličinu nego je motiv bio materialno blagostanje ?
Pa ako je to bio motiv, što je onda "pravila probleme" čak i po cenu vlastitih osnovnih prava ?
I ako ćemo o tom "životu na visokoj nozi", gde je to bilo ? Koliko se zna, uvek je radila, brinula se, organizovala itd itd.
Šta joj je od toga ostalo ? Šta je to materialno ikad bilo njeno i šta od toga je tako nečuveno u poređenju sa suprugama drugih današnjih zvaničnika ?
Sve godine uzivanja su nemerljive prema godinama patnje,za mnoge je njena krivica velika jer je bila zena mason bravara,gledajuci realno kolika je bila njena moc u donosenju politickih odluka i naredbi?,nikakva,ravna nuli,da je Jovanka imala kapacitet za velika dela nikada nebi dosla u blizinu mason bravara,koliko je ona kumovala nasoj nesreci u SFRJ?,u odnosu na leku rankovica,krcuna,dilasa,stambolica i ostale srpske poltrone, jako malo.,koliko je srba bravarovih generala i vernih sekretara odgovaralo za svoja nedela prema SRBIMA?,niti jedan,100 hiljada ispraca leku,taj je SRBIMA zivot zagorcao,lekin naslednik po liku,delu i funkciji zeli njegovu rehabilitaciju,jer svaka ptica svome jatu leti,za razliku od Jovanke leka je isao gde je hteo,u svoj dubrovnik,ona nije smela van Beograda,pored tolikih leka,krcuna,jovana,milovana,pera,Jovanka je bezgresna,ako joj oprostimo sta je udova mason bravara kojeg su srpski kadrovi uzdigli na nivo faraona!
Наочиглед свјетског и домаћег зла у Србији, не могу себи опростити што нисам предвидио да се у ближој будућности суочавамо са злом какво надмашује нацистичко, које у поређењу са овим данашњим трајало свега неколико година.
У то данашње зло, убрајам послије бриселског и вашингтонског зла, ово зло у Србији које доласком на власт западног подмуклог олоша нема свог премца.
Осјећам се привилегован што рођен у времену у којем преваливши 80-ту од најраније младости до дубоке старости на властитом примјеру доживио све епохе од којих само краљевина Југославија и Социјалистичка СФР Југославија били рај у поређењу са Србијом у рукама немилосрдних издајица.
Дирљиво саучешће према удовици Јосипа Броза остаје дирљива фаза можда последња у Србији под влашћу слуганских западних експонената.
Eh,zaboravili ste. Pocelo je tako sto su odmah po ratu nesrecnog Dimitrija Tucovica iskopali iz groba na Topciderskom groblju i stavili da pociva nasred Slavije, ispod spomenika.
Mozda cemo poceti da se oporavljamo kad pocnemo da postujemo zakone, pa i onaj o grobljima i sahranjivanju, i sve te pokojne uz najvise pocasti sahranimo tamo gde je za to mesto.
Pocevsi od tudjom voljom, nehricanski i tako jugo-komunisticki spaljenog Nikole Tesle, cija urna, o blama, pociva na polici u Muzeju.
Brozovoj udovici Jovanki laka zemlja i Bog da joj dusu prosti, bese krsteno celjade, nadam se da je pamtila.
У сваком случају нека јој је лака земља.
Broz je odabrao Ljubljanu jer su ondje radili najbolji stručnjaci.
Na VMA-u su liječnici više mislili na činove nego na svoje zvanje!
-
Панта
Још бих једном да поновим оно што сам писао неколико пута, а само из разлога да је понављање мајка знања.
Наиме, рекао сам:
- Тито је пред смрт рекао Американцима да је толико уништио Србе да се неће опоравити 80 година после његове смрти,
- Тито, уопште, није сахрањен у тзв. Кућу цвећа. Он је ватикански светац и сахрањен је у Ватикану. Зато је и лечен у Љубљани, а не на ВМА. Тело у ватикан, подметачина у Београд. У тзв. Кући цвећа се налази само "тотем за Србе", без било каквог симбола. Тај тотем је толико тежак, да каже Расим, да га је немогуће померити па ће из тога разлога Јованку сахранити у суседну просторију.
Zanimljivo je i kako onaj komunista Dacic vaskrsava i sminka i ostalu komunisticku zocincad poput Rankovica, Krcuna i dr. Zar je moguce da neko moze poverovati da su te stetocine bili dobri Srbi ? Braco eno onog srpskog krvnika Broza kako pociva u cvecu, a Drazi se ni grob ne zna. Pa jer nam to nije opomena ?
Наочуглед масе злобних и клеветнички написа, почињем да се питам, да ли је могуће да своју српску националност морам да дјелим са злобним људима?
Чему толико интересовање сада, где оно беше од 80-е до данас. Нико се не пита како може у једној земљи неко да живи толике деценије у кућном притвору, без права гласа и свега осталог што је нормално за свког грађанина. Ово је доживела у више система власти и у више држава, тако да оправдање за поступак према њој нема оправдања. Како је она носилац вишег војног чина у пензији поставља се питање зашто није била лечена на ВМА? Не желим да сумњам у лекаре КБЦ, већ сам тај чин показује да смо до краја газили свако њено право човека.
Није ствар у томе што је она била жена Тита, ствар је у томе што ми, као народ не ценимо ништа, па сетите се само сахране Милошевића а погледајте како је сахрањен Јелцин. И само то ће показати каква смо ми рђа од народа. Сада је Јованка на реду. Хајде да изведемо још једну представу, немојмо да изневеримо себе.
жао ми је што сам својим коментаром повредио Ваш комунистички патриотизам о чијим резултатима не бих да пишем. Ја сам "игнорант" јер, по Вашем мишљењу, не умем широко да обухватив "велика дела комуниста" по стање српског народа и његове државе. Јуче вам је, друже, изашло у "Новостима" да Јованка каже да је Стане Долац (десна Титова рука) био члан Хитлерјугенда. А друг Тито је лично подржао избор нацисте Курта Валдхајма у УН. Па ко је у ствари онда био фашиста: четници или партизани, или и једни и други, као и ови данас? Али,по Вама, испадох ја колаборациониста, јер користим чињенице да бих отворио логичне мисли код неких људи.
Погледајте аргументе овог ДШ за лечење Тита у Љубљани. Такви аргументи могу проћи само код доброг комунисте. Суштина Титовог лечења код "стручњака" у Љубљани, којима је Тито умро, је чиста политичка игра агентурних мрежа. Немојте мене да окривљујте што они попут ДШ не могу, или не желе, нешто, што је очигледно, да схвате.
Potpisujem vaš komentar osim jednog važnog detalja.
Jovanka Broz je bila prevashodno Jugoslovenka a ne samo Srpkinja!
To danas zvuči kao hereza jer se zanemaruje istorijski okvir onog vremena. Danas nisi IN ako ne pljuješ po Jugoslaviji, socijalizmu etc.
Ključno pitanje, koje ste postavili:
dobiće dogovor tek nakon otvaranja svih arhiva i nakon relevantne istorijske analize.
U ovome trenutku je to samo nagađanje i subjektivne ocene savremenika.
Srbi smo po tradiciji skloni preterivanju što dokazuje i ova odluka o njenoj sahrani.
Tito je imao četiri žene. Gde su ostale sahranjene?
Nije ni Nadežda Krupska bila u mauzoleju pored Lenjina, zar ne?!
Srpska posla! Da se otkupe za nepravdu koja joj naneta sad stvaraju od nje sveca! Neukusno.
Прво, Јованка је једноставно била битан елемент "меке моћи" (soft power)социјалистичке Југославије. Она није била политичар на функцији, њена улога је била у подршци. Учествовала је у одржавању Титове харизме једнако као и у стварању и одржавању угледа Тита и Југославије у свету.
Друго, оно мало њеног утицаја у политици не можемо гледати из угла њеног етничког порекла. Била је индоктринирани комуниста, партизанка од ране младости. Њени сукоби са Доланцом и екипом нису били мотивисани етничким (националним) већ пре идеолошким разлозима. Дакле Доланц и Кардељ су разбијали Југославију која је у том моменту била јака и социјалистичка. Она се томе супротстављала колико је било у њеној моћи. Тачка. Доланц, Кардељ па и Љубичић (који је вероватно имао своје мотиве) радили су контра једне, у том моменту ипак успешне Југославије а она се томе супротстављала. Довољно.
Југословенска идеја је хрватска идеја. Анка и Рђосав су најбољи примери Срба с хрватском идејом. Југословенска академија знаности и уметности је основана у Загребу још 1867. године када код Срба није било ни "Ј" од "југословенства". Ова хрватска идеја, која се најбоље примила код Срба, је била под пуном контролом цара Фрање Јосипа, Јосипа Јураја Штросмајера и других "љубитеља Срба", као главних носилаца те, још једне "напредне, западне идеје". Међутим, шта је то брига Рђосава, Анку, Светислава и многе "пројугословенске Србе". А та Југословенска академија знаности и умјетности се увек, у погодном тренутку, претварала у Хрватску академију... Погодни тренуци су нпр. НДХ Анте Павелића и држава Фрање Туђмана. То, што наведена лица о овим стварима немају појма крив је "квислинг" Панта.
"Заостали великосрбин" Никола Тесла је увек истицао да је Србин и дивио се онима које ови данас сматрају терористима.
Lično ne verujem da bi, ako ne ljudi koji to znaju, a ono Vatikan dozvolio takav "blam, da ne kažem greh, pred Bogom da drugarica gdja Jovanka ne bude sahranjena prema svojoj poslednjoj želji: pored svog supruga...
Meni je drago što je gdja Jovanka doživela da se "vrati narodu" koji joj je dao ruku u poslednjem času da "ode" u miru....
Neka mir zavlada u istini....
Hrvoju je trebala srpkinja za zenidbu i odabrali su nju. Majora udbe bese, pa jos bez kuceta i maceta da ne sme da pisne i eto kandidata za pokazivanje. Sve preko je ona umislila pa su je stavili na hladno - u orman.
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=767556#k10877197
http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=767556#k10877748
Мислим да је написано лепо и поштено и да објашњава ову "халабуку".
"обичан народ" не мора бити "оперисан" од логике. Јованка је изразила жељу да буде сахрањена поред Тита, као свака супруга на српском гробљу. Међутим, "може поред Тита", али у другу просторију. На што Вама ово објашњење личи? Да ли се код Вас јавља имало сумње у "чудне работе"? Да не говорим о снази "објашњења" званичника да је камен на Титовом гробу претежак, па се не може померати. О надгробном споменику и његовој симболици је излишно било шта рећи.
Колико видим и за Вас синтакса "поред свога супруга" може значити и у другој соби. За мене,наведена синтакса, треба да има значење баш исто као када се сахрањује нека друга жена "поред свога супруга", односно у породичну гробницу, једно поред другог.
И још да додам за Анку следећу чињеницу. Програм странке првог Југословена, Штросмајера, је био: „Сви Славени (јужни) уједињени под Хабзбурзима и под Папом“.
А наследници из Хрв.-срп странке су до последњег дана 1. св. рата били против Србије.
Не измишљам ништа.
Nisam ulazila sa vama u polemiku oko toga da li je Kuća cveća sama po sebi velika Grobnica ili je to samo kameni stameni "totem" odn."Grob" na kome piše TITO i pred kojim se klanjam celoj našoj surovoj prošlosti koja ne dozvoljava da se razumno misli i dođe do istine na jedini pravilni put koji svaka religija propoveda...
Uzgred, ulazila sam samo u "razmatranje" da je drug Tito sahranjen u Vatikanu...
Vaša tvrdnja šta ja mislim zaista ne pije vodu jer sam svoje mišljenje o "drugoj sobi" već dala čim se pojavio predlog u štampi...(Uzgred, ako je vcaša sumnja tačna da Drug Tito nije tu sahranjen, drago mi je što će se Kuća Cveća odušiti Njegovom suprugom...(Možda Ona zaista i ujedini Slovene?-malo crnog humora neće biti naodmet)..
ps Ne zamerite...sumnja nije platforma na kojoj zasnivam svoja razmišljanja....sve najbolje...
Hvala na savjetu.
Srpski je lak za naucit. Kad nemas sto da kazes, kazi -'hm', pa ces izgledat inteligentan (bar samome sebe)
Suočavanje stavova "licem u lice" mogu samo oni, koji imaju argumente. U nedostatku potonjih pribegavaju metodi lateralnih, neumesnih primedbi.
Pročitajte komentare Velizara M. da biste lakše razumeli moju rečenicu o jugoslovenstvu Jovanke Broz.
Pri tom ne smete zaboraviti da je Jovanka Srpkinja iz Like a ne iz Šumadije. Srbi iz Hrvatske se nismo odrekli svog nacionalnog identiteta-srpstva.
Bili smo državotorni narod u Hrvatskoj ali tek nakon 1945!
Jugoslavija je bila jedini način u kojem smo svi Srbi živeli u jednoj državi!
Očigledno vam ove deobe više odgovaraju. Uživajte u njima! Još će potrajati! Još niste stigli do poslednje kruške pod Avalom.
Ево неколико цитата о СУМЊИ.
Ми заправо знамо ако мало знамо. Са знањем расте и сумња. (Гете)
Кад човек очајава, увек треба да се нада, а када се нада, треба да сумња. (Густав Флобер)
Радикална сумња је отац спознаје (Макс Вебер)
Никада немојте сумњати у чињеницу да мала скупина промишљених и забринутих грађана може променити свет. Заиста, до сада су га они једино и мењали. (Маргарет Мид)
Да сте иоле читали историју знали бисте да је положај Срба Крајишника био бољи у Аустро-угарској него у Вашој Брозовој Хрватској. Осим тога имате књиге и Крајишника који су писали о положају Срба у Крајни у време комуниста (и сами су били комунисти и првоборци), па су брзометно одлетели с функције. Шта Ви мислите зашто су сви који су поменули аутономију Крајине одмах одлазили с политичке сцене, али је зато аутонимија Косова и Војводине напредовала светлосном брзином?
Па Мика Трипало и Савка Дапчевић су управо настављачи политике Штросмајеровог "југсловенства". Данас је то странка Весне Пусић, а распитајте се о политичкој каријери њеног оца. Имате Интернет, прочитајте нешто Анка, а немојте само слушати шта кажу партизани Латинка Перовић, Јово Капичић и остарели комунисти с НСПМ.
Свакодневно пратим НСПМ, и никад нисам запазио толико минуса на коментаре сталних коментатора.
Партизани или Срби, Четници или Срби, какви смо ми то Срби!
Dao bi sve da mogu da ih vidim kako dobijajju tačno to, što tako obilno traže toliko dugo.
Svi drugi su krivi što Pravi Srbin ne razvije sve svoje potenciale i napravi od Srbije Atlantidu.
"Kvalitet" današnjih Srba im ne valja a nekako mi nije jasno, po čemu oni zaključuju, da je pre bio daleko bolji.
То вам је резултат насилног изједначавања четништва и партизаније, драги Светиславе. Просто: четници су тражили прст - а откинули Вам целу шаку. А сада иду и даље: `оће да они буду борци, а партизани - издајници?!
Та два покрета се никако не могу изједначити. Нудим два питањца, две штих-пробе за поборнике `изједначавања`:
- да ли има документованих случајева наоружавања партизана од стране Немаца (Бугара, Талијана...) за борбу против четника? - нема. Има само контра-примера: наоружавања четника (од стране окупаторских војски) за борбу против партизана. Тачка.
- да ли има документованих случајева да су партизани заробили неке четнике па их изручили Немцима (те ови завршили у конц-логорима)? - нема. Има само контра-примера, да су четници заробљене партизане изручивали Немцима. Опет тачка.
Паметноме доста.
...
Svi drugi su krivi što Pravi Srbin ne razvije sve svoje potenciale i napravi od Srbije Atlantidu.
Тачно. То све кафански националисти. Кад их слушаш у кафани - рек`о би: човече, ови би стигли до Беча - ма до Париза! - с Дражом на челу, само да су имали прилике.
Но - кад мало загребете - то кукавно, злобно, безидејно, ... - ма к`о да их је Коштуница од д. одсек`о. А што се опште атмосфере на овом сајту тиче - не заборавите да је основан као сајт чланова-и-фанова поменутог В.К. Какав идол - такви и верници...
Prvi se toj ideji 1943. suprotstavio Aleksandar Ranković a odmah ga je podržao Milovan Đilas!
Moša Pijade je za Srbe iz Hrvatske zahtevao posebnu federalnu jedinicu u Jugoslaviji, odvojenu od Hrvatske. Tito je ćutao. (iz Dedijerovog Ratnog dnevnika)
Obrni-okreni, opet se vraćamo Srbima iz Srbije.
Tako su nam uvek pomagali!
Od potpisivanja konkordata sa Vatikanom (Stojadinović)) do podele na Banovine etc.
Nipošto ne smete u tu čorbu trpati status Srba u K.u.K. jer to je tada bila Vojna Krajina pod ingerencijom Beča a ne Hrvatska!
Nije dovoljan internet, gos'n Panto, treba malo i u knjige pogledati!
Jovanki laka zemlja a vi idite malo učite istoriju umesto da meni delite lekcije!
Ja sam za realnost i istinu cak i o pokojnicima.
Samo je Bog bezgresan a mi svi imamo svojih mana.Kaze se da iza pokojnika ostaju njegovi potomci i uspomene,kojih ima i dobrih i losih,pa ce nas rodbina,prijatelji i poznanici pamtiti i pominjati po njima.Na svakom pojedincu ostaje da se trudi da ostavi vise lepih nego ruznih povoda za secanje.Ovo nase velicanje lika i dela JB.TITA
je ili licemerno ili isuvise licno i sebicno.Oni koji su mu slepo verovali i ugadjali cak i kad je to bilo upereno protiv njihovog naroda-Srba,kao
Krcun ili Rankovic su to radili iz licnog interesa
a za narod ih bolelo uvo.Obadvojica su dobili po zasluzi.Treba pitati one koji su cekali svoje rodjake zatocene,tucene i ponizavane na Golom otoku.Taj isti Tito ubijao je Srbe u Prvom svetskom ratu jer je ratovao u Austrougarskojvojsci i kako moze biti srpski heroj?
Jedini komunista kojega treba slavit kao dokazanog Srbina jeste -Slobodan Milosevic. On je pokazao kako se brani i gine za Srpstvo. Sve ostalo je sljam koji je izplivavo u ovom hohstaplerskom prevarantskom dobu.
Ич се ти не секирај. Оцењују ме високим оценама, они најбољи, они мислећи, они оригнални. Само ме они и интересују. Видиш да сам цитиран к`о Конфучије?
А они други, међу њима и ти? Као да ја то не знам: реци човеку истину - и добићеш смртног непријатеља. Уместо да ти каже `фала` - мрзеће те к`о Немца. Ја сам овде у функцији Просветитеља. Капиши? Capisci?
Што год мислили о карактеру Јованке, њен 30-огодишњи прогон од стране Титових улизица и каријериста је ставља на праву страну историје, то што је она живела скромно не тражећи и ништа не жалећи се заслужује поштовање, никоме није рекла ни да је смртно болесна, умрла је као мученик после живота у кући где је отпадао малтер и која је била у очајном стању . Бар сада бисмо могли показати нешто поштовања за жену која је осим тога као и цео српски народ устала у борбу против фашистичке немани, борби за властиту слободу и опстанак.
а гдје су им гробови српских великана
-nisu prošle kroz mučne četiri godine ratovanja i ko zna koliko godina političkog delovanja pre toga
Jovanka se naratovala kao "sekretarica"
Po kom je delu poznata Jovanka?
Poredjenja sa istorijskim ličnostima i estradom koje ste dali ne stoje,jer je razlika u godinama kod Broza veća(pogotovo na uzrast gospodjice),a u vreme kralja Milutina to je bio deo diplomatske prakse i potvrdjivanja mira u to vreme, a nikako to da je Milutin sam šacovao devojčicu(već su Viznatijci sami ponudili jedinu neudatu princeszu koju su tad imali na dvoru)
Poenta je da mi ovde slavimo jednu sponzorušu,dok su mnoge neimenovane heroine koje su se stvarno borile u ratu,ranjavane skapale u nekom selu..Ma i nisu morale da se bore u ratu,dovoljno da su radile i zaradile neku penzijicu,više su dobrinele društvi nego ovaj parazit. Ali one se nisu dobru udale..ko im je kriv, pa nisu bile u svetskim medijima kad su umrle...
Znači, živeo Pink, Karleuše, ove one...tako treba Srbijo!!!
Stvarno ? Prvoj ženskoj partizanskoj četi je trebala sekretarica ?
Ali neka i to. Pokažite nam svojim primerom da je biti sekretarica u takvoj situaciji trivialno. Sa stotinama ako ne i hiljadama puta jačim protivnikom, čijim domaćim pomagačima su kame redovno oruđe i koji su prepuni razumevanja za komuniste i žene a naročito u toj kombinaciji.
Da vas u takvoj situaciji zarobe kao sekretaricu, to bi se predviđam završilo prijavom sudiji za prekršaje ?
Pa recimo:
- po istaknutoj partizanskoj borbi
- po učešću u evakuaciji ranjenika na Drvaru
- po podršci Titu u svakodnevnom životu
Čisto tako da postavimo neki etalon- po kom delu ste poznati vi ?
Praktično iznad svega, Titov.
Šta god mislili o njoj, mnogi se slaž da je Tita videla kao boga.
Što je još uvek milijardu puta više od recimo vas.
Nekome je smetala toliko da joj je na solidan deo života oduzeo _sva_osnovna_ljudska_prava.
Kad se radi o istorijskim cinjenicama, zasto se oslanjat samo na titovu istoriju Jugoslavije? Niko, prema vama, ne treba da raspozna Mosu Pijade kao najveceg krvoloka crnogorskih Srba. Njegovo bacanje u jame na Radovcu, stotina ljudi zbog sumnje da su bili 'nenarodni elementi' je poznato svima, ali ne ocekujmo da cemo to citat u bilo kojem tekstu, titovih dvorskih istoricara kao Dedijera, ili Djilasa.
Nikad vam nije palo na um da je Mosa, kao i svi njegovi drugari ljubitelji vlasti (naravno-"narodne") htjeo od Krajine da postane njegov licni proleterski spahiluk?
Jovanka kad ju je prvi put šacovao drug Stari je imala 19,a on 52.Znamo kako se to zove
Eto, ja ne znam. Kako se to zove ?
Ja možda ne talasam ko Jovanka, ali vidim rezultate svoga rada, i svojih ruku, zaradjujem za leba, što se za dotičnu ne može reći.
Šta ste posle svega rekli da je njega "zasluga", što je Tita videla ko Boga? Good for her, što bi rekli Ameri, no šta smo mi imali toga?
A spinove da se naratovala kao sekretarica ostavite nekom drugom.Pobegla je u šumu, jer je u šumi bilo sigurnije nego čekati ustaše u selu, kao što je radila masa naroda.
E sad neka prava heroina je ranjavana, stvarno ratovala, ali se nije dobro udala, pa je zato zakopana u nekom selu, da i niko ne zna
Stvarno? Baš ne namučila na Dedinju..ih što bi voleo da su se 99% naših baba koje su se stvarno naradile i propatile u životu, tako "namučile"
"Командант подручја капетан Јоцо Еремић дође к нама из гестаповског затвора. Хебранг га предложи за чин и он постаје командант подручја. Пред IV офанзиву нареди да се затрпају сви прекопи и мостићи на цестама и маса народа довуче дрвље и поправља. Туда ће наводно кретати тенкови и камиони VIII дивизије, иако она тога нема. Тада наиђе немачка моторизација, а кад је прошла, опет наредише да се раскопа. Неки Мајсторовић, бивши лугар, који је тиме руководио, превари се па доста гласно приговори, како ту нешто не ваља и чим то доушници јаве Јоци, командант мјеста у Слуњу доби телефонско наређење да још ноћас тога Мајсторовић стријеља без саслушања. Сви су знали да он није непријатељ, али је стријељан. Тај случај није једини".
Је ли причамо о истој ствари, борби против фашизма? Па ко је овде фашиста? Ето како су Срби антифашисти губили главе. Панта, опет, нешто измишља?
У потпуности се слажем са Вама!
На Туцовића сам потпуно заборавио! А ово што шувају Теслину урну у музеју је комплетна свињарија!
Stvarno? Baš ne namučila na Dedinju..ih što bi voleo da su se 99% naših baba koje su se stvarno naradile i propatile u životu, tako "namučile"
Mnoge jesu i bez "zasluga". Moja strina je nedavno crkla od uznapredovalog tumora na mozgu a nije imala pristup do doktorskih usluga.
Dobro, nije bila "zaslužna" nikome ali ipak joj je pripala ta čast da ju Srbija ostavi.
Dobro, ne na Dedinju, istina.
Bila joj je dobra za plaćanje poreza itd a kad je njoj nešto trebalo...
I ne shvatam od kakve bi trebalo da ti bude koristi Dedinje ako si gladan i ostave te sa uznapredovalim rakom kože?
А причало се да је та особа писала мемоаре.
Почетак је био оптимистичан:"ако икад умрем...".
Ко је пробао да уђе у психу диктатора и хедонисте,могао је да разуме ово као реалност,не фикцију.
Vecnaja pamjat.
Budite dostojanstveni jedamput pa priznajte da vas je ovaj 'roadrunner' - nokautirao.
Pitam se samo zasto se isto nije postupilo i u slucaju Milunke Savic?Zasto su Milunku u Francuskoj vise postovali nego mi u Srbiji ciji je heroj bila i za ciju se slobodu borila i krvarila.Tito koji je u prvom svetskom ratu kao vojnik austrougarske vojske ubijao Srbe posle drugog svetskog rata proglasen je najboljim sinom naroda i narodnosti,a mi Srbi
smo ga najvise voleli.Iritira me ta nasa mazohisticka crta karaktera koja cini da vise volimo i postujemo one koji su neprijateljski nastrojeni prema nama nego sopstvene heroje.
Neverovatan smo narod i u trenutku kad se nad nama nadvila senka nestajanja mi se ne dozivamo pameti i da pocnemo da gledamo svoj interes i uhvatimo se makar i za slamku spasa ako je vidimo.
Budite dostojanstveni jedamput pa priznajte da vas je ovaj 'roadrunner' - nokautirao.
Ајде?! - да ти то не гледаш у неком кривом огледалу? Мене ми се чини да је Brane2 за два копља изнад овог злобног и приземног `тркача`.
Наравно да је јасно ко је Јованку ухапсио- њени комунисти. И нису ни прстом мрднули да јој помогну и замоле своје другове који су у међувремено постали светски бизнисмени или бар- добро плаћени стручњаци распоређени у невладиним организацијама који треба да промене менталитет Срба. Нису ваљда Ћинћић, Коштуница и Чеда бранили Јованки да живи нормално јер је нешто знала о њима?
Наравно да ће у циљу ружења патриотисма одговоност понети Коштунициа, Српска православна црква, Двери ...
Невладине организације, Министри за људска и мањинска права, наше владе и ми грађани по овоме не сносимо никакву одговорност. Па можда смо могли да покренемо бар једну петицију?
Што ти је живот... - ко жели до Тита - мораће да се саплете о Јованку.
Како за живота тако и у смрти. Космичка правда, шта ли је...