уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Иво Јосиповић и семе зла

Kоментари (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 31 август 2013 15:31
Милица
Као неко ко није на јавној сцени, радујем се да на њој има мислећих и образованих људи данас у Србији, какав је аутор овог прилога, који пажљиво и интелигентно прате и анализирају нашу актуелну политичку сцену. Ситуација је поприлично безнадежна, у сваком погледу, али мислим да има смисла борити се сталожено и рационално да се јавно мнење просветли, да би бар у будућности Срби, ослобођени разних илузија, радили у своју корист и обезбедили за себе место које заслужују у Европи и шире. Само треба имати визију и као циљ опште добро! Можда ово делује наивно, али не знам како бисмо се без идеала извукли из ове мочваре!
Препоруке:
48
0
2 субота, 31 август 2013 15:31
realno
Ma sta god se ovdje tvrdilo za period'92-'95,
tipa otkrivanja tople vode kao 'svi su vrsili zlocine', treba insistirati na brojkama. Troznamenkaste cifre tokom egzekucija u samo jednom danu dosegla je jedino srpska vojska, s tim da su u julu '95. 'srpski neimari' prebacili normu te su za jedan dan dosegli i cetverocifrenu cifru ubijenih. Dakle, tako i treba suditi, prioritet dati onim najproduktivnijim ubicama, samo tako postaje razvidno gdje su bili zlocini a gdje su se desavali organizirani zlocini + genocid.
Djaba vam svi komentari i demagogija kako ce isplivati 'prava istina',
samo nek' ispliva - tim svakako gore po vas.
Deset Djerdapa vas ne moze oprati, nazalost.
Препоруке:
13
76
3 субота, 31 август 2013 18:45
Мунзе Конза
Слажем се у многоме са аутором, само не видим шта је ту Јосиповић крив што Србија има антисрпску власт? Уместо Вучинића, примерено је да Јосиповићу нос натрља председник Србије, али по свему судећи чекаћемо ми то задовољство још дуго.
Препоруке:
47
0
4 субота, 31 август 2013 21:11
perkins
u svim drzavama i rezimima hrvati su radili protiv SRBA,sta da josipovic menja taktiku,dok je maloga prizrenca,diplomca kazandzije,te vuka od bugojna SRBI ne moraju da strahuju za buducnost,jer sa njima buducnosti nema,ono sto nemas ne trebas strahovati da ces izgubiti!
Препоруке:
36
1
5 недеља, 01 септембар 2013 01:02
Србин Обични
Слажем се с оцјеном да је Јосиповић у суштини "редовна" и "очекивана" појава на хрватском политичком небу. (Да сада након пријема Хрватске у ЕУ додамо - и католичком небу). То је добро позната - могуће мало пресвучена - политика скривања Усташлука, итекако присутног у данашњој Великој Хрватској, политика изједначавања геноцида и ратног злочина, политика заборава хрватских гријехова.

Сасвим је друга ствар срамна политика србијанског режима у Београду који издаје српске националне интересе, па тргује и српским жртвама у геноциду почињеном од 1941 до 1945, а све зарад будућег наводно "угодног живота" грађана у Кругу двојке. На овакву политику се треба обрушите и са становишта срамног трговања Србије и Хрватске око геноцида над српским народом и то у обје верзије НДХ-азије.
Препоруке:
20
0
6 недеља, 01 септембар 2013 01:24
Турас
Пошаљите овај коментар Вучићу ,"србском лидеру" он је све ово нагло заборавио.
Препоруке:
20
0
7 недеља, 01 септембар 2013 08:54
Бели Орао
Ово је кључни део текста.


Увек се мора наглашавати да су Јасеновац и Јадовно били део организованог геноцида који је спроводио усташки режим у Независној Држави Хрватској и чија је јасна намера била да потпуно уништи српски народ и елиминише га са његових историјских простора.
Препоруке:
27
0
8 недеља, 01 септембар 2013 11:00
Све је лаж
& realno

Ма јеси ли ти луд, мајке ти ? Ако већ инсистираш
на бројкама, онда треба да знаш - у 2.св.рату дословно је поклано 27.000 српске деце са Козаре,
узраста од 1-12 год. У неким козарским општинама,
прво мушко дете отишло је у војску тек 1966.г.Нема.
све поклано. То су скоро 3 Сребренице, чак и ако
уважимо све ваше лажи и подметања. Када повежемо
све ратове у 20-ом веку ( а на Балкану се ништа не
може посматрати одвојено, сваки следећи рат је само
наставак претходног, са истим актерима који увек
одлазе у исте војске, које се само другачије зову)
Срби су имали 2,5 милиона жртава (према светским
Енциклопедијама Ларус и Британика) у 20-ом веку.
То је више од 300(словима: тристотине)Сребреница.
Дужни смо вам још 299.
Препоруке:
25
2
9 недеља, 01 септембар 2013 11:45
Ратко Ћујић
У потпуности сам сагласан са горе наведеним текстом,поздрав из Сомбора.
Препоруке:
11
2
10 недеља, 01 септембар 2013 11:50
Alekta, Tisifona i Megajra
"...deo organizovanog genocida..."-baš lepo,vi srbi kad genocidizujete, onda to vama ide onako spontano, uz muziku(od izvesnih marševa do truba dragačevo i ženskih grudi na tenkovima u karnevalskim povorkama proslave srpske visije života)i osmeh na licu,potpuno prirodno ko kad žedan pije vodu...alale,alala!
Препоруке:
4
26
11 недеља, 01 септембар 2013 12:55
Бели Орао
""Све је лаж и пријатељи.

Не трошите тастатуру на учитељске тролове. Они никад неће да признају Јасеновац и јаме, а то је 1.000.000 наше браће и сестара. Према томе чему прича са њима.
Препоруке:
20
1
12 недеља, 01 септембар 2013 12:56
realno
Treba se drzati onoga sto stalno govorite: Sazanace se prava istina. Kazem: Bog vas cuo!'Objektivni eksperti' po Kozari obicno kao i danas neznaju za empatiju: Svoje dizi, tudje spustaj. Sta god mislili necete tako nikad na zelenu granu. Zadajte si dugorocni cilj: Pravite djecu!!! Pa vec sad su Albanci populacijski izjednaceni s vama, a vi i dalje mastajte i promisljajte o dusanovom carstvu.
Natalitet burazeru, sve ostalo je demagogija.
Препоруке:
9
3
13 недеља, 01 септембар 2013 14:24
Mirko
Autor spada u one Srbe koji vlastite žrtve i njihovu težinu uzdižu iznad drugih. To može biti shvatljivo ali je kontraproduktivno jer ne vodi nikuda i ne rješava probleme i konflikte. Samo dolijeva ulje na vatru
Препоруке:
3
13
14 недеља, 01 септембар 2013 14:28
Србин Обични
Јутрошњи хрватски тисак извјешћује да је познати хрватски терорист и домољуб Zvonko Bušić извршио самоубојство из самокреса. Како прозумачити овај Бушићев самопуц? Разочараност недостатним силаницама хрватског домољубља, или пак очај што је Хрватска негдје залутала на путевима повјесне збиље?

И овај догађај указује на нестабилност готово свих хрватских политичких опција: од оних лијевих у којима тобожњи агнстик, клавириста и садашњи Врховник тужака Србе за тобожњи геноцид на Хрватима, па до оних десних којима су припадали рахметли Фуад Мухић и блажено почивши Звонко Бушић.

Не би нас зачудило да укопу блаженог Бушића буде присутан и неки изасланик из Србије. Таква су времена - јевропска.
Препоруке:
12
1
15 недеља, 01 септембар 2013 15:28
Смиљански
Једини на свету су Хрвати који су имали логор за децу,у којем су их клали!То никада нећете моћи да сакријете ,колико год се трудили да Србима свалите на врат све злочине!
Препоруке:
20
2
16 недеља, 01 септембар 2013 15:44
Све је лаж
& realno

Драгоје Лукић је једно од козарске деце, које је
имало срећу да преживи. У његовој књизи набројано
је појединачно, поименично,свако од 27.000 поклане
српске деце, са свим подацима - име, презиме, име оца, датум рођења, село из којега су.
НДХ, чије би злочине ти некако да забашуриш, била је једина а Земља на свету која је имала конц. логоре за децу. Говориш о цифрама са четири знаменке. Па да те обавестим - у Јасеновцу су
организована такмичења. ко ће да закоље више Срба у
једном дану. Било их је 10 (словима: десет)( шест
Хрвата и четири Мослемана- да је био још један,
част би била братски подељена) који су могли да
закољу 1000 или више Срба у "радном" дану. Победио
је монструм симболичног имена - Стипе Брзица.
У Сребреници је почињен истински геноцид - побијено
је 3.462 Срба од 92.-95.(док не стигоше осветници)
потпуно неселективно-жене, деца, старци,непокретни
Чак су пекли људе на ражњу.
Срби нису убили ниједну жену, ниједно дете, него
само зликовце.
Препоруке:
19
2
17 недеља, 01 септембар 2013 18:54
Бели Орао
@Све је лаж.
Драги пријатељу, тај ти неће одговорити, јер стари латински фазон је да кад немају одговор ћуте и окрену главу.
Препоруке:
12
1
18 недеља, 01 септембар 2013 20:00
Vojvoda Dujic Republika Srpska
Drug Ivo pa ne bi bilo lose da se instalira Republika Srpska Krajna jer mozda ta drzava bi imala malo postovanja prema Srbima. Hrvatska je pobila 700 000 Srba Iselila vise od 500 000 Srba I iselila talijane u Dalmacij. Osjek -Slavonija Njemacka groblja su starija od Hrvatskih. Druze Josipovicu izvini se jednom pravedno pa reci istinu da ti Bog oprosti za te svoje reci koje upucujes na racun mrtvih I iseljenih Srba. Srbija I Srpska su robovale pod turobosnje 500 god tebi Srbija i Srpska dale slobodu oslobodile te od Turaka I austrohungara. Vuk Karadzic ti je jezik Srpski na pklon ijekavicu dao da bi komunicirao. Srpska I Srbija dala ti pravo da se prekrstis da za bolji zivo sebe zoves Hrvatom I da ides protiv tvog korenitog roda Srpskog. Mozda vam Bog jednom oprosti tebi Mesicu I ostalima ako jednom ostavite Srbe na miru izbacite tog djavola iz vasih srca I ugledajte se malo na naseg rodoljuba Anfilohiju Radovica voli Boga Srpski rod iz kojeg si ti ivo poteko I sve dobre ljude.
Препоруке:
7
0
19 недеља, 01 септембар 2013 21:02
realno
Kada bi ti navodio primjere srpske casti morao bi imati atacment na raspolaganju. Znas, kad licitiras imenima to kao treba da garantira autentiku. Hvala Bogu da se vise istorija ne distribuira samo iz Beograda. Ti si upravo produkt te dugogodisnje distribucije, nesposoban za bilo kave cinjenice od uglednih jevrejskih autora kao i bilo kojeg autora koji tebi ne ide u prilog.
Gubitak vremena je boriti se s tvojim predrasudama.
Ali ponovo ti kazem, trajace sve ovo jos godinama:
Pravi djecu koja nece ici na 'mrski zapad'.
Bolje da se bavite vlastitim natalitetom negoli da razmisljate kako uticati na mortalitet susjeda. Tako rade ozbiljne nacije.
Препоруке:
1
13
20 недеља, 01 септембар 2013 22:29
Stanić Milan
Teško je autorovom kratkom osvrtu bilo šta dodati,a da se ne naruši istina.Od Tuđmana i njegove po zlu čuvene"komisije" za utvrđivanja ustaških zločina u Jasenovcu,hrvatski Vrhovnici nastoje izmešati kosti zločinaca i žrtava,uporediti Jazovku i Jasenovac,tamo gde je streljana ustaška banda i mesto gde su na najbestijalniji način mrcvareni nevini ljudi samo za to što su bili druge vere i svetonazora.To je bio zločinački projekat jedne razbojničke države,a III Rajh nije imao vernije saveznike.Neko od kolega u svom komentaru spomenu ustašu Bušića koji je oteo avion i ubi američkog policajca i za to dobio doživotnu robiju,a skončao,onako kako je zaslužio!Narode, da ste videli i čuli komentar na HRT -1 večeras o ovom ustaši!Strašno.Ograđujem se od zlikovaca iz sopstvenog naroda,koji su bili pajtosi i saradnici tih isti ustaša.Srbima to nije potrebno- Srbima je potrebna kritička misao i istina poput ovog sjajnog autora koji skida masku sa lica"vuku u jagnjećoj koži".Bravo!
Препоруке:
8
2
21 недеља, 01 септембар 2013 22:42
Све је лаж
& realno

Ма ти си монструозно реалан. Драгоје Лукић није из
Београда, него са Козаре. Дете сведок. Ево како су
усташе, твоји штићеници, клале српску децу - држи
усташа дете од 5 година пред ископаном раком, нешто
му шапуће на уво, а онда га закоље и само гурне у
јаму.Да су усташе знале колико си "реалан", могле су да те искористе за закопавање рака. Штета.
Препоруке:
14
1
22 понедељак, 02 септембар 2013 09:54
realno
Ivo Goldstein mnogo je realniji kad barata ciframa negoli sve fabricirane brojke koje je Beograd stimao. Imas Lukica u Visegradu, taze primjer, dokumentiran - na koji ces ti kao protuargument navesti niz hiperbolisanih primjera uz opasku da to nijedan antisrpski sud nije procesuirao. Stara je to prica, gdje sud dokaze u pitanju je antisrpski stav, a za tvoja svjedocenja opet ces reci kako sud nece da radi jer su u pitanju Srbi. Ima li mjesta u tvojoj glavi da sud mozda nije naisao na autenticne dokaze. Jedno su medijski napisi a sasvim drugo su utuzivi argumenti. Znas, djeca nesrbi su takodjer stradali, koliko god ti to nevjerovatno izgledalo.
Sad za Busica, tvrditi da se ubio radi savjesti je kao kada bi isti argument potegli za slucaj kcerke Ratka Mladica.
Препоруке:
1
8
23 понедељак, 02 септембар 2013 10:40
Све је лаж
& realno

Ima li mjesta u tvojoj glavi da sud mozda nije naisao na autenticne dokaze. Jedno su medijski napisi a sasvim drugo su utuzivi argumenti.
_______________________________________________

Хашки трибунал је, барем кад су Срби у питању,
доказао да су медијски написи и Оптужница, једно те
исто. Односно, да је Оптужница само компилација
наслова из штампе која је припадала једној од
зараћених страна. ICTY је и основан само из једног
разлога- да би се судило Србима. Из чисто политичких разлога, ICTY је смислио квалификативе
и инкриминације као што су " Удружени злочиначки
подухват ", или " Командна одговорност ".
Колико је неозбиљан тај Суд, најбоље се види из
Оптужнице против Насера Орића. Њему није суђено
за " Командну одговорност "за побијених 3.462
Срба у околини Сребренице, што је урадила јединица
исламске војске којој је он командовао, 28.Дивизија
Армије БиХ, него му је суђено зато што је у
Сребреници у неком подруму држао 5 Срба и на њима
се иживљавао.
Препоруке:
7
1
24 понедељак, 02 септембар 2013 12:01
realno
Da si u stanju realno sagledati stvari shvatio bi. Hronologija: Srbi '92. zauzimaju Srebrenicu, nedugo potom Naser je vraca pod kontrolu. Tokom prvog zauzimanja vecina Srebrenicana je izbjegla ka Tuzli, a kada je Naser vratio u nju se sljevaju svi oni koji su prezivjeli golgotu iz drugih podrinjskih gradova, tako da je u Srebrenici najmanje bilo Srebrenicana. Ta masa ostaje u enklavi te svaki njen pokusaj da dodju do hrane smatra se zlocinom. Cudi me da ljudi iz Staljingrada po tom principu nisu odgovarali kada su odlucili da razbiju blokadu. Familijom se zakuni za tu cifru koju spominjes u tri godine opsade koliki je tu broj vojnika koji su stradali. Za razliku od tebe sud je imao u vidu da su ti ljudi bili opkoljeni, bez mogucnosti da im dodje bilo kakva pomoc. Isto za Hrvatsku, valjda su se trebali pomiriti da su to trajno izgubljene teritorije te s time svaku akciju smatrati nelegitimnom...
Препоруке:
1
7
25 понедељак, 02 септембар 2013 12:47
Све је лаж
& realno

Више је конвоја хуманитрне помоћи ушло у Сребреницу
него у било које друго место у БиХ.Тај твој аргумент, да они нису ноћу излазили из енклаве у
покоље српског становништва у околини, него у
пљачку, више је него смешан. А Насер Орић и његова
банда су трговали са хуманитарном, како би од Народа отели и последњи динар. Количине хране које
су ушле у Сребреницу, могле да су да прехране више
од 100 хиљада становника. Више би разлога било да
су Срби упадали Сребреницу у потрази за храном,
него обрнуто. Само што за Србе такви аргументи у
Хагу, не важе. За њих постоји Lex Specialis.
Препоруке:
4
1
26 понедељак, 02 септембар 2013 13:09
realno
Ne bih ti familiji pozelio da imaju taj prehrambeni meni koji su Srebrenicani imali. Pretpostavljam da je tvoja verzija kako je Naser sve te podrinjce nabio u enklavu kako bi za to optuzio Srbe. Naravno, u Visegradu, Zvorniku, Bratuncu... su pomahnitali i do zuba naoruzani ustasko-mudjahedinski odredi bili porazeni od golorukog samoorganiziranog srpskog stanovnistva i potpuno nespremnog uzickog korpusa, a prezivjeli 'zloconci' potrazili su utociste u opkoljenoj Srenrenici, gdje su imali proteinske obroke i maximalnu slobodu kretanja a iz razonode su isli da ubijaju naivnu srpsku nejac...
Препоруке:
2
7
27 понедељак, 02 септембар 2013 13:41
Били Ора - само за Алкара
""реално.
Алкаре смањи доживљаје.
Препоруке:
3
1
28 понедељак, 02 септембар 2013 13:43
Све је лаж
& realno

Mало си карикирао, али ниси далеко од истине.
Препоруке:
2
0
29 понедељак, 02 септембар 2013 14:32
realno
Vjeruj,
sa vasom nazovi propagandom jedino sto se moze je karikiranje fakata. Upotreblavati zdrav razum protiv posvemasnjeg nacionalnog sljepila je besmisleno :)
pozdrav
Препоруке:
1
6
30 понедељак, 02 септембар 2013 14:34
Голи Оток
дотичноме г. је отац ваљда био упправник Голог Отока, или слично.
Препоруке:
2
0
31 уторак, 03 септембар 2013 18:13
Ročnik
Ajde drugovi da se ne lažemo više. Da ne koristimo medjusobne optužbe, laži, preuveličavanja radi opravdanja vlastitih postupaka i ciljeva. Dosta je bilo.

Ajde da konačno kažemo istinu. Srbija i Hrvatska u budućnosti mogu krenuti isključivo u dva moguća smjera. Ili da dodje do trajnog i općeg pomirenja na svim nivoima. Ili da dodje do novog krvoprolića, gdje je svako slijedeće krvavije od prethodnog.

Meni je nažalost realnija druga opcija. U oba naroda dovoljno je Ćosića i Starčevića koji će povesti 'naš nedužan narod' na 'podle i zle komšije'. Uvijek se nadje dovoljno krvoločnih koji povedu ostale u 'pravednu borbu'.

Sasvim je realno da će u nekoj novoj konstelaciji snaga i politike neko opet pokrenuti rat ovih naroda. Sa time da svaki slijedeći ima sve više nakupljene osvete samim time i zločina. Zbog svega bojim se da bi neki novi sukob mogao biti fatalan za jedan narod, jer više nema zadrške u oba naroda.

Nisam optimist iako je i skandinavsko pomirenje moguća opcija
Препоруке:
0
0
32 уторак, 03 септембар 2013 18:18
Ročnik
nastavak ...

Znači uopće više nije važno tko ima pravedne razloge a tko je agresor, jer svaka će strana isfabricirati propagandu da uvjeri narod da su baš oni pravedna strana.

Eventualni pobjednik stoga će biti ne onaj koji se bori za pravednu stvar već onaj koji bude imao bolje saveznike, ko bude lukavije i beskompromisnije ratovao. Toga se i pribojavam, privatno i profesionalno znam da je takav scenarij sasvim moguć.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер