уторак, 13. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Русија није банана република

Kоментари (26) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 10 август 2013 00:16
rusofil
Da, nije banana republika, ali je na zalost i dalje svetlosnim godinama daleko od Amerika, i vojno i ekonomski. Jedino sto drzi kakav takav vojni balans je nuklearni arsenal, kada bi to bilo unisteno usledio bi strasan konvencionalni rat, nova invazija celokupnog zapadnog sveta na Rusiju. Rusija bi ovaj put bila porazena, ovo nije 1941. godina, logisticki problemi su uveliko prevazidjeni. Jedino sto zaista priznajem je ruska istrajnost oko sirijskog pitanja. Prijatno sam iznenadjen, ocekivao sam da samo tvrde pazar, kao u nasem slucaju 14 godina ranije. Videcemo, buducnost sveta zavisi od ruskog naroda.
Препоруке:
26
101
2 субота, 10 август 2013 01:01
Evolucija je nepovratan proces
Nema više hladnog rata. Obama tvrdi pazar. Kameron "štiti od interneta decu koja se ubijaju" valjda špijuniranjem. Amerika je krenula "Staljinovim putem" i evolucija to ne prašta. Ta politika je osuđena na propast. A Rusija nije zvala Snoudena. Sam je došao. Pa to su ljudska prava na delu, a ne gej populacija. Pa da ga je Putin dao Amerima na "linč", to bi mu nanelo više štete nego prekid diplomatskih odnosa sa SAD. Slično, kao kad bi izdao Siriju za 15 milijardi...Politika odškrinutih vrata je dobra politika.
Препоруке:
101
1
3 субота, 10 август 2013 01:43
ZEMUNAC
NIJE SVETU POTREBAN JEDAN CENTAR MOCI,NOVI SVETSKI POREDAK pod kontrolom AMERICKIH MILIJARDERA,nego bar vise centara moci da bi se kao u slucaju hladnog rata zemlje mogle zastiti saradnjom sa drugom stranom.Jacanje moci AMERIKE,samo je potvrdilo da su im ciljevi TOTALITARNA KONTROLA u prevodu FASIZAM,a ne DEMOKRATIJA i ljudska prava.KO nas vise stiti od spijuna i kontrole zapada osim snage RUSIJE?.Ovi fasisti stvaraju haos i ratuju zbog nafte i ruda,ubijaju civile,prodaju oruzje,unistavaju prirodu,sve zbog PROFITA MALE GRUPE MILIJARDERA.Bas kao u knjizi 1984,VELIKI BRAT ne bira sredstva.Zato bi SRBIJA bolje ucinila da se okrene RUSIJI I BRIKSU,gde su nam bar prijatelji.PUTIN nas voli i stiti vise od nasih politicara izdajnika,koji spas vide u UNIJI.Bar da RUSIMA izdamo vojnu bazu kod NISA,da se ne probudimo iz sna o EVROPI U BEOGRADSKOM PASALUKU!
Препоруке:
83
2
4 субота, 10 август 2013 01:44
Ispravka!
@rusofil Da ste Vi g-dine rusofil kao sto ste se i potpisali: nebiste nikako rekli da je Rusija ''zaostala'' ekonomski, a pogotovo vojno u odnosu na USA. Ako merite americku moc vojnim bazama i satelitima po svetu-nista Vam to ne znaci. Ruske borbene avione, odnosno tehniku i njihovu superiornu moc-amrekinaci nikada nece dostici!!! nikada!!! Da ne govorimo o PVO-u i ostalim. (eto nema tu govora o nukleranim glavama). 2) ekonomija: hehe, pa Rusi imaju SIBIR i NEPREGLEDNA polja nafte, gasa, skopocenih minerala i elemenata buducnosti!!! Sume, vode, pa i zitnice (u Evropskom delu), znaci imaju i hranu za RADNIKE, VOJNIKE, NAUCNIKE...a meri sta imaju? Imaju rasni disparitet, milione beskucnika, obveznice u kineskim bankama...pukli su!!!! Zivela Rusija i Veliki Vladimir Vladimirovic Putin!!
Препоруке:
117
8
5 субота, 10 август 2013 02:04
mmne
@rusofil,kao prvo da imaju bar naznaku bilo kakve dobit , sa zapada bi udarili odmah...naravno da ne , jer je nuklearna nadmoc kod rusa....sta znaci podatak da amerikanci salju svoje kosmonaute ruskim brodovima do stanice. znaci zaostajanje...sta znaci podatak da je , posredstvom jeljcina unistena mocna MIR svemirska stanica da bi se sklepetala kakva takva skalamerija koja nema svrhu!ne samo da rusija zaostaje , vec ce ujka sem kad mu otkazu poslusnost prevrtljivi seici uci u duznicko ropstvo...i da , mozda nije tema, zaboravljamo i kinu, jos nije na nivou (oruznom) sa usa ali vreme brzo prolazi a kinezi mnogo rade i spijuniraju.... radije bih nagovestio usa kao banana republiku gde se svake godine useli oko 55000 tracesvetske mase + plus americkidrzavljani zaslugom rata u avganistanu,iraku i sl......
Препоруке:
60
2
6 субота, 10 август 2013 02:42
@ rusofil
kada bi to bilo unisteno usledio bi strasan konvencionalni rat, nova invazija celokupnog zapadnog sveta na Rusiju.


Ne dao im Bog konvencionalni rat protiv Rusije. Ti prika kao da nisu cuo za Kursk i Staljingrad! Nabavi negde memoare Marsala Guderijana, pa da vidis sta on, kao neosporan autoritet misli o konvencionalnom ratu protiv rusa.
Ko god bi dosao na tako suludu ideju suocio bi se sa masovnim i nemilosrdnim odgovorom, zaravnavanjem i spaljenom zemljom.
A sta je najvaznije, SAD nema prijatelja, dok je Rusija izgradila veoma prisne odnose sa mnogim zemljama, ne na bazi moci, vec na bazi prijateljstva i saradnje, a primer Libije ih je definitivno otreznio. I ne samo njih.
Препоруке:
71
4
7 субота, 10 август 2013 08:07
Милош Опачић
1) Иако је текст пун лепих коментара, једна ствар је посебно важна. Аутор на пар места указује на одбијање Вашингтона да са Русијом потпише уговор о екстрадицији. То ће многим читаоцима промаћи као "обичан детаљ", али уствари, ти уговори о "екстрадицији" имају огроман значај, и то се мора дубље проанализирати.

Мене лично је изненадило да је Русија то нудила Американцима да потпишу, јер ја не бих никада предпоставио да би новија Русија то радила према људима. Уговори о екстрадицији, јесу јак политички репер који говори о рушењу основних права људи и указује на мањак основног морала власти.

Шта год да грађанин учини против власти, и онда оде у неку другу земљу да се тамо сакрије, једна коректна, морална власт, која цени народ, мора на то лице практично заборавити! Екстрадитовање тога лица од стране друге државе, без сумње говори о третману људи као животиња, и говори исто о обе такве државе. Дакле, уговори о екстрадицији јесу одвратна ствар најгорег могућег значења, и то
Препоруке:
15
20
8 субота, 10 август 2013 08:10
Милош Опачић
2) можете узимати као врло важан показатељ по коме можете мерити основни морал власти и сакривене, праве намере те власти према народу! Данас је то екстрадитовање омасовљено, баш зато што је инфлација факултетских "кадрова", који се редовно отимају за положаје и власт, и довела до невиђене деградације свих могућих моралних принципа. Факултети просто "одгајају" декаденцију и хуману деградацију. И није то само екстрадиција. Практично све је деградирало.

Наравно, пошто су на изборним листама 99 посто факултетлије, народ је суочен са стањем без алтернативе: Практично нема за кога гласати. Ја нећу, наравно, ни помислити да тврдим да су сви наши средњошколци, сељаци, и радници сви од реда без икакве мане, али хоћу да тврдим да у принципу тамо треба тражити људе у којима је још сачуван морал и разум. Част и морал јесте први услов за власт! Некаква комбинаторска способност - тек негде иза тога. Што се факултета тиче, и ту може бити таквих људи, али само као изузетака! То чини разлику.
Препоруке:
12
22
9 субота, 10 август 2013 09:51
Бели Орао
""Исправка. Ви се не разумете. Американци имају чизме са литијумским батеријама и одела од аустралијанске ангора вуне тако да им Сибир не може ништа. Њиховом логистиком ће поново командовати Џон Вејн као у филму Дан Д.
Препоруке:
53
0
10 субота, 10 август 2013 13:58
Марко
Аутор на крају текста каже да су прозападне марионете у руској власти неповратни део прошлости. Искрено се надам да је тако, али ми и Руси смо чудан народ. Издајника имамо на сваком кораку и од свакакве врсте: од радикала до ултра прозападњака у релативно кратком времену. Најбоље би било за свет и Русију да типови попут Путина постану стална појава у руској власти, али видећемо. Русија је дефинитивно најјача сила понаособ на свету. Амери су врло јаки, али принцип харанге којој су они предводник их донекле чини рањивим управо због чињенице да је велики број назови савезника уцењен од самих Американаца. Русија све своје одлуке доноси сама и тачно зна чиме располаже.

Што се тиче конвенвионалног рата против Русије, мислим да до тога никад неће доћи из једноставног разлога да у случају пада и окупације Русије довољно је да пар стотина официра родољуба детонира ракете у силосима, па да избаце планету из равнотеже. Значи, ракете не морају чак ни полетети.
Препоруке:
35
0
11 субота, 10 август 2013 16:08
Johnny
@ Ђорђе Милошевић . Одустајање америчког председника Барака Обаме од пута у Москву ...Није тачно..он иде у Москву али се неће састати лицем у лице и разговарати са Председником Путином .
Конференција је исувише значајна да би је пропуштили или слали Ш тим на исту.Хвала.
Препоруке:
15
2
12 субота, 10 август 2013 16:38
Радгост
rusofil
Da, nije banana republika, ali je na zalost i dalje svetlosnim godinama daleko od Amerika, i vojno i ekonomski.

Зашто су Американци!? употребили А бомбе '45?
Између осталог:Приказују себе осталом свету какви заправо јесу-алави злочинци.Јер,нико у свету не би приметио њихову војну и економску "предност" да нису употребили А бомбе.
Препоруке:
36
1
13 субота, 10 август 2013 21:18
Ворик
Ни ми нећемо мучити Дачија и Вучићија, судићемо им по Закону када Уставни суд донесе одлуку!
Препоруке:
25
1
14 субота, 10 август 2013 22:44
Евет ефендија
Милошу Опачићу

Русија је инсистирала на уговору о екстрадицији не због кловнова као што је Наваљни, него због гомиле окорелих чеченских терориста и бескрупулозних богаташа који су се обогатили на пљачки 90-тих за време "процвата демократије" у Русији, а који су побели од правде и данас животаре по америци.
Препоруке:
28
0
15 субота, 10 август 2013 23:05
прецизно
Промакао вам је смисао Бајденове процене"трећи мандат,то је лоше и за Москву и за Путина".
Али је"одлично за нас"(хтео је рећи)
Толико о смислу.
Наравно да је у томе потпуно погрешна процена,јер трећи избор је добар за Москву и Путина,али и"с п а с за нас"(Америку).
Препоруке:
11
1
16 субота, 10 август 2013 23:13
Misa
Dokle god se u Putinlendu sve racuna u americkim dolarima, jesu banana drzava.
Препоруке:
3
25
17 субота, 10 август 2013 23:41
Милош Опачић
1) Ја сам прецизно означио: говорио сам о људима који учине нешто против власти, а не о убицама. Зато сам то намерно и означио, јер у овим кратким коментарима не може се у ситнице тумачити.

Са друге стране, треба разумети да и сама власт треба да пази на те "птичице", док су на њеном терену. Екстрадиције су дефинитивно пораз људских права. "Како је са правима оних које су они оштетили?", реторички ће питати они који само реторику знају. Али ја морам поновити: Прво, не говорим о убицама; А друго: Заборавите за екстрадиције. Ловите га на своме терену. Екстрадиције значе давање људима статуса животиња и уништење људских права. То је подједнако ономе кад им дају статус обичних бројева. Овде нема места за објашњења.
Препоруке:
0
4
18 субота, 10 август 2013 23:44
Милош Опачић
2) Ипак, само један детаљ ћу вам рећи: Ко вама гарантује да власт неће измислити на неког човека најгори криминал, да би га се дочепала само зато што је нагазио њу, власт?!! Власт ни по коју цену не сме имати статус бога-врховног судије. Историјска статистика забележила је велику моралну трулост власти! Зато су бар азили били какво-такво уточиште и нада, и зато екстрадиције треба у самом појму забранити и осудити.
Препоруке:
3
1
19 недеља, 11 август 2013 10:58
Радгост
Misa
Dokle god se u Putinlendu sve racuna u americkim dolarima, jesu banana drzava.

Наравно,неопходно је да Руси "баце" неколико А бомби у Северној Америци,на подручја са којих су Американци (Енглези,Немци,Французи,Скандинавци) истребили домаће становништво и одмах се прелази на рачун у руским рубљама,најстарија светска мера за новац.
Ово је само покушај да докучим вашу замисао.
Препоруке:
10
0
20 недеља, 11 август 2013 11:51
@Johnny
Obama NE putuje u Moskvu. To je tacno. On putuje u Sankt Peterburg gde se odrzava sanit G-20 i to autor u svom tekstu kaze.
Препоруке:
10
0
21 недеља, 11 август 2013 13:18
Ало
Једина истина је та да се Русија мало подигла ИСКЉУЧИВО због природних богатстава. Ништа Путин није епохално урадио. Исто тако не може да кажемо за Емирате који само црпе нафту,зидају небодере,и разна чуда а кад им нафте нестане за 100 година вратиће се на камиле. САД је много озбиљнија држава од Русије у сваком смислу,то је реалност. Шта рећи о Русији кад не могу да зашитите свој народ у Естонији,Литванији,Летонији који трпе огромну дискриминацију. Русија је пустила низ воду 35 милиона Руса после пада Совјетског савеза. Не могу да помогну својима а камоли Србима.
Препоруке:
5
14
22 недеља, 11 август 2013 18:57
rusofil@ispravka
Naravno da sam rusofil, samo nisam slep kod ociju. To o cemu vi govorite nema veze sa realnoscu. Ruska vojna tehnika je trenutno prilicno zastarela, istina znanje postoji, ali je potrebno vreme da bi se remontovali silni sistemi. Ukratko, modernog naoruzanja jos nema dovoljno, na primer trenutno mornarica ima 1 nosac aviona. Rekoh, jedino stratesko naoruzanje drzi balans.

Ekonomija Rusije se nije promenila jos od Petra Velikog, i dalje se zasniva na ogromnoj sirovinskoj bazi. Istina, nauka i vojna tehnika su na svetskom nivou, ali sam se prilicno razocarao kada sam video na novim ruskim radarima Altera cipove (americka firma). Naravno, bili ste previse zauzeti idealizovanjem sveta da biste te detalje primetili. Sto se Putina tice, o njemu ce istorija dati sud za jedno 200 godina. Zasada nisam impresioniran. Poslednji ruski vladar za mene je nesrecni car Nikolaj.
Препоруке:
3
10
23 недеља, 11 август 2013 19:04
rusofil
Posle citanja ovih komentara, ponovo imam utisak da se prosecan citalac NSPM sustinski malo razlikuje od ljubitelja Basara i Lukovica. Kao u 3 karte za holivud... Porazavajuce je toliko odsustvo kriticke misli kod posetilaca sajta cija je jedina vrednost upravo to: postena analiza i kritika.
Препоруке:
3
10
24 недеља, 11 август 2013 23:15
Бели Орао
@русофил. Драго нам је што сте дошли на сајт НСПМ да нам објасните ствар о руској техници, а посебно о авијацији.
Препоруке:
5
0
25 понедељак, 12 август 2013 03:29
Светислав Костић
"rusofil" полупао лонћиће. У ствари висило му на врху нјезика да се легитимише као русофоб.
Препоруке:
6
0
26 петак, 23 август 2013 23:41
Турас
.Узалуд је глувом говорити и слепом показивати. Колико ми Словени имамо мудрих изрека али треба мало памети да човек разуме .
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер