петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Економија без идеје - јуче, данас, сутра

Kоментари (125) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 05 август 2013 11:56
...
Izvanredan i koristan tekst gospodina Dejana. Eto nam kandidata za ministra, a ne neki stros-kani.
Препоруке:
82
3
2 понедељак, 05 август 2013 12:10
Mille
Bravo...
Препоруке:
72
3
3 понедељак, 05 август 2013 12:16
Niko
Svaka cast na dobrom prikazu. Samo je pitanje politicke volje i spremnosti vladajuce partije da pridje ovakvim potezima ekonomske politike. Ekonomija i pravo su sluskinje politike. Ako J.Tabakovic postene novi minister finansija, mozda da nagovori Vucica i Nikolica na ovo sto ste kazali ?
Препоруке:
53
5
4 понедељак, 05 август 2013 14:02
AntiNWO
Добар текст. Математички модел је само модел. Ако се довољно обогаљи и не узму се у обзир важни фактори, тај модел може све да докаже. А то се и ради од стране такозваних "стручњака", па је тако увек за све крив обичан грађанин. Заправо неки од њих јесу стручњаци али у сасвим другом смислу, стручњаци за уништавање, већина осталих само помодно понављају оно што су прочитали без промишљања и провере. За већину од њих рецимо производња не постоји ни као појам.
Некакав хипотетички заиста добронамеран економски избавитељ би морао да буде више него изврстан у кибернетици и нарочито теорији игара, јер ми смо изложени дејству свесног противника званог НСП, чији је циљ да већину човечанства сведе на "шаку пиринча дневно", и при томе нас убеди да је то заиста потребно и "научно" оправдано.
Препоруке:
59
2
5 понедељак, 05 август 2013 15:00
Дринко Кончаревић
Чланак добар а политичари лоши. То је разлог због чега неће бити реализације. Ови одавде кажу: код нас је странац бољи од домаћег поштеног човека, патриоте и стручњака. А у иностранству, наши стручњаци се цене од стране њихових стручњака. проблем је у политичарима. Све гори од горег.
Препоруке:
61
1
6 понедељак, 05 август 2013 15:04
Ник
Брате Професоре, свака ти част, ђе чуо и нечуо!
Препоруке:
45
2
7 понедељак, 05 август 2013 15:06
Mila
Pametno, upotrebljivo, sofisticirano, stilski zanimljivo... kakve veze ima ovaj čovek sa srpskom ekonomskom bulumentom?
Препоруке:
67
2
8 понедељак, 05 август 2013 15:14
ecc
Odlično!
Препоруке:
56
3
9 понедељак, 05 август 2013 15:54
Misa
1) A sta ce ostali ministri da rade, ako ne mogu ni o cemu da odlucuju? Korisnici budzetskih sredstava moraju da imaju ovlascenja da delom novca samostalno upravljaju (tekuce odrzavanje). Po vama ako u nekoj skoli pregori sijalica, direktor treba da se obrati ministru obrazovanja, a ovaj ministru finansija da bi odobrili pare za kupovinu sijalice.
2)Ako smanjis poreze kako ces isplatiti penzije, vojsku, miliciju, doktore, profesore..., ono sto bi radnici u privatnom sektoru dobili izgubili bi radnici u budzetskim ustanovama i penzioneri. Rezultat bi bio devalvacija zdravstva i obrazovanja i vece socijalne razlike. Preraspodelom BDPa on se ne povecava, a nama treba povecanje BDPa.
3)Smesno, naprimer ministarstvo obrazovanja izdvaja 95% sredstava za plate nastavnika, a samo 5% na tekuce odrzavanje i kupovinu ucila. Sta ministar prosvete moze da ustedi? Sta ministar vojske moze da ustedi osim na obuci vojnika, a sta ce nam onda vojska koja nezna da puca?

Nastavak:
Препоруке:
12
53
10 понедељак, 05 август 2013 16:05
Misa
4) Zasto stititi neodgovorne gradjane koji su uzimali kredite? Ako banka ne moze da naplati kredit onda ne moze ni da isplati stednju gradjana. Pare date za kredite nisu bancine pare nego pare stedisa.
Zar opet trebaju svi gradjani da isplacuju kredite da bi povlasceni dobili stanove?
Ko je bio0 blesav da uzme kredit treba i da ga vrati, a ne celo drustvo.

Mi svake godine trosimo vise nego sto proizvodimo i tu razliku pokrivamo zaduzivanjem. Sta god da uradimo, mi cemo uskoro moci da zivimo samo od onog sto sami proizvodimo (a to je manje nego 1998e.). Nama je neophodna nova industrijalizacija i izvoz. Slogan nove ekonomije treba da bude "Izvozi ili umri!", a da bi povecali izvoz prvo ga moramo uciniti isplativijim poslom od uvoza. Za to nam treba jedna dobra devalvacija. Naravno devalvacija ce pogoditi uvoznike i duznike, ali stednja treba da bude stimulisana a ne zaduzivanje, treba nagraditi izvoznike a ne uvoznike.
Препоруке:
19
49
11 понедељак, 05 август 2013 17:38
nn
@Misa

Da, devalvacija mozda zvuci kao dobro resenje. Ali sta je sa posledicama? Javna je tajna da su sve cene vezane za kurs dinara. Devalvacijom bi preko 60% gradjana bilo gurnuto u duboko siromastvo. Zaduzeni bi bankrotirali svi od reda, ne samo gradjani, nego i privreda koja je takodje zaduzena u evrima. Prezivelo bi mozda 5% privrede koja je korektno poslovala i oni koji bi se nakacili preko politickih veza na drzavni budzet. To bi bila socijalna i ekonomska katastrofa. Odgovor bi trebalo da bude stimulisanje zdravog dela privrede i/ili sprovodjenje programa javnih radova. Drzava, za koju ne znamo ni koliko je duzna, morala bi da se dodatno zaduzi verovatno pod izuzetno nepovoljnim uslovima. Jedina nada bi bila da te podsticajne mere nekako u kratkom roku daju odrziv rezultat. U suprotnom, polet bi trajao dok bi drzava mogla da se zaduzuje a onda bi usledio potop. Ono sto se desava u Grckoj bila bi decija igra.
Препоруке:
36
3
12 понедељак, 05 август 2013 18:11
јов.о
Миша: Ви и ја као да нисмо читали исти чланак. Ајде покушајте поново - гледајте у текст, а не у своје мисли, па коментаришите

Узгред, слажем се са једним од коментатора, српски политичари су неспособни да схвате и уоче правог стручњака чак и ако им стоји испред носа! Навикли на полтроне, увлакаче, среброљупце, олош сваке самоуправно-неолибералне врсте, они овог човека нити могу да разумеју, нити би смели ишта од предложеног да примене, јер за то не би добили одобрење од својих стварних газда, а то нису грађани Србије.
Препоруке:
57
2
13 понедељак, 05 август 2013 18:13
Ben
Pametan članak, ali nema ko to da razume i primeni u poseljačenoj i zaglupljenoj Srbiji.

Onda kad Miljković i slični ljudi budu vodili ekonomsku politiku zemlje, tada Srbija neće biti uprosjačena trećerazredna kolonija. I vice versa.
Препоруке:
50
1
14 понедељак, 05 август 2013 18:18
вања
јако добар текст, где су неолиберални критизери? уче француски?...
Препоруке:
47
2
15 понедељак, 05 август 2013 18:21
Милош Опачић
Видим овде десетак коментара, и сви - хвале ли, хвале аутора!

Ја сам, међутим, овде и у језичкој теми рекао да ћете представу о струкама требати у својој глави коренито мењати, што пре. У овом чланку се види да је и у економији исто оно што видимо у језику. Овај нови аутор, вероватно и он економиста, није донео ништа што би произвело неки оптимизам.

Ништа од тога што он предлаже, нису решења! Суви и мртви бројеви, бројеви, исто оно што је радио Динкић и што би радило 98% економиста, а што никуда неће довести. У тачки 3, ајде, даје неке математичке спекулације везано за неко понашање у администрацији, које рецимо нека прође, али ни ту нема ништа суштински економски.

Ја могу само да поновим: епски проблем света, нарочито код нас, јесте то што у струкама нема науке, или је има минимално, и то нас не води никуда! Још једном понављам, неке клишее које носите из школе, треба хитно мењати и стати на пуну чистину, на којој сте спремни да упијате истине, праве мисли, када се појаве.
Препоруке:
12
39
16 понедељак, 05 август 2013 18:26
test inteligencije
Ako rekonfigurisana vlada primeni ove mere ona ce time pokazati izvestan stepen inteligencije i nagona za samoodrzanjem, ako ne to ce znaciti da je sklepana za kratko trajanje, sezonu jesen-zima.
Препоруке:
43
2
17 понедељак, 05 август 2013 19:00
Grgur
Srbija boluje od hronicnog nedostatka profesionalizma na svim nivoima. To nas je i dovelo do ovakvog stanja. Uz to, treba dodati i zelenasko bankarstvo koje, uz blagoslov drzave, u crno zavise srpski narod i privredu. Tu su i mobilni operateri, kojima ne mozes da udjes u trag sta ti, i koliko naplacuju. Malo je ljudi u ovoj zemlji za koje mozes reci da su profesionalci. Ima mali milion primera iz svakodnevnog zivota, prosto ih je tesko i nabrojati, koji ukazuju na to, koliko smo mi, u stvari, daleko od pravog profesionalizma. E, upravo se zato mi ne pomeramo sa mrtve tacke. Zasto se neko ne nadje pametan pa da kaze, sta je to sto drugi rade bolje od nas? Mi tu nemamo sta da izmisljamo. Potrebno je samo da radimo onako, kako oni rade. Nema tu neke velike filozofije. I naravno, moramo se osloboditi brojnih iluzija i zabluda i poceti sa realnim razmisljanjem o svemu.
Препоруке:
10
0
18 понедељак, 05 август 2013 19:02
фристајло
Аутор даје здраворазумске предлоге, све у нади да ће неко то и применити.
Но, баш у томе и јесте проблем- то наши режими неће и не могу да примене; "нашу" економију воде из неких канцеларија које се не налазе у Србији, и свака назнака оздрављења српског привредног простора је непожељна.
Јер- коме они да продају своје вишкове, ако се ту сад утрпа и роба из Србије, можда мало нижег квалитета, али много ниже цене?
Зато су и Југославију размонтирали, изазвали ратове и разарање, да се за дуго не опоравимо.
Овде не ваља систем; док се он не промени и не уништи- нема тог доброг предлога који ће наићи на плодно тле.
Вучић, стичем утисак- жели нешто да покуша, али- не зна како, а да не "очепи" господаре живота и смрти са запада, и беспомоћно се копрца у мрежи корупције, завера и "буразеризма", који могу само мачем Александра македонског, као Гордијев чвор, да се размрсе.
Бар се надам да је то његов проблем; грешим ли у тој процени- и није толико битно.
И онако- не може ништа...
Препоруке:
45
0
19 понедељак, 05 август 2013 19:34
Дринко Кончаревић
@Милош Опачић,
У изношењу мишљења треба кренути од неке референтне тачке. У овом случају то је садржај чланка. Оно што недостаје, то је креативност оних који на основу чињеница треба да створе нове услове и у складу са тим, дају решења која ће резултирати напретком. Дакле о људима овиси. Вучић их тражи у странцима. А странци опет цене наше људе у њиховим срединама. Да ли би Вучић и њему слични изгубио ако би довео наше људе и поставио их на функције без условљавања ала Стаљин, например?
Препоруке:
22
0
20 понедељак, 05 август 2013 20:32
Милош Опачић
Одговор Дринку, али и Гргуру.

1)Дринко, простом комбинаториком, или чак лутријским покушајима, ништа велико се не може решити, ко год да је на врху. Не иде тако. Ситна комбинаторика је за мале ствари. Морамо схватити где су нам слабе тачке, а онда бирати оно што је боље. Но, за то треба бити лидер-мислилац, који зна наћи те слабе тачке, и оценити оне боље особине. А ти су ретки!

Ја се бојим да нам треба читава генерација да доведемо ствари у приметан квалитет, под условом да прави човек САДА стане на власт. Неко ће рећи: Али ми, Срби, вани радимо добро. Да, али углавном НЕКЕ ствари, рачунске и томе сродне. То није довољно. Рачун је техника, или просто: рачун, а ја се уби овде пишући да нам треба - наука! Ено, Динкић је имао десетке на факултету, а о економији зна само мртву, статичку рачуницу, која ништа неће кретати напред!!

Можда не знате, али и вани је дошло до пада правог квалитета испод подношљивог нивоа!
Препоруке:
10
1
21 понедељак, 05 август 2013 20:39
Милош Опачић
Неколико речи Гргуру:

2. Гргуре, лепо сте рекли, нема довољно професионалности, што треба превести као: одговорности и озбиљности. Али нам мањка још много другога. На основно сам овде указао. Немамо НАУКЕ и немамо ВИЗИЈЕ.
Препоруке:
3
0
22 понедељак, 05 август 2013 20:46
Reddy
Žalosno je da niko ne uviđa da se BITNIJI pomaci ne mogu napraviti ako se ceo ambijent ne promeni. Za to čak nije dovoljno ni temeljno preuređenje u Srbiji. Za to je potrebna promena paradigme u svetskim razmerama. Srbija kao i svaka druga mala pa čak i veća zemlja je sudbinski prikopčana za svetski kapital, svetske berze. bez njih je malo šta moguće. Posebno što se nalazi van integracija. To je udaljuje od svih potencijalnih tržišta. A ako nemate tržišta nemate ni rentabilnu proizvodnju. Dakle, svakako da ne bi trebalo čekati da se stvari na strani promene ali se makar u visokoj meri moraju uvažavati.
Препоруке:
12
8
23 понедељак, 05 август 2013 22:08
Милош Опачић
То што ви говорите, учи се у школи у тим изразима, па ће многима лепо звучати, иако у томе нема доброг значења. И Ви онда, наравно, не увиђате нешто, иако доста крупно. У тим светским размерама догађаји показују стварно драстично, да у целом таквом систему "светских берзи" и "светске рентабилности" нешто дубоко не ваља. Не може бити стварне над-националне економије кад не ваља унутрашња економија. Не знам шта све треба да се догоди на водећи људи код нас разумеју да читав такав систем није добар. Ни по јада што ви то не разумете, али неки водећи људи би требали то боље разумети.

Мала земља као Србија, ако изађе на светску арену, она тамо губи, јер јој је конкурентност закуцана на дно, осим можда ако извози природне ресурсе, што је равно самоубиству. А не сме више ништа да губи, јер одмах даље губи корак и срља тако у потенцијално фаталне опасности. Не сме се напамет причати, противно догађајима и логици. Осврните се око себе, по свету. Мале земље данас постају колоније.
Препоруке:
6
2
24 понедељак, 05 август 2013 22:10
Misa
@nm

Da slazem se sa vama da bi devalvacija izqzvala zestoki potres i da bi mnogi otisli u bankrot. Ali to ce se u svakom slucaju desiti onog trenutka kad vise ne budemo mogli da se zaduzujemo. Tog trenutka ce se devizne rezerve istopiti, a kurs poceti da skace, i skakace sve dok se [onuda i traznja ne izjednace. Da to ce dovesti do velikog osiromasenja naroda, ali mi nemamo nikakav izbor. Dolazi vreme da se plate gresake iz proslosti i bolje je devalvaciju uciniti kontrolisanom, nego stihijskom.

Reddy

Da ja stalno tvrdim da je nacionalnim drzavama odzvonilo, kapital je postao globalan, tako da cak i najvece drzave mogu malo da uticu na ekonomska kretanja. Put je u integracijama u nadnacionalne drzave i brisanju svih verskih, rasnih i nacionalnih razlika (one su i onako vestacke). Tek tada ce isplivati glavna razlika medju ljudima podela na bogate i siromasne, kapitaliste i proletere, eksplatatore i eksplatisane.
Препоруке:
3
25
25 понедељак, 05 август 2013 22:31
Дринко Кончаревић
@Милош Опачић,
Наш проблем су кадрови на власти који имају диплому а немају стварну способност покретања процеса. Кад се појави неко способан, неспособни их шутирају, већ са врата. Све раде по систему, нека маст иде у пропаст али само МОЈА власт је права власт, итд. Погледајмо апсурд: један број људи је добио посао само зато јер су припадници странке на власти. То што немају везе са послом који наводно обављају нема везе. Наћи ће се већ неки "магарац" који ћеза њих да одради посао. И сад треба да се појави неки странац који ће казати страначки кадрови напоље, стручни људи да приону послу. Ако ови страначки кадрови опстану, странац може да се купи са својим прњама. Дакле, ми можемо и без странаца. Странци, то значи да нам образовни систем не ваља. Не заборавимо да су се у том систему образовали и ови који се залажу за странце у власти. Колико вреде? Да ли у комуналној фирми "Чистоћа" треба да има пет правника? Не. Наставак ...
Препоруке:
6
0
26 понедељак, 05 август 2013 22:43
Дринко Кончаревић
Милош Опачић, други део,
Каква је стручност потребна за дефинисање процеса свакодневног чишћења неког града или села. Да ли нам треба странац који ће утврдити количину површи које се чисте, прибор и средства са којим се чисте,број извршилаца, нормативе,контролу процеса. Пет правника сигурно да није потребно. Али они добијају плату, држави се по основу исплаћених плата, плаћају доприноси, а град није ништа чистији са пет правника.Ово је само детаљ а колико је таквих због којих се плаћају енормне цене робе и услуга. За ово, странци нам нису потребни. Треба стиснути петљу. Шта ће нам покрајинска власт. Гомила џабалебароша. Зар није боље новац који непотребно троше, усмерити на отварање радних места у водопривреди укључиво пречишћавање вода, пољопривреди, туризму, итд.
Препоруке:
9
1
27 понедељак, 05 август 2013 23:23
Miki
Vrlo, vrlo, naivan tekst. Autor misli da ce smanjenje poreza na plate resiti sve, sto je potpuna zabluda. Takodje, pominje smanjenje stope poreza na dobit, a ona je vec sada niza nego sto je on napisao. Autor ima gresku cak u osnovnoj premisi, o povecanju plata i smanjenju poreza i doprinosa. Smanjenjem poreza i doprinosa smanjice se prihodi u budzet i za toliko bi morale da se smanje plate zaposlenima u budzetu ili da se otpuste. Dakle, njegov predlog se temelji, u sustini, na preraspodeli, a ona moze samo na kratko da poboljsa situaciju zaposlenima u privredi i nista vise od toga. U Srbiji jeste kljucni problem u preraspodeli, ali na sasvim drugi nacin. Godinama se u Srbiji stvara klima da su drzavni uposlenici gradjani prvog reda, a oni koji rade u privredi su luzeri i budale. U Srbiji je stvoren javni moral da je sramota raditi van drzave. San svakog prosecnog gradjanina Srbije je da radi za drzavu. Dok se to ne promeni, nema od nas nista. Samo slobodna inicijativa Srbiju spasava.
Препоруке:
9
42
28 понедељак, 05 август 2013 23:25
uzgred
Racionalni predlozi i umesna kritika tumaranja vlasti. Ono sto bih posebno naglasio je autorov nenametljivi humanizam koji se provlaci kroz sve njegove clanke ovde objavljene. Netipicno za srpske ekonomiste koji bi prodali rodjenu majku za saku dolara i clanstvo u nadzornim odborima Nbs i lokalnih banaka. Srecan spoj pameti i covecnosti.
Препоруке:
39
1
29 понедељак, 05 август 2013 23:36
ecc
Cenjeni autor je u vise navrata tacno anticipirao dogadjaje u srpskoj ekonomiji, sto je lako utvrditi pregledom objavljenih clanaka, i za to mu treba odati priznanje. Dakle, nesporno se radi o velikom i retkom znalcu u moru ekonomskih diletanata neoliberalne resavske skole. U odgovoru na pitanje zasto nijedna dosadasnja vlast u Srbiji ne pita ovakve retke ljude kako i kuda dalje, krije se tajna ekonomske i drzavne propasti Srbije
Препоруке:
43
1
30 понедељак, 05 август 2013 23:44
jovana
Smesni su mi pojedini "komentatori":) Naidju na coveka koji je klasa za njih, pa ih obuzme jarost od zavisti i svesti o sopstvenoj nistavnosti, te nesto mucaju po komentarima ne bi li srozali tekst na nivo sopstvene osrednjosti. Nw biva, drugovi, ne mesaju se ulje i voda:)
Препоруке:
41
2
31 уторак, 06 август 2013 01:21
Ружичасти пантер
Економија уопште није наука. Настала је као ПОЛИТИЧКА ЕКОНОМИЈА и то је остала. Међутим, од средине прошлог века упорно се ради на давању ореола научности овој превасходно политичкој дисциплини. Инсистира се на називу ЕКОНОМИКА и уводи тзв. "Нобелова награда за економију".Ту награду уопште не додељује Нобелов комитет већ Народна банка Шведске у част Алфреда Нобела. Дакле, то уопште није Нобелова награда (јер су Нобелове награде предвиђене искључиво за НАУКУ плус кљижевност и мир). Али на тај начин се јавност намерно доводи у заблуду да је економија наука,попут физике и хемије, што даље значи да постоје "економске законитости" у име којих се онда спроводе политичке мере - кресање надница, укидање или смањивање разних права (здравственог осигурања, бесплатног школовања,разних социјалних давања...), увођење драконских мера штедње...
Сваки отпор овим мерама се проглашава за покушај негирања неминовности, тј. "економских законитости", дакле као једно неразумно и деструктивно понашање.
Препоруке:
11
2
32 уторак, 06 август 2013 08:18
Милош Опачић
Дринку Кончаревићу,

Да, да; и то што Ви овде кажете, такође стоји. Међутим, ја сам у коментарима на чланак Немање Видића о писму, под Текстовима, много покушавао да бацим светло на неке основне ствари, јер без основних схватања нема ни решавања конкретних и сложенијих проблема. Али сада не вреди то да идете читати, јер су ти коментари тамо достигли обим књиге од 100 страница, а ионако је тежак садржај.

Ова питања о економији такође имају тесан спој са истим принципијелним стварима, па сам и овде назначио неке исте ствари, али и овде гледам да мали број гласова иде на те моје назнаке; просто, људи полазе од премиса које су им у школи убачене у свест и цео свет виде само на тај начин - бројеви и приземне калкулације, и то је то. А на каквој основи, и у ком циљу то иде, то је већ за многе теже питање.
Препоруке:
2
1
33 уторак, 06 август 2013 08:27
Милош Опачић
Мало појашњење.
Када сам рекао да је у међународној утакмици конкуретност Србије врло ниска, мислио сам на тржиште индустријске робе, због велике разлике у трошковима производње код нас и трошковима код држава са аутоматизованом производњом. У задње време, међутим, ствари су привидно побољшане због успеха Фиата у продаји својих возила. Али, не смемо заборавити да радници у Крагујевцу раде за доста ниске плате и да то неће моћи дуго тако ићи. Знамо да су малопродајне цене роба које ти радници за себе приватно купују, практично равне Европским ценама. Није конкурентност ако обезвредите свој рад да можете продати робу. То може ићи само до разумних граница, преко тога постаје жртва субстанце и блокираће кад-тад.
Препоруке:
2
1
34 уторак, 06 август 2013 10:04
Miša
@MisaIako cesto se neslažem sa vašim komentarima, ovaj put vas podržavam.Po meni, uslov svake promene jesu dva sistemska rešenja:1. PRAVNA DRŽAVA, tj. rigorozni zakon se primenjuje na sve i svakoga bez ikakvih izgovora2. odluka da li će dinar ili evro biti jedino i isključivo platežno sredstvoKada se ove dva preduslova ispune, orijentacija drževa treba da je ka energetici i proizvodnji hrane, to je ono što uvek treba i što uvek ima kupca. A za sve ostalo je potrebno je samo da se stvore povoljni i fer uslovi. Jedino u takvoj klimi može da živi preduzetnički duh koji će uvećavati BDP.
Препоруке:
5
11
35 уторак, 06 август 2013 11:01
Reddy
@Ружичасти пантер

Politička ekonomija je nauka "par excellence". To što su od nje "skrenuli" put ekonomike nije njena krivica. Tačno je da se danas Nobelova nagrada za ekonomiju dodeljuje za irelevantne stvari baš ništa ne govori o političkoj ekonomiji. Govori o onima koji su skrenuli sa njenog puta.
Препоруке:
4
4
36 уторак, 06 август 2013 13:15
Ружичасти пантер @ Reddy
Тестаментом написаним 1895. Алфред Нобел је оставио 32 милиона круна да се установе награде за следеће области које је ИЗРИЧИТО навео: хемију, физику, медицину (или физиологију),књижевност, мир (или дипломатију).

НОБЕЛОВЕ НАГРАДЕ СЕ ДАКЛЕ МОГУ ДОДЕЉИВАТИ САМО ЗА ОБЛАСТИ КОЈЕ ЈЕ НОБЕЛ ОДРЕДИО СВОЈИМ ТЕСТАМЕНТОМ И ИЗ СРЕДСТАВА КОЈЕ ЈЕ ОСТАВИО ЗА ТЕ СВРХЕ. Нити је Нобел предвидео додељивање награде за економију нити се та награда додељује из средстава које је Нобел оставио.

Тзв. Нобелову награду за економију је установила Шведска банка 1961. и додељује се из средстава те банке. Њен назив је "Награда Шведске банке за економску науку У СПОМЕН на Алфреда Нобела"
Укратко, то није Нобелова награда већ награда Шведске банке. Називом "Нобелова награда за економију" и идентификовањем са Нобеловим наградама, јавност се доводи у заблуду.

Although not one of the Nobel Prizes established by the will of Alfred Nobel in 1895, it is identified with them.
Препоруке:
10
0
37 уторак, 06 август 2013 13:52
сељак беземљаш
&Милош Опачић
Корист од Фијатове Фабрике у Крагујевцу, није економске природе.
Корист имају они, који на причи граде политичке каријере.
Корист имају "грађани" илити народ јер се одржава нада, да се нешто ради, да има напретка...
Власт муља (то и јесте својство политике) а народ се држи "зубима за ваздух". За боље за сада не знамо.
Дали смо грдне паре да би 2000 људи састављало увезене делове.
Лепа је та лагарија о грдном извозу да иза ње не стоји увоз делова.Сви се сложно, од медија до "грађана" држе лагарије па незнамо да ли би Фијат у нето износу био међу десет извозника. Истине ради треба рећи да постоји нада (нада је добар друг, али лош водич) да ће мо и ми правити делове за Фијат.
наставак
Препоруке:
13
0
38 уторак, 06 август 2013 14:15
сељак беземљаш
наставак
И економски и свакојако, велики значај за нас има
сезонски одлазак, углавном жена у Италију, где беру
малине, купине, јагоде, вишње...Или раде у пластеницима. Плаћени су пет евра на сат, што је испод нивоа минималне зараде у Италији и имају бесплатан смештај. Ради се о хиљадама НАШИХ људи. О томе нема приче. То ни медији не прате.

Да би смо ми платили неквалификованог пољопривредника пет евра на сат, нама је много више од огромних улагања треба памети.
Седамдесетих година, МНОГО СЕ ПРИЧАЛО О промашеним инвестицијама. Ова или она фабрика.

Промашена инвестиција је била скоро комплетно куповање продуктивне технологије. Није било људи који би то "испратили" до продаје и наплате.
ТРОШАК КУПОВИНЕ ЈЕ ОСТАЈАО У БАНЦИ ИЛИ РАДНОЈ ОРГАНИЗАЦИЈИ И ПРИВИДНИ НАПРЕДАК ВОДИО ЈЕ У ПРОПАСТ
О томе није било приче јер је то задирало у саму суштину друштва.
наставак
Препоруке:
5
1
39 уторак, 06 август 2013 15:48
Милош Опачић
"Сељаку беземљашу",

1) Ово што кажете за толике жене које иду у Италију брати малине, за то нисам знао. А што се тиче ониих промашених инвестиција у технологију из 70-тих, ту бих нешто мало додао. Радио сам тада нешто мање од двадесет година у металским фабрикама као технолог, нормирац, шеф производних група, и слично.

Моје слично искуство о тим страним "технологијама" је из осамдесетих. Дакле, трајало је то. А из тога искуства добро знам да је и тај конкретан случај био последица врло дубиозне и плитке - факултетске "струке". Отишли су руководећи људи из фирме у Немачку и тамо су их Немци убедили да је "добро за нас" да одкупе неку технологију од њих, односно неку пећ за сагоревање био-масе, као што је слама, кукурузовина, и слично. Донели су у нашу фабрику неку скаламерију као неки, тобоже, "прототип", и читава група људи са тим се тамо мучила и чадила месецима, и на крају - ништа од тога! Додуше, отишао сам касније из фирме, али мислим да је то био сасвим пропао новац.
Препоруке:
2
2
40 уторак, 06 август 2013 15:52
Милош Опачић
2) Ја овде људима упорно говорим о великим мањкавостима тих (факултетских) "струка", а нарочито на руководећим местима (част изузецима!), а људи, гледам, дају овде своје гласове неким прозаичним коментарима који се баве неким бројевима који стварно не значе скоро ништа. Или још горе: Чим неко из факултетске "струке" напише какав чланак, овде у врло кратком времену настане салва похвала и позитивних гласова коментатора. А чланак често мало шта доноси вредно неке хвале. То је доста детињасто, иако не раде сви читаоци тако. Додуше, можда и има сасвим младих који долазе на ове коментаре, то ми није познато.

Ја не могу у оваквим кратким коментарима објаснити све то, али ми је добро позната та материја о "струкама" и другим горућим проблемима са којима се друштво, то јест народ, суочава. Није их лако решавати, али ће се морати много тога мењати.
Препоруке:
2
3
41 уторак, 06 август 2013 16:32
Vlada
Kad sam pročitao tekst, pregledao sam komentare...Veće oduševljenje nisam još video ni za jedan tekst iz ekonomije.
Pomislio sam da nisam nešto prevideo i ponovo sam pročitao članak. Ništa značajno, predlog nekakvog smanjenja poreza za one koji povećaju plate, predlog za još veće razvlačenje naplate hipoteka, povećanje plata u javnom sektoru (!?)...sve u svemu ništa.
Teško primenljivo, a iako bi se primenilo bilo bi štetno.
Ali, članak je koristan najviše zbog komentara. Odakle toliko oduševljenje za nekakav besmislen, nedorađen koncept...Pogledao sam onda ko je autor...Autor je doktor ekonomije(!?), i član Ekonomskog saveta SNS-a...Tu smo dakle...E, sad sam i ja oduševljen!
Препоруке:
8
39
42 уторак, 06 август 2013 17:53
Marko V
Vrlo zanimljiv i aktuelan članak, pogodio u nerv srpsku poslugu američke i nemačke ambasade, razne gej-17-eksperte i ekonomski bašibozuk koji je izvršio eutanaziju srpske privrede a ne bi da se o tome javno priča, pa malo opljunuli po autoru... Da ih pitate imaju li oni neki suvisli predlog - ne, nemaju! Jalove štetočine
Препоруке:
37
3
43 уторак, 06 август 2013 18:02
Jov.o
Vlada: Utoliko pre bi trebalo da cestitate autoru na hrabrosti jer iznosi stavove koji su drugacijji od stranackih. Ili vi niste u stanju cak ni da to prepoznate?! Ubi nas stranacko slepilo, pogotovo ono DS&G17 pljus, naviklo na lukrativne funkcije i medijsku promociju...
Препоруке:
42
4
44 уторак, 06 август 2013 19:13
Младен
Misa,

У заблуди сте кад кажете:
"Ako banka ne moze da naplati kredit onda ne moze ni da isplati stednju gradjana. Pare date za kredite nisu bancine pare nego pare stedisa."

Пословне банке емитују новац "ex nihilo". Не треба њима никаква штедња да би одобрили кредит! То значи да пословне банке у старту обмањују своје клијенте, јер се лажно представљају. То је исто као кад би штампарија новца окачила таблу са натписом "Банка".

Постоји небројено извора на ову тему, како домаћих, тако и страних, на пример:
http://www.radmilovicstanko.com/savremeni-svet-novca-i-finansija/520-6-emisioni-mehanizam-znaajan-i-kao-deo-monetarnog-sistema-monetarne-i-ekonomske-politike-ali-i-raznih-operacija-koje-mogu-znaiti-finansijsku-represiju.html

Цитираћу суштину:
"...na taj način da potencira dve ključne činjenice: da je novac prenosivo potraživanje od banaka i da se ono (to potraživanje) stvara iz ničega, ex nihilo."
Препоруке:
35
1
45 уторак, 06 август 2013 20:28
Vlada
Mila:Pametno, upotrebljivo, sofisticirano, stilski zanimljivo...
...:Izvanredan i koristan tekst gospodina Dejana. Eto nam kandidata za ministra, a ne neki stros-kani.
Ник:Брате Професоре, свака ти част, ђе чуо и нечуо!
Jov.o:Utoliko pre bi trebalo da cestitate autoru na hrabrosti jer iznosi stavove koji su drugacijji od stranackih. Ili vi niste u stanju cak ni da to prepoznate?!

Ljudi, jel' ovo skrivena kamera?

Tekst o ekonomiji, 'stilski zanimljiv', 'jer iznosi stavove drugacije od stranačkih', 'Izvanredan i koristan tekst', 'đe čuo i nečuo'!?
U tekstu se predlaže pametno i korisno i drukčije:
'са 15% на рецимо 10% или мање', 'смањити плате за рецимо 40%',(Тада ако сами не оду, лако их је сменити због неспособности), mada se slažem 'засигурно ће неке међу нама довести до лудила.'
Препоруке:
5
39
46 уторак, 06 август 2013 22:39
сељак беземљаш
&Милош Опачић
Не бих се сложио са вама.
Технички факултети су нам били добри. Електротехнички и данас спада међу боље у свету.
У старту, на самом пријемном испиту прављена је добра селекција тако што су су отпадали они који не би прешли праг од обавезних 19 бодова из математике.

Шездесетих година створено је и доста добрих радника-мајстора.Захваљујући чињеници да је ученик на занату у току школовања имао "плату", доста бистре и отресите, сиромашне деце је учило занате. Сам систем школовања је био такав да је занат "испекао" сваки ученик. Радило се недељно три пута по осам сати на машинама.

Веома грешите када мислите да смо куповали лоше машине.Осим можда у ретким случајевима, купљене машине и технологија, биле су изванредне. Имали смо и изузетно велики број лиценци. Да не бројим Од ЦТФ мењача и трактора до Круповог багера.
наставак
Препоруке:
7
0
47 среда, 07 август 2013 01:01
@ Милош Опачић
DA ste zavrsili fakultet ne biste ovako pisali. Ima velika gomila stvari koja se jednostavno ne mogu steci, ni iskustvom, ni vestinom. Recimo teknike optimizacije proizvodnih procesa. Samo vredno grejanje stolice moze da nauci varijacioni racun, a o tome inzenjer svakoko nece debatovati sa majstorima i sefovima, jer se njihovo misljenje uglavnom ne moze ukljuciti u jednacinu, vec je njihovo dejstvo posledica resavanja jednacine.
To da su se zaposljavali sumnjivi kadrovi, bez temeljnog znanja i ideja to se 100 % slazem. Islo je dok je islo, a onda smo izgubili korak sa svetom i sve sto je valjalo odavno je u tom svetu. Cak i ako neki stranac dodje i uzme nesto pod svoje napravice cistku kao sto su rusi napravili u NIS-u - resterali vise od pola i povecali proizvodnju, i po kvantitetu, i po kvalitetu. Za takav vid reorganizacije je potebna velika strucnost i znanje.
Препоруке:
7
4
48 среда, 07 август 2013 08:08
Милош Опачић
"Сељаку беземљашу".

1) Драго ми је да сте ово рекли! Леп преглед сте Ви овде направили, али у строго одређеним, уским оквирима, које ви онда проширујете на оно на шта се то не може користити. Ви се не слажете, зато што ја говорим једно, а Ви овде нешто друго. Али, како ја сада Вас да ословим овде? Де, кажите. Представите се, људи, бар кад разправљате научне теме. Ја се овде иначе и нећу јављати по чисто политичким темама, јер то у овако кратким коментарима излази као политизерство, а то је некорисно. Ако се и у политици јавим, онда ћу је са научне стране гледати.

Ја сам из онога времена о коме овде говорите. То је суштински друго време; Будите објективни. Укратко, то је било време у коме су струке - надгледане! Надгледао их је Тито, и директно, и преко одабраних способних људи. То је испод површине, Ви то могуће не видите, али је тако било.

Друго, не смете топити заједно ствари које су суштински различите. Оно што ја упорно овде покушавам да кажем, јесте следеће:
Препоруке:
2
2
49 среда, 07 август 2013 08:13
Милош Опачић
2) Струка, математика, и сл. - јесте једна ствар, може се њу некад у појму стапати са чистом техником, али наука је нешто друго и није као појам ни техника, ни струка! Кад струке не надгледате, оне одлазе у стихију! То се данас догађа нама, а и по свету! Да то овде објашњавам, нећу, јер је ово прекратко. На другом месту ћу ово објашњавати, али Вам дајем осврт (а доста сам и рекао), да мало развијете опрез око оваквих тема. Оно што ја о томе мислим, Ви никада нисте чули, као ни млади људи који овде гласају. Људи гласају и мисле о теми онако како им је то пред-убачено у свест, у правилу кроз школу. То је посебан проблем за решавати.

Што се тиче машина: јесте било и таквих лиценци, трактора, итд., али - само у оно време Тита, кад нису групе факултетлија ("стручњака") могле отићи у иностранство и тамо бити "убеђени" у ко зна шта, и на ко зна какав начин. Оно што сам ја описао десило се у време кад Тита већ више није било! Он је имао и грешки, али то није кључно за ову тему.
Препоруке:
2
2
50 среда, 07 август 2013 09:06
Милош Опачић
"Безименом".

1) Е, сада, овај други одговор што ми је упућен, још је радикалнији. "Сељак беземљаш" бар се надимком представио, а Ви ни тако. А и садржај Вашег осврта некако и подупире све оно што ја говорим. Ево зашто.

Ви, непознати човече, не видите да Ви изједначавате јабуке и крушке. Пре свега, и Ви сте велик део одговора добили у моме одговору "Сељаку", који сам тек послао. А друго, како ја Вама да објасним ствар, а да не идем овде баш у субтилну дубину теме? Ево да покушам и овако: Факултет ја видим као једну врсту - заната. Само што је то занат са продуженим сколастичким спекулацијама, често непотребним, а једнако тако често и штетним за друштва. Е, сада јесу ли занат и наука иста ствар? Па, и сами ћете ваљда сада рећи: Наравно да нису.
Ви ћете питати: Како то - штетним за друштво. Одговићу кратко: Погледајте само статистку, ако је можете разумети!
Препоруке:
3
1
51 среда, 07 август 2013 09:15
Гига Моравац
Банке у Србији су обавиле посао. Погледајте им само висину камата. Сада кредите дижу само хазардери.

Смисао садашњег постојања банака, због чега су и направљене у Србији, је чекање да грађани и држава не могу отплаћивати кредите и да онда крену у одузимање имовине, уз помоћ "међународне заједнице". Ове банке су део освајачког пројекта Запада.
Препоруке:
32
1
52 среда, 07 август 2013 09:16
Милош Опачић
2) Шта још треба да се догоди овом свету, да бисте то размели, Ви, са факултетом, који га тако високо узимате?
Ја сам завршавао више школа, али нисам завршио факултет. Студирао сам ванредно, али сам морао прекинути. Хвала богу! Али, знате шта се десило? Тачно у то време извршио сам нека своја одкрића у области коју сам био почео студирати (физика), а која су на ту област бацила сасвим друго светло, и показала велик део онога што су ме професори учили као погрешне премисе, оне најважније чак и бесмислене. Али, наравно, нећу овде о томе. Углавном, запамтите, причајте ви о техници шта год хоћете, нећу вам ја то много ни спорити, али - наука и техника нису исти појмови, поготову не нужно исти! Оставите се, људи, изједначавања тих ствари.

Видите како Ви кажете: да инжењер неће дебатовати са шефовима и другима о својим прорачунима. Ето, и то доказује колико струка мора бити надгледана, али ви то не разумете, наравно, него потврђујете и са тим велик део онога што ја говорим.
Препоруке:
2
2
53 среда, 07 август 2013 09:20
Милош Опачић
(Безименом инжењеру)
3) А јесте ли се Ви икада запитали: "Може ли, и сме, ли моја једначина бити укључена у живот?" Не верујем да јесте. Е, а то бих се ја питао (!), да сам, хипотетички, на власти, па Ваша једначина доста пута можда не би могла проћи! Разумете ли? Нећу прејудицирати. Одговорите сами. Најзад, зар не видите шта "струка" ради са, рецимо, увозом генетског инжењеринга у наш простор. Врло је неодговорно, а у научном смислу и плитко, то што и како сте ви казали, немојте се молим Вас наљутити. Најзад, можда се зато и не представљате. Име и презиме, господо! Па онда аргументе на сунце. Другачије Вам ја више нећу одговарати.
Препоруке:
3
1
54 среда, 07 август 2013 10:57
Vladimir Dž
Autor na kraju navodi Ajnštanovu rečenicu misleći valjda da će primena njegovog modela dovesti do rešenje problema.

Ne vidim ništa od ponuđenih rešenja što bi moglo da poboljša situaciju. To su već isprobana rešenje iz okvira postojeće klasične ekonomije. Put koji opet na srednje ili duže staze dovodi do istog.

Ako autor stvarno želi da da konkretna rešenja onda nek počne sa odgonetanjem pitanja - kako je moguće da su svi dužni: privatna lica, privreda, države, banke,.... a da opet imamo kreditnu ekspanziju? Odakle dolazi sav taj novac?

Ili pak nek počne da čita knjigu Planet Ponzi kako bi ubrzao svoje istraživanje. Nemoguće je rešiti problem ako se ne shvati da postojeća ekonomska nauka ne može da reši problem piramide zvana Ponzijeva shema.

Gubimo vreme u već isprobanim tehnikama. Valjalo bi opet da ja ponovim Ajnštajnovu rečenicu.
Препоруке:
7
18
55 среда, 07 август 2013 12:19
...
Ајнштајн је рекао да је лудило када стално понављаш исту ствар а очекујеш другачији резултат... што се тиче српске економије... понављати безидејно увек исте грешке, и упорно игнорисати сва упозорења и добронамерне сугестије, засигурно ће неке међу нама довести до лудила.

Ovo treba uporediti sa sledećim citatom (psihijatar Jezdimir Zdravković,Učvršćivanje ludosti, Beograd 2002): “Ludilo je sumorna slika siromaštva duha, beskrajnog ponavljanja banalnosti, bezvoljnosti i bezosećajnosti.”
Препоруке:
7
0
56 среда, 07 август 2013 15:41
Jov.o
Vlade - posle ponovljenog pokusaja da komentarisete clanak, mora se komstatovati da vi niste u stanju da razumete procitani tekst, u tom smislu mora iskrena zalost! Nastavite s pokusajima.
Препоруке:
32
2
57 среда, 07 август 2013 18:30
Vlada
Poštovani Jov.o,
Vi kažete da nisam u stanju čak ni da prepoznam da autor zastupa stavove drukčije od stranačkih, morate komstatovati da nisam u stanju da razumem procitani tekst, i tu izražavate Vašu iskrenu zalost!
Plašim se da ćete se tek ražalostiti kad budete u stanju da shvatite autorov tekst i afirmativne komentare.
Препоруке:
3
35
58 среда, 07 август 2013 19:27
Jov.o
Vlade, još jednom ste potvrdili da niste u stanju da sporite nijedan predlog iznet u članku, već ponavljate nekakve neodređene primedbe koje govore da vam smeta autor lično. To je prilično jadno, baš onako "euro-srpski", palanački...
Препоруке:
31
4
59 среда, 07 август 2013 22:39
сељак беземљаш
наставак
Нестао ми је текст.Сигурно мојом непажњом.Скратићу.

И поред повољних околности ми нисмо успели да створимо ни један производ који би ценом и квалитетом био конкурентан на светском тржишту.
Ни један једини.
Могли смо али би то довело до промене друштвено политичког система.
Седамдесетих су и врапци знали да је постојећи
политичко економски систем неодржив.Али се одржавао.
Када немате производ, немате ни струку ни науку ни радника... Деведесете смо дочекали дебело дегенерисани. У сваком погледу.
Ово сада је логичан производ.
Решење је у поштеној малој матури.
ОДАТЛЕ КРЕНУТИ У СТВАРАЊЕ ЕЛИТЕ.
Против су и родитељи, и ђаци, и професори и власт.
Попустиће.
ОНО ШТО СЕ НЕ РЕШИ РАЗУМОМ РЕШИЋЕ СЕ СТИХИЈОМ
Препоруке:
8
0
60 среда, 07 август 2013 22:47
сељак беземљаш
&---
Ludilo je sumorna slika siromaštva duha, beskrajnog ponavljanja banalnosti, bezvoljnosti i bezosećajnosti.”

Ако уместо безосећајности, ставимо површност у осећањима добијамо слику већине људи на овом свету.

Ваши ме коментари обрадују.Зато "листајући" коментаре тражим ваше три цртице.
Препоруке:
6
0
61 четвртак, 08 август 2013 02:46
Vlada
Ja Vas razumem gospodine Jov.o, Vi morate da branite mišljenje Vaše stranke i da se nadate da ćete da se domilite 'Prvom', ali ako pročitate članak, koji branite, Vi ćete videti da tu stvarno nema ni jednog pametnog predloga. Niste valjda Jo.vo.
On predlaže da se plate povećavaju, uprkos spoljno trgovinskom deficitu koji nas već uništava. Dalje predlaže povećanje plata i u državnom sektoru koje su ionako iznad proseka plata u Srbiji. I za kraj predlaže da se, ionako kilava naplata hipoteka, još više obesmisli.
Stvarno morate biti ostrašćeni da to ne vidite!
Препоруке:
3
34
62 четвртак, 08 август 2013 08:24
@ Сељак беземљаш
Ево, нећу овде да кажем своје име, да се не прегањамо око тога једног детаља, али мислим да сам ја овде на дискусијама већ о потреби мале матуре нешто рекао, делом алегоријски, али делом и озбиљно и директно, и ако то користите, ваљало би употребити референцу, а не само чекати неко време па из корена дати ту исту изјаву.

Ви иначе напишете и доста лепих прилога овде, али то је друго питање. Не морате баш све Ви измислити. Не представњате се, али ипак, треба се држати кодекса. И то питање још једном: На месту НСПМ, ја бих увео обавезно: најмање иницијал и презиме. Можда би се ту појавило погрешне употребе имена с обзиром на тежу контролу, али би било много боље него овако. Сада бисмо знали ко је "сељак беземљаш". Безимено писање треба бити илегално.

У спољном свету употреба већ кориштене идеје сматра се некоректном. Теоретски јесте могуће да сте Ви пропустили тај мој коментар па сада подударно дали такву изјаву, али с обзиром на Ваше често присуство на коментарима, не знам ...
Препоруке:
1
3
63 четвртак, 08 август 2013 12:40
Jov.o
Vlade - polako tonete u tragediju! Vaša tragična nesposobnost da razumete pročitani teks je vaš izdajnik (kakvo crno povećanje plata, i na koji način, crni Vlade?) - ili ste nedoučeni student opšte prakse ili ograničeni DS-G17 aktivista, što bi objasnilo vašu nemogućnoat da shvatite da postoje i ljudi van partija, Slobodni ljudi! Još jednom, moje saučešće! "Ludaku se čini pravim njegov put", piše na jednom mestu u Svetom pismu
Препоруке:
31
2
64 четвртак, 08 август 2013 13:23
Vlada
Jov.o:Vlade - polako tonete u tragediju! Vaša tragična nesposobnost da razumete pročitani teks je vaš izdajnik (kakvo crno povećanje plata, i na koji način, crni Vlade?)
Autor kaže:
Пореском реформом до повећања плата и запослености у приватном сектору. На који начин? Једноставно: омогућити смањење пореза и доприноса на плате ако послодавац повећа плате радницима. Значи, условно смањење пореза и доприноса, а услов је повећање плата... За оне који желе нов систем битно је да фонд плата у новом систему бележи раст на месечном нивоу (било запошљавањем нових радника, било растом зарада). За то повећање плата послодавац добија умањење пореза на зараде и доприноса у нивоу који ће бити идентичан или мањи од нивоа пре раста фонда плата. Значи повећање плата неће се одразити...

Možda mi komentarišemo različit tekst?
Препоруке:
4
35
65 четвртак, 08 август 2013 14:02
Prvoborcu za ideju
"У спољном свету употреба већ кориштене идеје сматра се некоректном
Ništa nije dalje od istine. A daleko je i od logike. Da ne asimilujemo tuđa znanja, još iz pećine ne bismo izašli.
Препоруке:
5
0
66 четвртак, 08 август 2013 14:08
ecc
Vlada@ Niste razumeli predlog mera, pratite link u tekstu do članka koji detaljno objašnjava predlog, u komentarima imate odgovore na vaše dileme. Ne treba dazje gnjaviti čitaoce vašim bezbrojnim razmaženim komentarima
Препоруке:
29
2
67 четвртак, 08 август 2013 17:10
Vlada
Poštovani ecc,
naravno da sam pročitao i link. Pa, zar nije jasno da je predlog nepravedan, neprimenljiv i loš.
Autor predlaže da se manji porez (procentualno) plati za veću platu, nego za manju. Ko dobija više manje plaća(?!).
Ministarstvo je to koje bi trebalo da napravi neke procedure, da to prati...ali autor nam ne kaže kako, ili ne želi da nas gnjavi sa tim detaljima(?!). Pa detalji su suština primene programa, šta ako neko iskoristi pogodnosti pa zatvori firmu, jedno tromesečje iskoristi pogodnosi, pa posle smanji plate...
Ako Vi imate dobit Vaše firme od npr. 20.869,60 eura (koliko je povećanje plata u prvom primeru iz linka) i želite da tu dobit uzmete na kraju godine Vi ćete morati platiti 3.130,44 eura poreza na dobit 15% i još 15% prilikom podizanja gotovine. Dakle vama ostaje 14.608,72 eura, 30% Vam uzme država.
Препоруке:
5
30
68 четвртак, 08 август 2013 17:14
Vlada
Ako bi ste povećali fond zarada za isti iznos, tako što bi sebi digli platu, ili zaposlili rodjaka, prijatelja, devojku...Vas bi to koštalo 611,18 eura.
Vama bi u ovom slučaju ostalo 20.258,42 eura, odnosno tada bi država uzela 2,93% umesto 30%.
Država je oštećena za 5.649,70 eura!?
Препоруке:
5
30
69 четвртак, 08 август 2013 18:11
Mari
Vlada se malo zaneo, usla mu vodau usi...
Vlado, koliko drzava ubira porez na iznos za koji se povecava plata, pre povecanja? O (nula). Za racunicu nakon povecanja vidi tabele u linkovanom txtu.
Drugo, svaka mera rasterećenja privrede kao sto je srpska je apriori dobra, posebno ako doprinese novomm zaposljavanju. Trece, svaka mera koja povecava isplate legalnm tokovima poboljsava stanje budzeta i naplatu poreza. Znate li da vecina firmi deo plata isplacuje na crno? Ne vidi se to, Vlado, sa vladinih pendzera
Препоруке:
32
1
70 четвртак, 08 август 2013 18:55
Prvoborcu za logiku
Zbog ograničenosti prostora poslao sam onako, ali sam znao da će neki "logičar" nasesti i tako protumačiti, i požnjeti brzinom glasove ove grupe! Jedini problem je da niste razumeli skraćen tekst, ni vi ni glasači; Naravno da se ideje uzimaju, ali sam ja očigledno hteo kazati da se onda ostavlja referenca.
Препоруке:
1
2
71 четвртак, 08 август 2013 20:07
Vlada
Mari,
Prvo, ja sam samo pokazao da firma može da ošteti državu koristeći ovaj predlog 'za povećanje plata'. Dakle ne nula nego -5.649,70 evra.Drugo, ovo nije mera za rasterećenje privrede...autor to čak ni ne tvrdi...on hoće da omogući da se povećaju plate (malo li je!), kaže autor, a ne da se rastereti privreda (da to hoće predložio bi smanjenje doprinosa na plate).Treće, nema doprinosa uvođenju u legalne tokove, pokazao sam Vam mogućnost izbegavanja poreza. A oko isplata plata na crno, opet nema poboljšanja zato što je i cela ideja da firmu povećanje plata ne košta. Kako onda da se poboljša stanje budžeta?
Zato me i zbunjuju oduševljeni komentari...
Do sada u polemici mi je rečeno da nisam u stanju da prepoznam,da razumem,da sporim...tragično sam nesposoban da razumem pročitani tekst...davim čitaoce razmaženim komentarima...malo sam se zaneo,ušla mi voda uši...
A u odbranu teksta samo 'vidi linkovanu tabelu'.
Препоруке:
4
29
72 четвртак, 08 август 2013 21:01
сељак беземљаш
&сељак беземљаш.
Нисте јасни.Штавам је "узето". Када. Како.......
Препоруке:
1
0
73 четвртак, 08 август 2013 22:38
@ "сељак беземљаш"
Па, прочитали сте мој коментар у коме сам приговорио. Прочитајте још једном.
А кад већ и ово пишем, казаћу, да Вам буде јасно: Наравно да у свету постоји размена идеја, нећете ни са тим открити Америку, али се онда обавезно употреби референца на извор идеје, ако ништа друго - а оно ради пристојности. Сада је ваљда јасно.

Ја сам једном рекао у дискусији, отприлике, да постоји потреба да се полаже мала матура, и још неке алегоријске фигуре сам ту предложио (још нека полагања, итд.).

Ви сада спомињете потребу полагања мале матуре, и могли сте рећи: "као што рече ....тај и тај", (како сам већ био потписао онај коментар, не сећам се више). Кажем, теоретски може бити и коинциденције, али не знам. А ето, и овде заједљиво одвраћате и излажете мој приговор неком сарказму, тако да нисте Ви баш ни толико невинашце. А и такво представљање, то није ништа, и на то се човек не треба више ни освртати, јер и то потврђује некоректан однос према јавности.
Препоруке:
1
2
74 петак, 09 август 2013 00:55
Mari
@Vlada je očigledno beznadežan slučaj, ne razume da ne razume i tu nema pomoći! Ne treba mu nadalje pridavati pažnju, jer se očito hrani egzibicionizmom. Što reče neko od komentatora, moje saućešće!
Препоруке:
28
2
75 петак, 09 август 2013 01:04
Mari
Svaka čast profesoru Miljkoviću na predlozima, ovi neuspešni i prilično jadni pokušaji neoliberalnih grobara Srbije da trolovanjem i blaćenjem naruže tekst najbolji su pokazatelj da je autor pogodio tačno u sridu. Samo neka nastavi tako, njegov doprinos je neprocenjiv!
Препоруке:
30
3
76 петак, 09 август 2013 12:52
Vlada
Poštovana Mari,ne ulazim u razloge Vašeg oduševljenja autorom: profesor, kolega, stranački kolega, rodjak.... ..Njegovo mišljenje bi bilo samo smešno, ali, kad sam video da je čovek visoko kotiran u vladajućoj stranci, ono može biti i opasno. U prethodnim komentarima sam Vam pokazao njegovu nekompetentnost.Niko ne želi da brani tekst nego samo vređa nekog ko ga kritikuje.
Препоруке:
5
28
77 петак, 09 август 2013 18:44
Mari
Vlada: "Njegovo mišljenje bi bilo smešno...", "U prethodnim komentarima sam pokazao njegovu nekompetentnost..."?! Da li ste vi, mali zavidljivče, svesni koliko ste smešni sa tim svojim naduvanim egom o koji se saplićete na svakom koraku? I, šta vam to treba? Idite na sajt Kurira, B92, Blica, pa tamo zasenjujte prostotu, zašto ovde ispoljavate svoj mazohizam i diletantizam?!
Препоруке:
28
4
78 петак, 09 август 2013 20:17
Vlada
Poštovana Mari,
ako neko tvrdi da onaj koji dobija veću platu treba da plati manji porez, ako kaže da ne možete naplatiti dug dok dužnikovu hipoteku ne prodate za 80% procenjenjene vrednosti, ako izjavi za rukovodioce u državnoj upravi 'ako sami ne odu, lako ih je smeniti zbog nesposobnosti'...onda je on, da 'prostite, nekompetentan.
Vaš idol kažnjava ljude koji imaju male plate (veća im je stopa poreza i doprinosa), nagrađuje dužnike (jer poverioc mora da proda za 80% procenjene vrednosti hipoteku, ako ne proda njegov problem, autor mu je omogućio, uredbom, bezbroj aukcija).
P.S. Slažem se sa Vama da je moj pokušaj da Vam objasnim ovo mazohizam.
Препоруке:
4
33
79 субота, 10 август 2013 18:58
Katic
Dokle ovo besmisleno nedoučeno logorejisanje pojedinih 'vladinih' komentatora?! Nek idu kod stros-kana i inih kanova na doobuku, jer očito nisu dorasli autorima kalibra Miljkovića
Препоруке:
31
1
80 недеља, 11 август 2013 02:44
Vlada
Poštovani gospodine Katiću,
Vi nekritički branite stavove autora ovakvog kalibra od nedoraslih besmislenih komentara nedoučenog komentatora, argumentima koje sam već parafrazirao.
Dakle, Vi se onda slažete direktnim posledicama predloga u tekstu, da onaj koji dobija manju platu ima veću stopu poreza i doprinosa i da poverilac teže naplaćuje dug od dužnika.
Meni to smeta, a Vama ne. Ja mislim da je to nepravedno, Vi ne.
Otac i majka me nisu tako (do)učili.
Препоруке:
3
33
81 недеља, 11 август 2013 05:08
Sima
Kad je Srbija i slicne zemlje u pitanju plate i penzije ne mogu i ne smeju biti vece jer povecanje plata nece povecati domacu traznju i pospesiti domaci biznis. Taj savet stranih nazovi eksperata je probao Ante Markovic pa onda i Vlada Vojislava Kostunice. Oba pokusaja su neslavno propala sa katastrofalnim posledicama po platni bilans i devizno zaduzenje drzave. Kada se povecaju plate i penzije iz niske carinske stope sve te pare povecaju traznju u Nemackoj Japanu i Juznoj Koreji. Odmah pocne sumanuti uvoz automobila i svake vrste strane robe.
Jdino je resenje da se na one proizvode koje je domaca privreda u stanju da proizvede povecaju carine a one koje ne znamo ili se mnogo ne ispalti da sami proizvodimo zadrze niske carine i polako ici na uravnotezenom platnom bilansu. Sve drugo je presipaje iz supljeg u prazno. Nema carobnog resenja niti ekonomskog modela koji ce spasiti ovako propalu ekonomiju.
Препоруке:
1
3
82 недеља, 11 август 2013 15:35
Nn
Smešni čovek vlade u akciji neuspešnog trolovanja, da nije tužno bizo bi smešno...
Препоруке:
32
1
83 недеља, 11 август 2013 20:55
Vlada
Poštovani gospodine Nn,
moram da Vam pojasnim očiglednu zabunu koja se javlja kod Vas, a i među nekolicinom drugih komentatora. Kad se neko potpisuje sa Vlada to ne znači da se obraća neko iz vlade Srbije, to znači da je njegov nadimak Vlada, obično skraćeno od Vladimir, Vladislav...
Trolovanje je, između ostalog diskreditovanje osoba sa drugačijim mišljenjem ili usmeravanje toka diskusije u neproduktivnom pravcu...
Mislim da ste mogli da se uverite da sam među manjinom komentatora koja je diskutovala o tekstu i nije vređala dručkije mišljenje.
Valjda se, uvidom u tok diskusije, možete videti da je trolovanje usmereno prema meni, a ne obrnuto.
Vaš komentar je odličan primer akcije uspešnog trolovanja, da nije ružno bilo bi lepo.
Препоруке:
3
33
84 недеља, 11 август 2013 23:30
Nn
Ne laskajte sebi, ne radi se o drugačijem mišljenju već o površnoj nedoučenosti
Препоруке:
26
1
85 недеља, 11 август 2013 23:52
slucajni prolaznik
Miljkoviceva majstorija! Bravo!
Препоруке:
27
1
86 понедељак, 12 август 2013 03:03
Vlada
Poštovani gospodine Nn,
Vi dakle priznajete da trolujete, ali zbog moje, kako kažete, površne nedoučenosti, a ne zbog mog drukčijeg mišljenja.
Neko može zastupati drugačije mišljenje od Vašeg zbog raznih razloga: interes, ubeđenje, zabluda, vaspitanje, glupost, pamet, obrazovanje, neobrazovanje, dodvoravanje, nedodvoravanje...pa čak i zbog površne nedoučenosti. Dakle, površna nedoučenost može biti samo razlog drukčijeg mišljenja.
Vaše drukčije mišljenje od mog je verovatno razlog Vaše duboke doučenosti, pa, bih Vas zamolio da mi objasnite: Zašto, po autoru, onaj koji dobija manje treba da plati više, i zašto dug treba da bude teže naplativ?
Препоруке:
2
27
87 понедељак, 12 август 2013 11:36
мики
ОДЛИЧАН МИЉКОВИЋ!!! БРАВО, БРАВО!!!
Препоруке:
28
1
88 понедељак, 12 август 2013 11:39
boki
Umesna kritika olakog oslanjanja na tuđu ruku (kao da je do sada nije bilo i više nego što treba), vrlo razumni i primenljivi predlozi autora. Nedostaje volja vlasti da ozbiljno krene u spašavanje privrede koja je na umoru. Ili hrabrost, kako vam draže...
Препоруке:
26
1
89 понедељак, 12 август 2013 12:32
branislav m
odličan tekst. zašto ovaj čovek nije u vladi?
Препоруке:
26
1
90 понедељак, 12 август 2013 13:05
Vlada
Brnislava M: Zašto ovaj čovek nije u vladi?

Pa, verovatno je bio na pecanju i nije bio dostupan na mobilni.
Drugi razlog mi ne pada na pamet.
Препоруке:
4
30
91 понедељак, 12 август 2013 14:49
Olja
Na trenutak mi je tekst izgledao kao pravo osveženje u ovim vrelim danima. To osveženje se brzo pretvorilo u hladan tuš, na samu pomisao da će još jedan pametan čovek ostati neiskorišćen, možda ode u inostranstvo pa kad ga tamo pohvale na sva zvona mi ćemo ga pozvati da bude neki ministar...Dajte da jednom među nama prepoznamo prave ljude, da sami sebi pomognemo. Nemojte da vraćamo one koji su već otišli, nedajmo drugima da odu.
Sve pohvale tekstopiscu, kao i svi raniji tekstovi i ovaj je odličan.
Препоруке:
24
1
92 понедељак, 12 август 2013 15:11
marko n.
Jako dobar clanak, pametno i zanimljivo, netipicno za srpske ekonomiste. Jako pohvalno za nspm da objavljuje ovakve autore.
Препоруке:
29
1
93 понедељак, 12 август 2013 15:20
Nik
branislav m@ odličan tekst. zašto ovaj čovek nije u vladi?

Pa da im ne bi kvario prosek! /tu je negde oko nule.../
Препоруке:
33
1
94 понедељак, 12 август 2013 15:31
све тече све се мења
Једнога дана ће људи попут Миљковића водити Србију, кад банкарска мафија потроши сву преосталу српску послугу жељну власти. Није далеко тај дан!
Препоруке:
34
1
95 понедељак, 12 август 2013 17:09
Vlada
Na sajtu Megatrend univerziteta: http://www.fme.edu.rs/biografija.php?p=55&z=2 ,u biografiji autora,piše 'Član je Naučnog društva ekonomista Srbije, redakcionog odbora časopisa Panoeconomicus i Službe za upravljanje kadrovima Vlade Republike Srbije'.
Mislim da je neopravdana bojazan od odlaska u inostranstvo, kao i od neangažovanja od strane vlada Srbije.
Препоруке:
3
25
96 уторак, 13 август 2013 09:50
јована
Изврстан чланак и јако потребно подсећање да у Србији постоје паметни људи који могу да воде земљу у корист државе и народа. Браво, Миљковићу!
Препоруке:
23
2
97 уторак, 13 август 2013 09:54
марија п.
све тече све се мења: Једнога дана ће људи попут Миљковића водити Србију, кад банкарска мафија потроши сву преосталу српску послугу жељну власти. Није далеко тај дан!

Само могу да поновим ваше речи, није далеко тај дан!
Препоруке:
20
1
98 уторак, 13 август 2013 09:58
ekonf
Bravo Miljkovicu, odlican tekst
Препоруке:
19
2
99 уторак, 13 август 2013 09:59
lela
Pametno razmišljanje autora, kao da nije odavde...
Препоруке:
20
1
100 уторак, 13 август 2013 13:08
Vlada
Zašto, po autoru, onaj koji dobija manje treba da plati više, i zašto dug treba da bude teže naplativ?
Препоруке:
3
20
101 уторак, 13 август 2013 14:51
бане
Изванредан чланак, право освежење после одмора и слушања затупастих прича са таласа српских(?) медија. Свака част аутору на храбрости да критикује погрешну економску политику владе.
Препоруке:
21
0
102 уторак, 13 август 2013 14:53
Nn
Miljković je pravi znalac, pravi kandidat za ministra finansija, a uvozni surogat kao ovi što se najavljuju
Препоруке:
21
0
103 уторак, 13 август 2013 14:57
лела
све тече све се мења: Једнога дана ће људи попут Миљковића водити Србију, кад банкарска мафија потроши сву преосталу српску послугу жељну власти. Није далеко тај дан!

Само могу да поновим ваше речи, није далеко тај дан!


Потписујем!
Препоруке:
20
1
104 уторак, 13 август 2013 15:05
post skriptum
interesovanje koje je izazvao ovaj članak govori ne samo o kvalitetu teksta profesora Miljkovića, već takođe i o značaju tekstova koji pokušavaju da razgrnu tu zavesu koja sprečava građane Srbije da shvate ko to koči eventualni ekonomski i svaki drugi oporavak Srbije!
Препоруке:
21
1
105 уторак, 13 август 2013 17:46
Vlada
Poštovani post skriptum,
Ako je interesovanje dokaz da je nešto kvalitetno, onda ispada, po Vama, da je i emisija Farma kvalitetna.
Od brojnih komentatora samo su Miša, nn, Miloš Opačić, Miki, Vladimir Dž i moja malekost, pisali o predlozima iz članka. Jedino je nn imao pozitivan stav o predlozima.
Izuzimajući ove komentatore, ostali su samo izražavali podršku autoru, bez objašnjenja šta im se od predloženih mera toliko dopada i zašto.
Na jedan komentar koji dovodi u pitanje smislenost predloženih mera imamo četri koja kažu samo: Bravo!, Odlično!, Doći će i taj dan!...
Nekada su se slala pisma podrške, pisalo u rubrici 'Odjeci i reagovanja', išlo na mitinge, lepili plakati...a sada je izgleda dovoljno samo trolovati.
Препоруке:
3
21
106 уторак, 13 август 2013 19:08
london
Razmišljanja i predlozi profesora Dejana Miljkovića su dosta iznad onog što se može pročitati u srpskim medijima. Očito je da njegovi predlozi mogu biti primenjeni ali samo u od stranog uticaja nezavisnoj, suverenoj vladi.
Nadam se da će Srbija jednog dana dobiti nezavisnu i suverenu vladu, što pre tim bolje!
Препоруке:
22
1
107 уторак, 13 август 2013 19:12
Ник
Миљковића за министра финансија!!!!!!

(Кад видим колко га мрзе гњиде из владе, још више навијам за њега, хе хе...)
Препоруке:
22
2
108 уторак, 13 август 2013 19:18
tiha voda breg roni
Autor je napisanim upozorio vlast da ne idu u ponavljanje gresaka prethodne vlade i naznacio moguce korake ka prevladavanju nekih problema. Da ne bude posle opet, po ko zna koji put, "Mi nismo znali"...

Evo, upozoreni su.
Препоруке:
22
1
109 уторак, 13 август 2013 20:51
Vlada
Ник
Брате Професоре, свака ти част, ђе чуо и нечуо!
Ник
Миљковића за министра финансија!!!!!!
(Кад видим колко га мрзе гњиде из владе, још више навијам за њега, хе хе...)

Brate Niče,
Vi već dovoljno navijate, i to ste stvrno pokazali, valjda su čuli oni kojima treba da dokažete da ste dobar navijač, đe čuli đe ne čuli.
Probajte da pročitate tekst...pa da mi objasnite: Zašto onaj koji dobija manje treba da plati više, i zašto dug treba da se teže naplaćuje? Kako može, pored ovakvog zakona o radu, da činovnike, 'lako smeni zbog nesposobnosti'?
Препоруке:
3
21
110 среда, 14 август 2013 11:08
hajek
Slusajuci nebuloze srpskih politicara i ekonomista-uvlakaca, moram reci da mi predlozi autora izgledaju vrlo razumno.
Препоруке:
18
1
111 среда, 14 август 2013 11:12
uzgred
све тече све се мења: Једнога дана ће људи попут Миљковића водити Србију, кад банкарска мафија потроши сву преосталу српску послугу жељну власти. Није далеко тај дан!

Само могу да поновим ваше речи, није далеко тај дан!

Потписујем!


Pridruzujem se
Препоруке:
18
1
112 среда, 14 август 2013 11:20
бања лука
Врло добар и врло занимљив чланак, нешто од овога је применљиво и у Српској. Има ли кога да то чује и примени?
Препоруке:
17
1
113 среда, 14 август 2013 11:41
fon
Odlično, Miljkoviću!!!
Препоруке:
18
1
114 среда, 14 август 2013 13:46
Vlada
Ako vlada ignoriše ovakve predloge, pa makar i od člana 'Naučnog društva ekonomista Srbije, redakcionog odbora časopisa Panoeconomicus i Službe za upravljanje kadrovima Vlade Republike Srbije', onda to budi optimizam, i iz korena menja mišljenje o vladi.
Ipak neko misli u vladi Srbije!
Препоруке:
1
17
115 среда, 14 август 2013 15:17
ковачевић
Честитам аутору на конструктивним предлозима, које би нова-стара влада свакако требало да размотри, процени и евентуално примени. Нове идеје су више него добродошле, јер старе су показале своју неефикасност и чак погрешност.
Препоруке:
10
1
116 среда, 14 август 2013 15:19
prof.S.L.
Zanimljivi predlozi, solidan članak. Hvala autoru na doprinosu razgrtanju magle koja se nadvila nad srpskom privredom i državom.
Препоруке:
11
2
117 среда, 14 август 2013 15:23
Ник
Само напред, Миљковићу, нек пукну душмани и дилетанти!!!
Препоруке:
10
4
118 среда, 14 август 2013 15:26
slucajni prolaznik
све тече све се мења: Једнога дана ће људи попут Миљковића водити Србију, кад банкарска мафија потроши сву преосталу српску послугу жељну власти. Није далеко тај дан!

Само могу да поновим ваше речи, није далеко тај дан!

Потписујем!


Придружујем се
Препоруке:
11
2
119 среда, 14 август 2013 15:29
екоф
Аутору препоручујем да настави са објављивањем чланака и анализа, очигледно је његов допринос јавној расправи о економској политици драгоцен.
Препоруке:
11
2
120 среда, 14 август 2013 16:09
Vlada
Рецимо, донети уредбу...да смањи трошкове пословања у складу са прецизно дефинисаним критеријумима, реално посматрано за 10% или 20% (није битан број, већ сама идеја) онда не може доћи до повећања плата запослених у том министарству... Ако пак то не остваре...онда руководећем кадру треба смањити плате за рецимо 40%. Ако се током друге године деси иста ситуација, онда треба увести додатно смањење плата руководећем кадру. (Тада ако сами не оду, лако их је сменити...). Наравно, смањење трошкова не односи се на плате запослених или произвољно отпуштање чиновника, нити смањење трошкова сме да угрози нормално остваривање пружања јавних услуга за становништво. Успешно руководство обезбедиће на тај начин својим запосленима раст плата уз смањење непотребних трошкова. Ово би требало да важи и за министре...након полугодишњег ребаланса могло да уследи смањење дефицита за око 10%...
Precizno...
Препоруке:
2
13
121 среда, 14 август 2013 16:30
dox
Odlično, Dejane, biće prilike u narednim mesecima za analizu ekonomske politike najnovije vlade, nema sumnje da će biti još zanimljiviji za čitanje.
Bravo za redakciju, ovakvi autori nedostaju srpskoj javnosti.
Препоруке:
11
3
122 среда, 14 август 2013 16:30
марија
све тече све се мења: Једнога дана ће људи попут Миљковића водити Србију, кад банкарска мафија потроши сву преосталу српску послугу жељну власти. Није далеко тај дан!

Само могу да поновим ваше речи, није далеко тај дан!

Потписујем!

И ја се придружујем
Препоруке:
13
2
123 среда, 14 август 2013 17:53
Vlada
Применом ових мера не би били оштећени ни кредитори ни држава, док би презадужени грађани добили драгоцено време и прилику да избегну банкрот и одузимање хипотека.
Hipoteka neće biti prodata, banka neće naplatiti dug, ali će platiti manji porez državi, a država će dobiti manje poreza, a autor tvrdi da niko nije oštećen.
Pa, logika je oštećena!
Препоруке:
3
12
124 четвртак, 15 август 2013 10:49
fon
Autor je bio u pravu, evo na kom tragu će raditi novi min.fin.

Među savetima MMF su i višegodišnje zamrzavanje plata u javnom sektoru i penzija (pa i njihovo nominalno smanjenje), povećanje niže stope poreza na dodatnu vrednost koje bi najviše pogodilo cene hrane i ukidanje PDV na kupovinu prvog stana. U tim razgovorima naša delegacija je zastupala stanovište da bi se teret duga i rešavanja budžetskih neravnoteža moglo ispraviti uz pomoć privatizacionih prihoda navodi se u izveštaju MMF
Препоруке:
10
0
125 петак, 16 август 2013 11:47
uzgred
Čestitke autoru na dobrim predviđanjima! Evo šta su prema Blicu prve mere najnovijeg Eksperta:

Blic Prvi potezi novog ministra finansija - rasprodaja preduzeca, otpustanja, smanjenje penzija

Već u septembru uslediti nova prodaja državnih evroobveznica od milijardu dolara
Lazar Krstić je novi ministar finansija u rekonstruisanoj Vladi. “Blic” u Nemanjinoj 11 saznaje i da je već dogovoreno nekoliko mera i poteza koji će Krstić povući, među kojima su nova prodaja državnih obveznica, prodaja Telekoma i još nekoliko državnih kompanija, ali i reforme velikih sistema. - Otvoriće se razgovori o reformi penzijskog, zdravstvenog, prosvetnog sistema. Od naredne godine ćemo svakako morati da izvršimo ozbiljniju kontrolu rada javnih preduzeća, ali i da počnemo sa davno obećanim poslom smanjenja broja zaposlenih u javnom sektoru i državnoj upravi - tvrdi izvor „Blica“.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер