уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Затворимо губиташе - спасимо Србију

Kоментари (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 25 јун 2013 00:33
Срђа
Скреноу бих пажњу аутору да је један од највећих пореских оптерећења за пољопривреднике акциза на гориво којом се ефективно преноси имовина са села на град. Није добра идеја да се тим новцем храни још једно корумпирано државно предузеће, попут ЈП Воде Војводине, које нити пружају услугу нити постоји начин да се њихова "услуга" одбије.

Једноставан начин да пољопривреда постане поново уносна је да новац остане у рукама оних који су га зарадили - сељака. И то би била прва антикомунистичка ствар од '44-е - престанак уништавања села.
Препоруке:
59
3
2 уторак, 25 јун 2013 00:53
Србин црнац, атеиста
Овај приступ је веома штетан, површан и потпуно контрапродуктиван. Исто то су радили и пулени Анте Марковића када су уводили неолиберализам у Југославију и уништили хиљаду државних предузећа зато што су "губиташи". А прави проблем је што су управници фирми све партијски кадрови који осим што немају појма како се воде велике фирме него их још и поткрадају (што је и један од узрока њиховог стања). Значи неспособне људе треба сменити и поставити стручне и технократе. Друга ствар је што субвенције не морају уопште бити лоше. Пола железара у свету послује у губитку, али их држава субвенционише јер њихово постојање ствара нова радна места, стимулише развој повезаних грана привреде и стратешка је грана индустрије. Само економски аналфабета спашава Србију затварањем њених жила куцавица.
Препоруке:
51
24
3 уторак, 25 јун 2013 05:58
Србољуб Савић
Порески обвезници су добар изговор и мера али само
у САД и још неким државама.
Понављање ове фразе довољно открива маглу.
Да је аутор познавалац економије ( а не мора бити ни
добронамеран)указао би ко то не дозвољава улагање у
пољоприведу АПВ и дао бар површно, цифре о приходима по хектару.
Узимајући ЈАТ, као први и "еклатантан" пример "губиташа", ни аутор (као ни многи "писци") не указује ни одакле губици.
Иако "одвојена", ЈАТ Техника, такође "прави" губитке, као још толико "јавних"-државних предузећа.
Стварност је "мало горча".
Сви приходи (од недовољних до добрих) одлазе у државну (једну) касу. Из "касе", исплаћују се прво плате директорима, трансферишу доприноси "надлежној" партији (као феудалцу), а доспеле обавезе-плаћање трошкова је у дугачком реду свих "јавних" предузећа.
Видљиво је, а чак, ни једном није споменуто, да
директори и чланои Управних одбора "јавних" предузећа треба нешто да раде или (не дај Боже)
да буду одговорни за свој (не)рад.
С. Савић
Препоруке:
37
4
4 уторак, 25 јун 2013 06:23
Србољуб Савић
Д2. Ако сви у Србији, почев од Владе и надлежних министара, мисле да саобраћај-друмски, желеѕнички, водни и ваздушни, треба да служе само путницима и роби Србије, боље је да затворимо државу, иселимо се, и препустимо онима који то виде друкчије.
О железари у Смедереву (изграђеној поред старе, од
пре 2 св. рата) можемо читати свашта, осим озбиљне
анализе. Наравно, нећемо прочитати о стварним узроцима продаје ("1 $") Американцима и њиховом "извлачењу". Такође, неће бити ни речи топљењу "инвентара", ("монструозне") ЈНА.
У толико написа (за књиге/"томове") о "јавним" индустријским предузећима-"губиташима", нема ни речи, зашто нека "не стају на ноге" а имају сировине, енергију, квалификовану (и искусну) радну снагу, тржиште које несмањено (чак више) тражи производе.
Нема ниједне стручне анализе која би указала на неопходност промене производа и услуга, постојећег
предузећа, за "излаз на зелену грану".
Ни анализа, ни управљања, у систему "ново-парти
феудализма".
С. Савић
Препоруке:
30
2
5 уторак, 25 јун 2013 07:23
Sinisa Bogdanovic
Nisam procitao clanak vec smao naslov. Ali nisu svi "gubitasi" isti. Generalno, ozbiljnoj drzavi je potrebna bazicna industrija (koja je mozda i u "minusu"), ali kao motor pokrece dosta drugih grana na kojima se profitira. Ali tu analiza postaje dosta bitna, jer ako je neko "gubitas" (kao npr. zeleznica ili zelezare), to ne znaci da je dozvoljeno bahato trosenje i korupcija. Dakle, mozda zeleznica nece moci da profitira od cepkanja karata ali to ne znaci da pojedinci (mahom iz vlasti) smeju da namestaju tendere i stavljaju sebi u dzep. Ma bre, ...i par dana "objasnjavanja", eto to je nam potrebno!
Препоруке:
29
2
6 уторак, 25 јун 2013 07:57
Јован Анастасијевић
Како се само усуђује да предлаже логична и паметна решења, за која би унапред требало да зна да никада неће и не могу бити прихваћена? Па зар угасити те две фирме - поносе наших неколико петољетки и социјалистичкосамоуправнодемократске изградње??? Како јадна Србија да опстаје без ЈАТ-а, који је интернационално нашироко познат под надимком "Joking About Timetable"? Узгред буди речено, аутор је и забораван - пропустио је да помене и ТАНЈУГ - ту високописмену и поуздану агенцију Нове Југославије - еј, бре - Нове!!! Не оне старе - труле (мада,истина, ниједне више нема).
Препоруке:
32
22
7 уторак, 25 јун 2013 08:02
Vladimir
Zato sto postoji suluda, opsesivna potreba da se ima 'nacionalna' avio kompanija. Obaska nepotizam i izbegavanje njenih usluga od svih kada to mogu.

Ovde se drzava smatra za vime, pa ko sta u guzvi dohvati, nema uopste odnosa prema opstem interesu. Pa ljudi ce u Srbiji pre gacati u blatu a staviti pare za asfaltiranje ulice u dzep, i cak ostati da zive u tom blatu.

Odnos naroda prema krupnim stvarima se vidi na sitnicama. Ne treba para da se vodom polije auto, obrisu cipele ili sredi dvoriste, ali bas zato je to pokazatelj stava naroda prema stvarima.

Toliko se ovde insistira na duhovnom da sve prelazi u poetiku koja, siguran sam, ne odgovara realnosti. Veoma je zasnovana poslovica 'da komsiji crkne krava'. Priznajte da kao narod ni malo ne vodimo racuna o svima bitnim stvarima. Jos gore, nema ni volje, a patriotizam i srpstvo preliva na sve strane.

I onda se minusevi sevaju kad god se istina ne gurne pod tepih. Ipak je lakse je ne pricati o bolnim stvarima. Licemeri.
Препоруке:
18
22
8 уторак, 25 јун 2013 08:18
teletabis
Kad ovakve clanke pise neko ko je clan MS onda mije jasno zasto smo ovde gde smo i zasto dalje jurimo u propast.

Ni jedno slovo o tome da stvari nisu oduvek bile ovakve. Cak i nas ekspert Mladja najavljuje zatvaranje svega slicnog, sto ovaj autor ovim clankom podrzava ideju (mozda je partijski drug), jer se "ispostavilo da drzava nije bila dobar gazda". Rece ekspert i osta i dalje ministar.

Ista grupacija ljudi unistava Srbiju godinama svojim genijalnim idejama. Izbacili su na ulicu milion radno sposobnih, nisu obezbedili mladima nista drugo do mesto na evidenciji Sluzbe za zaposljavanje. Privreda ne postoji. Poljoprivreda je nasa sansa, pa dobro kad je to tako recite mi barem jednu drzavu na planei Zemlji ili Mlecnog puta koja je sa visokim standardom a osnova joj je poljoprivreda.

Sa svakom novom spasonosnom idejom ovakvih pametnjakovica Srbija dublje tone u beznadje. Dokle smo spremni da sve to trpimo????
Препоруке:
26
11
9 уторак, 25 јун 2013 08:36
Хришћанин
Веома добар текст господина Јовановића. Улагања у пољопривреду и водопривреду су једини начин да се Србија опорави...и наравно, потребна је нова генерација политичара. Оних чији очеви нису уживали у плодовима "самоуправљања". Све пропале системе угасити, затворити и раднике наравно отпустити уз разуман социјални програм. Државна предузећа и даље служе само да би се пунили страначки буџети и одржавао социјални мир. Оштри резови се морају одмах учинити, само тако ће се разбити зачарани круг. Наравно да не мислим да треба продати Телеком, ЕПС и друга предузећа од државног значаја, али број запослених, начин управљања и пословна политика се морају мењати. ЈАТ угасити одмах. И наравно стотине других, непотребних, агенција и виртуелних државних фирми. Поздрав читаоцима и редакцији НСПМ.
Препоруке:
17
22
10 уторак, 25 јун 2013 09:44
zdravko
Tekst je u stilu "čuvam ovce u motornom čamcu dođi mala niđe veze" i uopšte me ne iznenađuje što smo dogurali dovde ako ovakve gluposti piše član Matice Srpske.Da li bi sve radnike propalih firmi za nagradu što su ih upropastili,ili ništa nisu učinili da ih spase,staviti na teret onima koji su postupili drugačije ili su čak iz ničega stvorili nešto i plaćaju porez?
Prijatelju vidi ti ima li negdje mjesta za dobro stado a mani se olovke.
Препоруке:
20
8
11 уторак, 25 јун 2013 10:53
Дринко Кончаревић
Постоје две врсте губиташа. Прву групу "губиташа" чине они ван производње али праве губитке и другу групу чине они из производних фирми, који су жртве ових првих. Ови први јесу политичари. Српско друштво, привреду, упропастили су високо образовани политичари својим "поповањем" о друштву, економији, школству, здравству итд. Слажем се са аутором текста да ове губиташе треба затворити како би спасили Србију.
Препоруке:
22
4
12 уторак, 25 јун 2013 10:56
SuperBad
Jaka odgovorna drzava koja ce svoje instrumente iskoristiti da svaki gubitas pocne dobro da posluje.Lako je ugasiti firmu a jako tesko je napraviti.Neozbiljan I nepromisljen predlog doticnog clana MS.Mozda smo dovde i stigli zbog takvih strucnjaka?
Препоруке:
18
3
13 уторак, 25 јун 2013 11:17
zeleni
Fasciniran sam generalnom linijom većine komentara na ovaj članak. Jedan komentator se čak i pohvalio da komentariše a nije ni pročitao članak već samo naslov.

E takva "pamet" više od pola veka vodi ovu nesreću od države. Kao fora Srbi, antijugosloveni, antititoisti, antikomunisti, tradicionalisti a ovamo - najokoreliji boljševički stavovi iz oblasti ekonomije.

Hajde da imamo državnog avioprevoznika - pa makar siromasi sa primanjima od 16000 dinara iz srca Srbije plaćali letove imućnim putnicima.

Hajde da imamo državnu železaru - pa makar SVI kroz porez ubacivali novac u tu crnu rupu, mladi i stari, bogati i siromašni.

Pokondirene tikve! Sramota vas je sela i poljoprivrede, ruke u zemlji koja je odhranila i vaše čukundede i vas, a nije vas sramota parazitskih megalomanskih projekata koji sišu zdravu krv narodu.

Nemojte posle da se pitate kako to da je to malo od vojske što imate gladno.
Препоруке:
19
17
14 уторак, 25 јун 2013 11:26
Бојан, Приштина
Не мислим да Јат треба угасити.
Било би боље свести га на мању реалну меру - неколико нових авиона за неколико исплативих линија(нпр. за Беч или Франфурт где има наших гастербајтера) и наравно обавезно одбацити назив бесмислени назив ЈАТ. Ипак је Авио компанија симбол једне Државе.

Што се Смедерева тиче, јесте да немамо руду гвожђа, али свакако да је та топионица допринела развоју СФРЈ кад се радили и градило за шта је гвожће основа.
Када би се и за то урадила нека озбиљна студија и стратегија мислим да би нам исто Железара била потребна ал вероватно смањена.

Што се пољопривреде тиче, у њу треба улагати јер нам је нажалост на срамотно ниском нивоу, али ниједна се држава није обогатила само од пољопривреде.
Индустрија је потребна због технилошког и научног развоја нације, тако да треба и пољопривреду и индустрију паралелно разбијати, наравно осим оних прљавих индустријских технологија-једино по том питању предност дајем увозу.
Препоруке:
23
2
15 уторак, 25 јун 2013 11:38
ел нињо
како то да се за ЈАТ нема купца, а за Телеком има ? а тону и ЈАТ и Телеком.
Препоруке:
17
0
16 уторак, 25 јун 2013 12:57
ВнедељковиЋ
Угасити инситуцију као што је Војска Србије - губиташ, затворити пола факултета - школство очајно, посла нема. Довољна је једна библиотека и један музеј - све остало је трошак. Повећати број државних агенција и наравно број менаџера, јер ти људи издржавају своје породице и имају бар некакав посао. Снимати што више глупавих филмова, и ријалити емисија да нам живот не би био празан.Са становишта аутора чланка и овакава теза би му била подједнако тачна. Вероватно је умислио да је 5. октобар био јуче.
Препоруке:
25
4
17 уторак, 25 јун 2013 13:03
Drago
"Затворимо губиташе - спасимо Србију"

Pa gde ce onda antikomunisti da dzabalebare za debele plate?! Da bi nesto bilo profitabilno, mora se radili, a da bi se radilo, mora se dizi zadnjica iz stolice-fotelje, a antikomunistima je posten rad nemoguc.
Препоруке:
9
13
18 уторак, 25 јун 2013 13:23
Евет ефендија
И ја мислим да ЈАТ не треба гасити, већ довести сасвесног менаџера који ће свести број запослених на реалну меру.

Сетите се само како је динкић гасио банкарске гиганте под изговором да су губиташи, а онда препустио банкарско тржиште страним лихварима, који нас брутално пљачкају. Мислим да је за државу многоструко јефтиније било да извуче те 4 банке из дубиозе, него сви негативни ефекти предаје тржишта страној банкарској мафији, која износи паре из земље, пљачка нас кроз ужасне камате, манипулише курсом динара и сл.
Препоруке:
26
2
19 уторак, 25 јун 2013 14:20
pera
Vidiš ti molim te? Pa da pare idu u Vojvodinu!? E, neće da može!
Препоруке:
8
0
20 уторак, 25 јун 2013 14:56
janbo
Slažem se, toliko siromašna država ne sme da dozvoli da stotine miliona evra upumpava u nešto što je puklo i što se godinama održava u dubiozi. Te pare ionako razgrabe politički menadžeri postavljeni od strane stranaka na vlasti. Jeste da je problem šta će biti sa tim zaposlenim, ali taj model što je u tekstu predložen da im se plaća puna zarada do penzije, pod uslovom da je to zaista jeftinije rešenje, je prihvatljiv. Država treba da svoj udeo zadrži samo u onim delovima privrede koja direktno rade sa narodom i upravljaju javnim dobrima, znači struja, voda, šume itd. Takođe msm da ne treba telekom prodati.
Препоруке:
9
2
21 уторак, 25 јун 2013 14:56
Срђа
Може се претпоставити да један део губитака потиче од државне политике, пореских оптерећења и ризика који постоје (почев од избегавања реституције, преко непотшовања уговорних обавеза, па до изравне пљачке и прерасподеле каква је на делу) а други део да је то једноставно лоша замисао, на пр. железара Смедерево конкурентна модерним железарама које "леже" на руди гвожђа и угља - тешко.

Не зна се који део предузећа која су у међувремену пропала би опстао у неким идеалним условима, да се нису јуриле пензије и државни пројекти у сектору услуга, те тржиште некретнина, али оно што је тренутно то је да та предузећа својим губицима гуше оне које остварују зараду или би могли да остваре зараду.

Воћарски крај, какав је Смедерево, свакако је могао да заради више и стабилније воћарством него прерадом гвожђа које нема и којом је загађује окружење које представља предност у односу на друга.

О плаћању богатијим путницима авио карата од стране сиромашних, нема потребе трошити речи.
Препоруке:
5
4
22 уторак, 25 јун 2013 15:08
Срђа @ Србољуб Савић
Ако сви у Србији, почев од Владе и надлежних министара, мисле да саобраћај-друмски, железнички, водни и ваздушни, треба да служе само путницима и роби Србије, боље је да затворимо државу, иселимо се, и препустимо онима који то виде друкчије.


Ево ја мислим да треба да служе највише путницима и роби Србије А НЕ ДА ГРАЂАНИ СРБИЈЕ ФИНАНСИРАЈУ ПУТНЕ ПРАВЦЕ ЗА СТРАНЦЕ.
Препоруке:
11
0
23 уторак, 25 јун 2013 15:50
Влада Канада
У Србији је после демонкратске револуције (читај као нео-комунистичке) уништено толико много да би затварање тренутних губиташа и уништавање оно мало што је престало после њихове диктатуре демонкратије био још један ексер у мртвачки сандук Србије и Срба као народа. Не постоји компанија коју неспособно руководство склоно крађи и бестидном лоповлуку не може да упропасти. Спас Србије директно зависи од опоравка српске економије. Опоравак директно зависи од оних који тим остацима руководе (читај као поткрадају) и политичара који управљају тим компанијама. Опоравак српске економије, стога, није могућ без смене корумпираних, велеиздајничких и неспособних политичара и свих осталих паразита. Краткорочно, спас Србије је у јавним радовима да би се запослило што више људи. Дугорочно, спас Србије је у производњи хране, почевши од примарне, прерађивачке до трговине и маркетинга. Храна је скупа и биће све скупља. Кина производи 60-70% белог лука у свету. Зар Србија то не може?
Препоруке:
16
4
24 уторак, 25 јун 2013 18:11
срби заостали у времену и простору
Да плаћају губиташе овим југо-Србима на власти је остало још од диктатуре Јосипа Броза. И тада је држава "пеглала" губиташе. Асполутно треба распустити ЈУГОСЛОВЕСНКИ аеро-транспорт и дозволити нискобуџетним компанијама да лете,запосленима поделити колективне отказе и нек се сналазе у привреди. Ако је тако завршиоло више од милион радника нек заврше и они. Пре неки дан је банкротирао фубалски клуб ЦСКА из Софије и Бугари су паметно схватили да се остаци комунизма морају пустите низ воду,камо среће да је и моја Црвена звезда тако завршила. Неки људи који верују у бајке заговарају тезе како та предузећа нису лоша,већ је проблем у странчким кадорвима. Та сва предузаће морају или да се продају и да више не вице на буџету или да се приватизују.
Препоруке:
4
8
25 уторак, 25 јун 2013 18:16
ало
Зашто не би признали себи да смо лоповски народ?
Кад се ми поправимо биће нам боље,а ви који очекујете неке технократе да преузму губиташе живите у илузији.
Препоруке:
5
7
26 уторак, 25 јун 2013 19:04
Срђа @ ало
Не бих ја рекао ни за један народ да је лоповски, иако има оних са културом слабијег поштовања имовинских права.

Србија је ван сваке сумње земља лоповске власти, али то није ни то некаква посебност пошто власти су свуда у мањој или већој мери лоповске - што пре свега зависи колико им народ верује и допушта да га краде, што пре свега зависи од нивоа информисаности а овај народ јесте лоше информисан.
Препоруке:
4
1
27 уторак, 25 јун 2013 19:31
САМО ВАС ГЛЕДАМ (ЧИТАМ) ИЗ БЈРМ
Владимир Путин се концентрисао на формирање услова за будући стабилан економски раст у очекивању престанка континуираног раста цена енергената, који је до сада омогућавао руским компанијама и држави покривање високих трошкова.

Економски раст треба да се базира на три ослонца: увећању продуктивности рада, инвестицијама и иновацијама. Прогрес у свим правцима могућ је само преко смањења трошкова: финансијских, управљачких и инфраструктурних, преко развоја људског капитала и формирања конкуретних услова за вођење бизноса.

Важан услов развоја је макроекономска стабилност, даље смањење инфлације и одговорни буџет. Посебну улогу у диверзификацији руске економије треба да одигра развој инфраструктуре, а централно питање јесте људски капитал. У Русији се реализује пројекат чувања нације, па се посебна пажња поклања демографским и здравествним програмима.

(слободна интерпретација излагања Владимира Путина на Петербуршком Економском Форуму)

Све је овде речено.

Поздрав из БЈРМ
Препоруке:
10
0
28 уторак, 25 јун 2013 20:02
Katarina Krstic
A, kako bi bilo da prvo vratite Aeroput (osnovan 1927), obestetite sve unisteno i izgubljenu dobit za ovih 68 godina koliko ste arcili tudju imovinu [uz obecanje da se nece traziti obestecenje sto ste unistili brend i srpsku civilnu aviaciju doveli na los poslovni glas], pa sa ostalim radite sto vas volja?

Isto tako treba postupiti sa Zelezarom Smederevo (Srpsko akcionarsko rudarsko topionicarsko industrijsko drustvo -SARTID), koja je osnovana 1913. Da lepo isplatite sve sto ste duzni, moze i u naturi, pa sa ostalim radite po volji.

Koliko cete platiti za pobijene vlasnike i radnike, rasprodatu imovinu u bescenje, ratne reparacije koje ste slali u Sloveniju, Hrvatsku, Albaniju i BiH umesto u Srbiju, kao da je Srbija bila agresor na sebe samu... o tome u posebnim pregovorima.

Umesto toga autor razmislja kako da u najboljkoj liberal-komunistickoj tradiciji dotuce sve sto je prezivelo sva haranja ovih pola veka, ne bi li i ono malo radnika dotukao.
Препоруке:
12
3
29 уторак, 25 јун 2013 20:02
bora
Postoje ljudi talentovani za fudbal,muziku,stvaranje para (zašto ne ?),itd.Postoje i ne talentovani za sve to.Tako isto i narodi,države!Nije za svakog liberalni kapitalizam,tržišna privreda itd.Postoje narodi (to smo mi)gde treba drugačije postupati, možda pokušati kombinovano?Insistiranje na neoliberalnom sistemu nas vodi u propast!
Препоруке:
1
4
30 уторак, 25 јун 2013 20:20
Срђа @ Katarina Krstic
Да ли је боље вратити власницима дотучено предузеће у дуговима, које су другови напаковали, или дати им у власништво другу имовину одговарајуће вредности, а без дугова?

РЕСТИТУЦИЈА пре свега.

P.S. Ко су ти људи без части који о транзицији говоре а имовину власницима нису вратили?
Препоруке:
1
4
31 уторак, 25 јун 2013 21:42
Katarina Krstic @ Срђа
A, o cemu drugom ja govorim do potpunoj restituciji? Procitali ste samo prvu recenicu, mrzelo vas sve, jel' da? :)) Hajde, procitajte sve, pa cete videti sta trazim. Ukoliko ne razumete izraze "obestiti u punoj vrednosti", "naknada za neovlaseno koriscenje" tokom 68 godina, "placanje nadoknade" za ubijene... pustite ove koje vracanje Srbije sebi ne bi dopustili ni za zivu glavu, pa cete saznati. Kad vide, cijuknuce i pozaliti sto bas sve nisu pobili...
Препоруке:
2
2
32 уторак, 25 јун 2013 21:59
JAT London, podaci od pre neku godinu
Имају 1 лет дневно.
Имају 2 човека на Heathrow аеродрому, за помоћ и информацiје.
Имају 3-4 који продају карте, просторијама у центру Лондона.
И, замислите, имају још особља, више од 10-ак службеника, шефова, подшефова у "Back room.
Наравно, када се у Србији мења власт, мења се и директор и ко зна ко још.
И како да фирма буде рентабилна?
Препоруке:
13
0
33 уторак, 25 јун 2013 22:32
Срђа @ Katarina Krstic
Није ме мрзело, само се питам има ли довољно средстава држава за све то...

Али сада, када боље размислим, потпуно сте у праву - има. Само се политичарима не допада напуштање моћи над економијом и имовином... Нема им крађе онда.
Препоруке:
3
2
34 уторак, 25 јун 2013 23:32
влкс
Најбоље је кад причају о државним предузећима некомпетентни људи и још називају друге остацима комунизма. Чија је напрофитабилнија фирма на свету Гаспром? Чији је Теленор? Проблем су руководства државних фирми и неулагање у развој, а не то што су сама по себи државна. Телеком је класичан пример потенцијално најуспешније фирме на Балкану која се кочи од стране руководства. За време Коштунице се преговарало да Телеком уђе и на тржиште Македоније поред БиХ и Црне Горе, а данас нам нуде флоскуле да најпрофитабилнију делатност треба да дамо у руке туђих највероватније државних фирми.
Препоруке:
12
1
35 среда, 26 јун 2013 00:20
Срђа @ влкс
Ма најбоље је правити се компетентан са туђом имовином и са туђим парама и то противно вољи тих чијом имовином располажеш. Изгледа да ту најбоље паре леже, за партијске стручњаке.
Препоруке:
0
4
36 среда, 26 јун 2013 00:56
Србин црнац, атеиста
Већина коментатора не схвата да се у Србији годишње украде између 3 и 4 милијарде долара, а у државним предузећима се краде зато што су све то подобни партијски кадрови постављени по партијској непотистичкој линији. Све је исто као у последњој деценији СФРЈ, ти људи су нестручни и неспособни и њих треба једноставно уклонити и поставити стручне који не краду. Није решење уводити неолиберализам Веселина Вукотића и Анте Марковића који је за годину дана ликвидирао 1100 државних предузећа и умањио стандард за скоро 30%. Када се партократе-лопови смене, те 3 или 4 милијарде које се сада краду се могу уложити у пољопривреду, наводњавање, то је био смисао мог првог коментара. А онда неће бити проблем ни субвенција ни лоше управљање.
Препоруке:
0
2
37 среда, 26 јун 2013 03:09
Србољуб Савић
@Срђа (& комп.)
Одавно знам да Белгија нема (државну) Сабен-у.
Познате су ми, врло добро "муке" Алиталиа-е, Олимпик-а, ...
Још познатије ми је да ЈАТ, ни пре није могао да се развија
на потребама "дијаспоре" или домаћих путника, поготово не, данас.
/Добро знам колике су-Сингапур Ерлајнз, Силк Ер и
Тајгер, све 3 из Сингапура, а становника као пола Србије.
Бар 50% њих не путују авионима./
Него, да ли знате колики је приход од прелета(само)
преко територије Србије, поред тога што је део
ваздушних путева премештен преко Румуније и ...?
Да ли знате да ти проходи иду приватној агенцији
(српски специјалитет)за контролу летења?
Наравно, можемо затворити ЈАТ, аеродроме(летели смо
из Темишвара, није далеко) тражити измештање свих
ваздушних путева преко Србије.
Наравно, још лакше је укинути железницу(ко се још вози возом).
Путничке бродове на Сави и Дунаву, ионако одавно
немамо, па што да не препустимо реке аласима.
Аутопутеви, коме ..?
Србија зна-пољопривреда и-.
С. Савић
Препоруке:
4
0
38 среда, 26 јун 2013 03:30
Србољуб Савић
а Смедеревска железара:
Затворимо је, одмах.
Порушимо је и очистимо, хитно.
Зна се, толико хектара земље,
може да се запосли, бар 10.000
земљорадника, а сви, још, газде
на свом.
Покажимо Јапану, колико греши,
увозећи руду гвожђа (уместо
грожђа) чак из Чилеа.
Докажимо да и ми нешто знамо.
Иначе, јапански пољопривредници
производе најскупљи пиринач на
свету, а држава их обилно дотира.
Не, они нису "губиташи".
Они профитирају.
Још када им ми кажемо, па нас
послушају и очисте све своје
железаре, тешку индустрију, ..,
где ће пољопривредницима "бити крај"
са де говоримо о целом Јапану.
Зато, напред, затварај, очистимо,
трага да нема, правац-рај на земљи!
С. Савић
Препоруке:
6
0
39 среда, 26 јун 2013 07:37
Мићуновић
Има ли међу коментаторима и аналитичарима неки економиста? Упита ли се неко - откуд губици у ЈАТу, Железари, Телекому? Као бајаги не знате? У питању је "пљачка" на свим нивоима. Мало је места да се то објасни. Највеће зло у Србији су политичари, међу њима води еуропејац Диккић, кога је открио покојни Батић. Чега год се дохвати - смрт. Зашто доводимо странце - ако можемо да урадимо сами? Зашто ЈАТ нема купца? Ко ће да купи губитке? Одакле губици? Да ли Луфтханза или Туркишервејс имају губитке? Не ради се о штедњи, него о томе да страни менаџери не дозвољавају да се непотребно утроши један пфениг. Један пфениг господо. Тамо нема партијских кадрова, ниједног јединог. Тамо нема ни један радник који је непотребан, који смета. У ЈАТУ смета цела управљачка пљачкашка екипа. Морају да пљачкају, тамо су их наместили да то раде. Као што су наместили свим тајкунима да буду тајкуни. Сви губици су у нечијем џепу. Нема губитака. Неко се на губицима тешко обогатио, државу и народ осиромашио.
Препоруке:
7
0
40 среда, 26 јун 2013 07:48
teletabis 2
A i kad to pozatvaramo - sta ostaje??? Koje su to uspesne firme koje cine privredu Srbije??? Molim Vas zaboravite NIS i FIAT, to nisu nase firme.
Препоруке:
4
0
41 среда, 26 јун 2013 11:13
gm
Za teletabis
Holandija ,Danska...
Препоруке:
0
0
42 среда, 26 јун 2013 11:58
КАКВА РЕСТИТУТИЦЈА КАКВИ БАКРАЧИ!
Замислите овако: Дође енка власт и итврши национализацију.
И онда, једног дана, дођу унуци Ђинђића, Влаховића, Ђиласа, Колета, Чумета, Хамовића, Богићевића и осталих и кажу:
Вратите нам нашу дедовину!

Зна се да ни у једном систему првобитна акумулација није била поштена. Зна се ко су били и Коларац и капетан Миша, а не верујем да је и рецимо Геца Кон био "чист" или Митић...
Сетимо се и "пескара", војних лифераната, који су војсци продавали брашно са песком.
Препоруке:
4
5
43 четвртак, 27 јун 2013 00:25
влкс
@Срђа
То што сви траже посао преко странке је проблем дубље природе који се не решава отписивањем државних предузећа, јер људи у Србији виде да ништа сем тих предузећа и пар великих приватних фирми овде озбиљно не ради. При томе НИС и Фиат можемо убројати у државне фирме због значајног учешћа у власништву. Рационалан приступ. Кресање трошкова. Инвестиције у та предузећа. Добро плаћен стручњак на челу који би био плаћан по учинку.
Препоруке:
1
0
44 четвртак, 27 јун 2013 03:37
Bob
Da li nekome palo na pamet da se JAT transformiše u niskobudžetnu avio kompaniju? To se moglo uraditi za 10 godina više puta. I ne mora državi da donosi nikakvu dobit. Pravi, jeftini servis građana. Mada, ja znam da bi se odmah pojavio neki kvaziekonomista koji bi dokazao da mora postojati pohlepa korporacija / lopovluk države, jer bez toga nema napretka.

Da, i obavezno promena prvog slova, inače je sve unapred osuđeno na propast.
Препоруке:
3
0
45 четвртак, 27 јун 2013 14:28
Срђа @ Србољуб Савић
Наравно, још лакше је укинути железницу(ко се још вози возом).
Путничке бродове на Сави и Дунаву, ионако одавно
немамо, па што да не препустимо реке аласима.
Аутопутеви, коме ..?


ВАШЕ ТВРДЊЕ СУ:

1. јат = укупан саобраћај у Србији

2. међународни саобраћај = укупан саобраћај у Србији


И ОБЕ СУ НЕТАЧНЕ, зашто су нетачне мене просто мрзи да објашњавам, будући да је то јасно свакоме ко се имало разуме у саобраћај, или има трунку разума и чуло вида.
Препоруке:
0
0
46 четвртак, 27 јун 2013 14:37
Срђа @ влкс @ Србољуб Савић
Обзиром да су највећи проблеми Србије истовремено и они који највише тиште Србе следећи:

1. Корупција,
2. Незапосленост,
3. Сиромаштво.

Све аспекте политике и јавног живота ваља посматрати кроз призму тих проблема, што власти не раде деценијама.

Што се мене тиче, најбољи и најбржи начин за решавање тих проблема је у повлачењу државе из економије и последичном развоју малих фирми а то се постиже пре свега великим радом у сфери законодавства и јавних финансија.

Идеја да држава инсистира да сиромашни подржавају државне губиташе, и то после више деценија, када се зна да су то просто канали за прослеђивање новца и пљачку, а да они ентитети који су стварно јавни - контрола лета, безбројне агенције и управе буду изузете из јавних финансија те да се наставља са парафискалним наметима, чини целу ствар смешном и трагичном, те је нејасно како људи не разумеју основне механизме бруталне пљачке која се може ЈЕДИНО спречити најпре спознајом а потом и делањем.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер