субота, 18. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ревизија прошлости у режији великих сила

Kоментари (105) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 09 јун 2013 18:36
thinking maize@ о историјском ревизионизму
Штета што аутор није поменуо књигу "Савез елита-о континуитету структура моћи у Немачкој 1871-1945. године" НЕМАЧКОГ историчара Фрица Фишера (немачко издање: "Bündnis der Eliten" © Droste Verlag GmbH Düsseldorf, 1979; српско издање: "Нолит", Београд, 1985, са предговором академика проф. др Андреја Митровића), којом је У ПАРАМПАРЧАД РАЗНЕТА БРИЖЉИВО ГРАЂЕНА РЕВИЗИОНИСТИЧКА верзија "историје", преовладавајућа на немачким универзитетима И ПОСЛЕ Хитлера!? На мање од 200 страна СВЕ ЈЕ РЕЧЕНО о НАМЕРИ Немачке да ПРВИ ПУТ посегне за СВЕТСКОМ МОЋИ, при чему је сарајевски атентат 1914 био само ДОБАР ИЗГОВОР, K und K монархија ВОЉНИ САУЧЕСНИК, а Србији је било НАМЕЊЕНО да "шаптом падне" и буде ПРВА СТАНИЦА на немачком путу ка Средоземљу и Блиском Истоку!? Проф. Фишер износи да је ТО ПРАВА ИСТИНА, а не прича да је Хитлер био АНОМАЛИЈА у немачкој новијој историји, како РЕВИЗИОНИСТИ сугеришу. По њему Хитлер је ЛОГИЧАН НАСТАВАК пруског милитаризма, о чему несвесно сведочи и Черчил у "WW2"!? Но, ...
Препоруке:
39
15
2 недеља, 09 јун 2013 18:41
Јован Качаки
Пре неколико година, био сам пријатно изненађен књигом једног америчког историчара, о томе ко је,и зашто започео тај рат. Откупио сам право превода и превео је бесплатно. Изашла је у Београду 2006 г. - можда мало прерано (требало је да сачекам до ове године?). Скоро све што се раније, и сада о том питању у Србији пише је (разумљиво) изузетно "србоцентрично". Ова књига је писана са знатно ширим погледима, заснована са историјским чињеницама и архивским подацима, са богатим списком научне и стручне литературе - али која се чита заиста као неки "трилер", у потпуности скида сваку одговорност са Србије и документарно показује да је кривац и инспиратор рата Немачка.Ако би требало читати само једнукњигу на ту тему: ова је та!Дејвид Фромкин:Последње лето Европе.Ко је започео Велики рат 1914 г.? Неко је ставио (изгледа цео текст?) на интернет - па не кошта ништа. Не будите лењи, прочитајте - http://www.scribd.com/doc/118522414/Dejvid-Fromkin-Poslednje-Leto-Evrope-Ko-Je-Zapoceo-Veliki-Rat-1914
Препоруке:
46
1
3 недеља, 09 јун 2013 18:42
thinking maize@ о историјском ревизионизму, наставак и крај
Но, отад су се АнглоСаси, Францези и бројна западна БОРАНИЈА, предвођени "каубојима" пресалдумили и УШЛИ у СТРАТЕШКО ПАРТНЕРСТВО са Швабама, еда би избегли ЕКОНОМСКИ СЛОМ!? Нама је ОПЕТ ЗАПАЛО да се ИСПРСИМО и то нам је што нам је!? Још само да се КУРТАЛИШЕМО ИЗДАЈНИКА и да видимо како ћемо да наставимо са "ГЕРИЛОМ", истина на ПАМЕТАН НАЧИН и БЕЗ РАТА!? Јер, ЕКОНОМИЈА& ПОЛИТИКА су НАСТАВЦИ РАТА ДРУГИМ СРЕДСТВИМА, сагласно Првој Клаузевицевој АНТИТЕЗИ!? Свако добро свима!
Препоруке:
36
13
4 недеља, 09 јун 2013 19:03
Reddy
@Tinkering maize

Ajde, majke ti, objasni kada te majka tako pametnog rodila kakav je to "pruski militarizam" u dvadesetom veku a ne ono ratoborstvo koje je stajalo prvo u službi industrijskog i bankarskog a danas stoji u službi finansijskog kapitala. A taj kapital je čini mi se odavno konstituisao jedan sistem čiji je tlocrt prepoznatljiv u političko-ekonomskoj teoriji kao kapitalizam da ne ulazimo u sve finese njegovog današnjeg profila. No, teško može biti da se tebi i tvom kružoku omakne taj, skoro utamničeni termin, kapitalizam. Pitam se zašto a onda brzo pada i odgovor. Vama je i od takvih fenomena manja muka nego od pomena reči socijalizam i komunizam. E, sada ja ovo samo konstatujem pa ne bi bio red da dokazuješ kako već umeš ali i što ti je ušlo u naviku da sam već oprobani staljinista, titoista, dvojnik Višinskog, Korčagin, možda i Sava Kovačević, eventualno Karl Libkneht ili Antonio Labriola ili kakav Ostrovitjanov, Mitin i sl. Nauči da barataš pojmovima i kategorijama
Препоруке:
14
43
5 недеља, 09 јун 2013 19:11
Reddy
@Tinkering maize

bar kada su u pitanju političko-ekonomski fenomeni jer tvojoj "nauci" bez toga sigurno ne ide. Ali, ovde si dokazano fenomenalista i to je bar do sada bio tvoj odnos u promišljanjima. Imam utisak da ti taj termin, kapitalizam, čini nekakvu smetnju, izgleda kao "vruć krompirić" koga po prilici uporno izbegavaš. Ne razumem, toga se ne libe u najortodoksnijim društvima kapitalizma. Šta je kod tebe u pitanju đavo bi ga znao!?!?!?!?!?!? Ti od ovog mefistofelovski bežiš.
Препоруке:
10
33
6 недеља, 09 јун 2013 19:40
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
МОЛИМ ТЕ не тражи СВАЂЕ тамо где је нема! Ајд здраво!
Препоруке:
32
15
7 недеља, 09 јун 2013 19:40
Stojko
jedino je vazno da MI znamo ko smo!
Препоруке:
25
1
8 недеља, 09 јун 2013 19:58
Ana
Ispada da su sile osovine dobile oba rata, i prvi i drugi, iako su vojno porazene. Revizija istorije? Ili nastavak rata drugim sredstvima?
Препоруке:
31
1
9 недеља, 09 јун 2013 20:02
Marko Gay
Obicno se misli da je Prvi svetski rat bio katastrofa za Srbe zbog demografskog gubitka.

Jeste.

Ali postoji jos jedna pogubna i dugotrajna posledica: slepa mrznja prema Nemcima.

Zaslepljeni tom mrznjom, Srbi nisu mogli da prepoznaju da se nemacka politika radikalno promenila, da je Hitlerovim dolaskom na vlast Nemacka u Kraljevini Jugoslaviji pocela snazno da podrzava Srbe (nasuprot Engleskoj koja je tada podrzavala Hrvate).

Iskljucivo zbog te slepe mrznje, Srbi su tada stali na stranu neprijatelja Nemacke i tako usli u Drugi svetski rat, ciji ishod ih je mnogo kostao, a koji zaista objektivno nije bio njihov rat.
Препоруке:
29
28
10 недеља, 09 јун 2013 20:16
JovanaDada
U toku ovih 100godina,Srpska nacija je postala neprepoznatljiva.Najveci izdajnici,koji su pre jednog veka postojali-nisu ni do kolena ovima danas.A narod ih,slepo,kao ovce sledi.Ono sto je nekada bilo sramota reci,cak i kad je neko tako mislio-postalo je svakodnevna mantra kojom nas hrane.GavriloPrincip je jedan od najsvetlijih likovaSrpske istorije,tvorac,kamen-temeljac moderneSrpske drzavotvorne ideje.Mladic koji se zrtvovao za svoju naciju.Covek koji nije hteo nikome nista da uzme-hteo je samo da njemu i njegovom narodu vise niko nista ne uzima.Dace Bog,pa da vidimo proslavu,za Vidovdan 2014,stote godisnjice Sarajevskog atentata.Koliko ce rodoljuba,mladih Srba(i Srpkinja),biti u koloni i kuda ce ona proci.I da li ce u koloni biti i ambasadori zemalja,saveznica u tom ratu
Препоруке:
31
3
11 недеља, 09 јун 2013 20:41
Hamidija @ JovanaDada
"...Princip jedan od najsvetlijih likova srpske istorije,tvorac moderne srpske državotvorne ideje"...a neki ga vide ko običnog ubicu-teroristu! interesantno...
Препоруке:
11
22
12 недеља, 09 јун 2013 21:04
DrJelaBisic
Za Hamidiju:po medjunarodnom pravu zna se sta je definicija terorizma,a sta je atentatKadaPalestinski borci ubiju ministra turizma vladeIzraela,"oca"izraza transfer,clana istaknute judaisticke fundamentalisticke partije,ili kadaAvganistanci ubiju strane vojnike-oni nisu teroristiKadaHamas digne u vazduh gradski autobus,kojim se voze obicni gradjani,Jevreji iArapi(i stranci na proputovanju)ili sampposlugu,u kojoj moze da se zatekne svako-onda to jeste terorizamDanas se to zamagljuje,zato da bi se legitimna borba za oslobodjenje(slagali se mi sa njom ili ne)proglasila za("mrski,prokazeni")terorizamTerorizam je izraz nastao od reci teror-bezumni strahTeroristi su ljudi koji,da bi postiogli(svoje)popiticke ciljeve zastrasuju neprijateljsku civilnu populaciju,kako bi ona vrsila pritisak na svoje politicare,i na taj nacin teroristi postizu svoj ciljZato je ubistvo ministra,vojnika,prestolonaslednika-atentat,a ubijanje civila-terorizamPo ovoj definiciji GavriloPrincip nije terorista
Препоруке:
30
1
13 недеља, 09 јун 2013 21:10
simon simonovic
Teroristicki je bio rat NATO protiv nas 99.To je tzv drzavni terorizam,gde drzava koja napada ne objavljuje rat prema medjunarodnim propisima,i ciljano,namerno gadja ciljeve koji su civilni ili sluze pre svega civilima(vozovi,bolnice,obdanista,stambene cetvrti,skole,putevi,elektromreza)Ti koji su nas tako bombardovali,izjavljujuci da je njihov cilj promena vlasti(Milosevica)-sada hoce daGavrila Principa proglase teroristom!
Препоруке:
29
4
14 недеља, 09 јун 2013 21:17
Бели Орао
""За све.

http://www.youtube.com/watch?v=k7lL36xeDO8
Препоруке:
7
9
15 недеља, 09 јун 2013 21:20
Слободан
Ревизија историје тек долази и то ускоро - на стогодишњицу 1. св. рата. За то ће имати велике заслуге тзв Пети октобар и сва српска четрнаестогодишња "елита". Ова се тако лепо намешта "западним пријатељима" да им громогласно нуди све те тако припрема српском народу титулу највећих терориста. Сада замислите, уместо да се хапсе наркохирурзи са КиМ, "елита" преговара о томе да ти наркохирурзи даду амнестију Србима са КиМ. Као бајаги ови су чинили злочине (што су се бранили!!!) те сада их власт за казну предаје касапима. А српски народ спава ли спава? задовољан је и ужива чекајући евро-благостање. Толико о српској памети и храбрости.
Препоруке:
32
2
16 недеља, 09 јун 2013 21:21
фристајло
Marko Gay
da je Hitlerovim dolaskom na vlast Nemacka u Kraljevini Jugoslaviji pocela snazno da podrzava Srbe (nasuprot Engleskoj koja je tada podrzavala Hrvate).
Ово је истина, до душе- мало позната; наиме, Хитлер је био врло наклоњен Србима, због херојског отпора у првом светском рату, и на његово инсистирање, у "расној мапи", коју су Немци направили- Срби су били у групи са народима као што су Пољаци, чеси и Французи (чини ми се).
Тек после 27. марта и обарања потписа Тројног пакта- дошло је до промене, јер је Хитлер, бесан, тада променио одлуку, и Србе обележио као "непријатеље Рајха и нижу расу"...
Иначе, коректан чланак, и добро уочен феномен ревизије историје, честитке аутору за анализу.
Препоруке:
30
4
17 недеља, 09 јун 2013 21:24
simon simonovic
Za markoGay:Srbi se nisu"lepili"na naciste zato sto su ovi bili antisloveni
Препоруке:
20
4
18 недеља, 09 јун 2013 21:26
Nisu Nemci jedini, pa mozda ni glavni krivci
"Огласио се и низ историчара, указујући на то да је у научној заједници пре много деценија доказано да Србија не сноси одговорност за Први светски рат, већ да она лежи на империјалним, клерикалним и милитаристичким круговима Аустро-Угарске и Немачке оног времена." Nije posve tacno! Stvarni uzrok rata je RIVALSTVO izmedju stare kolonijalne sile Engleske i naglo uznapredovale nove sile Nemacke, koja je ozbiljno dovela u pitanje engleski primat na moru! Sve drugo je sekundarno - cak i mesto mnogonacionalne Austro-Ugarske, koju je Nemacka koristila za svoje ciljeve. No, kad govorimo o nemackoj, niposto ne smemo zaboraviti englesku krivicu za rat. U izvesnom smislu, Englezi su bili blizi ideji da ratom odbrane primat, nego sto su Nemci hteli da taj primat ratom potisnu! Onda Francuzi - s kakvim zanosom su francuski, kao i nemacki gradjani hitali u rat - jedni protiv drugih, a sad su krivi - SRBI! Za sadasnje antisrpsko pretumacivanje proslosti krivi su i Francuzi, Englezi, Amerikanci.
Препоруке:
34
0
19 недеља, 09 јун 2013 21:27
Reddy
@Tinkering maize

Nisam ti se obratio zbog svađe, kako shvataš uvek pogrešno, već vrlo argumentovano da objasniš zašto kod tebe redovno u sličnim situacijama izostaje termin kapitala i kapitalizma koji toliko toga objašnjava i može razjasniti. Na moje pitanje kao i uvek bezrazložno me nikuješ kao "sajber marksistu". Argumenti u drugom a klevete u prvom planu! tebi prepuštam ono što si meni prilepio, svađalačku misiju.
Препоруке:
13
23
20 недеља, 09 јун 2013 21:35
Anka Krajina
@ Јован Качаки

Hvala za link.
Препоруке:
22
0
21 недеља, 09 јун 2013 21:47
"Udri prvi, udri silovito!"
Naslov ovog komentara je prevod sa engleskog: "Strike first, strike strong!" Taj "slogan" jeste sustina "preventivnog" rata, o kojem se govori u tekstu, a koji je danas dobio i novo, americko ime: "pre-emptive strike"! Koliko je taj slogan popularan, svedoci i cinjenica da ga mozete videti na ulicama Severne Amerike, kao natpis na majicama! Tako se "preventivno" nasilje prenosi sa drzavnog na medjuljudski, gradjanski nivo! Pa se posle cude sto ima toliko nasilja u Americi, u zemlji koja se hvali konstantnim nasiljem nad drugima! Dakle, ni u istoriji, kao ni u svetu, nema niceg novog. A kad se veci i jaci spremaju da udare na slabijeg i nezasticenog - uvek mu pre toga odrede i "krivicu"! To jest, siledzije oblace na sebe ruho pravednika, koji "kaznjava" slabog, da bi opravdao svoj zlocin. Od srpskih "zvanicnika" inace ocekujem da se 1914. pojave na sarajevskoj "paradi" i da tu skruseno zamole sve nasilnike da oproste Srbima sto jos postoje!
Препоруке:
25
0
22 недеља, 09 јун 2013 21:48
Reddy
@Tinkering maize

Sugerišeš mi po navici ali i po svesnoj nameri želju za svađom. Radiš to namerno jer tako izbegavaš odgovoriti na suštinsko pitanje, razjašnjenje termina kapital i kapitalizam koji te toliko žuljaju. Kakav pruski imperijalizam kada se radi o industrijskom i bankarskom kapitalu, odnosno danas finansijskom imperijalizmu. Šta je tu na stvari nego matrica visoko sofistikovanog kapitala, danas preobraženog u neprozirnu maglu državno-korporativnih dugova čime se finansiraju i ovakvi poduhvati. Ali, naravno, sve je mnogo lakše objašnjavati na nivou fenomena čemu je suvišna svaka pojmovnost jer se time cilja određena politička poruka a naročito ideologija. U konkretnom slučaju u pitanju je afirmacija balavog pseudopravoslavnog i tradicionalno neaktivnog stava spram sudbinskih pitanja zemlje i naroda. Vama i vašem kružoku je i dalje važnija mržnja prema komunistima i socijalizmu.
Препоруке:
12
21
23 недеља, 09 јун 2013 22:03
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
Ало човече, ПРОЧИТАЈ ПРВО ТЕКСТ и размисли ЗАШТО је АУТОР узео да разматра проблем РЕВИЗИЈЕ ИСТОРИЈЕ (са ПОСЕБНИМ освртом на ПОЛИТИЧКУ (зло)употребу таквог приступа, а у конкретном случају, НА ШТЕТУ нас Срба!), без да помиње економске узроке WW1, који су свакако важни, али за ОВУ ТЕМУ мање битни! У том смислу навео сам ЈЕДНУ, мени познату референцу, која се ИТЕКАКО ТИЧЕ ауторове интенције, а која није поменута! (Ако желиш пронађи је, нећеш зажалити!) Ти, ако имаш намеру да ДОПУНИШ аутора неком референцом, може бити марксистичком, ЊЕМУ се обрати, а не мени! То је све и нема везе ни са марксизмом, ни са нашом дугогодишњом полемиком!? Ајд здраво и лепо спавај!
Препоруке:
20
12
24 недеља, 09 јун 2013 22:08
Иоанн Дубињин
@Ana: “Ispada da su sile osovine dobile oba rata, i prvi i drugi, iako su vojno porazene. Revizija istorije? Ili nastavak rata drugim sredstvima?” Тачно! То није парадокс – у суштини, тако је. Најважнији ратни циљ Немачке у Великом рату је било уништење Руске Империје, и то је успело. Најважнији ратни циљ Немачке у II Светском рату је било уједињење Европе под немачком супремацијом. И то је успело – сада су се чак и војни победници из тог рата (бар они западни) сврстали под немачку команду у ЕУ. Без обзира на војне поразе, или победе – дефиниција добијања рата је ако се остваре најважнији ратни циљеви. Цена је Немачкој била веома висока – али објективно посматрано, Немачка је у суштини испала победник у оба светска рата. Остаје да се види како ће бити са следећима.... Ревизија историје Великог рата на нивоу светских мас-медија је увелико току. А Русија (и Србија) блажено спавају, не предузимајући ништа против тога. После (2014 г. и касније) ће им ђаво бити крив....
Препоруке:
20
1
25 недеља, 09 јун 2013 22:40
Atentata je bilo i pre Principovog
"Događanja u BiH u godinama koje su prethodile atentatu lako možemo povezati sa utjecajima iz susjednih zemalja. Tako su npr. početkom 1912. nakon generalnoga štrajka zagrebačkih studenata protiv opresija režima, u kojem je zbog sukoba sa policijskim snagama bilo lakše ranjenih u redovima studenata, došlo do sličnih demonstracija u Sarajevu u kojima je na ulice izišla čak redovna vojska. Organizator demonstracija u Sarajevu bio je student prava iz Zagreba Luka Jukić, podrijetlom iz Bosne, kasniji atentator na hrvatskog bana Cuvaja. Beogradski studenti su se solidarizirali sa zagrebačkim i sarajevskim pa su u ožujku 1912. održali velik javni skup u kojem se govorilo o antijugoslavenskoj politici Monarhije, a jedan od najvatrenijih govora izrekao je tadašnji izaslanik zagrebačkih studenata Tin Ujević." Ovo je preneseno sa "Hrvatskog povijesnog portala" - odakle se vidi da atentati nisu bili nikakva "srpska" novost, kao i da je otpor prema Austro-Ugarskoj bio zajednicki!
Препоруке:
16
1
26 недеља, 09 јун 2013 22:43
Слободан
Иоанне, није тако!
Немци су само војници. Свакако дивљи и крволочни, але главне конце вуку исти они који су водили опијумске, крсташке и друге ратове. Исти они који и данас управљају из заседе свим тим токовима новца, тј. дроге, трговине људима и органима, илузијама о људским слободама и уживањима појединца, углавном истополних појединаца итд. Е па за то треба имати краљевски трон који траје дуго и не љуља се лако, али који стоји у заседи, у сенци, е да се неби превише упрљао. Мислим да схватате. Немци су само играчи, гладијатори. Пуцати треба не само на њих.
Препоруке:
24
1
27 недеља, 09 јун 2013 22:44
Reddy
@Иоанн Дубињин

Е, па да се користите неком другом примеренијом терминологијом много шта би вам било јасније па и разлог зашто Русија и Србија спавају. Спавају јер су им елите оперважене наносима капитала који "оплемењују" њихов псеудопатриотизам. Али, варате се ако мислите да су у питању личности. У питању је нешто много суптилније. Идеја да се свет може преуредити по начелима и принципима капитала. То је та танка скрама која повезује све данашње националне елите, великих или малих земалја и држава. Част изузецима а таквих има! Међу њима нису ни Србија ни Русија. Али, међу њима јесу не само такви државнички изузеци већ и масе обичних људи и света који још увек немушто али и све продорније протестују против капитала и траже повратак својих одузетих грађанских али и радничких права. О томе овде мало њих жели расправљати а међу њима је и мој уважени дугогодишњи саговорник али и велики опонент, господин др. "Тинкеринг маизе". Када будете разумели појам капитала и његове неухватљиве
Препоруке:
16
10
28 недеља, 09 јун 2013 22:46
Ana
@Dubinjin
Ne samo Velikog rata, vec i Drugog svetskog. Ne znam jeste li gledali onu nemacku seriju oko koje se digla prasina u Poljskoj i Rusiji? Ispadose Sloveni krivi sto su se branili, a ne Nemci sto su nas napali. Zamislite kad smo dotle dosli. Prespavali smo mi zamenu uloga i u Prvom, i u Drugom svetskom. Ne znam samo zasto se osecam kao u Brestu juna '41.
Препоруке:
18
0
29 недеља, 09 јун 2013 22:47
Reddy
@Иоанн Дубињин

мене тада ће/те/ схватити и ситуацију у којој се налазе и Русија и Србија али и повећи део Васељене.
Препоруке:
11
6
30 недеља, 09 јун 2013 23:02
сељак беземљаш
Немачка као "закаснела нација" (уједињење тек 1871, до тада спречавали Французи) каснила је у заузимању позицијља светске моћи.Немачка је норала да брине где ће се наћи територије Аустроугарске, земље која се распадала.
Као што је у енглеско национално биће уткана
"експанзија изван разума", тако су и Немци покушали да ставе под контролу, огромну територију.
Северну Африку, Пољску, Украјину,Кавказ,Балкан...
Тако би постала колос и светски хегемон.
Капиталом и изградњом железнице (продор на Исток)
секла је линије интереса Русије и Енглеске.
Тако је Немачка постала отворени непријатељ Русије.
Енглеска је била из својих интереса прикривени непријатељ Русије. Са жељом да се Русија сведе на величину пре Петра Великог.
И то се зна да су ово узроци рата.

А ревизија историје је само наставак рата историографијом. И припрема јавног мнења.
наставак
Препоруке:
14
6
31 недеља, 09 јун 2013 23:29
Moze i drukcije
Dobro da prihvatimo da smo mi Srbi izazvali I svetski rat. U tome slucaju, mi kao svetska avangarda, zaduzili smo covecanstvo time sto su posle I svetskog rata nestale 4 feudalne, zaostale, drzave. One su bile kocnica daljem razvoju covecanstva (kapitalizma) a to su : Austro-Ugarska, Nemacka, Turska i Rusija. Nazalost svaka revolucija je krvava pa tako i I svetski rat. Jedino su se preracunali sa Rusijom, jer tamo nije uspostavljen kapitalizam vec socijalizam.
Препоруке:
3
10
32 недеља, 09 јун 2013 23:31
Marko Gay
@ simon simonovic

Srbi se nisu"lepili"na naciste zato sto su ovi bili antisloveni


Prvo, Britanci su svakako bili zesci antisloveni: smatrali su sve Slovene nizom rasom, a u Jugoslaviji su, za razliku od Hitlera, branili Hrvate i "izboksovali" im banovinu.

Takode, Srbi su vecinski glasali za partiju Milana Stojadinovica (Jugoslovensku radikalnu zajednicu) cija je ideologija bila fasizam -- nije ideologija bila ono sto je razdvajalo Srbe od Hitlera.

Srbi su mrzeli Nemce uopste, a ne samo Hitlera.
To je razumljivo, jer je pola Srbije izginulo zbog odluke vlade Austro-Ugarske.

Ali je taj anti-nemacki rasizam Srbe sprecio da jasno vide situaciju: Hitler je izuzetak od stare (a i sadasnje) nemacke politike -- na isti nacin na koji je Milosevic izuzetak od stare (a i sadasnje) srpske politike.

Kad je Gorbacov poceo da deluje, Zapad je odmah uocio "ovaj je drugaciji". Ali Srbi, CAK NI DO DANAS, nisu uocili da je Hiter bio drugaciji.
Препоруке:
21
7
33 недеља, 09 јун 2013 23:35
сељак беземљаш
наставак
Неколико редака везаних за Сарајевски атентат из књиге Клаудија Магриса ДУНАВ.
Магрис је велики италијански интелектуалац и германиста. Његова књига Дунав је изузетан путопис о културама и догађајима везаним за Дунав од извора до ушћа.
Та веома хваљена књига (са разлогом), написана је 1986 а преведена код нас 1988 (Графички завод Хрватске)
Књижевне новине објавиле су на целој страни похвални приказ Драгана Великића.
У Србији је књигу објавило ОТКРОВЕЊЕ 2007

На страни162 (издање из 1988)обилазећи Беч Магрис под насловом МРЉЕ КРВИ пише:
"У повијесном војном музеју униформа Фрање Фердинанда, надвојводе убијеног у Сарајеву, још увијек има мрље на плавом мундиру, подеротину на рукаву и на лијевој страни груди....
Рана задана 28 липња 1914. још увијек је отворена за цијелу Европу. Можда ће је кобно затворити трећа и коначна катастрофа, јер два свјетска рата нису ничим постојаним надомјестила равнотежу нарушену у Сарајеву. Те мрље подсећају да ништа не пролази .." наставак
Препоруке:
10
5
34 недеља, 09 јун 2013 23:50
сељак беземљаш
наставак
Чудновато ми је да нико није запазио цитиране редове.
Чудновато је да у Војводини пппрескаче српске манастире, као да не постоје.

Додао бих да је Клаудио Магрис за рат у Југославији
оптуживао поред Милошевића и Хрватску, муслиманске лидере,и западне земље.
у КАРИЈЕРА ДЕЛА СЕРА писао је против стварања Косова као државе.О томе нас је преко фонда Слободан Јовановић обавештавала Снежана Симић.
Препоруке:
12
5
35 понедељак, 10 јун 2013 01:05
Bob
@Иоанн Дубињин:

Znimljivo tumačenje, ali ipak su to pusti nemački snovi. Niste namerno, ali...

1. rat: Uništenje Ruske imperije? Da, a odmah zatim stvoren SSSR, još jači i "imperijalniji". Nemačka smanjena, AU rasparčana. Za Nemce nije moglo gore.

2.rat: Evropa podeljena i okupirana između dve antievropske sile. Nemačka još manja. EU pod nemačkom kontrolom? Ima li neko da me ubedi da EU nije pod američkom kontrolom? Za Evropu nije moglo gore.

Toliko o pobedi Nemaca u dva rata. Oni su sada toliko kontrolisani, da ni u wc ne mogu da odu bez dozvole.
Препоруке:
11
6
36 понедељак, 10 јун 2013 04:42
Branislav Zekic Zeka
A sta je sazemaljama saveznicama Srbije u Prvom svetskom ratu? Zasto su se one stavile na stranu Srbije kao "izazivaca" velikog rata a ne na stranu Austrougarske Nemacke koje su krenule da kazne Srbe?
Na tome treba raditi i ne cekati godisnjicu atentata pa da ratni saveznici odgovornost svale na Srbiju.
Ali ne ocekujem da aktuelna vlast ucini bilo sta po tom pitanju na celu sa Genetski modifikovanim Srbima - Tomom Diplomom, Gospodarom Vucicem i Ivicom Kofercetom!
Препоруке:
10
0
37 понедељак, 10 јун 2013 07:13
Idris
@Marko Gay
Bravo, Marko! Raskošan um i na znanju utemeljeno srpsko razmišljanje. Poklon za Vas: http://www.youtube.com/watch?v=3uv2DSfxiDI
Richard Strauss, Also Sprach Zarathustra / Así habló Zaratustra, Op.30
Препоруке:
3
12
38 понедељак, 10 јун 2013 07:19
Слободан
@Вob
А шта вам је ту чудно? Од почетка 20в. у Европи се појављује "нова" велесила, уствари прекоокеанско дете британске круне. Немци као добри војници треба да истисну Русију из Европе и да на нови начин дођу до руских ресурса. Ротш. ту и Рокф. отуда служе као софистика, Немци пак логистички. Док су у оба рата ратовали немци као несвесни савезници саксо-јудеја, ови су на крају рата изнели из Русије све што су могли, не само царско злато преко "револуционара" које су тамо послали 1917, већ и на нешто мекши начин после завршетка 2св.р. 1991 (!!!). (наставак)
Препоруке:
10
1
39 понедељак, 10 јун 2013 07:30
Слободан
Као поражена у рату, Русија и сви Словени, одн. источна еВРОПА, данас јесу у колонијалном положају, и према "споразумима" из 1991 су дужни да расформирају сву производњу, да редовно шаљу милијарде пореза годишње - зато су инсталиране хиљаде банака "за развој", да смањи број становништва - зато се даца дају на уживање настраним особама на Западу, зато проституција, педофилија, идеологија хомосексуализма, што се презентује као "индивидуалне слободе". Све те настраности експортују на исток, не само Европе.Можете замислити како је хумана британска круна, кад вековима живи од трговине дрогом и води нарко ратове.Ко је у.с.а.? Зар не видите!?
Немачка је у 20в. онолика, колико јој се дозволи. Толико је и потребно народу ћифтинског менталитета, какви јесу Немци. И задовољни су. Победници су их наградили и изградили. Као ударна песница саксонаца, они шире њихову зону утицаја. И надаље (види Балкан...)....
Препоруке:
11
1
40 понедељак, 10 јун 2013 09:07
...
Гаврило Принцип је један од наших највећих јунака!И питање је само како ће СРБИ са једне и друге стране Дрине прославити ДАТУМ 28 јун 1914 године(јо један ДАТУМ)? АКО сагну главу, заћуте као да се ништа није тада ни догодило значиће да признају кривицу за све што причају садашњи ревизионисти јер њима је нова историја потребна како би изнова заједничким снагама поробили нове народе и нове земље.Све је заправо на нама, ми знамо шта они смерају само треба на њихове монструозне планове одговорити Истином и прославити једног од највећих србских синова -Гаврила Принципа као Милоша Обилића!А онда ћемо знати имали нас или не јесмо ли за Слободу или за РОПСТВО!а на западу ништа ново...
Препоруке:
18
5
41 понедељак, 10 јун 2013 09:26
Parader
Svakog agresora koji paradira srpskom zemljom i ruga se narodu treba likvidirati bez milosti.
Препоруке:
15
3
42 понедељак, 10 јун 2013 13:27
Jos da Hitleru posthumno dodele Nobelovu nagradu za mir u svetu
Sve pohvale uvazenom g.Slobodanu Kljakicu za ovaj tekst i skretanje paznje nase javnosti na ponovno prekrajanje i falsifikovanje istorije.
Motiv Beca i Berlina je potpuno jasan, ali je podrska tzv. zapadnih saveznika krajnje sramotna.
Znaci li sve ovo da cemo uoci obelezavanja stogodisnjice Drugog svetskog rata saznati kako su Jevreji ubijali nemacke naciste u Ausvicu!?
Препоруке:
15
0
43 понедељак, 10 јун 2013 13:35
Byakuya-sama
@JovanaDada

Princip nije nikakav junak, svi sarajevski atentatori su bili ili nepunoleletni ili jedva punoletni, svi sa neizlečivim bolestima, i sad zamislite dođe neki ''patriota'' tipa Vučić, i počne Karlobag..... i navuče klince na akciju, sa druge strane neki AU guverner zvani Poćorek namesti FF da se vozika uskim krivudavim ulicama Sarajeva, skoro mileći. Većina ljudi ne zna, ali ceo atentat je od prvog pokušaja bombom(koja je pala pored kola) do Principa trajao nekih 20 minuta, a kola sa FF sve vreme mile i mile ulicama. Ja imam osećaj da bi ga ''njegovi'' ubili i da je preživeo vožnju, eto to je sve.

Jedino pitanje je da li su idejni tvorci iz Beča, Berlina ili Londona...ili možda Njujorka?

To je kao kad navuku neko dete iz Palestine da se digne u vazduh, a dva nivoa iznad onog koji ga regrutuje se nalazi neki ''Jicak''.
Препоруке:
6
11
44 понедељак, 10 јун 2013 13:39
Книћанин
Реч није прејака, инспирисао нас је Макс Вебер, који је безмало пре једног века написао да онај ко аустроугарски „ултиматум Србији из 1914. (а тиме и сарајевски атентат) жели да представи као разлог за овај рат, тај је једноставно слабоуман”.


паметноме довољно, а демократском плебсу нећу да објашњавам.

треба истаћи да је пруски милитаризам секудрног значења, и да је главни кривац ДАРВИНИЗАМ (социјални дарвинизам). Архитекта агресије на Србију је био Хотзендорф - загрижени дарвиниста. Можете у самом чланку видети а је агрсију на Србију већ планирао 1906 год.
Препоруке:
11
0
45 понедељак, 10 јун 2013 13:43
Книћанин - наставак
Војни историчар Хју Стречен наводи 2001. године: „Хозендорф је први пут предложио превентивни рат против Србије 1906, затим је то поновио 1908–1909, потом 1912–1913, у октобру 1913. и мају 1914. Између 1. јануара 1913. и 1. јануара 1914. он је предлагао рат против Србије двадесетпет пута.”


дакле, чак двадесатак пута !!!
Препоруке:
6
0
46 понедељак, 10 јун 2013 13:49
Reddy
@Парадер

Samo nekome nadenite odgovarajući atribut i s njim možete raditi što vam je volja, što znači da ga možete i likvidirati. Da li je to Srbija koja se protiv fašizma bori fašizmom ili se varam? Cilj je ugušiti svaku kritiku i promovisati overeno zvanično mišljenje. Došli smo do praga legitimne likvidacije.
Препоруке:
4
12
47 понедељак, 10 јун 2013 13:53
Книћанин - наставак
Херој Италије Ђулелмо Обердан

Када је у Трсту 1882. организована прослава 500-годишњице прикључења Трста Аустрији, стигао је и цар Фрањо Јосиф, на кога је Обердан бацио бомбу, али атентат није успео.

Осуђен на смрт због велеиздаје, Обердан је обешен 20. децембра 1882. године, а касније у Италији проглашен за мученика за слободу и народног јунака.

Тргови и улице носе његово име, а на обележавању 100-годишњице његове смрти 1982, председник италијанског сената Ђовани Спадолини упоредио је Ђулелма Обердана са Исусом Христом.
Препоруке:
9
0
48 понедељак, 10 јун 2013 14:27
Владимир
Ово што ћу сада написати дјелује банално, али није.
Пјевач "Плавог оркестра", Лоша, гостујући код водитеља Ивана Ивановића на "ТВ Првој", изјавио је да је Гаврила Принципа оставила дјевојка, па је он био фрустриран, и ето, да је она била расположенија, Првог светског рата не би ни било. Парафразирао сам.
Баналност ове изјаве излишно је коментарисати. Водитељ се није побунио, нити је госту на било који начин скренуо пажњу.
Из публике се није зачуо ни један знак негодовања.
Препоруке:
16
0
49 понедељак, 10 јун 2013 14:35
thinking maize@ Byakuya-sama
Општепозната је ствар да је престолонаследник K und K монархије Франц Фердинанд био у неку руку "црна овца" Хабзбурговаца, јер се (О ужаса!) оженио са ситном чешком племкињом, скоро грађанком Софијом Хотек, што је било НЕОПРОСТИВО са становишта "апостолског" величанства Фрање Јосифа. Друга, ЈОШ ГОРА (са становишта ДУАЛИСТИЧКИХ кругова K und K монархије!) ствар јесте што је Франц Фердинанд био ГЛАВНИ ЗАГОВОРНИК ТРИЈАЛИСТИЧКОГ ПРЕУРЕЂЕЊА тог средњовековног РЕЛИКТА, чиме би били ЗАДОВОЉЕНИ апетити СЛОВЕНСКОГ ЕЛЕМЕНТА, релативне ВЕЋИНЕ у тој држави! То је изазивало УЖАС код Мађара и иних дуалиста (познато је да је Франц Фердинанд ОТВОРЕНО ПРЕТИО Мађарима, уколико се СУПРОСТАВЕ ЊЕГОВОМ концепту!), а опрезан оптимизам код СЛОВЕНСКОГ ГРАЂАНСТВА! Но за те планове Франца Фердинанда сазнао је (КАКО!?) и "ЦРНА ОВЦА" тадање српске политике пуковник Драгутин Димитријевић-Апис иии... ОДЛУКА је ПАЛА! Тако је ТРЕНУТНО ПОКЛАПАЊЕ ИНТЕРЕСА СРПСКИХ МАКСИМАЛИСТА са K und K ДУАЛИСТИМА ДАЛО ПОВОД за WW1!
Препоруке:
9
18
50 понедељак, 10 јун 2013 15:25
Книћанин
понедељак, 10 јун 2013 14:35
thinking maize@ Byakuya-sama
Општепозната је ствар да је престолонаследник K und K монархије Франц Фердинанд био у неку руку "црна овца" Хабзбурговаца


ваља додати још нешто, сматрам,- овој изузетно значајној чињеници.

наиме, у књизи "Хетзендорф, архитекта првог светског рата" ( ranz Conrad von Hötzendorf: Architekt der Apokalypse) сам сазнао за занимљиву чињеницу коју омиње мислећи пиринаћ !

и не само то, био је веоапротив масона и није уопште био непријатељ Срба; чак штавише мислим да им је у Босни намеавао дати аутономију.

Друго је што је био злоупотебљен...

Треба истаћи и да је посетио Београд већ 1909 године. И наравно, није било никаквих проблема.
Препоруке:
7
1
51 понедељак, 10 јун 2013 15:29
Reddy
@Tinkering maize

kada izostavite pojam kapitala i svrhe njegovog postojanja a to je profit onda je lako paradirati sa kojekakvim razlozima za početak prvog svetskog rata. Ali, rekoh, ovaj srbijanski pseudopravoslavni kružok koji iz senke sekundira stranom ali i domaćem kapitalu kao i najcrnjim crkvenim institucijama i njegovom društvenom obrascu konsekventno sprovodi scenario kleveta, izmišljotina i podmetanja. Lako su, međutim, prepoznatljivi jer se oslanjaju na tzv. fakte, "činjenice" i pojave ili predstave kloneći se pojmovne analize kojom se jedino dlazi do suštinskih uzroka i prave istine istorijskih fenomena. Tinkering maize i njegovi fanovi iz kružoka imaju misiju senčenja istine i falsifikovanja dosadašnje istorije. U tome delom i uspevaju ali najviše zahvaljujući ulagivačkom i naoko naivnom stavu o blagonaklonosti svojih namera čemu naivni i banalni umovi lako podležu.
Препоруке:
5
10
52 понедељак, 10 јун 2013 15:42
Reddy
Kružok i njegovi pripadnici razloge za bilo kakav društveni sukob uvek i redovno izmeštaju iz socijalnog ambijenta i van okvira odnosa klasnih snaga u društvu ili na međunarodnom nivou a sve s toga kako bi manipulacijom ličnostima i zbivanjima mogli relativno lako usmeriti svoje prethodno zauzete stavove i namere u željenom smeru. To je onaj vektor koji određuje putanju interesa povlašćenih slojeva u društvu kao i reprezentenata kapitala te njihovih intelektualnih simpatizera kao što su crkva, vojska, policija i slične institucije. U pitanju su intelektualni predstavnici namračnijih sila u društvu, svi zaodeveni u tobož neprepoznatljive i dobro skrivene toge patriotizma i pravoslavlja.
Препоруке:
5
10
53 понедељак, 10 јун 2013 15:45
Peter RV
@Marko Gay
Da Srbi 'slijepo mrze Njemce', izvinite- nijesam primijetio. Da ih bas ne volimo to je druga stvar, oni spadaju sad u istu kategoriju sa Englezima,Francuzima,Jevrejima i Amerikancima. Ni manje ni vise.
Sto je ocigledno, ima mnogo onih koji su zainteresovani da ovu 'mrznju Njemaca' stave u srpska usta. Tima ne pripadam.
Препоруке:
6
1
54 понедељак, 10 јун 2013 15:51
Книћанин-наставак
мада немам обичај да цитирам из непоуздане Википедије; али за ово знам да је тачно:


Military career

Conrad joined the cadet corps of the Hainburg garrison and was educated at the Theresian Military Academy in Wiener Neustadt, where he developed a strong interest in natural science, especially in Charles Darwin's theory of evolution.


још ваља додати ранијој допуни да је између њега и Фердинанда било великих трзавица.
Препоруке:
3
1
55 понедељак, 10 јун 2013 16:17
Peter RV
Ne razumijem zasto se neki Srbi zapinju da dokazu, da nijesmo zapoceli prvi svjetski rat. Iz ranog djetinjstva bio sam vaspitan da smo bili bas ti. Gavrilo Princip je bio i ostao moj heroj.
Milos Obilic,Djordje Petrovic i Gavrilo Princip su oni koji su upozorili svijet da Srbe uzmu za ozbiljno.
Препоруке:
6
6
56 понедељак, 10 јун 2013 16:57
JovanaDada
Za byakuya-sama:Naravno da svi ukljuceni uSarajevski atentat nisu bili maloletnici-pogledajte bolje,da sad ne moram da preturam po arhiviDa li vi smatrate da je borba za ono sto neko smatra kao"nacionalnu stvar"cisto mladalacko bezumlje,na nivou eksperimenata sa pusenjem"trave"?Moj deda je bio ceoI sv.r.u Nezideru,jer nije hteo da,kao AU drzavljanin,potpuse izjavu lojalnostiNije bio maloletan-imao je tada preko 5og.Da li je neko,od stranih"faktora"iskoristio atentat,znao za njega,finansirao ga(posredno,tajno..)to je drugo pitanjeCitajte o tome Dedijerovu knjiguSarajevo 1914Mi svi,ciji se pretci(tada debelo punoletni)spominju makar u fusnoti kao pomagaci/ucesnici-ponosni smo na njihNase misljenje o tome da je tako trebalo-isto je kao i njihovoIdeja srpskog nacionalnog oslobodjenja i ujedinjenja nije nikla nigde"spolja",nikakav spoljni faktor je nije stvorio-to je nasa,autohtona ideja,to je ono kako smo mi zamisljali i zamisljamo svoju drzavnostKao i svi,drugi(normalni)narodiTada-i sada
Препоруке:
5
0
57 понедељак, 10 јун 2013 18:32
Трећепозивац
Читајући коментаре неког геја који тврди да Срби исконски мрзе Немце док су их ови, насупрот, волели, мазили и пазили, и све то доказује својом неизмерном љубављу према Хитлеру као и Хитлеровом задивљеношћу Србима (што потврђује и чувена наредба "сто за једнога") ... дође ми да кажем нешто што се тиче нареченог Геја и Хитлера, али ми не би објавили коментар.
Препоруке:
9
0
58 понедељак, 10 јун 2013 18:55
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
Знаш шта, МНОГО ВОЛЕШ да ДРУГЕ ОПЛЕТЕШ и то ВИШЕ него "леба да једеш", а ЗА СЕБЕ ЋУТИШ боље него да си риба! Но, пошто имадемо ТЕФТЕРЧЕ и ДООООБРРРРОООО ПАМТИМО, јел ти оно беше НОВИНАР!? Аха, а ЈЕЛ СИ ИКАД СВОЈИМ РУКАМА, ако НЕ РАЧУНАМО ПИСАЊЕ и КУЦКАЊЕ по ТАСТАТУРИ, ИШТА ЗАРАДИО!? Зашто те то питам!? Зато што ко и твој папа Маркс ЛАПРДАШ о "потлачености", "присвајању вишка вредности", "раду", "капиталу", а СОПСТВЕНИМ РУКАМА НИСИ ЗАРАДИО ни "за под зуб", ако се ИЗУЗМЕ ПИСАЊЕ& КУЦКАЊЕ по тастатури!? Јел имаш ОБРАЗА да ЛУПЕТАШ о РАДУ, ти КОЈИ НИСИ НИШТА ТЕЖЕ од ОЛОВКЕ ДИЗАО!? Не претендујем да је МОЈ ПРИСТУП универзалан, али ти си ПРОСТО НЕСНОСАН са ТВОЈИМ папа Марксом! УПАМТИ, Марксова "теорија" важи САМО за 19-то вековни капитализам, за ОСТАЛО НЕ ВАЖИ! Јасно ил морам да ЦРТАМ!? Ако ош да се ИСПРСИШ са папа Марксом& ујом Енглезом на ОВУ ТЕМУ, ОБРАЗЛОЖИ ми КОЈИ је КЛАСНИ "разлог" ПОКРЕНУО Гавру да уради то што уради!? Јел Апис тад дође као "авангарда радничке класе"!? Ало, СМОРАН СИ!
Препоруке:
7
8
59 понедељак, 10 јун 2013 19:44
Београђанин
Свака част Слободану Кљакићу на тексту (сећам се и његово одличног прилопга у Политици о ослобођењу београда 1944) и Јовану Качаки на ангажману! Још увек има ангажованих и поштених интелектуалаца!
Препоруке:
9
0
60 уторак, 11 јун 2013 00:33
DrJelaBisic
Nacionalne drzave vec jedno vreme nisu u modi.Zamenila ih je ideja ekonomske globalozacije(tj globalizacije roba i kapitala,a ne i radne snage)Nacionalna drzava ne moze da postoji ako kapital nije nacionalan.Secam se skandala,negde60ih,kada je vlasnik Pezoa hteo da iznese nesto svojih para iz Francuske,da bi kupio kucu,jahtu i druge sitniceNije mu bilo dozvoljeno!Nije mogao svoj novac da neograniceno nosi iz zemlje!Ideja GavrilaPrincipa i svih njegovuh istomisljenika(a to je tada bila vecina Srba)bila je da Srbi stvore,da imaju nacionalnu drzavu,kao i"sav ostali svet"To se ni danas nama ne dozvoljavaFeudalizam,kapitalizam,komunizam,internacionalizam-u svakom izdanju Srbima je zabranjeno da imaju svoju drzavuiIdeali za koje se borioGavrilo Princip i danas su aktuelniZato mladima preko svih medija,umestoF/VB i Turskih pseudoistorijskih sapunica-treba dati(bar jednu)seriju o srpskoj istorijiA zarto sto je ostvarenje tih ideala i danas aktuelno-i hoce da revidiraju istorijuIsv.rata
Препоруке:
2
0
61 уторак, 11 јун 2013 01:26
Mirko
Srbija naravno nije kriva za rat ali je očito atentat bio dobar povod.

No glavni krivac za rat nije nijedna država već naddržavni interesi već tada moćnih finansijskih lobija. Ti se podaci čitaju kao najuzbudljiviji triler.

No valja reći da ni Srbija nije to uradila iz čovjekoljublja jer su organizacije uključene u rat planirale proširiti Srbiju na Bosnu. Dakle nema nevinih
Препоруке:
0
5
62 уторак, 11 јун 2013 07:48
Reddy
@Tinkering maize

Знаш шта, МНОГО ВОЛЕШ да ДРУГЕ ОПЛЕТЕШ и то ВИШЕ него "леба да једеш"....ovde si promašio jer ti si daleko od ukusnog zalogaja, naprotiv, sasvim gorak i neprobavljiv. Zato se toliko s tobom i mučim. U pitanju je, zapravo, čitav ešelon tvojih ideoloških pobočnika! A na njihovom čelu vidim tebe, Trogium pulsatorium, u narodu se kaže knjiška vaš. A evo i dokaza da klevećeš bez povoda i razloga!?!?!?....ти КОЈИ НИСИ НИШТА ТЕЖЕ од ОЛОВКЕ ДИЗАО!? Odakle ti ovakvo podmetanje? Zar samo iz činjenice da pomenuh jedan period radnog angažmana. Nije to slučajno što radiš! Isti metod primenjuješ i u ovakvim polemičkim obračunima, naravno, kada ostaneš bez argumenata. Onda sam neradnik, titoista, Lisenko, komsalonac, kojekakv zgubidan. Dobro, ako su to tvoja mera i sadržatelj intelektualnog i kulturnog kapaciteta neka ti bude. Ali, evo ključnog pasaža.... ти си ПРОСТО НЕСНОСАН са ТВОЈИМ папа Марксом! Pa, onda, budi do kraja jasan i precizan! Ko tebi ovde uopšte smeta?
Препоруке:
4
9
63 уторак, 11 јун 2013 08:05
Reddy
@Tinkering maize

"Papa Marks" ili ja ili neko treći, ili svi koji ne misle kao knjiška vaš? Konačno nas obraduj "otkrićem"! Budi siguran da te tek tada ne bih pominjao jer bi znao šta je na stvari. Rekoh paranoja i ne prevarih se! Sa njom se najteže nositi. Tu bi iz razloga pristojnosti trebalo da prestane svaka diskusija. Ali, ne, evo ga! sada izvali....УПАМТИ, Марксова "теорија" важи САМО за 19-то вековни капитализам, за ОСТАЛО НЕ ВАЖИ! Јасно ил морам да ЦРТАМ!? prvo, knjiška vaš ne ume crtati i drugo ona ostavlja samo krvave tragove jer sisa krv domaćina. Phthiraptere izazivaju svrab i zapaljenja tkiva i zato se neko koga more takvi ojedi mora njima baviti. A o Marksu ja mogu raspravljati samo sa čovekom koji je makar jedno njegovo delo pročitao i ukapirao poentu. Mogao bih još da te gnječim ali imam i ja dušu, samo ne onu crnomantijašku!
Препоруке:
4
9
64 уторак, 11 јун 2013 10:22
thinking maize@ Посланица српским пролетерима или о ДРУГУ "Reddy"-јu, alias "sajber marksisti"
Једна мала НАТУКНИЦА "гледе" "борца за права српских пролетера, а и шире", ДРУГА "Reddy"-ja: "knjiška vaš ne ume crtati..." и тако даље, којечему, претежно НИЧЕМУ! Укратко, GAJEVICA и коришћење ИНФИНИТИВА где год стигне, све "подупрто" папа Марксом!? На страну ЛИЧНЕ УВРЕДЕ (не бих био хришћанин када би се на такве БУДАЛАШТИНЕ освртао!), АЛИ GAJEVICA и коришћење ИНФИНИТИВА у говору и тексту НЕДВОСМИСЛЕНО говоре да имамо посла са ПОЛИТИЧКИМ HRVATOM "са ДНА КАЦЕ"! А Ви српски пролетери, ако ЖЕЛИТЕ да са ИСТИМ ЛИКОВИМА ЈОШ ЈЕДНОМ правите "bratstvo in enotnost" само изволте, али БЕЗ МЕНЕ! Ја ћу се већ снаћи! PS. Српски пролетери, ЗАШТО не питате ДРУГА "Reddy"-ja КО ЈЕ ФИНАНСИРАО Оснивачки "конгрес" Прве Интернационале у Лондону 1864!? И КО је ФИНАНСИРАО да се Троцки, БЕЗ ПАРЕ у ЏЕПУ ПРЕВЕЗЕ БРОДОМ преко Атлантика од Њујорка до Петрограда!? И last but not least КО је ФИНАНСИРАО да се ДРУГ Лењин у ЗАТВОРЕНОМ ВАГОНУ превезе од Цириха до Петрограда, УСРЕД РАТА!? А о другу Тити ОБАШКА!
Препоруке:
8
8
65 уторак, 11 јун 2013 11:54
Reddy
@Tinkering maizeI sada ja tražim svađu!?!?!? Potegoh argument da u polemici ne koristiš POJMOVNU analizu a ti odgovaraš da štitim srpske proletere!?!?!?!? ... Prvo, ne delim proletere na srpske i vansrpske kako ti to radiš a drugo u tom smislu nikada nisam bio naci/onali/sta. Presedan već postoji i on se pre vezuje za tvoj i tvojih pobočnika "patriotski angažman". A sada si, vidim, postao i rasista jer mi zameraš i na jeziku. Slušaj, jednom sam ti već rekao da potičem iz kraja gde se čist srpski jezik otpija sa majčinim mlekom ... Drži se ti onog svog južnjačkog jezika i dijalekta. Bar će neko primetiti da imaš neke srodnosti sa srpskim jezikom. Ovako, samo sričeš besmislice.....rekao sam ti da su tzv. ustaše samo odrođene srbende i klasno zalutalo stado, nešto kao lumpengedžule.. Uostalom, znamo i ti i ja ko su i kakvog korena tzv. hrvati. Nekoliko puta si i mene strpao kao i sada u taj soj.
Препоруке:
4
8
66 уторак, 11 јун 2013 12:01
Иван Алексић
@Reddy

Ако је неко од редовних коментатора на сајту показао отворени расизам то сте свакако Ви јер вечито посматрате Србе из Србије (или како про-усташки знате да кажете "Србијанце") као заосталије и мање вредне у односу на прекодринске Србе (ваљда)...

Међутим, кад Ви то радите онда то правдате неким квази-аргументима који су увек истргнути из контекста, и увек се разбесните у сопственој немоћи када Вам неко (попут "Кукуруза") распрши те конструкције.

Лично мислим да сте убачени елемент, но, то је мој проблем.
Препоруке:
6
5
67 уторак, 11 јун 2013 12:04
Reddy
@Tinkering maize

A to ponajbolje govori o tome da su sami Srbi ili bolje rečeno Srbijanci predstavljali "prirodnu podlogu" za rasrbljivanje, postupajući upravo na način na koji ti i tebi slični postupaju. Arbitrirajući, selektujući i svrstavajući ko gde pripada i kakvog je soja vrši se najoptimalnija etnosegregacija Srbalja. Eto, našao si se u takvoj nezahvalnoj ulozi. Ranije si koristio izraz grčke mitologije, HIBRIS, za opis nekih pojava u srpskom etnosu. Sada na svom primeru možeš pokazati opravdanost njegovog korišćenja! Eto, na šta spade "naučenjačka tikvica". Pokupljena s kakvog kukuruzišta. A možda je i to bolje nego ovako da te kao tinker/krpu/ koristimo za skidanje prašine s tvrdoglavih površi nevesele srbijanske stvarnosti.
Препоруке:
5
8
68 уторак, 11 јун 2013 12:13
Reddy
@Иван Алексић

Drski ste da ulećete u tuđu polemiku ali to je vama kao dobar dan! Ja to označavam srbijanstvom! Dakle, to je osobina stečena u jednom dobrom delu srpskog naroda koja se ne obazire na civilizovano ponašanje i standarde istog. Uobičajen metod je da podmećete drugom ono čime se sami služite, valjda u uverenju da će sagovornik biti "toliko obazriv" pa se uzdržati da vam slično odgovori nego će se braniti od ničim izazvane agresivnosti. Drugim rečima, taktika poznata kao "uhvatiti nekoga na spavanju". I nije vam dovoljno što vas je veći deo u tom smislu pročitao već i dalje insistirate na istom principu. Dobro, to je bila uvek privilegija gubitnika pa tako i ovaj put. Dakle, pročitani ste! Sa vama nema o čemu drugom polemisati. Ne samo d aimate kratak fitilj već vam je i "dinamit" vlađan. A on onda nije u stanju ispuniti svoju funkciju. Dakle, ja insistirah na POJMU a oni meni dobacuju "pucketavo streljivo". Srbijanske intelektualne pomije! Imaš li nešto inteligibilnije?
Препоруке:
4
8
69 уторак, 11 јун 2013 12:16
Reddy
@Иван Алексић

Ivane, tvoj problem i to veliki problem si TI sam. Tebe nikada nisam nazvao Srbijancem jer nisam imao povoda. Od sada si na suženoj kandidatskoj listi, ne mojom krivicom.
Препоруке:
4
8
70 уторак, 11 јун 2013 12:25
Reddy
@Иван Алексић

Pobogu, čoveče, dokle će/te/ više sa tim ubačenim elementima? Pa, cela istorija Srbije vrvi od ubačenih elemenata. Logično pitanje je kako je to moguće ako se vi nalazite na onoj drugoj strani priče? Kako dozvoljavate da vam neko uvek ispred nosa odnese pobedu? meni se čini da je u pitanju nešto mnogo pernicioznije u ovoj sredini. Izgleda da srpsko društvo još nije pregazilo civilizacijski prag dvadesetog veka! Tu je vaš problem. Niste u stanju izbaciti dovoljno kritičan broj inteligentnih ljudi koji bi ovladali savremenom kulturnom rekvizitom. I tako, optravdanje za to nalazite u "ubačenim elementima kao u kakvom špijunskom okruženju. Zapamtite, to se može izvesti samo u zatvorenom okruženju! A vi ste, izgleda, i kreirali baš takvu društvenu atmosferu gde vlada duh sumnje i proganjanja. Umivate se prljavim sapunom pa tako ostajete umazani ceo bogovetni dan. na kraj pameti vam ne pada da odbacite stari i otvorite nov i svež, uz to mirišljav sapun. Povez preko očiju.
Препоруке:
4
8
71 уторак, 11 јун 2013 12:43
Иван Алексић
Рекох, то што ја верујем у то је друга ствар. Овде је битније зашто са толико омаловажавња приступате "Србијанцима" (лично наслућујем неки комплекс мање вредности).

Какву сад победу? Било је и победа и пораза, с тим што се победе нису капитализовале како треба, али то нема везе са неком лошом особином, већ управо супротно - са наивношћу и добродушношћу са којом смо приступали решавању проблема.

Научили смо се у међувремену, али сад имамо проблем са летаргијом и безвољношћу. Шта да радимо, на таквом смо месту - централна држава на раседној линији три цивилизације, много ту различитих искустава има и много различитих интерпретација. Требаће времена да се очистимо и од турског, и од СФРЈ-периода (који ви вероватно гледате са чежњом).

Али ипак се нешто дешава... Ја покрете попут Двери, Напредног клуба, НСПМ-а, Треће Србије и сличне, видим као такве помаке. Није битно одакле долазимо, већ куда смо се запутили.
Препоруке:
6
3
72 уторак, 11 јун 2013 12:44
Reddy
@Tinkering maize

kada čovek sa vama povede kakvu diskusiju ima neodoljiv utisak da ga istog trenutka može zadesiti kakav karambol. Ili zemljotres u kandaharu, bombardovanje kometama, tropska oluja ili kakva rečna bujica a možda i pitanje ko je finansirao Prvu internacionalu, lenjinov povratak u zavičaj i slična iznenađenja. Nikada ono o čemu je i povedena diskusija. Eto, tako diskutuje moj "dragi" sagovornik. A na kraju vas opauči i kakvim Političkim Hrvatom!?!?!?!?!? Samo zato što pokušaste da ga priupitate zašto u diskusiji ne koristi "POJMOVNU" analizu? A onda inscenira i kakvog Ивана Алексића sa vrlo "inteligentnim prigovorima". jesam li ja kriv za ovakav /h/ršum!?!?!?!?!? Ili vaša maloazijska pustopoljina? Idite sada tamo i pridružite se vašem voljenom Tajipu u odbrani svetih islamskih vrednosti i običaja a uz pretenziju i da ovo malo čistog srpstva privedete mukabeli.
Препоруке:
4
9
73 уторак, 11 јун 2013 13:19
DrJelaBisic
ZaMirka:Da,Srbija to nije uradila iz covekoljublja.Uradila je to(posredno,neposredno,zanjuci,ne znajuci,praveci se da ne zna...)iz patriotizmaPogledajte u recnik sta to znaci-rec je otisla u istoriju kao trlica,buchka,i sl reciNema vise upotrebe-nema ni reciTada suSrbi sacinjavali skoro 1/2 stanovnikaBosneMislim-pravoslavni srbiPored toga,iz pregleda ko su bili ucesniciSarajevskog atentata,i clanoviMladeBosne-vidite da je i dosta muslimana i katolika izBosne sebe smatraloSrbima,i preferirali suSrpsku drzavu odAU monarhije(iliTurske)Po cemu jeBosna trebala da pripadneTurskoj?Koji god kriterijum da upotrebite-istorijski ili momentalni,etnicki-Bosna nije trebala da pripadneTurskojA jos manjeAU monarhijiZastoSrbi izBosne(iHercegovine)(i drugih delova AU monarhije iliOtomanske imperije)ne bi zeleli,hteli i trebali da se ujedine saSrbijom?Dakle ima nevinih/koji nisu krivi,a to sySrbiOkupirali su nas,pa re-okupirali,i jos hteli da se prosire na nas racunNapadnut ima pravo da se brani
Препоруке:
1
0
74 уторак, 11 јун 2013 14:14
Reddy
@Tinkering maize@Иван Алексић

Šta je "draga gospodo" od Srbadije? Ponestalo džebane? Pa, imate vi i druga oružja. Omažete vrh vaših makolko tupih kopalja ili strela kurareom i eto vama sreće i ushićenosti. probodoste namrtvo jednog neprijatelja i izdajnika kakav je Reddy. No, ja sam vam ovde dežurna meta. Još niste pronašli protivotrov za one što vam uzeše ono najdragocenije a, kako vidim, i ne trudite se naročito. E, to je "ono" srbijanstvo. Reč predstavlja, kako davno ustanovi jedan Megarac, sokratovac, Stiplo, opšti pojam a ne ono što stvarno imate u vidu ili ono što mislite. Tu razliku izmešu jednog i drugog vi eksploatišete tako da se predstavljate tobož kao veliki patrioti a ustvari ste mali "rodoljupčići". Priučiću vas, u savremenom berzanskom argou to je tzv. "spread", razlika između prinosa istovrsnih obveznica sa jednakim rokom dospelosti. Ono što vam je poznato već je da se na tome kao i u vašem primeru dobro profitira. Ma, koga ja učim? One koji to rade "profesionalno".
Препоруке:
4
9
75 уторак, 11 јун 2013 14:18
thinking maize@ онако, успут, једном,... докоњаку...
Појам, ШТА је ТО "појам"!? Нит је ИДЕЈА, нит је ОПИПЉИВИ ФАКАТ, стварно ШТА је ТО!? Па још "појмови" "ренте", "добити", "наднице", добро, добро, то је НЕШТО ОКО НОВЦА, ако ништа друго, а оно ЗВЕЧИ, АЛИ..., "појам" "вишка вредности", добро, добро, ТО је ОНО кад се ДОООБРРРООО ОЗНОЈИШ, било физички, било ментално!? Ајд и "присвајање вишка вредности", ал се то НА СРПСКОМ КАЖЕ или "ГАЗДА" или "ЛОПОВЛУК", али "експлоатација пролетера на основу присвајања вишка вредности"!?!?!?!? Па још "класна борба" и ТО САДА на ПОЧЕТКУ 21-ог ВЕКА, кад САМО ШТО НИЈЕ КРЕНУО Армагедон!? Је ли бре, јел то НЕКО "мисли" да МОЖЕ СВАКА ШУША да БУЧЕ и АЧЕ, БЕЗ да се ПОТРУДИ!? Па то има и на "Пинку" и у "Великом брату", за то НЕ ТРЕБАЈУ ОНОЛИКЕ КЊИЖУРДЕ папа Маркса& ује Енглеза!? Баш СВАШТА!
Препоруке:
8
8
76 уторак, 11 јун 2013 15:06
Reddy
@Tinkering maize

A, počeo si da se budiš a, vidim, i obraćaš bar malo pažnje na ono što te pitah. Doduše, nisi pogodio kao i obično, ali, nema veze. Stići ćeš do cilja pa makar i hramao. Malo infinitiv, malo gajevica, malo žgaravica, proći će već nekako! E, sad, ajde malo i da se razumemo. Mešaš pojam i kategoriju. Ova poslednja je najopštiji pojam, onaj koji ne može više biti obuhvćen kakvim razredom. Običan pojam može. Pominješ višak vrednosti. Zakon viška vrednosti je najopštiji pojam i on ulazi u red kategorija. A ti ga ovde potcenjuješ! i to kakvim obrazlošenjem. Da je u pitanju XXI vek!?!?!?!?!? Da ti nije, možda previše apstraktan? Pa, baš zato što je takav on je i konkretan da konkretniji ne može biti. On je istovremeno i jedno i drugo. vama to, izgleda, još nije jasno!?!?!? I to saopštava srpska naučenjačka glava!?!?!?!?!? Gospodin biofilosof!!!!! Zastrašujuće i zaprepašćujuće!!!!! Nije ni čudo zašto od Marxa ništa ne razumeš. Ti nemaš uslove za to. Sada si to pokazao!
Препоруке:
4
9
77 уторак, 11 јун 2013 15:14
Reddy
@Tinkering maize

Nekoć ti rekoh da samnom ne ulaziš u složenije "radnje i predradnje". Jer izvućićeš deblji kraj! Tvoji pobočnici su bili lukaviji. Shvatili da mogu da se nabodu na trnovu ružicu. Ti nisi. Zato si se i proveo kao "golih tabana Mića kod razbijenog staklića". Drugi put neka te mama ne pušta samog kod razbijenog prozorčića.
Препоруке:
3
8
78 уторак, 11 јун 2013 16:01
simon simonovic
zaMarko gay:Sve i jeste zato sto jeHitler bio drugacijiZa razliku od prethodnihNemackih/AU vlasti,on je bio sistemski rasista.On je razvio celu teoriju o tome da su svi,ukljucujuci iSlovene,niza rasa u donosu naGermaneOni pre njega(a i mnogi posle)bili su nesistemski rasistiMozda su mislili da smo niza rasa,a mozda i nisuOn je imao nameru da i nas isterebi,kada zavrsi posao saJevrejimaHitler je bio drugaciji-i zato sa njim nije bilo saleSa njim nije bilo saradnjeI uopste nije bila cast ni sa njim ni sa onima pre njega imatim poslaMedjutim varate se kada kazete da suSrbi rasisiticki mrzeliNemceKada nekoga mrzite kao rasu,kada ste rasista,onda ga smatrate nizim od sebe,polu-ljudskim bicem,i zato se ne ustrucavate da takve unistavateKao gamadSrbi,naprotiv nkada nisu nipodistavaliNemce,vec su naprotiv uvidjali njihove dobre osobineTo vam mogu reci iz prve ruke-moja majka je bilaNemica,AustrijankaNikad nisam prema njoj ili sebi osetio ikakav rasizam od strane srba sa kojima zivim ceo zivot
Препоруке:
2
3
79 уторак, 11 јун 2013 16:59
DrJelaBisic
Pre1.sv.r.lako je bilo uciti geografiju:Azij/Afrika bile su kolonije parEvropskih zemaljaU samojEvropi postojala su tzv kontinentalne imperijeU toku1.sv.r te imperije su podeljene,unistene,na srecu i veselje manjinskih naroda koji su tu ziveliSemRuskog carstva,koje je zarazeno komunizmom,i ostavljeno da se dokrajci posleAU monarhija iTurska su se raspale,a mnoge male drzave su se ispilile iz teritorija koje su one zauzimaleSa2.sv.r.izvrseno je razaranje interkontinentalnih(kolonijalnih)imperijaFrancuskaBelgijaHolandijaBritanijaSpanijaPortugal,pa cak iNemacka-izgubili su svoje kolonijeSamaNemacka je podeljenaSSSRje nastavio da postoji kao protivteza imperijiSADTako je nastao bipolarni svet,komunisticko-kapitalisticki hladni rat,"borba"kapitalizma sa grogiranim neprijateljemNa kraju,i taj neprijatelj je implodirao,pa smo pocetkom90ih imali jednopolarni svet,samo jednu svetsku silu,sto nikada u dugoj istoriji nije biloDa bi znali koje ovo"nadgledao"vidite ko je profitirao:SAD
Препоруке:
3
0
80 уторак, 11 јун 2013 17:45
Reddy
@dr. Jela Bisic

Gospođo, mislim da niste u pravu. SAD nisu profitirale kao država. Jeste finansijska elita a ceo industrijski sektor doživljava sumrak kao i njihova radnička klasa. Ako državu možete smestiti u imperijalne ambicije onda je vaš zaključak meni jasan mada mislim da takav pristup nije korektan jer zanemarujete mnogo bitnije atribute jedne države ako je doživljavate kao zajednicu interesa naroda koji u njoj živi. Ne mogu se stvari posmatrati na nivou dobitnika ili gubitnika. U pitanju je proces propadanja kapitala koji svojom nužnošću tera na globalizaciju a koji u stvari znači sužavanje prostora za vlastito delovanje i dinamizam. Profitna stopa ubrzano pada i to je ono što odrežuje i sudbinu ovakvih nehomogenih zajednica kakve su SAD ali i Rusija kao i druge velike i razvijene zemlje. U okviru starog sistema one su dosegle plafon svojih mogućnosti razvoja.Sada je potrebno promeniti matricu unutar društva a to je najteže jer na to vladajući sloj mirno ne pristaje.
Препоруке:
3
10
81 уторак, 11 јун 2013 18:34
DrJelaBisic
ZaReddy-a:Kad kazem drzava-mislim na one koji vladajuIz senke,ili sa svetla,svejednoNe mislim na gradjane(bilo koje klase)ne mislim na obicne vlasnike kapitala(nepolitizovane,bez pravog polit uticaja,vizije)drzavni aparat(kao skup ministarstava i dr drzavnioh ustanova,racunajuci senat/parlament)Teorijski,drzava jeste zbog naroda,ali,to,naravno,nikada nije slucajPosto nemam izvore informacija,nisam istoricar ili politikolog,ja radim kao(svaka)policijaOni kad je neko ubijen-gledaju ko bi od toga mogao da ima korist,pa je to onda i motivJa,kad je u pitanju rat isto-gledam ko od njega ima koristPogledajte sta suSADbile,na svetskoj sceni pre1.sv.r.a sta su bile posle2.sv.r.Do"propadanja kapitala"je doslo namerno,iz ideoloskih razlogaTo su propovediChikashke skole,koja je zagovarala apsolutne ekonomske slobode,stalno se zalila na"kontrolu"koja nije dobraDobili smo globalizovan kapital,koji ide gde ima veci profit,i unistava i razvijene i nerazv zemljeI taj sistem ce morati da se menja
Препоруке:
3
2
82 уторак, 11 јун 2013 18:37
Bob
Reddy gleda u kapital ko moja komšinica u pasulj
Препоруке:
9
4
83 среда, 12 јун 2013 00:00
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista", МАЛО СМЕШКЕ!
Пошто се са ТОБОМ НЕ МОЖЕ ДРУГАЧИЈЕ него ХУМОРОМ (рационални аргументи ОТПАДАЈУ, јер је за тебе папа Маркс БОГ!) ПОКЛАЊАМ ти препис писма запорошких козака упућеног турском султану Мехмеду 4-том из 1675: "Ти турски шејтану, брате и другару црног ђавола и секретару самог Луцифера! Какав си ти то, за име ђавола, тужан витез! Што ђаво изас..., поједете ти и твоје чете, па ће ти ТЕШКО поћи за руком да ОВЛАДАШ ХРИШЋАНСКИМ СИНОВИМА. Твоје се војске НЕ ПЛАШИМО, тући ћемо се са тобом на води и на копну, ти вавилонски кувару, ти македонски колару, александријски козодеру, јерусалимски пивару, надсвињару великог и малог Египта. Ти јерменска сви.., ти татарски јар.., ти џелату из Каменска и џепарошу из Подољска, ти унуче самог сатане и буда.. целог горњег и доњег света, уз то глупа.. нашег великог Бога... Свињска њу..., кобиља гу...., касапски п.., некрштена главо! Ђаво ти потп.... матер-ето тако ти, ти гну...., одговарају Запорошци! Јер мајке правоверног хришћанина ти ниси достојан. Пошто..."
Препоруке:
8
6
84 среда, 12 јун 2013 00:12
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista", МАЛО СМЕШКЕ, наставак и КРАЈ!
"Пошто немамо календар, не знамо датум, месец је на небу, година пише у књизи, а дан је исти као и код нас. Зато можеш да нас пољубиш у д... . Таборски атаман Иван Сирко са целим табором Запорошких козака." Сцена писања тог ИСТОРИЈСКИ ПОСВЕДОЧЕНОГ ПИСМА је овековечена у чувеној слици славног руског уметника Иље Рјепина "Козаци пишу писмо султану". У том смислу ТИ СЕ И НЕ РАЗЛИКУЈЕШ од султана, заправо дођеш му као неки ЦРВЕНИ АГИЦА, скоро па ЦРВЕНИ БЕШЧИЋ, пошто ниси ни за осуне....., ни за крштеног БЕГА!? Већ си ЦРВЕНИ АГИЦА, нешто ко МАЛИ Аганлија, тачније ЦРВЕНИ Аганлијица!? Па ти И ПРИЛИЧИ ОВАКАВ ОДГОВОР "ЦРВЕНИ НАСВИЊАРУ ВЕЛИКОГ и МАЛОГ Египта"!? ИДИ БЕГАЈ!
Препоруке:
6
6
85 среда, 12 јун 2013 00:49
Marko Gay
@ simon simonovic

On je razvio celu teoriju o tome da su svi,ukljucujuci i Slovene, niza rasa u donosu na Germane


Nije tacno. Nije Hitler razvio tu teoriju, nego je nju razvio americki pravnik Madison Grant.

A na Grantovoj teoriji se u vreme Drugog svetskog rata zasnivao citav drzavni i pravni sistem SAD.

Evo npr, americki imigracioni zakon (1924) koji je bio na snazi sve do do 1965-e, zestoko je ogranicavao imigraciju Srba u Ameriku, a podsticao imigraciju germanskih naroda, a sve bazirano na navodnim naucnim dokazima da su Srbi i drugi Sloveni i Juznoevropljani slaboumni.

Americko pravo se u vreme Drugog svetskog rata zasnivalo na rasizmu i apartheidu, jer su u to vreme americki sudovi sledili (danas) ozloglasenu odluku americkog Vrhovnog suda u slucaju Plessy v. Ferguson.

Znam da su vam decenijama i generacijama ispirali mozak i sada je tesko da progledate, ali morate se odlepiti od tih slikovnica iz kojih sad ucite istoriju.
Препоруке:
1
1
86 среда, 12 јун 2013 06:08
Reddy
Ha, ha, ha, ovo već postaje zabavno!
Препоруке:
3
7
87 среда, 12 јун 2013 07:33
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista" или ако је забавно...
... (што није лоше! Лепо је ПОМОЋИ човеку бар хумором!), може да буде и ОЗБИЉНО!? А ОЗБИЉНО је САМО ЗБОГ ЈЕДНЕ МАЛЕ НАТУКНИЦЕ из Јеванђеља по Матеју!? Да те ПОДСЕТИМ: "По ДЕЛИМА ЊИХОВИМ ПОЗНАЋЕТЕ ИХ!" А ЛЕПО се ВИДЕ "ДЕЛА" марксизма& лењинизма! Укратко СВЕ ДО ПОЛА ОДРАЂЕНО, наравно уз ПРЕТХОДНО ТЕМЕЉНО РУШЕЊЕ СТАРОГ! (Вероватно је ЗАТО Запад ТЕМЕЉНО СУЗБИЈАО СВАКИ ПОКУШАЈ ИНСТАЛИРАЊА марксизма& лењинизма у ЊЕГОВОМ "дворишту"!?) И ШТА су ЗБОГ те ТЕМЕЉНЕ ГРЕШКЕ (која се ПОКАЗАЛА тек у ПРАКСИ!) у систему марксизма& лењинизма УРАДИЛЕ земље које су ПОКУШАЛЕ да га изграде!? Или су га ТЕМЕЉНО НАПУСТИЛЕ (нпр. Русија) или су урадиле оно што је НЕКАД у тим земљама био "СМРТНИ ГРЕХ", РЕВИЗИЈУ ПРАКСЕ тог "учења" (нпр. Кина), често у ТОЛИКОЈ МЕРИ да се социјализам ту не може препознати!? Али су зато ПОНОВО ПОСТАЛЕ УСПЕШНЕ! Као што су неке земље (нпр. Латинска Америка) у ЊИХОВУ, дотад НЕУСПЕШНУ ПРАКСУ капитализма увели бројне елементе социјализма! Сад, ако ти ОВО НИЈЕ ДОВОЉНО ја ти НЕ МОГУ ПОМОЋИ!?
Препоруке:
5
6
88 среда, 12 јун 2013 14:04
Reddy
@Tinkering maize

Pošto si pao na logičko-pojmovno-kategorijalnom ispitu i to kao naučenjak glasnog stava baš na ovom sajtu pitam se ima li smisla tebi odgovarati. Jer, ti očigledno nisi kalibar koji ima ovde nešto značajno primetiti. prepuštam te tvojim iluzijama i tvojim zlim namerama od kojih i praviš svoje novo Tinkering jevanđelje. Pa i ta jevanđelja su bila sasvim nepouzdane pričice pustolova i kojekakvih vagabunda u prostranom Rimskom imperijumu. Ajd zdravo, šaljivdžijo!
Препоруке:
3
7
89 среда, 12 јун 2013 14:22
Bob
Predlažem titulu koja uključuje glavnu reč:

KAPITALNI nadsvinjar velikog i malog Vavilona.
Препоруке:
8
3
90 среда, 12 јун 2013 15:26
Reddy
@Bob

Pa, šta ćeš ti jado, šćućurenog uma, da predlažeš? Pa, ako već ne umeš obuzdati srbijanski primitivizam onda bar nađi nešto suptilnije. Ovako si samo "kandidat-azilant".
Препоруке:
3
8
91 среда, 12 јун 2013 15:31
thinking maize
Ух, ХВАЛА Драгом и Вишњем Богу да ме ГЊАВАТОР остави на миру! Узгред, НЕ ОДГОВОРИ ми ГЊАВАТОР, а КАКВЕ ВЕЗЕ има папа Маркс са Гавром Принципом, Аписом и Сарајевским АТЕНТАТОМ!? Као и КАКВЕ ВЕЗЕ има дотични БРАДОЊА са текућим историјским РЕВИЗИОНИЗМОМ о коме пише аутор, а који се Срба НАЈДИРЕКТНИЈЕ ТИЧЕ!? Толико о "теоријској компетентности" Вавилонских КОЗОДЕРА и КАПИТАЛНИХ надсвињара Великог и Малог Египта!? СВЕ МОЖЕ САМО да се НЕ ДИРА у папа Маркса!? А ШТА ЈЕ ТО него НАДСВИЊАРСКО-КОЗОДЕРСКИ ДОГМАТИЗАМ оба Египта и Вавилона приде!? Обашка џепароши из Каменска и џелати из Подољска, јер ТИ су "практичари", ergo БУДУЋИ "револуционари"!?
Препоруке:
4
7
92 среда, 12 јун 2013 16:30
Bob
Red, možda sam propustio po nešto, ali hteo sam da se titula skrati, da narod lakše pamti. Može ovako:

Kapitalni nadvinjar Vavilona i lumpen-kozoder velikog i malog Egipta.
Препоруке:
7
2
93 среда, 12 јун 2013 18:16
Само да питам...
@thinking maize
(Вероватно је ЗАТО Запад ТЕМЕЉНО СУЗБИЈАО СВАКИ ПОКУШАЈ ИНСТАЛИРАЊА марксизма& лењинизма у ЊЕГОВОМ "дворишту"!?)
Извините, а ко очејује од капиталистичког Запада да уводи у своје двориште социјализам и марксизам и лењинизам, са све осавремењавањем идеја и њиховом применом?
Препоруке:
6
2
94 среда, 12 јун 2013 18:49
simon simonovic
Za Marka gay:Slazem se sa vama.Do drugog svetskog rata rasizam je bio normalanNe zaboravite da su crnci dobili puna gradjanska prava u SAD krajem60ih g.20.v.!Mi,medjutim,govorimo o odnosuSrba prema Hitleru(pre2.sv.r.)Pojam ljudskih prava,koji je fakticki nastao posle tog rata,a oformio se do kraja 70ih(DzimiKarter)Bez obzira ko je bio prvi rasista,i ko ima pravo na"patent",ne sporite,valjda,da je i Hitler to bio?
Препоруке:
0
0
95 среда, 12 јун 2013 19:02
thinking maize@ Само да питам...
Одговор се крије у ЧИЊЕНИЦИ да ми ДРУГ "Reddy" САД и ВИШЕ ПУТА РАНИЈЕ НИЈЕ ОДГОВОРИО на ПИТАЊА: "...КО ЈЕ ФИНАНСИРАО Оснивачки "конгрес" Прве Интернационале у Лондону 1864!? И КО је ФИНАНСИРАО да се Троцки, БЕЗ ПАРЕ у ЏЕПУ ПРЕВЕЗЕ БРОДОМ преко Атлантика од Њујорка до Петрограда!? И last but not least КО је ФИНАНСИРАО да се ДРУГ Лењин у ЗАТВОРЕНОМ ВАГОНУ превезе од Цириха до Петрограда, УСРЕД РАТА!?" Кад ми ОДГОВОРИ на ТА ПИТАЊА, вероватно ће се ЗНАТИ ЗАШТО Запад НЕ ПРИПУШТА марксизам у СВОЈЕ "двориште" а РАДО га ЛИФЕРУЈЕ свуда где ТРЕБА НАПРАВИТИ "ГУЖВУ" да би ОНИ ИЗВУКЛИ КОРИСТ!? Но, марксизам није ЈЕДИНА ЗАПАДНА ПОДМЕТАЧИНА НЕЗАПАДНИМ ДРУШТВИМА! Ту су "демократија", "људска права", одскора "обојене револуције" и "арапско пролеће"!? Да не изгледа да само ПЉУЈЕМ марксизам, упућујем Вас на сјајну књигу "СТРАТЕГЕМЕ-Умеће ратовања, живљења и преживљавања кинеског народа кроз три миленијума" Хара вон Зенгера, где је истакнут СКЛАДАН СПОЈ кинеске ТРАДИЦИЈЕ и МАРКСИЗМА! Размислите о томе!
Препоруке:
6
7
96 среда, 12 јун 2013 22:23
Само...
@thinking maize@ Само да питам...
Хвала на одговору.
Препоруке:
6
0
97 четвртак, 13 јун 2013 06:58
Reddy
Evo kako jedan srbijanski intelektualac/Zinkering maize/ "pojmovno" razmatra svetskoistorijska zbivanja. Apodiktičke a ničim nepotkrepljene zvrdnje /laži i obmane/ podmeće kao "skuvane istine" i onda na njih kobajagi "traži odgovore"! Šta to beše pojam i pojmovno mišljenje dragi gospodine doktore biologije? Na ovaj način se ni u Ciganskoj maloj jedan drugom ne obraćaju. ne znam gde je pronašao uzor za ovakvu misaonu metodologiju. Možda je izvorno autentičan!!!Moram priznati da je na velemajstorski način razrešio našu četvorogodišnju kontraverzu. U nedostatku argumenta dobra je i kakva bulumenta. Aferim!
Препоруке:
2
8
98 четвртак, 13 јун 2013 11:33
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista", а сад мало о...
...ЛОГИЦИ! Шта бива, сагласно Аристотеловој силогистичкој логици, ако је ПРЕМИСА ПОГРЕШНА!? Ја, као научник, СОПСТВЕНУ ПОЗИЦИЈУ и СТАВ, као РАДНЕ премисе у овом нашем дугогодишњем полемичарском "послу" доказивања/обарања сматрам ОГРАНИЧЕНИМ (као и СВАКИ ЉУДСКИ СТАВ!), па сходно томе ПОДЛОЖНИМ ГРЕШКАМА, а тиме ПРОМЕНАМА, а ТИ са папа Марксом!? Баш ме ЖИВО ЗАНИМА, с тим у вези, ЧИЈИ су СТАВОВИ ДОГМЕ и то "жешће" од РЕЛИГИОЗНИХ!? Само то и НИШТА ВИШЕ! А што се тиче теби мрских "Србијанаца", овај Србијанац ти каже онако шумадијско-моравски: "ТИ ЋЕ МИ КАЖЕШ!" Ја сам СВОЈ на СВОМЕ и МИРАН САМ у МОЈОЈ ЗЕМЉИ и ЗНАМ да ће "СВЕ ПРОЋИ", а ЗАШТО се ти НЕПРЕКИДНО МЕШКОЉИШ и ВРЕЧИШ& ВРИШТИШ против "Србијанаца", ето, ТО МИ ОДГОВОРИ!?
Препоруке:
3
6
99 четвртак, 13 јун 2013 12:24
Reddy
@Tinkering maize

Ma, samo što zamakoh iza ćošeta i to sve uz tvoje Hvalim te Bože kad evo, ti se opet džilitnu na mene. Pa, čekaj....Ej, drugar, koji ti je vrag? Dal' sad opet ja tražim kavgu il' ti, il' si potpuno pobenavio? Slušaj, ti znaš da ja opet mogu od jutra pa do prekosutra. Kog' đavola sad' tražiš? Logika je apsolvirana i svako opetovanje je smešno. Dohvataš se Aristotela, u redu, kao svaki početnik, al' za složenije radnje nisi, BRE!!! ne znam dal' treba da ti namaknem korpu il' povez. Doduše, povez se stavlja onome koga hoćemo skrenuti sa pravog puta a ti si tu deonicu prevalio već i otvorenih očiju. Ipak, ono prvo pa kud puklo da puklo. Odsad' strogo samnom i zamnom. Bar ćeš osvanuti doma, ne budi siroma'.Ma, naviko si ti na men', ko Srbijanac na tužu ruku!
Препоруке:
2
5
100 четвртак, 13 јун 2013 13:05
...
Lale kažu, ovako nešto nema ni u dupetu. Žutko i Ljutko priređuju entrtejnment, za dž
Препоруке:
6
2
101 четвртак, 13 јун 2013 13:37
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista", мали савет "пријатељу"
Ти рече: "...dal' treba da ti namaknem korpu il' povez. Doduše, povez se stavlja onome koga hoćemo skrenuti sa pravog puta a ti si tu deonicu prevalio već i otvorenih očiju. Ipak, ono prvo pa kud puklo da puklo. Odsad' strogo samnom i zamnom. Bar ćeš osvanuti doma, ne budi siroma'. Ma, naviko si ti na men', ko Srbijanac na tužu ruku!", па да те онако ПРИЈАТЕЉСКИ упозорим. Ово НИЈЕ 1944! ЈАСНО!? И немој да бринеш, ЈА НЕЋУ, али не бој се, ИМА КО ХОЋЕ! ХАЈДУЧКА је ово ЗЕМЉА! А ВРЕМЕ Вам је "драги" "наши" комунци, црвени, "жути"& разнобојни, ВЕЋ ИСЦУРЕЛО!
Препоруке:
2
7
102 четвртак, 13 јун 2013 16:09
thinking maize@ ...
Ајде пријатељу, ЛЕБА ТИ, одмени ме мало! Нисам ни ја Орсон Велс да до "сто и један и натраг" глумим "реакцију"!? Друго, оно зашта се ЗАЛАЖЕ "Reddy" је ВЕЋ ВИЂЕНО не бих да понављам АКО НЕ МОРАМ! А, ако се мора, одо ја до КОМУНИСТИЧКЕ Кине да се бавим НАУКОМ, да се не "зезам" по "сајбер спејсу" за "туђе бабе здравље" и да ми се НЕ "накачињу" којекакви ЦРВЕНИ и ИНИ "болиди"! Имам паметнија посла у животу од тога! Треће, НЕ ВОЛИМ кад ме НЕКО ТЕРА из МОЈЕ ЗЕМЉЕ, ма и у "сајбер спејсу"! Тим пре што су МОЈИ Шумадинци& Моравци ДОЧЕКАЛИ наше СРПСКЕ НЕВОЉНИКЕ, њих 400000 у периоду 1941-44, па нам је ОНАКО ВРАЋЕНО!? Знаш, можда је то "passe", али НЕ ВОЛИМ када неко ПЉУЈЕ у моју ИСПРУЖЕНУ РУКУ и ЗАМЕРА ми ШТО САМ ПРУЖИО ДЕСНУ, а не леву руку!? Стварно не волим!
Препоруке:
3
7
103 четвртак, 13 јун 2013 16:23
Reddy
@Tinkering maizeMa, ne boj se! U zemlji mrtvijeh duša i ja sam odavno zamro. Ne može ništa gore da me pogodi. Samo ti i tvoji prijatelji mogu ponekada da mi neurotizuju ganglije. A, vidim, evo ga i ovaj nezvani srbointelektualizovani trotačkasti... Svrbi ga....
Препоруке:
2
8
104 субота, 15 јун 2013 10:01
...
Stojko
jedino je vazno da MI znamo ko smo."
Po mom mišljenju, ovo je najlepši komentar (sedmi odozgo). Stojko je uspravan, drži do vlastitog digniteta i zna ko je. Ima i dva svedoka da to dokaže.
Препоруке:
0
0
105 недеља, 16 јун 2013 04:59
@thinking maize
Само му пружате могућност да испуни норму.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер