петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

"Рагузирање" и "уринирање", или Мирко Ковач у зрцалу

Kоментари (102) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 19 март 2013 13:00
сељак беземљаш
Господине Кецмановићу, од овог не може ни боље ни јаче. Свака Вам част.
Препоруке:
130
13
2 уторак, 19 март 2013 13:08
Кувар Бродски
Браво за Владимира! Аргументовано, јасно, духовито. На жалост, мора се одговарати синекуристима (Синиша Ковачевић има одличну кованицу за такве: синекур.ине).
Препоруке:
97
11
3 уторак, 19 март 2013 13:10
Aleksandar
Mirko Kovač nikada nije voleo da se izjašnjava, ni u nacionalnom ni u nekom drugom smislu, čak ni u onoj bivšoj Jugoslaviji; nije voleo, zaboga, da ga svojataju. Pitali su me, govorio je, da li pripadam jednoj izvesnoj naciji. A on je ostao sav zagonetan. U stvari, i tada mu nije bilo ugodno u sosptvenoj koži.Piše ijekavskom varijantom kojom ne govore ni njegovi Crnogorci, ni Hrvati. Tako je i onda pisao, samo što je ijekavština sada pompeznija, smešnija i nekako nasilna. Svojevremeno je uradio scenario za Okupaciju u 26 slika, režiser je bio Lordan Zafranović. Knjige su mu dosadne, bez nadahnuća, pretenciozne, a on zloban, pun jeda. Njegovim odlaskom srpska kultura nije mnogo izgubila. Snaćićemo se bez njega.
Препоруке:
122
6
4 уторак, 19 март 2013 13:35
И
Кецмановић одличан, к'о и увек.
Препоруке:
78
8
5 уторак, 19 март 2013 13:37
Невидљиви Пријатељ
Похвала Вашем желуцу, господине Кецмановићу.
И свести да се неко мора латити оваквог друштвено корисног рада, упркос гађењу над "случајевима који нису вредни помена".
Препоруке:
87
7
6 уторак, 19 март 2013 14:31
брм
одличан кец
све је тачно и духовито али истовремено ништа није тачно...
Срби(јанци) (јер сви који говоре српски су Срби укључујући и Хрвате) су заиста били државотворни у 19. и почетком 20. века. Ал данас? ко је државотворнији Србија или Хрватска?
према томе процес преименовања истог језика из српског у хрвастко име, чији је пионир био Старчевић, је логичан, МАК КОЛИКО СЕ МЕНИ И НАМА ТО НЕ СВИЂАЛО догод срб(ијан)ска култура пропада, а Загребачка релативно мање пропада.
Према томе није решење лајати на Мирка, већ учинити нешто више од самоповлађивања за срб(ијан)ску културу...
Узгред Мирко је тренутак истине - шта је прави смисао црногорског пројекта. Булајић, Крсто Папић и Вукотић - највећи ХРВАСТКИ редитељи, Димитрије Поповић, велик ХРВАТСКИ сликар, Ковач НАЈВЕЋИ САВРЕМЕНИ ХРВАТСКИ ПИСАЦ (ако грешим исправите ме)
Препоруке:
23
71
7 уторак, 19 март 2013 14:40
olja
Dobar teks o otužnim situacijama/likovima u nasoj stvarnosti.
Препоруке:
39
5
8 уторак, 19 март 2013 14:43
б.с.
"Knjige su mu dosadne, bez nadahnuća, pretenciozne, a on zloban, pun jeda. Njegovim odlaskom srpska kultura nije mnogo izgubila."
Шта бих дала да ово прочитај тај књижевни надувенко!Увек сам се чудила како могу тако да пљују по србима сви који су јели српски хлеб! То је толико лишено части и човекољубља и најбоље одсликава о каквој морално накази је реч.
Препоруке:
86
6
9 уторак, 19 март 2013 15:04
Мићко
`У том случају ћу ћутати. Јер „случај“ неће бити вредан помена.`

Мислим се нешто да поменути књижецници ни сада нису вредни помена.
Препоруке:
38
2
10 уторак, 19 март 2013 15:06
Срб-ин
Мирко Ковач је толико фотогеничан, да, кад год га видим, узмем фотоапарат у руке. Мирко, кажи "cheese"!
Препоруке:
37
3
11 уторак, 19 март 2013 15:12
Aleksandar
@b.s. Pravi izraz ste našli - "naduvenko". On je uvek bio precenjen. On i Bule (Miodrag Bulatović) su iz tog kruga. Ovog drugog niko više i ne pominje, osim u anegdotama, a svojevremeno su oni znali da dižu i te kako veliku prašinu. Beograd je lepo prihvatio te montenegrine, malo su se mučili (ali i mnogo drugih ljudi se mučilo),malo su bili avangarda, grupa oko Mediale, sa Leonidom Šejkom i Mirom Glavurtićem, i pomalo, naravno, prezirali sve oko sebe i podsmevali se svemu. Šlepovali su se oko Kiša, koji je tu bio stožer, u književnom smislu mnogo vredniji od njih. Okruživala ih je atmosfera sveznanja i nedodirljivosti, bili su presuditelji, vrhovni arbitri. Ali MK je najbezbojniji od njih, bez trunke ličnog šarma , na licu mu se vidi da mu se po glavi vrzmaju loše misli, a kada je tako, čoveku ne može da bude dobro. Sušta suprotnost Momi kaporu, Mići Danojliću i drugima...
Препоруке:
58
5
12 уторак, 19 март 2013 15:19
фристајло
Страховита двадесетовековна крвопролића су идеју јужнословенске интеграције обесмислила још у првој половини минулог столећа, али је она, на апаратима које је обезбеђивала комунистичке диктатура, још неколико деценија одржавана у животу.

У име потребе да браним леву идеју и неке њене принципе, а да задржим и објективност- признајем да је "комунизам" на српским националним интересима направио страховиту штету.
Не мању, него монархија, која је по сваку цену хтела да "краљује" и оним поданицима, који то никад нису желели.
До душе, не ни већу...
Јер, сви су имали своје заблуде, које су плаћали други. У томе је суштина политике: да одговорност за своје грешке увалиш другима.
То је проблем и са ауторима које Кецмановић помиње, тај "југословенски синдром"; инфицирани том преурањеном идејом и химером "братства и једнинства", престали су да буду оно што јесу, и постали кусур у свету инфлације, за који се нико неће сагнути.
Одличан текст.
Препоруке:
43
6
13 уторак, 19 март 2013 15:22
Termini
Srbi da se vrate pravim terminima. Srbijanski parlament je parlament Srbije. Srpski trenutno ne postoji, ali se može formirati. Može biti neformalan ili panevropski za sada, ali ga treba formirati. Ja sam npr. Srbin, pravoslavac, bosanac (bošnjak je stari naziv), ali panonski, rođen u Bačkoj. Nisam lala jer nisam iz Banata a nisam ni sremac. Koliko sam vojvođanin toliko sam i srbijanac bar po ustavu. Nisam šumadinac ni čarapan ali jesam srbijanac. Srbi su i crnogorci, bosanci, hercegovci, ličani, lale, šumadinci, ere...
Препоруке:
36
7
14 уторак, 19 март 2013 15:45
Mrks
Naravno da su zajedno i na fotografijama, taj Kovac i onaj srbomrzac F.David. Usrecice nesrpsku knjizevnost! Blago onima koji nisu Srbi, imace raguziranja koloko im srce zeli.
Препоруке:
36
3
15 уторак, 19 март 2013 15:49
SM.
@seljak bezemljaš
Neki komplimenti autorima,pojedinih komentatora su prilično neukusni.Kakav bi komliment bio da seljak ima zemlju.Može,uvek može i bolje i jače.
@kuvar Brodski
Sinekurina je kovanica Borislava Pekića.
Препоруке:
3
27
16 уторак, 19 март 2013 15:54
thinking maize@ аутору, мала допуна...
Данило Киш је ПО ЊЕГОВОЈ ЛИЧНОЈ ЖЕЉИ сахрањен по "древном православном обреду"!? Толико. Сад о "Ragusi", тј. Дубровнику! Рекосте "„рагузирање“, којим описује вековну опседнутост својих херцеговачких земљака из дубровачког залеђа раскошном Рагузом"!? Хмммм!? Ствар изгледа МНОООГООО ДРУУУГАААЧИИИЈЕЕЕ, ако се размотри из РАКУРСА самих Рагужана, тј. Дубровчана ОНДАШЊЕГ ВРЕМЕНА!? Тј. ОНИ САМИ СЕБЕ су СМАТРАЛИ за ИТАЛИЈАНСКУ ПРОВИНЦИЈУ! Нису желели да буду у ЕКОНОМСКОМ ПОГЛЕДУ ПОДРЕЂЕНИ и ПРИРЕПАК Серенисиме, али у КУЛТУРНОМ ПОГЛЕДУ СЕБЕ СУ СМАТРАЛИ ТАЛИЈАНСКОМ ПРОВИНЦИЈОМ! Доказ!? Па, иако ЕКОНОМСКИ МОЋНИЈИ од БРОЈНИХ СВОЈИХ ПРЕКОЈАДРАНСКИХ СУСЕДА, у Дубрави НИКАД НИЈЕ ОСНОВАНА УНИВЕРЗА, већ су Рагужани синове слали у Италију, где су удавали и кћери (нпр. г-дична Фјорета Зузори, која постхумно стече и МАУЗОЛЕЈ у шизматичком Београду!). Узгред, ПРОНИЦЉИВИЈИ Херцеговци-православци нису много БЕНДАЛИ Дубровник! Доказ, РУСКИ и МЛЕТАЧКИ ГРОФ Сава Владиславић, чији животопис исписа Јован Дучић!?
Препоруке:
23
13
17 уторак, 19 март 2013 16:08
александар
Сјајно, сјајно. Изванредан осврт.
Фаабулозно.
Ретко интелигентан, паметан, језгровит и громовит млад човек.

За доброг брм-а.
Грешиш и то прилично.
Не бих да улазим у детаље, али Mirko Kovač није "највећи хрватски писац", већ "највећи" (најмрзилачкији свакако) антисрпски писац.
У Croate је овај Docleanin ("montenegrin") прешао из само једног јединог разлога, а држим да чак и ти можеш да се досетиш који је то разлог.
"Zagrebačka" односно "agramska" чувена, непостојећа исфолирана и митоманска крлежијанска "култура" са тим нема благе везе.
Завидна, трагикомична и инфериорна је провинција то увек било. И биће. Ту не помаже апотека.
Но, ајд сад, ти си увек антипротиван, па и сада, овде, где логично не би требало да се буде.
Препоруке:
33
3
18 уторак, 19 март 2013 16:33
брм
за доброг Александра
Дај Боже да грешим...
али бојим се да поново не грешим и томе се нимало не радујем... а ви наставите да гурате главу у песак, у земљи у којој су данас министри културе, науке и образовања - да их не набрајам..а ЈАСЕР такав да сви гледамо ХРТ кад се зажеклимо гусала.. истина је много баналнија.. кад сам рекао да је највећи данашњи хрватски писац, циљао сам на то да ми није позната нека "већа" величина у данашњој аграмској књижевности, нисам мислио на историју књижевности - Крлеже, Камове и сличне... а не значи ни да особито штујем стварно предосадног аутора
Препоруке:
16
16
19 уторак, 19 март 2013 17:23
сељак беземљаш
Све је почело потпуно безазлено. Без наговештаја драме. Као код Чехова. Драма је унутрашња, у човеку учио нас је А.П. Чехов.

Милован Данојлић је у антикварници нашао брошуру
НЕОДОЉИВА МРЖЊА КАО УЗРОК БРАКОРАЗВОДНЕ ПАРНИЦЕ ПО АУСТРОУГАРСКОМ КРИВИЧНОМ ЗАКОНУ. Дао је ту брошурицу Мирку Ковачу. (Милован Данојлић ТЕШКО БУЂЕЊЕ Библиотека НА ТРАГУ Београд 1996.г)
Несумњиво да је то М. Ковачу дало подстрек да 1969.г. у ЖИВОТОПИСУ МАЛВИНЕ ТРИФКОВИЋ опише лик који осећа НЕОДОЉИВУ МРЖЊУ према снахи православки.

Додајмо и то да су у то време у листу ЈЕЖ, излазила неауторизована запажања Душка Радовића о писцима.Важно је и ово знати да би се прича склопила.

Душко Радовић је за Мирка Ковача мислио да пише пред огледалом, да заузме позу.
Шта се дешавало пред огледалом и са огледалом, незнамо. У сваком случају ни једна поза није доносила М.К. задовољство. Није то било то.
Али ко чека дочека. наставак
Препоруке:
35
2
20 уторак, 19 март 2013 18:01
Србислав
за Александра
За разлику од Мирка Ковача, Буле никада није био монтенигрен већ уз Андрића најпревођенији СРПСКИ писац на Западу. Ако не вјерујете, потражите и прочитајте сјајну књигу Милована Витезовића, Бурлеска у Паризу.
Препоруке:
20
6
21 уторак, 19 март 2013 18:01
Byakuya-sama
@брм

I javi se krševiti brm, da veliča krševiti Zagreb, da se ti onaj krševiti gradonačelnik ZG lepo izljubite i da odžite jedno književno veče, možda vam se pridruži i veličina tipa gradonačelnika Splita, pa čak Rudanka. Za vas Hrvate reći malograđanska provincija, bi bio eufemizam.
Препоруке:
24
3
22 уторак, 19 март 2013 18:04
сељак беземљаш
наставак
Дакле ко чека дочека. Геостратешки ветрови који дувају овим просторима, нанесоше већи број "поза".
М.К. се идентификова са оним својим ликом који је осећао НЕОДОЉИВУ МРЖЊУ.
Прилике су биле такве (славе бабе презиру јунаке Нушић) да је исказивање НЕОДОЉИВЕ МРЖЊЕ, не само према снахи православки већ и према њеној родбини а и шире, била не само некажњива већ је доносила и бројне користи.

Али шта ће већа корист од тога да човек напокон може да одахне и да слободно искаже оно што је у њему НЕОДОЉИВО. Малкице прикривено али то срећу не квари.

Тако се М.К. у педесет и некој роди онакав какав је требао да се роди првог дана.
Одустајање од огледала и прелазак на зрцало је један разумљив технички детаљ.

Могло се десити да у антикварници не буде ОНА брошура, или да не падне берлински зид, па да М.К. и даље вежба пред огледалом, да ми не сазнамо за унутрашњу драму М.К., ДА СЕ ОН НЕ РОДИ ДРУГИ ПУТ, ДА МИ НЕ САЗНАМО ШТА И КАКО ЗРЦАЛО МОЖЕ ДА ИСИЈАВА ИТД.МОГЛО ЈЕ АЛИ НИЈЕ
Препоруке:
27
3
23 уторак, 19 март 2013 18:25
Рио Лобо
Браво млади човече, заиста храбро и необично. Мислим да знам разлог зашто је Мирко Ковач напустио Србију. Десили се то мислим на пролеће 1989 у Београду на једној трибини о Косову и Метохији. Срби к'о Срби позвали су и неке Албанске интелектуалце и тако се то одвијало док није дошао на ред да говори Ветон Сурои. Тада се није могла замислити ни једна манифестација а да је не зачини Шешељ који је у то време на све начине скретао пажњу на себе па је, нормално, био присутан и на том скупу са још пар својих четника са имиџом као у Булајићевим филмовима... Кад је Ветон Сурои почео да говори Шешељ је дохватио неки велики фотоапарат и нанишанио њиме на Суроиа али за мало је промашио и погодио Ковача посред лица... После тога Ковач је моментално отишао из Србије и 'обећао' да се више неће враћати...
Препоруке:
20
3
24 уторак, 19 март 2013 18:32
сељак беземљаш
& СМ
За почетак избегавајте ту причу да
"Može,uvek može i bolje i jače".

Теоријски, можда и тачно у пракси је служило да лоши смене добре, а лоше још гори.

Уосталом са чиме ви упоређујете писање господина Кецмановића.

Јача је и боља критика Велибора Глигорића којом је бранио Диса. Али само на први поглед.
Глигорић је писао о Скерлићу (Богдану Поповићу, Милану Богдановићу и другим како их је звао "теразијским интелектуалцима").
Па не мислите ваљда да је Скерлић исто што и М.К.
Препоруке:
8
3
25 уторак, 19 март 2013 18:39
сељак беземљаш
& РИО ЛОБО
Ја сам ту причу чуо кад сам био дете.Предшколски узраст.
Испричали ми зашто је жаба скочила у воду.
Препоруке:
7
2
26 уторак, 19 март 2013 19:00
паја патак
Сећам се тог Давида - "малог од палубе", из београдске IV мушке гимназије. Био је две године млађи, добијао похвале за своје заиста тупаве саставе и прорицали су му велику будућност. Никада ми није било јасно на основу чега - истина не познајем му педигре. Можда због тога? Наравно, био је и изузетно свестан Титов омладинац – активиста, и то је помагало. И - тако мало, по мало - давидовским каналима (а изгубио сам га потпуно из вида) - постаде он "књижевник".... а до пуног процвата је дошао у другосрбијанском обличју (као и већина његове бивше комунистичке сабраће), истичући се у србомрштву. Видим да још увек профитира....
Препоруке:
32
2
27 уторак, 19 март 2013 19:32
Kurjački
@rio lobo

Kovač je otišao nekoliko godina kasnije od tog događaja a razlog može biti njegova žena Slobodana
Matić - Hrvatica. U principu srbin oženjen Hrvaticom
leže na njenu rudu.
Препоруке:
26
1
28 уторак, 19 март 2013 22:15
Tuljanin@brm
Dobar komentar.
Препоруке:
11
4
29 уторак, 19 март 2013 23:08
сељак беземљаш
&Брм
Хрватска књижевна енциклопедија на прво место највећих хрватских писаца двадесетог столећа ставља
Мирослава Крлежу а на друго МИЛА БУДАКА. Преводиоца оне словеначке песме која почиње са СРБЕ ОБ ВРБЕ,и песника познатог по стиховима БЕЖТЕ ПСИНЕ ПРЕКО ДРИНЕ
После ове двојице долазе дрљевићи које ти спомињеш.

Узгред само да приметим.
Историја књижевности не памти писца који је писао на два, а камоли више језика. Проба сада наравно неуспешно, Кундера, давно некад можда Набоков, и по неко сумња на Сингера. Откуд овде сада одједном овде писци тро или четверојезичари.
Препоруке:
18
2
30 уторак, 19 март 2013 23:53
сељак беземљаш о писменим задацима и подрепним мувама
&Паја патак
То се није зауставило на једном или више давида.
Власт се досетила и у школе увела обичај да се ђаци на часовима српског (тада српскохрватског) језика уместо писмености уче да изражавају оданост режиму.
Па су деца у писменим задацима, републици на дар поклањали руже са плантажа наших успеха и сличне дрљотине.
То што је тако закржљао добар укус ни по јада.
Већ су "исмејане све врлине" како написа песник.
То је било плодно тло за слабо талентоване а прилагодљиве карактере да праве каријере.
Увек су тамо где је новац и моћ. (у Србији је мало и новца и моћи па зато тако и причају)
Увежбани да одлазећем дају ногу а долазећем руку а да не падну.Не само појединцима већ и целим идеологијама. Удружени су и стално праве неке мостиће на све стране. Једном речју људи одани прогресу сваке врсте и није ни чудо што воде скоро све установе културе у Србији.
Препоруке:
17
1
31 среда, 20 март 2013 01:19
брм
сељак беземљаш
&Брм
"Хрватска књижевна енциклопедија на прво место највећих хрватских писаца двадесетог столећа ставља
Мирослава Крлежу а на друго МИЛА БУДАКА."
што се онда толико угледате на њих? чак сте попили њихову главну глупост да постоји више истих језика
Препоруке:
5
8
32 среда, 20 март 2013 01:24
Tuljanin@seljak bežemljaš
Историја књижевности/филозофије памти више аутора који су писали на различитим језицима: Данте (талијански, латински), Сиоран (румунски, француски), Елијаде (румунски, француски), Винтила Хориа (румунски, француски), Халаџ (персијски, арапски), Шихабудин Јахја Сухраварди (персијски, арапски), Насири Хусреф (персијски, арапски), Мир Дамад (персијски, арапски), Мула Садра Ширази (персијски, арапски), итд, итд.

Поздрав
Препоруке:
8
7
33 среда, 20 март 2013 02:26
ел нињо
књижевни надувенко..сами центар - 10.
Препоруке:
6
1
34 среда, 20 март 2013 03:39
Bob
Ovaj članak je još jedan prilog hitnoj potrebi da se ta glupa reč "srbijanski" što pre protera iz upotrebe, uništi.

Već sam pričao da posle podele na Srbe i nekakve srbijance, ne znam šta je to, dolazi smrtna presuda za Srbe. Za srbijance ostaje logor na otvorenom, beogradski pašaluk.

Eliminacija reči srbijanski mora biti deo ozbiljnog srpskog kulturnog programa.

Inače, Srbi će nestati, a ostaće neki prvincijalni nebitni srbijanci.
Препоруке:
12
4
35 среда, 20 март 2013 08:47
Aleksandar
Srbislavu. Verujem vam da je Bule bio najprevođeniji napolju. Ali treba imati u vidu da to nije nikakvo merilo kvaliteta nego dobrih odnosa sa prevodiocima i izdavačima u inostranstvu. Crnjanski je, na primer, bio veoma, veoma malo prevođen, kako je sam govorio zato što nije hteo da izdavače vuče za rukav. Bule je proključao kad je Kiš, kako kažu, "zamirisao na Nobela", pa se napadima u svom stilu osramotio za sva vremena i uvukao u ta ružna zbivanja neke druge... Svežiji primer je Cici Pavić. Po rečima sopstvene supruge, godinu dana posle smrti niko ga i ne pominje, a bio je i pažen i mažen i prevođen i uzdizan: mnogo je skorojevićevstva i povodljivosti u kulturi, kao i svuda. A što se Buleta tiče, on je umeo da postigne da se za njim diže prašina. Kažu, za dobrim konjima se prašina diže. Ali to možda važi samo za konje.
Препоруке:
16
0
36 среда, 20 март 2013 09:40
thinking maize@ "сељак беземљаш"
Рекосте "људи одани прогресу сваке врсте" и нађосте ПРАВЕ речи за најкраћи могући опис СВИХ ОДРОДА& КОМПРАДОРА незападних земаља! Тај "прогрес"/прогрес/Прогрес (нек изабере ко шта хоће) по СВАКУ ЦЕНУ јесте ГЛАВНА ИДЕОЛОШКА МАНТРА Запада! Запад је ПОКОРИО незападне земље Круповим топовима и Максимовим митраљезима, али ради ЛАГОДНЕ и НЕСМЕТАНЕ ЕКСПЛОАТАЦИЈЕ важније је ПРИДОБИТИ овако или онако НЕКЕ од локалаца, ЗАТЕЧЕНУ елиту или ТАЛЕНТОВАНЕ ЉУДЕ БЕЗ КОРЕНА! Мада су и раније цивилизације ту стратегију експлоатисале (види случај јањичара и сл.), "философија" "чашо меда, купо од шећера" је до ВРХУНЦА доведена од стране Запада! КАКО је нпр. Русија била У ДУХУ ПРИВОЂЕНА Западу можемо читати у делу Николаја Трубецкоја "Наслеђе Џингис кана". Тамо је наведена, како ПРАВА МИСИЈА Русије, тако и сплетке Запада, РЕАЛИЗОВАНЕ од стране како ЗАТЕЧЕНИХ елита, тако и локалних ЉУДИ без КОРЕНА! Или краће, како Мередита цитира Тојнби:
"Њихови мудријаше
дођоше на Запад
и поклонише се
електричном светлу"
Препоруке:
9
0
37 среда, 20 март 2013 10:22
Вукадин
Није тешко хвалити Кецмановића, него нека се он припази. Ево шта ми пада напамет.
Данила Киша желе искључити из српског "књижевног корпуса" зато што је критиковао национализам (примитивног вида, лепо речено). Но, сетих се жестоке полемике Кецмановића са онима у "Печату".
Ја знам да о Кецмановићу пишу оно што пас с маслом не би појео разноразни "е-новинари", које је већ добро описао. Али ко га зна, с обзиром да њима критеријуми падају (па се онда напрасно воздижу) у ко зна ком обрту комедијанта случаја може РоПе Луковић да каже како Кецмановић није српски него бхсцг писац, јер боже мој - критиковао је националисте, чак се свађао с истима...
Препоруке:
4
1
38 среда, 20 март 2013 10:29
Вукадин
Према томе није решење лајати на Мирка, већ учинити нешто више од самоповлађивања за срб(ијан)ску културу...


А шта то брм?
Или само знаш да критикујеш...
Одличан (одлична фраза), седи минус!
Препоруке:
5
1
39 среда, 20 март 2013 10:47
брм
Tuljanin@seljak bežemljaš
"Историја књижевности/филозофије памти више аутора који су писали на различитим језицима"

али какве то везе има са темом - кад и сам Крлежа тврди да Хрвати пишу на (језику којег Крлежа и ми зовемо) српском, па СВИ припадају истој књижевности.. наравно да то не одговара провинцијалним величинама попут Милета Будака, за кога може да се чује само ако се хрватски културни простор одели шестаром око његовог села... ал што дсте ви овде толико имперсионирани Будаком.. што не читате нпр. Ранка Полића кад сте већ опседнути Хрватима?
Препоруке:
0
5
40 среда, 20 март 2013 10:55
брм
Вукадин
"Према томе није решење лајати на Мирка, већ учинити нешто више од самоповлађивања за срб(ијан)ску културу...
А шта то брм?"

нпр. критеријум по ком је владика НИколај највећи и једини српски ум, Матија Бећковић највећи песник, а Добрица Ћосић највећи писац... то се суштинкси не разликује од другог места МИлета Будака, само што на овим листама нема чак ни београдских пандана Крлеже ...
разумљиво је кад мала средина измишља величине, па рецимо међу првих 10 црногорских мора да буде Николаидис јер их има укушно 15, али је бесмилсено кад велика своје не познаје..
Препоруке:
6
4
41 среда, 20 март 2013 11:55
рс
ја само видим огромну сличност иѕеђу Индијанаца и Срба.Како је почело завршити ћемо у резерватима
Препоруке:
1
4
42 среда, 20 март 2013 12:10
александар
За доброг брм-а.Хајде, хајде.Одакле ти то да смо "прихватили" да постоји више језика.Сви ми овде, велика већина, знамо да је то један исти језик.И то конкретно српски.Знамо и како су поједине "нације" настале, и од кога су настале.И? Шта ћемо сад са тим.Шта имамо од тог сазнања, када "они" то не прихватају, и никада неће.Шта ћемо са неутаживом мржњом, чији је Kovač рецимо врхунски егземплар. Или негдашњи Србин, Novak Kilibarda. Шта чинити са Nikolaidisovom мржњом.Угасити је нећеш никаквим паметовањем, философијама и теоретисањем.Кецмановић је заиста написао сјајну епистолу, у којој се разоткрива патологија и аутодеструкција ове непатворене мржње.Нисам заиста разумео шта предлажеш.Ваљда да их ми "убеђујемо" да су Срби и да припадају нашој књижевности, а они да нас још више мрзе, са још већим жаром.Као када остављени момак убеђује бившу девојку да му се врати, а она неће, па неће.
Препоруке:
9
0
43 среда, 20 март 2013 12:49
брм
александар
"Нисам заиста разумео шта предлажеш.Ваљда да их ми "убеђујемо" да су Срби"
ТО ШТО ОВЦА ПОМИСЛИ ДА ЈЕ КОЗА, не мења чињеницу да је онтолошки овца.. али је кокошија памет усвајати методологију лажних коза као научну.. и то усред земље Србије... наравно да је узалудан посао у нешто убеђивати такве овце ... али са кокошкама се мора изаћи на крај, јер их плаћамо нашим новцем из пореза..

ако питаш који то МИ... говоре о више језика. па званични уџбеници, образовнии "сустав" и уставна решења наше државе Србије ... зар се не учи на бошњачком у Санџаку и на црногорском, хрватском, чак и буњевачком у Војводини? зар то нема везе с НАМА?
Препоруке:
8
3
44 среда, 20 март 2013 13:09
брм
да нацртан још једном: ја не говорим о њима (становницима Хрватске, ЦГ, Босне..) већ о НАМА (становницима Србије)... и противим се увозу њихових глупости код нас.. толико о томе ко је "вође" Хрват..
Препоруке:
9
4
45 среда, 20 март 2013 14:56
H20
Mirko Kovac je los pisac.
Препоруке:
10
0
46 среда, 20 март 2013 15:04
thinking maize@ онако, о којечему
Мада нисам био толики фан "Мапетоваца" увек сам био импресиониран оном двојицом старкеља који су са балкона СВЕ посматрали и СВЕ РЕДОМ ПЉУЦКАЛИ!? Нешто ми се јавља да се један такав "мапетовац" РЕИНКАРНИРАО из свог КРПЕНОГ у НАВОДНО ЉУДСКО стање и да као "коментатор" похађа наш сајт!? Да ми је знати о коме се ради, чек, чек,..., нешто се не сећам, шта ћете, остарило се! Ал има зато има ЖИВОПИСАН и ВЕОМА КРАТАК nick name! Нешто као кад деца возе "дудују са ракетом"!? Или као у "Маратонцима" кад Пантелијин син ради оно са сиреном!?
Препоруке:
7
1
47 среда, 20 март 2013 15:13
Вукадин
нпр. критеријум по ком је владика НИколај највећи и једини српски ум, Матија Бећковић највећи песник, а Добрица Ћосић највећи писац... то се суштинкси не разликује од другог места МИлета Будака, само што на овим листама нема чак ни београдских пандана Крлеже ...
разумљиво је кад мала средина измишља величине, па рецимо међу првих 10 црногорских мора да буде Николаидис јер их има укушно 15, али је бесмилсено кад велика своје не познаје..


Неко има права да сматра да су све три изјаве које си навео на почетку тачне. А како си дошао до поређења са Будаком, то само ти знаш... Или како су ти тројица Срба које си навао равни са Николаидисом.
Такође, остао си у сфери негативног, ниси понудио ниједну величину која би била већа од Николаја, Матије и Добрице (а Немања, њега си заборавио?). Не кажем да их нема, него да не наводиш ништа позитивно. Седи, један!
Препоруке:
7
1
48 среда, 20 март 2013 16:06
брм
Вукадин
iz premise А (главни јунаци Добрица, Николај, Матија)
и премисе Б (главни јунаци Никоалидис и пар преосталих локалних књижевника) изводиш закључак да је Добрица једнак са Николаидисом?
седи један из формалне логике

мислећи
има овде разних мапетоваца - рецимо орао из мапета се масовније примио на овом сајту
Препоруке:
6
5
49 среда, 20 март 2013 16:19
сељак беземљаш
&Туљанин
Толико хваљено вишејезичје настало је у великим миграцијама овог века. Служи да се селице снађу на железничкој станици и наравно у "шопингу". Као у неком продуженом детињству луталица поново учи називе птица, домаћих и дивљих животиња,како каже крава а како пас.
Корисно и хвале вредно али ту дух не станује.
Мало шта делује тако сиротињски као вишејезичар.

Тајне и лепоте језика вишејезичари незнају.(незна ни већина једнојезичара али то је друга прича)
Молио бих вас да ми напишете шта је ЗНАЧАЈНО НАПИСАО Емил М. Сиоран ван француског. Сигурно знате да његово име Румуни изговарају као Чоран. Како је и зашто Чоран постао
Сиоран а Румун велики стилиста француског језика није ствар ове расправе.
За Сиорана сам сазнао читајући његову књигу
КРАТАК ПРЕГЛЕД РАСПАДАЊА у преводу са француског овде већ спомињаног Милована Данојлића.
Данојлић је са Сиораном пријатељевао и оставио је о њему неколико занимљивих записа. Дакле Сиоран је писао француским језиком. О ДАНТЕУ ДРУГИ ПУТ
Препоруке:
5
1
50 среда, 20 март 2013 16:24
Вукадин
брм,
Ти си рекао да Црна Гора нема бољег од Николаидиса, што може бити тачно само ако се изузму српски писци. Ако си тако рачунао, ајде што се тога тиче. Но, такође си спустио ону тројицу на ниво Николаидиса, чим си њега поменуо, а не рецимо Абдулаха Сидрана или Ведрану Рудан (чисто као пример). Уосталом, што мораш да Србију поредиш баш са Дукљом, све остале републике су од Србије мање.
Но то није толико битно.
И даље ниси понудио ко је то бољи од Добрице, Николаја и Матије, кад већ ту тројицу критикујеш.
И да... заборавио си Емира Немању Кустурицу.
Препоруке:
4
2
51 среда, 20 март 2013 17:23
синиша
та "идеја" да се Мирко Ковач врати у српску књижевност уопште није наивна и чини ми се врло вероватном. Видећете да ће нам га вратити, али не као бастављача српских књижевних традиција и вредности него као РОДОНАЧЕЛНИКА НОВОСРПСКЕ књижевности. Књижевности која има своје циљеве, стремљења и политичке импликације.

Очигледно је да ни хрватски језик, а ни хрватска култура немају капацитет да "прогутају" и сваре српски језик и књижевност. Није могуће ни уништити оно што је створено од Дементијана до Андрића, Кочића, Црњанског до Киша и Раичковића.
Потребно је све то преусмерити по мери истих ониох који су покушали да и Андрића и Ковача увуку у хрватску књижевност. Ја Ковача случајно не поштујем, што можда више гопвори о мени него о њему тако да је помињање Андрића и Ковача заједно сасвим некњижевног карактера више као нечија политичка неуспела комбинација.

То не би било први пут да се сличне бравуре чак и од Срба и српске политике праве и на штету српства и Срба.
Препоруке:
3
0
52 среда, 20 март 2013 17:26
брм
брм,
"Ти си рекао да Црна Гора нема бољег од Николаидиса,"
ја рекао такву глупост? кад и где? а да прочиташ шта сам "рекао", за промену?
"заборавио си Емира Немању Кустурицу."
и он је књижевник? и Ведрана Рудан?
"И даље ниси понудио ко је то бољи од Добрице, Николаја и Матије"
нико! а и МИле Будак је највећи хрватски писац ... ето победили сте, признајем
Препоруке:
4
4
53 среда, 20 март 2013 17:41
Onogost
@brm A zaboravio si najveceg zivog pisca C.Gore Petra Milatovica Ostroskog?
Препоруке:
0
1
54 среда, 20 март 2013 18:01
брм
@brm A zaboravio si najveceg zivog pisca C.Gore Petra Milatovica Ostroskog?
е мој брале па ја ни Милу БУдака нисам читао .. де сам ја ваш ниво..
Препоруке:
2
3
55 среда, 20 март 2013 18:29
Ravizija
@brm Zavidim ti sto nisi citao
Препоруке:
5
0
56 среда, 20 март 2013 19:30
Tуљанин
@brm
To što sam postovao seljaku bezemljašu NEMA veze sa temom. Po sredi je rubna opaska upućena iskljičivo njemu. A hrvatska književnost, iskreno, mnogo me i ne zanima. Ako "porode" nekog Tina, rado ću ga čitati, ali ne vidim zašto bih se posebno bavio "tekućom produkcijom"...

@seljak bezemljaš

Sioran je napisao tri knjige na rumunskom. Tri izvanredne knjige:

1. Krik bезнађа, 1934. (izd. Oktoih, 2001., prev. Petru Krdu)
2. Suze i sveci, 1937. (izd. Svetovi, 1989., prev. Petru Krdu)
3. Kratak pregled raspadanja (knjiga koju smo i Vi i ja čitali je Danojlićev prevod Sioranovog prevoda/prepevа "Kratkog prgleda" sa rumunskog na francuski)

Pozdrav

PS. Nemojte da me pograšno shvatite. Ja razume se, mislim, da je najbolje pisati-pevati na maternjem jeziku. Zapravo, pevati je jedino moguće na maternjem. Svi pomenuti Iranci su pevali na persijskom, jer im je bilo posve nemoguće bilo šta drugo. Poezis je "rodna melodija", i biće da to razlog narečenoj stvari. -- Poz.
Препоруке:
9
1
57 среда, 20 март 2013 19:42
thinking maize@ онако, о којечему и ЈОПЕТ
Паметан мали! Биће од њега једног дана нешто! Ал је МНООООГОООО МРЗОООВООООЉАААН! Све му СМЕЕЕТААА! Баш ко Лаза МАТЕРИНА МАЗА! Ајд да погледам Змаја, ваљда има тамо нешто и за таке! У сваком случају, ЗАБАВНО је са њим! За разлику од Ковача и иних БИВШИХ Срба!? Овај НАШ је ВАЉДА Србин!? Бар ми се тако чини!? У сваком случају НИЈЕ ИЗГУБИО осећај за ХУМОР!? Ваљда!?
Препоруке:
5
1
58 среда, 20 март 2013 20:11
Stevica
Hvala na ovom tekstu Kecmanoviću, uživao sam čitajući. Izgleda da je potrebna velika hrabrost da se kaže toj umišljenoj ekipi ko su i šta su, jer si jedan od retkih ko ih odlučno kritikuje. Puna podrška.
Препоруке:
10
0
59 среда, 20 март 2013 21:43
Tuljanin@Vukadin
Ko je bolji od Dobrice i Matije? Pa recimo, Venclović, Koder, Kostić, Dis, Rastko, Vinaver, Nastasijević, Crnjanski, Janković, Andrić, Selimović, Pekić, Kiš, Popa, Pavlović, Miljković i Danilov. -- Je'l ovo dovoljno?
Препоруке:
9
5
60 среда, 20 март 2013 23:21
Турас
Коментатори забраздише дубоко у србску,тако дубоко да ископаше рватску књижевност.Да не буде забуне.Поменуо се србски национализам.Као нешто негативно(вероватно јер се тиче Срба)Али хрватског национализма,господо- нема .Рвати данас не постоје.Имају наслеђену брозовско-ватиканску државу,коју су подржали Томини западни пријатељи.Постоји УСТАШОИЗАМ који данас буја и нажалост бива занемарен као младеж на гузи који се р(а)егузира у малигни тумор.Рецимо као М.К.
Препоруке:
7
2
61 среда, 20 март 2013 23:55
сељак беземљаш
& Туљанин
Захваљујем на информацији.
Имам и СУЗЕ И СВИЦИ.

Није ми јасно зашто не пише нигде да је Сиоран писао на Румунском језику. Све води на Француски.Листам КРАТКУ ИСТОРИЈУ РАСПАДАЊА. Стоји француски наслов Галимара.
За Васку Попа или не пише ништа или да је био "етнички Румун".
Поздрављам вас.
Препоруке:
6
0
62 четвртак, 21 март 2013 00:38
thinking maize@ онако, о којечему, POST SCRIPTUM
Највеће дело хрватске књижевности ИКАДА "Сељачку буну" написао је Чех, Аугуст Шеноа! Њихово књижевно и културно "буђење", тзв. "илирски покрет" водили су Људевит Гај, Јосип Јурај Штросмајер и Фрањо Рачки, прва два Немци, а два потоња фратри. "Гледе" дубровачке& далматинске књижевности, кад Џиво Гундулић писаше "Османа" нешто МНОГО ЧЕСТО ПОМИЊАШЕ Краљевића Марка и Немањиће, као и Петар Хекторовић у "Рибањима и рибарским приговарањима", при чему је ЈЕДИНИ "проблем" што су Марко& Немањићи били СРПСКИ КРАЉЕВИ!? У "De regno degli Slavi" из 1601 Мавро Орбин као примере "Словинске славе" ПРЕЧЕСТО ИСТИЧЕ СРПСКУ СРЕДЊОВЕКОВНУ СЛАВУ! Ergo, ПРОЈЕКАТ СТВАРАЊА "hervacke nacije" на основу RELIQUIE RELOQUIORUM СРЕДЊОВЕКОВНОГ ХРВАТСКОГ НАРОДА (чакавци& кајкавци) иии... СРБА-КАТОЛИКА, ЗАПОЧЕТ оснивањем ватиканског "Завода светог Јеронима", ради "promidžbe apostolske vjere u ilirskim krajevima", добија свој ЛОГИЧАН КРАЈ у лику ове двојице ЋЕЛАВАЦА који испијају минералну воду "JANA"! Према томе дабоме!
Препоруке:
3
1
63 четвртак, 21 март 2013 01:04
Bob
Džaba nekima pismenost kad ne znaju ni kako se zove novi papa.
Препоруке:
5
1
64 четвртак, 21 март 2013 05:33
Tuljanin@seljak bezemljaš
Šta je maternji jezik kazuje i slučaj Siorana. Starog Siorana. Potkraj života Sioran je oboleo od Alchajmerove bolesti. I zaboravio je francuski jezik. I govorio isključivo na rumunskom.

Svako dobro
Препоруке:
7
2
65 четвртак, 21 март 2013 11:01
брм
Tуљанин
@brm
" A hrvatska književnost, iskreno, mnogo me i ne zanima. Ako "porode" nekog Tina.."
једини правилан став, губљење времена на Будака препуштам доконим пензионерима са овој сајта ... iskreno, mnogo me ne zanima ни српска . Ako "porode" nekog од оних које си набројао у одговору Вукадину..."
Bob
"Džaba nekima pismenost kad ne znaju ni kako se zove novi papa."
на ког папу мислиш Фрању или Блажу?
Препоруке:
4
4
66 четвртак, 21 март 2013 15:15
Tuljanin@Brm
U pravu ste. Bavljenje nekim Dobricom ili Černiševskim ili nekim drugim "političkim piscem", u osnovi čegrtaljkom otrcanih ideja, potpuno je uzaludno. Ali potpuno. Ako je umetnost osrednja, ona ne treba da postoji. Ili na nju barem ne treba gubiti vreme, snagu, živce, kvariti svoj ukus. Jer postoji kazivanje koje je dijamantsko ili zlatno ili nebeskoplavo. Koga vreme ne kruni. Postoji Crnjanski. Zašto bi se onda čovek bavio Ćosićem ili Gatalicom.
Препоруке:
6
5
67 четвртак, 21 март 2013 16:16
Tuljanin@brm
Da bih na delu pokazao šta ovo znači, kao primer navodim Nastasijevićevu pesmu "Grobnoj". Dakle:

GROBNOJ

Oh, to je,
otežava noga.
Grobom pjan.

I noć je ovo
trnom pretrnem gloga,
i dan.

I stopa gde prione mi,
jara je ozdo
zapahne vrelo pluće.

O grobno li mi smrkava
kostima tvojim svanuće.
-
Oh, to je
i subote ove bat
nedotrulu te razgara.

I kosti,
te do kostiju me opeku,
gomila su žara
-
Oh, to je,
pokoja ne,
van iz rođaja negde i mrenja,
Živ premrem tobom
mrtva pregoriš mnome
do spasenja.

Oh, to je to.


Posle ovoga čitati "Dobricu Ćosića"? Mislim, zaista...
Препоруке:
6
8
68 четвртак, 21 март 2013 17:14
Bob
@Tuljanin: Tvoji komentari toliko odskaču, da posle njih čitanje većine susednih tema nema smisla.

Vredi li se truditi ako 5% ne može da prati? Čovek pomisli da samo gubi vreme.
Препоруке:
4
5
69 четвртак, 21 март 2013 18:12
Tuljanin@bob
hvala Vam, Bobe.
svako dobro.
Препоруке:
2
8
70 четвртак, 21 март 2013 18:17
thinking maize@ Bob "гледе" "Туљанина"
Хоћете рећи да г-дин "Туљанин" "БАЦА БИСЕРЕ ПРЕД СВИЊЕ"!? Знате, под 1, у овој држави, а Бога ми и на овом сајту (важније је!) ВЛАДА ДЕМОКРАТИЈА, наравно под "брижним оком" (супер)модератора!? То нам је, што нам је! Под 2, АКО г-дин "Туљанин" ЖЕЛИ да "баца бисере пред свиње", што га спречавати!? ОСНОВНА ЉУДСКА СЛОБОДА јесте да ЧОВЕК ЧИНИ ОНО ШТО МУ СРЦЕ (и то СРЦЕ као ДУХОВНИ ОРГАН!) ЖЕЛИ! Под 3, ако г-дин "Туљанин" жели да баца "бисере пред свиње" са НАДОМ да ће се наћи НЕКИ ДЈЕЧАРАЦ да, попут Њутна, ИЗАБИРА "ШАРЕНИЈЕ КАМИЧКЕ", г-дин "Туљанин" је ИЗВРШИО ЊЕГОВ НАУМ! Размислите о овоме. Свако добро!
Препоруке:
5
0
71 петак, 22 март 2013 23:55
Турас
ТУЉАНнин.Шта(о)би то могло бити што мути уметничке воде.Имамо, каже и "осредњу"уметност која као таква не треба да постоји.ТУЉАНине, оно размишљам- значи постојим и развијам своју свест,томе ми доприноси и уметност.Значи узнапређујем кроз уметност друштвено уређење.Наравно не односи се на вас ви сте за ВИСОКУ уметност.Уметн ост не постоји ради уметности.Наука ради науке. Ако не користе човеку Туљане, онда све у залуд беше наша нада.Примећујем да се много грувате чинећи селекције тамо где нису потребне.
Препоруке:
4
2
72 субота, 23 март 2013 03:33
Tuljanin@Turas
Taras, Rastur, tur. Stražnjica. Mada, u pravu ste, umetnost zaista mora da služi čoveku , to jest jačanju, rastu, uzdizanju u visinu. Zbog toga ona "mora da dolazi iz visine i ne sme da bude osrednja". Ali izvesno: ona ne služi rasturu, turasu i stražnjici. Ne služi Turasu.
Препоруке:
4
5
73 субота, 23 март 2013 20:02
Bob
@thinking maize: Polako čoveče, niko ovde nije pominjao svinje. Demokratija, sloboda, itd, su vrlo rastegljivi pojmovi.
Koje posetioci i komentatori vrlo različito tumače.
---
Typac - mislim da je Tupak. To beše neki reper? Da, niska kultura.
Препоруке:
2
1
74 субота, 23 март 2013 21:56
thinking maize@ "Bob"& "Tuljanin" "гледе" "Тураса"
Није моје да будем адвокат г-дина "Тураса", али да ли Вам није пало на памет да етимологију његовог "nick name"-a изведете и из имена ТУРА (Bos primigenius), европског праговечета, кога наши преци ловљаше, али и слављаше (види пећину Ласко, али и Пикасову "Гернику"!) и који беше СИМВОЛ СНАГЕ Мајке Земље!? Од њега потиче и име Туропоља, поља крај хрватског града Сиска, можда и име француског града Тура, где столоваше један од отаца ране западне цркве (Гргур из Тура). А моћни ТУР остави и потомка, чувено подолско говече, које се још понегде по нашим ритовима може видети и чији је рођак наше колубарско говече. О њима повремено пише Богдан Ибрајтер у његовој рубрици у "Политици". Укратко, тај "nick name" "Турас" асоцира И НА ТУРА, на ЗОРУ ЧОВЕКОВУ и ВЕЗУ са Мајком Земљом, која и дан-данас ПЛАМТИ у свима нама! Сад, ако ћете да ВРЕЂАТЕ ЧОВЕКА, слободно Вам је, али СТВАРИ се могу ПОСМАТРАТИ и са РАЗЛИЧИТИХ СТРАНА! Ваш приступ ПРИЛИЧНО ЛИЧИ на "рагузирање" којег аутор Кецмановић КРИТИКУЈЕ!?
Препоруке:
2
1
75 субота, 23 март 2013 23:35
Tурас
"thinking maize"Хвала на "опхутство"од "браће"рвата.Мој деда, србски сељак,говорио ми је као детету:Са паметним је срамота не стати и разговарати.А када приметиш будалу да те хвата за рукав,кидаш рукав и бежиш." Другарски поздрав.
Препоруке:
2
1
76 субота, 23 март 2013 23:35
Tuljanin@Thinking Maize&Bob
@Maize

Do suza ste me nasmejali i ulepšali mi veče. Pozdrav, Maize.

@Bob

Pozdrav i Vama Bob.
Препоруке:
3
3
77 недеља, 24 март 2013 04:08
Bob
@Thinking Maize: Opet vidiš ono čega nema! Čemu ta nervoza? Nema potrebe!

Evo, sad sam proverio, stvarno je postojao reper Tupac Amaru Shakur. Tvoja je ideja bila da sam "Tupak" izvodio od "tup".

Tur mi je poznat (znam i za selo Turekovac blizu Južne Morave), međutim, kladim se da će većini ljudi prva asocijacija na tur biti - hm, pozadina.

Ali Turas - prosto ne znam kako je ta imenica nastala. Teško da je srpska, jer nisam nikad čuo srpski sufiks -as.

Na kraju, Typac je zgodno napisano jer se može čitati kao da je napisano i ćirilicom i latinicom.

Itd, itd. Možda nam nosilac nadimka može objasniti značenje? Ako nije pobegao po savetu dede.:)

Dakle, СТВАРИ се могу ПОСМАТРАТИ и са РАЗЛИЧИТИХ СТРАНА, pa to i radim.
Препоруке:
3
1
78 недеља, 24 март 2013 08:45
thinking maize@ Tuljanin
Поштујем Вас, али да ли сте приметили да ПОКУШАВАМ да своје назоре, како-тако потковане, али УВЕК ОЗБИЉНЕ увијем у обланду СМЕХА!? СУВИШЕ НАМ ЈЕ ГОРКО да бисмо једни другима СИПАЛИ ИЗ КОФА на ГЛАВЕ, зна се већ шта!? Даље, РАЗЛИКУЈТЕ ЗАДРИБАНСТВО& ЛИЦЕМЕРЈЕ од УПОРНОСТИ& ДИФЕРЕНЦИРАНЕ МИСЛИ!? Задрибанде и то ЛЕВЕ су просто опселе овај сајт, док Вам је г-дин "Турас" онако СЕЉАЧКИ УПОРАН! Е, на УПОРНОСТИ тог нашег сељака ЗАСНОВАНА је и СВА СРПСКА МЕТАФИЗИКА! Можда муцава, али таква је била и у Кини ПРЕ КОнфучија, зар не!? Према томе, ЦЕНИТЕ СВЕ што долази од Мајке Земље! И јопет, РАЗЛИКУЈТЕ ДВОМИСАО ЛИЦЕМЕРА (има и њих на овом сајту, препознаћете их по ОБЛИГАТНОМ КРИТИЗЕРСТВУ СВЕГА НЕЗАПАДНОГ!) од ДИФЕРЕНЦИРАНЕ, ма и неспретне мисли!? Мало сте се канда успавали, па ПРЕВИЂАТЕ те финесе, Ви, ТАКО БУДНИ!? Знате, кад се ГЛЕДА и ВИДИ, ваља неки пут погледати и у ТЛО ИСПРЕД НАШИХ НОГУ! Духовна Вертикала МОРА да буде УКОРЕЊЕНА у Мајку Земљу! Свако добро!
Препоруке:
2
3
79 недеља, 24 март 2013 10:58
thinking maize@ Bob
Рекосте: "Na kraju, Typac je zgodno napisano jer se može čitati kao da je napisano i ćirilicom i latinicom. Itd, itd. Možda nam nosilac nadimka može objasniti značenje? Ako nije pobegao po savetu dede.:) Dakle, СТВАРИ се могу ПОСМАТРАТИ и са РАЗЛИЧИТИХ СТРАНА, pa to i radim." Ммм, ДА! "Турас" се МОЖЕ ЧИТАТИ НА ЋИРИЛИЦИ И НА LATINICI, али се НЕ ЧИТАЈУ ИСТО, а ЗНАЧЕЊЕ им је ЈОШ МАЊЕ БЛИСКО!? "ТУРАС" ћирилицом, нека сам г-дин "Турас" то објасни, али "ТУРАС" LATINICOM!? Рецимо да НЕ МОРА да буде САМО РЕПЕР "Тупак Шакур", већ може да буде и ХЕРОЈ НАРОДА Инка "Тупак Амару"!? Како ЗВУЧИ!? Даље, урадите МАЛУ ИЗМЕНУ у "nick name"-u г-дина "Турас", нпр. да оно "Р" ПРЕБАЦИМО у LATINIČNO "R"!? "Tуrac", тј. ЧОВЕК из "TYR"-a, града који И ДАНАС, као И ПРЕ 3000 ГОДИНА ПОСТОЈИ НА ИСТОМ МЕСТУ, у некадашњој Феникији, а садањем Либану!? Да нису ПРЕЦИ г-дина "Tуrac"-а можда ПРЕНЕЛИ ВИНЧАНСКО ПИСМО са Балкана у Феникију!? Ето видите, ГДЕ СВЕ МОЖЕ ДА ОДВЕДЕ кад се "СТВАРИ ПОСМАТРАЈУ са РАЗЛИЧИТИХ СТРАНА"!?
Препоруке:
2
3
80 недеља, 24 март 2013 11:01
thinking maize@ Bob, крај!
Узгред, нисам реаговао на Вашу и г-дина "Туљанина" полемику са "Турас"-ом, због "заштите имена и дела" истог, већ зато што МОЖЕТЕ Ви ТО БОЉЕ!
Препоруке:
2
3
81 недеља, 24 март 2013 13:32
Tuljanin@Thinking Maize
Primetio sam odavno šta Vi radite poštovani Maize. Upravo taj "opažaj" i razlog je tome da ste mi dragi. Ali morate i Vi da shvatite moju poziciju: ja sam na ovom sajtu retko, dakle, dobro ili manje dobro primljen gost, i svakako mi nisu poznate sve "osobnosti" koje ovde stoluju. Šta primećujem? Svaki put kada ovde navratim, kao u "srpsku kuću" i "otvoren dom", nalazim sve više i više levih, komunističkih, brozoidnih, progresivnih, emancipovanih, plebejskih, jugoslovenskih krštavih glasova. A ti glasovi nisu samo glasovi komentatora. I dešava se da sa tim glasovima, pa dolazili od komentatora ili tekstopisaca, razmenim koju. A ta razmena je oštra. Biće da je tome razlog moj karakter, "karakter koji je sudbina". Svačija. Moja, Vaša, Bobova, Turasova. Ono urezano. Signatura, nepromenljiva tačka u svakom od nas, pa bila ona od dijamanta, zlata ili sluzi. Ili prašine. Ili ne znam ni ja od čega. Elem,karakter moj, ne tako blag i blagorodan kao Vaš, razlogom je oštrini. A gospodin Turas?
Препоруке:
5
2
82 недеља, 24 март 2013 13:51
Tuljanin@Thinking Maize
Kakav je gospodin Turas ne znam, ali znam kakvo je ono što mi je napisao. A napisao mi je nešto iz čega prizilazi da "umetnost treba da služi društvu". dakle, umetnost socijalnog naloga, služenja nečem otrcanom i izrjadnom, pa bilo ono "socijalističko", "demokratsko" ili "nacionalno". Vidite, pored takvih "mudrosti", mudrosti koje nas kako gospodin brm sa pravom primećije staju kvaliteta, koje nameću jedan lažni i plebejski kriterijum u kulturi i politici i svemu, ja nikako ne mogu da ostanem "miran". Jer taj kriterijum je problem. On nas je koštao i košta u politici i kulturi i svemu. On je prepreka -- prepreka regnumu kvaliteta, usvajanju jedne čistije i dalekosežnije perspektive, dominaciji onoga što nazivam sub specie aeternitatis građenjem, svakoj zlatnoj, bogatoj i preobilnoj "žetvi". Vidite Maize, to je razlogom moje grube reakcije, ali opet: u toj "reakciji" sadržano je i drugo: kazano je ČEMU verodostojna umetnost uistinu služi.
Držim da je to posve dovljno, i svakako
Препоруке:
5
2
83 недеља, 24 март 2013 13:52
Tuljanin@Thinking Maize
značajnije od "grubog tona" moga dopisa...

Svako dobro
Препоруке:
5
2
84 недеља, 24 март 2013 14:35
thinking maize@ Tuljanin
Г-дине "Tuljanin", и Светислав Басара се ЗАЛАЖЕ за ЕЛИТИЗАМ у српској култури, али његови НАПАДИ на "ромог Вука" НИСУ МАЊЕ ДИВЉАЧНИ него напади на нпр. Коштуницу& Ћосића. Можете бити ПРОТИВ Ћосића, као представника ВУЛГАРИЗАЦИЈЕ НАЦИОНАЛНЕ српске културе; можете бити против Коштунице, као њањавог заступника неког шатро српског национализма; можете бити ЧАК и против "ромог Вука", али њима супростављати "елитизам" Басаре или у КОНКРЕТНОМ СЛУЧАЈУ "брм"-а је ГРЕХ спрам Срба, ионако СЛУЂЕНИХ! ПАЖЉИВО ЧИТАЈТЕ КАКО ПИШЕ и КОМЕНТАРИШЕ "брм"!? Немам ништа против да и он има право на свој глас, али НЕ НАУШТРБ ДРУГИХ! Слажем се да је сељачка УПОРНОСТ (типа: "Е НЕЋУ НИ КАКО ЈА ХОЋУ!") ЗАВЕЛА г-дина "Тураса" на ПОГРЕШАН ТРАГ, али "то је нама наша борба дала"! ПРОСВЕЋИВАЊЕ НАРОДА у ПРАВОМ СМИСЛУ је МОГУЋЕ само ПРИМЕРОМ и ЖИВОТОМ, а то је УПРАВО "роми Вук" радио! То Вам је ДУХОВНА ВЕРТИКАЛА, не баш СВЕТЛА као у Растка Немањића, али из Вукове ЈЕЗИЧКЕ РЕФОРМЕ проистиче БЕОГРАДСКИ СТИЛ! Размислите!
Препоруке:
2
2
85 недеља, 24 март 2013 17:07
Tuljanin@Thinking Maize
Gospodine Maize, ja ne znam šta zagovara gospodin brm ali nešto nisam primetio da je pominjao Basa. Pseudoelitizam Basa, ili autora romana "Neznanom junaku" čijeg imena ne mogu da se setim, je rđavo shvaćeni interpretirani elitizam Bore Pekića. "Ne nacionalno, nego najbolje". I da, ne "nacionalno", nego NAJBOLJE, ali problem nastaje kod razumevanja tog najboljeg. Ukratko, Bas i Neznani junak to najbolje vezuju za ime Radomira Konstantinovića, odnosno za jedan skroz-naskroz plebejski i prosvetiteljski, od svake nadmoći i sublimnosti "oslobođen" svetonazor. Rečju, za egalitarističke, prosvetiteljske, humanitarne, par excellence nihilističke "tradicije" savremenog Zapada. To je njihovo najbolje i njihova mera i zbog toga je njihov "elitizam" PSEUDOelitizam. Po sredi je lagarija. Sa druge strane svakako ste primetili, da to što ja zagovaram pripada u jedan sasvim drugačiji krug bivstvovanja i mišljenja. On nije "nacionalan", nego "imperijalan". On uključuje etnos, kao sudbinsku, u
Препоруке:
6
2
86 недеља, 24 март 2013 17:16
Tuljanin@Thinking Maize
sublimnoj duhovnosti utemeljenu zajednicu, ali u osnovi i zapravo znači: vladavinu principa kvaliteta: vladavinu SAKRALNOG SUBJEKTA, DA-kazujuće-tvoreće osobe, nadljudskog bitija. Kojim će se imenom ono zvati manje je važno. A to, da taj krug, ne može imati nikakve veze ni sa Konstaninovićem ni sa Dobricom, vidi se i iz daljine.
Iz zaista velike, velike daljine.
Препоруке:
6
2
87 недеља, 24 март 2013 17:32
Tuljanin@Thinking Maize
Napomena. -- Razume se, reč IMPERIJALAN ne treba čitati u savremenom i levičarskom, već u autentično-tradijskom ključu. -- Imperijalan: u smislu imperium Romanum, ili Evroazijske Imperije Raja, koja je i Zaratustrin Hiljadugodišnji Hazar...
Препоруке:
5
2
88 недеља, 24 март 2013 17:34
Tuljanin@Thinking Maize
Ispravka. -- Slovogutač! Dakle, AUTENTIČNO-TRADICIJSKOM KLJUČU. -- Poz.
Препоруке:
4
2
89 недеља, 24 март 2013 23:27
thinking maize@ Tuljanin
Значи, разумели смо се! Укратко, ово доба јесте доба кризе националних држава и кризе нација, али НЕЋЕ се све завршити псеудоелитистичким, а заправо ЛУНАРНИМ& МАГИЈСКИМ, ergo САТАНИСТИЧКИМ РАСТВАРАЊЕМ ПРИРОДНИХ КОЛЕКТИВИТЕТА (што нације и народи јесу, а посебно једна овако стара нација као српска!) у неки ОПСКУРНИ ORDO NOVUM SAECULORUM! Ово је доба НАДРАСТАЊА и УРАСТАЊА НАЦИЈА, повезаних по КУЛТУРОЛОШКОЈ СЛИЧНОСТИ у нове НАДНАЦИОНАЛНЕ КОЛЕКТИВИТЕТЕ, што ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ ЈЕСУ! Ergo, ОТВАРА се ШАНСА за НОВО ИМПЕРИЈАЛНО ДОБА! Српска нада везана је за евроазијску идеју, која баштини најбоље традиције с једне стране Византије, тј. Источног Римског Царства, а са друге стране ПРВЕ ЕВРОАЗИЈСКЕ ИМПЕРИЈЕ, Царства Великог Кана, Божанског Темуџина! Трубецкој је актуелнији више него икад! У том смислу Вас поздрављам и указујем на песму и пратећи клип "Русь Святая" велике руске певачице Жанне Бичевскае! Верујте, пријатно ћете се изненадити! Свако добро.
Препоруке:
3
2
90 понедељак, 25 март 2013 00:41
Tuljanin@Thinking Maize
Dobro smo se razumeli. Stvaranje Evroazije kao autentičnog i osobenog imperijalnog prostora jeste ZADATAK. Zadatak za Ruse i Beloruse, Ukrajince i Rumune, Srbe, Bugare, Grke i sve evroazijske narode. Prostor od Jadrana do Tihog Okeana je Velika Otadžbina. To je jedinstveni duhovni prostor koji treba da oblikujemo. Kao ono nadmoderno i nadnihilističko, kao autentičnu Imperiju tj. jedinstveni i neponovljivi nomos. Kao nadljudski dom, koji je i dom evroazijskih naroda. Kao otelovljeni nezaborav...

Hvala preporuci i sve najbolje.
Препоруке:
4
1
91 понедељак, 25 март 2013 01:32
Tuljanin@Thinking Maize
I, da! Umetniči izraz "imperijalnog" je "veliki stil". Bah i Mikelanđelo. Pallazo Pitti, san Andrea u Mantovi i Partenon. Horacije i Pindar. Omir i Eshil i Tukidid. -- Šta je "veliki stil? -- Venčanje robusne snage i krajnje istančanog rafinmana.
Apsolutni intenzitet. Apsolutna dovršenost forme i dijamantsko svetlucanje.
Raskriljeno i tajnovito sijavo nebo podneva.
Lakoća i vedrina.
Zlatni osmejak.
Klasika.
Препоруке:
3
1
92 понедељак, 25 март 2013 01:57
Tuljanin@Thinking Maize
"Veliki stil". -- Primer: Ničeova pesma "Sonne Sinkt" . . .

SUNCE ZALAZI

1

Nećeš još dugo biti žedno,
plamno srce!
Obećanje je u zraku,
šapuću mi ga nepoznata usta:
- velika svežina dolazi . . .

U podne je moje sunce peklo nada mnom:
pozdravljam vas što dolazite,
vi - iznenadni vetrovi,
vi - sveži duhovi popodneva!

Nailazi zrak tuđ i čist.

Ne merka li me,
zavodnički,
preteći pogled noći?
Ostani jako, srce moje neustrašivo!
I ne pitaj: zašto?


2

Danu mog života!
Sunce zalazi.
Glatki je val
već tu i pozlaćen.
Topliji je dah litice:
na njoj, sigurno,
u podne, spava sreća
njen podnevni san?
U zelenim iskrama
tavni bezdan varniči, sreća seva.

Danu mog života!
Veče nastupa!
Zari se već tvoje oko
bezmalo ugaslo,
rone se suze već, kap po kap,
uz tvoje rose,
klizi već tiho preko belih mora
purpurna tvoja ljubav,
poslednje tvoje i kolebljivo blaženstvo . . .
Препоруке:
3
3
93 понедељак, 25 март 2013 02:03
Tuljanin@Thinking Maize
3

Vedrino, zlatna, dođi!
I ti, najtajniji,
najslađi užitku s praga smrti!
Prelazim li suviše brzo svoj put?
Sada me tek, gde se noga zamorila,
sustiže tvoj pogled,
sustiže tvoja sreća.

Svuda samo talasi i njihova igra.
Što je teško bilo,
potonulo je u plaveti zaborava.
Bez posla je sada moj čamac.
Bura i plovidba - odučio se toga!
Želje i nade - utopile se;
ne mreška se duša, ne mreška se more.

Sedma samotnosti!
Nikada osetio nisam
bliže slasnu sigurnost,
nikada toplije pogled sunčev.
Ne blista li led na mom vrhu još?
Srebrnasta, laka,
jedna riba sada,
otiskuje kroz vazduh moju lađu.
Препоруке:
4
3
94 понедељак, 25 март 2013 02:15
Bob
To je sve u redu. Međutim!

Šta mislite na mogućnost na jednostavno neće biti vremena?

Pesak ističe...
Препоруке:
4
3
95 понедељак, 25 март 2013 14:55
Tuljanin@bob
Mislim da promptno treba tražiti zaštitu RF. Integrisati se rusko-evroazijske vojne, političke i ekonomske strukture ili čak u samu Rusku Federaciju. To nije nemoguće. Srbija bi u tom slučaju postala "južni Kalinjingrad". Ali, da bi ovo postalo punovredna politička mogućnost, potrebno nam je nešto čega u ovom trenutku nema, a šta bismo morali pod hitno da zasnujemo. Potrebna nam jasno profilisana i geopolitički u potpunosti osvešćena evroazijsko-integrativna organizacija. To je ono oko čega treba da nastojimo. Povezivanje istinski patriotskih snaga (DSS, Dveri, srpske nevladine organizacije, eventualno SRS, patriotski orijentisana nekomunistička inteligencija, itd.) moralo bi da se dogodi upravo u ovom smislu. U protivnom, nikakvo okupljanje neće dati rezultate.
Sve je tome: vladajući vesternistički duh treba prevladati NOVIM DUHOM, a da bi se to dogodilo potreban nam je subjekat promene. Evroazijski subjekat.
Srpsko-evoazijska (meta)politička snaga.

Pozdrav.
Препоруке:
6
2
96 понедељак, 25 март 2013 15:34
Tuljanin@Bob
Dodatak. - Ako nam, kako velite, istekne vreme, još uvek nam preostaje: održati unutašnju vernost sebi. Održati vernost Kosovu, vernost Srbiji, vernost autentičnoj tradiciji. Održati vernost "onom herojskom" - etosu, stavu, duhu...
Mada na "izgubljenoj poziciji" mi moramo da JESMO. To "jesmo" znači - nadmoćni strahu, neokrnjivi strahotnošću destrukcije, nepokolebljivi, i budni, i strpljivi.
To je baza: upravo, odatle, i jedino odatle, može da nam dođe preobražaj.
Iz takvog duha.
Препоруке:
7
2
97 уторак, 26 март 2013 17:41
Bob
Da, drugi komentar je važniji. Poznat ti je izraz "delotvorni pesimizam". Ja mislim da neće biti vremena za izgradnje novih civilizacija i imperija (stare se i ne mogu oživeti), ali to je samo moje mišljenje... U kom slučaju otpadaju sve mogućnosti grupne akcije i ostaje samo pojedinačni napor.
Препоруке:
2
1
98 уторак, 26 март 2013 23:12
Tuljanin@Bob
Vaš "delotvorni pesimizam", Jinger naziva "herojskim realizmom akcije", a Niče "pesimizmom snage". Moglo bi se govoriti i o "beznadnom nastojanju ka preobražaju" ili "pokušaju očuvanja unutrašnjih pozicija Tradicije". Mada sve je to ista stvar. Rekao bih da se radi o duhovnom naporu da se odbrani "predeo života" iz kog jedino može da nam dođe spasilačka akcija. Da dođe ne sada, već onda, kada se sile nihilizma "umore i istroše".
Moraćemo da budemo strpljivi; da "sijamo u noći"; da delamo-uprkos...
Препоруке:
3
1
99 уторак, 26 март 2013 23:46
Tuljanin@Bob
Mada da ponovim: treba da pokušamo sve, ali sve što je u našoj moći ne bi li se Srbija povezala sa Rusijom. To je naša jedina spasilačka mogućnost U SFERI POLITIKE.
Druge nemamo.

Svako dobro
Препоруке:
3
0
100 петак, 29 март 2013 12:27
BILJANA
stvarno mi je zao i kovaca i davida! nekada sam neke od njihovih dela sa interesovanjem i zadovoljstvom citala. ne kao 'krimice', ali ipak sam mnogo o nasem srpskom korpusu od njih naucila.zar su tako nesigurni u sebe i svoje delo? da li je neko trazio od 'zemunca' i 'krajisnika' da se izjasnjavaju o nacionalnoj pripadnosti? zar im je to stub za koji su se prikacili i misle da ce biti sigurniji i lagodnije preziveti u senci provincije, pa makar se ona zvala amerika!
Препоруке:
1
0
101 петак, 29 март 2013 16:46
glisho
Covek za svoga zivota ima mogucnost da istrazi svoje individualno i kolektivno nesvesnoSigurno je da niko od Hrvata nece ni pokusati da ih istrazuje zato sto je jedini put za toput istineA oni su najdalje od istineA najblize sreci slabicaNe znaju kuda idu ni odakle dolazeod kukavickih istorijskih kompromisaKovac je samo jos jedan u nizu regrutovani janicarkao S..vko Perovic, Vuk dr..kovic idrkoji ce kada ga istrose baciti kao i svaki istroseni...Bolje ziveti u ledu nego u njihovim vrlinamaNajbolje to znamo mi koji smo ziveli sa njimaNadam se da ce patriotski blok da se osvesti i ujedinida shvati da su presli svaku granicui da je vec pocela bitka za Srbijutreba sacuvati crkvu kojoj inace nisam sklon,i u njoj je duboko peta kolonatreba je prvo tamo istrebitii krenuti sa prociscavanjem Srbijei prosvecivanjemNadam se da je Srpski narod narod svetitelja,ratnika i pesnikakoji ce sacuvati buducnost Srba misticnom vatrom svoje verei svoje pameti
Препоруке:
2
0
102 недеља, 31 март 2013 14:20
Бојан Р.
Мирко Ковач се изјаснио. Исписао се из једне припадности и уписао у другу. Благо онима који тако могу. Ваљда је срећан и хваљен и слављен бар онолико колико је очекивао? Нека му.А и нама не смета. Свако има права на свој избор, поготово ако нас тај нови избор не дотиче. Мене не дотиче.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер