Bas volim da zapad slomi zube na Siriji jer je to zasluzio i on je kriv za ono sto se tamo dogadja a ne [predsednik Asad. Svidja mi se tekst i bas sam se pitao sta se tamo dogadja i pretpostavio sam da se borbe jos uvek odvijaju i da Zapad nece tako lako ispustiti ovaj zalogaj koji je stavila u usta. Iako ima mnogo zrtava vojska se bori i ako samo unisti opozicione zapadnjacke snage ona ce pobediti i rat ce biti zavrsen. Nadam se da ce uz pomoc Rusije to i postici i da jazad odahne i predsednik i narod Sirije.
Preporuke:
103
1
2
sreda, 09 januar 2013 19:37
tamo-vamo
Amerika i njoj slicni nece pustiti Siriju da uspostavi pravi demokratski polozaj u svetu, ali oni moraju biti uporni samo tako ce im pomrsiti rtacune. Dobar tekst koji sam i ocekivao od autora i NSPM.
Preporuke:
83
1
3
sreda, 09 januar 2013 19:39
milica
Ljudi, stvarno svakom od njih svaka cast kakose bore za svoju zemlju uprkos Americi i njenim dousnicima prvenstveno Turskoj koja me je iznenadila sa svojim agresivnim stavom prema Siriji ali narod zna sta zeli i to ce izvojevati.
Preporuke:
93
1
4
sreda, 09 januar 2013 20:56
Zoran Đorđević
Da li će Sirija nakon toga postati „demokratska“ zemlja zavisi od ugla našeg gledišta...
Iz vizure Amerikanaca "demokratski" je samo ono što je istovremeno i proamerički.
Preporuke:
86
1
5
sreda, 09 januar 2013 20:59
Srpska seljak
Činjenica je da se mašinerija SAD i satelita zaglavila u Siriji tim pre što su im ruke vezane da primene provereni recept bombardovanja uz izgovor zaštite vazdušnog prostora. Bez podrške iz vazduha pobunjenici su u bezizlaznoj situaciji tim pre što sirijska vojska postaje sve iskusnija u uličnim borbama. Ne treba zanemariti ni pomoć u obaveštajnim informacijama i konsaltingu Rusije i Irana.
Rusija je shvatila da je Sirija prva Staljingradska bitka 21. veka posle koje ništa neće biti isto.
Atmosfera kod SAD i satelita je turobna jer su im ruke vezane i mogu samo da škrguću zubima i da kevću.
Implikacije poraza u Siriji su vrlo ozbiljne jer su efekti suprotni od planiranih. Da su SAD i sateliti imali bolje procene (a bogme i bolje obaveštajne podatke) ne bi kretali u Sirijsku operaciju (barem ne sada). Ovako imaju situaciju da se i neki manji partneri SAD već raspituju kako da sebi obezbede kišobran Rusije i Kine a arapske zemlje i Irana.
Preporuke:
79
1
6
sreda, 09 januar 2013 21:00
Miloš
Još se vode ozbiljne borbe ali slom pobunjenika je izestan. To se neće desiti brzo možda će biti potrebni meseci ali bez zamašne strane intervencije (i ovo što se dešava je strana intervencija samo niskog intenziteta) do strateškog preokreta ne može da dođe. Ako Zapad hoće da promeni situaciju na Bliskom Istokku u svoju korist moraće da izazove regionalni rat (Iran-Sirija-Hezbolah-možda i neke grupacije u Iraku i Kurdi) dok bi na drugoj strani bili praktično svi ostali. Upitno je samo da li za tako zamašan rat ima sredstava.
Preporuke:
65
1
7
sreda, 09 januar 2013 21:01
Gulijaner 1999
Eee kome su Rusi ili saveznici, veci mu neprijatelji nisu trebali (naravoucenije) ... Nas su branili od NATO agresije '99 , Sadamu su dali podrsku u odbrani nacionalnog suvereniteta, nedavno su bezrezervno pruzili podrsku Gadafiju, koji suvereno vlada carstvom nebeskim zajednom sa pomenutim Sadamom...vesela Rusija, nesumnjivo velesila,koja nikako da shvati da se granice Rusije i Kremlj ne brane ispod Moskve , pod Staljingradom ... a na Balkanu, na Bliskom Istoku, ma i na Marsu ako treba, samo ne na svojoj zemlji!!! Opet ce doci u situaciju da sopstvenim mesom brane otadzbinu po najskupljoj ceni od ponudjenih na trzistu...Svaka cast Asadu na hrabroj borbi, ali ovaj tekst je spisak zelja autora, a ne realno stanje stvari ... i Asad na zalost pada uskoro!
Preporuke:
12
98
8
sreda, 09 januar 2013 21:08
Srpska seljak 2
To znači da slabi kohezija u grupaciji SAD i sateliti i da lokalne elite perifernih zemalja ove grupacije preispituju svoje strategije a vojska svoje doktrine.
Strateški košmar SAD koji je započeo bombardovanjem Srbije, zatim operacijama u Avganistanu i Iraku, pa nastavljen u Libiji dobija na intenzitetu.
Kada kažem strateški košmar mislim na činjenicu da započetu operaciju ne mogu da okončaju u nekom razumnom roku i da proglase čistu pobedu.
U Srbiji sigurno ne mogu da proglase pobedu jer je pobeda samo ako Srbije bude u NATO-u. Ta opcija je sve manje izvesna čak je sve izvesnije da Srbija pristupi vojnom savezu sa Rusijom jer se zbog neodmerenog i brutalnog pritiska zbog Kosova polako napušta i opcija vojne neutralnosti. Drugim rečima politika prema Srbiji nije donela korist već veoma ozbiljan strateški gubitak (zbog toga što posle pristupanja Srbije vojnom savezu sa Rusijom NATO dobija radare i drugu naprednu vojnu infrastrukturu bukvalno u pozadini a to je katastrofa za NATO).
Preporuke:
77
1
9
sreda, 09 januar 2013 21:14
Miloš
Prvo i prvo nijednom od spmenutih režima Rusi nisu bili savveznici. Sadamu pogotovo. Isti je od Amerikanaca dobio mig da napadne Kuvajt a same arapske zemlje i SSSR su poručivale da ne napada Iran - u tom ratu je uništio državne finansije i pretrpeo teške žrtve. Što se Gadafija tiče eventualni ruski veto ništa ne bi promenio jer Gadafi nije spremio državu za agresiju - a to znači pre svega dobar sistem protivvazdušne odbrane koji je glavna zaloga sirijske nezavisnosti. Da ne govorimo koliko je Jugoslavija bila ruski saveznik (otprilike koliko i sada Srbije) pa je uvek tražila priliku da šuruje sa Zapadom na najmanji mig odobravanja. Jednostavno nije dovoljno da neka zemlja ima probleme sa Zapadom da bi bila ruski saveznik nego je te odnose potrebno pažljivo izgraditi a potom i realizovati kroz izgradnju moćne armije. Ruska podrška je važna ali je snaga sirijske armije ono što štiti njenu samostalnost.
Preporuke:
93
1
10
sreda, 09 januar 2013 21:16
Srpska seljak 3
Avganistan i Irak ne treba komentarisati jer je jasno da se stvari polako vraćaju na stanje pre invazije. Avganistan SAD ne smeju da napuste ne zbog pubunjenika već što ne mogu da veruju svojim saveznicima u Avganistanu. Čim vojska SAD napusti Avganistan na scenu stupa nova generacija političara koja se seća da je za vreme prisustva Rusije bilo drugačije i da su stilovi rukovođenja zemljom pod rusima bili primereniji kulturološkom kontekstu Avganistana (da nije bilo kreirana Al Kaida za izbacivanje Rusije iz Avganistana sa milijardama dolara pomoći iz SAD još uvek bi Rusija bila snažno prisutna u Avganistanu a kako se stvari odvijaju posle odlaska SAD eto odmah Rusije u Avganistanu kao strateškog partnera).
Irak polako postaje pragmatičan i sve ređe je spreman da se u potpunosti povinuje željama SAD. Čak je na putu da sa susedima razreši istorijske nesporazume i zaključi strateško partnerstvo (sa izjavom da su za sve nesporazume krive SAD sa satelitima).
Preporuke:
63
1
11
sreda, 09 januar 2013 21:28
Srpska seljak 4
Libija je posebna priča imajući u vidu da je Gadafi napravio nekoliko grešaka (počevši od toga da je novac čuvao na Zapadu a kao što je poznato novac poveravaš samo prijatelju ili onome za koga veruješ da ti je prijatelj - a vidimo da prijateljstvo sa Zapadom ima smrtonosan ishod jer što više para imaš spremniji su da ti ga ukradu). Po svemu sudeći polako počinje drugi deo Libijske priče koji nije po volji Zapadu (odnosno SAD i satelitima).
Sirijska priča je u toku sa izvesnim ishodom da će Zapad pretrpeti ozbiljan poraz. Asad posle borbi u decembru gde je izašao kao pobednik i gde je naneo ozbiljne gubitke pobunjenicima (praktično ih je slomio) ne pada u euforiju (pravilo kod iskusnih boraca je što su bolji to su skromniji jer smrtno ranjena zver/protivnik može da bude opasna (da se bori očajnički jer nema drugu alternativu) ako je saterana u bezizlazan položaj - tada joj daješ mogućnost da se teško povređena izvuče ali sa snažnom porukom da sledeći put nema izvlačenja - Asadov nastup).
Preporuke:
56
1
12
sreda, 09 januar 2013 21:49
Gulijaner 1999 @ Milosh
E moj Miloshe, druze stari...nije poenta u emotivnom saveznistvu, nego u interesu...ako Rusi ne vide svoj interes da zaustave ekspanziju NATO u svom dvoristu, ako ne vide interes da imaju svoje stratesko prisutstvo u srednjoj Aziji i na Bliskom Istoku onda se Rusima crno pise ... Ako im nije interes da imaju svoje uporiste u srcu evrope u vidu Srbije onda je to jadna sila koja treba da predstavlja antitezu pomahnitalom zapadu ... Nazalost, Rusija nema nikakav strateski plan na duze staze razvoja svoje zemlje..nemaju agende,platforme, nachertanija ...od danas do sutra je njihova politika ... meshetarenje sitnih licnih interesa...zalosno! Treba napraviti distancu izmedju sebe i spontane reakcije i ne biti apriori za Ruse (ili bilo koga), kao da su svete krave,, treba biti racionalan.... ja sam opcinjen njihovom literaturom i kulturom u celini, ali to je jedna geopoliticka olupina u danasnjem svetu!
Preporuke:
10
75
13
sreda, 09 januar 2013 22:42
Tafa Mustafa
Bravo za mog predsednika g. Bashar Al Assad! Molim Boga da docekam da se osvari ova Vasa zadnja recenica! Pozdrav mojim prijateljima iz Srbije!!!
Preporuke:
76
0
14
sreda, 09 januar 2013 23:37
Srpska seljak 5
Vidim da postoje rezerve prema Rusima u vezi pomoći Rusije '99 ali one nisu opravdane.
Prvo, Milošević je vodio politiku koja je bila prilično nepromišljena sa stanovišta Rusije (setite se fijaska sa podrškom snagama koje su izgubile u Rusiji).
Drugo, Rusija je nudila viši nivo pomoći nekoliko godina pre rata ali je ona glatko odbijena jer smo imali dovoljno oružja (pogrešnog jer PVO nije bila dovoljno moćna da da neutrališe nalete NATO avijacije bez obzira na izuzetke) a bogme nije hteo da naljuti evroatlanske "prijatelje" jer je bio "faktor mira i stabilnosti na Balkanu" (što mu je prijalo ali je kasno shvati da se tepa volu koji se vodi na klanje da bi ga lakše preklali).
Treće, bez vojnoobaveštajne pomoći Rusije '99 JNA bi bila bukvalno razvaljena bez obzira na svo znanje i umenje naših oficira i vojnika a znamo da su vojni efektivi na Kosovu bili uglavnom sačuvani.
Četvrto, da nije Rusije ne bi bilo ni rezolucije 1244 i pitanje KiM bi bilo rešeno i NATO bi već objavio pobedu.
Preporuke:
70
3
15
sreda, 09 januar 2013 23:52
saša r.
Odličan tekst, g-dine Jevtiću! Rat će verovatno potrajati još desetak nedelja, ali mislim da je Asad slomio kičmu pobunjenicima (iliti teroristima), koji su u vidnom rasulu. Zato zapad iz petnih žila pokušava da uvuče Tursku u potpuni konflikt. Ako im to pođe za rukom, evo velikog rata. Sirija ima odličnu armiju, oficirski kadar se za vreme ovog rata pročistio od izdajnika, a dobili su od Rusa i raketne sisteme sa posadama. U takvoj situaciji, mišljenja sam da je Sirija sposobna da se sama obračuna sa Turskom. Mislim da se Izrael neće mešati uopšte, vreme će pokazati da li grešim u proceni.
@Gulijaner 1999
Vaša postavka je logična, ali previđate jednu stvar. Rusiji nije potreban rat po svaku cenu, jer još nema punu ekonomsku snagu, a i narod je sličan srpskom, tako da im treba malo više motivacije. U protivnom, rizikovali bi da im zapad ponovo uvali revoluciju, kao i 1917. Ako baš bude trebalo da se uđe u rat, Putinov udarac će biti brz i strahovit, i neće stati dok ne uđe u Bosfor.
Preporuke:
58
1
16
četvrtak, 10 januar 2013 00:13
@Gulijaner 1999
"Nazalost, Rusija nema nikakav strateski plan na duze staze razvoja svoje zemlje..nemaju agende,platforme, nachertanija"
Algoritam osnivanja Evroazijske Unije:
• Prva etapa. Savez tri države (Rusija, Belorusija, Kazahstan) se pretvara u Evroazijsku Uniju 30. decembra 2012. godine.
• Druga etapa. Ulazak u Evroazijsku Uniju Ukrajine, Jermenije i Tadžikistana (do 30. decembra 2013. godine). Pojava trećeg centra Evroazijske Unije - Kijeva.
• Treća etapa. Pristupanje Srbije i Crne Gore Evroazijskoj Uniji (do decembra 2016. godine). Pojava četvrtog centra Evroazijske Unije - Beograda.
• Četvrta etapa. Pristupanje Evroazijskoj Uniji Kirgizije, Mongolije, Uzbekistana (do 30. decembra 2014. godine).
• Peta etapa. Pristupanje Turske, Škotske, Novog Zelanda, Vijetnama i mnogih drugih zemalja.
"Nazalost, Rusija nema nikakav strateski plan na duze staze razvoja svoje zemlje..nemaju agende,platforme, nachertanija"
Algoritam osnivanja Evroazijske Unije:
• Prva etapa. Savez tri države (Rusija, Belorusija, Kazahstan) se pretvara u Evroazijsku Uniju 30. decembra 2012. godine.
• Druga etapa. Ulazak u Evroazijsku Uniju Ukrajine, Jermenije i Tadžikistana (do 30. decembra 2013. godine). Pojava trećeg centra Evroazijske Unije - Kijeva.
• Treća etapa. Pristupanje Srbije i Crne Gore Evroazijskoj Uniji (do decembra 2016. godine). Pojava četvrtog centra Evroazijske Unije - Beograda.
• Četvrta etapa. Pristupanje Evroazijskoj Uniji Kirgizije, Mongolije, Uzbekistana (do 30. decembra 2014. godine).
• Peta etapa. Pristupanje Turske, Škotske, Novog Zelanda, Vijetnama i mnogih drugih zemalja.
Sirija "odlaže" termin za napad na Iran. Sada je samo pitanje, kako će Ameri i deo EU direktnim angažovanjem da završe rat u Siriji kako bi produžili na Istok. Naravno da i Rusija tada neće stajati skrštenih ruku. Ako se Rusija angažuje na teriotriju Sirije moguće je da Iran bude pošteđen a Zapad zaustavljen na duže vreme. Da li će Turska preuzeti na sebe da napadne Rusiju? Ili je neko smislio neki drugi način da Rusija bude napadnuta pre Irana. Sada se ozbiljno kuva u dalekoističnom loncu.
Preporuke:
30
1
19
četvrtak, 10 januar 2013 01:24
Anka Krajina
Čini se da je i Obama shvatio da Sirija nije Libija pa u tom svetlu treba gledati i kadrovske smene u njegovoj administraciji.
Vijetnamski veteran, Čak Hejgel, koji dolazi na čelo Pentagona, smena u CIA-i, smena Klintonove, najavaljeno ukidanje vojne pomoći sirijskim pobunjenicima.
Sumnjam da su SAD odustale od svoje nakane zavladati Bliskim istokom ali je izvesno da je Asadova vojna pobeda bar za neko vreme poremetila taj plan.
Preporuke:
31
0
20
četvrtak, 10 januar 2013 01:41
Zdravko
Odličan, okrepljujući tekst koji daje nadu! Po ko zna koji put sam ponosan na NSPM što probija medijsku blokadu baš na ovoj osjetljivoj temi. Jedan od evidentnih dokaza kako su sve ove balkanske zemljice pod okupacijom je baš i vijesti koje možemo čuti i iz državnih ali i privatnih medija ovih prostora. Jedan i jedini izvor informacija je opozicioni blok sa centrom u Londonu. A to su samo besramne propagandističke laži kojih smo se na ovim prostorima naslušali za tri života. To je istina koju oličava Anđelina DŽoli i kompanija iz Lenglija. Iskreno vjerujem i nadam se da će Sirija biti Staljingrad ovim NATO neofašistima. I jedna digresija na tekst. Zna Zapad da Asad nizašta nije kriv, ali u cijelom projektu on se mora okriviti za sve. Da li vam je ova konstatacija poznata? Čuj Asad diktator a srednjovjekovna rigidna zaostala kraljevska porodica u S. Arabiji oličenje demokratije. Pa to ni mali Perica ne bi progutao. I još jedna istina. Bez podrške iz vazduha pobuljenici nigdje ne bi imali šanse!
Preporuke:
28
2
21
četvrtak, 10 januar 2013 01:56
Zdravko drugi dio
Samo, ne bi baš bio siguran da Asad može biti spokojan, a mnogi komentatori sigurni da će NATO falanga polomiti zube. Evo čega se najviše plašim. Već u nekoliko navrata je spominjano hemijsko oružije koje posjeduje sirijska vojska. Čak je i Obama prijetio na ovu temu. To je artiljerisjka priprema terena.Zadnja karta bitangi iz Lenglija će biti baš isceniranje masovnog korišćenja bojnih otrova od strane sirijske armije i to baš po civilima, djeci, ženama i starcima. Neko će već sve to snimiti i poslati sliku u svijet. Onda će da nagrne ofenziva sila osovine u Ujedinjenim nacijama. I strahovit pritisak na Rusiju. NATO će krenuti na Asada otvoreno i bez saglasnosti UN-a. Ne bi im bilo prvi put. Sjetite se 1999.! I tu dolazimo na samo treptaj od otvorenog svjetskog sukoba. Uzroci su i sa jedne i sa druge strane jasni i nezaobilazni, povod bi mogao biti baš to sirijsko hemijsko oružije. Ako ovo NATO zvjerinje odustane od Sirije pada u vodu cijeli plan opkoljavanja Rusije, napadom na Iran. Sa srećom!
Preporuke:
19
1
22
četvrtak, 10 januar 2013 02:07
Kiza
Cestitke Milosu na komentaru. Odnosi se dugo i tesko grade a lako i brzo se razruse. Srbi stalno ocekuju pomoc na neku lepu zvaku an ne na osnovu ponasanja i dela. Gulijaner 1999 - totalni promasaj. Pa ko je rekao da ljudi ne rade za svoje interese? Da li Vi sve sto radite radite samo iz ljubavi? Potsecate me na Dacica po lupanju. Svaka budala moze da bude Hobsijanac, ali svi znamo da je to preveliko pojednostavljenje ljudske prirode. Uostalom prica u Siriji nije samo prica o Rusiji nego o citavom anti-Zapadnom bloku. Na kraju, Srbi ce morati da raskrste sa evro-atlantistima ili ih nece biti, barem ne kao Srba. Jednom se carstvu moramo privoleti.
Preporuke:
24
1
23
četvrtak, 10 januar 2013 09:30
Marko
@Gulijaner 1999 Počeću od Libije, jer za od ranije potrebno je mnogo prostora. Libija za Rusiju nema stratešku važnost. Gadafi je koncesije za eksploataciju nafte dao zapadu, pare je držao u njihovim bankama, finansirao je kampanje sopstvenih ubica, kupovao je njihovo naoružanje...Rusi su dali befel za kontrolu vazdušnog prostora Libije i tako navukli zapad da bombarduje Gadafija. To je odličan argument protiv takve podrške kada je u pitanju strateški važna Sirija, a bez vazdušne podrške banditi nemaju nikakve šanse. Dalje, Gulijaneru, Amerikanci su pre desetak dana povukli kompletnu flotu iz Sredozemlja, a odmah sutradan uplovila je ruska flotila od 4 flote i 2000 marinaca. U isto vreme Rusi su stavili pod kontrolu sirijsko hemijsko oružje i instalirali 15 baterija ''Iskandera''najsmrtonosnijeg oružja današnjice od kojeg zapad nema odbranu. Odmah nakon toga pod ruskom komandom banditi su razbijeni oko Damaska i Asad je održao pobednički govor. Iran je za duže vreme potpuno bezbedan.
Preporuke:
30
1
24
četvrtak, 10 januar 2013 11:38
Coca
Svima koji sa velikom nadom, simpatijama pa i ljubavlju govore o Rusiji, jedna dobronamerna poruka
od mene, verovatno je neskromno, ali je od srca:
Sada, uslovno rečeno posle novog Staljingrada, volimo Rusiju još i više, jer posle novog Kurska,
naša ljubav će biti bleda u odnosu na ljubav 'drugosrbijanaca'!
Preporuke:
21
2
25
četvrtak, 10 januar 2013 12:15
Miroslav
Evidentno je da bez ruske podrske Asad nebi uspeo da sacuva svoju zemlju.Ne treba zaboraviti ni diplomatsku podrsku Kine.Takodje kako stvari stoje u Siriji je prisutan i Iran.Zapad znaci se bori protiv veoma snazne koalicije Sirija-Rusija-Iran-Kina.U svim dosadasnjim suludim porobljivackim ratovima nije naisao na ovakav otpor.Poraz im je neminovan.Posto ne mogu bez vojnih avantura sigurno je da ce se okrenuti na neku drugu stranu.S obzirom na zdravstveno stanje Caveza ne bi bilo iznenadjenje da to bude u Venecueli.
Preporuke:
22
1
26
četvrtak, 10 januar 2013 12:24
Kovač
@milica
Nekad je i srpski narod znao šta hoće,a sad?
Birali smo vlast celu deceniju,hteli smo i jare i pare!Nekada se u sprpskom narodu znalo šta je vrednije i pretežnije. Nekada su naši preci branili otadžbinu i slobodu,život davali za Krst časni i slobodu zlatnu,ponoslili se čojstvom i junaštvom!
Danas takvi više nema u rodu našemu,danas su bitne evrpske vrednosti!! U životu ništa nije slučajno,sve smo mi ovo zaslužili!!
Preporuke:
25
2
27
četvrtak, 10 januar 2013 13:07
Gulijaner 1999 @ Marko
Jao Mare care, pa da li je moguce... Gde vi ljudi zivite i citate li ista osim NSPM (koji zaista uvazavam). Kazes nisu imali strateski interes u LIbiji. A sta cemo sa ugovorima vojne industrije vrednim milijarde dolara o isporuci rsukog nauruzanja Libiji (pre svega borbenih aviona raznih tipova),? A sta reci o propalim milijardama iz ugovora ruskih kompanija o izgradnji naftovoda i gasovoda u LIbiji i ulozenim sredstvima u naftnu industriju? A to da je Gadafi cuvao pare na zapadu, to je nikakav argument i Rusi cuvaju pare na zpadu, najveci deo i to nije tajna ;)
A to, da su Rusi isterali NATO mornaricu iz Sredozemlja,to je vise nego naivno. Rec je o vezbama ruske crnomosrske flote. Da li si ti svestan da je rsuka flota najtanji deo ruske armije, pogotovo crnomorska. Da je Jushchenko ostao u Ukraini ili Timoshenko Rusi bi bili proterani iz Sevastopolja jer im je ugovor sa Ukrainom 2010 isticao. Plate ruskih crnom.soldata i oficira su takve da masovno daju otkaze, a tehnika zastarela!
Preporuke:
7
19
28
četvrtak, 10 januar 2013 13:08
Horvat
Lipi moji.Vi uporno zelite poraz USA.Ali se to u Siriji inigde drugde u svitu nece desit.USA ce opstat i realizirat ce svoje nakane.Sto mislite zakaj su tolke novce ulozili tamo da bi izgubili.Oni igraju samo na sigurno.Nitko nije dovoljno snazan da im se suprostavi.Oni ce lagano i dugo davit Asada dok nepadne.A onda ce doc netko drugi koji ce slusat.Bas kao u kod vas.Lip pozdrav.
Preporuke:
11
26
29
četvrtak, 10 januar 2013 15:15
Miša
Sve je ovo samo zatišije pred buru. Što reče g.Horvat suviše su uložili da bi se tek tako lako povukli, a i Sirija je samo usputna stepenica.
Danas je NATO izjavio da je detektovao lansiranje skadova. Sirija ima u svom posedu severnokorejanske skadove Scud-C (oko 150kom), a i sama ih je licencno proizvodila uz kinesku pomoć. Ti skadovi mogu da imaju i hemijsko klastersko punjenje i jedan košta oko 3mil. dolara. Ako regularna vojska pobedjuje, zašto sada koriste skadove, a nisu ranije kada je bilo mnogo neizvesnije?
Verovatno ih i ne koriste, ali NATO detektuje, liči li to na Račak, Markale,...?
Mislite da su oni džabe postavljali Patriot sisteme?
Ovih dana očekujem da će detektovati da su Sirijci koristili i hem. oružije, a tada se uvodi zona zabranjenog leta i uleće nebeska konjica. Sledi Libija 2
Preporuke:
7
12
30
četvrtak, 10 januar 2013 15:32
Srpska seljak 6
Šesto, Rusija će verovatno poslednja priznati nezavisno Kosovo i ima smisla reći da su Rusi veći Srbi od Srba.
Neko će reći da je to zato što Rusija ima interese na Balkanu i da je projekcija interesa Rusije na Balkanu kroz podršku Srbiji. To je tačno ali NATO i EU imaju još veće interese na Balkanu a znamo da je projekcija njihovih interesa štap, štap i samo štap (ove priče o šargarepi su u suštini neozbiljne jer nam nude šargarepe po izgledu a u suštini su i to štapovi samo malo bolje kamuflirani).
Preporuke:
12
1
31
četvrtak, 10 januar 2013 15:33
Srpska seljak 7
Ono što treba zapaziti je da su SAD (i EU) vukle geostrateški pogrešne poteze na Balkanu (iz današnje perspektive) jer su imale jedinstvenu priliku da Srbiju distanciraju od Rusije krajem '90 ali su tu šansu propustili. Geostrateška pozicija Srbije ima znatno veću vrednost od geostrateške pozicije okolnih država tako da imamo da je geostrateška vrednost Srbije (prema nekim procenama) znatno veća od geostrateške vrednosti svih okolnih zemalja što govori o ograničenosti i kratkovidosti stratega NATO. Ta šansa se pruža jednom u 100 godina. Rusi su u prilici da se na Balkan vrate na velika vrata i to ne zato što nešto mnogo nude već zato što suparnici nude malo ili nimalo (odnosno hoće da uzmu npr. Kosovo - tipična anglosaksonska pohlepa). Imajući u vidu preispitivanja u zemljama bivšeg Varšavskog pakta koje budno motre šta se dešava na Balkanu već se na marginama (a uskoro u mejnstrimu) mnogih država konstatuje da je sa Rusijom profitabilnije sarađivati nego sa SAD.
Preporuke:
14
1
32
četvrtak, 10 januar 2013 15:51
Horvat
Glede postavljanja sustava Patriot u Turskoj znaci da mozemo ocekivat zracne udare USA-NATO po Siriji.Sustavi su tamo da bi sprjecili mogucu odmazdu Sirie.Rusija nece maknut prstom sem ostrom polemikomu UN.Rusija sem nuklearnog potencijala gdje moze parirat Zapadu u konvencijonalnom naoruzanju zaostaje.Ako bi se htjela suprostavit morala bi imat nosace zrakoplova i jaku mornaricu.USA-NATO pustaju da ovo traje da bi za navijek kod naroda u Siriji izbrisali iluziju da im se netko moze surostavit.Uostalom i vi u Srbiji ste morali proc kroza sve da bi sada molili da udjete u EU po cijenu gubitka Kosova.Pa zar vasi politicari koliko jucer ne govore da EU nema alternativu.Lipi moji.Trazit cete da vas prime i u NATO.
Preporuke:
8
22
33
četvrtak, 10 januar 2013 15:56
Ljuba
Komentari su bezveze. Ovde se radi o privremenoj borbi sunita i šiita. Islam se davi na najprimitivniji način. Da ne bude dileme, ja sam Srbin, pravoslavne konfesije. Al ne mogu da ne reagujem na ovakva budalaštine.
Preporuke:
3
15
34
četvrtak, 10 januar 2013 16:36
Dejan
Mislim da je Horvat pogodio suštinu.
Amerikanci neće da odustanu od obaranja Asada. Znaju oni isto kao i mi da bi to za njih bio veliki geopolitički poraz, da zemlja bez atomske bombe uspe da se odupre njihovim planovima.
Ako niste primetili među vestima, Turci su sklopili primirje sa kurdskim pobunjenicima, a evo danas već pričaju kako je sirijska vojska upotrebila Skadove.
Slomiće Asad pobunjenike, to je najverovatniji ishod, a onda će da se desi neki "Račak" i kreće turska vojska.
Celo to arapsko proleće je i smišljeno da se sekularni arapski režimi sruše kao domine od Tunisa preko Libije do Sirije, pre napada na Iran. Od takvog plana se ne odustaje.
U pogledu Rusije, NATO ima član 5 koji tretira napad na svaku članicu NATO-a kao napad na sve. Dok god Rusija otvoreno ne kaže i potpiše sa svojim saveznicima ugovore, gde će da stoji da je napad na te zemlje isto što i napad na samu Rusiju, dotle je njihova podrška samo prazna priča, i u tom pogledu je Gulijaner u pravu.
Preporuke:
10
10
35
četvrtak, 10 januar 2013 17:12
Aleksa
"gulijanre" piše:Da je Jushchenko ostao u Ukraini ili Timoshenko Rusi bi bili proterani iz Sevastopolja jer im je ugovor sa Ukrainom 2010 isticao.- pa zašto ne ostadoše?- da baba ima...
Preporuke:
18
2
36
četvrtak, 10 januar 2013 21:42
Gulijaner 1999 @ Aleksa
Druze, a da li znas kakvu tesnu pobedu je na parlamentarnim izborima pre 2 meseca odrzao Janukovich i sklopio koaliciju sa partnerom koji lako moze da promeni stranu i obori vladu kad zatreba (kad dovoljno plate gazde sa zapada) ... Politicka stabilnost u Ukraini je takva da svakog casa moze da dodje do promene vlasti i anuliranja Yanukovichevog dogovora o iznajmljivanju Sevastopolja (luke crnomorske folte) Rusiji do 2040 ... o tome se radi... Crna flota Rusije nije stacionirana u Rusiji nego u Ukraini, na Krimu gde polovinu stanovnistva cine muslimani (tatari) neprijateljski nastrojeni prema Rusima! Sudbina crnomorske flote zavisi od politicke atmosfere u Ukraini koja je nepredvidiva ..pa cak i Janukovich nije uvek predvidiv...Hocu da kazem da svi aduti Rusije na crnom moru su na staklenim nogama! A sama moc mornarice Rusije ne moze da se poredi sa Americkom i Britanskom!
Preporuke:
4
5
37
petak, 11 januar 2013 05:21
The Jack
@ Horvat
E moj Horvat, za srpske politicare si u pravu, ali za Siriju nisi. Cetiri su razloga zasto nato "milosrdno" ne demokratizaje Siriju:
1. Sirijska armija;
2. Rusko vojno prisustvo u Siriji:
3. Islamska Republika Iran i
4. nedavna vojna podrska od strane Hezbolaha.
Preporuke:
11
1
38
petak, 11 januar 2013 07:06
Gavrilo P
@ Horvat
"Oni igraju samo na sigurno."
Mislis kao sto su na sigurno igrali i u Gruziji 2008?
Preporuke:
11
0
39
petak, 11 januar 2013 08:44
Marko
@Gulijaner 1999 Dragi Guli, kako si nam ovo lepo objasnio: Rusi nisu oterali Amere iz Sredozemlja nego je to vežba Crnomorske flote. Inače, to je ona flota iz koje, kažeš, beže ruski soldati nezadovoljni malim platama. Takva, zastarela flota sa nezadovoljnim vojnicima baš bi bila zanimljiva za posmatranje i podrugivanje supermodernoj američkoj floti, te je sasvim logično da bi ona sa zadovoljstvom i bez ikakvog straha pratila te ruske manevarčiće. Ali nije. Ta nikakva ruska flota dovezla je 2000 ''nezadovoljnih'' marinaca i 15 baterija Iskandera za koje Patrioti kao i da ne postoje. Ta nikakva flota, kao i sirijska vojska poseduje protivbrodske rakete ''Škval'' (Ubice brodova)za koje za sada niko u svetu nema odbranu. Sve mi se čini, dragi Guli, da su ovo bili potrebni i dovoljni ralozi za ''beganje'', a ne dobra volja Amera. Na kraju informacije koje sam preneo nisu moje, jer pored NSPM čitam i druge izvore, Na primer izraelski Debka fajl. Njima, veruj mi, treba verovati jer njih veoma tiče.
Preporuke:
8
1
40
petak, 11 januar 2013 23:57
The Jack
@ Gavrilo P
@ Horvat
"Oni igraju samo na sigurno."
Mislis kao sto su na sigurno igrali i u Gruziji 2008?
Udarnu pesnicu ruskih snaga su cinile baterije raketnih bacaca tipa "Grad". NATO dobro zna da je godiste ovog sistema M60 i neke, a razorna moc ogromna. Ono sto isto znaju, jest da rusi imaju nove sisteme M2000 i neke, za koje je mocni Grad sitan dozivljaj. Trenutno Bog, Putin i Asad znaju sta su rusi istovarili u Siriji, ali sigurno sasvim dovoljno za odvracanje "demokrata".
Da sam kapetan broda plovio bih daleko od sirijske obale, a ako vec moram blize, onda sa velikom belom zastavom.
Preporuke:
3
1
41
ponedeljak, 14 januar 2013 01:55
@ Gulijaner 1999 goran
Izneli ste more raznoraznih podataka, između ostalih i podatak da na Krimu živi skoro 50% Tatara. Ipak trebalo bi da znate da na Krimu živi oko 250.000 Tatara, što čini oko 12% od ukupne populacije. Koliko vam je podatak o broju Tatara na Krimu tačan, toliko su manje više i svi ostali.
Preporuke:
2
0
42
ponedeljak, 14 januar 2013 06:53
RAT-ko
citava(krvava)igranka u/oko Sirije je ustvari:
Rat za sirovine i geopiliticku prevlast.Slazem se s gore jedan rece "rat za Siriju Rusiji je novi Staljingrad" i jeste tako...Gubitak Sirije a nakon toga neminovno i Irana za Rusiju bi bilo veoma opasno...jer bi bio otvoren put Imperijezla k ruskom mekom trbuhu.
Sto se tice RM CrnoMorske ...pa ljudi moji neki ovd eblebecu idiotarije hhahaha kao da nisu culi sta je "vojna tajna".Rusi u/oko Sirije poslace onu armadu koja im je potrebna da li RM iz CrnoMorkse flote da li plus jos neke znage iz ostalih 3 RM,poput npr.Severne (najrobusnije)flote RM Rusije.
A da Ruska RM mahom ona sila koja se okom nevidi(podmornice)gde su Rusi jedno koplje iznad Imperijezla i celog zapada.I upravo ta RM CrnoMorska jeste videli??? hahaha rastera 3 nosaca aviona i jos golem broj manjih brodova plus podmornice Imperijezla
Kako je to moguce?
Pa zato sto Rusi imaju zayebane igracke ...Skval,Iskander,S-400,S-500 i jos neke igracke.
Rusija je shvatila da je Sirija prva Staljingradska bitka 21. veka posle koje ništa neće biti isto.
Atmosfera kod SAD i satelita je turobna jer su im ruke vezane i mogu samo da škrguću zubima i da kevću.
Implikacije poraza u Siriji su vrlo ozbiljne jer su efekti suprotni od planiranih. Da su SAD i sateliti imali bolje procene (a bogme i bolje obaveštajne podatke) ne bi kretali u Sirijsku operaciju (barem ne sada). Ovako imaju situaciju da se i neki manji partneri SAD već raspituju kako da sebi obezbede kišobran Rusije i Kine a arapske zemlje i Irana.
Strateški košmar SAD koji je započeo bombardovanjem Srbije, zatim operacijama u Avganistanu i Iraku, pa nastavljen u Libiji dobija na intenzitetu.
Kada kažem strateški košmar mislim na činjenicu da započetu operaciju ne mogu da okončaju u nekom razumnom roku i da proglase čistu pobedu.
U Srbiji sigurno ne mogu da proglase pobedu jer je pobeda samo ako Srbije bude u NATO-u. Ta opcija je sve manje izvesna čak je sve izvesnije da Srbija pristupi vojnom savezu sa Rusijom jer se zbog neodmerenog i brutalnog pritiska zbog Kosova polako napušta i opcija vojne neutralnosti. Drugim rečima politika prema Srbiji nije donela korist već veoma ozbiljan strateški gubitak (zbog toga što posle pristupanja Srbije vojnom savezu sa Rusijom NATO dobija radare i drugu naprednu vojnu infrastrukturu bukvalno u pozadini a to je katastrofa za NATO).
Irak polako postaje pragmatičan i sve ređe je spreman da se u potpunosti povinuje željama SAD. Čak je na putu da sa susedima razreši istorijske nesporazume i zaključi strateško partnerstvo (sa izjavom da su za sve nesporazume krive SAD sa satelitima).
Sirijska priča je u toku sa izvesnim ishodom da će Zapad pretrpeti ozbiljan poraz. Asad posle borbi u decembru gde je izašao kao pobednik i gde je naneo ozbiljne gubitke pobunjenicima (praktično ih je slomio) ne pada u euforiju (pravilo kod iskusnih boraca je što su bolji to su skromniji jer smrtno ranjena zver/protivnik može da bude opasna (da se bori očajnički jer nema drugu alternativu) ako je saterana u bezizlazan položaj - tada joj daješ mogućnost da se teško povređena izvuče ali sa snažnom porukom da sledeći put nema izvlačenja - Asadov nastup).
Prvo, Milošević je vodio politiku koja je bila prilično nepromišljena sa stanovišta Rusije (setite se fijaska sa podrškom snagama koje su izgubile u Rusiji).
Drugo, Rusija je nudila viši nivo pomoći nekoliko godina pre rata ali je ona glatko odbijena jer smo imali dovoljno oružja (pogrešnog jer PVO nije bila dovoljno moćna da da neutrališe nalete NATO avijacije bez obzira na izuzetke) a bogme nije hteo da naljuti evroatlanske "prijatelje" jer je bio "faktor mira i stabilnosti na Balkanu" (što mu je prijalo ali je kasno shvati da se tepa volu koji se vodi na klanje da bi ga lakše preklali).
Treće, bez vojnoobaveštajne pomoći Rusije '99 JNA bi bila bukvalno razvaljena bez obzira na svo znanje i umenje naših oficira i vojnika a znamo da su vojni efektivi na Kosovu bili uglavnom sačuvani.
Četvrto, da nije Rusije ne bi bilo ni rezolucije 1244 i pitanje KiM bi bilo rešeno i NATO bi već objavio pobedu.
@Gulijaner 1999
Vaša postavka je logična, ali previđate jednu stvar. Rusiji nije potreban rat po svaku cenu, jer još nema punu ekonomsku snagu, a i narod je sličan srpskom, tako da im treba malo više motivacije. U protivnom, rizikovali bi da im zapad ponovo uvali revoluciju, kao i 1917. Ako baš bude trebalo da se uđe u rat, Putinov udarac će biti brz i strahovit, i neće stati dok ne uđe u Bosfor.
Algoritam osnivanja Evroazijske Unije:
• Prva etapa. Savez tri države (Rusija, Belorusija, Kazahstan) se pretvara u Evroazijsku Uniju 30. decembra 2012. godine.
• Druga etapa. Ulazak u Evroazijsku Uniju Ukrajine, Jermenije i Tadžikistana (do 30. decembra 2013. godine). Pojava trećeg centra Evroazijske Unije - Kijeva.
• Treća etapa. Pristupanje Srbije i Crne Gore Evroazijskoj Uniji (do decembra 2016. godine). Pojava četvrtog centra Evroazijske Unije - Beograda.
• Četvrta etapa. Pristupanje Evroazijskoj Uniji Kirgizije, Mongolije, Uzbekistana (do 30. decembra 2014. godine).
• Peta etapa. Pristupanje Turske, Škotske, Novog Zelanda, Vijetnama i mnogih drugih zemalja.
http://www.fakti.org/rossiya/amerika-pred-bankrotstvom-ciklon-3-protiv-evroazijske-unije
Algoritam osnivanja Evroazijske Unije:
• Prva etapa. Savez tri države (Rusija, Belorusija, Kazahstan) se pretvara u Evroazijsku Uniju 30. decembra 2012. godine.
• Druga etapa. Ulazak u Evroazijsku Uniju Ukrajine, Jermenije i Tadžikistana (do 30. decembra 2013. godine). Pojava trećeg centra Evroazijske Unije - Kijeva.
• Treća etapa. Pristupanje Srbije i Crne Gore Evroazijskoj Uniji (do decembra 2016. godine). Pojava četvrtog centra Evroazijske Unije - Beograda.
• Četvrta etapa. Pristupanje Evroazijskoj Uniji Kirgizije, Mongolije, Uzbekistana (do 30. decembra 2014. godine).
• Peta etapa. Pristupanje Turske, Škotske, Novog Zelanda, Vijetnama i mnogih drugih zemalja.
http://www.fakti.org/rossiya/amerika-pred-bankrotstvom-ciklon-3-protiv-evroazijske-unije
Vijetnamski veteran, Čak Hejgel, koji dolazi na čelo Pentagona, smena u CIA-i, smena Klintonove, najavaljeno ukidanje vojne pomoći sirijskim pobunjenicima.
Sumnjam da su SAD odustale od svoje nakane zavladati Bliskim istokom ali je izvesno da je Asadova vojna pobeda bar za neko vreme poremetila taj plan.
od mene, verovatno je neskromno, ali je od srca:
Sada, uslovno rečeno posle novog Staljingrada, volimo Rusiju još i više, jer posle novog Kurska,
naša ljubav će biti bleda u odnosu na ljubav 'drugosrbijanaca'!
Nekad je i srpski narod znao šta hoće,a sad?
Birali smo vlast celu deceniju,hteli smo i jare i pare!Nekada se u sprpskom narodu znalo šta je vrednije i pretežnije. Nekada su naši preci branili otadžbinu i slobodu,život davali za Krst časni i slobodu zlatnu,ponoslili se čojstvom i junaštvom!
Danas takvi više nema u rodu našemu,danas su bitne evrpske vrednosti!! U životu ništa nije slučajno,sve smo mi ovo zaslužili!!
A to, da su Rusi isterali NATO mornaricu iz Sredozemlja,to je vise nego naivno. Rec je o vezbama ruske crnomosrske flote. Da li si ti svestan da je rsuka flota najtanji deo ruske armije, pogotovo crnomorska. Da je Jushchenko ostao u Ukraini ili Timoshenko Rusi bi bili proterani iz Sevastopolja jer im je ugovor sa Ukrainom 2010 isticao. Plate ruskih crnom.soldata i oficira su takve da masovno daju otkaze, a tehnika zastarela!
Danas je NATO izjavio da je detektovao lansiranje skadova.
Sirija ima u svom posedu severnokorejanske skadove Scud-C (oko 150kom), a i sama ih je licencno proizvodila uz kinesku pomoć. Ti skadovi mogu da imaju i hemijsko klastersko punjenje i jedan košta oko 3mil. dolara. Ako regularna vojska pobedjuje, zašto sada koriste skadove, a nisu ranije kada je bilo mnogo neizvesnije?
Verovatno ih i ne koriste, ali NATO detektuje, liči li to na Račak, Markale,...?
Mislite da su oni džabe postavljali Patriot sisteme?
Ovih dana očekujem da će detektovati da su Sirijci koristili i hem. oružije, a tada se uvodi zona zabranjenog leta i uleće nebeska konjica. Sledi Libija 2
Neko će reći da je to zato što Rusija ima interese na Balkanu i da je projekcija interesa Rusije na Balkanu kroz podršku Srbiji. To je tačno ali NATO i EU imaju još veće interese na Balkanu a znamo da je projekcija njihovih interesa štap, štap i samo štap (ove priče o šargarepi su u suštini neozbiljne jer nam nude šargarepe po izgledu a u suštini su i to štapovi samo malo bolje kamuflirani).
Amerikanci neće da odustanu od obaranja Asada. Znaju oni isto kao i mi da bi to za njih bio veliki geopolitički poraz, da zemlja bez atomske bombe uspe da se odupre njihovim planovima.
Ako niste primetili među vestima, Turci su sklopili primirje sa kurdskim pobunjenicima, a evo danas već pričaju kako je sirijska vojska upotrebila Skadove.
Slomiće Asad pobunjenike, to je najverovatniji ishod, a onda će da se desi neki "Račak" i kreće turska vojska.
Celo to arapsko proleće je i smišljeno da se sekularni arapski režimi sruše kao domine od Tunisa preko Libije do Sirije, pre napada na Iran. Od takvog plana se ne odustaje.
U pogledu Rusije, NATO ima član 5 koji tretira napad na svaku članicu NATO-a kao napad na sve. Dok god Rusija otvoreno ne kaže i potpiše sa svojim saveznicima ugovore, gde će da stoji da je napad na te zemlje isto što i napad na samu Rusiju, dotle je njihova podrška samo prazna priča, i u tom pogledu je Gulijaner u pravu.
E moj Horvat, za srpske politicare si u pravu, ali za Siriju nisi. Cetiri su razloga zasto nato "milosrdno" ne demokratizaje Siriju:
1. Sirijska armija;
2. Rusko vojno prisustvo u Siriji:
3. Islamska Republika Iran i
4. nedavna vojna podrska od strane Hezbolaha.
"Oni igraju samo na sigurno."
Mislis kao sto su na sigurno igrali i u Gruziji 2008?
"Oni igraju samo na sigurno."
Mislis kao sto su na sigurno igrali i u Gruziji 2008?
Udarnu pesnicu ruskih snaga su cinile baterije raketnih bacaca tipa "Grad". NATO dobro zna da je godiste ovog sistema M60 i neke, a razorna moc ogromna. Ono sto isto znaju, jest da rusi imaju nove sisteme M2000 i neke, za koje je mocni Grad sitan dozivljaj. Trenutno Bog, Putin i Asad znaju sta su rusi istovarili u Siriji, ali sigurno sasvim dovoljno za odvracanje "demokrata".
Da sam kapetan broda plovio bih daleko od sirijske obale, a ako vec moram blize, onda sa velikom belom zastavom.
Rat za sirovine i geopiliticku prevlast.Slazem se s gore jedan rece "rat za Siriju Rusiji je novi Staljingrad" i jeste tako...Gubitak Sirije a nakon toga neminovno i Irana za Rusiju bi bilo veoma opasno...jer bi bio otvoren put Imperijezla k ruskom mekom trbuhu.
Sto se tice RM CrnoMorske ...pa ljudi moji neki ovd eblebecu idiotarije hhahaha kao da nisu culi sta je "vojna tajna".Rusi u/oko Sirije poslace onu armadu koja im je potrebna da li RM iz CrnoMorkse flote da li plus jos neke znage iz ostalih 3 RM,poput npr.Severne (najrobusnije)flote RM Rusije.
A da Ruska RM mahom ona sila koja se okom nevidi(podmornice)gde su Rusi jedno koplje iznad Imperijezla i celog zapada.I upravo ta RM CrnoMorska jeste videli??? hahaha rastera 3 nosaca aviona i jos golem broj manjih brodova plus podmornice Imperijezla
Kako je to moguce?
Pa zato sto Rusi imaju zayebane igracke ...Skval,Iskander,S-400,S-500 i jos neke igracke.