Bas volim da zapad slomi zube na Siriji jer je to zasluzio i on je kriv za ono sto se tamo dogadja a ne [predsednik Asad. Svidja mi se tekst i bas sam se pitao sta se tamo dogadja i pretpostavio sam da se borbe jos uvek odvijaju i da Zapad nece tako lako ispustiti ovaj zalogaj koji je stavila u usta. Iako ima mnogo zrtava vojska se bori i ako samo unisti opozicione zapadnjacke snage ona ce pobediti i rat ce biti zavrsen. Nadam se da ce uz pomoc Rusije to i postici i da jazad odahne i predsednik i narod Sirije.
Препоруке:
103
1
2
среда, 09 јануар 2013 19:37
tamo-vamo
Amerika i njoj slicni nece pustiti Siriju da uspostavi pravi demokratski polozaj u svetu, ali oni moraju biti uporni samo tako ce im pomrsiti rtacune. Dobar tekst koji sam i ocekivao od autora i NSPM.
Препоруке:
83
1
3
среда, 09 јануар 2013 19:39
milica
Ljudi, stvarno svakom od njih svaka cast kakose bore za svoju zemlju uprkos Americi i njenim dousnicima prvenstveno Turskoj koja me je iznenadila sa svojim agresivnim stavom prema Siriji ali narod zna sta zeli i to ce izvojevati.
Препоруке:
93
1
4
среда, 09 јануар 2013 20:56
Зоран Ђорђевић
Да ли ће Сирија након тога постати „демократска“ земља зависи од угла нашег гледишта...
Из визуре Американаца "демократски" је само оно што је истовремено и проамерички.
Препоруке:
86
1
5
среда, 09 јануар 2013 20:59
Српска сељак
Чињеница је да се машинерија САД и сателита заглавила у Сирији тим пре што су им руке везане да примене проверени рецепт бомбардовања уз изговор заштите ваздушног простора. Без подршке из ваздуха побуњеници су у безизлазној ситуацији тим пре што сиријска војска постаје све искуснија у уличним борбама. Не треба занемарити ни помоћ у обавештајним информацијама и консалтингу Русије и Ирана.
Русија је схватила да је Сирија прва Стаљинградска битка 21. века после које ништа неће бити исто.
Атмосфера код САД и сателита је туробна јер су им руке везане и могу само да шкргућу зубима и да кевћу.
Импликације пораза у Сирији су врло озбиљне јер су ефекти супротни од планираних. Да су САД и сателити имали боље процене (а богме и боље обавештајне податке) не би кретали у Сиријску операцију (барем не сада). Овако имају ситуацију да се и неки мањи партнери САД већ распитују како да себи обезбеде кишобран Русије и Кине а арапске земље и Ирана.
Препоруке:
79
1
6
среда, 09 јануар 2013 21:00
Милош
Још се воде озбиљне борбе али слом побуњеника је изестан. То се неће десити брзо можда ће бити потребни месеци али без замашне стране интервенције (и ово што се дешава је страна интервенција само ниског интензитета) до стратешког преокрета не може да дође. Ако Запад хоће да промени ситуацију на Блиском Истокку у своју корист мораће да изазове регионални рат (Иран-Сирија-Хезболах-можда и неке групације у Ираку и Курди) док би на другој страни били практично сви остали. Упитно је само да ли за тако замашан рат има средстава.
Препоруке:
65
1
7
среда, 09 јануар 2013 21:01
Gulijaner 1999
Eee kome su Rusi ili saveznici, veci mu neprijatelji nisu trebali (naravoucenije) ... Nas su branili od NATO agresije '99 , Sadamu su dali podrsku u odbrani nacionalnog suvereniteta, nedavno su bezrezervno pruzili podrsku Gadafiju, koji suvereno vlada carstvom nebeskim zajednom sa pomenutim Sadamom...vesela Rusija, nesumnjivo velesila,koja nikako da shvati da se granice Rusije i Kremlj ne brane ispod Moskve , pod Staljingradom ... a na Balkanu, na Bliskom Istoku, ma i na Marsu ako treba, samo ne na svojoj zemlji!!! Opet ce doci u situaciju da sopstvenim mesom brane otadzbinu po najskupljoj ceni od ponudjenih na trzistu...Svaka cast Asadu na hrabroj borbi, ali ovaj tekst je spisak zelja autora, a ne realno stanje stvari ... i Asad na zalost pada uskoro!
Препоруке:
12
98
8
среда, 09 јануар 2013 21:08
Српска сељак 2
То значи да слаби кохезија у групацији САД и сателити и да локалне елите периферних земаља ове групације преиспитују своје стратегије а војска своје доктрине.
Стратешки кошмар САД који је започео бомбардовањем Србије, затим операцијама у Авганистану и Ираку, па настављен у Либији добија на интензитету.
Када кажем стратешки кошмар мислим на чињеницу да започету операцију не могу да окончају у неком разумном року и да прогласе чисту победу.
У Србији сигурно не могу да прогласе победу јер је победа само ако Србије буде у НАТО-у. Та опција је све мање извесна чак је све извесније да Србија приступи војном савезу са Русијом јер се због неодмереног и бруталног притиска због Косова полако напушта и опција војне неутралности. Другим речима политика према Србији није донела корист већ веома озбиљан стратешки губитак (због тога што после приступања Србије војном савезу са Русијом НАТО добија радаре и другу напредну војну инфраструктуру буквално у позадини а то је катастрофа за НАТО).
Препоруке:
77
1
9
среда, 09 јануар 2013 21:14
Милош
Прво и прво ниједном од спменутих режима Руси нису били саввезници. Садаму поготово. Исти је од Американаца добио миг да нападне Кувајт а саме арапске земље и СССР су поручивале да не напада Иран - у том рату је уништио државне финансије и претрпео тешке жртве. Што се Гадафија тиче евентуални руски вето ништа не би променио јер Гадафи није спремио државу за агресију - а то значи пре свега добар систем противваздушне одбране који је главна залога сиријске независности. Да не говоримо колико је Југославија била руски савезник (отприлике колико и сада Србије) па је увек тражила прилику да шурује са Западом на најмањи миг одобравања. Једноставно није довољно да нека земља има проблеме са Западом да би била руски савезник него је те односе потребно пажљиво изградити а потом и реализовати кроз изградњу моћне армије. Руска подршка је важна али је снага сиријске армије оно што штити њену самосталност.
Препоруке:
93
1
10
среда, 09 јануар 2013 21:16
Српска сељак 3
Авганистан и Ирак не треба коментарисати јер је јасно да се ствари полако враћају на стање пре инвазије. Авганистан САД не смеју да напусте не због пубуњеника већ што не могу да верују својим савезницима у Авганистану. Чим војска САД напусти Авганистан на сцену ступа нова генерација политичара која се сећа да је за време присуства Русије било другачије и да су стилови руковођења земљом под русима били примеренији културолошком контексту Авганистана (да није било креирана Ал Каида за избацивање Русије из Авганистана са милијардама долара помоћи из САД још увек би Русија била снажно присутна у Авганистану а како се ствари одвијају после одласка САД ето одмах Русије у Авганистану као стратешког партнера).
Ирак полако постаје прагматичан и све ређе је спреман да се у потпуности повинује жељама САД. Чак је на путу да са суседима разреши историјске неспоразуме и закључи стратешко партнерство (са изјавом да су за све неспоразуме криве САД са сателитима).
Препоруке:
63
1
11
среда, 09 јануар 2013 21:28
Српска сељак 4
Либија је посебна прича имајући у виду да је Гадафи направио неколико грешака (почевши од тога да је новац чувао на Западу а као што је познато новац повераваш само пријатељу или ономе за кога верујеш да ти је пријатељ - а видимо да пријатељство са Западом има смртоносан исход јер што више пара имаш спремнији су да ти га украду). По свему судећи полако почиње други део Либијске приче који није по вољи Западу (односно САД и сателитима).
Сиријска прича је у току са извесним исходом да ће Запад претрпети озбиљан пораз. Асад после борби у децембру где је изашао као победник и где је нанео озбиљне губитке побуњеницима (практично их је сломио) не пада у еуфорију (правило код искусних бораца је што су бољи то су скромнији јер смртно рањена звер/противник може да буде опасна (да се бори очајнички јер нема другу алтернативу) ако је сатерана у безизлазан положај - тада јој дајеш могућност да се тешко повређена извуче али са снажном поруком да следећи пут нема извлачења - Асадов наступ).
Препоруке:
56
1
12
среда, 09 јануар 2013 21:49
Gulijaner 1999 @ Milosh
E moj Miloshe, druze stari...nije poenta u emotivnom saveznistvu, nego u interesu...ako Rusi ne vide svoj interes da zaustave ekspanziju NATO u svom dvoristu, ako ne vide interes da imaju svoje stratesko prisutstvo u srednjoj Aziji i na Bliskom Istoku onda se Rusima crno pise ... Ako im nije interes da imaju svoje uporiste u srcu evrope u vidu Srbije onda je to jadna sila koja treba da predstavlja antitezu pomahnitalom zapadu ... Nazalost, Rusija nema nikakav strateski plan na duze staze razvoja svoje zemlje..nemaju agende,platforme, nachertanija ...od danas do sutra je njihova politika ... meshetarenje sitnih licnih interesa...zalosno! Treba napraviti distancu izmedju sebe i spontane reakcije i ne biti apriori za Ruse (ili bilo koga), kao da su svete krave,, treba biti racionalan.... ja sam opcinjen njihovom literaturom i kulturom u celini, ali to je jedna geopoliticka olupina u danasnjem svetu!
Препоруке:
10
75
13
среда, 09 јануар 2013 22:42
Tafa Mustafa
Bravo za mog predsednika g. Bashar Al Assad! Molim Boga da docekam da se osvari ova Vasa zadnja recenica! Pozdrav mojim prijateljima iz Srbije!!!
Препоруке:
76
0
14
среда, 09 јануар 2013 23:37
Српска сељак 5
Видим да постоје резерве према Русима у вези помоћи Русије '99 али оне нису оправдане.
Прво, Милошевић је водио политику која је била прилично непромишљена са становишта Русије (сетите се фијаска са подршком снагама које су изгубиле у Русији).
Друго, Русија је нудила виши ниво помоћи неколико година пре рата али је она глатко одбијена јер смо имали довољно оружја (погрешног јер ПВО није била довољно моћна да да неутралише налете НАТО авијације без обзира на изузетке) а богме није хтео да наљути евроатланске "пријатеље" јер је био "фактор мира и стабилности на Балкану" (што му је пријало али је касно схвати да се тепа волу који се води на клање да би га лакше преклали).
Треће, без војнообавештајне помоћи Русије '99 ЈНА би била буквално разваљена без обзира на сво знање и умење наших официра и војника а знамо да су војни ефективи на Косову били углавном сачувани.
Четврто, да није Русије не би било ни резолуције 1244 и питање КиМ би било решено и НАТО би већ објавио победу.
Препоруке:
70
3
15
среда, 09 јануар 2013 23:52
саша р.
Одличан текст, г-дине Јевтићу! Рат ће вероватно потрајати још десетак недеља, али мислим да је Асад сломио кичму побуњеницима (илити терористима), који су у видном расулу. Зато запад из петних жила покушава да увуче Турску у потпуни конфликт. Ако им то пође за руком, ево великог рата. Сирија има одличну армију, официрски кадар се за време овог рата прочистио од издајника, а добили су од Руса и ракетне системе са посадама. У таквој ситуацији, мишљења сам да је Сирија способна да се сама обрачуна са Турском. Мислим да се Израел неће мешати уопште, време ће показати да ли грешим у процени.
@Gulijaner 1999
Ваша поставка је логична, али превиђате једну ствар. Русији није потребан рат по сваку цену, јер још нема пуну економску снагу, а и народ је сличан српском, тако да им треба мало више мотивације. У противном, ризиковали би да им запад поново ували револуцију, као и 1917. Ако баш буде требало да се уђе у рат, Путинов ударац ће бити брз и страховит, и неће стати док не уђе у Босфор.
Препоруке:
58
1
16
четвртак, 10 јануар 2013 00:13
@Gulijaner 1999
"Nazalost, Rusija nema nikakav strateski plan na duze staze razvoja svoje zemlje..nemaju agende,platforme, nachertanija"
Алгоритам оснивања Евроазијске Уније:
• Прва етапа. Савез три државе (Русија, Белорусија, Казахстан) се претвара у Евроазијску Унију 30. децембра 2012. године.
• Друга етапа. Улазак у Евроазијску Унију Украјине, Јерменије и Таџикистана (до 30. децембра 2013. године). Појава трећег центра Евроазијске Уније - Кијева.
• Трећа етапа. Приступање Србије и Црне Горе Евроазијској Унији (до децембра 2016. године). Појава четвртог центра Евроазијске Уније - Београда.
• Четврта етапа. Приступање Евроазијској Унији Киргизије, Монголије, Узбекистана (до 30. децембра 2014. године).
• Пета етапа. Приступање Турске, Шкотске, Новог Зеланда, Вијетнама и многих других земаља.
"Nazalost, Rusija nema nikakav strateski plan na duze staze razvoja svoje zemlje..nemaju agende,platforme, nachertanija"
Алгоритам оснивања Евроазијске Уније:
• Прва етапа. Савез три државе (Русија, Белорусија, Казахстан) се претвара у Евроазијску Унију 30. децембра 2012. године.
• Друга етапа. Улазак у Евроазијску Унију Украјине, Јерменије и Таџикистана (до 30. децембра 2013. године). Појава трећег центра Евроазијске Уније - Кијева.
• Трећа етапа. Приступање Србије и Црне Горе Евроазијској Унији (до децембра 2016. године). Појава четвртог центра Евроазијске Уније - Београда.
• Четврта етапа. Приступање Евроазијској Унији Киргизије, Монголије, Узбекистана (до 30. децембра 2014. године).
• Пета етапа. Приступање Турске, Шкотске, Новог Зеланда, Вијетнама и многих других земаља.
Сирија "одлаже" термин за напад на Иран. Сада је само питање, како ће Амери и део ЕУ директним ангажовањем да заврше рат у Сирији како би продужили на Исток. Наравно да и Русија тада неће стајати скрштених руку. Ако се Русија ангажује на териотрију Сирије могуће је да Иран буде поштеђен а Запад заустављен на дуже време. Да ли ће Турска преузети на себе да нападне Русију? Или је неко смислио неки други начин да Русија буде нападнута пре Ирана. Сада се озбиљно кува у далекоистичном лонцу.
Препоруке:
30
1
19
четвртак, 10 јануар 2013 01:24
Anka Krajina
Čini se da je i Obama shvatio da Sirija nije Libija pa u tom svetlu treba gledati i kadrovske smene u njegovoj administraciji.
Vijetnamski veteran, Čak Hejgel, koji dolazi na čelo Pentagona, smena u CIA-i, smena Klintonove, najavaljeno ukidanje vojne pomoći sirijskim pobunjenicima.
Sumnjam da su SAD odustale od svoje nakane zavladati Bliskim istokom ali je izvesno da je Asadova vojna pobeda bar za neko vreme poremetila taj plan.
Препоруке:
31
0
20
четвртак, 10 јануар 2013 01:41
Здравко
Одличан, окрепљујући текст који даје наду! По ко зна који пут сам поносан на НСПМ што пробија медијску блокаду баш на овој осјетљивој теми. Један од евидентних доказа како су све ове балканске земљице под окупацијом је баш и вијести које можемо чути и из државних али и приватних медија ових простора. Један и једини извор информација је опозициони блок са центром у Лондону. А то су само бесрамне пропагандистичке лажи којих смо се на овим просторима наслушали за три живота. То је истина коју оличава Анђелина Џоли и компанија из Ленглија. Искрено вјерујем и надам се да ће Сирија бити Стаљинград овим НАТО неофашистима. И једна дигресија на текст. Зна Запад да Асад низашта није крив, али у цијелом пројекту он се мора окривити за све. Да ли вам је ова констатација позната? Чуј Асад диктатор а средњовјековна ригидна заостала краљевска породица у С. Арабији оличење демократије. Па то ни мали Перица не би прогутао. И још једна истина. Без подршке из ваздуха побуљеници нигдје не би имали шансе!
Препоруке:
28
2
21
четвртак, 10 јануар 2013 01:56
Здравко други дио
Само, не би баш био сигуран да Асад може бити спокојан, а многи коментатори сигурни да ће НАТО фаланга поломити зубе. Ево чега се највише плашим. Већ у неколико наврата је спомињано хемијско оружије које посједује сиријска војска. Чак је и Обама пријетио на ову тему. То је артиљерисјка припрема терена.Задња карта битанги из Ленглија ће бити баш исценирање масовног коришћења бојних отрова од стране сиријске армије и то баш по цивилима, дјеци, женама и старцима. Неко ће већ све то снимити и послати слику у свијет. Онда ће да нагрне офензива сила осовине у Уједињеним нацијама. И страховит притисак на Русију. НАТО ће кренути на Асада отворено и без сагласности УН-а. Не би им било први пут. Сјетите се 1999.! И ту долазимо на само трептај од отвореног свјетског сукоба. Узроци су и са једне и са друге стране јасни и незаобилазни, повод би могао бити баш то сиријско хемијско оружије. Ако ово НАТО звјериње одустане од Сирије пада у воду цијели план опкољавања Русије, нападом на Иран. Са срећом!
Препоруке:
19
1
22
четвртак, 10 јануар 2013 02:07
Kiza
Cestitke Milosu na komentaru. Odnosi se dugo i tesko grade a lako i brzo se razruse. Srbi stalno ocekuju pomoc na neku lepu zvaku an ne na osnovu ponasanja i dela. Gulijaner 1999 - totalni promasaj. Pa ko je rekao da ljudi ne rade za svoje interese? Da li Vi sve sto radite radite samo iz ljubavi? Potsecate me na Dacica po lupanju. Svaka budala moze da bude Hobsijanac, ali svi znamo da je to preveliko pojednostavljenje ljudske prirode. Uostalom prica u Siriji nije samo prica o Rusiji nego o citavom anti-Zapadnom bloku. Na kraju, Srbi ce morati da raskrste sa evro-atlantistima ili ih nece biti, barem ne kao Srba. Jednom se carstvu moramo privoleti.
Препоруке:
24
1
23
четвртак, 10 јануар 2013 09:30
Marko
@Gulijaner 1999 Počeću od Libije, jer za od ranije potrebno je mnogo prostora. Libija za Rusiju nema stratešku važnost. Gadafi je koncesije za eksploataciju nafte dao zapadu, pare je držao u njihovim bankama, finansirao je kampanje sopstvenih ubica, kupovao je njihovo naoružanje...Rusi su dali befel za kontrolu vazdušnog prostora Libije i tako navukli zapad da bombarduje Gadafija. To je odličan argument protiv takve podrške kada je u pitanju strateški važna Sirija, a bez vazdušne podrške banditi nemaju nikakve šanse. Dalje, Gulijaneru, Amerikanci su pre desetak dana povukli kompletnu flotu iz Sredozemlja, a odmah sutradan uplovila je ruska flotila od 4 flote i 2000 marinaca. U isto vreme Rusi su stavili pod kontrolu sirijsko hemijsko oružje i instalirali 15 baterija ''Iskandera''najsmrtonosnijeg oružja današnjice od kojeg zapad nema odbranu. Odmah nakon toga pod ruskom komandom banditi su razbijeni oko Damaska i Asad je održao pobednički govor. Iran je za duže vreme potpuno bezbedan.
Препоруке:
30
1
24
четвртак, 10 јануар 2013 11:38
Цоца
Свима који са великом надом, симпатијама па и љубављу говоре о Русији, једна добронамерна порука
од мене, вероватно је нескромно, али је од срца:
Сада, условно речено после новог Стаљинграда, волимо Русију још и више, јер после новог Курска,
наша љубав ће бити бледа у односу на љубав 'другосрбијанаца'!
Препоруке:
21
2
25
четвртак, 10 јануар 2013 12:15
Miroslav
Evidentno je da bez ruske podrske Asad nebi uspeo da sacuva svoju zemlju.Ne treba zaboraviti ni diplomatsku podrsku Kine.Takodje kako stvari stoje u Siriji je prisutan i Iran.Zapad znaci se bori protiv veoma snazne koalicije Sirija-Rusija-Iran-Kina.U svim dosadasnjim suludim porobljivackim ratovima nije naisao na ovakav otpor.Poraz im je neminovan.Posto ne mogu bez vojnih avantura sigurno je da ce se okrenuti na neku drugu stranu.S obzirom na zdravstveno stanje Caveza ne bi bilo iznenadjenje da to bude u Venecueli.
Препоруке:
22
1
26
четвртак, 10 јануар 2013 12:24
Ковач
@milica
Некад је и српски народ знао шта хоће,а сад?
Бирали смо власт целу деценију,хтели смо и јаре и паре!Некада се у спрпском народу знало шта је вредније и претежније. Некада су наши преци бранили отаџбину и слободу,живот давали за Крст часни и слободу златну,понослили се чојством и јунаштвом!
Данас такви више нема у роду нашему,данас су битнe еврпске вредности!! У животу ништа није случајно,све смо ми ово заслужили!!
Препоруке:
25
2
27
четвртак, 10 јануар 2013 13:07
Gulijaner 1999 @ Marko
Jao Mare care, pa da li je moguce... Gde vi ljudi zivite i citate li ista osim NSPM (koji zaista uvazavam). Kazes nisu imali strateski interes u LIbiji. A sta cemo sa ugovorima vojne industrije vrednim milijarde dolara o isporuci rsukog nauruzanja Libiji (pre svega borbenih aviona raznih tipova),? A sta reci o propalim milijardama iz ugovora ruskih kompanija o izgradnji naftovoda i gasovoda u LIbiji i ulozenim sredstvima u naftnu industriju? A to da je Gadafi cuvao pare na zapadu, to je nikakav argument i Rusi cuvaju pare na zpadu, najveci deo i to nije tajna ;)
A to, da su Rusi isterali NATO mornaricu iz Sredozemlja,to je vise nego naivno. Rec je o vezbama ruske crnomosrske flote. Da li si ti svestan da je rsuka flota najtanji deo ruske armije, pogotovo crnomorska. Da je Jushchenko ostao u Ukraini ili Timoshenko Rusi bi bili proterani iz Sevastopolja jer im je ugovor sa Ukrainom 2010 isticao. Plate ruskih crnom.soldata i oficira su takve da masovno daju otkaze, a tehnika zastarela!
Препоруке:
7
19
28
четвртак, 10 јануар 2013 13:08
Horvat
Lipi moji.Vi uporno zelite poraz USA.Ali se to u Siriji inigde drugde u svitu nece desit.USA ce opstat i realizirat ce svoje nakane.Sto mislite zakaj su tolke novce ulozili tamo da bi izgubili.Oni igraju samo na sigurno.Nitko nije dovoljno snazan da im se suprostavi.Oni ce lagano i dugo davit Asada dok nepadne.A onda ce doc netko drugi koji ce slusat.Bas kao u kod vas.Lip pozdrav.
Препоруке:
11
26
29
четвртак, 10 јануар 2013 15:15
Miša
Sve je ovo samo zatišije pred buru. Što reče g.Horvat suviše su uložili da bi se tek tako lako povukli, a i Sirija je samo usputna stepenica.
Danas je NATO izjavio da je detektovao lansiranje skadova. Sirija ima u svom posedu severnokorejanske skadove Scud-C (oko 150kom), a i sama ih je licencno proizvodila uz kinesku pomoć. Ti skadovi mogu da imaju i hemijsko klastersko punjenje i jedan košta oko 3mil. dolara. Ako regularna vojska pobedjuje, zašto sada koriste skadove, a nisu ranije kada je bilo mnogo neizvesnije?
Verovatno ih i ne koriste, ali NATO detektuje, liči li to na Račak, Markale,...?
Mislite da su oni džabe postavljali Patriot sisteme?
Ovih dana očekujem da će detektovati da su Sirijci koristili i hem. oružije, a tada se uvodi zona zabranjenog leta i uleće nebeska konjica. Sledi Libija 2
Препоруке:
7
12
30
четвртак, 10 јануар 2013 15:32
Српска сељак 6
Шесто, Русија ће вероватно последња признати независно Косово и има смисла рећи да су Руси већи Срби од Срба.
Неко ће рећи да је то зато што Русија има интересе на Балкану и да је пројекција интереса Русије на Балкану кроз подршку Србији. То је тачно али НАТО и ЕУ имају још веће интересе на Балкану а знамо да је пројекција њихових интереса штап, штап и само штап (ове приче о шаргарепи су у суштини неозбиљне јер нам нуде шаргарепе по изгледу а у суштини су и то штапови само мало боље камуфлирани).
Препоруке:
12
1
31
четвртак, 10 јануар 2013 15:33
Српска сељак 7
Оно што треба запазити је да су САД (и ЕУ) вукле геостратешки погрешне потезе на Балкану (из данашње перспективе) јер су имале јединствену прилику да Србију дистанцирају од Русије крајем '90 али су ту шансу пропустили. Геостратешка позиција Србије има знатно већу вредност од геостратешке позиције околних држава тако да имамо да је геостратешка вредност Србије (према неким проценама) знатно већа од геостратешке вредности свих околних земаља што говори о ограничености и кратковидости стратега НАТО. Та шанса се пружа једном у 100 година. Руси су у прилици да се на Балкан врате на велика врата и то не зато што нешто много нуде већ зато што супарници нуде мало или нимало (односно хоће да узму нпр. Косово - типична англосаксонска похлепа). Имајући у виду преиспитивања у земљама бившег Варшавског пакта које будно мотре шта се дешава на Балкану већ се на маргинама (а ускоро у мејнстриму) многих држава констатује да је са Русијом профитабилније сарађивати него са САД.
Препоруке:
14
1
32
четвртак, 10 јануар 2013 15:51
Horvat
Glede postavljanja sustava Patriot u Turskoj znaci da mozemo ocekivat zracne udare USA-NATO po Siriji.Sustavi su tamo da bi sprjecili mogucu odmazdu Sirie.Rusija nece maknut prstom sem ostrom polemikomu UN.Rusija sem nuklearnog potencijala gdje moze parirat Zapadu u konvencijonalnom naoruzanju zaostaje.Ako bi se htjela suprostavit morala bi imat nosace zrakoplova i jaku mornaricu.USA-NATO pustaju da ovo traje da bi za navijek kod naroda u Siriji izbrisali iluziju da im se netko moze surostavit.Uostalom i vi u Srbiji ste morali proc kroza sve da bi sada molili da udjete u EU po cijenu gubitka Kosova.Pa zar vasi politicari koliko jucer ne govore da EU nema alternativu.Lipi moji.Trazit cete da vas prime i u NATO.
Препоруке:
8
22
33
четвртак, 10 јануар 2013 15:56
Љуба
Коментари су безвезе. Овде се ради о привременој борби сунита и шиита. Ислам се дави на најпримитивнији начин. Да не буде дилеме, ја сам Србин, православне конфесије. Ал не могу да не реагујем на оваква будалаштине.
Препоруке:
3
15
34
четвртак, 10 јануар 2013 16:36
Дејан
Мислим да је Хорват погодио суштину.
Американци неће да одустану од обарања Асада. Знају они исто као и ми да би то за њих био велики геополитички пораз, да земља без атомске бомбе успе да се одупре њиховим плановима.
Ако нисте приметили међу вестима, Турци су склопили примирје са курдским побуњеницима, а ево данас већ причају како је сиријска војска употребила Скадове.
Сломиће Асад побуњенике, то је највероватнији исход, а онда ће да се деси неки "Рачак" и креће турска војска.
Цело то арапско пролеће је и смишљено да се секуларни арапски режими сруше као домине од Туниса преко Либије до Сирије, пре напада на Иран. Од таквог плана се не одустаје.
У погледу Русије, НАТО има члан 5 који третира напад на сваку чланицу НАТО-а као напад на све. Док год Русија отворено не каже и потпише са својим савезницима уговоре, где ће да стоји да је напад на те земље исто што и напад на саму Русију, дотле је њихова подршка само празна прича, и у том погледу је Гулијанер у праву.
Препоруке:
10
10
35
четвртак, 10 јануар 2013 17:12
Алекса
"gulijanre" пише:Da je Jushchenko ostao u Ukraini ili Timoshenko Rusi bi bili proterani iz Sevastopolja jer im je ugovor sa Ukrainom 2010 isticao.- па зашто не остадоше?- да баба има...
Препоруке:
18
2
36
четвртак, 10 јануар 2013 21:42
Gulijaner 1999 @ Aleksa
Druze, a da li znas kakvu tesnu pobedu je na parlamentarnim izborima pre 2 meseca odrzao Janukovich i sklopio koaliciju sa partnerom koji lako moze da promeni stranu i obori vladu kad zatreba (kad dovoljno plate gazde sa zapada) ... Politicka stabilnost u Ukraini je takva da svakog casa moze da dodje do promene vlasti i anuliranja Yanukovichevog dogovora o iznajmljivanju Sevastopolja (luke crnomorske folte) Rusiji do 2040 ... o tome se radi... Crna flota Rusije nije stacionirana u Rusiji nego u Ukraini, na Krimu gde polovinu stanovnistva cine muslimani (tatari) neprijateljski nastrojeni prema Rusima! Sudbina crnomorske flote zavisi od politicke atmosfere u Ukraini koja je nepredvidiva ..pa cak i Janukovich nije uvek predvidiv...Hocu da kazem da svi aduti Rusije na crnom moru su na staklenim nogama! A sama moc mornarice Rusije ne moze da se poredi sa Americkom i Britanskom!
Препоруке:
4
5
37
петак, 11 јануар 2013 05:21
The Jack
@ Horvat
E moj Horvat, za srpske politicare si u pravu, ali za Siriju nisi. Cetiri su razloga zasto nato "milosrdno" ne demokratizaje Siriju:
1. Sirijska armija;
2. Rusko vojno prisustvo u Siriji:
3. Islamska Republika Iran i
4. nedavna vojna podrska od strane Hezbolaha.
Препоруке:
11
1
38
петак, 11 јануар 2013 07:06
Gavrilo P
@ Horvat
"Oni igraju samo na sigurno."
Mislis kao sto su na sigurno igrali i u Gruziji 2008?
Препоруке:
11
0
39
петак, 11 јануар 2013 08:44
Марко
@Gulijaner 1999 Драги Гули, како си нам ово лепо објаснио: Руси нису отерали Амере из Средоземља него је то вежба Црноморске флоте. Иначе, то је она флота из које, кажеш, беже руски солдати незадовољни малим платама. Таква, застарела флота са незадовољним војницима баш би била занимљива за посматрање и подругивање супермодерној америчкој флоти, те је сасвим логично да би она са задовољством и без икаквог страха пратила те руске маневарчиће. Али није. Та никаква руска флота довезла је 2000 ''незадовољних'' маринаца и 15 батерија Искандера за које Патриоти као и да не постоје. Та никаква флота, као и сиријска војска поседује противбродске ракете ''Шквал'' (Убице бродова)за које за сада нико у свету нема одбрану. Све ми се чини, драги Гули, да су ово били потребни и довољни ралози за ''бегање'', а не добра воља Амера. На крају информације које сам пренео нису моје, јер поред НСПМ читам и друге изворе, На пример израелски Дебка фајл. Њима, веруј ми, треба веровати јер њих веома тиче.
Препоруке:
8
1
40
петак, 11 јануар 2013 23:57
The Jack
@ Gavrilo P
@ Horvat
"Oni igraju samo na sigurno."
Mislis kao sto su na sigurno igrali i u Gruziji 2008?
Udarnu pesnicu ruskih snaga su cinile baterije raketnih bacaca tipa "Grad". NATO dobro zna da je godiste ovog sistema M60 i neke, a razorna moc ogromna. Ono sto isto znaju, jest da rusi imaju nove sisteme M2000 i neke, za koje je mocni Grad sitan dozivljaj. Trenutno Bog, Putin i Asad znaju sta su rusi istovarili u Siriji, ali sigurno sasvim dovoljno za odvracanje "demokrata".
Da sam kapetan broda plovio bih daleko od sirijske obale, a ako vec moram blize, onda sa velikom belom zastavom.
Препоруке:
3
1
41
понедељак, 14 јануар 2013 01:55
@ Gulijaner 1999 goran
Izneli ste more raznoraznih podataka, između ostalih i podatak da na Krimu živi skoro 50% Tatara. Ipak trebalo bi da znate da na Krimu živi oko 250.000 Tatara, što čini oko 12% od ukupne populacije. Koliko vam je podatak o broju Tatara na Krimu tačan, toliko su manje više i svi ostali.
Препоруке:
2
0
42
понедељак, 14 јануар 2013 06:53
RAT-ko
citava(krvava)igranka u/oko Sirije je ustvari:
Rat za sirovine i geopiliticku prevlast.Slazem se s gore jedan rece "rat za Siriju Rusiji je novi Staljingrad" i jeste tako...Gubitak Sirije a nakon toga neminovno i Irana za Rusiju bi bilo veoma opasno...jer bi bio otvoren put Imperijezla k ruskom mekom trbuhu.
Sto se tice RM CrnoMorske ...pa ljudi moji neki ovd eblebecu idiotarije hhahaha kao da nisu culi sta je "vojna tajna".Rusi u/oko Sirije poslace onu armadu koja im je potrebna da li RM iz CrnoMorkse flote da li plus jos neke znage iz ostalih 3 RM,poput npr.Severne (najrobusnije)flote RM Rusije.
A da Ruska RM mahom ona sila koja se okom nevidi(podmornice)gde su Rusi jedno koplje iznad Imperijezla i celog zapada.I upravo ta RM CrnoMorska jeste videli??? hahaha rastera 3 nosaca aviona i jos golem broj manjih brodova plus podmornice Imperijezla
Kako je to moguce?
Pa zato sto Rusi imaju zayebane igracke ...Skval,Iskander,S-400,S-500 i jos neke igracke.
Русија је схватила да је Сирија прва Стаљинградска битка 21. века после које ништа неће бити исто.
Атмосфера код САД и сателита је туробна јер су им руке везане и могу само да шкргућу зубима и да кевћу.
Импликације пораза у Сирији су врло озбиљне јер су ефекти супротни од планираних. Да су САД и сателити имали боље процене (а богме и боље обавештајне податке) не би кретали у Сиријску операцију (барем не сада). Овако имају ситуацију да се и неки мањи партнери САД већ распитују како да себи обезбеде кишобран Русије и Кине а арапске земље и Ирана.
Стратешки кошмар САД који је започео бомбардовањем Србије, затим операцијама у Авганистану и Ираку, па настављен у Либији добија на интензитету.
Када кажем стратешки кошмар мислим на чињеницу да започету операцију не могу да окончају у неком разумном року и да прогласе чисту победу.
У Србији сигурно не могу да прогласе победу јер је победа само ако Србије буде у НАТО-у. Та опција је све мање извесна чак је све извесније да Србија приступи војном савезу са Русијом јер се због неодмереног и бруталног притиска због Косова полако напушта и опција војне неутралности. Другим речима политика према Србији није донела корист већ веома озбиљан стратешки губитак (због тога што после приступања Србије војном савезу са Русијом НАТО добија радаре и другу напредну војну инфраструктуру буквално у позадини а то је катастрофа за НАТО).
Ирак полако постаје прагматичан и све ређе је спреман да се у потпуности повинује жељама САД. Чак је на путу да са суседима разреши историјске неспоразуме и закључи стратешко партнерство (са изјавом да су за све неспоразуме криве САД са сателитима).
Сиријска прича је у току са извесним исходом да ће Запад претрпети озбиљан пораз. Асад после борби у децембру где је изашао као победник и где је нанео озбиљне губитке побуњеницима (практично их је сломио) не пада у еуфорију (правило код искусних бораца је што су бољи то су скромнији јер смртно рањена звер/противник може да буде опасна (да се бори очајнички јер нема другу алтернативу) ако је сатерана у безизлазан положај - тада јој дајеш могућност да се тешко повређена извуче али са снажном поруком да следећи пут нема извлачења - Асадов наступ).
Прво, Милошевић је водио политику која је била прилично непромишљена са становишта Русије (сетите се фијаска са подршком снагама које су изгубиле у Русији).
Друго, Русија је нудила виши ниво помоћи неколико година пре рата али је она глатко одбијена јер смо имали довољно оружја (погрешног јер ПВО није била довољно моћна да да неутралише налете НАТО авијације без обзира на изузетке) а богме није хтео да наљути евроатланске "пријатеље" јер је био "фактор мира и стабилности на Балкану" (што му је пријало али је касно схвати да се тепа волу који се води на клање да би га лакше преклали).
Треће, без војнообавештајне помоћи Русије '99 ЈНА би била буквално разваљена без обзира на сво знање и умење наших официра и војника а знамо да су војни ефективи на Косову били углавном сачувани.
Четврто, да није Русије не би било ни резолуције 1244 и питање КиМ би било решено и НАТО би већ објавио победу.
@Gulijaner 1999
Ваша поставка је логична, али превиђате једну ствар. Русији није потребан рат по сваку цену, јер још нема пуну економску снагу, а и народ је сличан српском, тако да им треба мало више мотивације. У противном, ризиковали би да им запад поново ували револуцију, као и 1917. Ако баш буде требало да се уђе у рат, Путинов ударац ће бити брз и страховит, и неће стати док не уђе у Босфор.
Алгоритам оснивања Евроазијске Уније:
• Прва етапа. Савез три државе (Русија, Белорусија, Казахстан) се претвара у Евроазијску Унију 30. децембра 2012. године.
• Друга етапа. Улазак у Евроазијску Унију Украјине, Јерменије и Таџикистана (до 30. децембра 2013. године). Појава трећег центра Евроазијске Уније - Кијева.
• Трећа етапа. Приступање Србије и Црне Горе Евроазијској Унији (до децембра 2016. године). Појава четвртог центра Евроазијске Уније - Београда.
• Четврта етапа. Приступање Евроазијској Унији Киргизије, Монголије, Узбекистана (до 30. децембра 2014. године).
• Пета етапа. Приступање Турске, Шкотске, Новог Зеланда, Вијетнама и многих других земаља.
http://www.fakti.org/rossiya/amerika-pred-bankrotstvom-ciklon-3-protiv-evroazijske-unije
Алгоритам оснивања Евроазијске Уније:
• Прва етапа. Савез три државе (Русија, Белорусија, Казахстан) се претвара у Евроазијску Унију 30. децембра 2012. године.
• Друга етапа. Улазак у Евроазијску Унију Украјине, Јерменије и Таџикистана (до 30. децембра 2013. године). Појава трећег центра Евроазијске Уније - Кијева.
• Трећа етапа. Приступање Србије и Црне Горе Евроазијској Унији (до децембра 2016. године). Појава четвртог центра Евроазијске Уније - Београда.
• Четврта етапа. Приступање Евроазијској Унији Киргизије, Монголије, Узбекистана (до 30. децембра 2014. године).
• Пета етапа. Приступање Турске, Шкотске, Новог Зеланда, Вијетнама и многих других земаља.
http://www.fakti.org/rossiya/amerika-pred-bankrotstvom-ciklon-3-protiv-evroazijske-unije
Vijetnamski veteran, Čak Hejgel, koji dolazi na čelo Pentagona, smena u CIA-i, smena Klintonove, najavaljeno ukidanje vojne pomoći sirijskim pobunjenicima.
Sumnjam da su SAD odustale od svoje nakane zavladati Bliskim istokom ali je izvesno da je Asadova vojna pobeda bar za neko vreme poremetila taj plan.
од мене, вероватно је нескромно, али је од срца:
Сада, условно речено после новог Стаљинграда, волимо Русију још и више, јер после новог Курска,
наша љубав ће бити бледа у односу на љубав 'другосрбијанаца'!
Некад је и српски народ знао шта хоће,а сад?
Бирали смо власт целу деценију,хтели смо и јаре и паре!Некада се у спрпском народу знало шта је вредније и претежније. Некада су наши преци бранили отаџбину и слободу,живот давали за Крст часни и слободу златну,понослили се чојством и јунаштвом!
Данас такви више нема у роду нашему,данас су битнe еврпске вредности!! У животу ништа није случајно,све смо ми ово заслужили!!
A to, da su Rusi isterali NATO mornaricu iz Sredozemlja,to je vise nego naivno. Rec je o vezbama ruske crnomosrske flote. Da li si ti svestan da je rsuka flota najtanji deo ruske armije, pogotovo crnomorska. Da je Jushchenko ostao u Ukraini ili Timoshenko Rusi bi bili proterani iz Sevastopolja jer im je ugovor sa Ukrainom 2010 isticao. Plate ruskih crnom.soldata i oficira su takve da masovno daju otkaze, a tehnika zastarela!
Danas je NATO izjavio da je detektovao lansiranje skadova.
Sirija ima u svom posedu severnokorejanske skadove Scud-C (oko 150kom), a i sama ih je licencno proizvodila uz kinesku pomoć. Ti skadovi mogu da imaju i hemijsko klastersko punjenje i jedan košta oko 3mil. dolara. Ako regularna vojska pobedjuje, zašto sada koriste skadove, a nisu ranije kada je bilo mnogo neizvesnije?
Verovatno ih i ne koriste, ali NATO detektuje, liči li to na Račak, Markale,...?
Mislite da su oni džabe postavljali Patriot sisteme?
Ovih dana očekujem da će detektovati da su Sirijci koristili i hem. oružije, a tada se uvodi zona zabranjenog leta i uleće nebeska konjica. Sledi Libija 2
Неко ће рећи да је то зато што Русија има интересе на Балкану и да је пројекција интереса Русије на Балкану кроз подршку Србији. То је тачно али НАТО и ЕУ имају још веће интересе на Балкану а знамо да је пројекција њихових интереса штап, штап и само штап (ове приче о шаргарепи су у суштини неозбиљне јер нам нуде шаргарепе по изгледу а у суштини су и то штапови само мало боље камуфлирани).
Американци неће да одустану од обарања Асада. Знају они исто као и ми да би то за њих био велики геополитички пораз, да земља без атомске бомбе успе да се одупре њиховим плановима.
Ако нисте приметили међу вестима, Турци су склопили примирје са курдским побуњеницима, а ево данас већ причају како је сиријска војска употребила Скадове.
Сломиће Асад побуњенике, то је највероватнији исход, а онда ће да се деси неки "Рачак" и креће турска војска.
Цело то арапско пролеће је и смишљено да се секуларни арапски режими сруше као домине од Туниса преко Либије до Сирије, пре напада на Иран. Од таквог плана се не одустаје.
У погледу Русије, НАТО има члан 5 који третира напад на сваку чланицу НАТО-а као напад на све. Док год Русија отворено не каже и потпише са својим савезницима уговоре, где ће да стоји да је напад на те земље исто што и напад на саму Русију, дотле је њихова подршка само празна прича, и у том погледу је Гулијанер у праву.
E moj Horvat, za srpske politicare si u pravu, ali za Siriju nisi. Cetiri su razloga zasto nato "milosrdno" ne demokratizaje Siriju:
1. Sirijska armija;
2. Rusko vojno prisustvo u Siriji:
3. Islamska Republika Iran i
4. nedavna vojna podrska od strane Hezbolaha.
"Oni igraju samo na sigurno."
Mislis kao sto su na sigurno igrali i u Gruziji 2008?
"Oni igraju samo na sigurno."
Mislis kao sto su na sigurno igrali i u Gruziji 2008?
Udarnu pesnicu ruskih snaga su cinile baterije raketnih bacaca tipa "Grad". NATO dobro zna da je godiste ovog sistema M60 i neke, a razorna moc ogromna. Ono sto isto znaju, jest da rusi imaju nove sisteme M2000 i neke, za koje je mocni Grad sitan dozivljaj. Trenutno Bog, Putin i Asad znaju sta su rusi istovarili u Siriji, ali sigurno sasvim dovoljno za odvracanje "demokrata".
Da sam kapetan broda plovio bih daleko od sirijske obale, a ako vec moram blize, onda sa velikom belom zastavom.
Rat za sirovine i geopiliticku prevlast.Slazem se s gore jedan rece "rat za Siriju Rusiji je novi Staljingrad" i jeste tako...Gubitak Sirije a nakon toga neminovno i Irana za Rusiju bi bilo veoma opasno...jer bi bio otvoren put Imperijezla k ruskom mekom trbuhu.
Sto se tice RM CrnoMorske ...pa ljudi moji neki ovd eblebecu idiotarije hhahaha kao da nisu culi sta je "vojna tajna".Rusi u/oko Sirije poslace onu armadu koja im je potrebna da li RM iz CrnoMorkse flote da li plus jos neke znage iz ostalih 3 RM,poput npr.Severne (najrobusnije)flote RM Rusije.
A da Ruska RM mahom ona sila koja se okom nevidi(podmornice)gde su Rusi jedno koplje iznad Imperijezla i celog zapada.I upravo ta RM CrnoMorska jeste videli??? hahaha rastera 3 nosaca aviona i jos golem broj manjih brodova plus podmornice Imperijezla
Kako je to moguce?
Pa zato sto Rusi imaju zayebane igracke ...Skval,Iskander,S-400,S-500 i jos neke igracke.