четвртак, 16. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Барон Золтан "Минхаузен", или историја бешчашћа

Kоментари (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 03 новембар 2012 23:19
Акса
Не знам зашто,али верујем да је истинито свако слово овог текста!
Препоруке:
119
7
2 недеља, 04 новембар 2012 00:20
SIMEON
Ma ljudi ovo je istina od slova do slova!
Svako ko je ikad bio u posluzi raketog diviziona NEVA zna da je sve ovo tačno jer postoji potpuno definisan postupak dejstva. Stotine (ako ne i hiljade) vojnika i starešina su prošle kroz raketne jedinice i prilično dobro znaju da je u toku dejstva komandant samo član tima. Svakako važan, ali bez operatora, oficira vođenja i pomoćnika, on ne znači ništa! Kakve modifikacije rukovaoca gađanja(!). Pa on radi samo ono sto je vezbao milion puta. Bez još najmanje četiri čoveka oko sebe, on sa sve svojim "umećem" može samo da gleda u radarski ekran. Gde su još desetine drugih ljudi oko njega koji rizikuju bar koliko i on ako ne i više?!
Šta reći Đorđu Aničiću a da ne bude ono "sve će to narod pozlatiti"? Dobri čoveče pa zar ti nije jasno da je sve to faza u postupku "transformacije vojske" po zadatoj mustri? Gde smo stigli, vidi svako ko hoće. A dokle li ćemo...
Препоруке:
133
4
3 недеља, 04 новембар 2012 00:27
Турас
Не сумњам у излагање Аничића.То није чудно.Напротив.Срби су познати и у прошлим ратовима са сличним бламажама.Исто је и у другим армијама.Или атерирање амера на Месец 68ме када се ракете још пуниле бензином.Наравно ово је шала.Ипак технички ниво тада и данас,када НАСА више није покушала неку сличну превару,логички нас доводе у сумњу да је било лета Апола 13 на Месец.Наравно и код Аничића се десило нешто слично.Што се упорно ћути?Забранили су натовци овим нашим удворицама да расправљају на ову тему,ради угрожавања реномеа и УСА и продаје ове"птичице",чији је развој коштао Пентагон на десетине милијарди.
Препоруке:
86
4
4 недеља, 04 новембар 2012 00:29
Потпуно природно
Потпуно природно!Могуће да је све тако. Беше некад мала, али славна Краљевина Србија која је саму себе укинула. Онда дође Краљевина СХС, па Југославија, па ДФЈ Југославија, па ФРНЈ, па СФРЈ, па СРЈ, па СЦГ - све горе од горега - а то важи и за војске Краљевине, ЈНА, ЈА...После 1918 г. - све је отишло у ... Зато и све ово није чудо. Чудо је да тога није било много више.
Препоруке:
84
4
5 недеља, 04 новембар 2012 00:32
освестите се, људи
Треба ову причу рашчистити, ради непосредних учесника, ради истине и правде, ради угледа Српске Војске, ради Србије и њених грађана, ради будућих генерација, ради праве историје ...
Како код нас никад не проради савест ни код кога, па да отвори душу и призна све како је било, ради свега горе наведеног? У другим народима тога има, овде су још комунистички покварени морал, грабежљивост и себичност преовлађујући.
Препоруке:
65
1
6 недеља, 04 новембар 2012 01:30
Студент
"– Командант бригаде Мирослав Лазовић је другог дана рата мимо прописа управљајући службеним возилом доживео саобраћајни удес и сам себе избацио из ратних дејстава"

ДЕЗЕРТИР
Препоруке:
77
1
7 недеља, 04 новембар 2012 01:46
Летопан
Не разумем ово јадиковање после 13 година.
Зар су баш сви око овога господина били све сам олош те је само он, мученик и праведник, пострадао на правди Бога?
Уосталом, КО је, коначно, оборио тај проклети авион? Ко је ПРИТИСНУО оно дугме ПУСК, или како се већ зове? Је ли то Золтан урадио или неко други, а Золтан само командовао? Ако су то до сада скривали ради додворавања НАТО газдама, ни после овога чланка ништа није јасно.
А што се тиче филма који припрема извесни Мирковић, тај случај јесте заиста дно дна. После најаве филма која је објављена на ТВ, питам се да ли смо заиста сви колективно полудели, почев од оног несрећног Золтана који се грли са својим и нашим крвником, до највиших органа власти који дозвољавају једном професионалном плаћеном убици да се слободно шета земљом по којој је сејао смрт и ужас?! И уз то му се још одужујемо филмом по којем ће га наша деца памтити и славити!
Алал ти вера, Србијо!
(Кукала нам мајка, свима, са оваквима.)
Препоруке:
90
5
8 недеља, 04 новембар 2012 02:22
НД
Дани је демантовао модификацију и у овом филму доле,како је уствари било речи о игри, маркетингу и да је војска прешла преко те лажи.
Ако непријатељ има "невидљивог", ми имамо "модификацију",за коју други чланови ПВО-а тврде да није било и да није била уопште могућа.

Не знам зашто ми се чини да је филм "Други сусрет" покушај да се ублажи па чак и релативизује агресија НАТО-а на СРЈ,јер ето јадни Зелко није знао ништа о нама и док је бацао бомбе на нас (а и на Ирачане)молио се Богу да нико не буде повређен,а и он је професионалац који је само радио оно што му се нареди.

Како рече Дани: "Хришћански је праштати",па тако и ми Срби треба да опростимо Зелку,који је са наших простора,што нам је порушио и загадио земљу,због чега ћемо последице осећати у деценијама пред нама.
Зато,опрости драги Зелко,нисмо знали да си невидљив.

Филм:

Nevidljiva smena

http://media.rtv.rs/sr_lat/specijali/802

Од 28 минута можете чути објашњење.
Препоруке:
54
1
9 недеља, 04 новембар 2012 02:40
Gordana
Verujem u svaku rec!U opstem padu morala zasto bi baron Zoltan bio izuzatak!?Prija da te tapsu po ramenu, da ti daju odlikovanja i unapredjenja, ali cak i posle lokalne utakmice, junak meca uvek zasluge podeli sa clanovima ekipe. Ova junacina razvlaci kore, snima neistinite filmove i sam pocinje da veruje u isfabrikovano herojstvo.Svakako, u celoj prici, nije nevazno sto covek nije Srbin.
Nema sta, potsticaj za mlade i buduce vinike i heroje. Naravno, NIJE TO SLUCAJNO!Srpska vojska, osim materjalno i organizaciona, mora biti unistena i moralno.
Sve cemo uraditi na svom BEZALTERNATIVNOM putu u propast!
Препоруке:
56
1
10 недеља, 04 новембар 2012 03:09
Горан Јевтовић
Србија остаје доследна у непоштовању својих хероја. У Србији је мрак, нека неко упали светло!

БРАВО РАТНИ ДРУЖЕ!

Све је ИСТИНА, од речи до речи.
Кључни лик ове тужне приче и велике неправде је генерал Бранислав Петровић који се понашао управо онако како га Аничић описује.
На жалост, било је пуно таквих полтрона, провлачили се лукаво и дочекали своју шансу након петооктобарског НАТО пуча и државног удара!

Штета, велика мрља на величанственој одбрани земље. Штета збох многих хероја који су часно погинули и оних који су осакаћени до краја живота.

...Штета, због команданата који труну у Хагу! Легенде које ће за Србство положити животе у највећим мукама!... док овдашњи МИНХАУЗЕНИ (предвођени легендарним Вучком како га је Воја први крстио), затим чувеним четничким "дипломираним" Војводом, и ненадмашним ПОРТПАРОЛОМ Ивицом Дачијем, спремају финале највеће ВЕЛЕИЗДАЈЕ Србије у целокупној историји!!!!

Боже, време је да нас погледаш... долази крај.
Препоруке:
91
3
11 недеља, 04 новембар 2012 03:11
Gordana
Nastavak;
A, da. zaboravila sam upozorenje za gospodina Anicica: Nemojte mnogo da talasate.Manite odlikovanja, cinove i uinapredjenja. Moze neko da se priseti da ste, po sopstvenom priznanju, nacinili ogromnu materjalnu i moralnu stetu NATO alijansi i, narocito SAD, pa jos da zavrsite u Hagu.
Препоруке:
63
1
12 недеља, 04 новембар 2012 03:40
Papini Marinci
Verujem u svako napisano slovo.Kakav je to ceovek i licnost,roditelj i osoba,kao sto je Zoltan Dani, koji u svoju kucu moze da primi i ugosti coveka americkog pilota koji nas je besomucno ubijao bombama ne stedeci ni decu.Nebih da sada navodim zrtve,ima ih puno,laka im zemlja.Za jednog obicnog umno i dusevno ogranicenog drznika,americkog pilota,nije cudo sto se tako ponasa jer je on u stvari igrao video igricu i sve odozgo gledao preko monitora,ubijajuci.Tragicno je za Danija jer on je bar malo osetio i doziveo posledice te "igrice".Ako i nije u toku bombardovanja,mogao je da nakon zavrsetka i brojanja zrtava.Nakon svega,grliti se i zarad malo slave praviti dokumentarne filmove sa zlotvorom i dusmaninom koji je masakrirao njegov sopstveni narod je u najmanju ruku mizerno.Ali kao sto pisac teksta rece,u Srbiji moralne vrednosti ne postoje.Ako i postoje,izgleda da nisu na ceni.
Препоруке:
60
1
13 недеља, 04 новембар 2012 07:14
Slobodan Djoković
Moram da napisem par reci , kao prvo slazem se sa postavljenim komentarima jer sam I sam prosao obuku I znam veoma dobro ko radi posao na raketnim sistemima a ko se kiti zaslugama ,I kada vratim film u 1983-4 u v.p. Zabok , tj raketni divizion Krusljevo selo gde sam sluzio vojni rok , gde je I Zoltan radio u to vreme kao kapetan 1klase nesto ne mogu da se setim da je bilo sta modifikovao , niti da je bio nesto posebno osim da napomenem da su tamo bile uglavnom staresine po kazni.
Препоруке:
48
1
14 недеља, 04 новембар 2012 08:24
Бели Орао
Истина је свака реч,братство и јединство је чудо, а лаж и скривање истине још веће.
Смену потпуковника Ђорђа представљају модерне Раке Љутовце. Рака на почетку 20.века, а Ђорђе и другови на крају.
Поносан сам што сам Ђорђетов друг.

Књигу "Смена" можете купити у војној књижари где све пише.
Препоруке:
50
1
15 недеља, 04 новембар 2012 09:44
драгослав павков
Као и увек - прича има две верѕије. Друга је на http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/213797/Vikao-je-Gasi-radar-izgibosmo- а све је толико одвратно да заслужује шири осврт. Ми смо стварно... Нема тога што нисмо у стању да опоганимо и покваримо.
Препоруке:
28
3
16 недеља, 04 новембар 2012 10:02
Dragan
Verujem da je ovo istinao obaranju američkke dike i ponosa - nevidljivoga. Nije mi čudno da se ovakav razvoj situacije u vezi sa tim događajem zbivao u vreme žutih, al da se nastavlja zbivati i sada je vrlo indikativno da se nije puno toga promenilo od vremena vladavine žutih - politika je ostala ista samo su ljudi drugi i priča se malo promenila.
Препоруке:
25
1
17 недеља, 04 новембар 2012 10:39
Alef
Ima puno istine u ovom tekstu. Najpre o inovaciji, ako se ne varam, originalna televizijska kamera je zamenjena modernom CCD kamerom, neznam da li je to Danijeve ideja ali sumnjam. Kao rez. PVO oficir sa povecim iskustvom koji tu oblast pomno prati, uz ozbiljno "civilno" obrazovanje, usudicu se da ustvrdim da je ta modifikacija marginalna za borbenu sposobnost Neve.
Dalje, NATO avioni su u to vreme, obzirom na tehnicku i brojnu nadmoc i to koliko su malo zeleli da rizikuju, prakticno mogli biti oboreni samo greskom pilota. Naravno, i da bi se ta greska iskoristila vise oficira i podoficira je u kabini za vodjenje morala da rizikuje zivot. Cekajuci gresku neprijatelja, mislim da je bar 5 posada pogodjeno sa smrtnim ishodima.
Tu imam zamerku autoru, opravdano trazeci priznanje za uspeh svoje posade, zaboravlja na kolege koji su izgubili glavu radeci potpuno isto sto i on, a nije im se posrecilo kao njima da imaju uspeh u obaranju i ostanu zivi.
Препоруке:
41
2
18 недеља, 04 новембар 2012 10:59
Митар Карапанџа
Фукара је увек било и на жалост све их је више. Нема више ни помисли да се генерације уче чојству, а још мање јунаштву.Поставило се једно питање у тексту, а то је сумња да због тога што је Србин овај ратник је тако прошао. Ја сам лично уверен да је то један од главних разлога ових и оваквих дешавања, а да за то постоји оправдана претпоставка су они који су послати у казамат звани Хаг.После првог светског рата српски ратници инвалиди су просили по градским улицама док су они против којих су ратовали добили српске пензије. То је наш српски усуд,то је оно што нас показује као народ у лошем светлу.А као што рекох, фукара је увек било у овом народу и то треба да нам буде наук за неко друго време које је пред нама.
Препоруке:
39
1
19 недеља, 04 новембар 2012 11:00
Alef
Ipak, da budemo pravedni,i Dani, i Anicic i ostali u kabini su rizikovali svoje zivote i zato kapa dole. Sto se tice Danijevog samoreklamerstva, ljudi nisu savrseni. Mislim da su tu vise krivi novinari, u svaku oblast komicno neupuceni... to sto je Dani Madjar je dobro doslo da prica bude zanimljivija. Inace, radeci potpuno istu stvar, pored oficira Srba poginuo je i kapetan VJ Robert Lajcak, mislim da je Slovak kao njegov sunarodnik nama mrski M.Lajcak.

O generalima, sta reci, tako je to u svakoj vojsci, u svakom vremenu. Vojnici i nizi oficiri ginu, generali ubiraju slavu. Opet, istine radi,general Velickovic, pogred mana koje je mozda imao, nije iz te price, poginuo je svesno rizikujuci svoj zivot, ali i tudje.
Препоруке:
46
0
20 недеља, 04 новембар 2012 11:23
Alef
Ipak, da budemo pravedni,i Dani, i Anicic i ostali u kabini su rizikovali svoje zivote i zato kapa dole. Sto se tice Danijevog samoreklamerstva, ljudi nisu savrseni. Mislim da su tu vise krivi novinari, u svaku oblast komicno neupuceni... to sto je Dani Madjar je dobro doslo da prica bude zanimljivija. Inace, radeci potpuno istu stvar, pored oficira Srba poginuo je i kapetan VJ Robert Lajcak, mislim da je Slovak kao njegov sunarodnik nama mrski M.Lajcak.

O generalima, sta reci, tako je to u svakoj vojsci, u svakom vremenu. Vojnici i nizi oficiri ginu, generali ubiraju slavu. Opet, istine radi,general Velickovic, pogred mana koje je mozda imao, nije iz te price, poginuo je svesno rizikujuci svoj zivot, ali i tudje.
Препоруке:
11
1
21 недеља, 04 новембар 2012 11:27
dozimeter
Ovaj rašamon nema smisla komentirati,ali kao pripadnik te vojske/JNA/1956-1990,siguran sam da je ta vojska bila puna ulizica,servilnih,/pogotovu oficir/poltrona,nemorala,hipokrizije i dekadencije.Slavljena je kao četvrta armija u Evropi po snazi oružja,a da nije ni blizu toga bila.Bio sam vezista.Puk veze iz Ljubljane,pri odlasku na vežbe,ili manevre,ostajao bi uz put,bez 10%tehnike/kvarovi/.Kradja je bila normalna pojava.
Препоруке:
37
0
22 недеља, 04 новембар 2012 12:02
Mile
Ne vidim cemu toliko kukumavccenja oko tog dvomjesecnog bombardiranja i to samo selektivnog. Pa vi ste nas bombardirali 4 godine i to neselektivno sve po redu. Vukovar, Sarajevo, Dubrovnik, Zadar, Sibenik, cak i Zagreb, pa ne kukamo toliko
Препоруке:
1
86
23 недеља, 04 новембар 2012 12:06
Драгослав Бајагић
Волео бих да чујем Ђорђев коментар да ли је тачно да је викао ”Гаси радар, погодиће нас ракета”?
Препоруке:
24
4
24 недеља, 04 новембар 2012 13:47
Dragon
Па, шта? Можда је и викао када је "безбедних" 20-ак секунди истекло. Где је ту проблем?
Препоруке:
30
1
25 недеља, 04 новембар 2012 13:56
Mrks
@Mile:
da se covek prekrsti, niko u clanki niti place, niti kukumavci, u napisu se traga za istinom! Druga je stvar sto postoje individue kao sto je gorepotpisani "Mile" koga istina i ne interesuje, interesuje ga samo da naruzi nekoga koga je oznacio neprijateljem. Tako mu rekli ovi sa zapadne strane, "...ovo ti je neprijatelj", i Mile tad napise istim jezikom, nesto sto ga automatski cini srecnim. Ja sam za to da svi budu srecni pa to zelim i Miletu, neka napise jos nesto sta mu cini zadovoljstvo, papir sve trpi a NSPM nije Blic ili Danas pa da ne objavljuje komentare koji im se ne svidjaju...
Препоруке:
40
1
26 недеља, 04 новембар 2012 14:43
Арчибалд Рајс
ЗА Милета
А заборави да споменеш како сте пре почетка дејстава удавили војника ЈНА на транспортеру у Сплиту и како сте опкољавали касарне и убијали опкољене војнике, па онда иде Главашево клање Српских цивила у Осијеку, е онда када нисмо могли да гледамо како поново кренећете путем Павелића и када сте добили по носу сад смо вам ми Срби криви. Вероватно су према твом суду за ратне злочине криви и они Срби које сте поклали у Јасеновцу и другим усташким логорима.
Препоруке:
59
1
27 недеља, 04 новембар 2012 15:27
David Novakovic@Турас
Zasto ste iskoristili jednu ozbiljnu temu za promociju fantazija i nebuloza. Kako mozete jedan od najvecih uspeha u istoriji covencastva da otpisete tek tako, i to na bazi neistina i pseudoargumenata.

Zar mislite da bi na vrhuncu hladnog rata Sovjeti precutali da Amerikanci nisu sleteli na Mesec? To bi bio najveci propagndni penal. Ali ocito da ovde postoje pojedinci koji znaju vise nego KGB.
Da ne pominjemo naucne aspekte ove misije, da ne pominjemo da je bilo SEST sletanja ljudske posade na Zemljin satelit. Imate slitke LRO-a (Lunar Reconnaissance Orbiter) koje pokazuju ostatke lunarnog modula, rovere, naučnu opremu koju su austronauti ostavili za sobom.

Ali kako objasniti to ljudima koji su odrodjeni od nauke...
Препоруке:
4
31
28 недеља, 04 новембар 2012 15:54
Зоран
Поздрав за Золтана из Крушевца. Хвала на корама и надам се да је љута била добра. Хвала и на два ДВД-а. Поздрав из САД.
Препоруке:
0
17
29 недеља, 04 новембар 2012 15:55
srbinbanjaluka
Teško je ovdje bilo šta suditi u vezi odnosa autora i Z. Danija i cijele te priče ljudi oko njih, unapređenje, nazadovanja i sl...

Ja iskreno ni poslije ovog članka još uvjek ne znam kako je srušen stelt, a vjerujem ni dobar dio ljudi, sem što znamo koga je rušio pa su se poslije posvađali jer, očigledno je, neki su sve to "znali" naplatiti, dobro napredovati, prosto tipično naše, srpski, se desilo... osvojili smo titulu a poslije svako na svoju stranu.
To opet govori o nama kakavi smo. Inače, volio bi i jako me zanima da konačno svi saznamo kako je srušen stelt, tehnologija kako je izmenjena ili šta već... no sumnjam da će to biti barem u skoro vrijeme.

Čak bi se usudio reći, možda će djelovati kao teorija zavjere, da tu niko još sa zapada ne zna do detalja kako se to desilo a isto ih živo zanima, a opet ni ovi naši svak sa vojom pričom tu do kraja neće da bude iskren i otvoren, što zbog svojih interesa što zbog toga da se uvjek drži aktualnost tog pitanja.
Препоруке:
18
14
30 недеља, 04 новембар 2012 16:00
Д.Ј.
Спортисти ће за златну медаљу са светског првенства и олимпијаде добити националну пензију, станове и новчану награду, а ми, наравно, ништа!?


Мислим да је ово што сам горе навео суштина.
Препоруке:
12
2
31 недеља, 04 новембар 2012 16:01
srbinbanjaluka
nastavak....



Kažem, ne bi da liči na teoriju zavjere ali ovdje je više svašta moguće, u ovoj zemlji Srbiji mnogi rade za strane službe tako da i u njihovo ime daju intervjue, snimaju filmove, pišu članke i sl... tako da čak mislim da sva ova igrarija oko toga ko je srušio, ko je dobio zaslugu je pokrenuta dijelom od tih službi zapada kako bi možda kroz ova javna očitovanja akteri zapravo javno svojim svađama i nama a time i njima na zapadu jasno napisali i očitovali se oko toga kako je srušen stelt, šta je tu izmjenjeno, mislim da je i to vrlo moguće - ova priča da sva liči na podvalu službi, što da ne.

Dalje, ovo što je autor naveo nije ništa novo, barem ne meni, u smislu opohođenja starešina prema nižim činovima, taj pristup ti ratuj ja ću tvoje zasluge i sl. Opet ne treba biti naivan, tako je u svakom ratu, neko je general neko pješadinac a heroji su uvjek oni kome se to najviše dojmi onim koju su na vlasti i sl. To je svugdje, nažalost.

A u Srbiji da je mrak - jest.
Препоруке:
20
12
32 недеља, 04 новембар 2012 16:54
srbinbanjaluka
nastavak...


Međutim taj mrak je sveopšti, tako da onda i ne čude ovake priče, pisanja i medjusobna svadjanja i prepucavanja dojučerašnjih saboraca. Znate, poslije svakog rata imate podosta Minhauzena, svugdje je to tako. Ovdje je problem sledeći, oni se prepucavaju, mi smo tu ko fol neke sudije, a teško je tu šta reći sem žali Bože.
Ovo što kaže autor da je bilo nečovječnih unapređenja, da su neki pecali ribe, uživali a drugi živote rizikovali to je živa istina. Problem je kod nas što ti pecaroši i sl. su poslije u miru u društvu bili prepoznati kao heroji, neko kome treba se odužiti, dati dobar posao, unapređenje i sl. a ovi borci istinski ajte pred vladu i štrajkujte i molite dnevnice zato jer ste državu branili. To je Srbija, to smo mi Srbi, riječi A. Rajsa živimo prijatelji, isti problemi nas muče, isti izazovi kao i prije 100. god, samo brine to što i odgovori na njih su isti kao prije 100. god. kao da ništa nismo naučili, kao da se to nama i nije zbilo ranije.

Pozdrav.
Препоруке:
7
14
33 недеља, 04 новембар 2012 17:01
srbinbanjaluka
@ Д.Ј.Pozdrav.Vidite gospodine, jako griješite. Vidite kako ste vi naivni, i kako ste naivno pali i vi i autor na tu priču i rekao bih nesuvislu paralelu, gdje se srpski sportisti positovjećuju i daje im se prefiks nekih koji eto dobijaju stanove i sl. a borci to ne mogu.Molim vas, pa baš tu i jeste poenta, mi sad iz greške idemo u grešku. To je za nas Srbe najfatalnije i najpogubnije, to što grešku "rješavamo" novom greškom, i šta onda ?Ništa.Molim vas. Pa od toliko kriminalaca, tajkuna, gazda vaših na poslovima, državnih činovnika koji kradu, "nabacuju" tendere svojem bratu, sestri, stricu.... ko zna više kome... korupcija i nepotizam vladaju... vi njih ne spominjete ali zato ste se uhvatili sportista?! Ma dajte molim vas. Poređenje ne da vam nije na mjestu.Znači, da rasčlanimo problem - borci jesu odbačeni od zemlje, nisu nagrađeni ali ne radi nekakvih sportista, nego političara naših.
Препоруке:
6
18
34 недеља, 04 новембар 2012 17:11
Бели Орао
""За све. Акција је изведена врхунски. Мат у три потеза.
Ми стварно не умемо да славимо хероје.
Препоруке:
11
0
35 недеља, 04 новембар 2012 17:15
srbinbanjaluka
E da, još da dodam apropo mojih prvih komentara na ovaj članak, a što mi je jako zasmetalo i što zaboravih da prokomentarišem - jeste ova ideja i snimanje nekakvih "susreta" američkog pilota i našeg čovjeka.

To je mislim prvo tragično i smiješno. Zaista ne razumjem ograničenost ljudi naših koji pristali su učestvovati u tako nečemu - ali novac vrti gdje burgija neće, očigledno. Mislim da to treba da služi na čast našim ljudima, to je jedan sramotan i bestidan čin. Molim vas, čovjek koji je bombardova jednu zemlju koja nikog nije napala, koji je rasipao kasatne bombe, ubijao djecu na nošama.... i sad tu neka patetika,film tipa - evo nas ponovo "drugovi" koji se gledali preko nišana, zaista smiješno. Shvatam Amerikance, tamo je sve komercijala i dozvoljeno, a još uz sve bili su agresori, ali ovi naši da to pristanu zaista sramota, To vređa zdravu pamet. Stidim se.

Možda bi i shvatio da je to snimano kroz nekih 80-100 god. pa hajde za istorija, ali sad, danas,to je tužno.

Poz
Препоруке:
15
11
36 недеља, 04 новембар 2012 18:04
јбгбгд
"У војсци се негује и важи правило да се и успех и неуспех јединице приписују команданту и то важи за ту средину. На тај начин су грађене каријере многих, на знању потчињених које је приписивано себи. У врх нису увек избијали најквалитетнији кадрови"

Има много жучи у овом тексту, али горенаведени принцип на нашу велику жалост важи у свим сферама живота ...
Препоруке:
16
0
37 недеља, 04 новембар 2012 18:16
Бели Орао
""дозометар. Немој да да пљујеш руку која те је хранила.
Препоруке:
8
0
38 недеља, 04 новембар 2012 19:42
jedan...
@Mile

bombardovali Zagreb? Ali, stvarno!
Препоруке:
20
0
39 недеља, 04 новембар 2012 21:09
@srbinbanjaluka
Опет Ви, понашање Золтана Данија приписујете Србима! Поступке старешина ЈНА, приписујете Србији! Нисте чули за национални кључ у војсци?
Официр ЈНА мађарске националности се руковао са УСА пилотом који је бомбардовао Србију, опет ви по Србији, нигде кривице комунистичке Југославије!

Оладите мало!
Препоруке:
31
0
40 понедељак, 05 новембар 2012 10:10
брм
и?где је доказ или бар опис како Дани није а аутор јесте оборио летилицу?"Оба руковаоца гађања су рушила стелт - и Дани и ја."да верујем аутору на "мајке ми"? Лик који ово напшише, мени који је служио војни рок у глупој бесмилсенох ЈеНеА личи на трачару какви су били 80 % официра:"командант јединице Дани Золтан ... се често алкохолише, ... врло неморално понаша по селима пећиначке општине "зашто њему да верујем? зато што је Србин?"Да ли сам елиминисан зато што сам Србин? Кадија те тужи, кадија ти суди."ко су тио кадије? Албанци? Мађари у генералштабу?ајте молима вас сподло и јадно да јадније не може бити..
Препоруке:
3
6
41 понедељак, 05 новембар 2012 10:25
s.j. Ризиковао је животе свако ко је био у Србији у то време
Нису гинули само војници, да се разумемо. Сви помињу војнике, а нико не помиње ни учитље, ни докторе, ни психијатре, а колико ја памтим, сви су они помагали.

А што се целе ове ситуације тиче, упрскана је од почетка до краја, као и много тога другог.

Но, не треба очајавати. Ако се сада ствари не могу променити, пишимо, вичимо, ометајмо, и непријатељу загорчајмо живот. То је све што можемо учинити, и то не из мржње, већ зато што у томе лежи наш спас.
Препоруке:
1
0
42 понедељак, 05 новембар 2012 10:54
Vuk@@srbinbanjaluka
Ovoga puta je srbinbanjaluka 1000% u pravu.Nemojte da se vadimo na to da Dani nije Srbin i eto zato se on rukovao sa Zelkom.I mnogi Srbi oficiri su se rukovali sa americkim pilotima koji su sejali smrt po ovoj naso zemlji.Ne sluzi to na cast Zoltanu ali ne sluzi na cast ni njima.
Bez obzira na to ko je u pravu zalosno deluje ova pljuvacina izmadju Danija i Anicica jer umanjuju velicinu onoga sto su uradili svi zajedno.
1. rukovalac gađanja potpukovnik Zoltan Dani
2. pomoćnik rukovaoca potpukovnik Đorđe Aničić i major Boris Stoimenov
3. oficir za vođenje raketa kapetan I klase Senad Muminović
4. operatori ručnog praćenja stariji vodnik Dragan Matić i stariji vodnik Dejan Tiosavljević
5. starešina raketne baterije potporučnik Darko Nikolić
6. komandir osmatračkog radara vodnik I klase Vladimir Ljubenković
7. komandir izvora za napajanje stariji vodnik Đorđe Maletić
Препоруке:
9
1
43 понедељак, 05 новембар 2012 12:10
thinking maize
Пошто сам преузео од г-дина Аничића обавезу да нешто порадим у погледу промоције његовог ратног дневника "Смена" (а која, што због моје личне заузетости, што због неажурности извесних локалних политичара, још није остварена) ДУЖАН сам рећи следеће: Промоција његовог ратног дневника "Смена" била је у Руском Дому, децембра 2010 г., значи НА ТЕРИТОРИЈИ Руске Федерације, а у Београду и то пред препуном салом! И наравно у време "ЖУТОГ" ГЛУВИЛА, па се за њу могло сазнати САМО ПРЕКО ЛИЧНИХ ВЕЗА! (Што је био и мој случај.) Пре те СРПСКЕ промоције, а на РУСКОЈ ТЕРИТОРИЈИ, била је промоција поменутог ратног дневника г-дина Аничића и у Москви, у команди руског ратног ваздухопловства пред 2000 људи! Тј. "ако коза лаже, рог не лаже"! Ко не верује нека се распита код проф. Радмиле Тонковић, историчарке српског РВ и ПВО! Толико и свако добро свима, а пре свега г-дину Аничићу.
Препоруке:
8
0
44 понедељак, 05 новембар 2012 12:12
@ - Vuk@@srbinbanjaluka
Овог пута, као и обично, србинбањалука пише као да је од 1944 постојала СФРСРБИЈА уместо СФРЈ. Вратите се се у 1999 и реците ми колико је прошло од распада СФРЈ и да ли било могуће у војсци државе која се звала СРЈ избрисати утицај југословенства почев од размишљања, преко навика до система командовања.Тај списак официра како би показали национални састав јединице не говори ништа о начину функционисања војске у било ком облику. Начин функционисања војке није одређивала држава Србија, већ је наслеђен из времена СФРЈУГОСЛАВИЈЕ.
Препоруке:
6
2
45 понедељак, 05 новембар 2012 12:38
Vuk
"Taj spisak oficira" sam postavio jer smatram da je ta jedinica a i svaki njen clan zasebno zasluzio da svaki Srbin zna njihova imena.
Nisam postavio da bih istakao nacionalnu mesovitost jer su oni za mene svi Srbi i to oni najbolji.Tacno je da ima uticaja jugoslovenstva u drzavi i vojsci ali to nije krivica ni jednog od ovih Heroja.
Verujem da je bilo nepravdi sistema prema ovim ljudima ali je to sve zanemarljivo u odnosu na velicinu njihovog dela.
Mislite li de ce za 100 godina neko znati za nekakve kancelarijske generale poput Smiljanica i Petrovica.Verujte mi da nece ali ce zauvek biti upisana u istoriju PVO imena ovih ljudi.
Препоруке:
6
1
46 понедељак, 05 новембар 2012 13:10
@ - Vuk
Хајде да разграничимо појмове, време и услове дешавања

- успех јединице ЈНА због којег осећам понос а мали део обореног невидљивог чувам у витрини

-писање "србинбањалука" у коме се за све негативне догађаје око овог подвига окривљује Србија и Срби.

- Ко год да је био у тој јединици 1999. није био у војсци српске државе, нити је 1999 постојала српска држава и војска (у ком је стању данас војска Србије, друго је тужно питање).

Нисмо Ви и ја много удаљени са мишљењима, пре се слажемо него што се не слажемо, једино што србинбањалука веома вешто уместо појма југословенство убаци појам српства.
Препоруке:
3
1
47 понедељак, 05 новембар 2012 13:58
Vuk
Pa ako vec idemo na fakticko razgranicavanje vremena i mesta nece biti da je 1999te bila JNA vec valjda VJ ali za mene je to manje vazno.
Vec tada je po meni to bila de facto srpska vojska iako to mozda nije bila de jure.
Moguce je da se vi i ja pre slazemo u misljenju nego sto se ne slazemo.
A i znam iz licnog primera za igre nadredjenih komandi ali je to nesto cemu po mome ubedjenju nije mesto u medijima,jer ja nisam ratovao za visi cin ni za pohvale pretpostavljenih vec za narod i borca pored mene.
Препоруке:
2
0
48 понедељак, 05 новембар 2012 14:41
@ - Vuk
Тачно, ВЈ, у којој је свако ко је хтео већ отишао из ње. Систем је ипак и даље остао исти.

Нисам ни ја за препуцавање преко медија, баш због величине подвига. Морам признати да сам ипак још мање за присвајање заслуга у личну филмску промоцију. И не осећам се пријатно што морам да вагам ове две ствари у конкретном случају.

Пре сам за пример кад официр одбије орден ако га не добије и његов колега који га је заслужио исто колико и он. А било је таквих случајева. Немојте замерити што не наводим имена, мислим да немам права на то.

Поздрав.

пс. пре него што је прогутате,увек развијте обланду коју сервира србинбањалука и погледате пажљиво чиме је нафиловао.
Препоруке:
5
0
49 понедељак, 05 новембар 2012 16:34
@David Novaković
Где сте Давидем нема вас одавно. Да штитие интересе УСА, ДС и осталих анђела, које неке зле чике овде нападају.
Штета што Минимакс није жив.
Прославио би Вас више него Жику Обретковића.
Препоруке:
7
1
50 понедељак, 05 новембар 2012 17:25
Stanić Milan
Osećam se pozvan da nešto progovorim na tekst g.Đorđa Aničića(pretpostavljam kolege),radi činjenice da sam i sam bio oficir JNA i VRS sa završene dve vojne akademije i onom trećom u Otadžbinskom ratu gde je od nas svaki starešina mogao praktično proveriti koliko zna i koliko vredi.Sam tekst ima svoju moralnu vrednost(ali nikako literarnu) jer zorno govori o stanju i odnosima u bivšoj JNA koji su kasnije preneti na Vojsku SRJ i dalje na Vojsku Srbije.Poltronstvo,dodvorički mentalitet,karijerizam najniže vrste,gubitak svakog moralnog skrupula, karakteriše većinu naših kolega starešina.Ko protiv svojih drugova svedoči na krivičnim sudovima u državi i u Hagu?Pogledajte malo te likove,koji zarad slobode"na uzici" terete svoje komandante završavajući prethodno instruktaž u haškom tužilaštvu.A,da ne govorimo o surovoj borbi za činove i materijalne privilegije,čiji je cilj upravo plasirani tekst ne amnestirajući ni za trenutak g.pukovnika Zoltana.
Препоруке:
4
2
51 понедељак, 05 новембар 2012 17:39
Zelko
Баш је чудно, Аничић сам против свих и то после толико година. Стидим се овог текста као Србин, патриота и ратник. Немојте даље да коментаришете смеју нам се непријатељи.
Препоруке:
7
3
52 понедељак, 05 новембар 2012 17:41
Stanić Milan 2
Stanić M. - g. Aničić
Oprostite na mojoj neobaveštenosti,pošto iz teksta ne mogu isčitati, da li se radi o novinarskom peru ili stvarnom akteru događaja.Nevažno,jer je i jedna i druga situacija tragična.Ako ste novinar,onda je stvari trebalo staviti u kondicional,a ako ste akter onda je to mizerno, da mizernije ne može biti.Da li ste išli u rat kao profesionalac da branite Srbiju ili da se domognete privilegija,pošto je 99% viših oficira oboljevalo od "G" virusa(generalskog)i nije bilo važno kako do tamo stići.Rat smo kolega zgubili u Hrvatskoj zato što je većina odgovornih starešina pobegla iz svojih jedinica i sa vojnicima i nižim starešinama nije imao ko komandovati.Pobeda u ratu nikada nije zavisila od Zoltana,Tita,Kutuzova,Guderijana i neznam koga već,već od moralne čvrstine svakog pojedinačnog borca i njegove volje da savlada strah i da izvrši postavljeni zadatak.Spoznao sam, da je najveći starešina komandir odelenja,voda, čete,a sve ostalo je zbir dobre ili loše situacije.
Препоруке:
5
4
53 понедељак, 05 новембар 2012 18:30
@Stanić Milan 2
Није Аничић крив за бекство братских официра са бојишта.
Препоруке:
1
0
54 понедељак, 05 новембар 2012 21:33
bog dano vic
procitao sam kompletan tekst sa svim komentarima verujem ti druze podpukovice svaku rec ja sam kao kapetan pkpo u opsto 1991 video sta se desava i na sta ce to iyaci i sve napustio pa se ne cudim sto ti nisi pukovnik vec te komotno smatraju colonelo mizerijom gori od tebe izdrzi da si bolji a gubis
Препоруке:
1
0
55 понедељак, 05 новембар 2012 22:27
сељак беземљаш
&миле
Има једна песма Мирослава Антића о милету.Почиње овако:

МИЛЕ ДИЛЕЈА
Аој Миле глупави
зашто толико лажеш
кажи макар нешто да је истина.....

АКО ТИ СЕ СВИЂА ПОСЛАЋУ ТИ ЦЕЛУ ПЕСМУ.
Препоруке:
5
0
56 понедељак, 05 новембар 2012 23:36
Mile
Bravo gospodine Aničiću. Neka istina izađe na videlo. Ali nemojte zaboraviti. Zapadu treba ovakva priča, a ne istina. Hrabrost, upornost, poštenje, rodoljublje - to je ono što je oborilo to đubre od letilice. Od svega ovoga oni beže. Ne mogu da smisle ove vrednosti i zato treba ova holivudska priča. Sakri hrabrost,upornost, poštenje, rodoljublje i neka bude "modifikacija". Šta ako se Srpskoj deci kaže istina. Da se može na silu odgovoriti svim ovim nabrojanim vrlinama i da se ISPLATI BORITI. Pa oni misle da je Srbija razorena kad ono - ona ima Heroje, Vas i vaše drugare. I to kakve. E pa Zapad to nemože da izdrži. Imaju zujanje u ušima. I onda kreće baron.
Препоруке:
6
0
57 уторак, 06 новембар 2012 00:44
Зоран
али не из Америке
Поштовани потпуковниче,
Потпуно разумем ваше незадовољство али тога има и у цивилству. То није карактеристика војске. Ја не могу знати шта је ту стварно истина а шта не и не могу Вам помоћи да дођете до правде иако на основу мог искуства у раду на НЕВИ (само као техничко лице) све што причате изгледа логично. Али да би се поступак за утврђивање истине уопште покренуо и да би се ситем наше одбране поставио на здраве основе потребно је пре свега рећи како је уопште иједан авион могао да прође наш ваздушни простор, како је уопште било могуће да непријатељ уништи толике ракете, да уништи оне МИГ-ове на Златибору итд. Како је могуће да је Армија прекинула све војне програме 1990. Такве приче би избациле на видело много крупније рибе него што сте то Ви или Золтан (а од којих и потиче проблем). Имам утисак да сте ви "колетерарна" штета у катастрофалној организацији Армије коју је Милошевић хтео да замени полицијом и оставио је да умире са свим болестима наслеђеним из ЈНА.
Препоруке:
7
0
58 уторак, 06 новембар 2012 01:28
Janko
@Dozimetar
Imam jednog drugara koji je tamo bio staresina i prica isto. Rekao sam mu: Pa covece to je zato sto ste izlazili na teren. Ja, kao vezista (radio/relejac) u Somboru nisam nikada izasao ni na jedan teren. I sve je bilo na spisku. Nikad nije falio ni jedan sraf. Posle su neki pricali da nam je veza bila najslabija karika u toku rata ali ja ne verujem. Svi su nam srafovi bili na mestu -jeste da smo samo jednom videli kako se podize antena i postavlja stub ali su nam "spavaone" bile besprekorno ciste i o ivicu kreveta si mogao da se poseces. A i bili smo prvi iz moralno politickog ili kako se to zvalo.
Препоруке:
4
0
59 уторак, 06 новембар 2012 01:40
Milivoje
Ako su se oko jednog oborenog aviona isplele ovolike price i knjige sta bi bilo da ih je oboreno vise. Ne bi imali papira da sve to ispisemo a i guslarska industrija bi procvetala. Za mene je obaranje klasicnih lovaca (kao recimo F16) mnogo veci podvig nego oboriti bombarder (mada svaka cast posadi na umecu i herojstvu).
Препоруке:
1
4
60 уторак, 06 новембар 2012 11:08
misa savic
Да, истина је много тога што је написано у овоме тексту! Познајем и једног и другог актера ове приче (једнога сам примио у јединици као младог потпоручника, а другоме сам предавао у Командно-штабној школи РВ и ПВО и био сам му ментор), но познајем, као и они мене и све друге официре!
Истина је само једна: овде се ради о изузетној обучености комплетне послуге ракетног дивизиона, а то се односи и на све псслуга ракетних дивизиона "Нева" које су борбено дејствовале. Реч је о официрима и подофицирима који су врхунски образовани, обучени и оспособљени за рад на ракетној техници и који поседују врхунска знања у одржавању тенике и њеној борбеној употреби уз стваралачку примену тактичких решења у борби!
Да будем јасан, наши људи, припадници ракетних јединица ПВО, који раде на овоме систему, подигли су "споменик" застарелој техници а тиме омогућили да се данас врше модификације стотине таквих дивизиона, који су били спремни за "отпад".Честитке мојим ракеташима с којима сам и био у овоме рату.
Препоруке:
12
0
61 уторак, 06 новембар 2012 15:31
Znatizeljni posmatrac
- Pa dobro, ako puk. Dani kao komandant posluge nije najzasluzniji od svih zasluznih, ko je onda zasluzniji od njega?
- Da li bi rakete smela da se lansiraju bez NJEGOVE komande i ko bi to od posluge smeo da izvrsi na svoju ruku?
- Kao sto je, po mom misljenju, najzasluzniji (od neosporno svih zasluznih) za obaranje F-117, bio bi i najodgovorniji zbog greske u proceni i obaranja naseg pilota ili kakvog zalutalog civilnog aviona da je nekim slucajem do toga doslo.
- Dosta vise medjusobnog pljuvanja gospodo Srpski oficiri. Sram vas bilo!
Препоруке:
8
4
62 уторак, 06 новембар 2012 19:46
драгослав павков @ Znatizeljni posmatrac
Хвалим те Боже...
Препоруке:
2
2
63 уторак, 06 новембар 2012 20:28
Нимбус
1.
Јасно је да је у овом случају у питању тимски рад а не подвиг једног човека.
Чини ми се да је дискусија кренула кривим правцем.
Има питања која нису јасно дефинисана.

Филм "Други сусрет" је сниман ПЕТ ГОДИНА, а да јавност ништа није знала о "пројекту".
Чим је сниман тако дуго,ради се оскупом пројекту. Ко је финансирао пројекат? Ево:
Film su sufinansirali Ministarstvo kulture Republike Srbije, Pokrajinski Sekretarijat za kulturu AP Vojvodine, Ambasada SAD, Beograd, Balkan Trust for Democracy Fond, Grad Niš i opštine Apatin, Medijana i Pantelej kao i sponzori Jablanica, Kim Tec doo, Em Dip Pro iz Serbije i Motel Jack Daniels Motor Inn, Peterborough, New Hampshire, USA.

Takođe, film je dobio podršku Kabineta Predsednika Republike Srbije, Ministarstva Odbrane Republike Srbije i Ambasada Česke i Holandije.
Препоруке:
7
0
64 уторак, 06 новембар 2012 20:51
Нимбус
2.
Очигледно, према наручиоцима посла, ради се о ПРОПАГАНДНОМ ФИЛМУ, ПОЛИТИЧКОМ СПИНУ, а не о независној продукцији која на објективан начин жели да исприча неку "животну причу". Намера финансијера је `по дефиницији` подла и нехумана. Колико је часно да један официр буде ГЛУМАЦ у таквој работи, нека свако процени за себе.
4. (беше ли) Да ли би америчка амбасада финансирала филм који би на истоветан начин приказао сустет Зелка и неког талибна који је учествовао у рушењу Њујоршких "близнакиња"?
5. Какви год проблеми данас постојали, како може Данију да буде ближи и дражи амерички пилот који је сипао бомбе по једва мало заштићеном народу, од његових ратних другова са којима је, како је знао умео имогао, бранио земљу од Зелка? Где су у филму ти борци и њихове породице? Фалило пара? Није било "простора"? Ваљало приказати како добри војник Зелко меси хлеб у Данијевој пекари.
Препоруке:
9
0
65 уторак, 06 новембар 2012 21:36
Горан
Тешко је преживљавати овакву неправду. Ђорђе обећавам ти да ће ова прича изаћи на видело. Нема заустављања. Дани и онај његов несретник нека и даље смрде у својој лажи.
Препоруке:
4
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер